Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
Kan het bericht niet linken maar CityPlannerPlays heeft net op YouTube aangekondigd zaterdag een performance review/test te posten met een behoorlijke verscheidenheid aan cpu’s en videokaarten. Ben benieuwd.

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:11:
Misschien ben ik de enige maar ik vind het niet heel erg eigenlijk dat CS2 de Steam workshop niet zal ondersteunen. Vind de workshop voor CS1 maar een rommeltje en super lastig om goed doorheen te navigeren. Ik laat mij graag verrassen door Paradox hun mod platform.

Als reactie op nieuws: Paradox: Cities: Skylines II krijgt geen ondersteuning voor Steam Wor... trouwens.
Akkoord en eigenlijk één van de belangrijkste redenen waarom ik geen mods gebruikte (of weinig). Er zat ook heel veel rommel tussen en ik denk dat een goed overzicht met bepaalde kwaliteitseisen voor mods beter zou zijn, maar ik weet niet of dat kan bereikt worden via Paradox mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

Akkoord en eigenlijk één van de belangrijkste redenen waarom ik geen mods gebruikte (of weinig). Er zat ook heel veel rommel tussen en ik denk dat een goed overzicht met bepaalde kwaliteitseisen voor mods beter zou zijn, maar ik weet niet of dat kan bereikt worden via Paradox mods.
Ik hoop dat ze ook vooral de compatibiliteit onder controle kunnen houden. Als ik met mods bezig ging dan liep ik er altijd tegenaan dat er een uitbreiding uitkwam, waardoor een essentiele mod het niet meer deed, waarna ik 2 weken (oid) moest wachten voordat die mod geupdate was en ik weer verder kon met mijn stad.

Uiteindelijk maar gestopt met mods gebruiken. Enige wat ik echt mis is de extra traffic opties zoals weghalen van stoplichten en toewijzen van rijbanen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:27:
[...]

Ik hoop dat ze ook vooral de compatibiliteit onder controle kunnen houden. Als ik met mods bezig ging dan liep ik er altijd tegenaan dat er een uitbreiding uitkwam, waardoor een essentiele mod het niet meer deed, waarna ik 2 weken (oid) moest wachten voordat die mod geupdate was en ik weer verder kon met mijn stad.

Uiteindelijk maar gestopt met mods gebruiken. Enige wat ik echt mis is de extra traffic opties zoals weghalen van stoplichten en toewijzen van rijbanen.
Klopt, dat was ook de enige mod die ik echt gebruikte (TMPE).

Ik had gehoopt dat dat in C:S2 niet meer nodig zou zijn, maar in de base game ontbreken toch nog verschillende functionaliteiten:
- Je kan verkeerslichten niet moduleren waardoor linksaf op een drukke baan een probleem blijft
- Je kan verkeerslichten op verschillende nabijgelegen kruispunten niet op elkaar afstemmen
- Je kan geen richtingen instellen per rijstrook (een verbod om rechtdoor te gaan geldt voor alle rijstroken)
- Het toevoegen van een stopbord geldt voor alle richtingen (dus niet enkel de zijstraat)
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:09
Flying Hawkic schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:48:
[...]
- Het toevoegen van een stopbord geldt voor alle richtingen (dus niet enkel de zijstraat)
...
Volgens mij is het standaard gedrag zonder stoplichten dat een hoofdweg voorrang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:49
Eikeltje schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Volgens mij is het standaard gedrag zonder stoplichten dat een hoofdweg voorrang heeft.
Klopt, dat had Biffa gezegd. Hoofdwegen hebben standaard voorrang op kleinere wegen, voor gelijkwaardige wegen zal het waarschijnlijk wel overal stop-borden zijn. Overigens heeft hij flink gepleit voor de dingen die @Flying Hawkic beschrijft alsnog toe te voegen. Ik heb daar wel vertrouwen in dat die nog komen :)
CityPlannerPlays heeft ondertussen ook een live aangekondigd voor donderdag. Van het weekend dus flink wat video materiaal door te ploegen :9

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Klopt, dat had Biffa gezegd. Hoofdwegen hebben standaard voorrang op kleinere wegen, voor gelijkwaardige wegen zal het waarschijnlijk wel overal stop-borden zijn. Overigens heeft hij flink gepleit voor de dingen die @Flying Hawkic beschrijft alsnog toe te voegen. Ik heb daar wel vertrouwen in dat die nog komen :)
CityPlannerPlays heeft ondertussen ook een live aangekondigd voor donderdag. Van het weekend dus flink wat video materiaal door te ploegen :9
Volgens mij had Biffa enkel vermeld dat hij die pijlen per rijstrook wou aanpassen, maar van verkeerslichten heb ik hem niets horen zeggen.

Het voorbeeld van die stopborden is inderdaad op gelijkwaardige wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 05:01
London schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:11:
Misschien ben ik de enige maar ik vind het niet heel erg eigenlijk dat CS2 de Steam workshop niet zal ondersteunen. Vind de workshop voor CS1 maar een rommeltje en super lastig om goed doorheen te navigeren. Ik laat mij graag verrassen door Paradox hun mod platform.

Als reactie op nieuws: Paradox: Cities: Skylines II krijgt geen ondersteuning voor Steam Wor... trouwens.
Je bent zeker niet de enige. De Steam Workshop is vertrouwd en daar is het dan ook wel weer mee gezegd. Het is vooral erg onoverzichtelijk en uiteindelijk alleen maar een distributieplatform.

Met CS1 was je daarnaast al gauw afhankelijk van aanvullende mod managers als Skyve om het spel enigzins draaiend te houden.

Het positieve is dat CS2 in elk geval mod support heeft en dat is fijn. :9 _/-\o_

Ik mis in CS1 overhaul mods waarmee je met 1 druk op de knop je spel in een ander thema zette (bijv jaren 30/40). Collections in de workshop bieden daarvoor wel de content maar je moet alles zelf ingame instellen, voor zover ik weet. Hopelijk gaat dat straks makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Welke versie van de game gaan jullie kopen?
Ik zit te twijfelen of the ultimate edition het waard is. En heeft steam pre-order voordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 25-08 09:23
servival7 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:20:
Ik zit te twijfelen of the ultimate edition het waard is. En heeft steam pre-order voordelen?
Pre-order ultimate voor alle goodies. :+

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-09 22:39
Ik heb CS2 ultimate aangeschaft als pre-order.
Dit omdat je dan korting hebt op een aantal DLC.
Je koopt de DLC dan nu ook meteen al, dus straks een paar DLC die je gewoon kan installeren.

Vooralsnog kan ik niet wachten tot het de 24e is.
Maar ik ga wel de test met verschillende systemen goed bekijken.
Want het moet wel speelbaar zijn. Qua hardware heeft hij wel de spullen die net iets minder zijn dan mijn setup. Of net iets meer, niet precies mijn setup.
Maar daaruit kan ik wel waardevolle info halen hoe speelbaar het op mijn systeem gaat zijn.

Die video komt als het goed is dit weekend uit, en dat is net op tijd om te cancelen mocht dat nodig zijn.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:34

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben vorige week ook gezwicht, en heb de Ultimate Edition pre-ordered.

Kan niet wachten om te gaan spelen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:26:
Ik heb CS2 ultimate aangeschaft als pre-order.
Dit omdat je dan korting hebt op een aantal DLC.
Je koopt de DLC dan nu ook meteen al, dus straks een paar DLC die je gewoon kan installeren.

Vooralsnog kan ik niet wachten tot het de 24e is.
Maar ik ga wel de test met verschillende systemen goed bekijken.
Want het moet wel speelbaar zijn. Qua hardware heeft hij wel de spullen die net iets minder zijn dan mijn setup. Of net iets meer, niet precies mijn setup.
Maar daaruit kan ik wel waardevolle info halen hoe speelbaar het op mijn systeem gaat zijn.

Die video komt als het goed is dit weekend uit, en dat is net op tijd om te cancelen mocht dat nodig zijn.

Ben benieuwd!
Volgens mij kan je ook nog na de launch cancelen zolang je niet meer dan twee uren hebt gespeeld (maar quote mij hier niet op).

Je kan dus altijd testen op de 24ste hoe het op jouw systeem werkt.

Toen CS1 uit kwam, was het op de eerste dag niet te spelen (voor mij toch niet op mijn hardware toen) maar dat is na verloop van tijd ook wel weer goed gekomen.

Ik zou me niet aan meer dan een early access performance verwachten. Dan kan het alleen maar meevallen :).

De performance van Forza na release eerder deze maand was ook rampzalig, maar met de update van gisteren is het veel beter. Er kan dus wel veel verbeterd worden na release, ook op korte termijn, maar ik weet niet of de resources vergelijkbaar zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik moet nog bestellen (heb nog een paar dagen), maar ik ben van plan de pre-order normale versie te kopen.
Ervaring met CS1 leert mij dat de asset packs, content creator packs en radio stations totaal niet boeien. Dus alleen de expansions boeien mij, en het is goedkoper om die los te kopen dan via een pass.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb toch de knoop doorgehakt om 'm te pre-orderen.
Via Fanatical was deze wat goedkoper (43,49), dit is de Steam edition.

Zelfde als hierboven, de normale editie. De echte expansions komen mogelijk ooit wel, maar het prijsverschil was nu te groot om de ultimate te kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rezania
https://www.reddit.com/r/...antic_intersections_with/

Hebben jullie dit gezien? Wat gaaf! :D

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:04
Ik heb een tijdje terug de Ultimate Edition besteld voor ongeveer 53 euro. Voor die prijs kon ik het niet laten liggen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:26
RobinNL schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:21:
[...]

Ik heb een tijdje terug de Ultimate Edition besteld voor ongeveer 53 euro. Voor die prijs kon ik het niet laten liggen.
Same here. Kijk uit naar de release, nog een klein weekje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
UnderAVoidSky schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:28:
[...]

Same here. Kijk uit naar de release, nog een klein weekje!
Ik hoop dat dit niet te erg is: nieuws: Cities: Skylines II-devs waarschuwen voor slechte pc-prestaties na re...

Zelf speel ik de games vaak maar één keer. Als ik vanaf launch ga spelen zal ik vermoedelijk de optimalisaties niet meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
grote_oever schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:30:
[...]

Ik hoop dat dit niet te erg is: nieuws: Cities: Skylines II-devs waarschuwen voor slechte pc-prestaties na re...

Zelf speel ik de games vaak maar één keer. Als ik vanaf launch ga spelen zal ik vermoedelijk de optimalisaties niet meemaken.
Is het niet zonde om de game maar 1x te spelen? Singleplayer games met verhaal snap ik nog wel, maar dit is toch een hele andere game?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
RobinNL schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Is het niet zonde om de game maar 1x te spelen? Singleplayer games met verhaal snap ik nog wel, maar dit is toch een hele andere game?
Ik denk eerder luxe probleem ipv zonde. Ik heb nog een flink aantal games in de backlog staan die ik altijd weer wil herspelen, waaronder Satisfactory, ANNO 1800 en Dyson Sphere Program. Beide games wil ik, nu ze inmiddels veer updates hebben uitgebracht, nog een keer spelen. Maar door de grote aanbod van games voelt het herspelen van de games als "herhaling". Ik merk dan ook dat ik niet vaak meer dezelfde passie in de game kan stoppen als de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 07:58

n3z

grote_oever schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Ik denk eerder luxe probleem ipv zonde. Ik heb nog een flink aantal games in de backlog staan die ik altijd weer wil herspelen, waaronder Satisfactory, ANNO 1800 en Dyson Sphere Program. Beide games wil ik, nu ze inmiddels veer updates hebben uitgebracht, nog een keer spelen. Maar door de grote aanbod van games voelt het herspelen van de games als "herhaling". Ik merk dan ook dat ik niet vaak meer dezelfde passie in de game kan stoppen als de eerste keer.
Gewoon een week vrij nemen joh :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
n3z schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:42:
[...]

Gewoon een week vrij nemen joh :*)
Ieder jaar uiteraard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
grote_oever schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Niet meer bij launch kopen dus en wachten op de eerste sale :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
sdk1985 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

Niet meer bij launch kopen dus en wachten op de eerste sale :).
Ik heb al gepre-orderd :o En heb een te zwak hart om hem een aantal weken onaangeraakt in mijn steamlibrary te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:51
[...]

Dat nieuwsbericht is helemaal verkeerd geïnterpreteerd vanuit de blog van CSII.

De blogpost gaat erover dat ze tijdens het testen er achter zijn gekomen dat hun eerste gestelde systeemeisen niet zijn gehaald.
Daarop hebben ze al de systeemeisen verhoogd. Dus als je vanuit bent gegaan van die eerste systeemeisen, dan kan je prestatie problemen krijgen. En niet als je je houd aan de nieuwste systeemeisen.

Maar heel veel mensen, zoals te lezen in de reacties onder het bericht, weten dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
bij frostpunk kan je het eigenlijk maar 1x spelen.
Ik heb het toen aangeschaft, en de 3? scenario's gespeeld.
Daarna was eigenlijk de lol eraf.
Nog 1x alles op hard mode gespeeld.

Cities speel ik sinds het uit is, daarvoor simcity.
Het blijft leuk, je stad groeit steeds groter.

Het enige waar ik altijd moeite mee heb, is beginnen.
Vanuit niets een stad maken blijft lastig.
Als je eenmaal een basis hebt, en snelwegen nodig hebt om het verkeer te managen dan begint het leuk te worden.
Oude delen afbreken om de snelweg erdoor te krijgen, en dan weer mooi aankleden alsof het altijd zo was.

Ik verzin dan ook challenges voor mezelf omdat ik dan een spoorlijn dwars door de stad wil, of een hele rivier. Zo mooi bouwen als op youtube kan ik niet, maar ik vermaak me er goed mee.

En als ik geen zin heb in cities vermaak ik me met mudrunner of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die toevallig net de stream van deze namiddag heeft gekeken en interessante zaken te vermelden heeft die aan bod kwamen :)?

[ Voor 7% gewijzigd door Flying Hawkic op 18-10-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:58:
Iemand die toevallig net de stream van deze namiddag heeft gekeken en interessante zaken te vermelden heeft die aan bod kwamen :)?
Af en toe een beetje gekeken, ze wat ik toevallig mee kreeg is dat er nog geen release datum voor Paradox Mods + Map Editor staat, maar dat we rekening moeten houden met "Days instead of hours after release". Dat hint enigzins wel op een redelijk korte termijn, anders hadden ze wel weken gezegd. Er is dus geen mod support en map editor bij release.

Boris96

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Boris96 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:26:
[...]

Af en toe een beetje gekeken, ze wat ik toevallig mee kreeg is dat er nog geen release datum voor Paradox Mods + Map Editor staat, maar dat we rekening moeten houden met "Days instead of hours after release". Dat hint enigzins wel op een redelijk korte termijn, anders hadden ze wel weken gezegd. Er is dus geen mod support en map editor bij release.
Zo'n ramp is dat ook niet.
Eerst even bekend raken met CS2 voordat er gemod word.

Voor paradox zal het vast belangrijk zijn dat youtubers geïnteresseerd blijven (gratis reclame), en daarvoor zijn mods en vooral assets onmisbaar. Dus dat gaat echt wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Oh ik vraag mij af of iemand "hours" had verwacht. Dat klinkt toch als ten laatste binnen twee weken na release.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:50
[...]

Ach, ik zou mij er uiteindelijk niet al te veel zorgen om maken. De hardware recommendations zijn nu ook weer niet extreem.

De recommended 5800X is inmiddels al weer 3 jaar oud. De aanbeveling voor 16GB RAM is een hoeveelheid RAM welk circa 15 jaar geleden al de norm was. En de RTX 3080 is ook al weer 3 jaar oud. Een RTX 4070 is equivalent tot gering beter. Bij lange na geen high-end hardware allemaal.

Sure, als je op een aardappel speelt kun je vast en zeker aardappel performance verwachten. En mogelijk dat een handjevol settings nog wat issues geven. Maar indien je een beetje actuele hardware hebt vermoed ik persoonlijk weinig nieuws onder de zon. Kijk je naar de early access footage, toont het merendeel geen noemenswaardige performance issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
psychodude schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:24:
[...]

Ach, ik zou mij er uiteindelijk niet al te veel zorgen om maken. De hardware recommendations zijn nu ook weer niet extreem.

De recommended 5800X is inmiddels al weer 3 jaar oud. De aanbeveling voor 16GB RAM is een hoeveelheid RAM welk circa 15 jaar geleden al de norm was. En de RTX 3080 is ook al weer 3 jaar oud. Een RTX 4070 is equivalent tot gering beter. Bij lange na geen high-end hardware allemaal.

Sure, als je op een aardappel speelt kun je vast en zeker aardappel performance verwachten. En mogelijk dat een handjevol settings nog wat issues geven. Maar indien je een beetje actuele hardware hebt vermoed ik persoonlijk weinig nieuws onder de zon. Kijk je naar de early access footage, toont het merendeel geen noemenswaardige performance issues.
Pas op, ik denk dat je er serieus van kan verschieten hoeveel mensen nog op en RTX 2XXX of ouder spelen hoor. Niet iedereen koopt elke 3 jaar een nieuwe pc ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
UnderAVoidSky schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:29:
[...]

Pas op, ik denk dat je er serieus van kan verschieten hoeveel mensen nog op en RTX 2XXX of ouder spelen hoor. Niet iedereen koopt elke 3 jaar een nieuwe pc ...
Daar is op zich niets mis mee, maar dan moet je als gamer natuurlijk ook gewoon realistisch blijven. Het is tenslotte onzin om een game developer er op af te gaan rekenen dat met een systeem met hardware van meer dan 5 jaar oud, je geen geweldige performance meer hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
19 oktober, 16:00u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
psychodude schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:32:
[...]

Daar is op zich niets mis mee, maar dan moet je als gamer natuurlijk ook gewoon realistisch blijven. Het is tenslotte onzin om een game developer er op af te gaan rekenen dat met een systeem met hardware van meer dan 5 jaar oud, je geen geweldige performance meer hebt.
Absoluut, daar geef ik je ook gelijk in. Het ging er mij ook eerder uit dat er gezegd werd dat het onspeelbaar zou zijn op oudere systemen, dat lijkt me bij dit soort games gewoon een groter probleem. Dat je geen ultra GFX kan/moet verwachten lijkt me logisch zoals je zelf zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik denk dat ik maar dorpjes ga bouwen want mijn pc gaat alweer wat jaartjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 17:35
sirdanilot schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:18:
Ik denk dat ik maar dorpjes ga bouwen want mijn pc gaat alweer wat jaartjes mee.
hahaha idem.. ik opende afgelopen CS1 maar weer eens, nadat ik was gehyped door dit topic.
Maar heel veel FPS krijg ik er toch niet meer uit.. zelfs op vanilla CS1 hark ik tegen de 50/60 fps. (3440x1440)
Nu is mijn systeem ook uit 2015 met 1x een videokaart upgrade naar een 1080ti (die verder prima zijn ding doet met Assetto Corsa (1080p), wat ik toch het meeste speel)
maar wellicht ook hier tijd voor een upgrade ivm CS2.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
DonJunior schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:22:
[...]

hahaha idem.. ik opende afgelopen CS1 maar weer eens, nadat ik was gehyped door dit topic.
Maar heel veel FPS krijg ik er toch niet meer uit.. zelfs op vanilla CS1 hark ik tegen de 50/60 fps. (3440x1440)
Nu is mijn systeem ook uit 2015 met 1x een videokaart upgrade naar een 1080ti (die verder prima zijn ding doet met Assetto Corsa (1080p), wat ik toch het meeste speel)
maar wellicht ook hier tijd voor een upgrade ivm CS2.
50/60 is toch meer dan zat.
25/30 fps is al prima speelbaar.
het is geen shooter of racespel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FRANQ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

Klopt, lijkt mij ook het geval te zijn. In een game zoals Forza wil je meer dan 30 fps, minimum 50/60 maar voor C:S2 lijkt mij 30 fps ook speelbaar. Meer is leuker en ga je wellicht ook zien bij het bewegen van de camera, maar het gaat niet gamebreaking zijn bij C:S2 als je "maar" 30 fps hebt. Laat ons hopen dat we daar wel minimaal aan geraken op 1440p met semi-recente hardware (max. 3 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik ga het zelf proberen op een i7-11700 met 32GB RAM en een GTX1070Ti op 1920x1200. Dus een redelijk nieuwe CPU en genoeg (hopelijk) geheugen, maar een wat oudere videokaart en een bescheiden resolution.
Ik vind het zelf geen enkel probleem als ik naar medium quality moet voor de graphics, zolang ik dan maar 30+ FPS heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
Ik werk met AMD Ryzen 5 3600, een Nvidia RTX 2060 en 32gb ram op 1920x1200. Deze setup gaat ook door CityPlannerPlays getest worden zag ik. Ik verwacht redelijke prestaties en niet direct alles op full te kunnen spelen. Zo slecht zou het toch ook niet zijn? Als je de diverse YT-filmpjes ziet zie je eigenlijk ook weinig/geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
psychodude schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:24:
[...]

Mwoah ben ik het niet mee eens. Ik vind ze behoorlijk extreem, zeker als je dat afzet tegen grafische parels als RDR2 (uit 2018!) en Forza Horizon 5 (2021) die veel minder vragen als recommended specs en waarbij framerate een veel belangrijkere rol speelt dan bij een city builder. En dat een city builder wat CPU intensiever is begrijp ik, maar een RTX 3080, really?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Volgens mij zijn deze nog niet gepost:
Behind the Scenes #1: Modding
Behind the Scenes #2: Editor

Ben benieuwd of er nog meer komen, deze zijn eergisteren en gisteren om 16:00 gepost, vandaag eens kijken aan het eind van de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
FRANQ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

60 stabiel wel ja, maar dat is dus niet het geval.
dat gaat goed tot je gaat scrollen en je vervolgens door de stad gaat en je fps inkakt.. dat is echt niet fijn spelen en je merkt die haperingen in FPS wel degelijk.
En als dat bij CS1 nu al het geval is.. dan zal dat bij CS2 niet veel beter gaan ben ik bang (en ik zoek misschien ook gewoon een goed excuus om te upgraden :o )

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Logico schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Mwoah ben ik het niet mee eens. Ik vind ze behoorlijk extreem, zeker als je dat afzet tegen grafische parels als RDR2 (uit 2018!) en Forza Horizon 5 (2021) die veel minder vragen als recommended specs en waarbij framerate een veel belangrijkere rol speelt dan bij een city builder. En dat een city builder wat CPU intensiever is begrijp ik, maar een RTX 3080, really?
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat RDR2 een statische omgeving is, terwijl CS2 dat niet is. Daardoor moet de GPU veel meer berekenen dan simpelweg opvragen. Maar ik ben geen professional, misschien heb ik het dus helemaal verkeerd. :) Ik weet enkel dat Anno 1800 ook vrij zwaar draait, zelfs na behoorlijk wat optimalisatie, vooral als je veel hebt gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
DonJunior schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:45:
[...]

60 stabiel wel ja, maar dat is dus niet het geval.
dat gaat goed tot je gaat scrollen en je vervolgens door de stad gaat en je fps inkakt.. dat is echt niet fijn spelen en je merkt die haperingen in FPS wel degelijk.
En als dat bij CS1 nu al het geval is.. dan zal dat bij CS2 niet veel beter gaan ben ik bang (en ik zoek misschien ook gewoon een goed excuus om te upgraden :o )
Gewoon die 4090 kopen voor DLSS3. ;) (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Heeft dit spel überhaupt ondersteuning voor FSR of DLSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 23:55
[...]

Dit zijn wel erg verschillende soorten spellen. De ene gebruikt veel minder reken kracht doordat het niet alles tegelijk hoeft in te laden. Bekijk bijvoorbeeld een Football manager. Grafisch ook niet geweldig, maar heeft wel veel rekenkracht nodig ivm steeds herberekeningen en dat gebeurd bij een City Skyline ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Observer
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:24
Ik heb vorige maand m'n PC geupdate voor CS2. Van een Ryzen 5 2600 naar een Ryzen 7 5800X3D en van een GTX 1660 Ti naar een RTX 4070. Ik denk dat ik voorlopig wel goed zit

Ik heb al 64GB aan RAM, want een shit-ton aan assets en mods ;)

There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary and those that don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
stomley schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Dit zijn wel erg verschillende soorten spellen. De ene gebruikt veel minder reken kracht doordat het niet alles tegelijk hoeft in te laden. Bekijk bijvoorbeeld een Football manager. Grafisch ook niet geweldig, maar heeft wel veel rekenkracht nodig ivm steeds herberekeningen en dat gebeurd bij een City Skyline ook.
Maar dan heb je het over CPU rekenkracht lijkt me?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
DonJunior schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

Maar dan heb je het over CPU rekenkracht lijkt me?
tegenwoordig wordt rekenkracht niet alleen maar meer op je CPU gedaan. Je GPU heeft hier zekers een aandeel in bij dit soort spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Observer schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:50:
Ik heb vorige maand m'n PC geupdate voor CS2. Van een Ryzen 5 2600 naar een Ryzen 7 5800X3D en van een GTX 1660 Ti naar een RTX 4070. Ik denk dat ik voorlopig wel goed zit

Ik heb al 64GB aan RAM, want een shit-ton aan assets en mods ;)
Ik heb ook een 5800x3d maar dan met een 6800. Ben heel benieuwd naar jouw performance, zat zelf al te denken aan een GPU upgrade. Op welke resolutie speel je? Ik heb 3440x1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Observer
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:24
Rezania schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Ik heb ook een 5800x3d maar dan met een 6800. Ben heel benieuwd naar jouw performance, zat zelf al te denken aan een GPU upgrade. Op welke resolutie speel je? Ik heb 3440x1440.
2560x1440. CS1 draait prima, maar dat deed het op het oude systeem ook wel na toevoegen van al dat RAM. Ik merk niet echt een verschil, al heb ik nu alles op max gezet voor zover dat nog niet het geval was.

There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary and those that don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik zit nog met een 4770K/32GB/GTX1080, ik zal jullie laten weten tot welk inwoneraantal ik meer dan 25 fps heb ;)

Kan ofwel op een 1200p scherm, ofwel 1440p ultrawide spelen. Maar eens zien welke trucs ik uit moet halen om iets voor elkaar te krijgen. Wel zin in!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu de release aanstaande is zit ik toch wel een beetje te denken om mijn geforce now abbo weer te activeren. Immers zou deze game direct vanaf release daar beschikbaar moeten zijn. Must resist...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Weet niet of deze al gepost was, kon hem zo snel niet vinden:

https://www.pcgamesn.com/cities-skylines-2/download-size
With the Cities Skylines 2 release date almost upon us, Paradox shares the full Cities Skylines 2 download size, explaining that the city building game will be “about 50 GB at release.” CS1 meanwhile, according to official system requirements, needs 4 GB of free space. Based on official announcements, this makes the Cities Skylines 2 download size 12.5 times larger than its predecessor, and all of the upcoming Cities Skylines 2 DLC will likely add to the game’s size on your hard drive.

[ Voor 68% gewijzigd door DonJunior op 19-10-2023 11:51 ]

*sowieso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Voor wie het nog niet wist: het spel is dinsdag pas om 18.00 nederlandse tijd beschikbaar, en er is geen pre-download beschikbaar. Het is dus niet nodig om een dagje vrij te nemen!

Boris96

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:30
Boris96 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:52:
Voor wie het nog niet wist: het spel is dinsdag pas om 18.00 nederlandse tijd beschikbaar, en er is geen pre-download beschikbaar. Het is dus niet nodig om een dagje vrij te nemen!
Woensdag vrijnemen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
Per de 27e 6 dagen vrij vanwege job-switch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen pre-download...?

Met een glasvezelverbinding is 50GB niet onoverkomelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of Tweakers vanavond na het embargo een review klaar zal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

PB-powell schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:20:
[...]

Per de 27e 6 dagen vrij vanwege job-switch 8)
Ik verwacht minimaal Metropolis milestone! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Voor mij persoonlijk niet heel erg. Ik ben toch pas rond half 6 thuis. Dan kan ik rond 6 uur de download aanzetten. Hopen dat ik de game met de hoogst mogelijke snelheid kan binnenhalen. 600mbit down via glasvezel kan z'n werk doen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Flying Hawkic schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:58:
Ondertussen heb ik tijd gehad om deze geheel te bekijken.
[...]

In aanvulling op bovenstaande:
- Je kan met de tree tools ook specifieke bomen verwijderen (bijv. eiken), neem aan met rechtermuisknop
- Paradox Mods voor CS2 is nog in ontwikkeling en is niet hetzelfde als dat wat andere titels nu gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 17:31
Kon een paar dagen terug al een download doen voor CS2 via de Xbox store op PC met Game Pass. Was een download van 15GB.
Helaas zijn die mappen altijd vergrendeld dus kon niet spieken wat er zoal inzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
n3z schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

Ik verwacht minimaal Metropolis milestone! :9
Ik ook :+ heb al tegen de vrouw gezegd dat ze niet veel in het huishouden hoeft te verwachten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
ElPaco schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:39:
Ik zit nog met een 4770K/32GB/GTX1080, ik zal jullie laten weten tot welk inwoneraantal ik meer dan 25 fps heb ;)

Kan ofwel op een 1200p scherm, ofwel 1440p ultrawide spelen. Maar eens zien welke trucs ik uit moet halen om iets voor elkaar te krijgen. Wel zin in!
GTX1080 op een ultrawide? :o Succes :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Rezania schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

kan je gewoon instellen op 1280x720 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
FRANQ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

kan je gewoon instellen op 1280x720 ;)
Je bedoelt 1680 x 720? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Rezania schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

World of Tanks werkt dan prima ;)Gewoon je verwachtingen beetje bijstellen aan de kwaliteit.

Moet sowieso zeggen dat die graka zich nog erg goed houdt.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Release trailer binnen een minuutje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Uit de trailer zonet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jH23SOqgxKROry-bXLUOiBoWW3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3GhMLuIumYdqT1KrumNNRybE.png?f=fotoalbum_large

Wat gaaf! Ziet er ook een stuk beter uit dan met quays, die ga ik dus niet missen. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Behind the Scenes #3: Game Balancing: https://forum.paradoxplaz...3-game-balancing.1602380/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinNL
Ik kan de stijl en humor van de trailer wel waarderen. Geef me nu de game maar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
RobinNL schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:05:
Ik kan de stijl en humor van de trailer wel waarderen. Geef me nu de game maar haha
Goede muziek ook, lekker deuntje zo. oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Rezania schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:08:
[...]

Goede muziek ook, lekker deuntje zo. oOo
Dat! Het deuntje is heerlijk om naar te luisteren. Maar ook een kleine sneer naar andere developers die trailers uitbrengen die niet in-game zijn gemaakt (of met de engine).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrRAk3qbbwM_RtYU0LdJRSG-vQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HfeDfgdSwqgbGMiOd8qOIFVN.png?f=fotoalbum_large

Build perfectly managed en dan opeens een ongeluk zien gebeuren :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4GHYDy7RiyrNjT6FwtSP1Z6lIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SBNluussysjRkgPRWHApl9mU.png?f=fotoalbum_large

Maar ze laten ook duidelijk zien dat jij de baas bent. Je hoeft geen grote en complexe steden te bouwen. Klein bouwen is ook gewoon goed. Het gaat erom hoe jij het wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 05:01
Toffe trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:03:
Uit de trailer zonet:

[Afbeelding]

Wat gaaf! Ziet er ook een stuk beter uit dan met quays, die ga ik dus niet missen. :9
Ja maar het is daar niet voor bedoeld denk ik. Uit de gameplay bleek dat heel veel creators worstelen ermee en dat blijkt best lastig. Ik neem aan dat er nog aparte kaaien komen in DLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Lijken aardig wat creators om 18:00 live streams te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Rezania schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:03:
Uit de trailer zonet:

[Afbeelding]

Dat is in CS1 een hel om te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Intro to Paradox Mods: https://forum.paradoxplaz...-to-paradox-mods.1602840/

Zie niets over mod bundles/collections, maar verder ziet het er volgens mij wel ok uit. Ik speel alleen weinig met mods, dus mogelijk dat iemand anders daar een andere mening over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Kijk toch liever naar de review van een ervaren speler als Akruas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Ik hecht er niet super veel belang aan, maar vooral het eerste deeltje over de Steam users, hun PC en de minimum specs is wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb dit filmpje gekeken nu voor 3/4 en ik heb zeer zwaar het gevoel dat men bij het begin van CS 2 heel veel ideeën had maar gewoon niets echt af heeft gemaakt? Ben ik de enige?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Ik denk dat dit geen hele faire vergelijking is. Het zijn totaal verschillende games. Onder de streep vermoed ik dat de uiteindelijke CS2 performance bottleneck veel meer VRAM bepaald is dan rasterization performance bepaald.

De verwachtingen in CS2 en bijvoorbeeld RDR2 of Forza Horizon 5 zijn tenslotte gewoon absoluut anders.

In RDR2 of Forza Horizon 5 verwacht je met name veel detail in je nabijheid, weinig detail op afstand. In een Sim als CS2 verwacht je daarentegen juist veel meer detail op afstand, je wilt tenslotte je stad in volle glorie ook zien op het moment dat je uitzoomt.

Je zult vast en zeker performance winst kunnen behalen door Level of Detail settings te minimaliseren. Maar dit gaat natuurlijk gewoon ten koste van verwachtingen.

Dit was met CS1 overigens weinig anders. We zijn nu alleen zo'n 8 jaar post launch en zo'n 13 jaar verder t.o.v. de recommended specs voor CS1. Maar destijds, met een GTX 680. Ook een generatie verder dan de recommended specs, was 50 fps starter city en <30 fps binnen enkele uurtjes aan city development de norm.

Optimalisatie heeft iets geholpen. Maar uiteindelijk heeft de meeste winst gezeten in betere hardware. En zelfs dat is eigenlijk altijd redelijk beperkt geweest door voor CS1 de CPU bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:51
Volgens City Planner Plays is de GPU nu de bottleneck, maar die gast speelt met een 5ghz overpowered cpu... Hij komt binnenkort met een video met de performance op verschillende systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Landschap deformatie/blending met gebouwen enz is wel echt ronduit lelijk. Dit is goed terug te zien in de review van IGN. Bij een game van dit formaat vind ik dit echt niet kunnen. Doet afbreuk op immersie. En dan heb ik het nog niet gehad over de uiterlijk/gezichten van de NPCs. Hopelijk patchen zit dit zsm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

Pfff als ik zo naar die benchmarks kijk wil ik bijna mijn pre-order annuleren. Dat wordt pittig met een 3060TI op ultrawide.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:05

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Cities: Skylines 2 | Reviews
  • 4/5 - VG247
  • 4/5 - TheGamer
  • 2/5 - GamesRadar
  • 9 - Noisy Pixel
  • 9 - Checkpoint Gaming
  • 8 - Shacknews
  • 8 - VideoGamer
  • 8 - GameReactor UK
  • 7.5 - GameWatcher
  • 7.5 - Game Informer
  • 7 - Game Rant
  • 7 - PCGamesN
  • 6 - IGN
  • 77/100 - PC Gamer
Metacritic: 74

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ben zeer benieuwd naar de video van CCP van zaterdag, daar zitten performance tests in op verschillende systemen. De video die @UnderAVoidSky postte heeft mijn hoop op een speelbare game wel verminderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
MatHack schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:05:
Ben zeer benieuwd naar de video van CCP van zaterdag, daar zitten performance tests in op verschillende systemen. De video die @UnderAVoidSky postte heeft mijn hoop op een speelbare game wel verminderd.
Bwua, ik zou het ook niet dramatischer maken dan het is. Bij de release van CS1 waren er ook massa's problemen qua performance en al bij al waren die redelijk snel verbeterd. Ikzelf kijk ook uit naar de video van CCP, als die ook zo dramatisch is, dan ga ik wel even wachten met te beginnen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

UnderAVoidSky schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:13:
[...]

Bwua, ik zou het ook niet dramatischer maken dan het is. Bij de release van CS1 waren er ook massa's problemen qua performance en al bij al waren die redelijk snel verbeterd. Ikzelf kijk ook uit naar de video van CCP, als die ook zo dramatisch is, dan ga ik wel even wachten met te beginnen eraan.
Ik zei verminderd, is niet meteen nul, 'k heb nu de zelfde insteek die jij hebt (video van CCP kijken, dan afweging maken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
G_Dragon schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:49:

...

In bold toegevoegd de review scores van dezelfde partijen voor de CS1 release, voor de sites die beide hebben gereviewed:
  • 8 - Shacknews - 7
  • 7.5 - GameWatcher - 8.5
  • 7 - Game Rant - 9.0
  • 7 - PCGamesN - 9.0
  • 6 - IGN - 8.5
  • 77/100 - PC Gamer - 8.6
Shacknews is positiever, rest negatiever.

Denk wel goed om dit natuurlijk in perspectief te zien. CS1 was de holy grail na een Sim City fiasco niet lang daarvoor. CS2 treedt in de voetsporen van diens predecessor.

Performance issues helpen natuurlijk niet mee.

Huidige metacritic score overigens al weer 76.

GamesRadar+ meest negatief:
https://www.gamesradar.com/cities-skylines-2-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
Eigenlijk allemaal redelijk/prima cijfers dus. Van het weekend de pre-order plaatsen voor de bonus content :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
G_Dragon schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:49:
  • 4/5 - VG247
  • 4/5 - TheGamer
  • 2/5 - GamesRadar
  • 9 - Noisy Pixel
  • 9 - Checkpoint Gaming
  • 8 - Shacknews
  • 8 - VideoGamer
  • 8 - GameReactor UK
  • 7.5 - GameWatcher
  • 7.5 - Game Informer
  • 7 - Game Rant
  • 7 - PCGamesN
  • 6 - IGN
  • 77/100 - PC Gamer
Het feit dat het alle kanten opvliegt van 4 tot 9 zegt ook wel veel over hoeveel reviews van willekeurige gamewebsites nog waard zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weten jullie al op welke map jullie gaan spelen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:53
reviews lijken me ook erg subjectief. Is de reviewer een city builder fan of niet?

Squirrell heeft trouwens ook een leuke tips video gemaakt (ook met graphic settings)
Pagina: 1 ... 9 ... 61 Laatste