Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 21 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag in de Facebook groep wel een goede tip gelezen. Soms krijg je vervelende meldingen zoals navigatie of sensoren over het scherm. Swipe naar links op de melding om te laten verdwijnen. Soms echt vervelend dat ze niet ook gewoon een close icoon erbij zetten. Maar goed, als je het weet werkt dit ook.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
jaychunlai schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:37:
[...]

Nice heel tof dat je het bij hebt gehouden en wilt delen.
Voeg er gelijk maar aan toe dat je scherm soms 'RGB testing' kleuren geven. Via stuur wiel moet je je infotainment een hard reset doen 8)7

Ook irritante is dat Google Maps gwn gaat updaten wanneer je aant rijden bent en je navigatie hebt ingesteld. Gewoon plotseling is die app afgesloten ... duurt paar min voordat die weer werkt
Graag gedaan. Die problemen heb ik nog niet gehad maar zal vast nog komen. Ik ben vooral benieuwd of 1.2.1 al wat beter gaat zijn en wacht daar wel echt op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skrymger
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 18:12
Goedenavond iedereen.

Moet dit topic maar eens gaan doorlezen denk ik. Mijn EX30 SMER Ultra in de kleur vapour grey en indigo interieur met climate pakket en getinte achterruiten is vorige week donderdag in Naaldwijk door Volvo Niham afgeleverd. Verassend genoeg een maand eerder dan door de leasemaatschappij en volvo aangegeven leverweek. Hij stond sinds de bestelling op 18 juli '23 gepland voor levering eind maart namelijk. Even wennen maar tot nu toe erg blij met de auto.

Even een foto in z'n natuurlijke habitat :P .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpelYckEEbwQt3TRk_PU4uC-t8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STbnNRkNHXfeTSwFIXhvtKiy.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand al een passende sleutelhanger voor de key tag gevonden? Aangezien het welbekende standaard ringetje niet past. Hij's best licht dus ben bang dat die een keertje uit m'n zak valt en kwijt raakt als ik m'n sleutels pak.

Verder krijg ik de publieke laadpaal voor m'n deur nog niet helemaal aan de praat. Kom er alleen nog niet achter of het aan de paal, de auto of mijn laadpas ligt.

Wat ik wel erg vervelend vind is dat hij niet onthoudt waarop je de settings voor de veiligheid zet. Dus de afstand van de adaptive cruise controle. De driver alert uitzet en ook het mega irritante geluid van de snelheidsmelding uit zet. Die laatste zit gelukkig wel op de shortcut knop op het stuur.

Verder staat lane assist uit. Maar toch krijgt de auto het op de snelweg voor mekaar om zelf te gaan zitten bijsturen. Terwijl ik de lijn nog netjes in m'n buitenspiegel zie en zelf dan ook de noodzaak daarvoor niet helemaal zie.

Ook is de smart knipperlicht hendel die altijd terug naar de midden gaat even wennen en rij ik soms iets te lang met m'n knipperlicht aan na een baanwissel op de snelweg :9

Edit: geleverd door de dealer met software versie 1.2.1

[ Voor 9% gewijzigd door Skrymger op 04-03-2024 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 18:15
guido66 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:26:
Jullie hebben nog meer bugs dan de P2 en XC40 hadden bij de introductie. Ze hebben er weinig tot niets van geleerd blijkbaar.
Wat ik al een beetje had verwacht en hier ook poste... de auto was/is gewoon eigenlijk niet klaar voor uitlevering maar Volvo moet het vanwege een reden blijkbaar toch doen. Het is eigenlijk bizar wat je leest hier, zo'n beetje dezelfde zaken die wij met de XC40 3 jaar terug ook hadden.

En jullie, de EX30 rijders, worden een beetje als proefpersonen gezien, feedback verzamelen, dealers spammen die het ook niet weten en alles maar naar Volvo NL sturen die het vervolgens weer naar Zweden sturen en straks zal Volvo zelf nog een platform opzetten waar je je verhalen kwijt kan en waar 1x in de maand een Volvo expert naar kijkt... en voila, het cirkeltje is weer rond. Onbegrijpelijk |:(

Ik was oprecht geïnteresseerd in de EX30, zeker nu ik van werkgever ga switchen. Maar plannen zijn gewijzigd, ik ga de XC40 meenemen en nog 1 a max 2 jaar rijden en dan zie ik wel weer. Grote kans dat de EX30 van nu dan al veel beter is. Maar het blijft bizar om te zien en ik hoop van harte dat het allemaal alsnog meevalt voor jullie rijders van het eerste uur.

Maar mijn vertrouwen en voorkeur in Volvo is wel aardig gezakt zo. Zonde.

@Skrymger is dat een grey kleur? Zo op je foto lijkt die enorm veel op mijn XC40 in de Sage Green kleur :)

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 04-03-2024 22:54 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-05 21:41
eliverm schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:38:
[...]

Oh top! Die heb ik niet gehad. Daar wijzer van kunnen worden over wanneer de boot aan komt?
Nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrymger
  • Laatst online: 25-06 18:12
Juancho schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:51:
[...]

@Skrymger is dat een grey kleur? Zo op je foto lijkt die enorm veel op mijn XC40 in de Sage Green kleur :)
Yep, vapour grey. Helaas is er sage green niet beschikbaar. ;) Komt meer door de belichting bij Fastned dat het op sage green lijkt. Zal morgen even een fotootje overdag schieten, veel grijzer gaat het niet worden :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mate68
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-12-2024
Sage green is inderdaad misschien net iets mooier, maar deze kleur combi is ook erg mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

Wat ik al een beetje had verwacht en hier ook poste... de auto was/is gewoon eigenlijk niet klaar voor uitlevering maar Volvo moet het vanwege een reden blijkbaar toch doen. Het is eigenlijk bizar wat je leest hier, zo'n beetje dezelfde zaken die wij met de XC40 3 jaar terug ook hadden.
Ja, ik vind het ook bizar wat ik hier lees. Inderdaad, de kanttekening is steeds dat slechts een heel kleine subset van eigenaars op tweakers zit, en daarvan enkel een nog kleinere subset problemen meldt... Dus er is geen peil te trekken op de algemene 'staat' van de beleving/software.

Maar ik vind het bizar. Alhoewel ik genoeg aan te merken heb op EV rijden algemeen, en het hele touchscreen only gebeuren, moet ik wel toegeven dat het in mijn polestar allemaal wel meevalt wat betreft bugs/'robuustheid' van wat er binnen gebeurt.

Ik het begin had ik een paar keer dat google maps alle history en recent searches kwijt was, en de navigatie niet wou starten. Ik moest dan resetten/cache clearen (steeds weer klooien wat vergeten hoe het moest). Dat is nu al minstens 6 maand niet meer gebeurd.

Verder heb ik wat dat betreft echt geen opmerkingen. De interface is natuurlijk ook een stuk simpeler (geen splitscreen met audio controls :( ) en verder neem ik vaak de meest standaard auto (dus geen pilot packs en dergelijke).

Waarom haal ik er de polestar bij (voor ik weer afgebrand wordt wegens 'offtopic!!!!!!!') -> beide komen uit dezelfde familie. Polestar = volvo = polestar. En deze volvo lijkt wel een polestar in een volvo jasje. Beide draaien op google automotive. Dan begrijp ik niet dat ze een systeem waar ze al 3 jaar aan finetunen (polestar) niet gewoon 1 op 1 overzetten in de nieuwe volvo's. Het kan toch echt niet zijn dat ze daar intern twee aparte teams op hebben? Met twee aparte ontwikkeltrajecten? Beide zijn toch gewoon Geely.

Dingen die ik hier lees zijn nooit een probleem geweest bij polestar (al was ik er ook niet van in het begin bij)

Ik zag gisteren nog een EX30 irl. Ze zijn nog erg zeldzaam, en ze vallen (als autoliefhebber) wel op in het verkeer. Leuk design, fris Scandinavisch. Ook wat ik voel bij polestar. Maar ik zou me ook twee keer bedenken of toch nog even wachten.
Ik was oprecht geïnteresseerd in de EX30, zeker nu ik van werkgever ga switchen. Maar plannen zijn gewijzigd, ik ga de XC40 meenemen en nog 1 a max 2 jaar rijden en dan zie ik wel weer. Grote kans dat de EX30 van nu dan al veel beter is. Maar het blijft bizar om te zien en ik hoop van harte dat het allemaal alsnog meevalt voor jullie rijders van het eerste uur.
Die begrijp ik niet. Als je al een XC40 rijdt, waarom zou je dan switchen? De beste, financieel meest logische keuze is nog steeds een auto zo ver mogelijk door rijden. Wat je extra uitgeeft bij een upgrade naar een volgende is enorm.

Tenzij het een lease is via de huidige werkgever die je zou overnemen, dan heb je daar als particulier weinig mee te maken. Of switchen van lease naar lease. Maar als ik al in een XC40 zat, dan bleef ik daar zitten. Veel meer auto (gemak, comfort, ...). Ja, iets 'ouder' naar tech toe, maar dat is een effect wat bij mij een weekje speelt, en daarna wordt het gewoon terug een gebruiksobject die moet voldoen aan mijn noden (ruimte, comfort, ...)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 14:52
TS is bijgewerkt met bekende problemen, een FAQ en een lijst met software versies. Ik heb even snel door de laatste paar pagina's gebladerd om de problemen op te sporen. Mocht ik nog wat vergeten zijn, laat het weten.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
Ktenolix schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:03:
TS is bijgewerkt met bekende problemen, een FAQ en een lijst met software versies. Ik heb even snel door de laatste paar pagina's gebladerd om de problemen op te sporen. Mocht ik nog wat vergeten zijn, laat het weten.
Netjes....tnxs

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JJ88
  • Laatst online: 08-07 19:25
@Ktenolix bedankt. Laten we alles bij gaan houden.

Zojuist ook mijn SMER Plus in het zwart opgehaald. Wat rijd die toch fijn. Binnenkort ritje naar Parijs op de planning dus houd jullie op de hoogte.

@Amos_x word een beetje moe van iedere keer dezelfde reacties van jou terwijl je hem zelf nog niet eens rijdt. We weten dat je polestar dit niet had en je zegt het goed het lijkt volgens jou op een polestar in een Volvo jasje maar dat is het niet. Maar goed, jij hebt de vrijheid om jouw ding te posten en ik heb de vrijheid om er overheen te lezen.

Nog even een fotootje ter afsluiting :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AF7H6z7cZr8LSy6g3SsCUQ1uKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjGp2EfudFhmBqs4H9el1ifP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:42
Amos_x schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:14:
[...]

Waarom haal ik er de polestar bij (voor ik weer afgebrand wordt wegens 'offtopic!!!!!!!') -> beide komen uit dezelfde familie. Polestar = volvo = polestar. En deze volvo lijkt wel een polestar in een volvo jasje. Beide draaien op google automotive. Dan begrijp ik niet dat ze een systeem waar ze al 3 jaar aan finetunen (polestar) niet gewoon 1 op 1 overzetten in de nieuwe volvo's. Het kan toch echt niet zijn dat ze daar intern twee aparte teams op hebben? Met twee aparte ontwikkeltrajecten? Beide zijn toch gewoon Geely.

Dingen die ik hier lees zijn nooit een probleem geweest bij polestar (al was ik er ook niet van in het begin bij)

[...]
Nope polestar team en volvo team zijn beide apart, net zoals Zeekr, en Lynk en co trouwens, deze merken hebben elk hun eigen OS met hun eigen toevoegingen.

Zo heeft Polestar bv besloten om de vivaldi browser te implementeren en Volvo niet...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
JJ88 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:12:
Maar goed, jij hebt de vrijheid om jouw ding te posten en ik heb de vrijheid om er overheen te lezen.
Vooral doen.

Het is onderhuids dezelfde auto, dus ik begrijp niet wat Geely hier aflevert als er echt deze problemen zijn. Dat is alles. Verder met de gebruikelijke programmering. Een beste dag nog

@izzet3838 ok, bedankt voor de info, dat verduidelijkt de zaak tenminste. Verrassend, want lijkt niet efficient. Dat smart en Zeekr apart zitten, kan ik best nog begrijpen. Maar de band tussen polestar en volvo is altijd erg nauw geweest. Vroeger, en nu. Dus, aparte keuze om hier apart aan te ontwikkelen. Bedankt voor de verduidelijking alvast

[ Voor 29% gewijzigd door Amos_x op 05-03-2024 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVG88
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Voor diegenen die de auto al hebben mogen ophalen (waaronder ik vanmorgen *O* ! Een SMER Ultra, Zwart), hebben jullie ook problemen met aanmelden in de Volvo EX30 app? ik krijg steeds een foutmelding "Kan u niet aanmelden", technische problemen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-03 10:04
TVG88 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:56:
Voor diegenen die de auto al hebben mogen ophalen (waaronder ik vanmorgen *O* ! Een SMER Ultra, Zwart), hebben jullie ook problemen met aanmelden in de Volvo EX30 app? ik krijg steeds een foutmelding "Kan u niet aanmelden", technische problemen, etc.
Ik ga hem vanmiddag ophalen SMER Plus maar zag ook dat de app niet werkt omdat de Volvo-ID server niet kan bereiken. Het wordt wel tijd dat Volvo meer tijd en aandacht aan de software en achterliggende infrastructuur gaat geven

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:14
Wij kunnen de geregistreerde app ook niet openen. Blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkeip
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-04 16:21
Ja, zelfde issue, server zal dus wel echt even down zijn..

Ik heb mijn EX30 in dezelfde uitvoering afgelopen woensdag opgehaald. Ben tot nu toe behoorlijk onder de indruk, hij rijdt echt heel fijn (ook na vijf jaar in een Jaguar i-pace). Het enige waar ik echt tegenaan loop, is dat de auto settings lijkt te vergeten nadat ik ze ingesteld heb, zoals bijvoorbeeld lane switching assist en speed limit warnings en auto vergrendelen bij weglopen van auto. Gisteren parkeerde ik de auto voor de deur, zette 'm in P, liep naar binnen in de veronderstelling dat deze vanzelf zou vergrendelen en toen ik nog even uit het raam keek, zag ik dat het infotainmentscherm nog aan stond en de auto niet vergrendeld was. Jullie hier ook ervaring mee? Ik heb net een full reset gedaan in de hoop dat dit het oplost..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:21
Er worden er nu zoveel afgeleverd, dat kunnen ze waarschijnlijk even niet aan (helaas). :w

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 18:15
izzet3838 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:15:
Zo heeft Polestar bv besloten om de vivaldi browser te implementeren en Volvo niet...
Achterhaald ;). Volvo heeft ondertussen ook de Vivaldi, YouTube, Amazon Prime, Chrome, Weather Channel app ;). Ben wel benieuwd of die nu ook allemaal gelijk beschikbaar zijn voor de EX30.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ88
Same. Vanavond maar weer even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
  • Nu online
markkeip schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:09:
[...]

Ja, zelfde issue, server zal dus wel echt even down zijn..

Ik heb mijn EX30 in dezelfde uitvoering afgelopen woensdag opgehaald. Ben tot nu toe behoorlijk onder de indruk, hij rijdt echt heel fijn (ook na vijf jaar in een Jaguar i-pace). Het enige waar ik echt tegenaan loop, is dat de auto settings lijkt te vergeten nadat ik ze ingesteld heb, zoals bijvoorbeeld lane switching assist en speed limit warnings en auto vergrendelen bij weglopen van auto. Gisteren parkeerde ik de auto voor de deur, zette 'm in P, liep naar binnen in de veronderstelling dat deze vanzelf zou vergrendelen en toen ik nog even uit het raam keek, zag ik dat het infotainmentscherm nog aan stond en de auto niet vergrendeld was. Jullie hier ook ervaring mee? Ik heb net een full reset gedaan in de hoop dat dit het oplost..
Heb ik nog niet ervaren, heb pas 1 ritje gereden (van Volvo-dealer naar kantoor). Ik merkte wel behoorlijk wat storing op de radio op een DAB+ zender. Én de stuurverwarming die automatisch op 3 ging tijdens het rijden. Als ik deze dan uitzette, sprong hij na een paar seconden terug naar 3... Wanneer ik hem eerst op 1 zette, kon ik hem daarna wel uitzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markkeip
TVG88 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:27:
[...]

Heb ik nog niet ervaren, heb pas 1 ritje gereden (van Volvo-dealer naar kantoor). Ik merkte wel behoorlijk wat storing op de radio op een DAB+ zender. Én de stuurverwarming die automatisch op 3 ging tijdens het rijden. Als ik deze dan uitzette, sprong hij na een paar seconden terug naar 3... Wanneer ik hem eerst op 1 zette, kon ik hem daarna wel uitzetten.
Die automatische stuurverwarming kan je uitzetten via het klimaat menu. Onderaan op het ventilatortje klikken en dan rechts boven op het tandwieltje, waar je de setting kan vinden. Die setting blijft bij mij gelukkig wel goed opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
Skrymger schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:23:
Goedenavond iedereen.

Moet dit topic maar eens gaan doorlezen denk ik. Mijn EX30 SMER Ultra in de kleur vapour grey en indigo interieur met climate pakket en getinte achterruiten is vorige week donderdag in Naaldwijk door Volvo Niham afgeleverd. Verassend genoeg een maand eerder dan door de leasemaatschappij en volvo aangegeven leverweek. Hij stond sinds de bestelling op 18 juli '23 gepland voor levering eind maart namelijk. Even wennen maar tot nu toe erg blij met de auto.

Even een foto in z'n natuurlijke habitat :P .
[Afbeelding]

Iemand al een passende sleutelhanger voor de key tag gevonden? Aangezien het welbekende standaard ringetje niet past. Hij's best licht dus ben bang dat die een keertje uit m'n zak valt en kwijt raakt als ik m'n sleutels pak.

Verder krijg ik de publieke laadpaal voor m'n deur nog niet helemaal aan de praat. Kom er alleen nog niet achter of het aan de paal, de auto of mijn laadpas ligt.

Wat ik wel erg vervelend vind is dat hij niet onthoudt waarop je de settings voor de veiligheid zet. Dus de afstand van de adaptive cruise controle. De driver alert uitzet en ook het mega irritante geluid van de snelheidsmelding uit zet. Die laatste zit gelukkig wel op de shortcut knop op het stuur.

Verder staat lane assist uit. Maar toch krijgt de auto het op de snelweg voor mekaar om zelf te gaan zitten bijsturen. Terwijl ik de lijn nog netjes in m'n buitenspiegel zie en zelf dan ook de noodzaak daarvoor niet helemaal zie.

Ook is de smart knipperlicht hendel die altijd terug naar de midden gaat even wennen en rij ik soms iets te lang met m'n knipperlicht aan na een baanwissel op de snelweg :9

Edit: geleverd door de dealer met software versie 1.2.1
Mooie foto.
Zijn dat de 19 inche velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
Amos_x schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:16:
[...]

Vooral doen.

Het is onderhuids dezelfde auto, dus ik begrijp niet wat Geely hier aflevert als er echt deze problemen zijn. Dat is alles. Verder met de gebruikelijke programmering. Een beste dag nog

@izzet3838 ok, bedankt voor de info, dat verduidelijkt de zaak tenminste. Verrassend, want lijkt niet efficient. Dat smart en Zeekr apart zitten, kan ik best nog begrijpen. Maar de band tussen polestar en volvo is altijd erg nauw geweest. Vroeger, en nu. Dus, aparte keuze om hier apart aan te ontwikkelen. Bedankt voor de verduidelijking alvast
Efficient ...
Er gaan miljarden om in die industrie.
Het zal super efficiënt zijn en het meeste geld op leveren.Andere motivatie hebben ze niet :)
Elke reden die ze hebben gebruikt om het zo te doen is door een team nagekeken op efficiëntie geloof mij maar .
Anders zouden we allemaal miljardair zijn als wij het allemaal wisten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ootje
Gefeliciteerd !!!
Heb hem nog niet maar ga hem wel aanmelden bij de dealer als ik hem op haal en hij mag het dan regelen als het niet lukt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-07 19:32
Aanmelden in app lukt inmiddels weer , echter ik ben nog steeds te vroeg . Is het nog geen juli ? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik begrijp de beslissing van Volvo wel, om auto's uit te leveren zodra ze veilig de weg op kunnen. Wachten tot in de software alle puntjes op de i staan, is simpelweg veel te duur. Wat zou een maand vertraging kosten aan verlate inkomsten en logistiek? Met OTA updates is dit het nieuwe normaal als je een recent geïntroduceerd/vernieuwd model wil rijden. Neemt niet weg dat het rete-irrant is als je radio steeds weg valt of je richtingaanwijzers niet klikken.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
  • Nu online
ivarga schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:45:
Aanmelden in app lukt inmiddels weer , echter ik ben nog steeds te vroeg . Is het nog geen juli ? 🤣
Ja hier lukt het ook inderdaad! Nog ff wachten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-06 13:41
Gluten Parody schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:49:
Ik begrijp de beslissing van Volvo wel, om auto's uit te leveren zodra ze veilig de weg op kunnen. Wachten tot in de software alle puntjes op de i staan, is simpelwel veel te duur. Wat zou een maand vertraging kosten aan verlate inkomsten en logistiek? Met OTA updates is dit het nieuwe normaal als je een recent geïntroduceerd/vernieuwd model wil rijden. Neemt niet weg dat het rete-irrant is als je radio steeds weg valt of je richtingaanwijzers niet klikken.
Als je wacht met uitleveren staan alle dealerparkeerplaatsen en Zeebrugge vol met auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lmvoo
[...]

En jullie, de EX30 rijders, worden een beetje als proefpersonen gezien, feedback verzamelen, dealers spammen die het ook niet weten en alles maar naar Volvo NL sturen die het vervolgens weer naar Zweden sturen en straks zal Volvo zelf nog een platform opzetten waar je je verhalen kwijt kan en waar 1x in de maand een Volvo expert naar kijkt... en voila, het cirkeltje is weer rond. Onbegrijpelijk |:(

Maar mijn vertrouwen en voorkeur in Volvo is wel aardig gezakt zo. Zonde.
Klinkt toch wel een beetje overdreven. Toen de XC40 P8 uit kwam was er toch niet eens een app? Of kon je er in ieder geval niks mee? Waarom denk je dat ze juist op de 1.2 software gewacht hebben, waar de proefritauto's nog 1.1 hadden? Juist om een betere auto te bieden. Ik heb een laatst een weekend mogen rijden met een EX30. Jij? Nergens last van gehad. Volgende maand de mijne ophalen. Ik heb er alle vertrouwen in. App ingesteld, internet aangemeld. 'twee groene vinkjes'. Ik ben ook blij dat Volvo een facebook groep heeft aangemaakt waar je gewoon heel toegankelijk al je wensen kenbaar kunt maken, tot aan pietluttige dingen aan toe. Heeft meer effect dan het tegen de dealer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-07 16:40
Mijn ex 30 heeft 1.2.1 software, maar heb geen internet en kan deze ook niet verbinden met de app...dus geen navigatie enz.heb er niet zoveel verstand van verder. Mijn vraag is zijn er nog meer die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
Francisco schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:53:
Mijn ex 30 heeft 1.2.1 software, maar heb geen internet en kan deze ook niet verbinden met de app...dus geen navigatie enz.heb er niet zoveel verstand van verder. Mijn vraag is zijn er nog meer die dit probleem hebben?
Net mijn SMER Plus opgehaald. Net als bij de aflevering destijds van de EV XC40 geen internetverbinding. Was bij de XC40 op te lossen via een reset van de TCAM. Weet iemand welke knoppen ingedrukt moeten worden voor TCAM reset op de EX30?
Op een Engels forum lees in dat in software 1.2.1 de Internet verbinding uit zou staan. Zijn er meer mensen op die versie die dit probleem hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door hansmw op 05-03-2024 17:18 ]

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:35
Ik weet niet of het werkt maar ik kwam dit tegen:

https://www.volvocars.com...3bb9754ccc0a801517358bc5a

edit: ik zie EX30 niet in het lijstje staan, maar je zou het kunnen proberen

[ Voor 20% gewijzigd door Zapato op 05-03-2024 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekran
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06-07 14:47
Francisco schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:53:
Heb zelfde probleem sinds aflevering 1 maart!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:14
hansmw schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:04:
[...]

Net mijn SMER Plus opgehaald. Net als bij de aflevering destijds van de EV XC40 geen internetverbinding. Was bij de XC40 op te lossen via een reset van de TCAM. Weet iemand welke knoppen ingedrukt moeten worden voor TCAM reset op de EX30?
Op een Engels forum lees in dat in software 1.2.1 de Internet verbinding uit zou staan. Zijn er meer mensen op die versie die dit probleem hebben.
Resetten via het stuurwiel snelheid en volume down tegelijk indrukken. Bij ons hebben we via de app een melding gekregen dat we Vodafone Internet moesten activeren. Dit duurde een tijdje maar daarna hadden we internet in the car. Alleen als je kijkt bij abonnement tot eind van de maand. Zal elke maand wel opnieuw geactiveerd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 16:45
…. Ik ben ook blij dat Volvo een facebook groep heeft aangemaakt waar je gewoon heel toegankelijk al je wensen kenbaar kunt maken, tot aan pietluttige dingen aan toe. Heeft meer effect dan het tegen de dealer vertellen.
Hmm, jammer dat het Facebook is. Had liever zoiets gehad op hun eigen website. Maar dit is natuurlijk goedkoper. Ik lees het dan maar op dit forum 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
Vodafone ook geprobeerd, dit lukt bij mij ook niet... kan de QR code niet scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
lmvoo schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:27:
[...]

Klinkt toch wel een beetje overdreven. Toen de XC40 P8 uit kwam was er toch niet eens een app? Of kon je er in ieder geval niks mee? Waarom denk je dat ze juist op de 1.2 software gewacht hebben, waar de proefritauto's nog 1.1 hadden? Juist om een betere auto te bieden. Ik heb een laatst een weekend mogen rijden met een EX30. Jij? Nergens last van gehad. Volgende maand de mijne ophalen. Ik heb er alle vertrouwen in. App ingesteld, internet aangemeld. 'twee groene vinkjes'. Ik ben ook blij dat Volvo een facebook groep heeft aangemaakt waar je gewoon heel toegankelijk al je wensen kenbaar kunt maken, tot aan pietluttige dingen aan toe. Heeft meer effect dan het tegen de dealer vertellen.
Kan jij misschien aangeven welke Face book groep dit is? Er zijn er al zoveel. Ben benieuwd welke door Volvo wordt gelezen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 07:31
Ik volg dit forum al een tijdje omdat ik ook een EX30 privé heb gekocht. Vandaag was de grote dag en heb ik mijn EX30 SMER plus opgehaald.
Ook ik had problemen met het activeren van de EX30 app en de auto had geen internet. Ik heb eerst alle voorwaarden geaccepteerd in de auto en vervolgens een wifi verbinding via de hotspot van mijn telefoon gemaakt. Toen verscheen de QR code voor de activering van de app wel en kon ik de app koppelen.
Het merkwaardige was dat daarna de auto een LTE verbinding had, ook na uitschakelen van wifi.
Alles blijkt te werken……

Ook het maken van een Vodafone account voor internet in the car ging zonder probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door HermanvdB op 05-03-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Francisco schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:05:
Vodafone ook geprobeerd, dit lukt bij mij ook niet... kan de QR code niet scannen
Kan jij misschien aangeven hoe je je kan aanmelden bij Vodafone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francisco
Ik heb een abonnement bij Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
HermanvdB schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:14:
Ik volg dit forum al een tijdje omdat ik ook een EX30 privé heb gekocht. Vandaag was de grote dag en heb ik mijn EX30 SMER plus opgehaald.
Ook ik had problemen met het activeren van de EX30 app en de auto had geen internet. Ik heb eerst alle voorwaarden geaccepteerd in de auto en vervolgens een wifi verbinding via de hotspot van mijn telefoon gemaakt. Toen verscheen de QR code voor de activering van de app wel en kon ik de app koppelen.
Het merkwaardige was dat daarna de auto een LTE verbinding had, ook na uitschakelen van wifi.
Alles blijkt te werken……
Dit zijn de betere berichten,... En gefeliciteerd :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Francisco schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:17:
Ik heb een abonnement bij Vodafone
Oke, ja dat kan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:17

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekran
  • Laatst online: 06-07 14:47
jboerma100 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:47:
[...]

Resetten via het stuurwiel snelheid en volume down tegelijk indrukken. Bij ons hebben we via de app een melding gekregen dat we Vodafone Internet moesten activeren. Dit duurde een tijdje maar daarna hadden we internet in the car. Alleen als je kijkt bij abonnement tot eind van de maand. Zal elke maand wel opnieuw geactiveerd worden.
Dit hielp ook niet…Volgens ex30 app wel abonnement bij Vodafone en verbonden met auto maar nog steeds geen internet in de auto….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
De internet verbinding in/van de Volvo is van Vodafone. Gaat hier niet om je gsm abonnement.

Maar zoals hier boven beschreven al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 22:39
Vandaag aan een openbare laadpaal gestaan. Viel een beetje tegen. Wat is jullie ervaring?

Had nog 9% in de accu. Om 9 uur gaan laden tot 14.30. op het einde was de accu op 50%.

Ik zou verwachten 11kw x 5 uur pak weg dus 55kwh. Zou zeggen rond de 80%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Yes. Het werkt. Ik kan zelf sneller inparkeren dus gebruik het niet vaak maar is geinige feature. Specifieke dingen die je wilt weten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
ruudbeest schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:52:
Vandaag aan een openbare laadpaal gestaan. Viel een beetje tegen. Wat is jullie ervaring?

Had nog 9% in de accu. Om 9 uur gaan laden tot 14.30. op het einde was de accu op 50%.

In settings bij laden even limiet checkbox aanzetten en dan schuif op max. Is een bug en blijft terugkomen dus checken of het goed gaat. Springt dus steeds naar 6ampere en laadt daardoor langzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansmw
Zapato schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:16:
Ik weet niet of het werkt maar ik kwam dit tegen:

https://www.volvocars.com...3bb9754ccc0a801517358bc5a

edit: ik zie EX30 niet in het lijstje staan, maar je zou het kunnen proberen
Hartelijk dank. Ga ik in elk geval morgen proberen

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
jboerma100 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:47:
[...]

Hartelijk dank. Ga ik proberen…

Inmiddels gedaan maar zonder resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door hansmw op 05-03-2024 21:25 ]

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHFK77
  • Laatst online: 07-04 15:18
Kersverse Volvo-rijder hier en afgelopen weekend voor het eerst met fietsendrager de EX30 gereden. Blijkbaar is de Pilot Assist om veiligheidsredenen niet beschikbaar als de trekhaak wordt gebruikt. Maar is er een manier om in ieder geval de Cruise Control werkend te krijgen? Als ik hiermee ver op vakantie ga, zie ik het niet rooskleurig in voor mijn rechtervoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:17
Buzzin Hornet schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:53:
[...]

Yes. Het werkt. Ik kan zelf sneller inparkeren dus gebruik het niet vaak maar is geinige feature. Specifieke dingen die je wilt weten?
Voor nu niet. Vanaf de 16e kan ik zelf testen 😊

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mate68 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:14:
Kan jij misschien aangeven welke Face book groep dit is? Er zijn er al zoveel. Ben benieuwd welke door Volvo wordt gelezen...
Ik ben ook wel benieuwd @lmvoo blijkbaar zijn er zowel wereldwijd als in Nederland 2 groepen die mogelijk interessant zijn om te joinen:
Volvo EX30 groep België en Nederland met ~ 1k leden
Volvo EX30 NL/B Club met ~ 800 leden
Volvo EX30 (Official group) met ~ 16k leden
Volvo EX30 Community Worldwide met ~ 8k leden

't Lijkt erop dat die 'Official group' degene is met Volvo erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
  • Laatst online: 04-07 08:49
ACM schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:59:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd @lmvoo blijkbaar zijn er zowel wereldwijd als in Nederland 2 groepen die mogelijk interessant zijn om te joinen:
Volvo EX30 groep België en Nederland met ~ 1k leden
Volvo EX30 NL/B Club met ~ 800 leden
Volvo EX30 (Official group) met ~ 16k leden
Volvo EX30 Community Worldwide met ~ 8k leden

't Lijkt erop dat die 'Official group' degene is met Volvo erin.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
ruudbeest schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:52:

Ik laad (met een gelijkaardig geely product) op dat soort palen op 5u tijd ongeveer 40-45 kWh. Inderdaad op 32A zetten voor maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07 13:18
Leuk om mee te lezen in dit forum! Veel relevante informatie. Ik heb afgelopen maandag de EX30 SMER Plus Vapour Grey Indigo 19" opgehaald bij Broekhuis in Harderwijk.

Ik ervaar inderdaad ook de wegvallende DAB+ radio bij het gebruik van de remlichten. Instellen op FM en vervolgens in de instellingen van de radio uitzetten dat er wordt geschakeld naar het sterkste signaal lost dit op. Al is FM natuurlijk erg slecht qua geluidskwaliteit.

Ik had ook last van de beperking van laden (beperking op 6A). Hij is nu 2 keer vanzelf terug gegaan naar 6A. Dit moet je dus elke keer checken.

Ik heb de plastic inzetstukken uit de velgen gehaald om even te kijken hoe de velgen er dan uitzien. Zie foto. Ik heb ze snel weer teruggezet. ;)

Klopt het dat er nu nog geen gebruik kan worden gemaakt van Android Auto? Wordt dit gelijk uitgerold met Apple Carplay? Ik kan dit niet vinden. Zoeken op Android Auto geeft vooral veel resultaten over het Android Automotive systeem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGH2Ju0SoaxUnPlpSjJN7UEMQjU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8U9dNl2BP3TdcLRUsuzgS2w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckMkJYnfAvK3N-Q_roMWzb0ZQsQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9r8Nd4oRYS3VpJS9gkY8giMF.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 07:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Frenkel88 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:03:

Klopt het dat er nu nog geen gebruik kan worden gemaakt van Android Auto?
Er draait Android Automotive op, dus volgens mij kan je dan geen Android Auto gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-07 19:32
zijn er al ervaringen bekend van de spraakbesturing ?
Zijn instellingen zoals OPD, speedwarnings e.d hiermee niet eenvouding aan en uit te zetten . Dat zou ook veel gepiel met dat scherm schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
ivarga schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:13:
zijn er al ervaringen bekend van de spraakbesturing ?
Zijn instellingen zoals OPD, speedwarnings e.d hiermee niet eenvouding aan en uit te zetten . Dat zou ook veel gepiel met dat scherm schelen
Ik ben er, met een gelijkaardig geely product (@JJ88 is dit ok voor jou?), met google automotive, niet in geslaagd voertuig settings aan te passen met voice. Behalve temperatuur dacht ik, maar het lijkt me sterk (en zelfs niet gewenst) om zaken als OPD te kunnen aanpassen met voice.

Een grapjas in je auto zou dan zomaar OPD op max kunnen zetten. Een auto is geen speelgoed, of een pc-game, en zou ten allen tijde voorspelbaar moeten reageren. Voor wie bijvoorbeeld niet gewend is aan max OPD kan dat ongewenst en storend zijn.

Sowieso is dat voice gedoe ook niet de oplossing. Alle google assistant crap wordt in de cloud afgehandeld. Dus geen 4G/sim connectiviteit, is geen voice. Ik vind dit al storend voor het navigeren (enige waar ik wel voice voor gebruik). Je rijdt een ondergrondse parking uit, of de auto heeft er even om wat voor reden geen zin in, en je kan pas navigatie instellen als je terug online bent.

Plus, met een knop (ik weet het, boomer, ouderwets, ik ben 'tegen inNoVaTie!!') is er ook geen dubbelzinnigheid over wat je wil. En vooral ook sneller. Een enkele keer moeten horen: "sorry, ik heb het niet begrepen" en je hebt eigenlijk al tijd verloren tov gewoon een fysieke control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
Heeft iemand al ervaring met laden met de EX30 keycard bij DCS?

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-07 19:50

mausy5043

Don't panic.

Amos_x schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Een grapjas in je auto zou dan zomaar OPD op max kunnen zetten. Een auto is geen speelgoed, of een pc-game, en zou ten allen tijde voorspelbaar moeten reageren. Voor wie bijvoorbeeld niet gewend is aan max OPD kan dat ongewenst en storend zijn.
Aanpassing van kritische functies moeten bevestigd worden door op OK op het stuur te drukken. Dus, voice-control is zeer wel mogelijk en m.i. wenselijk voor alle functies die meer dan een laag diep in de settings zitten.

Irritant vind ik dat je bij de snelle settings (als je op het display op het auto-symbooltje tikt) wel allerlei BS functies kunt bedienen zoals het thema, maar niet OPD, ACC-afstand etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

hansmw schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:00:
Heeft iemand al ervaring met laden met de EX30 keycard bij DCS?
Pardon?
Volgens mij moet je voor DC-laden een kaart aanvragen bij DCS en kan dat niet met je keycard of tag. Maar mss heb ik iets gemist. Wss komt er wel een mogelijkheid om via de app het laden te starten.
Overigens heb ik voor de EX30 niet meer de moeite genomen om weer een kaart van DCS aan te vragen. Ik heb al een kaart van Shell en e-Flux en nog eentje. Het is wel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

rens-br schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:07:
[...]

Er draait Android Automotive op, dus volgens mij kan je dan geen Android Auto gebruiken.
Klopt. De auto is uitgerust met AAOS (Android Automotive OS) daardoor is gebruik van Android Auto niet nodig en ook niet mogelijk. Uitwijken naar Apple CarPlay can wel. Mss iets om aan de TS toe te voegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 15:59
mausy5043 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:25:
[...]

Pardon?
Volgens mij moet je voor DC-laden een kaart aanvragen bij DCS en kan dat niet met je keycard of tag. Maar mss heb ik iets gemist. Wss komt er wel een mogelijkheid om via de app het laden te starten.
Overigens heb ik voor de EX30 niet meer de moeite genomen om weer een kaart van DCS aan te vragen. Ik heb al een kaart van Shell en e-Flux en nog eentje. Het is wel goed zo.
Ze hebben zeer interessante tarieven op >100kW snelladen door heel Europa. Slechts 50 cent per kWh als de lader minimaal 100kW snellaadt. Het abonnement dat je daarvoor nodig hebt kost normaal 15 euro per maand, maar krijg je een jaar gratis bij je EX30. Lijkt me een interessante pas om te hebben voor lange afstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:29
mausy5043 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:25:
[...]

Pardon?
Voordeel van de DCS is dat je op vakantie met een tijdelijk abonnement alle snelladers >100kW gunstig geprijsd zijn en je niet afhankelijk bent van 1 aanbieder. Daarom heb ik hem toch graag in de verzameling ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 07:03
mausy5043 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:28:
[...]

Klopt. De auto is uitgerust met AAOS (Android Automotive OS) daardoor is gebruik van Android Auto niet nodig en ook niet mogelijk. Uitwijken naar Apple CarPlay can wel. Mss iets om aan de TS toe te voegen.
Het is een keuze van Volvo dat Android Auto niet mogelijk is. Bij Renault kan het wel. En wel of niet nodig, daar kan ieder zijn eigen mening over vormen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

JSD00 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:30:
[...]

Ze hebben zeer interessante tarieven op >100kW snelladen door heel Europa. Slechts 50 cent per kWh als de lader minimaal 100kW snellaadt. Het abonnement dat je daarvoor nodig hebt kost normaal 15 euro per maand, maar krijg je een jaar gratis bij je EX30. Lijkt me een interessante pas om te hebben voor lange afstanden.
Eens, als je zoveel gebruik maakt van DC-laders dat een abo rendabel wordt. Maar er zijn zoveel kaarten en tarieven. Bijna genoeg om een apart topic voor te hebben ;-)
Persoonlijk laad ik hooguit 2 of 3x per jaar met DC en de rest thuis, dus voor mij niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Ik heb de laadpas/token van E-flux, bevalt prima. Groot bereik, ook binnen Europa.
De firmware staat bij mij nog steeds op 1.2, maar gezien de reacties met verbindingen die wegvallen of niet mogelijk zijn, is dat misschien niet eens zo erg ;)

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheetha
  • Laatst online: 04-07 08:49
guido66 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:42:
[...]

Het is een keuze van Volvo dat Android Auto niet mogelijk is. Bij Renault kan het wel. En wel of niet nodig, daar kan ieder zijn eigen mening over vormen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huUa46UWAq5M3bWUEnZ9pfzLAmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHxyTVGSpUwwVYm3JjdCztee.jpg?f=fotoalbum_large

Dit komt van facebook volvo ex30 (official group)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 07:03
Reken qua planning maar ergens tussen 2025 en Sint-juttemis. Volvo (en Polestar) hebben geen geweldige track record wat dat betreft. Zeker 2 jaar geleden zou er al een Netflix app komen bv.

Mijn tip om ergernis te voorkomen: wees blij met de software die er nu is, bugs worden langzaam aan allemaal wel opgelost. Alles wat er toevallig nog bijkomt aan functionaliteit moet je zien als een cadeautje.

[ Voor 36% gewijzigd door guido66 op 06-03-2024 18:19 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Cheetha schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:46:
[...]

[Afbeelding]

Dit komt van facebook volvo ex30 (official group)
Apple Play oOo
In XC40 Recharge topic hebben ze het al een anderhalf jaar geleden beloofd dat het er komt... het zijn maar zoetmakertjes, zou er mij niet op verheugen op korte termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-07 13:38
Vandaag een lange stuk gereden (250km). Waarbij verbruik nog best okay was.
Van de rit zelf was het 19,2kWh van een 125km rit.
Huidige verbruik wat er gemiddeld wordt gemeten staat inmiddels op 16kWh/100km (stond eerst nog op zo'n 29kWh/100km)

Edit: 80% snelweg (100-110km/u), 20% stad (50km/u)

[ Voor 14% gewijzigd door jaychunlai op 06-03-2024 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

jaychunlai schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:41:
Vandaag een lange stuk gereden (250km). Waarbij verbruik nog best okay was.
Van de rit zelf was het 19,2kWh van een 125km rit.
Huidige verbruik wat er gemiddeld wordt gemeten staat inmiddels op 16kWh/100km (stond eerst nog op zo'n 29kWh/100km)
Mooie cijfers, maar nietszeggend als je er niet bij verteld wat voor wegen/snelheden. Als je alleen binnendoor 50-80 rijdt, dan is 15kWh/100km ook mogelijk...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-07 13:38
Swerfer schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:50:
[...]

Mooie cijfers, maar nietszeggend als je er niet bij verteld wat voor wegen/snelheden. Als je alleen binnendoor 50-80 rijdt, dan is 15kWh/100km ook mogelijk...
Ja my bad. Was voornamelijk 100km/h-110km/h snelweg. Van de 250km, misschien 40km 50km/h wegen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• azaden
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-07 21:08
eliverm schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:38:
[...]

Oh top! Die heb ik niet gehad. Daar wijzer van kunnen worden over wanneer de boot aan komt?
Via je VIN hier.
Die van mij gaat via de HÖEGH JACKSONVILLE.
Nu onderweg naar Le Havre.

De dealer heeft letterlijk een lading vol aan nieuwe auto's afgeleverd gekregen. Verwachting is aankomst bij dealer tussen 10 en 17 maart. Aflevering medio/einde maart of uiterlijk aanvang April.

[ Voor 15% gewijzigd door azaden op 06-03-2024 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
Altijd leuk dat roeptoeteren...

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug.
https://www.ad.nl/auto/op...pen-keren-terug~a20c276b/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-cN_WCVT-09N_Af8LXIgR_AmFM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uEoRSTIgAghPyzYhhUIZeNit.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGrqTpjSrz1rnWt7d8coVjjmjps=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KuSVD34llui4ZsiJE46kctj0.jpg?f=user_large

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato

Range test:

Car: Single Motor Extended Range

Setting: Clear day, 7 C (45 F), AC at 18 C (64 F), Seat Heating lvl.1

Average Speed: 72 kph (45 mph)

Consumption: 15 kWh/100km (241 Wh/mi)

Range (100% to 3%): 432 km (268mi)

Winter tyres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkeip
Krijgt iemand dezelfde melding te zien als ik via de App internet in the car probeer te activeren (nadat ik m’n verificatiecode die via sms binnenkomt heb ingediend). Is iemand anders hier ook al tegenaan gelopen en is er hier een oplossing voor bekend?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tYGuTg17By5hGAwkdiKNzy9Tb0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4xBY41NKam0u083U0BLdnSHj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
markkeip schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:25:
Krijgt iemand dezelfde melding te zien als ik via de App internet in the car probeer te activeren (nadat ik m’n verificatiecode die via sms binnenkomt heb ingediend). Is iemand anders hier ook al tegenaan gelopen en is er hier een oplossing voor bekend?
[Afbeelding]
Ik heb dit nooit hoeven te doen. Bij aflevering werkte het al. Wellicht dat de dealer dit vooraf heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 07:31
Mij is dit ook overkomen. Maar na een paar pogingen ging het goed en werd de aanmelding geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ88
[Afbeelding]
Ik heb dit ook nooit hoeven doen. Zie ook geen optie om dit in de Volvo EX30 app te doen. Denk ook dat de dealer dit heeft gedaan. Moet wel zeggen hij staat vaak op LTE verbinding in plaats van een snellere verbinding maar merk er niets van op het scherm.

Kun je dit ergens specifiek in de app zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
[Afbeelding]
Geen autofill gebruiken voor het invullen van de code, maar handmatig intypen. Liep ik althans tegenaan. Schijnt dat Vodafone bezig is om dat te fixen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
iHansz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:13:
Altijd leuk dat roeptoeteren...

Opruimwoede autofabrikanten heeft langste tijd gehad: fysieke knoppen keren terug.
https://www.ad.nl/auto/op...pen-keren-terug~a20c276b/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

8)7
Artikel is al aangepast zie ik. Kneuzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 22:39
Vandaag iets nieuws in het scherm. Als ik nu via de sneltoets de snelheidslimiet melding uit of aanzet dan wordt de bovenbalk weergave veranderd.

Geen software update gehad wat dan ook maar wel andere scherm weergaves ????

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6_a-wqdF9Vmi1WJV2PaLEX9TbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1eZtjxuVh2wd1Kt1vLyWjOC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44vcV0TVlqE3J5UArilYMyHBQWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilroRljVg5ULfqKXfIneyY47.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markkeip
lmvoo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:53:
[...]

Geen autofill gebruiken voor het invullen van de code, maar handmatig intypen. Liep ik althans tegenaan. Schijnt dat Vodafone bezig is om dat te fixen...
Yes dit werkt, bedankt! Alle gegevens handmatig ingevuld en zie nu een bundel van 1000GB staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Weet iemand toevallig hoe je in of aan de auto kunt zien of het om een ER of SR gaat?
Ik heb best een goed verbruik maar de aangegeven range is nog steeds vrij kort. Ik heb de range-bepaling overigens op dynamisch staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janremie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-07 18:10
Volgens mij worden er nog steeds geen SR versies geproduceerd/geleverd, dus ik verwacht niet dat je per ongeluk een SR hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

janremie schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:41:
Volgens mij worden er nog steeds geen SR versies geproduceerd/geleverd, dus ik verwacht niet dat je per ongeluk een SR hebt.
oef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
lmvoo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:55:Artikel is al aangepast zie ik. Kneuzig.
Dan heeft mijn melding toch geholpen. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvo
  • Laatst online: 08-07 19:58
mausy5043 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:35:
Weet iemand toevallig hoe je in of aan de auto kunt zien of het om een ER of SR gaat?
Ik heb best een goed verbruik maar de aangegeven range is nog steeds vrij kort. Ik heb de range-bepaling overigens op dynamisch staan.
In de app kun je onder car details zien of het om een 51 of een 69 kWh gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvo
  • Laatst online: 08-07 19:58
ruudbeest schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:58:
Vandaag iets nieuws in het scherm. Als ik nu via de sneltoets de snelheidslimiet melding uit of aanzet dan wordt de bovenbalk weergave veranderd.

Geen software update gehad wat dan ook maar wel andere scherm weergaves ????

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou bijna denken dat je hiermee gelijktijdig de 'Screen view' veranderd: https://www.volvocars.com/nl/support/car/ex30/article/780d35c0b798a041c0a8b05d36cba188-0fef26e8b798700ec0a8b05d40b77f49-8664b2fa77a7e089c0a8296870d1a409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansmw
Even voor degenen die na aflevering geen Internet in de EX30 hebben.

Afgelopen maandag is mijn EX30 afgeleverd. De auto is bij de dealer gekoppeld aan mijn Volvo-ID via de app en daarnaast heb ik mijn Google account ingesteld. Dat was voldoende bij mijn laatste XC40 maar nu had ik na een paar dagen nog steeds geen Internet.

Uiteindelijk ontdekte ik in de EX30 app een berichtje met de melding dat mijn Internet nog geactiveerd moest worden. In dat berichtje stond een link die een scherm opent om met de Volvo-ID een Vodafone account aan te maken waarbij nogmaals ingelogged moest worden met mijn Volvo-ID en persoonsgegevens moesten worden ingevoerd. 5 minuten later verscheen de internet verbinding in mijn auto.

Wat mij betreft een merkwaardige procedure waarvan mijn dealer ook niet op de hoogte was. Je zou zeggen dat al de gevraagde gegevens al bekend moeten zijn aangezien de app al is gekoppeld aan de Volvo-ID.

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:29
janremie schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:41:
Staan nog op de boot. Onze is een SR en is onderweg.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

mausy5043 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:35:
Wat is dan je verbruik en de verwachte range bij volle accu (90%?)?

De verwachte range wordt bepaald door je verbruik op het laatste deel van een rit. Rijdt je steeds binnendoor en je eindigt met 20km snelweg waar je (te) hard tegen wind in rijdt, dan zal de verwachte range lager uitvallen dan je zelf misschien verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Swerfer schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:51:
[...]
Wat is dan je verbruik en de verwachte range bij volle accu (90%?)?
[...]
Op de foto hierboven van @ruudbeest zie je dat ie na totaal 827km op een range is uitgekomen van 265km bij 56%. Dat is dus 265 / 0.56 = 473 km bij 100% lading. En ik zie dat z'n laatste rit 19.5 kWh/100km is geweest. Die totale afstand doet er toe omdat de batterij dan m.i. voldoende historie heeft opgebouwd om een redelijk vertrouwen te hebben in de rangevoorspelling.

Mijn auto heeft er inmiddels 1052 km opzitten en geeft een range aan van 275 km met 72% lading. Da's 382 km met een volle batterij. En ik rijd de laatste dagen heel rustig zo tussen de 16 en 18 kWh/100km per rit.
Vandaar dat ik begon te twijfelen aan mijn batterij; 100 km verschil vind ik niet niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Ik zal morgen eens een rit maken bij max. 80km/u net als die Duitsers in het filmpje van @Zapato. Alleen niet zo ver ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door mausy5043 op 07-03-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
[quote]Ophidian schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:18:
[...]

Staan nog op de boot. Onze is een SR en is onderweg.
[/quote
Hoe kan jij jou auto volgen?
Mij lukt het niet , ook niet via de vin nummer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnsmith
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
mausy5043 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:37:
Ik zal morgen eens een rit maken bij max. 80km/u net als die Duitsers in het filmpje van @Zapato. Alleen niet zo ver ;-)
Als je goed wilt doen dan zelfde omstandigheden: cruise control op 80km/u, banden op 3 bar en airco op "eco" Goed filmpje trouwens, met mooie vergelijkingstabel er bij.

3455wp, Panasonic MDC05f3e5 L/W WP

Pagina: 1 ... 21 ... 89 Laatste