• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-05 13:09
Ik moet zeggen, maar misschien dat het komt omdat ik dus zo 'weinig' mods draai, dat ik geen last heb van crashes of lange laadtijden. Ik zit nog aan dezelfde laadtijden als voor de update, die al niet lang waren.

Sterker nog, ik kan binnen 10 sec na het opstarten van de game al wel spelen.

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-05 12:42
JelleDJs schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:06:
Ik moet zeggen, maar misschien dat het komt omdat ik dus zo 'weinig' mods draai, dat ik geen last heb van crashes of lange laadtijden. Ik zit nog aan dezelfde laadtijden als voor de update, die al niet lang waren.

Sterker nog, ik kan binnen 10 sec na het opstarten van de game al wel spelen.
10 seconden? Ik heb tot nu toe 51 minuten gehaald tot de crash en dan zit ik nog niet eens in het hoofdmenu haha. Ik moet even zin en tijd maken om mn modlist op te schonen maar dat eerste ontbreekt het tot op heden aan.

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 09:16
Daarom had ik er ook bij gezet werkt als op de zelfde manier als :)

Maar balen dat je alleen maar sneller crashed. Al in skyve gekeken in je logs? En gekeken of je mods hebt die attention vereisen?

• Fryskje
Oh dat heb ik verkeerd gelezen haha excuus.

Ik ga vant weekend er weer eens rustig naar kijken of ik het draaiend kan krijgen.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-05 13:09
Fryskje schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:51:
[...]

10 seconden? Ik heb tot nu toe 51 minuten gehaald tot de crash en dan zit ik nog niet eens in het hoofdmenu haha. Ik moet even zin en tijd maken om mn modlist op te schonen maar dat eerste ontbreekt het tot op heden aan.
Jouw game duurt 51 minuten om dingen te doen en dan zit je niet eens in-game?
Kijk, de 10 seconden is wellicht overdreven kort, maar zo voelt het wel bijna. Maar als ik langer dan een paar min. zou moeten wachten voor het laden, dan zou ik al denken dat er iets mis is en het spel stoppen en opnieuw proberen.

• Fryskje
Ja dat is nu, al las ik net op discord dat er een hotfix uitgebracht is dus ben benieuwd.
Normale laad tijd was ongeveer 10 minuten

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:03
Mijn laadtijd was ook fors. Binnenste ring ging tot 60% en daarna duurde het heel lang.
Met de hotfix laadde hij zeker sneller. Wel voor het eerst sinds tijden een crash to desktop gehad. Geen idee of een met ander te maken heeft. Vanavond nog maar eens gaan spelen.

Ik baal er vooral van dat de laatste creator packs niet in de aanbieding zijn gekomen. Wil ejgelijk die stations en vooral de voetgangers bruggen wel hebben!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fryskje schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:26:
Ja dat is nu, al las ik net op discord dat er een hotfix uitgebracht is dus ben benieuwd.
Normale laad tijd was ongeveer 10 minuten
Gaat bij mij weer als vanouds wat laadtijden betreft. Ik krijg nog wel het e.e.a. aan foutmeldingen maar ik kan gewoon mn stad laden en spelen.

Only fools are enslaved by time and space.

Heeft er iemand recente ervaring met CS:2 op Geforce now? Ik loop nu constant tegen het probleem aan dat ik te weinig schijfruimte heb (10gb max ). Als je veel DLC's hebt zit je daar zo aan.

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
LoneRanger schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:52:
[...]

Gaat bij mij weer als vanouds wat laadtijden betreft. Ik krijg nog wel het e.e.a. aan foutmeldingen maar ik kan gewoon mn stad laden en spelen.
Hier gaat het ook weer als vanouds. 12 minuten laden met 400 mods en geen foutmeldingen gelukkig.

Moet zeggen dat ice flake het wat dat betreft super doet! Fout gemaakt, patch maken om het op te lossen en ook een uitleg wat er ongeveer aan de hand was en wat ze doen om het te proberen te voorkomen.

• Bartvw
Ik ben er nog niet helemaal ingedoken, maar zag in een van de filmpjes van Biffa dat hij nodes kon maken (zodat de a-symmetric roads logischer zijn). Dat deed hij dus met de Network-tools mod, zoals we die ook uit CS1 kennen: NetworkTools - Paradox Mods
Heb hem nu alleen nog gebruikt voor extra (en verwijderen) van nodes. Maar zitten ook weer de slope-curve optie in!

• Fryskje
Bartvw schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 13:22:
Ik ben er nog niet helemaal ingedoken, maar zag in een van de filmpjes van Biffa dat hij nodes kon maken (zodat de a-symmetric roads logischer zijn). Dat deed hij dus met de Network-tools mod, zoals we die ook uit CS1 kennen: NetworkTools - Paradox Mods
Heb hem nu alleen nog gebruikt voor extra (en verwijderen) van nodes. Maar zitten ook weer de slope-curve optie in!
Klopt en ook de optie om super nodes te maken. Dus als je een kruising wil maken op een snelweg met 2 eenrichtings wegen dan kun je dus nu ook simpel doen ipv 2 kruispunt en 8 zebrapaden en overal stoplichten en een middenstrook waar steeds maar 1 of 2 auto's kunnen staan.

• Bartvw
Deze week een stukje van de stad opnieuw ingericht. Ik was niet helemaal happy met het station en de verdere verdeling naar het achterland. De afstanden waren eigenlijk te klein en de rails te smal. Dus wilde een upgrade naar een metro-netwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRNSlnusOYPM89PMRyAa6nOYqJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pTb8j3f7gNvFPb7EHvOpvx9.png?f=fotoalbum_large
Na een paar avondjes is het dit geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpPWmQ6lT9JyNN7w-JqNgangaG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UojDSlcAGq07JMkd3zKyuQP0.png?f=fotoalbum_large
De hoge kantoren aan de zuidkant van het station weggehaald, omdat er een mooie voetgangersbrug is aangelegd. Deze viel anders weg tussen de wolkenkrabbers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpjzPsTKPrmY2ywVkEDaoZqCka4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CgCkJlMms7jBk50X4Wkk3XpV.png?f=fotoalbum_large
Vervolgens vroeg de noord-kant om een verdere ontwikkeling. Een wisseling van kantoren, mixed-zoning, wonen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVUsR0alPMgp1h132O5ATDvoijw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ixEIgYc5GsPbTIYne5XPaBAo.png?f=fotoalbum_large

Nu een nieuwe plek zoeken voor een mooie uitbreiding van de stad. Een mooie sub-urb lijkt me wel leuk. Ik vond de (helaas abondend) serie Teasmania van Biffa heel mooi, met zo'n tram langs de kust. Maar zat nu ook eens te kijken of ik een vliegveld kan plaatsen in een stad, maar wat een lompe gebouwen zijn dat ;-)
Lekker bezig! Ik kom er maar niet in om weer te beginnen. Strat het soms op, maar zet hem dan na 10 minuten weer af... haha

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 14:52
Hoi,

Na Jaren dit topic hebben gevolgd, ben ik eindelijk ook aan cs2 begonnen. Had er eerst niet zoveel tijd voor maar nu, na te zijn gestopt met World of Warcraft is het eindelijk zo ver. Lekker relaxt zonder FOMO zonder weekelijkse WoW moet dit moet dat... Gewoon een beetje bouwen aan een stad.

Dit lange weekend er eens voor gaan zitten, in het begin beetje overweldigend maar na wat uitzoeken gaat het wel aardig. Ik speel met alles unlocked en oneindig geld. en met 75 mods in de playset. Ben een stad begonnen en zit op zo'n 15K inwoners. Begin nu wel tegen wat dingen aan te lopen, Verkeer begint een ding te worden, dan merk ik vooral dat ik alles een beetje te krap heb opgezet. Ik ga weer opnieuw beginnen, er gebeuren rare dingen: Elektra palen zijn veranderd in heuvels bij de zonnepanelen aansluitingen, mijn groenten farm zit vol met opslag maar gaat niet meer leeg, en na geleerd te hebben van mijn eerste stadje wil ik alles nu wat beter opzetten. ook doe ik een klein beetje aan detailing en daar gaat echt veel tijd in zitten zeg, ik merk dat ik te snel wil uitbreiden ook maar ga bij de nieuwe stad meer de tijd nemen.

mijn eerste fout is denk ik dat ik zowat alle wegen met voetpaden heb gemaakt, niet echt goed voor het verkeer heb ik gemerkt :D
Plannen van wegen/bus/fietspad is dus erg belangrijk merk ik van het verloop van verkeer. Met mooie aansluitende wegen en afslagen maken heb ik nog wel wat moeite. Ook merkte ik dat als ik parkeer plaatsen maakte met de wegen tool dat dat veel meer verkeer veroorzaakte dan het zelf plaatsen van parkeerplaatsen wat ik in het begin deed. Klopt dat?

Wat ik ook nog niet heb uitgevonden, soms wil ik een park maken die niet aansluit aan een weg, maar dan werkt het niet. Is daar iets voor om dat voor elkaar te krijgen?

Al met al een leuke game maar wel lastig en tijdrovend om alles goed te krijgen en werkend. Ik ga de laatse 4 DLC die ik nog niet heb deze week erbij kopen en weer een nieuwe start maken.

Hier een plaatje van mijn eerste stad, zit ongeveer 40uur tijd in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cW3B_MLitIDXowjYRNt24-MhUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WWfapHJQUyS1CjinIgNuYb2q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VU3CDZnIdgw1ouJUs6-Bx3ppJ9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oXtTD0dWzYzzIbCPGhXBeMyj.png?f=fotoalbum_large

• beautjweetj
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:35
Zelf ook weer eens begonnen afgelopen week, aardig wat uurtjes in gezeten, maar ben aardig tevreden met het resultaat :p nu nog extra details toevoegen en daarna uitbreiden aan de overkant van het kanaal :p.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHP4QKbSvNPo1lxnDnMQfQXZ66I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZaoHRZ9pCyPisJpkSRTM22jh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcfpyKplaxMQmz83LXfvxX6WDQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jK8tbOeaSk8XXpHfg7iD2KX3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door beautjweetj op 17-05-2026 16:59 ]

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:10
Mijn pc met matige hardware kon dit spel amper aan tijdens launch. Is het spel zover geoptimaliseerd dat hij nu wel speelbaar is met een amd 5 3600 en gtx1660s? Of gaat dat hem uberhaupt nooit niet worden.

• Fryskje
m4bnl schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:25:
Mijn pc met matige hardware kon dit spel amper aan tijdens launch. Is het spel zover geoptimaliseerd dat hij nu wel speelbaar is met een amd 5 3600 en gtx1660s? Of gaat dat hem uberhaupt nooit niet worden.
Je kan altijd even een maandje Xbox Game Pass nemen en het proberen voor je het daadwerkelijk koopt. Op die manier kun je uitgebreid voor jezelf testen of en hoe het draait. Voor 1 euro kun je het 14 dagen zelfs testen. Je moet alleen wel gamepass premium doen anders zit het er niet bij.
nllight schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:21:
Hoi,

Na Jaren dit topic hebben gevolgd, ben ik eindelijk ook aan cs2 begonnen. Had er eerst niet zoveel tijd voor maar nu, na te zijn gestopt met World of Warcraft is het eindelijk zo ver. Lekker relaxt zonder FOMO zonder weekelijkse WoW moet dit moet dat... Gewoon een beetje bouwen aan een stad.

Dit lange weekend er eens voor gaan zitten, in het begin beetje overweldigend maar na wat uitzoeken gaat het wel aardig. Ik speel met alles unlocked en oneindig geld. en met 75 mods in de playset. Ben een stad begonnen en zit op zo'n 15K inwoners. Begin nu wel tegen wat dingen aan te lopen, Verkeer begint een ding te worden, dan merk ik vooral dat ik alles een beetje te krap heb opgezet. Ik ga weer opnieuw beginnen, er gebeuren rare dingen: Elektra palen zijn veranderd in heuvels bij de zonnepanelen aansluitingen, mijn groenten farm zit vol met opslag maar gaat niet meer leeg, en na geleerd te hebben van mijn eerste stadje wil ik alles nu wat beter opzetten. ook doe ik een klein beetje aan detailing en daar gaat echt veel tijd in zitten zeg, ik merk dat ik te snel wil uitbreiden ook maar ga bij de nieuwe stad meer de tijd nemen.

mijn eerste fout is denk ik dat ik zowat alle wegen met voetpaden heb gemaakt, niet echt goed voor het verkeer heb ik gemerkt :D
Plannen van wegen/bus/fietspad is dus erg belangrijk merk ik van het verloop van verkeer. Met mooie aansluitende wegen en afslagen maken heb ik nog wel wat moeite. Ook merkte ik dat als ik parkeer plaatsen maakte met de wegen tool dat dat veel meer verkeer veroorzaakte dan het zelf plaatsen van parkeerplaatsen wat ik in het begin deed. Klopt dat?

Wat ik ook nog niet heb uitgevonden, soms wil ik een park maken die niet aansluit aan een weg, maar dan werkt het niet. Is daar iets voor om dat voor elkaar te krijgen?

Al met al een leuke game maar wel lastig en tijdrovend om alles goed te krijgen en werkend. Ik ga de laatse 4 DLC die ik nog niet heb deze week erbij kopen en weer een nieuwe start maken.

Hier een plaatje van mijn eerste stad, zit ongeveer 40uur tijd in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je eerste vraag weet ik niet. Lijkt me onlogisch.

Je tweede vraag: daar is een mod voor :) ik weet even niet precies hoe die heet. Networks and areas ofzo? Daarmee kan je de surfaces uitrekken zodat je de randen van het park gelijk kan trekken met de wegen. Dan zet je er met Anarchy, find it en move it wat extra bomen of speeltoestellen in en klaar ben je... de mogelijkheden zijn eindeloos

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik herken het wel wat betreft de parkeerplaatsen. Als ik een parking aanleg, is de toestroom van auto's ongekend hoog. Om die reden plaats ik ze ook niet meer, omdat het onrealistisch wordt. Wie dat heeft ontwikkeld...

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Bartvw
Daarom begin ik niet aan fietsenstallingen. Het verkeer bij parkeergarages kan ik wel handelen en die garages/plaatsen dwingen me om in een stadscentrum ruimer te bouwen.

Over de vragen hierboven.. Ik lees dat je de beperking ervaart dat alle gebouwen een road access vereisen. Zelfs parken die alleen te voet benaderd worden. Tuurlijk kun je zelf ook parken maken (qua uiterlijk) die geven alleen geen benefits aan de stad.

Zou mooi zijn als de parks DLC uit CS1 weer komt, zodat we ook aan voetpaden assets kunnen plakken, in plaats van de methode Goldia beschrijft.

• beautjweetj
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qODjKdhtqBZ3Qve864a6yURs70I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/12GFoJ2P3se94dzvAfBWsuCM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9xFWBU-dzchOFiiakac3xaDgHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dfFwsY4AmPltdDlpprrXt4IA.png?f=fotoalbum_large

Zojuist weer wat details toegebracht en weer wat uitgebreid aan de overkant van het kanaal :p

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 16:12

Martinspire

Awesomeness

Bartvw schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:17:
Daarom begin ik niet aan fietsenstallingen. Het verkeer bij parkeergarages kan ik wel handelen en die garages/plaatsen dwingen me om in een stadscentrum ruimer te bouwen.

Over de vragen hierboven.. Ik lees dat je de beperking ervaart dat alle gebouwen een road access vereisen. Zelfs parken die alleen te voet benaderd worden. Tuurlijk kun je zelf ook parken maken (qua uiterlijk) die geven alleen geen benefits aan de stad.

Zou mooi zijn als de parks DLC uit CS1 weer komt, zodat we ook aan voetpaden assets kunnen plakken, in plaats van de methode Goldia beschrijft.
Parkeergarages en plaatsen zijn alleen populair als bewoners geen alternatieven hebben. Dus als je bussen, metro en treinen toevoegt, dan wordt dat al een stuk minder.

Martinspire - PC, PS5, XSX

beautjweetj schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist weer wat details toegebracht en weer wat uitgebreid aan de overkant van het kanaal :p
Mooi hoor, lekker bezig!
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste