Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 19:45
meacount schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:53:
[...]

Mooie plaatjes (y)

Heb deze verbeterde schermen zelf nog niet, komt volgend jaar wel met zijn 1e beurt, hoop dan ook met OPD, als is het alleen al om OPD te ervaren :)

Wat is AA in deze: • Vastlopen AA op A2 bij traject controle ???

Benieuwd naar je ervaringen, dat laden tot ..... werkt bij mij gelukkig prima, hoop nu ook bij jou.
AA is android auto. die liep elke keer vast bij ingaan trajectcontrole op mijn dagelijkse route. Is nu opgelost (2x getest tot nu toe)

ja laden tot, vind ik echt wel belangrijkste punt. dus hier blijf ik over doorzeuren tot het gaat werken. ook als die nieuwe /andere hw vraagt. Blijkt dat "SIPS" niet geupdate kon worden... dus daar staat nog oude versie op. geen idee wat SIPS is.

van de monteur:
3: navigatie niet stabiel hiervoor heb ik de laatste software van de FICM geladen naar r46

Tijdens een het updaten is het systeem vastgelopen lastig om het weer terug te krijgen diverse keren opnieuw moeten doen auto spanningloos maken en weer opstarten om te kijken of hij het weer doet ben erachter gekomen dat hij het alleen met de oude versie van sips doet dus de oude versie weer op de laptop gezet en toen update en toen werkt ze het weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 09:50
Heinemancp schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:12:voor * link en * rechts kan je nu dezelfde mogelijkheden instellen.
[Afbeelding]
Die linker * werkt bij mij dus nog niet. Houd de instelling niet vast. Bij welke vestiging van VM heb je update laten doen?

• Heinemancp
Vaevictis_ schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:57:
[...]

Bij welke vestiging heb je het laten updaten? En ging dat soepel of moest je er veel moeite voor doen? Als ik anderen beluister dan is het heel erg afhankelijk van dealer en persoon.
dmrazor schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:03:
[...]

Die linker * werkt bij mij dus nog niet. Houd de instelling niet vast. Bij welke vestiging van VM heb je update laten doen?
bij VM van Amsterdam en heel veel moeite moeten doen, via directie VM - maar uiteindelijk ging het via de vestiging soepel. door drukte duurde het even, maar kwam precies uit met mn vakantie. dus ze hadden een aantal weken de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Dat "laden tot 80%" niet werkt is bij mij ook een euvel sinds ik m'n MG4 Comfort eind maart in ontvangst genomen heb. Maar omdat ik verder geen noemenswaardige problemen ervaar wacht ik hier wel mee tot de auto voor z'n eerste officiële beurt naar de garage moet. Ik houd het laden wel in de gaten tijdens het laden (via de iSmart app) en wanneer ik zie dat het laden boven de 80% gekomen is stop ik het laden en haal m'n auto van de lader af. Heb geen eigen oprit en dus ook geen thuislader dus laat de auto sowieso niet de hele nacht aan de lader hangen. Meestal ergens 's middags aan de lader hangen in een straat in de buurt, en dan begin van de avond de auto weer ophalen en bij mijn huis parkeren.

• Pisdine
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-09 21:47
Zonezns schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:16:
[...]

Het probleem met alarm ed, is de 12v batterij wel voldoende geladen? Daar heb ik bij andere MG’s dit ook al gezien, alarm ging dan constant af..

De manier hoe deze van transport komen: als nieuw zit er een fysieke startonderbreker in tussen de batterij waardoor deze spanning zou moeten behouden bij lange stilstand maar soms zijn deze niet goed aangesloten of te vroeg losgekoppeld waardoor hij de batterij leegzuigt.

Het probleem met het volume heb ik ook, identiek maar enkel bij gebruik van carplay..
Zal ik eens nakijken, goede vraag. Ik had het inderdaad over Carplay.
zephyr_blues schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:10:
[...]

Met de linker flipper naar links kun je de afstand tot de voorganger iets kleiner zetten. Bekend?
De heer of mevrouw A. Pilot blijft echter een (ahum) wart defensiever rijder... Als ik die zijn werk laat doen op een klaverblad / oprit met flinke bocht gaat de snelheid soms naar beneden de 50, moet er gas bij om vrachtwagens met oplegger voor te blijven.
Ja, ik ben bekend met de afstand, maar ik vind het toch nog redelijk ver. Ik kom van een VW Passat en die ACC werkte echt goed. Als er een auto links reed en je reed rechts sneller gaf hij ook netjes aan dat je niet mag inhalen langs rechts en remde hij af. Dat zijn natuurlijk extra's maar daardoor gebruik ik de ACC eigelijk nooit op mijn MG4.
meacount schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:28:
[...]

Je vraagt of anderen deze problemen ook hebben gehad, als ik dat zo lees ben ik blij dat ik dat gelukkig niet heb meegemaakt.

Ben misschien een beetje ouderwets op het gebied van de handrem die bij de MG4 in weze qua bediening niet meer een echte handrem is maar een knopje die een elektrisch-mechanisch systeem aan het werk zet, al zegt "men" dat het tegenwoordig een zeer betrouwbaar systeem is. Heb nog steeds een beetje dat ik het gevoel heb dat ik wat vergeten ben als ik uitstap en de ouderwetse handrem niet heb aangetrokken ;)

Maar goed, dan jouw probleem..... vind dat wel ernstig.

Mijn sleutels leg ik overigens meestal in de bekerhouder voorin de middenconsole neer, als ik ze in mijn jaszak laat zitten, en de jas op voor- of achterzitting leg, dan wil ik ook nog weleens een melding krijgen dat ie de sleutel niet "gezien" heeft. In de middenconsole bekerhouder geen gezeur.

Ja... je zet hem in P en mijn vraag is dan zet je dan je handrem aan door middel van dat kleine knopje of doe je dat dmv de grote ronde drukknop in het midden van de R P D knop?

Heb zelf nog nooit gehad dat de handrem heeft geweigerd, zet zelf de auto in P en druk dan op de grote ronde knop, op deze manier heeft het bij mij tot nu toe storingsvrij gewerkt.
Het probleem is niet echt dat de sleutel niet wordt herkend, want ik kan gewoon rijden. Ook krijg ik soms alle foutmeldingen ineens als ik instap. In het begin valt het wel mee, maar nu begint het wel te irriteren. Je stapt in en wilt wegrijden en dan zie je ineens al de meldingen. Gelukkig is het opgelost door uit te stappen, vergrendelen en opnieuw instappen maar dit hoort gewoon niet zo te zijn.

Verder zou het in principe niet mogen uitmaken of ik het in P zet of de handrem. Als ik hem in P zet, gaat automatisch de handrem mee. Toen het gebeurde was de handrem ook effectief aan, maar toch bolde hij weg. Gelukkig "maar" 2x gebeurd, maar ik wil het zeker niet nog is meemaken.

De vraag is natuurlijk wie er aansprakelijk is als de wagen achteruit bolt tegen een andere auto. In principe ben ik in fout, maar ik kan moeilijk stenen achter de wielen zetten elke keer dat ik parkeer 8)7. Maar goed, ik heb Van Mossel gecontacteerd en ze zijn ervan op de hoogte. Hopelijk wordt het snel geregeld.

[ Voor 43% gewijzigd door Pisdine op 28-09-2023 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pisdine
Nog iets: trilt het stuur ook bij jullie op de snelweg? Rond de 120-130 km/u trilt mijn stuur. Gelukkig niet hard, maar je voelt het toch wel.

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:52
Heinemancp schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:12:
Nav van eerdere klachten (zie eerder in dit forum), heb ik afgelopen weken mijn auto (in mijn vakantie) bij VM laten parkeren voor updates.

[knip]
Mag ik vragen hoe je aan de lijst met systeem-versienummers bent gekomen? Ik weet dat je de entertainmentversie kan opzoeken maar de rest kon ik niet vinden.

Vorige maand namelijk bij VM Amsterdam geweest voor een update van de LKA, maar naderhand absoluut geen enkel verschil gemerkt. Had gevraagd of ze het entertainment-systeem naar R46 konden updaten maar dat hebben ze niet gedaan.

Wil jouw lijst graag met "mijn" instellingen vergelijken. Je rijd wel een Lux neem ik aan? En de oude versie of nieuwe (met achter ruitenwisser?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:03
Deze trekhaak komt uit Engeland (Witter £950. zijn een stuk duurden transport kosten invoerrechten).
Volgen de opbouwer is het cassis te ligt voor 2 elektrische fietsen daarom hebben ze het verstevigd totalen kosten met witte kentekenplaat €1350 wel veel geld
meacount schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:02:
[...]

Het is van achteren af gezien wel een net gezicht (y)

Het is maar goed dat je de onderkant niet ziet als je normaal rond de auto loopt want het uitgezaagde deel ziet er niet uit, is in weze verder ook niet belangrijk, je ziet het immers normaal gesproken niet. Wat ik me afvraag is of ze er een goede roestpreventie op los gelaten hebben en dat het water dat er tegen/onder kan komen goed afgevoerd kan worden.

Je bodemvrijheid is ook iets afgenomen lijkt het zo als ik de plaatjes zo bekijk, of dat in de praktijk ook invloed heeft zal de toekomst nog moeten uitwijzen.

Mooi dat je het meld, maar op hoeveel meer mogen de belangstellende ongeveer rekenen als zij ook een onderaf montage in overweging willen nemen?

Ives heeft wel een puntje, het ligt niet alleen aan de trekhaak of hij 50kg of 75kg kogeldruk mag hebben, denk technisch gezien bijvoorbeeld maar eens aan het principe van een heftruck, hij kan/mag zoveel kg heffen als het tegen het schutbord aanligt, maar hoe verder van het schutbord des te minder hij mag tillen.
Mocht je met elektrische fietsen op pad gaan, dan kan het bijvoorbeeld helpen als je de accu's tijdens het vervoeren in de kofferbak legt.

Wel mooi dat je beschikt over een eigen laadpaal :)

Dank voor de goede foto's, mooi duidelijk te zien dat een onder montage minder opvallend is dan een achtermontage. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thien
Bij mij hebben ze bij van mossel Nijmegen ook de update gedaan R46 en LKA werkt nu een stuk beter.
Wat ik nu onder vind is dat ik heel af en toe tijden het rijden een alarm geluid hoor krijg niks op mijn scherm te zien
Meer mensen hier last van?

• Pisdine
thien schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:27:
Bij mij hebben ze bij van mossel Nijmegen ook de update gedaan R46 en LKA werkt nu een stuk beter.
Wat ik nu onder vind is dat ik heel af en toe tijden het rijden een alarm geluid hoor krijg niks op mijn scherm te zien
Welk model heb je en welk bouwjaar? Ik zit nog op R24...

• thien
MG4 Lux 22-4-2023
Pisdine schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:30:
[...]

Welk model heb je en welk bouwjaar? Ik zit nog op R24...

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 09:50
Pisdine schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:13:
Nog iets: trilt het stuur ook bij jullie op de snelweg? Rond de 120-130 km/u trilt mijn stuur. Gelukkig niet hard, maar je voelt het toch wel.
Nee, geen last van. Ik heb wel de indruk dat de auto iets naar rechts trekt bij lagere snelheden, ook als ik op het midden (vlakke stuk) van de weg rij. Denk dat de uitlijning niet 100% is.

• Heinemancp
Robonus schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:17:
[...]

Mag ik vragen hoe je aan de lijst met systeem-versienummers bent gekomen? Ik weet dat je de entertainmentversie kan opzoeken maar de rest kon ik niet vinden.

Vorige maand namelijk bij VM Amsterdam geweest voor een update van de LKA, maar naderhand absoluut geen enkel verschil gemerkt. Had gevraagd of ze het entertainment-systeem naar R46 konden updaten maar dat hebben ze niet gedaan.

Wil jouw lijst graag met "mijn" instellingen vergelijken. Je rijd wel een Lux neem ik aan? En de oude versie of nieuwe (met achter ruitenwisser?)
zie het plaatje, hierin staat ook hoe naar de hidden settings te gaan met de pincode provided.
Het is mij wel onbekend welke afkortingen voor welke functies staan eigenlijk, dus deduceren welke updates welke fw versies betreffen weet ik niet / kan ik niet afleiden.

Lux uit maart '23 "oude versie"

[ Voor 9% gewijzigd door Heinemancp op 28-09-2023 14:15 ]

• Zonezns
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-09 11:43
Pisdine schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:59:
[...]

Zal ik eens nakijken, goede vraag. Ik had het inderdaad over Carplay.
[...]

Ja, ik ben bekend met de afstand, maar ik vind het toch nog redelijk ver. Ik kom van een VW Passat en die ACC werkte echt goed. Als er een auto links reed en je reed rechts sneller gaf hij ook netjes aan dat je niet mag inhalen langs rechts en remde hij af. Dat zijn natuurlijk extra's maar daardoor gebruik ik de ACC eigelijk nooit op mijn MG4.
[...]

Het probleem is niet echt dat de sleutel niet wordt herkend, want ik kan gewoon rijden. Ook krijg ik soms alle foutmeldingen ineens als ik instap. In het begin valt het wel mee, maar nu begint het wel te irriteren. Je stapt in en wilt wegrijden en dan zie je ineens al de meldingen. Gelukkig is het opgelost door uit te stappen, vergrendelen en opnieuw instappen maar dit hoort gewoon niet zo te zijn.

Verder zou het in principe niet mogen uitmaken of ik het in P zet of de handrem. Als ik hem in P zet, gaat automatisch de handrem mee. Toen het gebeurde was de handrem ook effectief aan, maar toch bolde hij weg. Gelukkig "maar" 2x gebeurd, maar ik wil het zeker niet nog is meemaken.

De vraag is natuurlijk wie er aansprakelijk is als de wagen achteruit bolt tegen een andere auto. In principe ben ik in fout, maar ik kan moeilijk stenen achter de wielen zetten elke keer dat ik parkeer 8)7. Maar goed, ik heb Van Mossel gecontacteerd en ze zijn ervan op de hoogte. Hopelijk wordt het snel geregeld.
Normaal zou hij in P toch sowieso niet mogen rollen aangezien de wielen dan geblokkeerd zijn? Of althans zou je toch verwachten.

De foutmeldingen, vooral over veiligheidssystemen die niet werken? Zoals acc en front assist?
Ik had dit vaak direct na het laden.

Nog een tipje, bij MG’s wordt de stuurhoek niet onthouden (wanneer staat stuur recht ed). En dat geeft soms die meldingen. De manier om dit te opnieuw in te stellen is door het stuur volledig naar links, rechts, links, midden te draaien. En dan verdwijnen de foutmeldingen vaak direct.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
edit: spuit 11. @Heinemancp bedankt voor je uitgebreide verhaal van de updates!

[ Voor 83% gewijzigd door savale op 28-09-2023 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 07:26
thien schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:27:
Geen "last" van zijn gepiep/geluidjes, die geluidjes kan hij geven vlak voordat hij met de LKA een ingreep doet, en zo zijn er nog wel een paar redenen waarom je een geluidje/alarm/waarschuwing krijgt. Heb je bijvoorbeeld die max snelheid ingesteld? Of als er in een bocht een verkeersbord of boom staat en het systeem "vermoed' dat je die gaat raken en dat meld met een piep, er kunnen veel redenen zien voor een piep.

Dan die waarschuwingen/meldingen in tekst die je krijgt, kan me er gruwelijk aan ergeren....... je kan ze g.. nog niet lezen of zijn al weer verdwenen, met andere woorden ze zijn veel te kort in beeld..... het zou zo moeten zijn dat ze beeld blijven totdat je bevestigd dat je het ook gezien/gelezen hebt......

Nu barst het van de software fouten..... en dat is er ook zo eentje die mij toch wel belangrijk lijkt dat ze die gaan oplossen, stel je voor dat ie meld dat je een ernstig probleem met je remmen hebt en je je auto zo snel mogelijk aan de kant moet zetten, maar je mist de melding omdat ie al weer weg was voordat je hem kon lezen. :( En geloof maar niet dat ik die hele bups van symbolen uit mijn hoofd ken met allerlei kleurtjes die voor een kleurenblinde ook nog eens onherkenbaar zijn.

Ja....... op het gebied van meldingen valt er nog HEEEEEEEL veel te verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
meacount schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:25:
[...]

Geen "last" van zijn gepiep/geluidjes, die geluidjes kan hij geven vlak voordat hij met de LKA een ingreep doet, en zo zijn er nog wel een paar redenen waarom je een geluidje/alarm/waarschuwing krijgt. Heb je bijvoorbeeld die max snelheid ingesteld? Of als er in een bocht een verkeersbord of boom staat en het systeem "vermoed' dat je die gaat raken en dat meld met een piep, er kunnen veel redenen zien voor een piep.

Dan die waarschuwingen/meldingen in tekst die je krijgt, kan me er gruwelijk aan ergeren....... je kan ze g.. nog niet lezen of zijn al weer verdwenen, met andere woorden ze zijn veel te kort in beeld..... het zou zo moeten zijn dat ze beeld blijven totdat je bevestigd dat je het ook gezien/gelezen hebt......

Nu barst het van de software fouten..... en dat is er ook zo eentje die mij toch wel belangrijk lijkt dat ze die gaan oplossen, stel je voor dat ie meld dat je een ernstig probleem met je remmen hebt en je je auto zo snel mogelijk aan de kant moet zetten, maar je mist de melding omdat ie al weer weg was voordat je hem kon lezen. :( En geloof maar niet dat ik die hele bups van symbolen uit mijn hoofd ken met allerlei kleurtjes die voor een kleurenblinde ook nog eens onherkenbaar zijn.

Ja....... op het gebied van meldingen valt er nog HEEEEEEEL veel te verbeteren.
Die blijven staan in je auto, zichtbaar via kleine schermpje.
als je naar de bandenspanning gaat, en dan naar beneden scollt - zie je de meldingen van je auto staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 21:20
Afgelopen zaterdag bij EV Experience testritje gemaakt met de MG4 XPOWER, en.. wat een power. Helaas loopt mijn leasecontract van de ZS EV nog een hele tijd door, anders had ik het wel geweten ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaYL6oORW1s0p-L6ytjCK8ac4X0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brvzdkMn4ZqD3gbl8ndFwQBd.jpg?f=fotoalbum_large

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Zonezns schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:01:
[...]

Normaal zou hij in P toch sowieso niet mogen rollen aangezien de wielen dan geblokkeerd zijn? Of althans zou je toch verwachten.

De foutmeldingen, vooral over veiligheidssystemen die niet werken? Zoals acc en front assist?
Ik had dit vaak direct na het laden.

Nog een tipje, bij MG’s wordt de stuurhoek niet onthouden (wanneer staat stuur recht ed). En dat geeft soms die meldingen. De manier om dit te opnieuw in te stellen is door het stuur volledig naar links, rechts, links, midden te draaien. En dan verdwijnen de foutmeldingen vaak direct.
Je hebt R P/N D - weet uit mijn hoofd niet wat er nu precies staat op de middenstand bij de draaiknop of dat nu een P is of een N. Wat je kan/zou mogen verwachten????? Maak niet de denkfout dat er een automatische versnellingsbak in de MG4 zou zitten met een aantal versnellingen erin zoals bijvoorbeeld een DSG bij het VAG of Kia/Hyundai gebruikt wordt. De MG4 versnelt en vertraagt traploos - de "versnellingsbak" kent alleen een vooruit en een achteruit stand.

Nu heb ik zelf de Autohold uitstaan, de reden hiervoor is dat ik wel eens gebruik maak van een lange wasstraat waar je auto in vooruit getrokken trokken wordt, daarbij dient de auto dan ook vooruit te kunnen rollen. Je zet de MG4 dan op het moment dat je op de band van de wasstraat komt met de draaiknop in zijn P/N stand ZONDER de grote knop in het midden in te drukken of de handrem in te schakelen met het kleine knopje, je auto wordt nu zonder problemen door de wasstraat getrokken. Dat het bij sommigen wel eens fout gaat blijkt wel eens als de wasstraat in een noodstop komt omdat er een auto op zijn remmen gaat.

Kort gezegd de middenstand van de draaiknop zet NIET de remmen aan.

Over je tipje?????? die snap ik niet helemaal of het staat er niet zoals bedoeld, ik krijg namelijk wel eens de melding dat ik mijn stuur niet recht heb staan als ik wil vertrekken. Ergens ziet het systeem dan wel een stuurstand en geeft de waarschuwing dat je je stuur niet recht hebt staan. Is mijn 1e auto die dit heeft en al vind ik de waarschuwing zelf wat overbodig, het zit er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
matthewtje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:51:
Afgelopen zaterdag bij EV Experience testritje gemaakt met de MG4 XPOWER, en.. wat een power. Helaas loopt mijn leasecontract van de ZS EV nog een hele tijd door, anders had ik het wel geweten ;)
Wil ook graag een proefrit maken en heb dit al een tijd geleden aangegeven, waar heb je de proefrit gemaakt?

bij EV Experience - is dat in België?

Lijkt mij ook een leuke ervaring (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
meacount schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:59:
[...]

Wil ook graag een proefrit maken en heb dit al een tijd geleden aangegeven, waar heb je de proefrit gemaakt?

bij EV Experience - is dat in België?

Lijkt mij ook een leuke ervaring (y)
De EV Experience vond plaats van donderdag 21 t/m zaterdag 23 september 2023 op Circuit Zandvoort. Je kon hier diverse merken bekijken, proefrijden, etc. Zie: https://evexperience.nl/

Overigens hebben MG dealers in Nederland volgens mij ondertussen ook de XPOWER variant beschikbaar voor proefritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Heinemancp schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:39:
[...]

Die blijven staan in je auto, zichtbaar via kleine schermpje.
als je naar de bandenspanning gaat, en dan naar beneden scollt - zie je de meldingen van je auto staan.
Dank voor de tip (y) , heb ze wel geprobeerd op te zoeken, maar ze nog nooit kunnen vinden, verdwijnen ze ook weer vanzelf op het moment dat ze niet meer actief/actueel zijn?

Je schrijft dat ze blijven staan....... maar wees eerlijk, is dat onder het rijden nu een knappe vermelding/manier van doen om waarschuwingen op te gaan zoeken, ze blijven niet echt staan, ze verdwijnen immers naar een andere plek waar je ze dan moet gaan opzoeken? De bandenspanning heb ik zelf niet constant in beeld, zelf de muziek in beeld. Dan zou je dat deeltje van bandenspanning moeten activeren en gaan scrollen...... moet beter kunnen lijkt mij.

Zo'n melding zou permanent in het grote scherm moeten komen lijkt mij, en pas moeten verdwijnen nadat je het aanklikt als je het hebt gezien...... maar ja, zal het wel niet snappen dat het voor hun logisch is dat je het verstopt onder de bandenspanning en dat je er dan voor moet scrollen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
matthewtje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:03:
[...]

De EV Experience vond plaats van donderdag 21 t/m zaterdag 23 september 2023 op Circuit Zandvoort. Je kon hier diverse merken bekijken, proefrijden, etc. Zie: https://evexperience.nl/

Overigens hebben MG dealers in Nederland volgens mij ondertussen ook de XPOWER variant beschikbaar voor proefritten.
Dank voor je bericht, zou niet snel zelf naar Zandvoort gaan voor zo'n proefrit, maar voor de liefhebbers lijkt het me wel leuk.

Ja, had begrepen dat er bij de dealers al wel X Power's zijn aangekomen, maar of ze ook beschikbaar zijn voor een proefrit...... heb iig nog geen uitnodiging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Pisdine schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:13:
Gelukkig geen trillingen of ander ongemak, van 0 tot 172km/h is hij rustig in het stuur :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Pisdine schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:59:

Zie mijn reactie bij Zonezns

Las overigens ook een stukje over winterse omstandigheden....... en weet eigenlijk niet wat je met een automaat zonder versnellingen nu precies moet doen als je moet parkeren op een lichte helling.

Als je hem in N/P zet zonder de handrem aan te zetten kan hij gaan rollen. Heb mijn hele leven handgeschakeld gereden, die zette je met vorst gewoon in zijn versnelling en dan bleef de handel ook wel staan. Met een "ouderwetse" automaat bleef hij in P/N ook wel in een soort van versnelling staan, maar bij electrisch aangedreven auto;s is het net weer even anders.

Omdat hij meestal vlak staat denk ik dat ik in de winter bij strenge vorst de handrem maar niet aanzet en op een helling wel, maar dan maar op hoop van zegen dat ie niet vastvriest....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Ik rij bij mij de oprit op, ik rem tot stilstand, druk de grote ronde knop in op de middenconsole, stap uit, sluit de auto met de AB of op de deur zelf en nog nooit problemen gehad van het rollen.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:31
Troetelbeer schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:41:
Ik rij bij mij de oprit op, ik rem tot stilstand, druk de grote ronde knop in op de middenconsole, stap uit, sluit de auto met de AB of op de deur zelf en nog nooit problemen gehad van het rollen.
Ik doe het precies zoals jij en ik heb ook nog geen problemen gehad dat de auto ging rollen. Bij het selecteren van de P-stand zie ik ook meteen dat de handrem er automatisch opgezet wordt. Te zien in het display en de aan de knop van de handrem die gaat branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Heinemancp schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:58:
[...]

AA is android auto. die liep elke keer vast bij ingaan trajectcontrole op mijn dagelijkse route. Is nu opgelost (2x getest tot nu toe)

ja laden tot, vind ik echt wel belangrijkste punt. dus hier blijf ik over doorzeuren tot het gaat werken. ook als die nieuwe /andere hw vraagt. Blijkt dat "SIPS" niet geupdate kon worden... dus daar staat nog oude versie op. geen idee wat SIPS is.

van de monteur:

[...]
Net getest, laden tot ingesteld percentage werkt niet :'(
Dus weer terug naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Sonicfreak schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:50:
[...]

Ik doe het precies zoals jij en ik heb ook nog geen problemen gehad dat de auto ging rollen. Bij het selecteren van de P-stand zie ik ook meteen dat de handrem er automatisch opgezet wordt. Te zien in het display en de aan de knop van de handrem die gaat branden.
Klopt :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:37
Man, man, man wat een verschillende ervaringen. O.a. met de updates.

Ik denk dat ik bij de eerste beurt straks helemaal niets laat updaten onder het motto:
"Don't fix it if it ain't broke!"

Mijn MG4 Lux van april werkt goed op de bekende 'grillen' na.
Wat ik wel heb ontdekt is dat je echt ruim 1 minuut moet wachten tot alle systemen goed zijn opgestart.
De rem trappen of in 'Ready' mode te komen dan LKA uitschakelen en verkeerborden herkenning.
En mijn MG4's gesproken welkomstboodschap is: "Please turn off Lane Keep Assist!"

Gelukkig hebben een Zappi v2 onder de carport en deze energiecentrale van ca. 7.000 kWh per jaar...
Zie: YouTube: 2018 Solar / Zonneveranda met 21 stuks LG NeON® 2 BiFacial @ Lichten...

:) Verder wens ik eenieder vele veilige kilometers

[ Voor 25% gewijzigd door Paul van Druten op 29-09-2023 15:00 . Reden: update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
Heeft iemand de digital key werkend gekeken? Ik kan wel de deuren bedienen maar keyless start werkt niet. Dan krijg ik een melding om de sleutel in de backup positie te leggen. Had begrepen dat de autos van my wheels uitsluitend met de app werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten kennelijk nu 18 inch banden op de Luxery. Kan iemand met deze Luxury (of de Trophy Extended Range) vertellen welk type Bridgestone banden erop gemonteerd zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ph!l
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Heinemancp schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:58:
[...]

Blijkt dat "SIPS" niet geupdate kon worden... dus daar staat nog oude versie op. geen idee wat SIPS is.

[...]
Canbus SIPS=Side impact protection system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:53:
Er zitten kennelijk nu 18 inch banden op de Luxery. Kan iemand met deze Luxury (of de Trophy Extended Range) vertellen welk type Bridgestone banden erop gemonteerd zitten?
Bridgestone Turanza T005ev
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afz1_q9scHDh3Or7JB5i-ppiMr8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cYTPxtZnFXZFUTZZXoAfY7c5.jpg?f=user_large

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09 10:12
Vandaag eens de mg4 comfort geladen tot 100%

Blijkt dat je dan de optie 'one pedal drive' niet kan aanzetten. Dan komt de melding:

" unavailable low charge power"

Bij 97% werkte dat weer:

https://www.mgevs.com/threads/new-mg4-owner.13671/

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de snelle reactie. Had deze Turanza niet verwacht omdat de 6-versie al geleverd wordt. Maar goed om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
buldogwtf schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:56:

Blijkt dat je dan de optie 'one pedal drive' niet kan aanzetten. Dan komt de melding:

Bij 97% werkte dat weer:

Is logisch he :)

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05
buldogwtf schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:56:

Bij 97% werkte dat weer:

Tja dat is niet verrassend. Als de accu vol is kan je hem niet laden.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
wrak schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 06:28:
[...]

Tja dat is niet verrassend. Als de accu vol is kan je hem niet laden.
Niet laden maar wel tot stilstand komen met de gas pedaal? Dit werkte bij de Nissan Leaf ook gewoon opd altijd aan. Als je gaat rijden is er al energie verbruik dus zou goed moeten gaan.

• Troetelbeer
Vaevictis_ schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:29:
[...]

Niet laden maar wel tot stilstand komen met de gas pedaal? Dit werkte bij de Nissan Leaf ook gewoon opd altijd aan. Als je gaat rijden is er al energie verbruik dus zou goed moeten gaan.
Hangt er dus blijkbaar vanaf hoe ze het systeem maken. Als de OPD bij de MG4 altijd energie terugwint, dan is het logisch dat het niet werkt bij 100%. Als je net de oprit afrijdt en na 300m al bij het eerste kruispunt moet stoppen, wek je meer energie op dan je hebt verbruikt.

Ik neem dus aan dat de Nissan Leaf het zo heeft dat de regeneratie de eerste zoveel procent automatisch is uitgeschakeld als de auto op 100% geladen is en de OPD wordt gebruikt. Of weet dat het maar minimaal moet opwekken of iets dergelijks. Dus een slimmer systeem.

Is een keuze van de autobouwer en bij MG4 hebben ze dus voor het eerste gekozen blijkbaar. Dus is het in het geval van de MG4 logisch dat het niet werkt de eerste paar procent.

[ Voor 14% gewijzigd door Troetelbeer op 30-09-2023 11:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 22:59
De nissan leaf gebruikt met OPD de remmen erbij en werkt ook bij 100%.
Deze mixt regeneratie met remmen, volle accu is bijna volledig op de remmen en bij <90%, dan wordt er veel regeneratie gebruikt, maar alsnog een portie remmen erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:49
Ben aan het kijken naar een MG4 Luxe als opvolger van mijn ZOE Q90. Blijkt dat er via Mywheels een MG4 te huur staat op 2km van mn huis :) Straks even proberen, ben benieuwd!

• HaraldBou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:36
Basekid schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:28:
Ben aan het kijken naar een MG4 Luxe als opvolger van mijn ZOE Q90. Blijkt dat er via Mywheels een MG4 te huur staat op 2km van mn huis :) Straks even proberen, ben benieuwd!
Wij ook!

• matthewtje
meacount schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:24:
[...]

Ja, had begrepen dat er bij de dealers al wel X Power's zijn aangekomen, maar of ze ook beschikbaar zijn voor een proefrit...... heb iig nog geen uitnodiging gehad.
Zou verwachten van wel, gezien hij verder bijna identiek is aan de reeds bekende MG4 van buiten/binnen en alleen de rij-ervaring en het vermogen heel anders zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:49
Basekid schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:28:
Nou, uurtje rondgereden met een mix van stad, snelweg en 80 wegen (hoewel deze laatste nog steeds een ruimte 4baans weg was). De hele rit was in het donker. Ik geloof dat het de Luxery was met leren bekleding.
(T-236-JG).

Pros:
-Trekt veel sneller op dan de Q90 (logisch met de motorspecs...)
- Auto rijdt erg soepel
-Interface reageert erg vlot
-Formaat is perfect (hatchback)
-Nette kwaliteit interieur
-Veel foefjes

Neutraal:
-Geen enkel probleem gehad met lane assist, had eerder het idee dat het helemaal niks deed... (en ja het schuifje stond aan)
-Zij-camera bij langzaam rijden is een beetje een gimmick (bij een rotonde rijd je al te snel)
-Dashboardscherm had wel wat mooier geintergreergd/weggewerkt kunnen worden

Cons:
-Kwaliteit audiosysteem is echt heel heel matig :(
-Weinig autoinstellingen mogelijk in de interface (geen speakerinstellingen, geen manier om het homescreen aan te passen). Dit kan komen omdat ik aan het rijden was terwijl ik controleerde.
-10.25" scherm is echt ontzettend fel!
-Adaptive cruise control gaat in stappen van 5 km lijkt het?

Conclusie:
Het enige waar ik echt over teleurgeteld ben is de geluidkwaliteit en dat is altijd nog wel te fixen met wat nieuwe speakertjes als het niet went. Dus nog even een jaartje sparen en deze auto gaat er zeker komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
Basekid schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:40:
[...]

Nou, uurtje rondgereden met een mix van stad, snelweg en 80 wegen (hoewel deze laatste nog steeds een ruimte 4baans weg was). De hele rit was in het donker. Ik geloof dat het de Luxery was met leren bekleding.
(T-236-JG).

Pros:
- Auto rijdt erg soepel
-Veel foefjes

Neutraal:
-Geen enkel probleem gehad met lane assist, had eerder het idee dat het helemaal niks deed... (en ja het schuifje stond aan)
-Zij-camera bij langzaam rijden is een beetje een gimmick (bij een rotonde rijd je al te snel)

Cons:
-Weinig autoinstellingen mogelijk in de interface (geen speakerinstellingen, geen manier om het homescreen aan te passen). Dit kan komen omdat ik aan het rijden was terwijl ik controleerde.

Conclusie:
Het enige waar ik echt over teleurgeteld ben is de geluidkwaliteit en dat is altijd nog wel te fixen met wat nieuwe speakertjes als het niet went. Dus nog even een jaartje sparen en deze auto gaat er zeker komen!
Hmmmm, toen ik in de '
Comfort' versie zat viel me de matige audio kwaliteit enorm op, dit irriteerde mij. De luxury daarintegen is echt een behoorlijke stap beter. Maar zo te zien heb je wel een Luxery te pakken gehad (want camera). Ik heb ongeveer 30 minuten bij MG tussen de twee auto's heen en weer gelopen met m'n eigen muziek, want ik wilde heel graag de comfort, maar het kwaliteitsverschil was zo groot dat dit voor mij reden was om naar de luxury te gaan.

Ik ben zeer tevreden over de gekuidskwaliteit in de MG4 luxury. Hij heeft vrij weinig last van ongecontroleerde bas, de middentonen zijn wat schel, zeker als je arkamys 3D sound aanzet, want dan komen veel middentonen via de tweeters. Stereobeeld is prima. En het geluid is prima in te stellen zodat deze vrij goed allround omgaat met diverse gekuidsbronnen (denk aan een praatprogramma op de radio vs Spotify audio). Je kunt met de equalizer best wat bijstellen, hij is redelijk grof, maar ik ben tot een zeer acceptabele instelling gekomen.

Als ik iets zou updaten dan zou ik alleen de front tweeters doen. Maar zover ik begrijp is dat niet echt snel 1 op 1 uit te voeren.

[ Voor 4% gewijzigd door 1234567y op 30-09-2023 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Basekid schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:40:
[...]

(T-236-JG).

Pros:
- Auto rijdt erg soepel
-Veel foefjes

Neutraal:

Cons:

Conclusie:
ACC kan ook per 1 km, dan moet je het stickje naar boven of onder vasthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
1234567y schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:45:
[...]

Hmmmm, toen ik in de '
Comfort' versie zat viel me de matige audio kwaliteit enorm op, dit irriteerde mij. De luxury daarintegen is echt een behoorlijke stap beter. Maar zo te zien heb je wel een Luxery te pakken gehad (want camera). Ik heb ongeveer 30 minuten bij MG tussen de twee auto's heen en weer gelopen met m'n eigen muziek, want ik wilde heel graag de comfort, maar het kwaliteitsverschil was zo groot dat dit voor mij reden was om naar de luxury te gaan.

Ik ben zeer tevreden over de gekuidskwaliteit in de MG4 luxury. Hij heeft vrij weinig last van ongecontroleerde bas, de middentonen zijn wat schel, zeker als je arkamys 3D sound aanzet, want dan komen veel middentonen via de tweeters. Stereobeeld is prima. En het geluid is prima in te stellen zodat deze vrij goed allround omgaat met diverse gekuidsbronnen (denk aan een praatprogramma op de radio vs Spotify audio). Je kunt met de equalizer best wat bijstellen, hij is redelijk grof, maar ik ben tot een zeer acceptabele instelling gekomen.

Als ik iets zou updaten dan zou ik alleen de front tweeters doen. Maar zover ik begrijp is dat niet echt snel 1 op 1 uit te voeren.
Dit lijkt (vanaf 10min de front tweeters) niet heel lastig. Beschadigingen voorkomen lijkt mij het meest uitdagend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
matthewtje schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:56:
[...]

Zou verwachten van wel, gezien hij verder bijna identiek is aan de reeds bekende MG4 van buiten/binnen en alleen de rij-ervaring en het vermogen heel anders zal zijn.
Heb ondertussen een uitnodiging gehad voor de Grand Opening van Van Mossel MG Purmerend. Bij deze uitnodiging zit ook de mogelijkheid om je aan te melden voor een proefrit met de diverse MG modellen, daaronder ook de X-Power.

Tijdens deze opening kan je ook de MG Cyberster bewonderen(geen proefrit mogelijk), lijkt me wel leuk om deze even te leren kennen, ook al ben ik voor 2 zitters persoonlijk niet in de markt.

De dag voor deze uitnodiging is de Cyberster te gast bij de Grand Opening van Van Mossel MG Goes, daar heb ik geen uitnodiging voor, maar is voor mij ook iets te ver uit de richting.

Wat ik niet echt snap is waarom Van Mossel voor Purmerend gekozen heeft in Noord-Holland, ligt immers niet heel ver af van Amsterdam, Iets meer noordelijk in de provincie Noord-Holland, bijvoorbeeld Alkmaar had mij logischer geleken, maar goed, het zal wel zo zijn redenen hebben.

Zal me straks even aanmelden voor een proefrit in de MG4 X-Power, moet wel super overtuigend zijn wil ik de overstap doen van mijn MG4 Luxery naar meer power, immers niet noodzakelijk en ook niet echt een verstandige keuze, al heeft autorijden niet altijd iets te maken met het gezonde verstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Heinemancp schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:26:
[...]

Dit lijkt (vanaf 10min de front tweeters) niet heel lastig. Beschadigingen voorkomen lijkt mij het meest uitdagend.

[Video: upgrade sound]
Persoonlijk heel tevreden met het geluid van de MG4 Luxery, ook al ietsje ouder en dan worden de echt hoge tonen toch al minder ontvankelijk.

De meeste winst zit in het knap instellen van het geluid en als je het dan nog niet naar het zin zou kunnen krijgen, zou je andere speakers kunnen overwegen.

Zeker geen klusje voor in de winter met vorst als ik de videobeelden zo zag, denk dat sommige plastic onderdelen je dan wel om de oren zullen vliegen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Troetelbeer schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 04:03:
[...]

ACC kan ook per 1 km, dan moet je het stickje naar boven of onder vasthouden.
Mag je er wel bij vermelden dat het voor geen meter werkt als je bijvoorbeeld van 80 naar 82km/h wilt gaan.

Persoonlijk had ik liever gehad dat met een tikje met het stickje de snelheid per 1 km;h omhoog of omlaag gaat, kun je beter fijn afstemmen. De instelling zoals nu behouden als je een eind sneller of trager wilt, kun je grof naar de snelheid toewerken en dan met tikjes fijn afstemmen.

De meesten zullen denk ik, als zij de snelheid rijden die ze wensen, de ACC aanzetten en dan is het afstemmen per 1km fijner dan per 5 km. Vorige auto ging ook per km en dat vond ik toch echt een stuk prettiger dan per 5km en dan was/ben ik niet de enige die daar zo over denkt als ik alle berichten nog goed herinner.

Ach wie weet kijken de software verprutsers mee en passen ze dat ook nog eens aan 8)

Zou, met alle mogelijkheden die we hebben, heel fijn zijn als ze je de mogelijkheid zouden geven dat je zelf kan kiezen of je het per 5km of per 1km wilt regelen, ach dromen mag.... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door meacount op 01-10-2023 11:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Troetelbeer
meacount schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:55:
[...]

Mag je er wel bij vermelden dat het voor geen meter werkt als je bijvoorbeeld van 80 naar 82km/h wilt gaan.

Persoonlijk had ik liever gehad dat met een tikje met het stickje de snelheid per 1 km;h omhoog of omlaag gaat, kun je beter fijn afstemmen. De instelling zoals nu behouden als je een eind sneller of trager wilt, kun je grof naar de snelheid toewerken en dan met tikjes fijn afstemmen.

De meesten zullen denk ik, als zij de snelheid rijden die ze wensen, de ACC aanzetten en dan is het afstemmen per 1km fijner dan per 5 km. Vorige auto ging ook per km en dat vond ik toch echt een stuk prettiger dan per 5km en dan was/ben ik niet de enige die daar zo over denkt als ik alle berichten nog goed herinner.

Ach wie weet kijken de software verprutsers mee en passen ze dat ook nog eens aan 8)

Zou, met alle mogelijkheden die we hebben, heel fijn zijn als ze je de mogelijkheid zouden geven dat je zelf kan kiezen of je het per 5km of per 1km wilt regelen, ach dromen mag.... ;)
Dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Ik vind per 5 wel fijn en daarbij zijn maximum snelheden altijd een afgerond getal, dus in principe heb je die per 1 niet nodig. De snelheidsmeter van de MG4 wijkt ook maar minimaal af van de echte snelheid, anders dan bij een brandstof auto waar dat verschil een stuk groter is. Daar zet ik mijn ACC dan ook op 104 ofzo waar ik 100 mag etc. Bij de MG4 dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pisdine
Troetelbeer schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:41:
Dit is ook exact hoe ik het altijd doe. Toch ging hij 2 keer rollen. Zeker als ie al vergrendelt is lijkt het mij zeer absurt dat er geen systeem inzit die automatisch handrem aanzet. Het lijkt dus echt wel degelijk een bug te zijn want enige manier om dit op te lossen is door te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Pisdine schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:29:
[...]

Dit is ook exact hoe ik het altijd doe. Toch ging hij 2 keer rollen. Zeker als ie al vergrendelt is lijkt het mij zeer absurt dat er geen systeem inzit die automatisch handrem aanzet. Het lijkt dus echt wel degelijk een bug te zijn want enige manier om dit op te lossen is door te resetten.
Wanneer ik het zo doe, gaat de handrem vanzelf aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrak
  • Laatst online: 18:05
Pisdine schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:29:
[...]

Als de handrem erop gaat nadat ik de P-knop heb ingedrukt, hoor ik die ook duidelijk aantrekken en licht het lampje daarvoor rood op. Nog nooit meegemaakt dat dit weigerde. Je schrijft een bug maar het kan natuulijk ook een kapotte/niet afgestelde handrem zijn? Het lijkt mij heel bijzonder als dit met een reset van het entertainment systeem opgelost wordt. iig een fout waar naar gekeken moet worden.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:38
volgens mij zit er in menu knopje om P = handrem aantrekken..
ik denk dat ik het aangezet heb bij die van ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Iemand ervaring met een wireless kit voor Apple-carplay en een iPhone (ik heb zelf de 14pro).

Ik zit naar deze te kijken
https://www.appletips.nl/carlinkit-5-0-2air-dongle/
Benieuwd of er nog andere merken en verschillen zijn. Zeker voor gebruik bij de MG4.
overigens: ik vind kwaliteit (snel en automatisch schakelen + stabiel) veel belangrijker dan prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 22:32
Heeft hier iemand positieve ervaring met MG Amersfoort en Tiel?

[ Voor 6% gewijzigd door nietnormaal op 03-10-2023 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:29
OmeRobbie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:24:
Iemand ervaring met een wireless kit voor Apple-carplay en een iPhone (ik heb zelf de 14pro).

Ik zit naar deze te kijken
https://www.appletips.nl/carlinkit-5-0-2air-dongle/
Benieuwd of er nog andere merken en verschillen zijn. Zeker voor gebruik bij de MG4.
overigens: ik vind kwaliteit (snel en automatisch schakelen + stabiel) veel belangrijker dan prijs.
Ik heb deze bij Amazon besteld en een aantal weken in gebruik met Android en Apple telefoons. Geen klachten. Heel tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rschoppema
nietnormaal schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:43:
Heeft hier iemand positieve ervaring met MG Amersfoort en Tiel?
Met onze MG ZS altijd vaste klant bij MG Tiel. Super tevreden, kan ik over andere MG vestigingen niet zeggen.
De 4 gaat hier ook weer in onderhoud, maar dat gaat nog even duren (hopelijk), alhoewel er nog een dingetje is met de navi die niet kletst (opleverpuntje van MG Breda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
rschoppema schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:14:
[...]

Ik heb deze bij Amazon besteld en een aantal weken in gebruik met Android en Apple telefoons. Geen klachten. Heel tevreden.
Kun je meerdere toestellen gelijk verbonden laten zijn?
En gesprekken ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
rschoppema schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:14:
[...]

ok, klinkt goed. nog wat verduidelijkingsvragen:
waar ik heel benieuwd naar ben: kun je het zo instellen dat Apple carplay automatisch inschakelt als je met je iphone id auto komt? en hoe lang duurt dat?
Ik begrijp dus dat er geen stabiliteitsissues zijn oid met deze nieuwe carlinket 5.0 en de MG4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
OmeRobbie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:22:
[...]

ok, klinkt goed. nog wat verduidelijkingsvragen:
waar ik heel benieuwd naar ben: kun je het zo instellen dat Apple carplay automatisch inschakelt als je met je iphone id auto komt? en hoe lang duurt dat?
Ik begrijp dus dat er geen stabiliteitsissues zijn oid met deze nieuwe carlinket 5.0 en de MG4?
Deze vraag is het makkelijkst te beantwoorden.
Kom je met je iphone of android dan start hij idd automatisch Carplay of Auto.
Hoe lang duurt dat?
In mijn ervaring vrij snel. Volgens mij is de MG de beperkende factor. Het apparaatje is eigenlijk vrij snel opgestart. Mijn gok is ergens tussen de 10 en 15 seconden, maar dat zou ik een keer moeten timen.
We hebben de carlink onzichtbaar onder de middenconsole geplaatst met klittenband. Wil je hem niet gebruiken dan kun je de usb kabel uit de auto trekken en iets anders in de auto usb steken.
Ik heb de carplay optie gebruikt op een recente rit op en neer naar Keulen en geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
rschoppema schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:46:
[...]

Deze vraag is het makkelijkst te beantwoorden.
Kom je met je iphone of android dan start hij idd automatisch Carplay of Auto.
Hoe lang duurt dat?
In mijn ervaring vrij snel. Volgens mij is de MG de beperkende factor. Het apparaatje is eigenlijk vrij snel opgestart. Mijn gok is ergens tussen de 10 en 15 seconden, maar dat zou ik een keer moeten timen.
We hebben de carlink onzichtbaar onder de middenconsole geplaatst met klittenband. Wil je hem niet gebruiken dan kun je de usb kabel uit de auto trekken en iets anders in de auto usb steken.
Ik heb de carplay optie gebruikt op een recente rit op en neer naar Keulen en geen problemen gehad.
Wow, dat klinkt heel erg goed!!! Ik heb een iPhone...sta op het punt tot aanschaf van dit apparaatje...

nog een NOOB-vraag: eind van het jaar komt de nieuwe totaal verbeterde Apple carplay uit...
https://www.iphoned.nl/nieuws/nieuwe-versie-carplay/

Wordt deze dan ondersteund of moet ik dan eerst wachten op een upgrade van carlinket oid?
of ligt dit meer aan de MG4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09 10:12
Vraagje, vandaag als test even langs Fastnet gegaan (de Knoest). Ik sloot mijn MG4 comfort aan op een 350kw lader, maar kreeg daar een foutmelding.

Bij de 50kw lader werkte het prima en lade hij met 70kw, in 20 min 42% erbij.

Iemand een idee of kan de mg4 comfort niet aan de 350 lader?

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
buldogwtf schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:55:
Vraagje, vandaag als test even langs Fastnet gegaan (de Knoest). Ik sloot mijn MG4 comfort aan op een 350kw lader, maar kreeg daar een foutmelding.

Bij de 50kw lader werkte het prima en lade hij met 70kw, in 20 min 42% erbij.

Iemand een idee of kan de mg4 comfort niet aan de 350 lader?
In principe moet de auto daar gewoon kunnen laden, het aangegeven vermogen is het max dat de lader kan leveren. Na aansluiten onderhandelen auto en station welke vermogen geleverd gaat worden.

Of er zou een nieuw protocol op een nieuwere generatie palen met degelijke vermogens moeten gelden dat GM (nog) niet aankan, al lijkt me dat niet voor de hand liggend, dat maakt de laadtoekomst nogal onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephyr_blues
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-01 10:16
Gisteren mijn MG4 sinds langere tijd tot 100% geladen, en tot mijn ongenoegen:
- nu op 88% kan ik ODP nog steeds niet starten
- autohold werkt niet, nooit eerder een issue geweest
- remmen gaat uberhaupt moeizaam, het voelt alsof er helemaal geen rembekrachtiging meer is

Vreemde is dat ACC / TJA probleemloos afremmen op een voorligger, als na een paar honderd meter rijden.
Maar dat remmen vind ik wel echt een issue, is niet acceptabel

Iemand anders ook deze ervaring? Betreft een Standaard "Mark II" zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:52
Ik vroeg me af of iemand weet of er stemcommando's zijn voor het activeren van de stuurverwarming of stoelverwarming? Dat zijn opties waarbij je toch een vrij klein knopje op de touchscreen waardoor je toch even naar dat scherm moet kijken... In de vorige auto was dat een fysieke knop die je blind kon vinden maar nu vind ik het toch een beetje tricky om die tijdens het rijden te activeren.

Ik had wel een lijstje met wat stemcommando's gevonden maar daar staat ie niet op. Weet niet of die lijst dan ook volledig is. Viel me wel op dat er veel dingen op die lijst staan die gewoon met de knoppen op je stuur kan doen. Dat is dan minder nuttig dan dingen activeren waarvoor je anders 10x moet swipen/touchen.
Zo zou een stemcommando voor uitzetten LKA of bordenherkenning ook erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Robonus schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:21:
Ik vroeg me af of iemand weet of er stemcommando's zijn voor het activeren van de stuurverwarming of stoelverwarming? Dat zijn opties waarbij je toch een vrij klein knopje op de touchscreen waardoor je toch even naar dat scherm moet kijken... In de vorige auto was dat een fysieke knop die je blind kon vinden maar nu vind ik het toch een beetje tricky om die tijdens het rijden te activeren.

Ik had wel een lijstje met wat stemcommando's gevonden maar daar staat ie niet op. Weet niet of die lijst dan ook volledig is. Viel me wel op dat er veel dingen op die lijst staan die gewoon met de knoppen op je stuur kan doen. Dat is dan minder nuttig dan dingen activeren waarvoor je anders 10x moet swipen/touchen.
Zo zou een stemcommando voor uitzetten LKA of bordenherkenning ook erg handig zijn.
Probeer eens:

"turn on (passenger) heated seat"

Dat werkt bij een Ioniq en lijkt me ook een logisch commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 23:01
Ik ben mij aan het orienteren op het private leasen van een EV. Door de huidige actie van van mossel wordt de mg4 erg interessant.

Paar vragen:
- is er qua actieradius in de praktijk veel verschil tussen de 64 kw luxury en de 77 kw extended? De 77 kw us zwaarder met meer vermogen en dat doet vast iets met het verbruik?
- zou je met de 64 kwh een enkele reis van 260 km kunnen maken zonder te laden met een snelheid van 130 km/u?
- de kofferbak van de luxury is 350 liter terwijl de andere uitvoeringen 363 liter zijn volgens de site van mg. Hoe dan dit?

[ Voor 38% gewijzigd door SX-Superfly op 05-10-2023 23:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OmeRobbie
SX-Superfly schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:44:
Ik ben mij aan het orienteren op het private leasen van een EV. Door de huidige actie van van mossel wordt de mg4 erg interessant.

Paar vragen:
- is er qua actieradius in de praktijk veel verschil tussen de 64 kw luxury en de 77 kw extended? De 77 kw us zwaarder met meer vermogen en dat doet vast iets met het verbruik?
- zou je met de 64 kwh een enkele reis van 260 km kunnen maken zonder te laden met een snelheid van 130 km/u?
- de kofferbak van de luxury is 350 liter terwijl de andere uitvoeringen 363 liter zijn volgens de site van mg. Hoe dan dit?
Ik heb de luxury versie 64kw en rij geregeld 2x130km woonwerk met veel snelweg. Temp is een belangrijke factor! Combi rijden haal ik id zomer 400km en zijn de 130km geen probleem. Ik rij dat stuk alleen niet constant 130km/u. Demk zo’n 40% 120-130 (en dan riskeer ik al geregeld boetes)…
Mijn gok is dat dat 130km/u >80% je net niet gaat redden. Woon je vlak naast een Duitse snelweg ofzo?
In de winter is ander verhaal, dan red ik 260km wel alleen rij ik stuk rustiger en kom ik net uit…. Ik rij ook niet op tot het leeg… tot <5%heb ik niet gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
OmeRobbie schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 04:34:
[...]

Ik heb de luxury versie 64kw en rij geregeld 2x130km woonwerk met veel snelweg. Temp is een belangrijke factor! Combi rijden haal ik id zomer 400km en zijn de 130km geen probleem. Ik rij dat stuk alleen niet constant 130km/u. Demk zo’n 40% 120-130 (en dan riskeer ik al geregeld boetes)…
Mijn gok is dat dat 130km/u >80% je net niet gaat redden. Woon je vlak naast een Duitse snelweg ofzo?
In de winter is ander verhaal, dan red ik 260km wel alleen rij ik stuk rustiger en kom ik net uit…. Ik rij ook niet op tot het leeg… tot <5%heb ik niet gereden.
Dank voor je reactie. Gaat om een rit van de randstad naar puntje Groningen, 260 km enkele reis. Die rit maken we ong 2x per maand, in de avond. Dus dan kan je lekker doorrijden over de snelweg. Het zou fijn zijn deze rit te kunnen maken zonder te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SX-Superfly schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:30:
[...]

Dank voor je reactie. Gaat om een rit van de randstad naar puntje Groningen, 260 km enkele reis. Die rit maken we ong 2x per maand, in de avond. Dus dan kan je lekker doorrijden over de snelweg. Het zou fijn zijn deze rit te kunnen maken zonder te laden.
Is er geen laadpaal in de buurt van waar je naar toe gaat?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
TFHfony schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:36:
[...]

Is er geen laadpaal in de buurt van waar je naar toe gaat?
Op locatie kan ik laden, maar ik wil de rit in één keer kunnen maken zonder (laad)stop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
SX-Superfly schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:57:
[...]

Op locatie kan ik laden, maar ik wil de rit in één keer kunnen maken zonder (laad)stop.
Met 130km/h gaat dat krap worden in herfst/winter denk ik, zelfs met 100% batterij. In de zomer lukt het denk ik wel als je start met 100% batterij, maar je gaat niet veel overhouden.

Om even aan te geven: met 110km/h verbruik ik plusminus 16 op 100. Met 120 gaat dat al naar 20 op 100.

[ Voor 11% gewijzigd door Troetelbeer op 06-10-2023 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
Troetelbeer schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

Met 130km/h gaat dat krap worden in herfst/winter denk ik, zelfs met 100% batterij. In de zomer lukt het denk ik wel als je start met 100% batterij, maar je gaat niet veel overhouden.

Om even aan te geven: met 110km/h verbruik ik plusminus 16 op 100. Met 120 gaat dat al naar 20 op 100.
Misschien de snelheid iets aanpassen.. sommige stukken is toch Max 100 km/u.

Zal de extended range het wel redden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PacoRabanne
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-05 08:43
SX-Superfly schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:44:

Paar vragen:
Gisteren voor een klant afspraak 138 km heen en 138 km terug gereden. Bij terugkomst was de batterij 21%. Op de heenweg flink doorgereden met 140 km/h waar kon, op de terugweg 120 km/h waar kon. Aan het eind nog 5 minuutjes file gereden. (Praktijk casus overdag) Als ik dezelfde route inplan bij ABRP met 130 km/h geeft die aan te eindigen met 6% (Theorie casus 's avonds in December), dit is dan wel met de toekomstige gemiddelde temperaturen. Dus ik zou zeggen: ja je kan een enkele reis van 260 km maken zonder te laden met 130 km/h alleen is het wel afhankelijk van temperatuur, sneeuw/regen, wind mee/tegen hoeveel % je over houdt. 0% bij de mg4 betekent niet dat de batterij daadwerkelijk leeg is ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
SX-Superfly schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

Misschien de snelheid iets aanpassen.. sommige stukken is toch Max 100 km/u.

Zal de extended range het wel redden?
Of de extended dat haalt weet ik niet, want daar ken ik het verbruik niet van. Maar als het verbruik hetzelfde zou zijn, dan wel denk ik. Simpele rekensom is de 77kWh delen door het verbruik per 100km.

Dus stel 130km/h verbruikt 25 op 100, dan zou je het redden. Maar goed, ik ken het verbruik niet van de extended.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sonicfreak
Gisteravond kreeg ik op de weg naar huis (binnen bebouwde kom in mijn woonplaats) ineens de gesproken melding "low tire pressure". Op het display zag ik dat de rechtervoorband nog maar 1,2 bar had. Ik ben toen met maximaal 50 km/h naar het dichtsbijzijnde tankstation gereden om de band op te pompen.
Ik zag dat er een schroef in zat en hoorde de lucht die ik erin pompte er meteen weer uit lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaHx2Hd1aegvQkP8Y35boJTeZYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwlMPE6u8rIztmy6pBA2RrPL.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend is de wegenwacht langs geweest en die heeft er een prop in geschoten zodat het probleem weer verholpen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RdBS6bCGWfdCDakk4hkdcRKYpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHDcex5rNGJph8PNAUnhTerz.jpg?f=fotoalbum_large

Toch bijzonder dat de auto een gesproken bericht geeft bij te lage bandenspanning. Wel zo veilig omdat je zelf misschien niet op het display de waarschuwing ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
Sonicfreak schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:46:
Gisteravond kreeg ik op de weg naar huis (binnen bebouwde kom in mijn woonplaats) ineens de gesproken melding "low tire pressure". Op het display zag ik dat de rechtervoorband nog maar 1,2 bar had. Ik ben toen met maximaal 50 km/h naar het dichtsbijzijnde tankstation gereden om de band op te pompen.
Ik zag dat er een schroef in zat en hoorde de lucht die ik erin pompte er meteen weer uit lopen.

[Afbeelding]

Vanochtend is de wegenwacht langs geweest en die heeft er een prop in geschoten zodat het probleem weer verholpen is.

Toch bijzonder dat de auto een gesproken bericht geeft bij te lage bandenspanning. Wel zo veilig omdat je zelf misschien niet op het display de waarswchuwing ziet.
Heb met mijn standaard banden een geheel ander profiel, welke banden heb je er onder zitten?

Zelf ook nog steeds wegenwacht-lid en heb daarbij ook de woonplaatshulp, wel zo fijn en zeker in jouw voorbeeld.

Je hebt er verstandig aan gedaan om niet de spuitbus te gaan gebruiken, want dat kost je een nieuwe band, iets dat velen niet beseffen.

Heb zelf zo'n bandenreparatie/proppensetkoffertje in de auto liggen, is indien mogelijk toch een betere oplossing dan het gebruik van de spuitbus en pomp zoals bij de auto geleverd, voor het geld hoef je dat ook niet te laten.

Ja, wel fijn dat de auto ook een gesproken bericht geeft, zeker omdat de meldingen die het systeem geeft verdwenen zijn voordat je er erg in hebt (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
meacount schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:57:
[...]

Heb met mijn standaard banden een geheel ander profiel, welke banden heb je er onder zitten?

Zelf ook nog steeds wegenwacht-lid en heb daarbij ook de woonplaatshulp, wel zo fijn en zeker in jouw voorbeeld.

Je hebt er verstandig aan gedaan om niet de spuitbus te gaan gebruiken, want dat kost je een nieuwe band, iets dat velen niet beseffen.

Heb zelf zo'n bandenreparatie/proppensetkoffertje in de auto liggen, is indien mogelijk toch een betere oplossing dan het gebruik van de spuitbus en pomp zoals bij de auto geleverd, voor het geld hoef je dat ook niet te laten.

Ja, wel fijn dat de auto ook een gesproken bericht geeft, zeker omdat de meldingen die het systeem geeft verdwenen zijn voordat je er erg in hebt (y)
Ik heb de Continental AllSeasonContact banden er onder liggen.

Ik was sowieso niet van plan om zelf de spuitbus te gaan pakken aangezien het een leaseauto is. Dus ik heb de leasemaatschappij gebeld en die gaf al snel aan dat ze de wegenwacht langs gingen sturen. Ondanks dat er een bandenboer bij mij in de buurt zit, maar die zal wel niet aangesloten zijn bij de leasemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik ben benieuwd waarom de MG4 Luxury een kofferbak inhoud heeft van 350 liter terwijl de andere uitvoeringen (incl extended) 363 liter hebben?

En voor de toekomst: wegenbelasting vanaf 2025. De luxury valt nog net in de klasse 1651-1750 kg. De extended helaas net een stapje hoger van 1751-1850. Zou een afweging kunnen zijn om niet voor de extended te gaan denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
SX-Superfly schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:10:
Ik ben benieuwd waarom de MG4 Luxury een kofferbak inhoud heeft van 350 liter terwijl de andere uitvoeringen (incl extended) 363 liter hebben?

En voor de toekomst: wegenbelasting vanaf 2025. De luxury valt nog net in de klasse 1651-1750 kg. De extended helaas net een stapje hoger van 1751-1850. Zou een afweging kunnen zijn om niet voor de extended te gaan denk ik?
Heeft misschien te maken met het feit dat de Luxury een dubbele bodem heeft en als er dan gemeten wordt vanaf de bovenste plank dan mis je dus de liters die onder de plank zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
SX-Superfly schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:10:

Omdat de Luxery zo'n (in mijn ogen) domme feature heeft van een vlakke laadvloer. Je kunt de vloer ook diep maken, maar de constructie voor de vlakke laadvloer blijft altijd zitten, links en rechts achter raak je hierdoor wat laadcapaciteit kwijt.

Hier zie je de hapjes die je dus kwijt bent door de vlakke laadvloer constructie:

https://www.ebay.co.uk/itm/115813861151

[ Voor 8% gewijzigd door 1234567y op 06-10-2023 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeh27
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18:09
Ik ben bezig met het bestellen van een laadpaal voor onze nog te leveren MG 4 Luxury. Zijn er hier ervaringen met de Alfen Eve Single. Die kan ik via Vattenfall bestellen

[ Voor 0% gewijzigd door Geeh27 op 07-10-2023 09:18 . Reden: Typefouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Geeh27 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:17:
Ik ben bezig met het bestellen van een laadpaal voor onze nog te leveren MG 4 Luxury. Zijn er hier ervaringen met de Alfen Eve Single. Die kan ik via Vattenfall bestellen
Ik heb hier al ruim 2 jaar de Alfen Eve Single S-Line hangen en die werkt prima met mijn MG4 Luxury. Hij laadt met een ruime 9kWh op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
DigitalExorcist schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:33:
[...]

Vanmiddag geprobeerd, en ja ik kan het stemvolume op dat moment snel even aanpassen maar het hielp niet 😕
Was gisteren even op pad naar Van Mossel MG Purmerend met behulp van de navigatie, al kende de navi de straat aldaar niet, met de postcode lukte het uiteindelijk wel om in de richting te komen.

Tijdens het navigeren zit er zo'n, toch wel beetje irritante, balk in het scherm. In die balk zit oa de afstand tot de volgende afslag.

Voor jou misschien van belang, in die balk zit ook een icoontje van een loudspeakertje, als je dat icoontje aanraakt kun je daarmee tante der mond snoeren, in het icoontje van het loudspeakertje zit dan een dwars streepje ten teken dat het geluid is uitgeschakeld.

Misschien in jouw situatie misschien ooit per ongeluk aangeraakt en daarmee het geluid van de navi uitgezet? Hoop voor je dat dit misschien de oorzaak is, dan is het met een simpele aanraking van het icoontje weer opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Sonicfreak schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:06:
[...]

Ik was sowieso niet van plan om zelf de spuitbus te gaan pakken aangezien het een leaseauto is. Dus ik heb de leasemaatschappij gebeld en die gaf al snel aan dat ze de wegenwacht langs gingen sturen. Ondanks dat er een bandenboer bij mij in de buurt zit, maar die zal wel niet aangesloten zijn bij de leasemaatschappij.
Hoop dat de ANWB wegenwacht voor mij net zo vriendelijk zal zijn als voor je leasemaatschappij als mij iets soortgelijks ook overkomt (y)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• meacount
Gisteren bij de opening van Van Mossel MG Purmerend geweest.

Er hing een ongedwongen sfeer en er werd naar believen koffie, thee of fris aangeboden er waren ook lekkere hapjes aanwezig (y)

Ik was niet de enige bezoeker die kwam met zijn/haar MG4, op het moment van mijn bezoek waren dan ook zo'n beetje alle kleuren van de MG4 aanwezig, op groen na.... de X-power die voor een proefrit was bedoeld was in het rood, niets mis mee overigens, maar zo de groene nog niet in het echt gezien. Voor de oranje moest je binnen zijn, dat was geen luxery maar hij had al wel de achterwisser, handgrepen in het plafond en de 3e achterhoofdsteun achterin.

De blikvanger in de showroom was de oogverblindend mooie Cyberster

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeIp3bZYrO5kEHI0wTnRKI9jHZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kveEDLMVd34zH645WCiWnMKu.jpg?f=fotoalbum_large

Hier en daar wat natte plekken op de vloer ;) , ja, niet echt mijn ding een tweezitter, maar hier gaat je hart toch wel even sneller van kloppen <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRQfntO5Czq_kFiFi5zrcN3ryQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ks0cu3zm7WwN8B8nAKtK6GTx.jpg?f=fotoalbum_large

Stoer, mooi, prachtig..... heb er tijdens mijn bezoek enkel en alleen bewonderende complimenten over gehoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6G_XqcBLlb-VOCOWtGlfXj1pUIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIJsuCFd4UzweYIcrxeEP4yr.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, daar zullen de buren wel van opkijken als je uit of instapt 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAW7NgotJff97DwjMJgR3Z_gDQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKJHcCp8OiuWLGdF3x588s0V.jpg?f=fotoalbum_large

Liefhebbers genoeg en er waren gegadigden die hem direct wilden meenemen, ging er zelf al bijna van over de streep 8)

Je mocht er ook in zitten en de deuren openen en sluiten en ook een blik werpen in de front en achterzijde was geen probleem (y) Zoals gezegd, zelf geen klant voor een tweezitter, maar wat is tie mooi, heb er ook zelf even in plaatsgenomen en dan wordt je helemaal omsloten door de auto, net alsof je hem aantrekt. Je zit laag en daar moet je weer van gaan houden als je net als ik juist zo blij bent geworden van een wat hogere zit, denk ook niet dat hondenkind blij wordt, opsluiten in de kofferbak, die er voor een tweezitter met elektrisch te openen kap toch nog best nog wel mag zijn, is ook geen optie.

Praktisch gezien is het niets voor mij, maar oh oh oh...... wat is hij mooi en in een vlaag van verstandsverbijstering zou ik voor de bijl kunnen gaan <3

Zo..... weer met de voetjes op de grond, proefrit gemaakt met de rode MG4 X-Power, kreeg deze na een vriendelijk gesprek zonder enige terughoudendheid mee voor een proefrit van een halfuur. De auto was geleend van het filiaal in Amsterdam die hem tbv de opening had afgestaan aan Purmerend. Nu zelf al bekent met de MG4 en om het verschil in power te ervaren, de rode duivel gelijk maar in sport stand gezet en ook de OPD ingeschakeld, daarmee had ik dan gelijk de twee grootste verschillen ingeschakeld.

Direct bij wegrijden viel het sturen op, deze was in stand sport een stuk zwaarder dan mijn eigen MG4, eerlijk is eerlijk, het voelde enkel zwaarder aan, de gevoeligheid met de weg was niet veranderd, echt last van de voorwielaandrijving had je ook niet, al kon je het wel iets voelen in het stuur. OPD zal ik na deze ervaring niet echt missen als het niet als upgrade komt bij mijn huidige MG4, rijd ik nu meestal in stand 3 of A, OPD zou je als een stand 4 kunnen zien, een nog iets zwaardere regeneratie stand, was er iig niet echt van onder de indruk. Ja, waar was ik dan wel super van onder de indruk.... power power power, wat trekt dat heerlijk bruut en zonder schroom alle straatstenen uit de straat ;) Hier kun je effe vlotjes mee passeren, degene die gepasseerd wordt heeft het niet eens in de gaten, je bent er voorbij voordat ze er erg in hebben, heerlijk wat een trekkracht. :)

Ja, leuk hebbeding, maar zoals ik al eerder heb gemeld, heeft het in de praktijk in dit drukke land wel nut, je kunt er maar weinig gebruik van maken en ben zelf bang dat ik er ook echt gebruik van zal maken en het me wel eens meer dan 1 bekeuring op kan leveren. De Long Range, die met 77Kw/h accu lijkt me dan een slimmere keuze, heeft ook iets meer vermogen dan de Luxery, gaat dacht in 6 seconden naar de 100km/h en komt wat verder dan de Luxery. Denk dat ik het voorlopig nog maar even houd bij mijn zilverkleurige liefde, al was ik er die morgen wel even flink pissig op, 2 minuten om de navi op te starten :(

Oh, nog even plaatsgenomen in een ZS, komt heel degelijk over, maar vreemd genoeg ook wat krapper, waarschijnlijk door de toch wel stevige middenconsole.

Ook stond er een Marvel, dat is toch wel een forse bak, heel ander slag auto dan de MG4 en niet helemaal mijn ding, wel lekker ruim overigens (y) De MG5 heb ik niet gezien, anders had ik die ook wel even bekeken.

Was een gezellige ervaring en leuk gepraat met een paar bezoekers :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaraldBou
meacount schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 07:35:
[...]

Was gisteren even op pad naar Van Mossel MG Purmerend met behulp van de navigatie, al kende de navi de straat aldaar niet, met de postcode lukte het uiteindelijk wel om in de richting te komen.

Tijdens het navigeren zit er zo'n, toch wel beetje irritante, balk in het scherm. In die balk zit oa de afstand tot de volgende afslag.

Voor jou misschien van belang, in die balk zit ook een icoontje van een loudspeakertje, als je dat icoontje aanraakt kun je daarmee tante der mond snoeren, in het icoontje van het loudspeakertje zit dan een dwars streepje ten teken dat het geluid is uitgeschakeld.

Misschien in jouw situatie misschien ooit per ongeluk aangeraakt en daarmee het geluid van de navi uitgezet? Hoop voor je dat dit misschien de oorzaak is, dan is het met een simpele aanraking van het icoontje weer opgelost. :)
En hoe voelde de LKA aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
meacount schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 07:35:
[...]

Ik ken het balkje, en het geluid staat daar aan 🫠

Toch maar eens met MG bellen. Hoewel CarPlay het wel gewoon goed doet dus de nood is ook niet zo heel hoog…

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
De LKA had bij deze proefrit niet echt mijn aandacht, het bedieningsscherm stond op nachtstand en was vrij donker ingesteld op dat moment, nodigde dan ook niet echt uit om er allerlei persoonlijke instellingen op los te laten.

Bij instappen gezien dat er nog 70% in de accu zat en gelijk het scherm gepakt waarmee je de rijinstellingen aanpast, dit was nodig omdat het niet zoals bij mijn eigen auto onder het linker sterretje op het stuur stond ingesteld. Hij stond standaard bij het starten op normaal, deze op sport gezet en hierna naar beneden gescrolled om de OPD aan te zetten.

Ik had het hele halfuur niet nodig om het verschil in vermogen tussen de X Power en mijn Luxery te ervaren, het ging mij in 1e instantie om het gevoel van het grote vermogen te ervaren en een beetje bijzaak, ook de OPD om te ervaren wat dat nu precies inhoud.

De LKA zou dan, in de 15 tot 20 minuten die ik voor deze ervaring nodig had, bijgestaan moeten hebben, maar om de LKA te ervaren heb je denk ik minstens toch wel een uurtje en wat verschillende wegen nodig om daar wat over te kunnen roepen. Ik heb tijdens mijn ritje dan ook niet op de LKA gelet en dacht dat hij maar of 1 of 2x zich wilde bemoeien met mijn stuurkunsten.

OPD zou ik niet missen, het extra vermogen van de X Power mogen ze per direct in mijn Luxery zetten, heerlijk brute kracht d:)b , maar of ik er verstandig aan zou doen is een heel ander verhaal........, maar ja, een auto koop je soms ook niet met het verstand alleen ;)

Misschien toch maar eens een proefrit overwegen in de MG4 met het extra grote accupakket van 77kW/h, meer range en ook meer power dan de Luxery en misschien daarmee een slimmere keuze dan de X Power, lastig lastig lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
DigitalExorcist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:14:
[...]

Ik ken het balkje, en het geluid staat daar aan 🫠

Toch maar eens met MG bellen. Hoewel CarPlay het wel gewoon goed doet dus de nood is ook niet zo heel hoog…
Yep.... blijft vreemd dat de dame zich niet laat horen, wel een beetje jammer want je mist wel de lachwekkende en onverstaanbare manier van de Engels sprekende dame als zij zich waagt aan straat- en plaatsnamen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:38
Sonicfreak schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:06:
[...]

merk je dit in je bereik ? of weinig/niet met de meegeleverde banden gereden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sonicfreak
mrBrainY schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

merk je dit in je bereik ? of weinig/niet met de meegeleverde banden gereden?
Ik kan er geen oordeel over geven aangezien de auto afgeleverd is met de all season banden. Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Ik denk zelf dat het niet veel verschil zal maken.
Andere velgen heeft volgens mij meer invloed dan andere banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
In de UK hebben 2 MG4, 1 met 17" velgen en 1 met 18" (meen ik, kan artikel niet meer vinden) een traject onder zoveel mogelijk dezelfde omstandigheden, afgelegd: scheelde 9% range ten nadele vd 18".

Informatief artikel over pro's en contra's van grote velgen vd ANWB.

https://www.anwb.nl/exper...s-de-zin-van-grote-velgen

[ Voor 16% gewijzigd door Garrelt op 10-10-2023 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:06
Verschil in verbruik tussen 17" en 19" heeft You Tuber Tarik met de MG4 Luxury uitgetest:
YouTube: 19 Zoll vs 17 Zoll Felgen im MG4 Luxury. Verbrauchsunterschied im Wi...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garrelt
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Het was een Engelse site, maar bedankt! Tarik komt op 8,5% meer verbruik 19" t.o.v. 17" velgen.

Ieder zijn meug natuurlijk, maar ik heb bewust voor de 17" Luxury gekozen: zuiniger, wat betere vering, minder bandgeruis, tikkie veiliger onder natte omstandigheden en, tja, nog met dat zwarte dak. De ruitenwisser achter heb ik nog niet gemist en het zicht achter is toch al niet super. De 2 hoofdsteunen achter liggen op de vloer ter verbetering vh zicht (ik rij alleen of met z'n tweeën). Maar de verschillen zijn minimaal en 19" staat wat robuuster.

[ Voor 9% gewijzigd door Garrelt op 10-10-2023 13:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Troetelbeer
Garrelt schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:26:
Het was een Engelse site, maar bedankt! Tarik komt op 8,5% meer verbruik 19" t.o.v. 17" velgen.

Ieder zijn meug natuurlijk, maar ik heb bewust voor de 17" Luxury gekozen: zuiniger, wat betere vering, minder bandgeruis, tikkie veiliger onder natte omstandigheden en, tja, nog met dat zwarte dak. De ruitenwisser achter heb ik nog niet gemist en het zicht achter is toch al niet super. De 2 hoofdsteunen achter liggen op de vloer ter verbetering vh zicht (ik rij alleen of met z'n tweeën). Maar de verschillen zijn minimaal en 19" staat wat robuuster.
Hier hetzelfde, ik moet er niet aan denken om de tweede editie te hebben met die ruitenwisser, derde hoofdsteun en zonder zwart dak...Enkel one pedal drive zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldBou
Troetelbeer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:40:
[...]

Hier hetzelfde, ik moet er niet aan denken om de tweede editie te hebben met die ruitenwisser, derde hoofdsteun en zonder zwart dak...Enkel one pedal drive zou leuk zijn.
Kan dat one pedal drive niet softwarematig met een update worden toegevoegd?
Pagina: 1 ... 11 ... 69 Laatste