• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:55
Ik ben benieuwd naar jullie gedachtes. Ik heb nu een aantal video’s tot Grand Village bekeken, maar zie eigenlijk nog nauwelijks (auto)verkeer. Voor mijn gevoel wordt er veel minder (of minder tegelijkertijd) autoverkeer gegeneerd, maar kan nog niet ontdekken waar dat door komt.
- Is dat omdat er nog gewoon heel weinig inwoners zijn in deze steden?
- heeft het nieuwe tijdeenheid (dag/nacht cyclus) tot gevolg dat er minder verplaatsingen tegelijkertijd zijn dan in CS1?
- wordt er meer gelopen, bijvoorbeeld omdat er geen of alleen dure parkeervoorzieningen zijn?
- voelt het als minder verkeer omdat het verkeer zich slimmer verplaatst (Traffic AI)?
- …

Je zou zeggen dat een huishouden gedurende de dag naar School, naar Werk, naar een Winkel, naar een park gaat en dan zo nu en dan de auto pakt. Met een paar duizend inwoners zou je dan wel wat drukte verwachten.

Of heb ik toevallig die filmpjes bekeken waar het autoverkeer heel beperkt is?

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Ik zag hem ook. bewust niet gedaan, want vaak ben ik na 50/80 uur een citybuilder uitgebrand. Ik wil eigenlijk niet uitgebrand raken voordat CS2 uitkomt. Dus sla de hele reek over..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 12-09 23:36
jochem05 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:44:
Ik ben benieuwd naar jullie gedachtes. Ik heb nu een aantal video’s tot Grand Village bekeken, maar zie eigenlijk nog nauwelijks (auto)verkeer. Voor mijn gevoel wordt er veel minder (of minder tegelijkertijd) autoverkeer gegeneerd, maar kan nog niet ontdekken waar dat door komt.
- heeft het nieuwe tijdeenheid (dag/nacht cyclus) tot gevolg dat er minder verplaatsingen tegelijkertijd zijn dan in CS1?
- wordt er meer gelopen, bijvoorbeeld omdat er geen of alleen dure parkeervoorzieningen zijn?
- voelt het als minder verkeer omdat het verkeer zich slimmer verplaatst (Traffic AI)?
- …

Je zou zeggen dat een huishouden gedurende de dag naar School, naar Werk, naar een Winkel, naar een park gaat en dan zo nu en dan de auto pakt. Met een paar duizend inwoners zou je dan wel wat drukte verwachten.

Ik zat net dit filmpje te kijken en hier lijkt wel meer verkeer te zijn: YouTube: 世界中で1200万本売れた伝説の街づくり最新作『 Cities Skylines II / シティーズスカイライン2 』

Op de 27e verschijnt de volgende reeks aan video's, waar steden waarschijnlijk groter mogen worden. Misschien even die sloot aan video's even afwachten?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:50
- …

Ik denk dat het meer een combinatie van factoren is. Plus, mogelijk een beetje een vertekend beeld door hetgeen wat je in CS1 gewend bent door de brakke AI en weinig realistische simulatie, als ook mogelijk vertekend door hetgeen dat je in Nederland gewend bent en als enige realiteit aanneemt.

Laten we eerlijk wezen. Veel van de steden, zeker binnen deze videos, zijn ontzettend klein. Weinig anders dan dorpen. Geen grote stad op afstand om forenzen te stimuleren. Ik zou er ook weinig vervoer verwachten.

Ook de meer grotere steden zoals getoond in de dev videos, voelen voor mij vrij vergelijkbaar met bijvoorbeeld steden als Kopenhagen, Oslo, Stockholm, Helsinki. Relatief veel inwoners. Relatief brede straten. Weinig autos, weinig drukte. Gezien de achtergrond van de ontwikkelstudio, ligt de standaard belastingverdeling vermoedelijk op een niveau dat de simulatie voor zichzelf herkenbaar is. Maar ik kan mij voorstellen dat indien je parkeren goedkoper maakt, OV duurder maakt en bepaalde gebieden volledig zelfs onbereikbaar maakt voor OV, je bijvoorbeeld meer verschuiving zult krijgen naar drukkere wegen zodra een stad groeit.

Betrouwbaar en relatief goedkoop OV, alsook minder afhankelijkheid van forenzen, maakt tenslotte gewoon een wereld van verschil. Kijk bijvoorbeeld naar Kopenhagen. Een autonoom metronetwerk, 24/7, 5 lijnen. Relatief goedkoop. En kennen niet het probleem dat Nederland heeft waar je mensen hebt die in Utrecht gaan wonen, terwijl ze in Amsterdam, Den Haag of Utrecht werken.

Dit heeft van Kopenhagen bijvoorbeeld een stad gemaakt waar voor woon-werkverkeer, momenteel nog maar ongeveer 20% van alle ritten per auto wordt gedaan. Vrijwel alle reisbewegingen voor woon-werkverkeer worden te voet, per fiets of via het OV gedaan. En dit aandeel van auto zakt al jaren. Tegen 2030 zal dit vermoedelijk minder dan 10% zijn.

Oftewel, zul je in CS2 drukke wegen kunnen afdwingen? Vast. Met bepaalde keuzes. En qua mentaliteit van de Cims zul je hierin denkt ik rekening moeten houden dat zij waarschijnlijk anders dan de gemiddelde Nederlander zullen denken, en minder geneigd zijn te geloven in het concept van de heilige koe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:55
Rezania schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:23:
[...]

Goede deal, maar dat is nog niet eens de helft van de DLC. :D 8)7

Hoop dat ze bij CS2 toch wel wat rustiger aan gaan doen met DLC, misschien de DLC zelf groter maken. Als die content packs kunnen me niet echt boeien als er maar 5 gebouwen in zitten.
Denk voor de meeste wel een prima deal die alvast willen ruiken aan cs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Zou de release van CS2 in gevaar zijn door Unity's gedrag? Is het te laat om te zeggen we gaan overstappen naar iets anders?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 25-08 09:23
JinShepard schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:28:
Zou de release van CS2 in gevaar zijn door Unity's gedrag? Is het te laat om te zeggen we gaan overstappen naar iets anders?
Unity is al terug op zijn woorden gekomen. Lijkt me ook zeer sterk dat ze nu nog even kunnen gaan afdwingen dat Paradox per installatie van CS2 moet gaan betalen terwijl de eerdere overeenkomst daar niks over stelde.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
Rezania schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:01:
[...]

Unity is al terug op zijn woorden gekomen. Lijkt me ook zeer sterk dat ze nu nog even kunnen gaan afdwingen dat Paradox per installatie van CS2 moet gaan betalen terwijl de eerdere overeenkomst daar niks over stelde.
Tweakers post zelf er ook al een artikel over dat unity excuses aanbiedt.
nieuws: Unity belooft verandering controversiële prijzensysteem en biedt excu...

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- …

Viel mij ook op. Vooral het gebrek aan een spitsuur, en ik hoorde ook een YouTuber vermelden dat hij nog niet echt een spitsuur had gemerkt.

Vermoedelijk heeft het ook te maken met de bèta versie, hopelijk. Wellicht gaan we meer te weten komen in de volgende reeks van video's.

Er is deze week wel weinig om CS2 te doen, zeker nu de feature highlights enzo zijn afgelopen. Het valt zo een beetje stil kort voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Als je leest naar de top comment is het geen excuus, daarom twijfelde ik. Edit, bah die post kan ik niet meer vinden, daar stond het goed verwoord. |:( was een +3 post maar die is er niet eens meer.

[ Voor 9% gewijzigd door JinShepard op 18-09-2023 17:08 ]

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
JinShepard schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:28:
Het laatste sowieso. Het eerste betwijfel ik. Unity maakt hierin geen sterke case, aangezien zij eenzijdig de terms of agreement hebben aangepast en dit op oudere builds zouden willen laten gelden. Paradox Interactive is groot genoeg om dit aan te vechten. Juridisch gaat dit namelijk geen stand houden.

Wel is het denk ik een interessante wending voor een eventuele Cities: Skylines III. Het zou goed kunnen dat er in de toekomst voor een andere engine gekozen gaat worden door de rare sprongen welk Unity maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Ze gaan sowieso releasen op Unity, maar voor de toekomst is het onzeker:

https://twitter.com/ColossalOrder/status/1702638723697955327

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
psychodude schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:43:
[...]

Het laatste sowieso. Het eerste betwijfel ik. Unity maakt hierin geen sterke case, aangezien zij eenzijdig de terms of agreement hebben aangepast en dit op oudere builds zouden willen laten gelden. Paradox Interactive is groot genoeg om dit aan te vechten. Juridisch gaat dit namelijk geen stand houden.

Wel is het denk ik een interessante wending voor een eventuele Cities: Skylines III. Het zou goed kunnen dat er in de toekomst voor een andere engine gekozen gaat worden door de rare sprongen welk Unity maakt.
CS3? Dat is dus in 2033. Eerst maar eens kijken op Unity dan uberhaupt nog bestaat. :+

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Ik hoopte al dat ze voor cs2 iets anders kozen ivm met waar ik veel last van had met cs1, geluid dat stotterde met 3 compleet verschillende pcs(ook endless legends had er last van) en prestatie dat gebrekkig was.

De filmpjes van de laatste weken overtuigen me ook niet in prestatie. Ik zie best veel fps drops en soms rare shimmers vooral met schaduwen bij voetgangers en autos. Maar goed, oude build gebruikte ze ervoor dus we gaan het zien!! Cs3 op unreal engine 7? Volgens mij kan dat machtig mooi worden.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Er staat weer een livestream op het programma, met als thema: We love public transport!

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem05
Flying Hawkic schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:51:
[...]
Blijkbaar zijn er geen contour lines in de game... hopelijk komt dat toch tegen de release. Dat is toch een belangrijke guideline bij het bouwen vind ik.
Ze (contourlijnen) lijken er inmiddels in te zitten, als ik de livestream zie d:)b
Het lijkt er op dat ze die na de vele opmerkingen en verzoeken hierop snel hebben geïmplementeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

jochem05 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:07:
[...]

Ze (contourlijnen) lijken er inmiddels in te zitten, als ik de livestream zie d:)b
Het lijkt er op dat ze die na de vele opmerkingen en verzoeken hierop snel hebben geïmplementeerd.
Jep, ongeveer 30 minuten in de livestream hebben ze het erover. Goed dat die weer terug zijn, hopelijk kun je ze ook zien als je wegen bouwt.

EDIT: Nevermind, dat is dus ook mogelijk, ze hadden gewoon de knop niet aanstaan in de stream.

[ Voor 9% gewijzigd door MatHack op 20-09-2023 16:03 ]

There's no place like 127.0.0.1

jochem05 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:07:
[...]

Geen contourlijnen zou toch echt problematisch zijn. Ik (en wellicht vele anderen) bepaal op basis van de contourlijnen hoe ik wegen ga bouwen. Blij dat ze hebben geluisterd. Alleen vraag ik mij af of ze het sowieso hadden gepland, dan wel hebben geïmplementeerd na de feedback.

• PB-powell
  • Laatst online: 21:36
Flying Hawkic schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:40:
[...]

Geen contourlijnen zou toch echt problematisch zijn. Ik (en wellicht vele anderen) bepaal op basis van de contourlijnen hoe ik wegen ga bouwen. Blij dat ze hebben geluisterd. Alleen vraag ik mij af of ze het sowieso hadden gepland, dan wel hebben geïmplementeerd na de feedback.
Ik gok het eerste, vergeet niet dat het nog een maand duurt voor het spel uit is en het nog altijd beta builds zijn.

Enerzijds zorgen al deze early content ervoor dat men hyped raakt maar ook dat iedereen snel op het negatieve duikt terwijl het spel nog niet af is.
Ik heb er in ieder geval veel vertrouwen in en een klein voordeel dat ik de laatste dagen oktober vrij ben :)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PB-powell schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:50:
[...]

Ik gok het eerste, vergeet niet dat het nog een maand duurt voor het spel uit is en het nog altijd beta builds zijn.

Enerzijds zorgen al deze early content ervoor dat men hyped raakt maar ook dat iedereen snel op het negatieve duikt terwijl het spel nog niet af is.
Ik heb er in ieder geval veel vertrouwen in en een klein voordeel dat ik de laatste dagen oktober vrij ben :)
Ja waarschijnlijk heb je gelijk. Al gepland en dan doen alsof ze naar de community luisteren :). We zullen het nooit weten natuurlijk.

Early content is leuk maar ik heb het idee dat niemand eigenlijk degelijke steden kan maken buiten CPP. Naar zijn content kijk ik echt wel uit. Volgende week woensdag het tweede deel. Dan nog een derde deel en dan zou de game uit moeten komen. Kijk er naar uit. Er zal wellicht heel wat ontbreken bij release, denk aan fietspaden, maar ook het verkleuren van de bladeren in de herfst. Het is nog hoogst onzeker dat dat erin zal zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeth
  • Laatst online: 20:53
Flying Hawkic schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:06:
[...]

Ja waarschijnlijk heb je gelijk. Al gepland en dan doen alsof ze naar de community luisteren :). We zullen het nooit weten natuurlijk.

Early content is leuk maar ik heb het idee dat niemand eigenlijk degelijke steden kan maken buiten CPP. Naar zijn content kijk ik echt wel uit. Volgende week woensdag het tweede deel. Dan nog een derde deel en dan zou de game uit moeten komen. Kijk er naar uit. Er zal wellicht heel wat ontbreken bij release, denk aan fietspaden, maar ook het verkleuren van de bladeren in de herfst. Het is nog hoogst onzeker dat dat erin zal zitten.
Ik vind overcharged egg ook niet verkeerd anders…

Vincere Per Belli

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

[...]

Het ligt er vooral aan dat ze maar een half uur voor een video krijgen. Dan moet je veel gaan knippen of je kunt maar weinig laten zien. Ik denk dat het nu vooral aan dat laatste ligt.

Al heb ik het idee dat de game toch nog wel wat verbeteringen moet krijgen in de laatste paar weken. Qua verkeer vind ik het nog steeds allemaal matig. Er is niet echt veel drukte en dat neemt meteen een heleboel uitdaging weg.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik keek nog eens naar de stream van $2.20 en er viel mij een file op:

YouTube: Cities Skylines II - There's a Lot to Talk About

Hij heeft aan één kant van de rivier een industriegebied en woningen aan de andere kant. De tijd is ongeveer half zes 's avonds dus ik neem aan dat het hier om een avondspits gaat. Dit is de enige weg (buiten een andere weg meer noordelijk) die woongebied en industriegebied verbindt en hij heeft (nog) geen openbaar vervoer op dit moment (bussen, enz.). In die omstandigheden is het dus wel mogelijk om files te krijgen.

Kijk uit naar deel twee van de streams deze woensdag.

[ Voor 3% gewijzigd door Flying Hawkic op 25-09-2023 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
[...]

Ze zeiden in de eerste CSII livestream wel expliciet dat er geen contour lines zouden zijn bij release, desondanks de feedback die ze al hadden gehad. Bij livestream deel twee waren ze toegevoegd, dus ik denk dat er in die tussentijd toch besloten is er meteen wat aan te doen, en dat dit niet vantevoren al gepland was.

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boris96 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:32:
[...]

Ze zeiden in de eerste CSII livestream wel expliciet dat er geen contour lines zouden zijn bij release, desondanks de feedback die ze al hadden gehad. Bij livestream deel twee waren ze toegevoegd, dus ik denk dat er in die tussentijd toch besloten is er meteen wat aan te doen, en dat dit niet vantevoren al gepland was.
Ah goed punt! Daar was ik mij niet van bewust. Misschien dan toch toegevoegd op basis van feedback. Wat toch uitzonderlijk is zo laat in de ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 07:58

n3z

Boris96 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:32:
[...]

Dat is wel erg netjes hoor. Geeft hoop voor de release en de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
Een grote kracht van CS-1 was de ruime mogelijkheden en goede ondersteuning van custom assets en mods en de daarmee ontstane community.

Eigenlijk heb ik op dit aspect nog weinig voorbij zien komen. Kan me voorstellen dat focus ligt op de nieuwe (main)game, maar zo in hindsight had het best een eigen feature-highlight kunnen zijn. Ben best benieuwd of ze bovenop de ruime mogelijkheden en ondersteuning voor modding nog aanvullende systemen/tooling/architectuurprincipes/etc hebben toegepast. Zoals bijvoorbeeld de theming en wat hun visie hierop is voor uitbreiding in de toekomst (door hun zelf of een community).

Of is het ondersteunen van modding zo vanzelfsprekend dat dat niet hoeft te worden toegelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

jochem05 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:49:
Een grote kracht van CS-1 was de ruime mogelijkheden en goede ondersteuning van custom assets en mods en de daarmee ontstane community.

Eigenlijk heb ik op dit aspect nog weinig voorbij zien komen. Kan me voorstellen dat focus ligt op de nieuwe (main)game, maar zo in hindsight had het best een eigen feature-highlight kunnen zijn. Ben best benieuwd of ze bovenop de ruime mogelijkheden en ondersteuning voor modding nog aanvullende systemen/tooling/architectuurprincipes/etc hebben toegepast. Zoals bijvoorbeeld de theming en wat hun visie hierop is voor uitbreiding in de toekomst (door hun zelf of een community).

Of is het ondersteunen van modding zo vanzelfsprekend dat dat niet hoeft te worden toegelicht?
Ik had ergens gelezen dat ze mods en assets vanaf dag 1 gaan ondersteunen maar dan via hen eigen platform:
https://mods.paradoxplaza.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2jyIA0eFy2VOq6KqpgXTGpYb5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbIHKvciZCWasy1c3cAiseLd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door n3z op 25-09-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
n3z schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:51:
[...]

Ik had ergens gelezen dat ze mods en assets vanaf dag 1 gaan ondersteunen maar dan via hen eigen platform:

[Afbeelding]
Welk een goede move is denk ik, gezien de integratie ingame in plaats van versnippering tussen platforms. Ik hoop dat er hiermee ook aandacht is voor de mogelijkheid om beter per map/save te kunnen gaan selecteren welke mods aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 13:31
Ik mag alsnog hopen dat ze nog wel de steam workshop gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
rejer schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:26:
Ik mag alsnog hopen dat ze nog wel de steam workshop gaan gebruiken.
Want?

Het brengt voor Paradox/CO geen directe voordelen. De fragmentatie brengt voor non Steam users ook geen voordeel.

En ook als wel Steam gebruiker, zie ik persoonlijk ook nooit graag het werken met mods uit diverse bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
psychodude schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:34:
[...]

Want?

Het brengt voor Paradox/CO geen directe voordelen. De fragmentatie brengt voor non Steam users ook geen voordeel.

En ook als wel Steam gebruiker, zie ik persoonlijk ook nooit graag het werken met mods uit diverse bronnen.
Ik denk dat 99,9% van alle relevante mods/assets op Steam te vinden waren, en de rest als WIP op Patreon of vergelijkbare platforms. Ik heb vrijwel niets dat het subscriben waard is in andere bronnen gevonden, vooral heel veel ripoffs. Daarnaast zijn features als collections, comments en required items ook gewoon een must en op het eerste gezicht niet aanwezig in de Paradox/CO mod library.

Ik zou daar zeker geen rigoureuze aanpassingen in maken als ik Paradox/CO was, don't fix what isn't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:42
Ik denk dat voor de PC spelers Steam Workshop echt wel de go to voor mods is. Het is volgens mij wel door de Paradox Mod Library te openen dat het mogelijk wordt om mods evt. beperkt toe te laten op consoles.

Ik sluit me verder volledig aan bij @Logico . (personal) collections, comments, required items, .. zijn echt zo'n belangrijke zaken om een beetje te weten welke mod/asset degelijk is van kwaliteit en ook om een beetje het overzicht te houden. In mijn laatste saves zat ik met zo onmenselijk veel extra mods/assets dat ik zonder collecties gewoon niet meer zou weten wat ik aan het doen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Logico schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:53:
[...]

Ik denk dat 99,9% van alle relevante mods/assets op Steam te vinden waren, en de rest als WIP op Patreon of vergelijkbare platforms. Ik heb vrijwel niets dat het subscriben waard is in andere bronnen gevonden, vooral heel veel ripoffs. Daarnaast zijn features als collections, comments en required items ook gewoon een must en op het eerste gezicht niet aanwezig in de Paradox/CO mod library.

Ik zou daar zeker geen rigoureuze aanpassingen in maken als ik Paradox/CO was, don't fix what isn't broken.
Veel inderdaad op Steam te vinden, ja. Maar de Steam workshop is relatief gesloten. Epic gebruikers bijvoorbeeld kunnen minder eenvoudig deze mods gebruiken.

Je krijgt dan vage third party workarounds zoals skymods om dit te omzeilen. En dat is natuurlijk weer niet in best interest voor Paradox/CO.

Don't fix what isn't broken is zeker waar. Maar in dit geval is het dus wel broken, in de zin van Steam vendor lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
psychodude schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:32:
[...]

Veel inderdaad op Steam te vinden, ja. Maar de Steam workshop is relatief gesloten. Epic gebruikers bijvoorbeeld kunnen minder eenvoudig deze mods gebruiken.

Je krijgt dan vage third party workarounds zoals skymods om dit te omzeilen. En dat is natuurlijk weer niet in best interest voor Paradox/CO.

Don't fix what isn't broken is zeker waar. Maar in dit geval is het dus wel broken, in de zin van Steam vendor lock.
Ik vind het juist wel mooi dat de concurrentie tussen bijv. Steam en Epic niet alleen maar op basis van prijs is maar dat in dit geval Steam ook waarde toevoegt aan de game doordat hun workshop zo goed werkt. Dat is voor hen een USP waarmee ze klanten aan zich binden. En in het geval van C:S of andere games waar mods/assets veel toevoegen aan een game zullen ze daarmee het grootste marktaandeel hebben. Epic Games heeft weer een andere manier om klanten te binden, namelijk met de wekelijkse gratis games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het ook wel prima als die mods gewoon via paradox lopen. De vraag is vooral hoe makkelijk dat gaat. Ik weet dat bij Steam je makkelijk vanuit github kunt werken. Ik hoop dat deel 2 dat beter kan met paradox zelf.

Voorlopig heb ik de game op steam nog gekocht voor het geval alle mods daar weer te vinden zijn. Het gedoe als je via Xbox PC Pass gaat werken en toch mods wilt gebruiken, is toch altijd wel hinderlijk. Uiteindelijk snap ik veel modmakers wel, de meeste content was gewoon op steam te vinden en daardoor was er weinig interesse om elders te gaan releasen want daar zit je community toch niet. Als het wel goed werkt via Paradox zelf, dan annuleer ik die steam versie gewoon. Dan kan ik ook nog eens via de xbox aan de gang en krijg ik wel gewoon achievements en alles. Het is even afwachten. Mocht het goed werken en de game op consoles ook gewoon mooi mods kunnen toepassen, dan zie ik best een verschuiving van Steam naar Paradox om die laatste doelgroep te bereiken. Modmakers vinden het ook vast leuk als hun mod veel gebruikers kent. Wellicht moeten ze bij Paradox nog wel nadenken over een verdienmodel, want ik denk dat je daar de komende jaren toch wel naartoe gaat met veel modding.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:20
Ik hoop dat ze het mod systeem van Farming Simulator 22 'jatten'. Dat werkt wel goed. In game, maar ook mogelijk om extern te halen.

• jochem05
Als ik het goed herinner vandaag weer nieuwe filmpjes van de YouTubers met early access? Ben benieuwd! Ik zie dat er alweer zo’n handige playlist is gemaakt: https://youtube.com/playl...71juZSdeZe&feature=shared
Er is weer een live stream aan de gang:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Console gamers moeten wat langer wachten op de game: uitgesteld naar lente 2024. De game verschijnt 24 oktober 2023 op PC.

Informatie: https://forum.paradoxplaz...e-release-window.1600203/
As work on optimization continues, we’re also updating the minimum and recommended PC specs.

[ Voor 49% gewijzigd door RobinNL op 28-09-2023 14:11 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Vanaf 19 oktober gelden er geen restricties meer!

Weer enorm genoten van de video van CPP, toch de beste in mijn ogen. Ik hoop wel echt dat ze de sneeuw nog gaan oplossen. Dat ziet er momenteel niet uit. Ook de nachtcyclus hebben we nog altijd niet gezien.
RobinNL schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:06:
Console gamers moeten wat langer wachten op de game: uitgesteld naar lente 2024. De game verschijnt eind oktober op PC.
[Twitter]
Oei, dat is een late beslissing. Die zag ik niet aankomen. Gelukkig dat de PC niet vertraagd is...

• RobinNL
Flying Hawkic schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:06:
Vanaf 19 oktober gelden er geen restricties meer!

Weer enorm genoten van de video van CPP, toch de beste in mijn ogen. Ik hoop wel echt dat ze de sneeuw nog gaan oplossen. Dat ziet er momenteel niet uit. Ook de nachtcyclus hebben we nog altijd niet gezien.
Ik heb nog niet echt tijd gehad om de video's te bekijken. Zijn er nog interessante dingen te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

RobinNL schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:10:
[...]

Ik heb nog niet echt tijd gehad om de video's te bekijken. Zijn er nog interessante dingen te zien?
Naast de contourlijnen is er ook nog een niet-rechtdoor optie toegevoegd aan de Road options (waar niet-links/rechts al bestonden). Ik heb zelf naast de officiële livestream (was beter te doen dan de vorige keer imo) ook nog Biffa, CCP en two dollars twenty (stond niet in de playlist) gekeken, CCP & 2$20 waren beiden goed te kijken. Meest interessante waren de zaken met betrekking tot de mogelijkheden van bouwen van roads en hoe vrij je nu bent.

Heb je beperkt tijd om te kijken kijk dan CCP en/of 2$20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
Die van Silvarret is ook leuk om te kijken, gaat alleen niet in op de features van de game maar gaat vooral over design.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Console gamers moeten wat langer wachten op de game: uitgesteld naar lente 2024. De game verschijnt 24 oktober 2023 op PC.
[Twitter]

[...]
Ergens balen, maar diep respect dat een uitgever/ontwikkelaar gewoon eens de tijd pakt en voor een goed product gaat, ipv vol op de deadline en iets braks opleveren.

Heb er zelf gelukkig geen last van, want PC.

WoT stats

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
psychodude schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:34:
[...]

Want?

Zal wel naast elkaar gaan draaien, want de overige games (in ieder geval Hearts of Iron en Stellaris) draaien nu overigens ook op beide als database voor mods zie ik: (naast x-aantal andere games)

Kan me niet voorstellen dat ze dat gaan veranderen, te meer ook vanwege de userbase op steam.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het via hun eigen database en mod launcher wel fijner vind werken als iets gefixed moet worden na een update, dan zijn, zeker verlaten, steam mods altijd een beetje een probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door TIGER1125 op 28-09-2023 14:42 ]

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13
[Twitter]

[...]
Recommended Spec FHD machines:
CPU: Intel® Core™ i5-12600K | AMD® Ryzen™ 7 5800X
RAM: 16 GB
GPU: Nvidia® GeForce™ RTX 3080 (10 GB) | AMD equivalent

Minimum Spec FHD machines:
CPU: Intel® Core™ i7-6700K | AMD® Ryzen™ 5 2600X
RAM: 8 GB
GPU: Nvidia® GeForce™ GTX 970 (4 GB) | AMD equivalent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:39
ik ga dit zo fantastisch vinden
Daar ben ik nu wel even mee zoet, en dan word het niet zo mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAFawU3wpy_vv9HviT34RIbhm28=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w7u1gCKTDW57zkkpWefy4zw4.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door FRANQ op 28-09-2023 15:23 ]

• n3z

n3z

doobieters schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:02:
[...]

Poeh. Dat zijn wel heftige specs voor een FHD resolutie.

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
[...]

RTX 3080 is voor 1080p met high settings.

• FRANQ
Dan hoop ik dat ik het kan spelen,🤐

Lenovo Legion 5pro
AMD Ryzen 7 5800H
GeForce RTX 3070

Speel nu cs op een 4k monitor redelijk soepel.
Weet niet of ik op volle resolutie speel, moet ik even nakijken.

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbMJSM5G2_ruWd4pUgN5OtPMcXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyM5ivymBHbGw3Gfp0EBfHaN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door FRANQ op 28-09-2023 22:17 ]

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:42
Dan gaat het volgens mij hier wel krap worden met men 2070S, zeker omdat de stap terug naar 1080p toch héél pijnlijk gaat aanvoelen.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

[...]

Kun je mij aangeven waar je vandaan hebt dat dit de FHD specs zijn, liefst met een bron? Op de Paradox website en Steam zie ik wel dezelfde specs, maar nergens staat daar dat het voor FHD is.

MatHack schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:15:
[...]

Kun je mij aangeven waar je vandaan hebt dat dit de FHD specs zijn, liefst met een bron? Op de Paradox website en Steam zie ik wel dezelfde specs, maar nergens staat daar dat het voor FHD is.
Zijn specs niet meestal voor 1080p? Ik las het ook in de Discord, maar geen idee waar de officiële bron is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FRANQ schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:03:
Dan hoop ik dat ik het kan spelen,🤐

Lenovo Legion 5pro
AMD Ryzen 7 5800H
GeForce RTX 3070

Speel nu cs op een 4k monitor redelijk soepel.
Weet niet of ik op volle resolutie speel, moet ik even nakijken.

Edit:
[Afbeelding]
Ik heb dezelfde laptop... Ben ook benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FRANQ schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:22:
ik ga dit zo fantastisch vinden
Daar ben ik nu wel even mee zoet, en dan word het niet zo mooi.

[Afbeelding]

[YouTube: Mixed-use and Roundabouts in Cities Skylines 2!]
Inderdaad. Wegen bouwen zit er zoveel makkelijker en sneller uit!

Ik zag op een stream wel dat je het verbod om rechtdoor te gaan niet per rijstrook kan doen. Dat is wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Flying Hawkic schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:47:
[...]

Zijn specs niet meestal voor 1080p? Ik las het ook in de Discord, maar geen idee waar de officiële bron is.
Voor de minimal specs kan ik nog inkomen dat het op 1080p is gebaseerd, maar de recommended lijkt met hoger te liggen. En dan kijk ik alleen naar de grafische kaart. De CPU/RAM zijn natuurlijk veel meer van belang voor de simulatie zelf, dus die sprong snap ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02
Ik heb nog niet gepreordered, wil eerst de echte reviews afwachten waar we hopelijk ook wat meer te zien krijgen over performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Laatst online: 20:26
Bij mij helaas niets anders, een 3600 ryzen met een 1060, ram is het probleem niet.

Wat ik eigenlijk nog niet zie maar wel zou willen zien: sloten, grachten, kanalen al dat soort zaken zodat je een park ook kan voorzien van een vijver. Daarvoor moet je voor mijn idee nog heel moeilijk doen, terwijl je het ook zou kunnen benaderen als en weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
cracking cloud schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:13:
Ik heb nog niet gepreordered, wil eerst de echte reviews afwachten waar we hopelijk ook wat meer te zien krijgen over performance.
Er is ook geen reden om hem te pre-orderen. Enige reden om het te doen is omdat je nu het geld wil uitgeven en het straks gevoelsmatig "gratis" krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Ja, of pre-install zodat je vanaf minuut 1 kan spelen, maar weet niet of dat überhaupt mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
MatHack schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:15:
[...]

Dit is aangegeven op de FAQ pagina op het forum, zie https://forum.paradoxplaz...lease-window-faq.1600202/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:45:
[...]

Er is ook geen reden om hem te pre-orderen. Enige reden om het te doen is omdat je nu het geld wil uitgeven en het straks gevoelsmatig "gratis" krijgt.
Je krijgt toch een preorder bonus in de vorm van items? Of is dat enkel als je de deluxe versie neemt?

Bovendien kan je preloaden in principe, voor wat het waard is natuurlijk.

In ieder geval, er is ook een reden om niet te preorderen want je kan altijd je geld terug krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Flying Hawkic schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:00:
[...]

Je krijgt toch een preorder bonus in de vorm van items? Of is dat enkel als je de deluxe versie neemt?

Bovendien kan je preloaden in principe, voor wat het waard is natuurlijk.

In ieder geval, er is ook een reden om niet te preorderen want je kan altijd je geld terug krijgen.
Met een pre-order krijg je landmark buildings en een exclusieve map.
Onderscheid je stad met 9 unieke gebouwen die zijn gebaseerd op beroemde bezienswaardigheden uit de hele wereld. Inclusief een kaart die is gebaseerd op de geografie van Tampere, waar Colossal Order is gevestigd.
https://store.steampowere...49230/Cities_Skylines_II/

Bij de Ultimate Edition krijg je de Expansion Pass.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBVRWD8YfckBhfNVgFpHp_vpnEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dpLn4de5hhg94MbOtBjAVPKp.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door RobinNL op 29-09-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
RobinNL schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:13:
[...]

Owh, ik dacht dat dit ook bij de ultimate hoorde. Gezien alles wat daarboven staat met de ultimate edition te maken had. Maar ik zie inderdaad dat het een eigen kopje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
RobinNL schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:13:
[...]

[...]

https://store.steampowere...49230/Cities_Skylines_II/

Bij de Ultimate Edition krijg je de Expansion Pass.
[Afbeelding]
Ah dus de DLC gaat in ieder geval door tot Q2 2024, hebben we nog even tijd om te sparen voor computer die deze game fatsoenlijk kan draaien. :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 22:15
Ik kan de ultimate edition voor de Ps5 zo niet vinden als hard copy. Alleen in de store staat hij aangekondigd. Hier op tweakers.net kom je als je de ultimate edition aanklikt op de deluxe edition uit.. Iemand die weet als die überhaupt uitkomt als hard copy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
markie1985 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:25:
Ik kan de ultimate edition voor de Ps5 zo niet vinden als hard copy. Alleen in de store staat hij aangekondigd. Hier op tweakers.net kom je als je de ultimate edition aanklikt op de deluxe edition uit.. Iemand die weet als die überhaupt uitkomt als hard copy?
Waarschijnlijk is de Ultimate Edition enkel digitaal.

Maar ik zie zowel een Day One, Deluxe als een Premium Edition voor consoles. Wat is wat? 8)7

Day One: https://www.bol.com/nl/nl...ion-ps5/9300000152572677/
Deluxe: https://www.bol.com/nl/nl...ion-ps5/9300000152572691/
Premium: https://www.gamemania.nl/...kylines-2-premium-edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie1985
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 22:15
RobinNL schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:35:
[...]

Waarschijnlijk is de Ultimate Edition enkel digitaal.

Maar ik zie zowel een Day One, Deluxe als een Premium Edition voor consoles. Wat is wat? 8)7

Day One: https://www.bol.com/nl/nl...ion-ps5/9300000152572677/
Deluxe: https://www.bol.com/nl/nl...ion-ps5/9300000152572691/
Premium: https://www.gamemania.nl/...kylines-2-premium-edition
Deluxe en premium is het zelfde dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11
markie1985 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:51:
[...]

Deluxe en premium is het zelfde dacht ik
https://en.number13.de/ci...ions-and-pre-order-bonus/
Premium is alleen fysiek en heeft wat extras:
This limited version contains all the content of the Ultimate Edition plus:

Cities: Skylines II - Steelbook Edition
Double sided Cities: Skylines map (for drawing)
2 special pens to draw on the map (ink can be wiped off)

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Redax schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:46:
[...]

Ah dus de DLC gaat in ieder geval door tot Q2 2024, hebben we nog even tijd om te sparen voor computer die deze game fatsoenlijk kan draaien. :)
In bredere zin zal DLC vermoedelijk de komende minimaal 5 jaar nog wel uitgebracht gaan blijven worden. Dus tijd zat voor de nieuwe hardware :+.

Ben zelf inderdaad ook wel benieuwd qua performance. Qua CPU en RAM zit ik wel goed. 5800x, 64GB RAM.
Mijn GPU is wat meer gedateerd, 1660 Ti.

Nog enkele weken en we kunnen het gaan ervaren :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
Redax schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:46:
[...]

Ga er gerust van uit dat die DLC doorgaat tot ver richting de 2030 :p Moet zeggen het staat mij wel een beetje tegen nu ik dat roadmap plaatje zie. Hoe enthousiast ik ook ben over hoe de game er nu uitziet. Dit gaat weer op z'n paradox 8 DLC / pack / storyline per jaar worden. Waar na 2 jaar je al 250 euro kan uitgeven aan DLC (of dat al hebt gedaan als je alles direct koopt).

Ik weet niet wat het antwoord is of een betere oplossing. Persoonlijk weet ik wel dat na CK2, CK3, EU4, HoI4, CS1 dit verdienmodel me meer en meer tegen begint te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
!GN!T!ON schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:20:
[...]

Ga er gerust van uit dat die DLC doorgaat tot ver richting de 2030 :p Moet zeggen het staat mij wel een beetje tegen nu ik dat roadmap plaatje zie. Hoe enthousiast ik ook ben over hoe de game er nu uitziet. Dit gaat weer op z'n paradox 8 DLC / pack / storyline per jaar worden. Waar na 2 jaar je al 250 euro kan uitgeven aan DLC (of dat al hebt gedaan als je alles direct koopt).

Ik weet niet wat het antwoord is of een betere oplossing. Persoonlijk weet ik wel dat na CK2, CK3, EU4, HoI4, CS1 dit verdienmodel me meer en meer tegen begint te staan.
Ban CS1 heb ik alleen gekocht wat me de moeite waard lijkt. Zo heb ik uiteindelijk toch wel veel, maar de radio stations laat ik links liggen. Als ook diverse kleine dlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag een video van een kritische Youtuber Move The Mouse. Over het algemeen is hij niet bepaald positief over de game momenteel, vooral dan wat betreft de weerseffecten en andere zaken, namelijk dat Amerikaanse huizen geen garages hebben, het gebrek aan het gebruik van parking bij commercial lots, het teveel een motoren,....

Een andere Youtuber Codiak heeft een video gepubliceerd dat het verhogen van de systeemvereisten wellicht te maken heeft met sneeuw. Als ik het goed begrijp zaten de weerseffecten al eerder in de game maar zijn er die uit gehaald voor de early access streams. Het zit er dus in, maar de vraag is of het nog voldoende geoptimaliseerd geraakt voor release. Ik vermoed dat ze het niet verder konden optimaliseren op dit moment en daarom de systeemvereisten hebben verhoogd.

Wel interessant aan de video van Move The Mouse is dat er weer een file te zien is (geen OV op dit moment). Eerst zegt hij dat het door een verkeersongeluk komt (wat niet klopt) en helaas laat hij niet zien of de verkeerslichten in plaats van een rotonde de file kunnen oplossen:

En ook op dit moment:

[ Voor 13% gewijzigd door Flying Hawkic op 02-10-2023 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 05:01
!GN!T!ON schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:20:
[...]

Ik heb er een haat/liefde verhouding mee. DLC dat echt nieuwe functionaliteit toevoegt (bijv. ship designer in HOI4) houden me veel langer betrokken met een spel, waardoor ik het geld (zelfs full price) er voor mijn gevoel wel uit haal.

Ook vind ik het wel leuk om door de jaren heen een spel te zien groeien en dat doet Paradox m.i. nog best goed, zeker met de modding support er nog bij. Prima verdienmodel als je jaarlijks 2 tientjes per spel opzij kan leggen.

Kijkende naar Cities Skylines 2 lijkt het basisspel al fors uitgebreider dan dat deel 1 destijds was, dus zonder DCL en dat stemt me redelijk positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is trouwens de Youtuber die zijn FPS aan heeft staan rechtsboven. Hij zou een RTX 3080 hebben volgens Codiak en je ziet de FPS rond de 27-40 hangen. Natuurlijk weten we niet op welke resolutie hij speelt en welk impact opnemen op de prestaties heeft. Ook zie je dat de game vooral GPU bound is in plaats van CPU bound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Zolang je DLC voor een schappelijke prijs in een keer kan kopen, vind ik het prima.

Zodra je GTA-V Online gespeeld heb, en die DLC wilt aanschaffen met echt geld, weet je pas hoe het voelt om afgezet te worden.

Bijvoorbeeld de Itali GTO Stinger TT kost 2.380.000 GTA$.
De performance upgrade die je dan toch echt erbij wilt kost 1.418.000 GTA$.
Armor Upgrade 100% $50,000
Armor Plating $150,000
Race Brakes $35,000
Carbon GT Bumper $7,400
Secondary GT Diffuser $15,300
Secondary Exclusive Skirts $22,825
Secondary GT Race Splitter $5,600
Exclusive Secondary Wing $18,000
Secondary Sunstrip $1,600
Race Suspension $4,600
Race Transmission $40,000
Turbo Tuning $50,000
EMS Upgrade, Level 4 $33,500
Titanium Performance Exhausts $12,000
Carbon GT Grille $4,100
Carbon GT Hood $14,650
Missile Lock-on Jammer $400,000
Remote Control Unit $235,000
Xenon Lights $7,500
Fade Away Livery $25,650
Limo window tint $5,000

Totaal 4.935.725 GTA$

Je kunt shark cards kopen voor ingame GTA$.
De dichtsbijzijnde sharkcard is de WHALE sharkcard, die is ingame 4.250.000 GTA$ waard.
Kost een whopping €37,99!!!

En dan heb je 1 auto uit de DLC.

In de DLC zitten 14 voertuigen, wapens, honderden kledingstukken, allemaal betaald voor absurde bedragen.

Wees blij dat je voor 20 of 30 euro een complete DLC hebt, en niet per gebouw/feature 2-5 euro moet betalen.

Disclaimer, ik speel GTA om bovenstaande reden al zeker 2 jaar niet meer.
Mogelijk is het ondertussen iets verbeterd, maar ik ben bang van niet.

[ Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 02-10-2023 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FRANQ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:19:
Zolang je DLC voor een schappelijke prijs in een keer kan kopen, vind ik het prima.

Zodra je GTA-V Online gespeeld heb, en die DLC wilt aanschaffen met echt geld, weet je pas hoe het voelt om afgezet te worden.

Bijvoorbeeld de Itali GTO Stinger TT kost 2.380.000 GTA$.
De performance upgrade die je dan toch echt erbij wilt kost 1.418.000 GTA$.
Armor Upgrade 100% $50,000
Armor Plating $150,000
Race Brakes $35,000
Carbon GT Bumper $7,400
Secondary GT Diffuser $15,300
Secondary Exclusive Skirts $22,825
Secondary GT Race Splitter $5,600
Exclusive Secondary Wing $18,000
Secondary Sunstrip $1,600
Race Suspension $4,600
Race Transmission $40,000
Turbo Tuning $50,000
EMS Upgrade, Level 4 $33,500
Titanium Performance Exhausts $12,000
Carbon GT Grille $4,100
Carbon GT Hood $14,650
Missile Lock-on Jammer $400,000
Remote Control Unit $235,000
Xenon Lights $7,500
Fade Away Livery $25,650
Limo window tint $5,000

Totaal 4.935.725 GTA$

Je kunt shark cards kopen voor ingame GTA$.
De dichtsbijzijnde sharkcard is de WHALE sharkcard, die is ingame 4.250.000 GTA$ waard.
Kost een whopping €37,99!!!

En dan heb je 1 auto uit de DLC.

In de DLC zitten 14 voertuigen, wapens, honderden kledingstukken, allemaal betaald voor absurde bedragen.

Wees blij dat je voor 20 of 30 euro een complete DLC hebt, en niet per gebouw/feature 2-5 euro moet betalen.
Dat verklaart bij mij ineens waarom GTA6 zo lang op zich laat wachten.

Laten we hopen dat Paradox deze kant niet op gaat. Ik heb geen problemen met DLC zolang het goede content voor een redelijke prijs is. Bovendien hebben ze bij C:S1 regelmatig een gratis update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Flying Hawkic schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:55:

Wel interessant aan de video van Move The Mouse is dat er weer een file te zien is (geen OV op dit moment). Eerst zegt hij dat het door een verkeersongeluk komt (wat niet klopt) en helaas laat hij niet zien of de verkeerslichten in plaats van een rotonde de file kunnen oplossen:
Weet even niet meer welke vid het was, maar iemand die de standaard interchange verwijderd had om hier zelf iets van te willen maken had ook wat flinke traffic problemen gecreëerd.

Aangezien echt high density vooralsnog ontbreekt, kan ik mij indenken dat bij video nummer 3 we mogelijk meer mensen tegen traffic problemen aan gaan zien lopen.

Adequaat OV helpy vermoedelijk wel de impact sterk te beperken. Capaciteit van OV is vrij realistisch. Dan hangt het dus met name af waar je bereikbaarheid is vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

Flying Hawkic schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:18:
Dit is trouwens de Youtuber die zijn FPS aan heeft staan rechtsboven. Hij zou een RTX 3080 hebben volgens Codiak en je ziet de FPS rond de 27-40 hangen. Natuurlijk weten we niet op welke resolutie hij speelt en welk impact opnemen op de prestaties heeft. Ook zie je dat de game vooral GPU bound is in plaats van CPU bound.

[YouTube: Cities Skylines 2 BETA EP2: City is Getting Bigger]
Oeff. Mijn 3060TI is nu al aan het huilen. Ik speel alles standaard op 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Neem aan dat zo’n beta build waar ze nu op spelen nog niet helemaal geoptimaliseerd is en bv nog allerlei debugging dingen aan heeft staan wat de performance negatief beïnvloedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castor385
Ik neem aan dat ze die debugging statements er automatisch tijdens het maken van een build uit halen. Als ze in deze fase nog moeten optimaliseren dan gaat er niet heel veel meer uit komen. Tenminste dat was mijn ervaring toen ik nog voor een game studio werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Castor385 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:49:
Ik neem aan dat ze die debugging statements er automatisch tijdens het maken van een build uit halen. Als ze in deze fase nog moeten optimaliseren dan gaat er niet heel veel meer uit komen. Tenminste dat was mijn ervaring toen ik nog voor een game studio werkte.
Wat bedoel je precies? Kan je ons wat meer inzicht geven in wat er in deze fase gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castor385
Voor ons was dat zo veel mogelijk bugs eruit krijgen en zorgen dat marketing de spullen kreeg die ze nodig hadden. Nog net even die laatste feature afronden en vooral met z’n allen testen testen testen.
Hoe dat bij colossal order gaat weet ik natuurlijk niet. In de laatste jaren is er natuurlijk weer veel veranderd en ik zit ook al een hele tijd niet meer in deze tak van sport.

De stress nam behoorlijk toe ook. Wat gaan de gamers er van vinden? hebben we het wel goed gedaan? Hadden we misschien toch die ene feature wel moeten doen en deze niet? Gaan de systemen het houden?

[ Voor 20% gewijzigd door Castor385 op 02-10-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
[...]

Wow, op 1080 toch? Ik speel in 1440p. Daar sta je dan met je 'high end'build, met een 6900xt maar 1 treedtje boven recommended. Best fors IMO.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Blijkbaar zijn de indicators voor de delta van inwoners en geld veranderd van geld naar pijltjes omhoog/omlaag, getallen staan nog wel in een tooltip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Ja zag het ook. Onhandig. Wil het liever meteen zien ipv weer extra handeling doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:07:
Blijkbaar zijn de indicators voor de delta van inwoners en geld veranderd van geld naar pijltjes omhoog/omlaag, getallen staan nog wel in een tooltip.
Oei helemaal onhandig. Slechte keuze. Simpel is niet altijd beter.

Ik heb de stream nog niet gekeken (ga ik nog doen) maar hebben we al wat verbeteringen aan sneeuw gezien? Of de nachtmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Flying Hawkic schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:45:
[...]

Oei helemaal onhandig. Slechte keuze. Simpel is niet altijd beter.

Ik heb de stream nog niet gekeken (ga ik nog doen) maar hebben we al wat verbeteringen aan sneeuw gezien? Of de nachtmodus?
Geen sneeuw deze keer in de stream en ze zeiden ergens tijdens de stream dat ze zonder nacht spelen, zodat alles er beter uitzag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
MatHack schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:07:
Suboptimale design keuze naar mijn idee.

Voor population maakt het weinig uit. Voor finances is het fijn om direct inzichtelijk te hebben. Maakt het makkelijker om in te schatten wat de impact van sommige beslissingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik vind het jammer dat fietspaden er niet inzitten vanaf het begin. Ik heb wel early access gekocht maar niet premium. Ik wil fietspaden en fietsers en hopelijk zijn die dan ook een stuk handiger dan in cities skyliens 1 waar ik het moeilijk vond om vrijliggende fietspaden aan wegen met fietsstroken te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sirdanilot schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 00:14:
Ik vind het jammer dat fietspaden er niet inzitten vanaf het begin. Ik heb wel early access gekocht maar niet premium. Ik wil fietspaden en fietsers en hopelijk zijn die dan ook een stuk handiger dan in cities skyliens 1 waar ik het moeilijk vond om vrijliggende fietspaden aan wegen met fietsstroken te verbinden.
Ik ook. Laat ons hopen dat het in een gratis update komt, hopelijk nog dit jaar :). Dat is toch de belangrijkste feature die compleet mist, vind ik. Daarom ga ik na launch vooral met het US thema spelen denk ik, want het voelt toch echt vreemd om een EU stad te maken zonder fietspaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Misschien komt dat in een After dark achtige DLC?

Net als CS1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
FRANQ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:38:
Misschien komt dat in een After dark achtige DLC?

Net als CS1
Hopelijk dan wel met fietslampjes ook, anders boete voor alle cims. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Korte nieuwe video:

City starter tutorial. Ben benieuwd of er nog meer soortgelijks komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

psychodude schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:43:
Korte nieuwe video:
[YouTube: How to: Start Your City by Timeister | Tutorials | Cities: Skylines II]

Wordt letterlijk aan het einde van de video gezegd dat er meer tutorials volgen, ben benieuwd wat de frequentie wordt. Qua marketing vind ik het een beetje raar lopen, eerst 13 weken aan dev diaries, daarna is het grotendeels stil, met alleen de livestreams en elke twee weken een 30 min video van YouTubers met restricties op wat getoond mag worden. Mijns inziens is dat een goede manier om de hype van dev diaries te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
MatHack schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:28:
[...]

Wordt letterlijk aan het einde van de video gezegd dat er meer tutorials volgen, ben benieuwd wat de frequentie wordt. Qua marketing vind ik het een beetje raar lopen, eerst 13 weken aan dev diaries, daarna is het grotendeels stil, met alleen de livestreams en elke twee weken een 30 min video van YouTubers met restricties op wat getoond mag worden. Mijns inziens is dat een goede manier om de hype van dev diaries te killen.
Ah, laatste stukje gemist. Bij de "that's it" was ik overgestapt :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psychodude schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:43:
Korte nieuwe video:
[YouTube: How to: Start Your City by Timeister | Tutorials | Cities: Skylines II]

Wat niet in de tutorial wordt gezegd maar wat ik persoonlijk wel altijd doe: check de kaart met de natuurlijke bronnen, windrichting en de topografie (contour lines) alvorens te bepalen waar je wel of niet wegen gaat bouwen. In mijn logica moet er altijd een reden zijn waarom op een bepaalde plaats een weg ligt. Je ziet in de tutorial dat hij later pas de kaart met de natuurlijke bronnen checkt en dan realiseert dat hij industrie over grondwater heeft gebouwd. Geen ramp natuurlijk, maar best om het op voorhand te checken.

Ik probeer de bestaande topografie en bossen (zeker nu bomen tijd nodig hebben om te groeien) te respecteren, terwijl ik zie dat de meeste streamers gewoon grof aan de slag gaan met alles plat te maken, dat neemt een deel van de uitdaging weg. Vind het ook vreemd dat landscaping gratis is.
Pagina: 1 ... 7 ... 61 Laatste