Ik ben benieuwd naar jullie gedachtes. Ik heb nu een aantal video’s tot Grand Village bekeken, maar zie eigenlijk nog nauwelijks (auto)verkeer. Voor mijn gevoel wordt er veel minder (of minder tegelijkertijd) autoverkeer gegeneerd, maar kan nog niet ontdekken waar dat door komt.
- Is dat omdat er nog gewoon heel weinig inwoners zijn in deze steden?
- heeft het nieuwe tijdeenheid (dag/nacht cyclus) tot gevolg dat er minder verplaatsingen tegelijkertijd zijn dan in CS1?
- wordt er meer gelopen, bijvoorbeeld omdat er geen of alleen dure parkeervoorzieningen zijn?
- voelt het als minder verkeer omdat het verkeer zich slimmer verplaatst (Traffic AI)?
- …
Je zou zeggen dat een huishouden gedurende de dag naar School, naar Werk, naar een Winkel, naar een park gaat en dan zo nu en dan de auto pakt. Met een paar duizend inwoners zou je dan wel wat drukte verwachten.
Of heb ik toevallig die filmpjes bekeken waar het autoverkeer heel beperkt is?
- Is dat omdat er nog gewoon heel weinig inwoners zijn in deze steden?
- heeft het nieuwe tijdeenheid (dag/nacht cyclus) tot gevolg dat er minder verplaatsingen tegelijkertijd zijn dan in CS1?
- wordt er meer gelopen, bijvoorbeeld omdat er geen of alleen dure parkeervoorzieningen zijn?
- voelt het als minder verkeer omdat het verkeer zich slimmer verplaatst (Traffic AI)?
- …
Je zou zeggen dat een huishouden gedurende de dag naar School, naar Werk, naar een Winkel, naar een park gaat en dan zo nu en dan de auto pakt. Met een paar duizend inwoners zou je dan wel wat drukte verwachten.
Of heb ik toevallig die filmpjes bekeken waar het autoverkeer heel beperkt is?