Gisteren bij de opening van Van Mossel MG Purmerend geweest.
Er hing een ongedwongen sfeer en er werd naar believen koffie, thee of fris aangeboden er waren ook lekkere hapjes aanwezig
Ik was niet de enige bezoeker die kwam met zijn/haar MG4, op het moment van mijn bezoek waren dan ook zo'n beetje alle kleuren van de MG4 aanwezig, op groen na.... de X-power die voor een proefrit was bedoeld was in het rood, niets mis mee overigens, maar zo de groene nog niet in het echt gezien. Voor de oranje moest je binnen zijn, dat was geen luxery maar hij had al wel de achterwisser, handgrepen in het plafond en de 3e achterhoofdsteun achterin.
De blikvanger in de showroom was de oogverblindend mooie Cyberster
Hier en daar wat natte plekken op de vloer

, ja, niet echt mijn ding een tweezitter, maar hier gaat je hart toch wel even sneller van kloppen
Stoer, mooi, prachtig..... heb er tijdens mijn bezoek enkel en alleen bewonderende complimenten over gehoord.
Ja, daar zullen de buren wel van opkijken als je uit of instapt
Liefhebbers genoeg en er waren gegadigden die hem direct wilden meenemen, ging er zelf al bijna van over de streep
Je mocht er ook in zitten en de deuren openen en sluiten en ook een blik werpen in de front en achterzijde was geen probleem

Zoals gezegd, zelf geen klant voor een tweezitter, maar wat is tie mooi, heb er ook zelf even in plaatsgenomen en dan wordt je helemaal omsloten door de auto, net alsof je hem aantrekt. Je zit laag en daar moet je weer van gaan houden als je net als ik juist zo blij bent geworden van een wat hogere zit, denk ook niet dat hondenkind blij wordt, opsluiten in de kofferbak, die er voor een tweezitter met elektrisch te openen kap toch nog best nog wel mag zijn, is ook geen optie.
Praktisch gezien is het niets voor mij, maar oh oh oh...... wat is hij mooi en in een vlaag van verstandsverbijstering zou ik voor de bijl kunnen gaan
Zo..... weer met de voetjes op de grond, proefrit gemaakt met de rode MG4 X-Power, kreeg deze na een vriendelijk gesprek zonder enige terughoudendheid mee voor een proefrit van een halfuur. De auto was geleend van het filiaal in Amsterdam die hem tbv de opening had afgestaan aan Purmerend. Nu zelf al bekent met de MG4 en om het verschil in power te ervaren, de rode duivel gelijk maar in sport stand gezet en ook de OPD ingeschakeld, daarmee had ik dan gelijk de twee grootste verschillen ingeschakeld.
Direct bij wegrijden viel het sturen op, deze was in stand sport een stuk zwaarder dan mijn eigen MG4, eerlijk is eerlijk, het voelde enkel zwaarder aan, de gevoeligheid met de weg was niet veranderd, echt last van de voorwielaandrijving had je ook niet, al kon je het wel iets voelen in het stuur. OPD zal ik na deze ervaring niet echt missen als het niet als upgrade komt bij mijn huidige MG4, rijd ik nu meestal in stand 3 of A, OPD zou je als een stand 4 kunnen zien, een nog iets zwaardere regeneratie stand, was er iig niet echt van onder de indruk. Ja, waar was ik dan wel super van onder de indruk.... power power power, wat trekt dat heerlijk bruut en zonder schroom alle straatstenen uit de straat

Hier kun je effe vlotjes mee passeren, degene die gepasseerd wordt heeft het niet eens in de gaten, je bent er voorbij voordat ze er erg in hebben, heerlijk wat een trekkracht.
Ja, leuk hebbeding, maar zoals ik al eerder heb gemeld, heeft het in de praktijk in dit drukke land wel nut, je kunt er maar weinig gebruik van maken en ben zelf bang dat ik er ook echt gebruik van zal maken en het me wel eens meer dan 1 bekeuring op kan leveren. De Long Range, die met 77Kw/h accu lijkt me dan een slimmere keuze, heeft ook iets meer vermogen dan de Luxery, gaat dacht in 6 seconden naar de 100km/h en komt wat verder dan de Luxery. Denk dat ik het voorlopig nog maar even houd bij mijn zilverkleurige liefde, al was ik er die morgen wel even flink pissig op, 2 minuten om de navi op te starten
Oh, nog even plaatsgenomen in een ZS, komt heel degelijk over, maar vreemd genoeg ook wat krapper, waarschijnlijk door de toch wel stevige middenconsole.
Ook stond er een Marvel, dat is toch wel een forse bak, heel ander slag auto dan de MG4 en niet helemaal mijn ding, wel lekker ruim overigens

De MG5 heb ik niet gezien, anders had ik die ook wel even bekeken.
Was een gezellige ervaring en leuk gepraat met een paar bezoekers