Eens. Maar uiteindelijk aan iedereen om hierin zelf te bepalen wat ze leuk vinden natuurlijk. Er zal zo vast ook binnen no-time gewoon een mod komen waarmee je gewoon resources weer kunt painten, hoef je van tevoren ook niet te kijken. Zal me zelfs niet verbazen als er een mod komt waarmee je de wind direction gewoon aan kunt gaan passen.Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:07:
[...]
Wat niet in de tutorial wordt gezegd maar wat ik persoonlijk wel altijd doe: check de kaart met de natuurlijke bronnen, windrichting en de topografie (contour lines) alvorens te bepalen waar je wel of niet wegen gaat bouwen. In mijn logica moet er altijd een reden zijn waarom op een bepaalde plaats een weg ligt. Je ziet in de tutorial dat hij later pas de kaart met de natuurlijke bronnen checkt en dan realiseert dat hij industrie over grondwater heeft gebouwd. Geen ramp natuurlijk, maar best om het op voorhand te checken.
Ik probeer de bestaande topografie en bossen (zeker nu bomen tijd nodig hebben om te groeien) te respecteren, terwijl ik zie dat de meeste streamers gewoon grof aan de slag gaan met alles plat te maken, dat neemt een deel van de uitdaging weg. Vind het ook vreemd dat landscaping gratis is.
Er zit uiteindelijk een zeer grote variatie in de manier waarop mensen Cities Skylines spelen. Zelf ben ik inderdaad ook meer van respect the topography, semi-natuurlijke expansie, etc. Om buurten op te leuken met boompjes, keuze in straten, props, ga maar door. En kan ik vaak ook weken tot maanden aan dezelfde save spenderen.
Anderen vlakken daarentegen gewoon een groot stuk af, plempen een grid neer, bouwen het vol met highrise en noemen het een dag
Dat is ook juist de kracht van Cities Skylines. Het fundament was eigenlijk goed genoeg om beide, zeker op termijn met ondersteuning van ontwikkelde mods, heel goed mogelijk te maken.