Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
coinman63 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:11:
[...]

Dat plezier zal van korte duur zijn. Ik denk dat de MG exclusiever is.
Volgens mij las ik laatst dat de MG4 verkoopcijfers de M3 onlangs ergens voorbij zijn gegaan.
MyWheels heeft er 5000 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Haay schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:38:
[...]

Waar (bij welke partij) heb je die Crossclimate banden erop laten zetten? Zit zelf ook aan die vier-seizoenenbanden te denken als vervanging van mijn huidige banden die bij aflevering er al op zaten. Heb er zelf denk ik zo'n 2000 km mee gereden, maar denk niet dat daar bij anderen interesse voor is.
Wat zit er eigenlijk standaard op gemonteerd (merk en type)? Ik heb bij mijn PL aanvraag niet gekozen voor 4-seizoensbanden, ik wissel liever zelf tussen "echte" winterbanden en zomerbanden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 02:36
Dit weekend MG4 testrit! Heel benieuwd, hopelijk is de 288 euro lease deal nog geldig. Twijfel nog aan iets betere batterij, maar dan wordt ie echt veel duurder per maand. Zal vooral voor woon-werk ±35km en kleine tripjes binnen NL gebruikt worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Badname2 op 03-11-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:00:
[...]

Wat zit er eigenlijk standaard op gemonteerd (merk en type)? Ik heb bij mijn PL aanvraag niet gekozen voor 4-seizoensbanden, ik wissel liever zelf tussen "echte" winterbanden en zomerbanden
Bij mij de standaard er onder, Continental Premium Contact. Weet nog niet of ik er erg blij mee ben, heb al een paar keer gehad dat de auto bij lage snelheid om helemaal niets begon te schuiven als het nat is. Op de snelweg gelukkig nog niet gemerkt, anders laat ik er alsnog anderen onder leggen.

Iemand anders dat ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Badname2 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:08:
Dit weekend MG4 testrit! Heel benieuwd, hopelijk is de 288 euro lease deal nog geldig. Twijfel nog aan iets betere batterij, maar dan wordt ie echt veel duurder per maand. Zal vooral voor woon-werk ±35km en kleine tripjes binnen NL gebruikt worden.
288 voor flexlease? 7500 km dan denk ik? Die prijen zijn ondertussen zowat gehalveerd in 5 of 6 maanden. Of ik heb niet op itten letten |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badname2
*edit* 288 incl subsidie lease is nog beschikbaar

[ Voor 89% gewijzigd door Badname2 op 03-11-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
De deal bij van Mossel geldt in ieder geval tot 15 november. Daar betaal je 289 euro (subsidie er even afgetrokken) over 4 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonezns
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-09 11:43
-tom-562 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:00:
[...]

zephyr_blues schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:16:
[...]

Bij mij de standaard er onder, Continental Premium Contact. Weet nog niet of ik er erg blij mee ben, heb al een paar keer gehad dat de auto bij lage snelheid om helemaal niets begon te schuiven als het nat is. Op de snelweg gelukkig nog niet gemerkt, anders laat ik er alsnog anderen onder leggen.

Idem, ook al gehad, ligt denk ik meer aan de auto zelf dan de banden icm RWD.
Volledige regen uitzetten en snow mode helpt hier wel een flink stuk.
Auto is heel ‘nerveus’ in regenweer.

Bij banden, heb al gemerkt dat ze er onder leggen wat ze nog hebben liggen op het rek, zowel bij de MG4 als de MG5 al een hoop verschillende banden gezien (ook obscure merken) - op nieuwe wagens.

[ Voor 24% gewijzigd door Zonezns op 03-11-2023 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:33:
De deal bij van Mossel geldt in ieder geval tot 15 november. Daar betaal je 289 euro (subsidie er even afgetrokken) over 4 jaar.
Ja, en met een beetje mazzel kan je nog 10 euro/maand korting krijgen, en verlaagd eigen risico (van 300 naar 150 euro) en vervangend vervoer binnen 24 uur. Er was een vouchercode, alleen vanwege succes werkt die niet meer, het schijnt dat als je het originele mailtje kan tonen, dat je die kortingen nog wel allemaal krijgt
Zonezns schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:50:
[...]

[...]

Idem, ook al gehad, ligt denk ik meer aan de auto zelf dan de banden icm RWD.
Volledige regen uitzetten en snow mode helpt hier wel een flink stuk.
Auto is heel ‘nerveus’ in regenweer.

Bij banden, heb al gemerkt dat ze er onder leggen wat ze nog hebben liggen op het rek, zowel bij de MG4 als de MG5 al een hoop verschillende banden gezien (ook obscure merken) - op nieuwe wagens.
Met dat laatste was ik dus bang voor met 4-seizoensbanden. Ik heb op zich niks tegen 4-seizoensbanden, maar dan moeten het wel Michelin Crossclimates/Vredestein Quattracs zijn (met die 2 heb ik zelf goede ervaringen, en komen eigenlijk ook altijd erg goed uit alle tests)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Afgelopen woensdag proef gereden in Nijmegen en dat is goed bevallen. Ik rijd momenteel in een Lynk en Co en hoewel dit een prima auto is, heb ik gemerkt dat ik liever in een iets kleinere auto rijd met sportievere vering. De MG4 Checkt dit mooi af en is ook nog eens volledig elektrisch en goedkoper :)

Ik vind het leuk om zo nu en dan van auto te wisselen, dus private lease met dit flexcontract is voor mij de ideale oplossing.

Toen ik vroeg naar de subsidie, vertelde de verkoper van van Mossel me echter dat deze volledig moet worden terugbetaald wanneer ik besluit om het contract na 12 maanden maar binnen 48 maanden te beeindigen en ik er niet voor kies om een nieuwe auto te nemen die ook in aanmerking komt voor deze subsidie. Op de site RVO staat hier niks over en ik kom (onder andere in dit topic) tegen dat dit slechts "Naar rato" moet worden terugbetaald.

"Naar rato" kan ik op verschillende manieren interpreteren:

- Je wordt alleen gekort op de subsidie voor de maanden dat je niet gebruikt. Feitelijk is er dan geen sprake van terugbetaling? Waarom wordt er dan toch over "terugbetaling" gesproken, ook in de context van lease?

- Je moet de subsidie terugbetalen "naar rato" van het aantal maanden dat je hem ontvangen hebt. Dus niet de 48 maanden (dat zou ook raar zijn) maar wel bijv de 12 maanden dat je de auto/subsidie wel gehad hebt. Feitelijk heb je dan dus geen subsidie ontvangen.

Weet iemand met zekerheid te zeggen welke van de twee opties het is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
-tom-562 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:23:
[...]

Ja, en met een beetje mazzel kan je nog 10 euro/maand korting krijgen, en verlaagd eigen risico (van 300 naar 150 euro) en vervangend vervoer binnen 24 uur. Er was een vouchercode, alleen vanwege succes werkt die niet meer, het schijnt dat als je het originele mailtje kan tonen, dat je die kortingen nog wel allemaal krijgt

[...]

Met dat laatste was ik dus bang voor met 4-seizoensbanden. Ik heb op zich niks tegen 4-seizoensbanden, maar dan moeten het wel Michelin Crossclimates/Vredestein Quattracs zijn (met die 2 heb ik zelf goede ervaringen, en komen eigenlijk ook altijd erg goed uit alle tests)
Kan je mij deze toezenden per PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
DaneV schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:30:
Afgelopen woensdag proef gereden in Nijmegen en dat is goed bevallen. Ik rijd momenteel in een Lynk en Co en hoewel dit een prima auto is, heb ik gemerkt dat ik liever in een iets kleinere auto rijd met sportievere vering. De MG4 Checkt dit mooi af en is ook nog eens volledig elektrisch en goedkoper :)

Ik vind het leuk om zo nu en dan van auto te wisselen, dus private lease met dit flexcontract is voor mij de ideale oplossing.

Toen ik vroeg naar de subsidie, vertelde de verkoper van van Mossel me echter dat deze volledig moet worden terugbetaald wanneer ik besluit om het contract na 12 maanden maar binnen 48 maanden te beeindigen en ik er niet voor kies om een nieuwe auto te nemen die ook in aanmerking komt voor deze subsidie. Op de site RVO staat hier niks over en ik kom (onder andere in dit topic) tegen dat dit slechts "Naar rato" moet worden terugbetaald.

"Naar rato" kan ik op verschillende manieren interpreteren:

- Je wordt alleen gekort op de subsidie voor de maanden dat je niet gebruikt. Feitelijk is er dan geen sprake van terugbetaling? Waarom wordt er dan toch over "terugbetaling" gesproken, ook in de context van lease?

- Je moet de subsidie terugbetalen "naar rato" van het aantal maanden dat je hem ontvangen hebt. Dus niet de 48 maanden (dat zou ook raar zijn) maar wel bijv de 12 maanden dat je de auto/subsidie wel gehad hebt. Feitelijk heb je dan dus geen subsidie ontvangen.

Weet iemand met zekerheid te zeggen welke van de twee opties het is ?
Dat is frappant. Bij werd verteld dat er iedere maand 60 euro wordt uitbetaald tot 48 maanden. Stop je eerder dan zul je dus resterende maanden ook niet krijgen. Stap je tussentijds over dan neem je de resterende maanden mee. Je kunt maar 1x subsidie aanvragen per BSN heb im begrepen.
Het fijne weet ik er niet van dus fijn als iemand dit kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:01:
[...]

Dat is frappant. Bij werd verteld dat er iedere maand 60 euro wordt uitbetaald tot 48 maanden. Stop je eerder dan zul je dus resterende maanden ook niet krijgen. Stap je tussentijds over dan neem je de resterende maanden mee. Je kunt maar 1x subsidie aanvragen per BSN heb im begrepen.
Het fijne weet ik er niet van dus fijn als iemand dit kan bevestigen.
Zo heb ik het ook begrepen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonezns
-tom-562 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:23:
[...]

[...]

Ik merk wel dat het vaak in dezelfde soort bochten is (klaverblad aan autosnelweg bv - zo hebben we er wel wat in België), waar hij vaak uitbreekt. Hij pakt het dan wel weer op maar je verliest wel wat vertrouwen. Op autosnelwegen heb je het ook als het heel hard regent en gewoon rechtdoor aan het rijden bent, vaak gripverlies, wat met conventionele RWD auto’s niet het geval is. In dit geval ook met continental banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Komen sommige MG4 modellen met andere betere banden? Anders, zijn er bepaalde (all season) banden die jullie adviseren om zoiets niet meer te hoeven maken? Moet je die bij Van Mossel laten wisselen om binnen lease/garantie voorwaarden te blijven of kan dat bij elke garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
-tom-562 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:09:
[...]

Zo heb ik het ook begrepen
https://wetten.overheid.nl/BWBR0043600/2023-01-01 Artikel 2.3.6 (voor lease nieuwe ev)

Je bent verplicht op te geven wanneer je de auto verkoopt / lease stop eerder dan 4 jaar en niet een andere auto leaset / aanschaft die onder de regeling valt. Het resterende bedrag wordt dan niet uitgekeerd.
Officieel moet je contract ook voor 4 jaar minimaal gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Badname2 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 00:10:
Komen sommige MG4 modellen met andere betere banden? Anders, zijn er bepaalde (all season) banden die jullie adviseren om zoiets niet meer te hoeven maken? Moet je die bij Van Mossel laten wisselen om binnen lease/garantie voorwaarden te blijven of kan dat bij elke garage?
Je mag alle werkzaamheden (ook onderhoud/garantieklussen) overal laten uitvoeren, is wettelijk geregeld. Het enige dat mag vervallen vanuit de dealer is de pechhulp service die vaak inclusief is voor de garantieperiode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Straks nog even terug naar de dealer om een kleurtje uit te zoeken. Het was wel heel erg druk vandaag van wat ik heb begrepen.

Mijn dochtertje gaat voor blauw, vrouw voor grijs (vallen de zwarte delen het minst op) en ik rood. Dus het wordt interessant 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:50
Inmiddels mijn witte MG4 Luxury in ontvangst mogen nemen en ben er erg blij mee. Ik had alleen proef gereden in de eerste versie op 17" wielen maar ook op de "nieuwe" 18 inch velgen is de auto verrassend comfortable.

Een aantal minpuntjes die ik nu heb kunnen vinden:

Ik heb een Carlinkit 5.0 gekocht om de carplay draadloos te maken en dat werkte de eerste keer prima maar de keren daarna toch wat problemen gehad. Kastje lijkt soms helemaal niet op te starten en na een factory reset wil mijn telefoon er niet meer mee verbinden. Had gehoopt dat dit beter zou werken, nog wat meer onderzoek naar doen.

LKA is echt super vervelend. Misschien ben ik het gewoon niet gewend maar een ruk aan het stuur schrik ik echt elke keer van. Ik zet die functie dan ook maar uit, al moet je dat elke keer als je de auto start herhalen.

Andere instellingen die naar standaard restten bij het starten zijn erg vervelend. Adaptive cruise control afstand tot voorganger reset elke keer naar de standaard waarde en zelfs zaken als rij modes. Waarom blijft die niet lekker op ECO staan?

Al met al wel super tevreden hoor.

@STIMPPYYY Ik heb juist voor wit gekozen zodat alle zwarte delen daar mooi in uit komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 07:26
mrBrainY schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:07:
Crossclimate banden zitten er nu onder, ook wel 4 seizoensbanden genoemd, nu heb ik de oude banden over, 1500 km mee gereden, wat zouden die nog waard zijn ? en iemand interresse? (17 inch)
[...]

Waar (bij welke partij) heb je die Crossclimate banden erop laten zetten? Zit zelf ook aan die vier-seizoenenbanden te denken als vervanging van mijn huidige banden die bij aflevering er al op zaten. Heb er zelf denk ik zo'n 2000 km mee gereden, maar denk niet dat daar bij anderen interesse voor is.
Even duidelijk het merk etc etc (voor het geval er door de fabriek met verschillende banden is gewerkt) vermelden, dan denk ik dat er wel een kleine belangstelling is als de prijs niet al te hoog wordt ingezet, de koper moet ze tenslotte ook ergens opslaan en ze misschien uiteindelijk wel eens helemaal niet nodig blijken te hebben.

Eén band is niet echt slim om te kopen/verkopen, maar per 2 zou je denk ik nog wel mensen kunnen interesseren, immers als er 1 band vervangen moet worden omdat deze niet te plakken/proppen is of andere schade heeft, en deze al enigszins slijtage heeft, dan wil je op 1 as toch wel gelijke banden hebben.

Ja, wat zijn ze waard???? Wat kosten ze nieuw? denk misschien 25% van de nieuwprijs, immers aan een band alleen heb je niet veel, je kan ze er zelf niet opzetten en balanceren en daarvoor moet je dan terecht bij een bedrijfje dat normaal ook nog iets verdiend bij de verkoop van nieuwe banden.

Just my two cents ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
STIMPPYYY schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:05:
Straks nog even terug naar de dealer om een kleurtje uit te zoeken. Het was wel heel erg druk vandaag van wat ik heb begrepen.

Mijn dochtertje gaat voor blauw, vrouw voor grijs (vallen de zwarte delen het minst op) en ik rood. Dus het wordt interessant 😂
Vraag ook even naar de levertijden/voorraden van een bepaalde kleur. Had toen ook graag de rode gewild, schitterende kleur, maar zou daar veel langer op hebben moeten wachten. Nu heel blij met de Silver Medal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Heinemancp schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:52:
[...]

Staat ook in je infotainmentsysteem, even naar rechts swipen, manual aanklikken en je hebt voor tijdens het laden wat leesvoer
Heb voordat ik de MG4 geleverd kreeg speciaal voor het wachten tijdens het snelladen een simpele doch goede tablet gekocht met zo'n hoesje waarbij je hem makkelijk op het dashboard kunt zetten, dit met het idee dat ik daarmee onafhankelijk van de auto ben, wifi via de smartphone. Tablet reist mee in het opbergvak van de bijrijdersstoel en slingert dan ook niet los in de auto.

Op de tablet heb ik toen ook de NL gebruiksaanwijzingen van de MG4 gezet (Navi en de algemene), alsmede een TV app en de apps van de diensten zoals Disney+, HBO Max, Prime etc. Hiermee onafhankelijk van het af en toe vreselijk slecht reagerende scherm van de MG4.

De gebruiksaanwijzing van de MG4 in de auto nog niet nodig gehad, maar TV kijken maakt dat het wachten ongemerkt snel gaat, vind het fijner kijken dan via de mobiel, dat is me dan net weer te klein.

Tijdens langere ritten kunnen passagiers er zich mee vermaken, al heb ik het zo nog niet nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred63
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik ben van plan om een MG 4 aan te schaffen maar ik vind nog niet echt duidelijkheid over de volgende irritatie-factor: het opnieuw instellen van bepaalde opties bij iedere nieuwe rit. Ik kom zelf uit op de volgende opties die per rit opnieuw moeten worden ingesteld: Driving mode, regeneratie-level, Lane keep assistance en verkeersbord herkenning. Of mis ik nog opties zoals Front colission assist en Airco?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
Fred63 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:28:
Ik ben van plan om een MG 4 aan te schaffen maar ik vind nog niet echt duidelijkheid over de volgende irritatie-factor: het opnieuw instellen van bepaalde opties bij iedere nieuwe rit. Ik kom zelf uit op de volgende opties die per rit opnieuw moeten worden ingesteld: Driving mode, regeneratie-level, Lane keep assistance en verkeersbord herkenning. Of mis ik nog opties zoals Front colission assist en Airco?
Denk dat eea persoonsafhankelijk is en ook een beetje aan je humeur bij het instappen ;)

Veel zaken kun je onder linker en rechter sterretje op het stuur vastzetten en zijn dan zeer makkelijk aan te passen.

Airco en temperatuur onthoud hij en hoef je niet steeds aan te passen, ook de bediening daarvan kun je op heel persoonlijke wijze aanpassen aan je smaak, via het scherm met sneltoegang met uit het midden naar beneden swipen of via sterretje rechterkant stuur.

Lane Keep Assist werkt pas bij vanaf 60km/h dus in stadsverkeer niet noodzakelijk om aan te passen, verkeersbordherkenning kun je uitzetten, maar trek me er zelf niets van aan, geeft alleen maar plaatjes en doet verder niets.

Rijmodie kun je onder linker sterretje zetten, of reg mode, het is maar net wat je het vaakst wel of niet wil aanpassen, persoonlijk staat hij bij mij op rijmodi, kan ik snel van normaal naar sport stand :) Reg mode heb ik altijd in de hoogste stand staan.

LKA werkt al wat beter, tegenwoordig staat hij meestal aan, op lange ritten wil ik hem wel eens uitzetten als Mien zich naar mijn smaak teveel bemoeit met mijn rijstijl of dat ik me aan Mien irriteer, kan onder het rijden en als het scherm meewerkt dan is dat zo gepiept en anders volgt er wel een vloek ;)

De ACC gebruik ik vaak, om bekeuringen te voorkomen, je rijd maar zo veel te hard, het systeem reageert en werkt als een oud wijf, remt af voor bochten waar je wel met 200km/h doorheen kan... bij wijze van spreken, het systeem is niet erg verfijnd, maar er is mee te leven, schijnt bij meer merken zo te zijn als je de diverse rijstesten zo volgt op You Tube, dus niet alleen bij de MG4. Als je de auto kent geef je zelf gewoon wat gas bij in/voor een bocht zodat ie niet afremt.

Maak mezelf er niet al te druk over, het valt allemaal best wel mee, maar het kan beter en dat wetende is het wel eens storend als je in een rotbui bent :)

Als je eenmaal de bediening helemaal naar je smaak hebt ingesteld en je er goed mee overweg kunt, dan is het je vriend en ben je er toch heel blij mee, heb hem nu een halfjaartje en stap nog steeds met heel veel plezier achter het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Sonicfreak schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:06:
[...]

De auto bevalt goed! Rijd heerlijk en de achterwielaandrijving is fijn. Met mijn vorige leaseauto met voorwielaandrijving had ik wel eens wielspin met een beetje nat weer. Nu totaal geen last meer van.
Nu heb ik ook meer pk dan in mijn vorige leaseauto en dat is ook fijn.
Het enige wat niet helemaal goed werkt is de LKA en adaptive cruise control. Die ACC reageert vaak niet soepel. Deze rijdt vaak te dicht op de voorligger en remt pas laat en hard. Dit ging in mijn vorige leaseauto soepeler. De LKA is te wild met tegensturen en doet dit soms wanneer ik netjes in het midden van de rijstrook rijd.
Het is met een update al beter geworden en ik zit nu op R33, maar ik hoop dat het met de laatste update beter wordt. Deze had ik al moeten hebben, maar met de laatste onderhoudsbeurt zijn er geen updates geïnstalleerd.
Ondanks veel minder kilometers zijn dat ook zo de zaken waar ik denk dat het wat beter kan,de LKA valt bij mij reuze mee na mijn laatste update, staat bijna altijd aan.... alleen als ik een rotbui heb en niet wil dat Mien zich met het sturen bemoeit, dan gaat het uit.

Ja de ACC, daar mag toch nog wel even aan gesleuteld worden, niet alleen dat het oude wijf afremt voor een onnozel bochtje, het inhouden gaat veel te abrupt, je voelt het gewoon en dan op een storende manier. Ook tijdens passeren afremmen en inhouden, zet je gewoon voor schut, of er een 3 jarige kleuter achter het stuur zit. Nu ik het weet dat ie zo reageert zet ik zelf de voet op het gas of zet het even uit, met resume ga je daarna weer vrolijk verder met de ACC. Had tijdens de stormschade herstel van mijn MG4 een Polo mee, de ACC werkte voorbeeldig, je had ook niet in de gaten/voelde niet dat hij zich aanpaste, reed op ingestelde snelheid van 104km/h en zag dan op een gegeven moment dat ik bijvoorbeeld nog maar 93km/h reed, dat ging allemaal heel soepel, als mijn MG4 daar in de buurt bij komt....

Verder niets dan lof over de auto, heeft wel eens nukken, maar die ben ik wel gewend, geniet van de muziek in de Luxery klinkt het lekker vol en ruimtelijk en dat geeft veel plezier. Nu nog die vriendelijke Engels sprekende dame de laan uitsturen en er een duidelijk Nederlands sprekende dame voor in de plaats zou ook de Navi nog een eindje opkrikken waar ik voor de rest wel blij mee ben want na mijn laatste updates loopt deze lekker door.

Las net op het forum dat MyWheels er 5000 besteld zou hebben, nou misschien kan er dan wel een Nederlands sprekende dame vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48
meacount schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:56:
[...]

Lane Keep Assist werkt pas bij vanaf 60km/h dus in stadsverkeer niet noodzakelijk om aan te passen, verkeersbordherkenning kun je uitzetten, maar trek me er zelf niets van aan, geeft alleen maar plaatjes en doet verder niets.
LKA werkt ook vanaf lagere snelheden dan 60 km/h, maar dan moet je die op TJA instellen oftewel de traffic jam assist.
Nadeel daarvan is dat die meer rukken aan het stuur geeft.
Voordeel is dat je dan wel autosteer hebt. Je ziet dan ook een symbool van een stuur groen oplichten op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
zephyr_blues schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:16:
[...]

Ik heb de Continental all season banden eronder liggen en de auto gaat bij mij niet schuiven bij nat weer.
Zelfs hard optrekken bij nat weer geen wielspin of iets dergelijks. Alleen als je vol 'gas' geeft en de bocht omgaat vanuit stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
Badname2 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 00:10:
Ik zou ook meteen het pollenfilter vervangen door een fijnstof filter zoek even in het topic. Want je krijgt een flut filter bij. Gaat wel om je gezondheid (en van je gezin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
Sonicfreak schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:52:
Ik heb de Continental all season banden eronder liggen en de auto gaat bij mij niet schuiven bij nat weer.
Zelfs hard optrekken bij nat weer geen wielspin of iets dergelijks. Alleen als je vol 'gas' geeft en de bocht omgaat vanuit stilstand.
Met de 'standaard' zomerbanden eronder heb ik dat afgelopen voorzomer (droog weer) ook meegemaakt. Bocht naar rechts direct na stoplicht, draaiende naar een 80 km weg. Dus gaf wat extra 'gas' en voelde de achterkant uitbreken. Nooit eerder meegemaakt met vorige auto's, die allemaal voorwielaandrijving hadden. Maar direct 'gaspedaal' loslaten en even bijsturen en ik kon weer normaal doorrijden.

Met deze banden eronder zal dat risico wel toenemen met kouder en natter weer tijdens late herfst en winter. Daarom dat ik toch wel zit te denken aan vier-seizoenen banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Vandaag MG4 testrit gedaan. Positief verrast! Interieur voelt beetje als een Peugot 208, rijstijl lekker sportief. Opvallend: geen echte 1 pedal drive. En bij heel klein beetje regen op de weg 2x grip verlies gemerkt tijdens de proefrit (er zaten zomerbanden op).

Van de zilveren kleur hebben ze de meeste net binnen gekregen, mocht je er snel een willen.

Eigenlijk heb ik nog maar een vraag voor ik hem bestel, zijn de all season banden die ze aanbieden voor 15,- per maand wel goed zonder grip verlies? Of zijn die ook klote? Welke all season banden zouden jullie anders aanraden en waar moet je aan denken qua kosten?

Ik vroeg of de kortingscode nog werkt, ze gaven daan dat er veel 'misbruik' van gemaakt was met mensen die hem doorsturen. En dan ik bij de lease aanvraag formulier hem zou kunnen invullen en dan doorsturen (met hun als afzender). Weet niet of dat gaat lukken, heb als afzender iemand anders. Iemand recent ervaringen hiermee? Zijn ze pissed of accepteren ze alles?

Ik zie nu dat je bij de lease een vooruitbetaling kan doen. 4000k scheelt zo'n 60 euro per maand. Krijg je als je tussentijds stopt met de flexlease dan dat geld terug? Hebben jullie voor vooruitbetaling gekozen of is het niet aan te raden?

[ Voor 13% gewijzigd door Badname2 op 04-11-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Badname2 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:06:
Vandaag MG4 testrit gedaan. Positief verrast! Interieur voelt beetje als een Peugot 208, rijstijl lekker sportief. Opvallend: geen echte 1 pedal drive. En bij heel klein beetje regen op de weg 2x grip verlies gemerkt tijdens de proefrit (er zaten zomerbanden op).

Van de zilveren kleur hebben ze de meeste net binnen gekregen, mocht je er snel een willen.

Eigenlijk heb ik nog maar een vraag voor ik hem bestel, zijn de all season banden die ze aanbieden voor 15,- per maand wel goed zonder grip verlies? Of zijn die ook klote? Welke all season banden zouden jullie anders aanraden en waar moet je aan denken qua kosten?

Ik vroeg of de kortingscode nog werkt, ze gaven daan dat er veel 'misbruik' van gemaakt was met mensen die hem doorsturen. En dan ik bij de lease aanvraag formulier hem zou kunnen invullen en dan doorsturen (met hun als afzender). Weet niet of dat gaat lukken, heb als afzender iemand anders. Iemand recent ervaringen hiermee? Zijn ze pissed of accepteren ze alles?

Ik zie nu dat je bij de lease een vooruitbetaling kan doen. 4000k scheelt zo'n 60 euro per maand. Krijg je als je tussentijds stopt met de flexlease dan dat geld terug? Hebben jullie voor vooruitbetaling gekozen of is het niet aan te raden?
Ik heb de Continental all season banden en heb bij nat weer geen gripverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Sonicfreak schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:38:
[...]

Ah nice. Heb je die via van mossel lease erop gekregen voor die +15euro per maand? Dan doe ik dat als makkelijkste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Badname2 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:41:
[...]

Ah nice. Heb je die via van mossel lease erop gekregen voor die +15euro per maand? Dan doe ik dat als makkelijkste optie.
Ja, via Van Mossel lease. Ik weet alleen niet wat het kost aangezien het een zakelijke leaseauto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
Sonicfreak schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:38:
[...]

Net nog met flink regen noodstop moeten maken vanaf 40 km, geen punt. Met dezelfde regen vol gas een haakse bocht voelde ik hem een fractie van een seconde glijden, maar dat is te verwachten en volledig onder controle.

Alleen bij het afremmen (puur regeneratie/OPD) heb ik nu een paar keer gripverlies gehad waarbij dat niet echt lekker aanvoelt. Mogelijk net ff heuvel af en / of witte strepen of natte bladeren? Ik kijk het nog even aan, ander toch iets anders eronder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

zephyr_blues schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:52:
[...]

Net nog met flink regen noodstop moeten maken vanaf 40 km, geen punt. Met dezelfde regen vol gas een haakse bocht voelde ik hem een fractie van een seconde glijden, maar dat is te verwachten en volledig onder controle.

Alleen bij het afremmen (puur regeneratie/OPD) heb ik nu een paar keer gripverlies gehad waarbij dat niet echt lekker aanvoelt. Mogelijk net ff heuvel af en / of witte strepen of natte bladeren? Ik kijk het nog even aan, ander toch iets anders eronder.
Opzich wel te verklaren dat de auto onrustig aanvoelt. RWD, dus regeneratief remmen gebeurt alleen op de achterremmen. Gaat dat te lomp dan zal die tegen blokkeren aan zitten (of evt. blokkeren). Dan is het dus net alsof je de handrem aantrekt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Badname2 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 14:06:
Vandaag MG4 testrit gedaan. Positief verrast! Interieur voelt beetje als een Peugot 208, rijstijl lekker sportief. Opvallend: geen echte 1 pedal drive.
Dit was bij de eerdere versies inderdaad een gemis maar de latere versies hebben een echte 1 pedal drive. Je moet hem alleen wel in de opties aanzetten (ja, elke keer als je start) en hij kan niet geactiveerd worden als de accu al 100% is. Het is een beetje gepruts maar werkt uiteindelijk wel als echte OPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Racemol schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:17:
[...]

Dit was bij de eerdere versies inderdaad een gemis maar de latere versies hebben een echte 1 pedal drive. Je moet hem alleen wel in de opties aanzetten (ja, elke keer als je start) en hij kan niet geactiveerd worden als de accu al 100% is. Het is een beetje gepruts maar werkt uiteindelijk wel als echte OPD.
Oh dat klinkt wel beetje bizar. Ik had regenerative breaking op hoog staan en battrijwas 97%. Is er dan nog een andere optie in het menu? Ik moet zeggen wel fijn dat je de keuze hebt, want was met rem pedaal eigenlijk best smooth.

[ Voor 3% gewijzigd door Badname2 op 04-11-2023 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
meacount schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:59:
[...]

Vraag ook even naar de levertijden/voorraden van een bepaalde kleur. Had toen ook graag de rode gewild, schitterende kleur, maar zou daar veel langer op hebben moeten wachten. Nu heel blij met de Silver Medal 8)
Niet aan gedacht. Goed punt, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badname2
STIMPPYYY schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:19:
[...]

Niet aan gedacht. Goed punt, bedankt!
Zilver hebben ze nu net een hele boel van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Badname2 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:08:
[...]

Oh dat klinkt wel beetje bizar. Ik had regenerative breaking op hoog staan en battrijwas 97%. Is er dan nog een andere optie in het menu? Ik moet zeggen wel fijn dat je de keuze hebt, want was met rem pedaal eigenlijk best smooth.
Kan zijn dat je in een uitvoering hebt gereden zonder OPD.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik heb net het hele topic doorgelezen over een probleem waar ik nu een paar keer mee te maken heb gehad: niet werkende airco. Gisteravond in de stromende regen een (bijna) volledig beslagen auto hoewel de airco aanstond! Alle settings geprobeerd (op 30 graden, auto, voorruit 'richten' etc) maar hij bleef steenkoude lucht blazen en niets hielp. Al een paar keer eerder gehad dat het bloedheet werd en dat de A/C dus ook niets deed qua koeling.

Is er een update die dit gevaarlijke issue kan verhelpen? Dat heb ik niet duidelijk teruggevonden..

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Rincewind schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:04:
Ik heb net het hele topic doorgelezen over een probleem waar ik nu een paar keer mee te maken heb gehad: niet werkende airco. Gisteravond in de stromende regen een (bijna) volledig beslagen auto hoewel de airco aanstond! Alle settings geprobeerd (op 30 graden, auto, voorruit 'richten' etc) maar hij bleef steenkoude lucht blazen en niets hielp. Al een paar keer eerder gehad dat het bloedheet werd en dat de A/C dus ook niets deed qua koeling.

Is er een update die dit gevaarlijke issue kan verhelpen? Dat heb ik niet duidelijk teruggevonden..
Heb ik ook gehad. Er schijnt een update voor de warmtepomp te zijn. Als het goed is, heeft mijn auto die al gehad.
Ik zou even contact opnemen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Sonicfreak schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:18:
[...]

Heb ik ook gehad. Er schijnt een update voor de warmtepomp te zijn. Als het goed is, heeft mijn auto die al gehad.
Ik zou even contact opnemen met de dealer.
Morgen dan maar even bellen.. Ik woon vlakbij Utrecht dus ik denk dat het servicecenter in Amersfoort dan wellicht de beste plek is voor een update.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 11:31

Ik heb dit probleem ook gehad en heb een update van de ac gehad.
Zolang je nog niet bij de garage bent geweest dan is de enige oplossing om hem volledig uit te schakelen en dan via de app preheating te doen ( bij mij ging op deze manier de ac wel aan).
Ik heb wel nog het probleem dat met veel mensen in de auto en onder bepaalde omstandigheden dat de ruiten op automatische stand beslaan en ik dan moet ik af en toe de max stand voor de voorruit aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 22:32

Er is inderdaad een update voor de warmtepomp. Ik had hetzelfde probleem. Er schijnt ook nog een aparte update voor de verwarming te zijn. Die is bij mij nu ook geinstalleerd, sindsdien nog geen probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 22:32
Rincewind schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:54:
[...]
Morgen dan maar even bellen.. Ik woon vlakbij Utrecht dus ik denk dat het servicecenter in Amersfoort dan wellicht de beste plek is voor een update.
In ieder geval niet naar MG Tiel gaan, want die hebben het kabeltje niet om de update te doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 00:20

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Heren,

Even een vraag over scheduled charging. Werkt dit bij jullie? Ik heb een Alfen pro laadpaal en als ik die aan de auto koppel gaat het niet lekker. Eerst geeft de auto aan dat die wacht tot die mag laden, daarna hoor ik een klik komen uit de laadpaal, zal een relais zijn en dan staat er op het display “ wacht op voertuig” en dan gaat die vrolijk na 30 seconden laden.

Ik heb al vanalles geprobeerd. Via de app of via de auto maakt allemaal niet uit. Hij heeft het wel een paar keer goed gedaan maar nu wil het niet meer werken. Zoveelste MG software bug?

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:44
[...]

bij mijn werk zit een vrije garage ( almere) daar laten doen, kom ik al jaren.
de grip is echt enorm veel beter bij nat weer,

Bij van mossel had ik aangegeven dat ik 4 seizoensbanden wou hebben, maar koste ruim 800 euro en kreeg geen korting dat de orginele achterbleven, dus dacht, laat dan laat maar onder zitten.
maar mijn vrouw wou toch nu al seizoensbanden en heb ze dus gewisseld. voor zelfde geld ongeveer. en grip is echt veel beter.

4seizoensbanden zijn voor nederland prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ben terug van een proefrit met de MG4 Standard. Ik ben er redelijk blanco ingegaan. Dan ervaar je beter wat erop je afkomt vind ik.

Moet zeggen dat ik eigenlijk best wel onder de indruk ben. De softwaree en de bediening is prima. Het is allemaal niet zo geavanceerd als de Tesla, maar zeker goed genoeg. Fysieke knoppen die er zitten zijn ook in orde. Logisch en voelen fijn aan. Het geluid is erg matig, in geen enkel opzicht te vergelijken met de Tesla. Maar voor ons ook goed genoeg.

De rijeigenschappen, natuurlijk het belangrijkste, zijn erg goed. Het comfort wat je krijgt in wat mij betreft uitmuntend. De 2019 Tesla 3 P is erg stug. De Y is wel een stuk beter. De nieuwe highland weet ik niet. Maar in ieder geval vind ik de MG heerlijk. Verder is de auto snel genoeg. In ieder geval ben je sneller dan 90%+ van het verkeer. Stuurgedrag ook prima.
MG pilot niet getest (wist niet goed hoe). ACC werkt ook goed. Wel wat abrupt met instellen van snelheid of voorliggers die er tussenkomen, maar niet storend verder. De rijbaanassistentie was wel irritant. Die heb ik meteen uitgezet.
Regeneratie op hoog. Was goed genoeg. Tesla heeft wel een sterkere regen. Ook logisch wellicht omdat ik nu twee motoren heb.

Je stapt in en je rijdt weg. Niks wennen, geen enkele moeite om zaken te vinden. Heerlijke auto. Ben erg enthousiast merk ik.

Een ding vergeten te vragen. Kun je pre heaten voordat je vertrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
STIMPPYYY schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:36:
Een ding vergeten te vragen. Kun je pre heaten voordat je vertrekt?
Jazeker, via de app kun je pre heaten, zowel HVAC aan zetten als die stoelverwarming (als je die optie hebt) inschakelen is mogelijk. Alles blijf dan 10 minuten aan en gaat dan vanzelf weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonezns
Racemol schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:48:
[...]

Jazeker, via de app kun je pre heaten, zowel HVAC aan zetten als die stoelverwarming (als je die optie hebt) inschakelen is mogelijk. Alles blijf dan 10 minuten aan en gaat dan vanzelf weer uit.
Er is wel een verschil van appgebruik tussen de verschillende uitvoeringsniveau’s - maar ben zelf niet helemaal zeker wat de standaard dan kan. Vanaf de lux heb je sowieso alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
Ik zit nog te twijfelen tussen de comfort en luxury variant...
Op de site van MG staat vanaf de luxury variant een warmtepomp vermeld. Hier en daar, waaronder op onderstaande link, lees ik echter dat bij nieuwe modellen de comfort-variant ook een warmtepomp heeft?

https://e-drivers.com/de-...de-i-bij-de-mg4-electric/

Weet iemand hoe het zit met de huidige modellen die uitgeleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

DaneV schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:36:
Ik zit nog te twijfelen tussen de comfort en luxury variant...
Op de site van MG staat vanaf de luxury variant een warmtepomp vermeld. Hier en daar, waaronder op onderstaande link, lees ik echter dat bij nieuwe modellen de comfort-variant ook een warmtepomp heeft?

https://e-drivers.com/de-...de-i-bij-de-mg4-electric/

Weet iemand hoe het zit met de huidige modellen die uitgeleverd worden?
Dat artikel is al een half jaar oud. Volgens dat artikel zou de Standard ook al stoelverwarming moeten hebben? Dat klopt volgens mij niet. Iig niet met de folder/brochure die op de MG site zelf staat.
Er staat ook nergens een bron bij ofzo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
-tom-562 schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:46:
[...]

Dat artikel is al een half jaar oud. Volgens dat artikel zou de Standard ook al stoelverwarming moeten hebben? Dat klopt volgens mij niet. Iig niet met de folder/brochure die op de MG site zelf staat.
Er staat ook nergens een bron bij ofzo
Ik heb even met van Mossel gebeld, en ze hadden hier nog nooit van gehoord. Zal dus idd wel niet kloppen.
Dus nog even in dubio. De 360 camera, navigatie en spoiler van de luxury variant vind ik niet belangrijk... Maar een warmtepomp zou wel prettig zijn als dat de range verhoogt. Al wordt dit mogelijk deels teniet gedaan door de lagere WPLT van de luxury (vanwege de spoiler?).

Kan iemand iets zinnigs zeggen over het effect op de range ? Iemand misschien bekend hoe veel stroom de MG4 gebruikt om het interieur te verwarmen met dit weer ?

[ Voor 6% gewijzigd door DaneV op 06-11-2023 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
STIMPPYYY schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:36:
MG pilot niet getest (wist niet goed hoe). ACC werkt ook goed. Wel wat abrupt met instellen van snelheid of voorliggers die er tussenkomen, maar niet storend verder. De rijbaanassistentie was wel irritant. Die heb ik meteen uitgezet.
Regeneratie op hoog. Was goed genoeg. Tesla heeft wel een sterkere regen. Ook logisch wellicht omdat ik nu twee motoren heb.
Zo te horen heb je MG Pilot wel gebruikt. Zodra je namelijk ACC aan hebt staan, gebruik je eigenlijk MG Pilot.
MG Pilot is een combinatie van ACC met rijbaanassistentie. Ligt er even aan hoe de rijbaanassistent werkt door te kiezen voor ACC of TJA. Bij ACC werkt die pas vanaf 60km/h en bij TJA eigenlijk zodra je begint te rijden. TJA biedt ook autosteer, te zien aan het stuur symbool in het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
DaneV schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:20:
[...]

Kan iemand iets zinnigs zeggen over het effect op de range ? Iemand misschien bekend hoe veel stroom de MG4 gebruikt om het interieur te verwarmen met dit weer ?
MG4 Luxury versie:
Ik heb alleen informatie van de boordcomputer m.b.t. de actieradius.
Gisteren volgens de boordcomputer met 45% batterij had ik nog 171km range op de ECO stand en met de AC aan op 25c en stand automatisch. Bij het uitschakelen van de AC ging die naar 182 km.

11km verschil dus dat zou betekenen, op een volle accu met dit weer de AC zo'n 20-25km aan actieradius vreet. Hoe nauwkeurig dit overeenkomt met de werkelijkheid durf ik nog niet te zeggen, ik rijd pas in deze auto.

[ Voor 8% gewijzigd door Racemol op 06-11-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
  • Laatst online: 09-09 09:53
mrBrainY schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:59:
[...]

bij mijn werk zit een vrije garage ( almere) daar laten doen, kom ik al jaren.
de grip is echt enorm veel beter bij nat weer,

Bij van mossel had ik aangegeven dat ik 4 seizoensbanden wou hebben, maar koste ruim 800 euro en kreeg geen korting dat de orginele achterbleven, dus dacht, laat dan laat maar onder zitten.
maar mijn vrouw wou toch nu al seizoensbanden en heb ze dus gewisseld. voor zelfde geld ongeveer. en grip is echt veel beter.

4seizoensbanden zijn voor nederland prima.
Welke garage had je? (Hier ook Almere, vandaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:44
Algemeen Autobedrijf Raymond hij heeft het meestal druk (2/3 weken wachten), dus als je voor de winter wilt, moet je daar rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Sonicfreak schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:41:
[...]

Zo te horen heb je MG Pilot wel gebruikt. Zodra je namelijk ACC aan hebt staan, gebruik je eigenlijk MG Pilot.
MG Pilot is een combinatie van ACC met rijbaanassistentie. Ligt er even aan hoe de rijbaanassistent werkt door te kiezen voor ACC of TJA. Bij ACC werkt die pas vanaf 60km/h en bij TJA eigenlijk zodra je begint te rijden. TJA biedt ook autosteer, te zien aan het stuur symbool in het display.
Ah, dan heb ik het zeker inderdaad ook aan gehad. Top dat zoiets erop zit bij een auto van deze prijsklasse. Op de snelweg is dat met name gewoon erg fijn. De rest van de wegen in Nederland gebruik ik Auto Pilot ook vrijwel nooit. Zelfs in de file niet.

Wel grappig trouwens, de MG is wel wat gevoelig voor de harde wind die er vandaag stond (niet storend overigens). Plus hij is echt wel een pak stiller dan bij mijn Tesla. Maar dat had ik al wel verwacht.

De verkoper wist mij trouwens wel te vertellen dat er in de nieuwe versie wat dingetjes anders zijn dan de huidige versies die ze uitleveren. Er zit nog meer op in ieder geval. Zo krijg je een achteruitwisser (stonden er 0 van) en nog wat zaken. Ben het even vergeten. Wat betreft zo'n wisser, leuk, maar liever niet. Heb nooit echt begrepen dat mensen daar zo wild van worden :o

We gaan 'm zo bestellen. Het wordt denk ik toch de grijze. Ze waren allemaal snel leverbaar, maar van wit, zwart, zilver en grijs was het gegarandeerd dit jaar leveren.

[ Voor 14% gewijzigd door STIMPPYYY op 06-11-2023 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
Racemol schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:49:
[...]

MG4 Luxury versie:
Ik heb alleen informatie van de boordcomputer m.b.t. de actieradius.
Gisteren volgens de boordcomputer met 45% batterij had ik nog 171km range op de ECO stand en met de AC aan op 25c en stand automatisch. Bij het uitschakelen van de AC ging die naar 182 km.

11km verschil dus dat zou betekenen, op een volle accu met dit weer de AC zo'n 20-25km aan actieradius vreet. Hoe nauwkeurig dit overeenkomt met de werkelijkheid durf ik nog niet te zeggen, ik rijd pas in deze auto.
Zojuist op weg naar huis nog eens getest met een volle accu.

Actieradius zonder HVAC is 425km en met 404km. Kost op een volle lading dus 21km.
Voor die 21km heb ik besloten lekker warm te gaan zitten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Racemol op 06-11-2023 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
Racemol schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:47:
[...]

Zojuist op weg naar huis nog eens getest met een volle accu.

Actieradius zonder HVAC is 425km en met 404km. Kost op een volle lading dus 21km.
Voor die 21km heb ik besloten lekker warm te gaan zitten :)
Groot gelijk :+

Ben benieuwd hoe het met een variant zonder warmtepomp gaat zijn. De voorlopige conclusie die ik nu heb getrokken adv wat artikelen/filmpjes is dat het in ons klimaat niet zo bar veel scheelt qua radius wel/geen warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Heeft iemand een foto van hoe de standard MG vloermatten eruit zien (standard model)? Zijn het gewoon die standaard stoffen matten? Heeft iemand beetje mooie rubberen gevonden?

Na aardig wat googelen kwam ik op dezen uit:

optie 1 https://www.amazon.nl/ELM...vloermatten/dp/B0BZTJW812

optie 2 https://www.amazon.de/AUT...tagesystem/dp/B0BRKY4R48/

[ Voor 5% gewijzigd door Badname2 op 06-11-2023 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Is er een optie tot uitgesteld laden? Ik laad altijd in het daltarief nu.

Ik zag trouwens dat bij de van Mossel PV actie er standaard 17inch velgen op zitten. Klopt dat wel?

[ Voor 41% gewijzigd door STIMPPYYY op 06-11-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Oh heeft iemand de MG4 icm een Zappi laadpaal? Gaat dat helemaal goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
STIMPPYYY schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:03:

Ik zag trouwens dat bij de van Mossel PV actie er standaard 17inch velgen op zitten. Klopt dat wel?
Er zit een schedule optie in de app. Zelf nog niet gebruikt maar zou moeten kunnen.

Op die site van MG vind je een brochure (hier) die volgens mij helemaal klopt. Daarin zie je het volgende m.b.t. de wielen en de verschillende uitvoeringen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtT-4amXizlPocxqaeQQhqGwjGk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Fne3iygfD2ejHpvXHwFwTor.png?f=user_large

Standaard en comfort krijgt 17" wielen en daarboven is het 18".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

STIMPPYYY schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:03:

Ja, de nieuwe Standard modellen hebben 17", net zoals de comfort etc.. Dat staat nu ook in de brochure op de site van MG.

En blijkbaar ook een achterruitwisser en handgrepen :P.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Racemol schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:12:
[...]

Er zit een schedule optie in de app. Zelf nog niet gebruikt maar zou moeten kunnen.

Op die site van MG vind je een brochure (hier) die volgens mij helemaal klopt. Daarin zie je het volgende m.b.t. de wielen en de verschillende uitvoeringen:

[Afbeelding]

Standaard en comfort krijgt 17" wielen en daarboven is het 18".
Top. Dankjewel!
-tom-562 schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:14:
[...]

Ja, de nieuwe Standard modellen hebben 17", net zoals de comfort etc.. Dat staat nu ook in de brochure op de site van MG.

En blijkbaar ook een achterruitwisser en handgrepen :P.
Wat bedoel je met handgrepen?

Voor wie nog een beetje een indruk wilt krijgen van de kleuren, heb wat fotos gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gWoH1ZnHIE_9QTB3nnRV_b8WKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2f4KcwEDhoBfJS7cW0fzuEGi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TiZWmdWDSZhSgAc5DY8JXcXNQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wIuo7iu2Fc7i1U7IZLQTIGJA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ks-Zm7tBQqqHsCRXf1uzrnKnOb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJ7Ix4wkpuFg5N2ZyzZo9QiO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5hDShLyGb-FRbG8Kh26SX9M0AE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWVq0FMd1qyfte9S7PS0ORjs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dJwAkSzeiyGBl-Ly8V_4OrX3UQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iC9aonnFRQQWlYELEE1ZBHPi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1IzbEVNL4kbvxl6csCPwcXkBaDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKG0x9bkTKf5qdvYeJnbFcvC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToPimVhkw7MbnBBnhM5FDf_Zf94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2ox8kkhtRTVi9KcT4zqXb6z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdVJd43f-kdktGh4E21KB29Z_vo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGQe4vUhYLPDCIBgJYjrqBjP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFfOhaJzrfy-IWEcwXP50syrcf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNqOOMktFwn2M5wGQ7aZUVrl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yACYHoshHjB8eSk4gJ0OEKi-WGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHJo3hIFeUhslwA5oi78uiJA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnCVl798i37kDW4rA2XSWjq4d1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DnWZpMSJ8shN55646x1XQvIz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FL3udd5IFuVKHzHoY3VY4dkTSQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KnnozoTmijnlIdah2TvjMbSb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyWoHbOnu5OZYLmSjf-1_62mIds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ak3y4HGQ92JImklW1ueJweHZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door STIMPPYYY op 06-11-2023 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:16:
[...]

Top. Dankjewel!

[...]

Voor wie nog een beetje een indruk wilt krijgen van de kleuren, heb wat fotos gemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank! Hier zocht ik naar. Denk dat ik voor de grijze ga. De groene Xpower is trouwens echt heel mooi imo, maar ik ga voor de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
deathmonkey schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:23:
[...]

Dank! Hier zocht ik naar. Denk dat ik voor de grijze ga. De groene Xpower is trouwens echt heel mooi imo, maar ik ga voor de standaard.
Net een grijze besteld, beetje saai, maar komt wel het mooiste uit vind ik. Maar blauw en oranje blijven ook wel gaaf.

Kleurtje hebben we ook een beetje genomen omdat we de optie willen houden om de auto na verloop van tijd over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
STIMPPYYY schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:33:
[...]

Net een grijze besteld, beetje saai, maar komt wel het mooiste uit vind ik. Maar blauw en oranje blijven ook wel gaaf.

Kleurtje hebben we ook een beetje genomen omdat we de optie willen houden om de auto na verloop van tijd over te nemen.
Top fotos dank! Moeilijke keuze tussen donker grijs en zilver was het voor mij. Toch donker grijs. Wel minder voorraad van, is meest gewilde kleur gaven ze aan.

Kan dat bij private lease? Bieden ze na x jaar een goede overname prijs aan? Dan ga je wel anders met je batterij om ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-08 15:28
Hallo allemaal,
Heb een vraag over de intelligente accu verwarming.
Wanneer gebruik je deze:
Bij rijden onder de 10gr?
Bij snelladen onder de 10gr?
Moet je deze dan 30 minuten vtv aanzetten?

Het is mij niet helemaal duidelijk.

Verder goed tevreden over de Luxury.
Inmiddels 10.000km gereden, ook naar Zuid Frankrijk.
Plus:
Snelladen en comfortabel rijden, relaxed.

Min:
De diverse software knopen in de rij hulp systemen.
Ben er inmiddels aan gewend, maar soms lastig.

In ieder geval geen spijt van de aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Badname2 schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:04:
Oh heeft iemand de MG4 icm een Zappi laadpaal? Gaat dat helemaal goed?
Heb ik. Gaat perfect!

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephyr_blues
jandrenth schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:24:
Hallo allemaal,
Heb een vraag over de intelligente accu verwarming.
Wanneer gebruik je deze:
Bij rijden onder de 10gr?
Bij snelladen onder de 10gr?
Moet je deze dan 30 minuten vtv aanzetten?

Het is mij niet helemaal duidelijk.

Verder goed tevreden over de Luxury.
Inmiddels 10.000km gereden, ook naar Zuid Frankrijk.
Plus:
Snelladen en comfortabel rijden, relaxed.

Min:
De diverse software knopen in de rij hulp systemen.
Ben er inmiddels aan gewend, maar soms lastig.

In ieder geval geen spijt van de aankoop.
Geheel zelf bij elkaar verzonnen op basis van ervaring, lezen en wat licht denkwerk had ik zoiets:
zephyr_blues in "Het grote MG4 topic"

Hoop dat het helpt.

Ik ben zelf nog wel benieuwd of batterij voorverwarmen zonder dat je aan de laadpaal hangt zin heeft, of dat je per saldo een hoger verbruik hebt.

/edit
De app zelf geeft aan een uur van tevoren trouwens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas1234567
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-01 19:51
DaneV schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:20:
[...]

Ik heb even met van Mossel gebeld, en ze hadden hier nog nooit van gehoord. Zal dus idd wel niet kloppen.
Dus nog even in dubio. De 360 camera, navigatie en spoiler van de luxury variant vind ik niet belangrijk... Maar een warmtepomp zou wel prettig zijn als dat de range verhoogt. Al wordt dit mogelijk deels teniet gedaan door de lagere WPLT van de luxury (vanwege de spoiler?).

Heb 2 weken geleden mijn schitterende blauwe MG4 Comfort in ontvangst genomen en nu een kleine 1000km meegereden. Dit is de vernieuwde versie met ruitenwisser achter, hoofdsteun in het midden (in 10s weg te halen, dus geen probleem :P ). Zoals al gemeld zit hier dus geen stoelverwarming in!

M.b.t. de range met of zonder warmtepomp, bij een volle accu is het verschil tussen verwarming aan/uit 20km aan range. Dat is dus vergelijkbaar met de warmtepomp als ik het hier zo lees.

Als je nog andere specifieke vragen over de comfort hebt moet je het laten weten. Wat mij betreft is de Comfort de ideale combi tussen groter bereik en niet extra betalen voor features die mij het geld niet waard zijn. Maar ieder zijn keuze uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyszzz
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-05 21:54
Bas1234567 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:31:
[...]

Heb 2 weken geleden mijn schitterende blauwe MG4 Comfort in ontvangst genomen en nu een kleine 1000km meegereden. Dit is de vernieuwde versie met ruitenwisser achter, hoofdsteun in het midden (in 10s weg te halen, dus geen probleem :P ). Zoals al gemeld zit hier dus geen stoelverwarming in!

M.b.t. de range met of zonder warmtepomp, bij een volle accu is het verschil tussen verwarming aan/uit 20km aan range. Dat is dus vergelijkbaar met de warmtepomp als ik het hier zo lees.

Als je nog andere specifieke vragen over de comfort hebt moet je het laten weten. Wat mij betreft is de Comfort de ideale combi tussen groter bereik en niet extra betalen voor features die mij het geld niet waard zijn. Maar ieder zijn keuze uiteraard!
Waarom comfort? Voor dezelfde prijs kan je toch beter Luxury nemen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtLApnF06ZVP_9Ee1TibjTcwsV0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0EPRKlW0ASVP13opaI6czzfa.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:59
Zijn er meer mensen die sinds dit weekend geen verbinding meer krijgen met hun MG met de App?
Ik heb de cache al leeg gemaakt en opnieuw ingelogd.

Niks in de App werkt, behalve de gps locatie. Volgens de gps staat hij in Brussel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ves4waXc-eVwpzSen99DWFZ10Tc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKQarW93k3vQZzKjAfOQWASi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik heb nog even contact gehad met van Mossel of ook de PV lease aanbieding hiervoor in aanmerking komt, maar helaas. Het antwoord was ook wel wat onduidelijk vond ik. De actie is vanuit MG geregeld en niet vanuit van Mossel kennelijk. Op mijn vraag dat een PV lease auto toch ook gewoon ingekocht wordt door hen bij MG (en dus omgezet wordt van standard naar comfort) kreeg ik geen duidelijk antwoord of ik snap het niet.

Weten jullie of er dakdragers beschikbaar zijn voor de MG4. Ik bedoel niet de versie met die metalen haakjes en waar je van allerlei zaken moet afstellen.

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-11-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1234567
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-01 19:51
qwertyszzz schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:08:
[...]

Waarom comfort? Voor dezelfde prijs kan je toch beter Luxury nemen?

[Afbeelding]
Je hebt natuurlijk dezelfde actie voor de Comfort ;)
Het prijsverschil heb je nog steeds. Ook al was de actie er helaas nog niet toen ik bestelde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38
Mile5 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:58:
Zijn er meer mensen die sinds dit weekend geen verbinding meer krijgen met hun MG met de App?

Niks in de App werkt, behalve de gps locatie. Volgens de gps staat hij in Brussel:
[Afbeelding]
Yep, hoewel ik gisteren na een korte rit wel weer een werkende verbinding had is deze nu weer dood. Normaal vraagt mijn homeassistant eens per 24 uur een update. Dat was genoeg om de verbinding is stand te houden als de auto een paar dagen stilstaat. Helaas werkt dit op het moment ook niet. Het wordt gezellig in Brussel, blijkbaar de place to be als de verbinding wegvalt. Wel jammer dat het systeem niet betouwbaar is.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10:40
Hier was de verbinding ook het hele weekend weg. Sinds maandag is alles weer in orde zonder dat ik specifieke acties hiervoor heb ondernomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
  • Laatst online: 07-09 20:42
Weten jullie of er dakdragers beschikbaar zijn voor de MG4. Ik bedoel niet de versie met die metalen haakjes en waar je van allerlei zaken moet afstellen.
Allerlei zaken afstellen?

Ik heb gewoon Thule Wingbar met MG4 bevestiging set. Kun je op de website samenstellen (en dan ergens anders veel goedkoper bestellen, bv paddockone.nl)

Ja het is veel werk om hem de eerste keer in elkaar te zetten. Maar daarna is het gewoon op 4 punten vastklemmen door met de bijgeleverde momentsleutel 4 bouten aan te draaien... inderdaad met metalen haakjes, hoe wil je hem anders vastzetten? Een stukje 3M-tape?

[ Voor 8% gewijzigd door 1234567y op 07-11-2023 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heeft iemand onlangs nog gekeken of er al een nieuwe navigatie update beschikbaar is? Ik heb nog de aug. 2022 versie. Heb wel eens een mail gestuurd naar MG maar kreeg geen duidelijk antwoord in het Engels. Denk dat er iets fout is gegaan met de vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
1234567y schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:35:
[...]

Allerlei zaken afstellen?

Ik heb gewoon Thule Wingbar met MG4 bevestiging set. Kun je op de website samenstellen (en dan ergens anders veel goedkoper bestellen, bv paddockone.nl)

Ja het is veel werk om hem de eerste keer in elkaar te zetten. Maar daarna is het gewoon op 4 punten vastklemmen door met de bijgeleverde momentsleutel 4 bouten aan te draaien... inderdaad met metalen haakjes, hoe wil je hem anders vastzetten? Een stukje 3M-tape?
Bedankt, dan kijk ik wel hoe het zit en desnoods iets er tussen wat krassen voorkomt mocht dat nodig zijn.

Er zijn voldoende andere systemen (Tesla bv) welke op een andere manier werken. Maar daar is de auto gewoon op voorbereid natuurlijk. Hier is dat niet het geval helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
STIMPPYYY schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:16:
[...]

Compliment, mooie plaatjes (y)

Handgrepen in het plafond, zitten er bij de eerste serie MG4's niet in, nu wel, mijn wederhelft had ze graag gehad. Er zijn wel meer aanpassingen geweest, niet allemaal een verbetering ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
meacount schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:06:
[...]

Compliment, mooie plaatjes (y)

Handgrepen in het plafond, zitten er bij de eerste serie MG4's niet in, nu wel, mijn wederhelft had ze graag gehad. Er zijn wel meer aanpassingen geweest, niet allemaal een verbetering ;)
Nice, die kan ik ook wel waarderen. Verder is de auto aardig compleet. Wel jammer dat er geen granny bijzit standaard.

Wat zijn een beetje de must have accessoires? Ik zoek in ieder geval houdertjes voor de iPad, mat voor de kofferbak (voor de hond) en wellicht een usb splitter zodat je twee iPads kunt laden achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Mile5 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:58:

Toen ik afgelopen zomer op (vlieg)vakantie weg uit Europa was stond mijn MG4 thuis voor het huis geparkeerd. Maar terug in NL toen ik in de iSmart app de status van mijn auto wilde kijken stond de auto volgens de app ook in Brussel. Gelukkig stond de auto nog gewoon voor mijn huis en nadat ik een ritje gemaakt had, en de auto dus weer 'wakker' was na de deep sleep van de vakantie, klopte de locatie ook weer in de app.

Overigens, dit is wel een nuttig weetje om te onthouden voor de komende koude periode, mocht de laadpoort de kabel niet vrijgeven:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
STIMPPYYY schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:17:
Nice, die kan ik ook wel waarderen. Verder is de auto aardig compleet. Wel jammer dat er geen granny bijzit standaard.

Wat zijn een beetje de must have accessoires? Ik zoek in ieder geval houdertjes voor de iPad, mat voor de kofferbak (voor de hond) en wellicht een usb splitter zodat je twee iPads kunt laden achter.
Die handgrepen in het plafond mist mijn vrouw ook wel een beetje, maar is te overzien. Onze vorige auto (Peugeot 208) had die ook niet tenslotte.

Wat kofferbakmat betreft, wij hebben bij Ome Ali deze gekocht:
https://nl.aliexpress.com/item/1005004987344269.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
[...]

Led verlichting achterbank. Heb 4 ledstrips met 1x USB-A gekocht. De rest van de interieur verlichting ook meteen als led uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Ik heb een VM (virtual machine, geen van Mossel:D) ingericht met home assistant, puur voor de vervanging van de iSmart app. Helaas heb ik echt geen idee hoe nu verder, in oude posts zie ik alleen een referentie naar een SAIC python script, maar een beschrijving kan ik niet vinden. Heeft iemand iets liggen, of kan in een paar stappen beschrijven hoe dek oppeling verder werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Heeft iemand al een webcam geinstalleerd in zn MG4? Er komt zeker geen update om de auto cameras te kunnen gebruiken?

Is de de '70Mai Dash Cam A500S + Rear Cam Set' makkelijk aan te sluiten? Hij komt standaard volgensmij met alleen usb kabels. De beetje complexe youtube video die ik hier voorbij zag komen leek achter een ander soort aansluiting nodig te hebben.

Ik ga denk ik me al die ellende besparen en voor en achter met de zichtbare kabeltjes de cams in usb in te pluggen. Misschien met een usb verlengsnoer nog een beetje rondom het raam weg te werken.

[ Voor 30% gewijzigd door Badname2 op 08-11-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Badname2 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:01:
Heeft iemand al een webcam geinstalleerd in zn MG4? Er komt zeker geen update om de auto cameras te kunnen gebruiken?

Is de de '70Mai Dash Cam A500S + Rear Cam Set' makkelijk aan te sluiten? Hij komt standaard volgensmij met alleen usb kabels. De beetje complexe youtube video die ik hier voorbij zag komen leek achter een ander soort aansluiting nodig te hebben.

Ik ga denk ik me al die ellende besparen en voor en achter met de zichtbare kabeltjes de cams in usb in te pluggen. Misschien met een usb verlengsnoer nog een beetje rondom het raam weg te werken.
Ik heb deze in mijn BMW1 (morgen een proefrit in de MG4). Prima dashcam voor mij. In de bmw aardig weg te werken. Wel is de kabel naar achteren vrij kort. Voor mijn 1 serie lang genoeg maar denk voor de MG4 krap. Is ook geen standaard kabel, dus verlangen is niet eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Inmiddels is mijn aanvraag goedgekeurd :P zat al een paar dagen te F5'en in mijn mailbox, nu zag ik net pas dat de mail sinds gisterochtend in mijn spambox zat :P
Hopelijk ontvang ik snel het contract

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38
zephyr_blues schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:28:
Ik heb een VM (virtual machine, geen van Mossel:D) ingericht met home assistant, puur voor de vervanging van de iSmart app. Helaas heb ik echt geen idee hoe nu verder, in oude posts zie ik alleen een referentie naar een SAIC python script, maar een beschrijving kan ik niet vinden. Heeft iemand iets liggen, of kan in een paar stappen beschrijven hoe dek oppeling verder werkend te krijgen?
Het werkt met een mqtt brooker. Die integratie is soepel te installeren vanuit je instellingen. Deze stuurt je data door. 1 Apparaat 72(!) entiteiten.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:52
Vandaag heb ik een MG4 als leenauto. Opzich leuke auto en misschien wel mijn volgende leaseauto. Ik weet niet precies welke versie ik heb meegekregen maar ik vind het bereik wel erg matig. 70% accu over en nog maar 170km range?

Verder is het geluid uit de speakers wel erg slecht. Je moet flink je best doen om in deze tijd zulke slechte speakers nog ergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
sgouman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:07:
Vandaag heb ik een MG4 als leenauto. Opzich leuke auto en misschien wel mijn volgende leaseauto. Ik weet niet precies welke versie ik heb meegekregen maar ik vind het bereik wel erg matig. 70% accu over en nog maar 170km range?

Verder is het geluid uit de speakers wel erg slecht. Je moet flink je best doen om in deze tijd zulke slechte speakers nog ergens te vinden.
Klint als een standard range (350 wltp ipv 450 of meer voor de overige modellen)

En in China hebben ze nog wel een paar van die speakers liggen hoor, mocht je krap zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
sgouman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:07:

Geluid van de speakers erg slecht? Dan heb je de standaard of comfort mee gehad.
Voor mij was het verschil in audio kwaliteit de nr1 reden om voor de luxery te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1234567y
[...]

Ik heb zelf deze mat :
https://nl.aliexpress.com...FkUv&gatewayAdapt=glo2nld

Fit Lower, ik gebruik die dubbele bodem niet, helemaal niet handig met een hond. Hij is wel best duur en komt alsnog opgefrommeld door je brievenbus, maar hij werkt wel erg goed.

Ik heb verder een Grany charger bij de Lidl gekocht, die werkt prima, maar gebruik hem bijna nooit. Alsnog wel een fijn gevoel dat je in het geval van nood ook nog aan een gewoon WCD kunt hangen.

https://www.lidl.nl/p/ult...AI_mTdURrx4gaAomfEALw_wcB

[ Voor 19% gewijzigd door 1234567y op 08-11-2023 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Op de duurste modellen zitten 18 inch velgen. Die zijn van 235/45 banden. Met mijn huidige benzineauto heb ik gemerkt wat het in brandstofgebruik scheelt als je van 205 naar bv 225 gaat. Dat kost je gewoon geld.
Ik krijg in december de extended range versie en ik vraag mij serieus af waarom daar 235 mm brede sloffen onder zitten. Omdat ik toch al naar all season wil overstappen: zou het smaller kunnen maar iets hoger? Of moet je voor het laatste terug naar 17 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
wrak schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:09:
[...]

Het werkt met een mqtt brooker. Die integratie is soepel te installeren vanuit je instellingen. Deze stuurt je data door. 1 Apparaat 72(!) entiteiten.
Ah, die stap miste ik inderdaad, ik pruts weer even verder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:52
Badname2 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:01:

Ik heb de Viofo A129+ duo uit m'n vorige auto overgezet. Was een kwartiertje werk. Ik heb de kabels achter de deurrubbers weggevrot en de voeding op de USB poort van de achterstoelen gebruikt. Zodra de auto aan gaat start ie op, als je de auto afsluit stopt ie weer.

Je kan webDashcams ook direct op de zekeringen aansluiten, maar die van mij is lease dus wil geen permanente dingen wijzigen.
Pagina: 1 ... 14 ... 69 Laatste