Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:38
HaraldBou schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:52:
[...]

Kan dat one pedal drive niet softwarematig met een update worden toegevoegd?
naar lezen op FB etc, nee. (al vind ik dat gek)

Vraagje over all season banden (https://www.banden-giga.nl/)
Ze zijn wat prijzig, maar de Continental allseasoncontract ( 215/50 R17 95V XL) of de pirellie cinturato SF2 staan nu op lijstje, maar als ik vergelijk met de Falken euroall season AS210 op de site reifentest.com is het eigenlijk zijn geld niet waard..
Iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Wellicht, maar alles werkt goed nu met huidige versie, behalve LKA maar die zet ik op 'Alarm'. Geen haast met updates derhalve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
[...]

Theoretisch moet dat kunnen ja, vooralsnog is/wordt het niet gedaan...

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:36
Garrelt schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:10:
Wellicht, maar alles werkt goed nu met huidige versie, behalve LKA maar die zet ik op 'Alarm'. Geen haast met updates derhalve.
Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
R30 geloof ik, de versie die er bij aflevering begin juli in zat. Zoals gezegd, alles werkt tot nu toe naar tevredenheid. E-call is op de A12 in de buurt van Gouda soms de verbinding kwijt maar hersteld zich binnen n paar minuten. Bij de 1e service beurt vraag ik wel of er een stabiele nieuwere versie is en of het zinvol is die te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:12
Troetelbeer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Theoretisch moet dat kunnen ja, vooralsnog is/wordt het niet gedaan...
Heb je een bron van je bewering?
Misschien is het type electromotor bepalend in de mate van afremmen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Troetelbeer
patrickt35 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:33:
[...]

Heb je een bron van je bewering?
Misschien is het type electromotor bepalend in de mate van afremmen.
De bron is mijn eigen auto. Wanneer je de ACC of TJA aanzet komt de auto namelijk wel volledig tot stilstand wanneer je voorligger stopt voor een stoplicht etc. Dus ik gebruik nu eigenlijk altijd ACC als vervanging voor OPD. Binnen de bebouwde kom zet ik, waar het kan en als ik een voorligger heb, een x aantal meter voor een stoplicht de ACC aan en heb ik dus een soort van OPD.

De techniek zit dus gewoon al in de auto...

[ Voor 3% gewijzigd door Troetelbeer op 11-10-2023 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Troetelbeer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:56:
[...]

De bron is mijn eigen auto. Wanneer je de ACC of TJA aanzet komt de auto namelijk wel volledig tot stilstand wanneer je voorligger stopt voor een stoplicht etc. Dus ik gebruik nu eigenlijk altijd ACC als vervanging voor OPD. Binnen de bebouwde kom zet ik, waar het kan en als ik een voorligger heb, een x aantal meter voor een stoplicht de ACC aan en heb ik dus een soort van OPD.

De techniek zit dus gewoon al in de auto...
En dan weet jij zeker dat de rem niet wordt aangestuurd door ACC of TJA?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Troetelbeer
patrickt35 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 06:20:
[...]

En dan weet jij zeker dat de rem niet wordt aangestuurd door ACC of TJA?
Is niet relevant. Het punt is dat de auto vanzelf kan stoppen zonder dat ik zelf op het rempedaal trap. Dat betekent simpelweg dat ze het ook kunnen implementeren zonder een ACC of TJA. Dat dan bij het laatste stukje eventueel de rem wordt aangestuurd, i.p.v. volledig op de motor maakt voor mij niet uit.

Dus nogmaals en niet weer interessant komen of willen doen, de auto kan het dus al gewoon, ongeacht welke techniek er wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Troetelbeer schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Is niet relevant. Het punt is dat de auto vanzelf kan stoppen zonder dat ik zelf op het rempedaal trap. Dat betekent simpelweg dat ze het ook kunnen implementeren zonder een ACC of TJA. Dat dan bij het laatste stukje eventueel de rem wordt aangestuurd, i.p.v. volledig op de motor maakt voor mij niet uit.

Dus nogmaals en niet weer interessant komen of willen doen, de auto kan het dus al gewoon, ongeacht welke techniek er wordt gebruikt.
Het heeft niets te maken met interessant proberen te doen. Alleen jij doet een bewering die je niet kan staven met feiten. Je baseert het op een aanname en/of eigen ervaring.
One-pedal-drive oftewel regeneratief rijden is ontworpen om tijdens het deceleren de accu bij te laden. Hiervoor moet je electromotor wel geschikt zijn. Dus wanneer je electromotor niet geschikt is om zo sterk te deceleren, gaat het nooit met een software update naar je auto komen omdat extra vertraging door te remmen energie kost.

Dit is het laatste wat ik er over ga zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
patrickt35 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:04:
[...]

Het heeft niets te maken met interessant proberen te doen. Alleen jij doet een bewering die je niet kan staven met feiten. Je baseert het op een aanname en/of eigen ervaring.
One-pedal-drive oftewel regeneratief rijden is ontworpen om tijdens het deceleren de accu bij te laden. Hiervoor moet je electromotor wel geschikt zijn. Dus wanneer je electromotor niet geschikt is om zo sterk te deceleren, gaat het nooit met een software update naar je auto komen omdat extra vertraging door te remmen energie kost.

Het is geen aanname wat ik doe, mijn auto stopt gewoon vanzelf haha. Dat is een feitelijk iets en iedereen die een MG4 heeft met ACC aan kan dat beamen, dus niks enkel alleen eigen ervaring. Daarbij regenereert die energie tot de volledige stop. Dus ik heb gewoon gelijk. Heb je zelf wel een MG4 vraag ik me af? Nogmaals, niet interessant willen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Troetelbeer op 12-10-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Je verdraait de boel een beetje. Ik zeg dat het een aanname is dat je middels een software update OPD kan toevoegen aan je auto. Dat jouw auto automatisch stopt zal best wel, maar dat is wel mbv ingrijpen op het remsysteem.
Ik zal je de technische details besparen hoe het afremmen op de electromotor werkt, maar wanneer de motor in jouw auto niet dit vermogen heeft, zal dit ook niet gerealiseerd kunnen worden door software.
Het doel van OPD is het bijladen van je accu zodat je een hogere actieradius hebt(valt in de categorie milieu). Het systeem waar jij het over hebt is een veiligheidssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
patrickt35 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:04:
[...]

Er zit een klein kWu metertje rechtsonder in het display vh scherm achter het stuur. Ik heb het regeneratief rijden altijd op 'sterk' staan en je ziet het verbruik negatief worden bij deceleren. In de ACC stand remt de MG soms automatisch bij, om te voorkomen dat je te dicht op de voorganger komt. Het algoritme dat daarbij gebruikt wordt, is voor verbetering vatbaar: het gaat af en toe bruut en schokkerig. Ik gebruik ACC om die reden niet vaak. En ja, is er voldoende ruimte tot de voorganger, gaat het geleidelijk, zonder remmen, volledig regeneratief en stopt de MG uiteindelijk dan op de rem. Het lijkt mij dat EV's met OPD allemaal ook een algoritme hebben om de mix tussen regeneratief en gewoon remmen te bepalen als het veiligheids systeem om een frontale botsing te voorkomen aan staat? Is het überhaupt mogelijk OPD aan te zetten en dat veiligheids systeem uit? Lijkt me stug dat NCAP daar enthousiast over zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Garrelt op 12-10-2023 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
patrickt35 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:10:
Je verdraait de boel een beetje. Ik zeg dat het een aanname is dat je middels een software update OPD kan toevoegen aan je auto. Dat jouw auto automatisch stopt zal best wel, maar dat is wel mbv ingrijpen op het remsysteem.
Ik zal je de technische details besparen hoe het afremmen op de electromotor werkt, maar wanneer de motor in jouw auto niet dit vermogen heeft, zal dit ook niet gerealiseerd kunnen worden door software.
Het doel van OPD is het bijladen van je accu zodat je een hogere actieradius hebt(valt in de categorie milieu). Het systeem waar jij het over hebt is een veiligheidssysteem.
Nogmaals, je probeert interessant te doen. Al die technische details en wat het doel is van OPD etc. weet ik zelf wel. Punt is dat het niks afdoet aan mijn verhaal en zelfs totaal irrelevant is. De auto kan feitelijk stoppen zonder dat ikzelf het rempedaal hoef in te drukken. Punt. De techniek zit er feitelijk gewoon in, ongeacht zelfs of die wel of niet tot het einde regenereert. Softwarematig hoeft er enkel een knopje toegevoegd te worden die dat voor mij aanzet, zoals ik dat nu doe met de ACC, maar dan zonder het ACC gedeelte. En ja dat is perfect mogelijk.

En by the way, voor iemand die zei dat die er niks meer over zou zeggen, heb je nog aardig uitgebreid gereageerd. Wel jammer dat je geen antwoord gaf op mijn vraag. Heb je zelf een MG4?

En ter aanvulling. De tweede generatie van de MG4 heeft gewoon precies dezelfde elektromotor en die hebben vanuit de fabriek wel de optie OPD. Dus dat hele verhaal van je over de elektromotor moet het kunnen blabla kan de prullenbak in. Je weet totaal niet waar je het over hebt betreft deze auto.

[ Voor 9% gewijzigd door Troetelbeer op 12-10-2023 13:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Als je even met Google zoekt, kan je ook lezen dat One Pedal Drive in verschillende landen, zoals Australië, via een software update al aan de klanten wordt aangeboden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
TFHfony schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:00:
Als je even met Google zoekt, kan je ook lezen dat One Pedal Drive in verschillende landen, zoals Australië, via een software update al aan de klanten wordt aangeboden.
Goed om te horen. Hopelijk gebeurt het binnenkort ook in Belgie en Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:31
Dan moet het ook voor Nederlandse auto's mogelijk zijn. Lijkt mij niet zo moeilijk om dat aan de Nederlandstalige update toe te voegen. Oftewel, voor de firmware die in Nederland nu gebruikt wordt.
'Onder water' hebben ze de code al, hoeft alleen nog maar aan 'onze' firmware toegevoegd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
mrBrainY schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

naar lezen op FB etc, nee. (al vind ik dat gek)

Vraagje over all season banden (https://www.banden-giga.nl/)
Ze zijn wat prijzig, maar de Continental allseasoncontract ( 215/50 R17 95V XL) of de pirellie cinturato SF2 staan nu op lijstje, maar als ik vergelijk met de Falken euroall season AS210 op de site reifentest.com is het eigenlijk zijn geld niet waard..
Iemand ervaring ?
Nog geen ervaring, ik ga denk voor de Cross climates.

Maar hoe wil je dit gaan doen? Gewoon bestellen en laten overzetten op de velg? Kom je dan niet in problemen met de sensoren in het ventiel?

Of een extra set velgen erbij. Maar ik vraag me af hoe of waar ik velgen kan kopen waarop de huidige wielkappen passen. Kan nergens echt originele MG4 velgen vinden ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 19:45
Dat was, volgens mij, omdat in Australië het beloofd was op basis van het MY2024. Echter was het niet geleverd. Vergeet niet dat Australië net als de UK op een andere versie draait dan EU/China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
1234567y schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

Nog geen ervaring, ik ga denk voor de Cross climates.

Maar hoe wil je dit gaan doen? Gewoon bestellen en laten overzetten op de velg? Kom je dan niet in problemen met de sensoren in het ventiel?

Of een extra set velgen erbij. Maar ik vraag me af hoe of waar ik velgen kan kopen waarop de huidige wielkappen passen. Kan nergens echt originele MG4 velgen vinden ofzo....
Ook mijn probleem. Mijn oplossing:
Stalen 16inch velgen, tpms laten kopiëren/overzetten, wieldoppen van winparts die er een beetje op lijken en klaar.

Andere optie was om te bellen met MG voor 17inch set. Maar leek mij niet zo handig, heb ik weer 17inch winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
huidige sensor kan toch overgezet worden?
banden besteld via de garage om de hoek (kost iets meer, maar dan incl montage)... die halen oude eraf en nieuwe band erop.. ventiel kan toch mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:37
[...]

Ja dat kan simpel, maar ze doen het niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Paul van Druten schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:09:
[...]

Ja dat kan simpel, maar ze doen het niet...
Kijk, da's nou een aanname... :*) Tot nu toe is het een feit, maar wie weet..... positief blijven! Maar gezien de ervaringen tot nu zou ik ook weer niet heel veel hoop hebben (mening).

In de hele discussie nog ff dit als toevoeging. OPD / afremmen van ACC gebeurt nagenoeg zeker allemaal met regeneratie. Als ik namelijk bij langzaam rijden met rempedaal rem hoor en voel je duidelijk de machanische rem (staal op staal). Bij OPD / ACC hoor / voel ik dat niet.

Daarnaast eens, technisch maakt het niet uit. Welke methode de auto ook remt, als deze genoeg remkracht kan leveren en softwarematig kan worden bediend, kan dat onder elk knopje geprogrammeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Heinemancp schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:48:
[...]

Ook mijn probleem. Mijn oplossing:
Stalen 16inch velgen, tpms laten kopiëren/overzetten, wieldoppen van winparts die er een beetje op lijken en klaar.

Andere optie was om te bellen met MG voor 17inch set. Maar leek mij niet zo handig, heb ik weer 17inch winterbanden.
Klinkt goed, en 16 inch omdat die banden een stuk goedkoper zijn (en natuurlijk hoger comfort)?

Moet de sensoren dan wel elke keer omgezet worden? Of heb je op beide sets wielen eigen sensoren zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
mrBrainY schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:57:
huidige sensor kan toch overgezet worden?
banden besteld via de garage om de hoek (kost iets meer, maar dan incl montage)... die halen oude eraf en nieuwe band erop.. ventiel kan toch mee :?
Dan zet je elke keer de banden over, wat slecht is voor de band. En wisselen is duurder en duurt langer. Setje velgen erbij is wel zo handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
1234567y schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Klinkt goed, en 16 inch omdat die banden een stuk goedkoper zijn (en natuurlijk hoger comfort)?

Moet de sensoren dan wel elke keer omgezet worden? Of heb je op beide sets wielen eigen sensoren zitten?
16Inch omdat dat 1) beter rijdt, 2) goedkoper is en 3) tip is van de bandenboer.
Extra setje TPMS sensoren, die worden 'gekopieerd' - geen idee hoe dat werkt, we gaan het zien.

Edit:
ook wel flinke investering: 1250eur incl montage met Goodyear Ultragrip performance 3.

[ Voor 8% gewijzigd door Heinemancp op 13-10-2023 08:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 07:26
SX-Superfly schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:10:
Ik ben benieuwd waarom de MG4 Luxury een kofferbak inhoud heeft van 350 liter terwijl de andere uitvoeringen (incl extended) 363 liter hebben?

En voor de toekomst: wegenbelasting vanaf 2025. De luxury valt nog net in de klasse 1651-1750 kg. De extended helaas net een stapje hoger van 1751-1850. Zou een afweging kunnen zijn om niet voor de extended te gaan denk ik?
Voor de toekomst......? Als je momenteel een kenteken opzoekt en ziet hoe er gegoocheleld wordt met de technische gegevens van de elektrische auto's dan heb ik het vermoeden dat er in de wegenbelasting ook het vermogen van de motoren gaat worden meegenomen. Bij veel elektrische auto's is het vermogen weggelaten of zoals bij de MG4 Luxery bijvoorbeeld nog maar iets van 85pk ipv de 204pk die de fabrikant opgeeft. Ben ook benieuwd wat er uit de hoge hoed van de belastingdienst gaat rollen mbt de wegenbelasting tarieven.

Nog iets voor de toekomst...... zou je nog wel een MG4 bij Van Mossel willen kopen?

Gehoord van de upgrade deals?

https://www.vanmossel.nl/mg/acties/gratis-upgrade/

Nu is een beetje meer bereik en een iets hoger motorvermogen altijd leuk..... en gratis zoals beloofd is natuurlijk helemaal van de gekke :)

Mijn Luxery is nog geen halfjaar oud, ziet eruit als nieuw en heeft nog geen 5000km gelopen, dus dan vraag je je af, wat zou ik kwijt zijn/ bij moeten betalen voor deze geweldige mooi voorgestelde aanbieding door Van Mossel?

Zo gedacht zo gedaan en een offerte aangevraagd, dacht leuke aanbieding en een paar duizend heb ik er wel voor over om iets verder weg te komen met iets meer vermogen op de achterwielen.

Helaas was mijn "eigen" verkoopadviseur niet beschikbaar, de persoon waar ik wel vertrouwen in heb en die mij netjes heeft geholpen bij de aankoop van mijn huidige auto.

Krijg na mijn aanvraag al bijna direct een belletje, even gepraat en de persoon zou mij een offerte sturen, hier had de persoon wel bijna 2 dagen voor nodig, Op de offerte werd een zilveren met zwart dak en maar 204pk aangeboden met een gewicht van 1751kg. Nu zou naar mijn weten de Trophy ongeveer 245pk moeten hebben, dus dat zat volgens mij al niet helemaal goed en er was ook al een chassisnummer bekent dus onderweg of aanwezig.

Nu was ik natuurlijk het meest benieuwd wat ik zou moeten bijbetalen voor deze "gratis" upgrade, want dat zou in weze dan het bedrag zijn dat ik op mijn nog geen halfjaar "oude" MG4 zou afschrijven + dan misschien nog wel een deel van de 2950 euro overheidssubsidie..... maar dat was van later zorg.

Ja, het geweldige aanbod van Van Mossel inclusief Upgrade deal was: effe bijna €8500,-- bijbetalen :? 8)7

Kijk, dat is pas een afschrijving, de MG4 een waardeloos hok of zakkenvullen bij Van Mossel?
Of denken ze bij Van Mossel dat de kopers zitten te springen om zo'n geweldige "gratis" Upgraden en compleet zonder verstand zijn en niet kunnen rekenen?

Nu was mij al bekent dat je bij Van Mossel niet moet zijn om je auto in te ruilen, maar bij je eigen dealer zo'n aanbod krijgen is schaamteloos, heb dan ook om een toelichting gevraagd, immers de offerte beschikte niet eens over het juiste vermogen dat een Trophy zou moeten hebben, wat is er dan nog meer fout gegaan bij deze geldige aanbieding bij Van Mossel vraag je je dan af?

Ben benieuwd naar de toelichting, immers anders zou ik zonder die geweldige gratis Upgrade €11.500,-- moeten bijbetalen om een nog geen halfjaar jonge Luxery te upgraden naar een Trophy :F

Was ik de enige particulier die nieuwsgierig was naar deze, op de website van Van Mossel zo mooi voorgestelde, Upgrade?

Denk niet dat het zo storm zal lopen :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

meacount schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Voor de toekomst......? Als je momenteel een kenteken opzoekt en ziet hoe er gegoocheleld wordt met de technische gegevens van de elektrische auto's dan heb ik het vermoeden dat er in de wegenbelasting ook het vermogen van de motoren gaat worden meegenomen. Bij veel elektrische auto's is het vermogen weggelaten of zoals bij de MG4 Luxery bijvoorbeeld nog maar iets van 85pk ipv de 204pk die de fabrikant opgeeft. Ben ook benieuwd wat er uit de hoge hoed van de belastingdienst gaat rollen mbt de wegenbelasting tarieven.

Nog iets voor de toekomst...... zou je nog wel een MG4 bij Van Mossel willen kopen?

Gehoord van de upgrade deals?

https://www.vanmossel.nl/mg/acties/gratis-upgrade/

Nu is een beetje meer bereik en een iets hoger motorvermogen altijd leuk..... en gratis zoals beloofd is natuurlijk helemaal van de gekke :)

Mijn Luxery is nog geen halfjaar oud, ziet eruit als nieuw en heeft nog geen 5000km gelopen, dus dan vraag je je af, wat zou ik kwijt zijn/ bij moeten betalen voor deze geweldige mooi voorgestelde aanbieding door Van Mossel?

Zo gedacht zo gedaan en een offerte aangevraagd, dacht leuke aanbieding en een paar duizend heb ik er wel voor over om iets verder weg te komen met iets meer vermogen op de achterwielen.

Helaas was mijn "eigen" verkoopadviseur niet beschikbaar, de persoon waar ik wel vertrouwen in heb en die mij netjes heeft geholpen bij de aankoop van mijn huidige auto.

Krijg na mijn aanvraag al bijna direct een belletje, even gepraat en de persoon zou mij een offerte sturen, hier had de persoon wel bijna 2 dagen voor nodig, Op de offerte werd een zilveren met zwart dak en maar 204pk aangeboden met een gewicht van 1751kg. Nu zou naar mijn weten de Trophy ongeveer 245pk moeten hebben, dus dat zat volgens mij al niet helemaal goed en er was ook al een chassisnummer bekent dus onderweg of aanwezig.

Nu was ik natuurlijk het meest benieuwd wat ik zou moeten bijbetalen voor deze "gratis" upgrade, want dat zou in weze dan het bedrag zijn dat ik op mijn nog geen halfjaar "oude" MG4 zou afschrijven + dan misschien nog wel een deel van de 2950 euro overheidssubsidie..... maar dat was van later zorg.

Ja, het geweldige aanbod van Van Mossel inclusief Upgrade deal was: effe bijna €8500,-- bijbetalen :? 8)7

Kijk, dat is pas een afschrijving, de MG4 een waardeloos hok of zakkenvullen bij Van Mossel?
Of denken ze bij Van Mossel dat de kopers zitten te springen om zo'n geweldige "gratis" Upgraden en compleet zonder verstand zijn en niet kunnen rekenen?

Nu was mij al bekent dat je bij Van Mossel niet moet zijn om je auto in te ruilen, maar bij je eigen dealer zo'n aanbod krijgen is schaamteloos, heb dan ook om een toelichting gevraagd, immers de offerte beschikte niet eens over het juiste vermogen dat een Trophy zou moeten hebben, wat is er dan nog meer fout gegaan bij deze geldige aanbieding bij Van Mossel vraag je je dan af?

Ben benieuwd naar de toelichting, immers anders zou ik zonder die geweldige gratis Upgrade €11.500,-- moeten bijbetalen om een nog geen halfjaar jonge Luxery te upgraden naar een Trophy :F

Was ik de enige particulier die nieuwsgierig was naar deze, op de website van Van Mossel zo mooi voorgestelde, Upgrade?

Denk niet dat het zo storm zal lopen :N
De "gratis upgrade" heb je denk ik een beetje verkeerd begrepen. Het betekent volgens mij dat je als je een comfort besteld, je een "upgrade" krijgt naar een Luxery. En als je en Luxery besteld een upgrade naar een Trophy.
Het is geen actie om "gratis" je bestaande auto te laten upgraden... En dat een nieuwe auto gelijk een grote hap van zijn waarde kwijt is als je hem naar buiten rijdt, is redelijk algemene kennis te noemen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
Heinemancp schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:04:
[...]

Dan zet je elke keer de banden over, wat slecht is voor de band. En wisselen is duurder en duurt langer. Setje velgen erbij is wel zo handig.
ik wissel ze niet meer, blijft op die banden rijden.
de meegeleverde komen te koop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
TFHfony schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

De "gratis upgrade" heb je denk ik een beetje verkeerd begrepen. Het betekent volgens mij da je als je een comfort besteld, je een "upgrade" krijfgt naar een Luxery. En als je en Luxery besteld een upgrade naar een Trophy.
Het is geen actie om "gratis" je bestaande auto te laten upgraden... En dat een nieuwe auto gelijk een grote hap van zijn waarde kwijt is als je hem naar buiten rijdt, is redelijk algemene kennis te noemen.
Maak je geen zorgen over mij denk dat ik de upgrade aanbieding wel aardig heb begrepen, al maak ik me wel een beetje zorgen over jou ;)

Natuurlijk weet ik dat je een waardeverlies verlies hebt op het moment dat je auto op jouw naam gezet wordt en je de garage uitrijd, maar in mijn verhaal gaat het dan ook over hoeveel verlies je hebt - al binnen een halfjaar.

Voor jou dan:

Ik bestel een Luxery die kost 38.000 en krijg voor 38.000 een upgrade Trophy, dat is mooi en ik ruil in een nog geen half jaar oude Luxery, moet bijbetalen 8.500, met andere worden ik krijg terug voor mijn Luxery 29.500 -(ik reken met hetzelfde nieuwbedrag van mijn Luxery als de huidige nieuwprijs, dat is redelijk reëel, mijn geld wordt minder waard, de prijzen stijgen, dan stijgt ook een gebruikte auto iets in waarde en kom..... er zit nog geen 6 maanden tussen) en tevens nog afwachten wat ik eventueel moet terugbetalen aan overheidssubsidie.

Er is geen actie/deal/reclame meer en ik wil ook gaan upgraden naar een Trophy, die kost nu 41.000 en ik ruil in mijn nog geen half jaar oude Luxery en krijg ook die 29.500 inruil?, ergo ik moet dan bijbetalen de lieve som van 11.500? + nog eventueel de terug te betalen overheidssubsidie.

Alle gekheid op een stokje, maar wees eens eerlijk voor jezelf, vind je een afschrijving van 8500 euro in nog geen 6 maanden tijd een normaal bedrag voor je auto?

Oh..... op de offerte wordt je de upgrade niet aangeboden met de lage prijs voor de Trophy, die staat gewoon voor het volle bedrag op de offerte, je krijgt gewoon een schijtbedrag voor je huidige auto en dat verpakt met een hoop bla bla als zijnde een gratis upgrade deal :-(

Voor zover ik deze "actie" zelf een beetje begrijp is het gegoochel met matige inruilprijzen en lokprijzen voor voorraadauto's....... maar goed ben benieuwd naar de toelichting op de offerte die ik had gekregen, misschien dat die toelichting wat duidelijkheid voor mij kan scheppen, want 8500 euro afschrijven op mijn Luxery plus een eventueel nog terug te betalen overheidssubsidie is toch iets dat mij niet kan overtuigen om te gaan upgraden :N

Had echt wel serieuze belangstelling in een upgrade, maar zo mooi als het wordt voorgesteld blijkt het helaas niet te zijn.

Gratis upgrade........ ja, ik heb die term niet verzonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
meacount schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Maak je geen zorgen over mij denk dat ik de upgrade aanbieding wel aardig heb begrepen, al maak ik me wel een beetje zorgen over jou ;)

Natuurlijk weet ik dat je een waardeverlies verlies hebt op het moment dat je auto op jouw naam gezet wordt en je de garage uitrijd, maar in mijn verhaal gaat het dan ook over hoeveel verlies je hebt - al binnen een halfjaar.

Voor jou dan:

Ik bestel een Luxery die kost 38.000 en krijg voor 38.000 een upgrade Trophy, dat is mooi en ik ruil in een nog geen half jaar oude Luxery, moet bijbetalen 8.500, met andere worden ik krijg terug voor mijn Luxery 29.500 -(ik reken met hetzelfde nieuwbedrag van mijn Luxery als de huidige nieuwprijs, dat is redelijk reëel, mijn geld wordt minder waard, de prijzen stijgen, dan stijgt ook een gebruikte auto iets in waarde en kom..... er zit nog geen 6 maanden tussen) en tevens nog afwachten wat ik eventueel moet terugbetalen aan overheidssubsidie.

Er is geen actie/deal/reclame meer en ik wil ook gaan upgraden naar een Trophy, die kost nu 41.000 en ik ruil in mijn nog geen half jaar oude Luxery en krijg ook die 29.500 inruil?, ergo ik moet dan bijbetalen de lieve som van 11.500? + nog eventueel de terug te betalen overheidssubsidie.

Alle gekheid op een stokje, maar wees eens eerlijk voor jezelf, vind je een afschrijving van 8500 euro in nog geen 6 maanden tijd een normaal bedrag voor je auto?

Oh..... op de offerte wordt je de upgrade niet aangeboden met de lage prijs voor de Trophy, die staat gewoon voor het volle bedrag op de offerte, je krijgt gewoon een schijtbedrag voor je huidige auto en dat verpakt met een hoop bla bla als zijnde een gratis upgrade deal :-(

Voor zover ik deze "actie" zelf een beetje begrijp is het gegoochel met matige inruilprijzen en lokprijzen voor voorraadauto's....... maar goed ben benieuwd naar de toelichting op de offerte die ik had gekregen, misschien dat die toelichting wat duidelijkheid voor mij kan scheppen, want 8500 euro afschrijven op mijn Luxery plus een eventueel nog terug te betalen overheidssubsidie is toch iets dat mij niet kan overtuigen om te gaan upgraden :N

Had echt wel serieuze belangstelling in een upgrade, maar zo mooi als het wordt voorgesteld blijkt het helaas niet te zijn.

Gratis upgrade........ ja, ik heb die term niet verzonnen.
Beetje offtopic, maar subsidie kun je meenemen naar de nieuwe auto. Dus dan hoef je niet terug te betalen. Zoek maar eens op internet op de site voor subsidie voor elektrische auto's.

Ontopic, ik zou niet upgraden naar de Trophy Extended Range als ik jou was, tenzij je de extra range echt nodig hebt. Extra pk's is leuk, maar niet noodzakelijk.
Zelf heb ik de extra range niet nodig en die extra pk's is leuk, maar ook niet noodzakelijk. Ik ben nu al steeds als eerste weg bij het stoplicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
zou je de MG4 ook kunnen chiptunen ? heeft de nieuwe echt andere motor erin of is ie iets anders afgesteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
mrBrainY schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:43:
zou je de MG4 ook kunnen chiptunen ? heeft de nieuwe echt andere motor erin of is ie iets anders afgesteld?
Er zit in de MG4 Trophy Extended Range een andere motor. Chiptunen is bij een elektromotor volgens mij niet mogelijk.

https://news.mgmotor.eu/n...bereik-van-520-kilometer/

"Nieuwe 180 kW elektromotor en tot 144kW snelladen"

[ Voor 21% gewijzigd door Sonicfreak op 13-10-2023 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
Sonicfreak schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:53:
[...]

Er zit in de MG4 Trophy Extended Range een andere motor. Chiptunen is bij een elektromotor volgens mij niet mogelijk.

Chiptunen, as in een garage in de buurt aan de chip laten sleutelen, is (nog) niet echt mogeljk. Maar een performance upgrade zeker wel. De kracht output van de electromotor wordt bepaald door de toevoer van stroom uit de batterijen, geregeld door de BMS. De piek output is dus gewoon in te stellen in de software van de auto. In tegenstelling tot verbrandingsmotoren is het allemaal ook veel simpeler want alleen de software bepaalt de snelheid, je hebt geen luchttoevoer of extra benzine nodig.

Bijvoorbeeld bij Tesla's, betaal een prijsje extra en je krijgt wat extra's PK's zonder naar de garage te moeten (of de range wordt groter). Heeft allemaal te maken met de batterijen en motor(en) en de ingebouwde marges.

Het is dan ook geen toeval dat de meeste EV's uitkomen op exact 150 kW oftewel 204 PK. De nominale output ligt overigens een stuk lager want 150 kW over langere tijd beschadigt mogelijk de aandrijflijn of batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Sonicfreak schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:31:
[...]

Beetje offtopic, maar subsidie kun je meenemen naar de nieuwe auto. Dus dan hoef je niet terug te betalen. Zoek maar eens op internet op de site voor subsidie voor elektrische auto's.

Ontopic, ik zou niet upgraden naar de Trophy Extended Range als ik jou was, tenzij je de extra range echt nodig hebt. Extra pk's is leuk, maar niet noodzakelijk.
Zelf heb ik de extra range niet nodig en die extra pk's is leuk, maar ook niet noodzakelijk. Ik ben nu al steeds als eerste weg bij het stoplicht. ;)
Niet echt offtopic, immers bij de "gratis voor de gek gehouden" upgrade deal is het wel een weetje waar ik mij nog niet in had verdiept. Ik wist wel dat als je je auto binnen 3 jaar verkocht, je een deel van de subsidie zou moeten terugbetalen, maar wist niet dat als je een opvolger, die ook aan de subsidie eisen moet voldoen, koopt, je een: - Een verzoek tot kenteken wijziging - kunt indienen. Is toch weer een pleister op de wonde voor een slachtoffer dat zich zijn in te ruilen auto voor een habbekrats laat afpakken door Van Mossel.

Inderdaad hebben we het extra vermogen van de Trophy tov de Luxery niet echt nodig, het is leuk meegenomen maar zoals je al zegt, bij de stoplichten zijn we rap genoeg weg..... en hoe vaak sta je vooraan, vaak zit er zo'n geitenwollensokkenhok zuinigheidskampioen voor je en dat schiet dan ook niet op ;)

De extra range is wel mooi, heb toch wel een beetje last van die zogenaamde "laadstress" , komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf niet kan beschikken over een eigen laadpaal. De al jaren geleden beloofde door de gemeente te plaatsen laadpaal staat hier ook nog steeds niet in de straat, komt nog bij dat die dan ook nog eens van de meest dure aanbieder TotalEnergies wordt, en daar kan ik ook niet vrolijk van worden.

Ja, jammer dat ze bij Van Mossel denken dat MG rijders niet kunnen rekenen en hun geld graag met bakken het raam uit willen gooien, want 8500 euro bijbetalen voor 85km meer rijbereik (520 - 435 = 85) en straks misschien een stapje hoger in de wegenbelasting, doet je die gewelddadige Upgrade aanbieding van Van Mossel toch wel heel snel weer met beide voeten op de grond belanden.

Heb ook nog geen toelichting op hun, waarschijnlijk voor hun, feestelijke offerte mogen ontvangen. In geen 85 honderd jaar zullen we dan maar zeggen, ;w Van Mossel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Sonicfreak schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:53:
[...]

Het vermogen zal wel kloppen, maar snap de drukte over de 144kW snelladen niet, de Luxery redt dat ook wel bij een knap Tesla laadstation.

Misschien dat "ze" eens verplicht moeten worden te vermelden wat het verbruik per 100km is, dan kun je alle elektrische auto's onderling op dat gebied ook eens wat makkelijker vergelijken.

Bij brandstofauto's wordt dat al jaren vermeld, ook al weten we dat het in de praktijk niet zal meevallen om de genoemde opgegeven waarden ook te halen ;)

Rijbereik is leuk om te weten, maar wat is nu precies de bruikbare inhoud van je accu en hoe zuinig gaat je elektromotor er mee om? Stad, buitenwegen en gemiddeld verbruik heb ik bij elektrische auto's nog niet echt gezien.

Zag een tijdje terug een autotest van een elektrische auto en daar hadden ze het over het vermogen van de motor in de verschillende rijstanden.....

Denk dat we als gebruiker en kopers veel te weinig info krijgen, al zal het velen ook niet echt boeien, voor de meer geïnteresseerden kan het wel leuk zijn om te weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
meacount schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Het vermogen zal wel kloppen, maar snap de drukte over de 144kW snelladen niet, de Luxery redt dat ook wel bij een knap Tesla laadstation.

Misschien dat "ze" eens verplicht moeten worden te vermelden wat het verbruik per 100km is, dan kun je alle elektrische auto's onderling op dat gebied ook eens wat makkelijker vergelijken.

Bij brandstofauto's wordt dat al jaren vermeld, ook al weten we dat het in de praktijk niet zal meevallen om de genoemde opgegeven waarden ook te halen ;)

Rijbereik is leuk om te weten, maar wat is nu precies de bruikbare inhoud van je accu en hoe zuinig gaat je elektromotor er mee om? Stad, buitenwegen en gemiddeld verbruik heb ik bij elektrische auto's nog niet echt gezien.

Zag een tijdje terug een autotest van een elektrische auto en daar hadden ze het over het vermogen van de motor in de verschillende rijstanden.....

Denk dat we als gebruiker en kopers veel te weinig info krijgen, al zal het velen ook niet echt boeien, voor de meer geïnteresseerden kan het wel leuk zijn om te weten.
Prima site om te vergelijken:

https://ev-database.org/nl/auto/1708/MG-MG4-Electric-64-kWh

[ Voor 14% gewijzigd door Garrelt op 14-10-2023 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Thanks (y)

Ja, mooie site, had hem al eens bezocht maar helaas vergeten onder de favorieten te zetten.

Daar staat hij nu wel onder :) en leuk om zo wat op te zoeken over de elektrische auto's van je buren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Heinemancp schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:54:
[...]

Net getest, laden tot ingesteld percentage werkt niet :'(
Dus weer terug naar de dealer.
Afgelopen vrijdag gebeld met een monteur van MG Amsterdam. Oplossingspad:
- logging ophalen (auto moet hiervoor naar de dealer)
- onderzoeken (zonder auto)
- oplossing aandragen
- oplossing uitvoeren (met auto)

hierdoor ben ik mijn auto niet weer zo lang kwijt. Maar het zou ook fijn geweest zijn als monteurs van tegenwoordig ook hun resultaat controleren: dus klacht onderzoeken, iets uitvoeren en dan checken of het geholpen heeft.

Zo werkte mijn preconditioning voor de grote update wel (na een eerdere update / fix in de garage), maar vanochtend niet meer... Terwijl vanochtend toch wel mijn voorkeur had om in een opgewarmde auto te stappen. ;)

Ohwja en de band linksachter geeft sinds vrijdag af en toe aan dat er een probleem is - maar keurig op druk (wat lager door koudere weer) maar niet lager dan andere banden... Dit is een nieuw probleem

Op welk punt zal ik de handdoek in de ring gooien? En stel ik MG dan in gebreke en start ik een traject op om de auto in te leveren en op zoek te gaan naar andere auto - of zal het ooit allemaal tegelijk gaan werken naar volledige tevredenheid (en volgens datasheet/ handleiding van auto). Ik ben een beetje huiverig, ik hoopte toch wel drie jaar met deze auto te doen en dan net voor de leaseauto-golf van MG4s (en onder de 100.000km) weer te verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Heinemancp op 16-10-2023 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22
Heinemancp schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 07:35:
[...]

Afgelopen vrijdag gebeld met een monteur van MG Amsterdam. Oplossingspad:
- logging ophalen (auto moet hiervoor naar de dealer)
- onderzoeken (zonder auto)
- oplossing aandragen
- oplossing uitvoeren (met auto)

hierdoor ben ik mijn auto niet weer zo lang kwijt. Maar het zou ook fijn geweest zijn als monteurs van tegenwoordig ook hun resultaat controleren: dus klacht onderzoeken, iets uitvoeren en dan checken of het geholpen heeft.

Zo werkte mijn preconditioning voor de grote update wel (na een eerdere update / fix in de garage), maar vanochtend niet meer... Terwijl vanochtend toch wel mijn voorkeur had om in een opgewarmde auto te stappen. ;)

Op welk punt zal ik de handdoek in de ring gooien? En stel ik MG dan in gebreke en start ik een traject op om de auto in te leveren en op zoek te gaan naar andere auto - of zal het ooit allemaal tegelijk gaan werken naar volledige tevredenheid (en volgens datasheet/ handleiding van auto). Ik ben een beetje huiverig, ik hoopte toch wel drie jaar met deze auto te doen en dan net voor de leaseauto-golf van MG4s (en onder de 100.000km) weer te verkopen.
Het is een euvel met Chinese software, dat komt omdat er in China geen software enginering cultuur bestaat. De mensen die software bouwen zijn erg jong (dus weinig ervaring). Daarnaast is er te weinig aandacht en geld voor beschikbaar incl. testen.

Als ze iets hebben gebouwd gaat het vervolgens mis met testen in de breedste zin van het woord. Hierdoor krijg je dus zaken als dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet. Testen hoort ook bij gedraagd de auto zich in het veld zich zoals verwacht en werkt alles zoals bedoeld. Dat is natuurlijk erg tijdrovend. Documentatie laat ook te wensen over.

Enfin, ik zie dit patroon met meerdere chinese apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Vaevictis_ schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

Het is een euvel met Chinese software, dat komt omdat er in China geen software enginering cultuur bestaat. De mensen die software bouwen zijn erg jong (dus weinig ervaring). Daarnaast is er te weinig aandacht en geld voor beschikbaar incl. testen.

Als ze iets hebben gebouwd gaat het vervolgens mis met testen in de breedste zin van het woord. Hierdoor krijg je dus zaken als dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet. Testen hoort ook bij gedraagd de auto zich in het veld zich zoals verwacht en werkt alles zoals bedoeld. Dat is natuurlijk erg tijdrovend. Documentatie laat ook te wensen over.

Dat is deel een van het probleem, ik heb het vooral over de monteurs bij MG VM Amsterdam. Als ze iets geupdatet hebben, gewijzigd of vervangen wordt er kennelijk niet (goed genoeg/ uberhaubt) gecontroleerd of de klacht nu verholpen is. Dat heeft niets met China te maken maar met trots zijn op je werk en ervoor willen zorgen dat de klant geholpen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capital_G
Vaevictis_ schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

Je kan dit gewoon doortrekken naar de hele auto industrie hoor, is niet uniek voor de chinese merken, denk bijvoorbeeld aan de introductie van de id.3. Auto fabrikanten hebben slechts een paar jaar geleden moeten schakelen van pure hardware naar hardware/software leveranciers, en dat is gewoon lastig. Het beste wat je kan doen is zoals Stellantis met de Megane E-Tech een externe leverancier gebruiken (in dit geval Google).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
Heinemancp schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

Dat is deel een van het probleem, ik heb het vooral over de monteurs bij MG VM Amsterdam. Als ze iets geupdatet hebben, gewijzigd of vervangen wordt er kennelijk niet (goed genoeg/ uberhaubt) gecontroleerd of de klacht nu verholpen is. Dat heeft niets met China te maken maar met trots zijn op je werk en ervoor willen zorgen dat de klant geholpen is.
Aan de ene kant snap ik de monteurs ook wel een beetje. Hoe ga je ooit testen dat de auto stopt met laden bij 80%. Los van de waarschijnlijk honderden variaties begint het probleem al met het feit dat zij geen app hebben gekoppeld aan de auto. Het beste wat je kan doen IMHO is de handleiding volgen en de auto teruggeven aan de klant, dan zou ik er wel eventjes bij vermelden dat het laden tot 80% nogmaals getest moet worden, en mocht het niet werken weer bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
Capital_G schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Aan de ene kant snap ik de monteurs ook wel een beetje. Hoe ga je ooit testen dat de auto stopt met laden bij 80%. Los van de waarschijnlijk honderden variaties begint het probleem al met het feit dat zij geen app hebben gekoppeld aan de auto. Het beste wat je kan doen IMHO is de handleiding volgen en de auto teruggeven aan de klant, dan zou ik er wel eventjes bij vermelden dat het laden tot 80% nogmaals getest moet worden, en mocht het niet werken weer bellen.
de instelling zit ook in de auto, en kan vanaf 50% ingesteld worden. Dus ze hadden het kunnen testen.
Een quick-give-away zit ook al in het berekenen van de resterende km's bij ingestelde %. Die veranderd nl niet mee met de ingestelde waarde, mijn analyse zegt mij dat dit gekoppeld is. Dus er had wel wat getest kunnen worden, maar dit gaat verder dan checken/ vervangen van olie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Capital_G schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

Je kan dit gewoon doortrekken naar de hele auto industrie hoor, is niet uniek voor de chinese merken, denk bijvoorbeeld aan de introductie van de id.3. Auto fabrikanten hebben slechts een paar jaar geleden moeten schakelen van pure hardware naar hardware/software leveranciers, en dat is gewoon lastig. Het beste wat je kan doen is zoals Stellantis met de Megane E-Tech een externe leverancier gebruiken (in dit geval Google).
Klopt maar China is wel een bijzonder hoofdstuk, alleen Tesla heeft dat stuk wel goed onder controle (maar weer minder de auto bouwen).

De competentie software bouwen is nog niet goed ontwikkeld bij auto fabrikanten die doen dat vaak erbij als sluitpost. Niet als integraal onderdeel het systeem, dan krijg je dus matige software.

Google automotive is nu ook niet het beste voorbeeld, android auto is al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heinemancp schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

de instelling zit ook in de auto, en kan vanaf 50% ingesteld worden. Dus ze hadden het kunnen testen.
Een quick-give-away zit ook al in het berekenen van de resterende km's bij ingestelde %. Die veranderd nl niet mee met de ingestelde waarde, mijn analyse zegt mij dat dit gekoppeld is. Dus er had wel wat getest kunnen worden, maar dit gaat verder dan checken/ vervangen van olie natuurlijk.
Dit kun je niet bij monteurs neerleggen die kunnen dat onmogelijk controleren i.v.m. tijdsdruk en ze zijn vooral met de fysieke reparaties aan de slag. Je mag er vanuit gaan dat software updates die je krijgt aangeleverd doen wat ze moeten doen. Dat is echt verantwoordelijkheid van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeha
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:00
Sinds 2 weken in het bezit van een mg4 luxury, de versie met achterruitwisser en one pedal Drive… ( die je overigens elke keer aan moet zetten, wie verzint het…)
Vanmorgen de voorverwarmfunctie van de auto uitgeprobeerd.. werkt prima op 1 ding na…de hele feest verlichting is aan..voorlampen en achterlampen gaan aan tijdens het voorverwarmen…. Halve straat in rood licht …
Heeft iemand al een manier gevonden om dat te voorkomen? Dus dat de verlichting niet aan gaat tijdens het voorverwarmen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
boeha schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:37:
Sinds 2 weken in het bezit van een mg4 luxury, de versie met achterruitwisser en one pedal Drive… ( die je overigens elke keer aan moet zetten, wie verzint het…)
Vanmorgen de voorverwarmfunctie van de auto uitgeprobeerd.. werkt prima op 1 ding na…de hele feest verlichting is aan..voorlampen en achterlampen gaan aan tijdens het voorverwarmen…. Halve straat in rood licht …
Heeft iemand al een manier gevonden om dat te voorkomen? Dus dat de verlichting niet aan gaat tijdens het voorverwarmen….
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik vermoed dat als je de verlichting (in de wagen, voor je hem verlaat) op manueel zet en uit zet dat de verlichting dan niet aangaat wanneer je hem vanop afstand aanzet om voor te verwarmen/koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik weet niet wat er bij MG aan de hand is maar de kaart update link werkt niet meer en ook de API die gebruikt wordt door Home Assistant werkt niet meer. Op zich staan deze dingen los van elkaar of het moet in 1 datacenter staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Ives schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:27:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik vermoed dat als je de verlichting (in de wagen, voor je hem verlaat) op manueel zet en uit zet dat de verlichting dan niet aangaat wanneer je hem vanop afstand aanzet om voor te verwarmen/koelen.
Kon een glimlach niet onderdrukken :)

Af en toe erger ik mij groen en geel aan mijn MG4, ligt een beetje aan mijn stemming, heb niet altijd zin in de fratsen die het kind voor mij bedenkt :|

Het is niet altijd kommer en kwel, kind is af en toe wel lief en luistert dan goed naar het scherm dat bij het instappen vrijwel direct in volle glorie aanspringt, dat maakt mij blij :*)

Maar af en toe zou je het kreng verzuipen, duurt het tijden eerdat het scherm opstart en mag je 2 minuten wachten eerdat je je navi kunt aanroepen om er een bestemming in te kunnen zetten, ondertussen is ie bezig met het lezen van de USB-stick waarop ik mijn muziek heb staan, net alsof die USB-stick niet bekend zou zijn..... wordt bij elke start van de auto opnieuw gelezen met elke keer de uitkomst dat ie niets kan vinden :(

Ondertussen ga je dan je LKA en verkeersbordenherkenning maar uitzetten, onder het rijden is het vaak een drama want het scherm wil niet reageren op je aanraking, aaien helpt niet en een forse kaakslag zou ik er wel op los willen laten, maar ben bang dat ie dan door de voorruit gaat :-( Ja, heel jammer dat geen van je voor jezelf fijne instellingen behouden blijft en dat je elke keer weer opnieuw aan de slag moet.

ik vermoed

Dat je met logica bij de MG4 niet moet aankomen, ACC en LKA werken knullig, de software doet maar waar het zin in heeft en geeft af en toe meldingen van zaken waar het af en toe geen zin in heeft en moet je eerst weer uitstappen, de auto uitzetten en een kniebuiging voor KoninklijkeHoogheid maken om weer normaal weg te kunnen rijden :')

Zo af en toe doet alles het wel zoals het hoort, daar wordt je dan weer angstig van :+

ik vermoed

Dat het nog wel effe zal duren voordat de software verprutsers het eindelijk eens een keer knap voor elkaar weten te krijgen :9B

Ach...... toch houd ik wel van het kind, iedereen heeft wel eens een griepje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
boeha schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:37:
Ik denk dat je je welcome home licht uit moet zetten dan (kun je proberen). Dat betekent ook dat de lichten dan niet aan gaan als je je auto op slot doet of opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 20:43
Heinemancp schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 07:35:
[...]

Ohwja en de band linksachter geeft sinds vrijdag af en toe aan dat er een probleem is - maar keurig op druk (wat lager door koudere weer) maar niet lager dan andere banden... Dit is een nieuw probleem
Die bandenspanning... Bij afleveren stond er al een melding in beeld, alles 2.4 maar rechtsachter gaf te weinig.
Daar nu wat bij gedaan, ietsje boven de rest: linksachter te weinig. Daarna weer rechtsachter.
Ik weet het niet, alles klopt verder dus ik laat het maar zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boeha
Troetelbeer schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:18:
[...]

Ik denk dat je je welcome home licht uit moet zetten dan (kun je proberen). Dat betekent ook dat de lichten dan niet aan gaan als je je auto op slot doet of opent.
Al geprobeerd...lampen gaan gewoon aan als je de voorverwaming aan zet... Ook de eerder genoemde zet de automatische verlichting uit werkt niet...dat resulteerde zelfs in dat het achterlicht aan bleef terwijl de auto op slot stond.. er zit duidelijk een bug in de software..

Dus lampen op manual aan/ uit en op slot ..geeft foutmelding licht syteem en achterlichten blijven aan..

Alle opties uit mbt home licht heeft geen effect..

Als je er mee rommelt lijkt het lampen systeem op tilt te gaan door een error aan te geven.. toch mg maar eens mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
boeha schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:43:
[...]

Al geprobeerd...lampen gaan gewoon aan als je de voorverwaming aan zet... Ook de eerder genoemde zet de automatische verlichting uit werkt niet...dat resulteerde zelfs in dat het achterlicht aan bleef terwijl de auto op slot stond.. er zit duidelijk een bug in de software..

Dus lampen op manual aan/ uit en op slot ..geeft foutmelding licht syteem en achterlichten blijven aan..

Alle opties uit mbt home licht heeft geen effect..

Als je er mee rommelt lijkt het lampen systeem op tilt te gaan door een error aan te geven.. toch mg maar eens mailen..
Om de auto verlichting uit te zetten wip je de schakelaar vanuit stand auto 1 keer naar rechts, nogmaals naar rechts en ze gaan weer op auto. Als ik je tekst goed lees heb je de verlichting op stand aan gezet, dan blijven ze inderdaad altijd aan (ook als de auto uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Gisteren toen het 's ochtends zo koud was (het vroor niet maar scheelde niet zo veel) gaf mijn MG4 (Comfort) ook een melding over de banden. In de iSmart app zie ik vervolgens dit rare beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5KAAuOweBSG34mw6YySlkuwbM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pnb2m3t9VBr5zTkE8D7RbLgK.jpg?f=fotoalbum_large
Dus of de sensor werkt niet goed en geeft foutief een melding terwijl de druk ok is, of de weergegeven bandenspanning klopt niet met de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeha
Haay schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:53:
Gisteren toen het 's ochtends zo koud was (het vroor niet maar scheelde niet zo veel) gaf mijn MG4 (Comfort) ook een melding over de banden. In de iSmart app zie ik vervolgens dit rare beeld:
[Afbeelding]
Dus of de sensor werkt niet goed en geeft foutief een melding terwijl de druk ok is, of de weergegeven bandenspanning klopt niet met de werkelijkheid.
Ik heb dezelfde melding gehad vanmorgen, ik vermoed dat de sensor als deze binnen een bepaalde tijd een verschil meet, deze op alarm gaat... Bij een vorige auto heb ik dat ook al eens aan de hand gehad... Ik ga iig binnenkort stikstof op de banden laten zetten, dat krimpt en zet minder uit met temperatuur verschillen.. liever 15 euro voor stikstof dan steeds die foute meldingen...

Bij mn vorige auto was dat iig de oplossing..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boeha
Capital_G schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:23:
[...]

Om de auto verlichting uit te zetten wip je de schakelaar vanuit stand auto 1 keer naar rechts, nogmaals naar rechts en ze gaan weer op auto. Als ik je tekst goed lees heb je de verlichting op stand aan gezet, dan blijven ze inderdaad altijd aan (ook als de auto uit staat).
Ik ga het nog eens proberen.. rechts is idd aan en uit van de automatische verlichting.. ff zeker weten dat deze ook aangeeft dat ie uit staat en daarna de kachel aan op afstand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
Haay schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:53:
[Afbeelding]
Kan het niet zijn dat er niet alleen alarm staat op (te groot) verschil, maar ook op minimale spanning, waarbij het minimum achter hoger is ingesteld dan voor?

Vanochtend mocht mijn ODP nog niet aan bij SOC van 70% 8)7
Ik vermoed vanwege de wat koudere omstandigheden, maar toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 12:28
Het zou een grensgeval kunnen zijn. Minimum druk volgens handleiding is 2.5 bar. Beetje lucht er bij?

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Betlem36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-05 09:22
Hoi allemaal, Ik heb eergisteren de MG4 SE via private lease bij Van Mossel besteld. ik ben heel benieuwd hoe snel hij geleverd gaat worden. Er werd aangegeven December-Januari, iemand ervaring mee of dat ook echt zo snel is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:37
meacount schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:19:
[...]

Kon een glimlach niet onderdrukken :)

Af en toe erger ik mij groen en geel aan mijn MG4, ligt een beetje aan mijn stemming, heb niet altijd zin in de fratsen die het kind voor mij bedenkt :|

Het is niet altijd kommer en kwel, kind is af en toe wel lief en luistert dan goed naar het scherm dat bij het instappen vrijwel direct in volle glorie aanspringt, dat maakt mij blij :*)

Maar af en toe zou je het kreng verzuipen, duurt het tijden eerdat het scherm opstart en mag je 2 minuten wachten eerdat je je navi kunt aanroepen om er een bestemming in te kunnen zetten, ondertussen is ie bezig met het lezen van de USB-stick waarop ik mijn muziek heb staan, net alsof die USB-stick niet bekend zou zijn..... wordt bij elke start van de auto opnieuw gelezen met elke keer de uitkomst dat ie niets kan vinden :(

Ondertussen ga je dan je LKA en verkeersbordenherkenning maar uitzetten, onder het rijden is het vaak een drama want het scherm wil niet reageren op je aanraking, aaien helpt niet en een forse kaakslag zou ik er wel op los willen laten, maar ben bang dat ie dan door de voorruit gaat :-( Ja, heel jammer dat geen van je voor jezelf fijne instellingen behouden blijft en dat je elke keer weer opnieuw aan de slag moet.

ik vermoed

Dat je met logica bij de MG4 niet moet aankomen, ACC en LKA werken knullig, de software doet maar waar het zin in heeft en geeft af en toe meldingen van zaken waar het af en toe geen zin in heeft en moet je eerst weer uitstappen, de auto uitzetten en een kniebuiging voor KoninklijkeHoogheid maken om weer normaal weg te kunnen rijden :')

Zo af en toe doet alles het wel zoals het hoort, daar wordt je dan weer angstig van :+

ik vermoed

Dat het nog wel effe zal duren voordat de software verprutsers het eindelijk eens een keer knap voor elkaar weten te krijgen :9B

Ach...... toch houd ik wel van het kind, iedereen heeft wel eens een griepje ;)
Haha mooi beschreven ! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Betlem36 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:38:
Hoi allemaal, Ik heb eergisteren de MG4 SE via private lease bij Van Mossel besteld. ik ben heel benieuwd hoe snel hij geleverd gaat worden. Er werd aangegeven December-Januari, iemand ervaring mee of dat ook echt zo snel is?
Ik was maandag bij van Mossel in Amsterdam en zij zeiden dat ze nu een grote voorraad hadden staan en wil de MG4 Long range Luxury hebben en toen hadden ze het zelfs over 4 weken levertijd mits geen aparte opties enzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Als het goed is ontvang ik in de loop van volgende week ook een voorraad model (model Luxury in het wit). Levertijd in totaal iets langer dan 2 weken. Dit is bij van Mossel in Breda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jastix
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 18:36
Betlem36 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:38:
Op 5 september een leaseaanvraag gedaan. Vorige week de auto opgehaald bij Van Mossel Amsterdam. MG4 Luxury wit met all season banden en extra laadkabel.
De aanvankelijk verwachte levertijd was December, maar werd daarna eerder verschoven naar half Oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcSpencer
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik heb sinds kort regelmatig, maar niet altijd, dat bij het laden er een rood batterij symbool op mijn display verschijnt en dan kan ik niet laden. Iemand anders dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcSpencer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRp44GmBhPEm46IXuv4j8HkA0RQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vihBoK7wtuieTlWdnRXLYCV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
@MarcSpencer herken dit niet, maar lijkt me de 12v accu. Kun je het voltage eens uitlezen met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Laatst online: 00:20

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Iemand ervaring met het feit dat de MG app niet werkt in het buitenland? Ben nu op vakantie in Duitsland maar de app geeft geen thuis meer. De auto staat naast mij, maar volgens de app hang die nog aan de snellader van 3 dagen geleden. Zelfs nog aan het laden… :X

De 4G verbinding in de auto werkt wel, ik kan ook gewoon een hotspot opbouwen.

Wat is dit nu weer voor een grappenmakerij?

[ Voor 14% gewijzigd door TTommie op 19-10-2023 22:52 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
MarcSpencer schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:07:
Ik heb sinds kort regelmatig, maar niet altijd, dat bij het laden er een rood batterij symbool op mijn display verschijnt en dan kan ik niet laden. Iemand anders dezelfde ervaring?
Deze ook niet, maar regelmatig ook error. Tot nu verdwijnen ze altijd na korte tijd, of de auto uit en weer aan te zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pittig
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-07 19:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5z_RZZzLDvVoZ1-f5IrsR6Afn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZhpj7YbMDS3Rj8BtyLDS8J0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
johnsmith schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:07:
Het zou een grensgeval kunnen zijn. Minimum druk volgens handleiding is 2.5 bar. Beetje lucht er bij?
Je had helemaal gelijk. Ik heb de banden inmiddels wat harder opgepompt. 2.4 bar (één was zelfs 2.3 bar) was inderdaad gewoon te zacht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
zephyr_blues schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:04:
Deze ook niet, maar regelmatig ook error. Tot nu verdwijnen ze altijd na korte tijd, of de auto uit en weer aan te zetten.
Bij mij ook regelmatig de laatste tijd bij starten van de auto de melding dat de accu laag is en of ik batterijbesparing wil activeren (Ja/Nee). Blijkbaar hebben meerderen van ons deze melding en is er misschien toch iets niet goed of stabiel in het opladen van de 12V accu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-09 13:20
TTommie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:50:
Iemand ervaring met het feit dat de MG app niet werkt in het buitenland? Ben nu op vakantie in Duitsland maar de app geeft geen thuis meer. De auto staat naast mij, maar volgens de app hang die nog aan de snellader van 3 dagen geleden. Zelfs nog aan het laden… :X

Wat is dit nu weer voor een grappenmakerij?
Probeer eens om de auto aan te zetten, rij een rondje en misschien is het dan weg.
Wij zien dit ook af en toe, maar zodra er wordt gereden, is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
jbraamse schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:44:
[...]

Probeer eens om de auto aan te zetten, rij een rondje en misschien is het dan weg.
Nog al wiedes want dan gaat de dynamo de 12V batterij tijdens het rijden opladen. Als de auto te lang stil staat kom je niet meer weg of gaat de auto niet meer open. Zou dit zeker aankaarten bij VM, want als buitenshuis bent en komt niet meer weg....

Heb met een andere BEV veel gezeik hierdoor gehad vrienden die auto hadden geleend en opeens gestrand waren. Of mijn vriendin bij de Ikea. Daarnaast was het (bij KIA) onmogelijk om onder garantie een nieuwe te krijgen. Inmiddels al 3e toe in 4 jaar. Heb tegenwoordig altijd een jumpstarter mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcSpencer
Een EV met een dynamo, heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
MarcSpencer schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:44:
Een EV met een dynamo, heel bijzonder.
Die zit er inderdaad niet in :) Als je de auto inschakelt zie je het voltage van de 12v accu direct al stijgen naar ~14v...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

jbraamse schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:44:
[...]

Thnx, helaas werkte dit niet. Heb ook het systeem even herstart, maar ook dit mocht niets doen.

Ben nu weer in Nederland en nu werkt het weer….., vreemd. Alsof roaming uitstaat voor de auto. Maar ik had wel gewoon een 4G verbinding volgens de auto.

Nou ik voeg deze toe aan de lijst als de auto weer terug kan voor onderhoud naar Van Mossel. ( lees software-updates)

Prima reis auto, maar dit soort problemen blijf ik toch vervelend vinden. Iedere keer steekt er weer iets anders de kop op. Net als de mobiele hotspot in de auto, die werkt ook maar de helft van de tijd.

Echt de software van deze auto zal wel altijd zijn achilleshiel blijven.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05
Vaevictis_ schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:19:
[...]

Nog al wiedes want dan gaat de dynamo de 12V batterij tijdens het rijden opladen. Als de auto te lang stil staat kom je niet meer weg of gaat de auto niet meer open. Zou dit zeker aankaarten bij VM, want als buitenshuis bent en komt niet meer weg....

Heb met een andere BEV veel gezeik hierdoor gehad vrienden die auto hadden geleend en opeens gestrand waren. Of mijn vriendin bij de Ikea. Daarnaast was het (bij KIA) onmogelijk om onder garantie een nieuwe te krijgen. Inmiddels al 3e toe in 4 jaar. Heb tegenwoordig altijd een jumpstarter mee.
De MG4 heeft geen dynamo. Dergelijke onzin maakt je verhaal niet erg geloofwaardig. Het is wel zo dat als de auto actief is of de HV batterij geladen wordt ook de 12v accu opgeladen wordt. Dit gaat via een DC-DC converter.
Overigens heb ik sinds mei 11000 km op de teller en nog nooit problemen of meldingen van de 12V batterij gehad.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik ben een beetje aan het kijken naar de MG4 Trophy Extended Range.
Ik weet dat deze nu een achterruitenwisser en middenhoofdsteun heeft.

Echter lees ik op het internet verschillende verhalen of deze uitvoering nu wel of geen regensensor heeft.

Is er iemand hier die met de Trophy Extended Range rijdt en kan aangeven of deze er wel of niet op zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
mjvdzwet schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:30:
Ik ben een beetje aan het kijken naar de MG4 Trophy Extended Range.
Ik weet dat deze nu een achterruitenwisser en middenhoofdsteun heeft.

Echter lees ik op het internet verschillende verhalen of deze uitvoering nu wel of geen regensensor heeft.

Is er iemand hier die met de Trophy Extended Range rijdt en kan aangeven of deze er wel of niet op zit?
De Trophy is er nog maar heel kort, je zult dan ook weinig respons krijgen vermoed ik van Trophy rijders ;)

>>>k weet dat deze nu een achterruitenwisser en middenhoofdsteun heeft.<<<

+ handgrepen in het plafond voor de passagiers........ ja ja ja ;) en OPD voor de huidige uitvoeringen.

Heb ook gekeken voor de "gratis upgrade deal", maar dat is helaas super nep, je moet gewoon de hoofdprijs bijbetalen, niks gratis. Mijn Luxery heeft geen regensensor, denk dan ook dat je die bij de Trophy vergeefs zult vinden, verschil is grotere accu en zwaardere motor tov de Luxery.

Uit de gebruiksaanwijzing:

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Automatisch wissen:

Door de schakelaarhendel omhoog te duwen naar de
stand voor automatisch wissen, (INTop de afbeelding),
zullen de ruitenwissers automatisch werken.
Beweeg de schakelaar voor het aanpassen van de automatische wissnelheid (1 zoals afgebeeld) om de automatische wissnelheid aan te passen. Deze snelheid verandert
ook met de rijsnelheid. Wanneer de rijsnelheid toeneemt,
wordt het wisinterval korter. Wanneer de rijsnelheid
afneemt, wordt het wisinterval langer.

Langzaam wissen

stand voor langzaam wissen, (LO in de afbeelding), zullen
de ruitenwissers op lage snelheid werken.

Snel wissen

stand voor snel wissen, (HI in de afbeelding), zullen de
ruitenwissers op hoge snelheid werken.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heb een auto gehad met regensensor en was er niet van onder de indruk. Denk ook dat je het niet zult missen met de Trophy, op stand auto met verschillende interval standen werkt het fijn en de handel een tikje naar beneden geeft ook een wisserbeweging.

Kort: geen sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
wrak schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 07:49:
[...]

De MG4 heeft geen dynamo. Dergelijke onzin maakt je verhaal niet erg geloofwaardig. Het is wel zo dat als de auto actief is of de HV batterij geladen wordt ook de 12v accu opgeladen wordt. Dit gaat via een DC-DC converter.
Overigens heb ik sinds mei 11000 km op de teller en nog nooit problemen of meldingen van de 12V batterij gehad.
Heb zelf een paar keer de melding gehad, krijg je als je in een aantal weken geen langere ritjes maakt en enkel korte ritjes.

Om één of andere duistere reden heeft het systeem dan te kort capaciteit om tijdens het korte ritje je 12V accu op peil te brengen. Denk een combinatie van software en een beetje krap bemeten bijlaad systeem.

Nu is het geen straf om een wat groter rondje te gaan rijden met de MG4 en na het wat langere ritje ben je weer een tijd verlost van het probleem.

Je maakt zelf waarschijnlijk wat langere ritten en zult er dan ook waarschijnlijk niet mee geconfronteerd worden (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Het verloop van de 12v batterij vlgns Home Assistant. Bij gebruik op de korte ritjes 13.8v laden en tijdens het laden aan de stekker 14.3V. Meestal rond de 12.5 V in rust.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vMkuSb6PhdME7DDcN1UYU_jVJQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GSixDLDXt8w2W68tREKQYwCH.jpg?f=user_large

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvsZlz2r5NEewUXpzJvCITTFeZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uvXNPW3UZATob9LtQNDksqy.jpg?f=fotoalbum_large Gisteren uit Duitsland aangekomen. Nu nog even wachten op de afhandeling van de import en we kunnen daadwerkelijk aan de rit in onze toekomstige mg4 luxury!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
wrak schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:42:
Het verloop van de 12v batterij vlgns Home Assistant. Bij gebruik op de korte ritjes 13.8v laden en tijdens het laden aan de stekker 14.3V. Meestal rond de 12.5 V in rust.

[Afbeelding]
Vergelijkbaar hier. Je zou kunnen overwegen om af en toe een keer langzaam te laden of bijvoorbeeld op 1 fase zodat de 12v accu ook wat langer geladen wordt. Is wellicht handiger dan onnodig kilometers te maken met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexanderb1964
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-10-2023
Hallo allemaal ik wil mijn iphone aansluiten op mijn MG4 via de kabel. Telefoon gaat opladen maar maakt geen verbinding met het scherm in de auto. Ben al een hele poos bezig, maar er gebeurt niets. Wat doe ik verkeerd? Help !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:03
Wel de goede usb aansluiting gebruikt (niet de usb C gebruiken)
.
Alexanderb1964 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:04:
Hallo allemaal ik wil mijn iphone aansluiten op mijn MG4 via de kabel. Telefoon gaat opladen maar maakt geen verbinding met het scherm in de auto. Ben al een hele poos bezig, maar er gebeurt niets. Wat doe ik verkeerd? Help !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Garrelt
  • Niet online
Grappig, even doorspoelen naar 2 minuut 7 sec. De Mg4 waterproof?

YouTube: Fails Galore!! || Essex & Bedfordshire Flooding || Vehicles vs Flood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Gaaf! Hij drijft gewoon zelfs! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nordic76
  • Laatst online: 29-12-2023
Hei!

Lees al een hele tijd mee hier, en nu toch maar eens aangemeld :) Ik woon al een 2,5 jaar weer in Noorwegen, vlakbij Oslo airport, en ik dacht dat het wellicht leuk was om wat ervaringen te delen vanuit deze kant :)

Gisteren heb ik mijn MG4 Luxury, in de ochtend, mogen ophalen hier bij de dealer, welke overigens maar op 5 minuutjes rijden afstand zit. Tot heden zo'n 120km gereden en alhoewel ik over het algemeen superblij ben, een paar dingetjes:
  • De bandenspanning komt niet door, ze blijven op 0.0 staan en na een tijd krijg ik ook de foutmelding. Ik vrees dat ik er even mee terug moet naar de dealer.
  • De front collision alert geeft een foutmelding na een tijdje rijden
  • En ik neem aan dat er nog altijd geen optie is om je "profiel" te bewaren mbt de settings?
  • De LKA doet het fijn op 80/90km wegen en snelweg in daglicht, maar in donker gisteravond vond ik hem wat "nerveus" op de snelweg, is dat herkenbaar?
Verder rijdt de auto gewoon superfijn en vind ik het infortainment systeem eigenlijk best wel heel erg ok, software revisie 46 is geladen zag ik.

Vandaag overigens eerste (natte) sneeuw hier in het lager gelegen gedeelte, ben nieuwsgierig naar de wegligging en gedrag als we met paar weken echt winter krijgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Troetelbeer
@meacount
Heb ook gekeken voor de "gratis upgrade deal", maar dat is helaas super nep, je moet gewoon de hoofdprijs bijbetalen.
Hou toch eens op. Het is niet nep. Iemand anders heeft je er ook al op gewezen. Als jij bijvoorbeeld een nieuwe Luxury koopt, krijg je die voor de prijs van een comfort. Zo werkt de actie.

Dat jij jouw x aantal maanden oude MG wilt verkopen om vervolgens dan met deze actie een nieuwe te kopen, is je eigen rare idee.

Ik kan ook niet een tv kopen en 6 maanden later is die tv in de aanbieding om dan te zeuren dat ik ook gebruik wil maken van die actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Troetelbeer schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:12:
@meacount

[...]

Hou toch eens op. Het is niet nep. Iemand anders heeft je er ook al op gewezen. Als jij bijvoorbeeld een nieuwe Luxury koopt, krijg je die voor de prijs van een comfort. Zo werkt de actie.

Dat jij jouw x aantal maanden oude MG wilt verkopen om vervolgens dan met deze actie een nieuwe te kopen, is je eigen rare idee.

Ik kan ook niet een tv kopen en 6 maanden later is die tv in de aanbieding om dan te zeuren dat ik ook gebruik wil maken van die actie.
Voor jou dan nog een keer, denk namelijk dat je de actie niet snapt en ook niet snapt dat als iemand ingaat op de deal wel eens wat in te ruilen zou kunnen hebben........ of zou het niet zo zijn dat die deal juist is voor mensen die wat in te ruilen(upgraden) hebben.... Je krijgt bij de deal de auto niet aangeboden voor de mooie voordelige prijs zoals op de website getoond.

Je krijgt vanwege de deal de Trophy voor de prijs van een Luxery, tenminste zo doet men dat voorkomen.

Nergens in de offerte krijg je Trophy voor de prijs van een Luxery aangeboden, je krijgt een inruilprijs voor je inruiler en dat is dan de "gratis upgrade deal".

Het is niet nep........ oke........ een lokkertje dat je uit eigen zak betaald dan?

Als je in nog geen 6 maanden en nog geen 5000km gereden hebt al 8.500 euro verliest op je auto aan waarde is dat heel teleurstellend en dat met een zogenaamde gratis Upgrade Deal, ik noem het nep, immers als de deal er niet zou zijn geweest. zou je dan genoegen nemen met nog eens extra bij te betalen 8500 euro, nu geen deal dus plus+ het verschil tussen Luxery en Trophy 3.500 euro = 12.000 euro . Heb het een beetje afgerond en ga niet zeuren over een kleurtje dat je nog eens 650 euro extra zou kunnen kosten.........

Je kan rekenen of niet, je kan je voor de gek laten houden of niet, je kan genoegen nemen met een heel lage inruilprijs of niet, je kan geloven dat de gratis upgrade deal heel mooi is of niet.

Van mij mogen ze me de Trophy aanbieden voor de prijs van een Luxery, dan ga ik elders wel eens kijken wat ik dan wel voor een bod op mijn auto krijg.

Je moet niet al te goedgelovig zijn in zogenaamde mooie aanbiedingen, soms is het niet zo mooi als het lijkt.

Misschien toch eens naar België, heb nog wel een paar gebruikte TV's staan, wist niet dat je die daar bij autodealers kunt gebruiken bij acties om in te ruilen...... of was dat iets met appels en peren vergelijken....

Denk nu ook te weten wie er bij/voor VM werken die meelezen op dit forum :) ....... natuurlijk zullen er mensen zijn die vinden dat ik zeur, zullen wel geld zat hebben, ja wat is nu 8500 euro verlies op je nog geen 6 maanden oude auto waar je nog geen 5000km mee gereden hebt, wat zeur je nou toch. Of zijn er toch ook mensen die dit niet reëel vinden en dan angstig naar de toekomst kijken van wat over 1 of 2 jaar het verlies op hun MG wel niet zal zijn. En dan nog wel te bedenken dat je al 8500 euro verlies hebt bij een gratis upgrade deal, wat zou je toch niet voor verlies hebben als die deal niet bestond.....

Hou toch op...... je mag best kritisch zijn richting MG, ook kritisch zijn over je auto, je hoeft niet alles te vergoelijken en met richtingaanwijzers gaan spelen om onvolkomenheden op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
  • Laatst online: 18:09
Sinds vrijdag 20 oktober zijn wij in het bezit van een MG 4 Lux. Zaterdag gelijk een stevige rit gemaakt. De auto maakt de verwachtingen vooralsnog waar. Het enige minpunt vind ik de ingebouwde navigatie. Engelstalig gemixt met Nederlands en in ons geval Fries (straatnamen) Kortom, onverstaanbaar, wel redelijk te volgen in het dashboard bij de getoonde aanwijzingen. Aangezien het onze eerste EV is heb ik geen ervaring met navigatie die speciaal voor EV,s is ontworpen. Ik zoek iets dat op een IPhone kan draaien. Zijn er hier ervaringen met zoiets.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordic76
  • Laatst online: 29-12-2023
Geeh27 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:07:
Sinds vrijdag 20 oktober zijn wij in het bezit van een MG 4 Lux. Zaterdag gelijk een stevige rit gemaakt. De auto maakt de verwachtingen vooralsnog waar. Het enige minpunt vind ik de ingebouwde navigatie. Engelstalig gemixt met Nederlands en in ons geval Fries (straatnamen) Kortom, onverstaanbaar, wel redelijk te volgen in het dashboard bij de getoonde aanwijzingen. Aangezien het onze eerste EV is heb ik geen ervaring met navigatie die speciaal voor EV,s is ontworpen. Ik zoek iets dat op een IPhone kan draaien. Zijn er hier ervaringen met zoiets.?
In mijn opinie is google maps nog altijd één van de beste navigatie app die er is, het heeft veel updates en de verkeersinformatie is altijd up to date. Kaarten van Apple is ook een goede optie en ik hoor regelmatig Waze ook voorbij komen als goede app. Eén van die apps, in combinatie met Apple Carplay is een stabiele en mooie oplossing in mijn ogen.

Overigens zou Apple met een compleet vernieuwd Apple Carplay komen dit najaar, met volledige integratie in de schermen van de auto, maar ik hoor er eigenlijk maar weinig van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Troetelbeer
meacount schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:54:
[...]

Voor jou dan nog een keer, denk namelijk dat je de actie niet snapt en ook niet snapt dat als iemand ingaat op de deal wel eens wat in te ruilen zou kunnen hebben........ of zou het niet zo zijn dat die deal juist is voor mensen die wat in te ruilen(upgraden) hebben.... Je krijgt bij de deal de auto niet aangeboden voor de mooie voordelige prijs zoals op de website getoond.

Je krijgt vanwege de deal de Trophy voor de prijs van een Luxery, tenminste zo doet men dat voorkomen.

Nergens in de offerte krijg je Trophy voor de prijs van een Luxery aangeboden, je krijgt een inruilprijs voor je inruiler en dat is dan de "gratis upgrade deal".

Het is niet nep........ oke........ een lokkertje dat je uit eigen zak betaald dan?

Als je in nog geen 6 maanden en nog geen 5000km gereden hebt al 8.500 euro verliest op je auto aan waarde is dat heel teleurstellend en dat met een zogenaamde gratis Upgrade Deal, ik noem het nep, immers als de deal er niet zou zijn geweest. zou je dan genoegen nemen met nog eens extra bij te betalen 8500 euro, nu geen deal dus plus+ het verschil tussen Luxery en Trophy 3.500 euro = 12.000 euro . Heb het een beetje afgerond en ga niet zeuren over een kleurtje dat je nog eens 650 euro extra zou kunnen kosten.........

Je kan rekenen of niet, je kan je voor de gek laten houden of niet, je kan genoegen nemen met een heel lage inruilprijs of niet, je kan geloven dat de gratis upgrade deal heel mooi is of niet.

Van mij mogen ze me de Trophy aanbieden voor de prijs van een Luxery, dan ga ik elders wel eens kijken wat ik dan wel voor een bod op mijn auto krijg.

Je moet niet al te goedgelovig zijn in zogenaamde mooie aanbiedingen, soms is het niet zo mooi als het lijkt.

Misschien toch eens naar België, heb nog wel een paar gebruikte TV's staan, wist niet dat je die daar bij autodealers kunt gebruiken bij acties om in te ruilen...... of was dat iets met appels en peren vergelijken....

Denk nu ook te weten wie er bij/voor VM werken die meelezen op dit forum :) ....... natuurlijk zullen er mensen zijn die vinden dat ik zeur, zullen wel geld zat hebben, ja wat is nu 8500 euro verlies op je nog geen 6 maanden oude auto waar je nog geen 5000km mee gereden hebt, wat zeur je nou toch. Of zijn er toch ook mensen die dit niet reëel vinden en dan angstig naar de toekomst kijken van wat over 1 of 2 jaar het verlies op hun MG wel niet zal zijn. En dan nog wel te bedenken dat je al 8500 euro verlies hebt bij een gratis upgrade deal, wat zou je toch niet voor verlies hebben als die deal niet bestond.....

Hou toch op...... je mag best kritisch zijn richting MG, ook kritisch zijn over je auto, je hoeft niet alles te vergoelijken en met richtingaanwijzers gaan spelen om onvolkomenheden op te lossen.
Er staat nergens dat je een auto moet inruilen. Ik kan perfect de offerte opvragen zonder een huidige auto in te ruilen.

Dat terzijde, ookal zou je je 6 maanden oude auto verkopen, op het moment dat jij dan de nieuwe koopt via de deal, krijg je alsnog gewoon de Trophy Extended Range voor de Luxury prijs. Dat jij in het geheel verlies draait, omdat je veel waarde verlies hebt op je 6 maanden oude auto, doet daar niks aan af. Je maakt het onnodig ingewikkelder dan het is en zet de deal dan weg als nep, simpelweg omdat jij vindt dat je teveel waarde verliest op je 6 maanden oude auto. Dat is pas oneerlijk.

Dus nogmaals, ik kan dus perfect de Trophy Extended Range voor de Luxury prijs krijgen. Niks neps aan. Stel ik heb een 20 jaar oude auto wat niks meer waard is, dan is dit een hele goede deal!
Denk nu ook te weten wie er bij/voor VM werken die meelezen op dit forum
Wat wil je hiermee insinueren? Aangezien je op mij reageert, neem ik aan dat je mij ermee bedoelt :+
Nou, ik kan je verzekeren dat ik heel ander soort werk doe dan autoverkoop 8)
Ohja en ik hoef dus ook niet kritisch op VM te zijn, want ik heb mijn auto daar niet gekocht. Ook hoef ik niet heel kritisch te zijn op mijn eigen MG4, want ik loop niet tegen de problemen aan waar jij of anderen tegenaan lopen.

Ik weet nu wel in ieder geval dat jij een persoon bent die overeenkomsten vertoont met een wappie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 1234567y
meacount schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:54:
[...]

Denk nu ook te weten wie er bij/voor VM werken die meelezen op dit forum :) ....... natuurlijk zullen er mensen zijn die vinden dat ik zeur, zullen wel geld zat hebben, ja wat is nu 8500 euro verlies op je nog geen 6 maanden oude auto waar je nog geen 5000km mee gereden hebt, wat zeur je nou toch.
Mijn god, wat ben je allemaal aan het ijlen op dit forum. Enorme lappen tekst zonder inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
  • Laatst online: 18:09
Nordic76 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

In mijn opinie is google maps nog altijd één van de beste navigatie app die er is, het heeft veel updates en de verkeersinformatie is altijd up to date. Kaarten van Apple is ook een goede optie en ik hoor regelmatig Waze ook voorbij komen als goede app. Eén van die apps, in combinatie met Apple Carplay is een stabiele en mooie oplossing in mijn ogen.

Overigens zou Apple met een compleet vernieuwd Apple Carplay komen dit najaar, met volledige integratie in de schermen van de auto, maar ik hoor er eigenlijk maar weinig van.
Wat ik bedoel zijn de specifieke planningsapps die de afstand tussen de verschillende laadstations op de route weergeven, bv. ChargingTime

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wrak
Geeh27 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:05:
[...]

Wat ik bedoel zijn de specifieke planningsapps die de afstand tussen de verschillende laadstations op de route weergeven, bv. ChargingTime
ABRP beviel mij wel voor de planning. Helaas geen communicatie met de auto. Het verbruik kan nogal wisselen door tegenwind of de bergop of af. Dus is het een beetje op gevoel uitzoeken waneer te laden. Op de lange ritten van de zomer vaak ook ad hok geladen als de mogelijkheid zich voor deed. Of het laden was weer zo snel dat we boven de 90% weer vertrokken. Dan is een planning ook door de war. Dan was chargefinder of electromaps prima. Op de lange afstand is tesla met abbo erg gunstig. Na 5000km heen en weer Portugal is de laadstress genezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

1234567y schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

Mijn god, wat ben je allemaal aan het ijlen op dit forum. Enorme lappen tekst zonder inhoud.
Al na zijn reply op mijn verhaal besloten dat reageren geen zin heeft. Gewoon negeren en verder gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
Geeh27 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:05:
[...]

Ja, het is jammer dat Google maps niet heel eenvoudig/snel een lijstje kan weergeven met een paar laadpunt suggesties gebaseerd op de huidige route. Dat zou voor mij al voldoende zijn. Ik navigeer namelijk gewoon met Google maps.

De ingebouwde navigatie weet overigens wel wat het resterende bereik van de auto is, maar doet hier verder heel weinig mee. Jammer dat deze info niet doorgegeven kan worden aan de Android Auto apps.

In Nederland heb ik het idee dat bijna elk tankstation langs de snelweg wel een lader heeft, dus dat is niet zo'n probleem.

Als ik verder reis dan probeer ik het een beetje met Tesla laders te plannen, gebruik hiervoor Chargemap met voorkeur netwerk ingesteld op Tesla. Geen Tesla abbonement voor nodig, het is sowieso niet duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie

TTommie

wrak schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:51:
[...]

ABRP beviel mij wel voor de planning. Helaas geen communicatie met de auto. Het verbruik kan nogal wisselen door tegenwind of de bergop of af. Dus is het een beetje op gevoel uitzoeken waneer te laden. Op de lange ritten van de zomer vaak ook ad hok geladen als de mogelijkheid zich voor deed. Of het laden was weer zo snel dat we boven de 90% weer vertrokken. Dan is een planning ook door de war. Dan was chargefinder of electromaps prima. Op de lange afstand is tesla met abbo erg gunstig. Na 5000km heen en weer Portugal is de laadstress genezen. :)
ABRP kan wel zeker communiceren met je auto. Je hebt alleen een juiste OBD2 dongle nodig. Dan wordt gewoon het huidige verbruik en dergelijke doorgegeven en krijg je een correct en actueel overzicht.

Mr. T.

Pagina: 1 ... 12 ... 69 Laatste