Ik was nooit van mijn leven ingestapt. Maar dat is een hele andere discussie.GeeEs schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:48:
[...]
Als je nu nog steeds beweert dat ze (de medereizigers) zich niet bewust waren -of konden zijn- van de echte gevaren... dan houd het inderdaad op.
Ik deel die mening dus absoluut niet want dat lijkt mij dus juist heel erg onwaarschijnlijk...
Wat betreft het skydiven en het contract...
Als in dat contract ook eerlijk stond dat de instructeur de parachute er gewoon in had gepropt en dat dit dus niet voldeed aan de officiële normen... Dan ben je toch echt een mafkees als je dat contract wel tekent en springt? Want dat is namelijk wel wat hier dus (helaas) is gebeurd.
In het contract stond letterlijk dat de boot aan geen enkele norm voldeed. En dat de passagiers er rekening mee moesten houden dat er een behoorlijk groot risico was op trauma of de dood.
Hoeveel is dan behoorlijk groot?
Nouja, dat is dus voor iedereen vrij te interpreteren denk ik... En jij kan volgens jou kan je dat zelfs uitrekenen?nou kom maar op...
Maar zeg nou zelf... Had jij getekend?
Ceo is zeker nalatig geweest... En niet alleen hij.
Moet OceanGate zich verantwoorden? Wat mij betreft wel, dit wil je natuurlijk niet nog een keer laten gebeuren. Betekent dat dat het nooit meer fout zal gaan? Helaas niet.
En ik zeg niet dat ze zich niet bewust waren van gevaren. Maar je hebt gewoon bepaalde gradaties.
Ik zuig dit nu uit mijn duim, maar gewoon als voorbeeld,
Op het vliegtuig is het gevaar op een ongeluk 1%,
In de auto is het 5%,
In de achtbaan is het 10%,
Op de motor is het 15%,
Maar bij skydiven is het 50%,
Diepzee duiken 60%,
Etc etc.
Ze zullen misschien gedacht hebben dat het 50-60% kans op een ongeluk was, terwijl met de praktijken van de CEO de kans op gevaar eerder 90-100% was.
Er kan wel zo veel in het contract staan, contracten gaan ook maar zo ver. Ik kan jou ook een contract laten tekenen dat ik je mag vermoorden. Dat wil niet zeggen dat ik jou dan legaal mag vermoorden. Zo werkt het gewoon niet, er zijn grenzen.