SX-Superfly schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:10:
Ik ben benieuwd waarom de MG4 Luxury een kofferbak inhoud heeft van 350 liter terwijl de andere uitvoeringen (incl extended) 363 liter hebben?
En voor de toekomst: wegenbelasting vanaf 2025. De luxury valt nog net in de klasse 1651-1750 kg. De extended helaas net een stapje hoger van 1751-1850. Zou een afweging kunnen zijn om niet voor de extended te gaan denk ik?
Voor de toekomst......? Als je momenteel een kenteken opzoekt en ziet hoe er gegoocheleld wordt met de technische gegevens van de elektrische auto's dan heb ik het vermoeden dat er in de wegenbelasting ook het vermogen van de motoren gaat worden meegenomen. Bij veel elektrische auto's is het vermogen weggelaten of zoals bij de MG4 Luxery bijvoorbeeld nog maar iets van 85pk ipv de 204pk die de fabrikant opgeeft. Ben ook benieuwd wat er uit de hoge hoed van de belastingdienst gaat rollen mbt de wegenbelasting tarieven.
Nog iets voor de toekomst...... zou je nog wel een MG4 bij Van Mossel willen kopen?
Gehoord van de upgrade deals?
https://www.vanmossel.nl/mg/acties/gratis-upgrade/
Nu is een beetje meer bereik en een iets hoger motorvermogen altijd leuk..... en gratis zoals beloofd is natuurlijk helemaal van de gekke
Mijn Luxery is nog geen halfjaar oud, ziet eruit als nieuw en heeft nog geen 5000km gelopen, dus dan vraag je je af, wat zou ik kwijt zijn/ bij moeten betalen voor deze geweldige mooi voorgestelde aanbieding door Van Mossel?
Zo gedacht zo gedaan en een offerte aangevraagd, dacht leuke aanbieding en een paar duizend heb ik er wel voor over om iets verder weg te komen met iets meer vermogen op de achterwielen.
Helaas was mijn "eigen" verkoopadviseur niet beschikbaar, de persoon waar ik wel vertrouwen in heb en die mij netjes heeft geholpen bij de aankoop van mijn huidige auto.
Krijg na mijn aanvraag al bijna direct een belletje, even gepraat en de persoon zou mij een offerte sturen, hier had de persoon wel bijna 2 dagen voor nodig, Op de offerte werd een zilveren met zwart dak en maar 204pk aangeboden met een gewicht van 1751kg. Nu zou naar mijn weten de Trophy ongeveer 245pk moeten hebben, dus dat zat volgens mij al niet helemaal goed en er was ook al een chassisnummer bekent dus onderweg of aanwezig.
Nu was ik natuurlijk het meest benieuwd wat ik zou moeten bijbetalen voor deze "gratis" upgrade, want dat zou in weze dan het bedrag zijn dat ik op mijn nog geen halfjaar "oude" MG4 zou afschrijven + dan misschien nog wel een deel van de 2950 euro overheidssubsidie..... maar dat was van later zorg.
Ja, het geweldige aanbod van Van Mossel inclusief Upgrade deal was: effe bijna €8500,-- bijbetalen
Kijk, dat is pas een afschrijving, de MG4 een waardeloos hok of zakkenvullen bij Van Mossel?
Of denken ze bij Van Mossel dat de kopers zitten te springen om zo'n geweldige "gratis" Upgraden en compleet zonder verstand zijn en niet kunnen rekenen?
Nu was mij al bekent dat je bij Van Mossel niet moet zijn om je auto in te ruilen, maar bij je eigen dealer zo'n aanbod krijgen is schaamteloos, heb dan ook om een toelichting gevraagd, immers de offerte beschikte niet eens over het juiste vermogen dat een Trophy zou moeten hebben, wat is er dan nog meer fout gegaan bij deze geldige aanbieding bij Van Mossel vraag je je dan af?
Ben benieuwd naar de toelichting, immers anders zou ik zonder die geweldige gratis Upgrade €11.500,-- moeten bijbetalen om een nog geen halfjaar jonge Luxery te upgraden naar een Trophy
Was ik de enige particulier die nieuwsgierig was naar deze, op de website van Van Mossel zo mooi voorgestelde, Upgrade?
Denk niet dat het zo storm zal lopen