Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goldia schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:13:
[...]

Oof IGN is wel heel negatief zeg
Ik heb de videoreview van IGN gekeken... En ik moet zeggen dat ik het niet echt overtuigend vond. Hij heeft enkel geldige punten maar niets wat volgens mij een 6 rechtvaardigt (in de mate waarin ik daar nu al uitspraken over mag doen zonder het spel gespeeld te hebben).

Uit zijn review blijkt dat hij duidelijk maar op één map heeft gespeeld. Hij klaagt dat er weinig vlak terrein is maar er zijn voldoende maps met vlak terrein (zie mijn video hierboven). En hij blijkt ook contour lines niet te snappen, geen wonder dat je gebouwen er dan niet uit zien. Op heel heuvelachtige stukken moet je ook geen zes blokjes diep aan zoning doen, logisch dat je dan vreemde zaken krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 07:58

n3z

Mountain village! Ik hou van een moeilijke map met mooie hoge bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stijn014 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:42:
reviews lijken me ook erg subjectief. Is de reviewer een city builder fan of niet?
Exact, je merkt aan sommige reviewers dat ze niet echt city builders zijn of er weinig ervaring mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maiken
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 02:08
Goldia schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:13:
[...]
Oof IGN is wel heel negatief zeg
Dit valt helemaal op als je het vergelijkt met de review van de originele Cities: Skylines uit 2015. Daar krijgt het nog ene hoog cijfer vanwege “simple joy of building”.

Ik heb het gevoel dat de gemiddeld lagere cijfers het inherent zijn aan de opvolger zijn van een succesvolle game met veel DLC. Zolang ze de game verder ontwikkelen, moet dat in de lange termijn goedkomen.

Tot nu toe mijn pre-order laten staan. In 2015 was het spelen de eerste maanden ook geen feest op MacOS. ;) We moeten gewoon even door de opstartfase heen. DLC, optimalisatie en mods volgen snel genoeg. En dan hoop dat ze zo snel mogelijk de optimalisatie patches uit gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

Uit zijn review blijkt dat hij duidelijk maar op één map heeft gespeeld. Hij klaagt dat er weinig vlak terrein is maar er zijn voldoende maps met vlak terrein (zie mijn video hierboven). En hij blijkt ook contour lines niet te snappen, geen wonder dat je gebouwen er dan niet uit zien. Op heel heuvelachtige stukken moet je ook geen zes blokjes diep aan zoning doen, logisch dat je dan vreemde zaken krijgt.
Ook CPP gaf aan dat er een gebrek aan vlak terrein is. Dus ik denk niet dat dat per se geen geldig argument is. Maar uitwerking hiervan erg persoonsgebonden zal zijn. CPP kan hier goed mee om gaan. Indien je gewoon lukraak plopt of grote zoning doet op sloped terrain, wordt het niet mooi.

Maar dit was in CS1 natuurlijk ook al zo. Enkel de manier waarop is nu iets verandert. CS1 meer building deformation, nu meer cut and fill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was in CS 1 inderdaad ook al het geval. Echter waren daar veel maps waar je bijna geen 'bergen' had. In Cs1 als je een map kiest kun je sorteren op buildable area etc. Is dat in Cs II nog steeds mogelijk?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 09:23
Als je van je hype af wilt moet je even de Cities Skylines subreddit bezoeken. Jeetje man, je zou denken dat er een moord werd gepleegd met hoe hard ze daar schande lopen te schreeuwen. :')

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Rezania dat is internet eigen toch? (althans bepaalde hoeken van het internet). Als er iets niet bevalt dan word er meteen gedaan alsof er een moord is gepleegd inderdaad. Zo ook dat review bombing. Hopelijk gaat dat bij CS II niet gebeuren..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:26
Webgnome schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:42:
@Rezania dat is internet eigen toch? (althans bepaalde hoeken van het internet). Als er iets niet bevalt dan word er meteen gedaan alsof er een moord is gepleegd inderdaad. Zo ook dat review bombing. Hopelijk gaat dat bij CS II niet gebeuren..
Zeker op Reddit, dat kan echt de beerput van commentaar uithangen.

Ik merk wel dat als ik Youtubers kijk, dat de meeste commentaar (buiten de performance) eigenlijk neerkomt op: dit zat in CS1 met DLC en niet in CS2 en dat mis ik. (bv. fietspaden, kaaien aan rivieren, ..).

Ik heb er alvast nog altijd héél veel zin in en ga beginnen op de map mountain village :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Webgnome schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:42:
Ja, ik heb dus ook net die subreddit uit mijn lijstje geknikkerd. Kom wel terug in een paar maanden voor de mooie plaatjes. Gelukkig is Tweakers over het algemeen een stuk positiever / meer nuchter. :)

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Barrier Island! :) De map met dat grote eiland was ook mijn favoriet in CS1, dus nu vast en zeker weer. Ik bouw meestal het eiland helemaal vol a la Hong Kong en laat de rest alles daarbuiten onaangeraakt. Zo heb je wat uitdaging in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 10:17

mydoom

omnomnom

Ik heb gisteren met pijn in m'n hart de Ultimate editie pre-order geannuleerd.. had heel heel veel zin in de game maar met het recentelijke nieuws rondom mods die niet bij dag 1 beschikbaar zijn en de performance waarschuwing. wacht ik even de release en de gebruiker reviews af.. (de extra preoder content is toch niet iets wat ik veel gebruik in de game ( en kan je achteraf toch vaak goedkoop erbij kopen)

Ik heb een 12700K met een 3070ti en 32gb RAM en van wat ik nu lees zal de game niet echt heel goed draaien op mijn systeem. Dus even de performance fixes afwachten of wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Webgnome schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:00:
Dat was in CS 1 inderdaad ook al het geval. Echter waren daar veel maps waar je bijna geen 'bergen' had. In Cs1 als je een map kiest kun je sorteren op buildable area etc. Is dat in Cs II nog steeds mogelijk?
Ik zie geen sorteer mogelijkheden op het map selectie scherm in de videos, maar je kunt gelukkig nog steeds wel de buildable area zien.
Rekening houdend met het feit dat het weer blijkbaar grote invloed heeft op de performance van de game ga ik (als ik de game koop) starten met de Barrier Island map. Als het weer niet zo'n invloed had was ik waarschijnlijk begonnen op de Tampere map.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:30
mydoom schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:03:
Ik heb gisteren met pijn in m'n hart de Ultimate editie pre-order geannuleerd.. had heel heel veel zin in de game maar met het recentelijke nieuws rondom mods die niet bij dag 1 beschikbaar zijn en de performance waarschuwing. wacht ik even de release en de gebruiker reviews af.. (de extra preoder content is toch niet iets wat ik veel gebruik in de game ( en kan je achteraf toch vaak goedkoop erbij kopen)

Ik heb een 12700K met een 3070ti en 32gb RAM en van wat ik nu lees zal de game niet echt heel goed draaien op mijn systeem. Dus even de performance fixes afwachten of wachten.
Ik heb zo goed als dezelfde setup en probeer het dinsdag gewoon eerst met de Gamepass dus kan altijd nog laten weten hier hoe dramatisch het daadwerkelijk is
(en het laagste resolutie scherm dat ik heb is 1440p dus ik vrees het ergste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 15-09 23:55
Je kan hem ook altijd nog onder de 2 uur refund aanvragen, maar inderdaad via Gamepass is ook altijd een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
Rezania schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:38:
Als je van je hype af wilt moet je even de Cities Skylines subreddit bezoeken. Jeetje man, je zou denken dat er een moord werd gepleegd met hoe hard ze daar schande lopen te schreeuwen. :')
Thx for de tip, zal eens gaan lezen met een doosje popcorn erbij _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom
  • Laatst online: 26-08 10:17

mydoom

omnomnom

Evil Cowman schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:11:
[...]

Ik heb zo goed als dezelfde setup en probeer het dinsdag gewoon eerst met de Gamepass dus kan altijd nog laten weten hier hoe dramatisch het daadwerkelijk is
(en het laagste resolutie scherm dat ik heb is 1440p dus ik vrees het ergste...)
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn, ik dat ik het ook ga doen. Maandje Gamepass, kan ik ook gelijk Starfield uitproberen (wilde ik in de sale gaan kopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
mydoom schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:03:

Deze kerel draait blijkbaar met 60K pops ~30 / 50fps met een 1080TI op 1440p: https://www.reddit.com/r/...mance_of_cs2_as_a_modder/

andere modder ook:
As another modder with early access, I will add my support here to T.D.W. I have a 3060Ti, and based on what's being published at the moment you'd think that I couldn't play the game on anything more than minimum settings.

My actual lived experience with the game (coming up to 150 hours playtime) is much more in line with what T.D.W. is saying here than what I'm seeing elsewhere. Even on cities with 100,000+ populations my experience is that things are quite playable on my 3060ti;
Dan moet het met een 3070 toch wel los lopen?

Heb zelf nog gamepass lopen dus ik kan hem sowieso 'gratis' proberen :)

[ Voor 24% gewijzigd door !GN!T!ON op 20-10-2023 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:30
!GN!T!ON schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:25:
[...]

Deze kerel draait blijkbaar met 60K pops ~30 / 50fps met een 1080TI op 1440p: https://www.reddit.com/r/...mance_of_cs2_as_a_modder/

andere modder ook:

[...]

Volgensmij hebben ze zichzelf een beetje in de voet geschoten met dat system requirements statement. Als je goed leest staat er ook niet dat ze grote performance issues verwachten, maar hadden ze gehoopt dat het minder zwaar zou draaien en gaan ze daar de komende tijd aan werken. Dit wordt alleen opgepakt als: 'alleen als je de meest dikke gamepc hebt kun je CS2 draaien.'

Maar goed, we gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:04
[...]

andere modder ook:

[...]

Wat hij schrijft is toch gewoon goed qua performance? Met een GTX 1080Ti op 1440p medium-high settings zo'n 30-50 fps.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:49
Ik keek ook wel enorm uit naar deze game. Echter is de hardware die ik heb totaal ontoereikend. Mogelijk toch eens een game streaming dienst overwegen, even de ervaringen in de gaten houden.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Bartske schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:36:
[...]

Volgensmij hebben ze zichzelf een beetje in de voet geschoten met dat system requirements statement. Als je goed leest staat er ook niet dat ze grote performance issues verwachten, maar hadden ze gehoopt dat het minder zwaar zou draaien en gaan ze daar de komende tijd aan werken. Dit wordt alleen opgepakt als: 'alleen als je de meest dikke gamepc hebt kun je CS2 draaien.'

Maar goed, we gaan het meemaken.
Eens. Wat ik tot nu toe lees van mensen die daadwerkelijk kunnen spelen lijkt het sentiment te zijn 'is het geweldig qua performance?' nee. 'kan het beter?' ja. 'Is het prima speelbaar' Ja...

Nou ja gaan het zien. Nog even wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

[...]

andere modder ook:

[...]

gewoon graphics wat naar beneden, harde lock op 30fps zetten in de geforce app en lekker bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Ik lees ook behoorlijk wat uiteenlopende resultaten. 70 FPS op een 4090 maar dan 60 FPS op een 1080ti bij dezelfde resolutie? Lijkt op een bug of driver problemen. Ik laat me niet te veel afschrikken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
RobinNL schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:45:
[...]

Wat hij schrijft is toch gewoon goed qua performance? Met een GTX 1080Ti op 1440p medium-high settings zo'n 30-50 fps.
Dat is toch ook wat ik zeg? Ik maak mijzelf geen zorgen over performance. Ik reageerde op iemand die zn pre-order had gecancelled omdat 'ie bang is voor performance. Ik probeer duidelijk te maken dat het waarschijnlijk prima speelbaar is op zijn hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
UnderAVoidSky schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Zeker op Reddit, dat kan echt de beerput van commentaar uithangen.

Ik merk wel dat als ik Youtubers kijk, dat de meeste commentaar (buiten de performance) eigenlijk neerkomt op: dit zat in CS1 met DLC en niet in CS2 en dat mis ik. (bv. fietspaden, kaaien aan rivieren, ..).

Ik heb er alvast nog altijd héél veel zin in en ga beginnen op de map mountain village :*)
Dat zal je toch altijd hebben, om dan meteen van "Minimal Viable Product" te spreken (zoals op reddit en youtube vaak gedaan wordt) is wat kort door de bocht.

Zelf heb ik toch het meest genoten van de vanilla Cities Skylines, alle uitbreidingen zijn leuk, maar maken het ook onoverzichtelijk. Daarnaast waren er imho uitbreidingen die de balans van de game verstoorden. Leuk voor mensen die een mooie stad wilden maken, maar niet leuk voor mensen die van het management gedeelte houden. Om niet te spreken van hoe verschillende mods geimplementeerd waren. sommige te definieren in hun eigen district, anderen als optie van bestaande districts.

Ik hoop dat ze met CS2 vooraf nagedacht hebben over hoe ze dergelijke zaken in de toekomst gaan implementeren. In ieder geval ben ik hyped, ik ga hem echter wel eerst via gamepass proberen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Wat ik lees is dat er ook gameplay elementen zijn die niet helemaal lekker vallen, of bv dat gebouwen op of naast slopes er niet uit zien, een 50 graden omhoog stuk parking lot bv. Ik heb hem al gekocht maar met spelen wacht ik nog even een weekje.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:26
JinShepard schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:03:
Wat ik lees is dat er ook gameplay elementen zijn die niet helemaal lekker vallen, of bv dat gebouwen op of naast slopes er niet uit zien, een 50 graden omhoog stuk parking lot bv. Ik heb hem al gekocht maar met spelen wacht ik nog even een weekje.
Mja, dat is een beetje leren omgaan met uw terrein. Ik heb de indruk dat sommige reviewers nog nooit een city builder hebben gespeeld (looking at you IGN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
De performance problemen lijken veroorzaakt te worden door een bug. Het zou dus best kunnen dat je met lage specs een prima performance hebt. IIG binnen een paar maanden zal het wel zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TLLRS schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:18:
De performance problemen lijken veroorzaakt te worden door een bug. Het zou dus best kunnen dat je met lage specs een prima performance hebt. IIG binnen een paar maanden zal het wel zijn opgelost.
Een bug die zich enkel voordoet met bepaalde hardware en die ze niet opgelost krijgen voorlopig dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
UnderAVoidSky schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

Mja, dat is een beetje leren omgaan met uw terrein. Ik heb de indruk dat sommige reviewers nog nooit een city builder hebben gespeeld (looking at you IGN).
haha mss! We gaan het beleven! Ze zullen beven.. Feyenoord... feye... okay.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
RobinNL schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:45:
[...]

Welke CPU hebben we het dan over?
Ik draai ook een GTX1080TI op 1440P maar zelfs in CS1 loop ik tegen deze FPS aan. Bij opstarten van een nieuwe vanilla stad. Mijn CPU is een Intel Core i5-4460 dus ik verwacht met mijn hardware CS2 niet eens fatsoenlijk te kunnen starten..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
JinShepard schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

:+ _/-\o_

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Nu online
JinShepard schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

En bedankt, nou zit ik de rest van de dag op kantoor dit te neuriën :+

Ben benieuwd of en wanneer Tweakers met een review komt

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:26
Net even hun YT review bekeken maar daar zaten echt goede punten tussen. Ik wacht nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
Flying Hawkic schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Een bug die zich enkel voordoet met bepaalde hardware en die ze niet opgelost krijgen voorlopig dan?
Ze dachten deze opgelost te hebben voor release, helaas niet. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:46
Ik wacht de video van CityPlannerPlays af, en zal waarschijnlijk daarna alsnog (pre)orderen. Blijft gewoon een hele leuke game en zal met de tijd nog wel beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:56
Hammie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:53:
[...]

Net even hun YT review bekeken maar daar zaten echt goede punten tussen. Ik wacht nog wel even.
Zoals? Heb de review nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:01:
Ik lees ook behoorlijk wat uiteenlopende resultaten. 70 FPS op een 4090 maar dan 60 FPS op een 1080ti bij dezelfde resolutie? Lijkt op een bug of driver problemen. Ik laat me niet te veel afschrikken in ieder geval.
Of als ik eerder suggereerde, rasterization performance niet de reden voor een 3080, maar VRAM.

Een 1080 Ti is daar redelijk in bedeeld.

In CPP's stream gisteren was te zien circa 14GB VRAM gebruik. Daar vallen veel kaarten gewoon door, want dan wordt het pagefile. Performance is dan sterk afhankelijk van waar je pagefile staat. HDD? SSD? Nvme?

Maar dat breekt al snel performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

Wat mij het meeste verbaast is hoe in sommige reviews de dikste kaarten moeite hebben, en dan lees je even later een modder met een 3060 het spel gewoon fijn kan spelen.

Dit lijkt op een flinke bug die hopelijk dit jaar nog zal worden aangepakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
n3z schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:03:
Wat mij het meeste verbaast is hoe in sommige reviews de dikste kaarten moeite hebben, en dan lees je even later een modder met een 3060 het spel gewoon fijn kan spelen.

Dat komt ook doordat veel mensen wel FPS en hun cpu/gpu rapporteren, maar vergeten hun resolutie, RAM en instellingen bij te voegen. Daardoor is het vaak appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 15-09 23:55
n3z schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:03:

Een systeem bestaat uit verschillende onderdelen en kan je dus niet alleen op de kaart afschrijven.
Daarnaast zijn instellingen ook een giga impact op performance en wat heb je op de achtergrond draaien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
psychodude schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Of als ik eerder suggereerde, rasterization performance niet de reden voor een 3080, maar VRAM.

Een 1080 Ti is daar redelijk in bedeeld.

In CPP's stream gisteren was te zien circa 14GB VRAM gebruik. Daar vallen veel kaarten gewoon door, want dan wordt het pagefile. Performance is dan sterk afhankelijk van waar je pagefile staat. HDD? SSD? Nvme?

Maar dat breekt al snel performance.
Dan zit ik dus helemaal goed met mijn 6800. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
!GN!T!ON schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Dat is toch ook wat ik zeg? Ik maak mijzelf geen zorgen over performance. Ik reageerde op iemand die zn pre-order had gecancelled omdat 'ie bang is voor performance. Ik probeer duidelijk te maken dat het waarschijnlijk prima speelbaar is op zijn hardware.
Het was ook niet echt als reactie op jou bedoeld hoor, maar gewoon in het algemeen en een beetje op de persoon die de pre-order had geannuleerd ;)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
psychodude schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:12:
[...]

Ik denk dat dit geen hele faire vergelijking is. Het zijn totaal verschillende games. Onder de streep vermoed ik dat de uiteindelijke CS2 performance bottleneck veel meer VRAM bepaald is dan rasterization performance bepaald.

De verwachtingen in CS2 en bijvoorbeeld RDR2 of Forza Horizon 5 zijn tenslotte gewoon absoluut anders.

In RDR2 of Forza Horizon 5 verwacht je met name veel detail in je nabijheid, weinig detail op afstand. In een Sim als CS2 verwacht je daarentegen juist veel meer detail op afstand, je wilt tenslotte je stad in volle glorie ook zien op het moment dat je uitzoomt.

Je zult vast en zeker performance winst kunnen behalen door Level of Detail settings te minimaliseren. Maar dit gaat natuurlijk gewoon ten koste van verwachtingen.

Dit was met CS1 overigens weinig anders. We zijn nu alleen zo'n 8 jaar post launch en zo'n 13 jaar verder t.o.v. de recommended specs voor CS1. Maar destijds, met een GTX 680. Ook een generatie verder dan de recommended specs, was 50 fps starter city en <30 fps binnen enkele uurtjes aan city development de norm.

Optimalisatie heeft iets geholpen. Maar uiteindelijk heeft de meeste winst gezeten in betere hardware. En zelfs dat is eigenlijk altijd redelijk beperkt geweest door voor CS1 de CPU bottleneck.
Fair enough, een vergelijking met een game als Anno 1800 was beter geweest (m'n punt blijft daarbij alsnog overeind, die recommended specs zijn ook veel lager).

Het komt er in mijn geval op neer dat ik verwacht had met m'n PC prima op 1440p de base game met een fatsoenlijke framerate had kunnen spelen, en eventueel later als ik de game briljant vind en een grote hoeveelheid mods/assets wil m'n PC had kunnen upgraden/vernieuwen.

Nu zou ik bij voorbaat die kosten moeten maken en dat heb ik er nu niet voor over, ook omdat CS2 dus erg GPU heavy is en ik daar in de meeste andere games die ik speel weinig aan heb. En GPU's zijn ook nog eens erg prijzig.

Ik realiseer me dat het speculeren blijft zolang ik de game niet daadwerkelijk geprobeerd heb, maar voor nu heeft het me doen besluiten om voor de refund te gaan en het een paar maanden aan te kijken (waarbij de workshop de druppel was om dat te doen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TLLRS
Logico schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:33:
[...]

Fair enough, een vergelijking met een game als Anno 1800 was beter geweest (m'n punt blijft daarbij alsnog overeind, die recommended specs zijn ook veel lager).

Het komt er in mijn geval op neer dat ik verwacht had met m'n PC prima op 1440p de base game met een fatsoenlijke framerate had kunnen spelen, en eventueel later als ik de game briljant vind en een grote hoeveelheid mods/assets wil m'n PC had kunnen upgraden/vernieuwen.

Nu zou ik bij voorbaat die kosten moeten maken en dat heb ik er nu niet voor over, ook omdat CS2 dus erg GPU heavy is en ik daar in de meeste andere games die ik speel weinig aan heb. En GPU's zijn ook nog eens erg prijzig.

Ik realiseer me dat het speculeren blijft zolang ik de game niet daadwerkelijk geprobeerd heb, maar voor nu heeft het me doen besluiten om voor de refund te gaan en het een paar maanden aan te kijken (waarbij de workshop de druppel was om dat te doen).
Ik vind zo een refund teveel gedoe. Ik kijk het volgende week aan en ga lekker bouwen. Als het echt niet te doen is, wat mij sterk lijkt want ik heb al veel live streams gekeken, dan laat ik het liggen tot de eerste paar patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Logico schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:33:
[...]

Ik kan je garanderen dat met de recommended specs van Anno 1800 je geen ultra settings 1080p 60 fps hoeft te verwachten, zelfs zonder DLC en voordat je überhaupt wat gebouwd hebt. Wat dat betreft zie ik de recommended specs eerder als minimumn specs. Met DLC en na wat bouwen (~10 uur) houdt mijn PC het ook niet goed vol op high settings 3440x1440. Dat is gewoon de aard van het beestje met simulatiegames zoals dit helaas, dat zie je bijvoorbeeld ook bij Transport Fever 2.

Ik verwacht trouwens dat CS2 endgame, net zoals Anno 1800, vooral CPU-limited zal zijn. Dus misschien beter om te zijner tijd naar een nieuwe CPU te kijken. Maar eerst gewoon lekker proberen ja. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rezania op 20-10-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:09
Zelf ga ik mooi de gamepass versie proberen, als het spel smooth op 25+ fps loopt teken ik daar voor. CS1 met mods is op een gegeven moment een drama als de stad groter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Via een link onder de nieuwe Biffa video's op YT krijg je 30% korting op de game.

Ik heb hem toch maar gewoon gepreorderd en heb er veel zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:55

Woohooo

Smilie, James Smilie

Goldia schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:57:
Via een link onder de nieuwe Biffa video's op YT krijg je 30% korting op de game.

Hoeveel was je daar nog kwijt met die korting?
Heb em een paar weken terug via cdkeys.com besteld, daar was ik €31 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 08:53
Woohooo schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

Heb je de code al gekregen?
Want heb ooit een keer een ander spel gepreorderd via z’n keysite maar kreeg de code toen pas veel later in de mail.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:55

Woohooo

Smilie, James Smilie

jorank schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Heb je de code al gekregen?
Want heb ooit een keer een ander spel gepreorderd via z’n keysite maar kreeg de code toen pas veel later in de mail.
Krijg die pas de 24e okt staat er. Op zich wel prima ervaring met die site. Fingers crossed dan maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:50
[...]

Voor de uitgebreide versie 54 of 51 geloof ik.

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

34 euro, zit jij beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

DonJunior schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:28:
[...]

Welke CPU hebben we het dan over?
Ik draai ook een GTX1080TI op 1440P maar zelfs in CS1 loop ik tegen deze FPS aan. Bij opstarten van een nieuwe vanilla stad. Mijn CPU is een Intel Core i5-4460 dus ik verwacht met mijn hardware CS2 niet eens fatsoenlijk te kunnen starten..
Ik weet wat je resultaat zal zijn. Een Youtuber heeft dat namelijk al getest:

YouTube: Cities Skylines II Potato Mode - What to Expect with Minimum Specs

Opstarten zal nog wel lukken, op lowest settings. Maar dan ziet de game er niet uit zoals de devs het bedoeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ja die had ik gezien inderdaad.. erg jammer.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
GamesRadar Review:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71VEvDJ-XXy83ZntXz8BYllOx3w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vGvWD8SMJd02YM1EpWePjBQp.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Dat is een vrij pijnlijke review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
En hier de link naar het artikel: https://www.gamesradar.com/cities-skylines-2-review/

De grootste kritiek die ik lees gaat over de performance (CPU / memory) en een beetje over de economy. Dan ben ik vooral benieuwd naar de tests die City Planner Plays gaat doen aanstaande zaterdag. De auteur schrift ook in de eerste alinea dat hij vooral speelt met city-management in gedachten, dus het is wel enigszins gekleurd in dat opzicht.

Overigens hier nog wel een interessante video met best wat spelelementen die ik nog niet kende:

[ Voor 5% gewijzigd door Crazz op 20-10-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:54

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hopelijk vallen de negatieve punten mee. Heb zojuist voor 63 euro en een beetje de Ultimate edition van Cities Skylines II besteld via CDkeys. Ben benieuwd!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Steeffoon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:20:
Hopelijk vallen de negatieve punten mee. Heb zojuist voor 63 euro en een beetje de Ultimate edition van Cities Skylines II besteld via CDkeys. Ben benieuwd!
Tja, en als het nu geen top game is, zal dat het vanzelf wel worden. Het zal even tijd nodig hebben.
De fans schreeuwen al zo lang om een 2e deel, dat ze nu iets te overhaast zijn gaan releasen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Biffa zijn nieuwe CS2 serie begonnen.

Op zich allemaal niet heel spectaculair. Maar opvallend wel is dat voor wat betreft alle berichtgeving met betrekking tot slechte performance, hier vrij weinig van terug te zien is bij Biffa.

Erg benieuwd naar CPP's benchmark resultaten morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
psychodude schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:54:
Biffa zijn nieuwe CS2 serie begonnen.

Op zich allemaal niet heel spectaculair. Maar opvallend wel is dat voor wat betreft alle berichtgeving met betrekking tot slechte performance, hier vrij weinig van terug te zien is bij Biffa.
Dat is ook niet echt de verwachting als je zijn pc specs ziet:

►Current PC Spec
Fractal Design Define R5 Titanium Mid ATX
AMD Ryzen 7 5800x3d
128GB Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3466mhz
MSI Nvidia RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24G

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:56
Magic schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:21:
[...]

Dat is ook niet echt de verwachting als je zijn pc specs ziet:

►Current PC Spec
Fractal Design Define R5 Titanium Mid ATX
AMD Ryzen 7 5800x3d
128GB Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3466mhz
MSI Nvidia RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24G
Goed om te horen, heb zelf ook een 5800x3d en een RTX4090.

Laatste jaren worden games zo slecht geoptimaliseerd dat je soms een 4090 nodig hebt om net op 4K 60fps te kunnen spelen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Infrastructurist speelt op een 3080 met i5-12600, alles op high behalve level of detail, 1440p.

Lijkt hartstikke soepel te lopen allemaal, hoor hem ook niet 1x klagen over performance.

[ Voor 14% gewijzigd door Goldia op 21-10-2023 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik ben ook benieuwd of dit waar is, want dat kan ook een verklaring zijn voor het brede scala aan resultaten (want niemand vermeldt de window mode):
Biffa mentioned on his live stream yesterday that he found a bug with the "borderless windowed" option which makes it default to the screen resolution (for him 4k) but didn't update the resolution settings box, so people might be going around playing in 4k when they mean to play at a lower resolution. Which he thought would explain some of the performance issues people were seeing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:40:
[...]

Goed om te horen, heb zelf ook een 5800x3d en een RTX4090.

Laatste jaren worden games zo slecht geoptimaliseerd dat je soms een 4090 nodig hebt om net op 4K 60fps te kunnen spelen |:(
Moet hierin natuurlijk niet vergeten dat je het hebt over een 4K resolutie. Enkele jaren geleden mocht je al in je handen knijpen indien je op ultra settings met 4K überhaupt 30 fps behaalde. In sommige games heb je hedendaags natuurlijk diverse frame generation techniques om dit allemaal wat te doen versoepelen. Maar daadwerkelijke native, 4K performance kost in de doorsnee game toch al snel redelijk wat van een GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
City Planner Plays heeft het in een van z'n laatste video's over drie dingen die blijkbaar ook door Colossal Order waren onderkend als 'probleem' voor de prestatie: Motion Blur, Depth of Field en Volumetrics. Die heeft ie dus standaard op disabled staan. Level of detail (klinkt ook logisch) misschien ook maar op low zetten. Hij speelt op 1440p met 30 fps.

[ Voor 11% gewijzigd door Crazz op 21-10-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

Crazz schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:26:
City Planner Plays heeft het in een van z'n laatste video's over drie dingen die blijkbaar ook door Colossal Order waren onderkend als 'probleem' voor de prestatie: Motion Blur, Depth of Field en Volumetrics. Die heeft ie dus standaard op disabled staan. Level of detail (klinkt ook logisch) misschien ook maar op low zetten. Hij speelt op 1440p met 30 fps.
Welke kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 08:53
Volgens mij heeft ie een 4090..

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

1440p/30fps met een 3060ti kan ik dus wel vergeten. Teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:26
n3z schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Ruilen voor een 1060ti 3gb? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
Ik zit met m'n drie jaar oude systeem ergens in het midden tussen minimum en recommended (5700 XT Gaming en Ryzen 7 3700 X), dus ik ga het allemaal wel zien dinsdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n3z schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Niet te druk maken joh. Die kaart heb ik ook met een i512400. Komt wel goed. Het is geen shooter he...enige dat me wel erg zou tegenvallen zijn stutters van 0.5s of meer, maar dat zal wel loslopen. En tegen de tijd dat ik een stad heb gemaakt van 100k inwoners is het spel wel goed gepatched :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Goldia op 21-10-2023 12:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Crazz schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:21:
Ik zit met m'n drie jaar oude systeem ergens in het midden tussen minimum en recommended (5700 XT Gaming en Ryzen 7 3700 X), dus ik ga het allemaal wel zien dinsdag :D
Exact dezelfde. Verwacht ook niet dat ik hem op high ga zetten, maar volgens mij doen mensen hier alsof ze met een competitieve shooter te maken hebben en hij altijd op 120fps moet draaien met alles op high of whatever. Het is een simulatie game met een top-down (achtig) view. Dan is performance echt veel minder relevant. Sure het moet niet hakkelen, maar zelfs 30 zou nog prima kunnen spelen als de gameplay loop leuk genoeg is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eikeltje
Als we gaan kijken naar vergelijkbare spellen zoals, CS1 en Transport Fever 2. Die draaien ook alles behalve 60fps+. CS1 is met een aardige populatie en mods namelijk nog steeds redelijk speelbaar rond de 25fps. Als ik dat ook haal in CS2 is het voor mij prima alles beter dan dat is dan mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb sinds kort mijn CPU, moederbord en geheugen vervangen (AMD Ryzen 7 7800X3D, ASUS ROG Strix B650E-F GAMING en G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5. Ik had al een Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC 10G. Dus ik denk (of hoop) dat het allemaal wel redelijk draait. FPS zijn niet heel belangrijk bij CS2, maar het moet er wel mooi uitzien.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:14

Saninl

Goldia schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:57:

Thanks hè! Door deze tip toch maar voor €35.- een pre order geplaatst voor de base game :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Community post van City Planner Plays, blijkbaar toch nog een nieuwere versie van de game:
Hey everyone! The hardware and performance guide is coming today, but will be a bit delayed from the normal time. We received a performance update Friday morning that required some new benchmarking, so had to crack open the video I had finished to update it. Thanks for your patience everyone!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatHack schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:14:
Community post van City Planner Plays, blijkbaar toch nog een nieuwere versie van de game:

[...]
Hehe, de struggles van een content creator :+.

Zal mij niet verbazen als er pre-launch nóg een patch komt met aanvullende performance improvements. Er is afgezien van preloading zag ik in één van de eerdere posts op Steam. Dus ik denk dat de alle beschikbare tijd gebruiken voor last minute updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania

[...]
Dat er nu al een performance patch uitkomt laat denk ik wel goed zien dat er een paar performance brekende bugs in het spel zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
@Rezania Dat hebben de devs ook aangegeven in hun blogpost dat de performance nog niet op de punt is dat ze willen en dat ze daar hard mee bezig zijn om het te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Hebben mensen ervaring met Instant-Gaming en pre-order bonussen? Ze hebben CS2 Ultimate Edition voor een goede prijs, ik vroeg mij af of deze site dan ook goed werkt om ook de pre-order bonus te krijgen.

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze dame heeft exact de aanbevolen specs en ze speelt in 2K, low tot medium settings. Performance is dus toch wat slechter dan ik had gehoopt :).

Zie vanaf 5 minuten:

YouTube: Cities Skylines 2 Review And Q&A Live Stream + GIVEAWAY

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benieuwd naar de video van CPP die eraan komt over performance. Er zou gisteren nog een performance update geweest zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door Flying Hawkic op 21-10-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Flying Hawkic schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:13:
Deze dame heeft exact de aanbevolen specs en ze speelt in 2K, low tot medium settings. Performance is dus toch wat slechter dan ik had gehoopt :).

Zie vanaf 5 minuten:

YouTube: Cities Skylines 2 Review And Q&A Live Stream + GIVEAWAY
Maar wel full screen windowed zo te zien, waarvan dus bekend is dat daar een bug in zit... MatHack in "[Multi] Cities: Skylines II"

Edit, aah dat was "borderless windowed" volgens reddit/biffa. Maar vraag me af of dat hier niet hetzelfde is. Een normale fullscreen is er ook in ieder geval, zie deze guide YouTube: This is the FIRST thing you have to DO, BEFORE even starting a city ...

[ Voor 42% gewijzigd door GENETX op 21-10-2023 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:51
Ik vraag me af of deze combo gaat werken. :) Ik heb een AMD Ryzen 9 5950X met 64GB RAM en een oude GTX 1060 6GB. Zou ik wat framerates kunnen halen als ik de graphics op low zet?
Cities Skylines 1 draaide redelijk goed op medium settings met een populatie van 100.000 a 150.000

Wat ik ook een beetje mis in de YT videos is dat veel bouwers zowel de laag en hoogbouw 6 rijen diep maken, waardoor alles er heel eenzijdig uitziet en de verhoudingen niet helemaal kloppen zodat de 'single' homes belachelijk lange oprijlanen/achtertuinen hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door Mol_1248163264 op 21-10-2023 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL

[...]
Ik hoorde gisteren in een video van Rudi dat hij verschil in performance merkte tussen de versie die ze hadden rond Gamescom en de huidige versie (mogelijk de versie van voor vrijdag). Ik weet alleen niet of hij toen ook al kon spelen op zijn eigen PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mol_1248163264 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:04:
Wat ik ook een beetje mis in de YT videos is dat veel bouwers zowel de laag en hoogbouw 6 rijen diep maken, waardoor alles er heel eenzijdig uitziet en de verhoudingen niet helemaal kloppen zodat de 'single' homes belachelijk lange oprijlanen/achtertuinen hebben.
CS is hierin nooit erg sterk in geweest qua kenbaar maken richting spelers dat je keuze van zoning size bepalend is voor wat je krijgt. Je ziet dit ook erg veel terug in CS1 gameplay videos. Mensen pakken gewoon een grid size welk uiteindelijk voor high density werkt, plempen het vol met low density. En je krijgt altijd een vrij eenzijdig, weinig realistisch resultaat.

Voor een deel van de spelers zal het vast en zeker ook weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:56
psychodude schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

Moet hierin natuurlijk niet vergeten dat je het hebt over een 4K resolutie. Enkele jaren geleden mocht je al in je handen knijpen indien je op ultra settings met 4K überhaupt 30 fps behaalde. In sommige games heb je hedendaags natuurlijk diverse frame generation techniques om dit allemaal wat te doen versoepelen. Maar daadwerkelijke native, 4K performance kost in de doorsnee game toch al snel redelijk wat van een GPU.
Een 3090 uit 2020 kon met gemak de meeste games al 4K 60fps draaien hoor. Vergeet vooral niet dat een RTX 4090 tegen de ~ €1850 kost en ongeveer 60% sneller is als een 3090.

Nee dat ik in sommige games net 4K 60fps draai en dat met een lagere kaart zoals een 4070/80 veel settings terug geschroefd moeten worden komt niet omdat 4K zo zwaar is, 4K was zwaar in 2018, het komt gewoon omdat steeds meer games afgerafeld worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:51:
[...]

CS is hierin nooit erg sterk in geweest qua kenbaar maken richting spelers dat je keuze van zoning size bepalend is voor wat je krijgt. Je ziet dit ook erg veel terug in CS1 gameplay videos. Mensen pakken gewoon een grid size welk uiteindelijk voor high density werkt, plempen het vol met low density. En je krijgt altijd een vrij eenzijdig, weinig realistisch resultaat.

Een nadeel van dit systeem is ook wel hoe de Signature Buildings unlocken, dit screenshot is uit de video van Biffa. Hier zie je dat er 10k cells Low Density gezoned moeten zijn om het te gebouw te unlocken. Dat is dus een stuk lastiger te bereiken als je niet volledig gebruik maakt van de zoning. Ze hadden dit beter op basis van het aantal low density gebouwen kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9G0MRmgcmpUYiJsJoI7I6v7lYDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g3MWRAgihGB6qKzqsOkal1Rw.png?f=fotoalbum_large

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
psychodude schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:51:
[...]

Wat raadt je voor mij als relatieve beginner dan aan om te doen qua zoning om het minder eenzijdig te maken? Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Gebruik verschillende dieptes. Van 2 t/m 5 voor laagbouw en 4 t/m 6 voor hoogbouw. Zo krijg je veel variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
En dan wel alles aan de kant van de weg door de zoning achterin leeg te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Ja want de gebouwen en huizen moeten altijd contact met de weg maken, anders zijn ze niet functioneel. En bij zoning kan er anders niks ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad.

Dus bijvoorbeeld, schematisch:

# # # #
# # # #
# # # #
x x x x
x x x x
x x x x
=====

Waar x zoned residential is aan de weg (=), en de overige cells vrij gelaten zijn (#).

Ook kun je meer per building zonen om nog meer controle te hebben. Dus een bepaalde size zonen. Wachten tot een gebouw zich vormt. Dan cells voor een naastgelegen gebouw plaatsen. Voor rijtjeshuizen is dit niet logisch. Maar commercial kun je zo veel variatie introduceren. In plaats van het spel volledig te laten beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Aha, ga ik eens proberen. Is er misschien ergens een printscreen of youtube van cs1 te vinden waar dit zo is toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Ziet er goed uit inderdaad, dank je wel! Ik krijg bijna zin om CS1 te spelen als dinsdag blijkt dat CS2 toch qua performance verre van ok is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Nouja ook de performance van CS1 is niet optimaal. Die krijgt met grote steden zelfs hedendaagse processoren op hun knieën. Zelfs RAM had ik aan 32GB net genoeg.

Gelukkig maakt de gameplay erg veel goed bij deze spellen :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1 ... 10 ... 61 Laatste