Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:50
Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

Wat niet in de tutorial wordt gezegd maar wat ik persoonlijk wel altijd doe: check de kaart met de natuurlijke bronnen, windrichting en de topografie (contour lines) alvorens te bepalen waar je wel of niet wegen gaat bouwen. In mijn logica moet er altijd een reden zijn waarom op een bepaalde plaats een weg ligt. Je ziet in de tutorial dat hij later pas de kaart met de natuurlijke bronnen checkt en dan realiseert dat hij industrie over grondwater heeft gebouwd. Geen ramp natuurlijk, maar best om het op voorhand te checken.

Ik probeer de bestaande topografie en bossen (zeker nu bomen tijd nodig hebben om te groeien) te respecteren, terwijl ik zie dat de meeste streamers gewoon grof aan de slag gaan met alles plat te maken, dat neemt een deel van de uitdaging weg. Vind het ook vreemd dat landscaping gratis is.
Eens. Maar uiteindelijk aan iedereen om hierin zelf te bepalen wat ze leuk vinden natuurlijk. Er zal zo vast ook binnen no-time gewoon een mod komen waarmee je gewoon resources weer kunt painten, hoef je van tevoren ook niet te kijken. Zal me zelfs niet verbazen als er een mod komt waarmee je de wind direction gewoon aan kunt gaan passen.

Er zit uiteindelijk een zeer grote variatie in de manier waarop mensen Cities Skylines spelen. Zelf ben ik inderdaad ook meer van respect the topography, semi-natuurlijke expansie, etc. Om buurten op te leuken met boompjes, keuze in straten, props, ga maar door. En kan ik vaak ook weken tot maanden aan dezelfde save spenderen.

Anderen vlakken daarentegen gewoon een groot stuk af, plempen een grid neer, bouwen het vol met highrise en noemen het een dag :9.

Dat is ook juist de kracht van Cities Skylines. Het fundament was eigenlijk goed genoeg om beide, zeker op termijn met ondersteuning van ontwikkelde mods, heel goed mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

Eens. Maar uiteindelijk aan iedereen om hierin zelf te bepalen wat ze leuk vinden natuurlijk. Er zal zo vast ook binnen no-time gewoon een mod komen waarmee je gewoon resources weer kunt painten, hoef je van tevoren ook niet te kijken. Zal me zelfs niet verbazen als er een mod komt waarmee je de wind direction gewoon aan kunt gaan passen.

Er zit uiteindelijk een zeer grote variatie in de manier waarop mensen Cities Skylines spelen. Zelf ben ik inderdaad ook meer van respect the topography, semi-natuurlijke expansie, etc. Om buurten op te leuken met boompjes, keuze in straten, props, ga maar door. En kan ik vaak ook weken tot maanden aan dezelfde save spenderen.

Anderen vlakken daarentegen gewoon een groot stuk af, plempen een grid neer, bouwen het vol met highrise en noemen het een dag :9.

Dat is ook juist de kracht van Cities Skylines. Het fundament was eigenlijk goed genoeg om beide, zeker op termijn met ondersteuning van ontwikkelde mods, heel goed mogelijk te maken.
Ja, iedereen speelt uiteraard hoe hij/zij wilt. Er zijn inderdaad heel veel verschillende soorten spelers.

Zou leuk zijn als er op termijn uitdagende scenario's komen en dan van een beter niveau dan C:S 1, want bij het eerste deel was ik na een tijdje "uitgekeken" op mijn stad. Enerzijds omdat je op een bepaald moment tegen grote verkeersproblemen aanloopt door de stomme AI (wat hopelijk in het tweede deel beter zal zijn) en anderzijds omdat je op een gegeven moment een grote stad hebt en je afvraagt wat eigenlijk nog het doel is van het spel.

Om maar een idee te geven: een scenario waarbij je een historisch centrum hebt, in ruimte beperkt bent en een systeem moet uitbouwen voor grote hordes toeristen die je historisch centrum willen bezoeken zonder het historisch centrum af te breken (denk aan zoiets als Venetië). Zo zijn veel leuke scenarios te bedenken met interessante uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:43:
[...]
Om maar een idee te geven: een scenario waarbij je een historisch centrum hebt, in ruimte beperkt bent en een systeem moet uitbouwen voor grote hordes toeristen die je historisch centrum willen bezoeken zonder het historisch centrum af te breken (denk aan zoiets als Venetië). Zo zijn veel leuke scenarios te bedenken met interessante uitdagingen.
Of Amsterdam :+.

Challenges inderdaad zijn vaak een leuk gameplay element. Cities Skylines was hierin natuurlijk altijd meer primair een sandbox ervaring. Ik vermoed ook niet zozeer dat dit nu echt gaat veranderen.

In zekere zin is de stad, en de grenzen van de simulatie, tot nu toe inderdaad altijd een beetje het doel op zich geweest.
Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:43:

Zou leuk zijn als er op termijn uitdagende scenario's komen en dan van een beter niveau dan C:S 1, want bij het eerste deel was ik na een tijdje "uitgekeken" op mijn stad. Enerzijds omdat je op een bepaald moment tegen grote verkeersproblemen aanloopt door de stomme AI (wat hopelijk in het tweede deel beter zal zijn) en anderzijds omdat je op een gegeven moment een grote stad hebt en je afvraagt wat eigenlijk nog het doel is van het spel.
En dan was Traffic AI natuurlijk al snel een zeer belangrijk beperkende factor. Op PC kon je hier wel grotendeels mee overweg via mods. Maar zelfs dan bleef een belangrijke beperking de manier waarop Traffic AI in de basis fungeerde volgens een shortest route principe.

Nu dit significant op de schop is, denk ik dat het doorspelen enerzijds mogelijk ook wat makkelijker wordt. Maar de beperking van het ontbreken van een doel, blijft in zekere zin.

Is ook een lastige balans, zie je natuurlijk ook terug binnen andere builder games zoals e.g., Planet Zoo/Coaster, Jurassic World Evolution, Transport Fever, etc. Challenge modes kunnen aanwezig zijn, maar is op zich natuurlijk ook weer een eindig iets. Zodra je het lijstje doorlopen hebt, ben je klaar en aangewezen op sandbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psychodude schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:09:
[...]

Of Amsterdam :+.

Challenges inderdaad zijn vaak een leuk gameplay element. Cities Skylines was hierin natuurlijk altijd meer primair een sandbox ervaring. Ik vermoed ook niet zozeer dat dit nu echt gaat veranderen.

In zekere zin is de stad, en de grenzen van de simulatie, tot nu toe inderdaad altijd een beetje het doel op zich geweest.

[...]

En dan was Traffic AI natuurlijk al snel een zeer belangrijk beperkende factor. Op PC kon je hier wel grotendeels mee overweg via mods. Maar zelfs dan bleef een belangrijke beperking de manier waarop Traffic AI in de basis fungeerde volgens een shortest route principe.

Nu dit significant op de schop is, denk ik dat het doorspelen enerzijds mogelijk ook wat makkelijker wordt. Maar de beperking van het ontbreken van een doel, blijft in zekere zin.

Is ook een lastige balans, zie je natuurlijk ook terug binnen andere builder games zoals e.g., Planet Zoo/Coaster, Jurassic World Evolution, Transport Fever, etc. Challenge modes kunnen aanwezig zijn, maar is op zich natuurlijk ook weer een eindig iets. Zodra je het lijstje doorlopen hebt, ben je klaar en aangewezen op sandbox.
Wel, ik vond dat Planet Coaster zeer leuke missies had. Ik heb zelfs nooit een park in sandbox gespeeld.

Wat ik bij C:S 2 voorlopig nog lijk te missen is het managen van verkeerslichten. Zo zie je het aankomen dat het een probleem wordt om links af te draaien aan verkeerslichten omdat er geen aparte verkeerslichten voor af te draaien zijn...

Hopelijk komt dat nog met een officiële update en moeten we geen beroep doen op mods. Ik speel liefst zonder, maar TMPE was bij het eerste deel eigenlijk onmisbaar geworden door de AI.

Als je met mods speelt de-activeert dat de achievements terwijl dat voor mij ook een bepaald van "doel" is om de achievements te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:24
Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

Wel, ik vond dat Planet Coaster zeer leuke missies had. Ik heb zelfs nooit een park in sandbox gespeeld.

Wat ik bij C:S 2 voorlopig nog lijk te missen is het managen van verkeerslichten. Zo zie je het aankomen dat het een probleem wordt om links af te draaien aan verkeerslichten omdat er geen aparte verkeerslichten voor af te draaien zijn...

Hopelijk komt dat nog met een officiële update en moeten we geen beroep doen op mods. Ik speel liefst zonder, maar TMPE was bij het eerste deel eigenlijk onmisbaar geworden door de AI.

Als je met mods speelt de-activeert dat de achievements terwijl dat voor mij ook een bepaald van "doel" is om de achievements te halen.
Gelukkig kwam er later weer een mod die achievements activeerde :+
Ik vind het zelf wel leuk om mijn eigen doelen te stellen in C:S, dat is de kracht en zwakte van het spel. Je kan doen wat je wil, maar spelers die wat meer gericht naar een vastgesteld doel willen spelen vinden dat dan weer lastig. Ik hoop zelf overigens ook dat er wel iets van challenges komen, dan kan je beide doen en die stad spelen waar je op dat moment het meeste zin in hebt.
Ik kan iig niet wachten tot de 24e, vanaf de 26e heb ik t/m 1-11 een paar dagen vrij dus kan direct lekker veel spelen 8)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

Gelukkig kwam er later weer een mod die achievements activeerde :+
Die volgens mij op een bepaald moment ook weer niet meer werkte :).
PB-powell schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:37:
[...]
Ik vind het zelf wel leuk om mijn eigen doelen te stellen in C:S, dat is de kracht en zwakte van het spel. Je kan doen wat je wil, maar spelers die wat meer gericht naar een vastgesteld doel willen spelen vinden dat dan weer lastig. Ik hoop zelf overigens ook dat er wel iets van challenges komen, dan kan je beide doen en die stad spelen waar je op dat moment het meeste zin in hebt.
Ik kan iig niet wachten tot de 24e, vanaf de 26e heb ik t/m 1-11 een paar dagen vrij dus kan direct lekker veel spelen 8)
Klopt, het is een sterkte en een zwakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:45:
[...]

Die volgens mij op een bepaald moment ook weer niet meer werkte :).
Dat heb ik nooit gemerkt, waarschijnlijk omdat ik alle achievements al had die ik kon halen :+ een groot deel van de latere dlc heb ik niet gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Die mod van de achievements was er al heel snel na de release hoor, want het was maar 1 regel code (letterlijk de boolean van false weer op true zetten). Tegenwoordig gebruik ik de Achieve It! mod en deze werkt prima, heb recentelijk nog achievements gehaald in C:S.
Ben benieuwd of er in het tweede deel überhaupt een vereiste is om zonder mods te spelen voor achievements, we hebben nog niets gehoord over achievements. Ik heb ze alleen gezien tijdens streams, dus ik weet dat ze er weer inzitten, maar dat is alles.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:17:
Die mod van de achievements was er al heel snel na de release hoor, want het was maar 1 regel code (letterlijk de boolean van false weer op true zetten). Tegenwoordig gebruik ik de Achieve It! mod en deze werkt prima, heb recentelijk nog achievements gehaald in C:S.
Ben benieuwd of er in het tweede deel überhaupt een vereiste is om zonder mods te spelen voor achievements, we hebben nog niets gehoord over achievements. Ik heb ze alleen gezien tijdens streams, dus ik weet dat ze er weer inzitten, maar dat is alles.
En als ik mij niet vergis waren er ook achievements gelekt waar we nadien nooit meer iets van hebben gehoord. Wat bijvoorbeeld met de rattenplaag waar een achievement over was? Dat is nooit meer aan bod gekomen in de dev diaries of in de streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Dat heb ik nooit gemerkt, waarschijnlijk omdat ik alle achievements al had die ik kon halen :+ een groot deel van de latere dlc heb ik niet gekocht
Lol, ja misschien haalde ik gewoon de achievements niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:07:
[...]

En als ik mij niet vergis waren er ook achievements gelekt waar we nadien nooit meer iets van hebben gehoord. Wat bijvoorbeeld met de rattenplaag waar een achievement over was? Dat is nooit meer aan bod gekomen in de dev diaries of in de streams.
"Experience a rat infestion" als beschrijving van één van de achievements ja. Ik kan mij voorstellen dat dit met garbage collection te maken heeft. Maar inderdaad niks meer over terug gehoord tot nu toe.

Alle overige achievements in de gehele lijst lieten relatief weinig aan de verbeelding over. Verder ook relatief haalbaar allemaal op papier lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:19:
[...]

"Experience a rat infestion" als beschrijving van één van de achievements ja. Ik kan mij voorstellen dat dit met garbage collection te maken heeft. Maar inderdaad niks meer over terug gehoord tot nu toe.

Alle overige achievements in de gehele lijst lieten relatief weinig aan de verbeelding over. Verder ook relatief haalbaar allemaal op papier lijkt het.
Klopt, die was het. Nu ja, ik denk dat in de realiteit elke grootstad met ratten te maken heeft en dat probleem is bijna niet op te lossen, dus benieuwd hoe zich dat in de gameplay zou vertalen. Kan alleszins niet wachten tot de 24ste.

Morgen de derde reeks van content creator videos (deze keer tot een uur maar wel met een progression limit).

En ik had begrepen dat vanaf de 19de het embargo is opgeheven. Ik neem aan dat we dan ten laatste ook op de 19de de final build zullen zien.

Al hoop ik wel in de videos van morgen eindelijk eens deftige sneeuw en nachtbeelden te zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 25-08 09:23
Waarom nemen ze überhaupt de moeite achievements te blokkeren als je met mods speelt? Het is makkelijk te omzeilen en ook een singleplayer game, dus wat boeit het? Zag je bij Starfield ook, binnen een dag was er een mod die achievements weer mogelijk maakte met mods.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

Wat niet in de tutorial wordt gezegd maar wat ik persoonlijk wel altijd doe: check de kaart met de natuurlijke bronnen, windrichting en de topografie (contour lines) alvorens te bepalen waar je wel of niet wegen gaat bouwen. In mijn logica moet er altijd een reden zijn waarom op een bepaalde plaats een weg ligt. Je ziet in de tutorial dat hij later pas de kaart met de natuurlijke bronnen checkt en dan realiseert dat hij industrie over grondwater heeft gebouwd. Geen ramp natuurlijk, maar best om het op voorhand te checken.

Ik probeer de bestaande topografie en bossen (zeker nu bomen tijd nodig hebben om te groeien) te respecteren, terwijl ik zie dat de meeste streamers gewoon grof aan de slag gaan met alles plat te maken, dat neemt een deel van de uitdaging weg. Vind het ook vreemd dat landscaping gratis is.
Hopen dan dat het zien van contourlijnen en grondstoffen ook echt kan dan voordat je begint met bouwen. In CS1 kreeg je dat pas bij een bepaalde mijlpaal. Kom je er na een beetje bouwen achter dat je dorpje midden in een olieveld staat, vet handig.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:37:
[...]

Hopen dan dat het zien van contourlijnen en grondstoffen ook echt kan dan voordat je begint met bouwen. In CS1 kreeg je dat pas bij een bepaalde mijlpaal. Kom je er na een beetje bouwen achter dat je dorpje midden in een olieveld staat, vet handig.
Het is al een tijdje geleden dat ik het eerste deel heb gespeeld, maar ik kan mij inderdaad herinneren dat die overlays niet allemaal volledig direct te raadplegen waren, dat was best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:13

OMD

Ben ik blij dat ik geen ene moer geef om achievements. Die kunnen mij altijd echt gestolen worden, met elke game

Maakt het allemaal zo veel makkelijker :D

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_C7AvLeJxVqUJjdh0FZCnlxHLMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDA0RWSGFL9bMgqDDVGAqCFd.jpg?f=fotoalbum_large

Herfst graphics lijken bevestigd... dat had ik niet meer verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Rezania schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:37:
[...]

Laten ze nou pas een tutorial live hebben gezet waarop je heel makkelijk kunt zien wat wel/niet unlocked is in het begin van het spel. En ff geverifieerd met de laatste video van Biffa (want ik wist dat die iets met de grondstoffen kaart deed). En ja hoor, hij is ook ditmaal niet beschikbaar. Contourlijnen zijn dat wel zover ik weet, want dat is een van de snappingopties linksonder tijdens het bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0scdQwXThs784lTieE4Hl08rbaI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aivAiD3LBvTDTK9jWbsvhuPk.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Post op reddit van een Youtuber die zijn ervaringen deelt op zijn computer:
Regarding performance. I have a 3060 GPU but my CPU is the limiting factor. It's a 10y.o. i7 4770k. This CPU is well outside of even minimum specs for CS2. I'm not supposed to be able to play this game. Framerate does suffer because of this, especially at high settings, but for me it's still very PLAYABLE and ENJOYABLE. I have alot of playtime in CS1 which taught me to have patience with low framerates tho so your experience may differ.

Regarding city/map size. This city, including parts I don't want to spoil yet, outside of the screenshot frame was built with progression and money enabled. I have built it entirely within 127 tiles out of a total 441 available for unlock.

Map is called Lakeland and its a basegame CS2 map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:47:
[Afbeelding]

Gaaf, waar heb je dat screenshot vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[Afbeelding]

Ziet er nice uit. Zeer welkome toevoeging nog even op de valreep. Geeft echt een extra dimensie aan de seizoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goldia schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:51:
[...]

Gaaf, waar heb je dat screenshot vandaan?
Discord van CS en daar kwam het van de community post van 2$20 van YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
[Afbeelding]

En al die mensen maar miepen dat CS2 er niet beter uitziet. Dat ziet er toch wel echt geweldig uit zo, spontaan heel veel meer zin in dit spel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Rezania schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:34:
[...]
En al die mensen maar miepen dat CS2 er niet beter uitziet. Dat ziet er toch wel echt geweldig uit zo, spontaan heel veel meer zin in dit spel. :D
Game ziet er gewoon goed uit, maar niet significant anders dan CS1. Zolang de gameplay/AI maar goed is, mag het er van mij gewoon uitzien zoals CS1 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
invine schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:52:
[...]

Game ziet er gewoon goed uit, maar niet significant anders dan CS1. Zolang de gameplay/AI maar goed is, mag het er van mij gewoon uitzien zoals CS1 :9
Misschien niet significant anders dan CS1 met mods, maar vergeleken met CS1 zonder mods een stuk minder cartoony. Dat gecombineerd met betere tools en seizoenen hyped me toch wel heel erg hard nu. :9

Ik ben geen beauty builder die genoeg geduld heeft om 1000 props handmatig te plaatsen, maar het ziet ernaar uit dat ik zelfs als 'normale' stadsbouwer een mooie stad neer kan zetten deze keer. Heel veel zin in.

[ Voor 18% gewijzigd door Rezania op 11-10-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

Laten ze nou pas een tutorial live hebben gezet waarop je heel makkelijk kunt zien wat wel/niet unlocked is in het begin van het spel. En ff geverifieerd met de laatste video van Biffa (want ik wist dat die iets met de grondstoffen kaart deed). En ja hoor, hij is ook ditmaal niet beschikbaar. Contourlijnen zijn dat wel zover ik weet, want dat is een van de snappingopties linksonder tijdens het bouwen.

[Afbeelding]
Dit is eigenlijk echt een probleem... In CS1 kon je natuurlijke bronnen spotten aan de hand van de kleur van de grond denk ik, maar dat heb ik in CS2 nog niet gezien (en gelukkig maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-

[ Voor 99% gewijzigd door Flying Hawkic op 11-10-2023 10:29 . Reden: Dubbele post ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Flying Hawkic schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:54:
[...]

Dit is eigenlijk echt een probleem... In CS1 kon je natuurlijke bronnen spotten aan de hand van de kleur van de grond denk ik, maar dat heb ik in CS2 nog niet gezien (en gelukkig maar).
Als we de game echt hebben maar een feature/bug request daarvoor maken, zullen genoeg mensen zijn die dat zullen steunen. Mijns inziens is dit een kleine wijziging in de game of misschien zelfs alleen gamedata/config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Als we de game echt hebben maar een feature/bug request daarvoor maken, zullen genoeg mensen zijn die dat zullen steunen. Mijns inziens is dit een kleine wijziging in de game of misschien zelfs alleen gamedata/config.
Inderdaad en ik begrijp vooral de logica er niet achter. Ik begrijp dat ze spelers early game niet met allerhande infoviews willen overdonderen, maar het is ook niet zo dat er een gameplay element is dat je de locatie van natuurlijke bronnen moet onderzoeken, in dat geval zou het logisch zijn dat je ze niet van in het begin kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

Ligt het aan mij of heeft de marketing momenteel een beetje een dipje? Ik zie maar weinig activiteit. Paar streams hier en daar, maar nog niet echt iets spannends verder. Dan vond ik de livestreams van de laatste simcity toch wat leuker (ondanks dat de game daarna wel tegenviel). En als ik verder zie hoe lang al die video's en livestreams duren, dan vind ik het toch allemaal wat te langdradig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:59
Ik denk niet dat Colossal Order / Paradox zo'n groot marketing budget heeft, misschien heeft ervaring ze geleerd dat de week voor en de week van de release meer oplevert dan nu je geld uitgeven. Maar het is wel wat stil, zeker vanuit de devs.

Verder zie ik veel mooie dingen, ik heb er zin in en alle vertrouwen dan wat allemaal wat minder handig is met een patch of 2 wel opgelost zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:39:
Ligt het aan mij of heeft de marketing momenteel een beetje een dipje? Ik zie maar weinig activiteit. Paar streams hier en daar, maar nog niet echt iets spannends verder. Dan vond ik de livestreams van de laatste simcity toch wat leuker (ondanks dat de game daarna wel tegenviel). En als ik verder zie hoe lang al die video's en livestreams duren, dan vind ik het toch allemaal wat te langdradig.
Vandaag om 18u kunnen de content creators een nieuwe video vrijgeven. Die mag maximaal een uur duren en gaan tot een bepaalde milestone (ik weet niet welke).

Vanmiddag om 14u is er een livestream van CO zelf (maar duurt wel twee uur).

Vanaf 19 oktober zou er geen embargo meer zijn. Ik verwacht dan dat er reviews en veel andere content zal worden gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:39
MatHack schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Alsjeblieft niet.

Vind dat zo lelijk die verschillende kleuren in het gras.
Als ik dat wil zien druk ik wel op het knopje daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FRANQ schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Alsjeblieft niet.

Vind dat zo lelijk die verschillende kleuren in het gras.
Als ik dat wil zien druk ik wel op het knopje daarvoor.
Ik denk dat hij bedoelde dat het knopje voor de infoview van bij het begin aanklikbaar moet zijn - niet om het systeem van CS1 terug te brengen waarbij de grond gekleurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Flying Hawkic schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Ik denk dat hij bedoelde dat het knopje voor de infoview van bij het begin aanklikbaar moet zijn - niet om het systeem van CS1 terug te brengen waarbij de grond gekleurd is.
@FRANQ Ja, dat bedoelde ik zeker, die verkleuring kan me gestolen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Playlist voor videos van vandaag: https://www.youtube.com/p...XXS8xAf9Jrbpp4fiIecWg5nOH

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Ik krijg wel zin om te spelen hoor! Nog een kleine 2 weken

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ik denk dat in retrospect gezien het mogelijk beter geweest was om de feature videos misschien iets meer te spreiden, bijvoorbeeld 1 per 10 dagen. Zodat de laatste veel recenter op release gekomen zou zijn. Met de content creators hebben we natuurlijk ergens een soort van overbrugging willen creëren. Maar is onder de streep wat passiever allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit viel mij op in de video van CPP: bij zoning zijn de vlaggen veranderd naar meer precieze locaties in US en EU, wat mij doet vermoeden dat er in de toekomst ook meer granulair kan gegaan worden. Het stipje in de EU staat nu meer in het Oosten van de EU. Je zou in de toekomst dus ook bv. Zuid-Europese stijlen kunnen hebben, al vraag ik mij af of dit dan de beste UI-verandering is want je kan ook weer geen stipje zetten op een bepaald land bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1axEQuZkv9FAZ7NAdBYvP3rat0A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qLOruNuivHjLrUklI9muP2eB.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:35

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Gezien het last-minute uitstel van consoles is het gevoelsmatig nu alle hens aan dek om pc redelijk te kunnen lanceren. Gelet op de hands-on content die we kunnen zien denk ik dat dit spel ook echt nog flink zal moeten rijpen (zoals veel Paradox games). De launchversie zou weleens goed kunnen tegenvallen op gebied van performance en bugs.

Dan denk ik, had PC ook even wat maanden extra gegeven om het te finetunen. Maar dat zal de cashflow niet toelaten vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tuinïnen schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

Gezien het last-minute uitstel van consoles is het gevoelsmatig nu alle hens aan dek om pc redelijk te kunnen lanceren. Gelet op de hands-on content die we kunnen zien denk ik dat dit spel ook echt nog flink zal moeten rijpen (zoals veel Paradox games). De launchversie zou weleens goed kunnen tegenvallen op gebied van performance en bugs.

Dan denk ik, had PC ook even wat maanden extra gegeven om het te finetunen. Maar dat zal de cashflow niet toelaten vermoed ik.
Ja, ik zou de game niet uitbrengen op console, maar wellicht is de console markt belangrijker dan je in eerste instantie zou vermoeden. Ik zou zo'n game nooit op een console spelen in ieder geval.

Doordat er nu toch nog contour lines, herfstbladeren, enz. zijn toegevoegd, lijkt het er inderdaad op dat ze even wat meer resources hebben gezet op de PC launch dan ondertussen verder te werken aan de console optimalisatie. Maar dat is maar giswerk - ik heb niets om dat te onderbouwen.

Als je de video's van YouTube's content creators bekijkt, lijken ze ook eerlijk te zijn over de ruwe kantjes die de game heeft. Dat zegt CPP eerlijk (op het einde van zijn video van gisteren). Wellicht zal de game binnen een jaar in een volledige andere staat zijn. Het enige punt wat ze nog niet kunnen bespreken is performance, maar dat lijkt mij ook niet geheel onlogisch aangezien daar momenteel (in principe) nog aan gewerkt wordt.

Ik vraag mij af of Tweakers de game ondertussen al heeft om te reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 05:01
Wat ongelooflijk gaaf wat er standaard allemaal al mogelijk is. Ik het niet verwacht dat zoiets als de mod 'Move it!' erin zou zitten om wegen te fine tunen. En die herfstkleuren. :9

Grafisch ook echt wel significant mooier dan deel 1 (zonder 100en mods).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Flying Hawkic schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:07:
Dit viel mij op in de video van CPP: bij zoning zijn de vlaggen veranderd naar meer precieze locaties in US en EU, wat mij doet vermoeden dat er in de toekomst ook meer granulair kan gegaan worden. Het stipje in de EU staat nu meer in het Oosten van de EU. Je zou in de toekomst dus ook bv. Zuid-Europese stijlen kunnen hebben, al vraag ik mij af of dit dan de beste UI-verandering is want je kan ook weer geen stipje zetten op een bepaald land bijvoorbeeld.

[Afbeelding]
Zouden ze voor de San Francisco set dan eentje toevoegen?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
RobinNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:09:
[...]

Ben hier ook benieuwd naar en wat dit voor de mod community voor wordt opengesteld. Zo erg leuk zijn als community land of thema’s gemaakt kunnen worden.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
Geen idee of het al benoemd was, maar de 19e gaan alle embargo's eraf en mogen content creators zonder restricties dingen laten zien. Biffa heeft al direct een live-stream aangekondigd, ongetwijfeld dat andere dat ook gaan doen. CPP hintte al in de comments onder zijn laatste video dat ie nog terug gaat komen op de performance, ik verwacht daar ook de 19e eea van.
Ik ga die streams en video's afwachten voor ik het spel definitief aanschaf, uit principe doe ik niet pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PB-powell goed idee. Hoewel ik er om te springen sta om het te spelen zal ik het ook afwachten. Hopelijk is het een grote vooruitgang. En hopelijk is er vanaf dag 1 ook support binnen Geforce now voor deze game :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
Een grote vooruitgang is het zeker, vraag is alleen hoe het spel qua performance het doet en hoe persoonlijk de diverse frustraties zijn.
Overigens denk ik dat het spel er toch wel komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 07:58

n3z

Man wat ziet dit spel er leuk! Ik kan niet wachten om het te spelen. Ook fijn dat veel mods uit CS1 er standaard in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik heb zelf de 23e in mijn agenda sta dat ik de pre-order moet overwegen, zolang de info dan niet ontzettend negatief is koop ik het spel, dan heb ik wel de pre-order content. Want zoals @PB-powell zegt, het spel ga ik zeer waarschijnlijk toch wel kopen, omdat Paradox games worden over het algemeen goed van updates/content voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:09:
[...]

Wel, goede vraag. Ik vraag het mij ook af. Is het bevestigd dat ze voor San Francisco ook eigen gebouwen gaan toevoegen? Ik dacht dat het enkel ging om de brug, wat voertuigen, enz. Maar ik wist niet dat ze ook growables in een zoning thema zouden steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Flying Hawkic schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Wel, goede vraag. Ik vraag het mij ook af. Is het bevestigd dat ze voor San Francisco ook eigen gebouwen gaan toevoegen? Ik dacht dat het enkel ging om de brug, wat voertuigen, enz. Maar ik wist niet dat ze ook growables in een zoning thema zouden steken.
Ik weet niet precies wat ze er allemaal aan gaan toevoegen. Maar het heet toch niet een set als het enkel een brug zou zijn?

Edit:
San Francisco Set

Bring some sunny vibes to your city with this San Franciso themed set. A Muscle Car Garage building, 5 different Muscle car models and a police vehicle will spruce up your bustling beach city. Included in the set is also the iconic Golden Gate Bridge and of course - a San Francisco map.

Exclusive when buying the Expansion Pass.
Bron: Xbox.com

[ Voor 28% gewijzigd door RobinNL op 12-10-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, dat is wat er op Steam ook staat. Wat mij betreft is dat best onduidelijk. Als er enkel in zit wat ze uitdrukkelijk vermelden, dan zitten daar geen gebouwen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
tuinïnen schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

Wat dat betreft ook eigenlijk niet heel veel anders dan Cities Skylines 1. Qua performance en stability was het een ramp. Zeker op het moment dat je mods ging gebruiken. Crashes, loading errors, etc. Nodig oude savegame welk verloren is gegaan na enkele weken spelen.

Suboptimaal zeker, maar zou mij niet verbazen als we een deel van dit soort problemen ook nu terug zullen zien komen. Heb wel het idee dat ze er hedendaags qua bugfixing e.d. meer bovenop zitten, maar team is natuurlijk ook wat gegroeid t.o.v. wat het ooit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Justinn1988 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

Ik het niet verwacht dat zoiets als de mod 'Move it!' erin zou zitten om wegen te fine tunen.
De functionaliteit van Move It zit er toch niet helemaal in? Althans, je kan kan niet achteraf wegen/bruggen iets hoger of lager zetten, dat heb ik tot nu toe niet gezien, en dat was vooral wat handig was van Move It.

Verder blijf ik het raar vinden dat er heel erg weinig verkeer te zien is. Ik zie op laatste video van two dollars twenty wel zogenaamd in de statistieken dat de wegen oranje en rood zijn en dus erg druk zijn maar je ziet amper auto's rijden, laat staan files.

[ Voor 28% gewijzigd door krouwen op 13-10-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krouwen schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:11:
[...]

De functionaliteit van Move It zit er toch niet helemaal in? Althans, je kan kan niet achteraf wegen/bruggen iets hoger of lager zetten, dat heb ik tot nu toe niet gezien, en dat was vooral wat handig was van Move It.
Hoger of lager weet ik niet, maar je kan ze wel links of rechts verschuiven zonder snapping met de upgrade tool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nacht ziet er ondertussen wel geweldig uit.
Zie de lampen van de ambulance en zelfs de lichtjes op de slagboom van de overweg. Ook de textures hebben ondertussen een grote upgrade gekregen.

Hier zie je goed de textures:

Anderzijds, er zitten ook nog heel veel bugs in de game voorlopig - ben benieuwd of ze die nog kunnen fixen tegen de 24ste. Bv.:
- Belastingen verlagen verhoogt de land value zeer veel (bug bekend volgens CPP)
- Afval lijkt geen impact te hebben - mensen klagen nooit over afval ook niet als de vuilnisbelt vol is. En zo zullen er nog wel balancing problemen in de game zitten.
- Heel veel Cims lijken yoga op elkaar te doen (zie fragment video hieronder)
- Performance - Ze mogen er nog niet over praten tot de 19de, maar het valt bij sommige content creators héél duidelijk te horen tussen de lijnen.

Dus ja, als je op launch date gaat spelen, moet je je wel verwachten aan ruwe randjes denk ik. Maar dat gaat mij niet tegenhouden eigenlijk.

En dan niet echt een bug, maar het is mij opgevallen dat het spel zeer makkelijk is (en dat was een beetje mijn bezwaar op CS1). Elke content creator zwemt in het geld en niemand heeft problemen; Ik heb zelfs niemand een lening zien afsluiten. Ze zeggen zelf ook dat het makkelijk is... Ik zou toch graag moeilijkheidsgraden zien zoals bij Transport Fever 2.

Wat ik niet begrijp, is dat ze zo enorm veel moeite hebben gestoken in het detail van de Cims. Zie hier:

Dat is zeker leuk, maar nodig? Ik ben geen ontwikkelaar en heb ook geen idee welke impact dat heeft op de performance, maar ik vermoed dat er toch zeker een impact is.

[ Voor 3% gewijzigd door Flying Hawkic op 13-10-2023 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Klopt, het hoger of lager maken van bruggen heb ik ook niet gezien. Wel het verschuiven daarvan.

Ik vind overigens de 3 videos van infrastructurist heel gaaf om een indruk van de gamr te krijgen.

YouTube: Cities Skylines 2 Gameplay - Starting a REALISTIC City From Scratch!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
Ik heb 'm ook gepre-orderd. Qua game heb ik geen twijfel, ziet er tof uit en zal me daar zeker een flink aantal uur mee kunnen vermaken, hoop alleen dat ik met m'n AMD Ryzen 7 3700X en GTX 1660 Super OC 6G een beetje een fatsoenlijke framerate ga hebben. Die recommended specs gaan echt door het dak en dan zitten er nog niet eens mods/assets in. Heb niet zo'n zin om weer 800+ euro aan upgrades aan m'n PC uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

Logico schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:04:
Ik heb 'm ook gepre-orderd. Qua game heb ik geen twijfel, ziet er tof uit en zal me daar zeker een flink aantal uur mee kunnen vermaken, hoop alleen dat ik met m'n AMD Ryzen 7 3700X en GTX 1660 Super OC 6G een beetje een fatsoenlijke framerate ga hebben. Die recommended specs gaan echt door het dak en dan zitten er nog niet eens mods/assets in. Heb niet zo'n zin om weer 800+ euro aan upgrades aan m'n PC uit te geven.
Ik ook. Ik heb vooral erg veel vertrouwen in Colossal Order en Paradox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
[...]

Verder blijf ik het raar vinden dat er heel erg weinig verkeer te zien is. Ik zie op laatste video van two dollars twenty wel zogenaamd in de statistieken dat de wegen oranje en rood zijn en dus erg druk zijn maar je ziet amper auto's rijden, laat staan files.
Biffa heeft wel paar keer wat meer drukte gehad, tot twee keer toe rond 17:30 in game tijd werd het druk bij z’n industrie waar iedereen richting huis wilde. Maar het blijft afwachten hoe het voor ons zelf gaat aanvoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Biffa heeft wel paar keer wat meer drukte gehad, tot twee keer toe rond 17:30 in game tijd werd het druk bij z’n industrie waar iedereen richting huis wilde. Maar het blijft afwachten hoe het voor ons zelf gaat aanvoelen
In de laatste video van CPP was er ook op zijn brug een dip in de flow-statistiek rond dat tijdstip. Maar hij heeft niet laten zien hoe dat er dan uit ziet, maar in de statistiek zakte de flow wel naar 40% dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
Flying Hawkic schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:55:
[...]

In de laatste video van CPP was er ook op zijn brug een dip in de flow-statistiek rond dat tijdstip. Maar hij heeft niet laten zien hoe dat er dan uit ziet, maar in de statistiek zakte de flow wel naar 40% dacht ik.
Klopt, en dat was ook rond spits (in game). Maar hij liet inderdaad niet zien hoe dat qua verkeer eruit zag.
Het is nu vooral afwachten tot de 19e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 05:01
Flying Hawkic schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:04:

Dat is zeker leuk, maar nodig? Ik ben geen ontwikkelaar en heb ook geen idee welke impact dat heeft op de performance, maar ik vermoed dat er toch zeker een impact is.
Hopelijk is dat schaalbaar en kan je de kwaliteit van 'sims' flink lager zetten. Dan is het natuurlijk prima. We gaan het allemaal wel zien.
n3z schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

Ik ook. Ik heb vooral erg veel vertrouwen in Colossal Order en Paradox.
Idem, terwijl ik eigenlijk nooit pre-order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z

n3z

Justinn1988 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:23:
[...]

Hopelijk is dat schaalbaar en kan je de kwaliteit van 'sims' flink lager zetten. Dan is het natuurlijk prima. We gaan het allemaal wel zien.

[...]

Idem, terwijl ik eigenlijk nooit pre-order.
Mijn laatste pre-order was quake 4, en we weten hoe dat is afgelopen! Zo groot is mijn vertrouwen. Ik ga denk ik een dagje vrij nemen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Flying Hawkic schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:04:
Anderzijds, er zitten ook nog heel veel bugs in de game voorlopig
Als de initiële gameplay maar leuk is, dit wordt de komende maanden vanzelf gefixed.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Community manager Maddie zei trouwens tijdens de laatste livestream dat ze nog niets mocht zeggen over: Fietsen/fietspaden, mods/mods support en er was volgens mij nog een onderwerp. Ben benieuwd wanneer er wel over gecommuniceerd kan/gaat worden. Vooral mods lijkt me wel noodzakelijk om te communiceren voordat de game in release gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:10

Hoogie2004

Whohooooo

De 19e gaat de embargo eraf, en mogen de youtubers helemaal los met de game. :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:37:
Community manager Maddie zei trouwens tijdens de laatste livestream dat ze nog niets mocht zeggen over: Fietsen/fietspaden, mods/mods support en er was volgens mij nog een onderwerp. Ben benieuwd wanneer er wel over gecommuniceerd kan/gaat worden. Vooral mods lijkt me wel noodzakelijk om te communiceren voordat de game in release gaat.
Ze zei inderdaad heel duidelijk dat er geen fietsen "at release" zouden zijn, met de nadruk op dat laatste. Maar wanneer dan wel... Geen idee, hopelijk weten we snel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
Nieuwe video van Biffa

Net online, zelf nog niet gezien

Edit: veel positieve punten, paar aandachtspunten en qua performance blijft ie aardig op de vlakte wat ie er echt van vind. Maar mensen met minimale specs konden het prima spelen, hij zelf speelde op 4K en dat ging goed.
Ik heb er veel zin in, het wordt geen C:S 1 met nieuwe graphics en dat is al erg fijn. De game werkt anders en gaat dieper in op veel aspecten

[ Voor 56% gewijzigd door PB-powell op 14-10-2023 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Hij is inderdaad goed positief. Had om eerlijk te zijn vanuit zijn kant niet anders verwacht. Ik denk dat CS2, voor wat betreft hetgeen tot nu toe getoond is, erg goed aansluit bij zijn manier van spelen in CS1.

Qua performance maak ik mij persoonlijk geen extreme zorgen. Ik heb het idee dat ten opzichte van CS1 qua scalability van performance het er op lijkt dat hier veel verbetering in zit. Dus ook al is voor alles ultra, 4K, er nu mogelijk een vrij beefy systeem nodig. Vermoed ik dat 3 - 5 jaar van nu CS2 veel beter in de tijd met de nieuwe hardware mee zal gaan dan de huidige.

Daarnaast, blijft het een zeer slow paced game. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld iets als MSFS, heb ik persoonlijk hierin eigenlijk nooit 100 fps of wat dan ook nodig. Zolang er geen performance problemen zijn in de vorm van microstuttering, is het eigenlijk al snel goed. Circa 30 - 40 fps, stabiel, voelt voor mij vaak al goed.

Qua negatives haalt hij een aantal terechte punten aan. Waar ik persoonlijk het meest hoop op toekomstige verbetering is in ieder geval het industries deel. De manier waarop dit momenteel met super simpele zoning werkt, vind ik zelf een vrij grote stap achteruit t.o.v. wat CS1 met de industries DLC deed. Zeker de animal farms, zijn in de diverse videos zoals dusver uitgebracht gewoon bijzonder lelijk. Een soort doorn in het oog binnen een verder grafische goede vooruitgang.

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/u73tyf0fa8v1/5AWh4ne3V5kElK3BXYzO61/78f0a178c1032943a92b2bc9dccafa58/cities-skylines-ii-roadmap-3.png?w=1920&q=75

Binnen de huidige roadmap nog geen teken hiervan. Benieuwd of we naast deze roadmap hier toch nog aandacht voor zullen zien in base patches, dan wel Q3 - Q4 2024 mogelijk ruimte voor verdere ontwikkeling hierin. Onder de streep was de industries DLC denk ik toch één van de sterkste CS1 DLC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

Ligt het aan mij, of zien de graphics er veel beter uit in de laatste video's? Lijkt wel of alle textures opeens high res zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:48
n3z schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:15:
Ligt het aan mij, of zien de graphics er veel beter uit in de laatste video's? Lijkt wel of alle textures opeens high res zijn.
Biffa zei dat in de laatste weken (sinds de vorige video) er een update van 46 (of 47) GB binnen was gekomen met high-res textures, dus het ligt niet aan jou ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Laatst online: 01-07 22:45
Biffa zijn video gezien en hij is erg positief. Ook 2dollartwenty is positief.

Zelf zojuist ook preorder geplaatst, dus over 1,5 week gaan we het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Er is een 4K update geweest.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Naast de al benoemde 4K texture update, is er ook aandacht geweest voor de seasonal changes voor trees (herfstkleuren) en lijkt sneeuw op de daken toegevoegd te zijn.

Ook heb ik het gevoel binnen de shots van na de patch, dat de belichting in gebouwen aangepast is qua kleurstelling. Maar met relatief weinig mensen die spelen met night shots vind ik dit lastig te zeggen met zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

De nacht verlichting van gebouwen is inderdaad aangepast, weet niet meer welke creator het was die het zei in de laatste ronde van previews, maar het werd benoemd vanuit de changelog die zij hadden ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door MatHack op 15-10-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:54:
De nacht verlichting van gebouwen is inderdaad aangepast, weet niet meer welke creator het was die het zei in de laatste ronde van previews, maar het werd benoemd vanuit de changelog die zij hadden ontvangen.
Je kan het ook goed zien in de video van Fewcandy die ik hierboven heb gelinkt. Ziet er beter uit wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee ligt niet aan jou, dit is inderdaad zo. Zie de video die ik hierboven heb gelinkt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• psychodude
Hier nog enkele screenshots van Teddy Radko met zijn Lakeland city.

YouTube resolutie laat iets te wensen over. Maar verder mooie shots. Nog 9 daagjes!

Afbeeldingslocatie: https://yt3.ggpht.com/ZVSWJEmhrulV4gPnuKRXpnQ1bIFjtvQfXzVPBwJ_z35yuIWYZssJf78j4bHFGc0GHPJnKVO6yz82=s640-c-fcrop64=1,38000000c7ffffff-nd-v1

Afbeeldingslocatie: https://yt3.ggpht.com/TQTGJfY87y_E4a_gZ2VwaDRHnJmlLQ8e66ZOsKCB4dXU8HgybhJz431PglheOpgFpuYlOXp0MTtzq64=s640-c-fcrop64=1,38000000c7ffffff-nd-v1

Afbeeldingslocatie: https://yt3.ggpht.com/yc9lb9eqtsatR9LobDQoyGSlmyr1MzbS3E88xty2cDroL2I11BOYTNC3dz1wWY440r6M_Y6rJiQ=s640-c-fcrop64=1,38000000c7ffffff-nd-v1

Afbeeldingslocatie: https://yt3.ggpht.com/VOxGI_W5YvwAQp5Z7BoZEgix21SY8teU9O53g07xZNhrql6vjXhAoLfFjexg7zjAsmVLhMdZ1xE6wvE=s640-c-fcrop64=1,38000000c7ffffff-nd-v1

Afbeeldingslocatie: https://yt3.ggpht.com/P4he3niiJ10YMStAPMcBcqUGCoy5v_9f51AjG3VQop9efDltVbhgBavO6hudek4H1fhFqtI29aUOM4Q=s640-c-fcrop64=1,38000000c7ffffff-nd-v1

Afbeeldingslocatie: https://yt3.ggpht.com/kx5Zth2J8qPwI7eUnK3wHcRazEBkCjxJ1oNs2EFRCJbJcLR6-ETJ2wIhWYSKFH5AX5KBs1iJOJ_gJg=s640-c-fcrop64=1,38000000c7ffffff-nd-v1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:26
De hype begint nu toch ook wel op te bouwen, zeker na wat meer filmpjes te zien van Youtubers. Ik denk ook dat ik deze keer meer ga kunnen genieten van de vanilla game, daar waar ik bij de vorige telg sneller naar mods/assets ben gaan kijken.

Enige vrees is en blijf de PC. De beelden zien er nu allemaal zo goed uit, maar ik weet dat mijn PC niet diezelfde beelden gaat kunnen namaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Is er inmiddels al bekend of de assets uit CS1 in CS2 gaan werken? Wil graag customized dingen zoals auto's, bussen, treinen en politiewagens hebben, zoals ik dat nu ook gebruik. Echter vind ik nergens of dit gaat werken.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
Geen idee of het officieel is beschreven ergens, maar ga er vanuit dat assets/mods uit 1 niet in 2 gaan werken. Dat worden nieuwe items in een nieuwe workshop. Dus afhankelijk hoe snel ze die vrij gaan geven en hoe snel asset- en mod-makers zijn heb je ze eerder of later beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steeffoon schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:45:
Is er inmiddels al bekend of de assets uit CS1 in CS2 gaan werken? Wil graag customized dingen zoals auto's, bussen, treinen en politiewagens hebben, zoals ik dat nu ook gebruik. Echter vind ik nergens of dit gaat werken.
Is niks over bekend denk ik - maar het zou mij straf lijken mochten deze werken. Als is het maar omdat ze ook mee met de seizoenen moeten kunnen (bv. sneeuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
Flying Hawkic schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Is niks over bekend denk ik - maar het zou mij straf lijken mochten deze werken. Als is het maar omdat ze ook mee met de seizoenen moeten kunnen (bv. sneeuw).
Is dit niet meer unity specifiek dan cities skylines? Ben geen ontwikkelaar maar zou verwachten dat 3d object models redelijk universeel zijn. Mogelijk dat er minimale eisen aan resolutie of polygons zijn?

Ik doel dan op de statische objecten en niet zozeer met animaties.

Hoop in ieder geval dat de seizoenen echt een algehele visuele impact heeft.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChristianD schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:01:
[...]

Is dit niet meer unity specifiek dan cities skylines? Ben geen ontwikkelaar maar zou verwachten dat 3d object models redelijk universeel zijn. Mogelijk dat er minimale eisen aan resolutie of polygons zijn?

Ik doel dan op de statische objecten en niet zozeer met animaties.

Hoop in ieder geval dat de seizoenen echt een algehele visuele impact heeft.
Ben ook geen ontwikkelaar en weet dus ook niet in welke mate de sneeuw mee onderdeel moet zijn van het maken van de asset.

Ik hoop inderdaad dat ze nog wat werk doen aan de winter graphics. Ik zou ook graag sneeuw zien accumuleren op de wegen enz. (en de vertraging van het verkeer als gevolg op wegen die niet sneeuwvrij zijn gemaakt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
Van de C:S discord

TL:DR mods komen vlak na de release op hun eigen platform maar met cross platform sharing. Dus ook mods voor consoles :)
@ChristianD en @Steeffoon hiermee lijkt het me bevestigt dat oude mods niet gaan werken in C:S2
## **__MORE MODS FOR @everyone!__**

We know you have been waiting, and now it's time to share the latest developments regarding **modding in Cities: Skylines II**.

First and foremost, our in-game **editor is currently in its beta** phase and will **launch shortly after release**. While we look forward to unleashing the power of creative modification to all of you, in preparation, **we are collaborating with a talented group of creators working behind the scenes** - ensuring you'll have amazing mods to dive into on the launch of the mods platform.

While the modding tool will have a **basic framework at its inception**, we are dedicated to its **continuous expansion and enhancement**, making it a central focus of our development efforts moving forward. More in-depth details about the editor and its **roadmap ahead will be shared shortly** - keep an eye out for our **dev diaries**.

Secondly, we're introducing **Paradox Mods** as the **new mods platform** for Cities: Skylines II. One of the core reasons for this is its inclusivity; modding capabilities will be extended to players **across platforms** - **both PC and console** - aligning with our commitment to provide as many as possible with the opportunity to modify and enjoy the game.

For **console users**, this means **you will be able to access Asset Mods in the library**. Yes, you read that right! We know it is a huge part of the Cities: Skylines experience and we're beyond excited to introduce a solution that makes **mods available to everyone**. As with all major updates, we are fully aware of the learning curve it might present, but we're committed to providing resources to ensure a smooth transition to Paradox Mods.

## **__A NOTE ON PERFORMANCE AND OUR COMMITMENT TO PLAYERS__**

On another note, we've noticed the concerns raised about **Cities: Skylines II performance**, especially after our previous statement with raised minimum and recommended specs. As we've always believed in **transparency**, we'd like to further shed some light on the current state of the build.

Cities: Skylines II is a next-gen title, and naturally, it **demands certain hardware requirements**. With that said, while our team has **worked tirelessly** to deliver the best experience possible, we have not achieved the benchmark we targeted.

In light of this, we still think for the **long-term of the project**, releasing now is the best way forward. We are proud of the unique gameplay and features in Cities: Skylines II, and we genuinely believe that it offers a great experience that you will enjoy.

We will continually **improve the game over the coming months**, but we also want to manage expectations on performance for the coming release. Our ambition is for Cities: Skylines II to be enjoyed by as many players as possible, and **we're committed to ensuring it reaches its full potential**.

## Thanks for your understanding and continuous support. We're lucky to have a community as passionate and dedicated as you.

## If you have more questions on the topic, please refer to our FAQ here - https://pdxint.at/3tAry6N

[ Voor 3% gewijzigd door PB-powell op 16-10-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
PB-powell schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:43:
Van de C:S discord

TL:DR mods komen vlak na de release op hun eigen platform maar met cross platform sharing. Dus ook mods voor consoles :)
@ChristianD en @Steeffoon hiermee lijkt het me bevestigt dat oude mods niet gaan werken in C:S2

[...]
Mods zijn verschillend van assets. Lees niets meer terug over de steam workshop ondersteuning en vraag mezelf dus af of the paradox mod workshop de enige plek wordt. Als zowel PC als consoles ondersteunt moeten kunnen worden vraag ik me af hoeveel dit de vrijheid van de mod ontwikkelaar zal beperken.

Stabiliteit van mods zal daarentegen waarschijnlijk wel beter geborgd worden bij nieuwe CS2 releases.

bla di bla bla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

@ChristianD Sowieso bevat een asset meer dan alleen een 3D-object. De game moet tenslotte ook weten wat de categorie van zo'n object is om het in het juiste menu te plaatsen, etc., er zit dus ook metadata bij. En aangezien de menu-opties in CS2 anders zijn (en ik vermoed onder water technisch nog wel meer) dan in CS1 moeten de metadata ook aangepast worden.

Je hebt best kans dat sommige mods makkelijk geport kunnen worden, omdat het 3D object (hopelijk/zeer waarschijnlijk) hergebruikt kan worden. En een beetje mod/asset-maker heeft ook de bron-bestanden van het 3D object nog ergens staan, mocht het in een ander formaat geëxporteerd moeten worden. Maar een-op-een de hele mod kopiëren van CS1 naar CS2 zie ik niet gebeuren.

Link naar forum post van door @PB-powell gepost bericht: https://forum.paradoxplaz...ties-skylines-ii.1601865/
Mijns inziens is de TL:DR van die post: Nog niet alles is af en geoptimaliseerd, maar we hadden een deadline dus we gaan releasen. Later krijgen jullie meer informatie over wat er nog bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier even de tekst:
A NOTE ON PERFORMANCE AND OUR COMMITMENT TO PLAYERS

On another note, we've noticed the concerns raised about Cities: Skylines II performance, especially after our previous statement with raised minimum and recommended specs. As we've always believed in transparency, we'd like to further shed some light on the current state of the build.

Cities: Skylines II is a next-gen title, and naturally, it demands certain hardware requirements. With that said, while our team has worked tirelessly to deliver the best experience possible, we have not achieved the benchmark we targeted.

In light of this, we still think for the long-term of the project, releasing now is the best way forward. We are proud of the unique gameplay and features in Cities: Skylines II, and we genuinely believe that it offers a great experience that you will enjoy.

We will continually improve the game over the coming months, but we also want to manage expectations on performance for the coming release. Our ambition is for Cities: Skylines II to be enjoyed by as many players as possible, and we're committed to ensuring it reaches its full potential.

Thanks for your understanding and continuous support. We're lucky to have a community as passionate and dedicated as you.
(eigen nadruk)

Ik denk dat ze hier de vlucht vooruit willen nemen. Er zal donderdag veel content op YouTube verschijnen over de performance, neem ik aan. Ze zullen dat zien aankomen maar kunnen er voorlopig niets aan doen. Het lijkt erop dat ze intern overleg hebben gehad over de keuze: uitstellen of toch uitbrengen? Het is het laatste geworden. Wie weet welke belangen daar mee gemoeid zijn natuurlijk.

Maar duidelijker dan dit kan het niet zijn: we moeten ons voorbereiden op een slechte performance.

[ Voor 25% gewijzigd door Flying Hawkic op 16-10-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
CPP gaat een performance test doen op verschillende systemen en wat benchmarks opschrijven. Ben benieuwd wat er uit komt.
Dit schrijft ie op een community post op z’n YouTube

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Misschien ben ik de enige maar ik vind het niet heel erg eigenlijk dat CS2 de Steam workshop niet zal ondersteunen. Vind de workshop voor CS1 maar een rommeltje en super lastig om goed doorheen te navigeren. Ik laat mij graag verrassen door Paradox hun mod platform.

Als reactie op nieuws: Paradox: Cities: Skylines II krijgt geen ondersteuning voor Steam Wor... trouwens.

[ Voor 37% gewijzigd door London op 16-10-2023 20:12 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
London schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:11:
Misschien ben ik de enige maar ik vind het niet heel erg eigenlijk dat CS2 de Steam workshop niet zal ondersteunen. Vind de workshop voor CS1 maar een rommeltje en super lastig om goed doorheen te navigeren. Ik laat mij graag verrassen door Paradox hun mod platform.

Als reactie op nieuws: Paradox: Cities: Skylines II krijgt geen ondersteuning voor Steam Wor... trouwens.
Eens. De Steam workshop is echt een onoverzichtelijke rommel met veel out-of-date crap die maar naar boven blijft drijven omdat het toevallig jaren geleden een zooitje subscriptions had. Nexus is veel fijner voor mods, hoop dat Paradox daar een voorbeeld aan neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Geen Steam workshop, wat een bizarre keus. Het succes dat CS1 geworden is is voor een groot deel te danken aan de Steam workshop. Die Paradox workshop is een drama zonder complementary assets, zonder collecties, zonder subscriben van authors, zonder comments.

Ik heb een refund aangevraagd, blijf wel CS1 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heeft toch ook alles te maken met dat het spel al 15 (?) bijna 10 jaar oud is en er de nodige aanpassingen hadden moeten gebeuren om het beter te maken? Mij lijkt dit in eerste instantie een logische keuze van Paradox en ik ga er eigenlijk bijna van uit dat ze over een jaartje oid wel terug krabbelen en dat er gewoon een steam workshop komt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
London schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:11:

Persoonlijk zeker niet oneens. Meer cross platform support, ook op PC als al eerder aangegeven binnen dit topic. Steam workshop is geen open platform.

Hopen op meer ondersteuning voor mod support per map out of the box. Steam workshop meest deze optie om één en ander echt per map te selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
Webgnome schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:30:
Dat heeft toch ook alles te maken met dat het spel al 15 (?) jaar oud is en er de nodige aanpassingen hadden moeten gebeuren om het beter te maken? Mij lijkt dit in eerste instantie een logische keuze van Paradox en ik ga er eigenlijk bijna van uit dat ze over een jaartje oid wel terug krabbelen en dat er gewoon een steam workshop komt.
CS komt uit 2015 ;)

De manier hoe ik CS speel is dat ik uren door de Steam workshop kan struinen om verzamelingen te maken, op thema. Dus zoeken op keywords, maar ook collecties en save games van anderen uitpluizen. Mijn verzamelingen variëren van art deco highrises tot alles wat met Parijs te maken heeft en van Las Vegas tot allerlei bakstenen fabrieken en workshops uit de industriële revolutie. Vervolgens subscribe ik m'n verzameling(en) van de save game waar ik op dat moment zin in heb om aan verder te bouwen en unsubscribe ik de rest. Ik wil geen glazen highrises in de weg hebben staan in de menu's als ik een pre-war NYC aan het maken ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:10

Hoogie2004

Whohooooo

Ik hoop dat de nieuwe mod manager beter gekoppeld is aan je save. Dat was echt een drama met de Steam workshop, en voor mij een van de hoofdredenen om de stekker uit CS1 te trekken 1 a 2 jaar geleden, elke update brak alles.. En 2 losse saves waren ondoenlijk.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:09
Hoogie2004 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:58:
Ik hoop dat de nieuwe mod manager beter gekoppeld is aan je save. Dat was echt een drama met de Steam workshop, en voor mij een van de hoofdredenen om de stekker uit CS1 te trekken 1 a 2 jaar geleden, elke update brak alles.. En 2 losse saves waren ondoenlijk.
Dat is meer een probleem van Cities Skylines dan een Steamworlshop issue. CO kan er prima voor kiezen om de huidige geactiveerde mods op te slaan in de save file. Volgens mij doen games zoals Rimworld/Factorio en Transport Fever dat ook.

Voor de rest hoop ik dat CO eigen mod manager goed bruikbaar is, ben namelijk zelf ook niet al te positief over de workshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Zag onderstaande nog in de nieuwe modding/performance FAQ:
Will mods be supported on console?
Yes! Asset Mods will be available for Console users. Due to restrictions code mods are not possible on Console.
Dus console gebruikers zijn nog steeds de pineut, want een mod zoals TMPE is toch echt een code mod en niet een asset mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:39
Logico schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:36:
[...]

CS komt uit 2015 ;)

De manier hoe ik CS speel is dat ik uren door de Steam workshop kan struinen om verzamelingen te maken, op thema. Dus zoeken op keywords, maar ook collecties en save games van anderen uitpluizen. Mijn verzamelingen variëren van art deco highrises tot alles wat met Parijs te maken heeft en van Las Vegas tot allerlei bakstenen fabrieken en workshops uit de industriële revolutie. Vervolgens subscribe ik m'n verzameling(en) van de save game waar ik op dat moment zin in heb om aan verder te bouwen en unsubscribe ik de rest. Ik wil geen glazen highrises in de weg hebben staan in de menu's als ik een pre-war NYC aan het maken ben.
Wat is jouw steam naam?
Ben benieuwd naar je verzamelingen. :)
Pagina: 1 ... 8 ... 61 Laatste