Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1234567
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-01 19:51
Vraagje over de MG app. Koppelen kan natuurlijk maar met 1 account, maar inloggen op hetzelfde account op meerdere telefoons zou natuurlijk wel kunnen. Bij aflevering hierover gesproken en de verkoper gaf aan dat het niet aan te raden is om de app op meerdere telefoons te installeren. Volgens mij zou dit meer connectieproblemen opleveren.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Het zou wel makkelijk zijn als mijn vriendin ook de laadstatus van de auto in de gaten kan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:40
Bas1234567 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:43:
Vraagje over de MG app. Koppelen kan natuurlijk maar met 1 account, maar inloggen op hetzelfde account op meerdere telefoons zou natuurlijk wel kunnen. Bij aflevering hierover gesproken en de verkoper gaf aan dat het niet aan te raden is om de app op meerdere telefoons te installeren. Volgens mij zou dit meer connectieproblemen opleveren.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Het zou wel makkelijk zijn als mijn vriendin ook de laadstatus van de auto in de gaten kan houden.
Dit kan wel, maar de andere telefoon wordt uitgelogd. Je moet dus de hele tijd opnieuw inloggen. Een alternatief is de mqtt saic oplossing uit dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Wij gebruiken met 2 personen de MG app en de Home assistant haalt ook zijn gegevens op. Dit gaat allemaal op hetzelfde account. Idd als een ander tussendoor contact heeft gehad met de auto moet je opnieuw inloggen om de app te gebruiken. De Home Assistant vraagt als de auto in rust is slechts een maal per 24 uur de status op. Hij blijft daardoor beter bereikbaar als hij langere tijd stil staat. Overigens de afgelopen week wel last van connectie problemen maar dat staat denk ik los van de meerdere gebruikers.

[ Voor 36% gewijzigd door wrak op 09-11-2023 09:19 ]

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pui
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-11-2023

Pui

Mijn "one pedal drive" doet het opeens niet meer. iemand hier ervaring mee? Maar vooral tips hoe ik dit eventueel weer kan herstellen? Systeem zegt nu "low power charge" en kan hierdoor niet "one pedal drive" aanzetten. Graag jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred63
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-11-2024
Recent de Trophy versie in ontvangst mogen nemen en tot nu toe erg tevreden. Paar details die mij opvielen:
- One pedal driving moet per rit worden ingesteld, hopelijk wordt dit in de toekomst aangepast, ik zal dit sowieso bij de dealer als wens neerleggen
- het moet mogelijk zijn om volume-instellingen aan te passen voor rijhulpsystemen en richtingaanwijzer, wel een Engels filmpje hierover gezien maar het is mij niet gelukt deze optie voor aanpassing te gebruiken. Iemand ervaring hierover?
- blijkbaar is de passagiersstoel niet in hoogte verstelbaar, althans ik vind desbetreffende hendel niet in de auto
- de basis instelling bandenspanning staat bij mij nog in PSI i.p.v. Bar. Er schijnt een centraal instellingsprogramma te zijn waarbij basis instellingen als Mijl/KM, Celcius/Fahrenheit en PSI/Bar kunnen worden ingesteld. Dit zal ik nader met de dealer opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:50
Pui schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:33:
Mijn "one pedal drive" doet het opeens niet meer. iemand hier ervaring mee? Maar vooral tips hoe ik dit eventueel weer kan herstellen? Systeem zegt nu "low power charge" en kan hierdoor niet "one pedal drive" aanzetten. Graag jullie reactie
Als je batterij te vol is kun je de OPD niet inschakelen. Ik probeerde dit met 90% batterij te doen en kreeg ook een melding. Wat de melding precies was heb ik niet echt op gelet. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Racemol schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:18:
[...]

Als je batterij te vol is kun je de OPD niet inschakelen. Ik probeerde dit met 90% batterij te doen en kreeg ook een melding. Wat de melding precies was heb ik niet echt op gelet. Zou dit het probleem kunnen zijn?
Het wisselt... Soms kan ik de OPD al bij 94% inschakelen, soms pas bij 87%.
Als de accu te vol is, kan de auto de geregenereerde stroom dus niet in de accu kwijt. Maar je zou verwachten dat als er een paar procent uit is, dit wel zou moeten lukken. Geen idee waarom dat kantelpunt nogal eens schuift.
Normaal gesproken heb ik er geen last van daar ik mijn Luxery standaard "maar" tot 80% oplaad, maar toch.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentShot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:52
Sinds 3 weken rij ik in een "nieuwe" private lease luxury. Het betreft de nieuwe versie, zonder zwart dak, 18inch wielen, middenhoofdsteun en oh shit handles. Auto bevalt opzich goed op de bekende kwaaltjes na.

Om goed gebruik te kunnen maken van de wireless charger heb ik AA wireless aangeschaft, deze lijkt echter niet heel stabiel te werken over het algemeen is het via de kabel stabieler. Heeft iemand hier tips voor?

Daarnaast heb ik van de week ook antwoord gekregen mbt de SEPP aanvraag. Ik heb een aanvraag gedaan voor een nieuwe private lease auto, dus de volledige subsidie van 2950. Deze is nu afgewezen omdat de auto al 3 prive eigenaren op kenteken heeft staan, dus de overheid ziet hem als 2ehands. Van Mossel heeft me destijds gezegt dat de auto onder de subsidie van 2950 zal vallen, helaas heb ik dit niet op papier staan.

Ik heb dit gelijk aangekaart bij VM maar helaas nog geen antwoord.
Hebben jullie hier nog tips voor of ik uiteindelijk toch op de 2950 kan komen? Vanuit de overheid verwacht ik niks maar, wellicht dat VM een vergoeding moet/kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
SilentShot schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:28:
Sinds 3 weken rij ik in een "nieuwe" private lease luxury. Het betreft de nieuwe versie, zonder zwart dak, 18inch wielen, middenhoofdsteun en oh shit handles. Auto bevalt opzich goed op de bekende kwaaltjes na.

Om goed gebruik te kunnen maken van de wireless charger heb ik AA wireless aangeschaft, deze lijkt echter niet heel stabiel te werken over het algemeen is het via de kabel stabieler. Heeft iemand hier tips voor?
Welkom tot de club :)

Ik had ook het idee om de Apple Carplay lekker draadloos te maken gezien de auto ook draadloos opladen ondersteund en heb ook alleen maar problemen ondervonden. Bij mij is het probleem dat als de wireless dongle (ik gebruik carlinkit 5.0) aangesloten is tijdens het 'booten' van de auto, deze uiteindelijk niet werkt. Alle instellingen van het kastje nagelopen en uitgeprobeerd maar ik krijg het niet lekker aan de gang. Zelfs een startvertraging van 30s wil niet helpen, de enige remedie is de kabel los trekken en weer er in stoppen. Als dat de oplossing is kan ik net zo goed de telefoon aansluiten. Daarnaast, als ik het dan toch draadloos werkend heb dan wordt mijn telefoon super warm bij het gebruik van waze tot het moment dat hij zelfs stopt met draadloos laden. Dit lijkt echt alleen te gebeuren als ik waze via de draadloze carplay gebruik.

Ik krijg in ieder geval het gevoel dat draadloos carplay i.c.m. waze (die ik heel graag als navigatie gebruik) nog niet optimaal werkt. Ik heb nu maar besloten om toch gewoon het kabeltje aan te sluiten en het draadloos laden is een beetje overbodig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentShot
Racemol schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:37:
[...]

Welkom tot de club :)

Ik had ook het idee om de Apple Carplay lekker draadloos te maken gezien de auto ook draadloos opladen ondersteund en heb ook alleen maar problemen ondervonden. Bij mij is het probleem dat als de wireless dongle (ik gebruik carlinkit 5.0) aangesloten is tijdens het 'booten' van de auto, deze uiteindelijk niet werkt. Alle instellingen van het kastje nagelopen en uitgeprobeerd maar ik krijg het niet lekker aan de gang. Zelfs een startvertraging van 30s wil niet helpen, de enige remedie is de kabel los trekken en weer er in stoppen. Als dat de oplossing is kan ik net zo goed de telefoon aansluiten. Daarnaast, als ik het dan toch draadloos werkend heb dan wordt mijn telefoon super warm bij het gebruik van waze tot het moment dat hij zelfs stopt met draadloos laden. Dit lijkt echt alleen te gebeuren als ik waze via de draadloze carplay gebruik.

Ik krijg in ieder geval het gevoel dat draadloos carplay i.c.m. waze (die ik heel graag als navigatie gebruik) nog niet optimaal werkt. Ik heb nu maar besloten om toch gewoon het kabeltje aan te sluiten en het draadloos laden is een beetje overbodig geworden.
Thanks! :)

Ik ervaar hetzelfde met AA en waze, telefoon wordt flink warm gelukkig blijft die bij wel doorladen.
AA Wireless werkt bij mij op random momenten wel/niet, kabel erin en eruit werkt meestal niet. Met een restart van de auto heb ik meer kans maarja dit ga je niet elke keer doen natuurlijk.. Oftewel laatste tijd gewoon kabel aan mn telefoon gehangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Daarnaast heb ik van de week ook antwoord gekregen mbt de SEPP aanvraag. Ik heb een aanvraag gedaan voor een nieuwe private lease auto, dus de volledige subsidie van 2950. Deze is nu afgewezen omdat de auto al 3 prive eigenaren op kenteken heeft staan, dus de overheid ziet hem als 2ehands. Van Mossel heeft me destijds gezegt dat de auto onder de subsidie van 2950 zal vallen, helaas heb ik dit niet op papier staan.
Je zet "nieuwe" tussen aanhalingstekens, wat bedoel je daarmee? Voor de subsidieregeling moet de auto op jouw naam zijn gezet. Ben je de eerste eigenaar, dan komt in aanmerking voor 2950 Euries, ben je dat niet, dan moet je de aanvraag doen vor 2dehands en komt er dus 2000 terug.
Dus als VM jouw heeft verteld dat je in aanmerking komt voor de nieuwe auto regeling, terwijl ze weten dat de auto eerder op naam heeft gestaan heet dat oplichting.
Maar ja, maak dat maar eens hard idd. Was er iemand mee die als getuige kan dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentShot
zephyr_blues schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:50:
[...]

Je zet "nieuwe" tussen aanhalingstekens, wat bedoel je daarmee? Voor de subsidieregeling moet de auto op jouw naam zijn gezet. Ben je de eerste eigenaar, dan komt in aanmerking voor 2950 Euries, ben je dat niet, dan moet je de aanvraag doen vor 2dehands en komt er dus 2000 terug.
Dus als VM jouw heeft verteld dat je in aanmerking komt voor de nieuwe auto regeling, terwijl ze weten dat de auto eerder op naam heeft gestaan heet dat oplichting.
Maar ja, maak dat maar eens hard idd. Was er iemand mee die als getuige kan dienen?
Dat ja, daar zit ik nu mee. Wacht nog op antwoord van VM maarja ik verwacht hier niet al te veel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.v.
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-06-2024
Mijn mg4 is nu twee maanden oud en dacht gevrijwaard te blijven van de grilligheid van software. Sinds kort geeft display aan dat kofferbak niet gesloten is, bij uitstappen en sluiten gaat soms spontaan een van de achterramen naar beneden. Allemaal te verhelpen tot ik gistermorgen uit mn bedje stapte na een regenachtige nacht. raam links achter stond open en alles zeiknat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
k.v. schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:26:
Mijn mg4 is nu twee maanden oud en dacht gevrijwaard te blijven van de grilligheid van software. Sinds kort geeft display aan dat kofferbak niet gesloten is, bij uitstappen en sluiten gaat soms spontaan een van de achterramen naar beneden. Allemaal te verhelpen tot ik gistermorgen uit mn bedje stapte na een regenachtige nacht. raam links achter stond open en alles zeiknat.....
Klinkt niet direct als een software bug, maar mogelijk iets mis met contactjes / kortsluiting oid. Terug naar de dealer voor een onderzoek vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
SilentShot schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:50:
[...]

Thanks! :)

Ik ervaar hetzelfde met AA en waze, telefoon wordt flink warm gelukkig blijft die bij wel doorladen.
AA Wireless werkt bij mij op random momenten wel/niet, kabel erin en eruit werkt meestal niet. Met een restart van de auto heb ik meer kans maarja dit ga je niet elke keer doen natuurlijk.. Oftewel laatste tijd gewoon kabel aan mn telefoon gehangen.
Met Waze heb ik dit ook. Met Google Maps veel minder tot niet.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastix
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:55

Hebben jullie hier nog tips voor of ik uiteindelijk toch op de 2950 kan komen? Vanuit de overheid verwacht ik niks maar, wellicht dat VM een vergoeding moet/kan geven?
Ik heb ook een probleem met MG4 (Van Mossel private lease) en SEPP voor een nieuwe auto. RVO stuurde een update over mijn verzoek:
Bij de beoordeling van uw aanvraag hebben wij vastgesteld dat de auto waarvoor u subsidie aanvraagt niet als nieuw kan worden aangemerkt. Volgens artikel 1.1 van de regeling wordt als een nieuwe personenauto aangemerkt: een personenauto waarvan, blijkens vermelding in het kentekenregister, de datum eerste toelating, de datum tenaamstelling en de datum waarop de personenauto voor het eerst op kenteken is geregistreerd, gelijk zijn.
Bij de RDW zijn de data inderdaad niet hetzelfde (er zit ongeveer 2 weken verschil).

En ook:
Aantal eigenaren privé / zakelijk 1 / 1
Nu wachten op reactie van Van Mossel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Neem aan dat dit ook niet op papier hoeft te staan. Staat met grote letters op hun website.

Overigens kon ik bij het afsluiten van mijn contract aanvinken of ik van de koop af wilde zien als mijn subsidie geweigerd zou worden. Dit is kennelijk een standaard procedure. Heb jij die optie nooit gehad?

[ Voor 53% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-11-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:00
Heeft iemand ervaring met een goed werkende wireless apple carplay adapter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gastheer
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:52
k.v. schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:26:
Ik heb hetzelfde probleem. Met regelmaat schuiven de achterruiten een heel klein stukje open na het afsluiten. Een keer stond de hele achterruit naar beneden geschoven. Ik heb ook al iemand anders gesproken die het zelfde probleem heeft. In beide gevallen betrof het de nieuwe versie van de luxury uitvoering.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Racemol
Gastheer schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:26:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Met regelmaat schuiven de achterruiten een heel klein stukje open na het afsluiten. Een keer stond de hele achterruit naar beneden geschoven. Ik heb ook al iemand anders gesproken die het zelfde probleem heeft. In beide gevallen betrof het de nieuwe versie van de luxury uitvoering.
Zou het kunnen dat je (we) dit per ongeluk doen bij het uitstappen? Ik heb het zelf nog niet gehad maar wel al twee keer tijdens het rijden per ongeluk de achterramen naar beneden gedaan. Ik zie mij dit ook bij het uitstappen per ongeluk doen en als je dan gehaast weg loopt kan het zomaar zijn dat het lijkt alsof het vanzelf is gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Vanavond het PL contract getekend (incl. 10 euro korting en verlaagd eigen risico) en meteen subsidie aangevraagd.
Ben benieuwd wanneer ik bericht krijg over de levertijd 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
zephyr_blues schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:29:
[...]

Ah, die stap miste ik inderdaad, ik pruts weer even verder _/-\o_
Volgens mij nu bijna de homeassistant configuratie aan de praat. Alleen geeft de mqtt gateway een error bij login op de saic api:

saic_ismart_client.exceptions.SaicApiException: return code: 15011, message: The account is not registered.
return code: 15011, message: The account is not registered.

In de app geef ik mijn telefoonnummer op als login (+316xxxxxxxx), zou dat de issue kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Pffff.... iig worden speciale characters niet geaccepteerd. Een ! bijvoorbeeld wordt niet weergegeven tijdens het intoetsen van je ww. In de app log ik netjes in zonder deze tekens. Was me eerder niet opgevallen

Echter, elke willekeurige combinatie die ik kan bedenken voor mijn telefoonnummer/usernaam resulteert in account not registered:
xxxxxxx
6xxxxxxx
06xxxxxxx
+316xxxxxxxx
etc.etc.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-09 10:40
[...]

Hier exact hetzelfde, ik kwam er wel achter dat ik dit per ongeluk zelf deed. Die schakelaars zijn wel erg gevoelig. Ik let er nu op en het is niet meer voortgekomen. Ook in de app is het te zien volgens mij, het slotje is dan niet wit maar rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:26
[...]

Ik dacht dat ik gek was, ik heb dat ook gehad. Hele auto vochtig hierdoor - flink beslagen e.d.
Klein kiertje bij achterramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
zephyr_blues schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 01:24:
[...]

Volgens mij nu bijna de homeassistant configuratie aan de praat. Alleen geeft de mqtt gateway een error bij login op de saic api:

saic_ismart_client.exceptions.SaicApiException: return code: 15011, message: The account is not registered.
return code: 15011, message: The account is not registered.

In de app geef ik mijn telefoonnummer op als login (+316xxxxxxxx), zou dat de issue kunnen zijn?
Kan je mij wijzen naar de locatie waar ik die config kan vinden, heb geen HA maar Domoticz - ben benieuwd of ik eea kan koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
Heinemancp schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:57:
[...]

Kan je mij wijzen naar de locatie waar ik die config kan vinden, heb geen HA maar Domoticz - ben benieuwd of ik eea kan koppelen.
https://github.com/SAIC-iSmart-API

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Gisteren een proefrit gehad, rijd erg lekker. Vond de lane assist trouwens niet storender dan die van Tesla, maar wellicht veranderd mijn mening nog bij meer kilometers. Vandaag maar eens bestellen. Verkoper gaf aan dat de levering half december is als ik nu bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
zephyr_blues schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 01:54:
Pffff.... iig worden speciale characters niet geaccepteerd. Een ! bijvoorbeeld wordt niet weergegeven tijdens het intoetsen van je ww. In de app log ik netjes in zonder deze tekens. Was me eerder niet opgevallen

Echter, elke willekeurige combinatie die ik kan bedenken voor mijn telefoonnummer/usernaam resulteert in account not registered:
xxxxxxx
6xxxxxxx
06xxxxxxx
+316xxxxxxxx
etc.etc.

Iemand een idee?
Zowel op een duits channel als op een engels forum werd genoemd dat het inloggen alleen werkte met een email. Of met email zonder speciale tekens, een liggend streepje werd niet geaccepteerd. Bij mij met een emailadres werkt het iig wel. Ik log ook op de app met een email als gebruikersnaam. aanhalingstekens? voor en achter.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
wrak schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:43:
[...]

Zowel op een duits channel als op een engels forum werd genoemd dat het inloggen alleen werkte met een email. Of met email zonder speciale tekens, een liggend streepje werd niet geaccepteerd. Bij mij met een emailadres werkt het iig wel. Ik log ook op de app met een email als gebruikersnaam. aanhalingstekens? voor en achter.
Jep, daar was ik al bang voor :( Als ik het goed heb moet je dat via dealer of importeur laten lopen als je de auto op een nieuw account wilt laten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentShot
STIMPPYYY schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:56:
Overigens kon ik bij het afsluiten van mijn contract aanvinken of ik van de koop af wilde zien als mijn subsidie geweigerd zou worden. Dit is kennelijk een standaard procedure. Heb jij die optie nooit gehad?
Hier heb ik gebruik van gemaakt, de subsidie moet dan van te voren goedgekeurd zijn anders krijg je geen contract. Echter krijg je pas het kenteken te horen/zien bij het afhalen van de auto, dus er is toen geen kenteken check gedaan waarop die nu dus is afgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
zephyr_blues schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:46:
[...]

Jep, daar was ik al bang voor :( Als ik het goed heb moet je dat via dealer of importeur laten lopen als je de auto op een nieuw account wilt laten koppelen.
Vond dit
https://www.bhatt.id.au/b...t-returning-a-rental-etc/

Het lijkt dat de auto zowel via de app als via de auto kunt unbinden. Dat laatste niet geverifieerd. Van het weekend eens proberen.

VM zou hierover terugbellen, helaas nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
SilentShot schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:48:
[...]

Hier heb ik gebruik van gemaakt, de subsidie moet dan van te voren goedgekeurd zijn anders krijg je geen contract. Echter krijg je pas het kenteken te horen/zien bij het afhalen van de auto, dus er is toen geen kenteken check gedaan waarop die nu dus is afgekeurd.
Vreemd. Ben benieuwd naar de reactie.

In mijn voorwaarden staat wel iets over tenaamstelling en kenteken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKTBx0Jl_ObZ0c9z67g3VJRajns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRrVVfcAZcvkHQ2cac3TvRW2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
Heb de auto kunnen unbinden en opnieuw binden met email. Gegevens aagepast in HA en alles draait.
Nu eens kijken we we er allemaal mee kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 07:26
STIMPPYYY schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:17:
[...]

Nice, die kan ik ook wel waarderen. Verder is de auto aardig compleet. Wel jammer dat er geen granny bijzit standaard.

Wat zijn een beetje de must have accessoires? Ik zoek in ieder geval houdertjes voor de iPad, mat voor de kofferbak (voor de hond) en wellicht een usb splitter zodat je twee iPads kunt laden achter.
Heb bij Ali een "rubber" kofferbakmat met opstaande randen gekocht, is eigenlijk bedoeld voor als je de plaat een standje laat zakken, maar het hondenkind hoor ik er niet over zeuren ;)

Heb bij Ali een Granny en een kabel voor ontladen gekocht, zo'n kabel met 3 stopcontacten, bij Ali kost je dat de kop niet en ze werken beiden.

Ook bij Ali een setje ruitenwissers en een set mudflaps besteld, de mudflaps(spatlappen) moeten de auto iets schoner houden en iets meer bescherming tegen eventuele steenslag bieden, staat ook niet eens slecht.

Ook een paar van die plak touch/ledlampjes gekocht voor het interieur, daar zit veel troep onder die zeer slecht/tot niet werken, maar heb er ook een paar die wel goed werken, daar moet je mazzel mee hebben.

Verder zou ik het niet zo 1 2 3 weten, veel plezier met je auto (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09 10:12
TFHfony schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:22:
[...]

Het wisselt... Soms kan ik de OPD al bij 94% inschakelen, soms pas bij 87%.
Als de accu te vol is, kan de auto de geregenereerde stroom dus niet in de accu kwijt. Maar je zou verwachten dat als er een paar procent uit is, dit wel zou moeten lukken. Geen idee waarom dat kantelpunt nogal eens schuift.
Normaal gesproken heb ik er geen last van daar ik mijn Luxery standaard "maar" tot 80% oplaad, maar toch.
In de zomer kon ik hem bij 95% aanzetten, nu bij kouder weer bij 85%, vermoedt dat er gekeken wordt naar acculading.

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:45
meacount schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:08:
[...]

Heb bij Ali een "rubber" kofferbakmat met opstaande randen gekocht, is eigenlijk bedoeld voor als je de plaat een standje laat zakken, maar het hondenkind hoor ik er niet over zeuren ;)

Heb bij Ali een Granny en een kabel voor ontladen gekocht, zo'n kabel met 3 stopcontacten, bij Ali kost je dat de kop niet en ze werken beiden.

Ook bij Ali een setje ruitenwissers en een set mudflaps besteld, de mudflaps(spatlappen) moeten de auto iets schoner houden en iets meer bescherming tegen eventuele steenslag bieden, staat ook niet eens slecht.

Ook een paar van die plak touch/ledlampjes gekocht voor het interieur, daar zit veel troep onder die zeer slecht/tot niet werken, maar heb er ook een paar die wel goed werken, daar moet je mazzel mee hebben.

Ik idd ook v2l adapter gekocht bij ali en die doet het ( is leuk om te hebben maar gebruik je natuurlijk niet vaak)
Daarnaast een telefoonhouder omdat androidauto icm wireless charging mijn telefoon vrij warm maakte en ik daarom met een kabel wou opladen.
Ik heb carbonlook plakstrip gekocht voor onderkant deurportieren zodat kinderen niet op de lak staan(deze portierbalk is vrij breed).

Ik had een dakje voor de buitenspiegels gekocht omdat deze regelmatig regendruppels op zich hebben en ik niet wist hoe ik de verwarming van de buitenspiegels moest inschakelen. Maar deze heb ik weer verwijderd omdat het onvoldoende hielp.
Ik heb daarnaast nog magnetisch verduistering voor achterruiten gekocht bij ali voor lange reizen met kinderen, maar deze heb ik nog niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
buldogwtf schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:52:
[...]

In de zomer kon ik hem bij 95% aanzetten, nu bij kouder weer bij 85%, vermoedt dat er gekeken wordt naar acculading.
Lijkt wat mij betreft vnl. afhankelijk van de batterij temp. Bij koud weer duurt het steeds langer voor OPD weer beschikbaar is. Inmiddels heb ik ook al meegemaakt dat hij het tegen het einde van een rit deed, en de volgende ochtend weer niet toen de boel afgekoeld was. Ik heb al tot onder 70% moeten wachten alvorens inschakelbaar.

Iemand tips voor een folie om de schermpjes wat te dimmen? Merk dat ik die 's avonds op laagste stand nog veel te fel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
Heinemancp schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:05:
[...]

16Inch omdat dat 1) beter rijdt, 2) goedkoper is en 3) tip is van de bandenboer.
Extra setje TPMS sensoren, die worden 'gekopieerd' - geen idee hoe dat werkt, we gaan het zien.

Edit:
ook wel flinke investering: 1250eur incl montage met Goodyear Ultragrip performance 3.
Heb je de auto al op 16 inch wielen staan? Ik ben benieuwd naar de ervaring. Ik ben voornemens om die van mij op 16 inch (lichtmetaal dan) velgen te zetten in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
1234567y schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:19:
[...]

Heb je de auto al op 16 inch wielen staan? Ik ben benieuwd naar de ervaring. Ik ben voornemens om die van mij op 16 inch (lichtmetaal dan) velgen te zetten in de winter.
Ja sinds begin deze week. Prima ervaring. Waar ben je naar op zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

meacount schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:08:
[...]

Welke granny charger heb jij besteld? Ik vind dat nog wel tricky, zo'n ding uit China halen. Je jaagt er toch wel aardig wat vermogen doorheen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46
-tom-562 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:15:
[...]

Welke granny charger heb jij besteld? Ik vind dat nog wel tricky, zo'n ding uit China halen. Je jaagt er toch wel aardig wat vermogen doorheen
Die van de Lidl is echt top, op vakantie gebruikt erg tevreden over je ziet ook aantal kWh op delader zo heb ik ook kunnen betalen aan de eigenaar van de b&b. Zoek in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
[...]

Deze heb ik zelf gekocht:

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=tgbKggm8VgR7

Doch er zijn er zat om uit te kiezen:

https://nl.aliexpress.com...2g0o.productlist.search.0

Dat van: > tricky, zo'n ding uit China halen. Je jaagt er toch wel aardig wat vermogen doorheen < snap ik niet helemaal, er gaat hooguit zo'n 3,7kW door de kabel, als je dat al haalt, zelf zie ik het probleem dan ook niet zo...... en waar denk je zelf dat de meeste kabels vandaan komen?

Ook voor de "gewone" laadkabels tot 22kW ben ik niet echt bang, beetje verstand erbij bij het kiezen en dan lijkt het mij niet zo'n probleem.

Voor het ontladen van de autoaccu, gemakkelijk als je geen stopcontact in de buurt hebt om bijvoorbeeld te stofzuigen is dit wel leuk:

https://nl.aliexpress.com...1638582500001631253_2&s=p

Ook daar van andere merken genoeg keuze:

https://nl.aliexpress.com...spm=a2g0o.detail.search.0

Bij alle bestellingen bij Alie dien je natuurlijk wel goed op te letten dat je het juiste type kiest en niet met bijvoorbeeld een Engelse contactdoos of oud type Tesla stekker aan de ander kant van de kabel komt te zetten.

Zelf geen angst, tot nu toe geen rommel van Alie gekregen. De bestelde kabels zijn ook niet voor dagelijks gebruik, de granny is voor mij echt voor noodgevallen en je kan als je ook beschikt over een V2L kabel, een gestrande medeweggebruiker weer op pad helpen naar de dichts bij zijnde laadpaal al denk ik niet dat je veel sukkels zult tegenkomen die hun auto echt compleet leeggereden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Vaevictis_ schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:21:
[...]

Die van de Lidl is echt top, op vakantie gebruikt erg tevreden over je ziet ook aantal kWh op delader zo heb ik ook kunnen betalen aan de eigenaar van de b&b. Zoek in dit forum.
Waarschijnlijk deze:

https://www.lidl.nl/p/ult...r-type-2-230-v/p100356604

Staat er niet ergens op het product: made in China?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
meacount schreef op zondag 12 november 2023 @ 07:33:
[...]

Deze heb ik zelf gekocht:

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=tgbKggm8VgR7

Doch er zijn er zat om uit te kiezen:

https://nl.aliexpress.com...2g0o.productlist.search.0

Dat van: > tricky, zo'n ding uit China halen. Je jaagt er toch wel aardig wat vermogen doorheen < snap ik niet helemaal, er gaat hooguit zo'n 3,7kW door de kabel, als je dat al haalt, zelf zie ik het probleem dan ook niet zo...... en waar denk je zelf dat de meeste kabels vandaan komen?

Ook voor de "gewone" laadkabels tot 22kW ben ik niet echt bang, beetje verstand erbij bij het kiezen en dan lijkt het mij niet zo'n probleem.

Voor het ontladen van de autoaccu, gemakkelijk als je geen stopcontact in de buurt hebt om bijvoorbeeld te stofzuigen is dit wel leuk:

https://nl.aliexpress.com...1638582500001631253_2&s=p

Ook daar van andere merken genoeg keuze:

Bij alle bestellingen bij Alie dien je natuurlijk wel goed op te letten dat je het juiste type kiest en niet met bijvoorbeeld een Engelse contactdoos of oud type Tesla stekker aan de ander kant van de kabel komt te zetten.

Zelf geen angst, tot nu toe geen rommel van Alie gekregen. De bestelde kabels zijn ook niet voor dagelijks gebruik, de granny is voor mij echt voor noodgevallen en je kan als je ook beschikt over een V2L kabel, een gestrande medeweggebruiker weer op pad helpen naar de dichts bij zijnde laadpaal al denk ik niet dat je veel sukkels zult tegenkomen die hun auto echt compleet leeggereden hebben.
Klopt die lidl is de juiste, ben er erg tevreden over. Robust en dikke kabel.

Ik zou hier toch met een Ali lader oppassen, want een ICCB is wel een apparaat waar veel mis mee kan gaan. Zeker als je het gebruikt om structureel te laden.

Zou toch echt kiezen voor kwaliteit want hoe weet je of de elektronica veilig is? De juiste aderdikte wordt gebruikt? En daarmee ook het laadverlies, want die is al vrij hoog bij een ICCB rond de 15%.

Zou toch kiezen voor veiligheid ipv een paar euro te besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Vaevictis_ schreef op zondag 12 november 2023 @ 07:58:
[...]

Klopt die lidl is de juiste, ben er erg tevreden over. Robust en dikke kabel.

Ik zou hier toch met een Ali lader oppassen, want een ICCB is wel een apparaat waar veel mis mee kan gaan. Zeker als je het gebruikt om structureel te laden.

Zou toch echt kiezen voor kwaliteit want hoe weet je of de elektronica veilig is? De juiste aderdikte wordt gebruikt? En daarmee ook het laadverlies, want die is al vrij hoog bij een ICCB rond de 15%.

Zou toch kiezen voor veiligheid ipv een paar euro te besparen.
Zo'n kabel is niet bedoeld voor dagelijks gebruik, daar zijn ze, van welk merk dan ook, niet echt voor bedoeld. Voor dagelijks gebruik wordt het tijd voor een zogenaamde wallbox, een meer permanente oplossing. Een kabel met daarin een onderdeel dat aan water en stoten blootgesteld is loopt kans op schade en dien je met de nodige voorzichtigheid te gebruiken.

Er zullen vanuit China waarschijnlijk ook wel matige producten deze kant opkomen, maar 100% garantie dat je geen problemen met je Lidl lader zou kunnen krijgen heb je ook niet, zekerheid in het leven.....

Beetje gezond verstand gebruiken bij de keuze en een beetje verstand van zaken van een product is mooi meegenomen en als je daar wat moeite mee hebt, ja dan ga je voor de merken en winkels met goede garanties en betaal je iets meer.

Je MG4...... komt ook uit China ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
honderdjaar schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:58:
[...]

Ik idd ook v2l adapter gekocht bij ali en die doet het ( is leuk om te hebben maar gebruik je natuurlijk niet vaak)
Daarnaast een telefoonhouder omdat androidauto icm wireless charging mijn telefoon vrij warm maakte en ik daarom met een kabel wou opladen.
Ik heb carbonlook plakstrip gekocht voor onderkant deurportieren zodat kinderen niet op de lak staan(deze portierbalk is vrij breed).

Ik had een dakje voor de buitenspiegels gekocht omdat deze regelmatig regendruppels op zich hebben en ik niet wist hoe ik de verwarming van de buitenspiegels moest inschakelen. Maar deze heb ik weer verwijderd omdat het onvoldoende hielp.
Ik heb daarnaast nog magnetisch verduistering voor achterruiten gekocht bij ali voor lange reizen met kinderen, maar deze heb ik nog niet gebruikt.
Die plakstrips was ik even vergeten, heb ik ook, staan ook nog eens stoer :) Heb er plaatjes van op het forum gezet.

Er is veel te koop, het is maar net waar je behoefte aan hebt:

Zit ook prullaria bij, maar dat moet ieder voor zich uitmaken. Heb ook de carbon afdekking gezien bij de draaiknop voor vooruit en achteruit, niet echt mijn ding, maar mocht ik ooit krassen krijgen.....

Heb mijn achterzij- en achterruit extra laten tinten, staat niet onaardig, maar is meer voor de hond en tegen hitte in de auto als de zon erop staat, lijkt echt te helpen, dit is mijn 2e auto die ik extra heb laten tinten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1234567y
meacount schreef op zondag 12 november 2023 @ 08:22:
[...]

Zo'n kabel is niet bedoeld voor dagelijks gebruik, daar zijn ze, van welk merk dan ook, niet echt voor bedoeld. Voor dagelijks gebruik wordt het tijd voor een zogenaamde wallbox, een meer permanente oplossing. Een kabel met daarin een onderdeel dat aan water en stoten blootgesteld is loopt kans op schade en dien je met de nodige voorzichtigheid te gebruiken.

Er zullen vanuit China waarschijnlijk ook wel matige producten deze kant opkomen, maar 100% garantie dat je geen problemen met je Lidl lader zou kunnen krijgen heb je ook niet, zekerheid in het leven.....

Beetje gezond verstand gebruiken bij de keuze en een beetje verstand van zaken van een product is mooi meegenomen en als je daar wat moeite mee hebt, ja dan ga je voor de merken en winkels met goede garanties en betaal je iets meer.

Je MG4...... komt ook uit China ;)
Het gaat er niet om dat producten uit China per definitie slecht zijn. Het gaat erom dat een partij als Van Mossel of Lidl verplicht zijn om een deugdelijk product te verkopen.

Wij (werk) verkopen veel spullen uit China en we zijn altijd opzoek naar een goede fabrikant. Hierbij gaan we vaak ook met hun in contact over onze eisen/wensen aan het product en de kwaliteitscontrole. We krijgen veel rommel binnen, en het kost soms wat itteraties voordat de leveringen echt voldoen aan onze wensen. Daarna kunnen we het pas goed in de markt zetten zonder 1 op de 5 producten retour te krijgen.

Recent nog een chinese leverancier aangesproken dat het onacceptabel is dat ze kabels leveren welke opgerold zijn alsof het kerstverlichting is, nu rollen ze de kabels juist op. Ze kunnen het wel, maar je moet ze echt controleren en specifiek zijn in wat je eisen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door 1234567y op 12-11-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Haha, vandaag bij “koude start” nog geen OPD bij 47% SoC. ik heb een tropenautotje…

Met dat in het in het achterhoofd, heeft iemand al batterij voorverwarming kunnen starten via de app? Ik krijg steevast de melding dat het op dit moment niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 02:36
Ik heb nu wel al een beetje range anxiety wachtend op mn MG4 Standaard. Lees eigenlijk net pas dat de Standaard thuis maar met 1 fase ipv 3 fase kan laden als de Comfort. Betekend dit ook bij publieke laders 7,5 uur oplaad tijd? Alleen bij snelladers met zo'n grotere plug gaat ie dan weer wel echt snel binnen 30min?

Ik had de Comfort overwogen als het lease prijs verschil wat minder groot was en die ook een LFP batterij had...

[ Voor 5% gewijzigd door Badname2 op 12-11-2023 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Badname2 schreef op zondag 12 november 2023 @ 23:44:
Ik heb nu wel al een beetje range anxiety wachtend op mn MG4 Standaard. Lees eigenlijk net pas dat de Standaard thuis maar met 1 fase ipv 3 fase kan laden als de Comfort. Betekend dit ook bij publieke laders 7,5 uur oplaad tijd? Alleen bij snelladers met zo'n grotere plug gaat ie dan weer wel echt snel binnen 30min?

Ik had de Comfort overwogen als het lease prijs verschil wat minder groot was en die ook een LFP batterij had...
Ach, het gaat om de reis, niet het doel...
Toch? 8)

Ik heb de standaard, met LFP, en ondanks alle voordelen hebben ze ook een nadeel, ze zijn veel gevoeliger voor (lage) temperaturen, zowel vwb de range als laadsnelheid. Zelf rijd ik niet heel vaak grote afstanden, en voor die enkele keer neem ik het voor lief dat ik wat vaker/langer aan de paal sta.
Met dit weer is 200 - 220 km, misschien iets meer met ee n fluwelen voet. Laden bij snellader gaat tot 88 kW, paar neem vanaf de 60% snel af tot 20 bij 80%.

Aan de (publieke) paal, bij 11Kw houd rekening met iets meer dan 3, tenzij 2 connector bezet, dat 1 tot 1,5. 22 kW paal het dubbele.

In de zomer was het netjes zoals beloofd volgens de specs, maar in de winter (tot nu!) valt het me flink tegen.

Hier kun je voor langere reizen met real world data kijken wat de verschillen zijn voor de mg4 varianten voor een langere reis. Als je het niet regelmatig doet vind ik de verschillen dan weer meevallen. Misschien alleen mooi weer cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
zephyr_blues schreef op maandag 13 november 2023 @ 00:09:
[...]

Ach, het gaat om de reis, niet het doel...
Toch? 8)

Ik heb de standaard, met LFP, en ondanks alle voordelen hebben ze ook een nadeel, ze zijn veel gevoeliger voor (lage) temperaturen, zowel vwb de range als laadsnelheid. Zelf rijd ik niet heel vaak grote afstanden, en voor die enkele keer neem ik het voor lief dat ik wat vaker/langer aan de paal sta.
Met dit weer is 200 - 220 km, misschien iets meer met ee n fluwelen voet. Laden bij snellader gaat tot 88 kW, paar neem vanaf de 60% snel af tot 20 bij 80%.

Aan de (publieke) paal, bij 11Kw houd rekening met iets meer dan 3, tenzij 2 connector bezet, dat 1 tot 1,5. 22 kW paal het dubbele.

In de zomer was het netjes zoals beloofd volgens de specs, maar in de winter (tot nu!) valt het me flink tegen.

Hier kun je voor langere reizen met real world data kijken wat de verschillen zijn voor de mg4 varianten voor een langere reis. Als je het niet regelmatig doet vind ik de verschillen dan weer meevallen. Misschien alleen mooi weer cijfers?
@Badname2
Zie hier
https://ev-database.org/nl/auto/1707/MG-MG4-Electric-51-kWh

1 fase 6,6kW laden max op AC (publieke laadpalen)
90kW max op DC

range in de winter volgens EVDB: 210km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
Heinemancp schreef op maandag 13 november 2023 @ 07:36:
[...]

@Badname2
Zie hier

90kW max op DC

Ik heb een luxury, dus geen idee, maar zijn niet bijna alle publieke laadpalen 3x16A oftwewel 11kW? Met 1 fase zit je dan op een derde, dus 3,6kW exclusief verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Capital_G schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:06:
[...]

Ik heb een luxury, dus geen idee, maar zijn niet bijna alle publieke laadpalen 3x16A oftwewel 11kW? Met 1 fase zit je dan op een derde, dus 3,6kW exclusief verliezen.
Er zijn best veel 22kW palen dus dan haal je ong. 7,1kW. Dat is best te doen, 3,6kW is best beroerd en helemaal als ze ook nog aan loadbalancing doen. Heb je kans dat de auto zelfs afslaat met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Badname2 schreef op zondag 12 november 2023 @ 23:44:

Goed punt. Zelf niet aan gedacht. Nu laad ik al meer dan 4 jaar met 11kw. Daarvan heb ik altijd gevonden dat het ‘te snel’ was. Natuurlijk kan het nooit snel genoeg, maar mijn auto was binnen 5 uur op de gewenste SOC. Dan moest deze echt heel erg leeg zijn. Mijn ingestelde tijd is van 23:00 omdat hier dan de daluren beginnen.

In theorie kan ik dan ongeveer 29kwh laden in 8 uur. Je zult snel merken dat dit meer dan voldoende is. Tenzij je structureel meer dan 250+ km’s per dag maakt en geen mogelijkheid hebt tot laden op bestemming. Mocht dat zo zijn, dan kun je natuurlijk ook beginnen met laden bij thuiskomst. Desnoods de boel ombouwen/vervangen zodat je wel gebruik kunt maken van 6,6.

Nu zal naar 100% laden voor de SR niet een issue zijn omdat het een LFP batterij is, maar dan nog is het beter om niet hoger te laden dan 80%. Dus bij lange ritten lekker 100% laden en mocht het kunnen, naar 80% laden. Dan heb je dus met 8 uur genoeg.

Snelladen gaat rap genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Op spritmonitor.de staan ook verbruikscijfers uit de echte wereld:
https://www.spritmonitor....5&power_e=175&powerunit=2
Dit is resultaten voor de Standard versie

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik heb hetzelfde issue gehad met de aflevering via VanMossel. Wat er gebeurt is, is vrij eenvoudig: VM heeft de auto eerst op 'zijn' eigen naam gezet en heeft de auto dus op papier dus als eerste eigenaar VM. Ook al heeft de auto zelf nog geen meter gereden, volgens de RDW ben jij nu de 2e eigenaar. Met als gevolg geen €2950 maar €2000. Dat hebben ze dus al eerder gedaan... Aankaarten bij VM dus. Ik heb toen een toezegging van hun gekregen voor de ontbrekende €950 maar tot op heden nog niets ontvangen ondanks meermaals aan de bel trekken |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Rincewind op 13-11-2023 10:04 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
1234567y schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:32:
[...]

Het gaat er niet om dat producten uit China per definitie slecht zijn. Het gaat erom dat een partij als Van Mossel of Lidl verplicht zijn om een deugdelijk product te verkopen.

Wij (werk) verkopen veel spullen uit China en we zijn altijd opzoek naar een goede fabrikant. Hierbij gaan we vaak ook met hun in contact over onze eisen/wensen aan het product en de kwaliteitscontrole. We krijgen veel rommel binnen, en het kost soms wat itteraties voordat de leveringen echt voldoen aan onze wensen. Daarna kunnen we het pas goed in de markt zetten zonder 1 op de 5 producten retour te krijgen.

Recent nog een chinese leverancier aangesproken dat het onacceptabel is dat ze kabels leveren welke opgerold zijn alsof het kerstverlichting is, nu rollen ze de kabels juist op. Ze kunnen het wel, maar je moet ze echt controleren en specifiek zijn in wat je eisen zijn.
Is in weze niet iedereen verplicht om een deugdelijk product te verkopen? Ook privé verkopen dienen aan bepaalde regels te voldoen, je mag best rotzooi verkopen of defecte zaken, als je het dan ook maar vermeld. Van een gekocht product mag je bepaalde verwachtingen hebben en daar zit dan ook wel eens een verschil van mening, sommige mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en hebben heel wat noten op hun zang. Bij Ali worden over het algemeen de producten heel goed omschreven met plaatjes en toelichtingen en technische gegevens, vaak nog beter dan hier de Lidl's en andere grote jongens die van alles willen verkopen maar zeer karig zijn met info, kan je ze er immers ook niet op aanspreken als het niet klopt.

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld, maar bij Ali koop je het voor 100 euro en hier bij de Lidl voor 180 euro, er hangt een prijskaartje aan het gemak van dichtbij en vertrouwd kopen bij een bekent bedrijf.

Ook bij Ali kun je reclameren als een product niet aan de verwachtingen voldoet. Koop al jaren bij Ali en over het algemeen zeer goede ervaringen met de gang van zaken van zaken daar.

Je koopt in voor de Action?(wij Werk?)Heel veel Chinees spul daar, niks mis mee, koop er zelf ook zaken die bij anderen een meervoud kosten van de prijzen van de Action. Soms vraag je je wel eens af hoe ze het voor dat geld kunnen maken en aanbieden en dan ook nog eens zaken die vaak boven verwachting zijn.

Je koopt in voor je werk, je werk wil er ook nog wat aan verdienen, door zelf in te kopen bij Ali verdien ik de winst die anders jouw werk zou verdienen. Jouw werk heeft natuurlijk zijn kosten en jullie hebben onderzoek naar een product gedaan en dienen er ook garanties op te geven, de klant mag immers bepaalde verwachtingen van een product hebben en die moet je werk wel waarmaken of anders net zoals bij de goede zaken, krijg je je geld terug. Zoals jij voor je werk zaken inkoopt, kost het mij ook tijd om dingen te bestellen, ik gooi ook niet het eerste en goedkoopste product dat ik tegenkom in het mandje. Wat ik ook al schreef in het vorige bericht, het is fijn als je zelf ook enige kennis van producten hebt en weet waar je een beetje op moet letten. Kennis kun je op het internet genoeg opdoen, het kost je wel tijd, maar met die bestede tijd kun je dan je financiële voordeel doen.

Bij Ali is het de afstand en heel wat meer gedoe als je eventueel wat terug zou willen sturen, maar ik laat me niet echt bang maken door bijvoorbeeld Vaevictis_ die wijst op veiligheid en schijnbaar toch wel een beetje angstig is voor winkels zoals Ali. Een bepaalde mate van "zekerheid" heeft dan ook een prijskaartje

Logisch dat het hier wat duurder is, maar soms is men hier wel heel erg inhalig en dan ga ik voor Ali, en of het dan aankomt in een verknipt stuk karton, veel bubbeltjes plastic en een soort van vuilniszak eromheen, dat boeit mij niet, als het maar in goede staat is.

Iedereen moet voor zichzelf beslissen of hij bepaalde ongemakken op de koop toe neemt als je van veraf besteld. Er spelen heel veel factoren mee waarom wel of niet een product veel goedkoper van veraf halen of juist niet en dichter bij huis bestellen.

Ja...... en dan koop je bij een Van Mossel en hoe blij ben je er nu zelf mee?

Het leven is een gok...... lastig lastig lastig

Oh.... sorry is weer een heel verhaal geworden, je had het over kunnen slaan en je tijd kunnen besparen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
meacount schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:45:
[...]

Is in weze niet iedereen verplicht om een deugdelijk product te verkopen? Ook privé verkopen dienen aan bepaalde regels te voldoen, je mag best rotzooi verkopen of defecte zaken, als je het dan ook maar vermeld. Van een gekocht product mag je bepaalde verwachtingen hebben en daar zit dan ook wel eens een verschil van mening, sommige mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en hebben heel wat noten op hun zang. Bij Ali worden over het algemeen de producten heel goed omschreven met plaatjes en toelichtingen en technische gegevens, vaak nog beter dan hier de Lidl's en andere grote jongens die van alles willen verkopen maar zeer karig zijn met info, kan je ze er immers ook niet op aanspreken als het niet klopt.

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld, maar bij Ali koop je het voor 100 euro en hier bij de Lidl voor 180 euro, er hangt een prijskaartje aan het gemak van dichtbij en vertrouwd kopen bij een bekent bedrijf.

Ook bij Ali kun je reclameren als een product niet aan de verwachtingen voldoet. Koop al jaren bij Ali en over het algemeen zeer goede ervaringen met de gang van zaken van zaken daar.

Je koopt in voor de Action?(wij Werk?)Heel veel Chinees spul daar, niks mis mee, koop er zelf ook zaken die bij anderen een meervoud kosten van de prijzen van de Action. Soms vraag je je wel eens af hoe ze het voor dat geld kunnen maken en aanbieden en dan ook nog eens zaken die vaak boven verwachting zijn.

Je koopt in voor je werk, je werk wil er ook nog wat aan verdienen, door zelf in te kopen bij Ali verdien ik de winst die anders jouw werk zou verdienen. Jouw werk heeft natuurlijk zijn kosten en jullie hebben onderzoek naar een product gedaan en dienen er ook garanties op te geven, de klant mag immers bepaalde verwachtingen van een product hebben en die moet je werk wel waarmaken of anders net zoals bij de goede zaken, krijg je je geld terug. Zoals jij voor je werk zaken inkoopt, kost het mij ook tijd om dingen te bestellen, ik gooi ook niet het eerste en goedkoopste product dat ik tegenkom in het mandje. Wat ik ook al schreef in het vorige bericht, het is fijn als je zelf ook enige kennis van producten hebt en weet waar je een beetje op moet letten. Kennis kun je op het internet genoeg opdoen, het kost je wel tijd, maar met die bestede tijd kun je dan je financiële voordeel doen.

Bij Ali is het de afstand en heel wat meer gedoe als je eventueel wat terug zou willen sturen, maar ik laat me niet echt bang maken door bijvoorbeeld Vaevictis_ die wijst op veiligheid en schijnbaar toch wel een beetje angstig is voor winkels zoals Ali. Een bepaalde mate van "zekerheid" heeft dan ook een prijskaartje

Logisch dat het hier wat duurder is, maar soms is men hier wel heel erg inhalig en dan ga ik voor Ali, en of het dan aankomt in een verknipt stuk karton, veel bubbeltjes plastic en een soort van vuilniszak eromheen, dat boeit mij niet, als het maar in goede staat is.

Iedereen moet voor zichzelf beslissen of hij bepaalde ongemakken op de koop toe neemt als je van veraf besteld. Er spelen heel veel factoren mee waarom wel of niet een product veel goedkoper van veraf halen of juist niet en dichter bij huis bestellen.

Ja...... en dan koop je bij een Van Mossel en hoe blij ben je er nu zelf mee?

Het leven is een gok...... lastig lastig lastig

Oh.... sorry is weer een heel verhaal geworden, je had het over kunnen slaan en je tijd kunnen besparen ;)
Je kunt ook een granny op MP (tweedehands) kopen van een gerenomeerd merk. Dat is goedkoper. Je jaagt er toch continu 3kwh doorheen (of iets minder).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
Proefrit gemaakt met de MG4 Trophy.

Heb zelf de Luxery en die bevalt prima, maar een beetje meer range en iets meer motorvermogen is toch altijd leuk nietwaar? Had via de email een uitnodiging gehad voor de koopzondag van gisteren, alle acties waren nog geldig en je kreeg ook nog eens 1000 euro extra inruil op je auto.... nu vond ik de inruil eerder al niet om van de daken te schreeuwen, maar vooruit, had wel trek in een ritje van huis naar Rotterdam om daar een praatje te maken met mijn verkoopadviseur Michel en een proefrit te maken in de Trophy.

Even bijgepraat met een bak koffie en toen kwam ook de demo al aan, kon ik even lekker uit proberen.

Boven mijn Luxery meer vermogen en range, en nu ook met handgrepen in het plafond, achterwisser, 3e hoofdsteun op de achterbank, OPD en 18inch velgen.

Mis eigenlijk niets, al zou wederhelft graag de handgrepen hebben gehad. Heb tijdens de proefrit ook nog even gereden met de OPD aan, leuk en je auto komt helemaal tot stilstand, maar of ik er nu echt op zit te wachten, nee niet echt, OPD remt ook wel eens te af en wil je een tandje minder geremd worden.

Dan de proefrit, wat mij direct opviel dat er een ander stuurgevoel was, stuurde veel zwaarder, kan een afstelling zijn, maar zo zwaar heb ik het zelfs in mijn Luxery niet kunnen krijgen. Bij start proefrit kun je ook wat binnenstraatjes pakken, deze zijn niet allemaal even strak en daarbij viel ook al direct op dat het comfort toch een heel stukje minder was dan in mijn eigen Luxery, die vind ik echt niet week, maar ook niet stug. De Trophy staat op 18inch velgen, die van mij op 17inch en ik vermoed ook dat de vering van de Trophy een stuk stijver is, tegen het stugge aan. Heel eerlijk...... vond het niet echt fijn, auto was voor mijn smaak toch te stoterig, te hard geveerd.

Waar ik wel heel blij van werd, het motorvermogen, nu is de Luxery echt geen slap suf gebakje, de Trophy is gewoon een stoere jongen, had hem op standje sport gezet en er was echt een duidelijk verschil in kracht en gewilligheid. Had bijna het idee dat ik een X-Power was gestapt. Een overdaad aan kracht zat er onder het rechtervoetje en het was echt wel een genot om mee te rijden. Of het praktisch is en of je het ook vaak kan gebruiken in ons volle landje is een ander verhaal, maar als je sportief strak en stoer houd, dan is dit je ding.

Had best wel dit extra vermogen willen hebben en ook de range is natuurlijk mooi meegenomen, maar er hingen behalve het prijskaartje ook wat nadelen aan vast, omdat de Trophy wat zwaarder is is hij naar mijn smaak te strak geveerd, kan ook dat de 18inch dat ook nog eens nadelig benadrukt en het geheel was mij te strak, De wegenbelasting zou me niet echt tegen gehouden hebben, van een tientje meer of minder wegenbelasting hoef ik gelukkig geen boterham minder om te eten.

Ja, leuk 520km WLTP, maar als je wel houd van een beetje vermogen en dat dan ook gaat gebruiken, wat blijft er dan over van je range?

Fijn gesprek gehad met Michel en afgesproken dat we over een paar jaar wel eens gaan kijken of ze dan wat leuks voor me hebben, de Luxery rijdt heerlijk en de Trophy is in mijn geval zijn veel meer geld niet waard, was wel een leuke ervaring om mee te rijden en heb dan op de Standard na de MG4 wel zo'n beetje in het geheel kunnen ervaren. De Luxery is voor mij dan ook de mooie gulden middenweg (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
STIMPPYYY schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:42:
[...]

Je kunt ook een granny op MP (tweedehands) kopen van een gerenomeerd merk. Dat is goedkoper. Je jaagt er toch continu 3kwh doorheen (of iets minder).
Markt Plaats, daar zou ik dan weer zo mijn vragen bij hebben, maar is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Wat is een goed merk, zat bij mijn VW, Fiat, Volvo, etc etc?

Garantie tot de deurknop, geen kabelbreuk, niet gejat?

Wat is slim?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SilentShot
Inmiddels reactie gekregen van VM. Ze gaan het verschil wat ik misloop van de subsidie uitkeren dus de 950 euro. Hopelijk pakken ze dit wel een beetje snel op en hoef ik er geen weken op te wachten, ik heb in elk geval reactie gekregen van de directeur himself dus goede hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
meacount schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:18:
[...]

Markt Plaats, daar zou ik dan weer zo mijn vragen bij hebben, maar is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Wat is een goed merk, zat bij mijn VW, Fiat, Volvo, etc etc?

Garantie tot de deurknop, geen kabelbreuk, niet gejat?

Wat is slim?
Als ik iets zou kopen, dan van Tesla/VW etc.. maar inderdaad tweedehandsjes, who knows…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:58
[...]

wij hebben deze
https://www.amazon.nl/dp/B0BX6FYWBT
16 amp trekt ie wel, de kabel van de charger word niet warm,
de aanvoer kabel (2.5mm) naar stopcontact word wel warm. (niet heet maar je voelt duidelijk dat ie moet werken, ik wil deze nog vervangen voor dikkere)

[ Voor 18% gewijzigd door mrBrainY op 13-11-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mrBrainY schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:26:
[...]

wij hebben deze
https://www.amazon.nl/dp/B0BX6FYWBT
16 amp trekt ie wel, de kabel van de charger word niet warm,
de aanvoer kabel (2.5mm) naar stopcontact word wel warm. (niet heet maar je voelt duidelijk dat ie moet werken, ik wil deze nog vervangen voor dikkere)
Tnx voor de tip (nu lijkt mij dit ook wel een vrij generieke 'China' lader). Ik wil uiteindelijk gaan laden met een granny charger (op 10A), of bij de laadpaal bij ons op de hoek (gunstig tarief, maar wil in eerste instantie mijn PV-installatie overcapaciteit benutten ;)). In overleg met een maat van mij (die iets meer verstand heeft van electro dan ik :P) wil ik in het voorjaar onder de carport een CEE wandcontactdoos maken, afgezekerd op een eigen groep. Dan de granny lader voorzien van een CEE stekker, dan durf ik zonder zorgen ook met 16A te laden.

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 13-11-2023 13:44 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Steeds vergeten te vragen en denk er nu aan: om de zoveel tijd tijdens het rijden stopt mijn muziek en krijg ik een "poeng" geluidje te horen. Verder geen visuele waarschuwing van iets of wat dan ook. Ook geen maximum snelheid die ik overtreed etc. Het is heel random. Soms bij hoge snelheden, soms bij lage snelheden. Ik kom er maar niet achter waar die "poeng" voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Heinemancp schreef op maandag 13 november 2023 @ 07:36:
[...]

@Badname2
Zie hier

90kW max op DC

@Capital_G

Betekend dat dan thuis met een 3 fase Zappi dat je de Mg4 Standaard (met 1 fase boordlader) ook kan laden met 6,6kW of krijg je dan er alleen 3,6kW uit? Zou dat 7,5 uur volledige laadtijd betekenen aan huis (of 15?:S)?

[ Voor 9% gewijzigd door Badname2 op 13-11-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Troetelbeer schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:29:
Steeds vergeten te vragen en denk er nu aan: om de zoveel tijd tijdens het rijden stopt mijn muziek en krijg ik een "poeng" geluidje te horen. Verder geen visuele waarschuwing van iets of wat dan ook. Ook geen maximum snelheid die ik overtreed etc. Het is heel random. Soms bij hoge snelheden, soms bij lage snelheden. Ik kom er maar niet achter waar die "poeng" voor is.
https://www.google.com/se...2e24,vid:tKodtNFpzBA,st:0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Kan het zijn dat je telefoon een notficatie geeft? Als ik die (bedraad) heb gekoppeld en muziek speel van ander apparaat (radio/blue tooth) hoor ik een notificatie en blijft de audiobron op telefoon, waardoor de muziek dus stopt. Ik kan me alleen niet herinneren of het het normale notificatyiegeluidje is, of een poeng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
Badname2 schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:42:
[...]

@Capital_G

Betekend dat dan thuis met een 3 fase Zappi dat je de Mg4 Standaard (met 1 fase boordlader) ook kan laden met 6,6kW of krijg je dan er alleen 3,6kW uit? Zou dat 7,5 uur volledige laadtijd betekenen aan huis (of 15?:S)?
Ben geen electricien, maar volgende mij kan dat wel hoor, hangt van je meterkast af. Als je een 1 fase aansluiting hebt kan je een 1x32A laadpaal installeren. Let wel op de aansluiting aan het net, kan zijn dat je die moet verzwaren naar 40A. Ook een loadbalancer is min of meer vereist.

Edit: zie nu pas 3 fase zappi, ik denk dat je met geluk hebt met een 1 fase laadpaal.

Edit2: het limiet bij een 3x25A (3 fase meterkast) is 5.8kW maar je belast wel gelijk een complete fase en ook daar is dus loadbalancing nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Capital_G op 13-11-2023 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Capital_G schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:36:
[...]

Ben geen electricien, maar volgende mij kan dat wel hoor, hangt van je meterkast af. Als je een 1 fase aansluiting hebt kan je een 1x32A laadpaal installeren. Let wel op de aansluiting aan het net, kan zijn dat je die moet verzwaren naar 40A. Ook een loadbalancer is min of meer vereist.

Edit: zie nu pas 3 fase zappi, ik denk dat je met geluk hebt met een 1 fase laadpaal.

Edit2: het limiet bij een 3x25A (3 fase meterkast) is 5.8kW maar je belast wel gelijk een complete fase en ook daar is dus loadbalancing nodig.
Ik ben van plan om een 3 fase zappi (met load balancing installatie) te laten installeren. Op mn normale meterkast dus 3x25A.
Kan de Mg4 Standaard dan 5.8kW laden? Of bedoelde je met die eerste Edit, dat het beter zou zijn om een 1 fase laadpaal te hebben?
(ik ben wel van plan later een 2e EV te kopen, die wss wel meer fases aan kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
zephyr_blues schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:00:
Kan het zijn dat je telefoon een notficatie geeft? Als ik die (bedraad) heb gekoppeld en muziek speel van ander apparaat (radio/blue tooth) hoor ik een notificatie en blijft de audiobron op telefoon, waardoor de muziek dus stopt. Ik kan me alleen niet herinneren of het het normale notificatyiegeluidje is, of een poeng
Nee, want van de telefoon krijg ik ook visueel een melding op Android Auto. Het gebeurt overigens ook zonder Android Auto.

Kan het totaal naar niets terug herleiden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capital_G
Badname2 schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:47:
[...]

Ik ben van plan om een 3 fase zappi (met load balancing installatie) te laten installeren. Op mn normale meterkast dus 3x25A.
Kan de Mg4 Standaard dan 5.8kW laden? Of bedoelde je met die eerste Edit, dat het beter zou zijn om een 1 fase laadpaal te hebben?
(ik ben wel van plan later een 2e EV te kopen, die wss wel meer fases aan kan)
Er is een specifiek topic voor laadpalen, maar deze situatie zal denk ik nooit optimaal zijn. Bij een 1 fase auto kan je het beste een 1 fase laadpaal kopen, die kan dan worden aangesloten op 1 van je 3 fasen in de meterkast. Dan heb je potentieel 25A tot je beschikking.

Een 3 fase laadpaal wordt in de regel altijd afgezekerd op 3x16A, want verzwaren kost 1000+ euro per jaar. Maar dan zit je dus wel vast aan een derde van de snelheid (oftewel 3.6kW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snirp
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-08 18:00
Zijn er meer mensen waarbij de software (i Smart, dashboard) de posities van de autobanden onjuist weergeeft? De bandenspanning van de voorbanden staan weergegeven op de achterkant en vice versa.
Ik weet het zeker omdat ik vandaag de bandjes heb bijgevuld en de weergave exact andersom is.
Vermoed eerder dat de software de sensoren wel juist weergeeft maar dat de banden met de sensoren verkeerd geplaatst zijn (de voorwielen zitten achter en de achterwielen voor).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNsLB7InnN7Kq5T8SX3khseEJ0w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nfpvSQeURoDtTCgJlHhvxWEe.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door snirp op 13-11-2023 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Troetelbeer schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:29:
Heb je een lux?
Zet in je ingebouwde navigatie alle meldingen uit.

Het duurde mij maanden om er achter te komen.

Tijd voor een lijstje met FAQ of Tips in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
snirp schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:01:
Zijn er meer mensen waarbij de software (i Smart, dashboard) de posities van de autobanden onjuist weergeeft? De bandenspanning van de voorbanden staan weergegeven op de achterkant en vice versa.
Ik weet het zeker omdat ik vandaag de bandjes heb bijgevuld en de weergave exact andersom is.
Vermoed eerder dat de software de sensoren wel juist weergeeft maar dat de banden met de sensoren verkeerd geplaatst zijn (de voorwielen zitten achter en de achterwielen voor).[Afbeelding]
Dus ff langs de dealer, bandjes van voor naar achter en vv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Heinemancp schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 05:51:
[...]

Heb je een lux?
Zet in je ingebouwde navigatie alle meldingen uit.

Het duurde mij maanden om er achter te komen.

Tijd voor een lijstje met FAQ of Tips in de startpost?
Ja een lux. Ah geeft die echt meldingen, zonder dat je het gebruikt? Straks even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:28
Capital_G schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:45:
[...]

Bij een 1 fase auto kan je het beste een 1 fase laadpaal kopen, die kan dan worden aangesloten op 1 van je 3 fasen in de meterkast. Dan heb je potentieel 25A tot je beschikking.
Zo heb ik het nu. Ik had hiervoor een EV met 1 fase en daarom van de werkgever een 1 fase laadpaal gekregen. Deze is aangesloten op 1 van mijn 3 fasen en afgezekerd op 25A. Draait al 4 jaar prima.
Nu met de MG4 Luxury die 3 fasen heeft, haal ik iets van 5 kW met laden. Geen idee hoe dat kan want je zou denken dat de auto maar 1 fase pakt dus 3,6 kW, maar in mijn meterkast zie ik toch echt rond de 5 kW en in de MG app ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Mijn granny lader staat op 10A en laadt met circa 1,9 kW. Jij laadt met 25A, dus 2,5 x 1,9 kW = circa 4,7 kW. Meer ampere, minder verlies, dus 5 kW lijkt mij logisch.
Of stel ik het te eenvoudig voor?

[ Voor 17% gewijzigd door Garrelt op 14-11-2023 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zephyr_blues
Sonicfreak schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:36:
[...]

Zo heb ik het nu. Ik had hiervoor een EV met 1 fase en daarom van de werkgever een 1 fase laadpaal gekregen. Deze is aangesloten op 1 van mijn 3 fasen en afgezekerd op 25A. Draait al 4 jaar prima.
Nu met de MG4 Luxury die 3 fasen heeft, haal ik iets van 5 kW met laden. Geen idee hoe dat kan want je zou denken dat de auto maar 1 fase pakt dus 3,6 kW, maar in mijn meterkast zie ik toch echt rond de 5 kW en in de MG app ook.
1 fase = 25 A, max vermogen is dan 25 x 230.= 5750 W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Garrelt schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:18:
Mijn granny lader staat op 10A en laadt met circa 1,9 kW. Jij laadt met 25A, dus 2,5 x 1,9 kW = circa 4,8 kW.
Of stel ik het te eenvoudig voor?
Als ik Google, kom ik bij 25A uit op 5,8 kW. Nu zal de auto niet altijd het volledige vermogen pakken dus dan lijkt ongeveer 5 kW mij niet zo vreemd, dat is ongeveer 22A.

Edit: @zephyr_blues was me net voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Sonicfreak op 14-11-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-08 15:28
Heb een behoorlijke lekkage in de bagageruimte, heb er zeker een halve liter uitgehaald.

Lijkt van de onderkant te komen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXpEufsoeAYcOCc-u0dO6O-JNJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rpv2zVWKcE4LhNguI2otfycf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4y1y6MMlK9hh9K6UGRtzj5xklu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pnp8YlBXrcOpuQveNyUwMYmp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
jandrenth schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:56:
Heb een behoorlijke lekkage in de bagageruimte, heb er zeker een halve liter uitgehaald.

Lijkt van de onderkant te komen.[Afbeelding]

[Afbeelding]
oei! En hoe kwam je hier achter? Snel naar de garage denk ik!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MikeTheBike
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 22:03
Vanmorgen "mijn' MG4 Luxury mogen afhalen bij VM in Weert.

Grappige was dat de ingeschakelde verkoopmedewerker van VWAudi niks over de wagen kon vertellen. Heb toen maar aangeboden dat hij ook aan mij vragen mocht stellen. Ik had immers dit forum al goed bestudeerd.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BsiXR4PdUKTatH4Z3liDmXuX7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0kGJSTtcs5aTc7nkLqQbESw.jpg?f=fotoalbum_large

So far so good, alleen was de bestelde trekhaak niet gemonteerd maar wel was de witte kentekenplaat aanwezig. Navraag leerde dat de trekhaak in backorder stond bij de leverancier, de verkoopmedewerker verontschuldigde zich hiervoor en gaf aan dat ze dat beter hadden communiceren. Maar geen man overboord, de rest ging prima, nu eerst rijden en ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-08 15:28
Heinemancp schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:59:
[...]

oei! En hoe kwam je hier achter? Snel naar de garage denk ik!
Ik zag het in het ronde gedeelte, daarna de bak met luchtpomp en bandenreparatieset verwijderd, dit zat eronder.
Afspraak over 2 weken bij van Mossel Tiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-09 10:40
[b]MikeTheBike schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:05:

So far so good, alleen was de bestelde trekhaak niet gemonteerd maar wel was de witte kentekenplaat aanwezig. Navraag leerde dat de trekhaak in backorder stond bij de leverancier, de verkoopmedewerker verontschuldigde zich hiervoor en gaf aan dat ze dat beter hadden communiceren. Maar geen man overboord, de rest ging prima, nu eerst rijden en ondervinden.
Vorige maand in Purmerend die van ons afgehaald, ook zonder trekhaak. Het 2023 model schijnt een nieuwe kabelboom nodig te hebben voor de trekhaak werd ons verteld. 22 november wordt de trekhaak gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:37
snirp schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:01:
Vermoed eerder dat de software de sensoren wel juist weergeeft maar dat de banden met de sensoren verkeerd geplaatst zijn (de voorwielen zitten achter en de achterwielen voor).[Afbeelding]
Bij mij klopt het wel, ik heb ze nl net gevuld. Rechtsvoor zit iets te veel in en dat heb ik er uit gehaald, nu klopt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ondertussen is mijn (voorlopige) subisidie-aanvraag goedgekeurd. Nu wachten op bericht van Van Mossel (vrijdag alle papieren etc. ondertekend, tot op heden nog niks gehoord :()

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:19:
Ondertussen is mijn (voorlopige) subisidie-aanvraag goedgekeurd. Nu wachten op bericht van Van Mossel (vrijdag alle papieren etc. ondertekend, tot op heden nog niks gehoord :()
Hier ook nog niets ontvangen, moet de papieren nog krijgen om te ondertekenen. Financiële check is goedgekeurd. Nu kan dit 5 dagen duren (in de bijgesloten pdf staat 3 werkdagen). Ze zullen het wel druk hebben.

Je kunt pas subsidie aanvragen als je een contractnummer hebt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:27:
[...]

Hier ook nog niets ontvangen, moet de papieren nog krijgen om te ondertekenen. Financiële check is goedgekeurd. Nu kan dit 5 dagen duren (in de bijgesloten pdf staat 3 werkdagen). Ze zullen het wel druk hebben.

Je kunt pas subsidie aanvragen als je een contractnummer hebt toch?
Check je spambox iig, bij mij kwamen alle mailtjes binnen in mijn spambox (hotmail).
Nee, contractnummer hoef je niet in te vullen. Alleen de dealer/leasemaatschappij en welk model auto je wilt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Vraagje over het laden.
Het is mij een paar keer opgevallen dat mijn auto toch tot 100% laad terwijl ik in de app 80% heb ingesteld.
Vaak is dat als ik voor een dag 100% nodig heb en dan bij >80% de max lading op 80% zet in de app.

Is natuurlijk geen heel grote ramp aangezien ik toch thuis laad maar het is natuurlijk wel jammer dat het niet lekker werkt. Zeker omdat 80% laden in theorie beter zou zijn voor de accu.

Zijn er meer die dit gedrag gezien hebben?
Ik kan het ook alleen via de app aanpassen niet in de auto. Doe ik iets fout of zit die optie er gewoon niet in?

[ Voor 15% gewijzigd door Shadowhawk00 op 15-11-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:52:
Vraagje over het laden.
Het is mij een paar keer opgevallen dat mijn auto toch tot 100% laad terwijl ik in de app 80% heb ingesteld.
Vaak is dat als ik voor een dag 100% nodig heb en dan bij >80% de max lading op 80% zet in de app.

Is natuurlijk geen heel grote ramp aangezien ik toch thuis laad maar het is natuurlijk wel jammer dat het niet lekker werkt. Zeker omdat 80% laden in theorie beter zou zijn voor de accu.

Ik kan het ook alleen via de app aanpassen niet in de auto. Doe ik iets fout of zit die optie er gewoon niet in?
Ik heb laad normaal tot 80% en dat werkt altijd prima. Ingesteld via de app. Ik stel dit wel altijd in terwijl ik onder de 80% zit (omdat ik het instel / check zodra ik 'm aan de lader gooi)

Toevallig heb ik gister een uitzondering hierop gemaakt en via de app de max lading op 80% gezet terwijl de lading op 93% stond, dus bij een volgende keer laden kan ik zien of jouw hypothese klopt. Ik zal het resultaat over een paar dagen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Vraagje over het laden.

Ik heb het sinds de laatste onderhoudsbeurt ook. Voorheen werkte het wel goed.
Binnenkort moet ik toch terug voor de laatste update(s), hopelijk werkt het dan weer naar behoren.
In de auto kun je het aanpassen door op het batterij icoon te drukken en dan zie je daar een licht streepje want je kunt verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Racemol schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:10:
[...]

Ik heb laad normaal tot 80% en dat werkt altijd prima. Ingesteld via de app. Ik stel dit wel altijd in terwijl ik onder de 80% zit (omdat ik het instel / check zodra ik 'm aan de lader gooi)

Toevallig heb ik gister een uitzondering hierop gemaakt en via de app de max lading op 80% gezet terwijl de lading op 93% stond, dus bij een volgende keer laden kan ik zien of jouw hypothese klopt. Ik zal het resultaat over een paar dagen posten.
Ja het werkt ook normaal wel goed maar soms heb je van die dagen dat je toch 100% nodig denkt te hebben ( thuiskomen met 25% voelt beter dan met 5% ) En als ik het dan daarna opnieuw op 80% zet dan werkt het niet altijd goed.

Maar zolang hij op 80% staat lijkt het ook gewoon stabiel 80% te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Werkt bij mij sinds begin niet.
Sinds vorige week ook wat nieuws, kan het laden niet meer stoppen via app. Zegt wel dat het gestopt is, maar start iets later gewoon weer (vanuit de auto)... Loopt nog steeds via VM om dit te onderzoeken en op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:37
Vraagje over het laden.

Heb ik ook: zo af ten toe laadt ze toch door naar 100% ook al zet je het max. op 80%.
Dat doet de MG4 om periodiek de accucellen te egaliseren (gelijk te trekken)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 10:20
Net 30 min geleden ook een mg4 besteld midden december heb ik hem (rood luxury 2023 model) hopelijk blijf ik gespaard van alle problemen (software komt wel goed geloof ik).
Zijn er dingen die belangrijk zijn ,daar bedoel ik mee : interessante weetjes enz .
Ook nog een vraag ,kan je instellen dat via AC traag word geladen of moet dit vanuit de lader aan het huis geregeld worden. Want ik heb maar 1 fase en als ik 7kw uit de muur zou trekken kan m'n huis dat niet aan (oud huis ) met 3a4 KW ben ik tevreden. Hoe regel ik dat best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Vraagje over het laden.

Werkt bij mij zowel via de app en via de auto na 12000km nog steeds zonder hapering. Altijd netjes tot 80%. De keren dat ik hem op 100% zet gaat het ook netjes volgens plan. De easee lader icm met jedlix onderbreekt het laden voor gunstiger tarieven of de load balancer grijpt in. Schakelt tussen 1f en 3f alles zonder gemor. Het kan dus prima functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
derooke schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:46:
Net 30 min geleden ook een mg4 besteld midden december heb ik hem (rood luxury 2023 model) hopelijk blijf ik gespaard van alle problemen (software komt wel goed geloof ik).
Zijn er dingen die belangrijk zijn ,daar bedoel ik mee : interessante weetjes enz .
Ook nog een vraag ,kan je instellen dat via AC traag word geladen of moet dit vanuit de lader aan het huis geregeld worden. Want ik heb maar 1 fase en als ik 7kw uit de muur zou trekken kan m'n huis dat niet aan (oud huis ) met 3a4 KW ben ik tevreden. Hoe regel ik dat best?
Gefeliciteerd,
Problemen zal wel mee vallen denk ik (tenminste mijn ervaring), alleen in contact komen met Van Mossel is onmogelijk dus hopelijk heb je ze na in ontvangst nemen niet meer nodig.

7Kw op 1 fase? Dan heb je een flinke aansluiting! Ik denk dat je max 3,6Kw kunt laden (of max 5,8Kw? Maar dan heb je 0 selectiviteit in je groepenkast, dus geen idee of dat kan en handig is).

Als je een lader met load balancing koopt dan regelt de lader dat jouw hoofdzekering thuis er niet uit klapt.

Je kunt ook in de auto de laadstroom beperken ja.

[ Voor 17% gewijzigd door 1234567y op 15-11-2023 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
1234567y schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:51:
[...]

7Kw op 1 fase? Dan heb je een flinke aansluiting! Ik denk dat je max 3,6Kw kunt laden (of max 5,8Kw?).

Als je een lader met load balancing koopt dan regelt de lader dat jouw hoofdzekering thuis er niet uit klapt.

Je kunt ook in de auto de laadstroom beperken ja.
Je moet wel serieus je best doen om je hoofdschakelaar te laten klappen. Heb het trouwens een keer gehad |:(. Wist niet dat de auto volle bak aan het laden was (3x16a - 11kw) en droger, wasmachine en weet ik het wat allemaal aanstond.

Met 3.6kw gaat dat niet heel snel gebeuren vermoed ik.

Overigens heb ik geen load balancing omdat ik al 4 jaar uitgesteld laden gebruik (vanaf 23:00). Dan zijn er hier geen grootverbuikers. Voor mij was dit geen nuttige investering. Dus wellicht ook even vanuit dat oogpunt benaderen.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 15-11-2023 20:04 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 69 Laatste