walkstyle schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:15:
Controllers zijn vrij stabiel, als ze ook een reserve controller hebben, zie ik daar het probleem niet, dit is als een auto ongeluk en dan de schuld geven aan het stuur, ik zou het toch eerder elders vinden.
Het gaat niet per se om de controller en of je er de schuld aan moet geven. Eerder dat het emblematisch is voor de engineering en hoe die duikboot is ontworpen.
Controller OK. Veel ruwbouwmateriaal (zelf rijdende betonboren, grondverdichters) gebruiken tegenwoordig ook controllers. Militaire drone piloten ook bvb. En vermoedelijk nog veel meer toepassingen in fabrieken/logisctics/noem maar op. Exact omwille van de reden die al beschreven is, namelijk dat ze best wel robuust zijn.
Maar dan ga je toch geen draadloos model nemen, op Bluetooth dan nog wel.

Ik heb hier al vaak bluetooth beschreven als het protocol uit de hel. In de auto die ik rijd (modern/nieuw) met een iPhone 13 is het ook 1 op 4 keer hard vechten om een connectie te hebben en te houden. Soms gewoon onmogelijk, en dan moet je je daar bij neerleggen.
Maar voor de echte tech entrepreneur staat een fancy touchscreen en draadloze controller 'zo cool', want 'toekomst', 'star trek' en dat soort nonsens meer. Ipv beroep te doen op vertrouwde en robuuste engineering en zoveel mogelijk points of failure zo redundant en stabiel mogelijk te maken. Zeker met dit soort ultra gevaarlijke expedities.
En hier rijd je niet op de weg/aardoppervlak of zit je in een fabriekspand aan een robot, waar je je gemakkelijk even aan de kant kan zetten en lopen klooien met je bluetooth verbinding.
Neem dan op zijn minst de bekabelde versie

Ik gebruik zelfs een kabel om een xbox controller aan te sluiten op de gamelaptop. Want KISS, keep it simple stupid. Werkt gewoon.
Nu verwacht ik ook niet dat dit het probleem is, want vooruit/achteruit met die controller en de snelheden daar beneden, is vast niet meer dan een gimmick om de crew wat te doen te geven. Als ze ergens zijn vast komen te zitten, zal dat met of zonder controller wel een probleem zijn.
Ik mag alleen hopen dat er MECHANISCHE releases en 'levers' zijn om ballast te lossen of andere reddingssystemen te activeren