• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 08:30
En sluit je energie net aan op een lijn naar buiten. Je overcapaciteit van je centrale exporteer je dan voor inkomsten.
Kleine melding. Het valt mij op dat sinds de laatste patch de performance drastisch is verbeterd. Ik speel op Geforce now en altijd zo rond de 50 ~ 60k aan inwoners kakt de performance (simulatie) in. Dat is goed te zien door het langzamer rijden van de auto's en het haperen van de cims. De FPS blijft altijd hetzelfde. Nu sinds deze laatste patch heb ik daar met vergelijkbare stad veel minder last van. Zijn er meer mensen die dit hebben gemerkt?

Strava | AP | IP | AW

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 14:07
Dat is door de laatste patch, ze hebben verbeteringen aan de textures gedaan. Zie er nu beter uit en het performed beter
Dat had ik ook al gevonden op diverse plekken. WAs benieuwd of dat er meer mensen dit ervaren en dat het niet alleen een reddit dingetje was ;)

p.s. iemand Skylines al aan de praat gekregen op een Steam machine?

Strava | AP | IP | AW

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-07 17:22
Persoonlijk heb ik zelf niet echt gemerkt dat de performance (veel) beter is, maar dat komt ook misschien omdat mijn Cities sowieso al goed draaide op mijn beest computer :*)

Bij mijn allereerste stad begon de simulatie pas langzamer te worden bij de 400K of 500K inwoners.

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-07 15:31
En wat zijn de specs van jouw beest pc?

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-07 17:22
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 324,90€ 324,90
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 143,05€ 143,05
1VideokaartenASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Chalk White€ 116,99€ 116,99
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 39,90€ 39,90
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 419,90€ 419,90
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition€ 114,85€ 114,85
1Interne ssd'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 234,90€ 234,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.394,49
Dit is wat ik heb. Beest pc was overigens wel een tikkeltje sarcastisch. :o

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:53
JelleDJs schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:58:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 324,90€ 324,90
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 143,05€ 143,05
1VideokaartenASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Chalk White€ 116,99€ 116,99
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 39,90€ 39,90
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 419,90€ 419,90
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition€ 114,85€ 114,85
1Interne ssd'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 234,90€ 234,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.394,49
Dit is wat ik heb. Beest pc was overigens wel een tikkeltje sarcastisch. :o
Best lekkere beest PC toch?! Bizar als je even naar de prijzen kijkt en dan ziet dat je geheugen prijs gewoon bijna ⅓ is van de prijs als je het nu koopt. Ik heb daar toen mazzel mee gehad net voor de explosie 32gb gekocht voor net iets meer dan 100 euro, kost nu bijna 500.

• nllight
@JelleDJs

Haha ja lekkere pc heb je. Ik heb een zelfde soort opstelling met een 7800X3D en een Geforce 4070ti.

Maar vorrig jaar heb ik me 2e pc vervangen, snel voor de extreme prijs steigingen. Ik dacht nu of nooit, om voor de komende jaren goed te zitten. De oude pc was een i7 7700k met een 1080ti. Alles nieuw gekocht met een 9800X3D en AMD 9070XT en 32GB DDR5.

Ik ben een nieuwe cs2 speler, speel met zo'n 70 mods ben nog niet tegen beperkingen aangelopen, als ik jouw zo hoor hoef ik me daar voorlopig ook geen zorgen om te maken :).

merk wel na de laatste patch dat de laadtijden een stuk minder zijn geworden en dat het wat beter speelt op een of andere manier.
nllight schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:56:
@JelleDJs

Ik ben een nieuwe cs2 speler, speel met zo'n 70 mods ben nog niet tegen beperkingen aangelopen, als ik jouw zo hoor hoef ik me daar voorlopig ook geen zorgen om te maken :).

merk wel na de laatste patch dat de laadtijden een stuk minder zijn geworden en dat het wat beter speelt op een of andere manier.
Dat dacht ik dus, gevoelsmatig, ook maar ik heb net even getimed en van start tot alle mods geladen [46GB] is toch nog 4:43. De vorige keer dat ik timede was ergens in Maart en was even lang met 34GB aan mods. Savegame laden is 25 seconden, maakt niet uit hoe groot de stad. Heb het getest beginnende en een uitgebreide stad. Vergelijkbaar systeem als @JelleDJs Het is zeker wel eens langer geweest dat ik eerst rustig in de tuin kon werken, praatje maken met de buren, douchen, koffie zetten en dan nog 10 minuten om de save te laden. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Vraagje aan de mensen die veel 'sculpten'. Ik probeer een kade te maken zoals hier. Echter krijg ik de hekjes niet op de quay. Hoe doen jullie dat? ( en ik ben nog op zoek naar decals voor de paaltjes die iets verder richting het centrum staan )

Strava | AP | IP | AW

@Webgnome Heel vaag idd, was mij ook al opgevallen dat quay's geen hekjes hadden maar wegen en voetpaden wel. Hoe kun je bepalen aan welke kant de hekjes komen? Door de quay functie bij paden/wegen links of rechts in te stellen. :P Zelf hekjes plaatsen is niet mogelijk omdat "net lanes" op de grond staan die door een quay naar beneden worden gedrukt. Dus voetpaden/wegen met de quay functie aan aan de kant van het water.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_V8GtdaLh1jJyDkvmmZPm5Xmn4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n72ojq4SwacL8o7PrDXg0Z9U.jpg?f=fotoalbum_medium

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:31

Steeffoon

Smartphone-nerd

Steeffoon schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:42:
@geert_s @Pingewin @LoneRanger Thanks voor jullie tips, helder verhaal. Ik ga eens braaf de stappen volgen en kijken of het beter gaat! :)
Het verlagen van de belastingen heeft geholpen. Van 14 naar 8. Ik maak veel minder verlies dan wanneer ik meer belasting vraag. Raar maar waar :)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

Nakebod

Nope.

Steeffoon schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:58:
[...]

Het verlagen van de belastingen heeft geholpen. Van 14 naar 8. Ik maak veel minder verlies dan wanneer ik meer belasting vraag. Raar maar waar :)
Nouwja zo heel gek is het niet. Wat levert meer op: 100 bedrijven die 1000 euro belasting kunnen betalen, of 500 bedrijven die 250 euro belasting betalen? (aka 100k vs 125k)

En als ik het goed heb... door minder belasting te vragen hebben de cims meer geld over om dingen te kopen/doen. Dat trekt weer meer bedrijven aan die ook weer belasting betalen. En het resultaat: Meer inkomen :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• nllight
was vandaag aan het spelen, opeens een crash naar desktop, ik start opnieuw op load mijn laatste save games. alleen nog maar crash! hoe kan dit ? ik heb niks veranderd. in skyve zegt het wel config locked, config in use by other client. ik snap er niks van. ik kan wel gewoon new game doen.

zeer vervelend aan deze game al die rare dingen af en toe dat niks meer werkt,

• Kristof Vxx
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-07 14:50
nllight schreef op zondag 19 juli 2026 @ 13:47:
was vandaag aan het spelen, opeens een crash naar desktop, ik start opnieuw op load mijn laatste save games. alleen nog maar crash! hoe kan dit ? ik heb niks veranderd. in skyve zegt het wel config locked, config in use by other client. ik snap er niks van. ik kan wel gewoon new game doen.
Vorige week ook gehad met een save game die ik ook niet meer geladen kreeg. Ben dan maar - jammer genoeg - herbegonnen. Ik vermoed in mijn geval een update van één of andere mod via Skyve. Ik probeer daarom mijn aantal mods beperkt te houden.
nllight schreef op zondag 19 juli 2026 @ 13:47:

zeer vervelend aan deze game al die rare dingen af en toe dat niks meer werkt,
klinkt als een mod issue.. dat is niet een base game probleem maar zeer waarschijnlijk een mod probleem. Uitzoeken welke mod het is en weer door?

Strava | AP | IP | AW

• nllight
@Webgnome ik kan geen mods uit zetten. skyve zegt config locked, in use by other client. kan ook geen ignore doen. maar als het een mod zou zijn waarom kan ik dan wel een nieuwe game starten met al die mods aan?

edit: de hele playset uitgekregen maar nog steeds crash? verdomme moet ik nu seriues weer helemaal opnieuw beginnen?

[ Voor 21% gewijzigd door nllight op 19-07-2026 14:39 ]

Omdat er mods zijn die dingen opslaan in de savegame (weet niet of ze dat allemaal doen) en dat er door de crash iets corrupt is geraakt waardoor dat niet meer kan. En als Skyve zeurt dan moet je even kijken of dat er nog een proces of iets vergelijkbaars draait dat je kan linken aan CS:2*.

* Webgnome zegt dit zonder enige technische kennis te hebben van skyve dus weet niet of dat er niet gewoon ergens een lock bitje omgezet is dat alleen gereset word bij een bepaalde state

Strava | AP | IP | AW

• nllight
gelukkig een oudere savegame aan de praat gekregen. alleen alles wat ik vandaag heb gedaan is verloren gegaan. best wat maarja beter dan alles weg. wat er nu aan de hand is.... geen idee
nllight schreef op zondag 19 juli 2026 @ 14:56:
gelukkig een oudere savegame aan de praat gekregen. alleen alles wat ik vandaag heb gedaan is verloren gegaan. best wat maarja beter dan alles weg. wat er nu aan de hand is.... geen idee
Je kunt in Skyve je mods weergeven op laatst geupdate, je kunt die mod~[s] dan uitzetten en kijken of het werkt en het is ook mogelijk om de oudere versie weer te pakken. Klik op de mod zodat je naar de modpagina gaat. onder de groene blak "enabled" staat de versie met een trekpijl optie. Ik denk niet dat het in jouw geval geholpen had maar wel fijn om te weten als je troubleshoot.
Ik betrap me er steeds meer op dat ik meer aan het detailen en kijken ben dan dat ik daadwerkelijk bouw. Inmiddels ook Platter hooked en met Network tools bezig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6w3HG1GCS2e7Vu8qmuHEMyYNdg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gvBqDiENk6Fn7vLERZh3osxz.jpg?f=user_large

Vuurtoreneiland waar je lekker kunt eten en natuurlijk de vuurtoren bezichtigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_g4hQpq43i2rh0-Kgwcylaq5JqQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GWWfMXy8rahsMsxItjFbJgWd.jpg?f=user_large

De jachthaven is inmiddels af en open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVXb_dvFx9uQaLQkTD6wWFNZEUI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MCqrgJAam9x6eagMWXFuvhIN.jpg?f=user_large

Detailen op de vierkante centimeter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2krJd4zJAZsqYven58OnUkLihkA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xoeDxhtqikBDZkxAyyibo3VK.jpg?f=user_large

En de mini grachtengordel.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 19:20
LoneRanger schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:26:
[...]

[Afbeelding]

Voortoreneiland waar je lekker kunt eten en natuurlijk de vuurtoren bezichtigen.
Heel mooi gemaakt dit vuurtoren eiland 👌
LoneRanger schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:26:
[...]

Voortoreneiland waar je lekker kunt eten en natuurlijk de vuurtoren bezichtigen.
Gaaf! Hoe maak je die rotsformaties?

Herkenbaar trouwens: minutenlang alleen maar kijken naar je eigen stad en weinig bouwen :)
Cliff faces & rocks kit. Kun je hele mooie kustlijnen mee bouwen ook.

• Kristof Vxx
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-07 14:50
Bljikbaar wel, want er zijn volgens Steamcharts (https://steamcharts.com/app/949230#All) gemiddeld zo'n 10K gelijktijdige spelers, waar het een jaar geleden rond de 6K lag. De peak ligt rond de 17K, waar dit vorig jaar rond 10-11K lag.

De vraag is of dat voldoende is om een game nog jaren te onderhouden. De inkomsten zullen toch wel van de betalende DLC's moeten komen. Als je de stats van Cities 1 bekijkt https://steamcharts.com/app/255710#All, dan zie ik sinds 2020 het gemiddeld aantal players rond de 25K (zwakte af na release van CS2). Da's dus een grotere userbase om DLC's aan te verkopen.

Let's hope for the best!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 19:20
Kristof Vxx schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:36:
[...]

Bljikbaar wel, want er zijn volgens Steamcharts (https://steamcharts.com/app/949230#All) gemiddeld zo'n 10K gelijktijdige spelers, waar het een jaar geleden rond de 6K lag. De peak ligt rond de 17K, waar dit vorig jaar rond 10-11K lag.

De vraag is of dat voldoende is om een game nog jaren te onderhouden. De inkomsten zullen toch wel van de betalende DLC's moeten komen. Als je de stats van Cities 1 bekijkt https://steamcharts.com/app/255710#All, dan zie ik sinds 2020 het gemiddeld aantal players rond de 25K (zwakte af na release van CS2). Da's dus een grotere userbase om DLC's aan te verkopen.

Let's hope for the best!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nupX3qUZFSMhBzcKICN5BKje5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8mxqelwbmzuWOgFpiGAZyfX.png?f=fotoalbum_large

De averages voor CS1 liggen inmiddels, met uitzondering van een enkele piek, al bijna een jaar onder de averages voor CS2.

Strategisch gezien, ligt het ook niet voor de hand voor Paradox om CS1 te blijven ondersteunen, en CS2 links te laten liggen. Voor CS als game reeks zou dit namelijk een redelijke doodsteek zijn. Zeker nu langzamerhand het sentiment voor CS2 toch positief begint te veranderen. Wil verder niet zeggen dat CS1 geen enkele content meer zou hoeven te verwachten. Maar ik denk qua aantal en omvang DLC's, dat paradox meer marketing en budget zal vrijmaken voor CS2 dan CS1.

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-07 18:06
Ze hebben de zaak goed op de rit. De game wordt steeds beter.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 16:53

Martinspire

Awesomeness

Kristof Vxx schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:36:
[...]

Let's hope for the best!
Het probleem van CS1 is dat de prijzen daar nu zo laag liggen en de bereidheid om DLC nog te kopen laag ligt, dat het alsnog beter is om voor CS2 dingen te gaan verkopen. Zolang ze daar de tijd voor krijgen, is dat verder prima. Al zou ik als studio misschien kijken of ik er een game bij ga doen zodat je niet van 1 game afhankelijk bent. Of misschien nog een educatieve variant maken of zo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:52
Martinspire schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:27:
Al zou ik als studio misschien kijken of ik er een game bij ga doen zodat je niet van 1 game afhankelijk bent.
Colossal Order heeft het risico van one-trick-pony al mogen ervaren: De ene game waar ze aan werkten zijn ze kwijtgeraakt aan Iceflake Studio's. Die werkt (in elk geval op paier) aan verschillende games.

Ik ben benieuwd of we nog iets van Colossal Order gaan zien in dit genre.

Spel en typfouten voorbehouden

Gewoon even een hypothese he maar als je het gaat uitzoeken dan kom he er achter dat er al personeel is overgestapt van CO naar Iceflake voor CS2 uit kwam en vlak er na. Ik vermoed dat er tijdens de ontwikkeling al onenigheid was over bepaalde keuzes. Die keuzes hebben niet goed uitgepakt. Bij IceFlake zat al een hoop expertise en dat verklaard waarom ze zo snel verbeteringen aan kunnen brengen. Dus ik zou niks verwachten in dit Genre van CO, hooguit dat ze het succesvolle "cities in motion" nieuw leven in willen blazen om ok die franchise te vernachelen.

Pagina: 1 ... 70 71 Laatste