Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 22 ... 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvhpsb
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 15:32
Ophidian Wanneer is de SR besteld ? Particulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ88
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:23
hansmw schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:54:
Even voor degenen die na aflevering geen Internet in de EX30 hebben.

Afgelopen maandag is mijn EX30 afgeleverd. De auto is bij de dealer gekoppeld aan mijn Volvo-ID via de app en daarnaast heb ik mijn Google account ingesteld. Dat was voldoende bij mijn laatste XC40 maar nu had ik na een paar dagen nog steeds geen Internet.

Uiteindelijk ontdekte ik in de EX30 app een berichtje met de melding dat mijn Internet nog geactiveerd moest worden. In dat berichtje stond een link die een scherm opent om met de Volvo-ID een Vodafone account aan te maken waarbij nogmaals ingelogged moest worden met mijn Volvo-ID en persoonsgegevens moesten worden ingevoerd. 5 minuten later verscheen de internet verbinding in mijn auto.

Wat mij betreft een merkwaardige procedure waarvan mijn dealer ook niet op de hoogte was. Je zou zeggen dat al de gevraagde gegevens al bekend moeten zijn aangezien de app al is gekoppeld aan de Volvo-ID.
Waar zag je dat berichtje in de app? Bij het belletje rechts bovenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Ootje schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:24:
[quote]Ophidian schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:18:
[...]

Staan nog op de boot. Onze is een SR en is onderweg.
[/quote
Hoe kan jij jou auto volgen?
Mij lukt het niet , ook niet via de vin nummer .
Lukt mij ook niet. Maar heb al een tijd lang de VIN en komt deze maand binnen bij de dealer. Dus hij is op transport ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
pvhpsb schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:26:
Ophidian Wanneer is de SR besteld ? Particulier?
Juni 2023, particulier

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-03 10:04
JJ88 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:26:
[...]

Waar zag je dat berichtje in de app? Bij het belletje rechts bovenin?
Inderdaad bij het belletje bovenin. Klik op het belletje en alle berichten worden getoond.

[ Voor 11% gewijzigd door hansmw op 08-03-2024 06:40 ]

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:50
Ootje schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:24:
[quote]Ophidian schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:18:
[...]

Staan nog op de boot. Onze is een SR en is onderweg.
[/quote
Hoe kan jij jou auto volgen?
Mij lukt het niet , ook niet via de vin nummer .
Hoe kom je überhaupt aan een VIN? Via dealer of Volvo klantenservice?

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

iHansz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:16:
[...]

Toen ik de EX30 app had geïnstalleerd, verscheen die daar automatisch

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
[...]

Van de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ88
  • Laatst online: 16:23
hansmw schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:35:
[...]

Inderdaad bij het belletje bovenin. Klik op het belletje en alle berichten worden getoond.
Bedankt. Ik ben up-to-date geeft die aan dus zal al geregeld zijn door de dealer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 07:51
Na Finland en Duitsland is nu ook in België het modeljaar 2025 te configureren op de Volvo-site. Zal wel niet lang meer duren voordat deze ook in Nederland komt dan.

Neem aan dat al bestelde auto's nog gewoon uitgeleverd worden zoals modeljaar 2024, dus met de typeaanduiding op de zijkant ipv achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-05 21:41
[...]

Via mijn dealer..
Ik heb het idee dat als je hem gekocht heb dat je alles kan volgen en als je hem lease dat alles via de dealer gaat , die besteld hem via de leasemaatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
Del Boske schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:41:
[...]Toen ik de EX30 app had geïnstalleerd, verscheen die daar automatisch
Oooooh :o Heb de App natuurlijk ook al geïnstalleerd, maar daarin kan ik alleen 'Afmelden' of ' Verbinden'. Als ik verbinden kies, dan geef die aan dat ik te vroeg ben en dat Volvo een mail stuurt als de auto klaar is. Bijzonder. Waarschijnlijk bedoelen ze, gast je bent veel te ongeduldig, wacht nou maar gewoon op je beurt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Ootje schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:24:
[...] Via mijn dealer..
Ik heb het idee dat als je hem gekocht heb dat je alles kan volgen en als je hem lease dat alles via de dealer gaat , die besteld hem via de leasemaatschappij.
Nou, heb hem particulier gekocht en ik vind de communicatie een beetje matig tot slecht, maar kan ook aan mij liggen natuurlijk. Als ze niets te melden hebben, hoef je niet elke week te mailen. Maar een beetje de klant opwarmen zou wel aardig zijn. Je koopt niet een pakje boter. Heb alleen een mail van Volvo ontvangen om alvast m'n Volvo-ID aan te maken. En alles volgen? Waar dan? In m'n Volvo-ID staat 'Er zijn actieve bestellingen bekend', waarbij iemand hier al opmerkte dat waarschijnlijk het woordje 'niet' is weggevallen. In de App is er ook nog niets.

Ik zal wel veel te ongeduldig zijn. Maar ook bij m'n huidige auto (Honda e) was 't bestellen en dan 9 maanden niets meer horen. Had hogere verwachtingen van Volvo. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Weet iemand of je bij de EX30 ook via VPCS* / DCS** ook een jaar gratis Large abonnement krijgt? Heb zelf voor mijn C40 nog ruim 9 maanden gratis Large abonnement (in dec '23 aangevraagd), familielid heeft nu een EX30 en ik wilde de pas aanvragen, maar zag nergens of het "large" abonnement gratis is de eerste 12 maanden (het heet in de EX30 app volgens mij "plus" ipv Large :S )
Ik weet dat je bij de XC40, C40 tot eind februari '24 de tijd had om de 12 maanden gratis te claimen.

*Volvo Public Charging Service
**Digital Charging Solutions

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ootje
iHansz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:32:
[...]

Nou, heb hem particulier gekocht en ik vind de communicatie een beetje matig tot slecht, maar kan ook aan mij liggen natuurlijk. Als ze niets te melden hebben, hoef je niet elke week te mailen. Maar een beetje de klant opwarmen zou wel aardig zijn. Je koopt niet een pakje boter. Heb alleen een mail van Volvo ontvangen om alvast m'n Volvo-ID aan te maken. En alles volgen? Waar dan? In m'n Volvo-ID staat 'Er zijn actieve bestellingen bekend', waarbij iemand hier al opmerkte dat waarschijnlijk het woordje 'niet' is weggevallen. In de App is er ook nog niets.

Ik zal wel veel te ongeduldig zijn. Maar ook bij m'n huidige auto (Honda e) was 't bestellen en dan 9 maanden niets meer horen. Had hogere verwachtingen van Volvo. :-(
De Hoegh Jacksonvile komt morgen aan in Brugge....Denk dat een hoop dealers bevoorraad gaan worden volgende week .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:56

Vanaf 5:53 update over issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-07 22:04
Heeft iemand ooit iets anders dan LTE gezien? Bv 4G of 5G? Ik dacht wellicht heb ik slecht bereik, maar nergens wordt het beter dan LTE. Overigens ervaar ik geen last daarvan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
Ruvo schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:13:
Heeft iemand ooit iets anders dan LTE gezien? Bv 4G of 5G? Ik dacht wellicht heb ik slecht bereik, maar nergens wordt het beter dan LTE. Overigens ervaar ik geen last daarvan.
Varieert bij mij tussen 5G en LTE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mate68
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik las ergens dat iemand hier ook iets over melde en dat hij soms 5G had.

Ik dachts dat de auto alleen LTE heeft en je gsm in de auto bv 5G. Maar kan dat stukje tekst niet meer vinden.

Voor wat het waard is, wij hebben ook alleen maar LTE, en deze werkt bij ons ook prima. Alleen de radio is een dingetje... Ik zet meestal Spotify aan en die werkt super..

Ps wat een fantastisch geluid zit er in die installatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:22
Misschien heb ik verkeerd gekeken, ik had LTE. Maar sinds ik het Vodafone internet-in-the-car had geactiveerd heb ik 5G en heb ik LTE niet meer gezien. Ook DAB+ werkt prima. (Vele malen beter dan in mijn voorgaande Renault Captur PHEV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-07 20:57

mausy5043

Don't panic.

Ootje schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:52:
[...]

De Hoegh Jacksonvile komt morgen aan in Brugge....Denk dat een hoop dealers bevoorraad gaan worden volgende week .
Dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

De auto's gaan niet rechtstreeks vanaf de boot naar de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Laatst online: 10-12-2024
Soms kortstondig 5G, wel maar 1 signaalbalkje, daarna gaat ie snel weer naar LTE (vol bereik). Flippert de hele tijd tussen 5G en LTE

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-06 13:41
iHansz schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:32:
[...]

Als je een Volvo ID aanmaakt, kun je iig de app downloaden en inloggen in de app. Daar kon ik nu de bestelling bekijken, automatische updates activeren en het internetaccount (Vodafone) aanmaken. Je kunt ook op de Volvo site inloggen (rechtsboven) en dan zie je ook nog wat meer info en de bestelstatus. Dat zit niet in de app helaas.

Verder heb ik gemerkt - bij Care by Volvo althans - dat je wel toestemming moet geven voor updates, aanbiedingen en info. Dat had ik aangevinkt en ik kreeg ook een mailtje dat mijn auto in productie was (op 2e kerstdag! :9~ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetha
  • Laatst online: 17:28
lmvoo schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:01:
[...]

Als je een Volvo ID aanmaakt, kun je iig de app downloaden en inloggen in de app. Daar kon ik nu de bestelling bekijken, automatische updates activeren en het internetaccount (Vodafone) aanmaken. Je kunt ook op de Volvo site inloggen (rechtsboven) en dan zie je ook nog wat meer info en de bestelstatus. Dat zit niet in de app helaas.

Verder heb ik gemerkt - bij Care by Volvo althans - dat je wel toestemming moet geven voor updates, aanbiedingen en info. Dat had ik aangevinkt en ik kreeg ook een mailtje dat mijn auto in productie was (op 2e kerstdag! :9~ )
Dit werkt allemaal niet als je m zelf koopt. Tenminste, dat heb ik via de dealer en via de volvo website te horen gekregen. Gelukkig heb ik een dealer die me van alle info voorziet als ik daarom vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-07 22:47
Vandaag van volvo info gehad over het laadlimiet "issue". Volgens volvo werkt het zoals bedoeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvzKsiV9_UnPosMMSDmrhk6r8wo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YCE3prUp0epNP6mqTgaEPEYL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HermanvdB
ruudbeest schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:49:
Vandaag van volvo info gehad over het laadlimiet "issue". Volgens volvo werkt het zoals bedoelt
Mooi bericht, maar toch is dit niet zo. Mijn ervaring is dat wanneer je het inschakelt en de slider van 6 A op 12 A zet, daarna de auto afsluit en de volgende keer vervolgens weer de instelling bekijkt, deze toch echt weer op 6 A staat en niet op 12 A waarop je de auto hebt achtergelaten.
Aangezien mijn privé laadpunt over dynamic load balancing beschikt, heb ik schuifje nu maar uitgeschakeld. Dus voor mij geen punt, maar het klopt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Konila
  • Laatst online: 20-01 22:00
mausy5043 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:56:
De auto's gaan niet rechtstreeks vanaf de boot naar de dealer.
Dat denk ik wel. Mijn dealer verwacht een aantal auto’s volgende week, en die komen van de Hugh Jacksonville.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
Dan wachten we nog even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

HermanvdB schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:46:
[...]

Mooi bericht, maar toch is dit niet zo. Mijn ervaring is dat wanneer je het inschakelt en de slider van 6 A op 12 A zet, daarna de auto afsluit en de volgende keer vervolgens weer de instelling bekijkt, deze toch echt weer op 6 A staat en niet op 12 A waarop je de auto hebt achtergelaten.
Aangezien mijn privé laadpunt over dynamic load balancing beschikt, heb ik schuifje nu maar uitgeschakeld. Dus voor mij geen punt, maar het klopt niet.
Inderdaad en ook als je de slider uitzet krijg je niet meer dan 6A. Alhoewel ze het vanavond "goed" doet. Zeker de moeite waard om in de gaten te houden iig.

[ Voor 6% gewijzigd door mausy5043 op 08-03-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
Het lukt mij niet om thuis te laden via een ingestelde tijd, dus bijvoorbeeld in de nacht. Tijd ingesteld, laadkabel aangesloten, de auto zegt op het scherm: laden start om …. Uur. Maar de volgende morgen heeft hij niet geladen. Zijn er onder jullie die wel met een ingestelde tijd kunnen laden? En zijn er ook met dezelfde ervaring?. Zie ik soms een instelling over het hoofd? Ik heb de dealer gebeld, maar de verkoper wist ook geen oplossing, Hij zou het aan de werkplaats voorleggen. Mocht ik nieuws hebben horen jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
Kwakjan schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:30:
Het lukt mij niet om thuis te laden via een ingestelde tijd, dus bijvoorbeeld in de nacht. Tijd ingesteld, laadkabel aangesloten, de auto zegt op het scherm: laden start om ….
Het laden via een ingestelde tijd ging bij zonder problemen. Startte keurig op de ingestelde tijd. Wellicht overbodige vraag, maar heb je wel de eindtijd correct ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 17:51
@Kwakjan welke laadpaal heb je, en is die ooit getest met een andere auto?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
HermanvdB schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:45:
[...]

Het laden via een ingestelde tijd ging bij zonder problemen. Startte keurig op de ingestelde tijd. Wellicht overbodige vraag, maar heb je wel de eindtijd correct ingesteld?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiJfDG4qwv8ZdPPUXAs72OibXq0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xj6Pm54aF6wzIAZTiAZ5UA9K.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
@Kwakjan Stond de tijd in de Volvo goed? Ik heb een paar keer gehad dat die niet goed stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
guido66 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:46:
@Kwakjan welke laadpaal heb je, en is die ooit getest met een andere auto?
Het is een Ratio Solar. De auto laadt prima, zowel gestart vanuit de auto als via de laadpaal app. Alleen niet via een tijdslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
Zapato schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:54:
@Kwakjan Stond de tijd in de Volvo goed? Ik heb een paar keer gehad dat die niet goed stond.
De tijd staat goed. Ik heb de instelling van de systeemtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske

Del Boske

Ready, willing and able

De 6A laadlimiet heeft volgens mijn dealer te maken met je laadprofiel. Als je kiest voor dagelijks (90%) heb je nergens last van. Als je hem zet op aangepast, komt dit soms voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
Del Boske schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:04:
De 6A laadlimiet heeft volgens mijn dealer te maken met je laadprofiel. Als je kiest voor dagelijks (90%) heb je nergens last van. Als je hem zet op aangepast, komt dit soms voor.
Ga ik uittesten. Hopelijk werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Kwakjan schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:54:
[...]

Het is een Ratio Solar. De auto laadt prima, zowel gestart vanuit de auto als via de laadpaal app. Alleen niet via een tijdslot.
Maar dat kan ook aan de laadpaal liggen. Kun je een tijdslot in de laadpaal instellen in plaats van in de auto?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
guido66 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:38:
[...]

Maar dat kan ook aan de laadpaal liggen. Kun je een tijdslot in de laadpaal instellen in plaats van in de auto?
Ja, dat kan ook. Heb ik ook geprobeerd maar werkt ook niet. Ik heb ook de app van de laadpaal uitgelogd, maar ook dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
Ik heb het laadprofiel op 90% staan en toch heb ik er last van.
@Kwakjan lijkt inderdaad goed te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door HermanvdB op 08-03-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Kwakjan schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:49:
[...]

Ja, dat kan ook. Heb ik ook geprobeerd maar werkt ook niet. Ik heb ook de app van de laadpaal uitgelogd, maar ook dat maakt geen verschil.
Als je het Tweakers forum doorzoekt, vind je ook problemen van de Ratio met de Megane. Ik zou dit als bug bij zowel Volvo als Ratio melden, en hopen dat er een update komt van 1 of andere zijde.

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn P2 en Zappi. Daar bleek het een instelling in mijn Zappi te zijn. Zijn er in de Ratio nog instellingen waar je mee kunt experimenteren?

Je kunt het hier ook eens melden: Ervaringen Ratio Solar

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 08-03-2024 23:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ruudbeest
HermanvdB schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:46:
[...]

Zoals het daar beschreven staat klopt het wel. Maar als je idd de laadbeperking op disabled laat staan en na enkele ritjes weer gaat laden zonder aan de settings te komen heb je zeker niet een normaal laadvermogen tot je beschikking.

Vandaag ook weer. Auto aangesloten op een openbare laadpaal 11kw. Laadbeperking stond al uit en ik zie in het laadscherm een laadtijd van meer dan 9 uur. 8)7

Tijdje zo laten staan en het ging echt niet naar beneden. Zodra ik het laadbeperking aanzet start de optie idd op 6A. Zodra ik de schuif naar 32A zet zakt de laadtijd naar iets minder dan 4 uur met 15A laadvermogen.

Dat is zoals ik het zou verwachten direct als ik een laadsessie start met de laadbeperking uit.

Ps. Ik laat het nog niet rusten bij Volvo en heb mijn bevindingen met video opnamen naar volvo verstuurd

[ Voor 4% gewijzigd door ruudbeest op 08-03-2024 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
Zojuist nog even het laden getest. Voordat ik wegreed laadbeperking van uit naar aan gezet en laadbeperking op 22 A gezet. Half uurtje boodschappen gedaan, terug naar huis gereden en thuis de laadbeperking gecontroleerd: tot mijn verbazing stond deze nog steeds op 22 A! Dit in tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen.
Vervolgens de auto aangesloten op mijn eigen laadpaal. De auto staat nu te laden met 10.3 kW (maximale vermogen is 11.0 kW).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0U__xDzhw8PpDsE3hOaR5HNFRUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oWwhyAARfqrDwl8B6pg8xSpy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Tl79fwTEq0mRW3Z2cDZXGXYCxg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lCxRFv22sRWCnnO7Q0VBUHAi.jpg?f=user_large

Overigens, de afgelopen dagen stond de auto verbonden met 5G, nu met LTE.

[ Voor 4% gewijzigd door HermanvdB op 09-03-2024 09:25 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske

Del Boske

Ready, willing and able

Het gaat er juist om dat je hem op dagelijks zet ipv aangepast. Percentage maakt niet uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dOyv48DSD5AuifHlAharkHt1GU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gFJ0BzYav9lgFB7unocHbxxm.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Wat hebben die 3 knoppen überhaupt voor functie? Als je 100% nodig bent zet je de slider toch op 100% en als je dst nirt nodig bent laat je het lekker op 80 of 90% staan... 🤔

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Juancho schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:19:
Wat hebben die 3 knoppen überhaupt voor functie? Als je 100% nodig bent zet je de slider toch op 100% en als je dst nirt nodig bent laat je het lekker op 80 of 90% staan... 🤔
Ja, het heeft wel een beetje "elektrische auto's voor dummy's" vibe. Waarschijnlijk bedacht om het scherm te vullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Laatst online: 11-07 21:34
Misschien betekent Dagelijks dat hij de instelling van de slider onthoudt, en Aangepast dat hij daarna teruggaat naar de instelling van Dagelijks?
Dus als Dagelijks op 6A staat en Aangepast zet je op 32A, de eerstvolgende lading met 32A gaat maar de daarnavolgende lading weer op 6A?

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dat lijkt me totaal niet logisch maar er zijn wel veel meer dingen bij Volvo die ik niet zo logisch vind 😏

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
Zoals @MartijnEV schrijft, het zou logisch kunnen zijn dat de instelling van de maximale laadstroom bij Dagelijks wordt onthouden en bij de instelling Aangepast de instelling van de maximale laadstroom eenmalig is en na het laden terug gaat naar de standaard instelling van 6 A. Echter, zojuist is het laden van mijn auto voltooid (op de stand Aangepast) bij een maximum van 22 A. De instelling staat nu nog steeds op 22 A, ook na wegrijden, afsluiten en opnieuw controleren.
Het is niet allemaal zo belangrijk, maar je wil niet dat wanneer je écht moet bijladen je verrast wordt met een maximaal vermogen van 6 A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
In het kader van les 4 uit de cursus Volvo EX30 voor Dummies: hoe stel ik het scherm in op Calm View?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

HermanvdB schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:16:
In het kader van les 4 uit de cursus Volvo EX30 voor Dummies: hoe stel ik het scherm in op Calm View?
De enige manier die ik heb gevonden is om de custom knop te definieren voor die functie.
Dat hele calm view viel trouwens erg tegen. Het grote display bleef gewoon op maps staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

HermanvdB schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:14:
Echter, zojuist is het laden van mijn auto voltooid (op de stand Aangepast) bij een maximum van 22 A. De instelling staat nu nog steeds op 22 A, ook na wegrijden, afsluiten en opnieuw controleren.
Is mij ook een keer overkomen, maar lijkt niet erg repeatable.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruvo
  • Laatst online: 11-07 22:04
Lange wachtwoorden mag niet van Volvo 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0asD2gXnbKYtY0uerfMHIxCA7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGroG4TNEi7isQsDHFRFP6pC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Laatst online: 07-07 14:52
Ruvo schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:54:
Lange wachtwoorden mag niet van Volvo 😅

[Afbeelding]
Wel als je de eerste 'a' eraf haalt :P

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Laatst online: 11-07 21:34
HermanvdB schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:14:
Zoals @MartijnEV schrijft, het zou logisch kunnen zijn dat de instelling van de maximale laadstroom bij Dagelijks wordt onthouden en bij de instelling Aangepast de instelling van de maximale laadstroom eenmalig is en na het laden terug gaat naar de standaard instelling van 6 A. Echter, zojuist is het laden van mijn auto voltooid (op de stand Aangepast) bij een maximum van 22 A. De instelling staat nu nog steeds op 22 A, ook na wegrijden, afsluiten en opnieuw controleren.
Het is niet allemaal zo belangrijk, maar je wil niet dat wanneer je écht moet bijladen je verrast wordt met een maximaal vermogen van 6 A.
Maar was dat op dezelfde dag of de volgende dag? :)

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakjan
guido66 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:06:
[...]

Als je het Tweakers forum doorzoekt, vind je ook problemen van de Ratio met de Megane. Ik zou dit als bug bij zowel Volvo als Ratio melden, en hopen dat er een update komt van 1 of andere zijde.

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn P2 en Zappi. Daar bleek het een instelling in mijn Zappi te zijn. Zijn er in de Ratio nog instellingen waar je mee kunt experimenteren?

Je kunt het hier ook eens melden: Ervaringen Ratio Solar
Ik heb het probleem opgelost. Het heeft inderdaad met de laadpaal te maken. Ik heb de auto ingevoerd in de laadpaal app. Als ik de kabel aansluit op de oplader en de auto dan zegt de oplaad app 'auto aangelsloten'. Dus ik ging er vanuit dat het opladen dan zou starten als de auto daarom zou vragen. Maar na veel proberen blijkt dat ik in de oplaad app de auto moet selecteren en dan op start moet klikken. Dat start en stopt het opladen keurig op het ingestelde tijdslot.
Op zich is dat wel prettig want dan kan ook niet iedere willekeurige ander de laadpaal gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mate68
Helaas is ook dit niet waar. Die van ons staat op "Dagelijks (90%)" en geeft ook altijd 6A aan.
Ik stoor mij er niet aan maar het zou mooi zijn als de ingestelde stand gewoon blijft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakjan
Het blijkt inderdaad zo te zijn. Als je het laadprofiel op 'dagelijks' zet is er geen probleem. De variabele instelling wordt niet opgeslagen en is dus alleen voor 1 'live sessie' opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Op hoeveel Ampere zetten jullie eigenlijk de auto bij thuis laden aan de eigen paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 20:53

Swerfer

Hmm...

Mate68 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:29:
Op hoeveel Ampere zetten jullie eigenlijk de auto bij thuis laden aan de eigen paal?
Dat hangt van je thuisinstallatie af en of je loadbalancing hebt. Ik zet (ik heb hem nog niet) de auto op maximaal en dat wordt bij de SMER+ 16A. Ik heb loadbalancing, dus regelt de lader zelf terug als er andere grote verbruikers stroom gaan vragen. Ik heb 3x 25A, dus blijft er per fase nog 9A over. Loadbalancing zal dus af en toe in moeten grijpen als mijn kookplaat op strandje turbo gaat of een wasmachine gaat verwarmen. Mijn warmtepomp heeft aan 9A meer dan genoeg...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Kwakjan schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:03:
[...]

Het blijkt inderdaad zo te zijn. Als je het laadprofiel op 'dagelijks' zet is er geen probleem. De variabele instelling wordt niet opgeslagen en is dus alleen voor 1 'live sessie' opladen.
Niet mijn ervaring. Het profiel, noch de switch (automatisch/hand) maakt ook maar iets uit. Instelling springt uiteindelijk weer terug naar 6 A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Swerfer schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:41:
[...]

Dat hangt van je thuisinstallatie af en of je loadbalancing hebt. Ik zet (ik heb hem nog niet) de auto op maximaal en dat wordt bij de SMER+ 16A. Ik heb loadbalancing, dus regelt de lader zelf terug als er andere grote verbruikers stroom gaan vragen. Ik heb 3x 25A, dus blijft er per fase nog 9A over. Loadbalancing zal dus af en toe in moeten grijpen als mijn kookplaat op strandje turbo gaat of een wasmachine gaat verwarmen. Mijn warmtepomp heeft aan 9A meer dan genoeg...
Ja sorry, vergeten te vermelden... Hier de zelfde situatie. Maar duidelijk verhaal. Je kan hem dus eigenlijk altijd op voluit zetten.

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Mate68 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:49:
[...]
Je kan hem dus eigenlijk altijd op voluit zetten.
Inderdaad. De begrenzer in de auto zit er in omdat in uitzonderlijke gevallen/landen de laadpaal of achterliggende infra niet begrensd is. Om te voorkomen dat je dan alle stoppen laat springen, kan in zo'n geval de auto begrensd worden op een bepaald amperage. Ook mensen die geen load-balancing hebben kunnen voorkomen dat er onnodig veel stroom geimporteerd wordt als de zonnenpanelen nog leveren door de vraag van de auto te knijpen. En zo zijn er ongetwijfeld nog wel wat situaties te bedenken, maar da's meer voor een ander topic. Begrenzing in de auto kan vrijwel altijd uit (lees: maximaal), tenzij er een specifieke reden is omdat niet te doen en dan ken je die reden wel ;-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 22:06
Is er iemand die mij de afmetingen van de kofferbak kan geven, als de "plank" in de hoge stand ligt. Dus niet de inhoud in liters, maar de lengte en breedte (hoogte is nu even minder belangrijk).

Nog een keer gezocht en uiteindelijk gevonden: https://www.media.volvoca...-technical-specifications

[ Voor 28% gewijzigd door ajouwens op 10-03-2024 12:10 . Reden: Link naar Tech Specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
mausy5043 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:49:
[...]

Niet mijn ervaring. Het profiel, noch de switch (automatisch/hand) maakt ook maar iets uit. Instelling springt uiteindelijk weer terug naar 6 A.
Het klopt wel wat je zegt, maar als je het laadprofiel op dagelijks zet dan laadt de auto met het maximum van de laadpaal installatie ondanks dat de instelling op 6A staat. Dat is tenminste zoals ik het ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
De spiegelinstelling zou je aan je profiel kunnen koppelen en deze weer aan je keycartd, alleen doet hij dit nog niet bij mij ( ik bedoel dus de spiegelinstelling koppelen aan je profiel cq keycard ) lukt dit wel bij jullie?

En als ik instap staat het profiel altijd op het profiel van mijn vriendin ( ook als ik als laatste gekoppeld stond ), terwijl ik als eigenaar in het systeem sta. Hoe gaat dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
Mate68 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:13:
De spiegelinstelling zou je aan je profiel kunnen koppelen en deze weer aan je keycartd, alleen doet hij dit nog niet bij mij ( ik bedoel dus de spiegelinstelling koppelen aan je profiel cq keycard ) lukt dit wel bij jullie?

En als ik instap staat het profiel altijd op het profiel van mijn vriendin ( ook als ik als laatste gekoppeld stond ), terwijl ik als eigenaar in het systeem sta. Hoe gaat dit bij jullie?
Had ik ook last van. Ik had dan wel 2 profielen op 1 key (zwarte kastje).

De keycards gebruik ik niet.

Advies van de dealer. 1 profiel per sleutel gebruiken totdat de telefoon als sleutel gebruikt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 19:11
ruudbeest schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:21:
[...]

Had ik ook last van. Ik had dan wel 2 profielen op 1 key (zwarte kastje).

De keycards gebruik ik niet.

Advies van de dealer. 1 profiel per sleutel gebruiken totdat de telefoon als sleutel gebruikt kan worden
Dat betekent dat je maar twee profielen daadwerkelijk kunt gebruiken? Je kunt in de auto toch ook handmatig overschakelen op een ander profiel? In mijn huidige auto kun je dat wel, of instellen dat ie elke keer een keuze laat zien om een berijdersprofiel te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske

Del Boske

Ready, willing and able

Mate68 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:13:

Ik heb precies hetzelfde |:(

Bij het instappen meteen schakelen naar mijn eigen profiel. Zal wel opgelost worden met een update

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz
Del Boske schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:24:
[...]Zal wel opgelost worden met een update
Dat worden zo wel veel issues die opgelost moeten worden met een update... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansmw
Vanmorgen terug geweest naar de dealer omdat er stevige trillingen in mijn EX30 SMER met 19” velgen zaten.

Na het na balanceren en een proefrit met de monteur constateerden we dat de trillingen nog steeds niet weg waren. Probleem is gemeld bij Volvo NL. Daarnaast heb ik nog de tip gekregen om bij wat warmer weer de bandenspanning tijdelijk te verlagen tot 2 bar en dan 40 - 50 km te rijden. Vervolgens de spanning weer op de advies-spanning te zetten om te zien of dat geholpen heeft.

Wordt vervolgd …….

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:33
hansmw schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:20:
Vanmorgen terug geweest naar de dealer omdat er stevige trillingen in mijn EX30 SMER met 19” velgen zaten.

Na het na balanceren en een proefrit met de monteur constateerden we dat de trillingen nog steeds niet weg waren. Probleem is gemeld bij Volvo NL. Daarnaast heb ik nog de tip gekregen om bij wat warmer weer de bandenspanning tijdelijk te verlagen tot 2 bar en dan 40 - 50 km te rijden. Vervolgens de spanning weer op de advies-spanning te zetten om te zien of dat geholpen heeft.

Wordt vervolgd …….
Helaas hebben wij hetzelfde probleem. Woensdag a.s. ook na balanceren. Tijdens de proefrit met 20 inch niet opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-07 20:41
Del Boske schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:24:
[...]

Ik heb precies hetzelfde |:(

Bij het instappen meteen schakelen naar mijn eigen profiel. Zal wel opgelost worden met een update
Interessant... ik heb 2 key cards en 1 key tag in gebruik. Alles werkt prima hier; schakelen van profiel met andere kaarten. Of ik snap t probleem niet, dat ken ook O-)

Domme fout die ik had gemaakt is, om met de key tag (gekoppeld aan mij) auto te openen en vervolgens een nieuwe profiel aan te maken en een key card te koppelen. Auto detecteer direct de key tag en slaat die weer op. Vervolgens uit gestapt, key tag zo ver mogelijk weg gegooid en de key card gebruiken om in te stappen en af te configureren 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door jaychunlai op 11-03-2024 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 20:53

Swerfer

Hmm...

iHansz schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:32:
[...]

Dat worden zo wel veel issues die opgelost moeten worden met een update... 8)7
Dan gaan we gelijknaar V2.0 ipv 1.2.2

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Of-Aaargh schreef op maandag 11 maart 2024 @ 07:26:
[...]

Dat betekent dat je maar twee profielen daadwerkelijk kunt gebruiken? Je kunt in de auto toch ook handmatig overschakelen op een ander profiel? In mijn huidige auto kun je dat wel, of instellen dat ie elke keer een keuze laat zien om een berijdersprofiel te kiezen.
Handmatig kan inderdaad ook, is zo gebeurd. Alleen moet ik alsnog de spiegels weer handmatig afstellen. ( daarna opslaan maakt niet uit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Als ik Google Assistent in de auto wil gebruiken dan reageert mijn telefoon ook direct ( logisch,...). Om deze nu iedere keer uit te zetten is ook een dingetje. Hoe gaan jullie hier mee om?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zapato
Mate68 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:06:
Als ik Google Assistent in de auto wil gebruiken dan reageert mijn telefoon ook direct ( logisch,...). Om deze nu iedere keer uit te zetten is ook een dingetje. Hoe gaan jullie hier mee om?
Met een iPhone ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Mate68 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:06:
Ik heb hier toevallig een discussie over gehad met iemand van Google. Mijn punt was dat ik in de auto ingelogd ben met hetzelfde account als waarmee ik op mijn telefoon ingelogd ben en ik daarom verwachte dat de twee devices toch wel zo slim zouden zijn dat er maar een van de twee hoeft te reageren op mijn "Hey Google". Dat snapten ze wel, maar uiteindelijk was het advies dat ik de assistant toegang tot het lock-screen van de telefoon moest ontzeggen. Dus, nu negeer ik maar dat de assistent op mijn telefoon ook reageert...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
mausy5043 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:30:
[...] Ik heb hier toevallig een discussie over gehad met iemand van Google. Mijn punt was dat ik in de auto ingelogd ben met hetzelfde account als waarmee ik op mijn telefoon ingelogd ben en ik daarom verwachte dat de twee devices toch wel zo slim zouden zijn dat er maar een van de twee hoeft te reageren op mijn "Hey Google". Dat snapten ze wel, maar uiteindelijk was het advies dat ik de assistant toegang tot het lock-screen van de telefoon moest ontzeggen. Dus, nu negeer ik maar dat de assistent op mijn telefoon ook reageert...
Wat stom. In m’n huidige auto met CarPlay (hoi EX30!) op het infotainment en iPhone in cupholder en ik dan Siri oproep, dan reageert de auto en niet de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
mausy5043 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:30:
[...]

Ik heb hier toevallig een discussie over gehad met iemand van Google. Mijn punt was dat ik in de auto ingelogd ben met hetzelfde account als waarmee ik op mijn telefoon ingelogd ben en ik daarom verwachte dat de twee devices toch wel zo slim zouden zijn dat er maar een van de twee hoeft te reageren op mijn "Hey Google". Dat snapten ze wel, maar uiteindelijk was het advies dat ik de assistant toegang tot het lock-screen van de telefoon moest ontzeggen. Dus, nu negeer ik maar dat de assistent op mijn telefoon ook reageert...
Ik krijg dan een stemmetje met dat ik eerst het scherm moet ontlocken... Had ook al een aantal keer dat de assistant in de auto niet reageerde en de gsm wel 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
iHansz schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:08:
[...]

Wat stom. In m’n huidige auto met CarPlay (hoi EX30!) op het infotainment en iPhone in cupholder en ik dan Siri oproep, dan reageert de auto en niet de iPhone.
Het verschil is wel dat CarPlay een verlengstuk van de iPhone is. Android Automotive is een losstaand device en niet verbonden met je Android telefoon.

Oplossing is de button op het stuur gebruiken i.p.v. oké Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
Mijn instelling voor laden staat sinds zaterdag nog steeds op 22 A en is niet gereset naar 6 A. Wordt deze instelling opgeslagen in het profiel misschien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mate68
Zapato schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:40:
[...]

Het verschil is wel dat CarPlay een verlengstuk van de iPhone is. Android Automotive is een losstaand device en niet verbonden met je Android telefoon.

Oplossing is de button op het stuur gebruiken i.p.v. oké Google.
Ja dat is een goeie _/-\o_ de oplossing ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-07 08:46
9 April is het mijn beurt om mijn EX30 SER ultra Vapour grey te gaan ophalen bij de dealer. Zijn er speciale punten waar ik op moet letten of moet vragen aan de dealer? 🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
Ik had een 'dingetje' met het ontgrendelen van de EX30. Ik heb de instelling staan op ontgrendelen bij benadering en ik gebruik de key-tag. Ik had hem 2 dagen niet gebruikt en liep naar de auto, maar de auto ontgrendelde ook niet. En ook niet via de handgreep aan de bestuurderskant. Omdat ik weg moest heb ik maar niet verder geëxperimenteerd en de app gebruikt om te ontgrendelen. Daarna deed de automatische ontgrendeling en sluiting via de key-tag het wel weer.

Heeft iemand dit ook al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
Kwakjan schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:01:
Heeft iemand dit ook al eens gehad?
Nee dit heb ik niet gehad, wel dat de verbinding na een tijdje op stand by staat als je in de buurt van de auto bent, de keytag bij je hebt en je verder niets doet. Maar zo is het ontworpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hansmw
Slijmspoor schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:21:
9 April is het mijn beurt om mijn EX30 SER ultra Vapour grey te gaan ophalen bij de dealer. Zijn er speciale punten waar ik op moet letten of moet vragen aan de dealer? 🤩
Mijn advies zou zijn om direct bij de dealer vandaan een proefrit te maken op zowel 80km wegen als de snelweg. Bij mijn SMER met 19” wielen merkte ik meteen vervelende trillingen in stuur en de auto zelf tussen 70-85km/u. Is nog niet opgelost.

Ik ben niet de enige met dit probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door hansmw op 12-03-2024 17:30 ]

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:53
YouTube: MY25 VOLVO EX30 - They changed it already!

Filmpje over de veranderingen in MY25 . Mijne komt pas in Juli dus ik hoop dat ik dit model krijg . Ik kwam er ook achter dat de PLUS versie geen electrische stoelbediening heeft 😳, maar dat dat dus op de MY25 wel een optie is . Ga morgen meteen ff achteraan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
Slijmspoor schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:21:
Nieuwe lading in het land gearriveerd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
hansmw schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:28:
[...] Mijn advies zou zijn om direct bij de dealer vandaan een proefrit te maken op zowel 80km wegen als de snelweg. Bij mijn SMER met 19” wielen merkte ik meteen vervelende trillingen in stuur en de auto zelf tussen 70-85km/u. Is nog niet opgelost.

Ik ben niet de enige met dit probleem.
Kan ‘t ook met ‘t merk banden te maken hebben? Misschien kunnen mensen die last hebben van trillingen opgeven welk merk is gemonteerd en hoeveel inch. Misschien is er een verband.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jboerma100
iHansz schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:18:
[...]

Kan ‘t ook met ‘t merk banden te maken hebben? Misschien kunnen mensen die last hebben van trillingen opgeven welk merk is gemonteerd en hoeveel inch. Misschien is er een verband.
Wij hebben 19 inch Goodyears eronder. Morgen worden deze gebalanceerd. Mocht dit niet helpen dan vraag ik of de 18 inch winterbanden Michelins er even onder mogen om te zien of het aan de banden/velgen ligt of een ander probleem is. Verder gaan we het trekgewicht voor de SMER laten verhogen van 1400 naar 1600 kg. We hebben de documenten daarvoor binnen gekregen. Daar zijn we blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Laatst online: 07-07 14:52
Ik ben benieuwd of de SMER's die nu nog geleverd gaan worden al 1.600kg mogen trekken, of dat die ook verhoogd moeten worden. Misschien dan MY25 standaard 1.600kg mag dan.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-07 07:30
jboerma100 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:37:
[...]
Verder gaan we het trekgewicht voor de SMER laten verhogen van 1400 naar 1600 kg. We hebben de documenten daarvoor binnen gekregen. Daar zijn we blij mee.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Is potentieel interessant voor meerdere van ons :Y

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 22:06
Zojuist een e-mail ontvangen van Lynk&Co. Maandbedrag gaat naar €650, naast nog wat kleine verhogingen die links en rechts doorgevoerd gaan worden.
Ik zeg: kom maar op met mijn EX30, en toedeledokie L&C 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

ivarga schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:42:
...
Filmpje over de veranderingen in MY25 . Mijne komt pas in Juli dus ik hoop dat ik dit model krijg ...
Ik voorspel vast dat je de MY24 gaat krijgen. MY25 is in NL nog niet bestelbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door mausy5043 op 12-03-2024 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jboerma100
Zwijntje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:05:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Is potentieel interessant voor meerdere van ons :Y
Heb de benodigde ‘statement letter’ via de Volvo chat aangevraagd. Dit is nu eindelijk gelukt. Heb morgen een afspraak bij de dealer en zien of deze de aanvraag kan doen. Anders zal het een ondertekende brief of email naar RDW worden met natuurlijk het Volvo document. Het betreft de gebouwde SMER’s tussen 23wk36 en 24wk12. Daarna zal het kenteken trekgewicht 1600 kg zijn. Als Volvo het document online zet kan iedereen dit aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
jboerma100 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:37:
[...]

Wij hebben 19 inch Goodyears eronder. Morgen worden deze gebalanceerd. Mocht dit niet helpen dan vraag ik of de 18 inch winterbanden Michelins er even onder mogen om te zien of het aan de banden/velgen ligt of een ander probleem is. Verder gaan we het trekgewicht voor de SMER laten verhogen van 1400 naar 1600 kg. We hebben de documenten daarvoor binnen gekregen. Daar zijn we blij mee.
Ik heb ook Goodyears op mijn 19 inch velgen en fikse problemen, zelfs na het na balanceren door mijn dealer.

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:53
mausy5043 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:07:
[...]

Ik voorspel vast dat je de MY24 gaat krijgen. MY25 is in NL nog niet bestelbaar.
Ik hoor hem toch zeggen dat het Model Year van Volvo zon beetje tot Mei loopt en dat alles wat daarna in productie gaat het nieuwe MY25 word , nah ja we gaan het zien een mens mag toch hopen 😉
Pagina: 1 ... 22 ... 90 Laatste