Fred63 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:28:
Ik ben van plan om een MG 4 aan te schaffen maar ik vind nog niet echt duidelijkheid over de volgende irritatie-factor: het opnieuw instellen van bepaalde opties bij iedere nieuwe rit. Ik kom zelf uit op de volgende opties die per rit opnieuw moeten worden ingesteld: Driving mode, regeneratie-level, Lane keep assistance en verkeersbord herkenning. Of mis ik nog opties zoals Front colission assist en Airco?
Denk dat eea persoonsafhankelijk is en ook een beetje aan je humeur bij het instappen
Veel zaken kun je onder linker en rechter sterretje op het stuur vastzetten en zijn dan zeer makkelijk aan te passen.
Airco en temperatuur onthoud hij en hoef je niet steeds aan te passen, ook de bediening daarvan kun je op heel persoonlijke wijze aanpassen aan je smaak, via het scherm met sneltoegang met uit het midden naar beneden swipen of via sterretje rechterkant stuur.
Lane Keep Assist werkt pas bij vanaf 60km/h dus in stadsverkeer niet noodzakelijk om aan te passen, verkeersbordherkenning kun je uitzetten, maar trek me er zelf niets van aan, geeft alleen maar plaatjes en doet verder niets.
Rijmodie kun je onder linker sterretje zetten, of reg mode, het is maar net wat je het vaakst wel of niet wil aanpassen, persoonlijk staat hij bij mij op rijmodi, kan ik snel van normaal naar sport stand

Reg mode heb ik altijd in de hoogste stand staan.
LKA werkt al wat beter, tegenwoordig staat hij meestal aan, op lange ritten wil ik hem wel eens uitzetten als Mien zich naar mijn smaak teveel bemoeit met mijn rijstijl of dat ik me aan Mien irriteer, kan onder het rijden en als het scherm meewerkt dan is dat zo gepiept en anders volgt er wel een vloek
De ACC gebruik ik vaak, om bekeuringen te voorkomen, je rijd maar zo veel te hard, het systeem reageert en werkt als een oud wijf, remt af voor bochten waar je wel met 200km/h doorheen kan... bij wijze van spreken, het systeem is niet erg verfijnd, maar er is mee te leven, schijnt bij meer merken zo te zijn als je de diverse rijstesten zo volgt op You Tube, dus niet alleen bij de MG4. Als je de auto kent geef je zelf gewoon wat gas bij in/voor een bocht zodat ie niet afremt.
Maak mezelf er niet al te druk over, het valt allemaal best wel mee, maar het kan beter en dat wetende is het wel eens storend als je in een rotbui bent
Als je eenmaal de bediening helemaal naar je smaak hebt ingesteld en je er goed mee overweg kunt, dan is het je vriend en ben je er toch heel blij mee, heb hem nu een halfjaartje en stap nog steeds met heel veel plezier achter het stuur.