Proefrit gemaakt met de MG4 Trophy.
Heb zelf de Luxery en die bevalt prima, maar een beetje meer range en iets meer motorvermogen is toch altijd leuk nietwaar? Had via de email een uitnodiging gehad voor de koopzondag van gisteren, alle acties waren nog geldig en je kreeg ook nog eens 1000 euro extra inruil op je auto.... nu vond ik de inruil eerder al niet om van de daken te schreeuwen, maar vooruit, had wel trek in een ritje van huis naar Rotterdam om daar een praatje te maken met mijn verkoopadviseur Michel en een proefrit te maken in de Trophy.
Even bijgepraat met een bak koffie en toen kwam ook de demo al aan, kon ik even lekker uit proberen.
Boven mijn Luxery meer vermogen en range, en nu ook met handgrepen in het plafond, achterwisser, 3e hoofdsteun op de achterbank, OPD en 18inch velgen.
Mis eigenlijk niets, al zou wederhelft graag de handgrepen hebben gehad. Heb tijdens de proefrit ook nog even gereden met de OPD aan, leuk en je auto komt helemaal tot stilstand, maar of ik er nu echt op zit te wachten, nee niet echt, OPD remt ook wel eens te af en wil je een tandje minder geremd worden.
Dan de proefrit, wat mij direct opviel dat er een ander stuurgevoel was, stuurde veel zwaarder, kan een afstelling zijn, maar zo zwaar heb ik het zelfs in mijn Luxery niet kunnen krijgen. Bij start proefrit kun je ook wat binnenstraatjes pakken, deze zijn niet allemaal even strak en daarbij viel ook al direct op dat het comfort toch een heel stukje minder was dan in mijn eigen Luxery, die vind ik echt niet week, maar ook niet stug. De Trophy staat op 18inch velgen, die van mij op 17inch en ik vermoed ook dat de vering van de Trophy een stuk stijver is, tegen het stugge aan. Heel eerlijk...... vond het niet echt fijn, auto was voor mijn smaak toch te stoterig, te hard geveerd.
Waar ik wel heel blij van werd, het motorvermogen, nu is de Luxery echt geen slap suf gebakje, de Trophy is gewoon een stoere jongen, had hem op standje sport gezet en er was echt een duidelijk verschil in kracht en gewilligheid. Had bijna het idee dat ik een X-Power was gestapt. Een overdaad aan kracht zat er onder het rechtervoetje en het was echt wel een genot om mee te rijden. Of het praktisch is en of je het ook vaak kan gebruiken in ons volle landje is een ander verhaal, maar als je sportief strak en stoer houd, dan is dit je ding.
Had best wel dit extra vermogen willen hebben en ook de range is natuurlijk mooi meegenomen, maar er hingen behalve het prijskaartje ook wat nadelen aan vast, omdat de Trophy wat zwaarder is is hij naar mijn smaak te strak geveerd, kan ook dat de 18inch dat ook nog eens nadelig benadrukt en het geheel was mij te strak, De wegenbelasting zou me niet echt tegen gehouden hebben, van een tientje meer of minder wegenbelasting hoef ik gelukkig geen boterham minder om te eten.
Ja, leuk 520km WLTP, maar als je wel houd van een beetje vermogen en dat dan ook gaat gebruiken, wat blijft er dan over van je range?
Fijn gesprek gehad met Michel en afgesproken dat we over een paar jaar wel eens gaan kijken of ze dan wat leuks voor me hebben, de Luxery rijdt heerlijk en de Trophy is in mijn geval zijn veel meer geld niet waard, was wel een leuke ervaring om mee te rijden en heb dan op de Standard na de MG4 wel zo'n beetje in het geheel kunnen ervaren. De Luxery is voor mij dan ook de mooie gulden middenweg