• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:16
Oee.. hoe kan ik ook meedenken/doen in de savegame van @Goldia ?
Bartvw schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:01:
Oee.. hoe kan ik ook meedenken/doen in de savegame van @Goldia ?
Dan moet ik hem even opnieuw uploaden want ik kreeg het bericht dat die oude verwijderd was. Waarom begrijp ik niet precies.... Doe ik straks even, dan stuur ik een link.

Edit: hier is de nieuwe link. De hoofdweg en het oude station zijn hier al weg en er zou ruimte genoeg moeten zijn. https://mods.paradoxplaza.com/mods/126393/Windows @Bartvw

Edit2: en hier voor de volledigheid de originele stad voordat ik iets heb aangepast. Is misschien wel leuker om te beginnen omdat je dan precies kan zien hoe alles was voor de recente patches en traffic flow nog prima was.
https://mods.paradoxplaza.com/mods/126403/Windows @Bartvw

Veel plezier! Ben heel benieuwd wat jullie ervan kunnen maken.

[ Voor 44% gewijzigd door Goldia op 01-12-2025 21:38 ]

Ben ik de enige die niet heel warm of koud wordt van de nieuwe creator packs?

Strava | AP | IP | AW

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:41
Webgnome schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:15:
Nee, ik vind supply chain er wel leuk uitzien en heb ook wel een idee hoe ik dit leuk kan toepassen. Skyscrapers zal ik in mijn stijl weinig tot niet toepassen; minder dan de helft zou geschikt zijn, dus die zal ik niet kopen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:14

Nakebod

Nope.

Mixed feelings :P
Vooral de skyscrapers. Ja ze zien er allemaal erg mooi en gedetaileerd uit, dat is het probleem niet. Ook erg tof dat ze service-upgrades hebben, geeft wat unieke kansen in overbevolkte stadskernen.

Mijn "probleem" is vooral het formaat.
Bijvoorbeeld de hoogste toren, de Silver Dragon, 600 meter hoog. Of de Great Tower of Commerce, 546 meter. De meeste skyscrapers in deze uitbreiding zijn zo te lezen tussen de 105-160 meter. En dat is al een flink stuk hoger dan wat de basegame assets zijn.

Alsof je in een klein dorpje een flatgebouw van 20 verdiepingen zet, in mijn hoofd werkt dat niet :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Een deel daarin zal rekening houdend met de asset creator zijn. Zodra custom assets straks op grotere schaal een ding worden, zullen meer skyscrapers ongetwijfeld volgen. En zou het ook weer jammer zijn als de skyscraper pack geen resterend iconische bouwwerken bevat.

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Ik wordt vanmorgen eigenlijk wakker met een beetje dezelfde vraag en zou nu even posten wie van jullie gaat 1 of beide packs morgen kopen.

Zelf ga ik denk ik alleen eerst de supply chain pack kopen. Heb gisteren even de filmpjes van Biffa en City planner gekeken.
De skyscrapers zien er allemaal stuk voor stuk super vet uit, en ik denk dat die zeker een beeld geeft van wat er straks met de Asset Creator gemaakt kan worden. Maar in de gemiddelde stad die mensen bouwen past dit totaal niet. Dus voorlopig sla ik deze over denk ik.
Daar tegenover de supply chain lijkt me wel interessant, al werkt het niet zoals ik persoonlijk graag zou willen maar vindt er wel erg mooie gebouwen tussen zitten die ik wel kwijt zou kunnen in mn steden. Dus een beetje mixed feelings over beide packs zeg maar.

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 21:35
Hangt voor mij een beetje van de prijs af, maar zie de content creator pakketten ook altijd deels als een stukje beloning teruggeven aan goede en creatieve community content creators. Ze hebben vaak voor zowel deel 1 als 2 een hoop mooie en gratis assets gegeven.

bla di bla bla

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:08
ChristianD schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:54:
Hangt voor mij een beetje van de prijs af, maar zie de content creator pakketten ook altijd deels als een stukje beloning teruggeven aan goede en creatieve community content creators. Ze hebben vaak voor zowel deel 1 als 2 een hoop mooie en gratis assets gegeven.
Volgens IG: 8 voor de packs, 5 voor radio, een mooie manier om creators/community te steunen

• Fryskje
  • Nu online
YouTube: How To Make Cities: Skylines 2 Look Realistic (UPDATED)

Zeer handige video, over het er mooier uit laten zien van Cities skylines 2. Hij (Canadian Moose) heeft sowieso naar mijn mening vaak interessante videos maar dat terzijde even. Er zitten ingame instellingen in maar ook door middel van 2 mods laat je het spel er (compleet) anders uit zien. Er zitten ook wat dingen tussen die de game wat soepeler kunnen laten lopen dus is misschien voor sommigen ook praktisch?

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Goldia schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:49:
[...]
Hoe krijg jij die tunnel ingangen trouwens zo strak? Dat zit er heel goed uit bij jou; bij mij is dat vaak rommelig en hobbelig en ongelijk. Heb je daar een speciaal trucje voor?
Ik zorg wel altijd dat de grond egaal is en beide banen tegelijk trekt. Normaal gesproken krijg je dan een mooie symmetrische tunnel. Meer is het niet eigenlijk.

Only fools are enslaved by time and space.

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 21:35
tomuitrotterdam schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:56:
[...]

Volgens IG: 8 voor de packs, 5 voor radio, een mooie manier om creators/community te steunen
Moet wel zeggen dat ik de radio stations eigenlijk weer niet aanschaf :-)

bla di bla bla

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:42
Ik ben wel benieuwd, maar nog niet echt 'hyped'. Ik wacht eerst even tot er wat revieuws en Youtube video's uitkomen voordat ik hem aanschaf. Het ziet er allemaal mooi uit maar vooral de skyscrapers zijn wel erg groot, logisch ook maar moet wel in je stad passen.

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:16
Ik zou niet weten hoe ik een object met zoveel residents veilig in mijn stad kwijt kan, zonder verkeersinfarct te veroorzaken.
Ik heb de industry niet bestudeerd, ik wacht het nog even af dus.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:03
Ik heb er eerlijk gezegd nog compleet niet naar gekeken. Ik ga het sowieso niet op dag één aanschaffen.
Eerst maar eens aanzien of ik het zou gebruiken en of het goede 'reviews' haalt. En uiteraard hoe duur het gaat zijn.

Radio stations schaf ik nooit aan. In-game geluid heb ik namelijk niet aan. Heb naast het gamen namelijk altijd YouTube open.

• Fryskje
  • Nu online
Bartvw schreef op woensdag 3 december 2025 @ 06:48:
Ik zou niet weten hoe ik een object met zoveel residents veilig in mijn stad kwijt kan, zonder verkeersinfarct te veroorzaken.
Ik heb de industry niet bestudeerd, ik wacht het nog even af dus.
Precies dit, aagezien het verkeer, of het nou voetganger fiets of auto's zijn, zo'n skyscraper met 5000 huishoudens dus meer dan 10.000 cims, creeërt mega traffic problemen denk ik. Al was er ook een gebouw met metro eronder geloof ik. Ben heel benieuwd komende weken wat dit gaat laten zien, ook voor de andere ccp.

• Fryskje
  • Nu online
ChristianD schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:35:
[...]

Moet wel zeggen dat ik de radio stations eigenlijk weer niet aanschaf :-)
Heb nog nooit een radiostation gekocht voor zowel CS1 enof CS2, heb mn eigen spotify wel op de achtergrond aan, betere muziek haha.
@Fryskje dit zou een perfecte use-case zijn voor de new-york map. Als ik deze pack al ga halen ga ik deze eens in mijn stad verwerken en kijken of ik alles en iederene met de metro kan laten gaan ;)

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
  • Nu online
@Webgnome
Ja precies voor zulke steden en builds wel maar realistisch gezien denk ik dat heel veel mensen met hun steden ergens tussen de 50k en 100k blijven hangen en ik weet persoonlijk niet of je dan zulke torens mooi in je stad kan verwerken? Ik heb 1 stad met bijna 200k inwoners en heb nog niet zoiets van ja daar zou ik wel een stuk of wat van zulke grote bouwwerken mooi zien staan. Maar goed misschien is dat ook wel een kwestie van smaak en hoe je je stad bouwt natuurlijk.
Ik ga eerst voor de supply chain pack en dan misschien later nog wel eens voor de skyscraper pack.
Ga jij 1 of beide kopen? Hoe werkt dat met GeforceNow kun je die packs dan gewoon kopen of krijg je die er bij ofzo? Heb me om eerlijk te zijn nog nooit verdiept in dat GeforceNow gebeuren.

• Fryskje
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfgbSSkGemS9lSuZrKHQQyguGYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dvmFKvZ89U6Sd7aSSv7vL4k5.png?f=fotoalbum_large

Is het bij jullie al wel zichtbaar? Want hier is het al een paar uur met de tekst beschikbaar in minder dan een uur.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:35
Fryskje schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:13:
[Afbeelding]

Is het bij jullie al wel zichtbaar? Want hier is het al een paar uur met de tekst beschikbaar in minder dan een uur.
Net even voor je gekeken, hier ook nog minder dan een uur.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Fryskje
  • Nu online
@geert_s
Ja had gehoopt dat ie er al op zou staan vanmorgen maar helaas nog niet. Nouja zonder doet het spel het gelukkig ook :)

• DivjeFR
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:07
Zijn net gereleased!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:42
Krijg nu een mailtje dat hij beschikbaar is via Steam. Zit helaas op m'n werk dus kan niet checken.. :)
@Fryskje ik ga ze nog niet kopen. Ik wacht eerst de eerste builds/video's af van de bekende streamers en natuurlijk van ervaringen in dit topic. Ik ben druk genoeg met detailen van mijn stad op dit moment dus ik mis het nog niet ;)

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
  • Nu online
@Webgnome
Ja snap je gedachte en ergens heb ik ook zoiets van ik wacht af. Maar ergens heb ik ook zoiets van ben zelf benieuwd naar hoe ik die supply chain kan implementeren en ik wil de content creators toch ook wel "belonen" voor hun inzet/werk aan deze assets. Om toch, ondanks de vele negatieve verhalen en reacties de afgelopen jaren, nog wat van deze ergens prachtige game te maken.
Heb zojuist dus de supply chain pack aangeschaft. Straks rustig eens mee aan de slag.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48
Ik heb ze beiden gekocht, nu nog op wachten op het einde van de werkdag om er mee aan de slag te gaan :+

Spel en typfouten voorbehouden

Morgen ook nog de asset editor!
Tomorrow - Asset Mods will also become available for Cities: Skylines II. The free beta update to the Editor will allow modders to implement their own unique props and buildings, and share them with the Cities community through the Paradox Mods library.

This is the last thing on our Road Map for 2025, we will have a Developer Diary from Colossal Order about the Asset Modding tomorrow, so keep an eye out for that!
Ah de asset editor. Ben benieuwd wanneer de eerste schunnige gebouwtjes worden gereleased ;)

Strava | AP | IP | AW

• Pingewin
  • Laatst online: 15:52
Webgnome schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:30:
Ah de asset editor. Ben benieuwd wanneer de eerste schunnige gebouwtjes worden gereleased ;)
Red light district! Banana bar en wat rode lampjes en dan afwachten wat Paradox gaat doen :)

• Fryskje
  • Nu online
Goldia schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:12:
Morgen ook nog de asset editor!

[...]
Das mooi, ga er zeker even mee aan de slag en mooi voor de feestdagen zodat er veel mensen iets meer tijd hebben er mee aan de slag te gaan.
Ben heel benieuwd wat er voor moois mee gemaakt gaat worden!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48
Toch wel opvallend dat alles wat moeilijk-moeilijk-dit-dat-zus-zo-onmogelijk was nu opeens binnen een paar maanden achter elkaar gereleased wordt.

Spel en typfouten voorbehouden

FredvZ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:17:
Toch wel opvallend dat alles wat moeilijk-moeilijk-dit-dat-zus-zo-onmogelijk was nu opeens binnen een paar maanden achter elkaar gereleased wordt.
Tsja, hebben ze natuurlijk ook wel 2 jaar de tijd voor gehad om op orde te krijgen. Sowieso is een belangrijk deel van de eerste 12 - 18 maanden, natuurlijk ook een vorm van puin ruimen geweest. Performance problemen, bugs, simulatie problemen, etc. welk eerst opgelost dienden te worden, wilde verdere verkoop van DLC überhaupt een kans van slagen gehad hebben.

Nu de puzzelstukjes een beetje op hun plek beginnen te vallen, is met een kleine slag om de arm, te verwachten dat het komend jaar een stuk vlotter zal kunnen gaan verlopen. Enigszins afhankelijk van hoeveel devs de overstap maken naar de nieuwe thuisbasis.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Fryskje schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:18:
YouTube: How To Make Cities: Skylines 2 Look Realistic (UPDATED)

Zeer handige video, over het er mooier uit laten zien van Cities skylines 2. Hij (Canadian Moose) heeft sowieso naar mijn mening vaak interessante videos maar dat terzijde even. Er zitten ingame instellingen in maar ook door middel van 2 mods laat je het spel er (compleet) anders uit zien. Er zitten ook wat dingen tussen die de game wat soepeler kunnen laten lopen dus is misschien voor sommigen ook praktisch?
Een korte samenvatting, want met Youtube is dat altijd lastig te volgen (vind ik).

Gebruikte mods:Graphics settings:
  • Hij raadt DLSS af sinds een update in juni, nu is AMD FSR beter met TAA-High-8x.
  • Global Illumination Quality op disabled in verband met artifacts tijdens sunrise/sunset.
  • Terrain: Target Patch size op 4. Voor betere weergave van water op grotere afstand
  • MIP Bias: 0
In Preserve Photo Mode, lente/zomer/herfst:
  • White Balance Temperature op 10
  • Saturation op 0
  • Shadows op 0.200
Plus Time & Weather anarchy op "summer" voor de beste kleuren

In Preserve Photo Mode in wintermodus:
  • White Balance Temperature op -1.5
  • Saturation op 0
  • Shadows op 0.100
Plus Time & Weather anarchy op "summer" voor de beste kleuren

• Fryskje
  • Nu online
Naar aanleiding van de 2 nieuwe packs moet er natuurlijk wel ruimte zijn voor al die gebouwen en ook mensen om te werken in die nieuwe supply chain gebouwen. Gelukkig was ik al bezig in de stad met het aanleggen van een nieuwbouw wijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eywbbva_pu60SsyVhgYn4yz5VIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FT3oU9Sbpah1LMqyAqDrwaXi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uFnLvm70q_N3rqF_HZt4c2Wzgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mM1LD3KPhCHwwkaJNhInMUS4.png?f=fotoalbum_large
Mooi man! Eigenlijk zonde om daar een echte wijk neer te zetten straks! Of doe je dat niet :)

• Fryskje
  • Nu online
Thnx, nee heb deze locatie bewust gekozen.Ik kan daar nog wel even een tijd om heen bouwen, dus het duurt nog wel even voordat er daadwerkelijk iemand in deze wijk komt te wonen haha.
Pagina: 1 ... 65 66 Laatste