Ik ben terug van een proefrit met een MG4 bij van Mossel in Nijmegen
Ik ben daar prima ontvangen en te woord gestaan en verder geholpen, tot zover dus geen problemen.
Voor de proefrit nog wat (basic) uitleg gekregen over de auto en daarna mochten we de weg op (zonder eindtijd in principe). Ik kreeg een zwarte Standard versie mee, die hadden ze toevallig staan (als occasion, met 6k op de teller), en omdat ik die in principe ook zou kiezen (mocht ook een Trophy mee krijgen als ik wilde).
De eerste indruk is meer dan prima, de stoelen zitten lekker (niet zo hard als een VAG) en ik kon een lekkere zitpositie vinden (ik heb nu een Volvo S80 met sportstoelen, dus ik ben redelijk verwend qua stoelen

). Rijgedrag was ook goed, ik vond hem alleen net te slap gedempt (maar wel weer stug geveerd). Maar ik denk dat je dat al snel hebt met een auto van dat gewicht en dat formaat. Ik las dat sommige reviewers spreken over een 'hot hatch', maar daar ben ik het niet mee eens. Hij is wel snel, maar durf wel te zeggen dat een standaard Ford Focus (denk wel een beetje de benchmark in het middenklasse segment) sportiever rijdt.
Rijhulpsystemen niet als onprettig ervaren, ik was bang dat de LKA in zou grijpen op de wegen in het buitengebied (dus met een fietspad er naast en een onderbroken streep), maar dat 'accepteerde' die gewoon

Multimediasysteem vond ik ook prettig werken, wel jammer van de beroerde vertaling naar het Nederlands. Touchscreen reageerde goed IMO.
Ik vond alleen het geluid van de standaard audio-installatie wel heel erg 'mwa' (nu ben ik daar ook wel verwend mee met een Dolby Surround systeem van 9 speakers en aparte versterker in mijn huidige Volvo

).
Al met al positief dus, ik ben dus ook van plan om de Standard versie te gaan bestellen. Er werd gesproken over een levertijd van 2 tot 3 maanden, er was nu een boot onderweg met ~900 auto's begreep ik van de verkoper.