Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
GENETX schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:25:
Ik heb zelf een paar weken gepreordered via CDKeys en inmiddels mijn code binnen. Cities Skylines II is alvast aan het downloaden zonder problemen.
Kreeg je nog een apparte email nu die beschikbaar is, of heb je gewoon gecheckt en was die er ineens?

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

GENETX schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:25:
Ik heb zelf een paar weken gepreordered via CDKeys en inmiddels mijn code binnen. Cities Skylines II is alvast aan het downloaden zonder problemen. In mijn geval lijkt het om een Duitse (Duitstalige) licentie te gaan gezien de beschrijving die half meegekomen is in de screenshot.

@Boris96 Ik checkte toevallig even op de website. Geen mail gehad.
Grappig na een eerdere post over preloading ging ik kijken op cdkeys en zag ik juist:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPNJFN8u7UD6wxLyGVQ5nnYWma4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7aVXNUKNekjnFRWM7F24lOtf.png?f=fotoalbum_large

Wellicht dat de ultimate edition nog iets later komt (of had jij die ook?)

HOI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:04
Bananenspin schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:28:
[...]

Grappig na een eerdere post over preloading ging ik kijken op cdkeys en zag ik juist:

[Afbeelding]

Hier ook Ultimate Edition, maar nog niks behalve 'Available 24th October'.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:48
TeK schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:22:
[...]

Dit is al besproken een paar posts terug in dit topic.
Het komt erop neer ik ken mensen die de site hebben gebruikt, maar zelf nooit eerder tot nu toe.
Ik ben er van uit gegaan dat biffa in problemen zou komen met zijn partnership als dit fout zou zijn en daarom er zelf voor gekozen om die link te gebruiken.
Sorry Tek eventjes op mijn gemak terug gelezen en u had hier inderdaad al over gesproken, had ik even over het hoofd gezien. Maar bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:58
Wonderlijk dat fietsen niet eens op de roadmap stonden. Krijg daardoor niet echt de indruk dat ze de community goed volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:00
Preload op Steam aangezet. Morgen zo snel mogelijk na werk klaar om te spelen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jochem05 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:35:
[...]

Nou, ik hoop dat ‘fietsen toevoegen’ wat meer is dan enkel de fietsen toevoegen die vervolgens op de weg of de stoep zich gedragen als een auto of voetganger. Het is wat mij betreft een volledige nieuwe transportmodus met eigen ‘kosten’ voor transport en dus zo goed kunnen worden gesimuleerd in de vervoerswijzekeuze van de sims. Eventuele gekoppeld aan de demografie (jongeren fietsen liever dan senioren). Of zelfs aan de weer(svoorspelling): als het gaat regenen wordt liever de auto of OV genomen dan de fiets.

Daarnaast hoop ik dat de nieuwe road-update-tool de potentie heeft om heel flexibel fietspaden toe te voegen aan wegen. Net op de manier hoe je nu in de basegame een verbreed voetpad of groenstrook toepast in plaats van roadside-parking. Wellicht zelfs fietspaden in plaats van een reguliere rijstrook, zoals je dat nu ook met een busbaan of trambaan kunt updaten. Maar dat best een uitdaging zijn om goed te implementeren.

Verder zou het natuurlijk helemaal gaaf zijn als net als bij auto’s ook de pocket-bikes gaan verdwijnen. En je dus moet nadenken over fietsparkeren.

Het zal best nog wat werk zijn om fietsen een mooie volwaardige plek in de simulatie te geven. Bij CS1 kwamen ze ook pas later in een DLC.
Dat hoop ik ook. Dat pocketbikes er niet zullen zijn was ook bevestigd geloof ik. Hopelijk moeten we niet altijd een volledige rijstrook opofferen, in België zijn de fietspaden helaas wat smaller. Zou leuk zijn als ze ook kleuren van fietspaden toelaten, want die zijn in elk land verschillend. In België zelfs andere kleuren in Brussel en Vlaanderen. In Wallonië kennen ze geen fietspaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:26
Bananenspin schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:28:
[...]

[Afbeelding]

Hier t zelfde hoor. Komt morgenavond allemaal wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
cracking cloud schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:30:
Wonderlijk dat fietsen niet eens op de roadmap stonden. Krijg daardoor niet echt de indruk dat ze de community goed volgen.
Ik denk dat dit hem er meer in zal zitten dat dit:

A - Mogelijk los zal komen te staan van een gericht DLC pakket.
B - Een deadline mogelijk zou betekenen dat beoogde doelstellingen niet behaald zouden worden.

Fietsen zijn een lastig iets, zeker om te tillen naar de gelijke standaard van het huidige traffic systeem.

Het is tenslotte niet een kwestie van even motoren vervangen voor een fiets.

Je wilt fietspaden kunnen integreren. Andere verkeersregels. Beperkingen in af te leggen wegen, met een fiets mag je geen snelweg op.

Afschaffen pocket bikes? Fietsstallingen?
Wordt het dan fietsbezit? Moet een Cim dus de in heen- en terugreis rekening houden met de eigen fiets? Of deelfietsen, en kun je dit dus achterwege laten? Zodat een Cim ergens een fiets kan oppakken maar mogelijk dus niet vanaf het eigen huis de fiets kan pakken?

Hoe beïnvloedt het seizoen de fiets? Hoe gaan we leeftijden van invloed laten zijn, gezien dit wel een rol speelt in de vervoerskeuze voor overige middelen?

Gaat een fiets mee de trein in kunnen, mee de metro in kunnen? Beperkt tot bepaalde tijden?

Om qua simulatie tot op een soortgelijk niveau te komen als de rest, is dit alles natuurlijk niet eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:23
Boris96 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:26:
[...]
Kreeg je nog een apparte email nu die beschikbaar is, of heb je gewoon gecheckt en was die er ineens?
Ik heb ook via cdkeys besteld, en kreeg een vaag screenshot met 2 codes (waarom 2?!) en wat duitse text die ik niet begrijp. Enfin... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
durian schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:41:
[...]

Ik heb ook via cdkeys besteld, en kreeg een vaag screenshot met 2 codes (waarom 2?!) en wat duitse text die ik niet begrijp. Enfin... :-)
Eerste code is de game, 2e code is de pre-order bonus. Je moet ze ook in die volgorde activeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Pffff. Ik zal blij zijn als we het hier over cs2 gaan hebben ipv over waar iemand welke key heeft gekocht en of deze ook betrouwbaar is. :X

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_dutch_noob
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-08 08:40
Die via de link van biffa is keurig aangekomen en geactiveerd in steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Laatst online: 15:23
Sealnova schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:43:
[...]

Eerste code is de game, 2e code is de pre-order bonus. Je moet ze ook in die volgorde activeren.
Aha, dank!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boris96
  • Niet online
JoepW schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:46:
Pffff. Ik zal blij zijn als we het hier over cs2 gaan hebben ipv over waar iemand welke key heeft gekocht en of deze ook betrouwbaar is. :X
Speciaal voor jou zal ik een uitgebreid verslag posten over mijn aankoopproces en activatie proces zodra ik hem geactiveerd heb! d:)b

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYkm6rDfksL9SeB9oe5gRwKbqZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uIy9JD7w6jVqN4L2ORbE64DO.png?f=fotoalbum_large

Met deze settings en 16fps voelt CS1 bij mij niet traag aan.
bij pannen zie je hem wat verschieten, alsof je frames mist.
Maar hij blijft niet hangen of dat hij schokkend beweegt.
Rezania schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:56:
[...]

Nee, want nu moet ik woensdag t/m vrijdag naar kantoor. Meestal werk ik woensdag thuis. :')
Ja maar thuis werken is niet spelletjes spelen ;)

[ Voor 49% gewijzigd door FRANQ op 23-10-2023 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
psychodude schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:39:
[...]

Ik denk dat dit hem er meer in zal zitten dat dit:

A - Mogelijk los zal komen te staan van een gericht DLC pakket.
B - Een deadline mogelijk zou betekenen dat beoogde doelstellingen niet behaald zouden worden.

Fietsen zijn een lastig iets, zeker om te tillen naar de gelijke standaard van het huidige traffic systeem.

Het is tenslotte niet een kwestie van even motoren vervangen voor een fiets.

Je wilt fietspaden kunnen integreren. Andere verkeersregels. Beperkingen in af te leggen wegen, met een fiets mag je geen snelweg op.

Afschaffen pocket bikes? Fietsstallingen?
Wordt het dan fietsbezit? Moet een Cim dus de in heen- en terugreis rekening houden met de eigen fiets? Of deelfietsen, en kun je dit dus achterwege laten? Zodat een Cim ergens een fiets kan oppakken maar mogelijk dus niet vanaf het eigen huis de fiets kan pakken?

Hoe beïnvloedt het seizoen de fiets? Hoe gaan we leeftijden van invloed laten zijn, gezien dit wel een rol speelt in de vervoerskeuze voor overige middelen?

Gaat een fiets mee de trein in kunnen, mee de metro in kunnen? Beperkt tot bepaalde tijden?

Om qua simulatie tot op een soortgelijk niveau te komen als de rest, is dit alles natuurlijk niet eenvoudig.
Snap dat het wat voeten in aarde heeft maar ik begrijp de reactie van CO niet zo goed, die letterlijk zeiden "we don't have bikes in the roadmap yet but looks like we need to change that".

Dat kan natuurlijk betekenen dat het wel op de wensenlijst stond, maar nog niet daadwerkelijk stond ingepland. Of dat het gewoon helemaal nooit het plan is geweest om toe te voegen (wat ik me nauwelijks kan voorstellen).

Goede nieuws is dus, het staat op de radar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51

TheVMaster

Moderator WOS
Wel jammer trouwens dat je je regio niet op Nieuw Zeeland kunt zetten en dan dus eerder kunt spelen, zoals meestal wel het geval is. Blijkbaar komt hij in NZ pas beschikbaar op 25 oktober om 5:00 ‘s ochtends ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:17:
[...]

Snap dat het wat voeten in aarde heeft maar ik begrijp de reactie van CO niet zo goed, die letterlijk zeiden "we don't have bikes in the roadmap yet but looks like we need to change that".

Dat kan natuurlijk betekenen dat het wel op de wensenlijst stond, maar nog niet daadwerkelijk stond ingepland. Of dat het gewoon helemaal nooit het plan is geweest om toe te voegen (wat ik me nauwelijks kan voorstellen).

Goede nieuws is dus, het staat op de radar :)
Het is stuitend dat die niet op de roadmap stond... daar ben ik wel van verschoten. Ik dacht dat ze wel door zouden hebben dat fietsen belangrijk zijn. Ik dacht dat fietsen er niet in zouden zitten omdat ze de release niet zouden halen, maar wel dat er al werk aan gedaan is...

Mijn eerste stad zal dan ook met US thema zijn want een realistische EU stad zonder fietsen is moeilijk... En ook zijn de service buildings en gebouwen in het algemeen niet echt Europees. In CS1 had je van die wall to wall high density gebouwen, die zitten er voorlopig niet in. Een school neemt al direct een heel stuk land in wat een beetje raar is midden in een stadscentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er trouwens mensen die Geforce Now hebben?

Als de prestaties belabberd zijn op mijn Lenovo 5 Pro (RTX3070) dan ga ik eens proberen of het op Geforce Now beter is, maar wel beperkt tot full HD met mijn abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
RobinNL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

Hier ook Ultimate Edition, maar nog niks behalve 'Available 24th October'.
Ik ging uit nieuwsgierigheid ook even kijken en precies op dat moment kwam de code beschikbaar voor m'n ultimate edtion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Mathijs14 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:47:
[...]

Ik ging uit nieuwsgierigheid ook even kijken en precies op dat moment kwam de code beschikbaar voor m'n ultimate edtion :)
Hier zojuist ook!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Toch maar de Pre-order gekocht :D.

51 GB, vind echt meevallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJkyMcJSIR8QdBi5zZr_dC0xTu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nQWuwOUu9pNF34tIF39cpuM7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Toch nog een allerlaatst ticket gekocht voor de hype train. Ultimate edition besteld. Wou het in principe via de site van Paradox doen, maar het hierboven genoemde cdkeys was dermate veel goedkoper dat ik 'm toch maar via daar heb besteld. Keys waren direct beschikbaar, game is nu aan het preloaden hier :)

Morgen na werk direct spelen!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:08
Hier toch ook maar een preorder geplaatst. Weer een leuke activiteit voor de komende koude en natte herfst/winter dagen :)
Flying Hawkic schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:38:
Zijn er trouwens mensen die Geforce Now hebben?
Ik ga via GeForce Now proberen, CS1 vond mijn laptop al niet leuk bij 20k + dorpjes. Afgelopen weekend even kennis gemaakt met GeForce Now icm CS1, dat ging wel als een trein eigenlijk. Betere speelervaring dan dat ik eerder op mn desktops wel heb gehad. Nu wel 100% Vanilla overigens. Nog niet verdiept in de mogelijkheid tot mods via GeForce Now.
Bovenstaande was overigens mijn ervaring met 2 gratis sessies van een uur.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 10:17

mydoom

omnomnom

Heb afgelopen de pre-order gecanceld. maar nu even uitproberen via game pass. als hij met mn setup werkt. dan ga ik hem alsnog kopen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 09:23
FRANQ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:14:
[Afbeelding]

Met deze settings en 16fps voelt CS1 bij mij niet traag aan.
bij pannen zie je hem wat verschieten, alsof je frames mist.
Maar hij blijft niet hangen of dat hij schokkend beweegt.

[...]

Je moet toch wat tijdens meetings. :P

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
mydoom schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:19:
Heb afgelopen de pre-order gecanceld. maar nu even uitproberen via game pass. als hij met mn setup werkt. dan ga ik hem alsnog kopen :-)
Dan kun je toch beter je pre-order laten staan, en een refund doen mocht die niet lekker lopen, nu heb je je pre order items tenminste nog, refund kan altijd later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
psychodude schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:32:
Preload op Steam aangezet. Morgen zo snel mogelijk na werk klaar om te spelen :D.
Ik dacht dat er geen preload was?

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:57
Nu lekker aan het pre-loaden.

Vanuit de video's op Youtube heb ik het gevoel dat wegen veel te goedkoop zijn in CS2, ben benieuwd of de verhouding mij toch meevalt

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 21:20
FRANQ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:14:

[...]

Werk is toch die hinderlijke onderbreking van vakantie?

Pre-loading is klaar, donderdagmiddag al vrij t/m volgende week woensdag 8)
ergens ook aan t balen dat ik een goede vriend heb beloofd vrijdag te komen klussen in z'n nieuwe huis, maar na alle hulp die hij mij heeft geboden misschien wel terecht om de gunst terug te bieden :+

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
[url="Cities Skylines 2 preload is actually possible, Paradox says"]https://www.pcgamesn.com/cities-skylines-2/steam-preload[/url]

Oh, ik zie het nu dat preload en wel mogelijk is. Ze zijn wel lekker aan het flipfloppen he. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:39
en dan kan je pre-loaden maar morgen alsnog pas om 18.00 CET spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:39
JoepW schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:46:
Ja mijn key is ook betrouwbaar gebleken! Gekocht via CDKeys en zojuist de codes toegevoegd aan steam. De ultimate editie kwam in 3 codes: spel, expansion pass en pre-order bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 13:22

Luuk2015

Vires in numeris

Colossal Order heeft op Reddit een AMA gehouden, zitten o.a. wel wat interessante vragen en antwoorden tussen betreft de performance: https://www.reddit.com/r/...the_developers_of_cities/

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Boris96
  • Niet online
Boris96 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

Speciaal voor jou zal ik een uitgebreid verslag posten over mijn aankoopproces en activatie proces zodra ik hem geactiveerd heb! d:)b
Bij deze dan mijn ervaring van het kopen van een CS2 key bij CDKeys, speciaal voor @JoepW

Het begon al enkele maanden geleden, interessante gameplay en info video's van de langverwachte opvolger. Destijds natuurlijk meteen geïnteresseerd, maar goed, een pre-order zo ver van tevoren is natuurlijk niet de bedoeling. We kennen allemaal de ervaringen en de staat van de games van tegenwoordig, en ik wil niet persoonlijk aansprakelijk zijn voor het verpesten van de gamewereld door het pre-orderen van een spel.

Dan verschijnt die ook in de Steam store, met een prijskaartje van 90 euro voor de Ultimate editie. Een forse prijs natuurlijk, maar vergeleken met de hoeveelheid uren die je verwacht hierin te kunnen steken is het toch de moeite waard. Achja, de game is op voorlopig nog niet uit, en wederom; Pre-order bad.

De release komt dichterbij, de hype bouwt op, en vele verhitte discussies over de performance ontstaan, het wordt nogal toxic. Dan maar even wat te drinken halen om bij te komen en te heroverwegen of dit nog wel de moeite waard is. Na het inschenken van een appelsapje (ik ben erg van de natuurlijke milieu bewuste producten) in mijn plastic wegwerpbeker (want die drinken lekker), terug naar de computer. Wat zie ik daar?! Mijn bankpas ligt ineens op mijn bureau! Is dit een teken? Het kan haast niet anders.

Vooruit dan maar, op naar de Steam store, pre-order it is, fuck alle vooroordelen en online haat die ik zal krijgen. Maar wacht, ohja! 90 euro! Dat is toch wel veel, kan dit niet goedkoper? Ik ben tenslotte voor 87.5% Nederlands! Toch maar weer terug naar het internet, en kijken wat voor niet-shady deals we tegen kunnen komen. Dan kom ik uit op CDKeys.com, met een primaaaaa prijs, iets over de 60 ekkies voor de Ultimate editie, daar wordt ik als Nederlander gelukkig van! Dat betekent namelijk dat ik 30 euro heb verdiend!!!!!!!!!!!1!!!!!!1!!!11!!!

Huppake het mandje in, afrekenen en ka-ching, tijd om te pre-loaden. Maar wacht, de code is nog niet beschikbaar :( Had ik nu maar gelezen wat de kleine lettertjes zeiden; pas beschikbaar op release dag....

Met toch weer 60 euro minder op mijn toch al lage rekening moet ik toch nog even wachten, dan maar weer in groot detail het Tweakers topic in de gaten gehouden. Dan zie ik het! Iemand heeft zijn code van CDKeys.com ontvangen! Ik snel checken, maar nee... nog niet beschikbaar, het was alleen de normale editie die al beschikbaar was. Het kleine beetje hoop op een ontsnapping uit forse depressie verpletterd.

De rest van de avond zit ik weer de hele avond het topic te refreshen, en dan zie ik ook mensen die de Ultimate editie key ontvangen! Hoppaaaa daar gaan we, snel de link in de email openen, de waarschuwing van uBlock Origin negeren, en de key openen!

Wat zie ik daar?! Niet 1, niet 2, maar 3 keys! Wat een geluk. Op naar Steam en snel intikken die hap, de eerste key is altijd spannend; zal die werken? Daar gaan we... 15 karakters verder, Enter, jahoor, geactiveerd! Nu ik mijn geluk niet op kan vul ik snel de andere twee codes in. Alles werkt en ik ben intens gelukkig. Wat een ervaring.

Dat was mijn review van het kopen en activeren van een key via CDKeys.com. @JoepW zonder jou was dit nooit gelukt, ik hoop dat je wat hebt aan deze review. Laten we nu lekker over het spelletje gaan praten :)

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Rezania schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:38:
[...]

Ik dacht dat er geen preload was?
Last minute hebben ze vandaag besloten preload toch te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Boris96 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:37:
[...]

Bij deze dan mijn ervaring van het kopen van een CS2 key bij CDKeys, speciaal voor @JoepW

Het begon al enkele maanden geleden, interessante gameplay en info video's van de langverwachte opvolger. Destijds natuurlijk meteen geïnteresseerd, maar goed, een pre-order zo ver van tevoren is natuurlijk niet de bedoeling. We kennen allemaal de ervaringen en de staat van de games van tegenwoordig, en ik wil niet persoonlijk aansprakelijk zijn voor het verpesten van de gamewereld door het pre-orderen van een spel.

Dan verschijnt die ook in de Steam store, met een prijskaartje van 90 euro voor de Ultimate editie. Een forse prijs natuurlijk, maar vergeleken met de hoeveelheid uren die je verwacht hierin te kunnen steken is het toch de moeite waard. Achja, de game is op voorlopig nog niet uit, en wederom; Pre-order bad.

De release komt dichterbij, de hype bouwt op, en vele verhitte discussies over de performance ontstaan, het wordt nogal toxic. Dan maar even wat te drinken halen om bij te komen en te heroverwegen of dit nog wel de moeite waard is. Na het inschenken van een appelsapje (ik ben erg van de natuurlijke milieu bewuste producten) in mijn plastic wegwerpbeker (want die drinken lekker), terug naar de computer. Wat zie ik daar?! Mijn bankpas ligt ineens op mijn bureau! Is dit een teken? Het kan haast niet anders.

Vooruit dan maar, op naar de Steam store, pre-order it is, fuck alle vooroordelen en online haat die ik zal krijgen. Maar wacht, ohja! 90 euro! Dat is toch wel veel, kan dit niet goedkoper? Ik ben tenslotte voor 87.5% Nederlands! Toch maar weer terug naar het internet, en kijken wat voor niet-shady deals we tegen kunnen komen. Dan kom ik uit op CDKeys.com, met een primaaaaa prijs, iets over de 60 ekkies voor de Ultimate editie, daar wordt ik als Nederlander gelukkig van! Dat betekent namelijk dat ik 30 euro heb verdiend!!!!!!!!!!!1!!!!!!1!!!11!!!

Huppake het mandje in, afrekenen en ka-ching, tijd om te pre-loaden. Maar wacht, de code is nog niet beschikbaar :( Had ik nu maar gelezen wat de kleine lettertjes zeiden; pas beschikbaar op release dag....

Met toch weer 60 euro minder op mijn toch al lage rekening moet ik toch nog even wachten, dan maar weer in groot detail het Tweakers topic in de gaten gehouden. Dan zie ik het! Iemand heeft zijn code van CDKeys.com ontvangen! Ik snel checken, maar nee... nog niet beschikbaar, het was alleen de normale editie die al beschikbaar was. Het kleine beetje hoop op een ontsnapping uit forse depressie verpletterd.

De rest van de avond zit ik weer de hele avond het topic te refreshen, en dan zie ik ook mensen die de Ultimate editie key ontvangen! Hoppaaaa daar gaan we, snel de link in de email openen, de waarschuwing van uBlock Origin negeren, en de key openen!

Wat zie ik daar?! Niet 1, niet 2, maar 3 keys! Wat een geluk. Op naar Steam en snel intikken die hap, de eerste key is altijd spannend; zal die werken? Daar gaan we... 15 karakters verder, Enter, jahoor, geactiveerd! Nu ik mijn geluk niet op kan vul ik snel de andere twee codes in. Alles werkt en ik ben intens gelukkig. Wat een ervaring.

Dat was mijn review van het kopen en activeren van een key via CDKeys.com. @JoepW zonder jou was dit nooit gelukt, ik hoop dat je wat hebt aan deze review. Laten we nu lekker over het spelletje gaan praten :)
Wat een prachtig stuk!
En wat er allemaal wel niet bij komt kijken, en het einde...... zo spannend, pfoe blij dat het allemaal goed is gegaan!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04
Volgens mij was deze nog niet langsgekomen: https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/s/9FTsDoD1DN

Een guide van CO met wat uitleg rondom de relevante settings om wat extra FPS uit je graka te persen.

Edit: geen guide vanuit CO, maar van een (groep) modders. Ben beniwued wie "we" zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 24-10-2023 14:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
De wiki is online en heeft al wat info!

https://cs2.paradoxwikis.com/Cities_Skylines_II_Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
GENETX schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:11:
Volgens mij was deze nog niet langsgekomen: https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/s/9FTsDoD1DN

Een guide van CO met wat uitleg rondom de relevante settings om wat extra FPS uit je graka te persen.
Is dat van CO? Dacht dat het een willekeurige streamer was. Maar goede lijst ja. Hopelijk wel snel onnodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Woohooo

Smilie, James Smilie

jorank schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Heb je de code al gekregen?
Want heb ooit een keer een ander spel gepreorderd via z’n keysite maar kreeg de code toen pas veel later in de mail.
Code netjes gehad van cdkeys.com en werkt prima zo te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:09
Volgens mij is cdkeys niet bepaald een officiele reseller, je key zal zeer waarschijnlijk werken en er verder geen problemen mee hebben. Maar key resellers doen over het algemeen meer kwaad dan goed voor de gamedeveloper.

Voor een lijst met trustworthy Paradox resellers:
https://forum.paradoxplaz...rs.1036933/#post-23112534

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Eikeltje dan is de affiliate link van Biffa dus eigenlijk ook niet handig om te gebruiken. Immers volgens de link
Instant-Gaming is not an approved reseller.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:09
Klopt momenteel loopt er ook een reddit topic over:
https://www.reddit.com/r/...ng_unauthorized_retailer/

Probleem met de niet officiele resellers is dat je simpelweg niet weet waar je key vandaan komt. Ze komen namelijk niet rechtstreeks van Paradox.

[ Voor 30% gewijzigd door Eikeltje op 24-10-2023 08:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cracking cloud
Nog een reactie van CO over de fietsen:
I must clarify this as I was the one saying bikes are not on the roadmap. In truth the bikes have been on the roadmap as we have already made the bike assets and planned to have them done a while back. However the character work got delayed and we don't have the animations for the citizens to ride the bikes. We decided to postpone the work on the bikes and with other things having to be worked on more urgently the bikes while not forgotten, have been pushed further down the line. So when I referred to the feature not being on the roadmap I simply meant it's not being actively worked on at the moment. Motorcycle rides don't need to pedal, that's all I'm saying. It also might be a nice opportunity to build more features around the bikes so we'll see what we come up with.

In any case, bikes coming up down the line!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Dat wordt gewoon een DLC waarschijnlijk. Met een mooie naam als:
"CS2 - Dutch Skylines"
Met molens, tulpvelden en fietsen

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Boris96 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:37:
[...]

Dit is nou precies het type verslag waar ik op zat te wachten. Lekker veel onnodig detail en lekker wat spanning. _/-\o_ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DonJunior schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:16:
Dat wordt gewoon een DLC waarschijnlijk. Met een mooie naam als:
"CS2 - Dutch Skylines"
Met molens, tulpvelden en fietsen
Als Cs2 net zo goed word / lijkt als Cs1 dan zie ik daar helemaal geen probleem in. Heb in Cs1 ook iets van 200 ~ 300 euro zitten ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Ik heb bij paradox zelf gekocht maar nog geen key gezien

Edit: inmiddels wel

[ Voor 17% gewijzigd door servival7 op 24-10-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Eikeltje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:30:
Klopt momenteel loopt er ook een reddit topic over:
https://www.reddit.com/r/...ng_unauthorized_retailer/

Probleem met de niet officiele resellers is dat je simpelweg niet weet waar je key vandaan komt. Ze komen namelijk niet rechtstreeks van Paradox.
Keys komen wel van Paradox, maar ze worden doorverkocht. Ze zijn niet van de vrachtwagen gevallen of zo. Het enige waar keysellers gebruik van maken is locatiegebaseerde prijzen, waardoor de prijs voor CS2 bijvoorbeeld in Oost-Europa veel lager ligt. Wat dat betreft moet je je dus afvragen of keysellers wel zo erg zijn, het is gewoon een vorm van concurrentie voor 'normale' verkopers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-09 22:06
Net CS2-key gekocht (Basis - preorder bonus) voor 38,99 euro.
Key werkt en nu 51,6 GB downloaden @ steam.
Dus als ik vanavond rond 22:00 klaar ben op mijn werk, en 22:30 Thuis ben kan ik hopelijk mee beginnen. _/-\o_

Het enige wat ik mijn afvraag, ik lees dat CS2 GPU bound is.
Systeem hier is een Ryzen 5 5600G, 32GB 4x8GB @ 3200MHz, gepaard met een AMD Radeon RX 6700XT 12GB. Uiteraard 2 M.2 SSD's.

Zal CS2 profijt hebben van die 4GB extra? of is het meer GPU kracht die gebruikt word in plaats van Video-Geheugen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:51
Keysellers maken handig gebruik van de verschillende prijsniveaus die publishers hanteren voor verschillende werelddelen. In een tijd van globalisering wordt deze prijsstrategie direct omzeilt. Het voelt een beetje dubbel want uiteindelijk wil iedereen de beste deal, zowel de kopers als verkopers.

[ Voor 21% gewijzigd door Mol_1248163264 op 24-10-2023 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:34
De keys via Paradox zullen wel in batches vrijgegeven worden denk ik? Want ik heb bij Paradox gekocht en ik heb nog geen key in mijn mail gezien.

Inmiddels wel een key ontvangen.

[ Voor 11% gewijzigd door JelleDJs op 24-10-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

DonJunior schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:49:
[...]

Ga jij hem sowieso aanschaffen? Ik ben dan wel benieuwd naar jou resultaten namelijk. Heb zelf ook een 1080 (de ti versie) en zou met 11GB vram redelijk mee moeten komen.

Ik game nu op 1440p CS1 en dat gaat prima.
ik had m al gepre'd. worst case framelock op 30FPS en alles op low tot een GPUupgrade betaalbaar word.. gelukkig wel al een 3900x met 64GB verder :D

[ Voor 4% gewijzigd door JoSchaap op 24-10-2023 10:32 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ExportZeeuw1985 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:11:
Dus als ik vanavond rond 22:00 klaar ben op mijn werk, en 22:30 Thuis ben kan ik hopelijk mee beginnen. _/-\o_

Systeem hier is een Ryzen 5 5600G, 32GB 4x8GB @ 3200MHz, gepaard met een AMD Radeon RX 6700XT 12GB. Uiteraard 2 M.2 SSD's.

Zal CS2 profijt hebben van die 4GB extra? of is het meer GPU kracht die gebruikt word in plaats van Video-Geheugen...?
Vooralsnog lijkt het VRAM te zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27
Key via biffa's link gewoon gekregen en aan het preloaden in steam atm.
Ik kan niet wachten ! Maar moet het wel vanavond eerst nog clan wars in crossout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Mensen al een keuze gemaakt op welke map te beginnen? Zit zelf te denken aan Great Highlands, mooie map om een aantal verschillende steden te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:25

n3z

DonJunior schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:33:
[...]

Vooralsnog lijkt het VRAM te zijn.
Is het zo dat als je door je vram heen bent dat die de ram gaat gebruiken? Dan zie ik wel voordelen in iets meer ram geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Voor nu is het qua performance denk ik vooral deze recommendation die veel performance gaat opleveren (aldus de medewerkers van CO):

Mainly Depth of Field, Global Illumination and Volumetrics, which you can turn off or reduce in the settings for the time being to get a decent FPS.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04
ExportZeeuw1985 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:11:

Volgens mij kun je heerlijk gamen op dat systeem. Hier is iemand met ren RX 6700XT die op heel behoorlijke settings goed speelt. De 12GB van de 6700XT zal helpen. Jammer dat CPP die niet mee had genomen.... https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/s/qgqX1i273b

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 24-10-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:33
TeK schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:40:
Key via biffa's link gewoon gekregen en aan het preloaden in steam atm.
Ik kan niet wachten ! Maar moet het wel vanavond eerst nog clan wars in crossout...
Dankzij jouw bericht ook maar even de mail gecheckt en de code ook binnen gekregen. Zal ook maar even de PC aanslingeren om straks direct te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Oeh zie ineens dit topic! Heb een tijd terug volle pond betaald op Steam (oeps), maar ach. Zo de download maar eens aanzetten, kleine vroeg naar bed en bouwen! Had al wat YT video's gezien van Cityplanner, Biffa, en Kimbitz, heb er zin in!

Kan de 3080TI eindelijk eens stoppen met stofhappen en ik mijzelf een upgrade van de CPU geven (8700K op 5,2ghz).

[ Voor 19% gewijzigd door Kecin op 24-10-2023 11:11 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
n3z schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:51:
[...]

Is het zo dat als je door je vram heen bent dat die de ram gaat gebruiken? Dan zie ik wel voordelen in iets meer ram geheugen.
Ja, zo staat het in de post van CO zelf (hierboven gelinkt). VRAM > RAM > pagefile. Zo had ik het begrepen dus je zou zeker een voordeel moeten hebben aan extra RAM (buiten VRAM).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:35
Vooralsnog even aftasten. Heb voor 1 euro de gamepass van 1 euro gehaald gezien het mijn eerste keer is. Ben benieuwd of het met bevalt! Ga het spelen op een Dell XPS 15 met een RTX4070.

[ Voor 15% gewijzigd door Puddi Puddin op 24-10-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Flying Hawkic schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:21:
[...]

Ja, zo staat het in de post van CO zelf (hierboven gelinkt). VRAM > RAM > pagefile. Zo had ik het begrepen dus je zou zeker een voordeel moeten hebben aan extra RAM (buiten VRAM).
Was al een tijdje aan het denken om mijn gaming laptop te upgraden naar 32GB, nu heb nog een reden meer om het te verantwoorden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

Was al een tijdje aan het denken om mijn gaming laptop te upgraden naar 32GB, nu heb nog een reden meer om het te verantwoorden. _/-\o_
Ik ontbreek de technische kennis maar ik weet niet of RAM zomaar 1:1 VRAM kan vervangen. Misschien is er een ontwikkelaar hier die dat kan bevestigen of ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Flying Hawkic schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Ik ontbreek de technische kennis maar ik weet niet of RAM zomaar 1:1 VRAM kan vervangen. Misschien is er een ontwikkelaar hier die dat kan bevestigen of ontkrachten.
dezelfde performance gaat het idd niet geven maar windows verdeelt je ram wel een beetje, dat zie je ook altijd bij het gedeelde geheugen in task manager.
Ben zelf geen game developer dus weet niet in hoeverre dit echt helpt maar ik veronderstel dat het toch iets van nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31
[...]

Ik ben benieuwd... Ik heb een laptop met een 5800H CPU en 3060 GPU. GPU heeft maar 6 Gb geheugen en dat lijkt dus niet voldoende te gaan zijn. Ik heb de laptop 2 jaar geleden vooral voor Cities: Skylines 1 gekocht en de RAM geupgrade naar 64 Gb :P

Voor nu heb ik de pre-order op Steam laten staan maar ga ik de performance de komende 14 dagen eerst eens testen via Game Pass. Lijkt me de meest veilige oplossing en heb ik toch nog de pre-order bonus als het wel goed gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:08:
Oeh zie ineens dit topic! Heb een tijd terug volle pond betaald op Steam (oeps), maar ach. Zo de download maar eens aanzetten, kleine vroeg naar bed en bouwen! Had al wat YT video's gezien van Cityplanner, Biffa, en Kimbitz, heb er zin in!

Kan de 3080TI eindelijk eens stoppen met stofhappen en ik mijzelf een upgrade van de CPU geven (8700K op 5,2ghz).
Don't worry, ik heb ook een tijdje geleden de volle pot betaald op Steam :). Zo zullen er nog wel mensen zijn. Ik wou liever zeker zijn dat ik vanaf de 24e zou kunnen spelen of niet op een key zou moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 15-09 23:55
Flying Hawkic schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:42:
[...]

Don't worry, ik heb ook een tijdje geleden de volle pot betaald op Steam :). Zo zullen er nog wel mensen zijn. Ik wou liever zeker zijn dat ik vanaf de 24e zou kunnen spelen of niet op een key zou moeten wachten.
Same en meestal geen zin om moeilijk te doen om via iets anders te betalen dan IDEAL xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbertC schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

Ik ben benieuwd... Ik heb een laptop met een 5800H CPU en 3060 GPU. GPU heeft maar 6 Gb geheugen en dat lijkt dus niet voldoende te gaan zijn. Ik heb de laptop 2 jaar geleden vooral voor Cities: Skylines 1 gekocht en de RAM geupgrade naar 64 Gb :P

Voor nu heb ik de pre-order op Steam laten staan maar ga ik de performance de komende 14 dagen eerst eens testen via Game Pass. Lijkt me de meest veilige oplossing en heb ik toch nog de pre-order bonus als het wel goed gaat :)
Ik denk dat de tests die CPP deed ook veel RAM hadden en dat je daar wel een bepaald voordeel aan zou hebben. 6 GB VRAM is wel ver van de aanbevolen hoeveelheid (10 GB VRAM), maar laat ons hopen dat ze dat snel kunnen optimaliseren, want ik weet niet hoeveel VRAM de consoles hebben, maar ik vermoed niet dat het 10 GB VRAM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Flying Hawkic schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat de tests die CPP deed ook veel RAM hadden en dat je daar wel een bepaald voordeel aan zou hebben. 6 GB VRAM is wel ver van de aanbevolen hoeveelheid (10 GB VRAM), maar laat ons hopen dat ze dat snel kunnen optimaliseren, want ik weet niet hoeveel VRAM de consoles hebben, maar ik vermoed niet dat het 10 GB VRAM is.
De Consoles hebben 16GB RAM maar dat is dus shared voor het hele systeem inclusief GPU, niet abnormaal dus dat CO problemen had met de console versie.
Helaas is 10GB VRAM zelfs bij dedicated GPU's niet echt een standaard en zijn er heel veel GPU's met 4, 6 of 8GB en met de nieuwe prijzen die NVIDIA hanteert is het ook onbetaalbaar om een GPU met 10GB aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
32GB ram die ik heb was niet een bewuste keuze. Had 2 gelijkwaardige systemen. 1 met een oude ryzen 7 2700x, samen met een nvidia geforce 1060 6GB (voor gaming) en een ryzen 5 5600G met gebruik van enkel de IGPU.
Oorzaak onder meer dat ik de 5600g gebruikt heb was in gebrek aan toendertijd betaalbaar vervanging voor mijn gpu. 3200MHz ram bleek een kleine bottleneck te zijn en 4600MHz ramkit gekocht om de 3200MHz ram af te lossen.

Reden voor 2 systemen was ook stroomverbruik. Daar was de 5600G veel zuiniger voor dagelijks gebruik voor ouder games.

Voor starforce een 6700XT op de kop kunnen tikken. Dus van 2 systemen het “beste” er uit geplukt. De extra ram , toen 2x 16GB. Wat gewoon 4 gelijk merk en timings zijn samen met de 5600G en RX 6700XT gemixt. 3200MHz over 4x8GB reepjes dus. Stabiel.

De restanten opbewaard voor het geval ooit mijn pc kapot/defect zou raken.

12GB VRam was wel een bewuste keuze. Meer als de standaard 8GB, maar ver onder de prijs wat mijn 6700 heeft gekost voor een 6800/6900 variant. De 7x00 series was op dat moment nog niet.
Nvidia was op mijn nr1 lijst, maar wederom prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 22:03
Ik ga enkele weken wachten om dan via gamepass even te spelen. Ik hoop dat meer bevindingen en hotfixes/patches de FPS al wat verhogen tot een aanvaardbaar niveau.

Ondertussen volg ik het topic om te zien hoe het spel werkt, wat de opties zijn etc. Zoveel te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Ik heb nu een 6800, maar net toch nog even een 4080 en 7900 xtx besteld om te testen in CS2. O-)

Zal dan eigenlijk wel handig zijn om een redelijke grote stad te kunnen testen inclusief een voorgeprogrammeerde cameravlucht, zoals CPP het ook deed. Dus als iemand zijn stad wil delen morgen, graag. :P

[ Voor 51% gewijzigd door Rezania op 24-10-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Key ook binnen hier en bijna klaar met installeren op Steam. Scheelt toch mooi 20 euro tov full price als je hem via via koopt :)

Hier uiteraard ook benieuwd naar de performance. 12700k, RTX3080 en 32gb RAM dus maak mij niet super veel zorgen. Zal een aantal settings wel uitzetten om de performance te verbeteren maar ik verwacht dat het in een game als CS2 niet heel veel uitmaakt of je 20 of 30 fps haalt. We gaan het zien, ik heb er zin in!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27
stomley schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

Same en meestal geen zin om moeilijk te doen om via iets anders te betalen dan IDEAL xD
Via die link van biffa kan je ook met ideal betalen hoor anders had ik het ook neit gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
algalid schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:59:
Ik ga enkele weken wachten om dan via gamepass even te spelen. Ik hoop dat meer bevindingen en hotfixes/patches de FPS al wat verhogen tot een aanvaardbaar niveau.

Ondertussen volg ik het topic om te zien hoe het spel werkt, wat de opties zijn etc. Zoveel te leren :)
Idem. Eerst dit topic maar eens 'lurken' om te kijken wat het doet.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
algalid schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:59:

Cities Skylines 1 speel ik al sinds het begin.
Daarvoor heb ik Simcity (Deel 1 op de Super Nintendo :+ , Deel 2 en 3 op mijn eerste PC, waar deel 3 gelukkig speelbaar was op mijn SiS 6326 4MB PCI kaartje), en deel 4 op mijn eerste Gaming laptop.
Simcity echter afgehaakt nadat deel 5 aKa Simcity.
Steden die je kon bouwen waren beperkt vergeleken met Deel 4, Het always online wat blijkbaar met een patch offline kon :+ , Lange tijd niet speelbaar zowel online als offline.

Toen kwam Cities Skylines, was alles behalve perfect, maar had duidelijk meer te bieden dan SimCity genre op dat moment.
Kan dus met trots zeggen dat ik CS groot heb zien worden tot wat het nu is, en is geworden.
Of het met CS2 ook zo gaat worden, afwachten.

CS classic inmiddels :+ speel ik nog steeds veel, niet meer op mijn Windows PC maar macbook Pro 2021 M1. gewoon omdat het kan.

[ Voor 0% gewijzigd door ExportZeeuw1985 op 24-10-2023 12:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:25

n3z

[...]

Bedankt! Sowieso is meer ram wel fijn ivm de aankomende community assets en mods. Ook ik ga 16g erbij in prikken met een totaal van 32gb. Dat moet wel voldoende zijn hoop ik. Ook las ik dat ze nu veel assets hebben in de vanilla game dan CS1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cracking cloud
Rezania schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:08:
Ik heb nu een 6800, maar net toch nog even een 4080 en 7900 xtx besteld om te testen in CS2. O-)

Zal dan eigenlijk wel handig zijn om een redelijke grote stad te kunnen testen inclusief een voorgeprogrammeerde cameravlucht, zoals CPP het ook deed. Dus als iemand zijn stad wil delen morgen, graag. :P
Hij had hem zelf al gedeeld op z'n discord: https://drive.google.com/...yTz7LUcEbKJGy3Zc5tIyBd3iS

Bestand gaat in
code:
1
%localappdata%low\Colossal Order\Cities Skylines II\Saves\76561198030722807

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
cracking cloud schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:23:
[...]

Hij had hem zelf al gedeeld op z'n discord: https://drive.google.com/...yTz7LUcEbKJGy3Zc5tIyBd3iS

Bestand gaat in
code:
1
%localappdata%low\Colossal Order\Cities Skylines II\Saves\76561198030722807
Top, heel erg bedankt! Zat zelf te kijken bij zijn video's, maar kon de file daar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ExportZeeuw1985 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:20:
[...]

Cities Skylines 1 speel ik al sinds het begin.
Daarvoor heb ik Simcity (Deel 1 op de Super Nintendo :+ , Deel 2 en 3 op mijn eerste PC, waar deel 3 gelukkig speelbaar was op mijn SiS 6326 4MB PCI kaartje), en deel 4 op mijn eerste Gaming laptop.
Simcity echter afgehaakt nadat deel 5 aKa Simcity.
Steden die je kon bouwen waren beperkt vergeleken met Deel 4, Het always online wat blijkbaar met een patch offline kon :+ , Lange tijd niet speelbaar zowel online als offline.

Toen kwam Cities Skylines, was alles behalve perfect, maar had duidelijk meer te bieden dan SimCity genre op dat moment.
Kan dus met trots zeggen dat ik CS groot heb zien worden tot wat het nu is, en is geworden.
Of het met CS2 ook zo gaat worden, afwachten.

CS classic inmiddels :+ speel ik nog steeds veel, niet meer op mijn Windows PC maar macbook Pro 2021 M1. gewoon omdat het kan.
Ik herinner mij ook nog de launch van C:S1. Toen keek ik er ook enorm naar uit om dan op launch vast te stellen dat ook die game toen eigenlijk onspeelbaar was op mijn systeem destijds. Hopelijk valt het vanavond beter mee, want er is niets zo stom om lang uit te kijken naar een game om dan vast te stellen dat je hem eigenlijk niet kan spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 15-09 23:55
TeK schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Via die link van biffa kan je ook met ideal betalen hoor anders had ik het ook neit gedaan ;)
Ja had ik gezien, maar toen ik invulde dat ik uit NL kwam scheelde het nog maar 9 euro ofzo vergeleken met Steam. Dan koop ik het liever rechtstreeks om niet nog een Key te hoeven invullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hier ook besteld via CDkeys, kreeg drie codes, maar heb er maar 1 nodig. Geen idee wat die andere twee doen in die foto... hij is nu aan het installeren!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steeffoon schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:47:
Hier ook besteld via CDkeys, kreeg drie codes, maar heb er maar 1 nodig. Geen idee wat die andere twee doen in die foto... hij is nu aan het installeren!
Anderen hebben gezegd dat die voor de pre-order bonus enz. zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
Flying Hawkic schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

Ik herinner mij ook nog de launch van C:S1. Toen keek ik er ook enorm naar uit om dan op launch vast te stellen dat ook die game toen eigenlijk onspeelbaar was op mijn systeem destijds. Hopelijk valt het vanavond beter mee, want er is niets zo stom om lang uit te kijken naar een game om dan vast te stellen dat je hem eigenlijk niet kan spelen :).
Verschil van ´toen´ en ´nu´ , we zijn ouder en kunnen ons (in gunstige omstandigheden) meer veroorloven om bijvoorbeeld een deftig systeem bij elkaar te sprokkelen :)
Met CS1 had ik graag de financiele mogelijkheden willen hebben dat ik nu met CS2 heb.
Was mijn out of the box ervaring toen misschien iets beter geweest :+ :)

Puntje bij paaltje......we worden oud ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik ga hem spelen via Gamepass. Kost me 'niks' buiten de abonnementskosten. Ik wilde eigenlijk via Steam spelen maar heb hetzelfde met Starfield gedaan en dat vond ik toch enorm tegenvallen en was mijn geld wkijt.

Nog een paar uurtjes, ben erg benieuwd naar het spel. Heel bewust geen filmpjes etc gekeken om zelf alles te kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Flying Hawkic schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:50:
[...]

Anderen hebben gezegd dat die voor de pre-order bonus enz. zouden zijn.
Ah, dat is een logische verklaring inderdaad, thanks!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:05
https://www.videogamer.co...-skylines-2-release-time/

Nog 5 uur en 58 minuten te gaan tot het released word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:07
Die timer klopt geen drol van :P Iedere keer dat je refresht gaat hij weer naar 5:59 te gaan.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:02
Wel genieten dat ik eindelijk nog eens naar een game kan uitkijken zonder me zorgen te moeten maken dat de servers plat gaan! Iedereen veel bouwplezier deze avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

UnderAVoidSky schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:31:
Wel genieten dat ik eindelijk nog eens naar een game kan uitkijken zonder me zorgen te moeten maken dat de servers plat gaan! Iedereen veel bouwplezier deze avond!
inderdaad afgelopen MP releases.. jeetje
allemaal ellende op launch..

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Begin qua instellingen met 1080 p en details of medium.

Use "Fullscreen Windowed" or disable VSync
Disable "Depth of Field Mode"
Reduce "Volumetrics Quality" to Low
Disable "Global Illumination"
Reduce the "Level of Detail" to Low (or Medium if you don't need the extra FPS)
Disable "Motion Blur" (This is a preference, if you want it, keep it on Low)
In the advanced tab, scroll to the Shadows section and disable "Terrain Casts Shadows"

Als het dan lekker loopt kun je instellingen om hoog zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ik ga in 4K alles op max zetten en laat mijn RTX 4090 zweten.

Vermoed dat ik door deze game de verwarming op de kamer waar de pc staat niet aan hoef te zetten deze winter :p

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 24-10-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:30
Ik ga ook op 4K beginnen, en dan kijken wat ik omlaag zet om een beetje vloeiend beeld te houden.
Op 1080p spelen ga ik niet doen in ieder geval.

Op CS1 is alles boven de 15fps prima speelbaar.
Motion blur en fog/wolken vind ik irritant, dus dat gaat sowieso uit.
schaduwen en textures op laag, en dan zie ik wel verder.

Als ik er niet onderuit kom om op 1080p te spelen, dan gaat het spel de ijskast in tot ik een nieuwe pc kan kopen.
Heb net vorig jaar mijn huidige laptop gekocht, want we zaten altijd beneden aan de eettafel te werken/spelen.
Maar sinds begin dit jaar een kantoor met 27" monitor op beide bureaus.
Dus een volgende computer word een vaste computer.

Heb 16fps als hij het zwaar heeft bij CS1 op 4K met alles op high.
Was prima speelbaar.

Ik ga het wel zien vanavond :)

[ Voor 8% gewijzigd door FRANQ op 24-10-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb een 49" 5120x1440 scherm, maar ik denk dat ik windowed op een wat lagere resolutie moet starten met een 3080 :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hopelijk is hert spel vrij snel op Gforce now beschikbaar. Voor de mensen die daar op willen spelen that is

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 12 ... 61 Laatste