Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 20 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:11
Mate68 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:08:
[...]

Is het dan mogelijk om net zoals in bv een Lynk & Co Whatsapp te gebruiken? Dus doordat je gsm gekoppeld is met de auto... Je kan namelijk ook gewoon bellen,..
Nee whatsapp maar ook bijv. mails komen niet door in AAOS omdat het niet ondersteund wordt. Als je AA of Apple Carplay gebruikt...dan is eigenlijk je telefoon je input op het scherm. En die heeft een Whatsapp app die je gebruikt.

Dus nee, in AAOS kan dit voorlopig niet en ik vraag me af of er ooit een AAOS Whatsapp app gaat komen om eerlijk te zijn.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:27
Gisteren mijn EX30 opgehaald, al mee 'gespeeld'. Wat een heerlijke auto.

Één ding is me nog onduidelijk. Pookje naar beneden is Drive, naar boven Reverse. Maar hoe zet ik hem in Neutral? Dat lukt me nu alleen door de Park knop in te drukken.

En ik neem aan dat als je op de snelweg 100 rijdt je hem niet per ongeluk in Reverse kunt zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43
Zapato schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:15:
Gisteren mijn EX30 opgehaald, al mee 'gespeeld'. Wat een heerlijke auto.

Één ding is me nog onduidelijk. Pookje naar beneden is Drive, naar boven Reverse. Maar hoe zet ik hem in Neutral? Dat lukt me nu alleen door de Park knop in te drukken.

En ik neem aan dat als je op de snelweg 100 rijdt je hem niet per ongeluk in Reverse kunt zetten.
https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409

Je zet de transmissie in D of R door de schakelhendel volledig in de gewenste richting te duwen of te trekken.

Voor N moet je de schakelhendel lichtjes omhoog of omlaag duwen of trekken. Tussen twee schakelstanden in keert de schakelhendel altijd terug naar de middelste positie.

Schakelen kan alleen als de auto stil staat of als je stapvoets rijdt.

[ Voor 3% gewijzigd door NokiaFan op 02-03-2024 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-07 19:50

mausy5043

Don't panic.

Ik heb de EX30 met mijn eigen WiFi verbonden. Handig, want nu zie ik dat naast de gebruikelijke Google servers en de servers van geinstalleerde apps de auto ook regelmatig contact heeft met

streamingapi-volvo-soa-24-prod-360.mountain.siriusxm.com

Sirius XM is een muziek streaming dienst in Noord-Amerika. Maar de radio app is toch FM/DAB+?
Iemand een idee welke app dat zou kunnen zijn? Ik heb ook "Open Radio" geinstalleerd, maar ik dacht toch dat dat een andere provider was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34

Swerfer

Hmm...

jaychunlai schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:37:
Ik mag die van mij a.s donderdag ophalen! Mochten er nog onbeantwoorde vragen zijn, let me know!
In mijn testrit een paar weken geleden merkte ik dat er een fractie tijd zit tussen volgas geven en het daadwerkelijk reageren. Mijn Nissan Leaf reageert direct zonder vertraging. Het kan zijn dat de software nog niet up-to-date was. Kan je daar op letten?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 19:41
NokiaFan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:23:
[...]

Schakelen kan alleen als de auto stil staat of als je stapvoets rijdt.
In de XC/EX40 naar neutraal niet hoor... daar wordt aangeraden om af en toe tijdens lang remmen, hem even naar neutraal te tikken, zodat je niet op de motor regenereert, maar juist de remmen even 'schoon remt'.
En het werkt. Doe het wel op een rustige plek, want het remgevoel zonder regen is ineens een stuk minder....

edit: gevonden in de handleiding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3et-WAdYeu6AqJHw7Fnovqjo74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKUzdfPBCixt0EnH0KcTtsLS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door caspervc op 02-03-2024 17:59 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

caspervc schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:35:
[...]
maar juist de remmen even 'schoon remt'.
Ik krijg sterk de indruk dat de frictieremmen ook bij snelheden < 33 km/u een beetje schuren. Als ik op lage snelheid rijdt hoor ik een schurend geluid. Het stopt > 33 km/u (wss 20 mph). En ik denk niet dat het het EV AVAS is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:13
Wij hebben de EX30 inmiddels ook mogen ophalen; superblij mee! :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CX-3lpV1jJqBKMjWtabKO_wQd10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7DJdl1npaTGbUH73iQNenram.png?f=fotoalbum_large

Paar vraagjes:
1. Het viel ons op dat de auto een klein beetje trilt op de snelweg? Is dat normaal voor een nieuwe auto? (18km)
2. De EX30 app notificeert mij om internet in de auto in te stellen (via Vodafone), alleen de auto had al internet?
3. De auto geeft aan dagelijks tot 90% te laden, maar ik dacht dat de algemene voorkeur tot 80% was?
4. Begrenzen jullie het opladen? Zo ja, tot hoeveel ampere?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Ruvo schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:33:

Paar vraagjes:
1. Het viel ons op dat de auto een klein beetje trilt op de snelweg? Is dat normaal voor een nieuwe auto? (18km)
2. De EX30 app notificeert mij om internet in de auto in te stellen (via Vodafone), alleen de auto had al internet?
3. De auto geeft aan dagelijks tot 90% te laden, maar ik dacht dat de algemene voorkeur tot 80% was?
4. Begrenzen jullie het opladen? Zo ja, tot hoeveel ampere?
Re 1. Heb ik ook wel eens. Ik neem aan dat je niet het trillen bedoelt dat je voelt als je op de zijlijn rijdt ;-) Ik voel een beetje een trilling in het stuur. Maar als de Pilot aan staat is het weg.
Re 2. Ik heb idd een account aangemaakt. Kost niks.
Re 3. 90% is wat Volvo adviseert. 80% is iets van oudere EVs, beetje achterhaalt tegenwoordig.
Re 4. Mijn auto springt na een rit automagisch terug naar 6A, ook in de automatische stand (annoying!!!). Ik zet haar dan weer terug op 32A. Mijn thuislader kan niet meer leveren dan 5kW en die regelt de maximale stroom dan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:18
Heeft iemand auto hold uit kunnen zetten? Merk dat het parkeren lastig wordt in wat krappere plekken want het pedaal is best gevoelig…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

jaychunlai schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:45:
Heeft iemand auto hold uit kunnen zetten? Merk dat het parkeren lastig wordt in wat krappere plekken want het pedaal is best gevoelig…
OPD uitzetten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Hmm goeie, niet geprobeerd. Morgen even checken! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Oei die trillingen zijn niet goed hoor! Bij de XC/C40 is dat een groot probleem (voor de mensen die het hebben dan) bij een bepaalde snelheid range. Niet elke wagen heeft het overigens maar Volvo heeft daar na al die jaren nog steeds geen fix voor. Ja ze proberen wat, maar opgelost is het nog nooit.

Zou wel erg balen zijn als de EX30 dat kwaaltje overneemt, ook gezien de wagen op een heel nieuw en dus ander platform staat als de XC/C40 wagens..... Benieuwd of dit een staartje gaat krijgen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21:42
jaychunlai schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:59:
Gisteren van de dealer vernomen dat in week 24, een update komt voor het gebruik maken van de digital key plus.
Ik heb dezelfde week 24 gehoord bij de dealer, maar dan in combinatie met 2 extra standen voor OPD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:47
Zapato schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:10:
In de sofware update 1.2.1 staat o.a.:
You can write and send text messages using voice control via the digital assistant1. If you receive a text message, a notification will appear in the display.

Ik neem aan dat daar ook Whatsapp ondervalt. Misschien is 1.2.1 nog niet geinstalleerd.
Nee dit is alleen op sms berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Juancho schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:21:
Oei die trillingen zijn niet goed hoor! Bij de XC/C40 is dat een groot probleem (voor de mensen die het hebben dan) bij een bepaalde snelheid range. Niet elke wagen heeft het overigens maar Volvo heeft daar na al die jaren nog steeds geen fix voor. Ja ze proberen wat, maar opgelost is het nog nooit.

Zou wel erg balen zijn als de EX30 dat kwaaltje overneemt, ook gezien de wagen op een heel nieuw en dus ander platform staat als de XC/C40 wagens..... Benieuwd of dit een staartje gaat krijgen.
Hoe uit zich dat dan? Want de ene trilling is de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:17
Juancho schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:21:

Heb dit ook meteen gedacht toen we gisteren gingen rijden. De trilling is bij ons verdwenen. Schijnt de banden te zijn die lang in een stand hebben gestaan? Auto rijd verder fantastisch, kan alleen nog niet wennen aan de nerveuze lane-assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Cheetha schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:28:
[...]

Ik heb dezelfde week 24 gehoord bij de dealer, maar dan in combinatie met 2 extra standen voor OPD.
Oeh zou heel nice zijn om meer standen te krijgen voor OPD. Ben benieuwd naar de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
mausy5043 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:37:
[...]

Re 2. Ik heb idd een account aangemaakt. Kost niks.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik loop bij het verifiëren van mijn mobiele nummer (na het invullen van de ze cijferige code) tegen deze foutmelding aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIxCCEVaoYdJL3lTQXIKjOd4hz4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aqVWBuEIdh66NR7TnBueuPgX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Was al voor Kerst, dus kan me de details niet herinneren. Maar foutmeldingen waren er volgens mij niet. Over een paar dagen nog eens proberen lijkt mij, of via een PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 16:45
In mijn testrit een paar weken geleden merkte ik dat er een fractie tijd zit tussen volgas geven en het daadwerkelijk reageren. Mijn Nissan Leaf reageert direct zonder vertraging. Het kan zijn dat de software nog niet up-to-date was. Kan je daar op letten?
Zag vanavond een Engelse test over de EX30 waar hetzelfde gezegd werd. Ongeveer 0,5 seconde vertraging tussen het pedaal intrappen en het accelereren. Schijnt er helaas bij te horen. Weet even niet of dit in de toekomst door software updates nog aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
mausy5043 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:40:
[...]

Geen idee. Ik ben zelf 1 van de gelukkigen die de trillingen niet heeft. Mensen in het XC40 topic kunnen je vast vertellen wat en hoe met die trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ajouwens schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:44:
[...]

Zag vanavond een Engelse test over de EX30 waar hetzelfde gezegd werd. Ongeveer 0,5 seconde vertraging tussen het pedaal intrappen en het accelereren. Schijnt er helaas bij te horen. Weet even niet of dit in de toekomst door software updates nog aan te passen is.
Als het daadwerkelijk 0,5 seconden is, dan gaat de EX30 dus eigenlijk in 5,8 seconden van 0 naar 100 ipv 5,3... Beetje jammer. Niet dat van 0 tot 100 zo belangrijk is, maar ik merkte het bij de testrit ook met 'even snel inhalen/invoegen'.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
mausy5043 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:40:
[...]

Alsof je een elektrische tandenborstel vasthoudt. Begint bij ongeveer 106km/h, merkt het het meest bij ongeveer 112 en boven de 116 is het weg. Niet altijd aanwezig, bepaalde last lijkt het te bepalen, want als je heel goed oplet lijk je het ook in het pedaal te voelen.

Als je er niet op let merk je het op gegeven moment niet meer.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ophidian schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:11:
[...]

Alsof je een elektrische tandenborstel vasthoudt. Begint bij ongeveer 106km/h, merkt het het meest bij ongeveer 112 en boven de 116 is het weg. Niet altijd aanwezig, bepaalde last lijkt het te bepalen, want als je heel goed oplet lijk je het ook in het pedaal te voelen.

Als je er niet op let merk je het op gegeven moment niet meer.
Wat je omschrijft lijkt heel erg op banden die niet goed gebalanceerd zijn. Slecht gebalanceerde banden uiten trillingen rond een bepaalde snelheid. Daaronder en daarboven dan meestal niet of in ieder geval een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Swerfer schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:14:
[...]
Wat je omschrijft lijkt heel erg op banden die niet goed gebalanceerd zijn. Slecht gebalanceerde banden uiten trillingen rond een bepaalde snelheid. Daaronder en daarboven dan meestal niet of in ieder geval een stuk minder.
Dat is het niet, is bekend probleem, maar geen oplossing. Banden balanceren maakt niks uit. Vooral melden bij Volvo als je het hebt, dan registreren ze het en zodra er oplossing is horen we het. Is momenteel een fix geprobeerd met demper bij de airbag, maar maakt niks uit. Dealer vorige week nog naar gevraagd, maar ze hebben nog niks nieuws en zagen geen verbetering bij de demper

https://www.xc40forum.com...speeds-acceleration.5168/

[ Voor 21% gewijzigd door Ophidian op 02-03-2024 21:18 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ophidian schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:17:
[...]

Dat is het niet, is bekend probleem, maar geen oplossing. Banden balanceren maakt niks uit.

https://www.xc40forum.com...speeds-acceleration.5168/
Oh, ik dacht dat het bij de EX30 was, maar dat was jij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Swerfer schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:19:
[...]

Oh, ik dacht dat het bij de EX30 was, maar dat was jij niet...
Ik hoop dat onze EX30 het straks niet heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
mausy5043 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:27:
Was al voor Kerst, dus kan me de details niet herinneren. Maar foutmeldingen waren er volgens mij niet. Over een paar dagen nog eens proberen lijkt mij, of via een PC.
Ben al iets verder op een MacBook Pro gekomen. Op de iPhone blijft het fout gaan. Straks bij het afleveren van de auto nog maar eens opnieuw proberen.

Update: zie nu ook dat je daadwerkelijke installatie ook pas kan afronden wanneer je in de auto zit. :)

[ Voor 10% gewijzigd door NokiaFan op 02-03-2024 21:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheetha
Per vandaag 1005 geregistreerde ex30’s in Nederland. De X in het kenteken vervangen door de Z.

40% grijs
20% zwart
18% cloud blue
15% wit
4% moss yellow

88% single motor
12% twin motor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NokiaFan
Er zijn wat wijzigingen gespot t.a.v. de MY25 variant:
https://www.reddit.com/r/...anges_to_my25_volvo_ex30/

- Seems like the model tag "EX30" is moved from the C pillar to the rear as in previous Volvo vehicles.
- Moss Yellow will now also have Pine and Indigo interior options available in addition to Misty.
- Cloud Blue will be a standard color option like Vapour Grey (i.e. no extra cost when Cloud Blue is chosen).
- The steering wheel will have slight embossing on the buttons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kw69ezSSAis2ZpyfNLSGKo31KyQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2NrDza4rqAcck6Xx4ZFLQXAf.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zQW0r8alfhPq6iugtfzftvS6lk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VCeHpHbTuXNCkbqv00FZshHb.webp?f=user_large

Disclaimer: dit gaat in ieder geval over de Finse markt.

[ Voor 32% gewijzigd door NokiaFan op 03-03-2024 07:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Jaloers op de knopjes op het stuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mate68
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-12-2024
mausy5043 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:18:
Jaloers op de knopjes op het stuur.
...Maar niet op de type aanduiding op de achterklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Cheetha schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:05:
Per vandaag 1005 geregistreerde ex30’s in Nederland. De X in het kenteken vervangen door de Z.

40% grijs
20% zwart
18% cloud blue
15% wit
4% moss yellow

88% single motor
22% twin motor
En nog geen SR zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59
Binnenkort vast iemand op eBay/Ali met een stickersetje ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Cheetha schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:05:
88% single motor
22% twin motor
AUB batterijen van je rekenmachine vervangen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Gluten Parody schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:47:
[...]

Binnenkort vast iemand op eBay/Ali met een stickersetje ;)
Ja, ik zat ook al te denken om een paar googly eyes uit de knutselvoorraad van mn vrouw te gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheetha
mausy5043 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:48:
[...]

AUB batterijen van je rekenmachine vervangen. :+
Bingo, t was niet mijn rekenmachine, maar gewoon een beetje laat 😉

Moet 88% single motor en
12% twin zijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Cheetha schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:53:
[...]

Bingo, t was niet mijn rekenmachine, maar gewoon een beetje laat 😉

Moet 88% single motor en
12% twin zijn uiteraard.
Of de verkoop gaat gewoon buitengewoon voortvarend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
mausy5043 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:51:
[...]

Ja, ik zat ook al te denken om een paar googly eyes uit de knutselvoorraad van mn vrouw te gebruiken
Zullen die plastic kapjes niet heel makkelijk te vervangen zijn,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Mate68 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:55:
[...]

Zullen die plastic kapjes niet heel makkelijk te vervangen zijn,...
Ik mag inderdaad hopen dat de afmetingen/passingen van de kapjes identiek zijn aan elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mate68
mausy5043 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:57:
[...]

Ik mag inderdaad hopen dat de afmetingen/passingen van de kapjes identiek zijn aan elkaar.
Kan mij niet voorstellen dat er een ander stuur in zit,...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ootje
  • Laatst online: 01-05 21:41
Swerfer schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:04:
[...]
Als het daadwerkelijk 0,5 seconden is, dan gaat de EX30 dus eigenlijk in 5,8 seconden van 0 naar 100 ipv 5,3... Beetje jammer. Niet dat van 0 tot 100 zo belangrijk is, maar ik merkte het bij de testrit ook met 'even snel inhalen/invoegen'.
Word ook geadviseerd om 0.5 seconden eerder gas te geven met een sprint :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Je neemt mij in het @Ootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
kon het niet laten ... oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-07 19:32
Ootje schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:05:
[...]

Word ook geadviseerd om 0.5 seconden eerder gas te geven met een sprint :-)
De 5,3 seconden is gemeten met die 0,5 vertraging want die zit in elke ex30 blijkbaar . Als ze dit kunnen oplossen met een FW update gaat ie dus in 4,8 s naar de 100 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net wasstraat gepakt, om in N te komen moet je vanuit R of D gewoon langer de pook een stukje naar boven (of beneden) duwen en dan springt de auto in N. Het is niet zoals in de handleiding staat dat het ‘een tikje’ is. En de wasmodi is er ook nog niet, staat wel in scherm maar is geen optie voor. Maar alles ging verder goed en de klep bleef gelukkig ook dicht.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ivarga schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:34:
[...]

De 5,3 seconden is gemeten met die 0,5 vertraging want die zit in elke ex30 blijkbaar . Als ze dit kunnen oplossen met een FW update gaat ie dus in 4,8 s naar de 100 😉
Dat denk ik juist niet. Ik heb diverse reviews gezien waarbij ze (GPS)sensoren gebruiken die meten vanaf het begin van versnellen tot 100km/h. En die komen allemaal iets boven 5,3 seconden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Vandaag eerste echte rit gemaakt. Auto zweeft over de weg. Pilot assist is heerlijk. Eerste keer door een bocht voelt speciaal. Alleen automatisch inhalen lukt me nog niet. Net ook aan de openbare laadpaal gehangen. Enige is dat hij steeds terugspringt naar 6A Max.

[ Voor 20% gewijzigd door Zapato op 03-03-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
ivarga schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:34:
[...]

Zal wel nooit gebeuren denk ik _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
Bij mij is wordt met de afstand tussen voorganger niet op geslagen. Wel vervelend want de afstand tussen mij en de voorganger wordt even groot als Max Verstappen en Sergio Perez.

Merk ook dat ik moet wennen om OPD eerst uit te zetten voordat ik ga parkeren, tijdens gaat iig niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

jaychunlai schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:09:
Bij mij is wordt met de afstand tussen voorganger niet op geslagen. Wel vervelend want de afstand tussen mij en de voorganger wordt even groot als Max Verstappen en Sergio Perez.

Merk ook dat ik moet wennen om OPD eerst uit te zetten voordat ik ga parkeren, tijdens gaat iig niet :')
Ik heb OPD nu onder de custom knop zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaychunlai
mausy5043 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:42:
[...]

Ik heb OPD nu onder de custom knop zitten.
Ik heb zelf die snelheid !$&@ beep op de custom knop zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mate68
jaychunlai schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:09:

Sergio kan niet bijblijven omdat hij minder gas geeft dan Max. Als jij je snelheid ook lager hebt ingesteld dan de auto voor je, dan heb je net als Sergio het nakijken,... ;)

Je moet je snelheid iets hoger instellen als je achter je voorganger op gelijk blijvende afstand aangesloten wilt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
Mate68 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:39:
[...]

Sergio kan niet bijblijven omdat hij minder gas geeft dan Max. Als jij je snelheid ook lager hebt ingesteld dan de auto voor je, dan heb je net als Sergio het nakijken,... ;)

Je moet je snelheid iets hoger instellen als je achter je voorganger op gelijk blijvende afstand aangesloten wilt blijven.
Ik heb ACC aan en hij zet elke keer terug op “rij zo ver mogelijk van je voorganger vandaan” 8)7 Basically 3 blokjes ver ipv 1 blokje ver. Dat gebeurd bij mij na elke “restart”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

jaychunlai schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Ik heb ACC aan en hij zet elke keer terug op “rij zo ver mogelijk van je voorganger vandaan” 8)7 Basically 3 blokjes ver ipv 1 blokje ver. Dat gebeurd bij mij na elke “restart”
Ik denk dat elke auto met ACC dat heeft. Mijn Nissan Leaf ook. Erg vervelend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mate68
jaychunlai schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Oke, je bedoelt dus dat die ingestelde afstand niet blijft staan als je hem opnieuw wilt activeren. Dat is dan een dingetje welke misschien in een update wordt meegenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
Al jullie bevindingen melden jullie die ook bij volvo? Of alleen hier op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Swerfer schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:53:
[...]

Ik denk dat elke auto met ACC dat heeft. Mijn Nissan Leaf ook. Erg vervelend...
Nee hoor, mijn XC40 onthoud gewoon je laatste setting. Dat is bij mij standaard op streepje 2 en dat blijft ook altijd ingesteld. Elke rit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Juancho schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:41:
[...]

Nee hoor, mijn XC40 onthoud gewoon je laatste setting. Dat is bij mij standaard op streepje 2 en dat blijft ook altijd ingesteld. Elke rit weer.
Ok, dan hoop ik dat de EX30 dat ook gaat krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 22:06
Swerfer schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:43:
[...]

Ok, dan hoop ik dat de EX30 dat ook gaat krijgen...
Zou er niet op rekenen. Ik vermoed dat de regels aangescherpt zijn en dit niet meer mag voor nieuwe auto's, net zoiets als dat snelheidspiepje.

Mogelijk in dezelfde categorie: kunnen jullie nog permanent de lane assist uitzetten, of moet dat ook elke rit opnieuw?

[ Voor 16% gewijzigd door guido66 op 03-03-2024 19:56 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

jaychunlai schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:37:
[...]

Ik heb zelf die snelheid !$&@ beep op de custom knop zitten
Oh van dat piepje heb ik niet zo'n last. Daar is een handigheidje voor en dan gaat ie bijna nooit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

mausy5043 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:13:
[...]

Oh van dat piepje heb ik niet zo'n last. Daar is een handigheidje voor en dan gaat ie bijna nooit af.
Zou je dat handigheidje willen delen, of is het handigheidje 'hou je aan de snelheid'?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Swerfer schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:14:
[...]

Zou je dat handigheidje willen delen, of is het handigheidje 'hou je aan de snelheid'?
Oh jij had het ook al ontdekt ! :+
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ruudbeest schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:16:
Al jullie bevindingen melden jullie die ook bij volvo? Of alleen hier op het forum?
Ik heb nog geen EX30, dus wacht nog even af met melden als daar tenminste een goede mogelijkheid toe is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

mausy5043 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:15:
[...]

Oh jij had het ook al ontdekt ! :+
LOL
Haha, alleen het lullig is dat ik altijd de ACC op 6km boven de max snelheid zet. Dan zit ik nog save met boetes en rijd ik net even harder dan de '100-rijders' wat ik wel zo fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Swerfer schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:21:
[...]

Haha, alleen het lullig is dat ik altijd de ACC op 6km boven de max snelheid zet. Dan zit ik nog save met boetes en rijd ik net even harder dan de '100-rijders' wat ik wel zo fijn vind.
Dan piept ie toch drie keer als je de 100 passeert en dan is het over? Ik weet niet of je het volume nog wat kunt dempen van die piepjes. Bij mij komt het bijna niet boven de muzek uit. Heb er niet zo'n last van.

[ Voor 7% gewijzigd door mausy5043 op 03-03-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

mausy5043 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:24:
[...]

Dan piept ie toch drie keer als je de 100 passeert en dan is het over? Ik weet niet of je het volume nog wat kunt dempen van die piepjes.
Daar heb je gelijk in. Ik ga het hopelijk snel meemaken :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mate68
Ik begrijp dat je gewoon de muziek iets harder moet zetten,...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Zapato schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:42:
Vandaag eerste echte rit gemaakt. Auto zweeft over de weg. Pilot assist is heerlijk. Eerste keer door een bocht voelt speciaal. Alleen automatisch inhalen lukt me nog niet. Net ook aan de openbare laadpaal gehangen. Enige is dat hij steeds terugspringt naar 6A Max.
Dit is denk ik een bug. Als in, hoop dat ze het oplossen want hoort niet. Schakelaar aan/uit van die max en dan laadt hij wel normaal dus moet bijna wel een bug zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

guido66 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:51:
Zou er niet op rekenen. Ik vermoed dat de regels aangescherpt zijn en dit niet meer mag voor nieuwe auto's, net zoiets als dat snelheidspiepje.
De minimale afstandinstelling is nog steeds ruim veilig toch? Lijkt me dat het ook voldoende zou moeten zijn in die wetgeving om een bepaalde ondergrens voor die minimum afstand vast te stellen en het dan toelaten om dat dan als vaste voorkeursinstelling te kiezen.

Hopelijk is het een bug, mijn ervaring met mijn 9 jaar oude Golf is iig dat zelfs de minimale afstand nog zo ruim is dat er bij drukte steeds mensen voor je gaan rijden (en ie dan weer daartoe afstand moet gaan houden, etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Nog een dingetje waar ik tegenaan loop. De tijd staat al 2 keer niet goed, zowel uren als minuten. Automatische tijd schuifje uit en aan lost dit tijdelijk op. Hebben meer mensen dit ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Zapato schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:56:
Nog een dingetje waar ik tegenaan loop. De tijd staat al 2 keer niet goed, zowel uren als minuten. Automatische tijd schuifje uit en aan lost dit tijdelijk op. Hebben meer mensen dit ook?
Yes, iedere dag een verrassing waar hij op staat. Dat schuifje werkt bij mij ook niet altijd helaas. Een van de punten op mijn lijst met issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHFK77
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-04 15:18
Laten jullie de actieradius op gecertificeerd of op dynamisch staan? Bij aflevering dubbelcheckte de dealer dat deze op Gecertificeerd stond. Ja, de actieradius op het scherm is dan hoger, maar geeft Dynamisch niet een veel reëler beeld? Er zit nogal een groot verschil in de ingeschatte resterende kilometers. Hoor graag wat jullie denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHFK77
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-04 15:18
De tijd staat bij mij vooralsnog altijd juist. Wel heb ik al een aantal keer gehad dat het “bestuurdersinformatiegebied” in het Engels staat, terwijl de rest op het scherm wel in het Nederlands wordt weergegeven. De taal in de systeeminstellingen staat gewoon op Nederlands. Als ik daarop tik, is het probleem ook opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Mijn Polestar 2 heeft dit 2 jaar lang gehad, tot aan het moment van inleveren. Wellicht dat er wat stukjes software gedeeld worden. In dat geval wordt dit misschien in 2024 opgelost ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaychunlai
Vandaag ook weer voor een verrassing te staan. Infotainment scherm ging naar RGB kleuren. Misschien dacht die 'even checken of alles ok is'. Met min knopje en pijltje naar beneden het opnieuw kunnen starten en weer weg kunnen rijden.

Misschien handig om begin pagina te updaten met actuele issues rondom infotainment (eventuele oplossing)? @Ktenolix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konila
  • Laatst online: 20-01 22:00
Andere vraag.

Iemand al ervaringen met het dragen van een zonnebril achter het stuur en hoe de sensor achter het stuur daarop reageert? Ik hoop het niet, maar kan mij voorstellen dat de sensor die zonnebril niet leuk vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Konila schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:23:
Andere vraag.

Iemand al ervaringen met het dragen van een zonnebril achter het stuur en hoe de sensor achter het stuur daarop reageert? Ik hoop het niet, maar kan mij voorstellen dat de sensor die zonnebril niet leuk vindt.
Gepolariseerde bril gaf hier geen problemen (meldingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-03 10:04
Buzzin Hornet schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:01:
[...]

Yes, iedere dag een verrassing waar hij op staat. Dat schuifje werkt bij mij ook niet altijd helaas. Een van de punten op mijn lijst met issues.
Zou u uw lijstje misschien in dit forum willen zetten?

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Niet online
hansmw schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:30:
[...]

Zou u uw lijstje misschien in dit forum willen zetten?
Uiteraard, maar het is meer een notitielijstje wat ik bij probeer te houden voor komende SW updates:
EX30 issues

- [ ] Laden is soms traag en toen heb ik even met functies zitten spelen en ging toen wel snel (van 8 uur naar 1 uur tot vol). Lijkt op iets van een bug en de knop Laden beperken aan/uitzetten lost dit meteen op (heb die toggle nu aan en slider op max gezet) -> dit is de 6 amp bug en issue komt terug na laden met snellader
- [ ] Apple Pay activatie bij draadloos opladen deactiveren, komt dit eraan (denk dat dit in een update van Apple moet komen)
- [ ] Volume stottert harder zachter, gaat niet vloeiend. Soms in 1x heel hard nadat je opnieuw gaat rijden
- [ ] DAB radio verspringt steeds, met name Kink en is echt iedere paar seconden wat luisteren nagenoeg onmogelijk maakt
- [ ] Spiegels niet vloeiend in te stellen en wordt niet opgeslagen in profiel (wat wel in handleiding staat dat dit kan)
- [ ] Niet duidelijk welke instellingen wel/niet opgeslagen worden bij een profiel, is er documentatie en kunnen we suggesties doen?
- [ ] Klaar met laden geen notificatie van app op telefoon?
- [ ] App: in het laadscherm komt de melding ‘charge via app’ non stop terug en wegklikken helpt niet
- [ ] Stuur verwarming auto springt op 3 en kan je niet uitzetten (instelling aan). Eerst op 1 en dan uit werkt wel. Heb het nu uitgezet zodat ik het alleen handmatig activeer
- [ ] Kan ik stoelverwarming ook aanzetten automatisch via settings? En bij voorkeur alleen als er iemand opzit (bijrijder)
- [ ] Is er al iets bekend over CarPlay/carkey (week 24 gelezen op GoT)
- [ ] App tonen hoe snel er geladen wordt ipv alleen geschatte eindtijd, VW toont ook hoeveel stroom erin gaat en kan handig zijn voor analyse
- [ ] Meerdere schema’s in klimaat app? Nu kan ik er maar 1 aanmaken
- [ ] App temperatuur screenshot hoog, dag erna nog steeds 17 graden
- [ ] Driver alert uitzetten met assistent werkt niet? Is denk ik bewust maar is er een snellere methode dan tijdens rijden 5+ kliks moeten uitvoeren (dat is namelijk ook niet veilig)
- [ ] App unable to sign you in. Retry werkt meteen
- [ ] Kreeg meldingen dat batterij laag was en vervangen moest worden in sleutel (eerste zaterdag) en dat lijkt mij vreemd? Niet meer gehad sindsdien
- [ ] Klok loopt niet gelijk in weekend (-10min), 19/2 wel weer (foutje in netwerk?), blijft heen en weer springen want op 26/2 weer 5min te vroeg
- [ ] Radio hangt soms en kan dan niet wisselen van zender of stoppen, app toont grijs scherm (herstart scherm en dan werkt alles weer)
- [ ] Playstore hangt soms, uitloggen/inloggen google account is enige oplossing
- [ ] Sleutel koppeling vergeten bij profiel
- [ ] Spiegel/stoel stelt niet altijd goed in volgens profiel
- [ ] App kan ik auto software update niet aanzetten, kan alleen eigenaar aldus melding. Zit nu nog vast op 1.2
- [ ] Wasstraat modus is afwezig, staat wel in scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 22:06
Jullie hebben nog meer bugs dan de P2 en XC40 hadden bij de introductie. Ze hebben er weinig tot niets van geleerd blijkbaar.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 14:52
jaychunlai schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:15:
Vandaag ook weer voor een verrassing te staan. Infotainment scherm ging naar RGB kleuren. Misschien dacht die 'even checken of alles ok is'. Met min knopje en pijltje naar beneden het opnieuw kunnen starten en weer weg kunnen rijden.

Misschien handig om begin pagina te updaten met actuele issues rondom infotainment (eventuele oplossing)? @Ktenolix
Ja ik was toevallig van plan om een lijstje met “bekende problemen” te maken.
En een FAQ.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaychunlai
Buzzin Hornet schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:23:
[...]

Uiteraard, maar het is meer een notitielijstje wat ik bij probeer te houden voor komende SW updates:
EX30 issues

- [ ] Laden is soms traag en toen heb ik even met functies zitten spelen en ging toen wel snel (van 8 uur naar 1 uur tot vol). Lijkt op iets van een bug en de knop Laden beperken aan/uitzetten lost dit meteen op (heb die toggle nu aan en slider op max gezet) -> dit is de 6 amp bug en issue komt terug na laden met snellader
- [ ] Apple Pay activatie bij draadloos opladen deactiveren, komt dit eraan (denk dat dit in een update van Apple moet komen)
- [ ] Volume stottert harder zachter, gaat niet vloeiend. Soms in 1x heel hard nadat je opnieuw gaat rijden
- [ ] DAB radio verspringt steeds, met name Kink en is echt iedere paar seconden wat luisteren nagenoeg onmogelijk maakt
- [ ] Spiegels niet vloeiend in te stellen en wordt niet opgeslagen in profiel (wat wel in handleiding staat dat dit kan)
- [ ] Niet duidelijk welke instellingen wel/niet opgeslagen worden bij een profiel, is er documentatie en kunnen we suggesties doen?
- [ ] App: in het laadscherm komt de melding ‘charge via app’ non stop terug en wegklikken helpt niet
- [ ] Stuur verwarming auto springt op 3 en kan je niet uitzetten (instelling aan). Eerst op 1 en dan uit werkt wel. Heb het nu uitgezet zodat ik het alleen handmatig activeer
- [ ] Kan ik stoelverwarming ook aanzetten automatisch via settings? En bij voorkeur alleen als er iemand opzit (bijrijder)
- [ ] App tonen hoe snel er geladen wordt ipv alleen geschatte eindtijd, VW toont ook hoeveel stroom erin gaat en kan handig zijn voor analyse
- [ ] Driver alert uitzetten met assistent werkt niet? Is denk ik bewust maar is er een snellere methode dan tijdens rijden 5+ kliks moeten uitvoeren (dat is namelijk ook niet veilig)
- [ ] Kreeg meldingen dat batterij laag was en vervangen moest worden in sleutel (eerste zaterdag) en dat lijkt mij vreemd? Niet meer gehad sindsdien
- [ ] Klok loopt niet gelijk in weekend (-10min), 19/2 wel weer (foutje in netwerk?), blijft heen en weer springen want op 26/2 weer 5min te vroeg
- [ ] Radio hangt soms en kan dan niet wisselen van zender of stoppen, app toont grijs scherm (herstart scherm en dan werkt alles weer)
- [ ] Playstore hangt soms, uitloggen/inloggen google account is enige oplossing
- [ ] App kan ik auto software update niet aanzetten, kan alleen eigenaar aldus melding. Zit nu nog vast op 1.2
Nice heel tof dat je het bij hebt gehouden en wilt delen.
Voeg er gelijk maar aan toe dat je scherm soms 'RGB testing' kleuren geven. Via stuur wiel moet je je infotainment een hard reset doen 8)7

Ook irritante is dat Google Maps gwn gaat updaten wanneer je aant rijden bent en je navigatie hebt ingesteld. Gewoon plotseling is die app afgesloten ... duurt paar min voordat die weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Met min knopje en pijltje naar beneden het opnieuw kunnen starten en weer weg kunnen rijden.
Pardon? Die kende ik nog niet. Kun je dat nader toelichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Konila schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:23:
Andere vraag.

Zonnebril maakt niks uit (ruime ervaring). De sensor kijkt naar de stand van het hoofd in de eerste paar minuten van de rit en kan dan zeg maar raden hoe je eruitziet als je rechtvooruit kijkt. Als ze dan een afwijkend beeld ziet dan klaagt ze.

Interressant experiment om dit te bevestigen: houdt je hoofd schuin tijdens de eerste 5 minuten ofzo. Als je daarna dan gewoon rechtvooruit kijkt zou je voortdurend een waarschuwing moeten krijgen. (ik zou dat trouwens niet aan het begin van een lange rit proberen ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheetha
mausy5043 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:59:
[...]

Pardon? Die kende ik nog niet. Kun je dat nader toelichten?
Ik denk dat hij het over deze optie heeft..

https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Dank. Ik heb hier al heel lang naar zitten zoeken, maar kennelijk nooit de goede termen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 16:45
mausy5043 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:05:
[...]

Zonnebril maakt niks uit (ruime ervaring). De sensor kijkt naar de stand van het hoofd in de eerste paar minuten van de rit en kan dan zeg maar raden hoe je eruitziet als je rechtvooruit kijkt. Als ze dan een afwijkend beeld ziet dan klaagt ze.

Interressant experiment om dit te bevestigen: houdt je hoofd schuin tijdens de eerste 5 minuten ofzo. Als je daarna dan gewoon rechtvooruit kijkt zou je voortdurend een waarschuwing moeten krijgen. (ik zou dat trouwens niet aan het begin van een lange rit proberen ;-)
Ik zou eerder een ander experiment doen: zet een 3D poppetje voor de sensor. Eens 👀 of dat ding een beetje voor de gek te houden is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Buzzin Hornet schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:23:
[...]

EX30 issues

Ik zou de bugs wel los willen zien van de missende features. Er staan volgens mij ook zaken bij waarover Volvo van te voren heeft gecommuniceerd dat deze later worden geïntroduceerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:11
Iemand met hetzelfde: https://www.reddit.com/r/ex30/s/4Fi1tRpPLw

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eliverm
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 04-03-2024
Een maandje geleden van de dealer de update gekregen dat mijn EX30 SMER Ultra vapour grey halverwege/eind maart geleverd zou worden, Van Roosmalen Veldhoven. Helaas verder geen updates meer gehad van de dealer.

Meerderen die rond deze periode de EX30 verwachten? En meerderen die bij Van Roosmalen hebben besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:17
eliverm schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:45:
Een maandje geleden van de dealer de update gekregen dat mijn EX30 SMER Ultra vapour grey halverwege/eind maart geleverd zou worden, Van Roosmalen Veldhoven. Helaas verder geen updates meer gehad van de dealer.

Meerderen die rond deze periode de EX30 verwachten? En meerderen die bij Van Roosmalen hebben besteld?
Wij krijgen onze SMER Ultra VG 16 maart.
Via Harrie Arendsen Hengelo.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eliverm
tdolder schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:52:
[...]

Wij krijgen onze SMER Ultra VG 16 maart.
Via Harrie Arendsen Hengelo.
Dan hoop ik dat die van mij ook rond die tijd geleverd kan worden! Ik kreeg 29 januari al het bericht dat hij geproduceerd was en onderweg was. Met mijn verjaardag volgende week zou dat een mooi verjaardagscadeau zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruudbeest
vandaag contact gehad met volvo dealer over verschillende issues. Het verzoek is van volvo cars zelf om alle bevinden te melden via de dealer.
onderstaande radio issue:

Radio geluid valt regelmatig weg als de auto afgeremd wordt dan wel als je stilstaat. Dit is niet altijd.
Zie TR36864:

De radio-ontvangst kan worden verstoord door de remlichten en dit kan vooral gebeuren in geografische gebieden waar de radio-ontvangst slecht is. Dit is een bekend probleem en er zullen verbeteringen worden doorgevoerd in zowel de remlichten als de software voor de radio. Er wordt binnenkort een nieuw lampje voor het remlicht geïntroduceerd en de software voor de radio staat gepland voor release in kwartaal 2 van 2024. Vervang in de tussentijd geen onderdelen in verband met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ootje
eliverm schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:45:

yep..ikke :P
Ook ik halverwege tot eind Maart.
In Oosterhout.
Konden niet zeggen met welke boot hij kwam, wel al mijn vin nummer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eliverm
Ootje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:37:
[...]
yep..ikke :P
Ook ik halverwege tot eind Maart.
In Oosterhout.
Konden niet zeggen met welke boot hij kwam, wel al mijn vin nummer binnen.
Oh top! Die heb ik niet gehad. Daar wijzer van kunnen worden over wanneer de boot aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Kan iemand mij vertellen of er een "Granny" laadkabel ( voor nood in 230V stopcontact ) bij geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Mate68 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:02:
Kan iemand mij vertellen of er een "Granny" laadkabel ( voor nood in 230V stopcontact ) bij geleverd wordt?
Nee wordt niet bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mate68
Oke, jammer.
Pagina: 1 ... 20 ... 89 Laatste