• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:50
Ik moet zeggen, maar misschien dat het komt omdat ik dus zo 'weinig' mods draai, dat ik geen last heb van crashes of lange laadtijden. Ik zit nog aan dezelfde laadtijden als voor de update, die al niet lang waren.

Sterker nog, ik kan binnen 10 sec na het opstarten van de game al wel spelen.

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:21
JelleDJs schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:06:
Ik moet zeggen, maar misschien dat het komt omdat ik dus zo 'weinig' mods draai, dat ik geen last heb van crashes of lange laadtijden. Ik zit nog aan dezelfde laadtijden als voor de update, die al niet lang waren.

Sterker nog, ik kan binnen 10 sec na het opstarten van de game al wel spelen.
10 seconden? Ik heb tot nu toe 51 minuten gehaald tot de crash en dan zit ik nog niet eens in het hoofdmenu haha. Ik moet even zin en tijd maken om mn modlist op te schonen maar dat eerste ontbreekt het tot op heden aan.

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 22:19
Daarom had ik er ook bij gezet werkt als op de zelfde manier als :)

Maar balen dat je alleen maar sneller crashed. Al in skyve gekeken in je logs? En gekeken of je mods hebt die attention vereisen?

• Fryskje
Oh dat heb ik verkeerd gelezen haha excuus.

Ik ga vant weekend er weer eens rustig naar kijken of ik het draaiend kan krijgen.

• JelleDJs
Fryskje schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:51:
[...]

10 seconden? Ik heb tot nu toe 51 minuten gehaald tot de crash en dan zit ik nog niet eens in het hoofdmenu haha. Ik moet even zin en tijd maken om mn modlist op te schonen maar dat eerste ontbreekt het tot op heden aan.
Jouw game duurt 51 minuten om dingen te doen en dan zit je niet eens in-game?
Kijk, de 10 seconden is wellicht overdreven kort, maar zo voelt het wel bijna. Maar als ik langer dan een paar min. zou moeten wachten voor het laden, dan zou ik al denken dat er iets mis is en het spel stoppen en opnieuw proberen.

• Fryskje
Ja dat is nu, al las ik net op discord dat er een hotfix uitgebracht is dus ben benieuwd.
Normale laad tijd was ongeveer 10 minuten

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
Mijn laadtijd was ook fors. Binnenste ring ging tot 60% en daarna duurde het heel lang.
Met de hotfix laadde hij zeker sneller. Wel voor het eerst sinds tijden een crash to desktop gehad. Geen idee of een met ander te maken heeft. Vanavond nog maar eens gaan spelen.

Ik baal er vooral van dat de laatste creator packs niet in de aanbieding zijn gekomen. Wil ejgelijk die stations en vooral de voetgangers bruggen wel hebben!
Fryskje schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:26:
Ja dat is nu, al las ik net op discord dat er een hotfix uitgebracht is dus ben benieuwd.
Normale laad tijd was ongeveer 10 minuten
Gaat bij mij weer als vanouds wat laadtijden betreft. Ik krijg nog wel het e.e.a. aan foutmeldingen maar ik kan gewoon mn stad laden en spelen.

Only fools are enslaved by time and space.

Heeft er iemand recente ervaring met CS:2 op Geforce now? Ik loop nu constant tegen het probleem aan dat ik te weinig schijfruimte heb (10gb max ). Als je veel DLC's hebt zit je daar zo aan.

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
LoneRanger schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:52:
[...]

Gaat bij mij weer als vanouds wat laadtijden betreft. Ik krijg nog wel het e.e.a. aan foutmeldingen maar ik kan gewoon mn stad laden en spelen.
Hier gaat het ook weer als vanouds. 12 minuten laden met 400 mods en geen foutmeldingen gelukkig.

Moet zeggen dat ice flake het wat dat betreft super doet! Fout gemaakt, patch maken om het op te lossen en ook een uitleg wat er ongeveer aan de hand was en wat ze doen om het te proberen te voorkomen.

• Bartvw
Ik ben er nog niet helemaal ingedoken, maar zag in een van de filmpjes van Biffa dat hij nodes kon maken (zodat de a-symmetric roads logischer zijn). Dat deed hij dus met de Network-tools mod, zoals we die ook uit CS1 kennen: NetworkTools - Paradox Mods
Heb hem nu alleen nog gebruikt voor extra (en verwijderen) van nodes. Maar zitten ook weer de slope-curve optie in!

• Fryskje
Bartvw schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 13:22:
Ik ben er nog niet helemaal ingedoken, maar zag in een van de filmpjes van Biffa dat hij nodes kon maken (zodat de a-symmetric roads logischer zijn). Dat deed hij dus met de Network-tools mod, zoals we die ook uit CS1 kennen: NetworkTools - Paradox Mods
Heb hem nu alleen nog gebruikt voor extra (en verwijderen) van nodes. Maar zitten ook weer de slope-curve optie in!
Klopt en ook de optie om super nodes te maken. Dus als je een kruising wil maken op een snelweg met 2 eenrichtings wegen dan kun je dus nu ook simpel doen ipv 2 kruispunt en 8 zebrapaden en overal stoplichten en een middenstrook waar steeds maar 1 of 2 auto's kunnen staan.

• Bartvw
Deze week een stukje van de stad opnieuw ingericht. Ik was niet helemaal happy met het station en de verdere verdeling naar het achterland. De afstanden waren eigenlijk te klein en de rails te smal. Dus wilde een upgrade naar een metro-netwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRNSlnusOYPM89PMRyAa6nOYqJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pTb8j3f7gNvFPb7EHvOpvx9.png?f=fotoalbum_large
Na een paar avondjes is het dit geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpPWmQ6lT9JyNN7w-JqNgangaG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UojDSlcAGq07JMkd3zKyuQP0.png?f=fotoalbum_large
De hoge kantoren aan de zuidkant van het station weggehaald, omdat er een mooie voetgangersbrug is aangelegd. Deze viel anders weg tussen de wolkenkrabbers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpjzPsTKPrmY2ywVkEDaoZqCka4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CgCkJlMms7jBk50X4Wkk3XpV.png?f=fotoalbum_large
Vervolgens vroeg de noord-kant om een verdere ontwikkeling. Een wisseling van kantoren, mixed-zoning, wonen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVUsR0alPMgp1h132O5ATDvoijw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ixEIgYc5GsPbTIYne5XPaBAo.png?f=fotoalbum_large

Nu een nieuwe plek zoeken voor een mooie uitbreiding van de stad. Een mooie sub-urb lijkt me wel leuk. Ik vond de (helaas abondend) serie Teasmania van Biffa heel mooi, met zo'n tram langs de kust. Maar zat nu ook eens te kijken of ik een vliegveld kan plaatsen in een stad, maar wat een lompe gebouwen zijn dat ;-)
Lekker bezig! Ik kom er maar niet in om weer te beginnen. Strat het soms op, maar zet hem dan na 10 minuten weer af... haha

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-06 14:21
Hoi,

Na Jaren dit topic hebben gevolgd, ben ik eindelijk ook aan cs2 begonnen. Had er eerst niet zoveel tijd voor maar nu, na te zijn gestopt met World of Warcraft is het eindelijk zo ver. Lekker relaxt zonder FOMO zonder weekelijkse WoW moet dit moet dat... Gewoon een beetje bouwen aan een stad.

Dit lange weekend er eens voor gaan zitten, in het begin beetje overweldigend maar na wat uitzoeken gaat het wel aardig. Ik speel met alles unlocked en oneindig geld. en met 75 mods in de playset. Ben een stad begonnen en zit op zo'n 15K inwoners. Begin nu wel tegen wat dingen aan te lopen, Verkeer begint een ding te worden, dan merk ik vooral dat ik alles een beetje te krap heb opgezet. Ik ga weer opnieuw beginnen, er gebeuren rare dingen: Elektra palen zijn veranderd in heuvels bij de zonnepanelen aansluitingen, mijn groenten farm zit vol met opslag maar gaat niet meer leeg, en na geleerd te hebben van mijn eerste stadje wil ik alles nu wat beter opzetten. ook doe ik een klein beetje aan detailing en daar gaat echt veel tijd in zitten zeg, ik merk dat ik te snel wil uitbreiden ook maar ga bij de nieuwe stad meer de tijd nemen.

mijn eerste fout is denk ik dat ik zowat alle wegen met voetpaden heb gemaakt, niet echt goed voor het verkeer heb ik gemerkt :D
Plannen van wegen/bus/fietspad is dus erg belangrijk merk ik van het verloop van verkeer. Met mooie aansluitende wegen en afslagen maken heb ik nog wel wat moeite. Ook merkte ik dat als ik parkeer plaatsen maakte met de wegen tool dat dat veel meer verkeer veroorzaakte dan het zelf plaatsen van parkeerplaatsen wat ik in het begin deed. Klopt dat?

Wat ik ook nog niet heb uitgevonden, soms wil ik een park maken die niet aansluit aan een weg, maar dan werkt het niet. Is daar iets voor om dat voor elkaar te krijgen?

Al met al een leuke game maar wel lastig en tijdrovend om alles goed te krijgen en werkend. Ik ga de laatse 4 DLC die ik nog niet heb deze week erbij kopen en weer een nieuwe start maken.

Hier een plaatje van mijn eerste stad, zit ongeveer 40uur tijd in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cW3B_MLitIDXowjYRNt24-MhUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WWfapHJQUyS1CjinIgNuYb2q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VU3CDZnIdgw1ouJUs6-Bx3ppJ9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oXtTD0dWzYzzIbCPGhXBeMyj.png?f=fotoalbum_large

• beautjweetj
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:33
Zelf ook weer eens begonnen afgelopen week, aardig wat uurtjes in gezeten, maar ben aardig tevreden met het resultaat :p nu nog extra details toevoegen en daarna uitbreiden aan de overkant van het kanaal :p.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHP4QKbSvNPo1lxnDnMQfQXZ66I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZaoHRZ9pCyPisJpkSRTM22jh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcfpyKplaxMQmz83LXfvxX6WDQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jK8tbOeaSk8XXpHfg7iD2KX3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door beautjweetj op 17-05-2026 16:59 ]

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-06 12:51
Mijn pc met matige hardware kon dit spel amper aan tijdens launch. Is het spel zover geoptimaliseerd dat hij nu wel speelbaar is met een amd 5 3600 en gtx1660s? Of gaat dat hem uberhaupt nooit niet worden.

• Fryskje
m4bnl schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:25:
Mijn pc met matige hardware kon dit spel amper aan tijdens launch. Is het spel zover geoptimaliseerd dat hij nu wel speelbaar is met een amd 5 3600 en gtx1660s? Of gaat dat hem uberhaupt nooit niet worden.
Je kan altijd even een maandje Xbox Game Pass nemen en het proberen voor je het daadwerkelijk koopt. Op die manier kun je uitgebreid voor jezelf testen of en hoe het draait. Voor 1 euro kun je het 14 dagen zelfs testen. Je moet alleen wel gamepass premium doen anders zit het er niet bij.
nllight schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:21:
Hoi,

Na Jaren dit topic hebben gevolgd, ben ik eindelijk ook aan cs2 begonnen. Had er eerst niet zoveel tijd voor maar nu, na te zijn gestopt met World of Warcraft is het eindelijk zo ver. Lekker relaxt zonder FOMO zonder weekelijkse WoW moet dit moet dat... Gewoon een beetje bouwen aan een stad.

Dit lange weekend er eens voor gaan zitten, in het begin beetje overweldigend maar na wat uitzoeken gaat het wel aardig. Ik speel met alles unlocked en oneindig geld. en met 75 mods in de playset. Ben een stad begonnen en zit op zo'n 15K inwoners. Begin nu wel tegen wat dingen aan te lopen, Verkeer begint een ding te worden, dan merk ik vooral dat ik alles een beetje te krap heb opgezet. Ik ga weer opnieuw beginnen, er gebeuren rare dingen: Elektra palen zijn veranderd in heuvels bij de zonnepanelen aansluitingen, mijn groenten farm zit vol met opslag maar gaat niet meer leeg, en na geleerd te hebben van mijn eerste stadje wil ik alles nu wat beter opzetten. ook doe ik een klein beetje aan detailing en daar gaat echt veel tijd in zitten zeg, ik merk dat ik te snel wil uitbreiden ook maar ga bij de nieuwe stad meer de tijd nemen.

mijn eerste fout is denk ik dat ik zowat alle wegen met voetpaden heb gemaakt, niet echt goed voor het verkeer heb ik gemerkt :D
Plannen van wegen/bus/fietspad is dus erg belangrijk merk ik van het verloop van verkeer. Met mooie aansluitende wegen en afslagen maken heb ik nog wel wat moeite. Ook merkte ik dat als ik parkeer plaatsen maakte met de wegen tool dat dat veel meer verkeer veroorzaakte dan het zelf plaatsen van parkeerplaatsen wat ik in het begin deed. Klopt dat?

Wat ik ook nog niet heb uitgevonden, soms wil ik een park maken die niet aansluit aan een weg, maar dan werkt het niet. Is daar iets voor om dat voor elkaar te krijgen?

Al met al een leuke game maar wel lastig en tijdrovend om alles goed te krijgen en werkend. Ik ga de laatse 4 DLC die ik nog niet heb deze week erbij kopen en weer een nieuwe start maken.

Hier een plaatje van mijn eerste stad, zit ongeveer 40uur tijd in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je eerste vraag weet ik niet. Lijkt me onlogisch.

Je tweede vraag: daar is een mod voor :) ik weet even niet precies hoe die heet. Networks and areas ofzo? Daarmee kan je de surfaces uitrekken zodat je de randen van het park gelijk kan trekken met de wegen. Dan zet je er met Anarchy, find it en move it wat extra bomen of speeltoestellen in en klaar ben je... de mogelijkheden zijn eindeloos

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik herken het wel wat betreft de parkeerplaatsen. Als ik een parking aanleg, is de toestroom van auto's ongekend hoog. Om die reden plaats ik ze ook niet meer, omdat het onrealistisch wordt. Wie dat heeft ontwikkeld...

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Bartvw
Daarom begin ik niet aan fietsenstallingen. Het verkeer bij parkeergarages kan ik wel handelen en die garages/plaatsen dwingen me om in een stadscentrum ruimer te bouwen.

Over de vragen hierboven.. Ik lees dat je de beperking ervaart dat alle gebouwen een road access vereisen. Zelfs parken die alleen te voet benaderd worden. Tuurlijk kun je zelf ook parken maken (qua uiterlijk) die geven alleen geen benefits aan de stad.

Zou mooi zijn als de parks DLC uit CS1 weer komt, zodat we ook aan voetpaden assets kunnen plakken, in plaats van de methode Goldia beschrijft.

• beautjweetj
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qODjKdhtqBZ3Qve864a6yURs70I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/12GFoJ2P3se94dzvAfBWsuCM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9xFWBU-dzchOFiiakac3xaDgHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dfFwsY4AmPltdDlpprrXt4IA.png?f=fotoalbum_large

Zojuist weer wat details toegebracht en weer wat uitgebreid aan de overkant van het kanaal :p

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:26

Martinspire

Awesomeness

Bartvw schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:17:
Daarom begin ik niet aan fietsenstallingen. Het verkeer bij parkeergarages kan ik wel handelen en die garages/plaatsen dwingen me om in een stadscentrum ruimer te bouwen.

Over de vragen hierboven.. Ik lees dat je de beperking ervaart dat alle gebouwen een road access vereisen. Zelfs parken die alleen te voet benaderd worden. Tuurlijk kun je zelf ook parken maken (qua uiterlijk) die geven alleen geen benefits aan de stad.

Zou mooi zijn als de parks DLC uit CS1 weer komt, zodat we ook aan voetpaden assets kunnen plakken, in plaats van de methode Goldia beschrijft.
Parkeergarages en plaatsen zijn alleen populair als bewoners geen alternatieven hebben. Dus als je bussen, metro en treinen toevoegt, dan wordt dat al een stuk minder.

Martinspire - PC, PS5, XSX

beautjweetj schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist weer wat details toegebracht en weer wat uitgebreid aan de overkant van het kanaal :p
Mooi hoor, lekker bezig!

• JelleDJs
https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/city-corner-7-morning-dew.1924316/

Nieuwe City Corner met veelbelovende verkeers-oplossingen.
Ben heel benieuwd. Heb namelijk veel last van de problemen die worden genoemd.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 18:54

RoyK

Hobby tekenaar

Ik kwam dit tegen, hoe vet zou dit wel niet zijn? Een skylines game in Lego stijl. Daar gaat mijn hartje wel sneller van kloppen.

Ik zie het helemaal voor me. Gewoon de game zoals hij nu is, met (hoge) realisme, maar wel echt de Lego wereld waar ik altijd van droomde als ik op mijn buik lag spelend met mijn Lego.

Nu is dit 35 jaar geleden, de herinneringen zijn me nog levendig. Als dit komt, zal dat veel mensen aantrekken! 😁

https://www.reddit.com/r/...dly_in_the_works_and_has/

Mijn portfolio op Instagram

@JelleDJs ik ben heel benieuwd of en wat deze update precies gaat doen. Als ik het zo lees klinkt het heel erg goed en eigenlijk ergens ook erg onlogisch waarom dat Colossal Order dit nooit in het verleden heeft aangepakt. Het klinkt mij ook als iets wat op t oog heel simpel lijkt en toch grote gevolgen gaat hebben.

Strava | AP | IP | AW

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:11

Aganim

I have a cunning plan..

Ik ben benieuwd! Het is natuurlijk altijd de vragen of wijzigingen aan de simulatie het gewenste effect hebben wanneer de grote massa ermee aan de slag gaat, je kan immers nooit ieder denkbaar scenario testen. Maar wel fijn dat we nu veel meer kleinere patches krijgen met een duidelijkere focus, ik vind de werkwijze van Iceflake wat dat betreft een verademing.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:26

Martinspire

Awesomeness

Webgnome schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 07:48:
@JelleDJs ik ben heel benieuwd of en wat deze update precies gaat doen. Als ik het zo lees klinkt het heel erg goed en eigenlijk ergens ook erg onlogisch waarom dat Colossal Order dit nooit in het verleden heeft aangepakt. Het klinkt mij ook als iets wat op t oog heel simpel lijkt en toch grote gevolgen gaat hebben.
Wellicht kostte het veel tijd om te testen, om compatible te maken met mods, had het weinig zin als er nog bepaalde aanpassingen onderweg waren (zoals die fietsen bv) en meer van dat soort. Ik verwacht dat nu de basis redelijk in orde is, er wel snel stappen gemaakt gaan worden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

We gaan het zien wat de toekomst brengt. Ik denk dat het ook te maken heeft met dat je als nieuw team er toch net iets anders naar kijkt.

Uiteindelijk heb ik gister avond nog even een uurtje gespeeld en mijn eerste indruk is dat deze update wel het een en ander heeft verbeterd. Het verkeer lijkt in dat uurtje toch net iets meer normaal te doen ;) . Van het weekend gaan we maar eens duurtesten.
Het valt mij ook mee dat de mods die ik heb ( +- 59) gewoon nog werken.
offtopic:
Het zou mooi zijn overigens als alle mods eens gebruik zouden gaan maken van die nieuwe knop die ze vorige of de patch daarvoor hebben toegevoegd zodat alles op 1 plek te vinden is

Strava | AP | IP | AW

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:41
Lang niet alle grote content creators, zoals Biffa of City Planner Plays, die altijd betrokken lijken bij nieuwe patches, hebben niks gepost. Ik heb altijd het idee dat ze erg betrokken waren bij de game. Is er iets anders waarom ik er veel minder over vind dan bij de andere patches?
Voor zij die van verkeer houden:
Wel grappig, hij heeft de stem van Stalone met het accent van schwarzenegger. 8)

Interessante kijk [nog] op de afgelopen patch en de komende, veranderen van en betere grond textures en zelfs tekenen/verven op de grond.

Ziet er goed uit inderdaad. Ik had gisteren de livestream al met 1 oog zitten kijken en ben wel onder de indruk. Ik ben heel benieuwd wat dit met de framerate gaat doen ook al zegt de technical manager dat er geen verschil zal zijn.

Strava | AP | IP | AW

Als je dan hoort die bug fixes in de path finding en wat voor simpele dingen er mis gaan of mis geprogrammeerd zijn. Ik wist niet eens dat cims die op zoek gaan naar voedsel helemaal naar de andere kant van de stad gaan ipv zo dichtbij mogelijk. Dat cims met hele grote regelmaat op zoek gaan naar een beter huis, betere werk etc. Het is bijna absurd de keuzes die gemaakt zijn, klinkt heel erg als een haast klus destijds. Wel tijd om iets doms als honden te implementeren en daar nog eens heel veel van. Die klacht is mijn stokpaardje. :P

• JelleDJs
City Corner #8 - Transforming the Terrain | Paradox Interactive Forums

Even een link naar de patch die o.a. in die video wordt besproken.

Interessante informatie die wordt besproken, en bijzonder dat het er überhaupt in zat. Een fix daarvoor zou alles weer veel soepeler moeten laten verlopen.

Wordt overigens ook weer eens tijd dat er screenshots worden gedeeld. Wie doet mee?
Ik zal zelf ook wel weer eens wat delen binnenkort.

[ Voor 14% gewijzigd door JelleDJs op 11-06-2026 17:59 ]

• Fryskje
LoneRanger schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:08:
Als je dan hoort die bug fixes in de path finding en wat voor simpele dingen er mis gaan of mis geprogrammeerd zijn. Ik wist niet eens dat cims die op zoek gaan naar voedsel helemaal naar de andere kant van de stad gaan ipv zo dichtbij mogelijk. Dat cims met hele grote regelmaat op zoek gaan naar een beter huis, betere werk etc. Het is bijna absurd de keuzes die gemaakt zijn, klinkt heel erg als een haast klus destijds. Wel tijd om iets doms als honden te implementeren en daar nog eens heel veel van. Die klacht is mijn stokpaardje. :P
Ja bizar he, en als je dat dan zo terug kijkt over de afgelopen jaren dan is lijkt het idd dat ze het op het einde afgeraffeld hebben om het uit te brengen, of zou daar van hogerhand druk geweest zijn.

De honden haha, ja op z'n zachtst gezegd bijzonder.
In addition, due to a bug, citizens chose their shopping locations based entirely on available stock, wherever the shop was located. This caused them to travel unnecessarily long distances in order to buy the item of their choice. This change puts more significance on where you might zone your commercial areas, and with the update, it might cause your city to have more ‘Not enough customers’ warnings when the businesses realize that they are not in a good location.
Ergens klinkt het toch niet heel onlogisch als iets wil en dat is alleen aan het eind van de stad te vinden dat je daar heen gaat? Het probleem zit hem er meer in dat een cim perse een bepaald iets wil hebben ook als dat betekent dat je de andere kant van de stad moet bezoeken. Wij mensen kunnen er nog vanaf zien. Blijkbaar Cims niet , en nu wel?

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat. Het zou ook wel verklaren waarom als je een commercial ergens neer zet dat er hele volksstammen heen gaan. Het is wachten op de mensen die gaan zeuren dat er teveel leegstand is ;)

Strava | AP | IP | AW

Webgnome schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:09:
[...]

Ergens klinkt het toch niet heel onlogisch als iets wil en dat is alleen aan het eind van de stad te vinden dat je daar heen gaat? Het probleem zit hem er meer in dat een cim perse een bepaald iets wil hebben ook als dat betekent dat je de andere kant van de stad moet bezoeken. Wij mensen kunnen er nog vanaf zien. Blijkbaar Cims niet , en nu wel?
Je maakt een denkfoutje. Als een cim voedsel nodig heeft dan krijgt hij nu alleen het signaal dat er voorraad is en kijkt niet naar afstand. Je krijgt nu dus dat afstand geen factor is waardoor cims veel te ver kunnen gaan rijden. Logisch is dat je naar de dichtbij zijnde voorraad rijdt en niet alleen naar de factor voorraad, Het is dus ook niet perse zo dat ze naar de andere kant van de stad rijden maar logisch is het dus niet. Het genereerd onnodig veel verkeer en daarbij heeft het in dit geval dus amper zin om commercie strategisch te plaatsen gezien de klanten random zijn. Zo begrijp ik het iig.

JelleDJs schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:58:
Wordt overigens ook weer eens tijd dat er screenshots worden gedeeld. Wie doet mee?
Ik zal zelf ook wel weer eens wat delen binnenkort.
Toevallig zelf maar eens overnieuw begonnen, zonder planning en eerst maar eens een gezonde financiële basis leggen en daarmee verder ontwikkelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/9P22hvr3stkHZ4CJNiUjmQxE.jpg

Vooral nog fantasieloos maar wel efficiënt [nog]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/L5ThuNdgwjXH978XUbduVtYo.jpg

Die voetpaden in de blokken is volgens mij wel iets typisch Nederlands? Vooral bedoeld voor het bereiken van de achtertuin waar meestal de fietsen in een schuurtje staan. Wel een leuke manier om voor lopende cims sluiproutes te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Te36x0GFaWnGgaY3YDlptcWG.jpg

Niet teveel plannen, gewoon bouwen, sparen en aanpassen.

Helaas kan ik geen screenshots posten, want geforce now in browser + linux werkt niet ;). Neem van mij aan dat met +/- 1000 uur er wel het een en ander is gebeurd.

Wisten jullie trouwens dat network tools in alpha is? We kunnen dus weer helemaal los met wegen, nodes etc _/-\o_

Strava | AP | IP | AW

LoneRanger schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:41:
[...]

Toevallig zelf maar eens overnieuw begonnen, zonder planning en eerst maar eens een gezonde financiële basis leggen en daarmee verder ontwikkelen.

[Afbeelding]

Vooral nog fantasieloos maar wel efficiënt [nog]

[Afbeelding]

Die voetpaden in de blokken is volgens mij wel iets typisch Nederlands? Vooral bedoeld voor het bereiken van de achtertuin waar meestal de fietsen in een schuurtje staan. Wel een leuke manier om voor lopende cims sluiproutes te vinden.

[Afbeelding]

Niet teveel plannen, gewoon bouwen, sparen en aanpassen.
Lekker man! Ben benieuwd naar het vervolg! Ik kan er maar niet inkomen om weer te beginnen...

• beautjweetj
Hier ook weer wat uitgebreid :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyyEDJkji5GHu7mFp8rbd7kKOUc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NkFWlObFkIz7c3TRN5qUKFoN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVy5-RVgs_AfElm1Gj85StC6TMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nh35k8ZcimgpBAobGRJlhtef.png?f=fotoalbum_large
Ik heb even de officiele geforce now client aangezwengeld om screenshot te kunnen maken voor jullie. En zoals jullie zien aardig wat mods. Zelf fan van Network tools, transit overview, road builder en platter en move it

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0PVYxX787aZ5TEackYGOlZuF8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CvUhntZSU6a3l4JEMrDPraag.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUTlwjVaBuXynRUfokDTu8mESQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MQvwMxZo0QBrADqhZY3HmjH7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COz7OOlpctuoT6WfZ4fl7oHqTZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eefp7xS79jqQNSexJEXeSZWI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fYn9UmRwoU1Y6v9rPxScRViFlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ef3Cib4CJZ0GlfKHxywADkgs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3IvFLnrIGgzX8WHa61qFUufFRA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jWBMjkS5uI1o166VcONRZkGo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvfuMQ9FRAYQx5Mn1Yq7VJikKWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IjWzmk0jH7mtpkULTULaYqR8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTKjLUDu0Mc_Vq6HZhuUhdM79MA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jK8wMhDkFdLWvFNPmWvOsvQg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2Bzlm9GBow-9h9_kcaVpMD1VeQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wkcY1976ZmolILlzhzWSEMVh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7jwgtZUh1ymoegQBj4jq6MXZ44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eP54R30TQSAXASKjSvGf8o60.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pYtoqjQAHSC3mbG8CsBfgDOiyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T4NmlBmltATdWokjmLtSbDuj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYc7HZ9-r6Fni9_tRdWOzqHRn1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hepm59n7rUNIRcFHr9ywTAj2.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9z_lAVOD_qatDVrQQ4RM-bVmHVU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i9lh0TKQru0pxp4L9wpm5pAG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Webgnome op 14-06-2026 07:06 ]

Strava | AP | IP | AW

Overigens, nu al een aantal uren met de network tools alpha aan het spelen en het is echt zo veel fijner dan elke keer een voetpad koppelen, dingetje doen, en weer weg halen. Je kunt nu bijna overal een node toevoegen en/of verwijderen. En het fijnste is nog wel het toe kunnen voegen van supernodes.

Strava | AP | IP | AW

om te bewijzen dat in blokken werken niet saai hoeft te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/5M8AAxFm1slz7Aa435zMXfza.jpg

Vind ik dan he. Ik moet alleen nog even aan de gang met de vele overbodige zebra's zie ik en blauwe parasols zijn helemaal in.

• Fryskje
LoneRanger schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:28:

[Afbeelding]

Vind ik dan he. Ik moet alleen nog even aan de gang met de vele overbodige zebra's zie ik en blauwe parasols zijn helemaal in.
Heel gaaf gemaakt.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48

geert_s

Gamertag: Brulbak

[Afbeelding]

Cool! Zou er normaal niet nog een soort brandgang/steeg tussen die achtertuinen doorgaan? Of dat wel heel erg Nederlands-dorp gedacht?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Bartvw
Gister een Crash to desktop gehad na een redelijk rigoreuze uitbreiding van mijn stad. Toch weer paar uur weggegooid. Betekent waarschijnlijk dat ik de game weer een weekje laat liggen.

Overigens wil ik ook gewoon een nieuwe game-pc, de graphics beginnen me toch tegen te staan op "low".

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:21
Auto save, zeker belangrijk als je mods gebruikt

There is no place like 127.0.0.1

Bartvw schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:32:
Gister een Crash to desktop gehad na een redelijk rigoreuze uitbreiding van mijn stad. Toch weer paar uur weggegooid. Betekent waarschijnlijk dat ik de game weer een weekje laat liggen.

Overigens wil ik ook gewoon een nieuwe game-pc, de graphics beginnen me toch tegen te staan op "low".
Autosave aanzetten! Heb dit ook te vaak gehad...

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:32

[Afbeelding]

Ik zou de dutch tiles (nederlandse straatstenen) surfaces of de netlanes over de 'alleys' heen doen om het af te maken.

bla di bla bla

geert_s schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:07:
[...]

Cool! Zou er normaal niet nog een soort brandgang/steeg tussen die achtertuinen doorgaan? Of dat wel heel erg Nederlands-dorp gedacht?
Ik zone, alleen op de verloren plekjes wil ik nog wel eens een extra lot ploppen. Om brandgangen te maken heb je twee keuzes, of je doet hele rijen verschuiven met move-it of je laat een tegel over. Dat eerste is teveel werk en dat laatste kost teveel ruimt, dat is een dubbel voetpad. Oplossing, de brandweer heeft een heli aangeschaft. ;)
ChristianD schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:48:
[...]

Ik zou de dutch tiles (nederlandse straatstenen) surfaces of de netlanes over de 'alleys' heen doen om het af te maken.
Dat is zeker een leuk idee. Ik heb ook zitten denken aan bloembakken zoals je die wel eens op woonerven tegenkomt waardoor verkeer moet slalommen en zo natuurlijk wordt afgeremd.

Ik ga niet teveel detailen behalve bomen anders blijft het klein en loop ik vast. ;)

Vanmorgen vakantie afgetrapt en weer even een paar uurtjes gespeeld en geklooi. De stad die ik eerder poste gaat steeds beter en ben nu vooral dingen aan het herstructureren. Onder andere onderstaande situatie. Die zat mij niet lekker.

voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLvNgiZy6bGftgFPiW4OoZe055w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n1vi8U7XC1w6nhnfRfJlL0op.png?f=fotoalbum_large

na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9ElOyNtTI_BaZhdygzPiUqqYCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8G7gQEDsd9YwQRtavzvdCPNS.png?f=fotoalbum_large

Bij het herstructureren zijn wat mij betreft network tools, move it, trafic en platter toch echt onmisbaar. Een andere handige mod is road builder (beta?). Als die ooit een foutje maakt dan ben ik heel veel werk kwijt. En laten we anarchy niet vergeten. Met die mod kun je ook buiten je city limits dingen doen. Zo heb ik snelwegen door getrokken en ook fietspaden ( in deze 'wereld' zijn het snelfietspaden ).

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 17-06-2026 09:31 ]

Strava | AP | IP | AW

@Webgnome Dat is een hele verbetering en leuk om te doen. Ik mis alleen nog een route vanaf links naar het Noorden/parkeerplaatsen? Heel kritisch bekeken heb je nog wat stukjes wat niet helemaal lekker loopt zoals brookhaven higway rechtsboven waar dat vrachtwagentje rijdt en cooper highway waar het onder het viaduct gaat. Is muggenziften hoor maar dat soort details maakt het net iets strakker.

Platter gebruik ik in de praktijk echt nooit. Road builder is tricky want alles wat je ontwerpt blijft bestaan, dus ook wanneer je een nieuwe stad begint. Dat is wel iets wat je in je achterhoofd moet houden want je kunt niks verwijderen wbt ontwerpen. Move-it, anarchy en traffic zijn absoluut essentieel. Network tools heb ik nog niet gebruikt.

LoneRanger schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:06:
@Webgnome Dat is een hele verbetering en leuk om te doen. Ik mis alleen nog een route vanaf links naar het Noorden/parkeerplaatsen? Heel kritisch bekeken heb je nog wat stukjes wat niet helemaal lekker loopt zoals brookhaven higway rechtsboven waar dat vrachtwagentje rijdt en cooper highway waar het onder het viaduct gaat. Is muggenziften hoor maar dat soort details maakt het net iets strakker.
Je bedoelt dat de weg wat hobbelig is? Dat valt mij nu pas op ga straks eens kijken of ik dat kan oplossen. Ik heb er expres voor gekozen om als je van links van de kaart komt dat je dan niet direct naar de parkeerplaatsen kan. Dan MOET je eerst door rijden Cooper High -> Hazelwood Highway. Dat kost je meer tijd echter zorg dat voor een veel betere doorstroming en ook dat cims andere wegen kiezen om daar te komen. (verdeel en heers..)
LoneRanger schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:06:
Platter gebruik ik in de praktijk echt nooit. Road builder is tricky want alles wat je ontwerpt blijft bestaan, dus ook wanneer je een nieuwe stad begint. Dat is wel iets wat je in je achterhoofd moet houden want je kunt niks verwijderen wbt ontwerpen.
Platter gebruik ik echt heel erg vaak. Ik houd er niet van om overgeleverd te zijn aan wat de basegame bedenkt en 'ploppen' heb ik een hekel aan. Platter is dan een goede tussenweg. Je kan tegenwoordig ook 1x zones maken en dan kun je gaten op vullen. Meestal heb ik dat niet nodig overigens.

Network tools blijft ook een favoriet. Het is vooral fijn als je wegen hebt met schuine parkeerplaatsen. Door het toevoegen van een extra node ben je dan niet de hele lengte van je weg de parkeerplaatsen aan 1 kant kwijt wanneer je een bushalte of iets neer wil zetten

Strava | AP | IP | AW

• JelleDJs
Screenshots zien er leuk uit, wel leuk om te zien hoe iemand anders infrastructuur of woonwijken aanpakt.

Wat grappig dat jullie er zo anders in staan wat je nodig hebt om wegen te maken. Ik gebruik zelf Platter, Move It, Anarchy echt nooit daar bij.
Traffic gebruik ik vrijwel overal en Road Builder gebruik ik regelmatig ook, alleen daarin heb je wel gelijk @LoneRanger, dat de gehele geschiedenis wel blijft bestaan. Alleen ben ik er volgens mij wel laatst achter gekomen dat je de 'geschiedenis' buiten beeld kan houden die in andere saves is gebruikt, maar dat zou ik vanmiddag even moeten checken.

@Webgnome van Platter heb ik wel gehoord, maar destijds vond ik het er niet zo erg mooi en vooral erg handmatig uit zien. Is dat inmiddels wel anders?
Ik vul momenteel nog gewoon mijn zones via de vanilla manier. Al gebruik ik wel heel vaak de knop om zones aan een bepaalde weg weg te halen.

• Bartvw
Platter is heerlijk! Het preciezere plaatsen van plots gebruik ik ook heel vaak. Zeker bij wegen met bochten beter te plaatsen, of verschillende afstanden vanaf de weg zijn top opties.

Als ik op YouTube naar biffa kijk word ik wel zenuwachtig van het ploppen van gebouwen. Wat een keuzestress zou me dat opleveren. Dan liever zelf de vlakken plotten en zien wat er komt.

Verder ook veel Anarchy, move it. Stiekem ook steeds meer detailing mods zoals advanced line tools.
het begint al enige vorm te krijgen dus een kleine update:

overzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/x8jiD5YdyO8LtdGOAcphXv2E.jpg

Er is een commissie opgericht om te kanalen die ooit waren dichtgegooid weer in ere te herstellen wat ook geldt voor het gedeelte van de stad wat nog gebouwd moet worden. Eerst een stuk stad bouwen en dan weer de kanalen, die er nooit waren, in ere herstellen. :+ Maar dat is wel gewoon leuk om te doen.

Als je weinig geld hebt, zoals mijn stad, dan moet je af en toe de simulator op de hoogste stand gooien en als tijdverdrijf ga je een beetje detailen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/SkqPRjHlXeRI5it1RmfPOtZ1.jpg

Is nog een WIP, ben momenteel bezig met barsten en scheuren aanbrengen om de kerk ouder te doen lijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/k2XUDjsPIyh4NZX9zkrA8bqi.jpg

Sporen van verpaupering in de nieuwbouwwijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/eXVjVMUMndvXWNYWxbKLfnTg.jpg

De eerste flat hoger dan 3 etages.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxXxqos-pgoO94jc2_Nl79XCRV8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gzXJjl0PljXNJoeRE6cWOT7q.jpg?f=user_large

• Bartvw
Wat tof! Mijn doel is om de volgende uitbreiding van mijn stad ook ruimte te maken voor dergelijke kanalen of vijvers. Maar ben beetje huiverig voor alles met water. Dus eerst maar nieuw opslaan en dan autosave aan.

Leuk om weer meer plaatjes te zien en inspiratie op te doen!

Spelen jullie nog met custom assets naast mods?
Weet iemand of dat de summer solstice update al uit is? Zelf gebruik ik Geforce now en daar heb ik nog de voorgaande versie. Het kan zijn dat die achter loopt natuurlijk.

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
22e toch?
Thanks, dan heb ik het niet gemist. Ik zie het alleen veel voorbij komen op de socials en ik dacht, mis ik nu iets? Anyways, ben weer iets nieuws begonnen. Deze keer wil ik een stad in Russische stijl maken. Oftewel heb in Rusland een random plek plek bij een rivier gekozen en ben daar inspiriatie aan het op doen.

Veel kleine kernen, geen grote stad en veel industrie die lijkt alsof het gewoon ergens neer gedumpt is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMWm-3MIf7MzVu6EdNCvoI6E5aI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4VvydirveXXzVbERguqfCwrB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swYyLbOdx1gpyRHffDFOaRgOJ0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jxn1RS3Ton1V3tAbslbFzGbl.png?f=fotoalbum_large

Strava | AP | IP | AW

En weer een kleine update. Heb wat soviet props gevonden op de paradox mods. Dus die moeten er natuurlijk wel in ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_4ghemdOiXZuHTz0pC6L8TwJ-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ccPWr2SUNP4W60n1HdqStrz9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCZtn-cpBhttQssRHYuLRGpVcXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PtpwStqQmiddtSdKejECTKXT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UiuO5zGAZuoplCprmEEwsgF1D0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QqqpWsUMd6ViGpvhbq4yOAFG.png?f=fotoalbum_large

Strava | AP | IP | AW

En de officiele patch notes zijn beschikbaar

Strava | AP | IP | AW

• JelleDJs
Zojuist even gespeeld met de nieuwe patch. Nog niet echt heel veel verschil gezien, behalve dan dat ik echt moet wennen aan de nieuwe textuur voor het standaard gras.

Ik moet zeggen, op dit moment vind ik het nog spuuglelijk.

Binnenkort zal ik weer met wat screenshots komen, heb namelijk weer een aantal infrastructurele upgrades gemaakt.
@JelleDJs zou kunnen liggen aan map texture replacer mocht je die gebruiken. Kreeg er ook een ctd mee. Na het uitzetten zag het er prima uit.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:20

JoeZuCK

_Fonz > all.

Textures van bergen zien er bij mij toch een heel stuk mooier uit. Hier even een plaatje (omdat het kan). Niet dat je er veel op kan zien, maar altijd leuk toch plaatjes kijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kh_93mE4Sj0WX75ZZ1CYegQS5Ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCg2YSDeuUuO4ybtYEIC0rI1.jpg?f=fotoalbum_large

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Wat wel grappig is is dat met die texturen om de grond mee te verven ook een gummetje meegeleverd is. Feitelijk overbodig want dat kan ook gewoon met de rechter muisknop. Best leuk wat je met die textures kunt doen, zeker als je speelt met de sterkte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HGGOuqkkvAv8McDPFab7tO5SZM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Lt0TCcasubeWIGZVOO2Ja4kC.jpg?f=user_large

Gras buiten de gravelpaden is normaal gras. Langs de paden is een texture, het gras en het zand binnen de paden idem. Dat kun je dus verven.

De nieuwe grond textures hebben ook invloed op de custom textures van de boerderijen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E14ICXK08FGG3Jh_ugHiB0Z6Wag=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5eqy970UeJSFqT3KQZr1bPXZ.jpg?f=user_large

Tevens maar even mij jachthaven in aanbouw promoten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPjynBuaKOR7sX9jTxM2BYYi_PU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VNFREgtEKlq9lW0po44dMJqz.jpg?f=user_large

Industrie vind ik altijd beroerd maar vooralsnog lijkt het wel aardig realistisch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6O5CS239gz86V_v_l7PpB0bx7uM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bPEyDRdT6gPgh5dGPnuXjZNg.jpg?f=user_large
offtopic:
Ik heb een beetje veel tijd omhanden momenteel, sorry :P

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:41
Ik ben er juist wel positief over hoe alles er nu uitziet, juist veel beter! Al tijden niet meer gespeeld, omdat ik de game op een hoop punten veel tekort vind komen, visueel bijvoorbeeld, maar ook problemen die in je stad ontstaan die je niet kunt oplossen op de manier zoals dat zou moeten. Maar sinds Iceflake ermee aan de gang is gegaan, zie ik juist de goede kant van de game steeds beter naar voren komen.

Hoop dat de game uiteindelijk wordt wat ik ervan had verwacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1p_5nO0zjHnhoyuY9AKBvMJ6gg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZhDgF7TYu4tsyQoKZRfQqJsU.png?f=fotoalbum_large

Spaghetti!! Eindelijk weer eens mijn oude stad opgepakt. Het begin is er! Snelweg grotendeels ondergronds, maar het is een aardige puzzel geworden :)
Spaghetti is het juiste woord. Moest eigenlijk denken aan 'one more lane will fix it '

Strava | AP | IP | AW

• geert_s

geert_s

Goldia schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 00:55:
[Afbeelding]

Spaghetti!! Eindelijk weer eens mijn oude stad opgepakt. Het begin is er! Snelweg grotendeels ondergronds, maar het is een aardige puzzel geworden :)
Ik spring een beetje heen en weer tussen dit topic en het Forza Horizon 6 topic. Deze screenshot doet me wel aardig denken aan de Tokyo map daar :)

Goldia schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 00:55:
[Afbeelding]

Mooie stad, brings back memories. Spaghetti vind ik persoonlijk een groot woord. Ok, er zijn veel wegen en sporen maar wel strak en het ziet er ook niet uit als een snelle fix ergens. Het is echt een "rotpunt" in jouw stad want alles komt daar samen. Verkeerstechnisch is verderop bij je haven ook een enorme uitdaging.

• Bartvw
Wat Loneranger zegt! Ik heb zelf wel eens meer zitten stoeien met extra afslagen om het verkeer (op dat moment) extra ruimte te geven. Maar het verkeer ziet er mooi gescheiden uit, hooguit wel veel richtingen.
LoneRanger schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:14:
[...]

Verkeerstechnisch is verderop bij je haven ook een enorme uitdaging.
Die heb ik vooralsnog opgelost door de cargo harbor te verwijderen.... :) weet nog niet hoe ik dat ga doen. Die harbor trekt zo ontiegelijk veel verkeer aan...

• geert_s

geert_s

Bartvw schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:41:
Wat Loneranger zegt! Ik heb zelf wel eens meer zitten stoeien met extra afslagen om het verkeer (op dat moment) extra ruimte te geven. Maar het verkeer ziet er mooi gescheiden uit, hooguit wel veel richtingen.
Ik zie wel wat kleine gekkigheden, maar misschien is daar wel een goede reden voor. Links naast ingang (of uitgang) tunnel gaat een baan van 2 naar 1 naar 2 banen, dat soort grapjes zorgen wel vaak voor opstoppingen. Ook hoe die brug helemaal rechts naar het kruispunt loopt, en dan met name als je hem dan recht oversteekt, dat is ook weer 2 banen die later weer naar 3 gaat.

Maar misschien is gewoon een goede reden voor, zoveel speel ik het niet :X

geert_s schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:47:
[...]

Ik zie wel wat kleine gekkigheden, maar misschien is daar wel een goede reden voor. Links naast ingang (of uitgang) tunnel gaat een baan van 2 naar 1 naar 2 banen, dat soort grapjes zorgen wel vaak voor opstoppingen. Ook hoe die brug helemaal rechts naar het kruispunt loopt, en dan met name als je hem dan recht oversteekt, dat is ook weer 2 banen die later weer naar 3 gaat.

Maar misschien is gewoon een goede reden voor, zoveel speel ik het niet :X
Je hebt een scherp oog! Op een gegeven moment zie het zelf niet meer... je kijkt je helemaal scheef op zon spaghetti knooppunt na een paar uur :)

Je eerste opmerking is helemaal terecht! Ga ik 2 baans maken. Je tweede opmerking is niet helemaal juist omdat dat een 1 richting weg is met geacheiden busbaan. Voor het station wordt die even drie om wat meer ruimte te maken voor in en uitvoegers van dat mega station... maar er valt nog heeeel veel te doen!
Goldia schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:43:
[...]

Die heb ik vooralsnog opgelost door de cargo harbor te verwijderen.... :) weet nog niet hoe ik dat ga doen. Die harbor trekt zo ontiegelijk veel verkeer aan...
Havens zijn moeilijk want het zorgt voor verkeer van en naar Industrie maar ook naar Commercie. Theoretisch lijkt het me zinvoller om je stad meer met snelweg te verbinden naar alle vier de windstreken en een Ring om de stad heen? Zo verleg je, theoretisch, de druk. Nu gaat 90% direct van en naar de Haven. Ik was daar al mee begonnen maar is natuurlijk een behoorlijk karwei.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXR0F3ehWyItBYOAxdVSgSs7fu0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tc12xg5SDWaB0We3YLteWmfK.jpg?f=user_large

Bijkomend, er is industrie [manufactoring], warehouses, die slaan grondstoffen op. Die worden ook allemaal bevoorraad. De positionering van een haven lijkt mij dus het meest doeltreffend buiten de stad tussen de regio en industrie in en liefst ook nog een spoorverbinding en dan niet gekruist met passagiervervoer.

Bij die have had ik het zo opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5qYID2vIfittocY6Xn7VBBgUUs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/b6NwjB52yTYxRzDxVf9Zpmv6.jpg?f=user_large

maar het blijft gewoon een trechter naar de stad/commercie.

• Bartvw
Ahhh nee.. Eerste keer opstarten na patch en heb last van loading bug lijkt het.
edit:
Opnieuw gestart en dat werkte prima! En net na een autosave een CTD. Tijd om even te stoppen!

[ Voor 42% gewijzigd door Bartvw op 24-06-2026 15:37 ]

Bartvw schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:58:
Ahhh nee.. Eerste keer opstarten na patch en heb last van loading bug lijkt het.
edit:
Opnieuw gestart en dat werkte prima! En net na een autosave een CTD. Tijd om even te stoppen!
Gebruik je Skyve? Check dan even de mods met problemen en schakel die uit. Bij mij draait ie namelijk prima, ook al heb ik maanden niet gespeeld. Zelfs mijn oude stad doet het goed.
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste