Ten aanzien van pets, denk dat er meerdere zaken zijn welk inderdaad gedaan kan worden binnen het kader van cities skylines met huisdieren en dieren in bredere zin.
Dierentuinen is een gegeven gezien CS1, en hoop zeker dat dit terugkeert.
Maar daarnaast bijvoorbeeld ook mogelijkheid voor straathonden/katten, ongedierte en bijgaande asiels, ongedierte bestrijding, overlast en impact op gezondheid bijvoorbeeld.
Zien waar de devs in de toekomst mogelijk mee komen.
Voor wat betreft het volgen van de Cims vind ik dit soort dingen zelf altijd wel leuk. Vraag mij overigens wel af wat de snelheid gaat zijn waarmee Cims opgroeien:
Op 3:18 binnen de dev video zien we een shot van Nova Linas, follow Cim:
Mar 2027 Birth
Op dit moment binnen de vid is het Apr 2031:
Nova Linas Adult, Educated, Employee, Wealthy.
Met 4 jaar is de Cim kennelijk volwassen geworden, opgeleid, aan een baan gekomen en vermogend geworden.
Ik weet niet goed wat de levensverwachting voor een Cim zal zijn. 4 jaar is op gamespeed 1 natuurlijk redelijk wat speeluren. Maar binnen een wat langere speelsessie doorloopt een Cim kennelijk toch redelijk wat levensfasen. Ik vraag mij af in wat voor een mate je dit dan ook nog "actief" meekrijgt.
Followed Cims bijvoorbeeld lijken daar dus o.a. invulling te gaan geven.
Ik denk dat echt belangrijk het niet gaat zijn. Meer een alternatieve informatiebron. Maar in CS1 had ik zelf een soort Chirper blindheid. Drong vrijwel nooit tot me door wat Chirper aangaf.