There's no place like 127.0.0.1
@MatHack was me voor
Na het voetbal misschien nog even kijken
[ Voor 44% gewijzigd door PB-powell op 21-10-2023 21:33 ]
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
https://docs.google.com/s...4/htmlview#gid=1737240722
Oef mijn rig komt er dan beroerd af… ik heb wel 32gb geheugen waar hij met 16 heeft getest, maar kan mij niet voorstellen dat dat veel uit zou makenGENETX schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:56:
Misschien het belangrijkste: de Excel sheet met scores:
Maar ik vrees ook een beetje... Zelf heb ik een AMD 7900X, 32GB en een RX 6700XT... Zal wel 1080p worden zo te zien op mijn 4K scherm...
Ik vermoed van niet inderdaad. Bij CS1 merkte ik vooral dat extra assets (ik had er 750 op een gegeven moment, met 64GB RAM) vooral veel van m'n RAM gebruikten. Nu is het natuurlijk alleen nog de base game, die vooral je videokaart zal belasten.PB-powell schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:02:
[...]
Oef mijn rig komt er dan beroerd af… ik heb wel 32gb geheugen waar hij met 16 heeft getest, maar kan mij niet voorstellen dat dat veel uit zou maken
Dat denk ik ook, wat ik mij verder nog afvraag is hoe snel je een stad van 100k inwoners haalt.Crazz schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:07:
[...]
Ik vermoed van niet inderdaad. Bij CS1 merkte ik vooral dat extra assets (ik had er 750 op een gegeven moment, met 64GB RAM) vooral veel van m'n RAM gebruikten. Nu is het natuurlijk alleen nog de base game, die vooral je videokaart zal belasten.
Als ik verder snel in de excel kijk is het wel vrij dramatisch gesteld overigens. Veel rigs waar ie met low al opmerkingen had.
Denk toch alsnog morgen de pre order te doen voor de extra content, ik heb wel vertrouwen dat dit (zeer) snel wordt opgelost
Check de 5600X tab, de 3060TI gaat dan van 32.6 naar 39.3 FPS

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 21-10-2023 22:16 ]
Tot ik wat nieuws heb maar youtube kijken. Keralis is na jaren Cities Skylines afwezigheid ook weer een serie gestart :-)
Ik hoop dat hij met een update komt als er een paar patches zijn geweest. Zou een interessante vergelijking kunnen zijn, of de patches ook echt helpen.
Ik moet wel zeggen dat ik toen ik de 4090 aanschafte, ik niet zou denken dat de kaart al zo snel tegen zijn limiet aan zou lopen als het gaat om 4K gamen.
Ligt denkt ook een beetje aan je speelstijl. Ik vond de 6 uur die City Planner Plays vermelde erg optimistisch. Ik begreep wel dat het aantal inwoners in gebouwen aangepast is ten opzichte van CS1, dus dat maakt vergelijken denk ook een stuk lastiger.PB-powell schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:11:
Dat denk ik ook, wat ik mij verder nog afvraag is hoe snel je een stad van 100k inwoners haalt.
6 uur zou inderdaad best vlot zijn, misschien voor iemand die het spel al goed kent. Maar anders tot er patches uit zijn kleine steden met veel detailing makenMaiken schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:24:
Goede video en overzicht van City Planner Plays. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk verrast ben op een goede manier over hoe de game draait op mid-range kaarten. Zeker als je deze vergelijkt met de resultaten van Enthusiast kaarten.
Ik hoop dat hij met een update komt als er een paar patches zijn geweest. Zou een interessante vergelijking kunnen zijn, of de patches ook echt helpen.
Ik moet wel zeggen dat ik toen ik de 4090 aanschafte, ik niet zou denken dat de kaart al zo snel tegen zijn limiet aan zou lopen als het gaat om 4K gamen.![]()
[...]
Ligt denkt ook een beetje aan je speelstijl. Ik vond de 6 uur die City Planner Plays vermelde erg optimistisch. Ik begreep wel dat het aantal inwoners in gebouwen aangepast is ten opzichte van CS1, dus dat maakt vergelijken denk ook een stuk lastiger.
Zin in dinsdag
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Zo beroerd allemaal niet eens. Redelijk wat 30+ fps. Wat voor een game als dit goed speelbaar is. Met vsync off goed effect op de 1% lows. Eigenlijk al vanaf een 3060 Ti met een 5600X. Dat is een redelijk budget build.GENETX schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:56:
Misschien het belangrijkste: de Excel sheet met scores:
Verder zoals al verwacht, ook CPP's zijn aanbeveling om met name in te zetten op VRAM. Weinig nieuws onder de zon hier. Sim games zijn doorgaans meer VRAM hongerig. Is niet altijd direct de bottleneck zolang het ook veel rasterization performance vraagt. Kijk bijvoorbeeld naar MSFS. Maar in geval van CS2 kan ik mij voorstellen dat rasterization performance gewoonweg minder relevant is.
Indien je een snel grid maakt kan het denk ik allemaal prima vlot. Maar ik vermoed dat indien maximaliseren van highrise gebouwen niet een doel op zich is, je meerdere dagen tot zelfs weken kunt spenderen tot je 100k haalt. Afhankelijk van hoeveel tijd je spendeert aan detailing.PB-powell schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:29:
[...]
6 uur zou inderdaad best vlot zijn, misschien voor iemand die het spel al goed kent. Maar anders tot er patches uit zijn kleine steden met veel detailing maken
Klopt! Al is het wel op 1080p, wat natuurlijk vrij laag is. Ik vind het vooral jammer dat mijn RX 6700XT niet in de test zit. Ben benieuwd of de 12GB VRAM ipv de 8GB van de 3060TI verschil kan maken. Maar daar kom ik dinsdag wel achter 😎. En ik ga eerst eens pielen met de settings. Ik denk dat ik Imperatur ga volgen en zaken als fog en motion blur sowieso weg ga laten. Die vreten echt veel! Een steady 30FPS is prima.psychodude schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:50:
[...]
Zo beroerd allemaal niet eens. Redelijk wat 30+ fps. Wat voor een game als dit goed speelbaar is. Met vsync off goed effect op de 1% lows. Eigenlijk al vanaf een 3060 Ti met een 5600X. Dat is een redelijk budget build.
Verder zoals al verwacht, ook CPP's zijn aanbeveling om met name in te zetten op VRAM. Weinig nieuws onder de zon hier. Sim games zijn doorgaans meer VRAM hongerig. Is niet altijd direct de bottleneck zolang het ook veel rasterization performance vraagt. Kijk bijvoorbeeld naar MSFS. Maar in geval van CS2 kan ik mij voorstellen dat rasterization performance gewoonweg minder relevant is.
Wat betreft de extra cores van Intel: ik denk weinig verschil. De AMD Ryzens zijn in diverse benchmarks ook snel. Het hangt denk ik met name af hoe goed de game schaalt bij echt veel cores. Zie Amdahl's law.
[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 22-10-2023 09:00 ]
Ryzen5 3600, 16GB en een RTX 2070. CPU en memory zullen de bottleneck niet zo zijn als ik het zo zie.
Maar ik zie mezelf nu ook weer geen 40x0 kopen voor één spel. (Rest wat ik speel draait nu ook prima)
En dan heb het mezelf ook niet makkelijk gemaakt met een ultrawide scherm (5120x1440 aka dual 1440p)
Ook wel een interessant lijstje van CPP op zijn PC:
1k inwoners 52 FPS,
10k inwoners 34 FPS
25k inwoners 28 FPS
50k inwoners 27 FPS
75k inwoners 25 FPS
100k inwoners 24 FPS
Erg raar dat de stap 25k-100k maar 4 FPS kost, terwijl 1k-25k op 24FPS verlies zit.
Dus alleen maar kleine dorpjes bouwen

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Met AMD lijken op dit moment wat performance issues te zijn, deels op te lossen via BIOS settings, maar desalniettemin naar wat ik in diverse vids voorbij heb horen komen wat subpar resultaat t.o.v. Nvidia kaarten. Dus kan best zijn dat je na dinsdag ergens nog een keer met een performance patch meer significante verbetering gaat zien.GENETX schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:57:
[...]
Klopt! Al is het wel op 1080p, wat natuurlijk vrij laag is. Ik vind het vooral jammer dat mijn RX 6700XT niet in de test zit. Ben benieuwd of de 12GB VRAM ipv de 8GB van de 3060TI verschil kan maken. Maar daar kom ik dinsdag wel achter 😎. En ik ga eerst eens pielen met de settings. Ik denk dat ik Imperatur ga volgen en zaken als fog en motion blur sowieso weg ga laten. Die vreten echt veel! Een steady 30FPS is prima.
Wat betreft de extra cores van Intel: ik denk weinig verschil. De AMD Ryzens zijn in diverse benchmarks ook snel. Het hangt denk ik met name af hoe goed de game schaalt bij echt veel cores. Zie Amdahl's law.
Verder inderdaad 1080p, maar ik vermoed dat met enkele setting optimalisaties zoals vsync off, fog uit, lod naar low, dynamic resolution uit je met een deel van de kaarten vermoedelijk ook op 1440p of zelfs 4k toch nog redelijk speelbaar uit zal komen als ik de resultaten van CPP zo zie. Met zoals aangegeven, visueel hiervan relatief weinig negatief verschil. Sterker nog, fog uit, motion blur uit, depth of field effecten uit of minimaliseren, verkiezen veel mensen zelfs.
Komt vermoedelijk omdat de stap van 25k naar 100k weinig verschil is in poly count en texture size van hetgeen op je scherm. Het zijn met name gebouwen die in dit stadium vervangen worden voor grotere gebouwen, in plaats van niets naar iets, en simulatie die offscreen plaats vindt binnen suburbs. Waarbij GPU load bij verwachting weinig tot niets zal zijn, want het valt vaak buiten de render area.Nakebod schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:57:
Ik had al gedacht dat ik moest gaan upgraden, zoals het er nu naar uitziet gaat dat wel moeten wil het een beetje speelbaar blijven.
Ryzen5 3600, 16GB en een RTX 2070. CPU en memory zullen de bottleneck niet zo zijn als ik het zo zie.
Maar ik zie mezelf nu ook weer geen 40x0 kopen voor één spel. (Rest wat ik speel draait nu ook prima)
En dan heb het mezelf ook niet makkelijk gemaakt met een ultrawide scherm (5120x1440 aka dual 1440p)
Ook wel een interessant lijstje van CPP op zijn PC:
1k inwoners 52 FPS,
10k inwoners 34 FPS
25k inwoners 28 FPS
50k inwoners 27 FPS
75k inwoners 25 FPS
100k inwoners 24 FPS
Erg raar dat de stap 25k-100k maar 4 FPS kost, terwijl 1k-25k op 24FPS verlies zit.
Dus alleen maar kleine dorpjes bouwen
Hoe heb je CS1 meerdere CPU core,s laten gebruiken?pwillemske schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:05:
Nouja ook de performance van CS1 is niet optimaal. Die krijgt met grote steden zelfs hedendaagse processoren op hun knieën. Zelfs RAM had ik aan 32GB net genoeg.
Gelukkig maakt de gameplay erg veel goed bij deze spellen
Dit was altijd een struikelblok in deze game dat de rest van CPU cores ongebruikt waren.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Zoals @psychodude zegt heb ik dit uiteraard niet. Dat is dan ook meteen het probleem want de huidige cpu's hebben heel veel cores (zeker Intel) maar die gebruikt het spel niet. Dus dan zit je alsnog tegen de limiet van de processor aan (single core snelheid).mr_evil08 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:16:
[...]
Hoe heb je CS1 meerdere CPU core,s laten gebruiken?
Dit was altijd een struikelblok in deze game dat de rest van CPU cores ongebruikt waren.
Interessant zou een test zijn tussen de i3, i5, i7 en i9 om te kijken wat CS2 met veel E-cores kan doen.
Ik heb zelf een i5 12600k maar zal een upgrade naar i7 of i9 overwegen als dit veel scheelt.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Dat is voor mij voldoende tot er grote performance patches gaan komen of de 50x serie kaarten.
Ik ga gewoon een tijdje wachten, de nieuws berichten in de gaten houden, om dan te bepalen of ik deze game met mijn huidige systeem kan en wil spelen. Ik heb wel er vertrouwen in dat ze dit gaan proberen om te lossen, maar ik wacht wel tot duidelijk/zeker is welke hoogte deze oplossing bereikt voordat ik tot een aanschaf overga. En ja, ik weet dat ik kan kopen en dan refunden als het niet bevalt, maar ik heb geen zin om een refund-traject door te lopen, dan wacht ik wel gewoon met mijn geld uitgeven.
Jammer, want het zag er maanden lang veel belovend uit, tot de performance te sprake kwam.

Als ik de performance bij haar zie op 2K met een RTX3080 dan vermoed ik dat ik hem bij mij op de RTX3070 ook prima kan spelen.Flying Hawkic schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:13:
Deze dame heeft exact de aanbevolen specs en ze speelt in 2K, low tot medium settings. Performance is dus toch wat slechter dan ik had gehoopt.
Zie vanaf 5 minuten:
YouTube: Cities Skylines 2 Review And Q&A Live Stream + GIVEAWAY
Ik speel vooral op pauze, en laat hem lopen als ik niet voor het scherm zit. Dat vind ik fijner met het maken van de wegen.
Ze loopt vooral te klagen over dingen in de verte.
En dat is voor mij ook minder van belang. Ik stream niet.
Mocht hij niet lekker lopen dan blijf ik CS1 spelen en wacht ik mijn nieuwe computer wel af.
Duurt alleen nog een paar jaar
[ Voor 10% gewijzigd door FRANQ op 22-10-2023 10:03 ]
Voor de rest houdtijn 5800x3D zichzelf goed staande gelukkig, dus ik ga sowieso wel plezier hebben. Misschien niet nu gelijk, maar anders over een paar weken.
Ik zag trouwens niks over FSR of DLSS in de instellingen, gaan ze dat niet inbouwen?
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Niet helemaal mee eens.MatHack schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:54:
Een simulatie-game hoort CPU-bound te zijn, niet GPU-bound.
Enige reden dat veel simulatie games CPU-bound zijn, is door inefficient gebruik van CPU's. Ze zijn niet CPU-bound omdat ze een 100% CPU belasting kennen, maar omdat ze een 100% single-core belasting kennen.
Van hetgeen dusver getoond qua performance statistieken, is de per core verdeling relatief gelijkwaardig in CS2.
Wat ik in bovenstaande benchmarks mis zijn conclusies welke issues nu 'het' verschil uitmaken. Ik lees iets over volumetric clouds, een bug met borderless window, etc.. We gaan het wel zien. Het zal in de eerste weken wel wat alpha aanvoelen allemaal. Ergens vind ik het wel leuk om de updates die daarna komen te volgen.
Zin in!
Klopt, blue screens blijkbaar... Maar gezien het de laatste update is geweest die dit lijkt te hebben veroorzaakt is het wellicht ook makkelijker terug te vinden. Ik duim mee.Rezania schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:07:
Ik schrok een beetje van het feit dat de update de prestaties voor AMD kaarten echter gemaakt lijkt te hebben. Hoop heel erg dat dit een bugs en/of driverproblemen zijn en dat dit snel wordt opgelost.
Ik vermoed dat ze wel zullen moeten. Ik geloof niet dat ze nog ineens magischerwijs heel veel extra FPS uit de game kunnen persen met "optimalisaties". Of datgeen wat ze wilden is gewoon veel te zwaar, of ze hebben echt een aantal jaar lopen prutsen. Either way, ik geloof er niet in dat je zo makkelijk even je rendering wat kan patchen en magischerwijs 2x zoveel prestaties gaat krijgen.Voor de rest houdtijn 5800x3D zichzelf goed staande gelukkig, dus ik ga sowieso wel plezier hebben. Misschien niet nu gelijk, maar anders over een paar weken.
Ik zag trouwens niks over FSR of DLSS in de instellingen, gaan ze dat niet inbouwen?
Ik denk dat FSR/DLSS de enige optie gaat zijn, ook met het oog op console ondersteuning. Het feit dat die ondersteuning zo ver vooruit is gepusht (lente 2024) zegt mij genoeg.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Ik vraag mij af of dit theoretisch goed haalbaar is?Rezania schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:07:
Werkt DLSS niet op basis van model training op basis van verkregen frames uit het spel? En hiermee dus voornamelijk van toepassing voor meer lineair, non sandbox gameplay of defined open worlds? Waarin AI een close matching frame als upscaled frame genereert?
De techniek genereert voor zover ik weet volledige frames. Waarmee ik mij kan voorstellen dat de sandbox nature met eindeloze variatie en DLSS niet goed samengaan?
T.a.v. FSR weet ik niet hoe AMD's upsizing technologie werkt. Maar indien volgens soortgelijk principe als DLSS, heb ik ook hier mijn bedenkingen.
https://nl.ign.com/nvidia...raphics-te-verbeteren-adv
[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 22-10-2023 10:39 ]
DLSS is een upscaling techniek ja. Maar even verder gezocht, zie ook onderstaand:GENETX schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:33:
Voor zover ik weet is het juist een techniek om de resolutie op te waarderen. Dan kun je dus in 1080p renderen en upscalen naar 4K. Volgens mij exact wat CS2 nodig gaat hebben.
https://nl.ign.com/nvidia...raphics-te-verbeteren-adv
https://www.nvidia.com/en...-your-questions-answered/Q: How does DLSS work?
A: The DLSS team first extracts many aliased frames from the target game, and then for each one we generate a matching “perfect frame” using either super-sampling or accumulation rendering. These paired frames are fed to NVIDIA’s supercomputer. The supercomputer trains the DLSS model to recognize aliased inputs and generate high quality anti-aliased images that match the “perfect frame” as closely as possible. We then repeat the process, but this time we train the model to generate additional pixels rather than applying AA. This has the effect of increasing the resolution of the input. Combining both techniques enables the GPU to render the full monitor resolution at higher frame rates.
De techniek leunt in eerste instantie dus op het voeden van veel bron images. Waarbij ik mij dus afvraag hoe performant dit zal worden in een sandbox omgeving met eindeloze mogelijkheden.
Er heeft sinds 2019 natuurlijk wel wat ontwikkeling plaatsgevonden ook aan de DLSS techniek. Dus mogelijk dat hier ergens winst in zit welk ook voor CS2 van toepassing is. Maar weet ik niet zeker.
Mogelijk dat iemand hier meer inzicht in heeft
Ja, ik snap niet dat dat nu pas naar buiten komt, maanden lang allemaal blije filmpjes laten zien hoe mooi alles is, en dan twee weken voor de release komt ineens naar buiten dat het niet vooruit te branden is. Ik zal wel te negatief zijn, maar ik voel me vals voorgelicht...MatHack schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:54:
Jammer, want het zag er maanden lang veel belovend uit, tot de performance te sprake kwam.
edit: maar eerst maar afwachten hoe slecht het echt is :-)
[ Voor 6% gewijzigd door durian op 22-10-2023 11:14 ]
Misschien gewacht in de hoop dat ze zelf op tijd de performance bugs konden verhelpen.durian schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:04:
[...]
Ja, ik snap niet dat dat nu pas naar buiten komt, maanden lang allemaal blije filmpjes laten zien hoe mooi alles is, en dan twee weken voor de release komt ineens naar buiten dat het niet vooruit te branden is. Ik zal wel te negatief zijn, maar ik voel me vals voorgelicht...
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ja, dat is ook zo!pwillemske schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:50:
Ik vind het netjes van ze de problemen erkennen en er hard aan werken om dit op te lossen. Genoeg games waar dit genegeerd werd of in stilte werd opgelost. Dinsdag eerst zelf maar eens kijken hoe het speelt want veel Youtubers gaan ook voor de sensatie. Gelukkig zijn er een aantal wel nuchter onder. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je met een high end videokaart op 1080p medium moet spelen.
Ik denk dat dat DLSS 1.0 was die echt getraind moest worden, sinds DLSS 2.0 is die afhankelijkheid weg. En we zitten intussen al op DLSS 3.5 zelfs.psychodude schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Ik vraag mij af of dit theoretisch goed haalbaar is?
Werkt DLSS niet op basis van model training op basis van verkregen frames uit het spel? En hiermee dus voornamelijk van toepassing voor meer lineair, non sandbox gameplay of defined open worlds? Waarin AI een close matching frame als upscaled frame genereert?
De techniek genereert voor zover ik weet volledige frames. Waarmee ik mij kan voorstellen dat de sandbox nature met eindeloze variatie en DLSS niet goed samengaan?
T.a.v. FSR weet ik niet hoe AMD's upsizing technologie werkt. Maar indien volgens soortgelijk principe als DLSS, heb ik ook hier mijn bedenkingen.
FSR is ingebouwd in Anno 1800, dus het lijkt me in CS2 ook mogelijk. Zeker FSR 3.0, die aan frame interpolation doet door gewoon een frame achter te lopen. Dat is prima in een game zoals CS2.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Edit:
https://www.dsogaming.com...0xtx-at-4k-high-settings/At 4K/High Settings, the game can drop to 7fps and usually averages at 12fps. Even with AMD FSR 1.0 at 50% resolution scale, the game cannot come close to 30fps. Let me repeat that. With AMD FSR 1.0 at 50%, so basically with an internal resolution at 1080p, Cities Skylines 2 runs at 25fps on the AMD RX 7900XTX. Ouch.
Zelf wat verder tweaken van de settings is dus wel aan te bevelen met alle last minute updates. Ik denk dat er best wel wat acceptabele framerates uit te persen zijn.
Heb er zelf nu wel hoop in dat ik ergens wel een stabiele 30+ FPS kan renderen op 1080P of 1440P en dan naar 4K kan upscalen met FSR. Dat zou me niet tegenvallen in ieder geval.
[ Voor 70% gewijzigd door GENETX op 22-10-2023 13:32 ]
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Vergeet niet dat ze pas net de 4k textures erin hebben gestopt, meeste van de filmpjes zijn van voor dat.durian schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:04:
[...]
Ja, ik snap niet dat dat nu pas naar buiten komt, maanden lang allemaal blije filmpjes laten zien hoe mooi alles is, en dan twee weken voor de release komt ineens naar buiten dat het niet vooruit te branden is. Ik zal wel te negatief zijn, maar ik voel me vals voorgelicht...
Ik heb net Biffa's link maar gebruikt om te pre-orderen ondanks dat ik dat altijd idioot vind om te doen.
Denk dat het wel 12jaar geleden is ofzo dat ik dat voor het laatst heb gedaan.
Maar ik ga hem toch kopen en met bifffa's link is er nat wat extra discount.
Ja. Staat ook (een beetje verstopt) vermeld op de productpagina. (9 unieke gebouwen en de Tampere map)pwillemske schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:09:
Heb je via steam ook de preorder bonus?
[ Voor 4% gewijzigd door cracking cloud op 22-10-2023 16:32 ]
Zelf al 10 jaar alleen AMD kaarten gehad te hebben verbaasd dat mij niks meer eigenlijk. Vind het jammer dat dat er maar twee echte spelers zijn op de GPU markt. Nvidia staat mij erg tegen om te kopen omdat ik het gewoon een k*t bedrijf vind met k*t business practices, maar ik heb met mijn laatste drie AMD kaarten nu zoveel en zovaak driver issues, instabiliteit, driver timeouts, game crashes e.d. gehad dit de afgelopen maanden toch meermaals sterk heb gedacht over te stappen naar team groen..GENETX schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:18:
[...]
Klopt, blue screens blijkbaar... Maar gezien het de laatste update is geweest die dit lijkt te hebben veroorzaakt is het wellicht ook makkelijker terug te vinden. Ik duim mee.
[...]
is die site waar biffa's link naartoe leid wat betrouwbaar?TeK schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:13:
[...]
Vergeet niet dat ze pas net de 4k textures erin hebben gestopt, meeste van de filmpjes zijn van voor dat.
Ik heb net Biffa's link maar gebruikt om te pre-orderen ondanks dat ik dat altijd idioot vind om te doen.
Denk dat het wel 12jaar geleden is ofzo dat ik dat voor het laatst heb gedaan.
Maar ik ga hem toch kopen en met bifffa's link is er nat wat extra discount.
Ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan dus ben een beetje huiverig tegenover dit soort actie's
Het voelt mij ook erg aan als een 'grijze' (stiekem illegaal) import site a la kinguin.com. Zou mij niet verbazen als dit keys zijn die bijvoorbeeld gekocht zijn met gestolen CC nummers o.i.d.AppleFan2007 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:39:
[...]
is die site waar biffa's link naartoe leid wat betrouwbaar?
Ik heb zoiets nog nooit eerder genaden dus ben een beetje huiverig tegenover dit soort actie's
Kan er compleet naast zitten maar dat is wel het gevoel dat hij bij mij oproept.
van hun eigen FAQ:
Dit zijn dus geen acties i.s.m. met de uitgevers ofzo. Maar op zijn best keys gekocht in arme landen waar de prijzen lager liggen en dan doorverkocht aan westerse landen (grijs), of zoals ik hierboven zeg met gestolen CC nummers. Lijkt mij onmogelijk zulke kortingen te kunnen geven waarbij je ook nog handmatig keys moet gaan scannen, zonder dat je medewerking hebt van de uitgever, ontwikkelstudio.This is the question that often comes up when buying on this kind of website. Rest assured, our CD keys are official as they are purchased from authorized resellers: EA Origin, Steam, Battle.net, NCSoft or Ubisoft.
All our cards are cards SCANNED from the official ones.
Zit zeker een luchtje aan
[ Voor 70% gewijzigd door !GN!T!ON op 22-10-2023 16:51 ]
Uiteraard zegt dit verder niks over hoe zij aan de keys komen.
Hierbij heb ik eigenlijk een klein beejte gerekent op dat biffa dit niet zou linken als hij daarmee in problemen zou kunnen komen met zijn partnership met de devs.
Of dat verstandig is, tsja dat weet ik ook niet, maar die prijs was wel stukje aantrekkelijker en heeft me over gehaald om te pre-orderen.
Ga hem eerst maar eens via gamepass proberen. Mocht het toch soepeler lopen dan verwacht kan ik hopelijk nog wel ergens een pre-order scoren.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Heb er zin in!
Als het daar niet speelbaar nee zou zijn, dan weet ik niet met wat het wel speelbaar isschumi1986 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:51:
Ga ook maar een preorder voor de Ultimate Edition plaatsen. Heb ook veel vertrouwen dat het goed komt en met een 5800x3D en een RTX4090 zal het vast speelbaar zijn.
Heb er zin in!
RTX 6090, het spel is zijn tijd ver vooruitFlying Hawkic schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:07:
[...]
Als het daar niet speelbaar nee zou zijn, dan weet ik niet met wat het wel speelbaar is
Nog 1 dagje, zin in
Zou hem graag willen pre orderen.. aan de andere kant denk ik dat de prijs heel hard zakt wegens de optimalisatie problemen...
Als zie dat de game bij Kinguin onder de 30 euro is te verkrijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door Mol_1248163264 op 23-10-2023 09:56 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Je start hoogstwaarschijnlijk vanuit gamepass de paradox launcher op. daarin zitten de paradoxmods (mod workshop) waarbij je op mods kan subscriben/installeren.OMD schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:57:
Iemand al ergens gevonden of er mod support in zit bij de gamepass versie? Heb wel even gezocht maar kan het zo 123 niet vinden.
Qua spel ziet het er verder fantastisch uit. Na enkele jaren DLC + Mods gaat dit geweldig worden.
Veel van die streamers hebben wellicht dikke hardware.TLLRS schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:07:
Je kunt gewoon op Twitch live nu met streamers meekijken die het spel spelen. Performance issues vallen wat mij betreft enorm mee en het gaat alleen maar beter worden.
Qua spel ziet het er verder fantastisch uit. Na enkele jaren DLC + Mods gaat dit geweldig worden.
Ik denk (zonder de cijfers op Steam te checken) dat ongeveer 90% van de spelers onder de aanbevolen specs zitten.
Als maar een beperkt deel van die kopers een slechte review schrijven voor de slechte performance, dan zit je gelijk met een review bomb
Het enige wat nog in het voordeel van CO kan spelen is dat ze op voorhand zeer open zijn geweest over de performance problemen, dat siert hen wel, maar het grote publiek zal dat niet hebben opgemerkt en zal zich dat dan ook niet aantrekken.
Krijg spontaan flashbacks naar Crysispsychodude schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:12:
[...]
RTX 6090, het spel is zijn tijd ver vooruit.
Overigens lijkt me de start van een stad nu veel beter te doen dan in CS1 m.b.t. budget en progressie. Ik heb CS1 bijna altijd met unlimited money en alles unlocked gespeeld omdat de progressie mij totaal niet boeide.
Op een of andere manier zie ik meer dan een citybuilder in CS2, iets meer "spel".
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ik zat nog even mijn CS1 steden te bekijken, maar het valt mij op dat ik bijna nooit steden bouw van 100K+ inwoners. vind het veel leuker om kleine compacte steden te bouwen met een paar dorpjes eromheen.
Ik hoop dat ik hierdoor CS2 ook wat makkelijker kan draaien.
[ Voor 50% gewijzigd door n3z op 23-10-2023 11:11 ]
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Voldoet mijn laptop voor wat ik wil doen? Lenovo Legion 5Pro
Kan in ieder geval niet wachten om het spel morgen te downloaden.
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
ik heb dezelfde (al is mijne donkergrijs) maar ook de 5800H en RTX3070Leanderr schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:37:
Zelf ben ik ook heel benieuwd, enige tijd geleden al een key gepreorderd. Hoop dat mijn laptop het een beetje aan kan maar daar had ik al een vraag over gesteld.
Verwacht eigenlijk dat het wel draait.
Processor
1x AMD Ryzen™ 7 5800H Processor(Ryzen™ 7 5800H)
Geheugen
1x 16GB DDR4 3200
1x 16 GB DDR4-3200
Graphics
1x NVIDIA® GeForce RTX™ 3070 8GB
Monitoren
16" WQXGA
Ik speel op een 27" 4K monitor.
[ Voor 17% gewijzigd door FRANQ op 23-10-2023 13:05 ]
Die heeft maar 8GB VRAM, dat ga je waarschijnlijk (deels) merken, zie ook de video van CPP.Leanderr schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:37:
Zelf ben ik ook heel benieuwd, enige tijd geleden al een key gepreorderd. Hoop dat mijn laptop het een beetje aan kan maar daar had ik al een vraag over gesteld.
Aaaahh, ik heb bij het aanschaffen voornamelijk naar het werkgeheugen gekeken. Niet naar de videokaart, maar met dingen op lagere resolutie zou het dus wel goed moeten komen? Zeker als de bugs eruit zijn?MatHack schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:29:
[...]
Die heeft maar 8GB VRAM, dat ga je waarschijnlijk (deels) merken, zie ook de video van CPP.
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
Ik vermoed het wel hoor, maar beloven doe ik niets. Normaliter zou dit een prima game-laptop zijn, het is gewoon dat de game zo niet geomptimaliseerd is.Leanderr schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:09:
[...]
Aaaahh, ik heb bij het aanschaffen voornamelijk naar het werkgeheugen gekeken. Niet naar de videokaart, maar met dingen op lagere resolutie zou het dus wel goed moeten komen? Zeker als de bugs eruit zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door MatHack op 23-10-2023 14:15 ]
Die van mij is stiekem ook grijs/zwart. Had deze besteld bij Coolblue, in de tweedekans hoek met een leuke korting. Toen hij aankwam was hij niet wit maar zwart. Dus ik coolblue gebeld van goh dit heb ik niet besteld. Dus de medewerker mee kijken, alle specs kwamen overeen, alleen de kleur niet.FRANQ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:47:
[...]
ik heb dezelfde (al is mijne donkergrijs) maar ook de 5800H en RTX3070
Verwacht eigenlijk dat het wel draait.
Processor
1x AMD Ryzen™ 7 5800H Processor(Ryzen™ 7 5800H)
Geheugen
1x 16GB DDR4 3200
1x 16 GB DDR4-3200
Graphics
1x NVIDIA® GeForce RTX™ 3070 8GB
Monitoren
16" WQXGA
Ik speel op een 27" 4K monitor.
De witte werd ook niet meer geleverd, dus mocht de zwarte houden of terugsturen. Gehouden omdat ik dat eigenlijk wel mooier vond, echter vanwege de ruime korting in de tweedekans hoek toch voor de witte gegaan. Dus toen ik vroeg waarom deze laptop eigenlijk was teruggestuurd moesten we beide lachen. Klant had een witte besteld en een zwarte gekregen.
Mooie laptop met 20% korting. Nu weer wachten op cities skylines 2.
GPU: 5700 XT 8GB
RAM: 32 GB DDR4
Ik speel altijd op 1920x1080. Dat moet dan toch wel redelijk te draaien zijn lijkt me? Hoeft allemaal niet ultratop te gaan, gewoon smooth.
Wel zin in, ben benieuwd. Al wacht ik nog even met de aanschaf ivm drukke periode. Misschien straks tegen een iets lagere prijs ergens op te pikken.
Vanaf 18:00Boris96 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:52:
Voor wie het nog niet wist: het spel is dinsdag pas om 18.00 nederlandse tijd beschikbaar, en er is geen pre-download beschikbaar. Het is dus niet nodig om een dagje vrij te nemen!
Mijn Flickr; Sony A7iii
Wat stom, had juist expres ingepland dat ik morgen thuis zou 'werken'. Had eerder verwacht aangezien het een Europees bedrijf is.Eikeltje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:24:
Release is morgen (24e) om 18:00 volgens de game pass countdown. Preload is ook al begonnen op de gamepass.
durian schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:53:
Er is een AMA met CO op Reddit: https://www.reddit.com/r/...the_developers_of_cities/
:fill(white):strip_exif()/f/image/k4hYXnwosb2133qFflHQy4tl.png?f=user_large)
Geen drugs, 1/10 unplayable.
https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/s/i5fQIWVGWI
Al een interessant antwoord op performance vraag
The plan is to flush out all the performance issues that come our way as quickly as we can. Several of those have come to our attention only recently due to certain hardware setup that yielded unexpected results. The improvements we are working on are:
- Removing stutters, generally caused by some synchronization condition in the simulation and can greatly vary from one CPU to another, as well as how your city is built.
- Optimizing and balancing GPU performances by reducing the amount of vertices processed per frame and optimizing/balancing the effects that affects fillrate (mainly Depth of Field, Global Illumination and Volumetrics) which you can turn off or reduce in the settings for the time being to get a decent FPS.
- Push any CPU optimizations that are not already done that we come across in this process.
"The plan is..." Nu maar hopen dat de praktijk dat zal reflecteren. Het kan verdomd lastig zijn om te optimaliseren voor PC's, zoveel variabelen. Ik doe het ze in ieder geval niet na.Hoogie2004 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:12:
Er is een AMA op Reddit met 4 mensen van CO
https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/s/i5fQIWVGWI
Al een interessant antwoord op performance vraag
[...]
When are you planning on adding bikes to the game?
Indeed the question seems to be not if but when. We don't have bikes in the roadmap yet but looks like we need to change that.
Ga jij hem sowieso aanschaffen? Ik ben dan wel benieuwd naar jou resultaten namelijk. Heb zelf ook een 1080 (de ti versie) en zou met 11GB vram redelijk mee moeten komen.JoSchaap schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:47:
Ik ga mn GTX1080-je laten zweten op 1440p als ik de reacties hier zo lees
gelukkig is het geen shooter, een beetje lag overleef ik wel
Ik game nu op 1440p CS1 en dat gaat prima.
*sowieso
Zag het net ook pas dat het vertaald 18:00 is. Had juist een middag vrijgepland om te kunnen spelen 🙄Eikeltje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:24:
Release is morgen (24e) om 18:00 volgens de game pass countdown. Preload is ook al begonnen op de gamepass.
bla di bla bla
man man man. Fietsen waren er ook in CS1 en is de meest gevraagde feature, vooral onder Europeanen. Ze hebben motoren en scooters dus fiets zou niet zo moeilijk moeten zijn.MatHack schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:46:
Ik vind deze ook wel typerend (vanuit de AMA). Voordat de performance problemen helder werden was het toch echt de meest gevraagde feature van wat ik kon zien:
When are you planning on adding bikes to the game?
[...]
Ook op steam kan ik nu een preload starten. 51.5GB aan het downloaden.Eikeltje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:24:
Was van plan hem eerst via gamepass te spelen, maar kreeg een steam-cadeaukaart, dus toch maar aangeschaft. Heb er vertrouwen in dat ze de grote hiaten snel fixen, en dit weer een mooie game wordt. Paradox is immers van het lang uitmelken, dan moet de basis wel goed zitten.
Gelukkig ook een vakantieweekje en woensdag slecht weer voorspeld. Heerlijk om een dagje in te graven en te citybuilden.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Optimatisaties met RAM en VRAM.Yes there are plans. Right now, the game ships with AMD FSR1 which does not look that good when the scale ratio is 50% (you can enable it with Dynamic resolution scale setting) but is supported by Unity out of the box.
DLSS2 would require to use Temporal Anti-aliasing which is not possible at the moment due some objects being incompatible with that technique.
We are currently working towards making this possible (both with a more recent version of FSR and DLSS), which will not only help to boost performances and also provide a better quality anti-aliasing solution than the one we currently use (SMAA by default).
AMD Fluid motion/NVidia frame generation are definitely relevant to us as well but to be realistic, we have to work within the constraints of our technology so those will take much longer.
I focused on the performance optimization but I want to mention we are also working towards reducing the memory footprint of the game, both RAM and VRAM!
[ Voor 10% gewijzigd door RobinNL op 23-10-2023 17:24 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Absolutely! The performance issues that have widely raised concern in community feedback are not deep in the game foundation and in the release version, decreasing the quality of visual effects mentioned in my original post already will get you to fair performances without affecting simulation, at the cost of some eye candy.
With the upcoming patches, the situation will largely improve with default settings.
It is worth mentioning for a game like this, the performance target is to run at steady 30FPS minimum (not 60 or more).
Zal je zien dat er binnen een paar weken een mod is die nieuwere versies van FSR en DLSS toevoegt, zag je ook bij Starfield.RobinNL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:22:
Een vraag m.b.t. DLSS en FSR in de AMA op Reddit
[...]
Optimatisaties met RAM en VRAM.
[...]
Ideaal toch?Rezania schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:27:
[...]
Wat stom, had juist expres ingepland dat ik morgen thuis zou 'werken'. Had eerder verwacht aangezien het een Europees bedrijf is.
Kan je gewoon werken tot 17:00, even gauw wat eten, en om 18:00 CS2 opstarten.
Nou, ik hoop dat ‘fietsen toevoegen’ wat meer is dan enkel de fietsen toevoegen die vervolgens op de weg of de stoep zich gedragen als een auto of voetganger. Het is wat mij betreft een volledige nieuwe transportmodus met eigen ‘kosten’ voor transport en dus zo goed kunnen worden gesimuleerd in de vervoerswijzekeuze van de sims. Eventuele gekoppeld aan de demografie (jongeren fietsen liever dan senioren). Of zelfs aan de weer(svoorspelling): als het gaat regenen wordt liever de auto of OV genomen dan de fiets.n3z schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:11:
[...]
man man man. Fietsen waren er ook in CS1 en is de meest gevraagde feature, vooral onder Europeanen. Ze hebben motoren en scooters dus fiets zou niet zo moeilijk moeten zijn.
Daarnaast hoop ik dat de nieuwe road-update-tool de potentie heeft om heel flexibel fietspaden toe te voegen aan wegen. Net op de manier hoe je nu in de basegame een verbreed voetpad of groenstrook toepast in plaats van roadside-parking. Wellicht zelfs fietspaden in plaats van een reguliere rijstrook, zoals je dat nu ook met een busbaan of trambaan kunt updaten. Maar dat best een uitdaging zijn om goed te implementeren.
Verder zou het natuurlijk helemaal gaaf zijn als net als bij auto’s ook de pocket-bikes gaan verdwijnen. En je dus moet nadenken over fietsparkeren.
Het zal best nog wat werk zijn om fietsen een mooie volwaardige plek in de simulatie te geven. Bij CS1 kwamen ze ook pas later in een DLC.
Is the map editor expected to take some time before release, or will this be a first few weeks update? Also how is the map editor handling things like the climate, new resources, and other changes from CS1-to-CS2We started working on Cities: Skylines II in 2018.
Pandemic was not great, it forced the team to work remotely for a long time which slowed down especially the organic creative process that happens when a group of people are working and discussing with each other in the same space physically.
When it comes to the community affecting the devs we draw a clear line: Our developers don't have to deal with bs or abuse. It is simply not tolerated. We all care about our games and our audience and want to do our best and choose to work for the good people out there ignoring others.
Had been doodling a city plan for a couple of weeks in preparation and excited to get into it as soon as that update is live.
Working on it as fast as possible, no ETA yet. We'll share more news about the editor later but yes to climates and resources. We use the same tool to create the maps so you'll get your hands to everything we have for it!
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Nee, want nu moet ik woensdag t/m vrijdag naar kantoor. Meestal werk ik woensdag thuis.FRANQ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:25:
[...]
Ideaal toch?
Kan je gewoon werken tot 17:00, even gauw wat eten, en om 18:00 CS2 opstarten.
Dit is al besproken een paar posts terug in dit topic.Jeffrey1908 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:17:
Is een gamekey van instant gaming een affiliatie link van Biffa riskant of zijn er mensen met ervaring hiermee? Vind het verschil in prijs voor ultimate edition nogal aanzienlijk.
Het komt erop neer ik ken mensen die de site hebben gebruikt, maar zelf nooit eerder tot nu toe.
Ik ben er van uit gegaan dat biffa in problemen zou komen met zijn partnership als dit fout zou zijn en daarom er zelf voor gekozen om die link te gebruiken.
@Boris96 Ik checkte toevallig even op de website. Geen mail gehad.
@Bananenspin Nee, ik heb de gewone editie. Vanmiddag eerder was mijn key er ook nog niet. Dus ik vermoed dat men momenteel gewoon aan de slag is.
[ Voor 58% gewijzigd door GENETX op 23-10-2023 19:35 ]