Hoi,
Na Jaren dit topic hebben gevolgd, ben ik eindelijk ook aan cs2 begonnen. Had er eerst niet zoveel tijd voor maar nu, na te zijn gestopt met World of Warcraft is het eindelijk zo ver. Lekker relaxt zonder FOMO zonder weekelijkse WoW moet dit moet dat... Gewoon een beetje bouwen aan een stad.
Dit lange weekend er eens voor gaan zitten, in het begin beetje overweldigend maar na wat uitzoeken gaat het wel aardig. Ik speel met alles unlocked en oneindig geld. en met 75 mods in de playset. Ben een stad begonnen en zit op zo'n 15K inwoners. Begin nu wel tegen wat dingen aan te lopen, Verkeer begint een ding te worden, dan merk ik vooral dat ik alles een beetje te krap heb opgezet. Ik ga weer opnieuw beginnen, er gebeuren rare dingen: Elektra palen zijn veranderd in heuvels bij de zonnepanelen aansluitingen, mijn groenten farm zit vol met opslag maar gaat niet meer leeg, en na geleerd te hebben van mijn eerste stadje wil ik alles nu wat beter opzetten. ook doe ik een klein beetje aan detailing en daar gaat echt veel tijd in zitten zeg, ik merk dat ik te snel wil uitbreiden ook maar ga bij de nieuwe stad meer de tijd nemen.
mijn eerste fout is denk ik dat ik zowat alle wegen met voetpaden heb gemaakt, niet echt goed voor het verkeer heb ik gemerkt :D
Plannen van wegen/bus/fietspad is dus erg belangrijk merk ik van het verloop van verkeer. Met mooie aansluitende wegen en afslagen maken heb ik nog wel wat moeite. Ook merkte ik dat als ik parkeer plaatsen maakte met de wegen tool dat dat veel meer verkeer veroorzaakte dan het zelf plaatsen van parkeerplaatsen wat ik in het begin deed. Klopt dat?
Wat ik ook nog niet heb uitgevonden, soms wil ik een park maken die niet aansluit aan een weg, maar dan werkt het niet. Is daar iets voor om dat voor elkaar te krijgen?
Al met al een leuke game maar wel lastig en tijdrovend om alles goed te krijgen en werkend. Ik ga de laatse 4 DLC die ik nog niet heb deze week erbij kopen en weer een nieuwe start maken.
Hier een plaatje van mijn eerste stad, zit ongeveer 40uur tijd in.