• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik ervaar sinds een tijd dat er steeds meer huizen leeg komen te staan. Je blijft slopen. Is dat iets wat anderen herkennen?

- Let niet op de bouw van de stad, moet nodig gefinetuned worden :+ -

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Idka4PcBsZSb5nOOZfIBgqLE444=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5H6FexU9NfOF5OnWj7MOb6Zs.png?f=fotoalbum_large

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Ves
  • Laatst online: 11:40

Ves

A gadget addicted Bounty

Het voet verkeer is inderdaad gezakt. Zal mijn save game nog wat langer laten doorlopen.

Een aantal assets hebben ook fietsen rekken erbij gekregen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Steeffoon schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:44:
Ik ervaar sinds een tijd dat er steeds meer huizen leeg komen te staan. Je blijft slopen. Is dat iets wat anderen herkennen?

[Afbeelding]
Dat had ik in met de ports and bridges patch. Duurde wel een tijdje voor dit stabiel was. Op een gegeven moment was ik preventief gebouwen aan het verwijderen. Flats die in zwart donker groen zaten.

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12 13:29
Ik kan nog niet/niet meer spelen na de update :-(
Getest welke mods me een error geven (die alleen 10 sec. te muten is) in het hoofdmenu en de 2 mods uitgezet die de oorzaak waren. (water features + extra detailing tools).
Dan krijg ik de error niet meer, maar wel een crash to desktop kort na m'n save geladen te hebben en in het spel te zitten...

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Steeffoon schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:44:

[Afbeelding]
Ze hebben in de P&B patch weer abandonment aangezet. Oftewel dit zit er al weer een tijdje in. Je moet uitzoeken waarom het gebeurt. Meestal is het een combinatie van factoren. Bijvoorbeeld mensen die te arm zijn, te oud etc etc.

Ben nu weer iets verder met spelen en de nieuwe bikepatch bevalt mij wel. Ben nu overal bezig om het fietsnetwerk te verbeteren. Wat mij in ieder geval opvalt is dat wanneer je een dedicated fietspad aanlegt naast een weg dan heeft die voorrang op de weg. M.a.w. fietsers maken eerder gebruik van het fietspad dan van de openbare weg. Dat is goed uitgewerkt.
Klein kritiekpuntje, de fietsrekken kun je alleen aan de straat kwijt dus je moet een weg neerleggen wil je ergens die fietsrekken kwijt. Dat is een beetje jammer, niet meer dan dat.
Een ander kritiekpuntje wat ook ter sprake kwam in een van de video's die heb gepost. Het lijkt er op dat cims blijven rondfietsen tot ze een parkeerplek hebben gevonden. Dat is op zich geen ramp ( want ja wie gaat nu cims volgen) wel een beetje onrealistisch)

[ Voor 36% gewijzigd door Webgnome op 19-11-2025 20:54 ]

Strava | AP | IP | AW

• Steeffoon
  • Laatst online: 10:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Webgnome schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:14:
[...]

Ze hebben in de B&B patch weer abandonment aangezet. Oftewel dit zit er al weer een tijdje in. Je moet uitzoeken waarom het gebeurt. Meestal is het een combinatie van factoren. Bijvoorbeeld mensen die te arm zijn, te oud etc etc.
Ah, dat heb ik gemist. Kan dat ook weer uit?
Ik zat al te kijken bij de icoontjes, of ik ergens kon zien wat de reden was; maar kon daar totaal niet wijzer van worden.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Nee, dat kan niet uit. Dat hebben ze een tijd geleden uitgezet (want iets met bugs? ) en nu weer aan. Het hoort er gewoon bij. Dus problemen oplossen maar :+

Strava | AP | IP | AW

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 13:47
ik betrap me erop dat ik op de screenshots in dit topic met de middelste muisknop het beeld wil tilten en in- en uitzoomen

Mijn Flickr; Sony A7iii

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-12 16:31
Ik heb zojuist ook even het spelletje opgestart, na eerst een paar mods uitgezet.

Bij mij moest ik eerst een custom weg weer een stoep geven, waardoor ook wat zoning kapot was en ik flink wat moest herzonen. Daardoor ook wat huizen/flats die verdwenen zijn.

Ook begon het spel ineens weer met tutorials, alsof er een reset is geweest in de instellingen. Ook de muziek in het spel (heb ik altijd uit) was opnieuw op 100% gezet. En de instellingen van anarchy waren gereset.

Heb nog niks met de fiets erbij gebouwd. Vandaag was eerst weer even m'n stad fixen.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:08

Aganim

I have a cunning plan..

Webgnome schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:14:
[...]
Klein kritiekpuntje, de fietsrekken kun je alleen aan de straat kwijt dus je moet een weg neerleggen wil je ergens die fietsrekken kwijt. Dat is een beetje jammer, niet meer dan dat.
Zijn de gevels van de huizen in de Dutch pack niet allemaal gewoon fietsenrekken? :+
Na een half dagje spelen moet ik concluderen dat het een gevalletje 'over de schutting flikkeren want we stoppen er toch mee' lijkt te zijn. De basis van de uitbreiding ligt er. De fietspaden, de fietsstroken, de vele parkeerplekken die er bij horen allemaal ziet het er goed uit. Alleen.. het werkt net niet handig? Zo lijkt het dus te zijn dat men fietst van parkeerplek naar parkeerplek. Heb je die niet op de plek waar men moet zijn dan gaat men net zo lang door fietsen tot ja.. wanneer eigenlijk?
Dat is vooral te zien wanneer je ergens een fietsrek neer zet. Uit het niets komen de fietsers er als wespen op af om vervolgens in dat gebied aan het werk te gaan, te shoppen of gewoon doelloos rond te huppelen.
Dat is nog niet alles. Het zijn vooral HEEL VEEL fietsers. Ik dacht vanmorgen nog dat het zich wel zou recht zetten maar een paar uur later kan ik eigenlijk concluderen dat dat niet zo is. En dat brengt mij tot het volgende.

Files op t fietspad! Als deze uitbreiding iets laat zien is hoe DOM de cims zijn. Je kan zien dat het eigenlijk een auto mechanic op een fiets is. Ze wisselen op de raarste momenten, draaien midden op de weg waardoor alles en iedereen in de ankers moet en dan staat het weer stil etc etc. Ook lijken de cims aardig fan te zijn van euthanasie? Heb nu al een aantal voorbeelden gezien waarbij hordes fietsers gewoon oversteken. Als platrijden mogelijk was in de game had ik nu geen cims meer. Met dit gezegd hebbende zorgt het dus ervoor dat er heel veel meer opstoppingen zijn. Overal. Morgen gaan we maar eens verder zoeken / spelen op dit moment, mixed feelings zullen we maar zeggen.

Het voelt voor mij als niet af. Even nog dit naar buiten dumpen omdat we er toch mee stoppen en om Paradox te pesten. Dat is het gevoel wat ik er nu aan over houd.

Onderstaande screenshots ter illustratie, het zijn niet de beste constructies, zat midden in t bedenken van een aanpak..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqX5zBVBQVK_dpukFdiQxRbgzXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VWm4kFLAf67Ti7rwr7DJVtRV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tq74xOu-uIjZWL14DJkEkOSbVAg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NKeQ4VweSfDlROnOeJLnubmc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 19-11-2025 22:19 ]

Strava | AP | IP | AW

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-12 21:33
Webgnome schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:54:
.....
Files op t fietspad! Als deze uitbreiding iets laat zien is hoe DOM de cims zijn. ...
Klinkt als een gemiddelde Nederlandse studentenstad. Als je door Delft fietst heb je dat ook studenten die de raarste capriolen uithalen. Files met fietsers zo extreem dat er verkeerslichten zijn speciaal om de file te verminderen:)

Bijna echt dus;)

(Doet niets af aan je opmerkingen hoor)

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:11
Na een half dagje spelen moet ik concluderen dat het een gevalletje 'over de schutting flikkeren want we stoppen er toch mee' lijkt te zijn. De basis van de uitbreiding ligt er. De fietspaden, de fietsstroken, de vele parkeerplekken die er bij horen allemaal ziet het er goed uit. Alleen.. het werkt net niet handig? Zo lijkt het dus te zijn dat men fietst van parkeerplek naar parkeerplek. Heb je die niet op de plek waar men moet zijn dan gaat men net zo lang door fietsen tot ja.. wanneer eigenlijk?
Dat is vooral te zien wanneer je ergens een fietsrek neer zet. Uit het niets komen de fietsers er als wespen op af om vervolgens in dat gebied aan het werk te gaan, te shoppen of gewoon doelloos rond te huppelen.
Dat is nog niet alles. Het zijn vooral HEEL VEEL fietsers. Ik dacht vanmorgen nog dat het zich wel zou recht zetten maar een paar uur later kan ik eigenlijk concluderen dat dat niet zo is. En dat brengt mij tot het volgende.

Files op t fietspad! Als deze uitbreiding iets laat zien is hoe DOM de cims zijn. Je kan zien dat het eigenlijk een auto mechanic op een fiets is. Ze wisselen op de raarste momenten, draaien midden op de weg waardoor alles en iedereen in de ankers moet en dan staat het weer stil etc etc. Ook lijken de cims aardig fan te zijn van euthanasie? Heb nu al een aantal voorbeelden gezien waarbij hordes fietsers gewoon oversteken. Als platrijden mogelijk was in de game had ik nu geen cims meer. Met dit gezegd hebbende zorgt het dus ervoor dat er heel veel meer opstoppingen zijn. Overal. Morgen gaan we maar eens verder zoeken / spelen op dit moment, mixed feelings zullen we maar zeggen.

Het voelt voor mij als niet af. Even nog dit naar buiten dumpen omdat we er toch mee stoppen en om Paradox te pesten. Dat is het gevoel wat ik er nu aan over houd.

Onderstaande screenshots ter illustratie, het zijn niet de beste constructies, zat midden in t bedenken van een aanpak..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
"Ze wisselen op de raarste momenten, draaien midden op de weg waardoor alles en iedereen in de ankers moet en dan staat het weer stil etc etc. Ook lijken de cims aardig fan te zijn van euthanasie? Heb nu al een aantal voorbeelden gezien waarbij hordes fietsers gewoon oversteken"

Oftewel het realistische gedrag van de gemiddelde fietser in Nederland. :)
Maar het heeft idd nog wel wat finetuning nodig.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Goed, even een uurtje of twee mee aan de slag geweest en bij mij werkt het prima. Ok, ik heb 8000 inwoners maar wel op een postzegel. Het is niet simpel overal maar wat neerplempen en het werkt, het is en het blijft natuurlijk ook een spel he. Kijken wat werkt en hoe dat in je voordeel te gebruiken. Ik miste fietsers niet echt in dit spel maar ben wel blij dat ze zijn toegevoegd en helemaal met de manier waarop want je kunt zelf bepalen of en hoeveel en zelfs waar wel en niet heen dmv fietsenrekken. Pathfinding is altijd een bitch in city builders en dat is in CS2 niet heel veel anders hoewel ik nog geen rare dingen ben tegen gekomen persoonlijk. Oh en het is natuurlijk visueel ook een leuke toevoeging voor de stoepen voor je huizen en flats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/doO3PNNC3LMtQou7yoA6AdHU.jpg

Only fools are enslaved by time and space.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:28
Ook lijken de cims aardig fan te zijn van euthanasie? Heb nu al een aantal voorbeelden gezien waarbij hordes fietsers gewoon oversteken.
Jij woont kennelijk niet in een stad :+.

Vanochtend een aantal uurtjes kunnen spelen. Hier niet veel gekke dingen bemerkt. Het aantal fietsers niet buitensporig. Vermoedelijk omdat ik het pedestrian probleem ook niet zozeer had. Traffic overig ook onopvallend voor de bevolkingsgrootte van circa 24k inwoners op dit moment.

De arterial roads inmiddels voorzien van fietspaden. Bij essentiële gebouwen, zoals scholen, stations, medical clinics, gestart met plaatsen van bicycle parking buildings. Als ook langs enkele low-rent high density buildings.

Eerste indruk alhier van de nieuwe patch in ieder geval positief. Nu alleen nog een optie om de fietspaden rood te kleuren :+.
Woon in een stad, echter die is alleen in de spits druk met fietsers, niet de hele dag lang :+. Ik ga deze shitshow even achter mij laten en begin met een nieuwe map. Even alles weer op 0.

Strava | AP | IP | AW

• JelleDJs
Zonet even halfuurtje kunnen spelen.

Wéér dat de custom weg niet klopte (weer gereset) en ik kan geen fietsbrug maken over een brede schip-route. Doe ik iets fout? Daardoor eigenlijk ook niet echt lekker de nieuwe fietsen kunnen uitproberen. Ook omdat ik eerst niet kon vinden in welk menu dat stond.
En ze hebben dus een fietspad-en-stoep-in-één-weg, maar die hebben ze dan niet als brug-versie.
Daarnaast had ik toch ineens een pakket file, alsof ze tijdens het niet-spelen allemaal op één plek zijn gaan staan.

Ik vind het flink irritant dat alle instellingen weer zijn gereset, want nu had ik ineens dat het donker werd. Ik speel altijd in het 'licht'.
@JelleDJs De brug moet iets van 70m hoog zijn als ik het mij goed herinner en let eventjes op de pilaren. Die mogen niet in de vaarroute zitten. Mocht dat dus niet lukken dan is een tunnel misschien een optie? End ie file ja daar had ik dus ook last van en dat lost zich uiteindelijk een beetje op (vanzelf). De instellingen die gereset zijn herken ik niet eigenlijk. Misschien is dat iets dat mods veroorzaken?

Strava | AP | IP | AW

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 18:35
Ze wisselen op de raarste momenten, draaien midden op de weg waardoor alles en iedereen in de ankers moet en dan staat het weer stil etc etc.
Ik zag gisteren een filmpje (volgens mij van Cityplanner Plays) dat dit te maken kan hebben met volle fietststallingen. Als er een volraakt gaan ze een route zoeken naar een andere, die ook weer vol kan raken, etc

EDIT: gevonden

[ Voor 15% gewijzigd door Jirnsum op 20-11-2025 20:06 ]

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Ja precies. Dat gedrag heb ik dus ook last van. Als ze al gaan fietsen dan gaan ze naar de eerste volgende stalling. Is die vol gaan ze naar de volgende etc. Zoals hij zelf ook al aangeeft waarom hebben ze niet het idee van vouwfietsen toegevoegd?

Strava | AP | IP | AW

• JelleDJs
Webgnome schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:45:
@JelleDJs De brug moet iets van 70m hoog zijn als ik het mij goed herinner en let eventjes op de pilaren. Die mogen niet in de vaarroute zitten. Mocht dat dus niet lukken dan is een tunnel misschien een optie? End ie file ja daar had ik dus ook last van en dat lost zich uiteindelijk een beetje op (vanzelf). De instellingen die gereset zijn herken ik niet eigenlijk. Misschien is dat iets dat mods veroorzaken?
Dan vind ik het nog apart, want zonder anarchy kan dat spul maximaal 50m hoog. Bij alledrie de bruggen komen inderdaad de pilaren in de weg.
Maar als ik de enige die dit probleem heeft, doe ik waarschijnlijk iets fouts. Dan wordt het maar een tunnel.
@JelleDJs jij bent niet de enige die dit probleem heeft ;) Been there done that.

Strava | AP | IP | AW

Ik heb gisteren ook even 2 uurtjes gespeeld met mijn stad die na de vorige patch helemaal stuk liep.

Het goede nieuws: de golf van voetgangers is verdwenen, waardoor het verkeer weer iets beter doorstroomt. De hoeveelheid verkeer is echter nog steeds aanzienlijk waardoor mijn stad (die veel te compact is gebouwd) nog steeds wel verkeersproblemen heeft. Nu lijkt dat echter wel te managen door veel kruisingen aan te gaan passen. Dat is op zich wel leuk om te doen, maar ik zal daardoor helaas wel heel veel details moeten slopen.

Ik heb 1 fietskelder bij het station neergezet, waarna ik direct de nodige fietsen zag aankomen. Ik heb echter nog geen fietspaden aangelegd. Heb ik ook niet veel ruimte voor eigenlijk... nog even kijken hoe ik dat moet gaan doen.

Groot nadeel is dat vlak nadat ik die fietskelder had geplaatst, de simulatie snelheid weer enorm naar beneden ging (turtle speed). Ik heb een behoorlijk dikke pc en had eerder geen problemen meer met de simulatie snelheid, maar dat lijkt nu terug te zijn... niet zeker of dit met die fietsen te maken heeft maar het lijkt er wel op. Mijn stad heeft ruim 100k inwoners.

• LoneRanger
  • Niet online
@Goldia Die fietsstallingen zijn enorme magneten voor fietsers natuurlijk en ieder huishouden krijgt nu een oproep dat ze met de fiets kunnen komen. Ik denk dat als je je hele stad gaat aanpakken en overal stallingen neerzet je een enorm probleem krijgt zoals vermoedelijk @Webgnome. Bij high density of bij een heel cluster werkgelegenheid zou ik niet direct stallingen plaatsen. Die fietsstroken kosten je geen ruimte op je weg maar er kunnen ook geen auto's meer parkeren, allemaal zaken om rekening mee te houden.

@LoneRanger precies. Door het neerzetten van fietsenrekken etc op diverse plekken krijg je een aanzuigende werking en dus krijg je meer/ander verkeer.

Strava | AP | IP | AW

• LoneRanger
  • Niet online
JelleDJs schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 06:49:
[...]

Dan vind ik het nog apart, want zonder anarchy kan dat spul maximaal 50m hoog. Bij alledrie de bruggen komen inderdaad de pilaren in de weg.
Maar als ik de enige die dit probleem heeft, doe ik waarschijnlijk iets fouts. Dan wordt het maar een tunnel.
Ze zijn vergeten een fietsbrug te implementeren die open kan want met een voetgangersbrug die open kan werkt het wel. Is ook even puzzelen maar die werkt wel zonder anarchie. Het vreemde is dat je een brug voor gewoon verkeer ook niet kunt voorzien van fietsstroken. Waarom gebruik je Anarchy niet meer dan?

@Webgnome maar had je in je stad al geprobeerd om stallingen weg te halen waar [te] veel fietsers op af kwamen? Je kunt natuurlijk niet zomaar even wat neerplempen en verwachten dat het werkt. Vouwfietsen in de binnenzak is mij wat te makkelijk. Het idee is gewoon prima, beter dan deel1 waar gewoon een deel van je bevolking op de fiets ging zonder consequenties. Dingen proberen, trial en error.

@LoneRanger het was niet een 'plemp hier wat neer en voila het werkt' hoor. Ik had gekeken waar mensen heen gingen en dan op die plekken fietsstallingen neer gezet. Uiteindelijk heb er ook weer weg gehaald en ja, dat heeft effect wil ik het effect helemaal hebben zoals ik wil dan is het beter om geen fietsentallingen meer te hebben.

Ik had juist bedacht om bij 'logische' plekken zoals een treinstation etc een fietsrek neer te zetten en bij een aantal bushaltes. Het fietsverkeer ontplofte. Waarom is het vouwfiets idee te makkelijk? Nu is het gewoon niet in verhouding en is het, zoals ik al schreef, een verkapte auto mechanic met een andere animatie? Waarom nemen mensen die fiets niet mee naar binnen? Je kan dan met en beetje fantasie doen aslof er een fietsenstalling in het kantoor/gebouw zit?

Strava | AP | IP | AW

LoneRanger schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:52:
@Goldia Die fietsstallingen zijn enorme magneten voor fietsers natuurlijk en ieder huishouden krijgt nu een oproep dat ze met de fiets kunnen komen. Ik denk dat als je je hele stad gaat aanpakken en overal stallingen neerzet je een enorm probleem krijgt zoals vermoedelijk @Webgnome. Bij high density of bij een heel cluster werkgelegenheid zou ik niet direct stallingen plaatsen. Die fietsstroken kosten je geen ruimte op je weg maar er kunnen ook geen auto's meer parkeren, allemaal zaken om rekening mee te houden.
Realistisch gezien zou je juist bij high density gebieden en OV veel fietsers willen en weinig autos, toch? (zie Utrecht, Amsterdam).
Zijn er mensen die ook ervaren dat de simulatie weer langzaam gaat lopen sinds de bike patch? alsof de CPU weer helemaal overbelast is... denk wel alleen bij steden 100k plus

• LoneRanger
  • Niet online
@Webgnome Neerplempen klinkt wat oneerbiedig natuurlijk maar had je al gekeken naar de diverse effecten? Wel grappig dat het de ene keer realistisch moet zijn en de andere keer moet je maar een beetje je fantasie gebruiken als oplossing. ;) Je kunt niet na een paar uur zeggen dat iets niet werkt in een complex systeem. Het is een simulatie met spelelement. Je hebt ook veel meer brandweer en politie nodig dan in de realiteit maar dat is voor het spelelement, de balans. Ik zeg niet dat de fietsen in balans zijn of welk verkeer dan ook maar het blijft wel een spel natuurlijk met de nodige uitdagingen. Je zegt ook b.v. dat het gedrag van de fietsers er voor zorgen dat je het niet kunt bouwen zoals jij het wilt hebben. Heel simpel gezegd moet je het dan anders bouwen? Hoe jij het wilt hebben staat niet gelijk aan hoe ik het wil hebben of Jantje of Pietje. Je zit gebonden aan de regels van het spel, de simulatie. Nogmaals ik zeg niet dat het allemaal klopt, dat de balans goed is of niet maar dat vind ik vooralsnog veel te kort door de bocht. Die voetgangers had ik ook veel last van maar was er toch in geslaagd dat te beperken voor het gerepareerd was.

@Goldia Dat is dan weer milieutechnisch vooral toch? dan zou je auto's al moeten gaan weren uit je binnenstad of iig je infra er op aanpassen? Lijkt me logisch op zich dat het meer cpu kracht vreet gezien de fietsers ook daadwerkelijk aangeroepen worden. Het heeft ook effect op het herberekenen van voetgangers/auto's/ov?

@LoneRanger zeker zit er een spelelement aan, dat weet ik. En ja ik zal er meer tijd in moeten steken om te zien hoe dit het beste werkt. Ik bedoel inderdaad dat het niet werkt zoals ik het had verwacht/gehoopt? En tuurlijk is het dan jammer dat je niet kan bouwen zoals je zou willen dus moet ik daar op aanpassen. Ja klopt ook. Ik bedoel ik niet dat het 100% realistisch moet zijn, dat kan niet. Echter wat jij benoemt zijn twee verschillende zaken. De ene, het realistische, gaat over verhoudingen van gebouwen etc. Waarom wel de wegen 'realistisch' en de rest niet? Dat is een beetje gek. Het andere is de manier hoe fietsen nu geïmplementeerd zijn. Ik blijf er bij dat men de beslissing om het bestaan van vouwfietsen/inpandige fietsenstallingen in kantoren, niet mee te nemen een rare beslissing vind. Dat veranderd niks aan de mogelijke drukte door het fietsverkeer want die zal er onherroepelijk zijn. Echter door de manier waarop het nu geïmplementeerd lijkt te zijn ( men gaat van stalling naar stalling en als die er niet is blijft men rondjes rijden) is het gewoon een slechte implementatie?

Strava | AP | IP | AW

Hmm ik draai een 7800X3D en hij zit standaard op 95%+.... dat lijkt me niet goed.

GPU (5070Ti) rond de 75% met af en toe een framedrop.

Performance issues lijken voor mij helemaal terug te zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Goldia op 21-11-2025 15:55 ]

Kost een dagje (heb vakantie) maar dan heb je ook wat. Het eerste stukje Manhattan is gezet. (ref: click)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAYMLrC6k-cI4M0-FCjfsToCDas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fH5OCpBQsIjwnkvOOAudEtd8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZ0tFguCWQJXDyyClMzEU9n0a9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dRvuXHtYS0sBxvUpQocqBDRR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4tciVr4FqaugMFzwfxPF6MgOC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tx0vLlcgIkqXlhPskWRA08zz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tus_sBlpzuLkJ1xYdAgcOtcnqb4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CuFNcRtxHiH9h3Ss2xb6xUFg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMilFQgBsJHsBfi7DKSGwWDQmiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YUoANz18LNRfqHDp3fox5bc5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJCcuRLyJDZk9BfAPEc_-SFgzWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UCTBlDvot9VM4F1GABYot2li.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Webgnome op 21-11-2025 17:12 ]

Strava | AP | IP | AW

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:35
Sinds kort ook voorzichtig begonnen met CS2. Ik heb alleen enorm veel taxi's in mijn stad (Zwolle map in aanbouw) rijden. Is dit een bug of gebruikt men gewoon weinig eigen vervoer en moet ik direct al OV verbindingen opzetten?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmEFFbNJP0PsFOyOECXhFs3EUAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5c2sampaPPb3YuWXYMQS2Jhb.png?f=fotoalbum_large

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12 22:42
@Dutchy88 Je nieuwe bewoners komen naar jouw stad met een taxi. Als de bevolkingsgroei door immigratie afvlakt neemt ook het aantal taxi's weer af.

You can't be late until you show up

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:35
doerakje schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:57:
@Dutchy88 Je nieuwe bewoners komen naar jouw stad met een taxi. Als de bevolkingsgroei door immigratie afvlakt neemt ook het aantal taxi's weer af.
Ah, inderdaad dat klinkt heel logisch maar ik heb hier totaal niet bij stil gestaan. Bedankt voor de tip!

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-12 12:06
Goldia schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:54:
Hmm ik draai een 7800X3D en hij zit standaard op 95%+.... dat lijkt me niet goed.

GPU (5070Ti) rond de 75% met af en toe een framedrop.

Performance issues lijken voor mij helemaal terug te zijn.
Ik draai op een 9800X3D met 9070XT en 32gb.

Als ik jou stad download en open en met al die voetgangers nog rondlopend, trekt hij mn processor ook rond de 60-80% videokaart richting de 95% en mn ram zit ook bijna op de max rond de 29gb. Ook in mn eigen steden merk ik toch wel behoorlijk meer vraag naar mn performance maar voor alsnog speelt het (nog) prima, framerate gaat wat op en neer afhankelijk waar ik in de stad ben maar schommelt wat tussen de 40 en 60.
Heb dan wel alles op max staan qua settings en res op 4096x2160

Volgens mij maar ik kan me vergissen was dit toch wel redelijk lager voor de update, maar weet dit niet zeker.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:31

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wordt tijd dat je de kleur van de fietspaden kan veranderen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Fryskje schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:45:
[...]

Ik draai op een 9800X3D met 9070XT en 32gb.

Als ik jou stad download en open en met al die voetgangers nog rondlopend, trekt hij mn processor ook rond de 60-80% videokaart richting de 95% en mn ram zit ook bijna op de max rond de 29gb. Ook in mn eigen steden merk ik toch wel behoorlijk meer vraag naar mn performance maar voor alsnog speelt het (nog) prima, framerate gaat wat op en neer afhankelijk waar ik in de stad ben maar schommelt wat tussen de 40 en 60.
Heb dan wel alles op max staan qua settings en res op 4096x2160

Volgens mij maar ik kan me vergissen was dit toch wel redelijk lager voor de update, maar weet dit niet zeker.
Hoeveel inwoners heb je?

• Fryskje
180k in mn grootste stad en daar merk ik toch echt wel performance drop

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 21:02
In de "Port's Building", heb je een aantal upgrade opties. Maar het valt mij op dat als ik het vergelijk met dat van anderen ik een aantal icoontjes mis in deze upgrade sub gedeelte van het Haven gebouw. Hieronder een aantal voorbeelden van iemand die wel bv. wel de Olie opslag tanks heeft, maar deze iconen missen bij mij. Ook de (Bulk)(Ore) Storage Yard iconen missem. Heeft iemand een idee welke mod het menu kan beïnvloeden? Deze gebouwen zijn er wel, als ik ze ga zoeken met de Find it mod, maar dit hoort gewoon allemaal bij elkaar te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Co7SIkPlXmCN63iQxCuXkpeW.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/PTlHrdQwKsapMc3Qvi7hcse8.jpg

Mijn YouTube Channel

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Dutchy88 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:30:
[...]

Ah, inderdaad dat klinkt heel logisch maar ik heb hier totaal niet bij stil gestaan. Bedankt voor de tip!
Wat ik zelf doe is een buslijn maken die buiten de map gaat. Scheelt weer een aantal voertuigen op de weg.

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12 21:28
In mijn stad blijven alle cims poor of wretched. Ik dacht dat dit na de laatste patch opgelost zijn. Is er een bepaald iets dat ik zou moeten bouwen om dit op te lossen?

bla di bla bla

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-12 08:34
ChristianD schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 23:23:
In mijn stad blijven alle cims poor of wretched. Ik dacht dat dit na de laatste patch opgelost zijn. Is er een bepaald iets dat ik zou moeten bouwen om dit op te lossen?
Genoeg basis/middelbare scholen en hoger onderwijs in de buurt ?
Unnamed City, 23 november 2025

"Miljardeninvestering voor de broodnodige reconstructie van Main Street is gestart!"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uj4QP7BZrBD_Ijon2m6MBEZ_Dh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jemSVXNqQe1CLMXmW43VJqnR.png?f=fotoalbum_large

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12 21:28
J0rdym23 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 23:48:
[...]

Genoeg basis/middelbare scholen en hoger onderwijs in de buurt ?
Ja, in het stadje zijn 2 basisscholen, high school, college en een universiteit. Alle waarden staan ruim in het groen.

bla di bla bla

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 21:44
Uhm, werkloosheid? Of helpt misschien een "city hall" of de support center (naam even kwijt) hierbij?
Dat is het tweede tabje onder de "Politie" gebouwen.

• LoneRanger
  • Niet online
Heeft volgens mij weinig met services te maken en ik zou me ook niet blind staren daar op. Zolang de gebouwen omhoog blijven gaan in level is het prima want dat betekend dat ze geld hebben. Volgens mij betalen ze continue voor materialen voor de volgende upgraden, dat is ook waarom je zoveel voetgangers zag want ze gingen allemaal tegelijk "inkopen". De status wordt bepaald door de reserves van een gezin, niet per huis maar per gezin. Ik heb even bij mij gekeken en in een bepaald huis wonen 2 gezinnen, 1 is wealthy en de ander poor. Beide gezinnen bestaat uit twee personen. Het boeit niet zoveel hoeveel ze verdienen maar hoeveel ze overhouden. Het rijke gezin heeft ruim 16.000 om uit te geven opgespaard en het arme gezin 1000. Daar zit het hem dus in of je cim's rijk of arm zijn, niet hoeveel ze verdienen perse. Staar je niet blind op de status wat het huis aangeeft maar kijk naar houshold wealth, die geeft aan hoe het met je gemiddelde rijkdom van je inwoners in je stad gaat.

Het al dan niet hebben van de diverse service heeft daar heel weinig mee te maken, dat koppel je aan happiness en belastingen. Belastingen kunnen dan wel weer invloed hebben op hoe snel je cims kunnen sparen. Wat ik niet zeker weet is of een cim die gaat wonen in een lvl5 nog recourse kosten moeten betalen.

Als je wat meer info wilt wbt je huishoudens moet je de info loom mod proberen, krijg je extra info.

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:01
<a:csYell2:1272231013048913991> <@&897778728023756862>

We have already announced their existence, but today is the official announcement day! We want to officially introduce you to two new Creator Packs, **Supply Chains** by <@377263415434936342> and **Skyscrapers** by <@295891179826970627>.

🏭 YouTube: Supply Chains Creator Pack | Trailer | Cities: Skylines II
🌃 YouTube: Skyscrapers Creator Pack | Trailer | Cities: Skylines II

Both creators are well known in the community for their tireless work on both Cities: Skylines and for their work on the Region Packs for Cities: Skylines II, and we’re lucky to have them create such cool and intricate packs for us!

You can read more here: https://pdxint.at/48xYHSl

• psychodude
Ben benieuwd. Gelet op het feit dat het signature buildings zijn ook met name benieuwd naar de plot sizing van één en ander. Hoop met name dat voor wat betreft de supply chain pack er een fraaie variatie tussen zit om een mooie basis aan industrie vorm te kunnen geven.
Zal ook wel 8 euro per stuk zijn vermoed ik

• Fryskje
Goldia schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:23:
Zal ook wel 8 euro per stuk zijn vermoed ik
Ja ben ik ook bang voor idd. Heb de vorige nog "gratis" gehad omdat ik destijds de Ultimate Edition gekocht heb, maar vrees dat dezen daar niet meer onder vallen. Heb wel een beetje mixed feelings bij de Ultimate Edition gekregen onderhand maar is ook weer leergeld geweest haha. Geniet nu wel echt van het spel in tegenstelling hoe het in het begin was en als eind van het jaar de assets editor online komt hoop ik dat daar wat mee te werken is voor de liefhebbers en dat wij als gamers daar dan de vruchten van mogen plukken. Ik wacht iig even af tot de bekende YouTubers deze packs wat uitgewerkt hebben voor ik ze blind aanschaf.

• Fryskje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OFxwY3GqCB3e8GOxh_2wLhSsUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n2GLT8TGh1p2nHgJBiOIX2rN.png?f=fotoalbum_large

Zijn jullie recentelijk nog eens langs geweest in dat arbeiderswijkje achter het centrum, het lijkt daar langzaam steeds meer achteruit te gaan. Ik reed daar langs en zag een verlaten tankstation, zie foto, misschien moet die wijk toch maar eens plat gegooid worden.
Fryskje schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:57:
[Afbeelding]

Zijn jullie recentelijk nog eens langs geweest in dat arbeiderswijkje achter het centrum, het lijkt daar langzaam steeds meer achteruit te gaan. Ik reed daar langs en zag een verlaten tankstation, zie foto, misschien moet die wijk toch maar eens plat gegooid worden.
Nee ik kom daar nooit en ik weet nu waarom!

Mooi gedaan!

• Fryskje
Goldia schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 23:25:
[...]

Nee ik kom daar nooit en ik weet nu waarom!

Mooi gedaan!
Thnx, is nog niet helemaal naar de zin, maar meestal begin ik dan ergens anders weer met een project en dan bedenk ik daar wat nieuws ofzo of zie wat bij 1 van de YouTubers wat ik kan gebruiken en kom ik nog weer even terug. En zo komt langzaam de stad tot leven.

• LoneRanger
  • Niet online
@Fryskje Ik mis nog wat rommel, kartonnen dozen, vaten, vuilniszakken en onkruid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/R74Slvqdwm2scRS9qOctHVuA.jpg

Is volledig functioneel want dat zijn 4 straten en vlakbij staat een school dus de helft van de tijd staat het vol. Ik heb tevens wat onzichtbare paden gemaakt want anders lopen de cims allemaal in een rijtje helemaal links.
Dat groene onkruid heb ik gedaan met "ground textures decal pack" en "stains and leakage decal pack" is ook wel fijn om de grond viezer te maken.

Wat ook wel leuk is is dat van elk bedrijf in het spel er voldoende billbboards, posters en andere meuk te vinden is met find it. Is leuk om zo je bedrijventerrein wat te pimpen. Wel even het gebouw locken. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/EyGt7CbZONo09rwCsXeye89N.jpg

• Fryskje
LoneRanger schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:11:
@Fryskje Ik mis nog wat rommel, kartonnen dozen, vaten, vuilniszakken en onkruid?
Ja dit is het idd!, thnx ga daar vanavond misschien nog even mee aan de slag.

Gaaf gedaan zo met die fietsenrekken, slim om zo die wegen te maken en idd met onzichtbare paden ook de voetgangers meer opties te geven om langs te lopen. Containertje aan de zijkant en wat grafitie op de muur doet het altijd goed.
En idd wat je zegt over find it gebruiken voor billboards om het meer aan te kleden deed ik idd ook al. Ook zo reclame maken door de rest van je stad voor bedrijven.
Zo creeer je veel meer sfeer in je steden.

• JelleDJs
LoneRanger schreef op woensdag 26 november 2025 @ 11:11:
[Afbeelding]

Is volledig functioneel want dat zijn 4 straten en vlakbij staat een school dus de helft van de tijd staat het vol. Ik heb tevens wat onzichtbare paden gemaakt want anders lopen de cims allemaal in een rijtje helemaal links.
Dat groene onkruid heb ik gedaan met "ground textures decal pack" en "stains and leakage decal pack" is ook wel fijn om de grond viezer te maken.
Ziet er mooi uit!

Ik weet niet of het je bedoeling was om het 'realistisch' te maken, maar wat het misschien wel iets realistischer zou maken is de fietsenrekken dichter op elkaar. Denk dat dit normaal gesproken op dit stuk grond 3- of 4-dubbel zoveel fietsenrekken zouden staan. En dan waarschijnlijk zelfs nog met dubbele naast elkaar i.p.v. 1 rij en dan ruimte ertussen en dan weer 1 rij.

[ Voor 4% gewijzigd door JelleDJs op 26-11-2025 14:22 ]

+ natuurlijk overkappingen eroverheen! Daar zijn ook wel mooi ploppavlble assets voor te vinden met findit. Mooi gedaan @LoneRanger

• LoneRanger
  • Niet online
@Goldia die overkapping had ik in eerste niet gedaan omdat dan al die fietsen wegvallen. uiteindelijk toch maar gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/c9bXNIDqIs5Tjnf82wWnvlrw.jpg

@JelleDJs Ik wist dat de school ook een indoor stalling heeft en dus geen idee hoeveel fietsen er gestald zouden worden. Als ik ze nog dichter op elkaar zet dan lijkt het aantal fietsen ook minder en zou ik het oppervlakte moeten halveren om het gevuld te krijgen.

Ik moet zo oppassen dat ik niet elke muur in mn stad ga beschilderen. Deze klopt gewoon in mijn beleving:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/VfDAeVZQImNdrCWnuV6Aq7m7.jpg

En als je begint met details aanbrengen is het moeilijk om te stoppen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Cym9QWzp4hd07798HWB9j8L3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/UCSdEB5Oi7B6T4RYDIZjEhMO.jpg

functionerend olifantenpaadje.

• Fryskje
Haha dat functionerende olifant paadje doe ik vaak bij een parkeerterreintje waar ergens tussendoor de weg korter is terug naar de stoep ofzo. Even invisible pad aanleggen en met wat ground decals een paadje maken. Tof gemaakt!! En idd als je eenmaal aan het detailleren dan vliegt de tijd en ben je ineens zo een paar uur verder.
Lekker bezig!!
LoneRanger schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:01:En als je begint met details aanbrengen is het moeilijk om te stoppen
Heel herkenbaar, kan zo maar eens midden in de nacht worden...
Jep, herkenbaar. Ben bezig met Manhattan en onderstaande screenshot duurde ongeveer een dag :+. Vooral het plaatsen van parkeerplaatsen etc. Wat een gedoe. (En ja dat allemaal zonder mods).

Van het weekend gaan we weer even. Heb nu vooral veel residential neer gesmeten. Detailing gaan we nu doen.

[Afbeelding]

Strava | AP | IP | AW

• PimmmeH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-12 15:22
Fryskje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:49:
Haha dat functionerende olifant paadje doe ik vaak bij een parkeerterreintje waar ergens tussendoor de weg korter is terug naar de stoep ofzo. Even invisible pad aanleggen en met wat ground decals een paadje maken. Tof gemaakt!! En idd als je eenmaal aan het detailleren dan vliegt de tijd en ben je ineens zo een paar uur verder.
Lekker bezig!!
Stomme vraag misschien, maar hoe maak ik een invisible pad?

• Fryskje
PimmmeH schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:53:
[...]

Stomme vraag misschien, maar hoe maak ik een invisible pad?
In Developer mode moet die optie zijn al weet ik niet hoe en wat precies, of met de mod Extra Networks and Areas volgens mij, ben niet thuis maar dacht dat dat de mod was. Dan komt er bij je fiets en loop paden meer wegen in te staan. Op die manier kun je looppaden maken maar ook wegen en wegen met parkeerplaatsen etc en dan met decals etc aankleden.

En stomme vragen bestaan natuurlijk niet, hoe meer je vraagt hoe meer je leert.

[ Voor 7% gewijzigd door Fryskje op 27-11-2025 10:39 ]

@PimmmeH start je game op met -developerMode en druk op home. Je kunt nu zoeken in assets etc. Daar zou je een invisible path kunnen vinden. Houd er rekening mee dat je die niet kan verwijderen nadat je die hebt aangemaakt. Daar heb je mods voor nodig.

Strava | AP | IP | AW

• Fryskje
https://forum.paradoxplaz...ains-by-badi_dea.1881898/

Als je dit doorleest dan klinkt dit wel erg gaaf, en ook als je verderop in de reacties leest is de assets editor toch wel beetje hoopgevend.
Ben erg benieuwd naar deze ccp.
Mainstreet is weer open en het openbaar vervoer rijdt weer!

Nu nog detailen :) En kijken waarom er mensen langs de trambaan lopen en waarom die trein daar zo vreemd staat. Heb trouwens ook nog steeds problemen met de simulatie snelheid; die gaat helemaal onderuit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Y42YsvkpIUiBzlcLsEMHqKZ7II=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1tpd4HPlVRCBbgHfnCVlB3tt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Goldia op 27-11-2025 22:15 ]

• JelleDJs
Goldia schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:13:
En kijken waarom er mensen langs de trambaan lopen en waarom die trein daar zo vreemd staat. Heb trouwens ook nog steeds problemen met de simulatie snelheid; die gaat helemaal onderuit.

[Afbeelding]
Dit heb ik ook vaker gehad. Bij mij was het dat de trams vastlopen (file) en op een gegeven moment despawnen. Maar de mensen despawnen niet, dus die gaan dan uit de tram en lopen (terug) naar de (dichtsbijzijnde) tramhalte langs de trambaan zelf.
Misschien dat dat ook bij jou aan de hand is? Want het lijkt namelijk ook wel een compact groepje wat prima uit een ge-despawnde tram zou kunnen komen.

Voor de rest; ziet er mooi uit!

• LoneRanger
  • Niet online
Wat @JelleDJs zegt maar ik zat ook te denken dat er mss een mogelijkheid was dat die cims een route hebben gevonden naar het station via die trambaan? Ik zie aan de overkant nml ook iemand lopen? Misschien is het standaard, nooit op gelet maar kun je die wissel niet wat verder weg van het perron leggen? Die trein op het station blokkeert beide sporen nu.

Wat zijn volgens jullie trouwens goede resources wat betreft detailing. Er zijn een heleboel video's op YT over dit onderwerp echter als ik er zo doorheen scrol gaan die eigenlijk altijd over hetzelfde. Ik ben een beetje op zoek naar tips hoe het te doen( mede ook door mijn huidige manhattan stad waarbij het toch veel rechttoe/rechtaan is )

Strava | AP | IP | AW

Ik vind infrastructurist geweldig!
LoneRanger schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:56:
Wat @JelleDJs zegt maar ik zat ook te denken dat er mss een mogelijkheid was dat die cims een route hebben gevonden naar het station via die trambaan? Ik zie aan de overkant nml ook iemand lopen? Misschien is het standaard, nooit op gelet maar kun je die wissel niet wat verder weg van het perron leggen? Die trein op het station blokkeert beide sporen nu.
Ja goeie, die wissel is gek daar idd. En ga even kijken waar die voetgangers vandaan komen. Op deze plaat was ik net klaar met alle infrastructuur, dus moet nog alles detailen en ook voetpaden controleren.
JelleDJs schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 06:49:
[...]

Dit heb ik ook vaker gehad. Bij mij was het dat de trams vastlopen (file) en op een gegeven moment despawnen. Maar de mensen despawnen niet, dus die gaan dan uit de tram en lopen (terug) naar de (dichtsbijzijnde) tramhalte langs de trambaan zelf.
Misschien dat dat ook bij jou aan de hand is? Want het lijkt namelijk ook wel een compact groepje wat prima uit een ge-despawnde tram zou kunnen komen.

Voor de rest; ziet er mooi uit!
Thanks, ben zelf niet zo heel tevreden hoe het eruit zich eigenlijk. Die half verdiepte snelweg... en die opritten zijn dan toch niet al te mooi eigenlijk. Mja even kijken nog, misschien ga ik het nog wel een keer opnieuw doen...

Hoe zouden jullie het doen?

• LoneRanger
  • Niet online
@Goldia Ik ben zelf ook niet zo'n fan van ondergronds zonder dat het een tunnel is. Volgens mij lijkt het al beter als je het "gat" [waar de snelweg in ligt] breder maakt zodat je die tussenmuur pas vanaf die gele auto hebt en bij de op/afritten helemaal geen muren of lager. Je zou ook de tunnel langer kunnen maken dat en dat hij ter hoogte van die loopbrug 5 meter onder die loopbrug zit. Dat geeft meer rust en ruimte voor een groot park en parkeerplaats voor het station met wat kraampjes etc. Het is wel moeilijk te zien natuurlijk wbt ruimte etc.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-12 20:55
Goldia schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:51:
[...]

Thanks, ben zelf niet zo heel tevreden hoe het eruit zich eigenlijk. Die half verdiepte snelweg... en die opritten zijn dan toch niet al te mooi eigenlijk. Mja even kijken nog, misschien ga ik het nog wel een keer opnieuw doen...

Hoe zouden jullie het doen?
Ik vind het vooral wat onnatuurlijk dat er een verhoogd spoor, dan een verdiepte weg, en dan weer een verhoogde weg naast elkaar ligt. Lijkt alsof je een aversie tegen ground level hebt zeg maar, terwijl dat normaal financieel gezien toch de voorkeur zou hebben. ook de hoge scheidingswanden van de weg richting tunnel is wat onnatuurlijk, hier zou normaal gewoon een middenberm zitten en geen dunne betonnen muur.

Ik zou vooral die verhoogde weg gewoon een verdieping laten zakken, en dan een voetgangerstunnel of -brug maken. Dat is een veel economischere oplossing.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:57
Ik vind het dan wel weer een realistische situatie nu. Je hebt een kanaal er achter liggen waar je onderdoor kunt of bovenlangs. Onderdoor is het duurst, bovenlangs zorgt voor beperkingen in doorvaarhoogte of je moet met beweegbare bruggen gaan werken. Het is dan een economische afweging wat je doet voor spoor, snelweg en lokaal verkeer en dan kan best op deze manier uitpakken. Kijk maar eens naar de A15 bij de Botlek tunnel en (spoor)wegbrug die naast elkaar liggen in een vergelijkbare configuratie als hier. Het kanaal ook echt gaan gebruiken voor schepen (en dus beweegbare (spoor)brug neerleggen zou het helemaal afmaken :-)
Dank voor de reacties! Goede suggesties! Dit bevestigt ook wel mijn eigen gevoel dat het anders moet. Bij het bouwen had ik dat nieuwe deel van de A4 tussen Den Haag en Rotterdam in mijn hoofd, maar met al die op en afritten en die hoge retaining walls ziet het er toch niet lekker uit. De kruising met het water is wel goed denk ik, maar vooral de hoofdweg met opritten behoeft nog enige aandacht... Die verhoogde weg rechts is trouwens een verhoogde trambaan. Als ik die op maaiveld laat kruisen met wegen wordt het een chaos qua verkeer, dus die moet denk ik wel hoog blijven hier. Nog maar eens een avondje stoeien als ik weer tijd heb :)

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 21:44
Ik zou er zelf voor kiezen om er soort van park-achtig iets van te maken tussen station, tram en het water. Al dan niet met een leuke loopbrug over het water. Wellicht is het enkel de inrichting die nu wat kaal of niet af voelt.

• JelleDJs
@Goldia hoe ik dit zelf zou doen, is een soort helling naast de banen en de middenberm gewoon vlak houden. Dan zou de tunnel ook pas beginnen bij de tunnel zelf, en blijven alle wegen 'op' de grond liggen.

• LoneRanger
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/NB6JasKgsea9vBcvcfb0Eed4.jpg

Zoiets. Die spoorbrug is wat overkill omdat het maar een klein stukje is maar ik zou daar wel echt een spoorbrug neerleggen en iets verder doortrekken. Tram kan eigenlijk op dezelfde manier en er naast? Pleintje bij het station met een tram station en anders gewoon aan de andere kant van de snelweg. [Die dwarsweg is puur om alles netjes recht te krijgen]

Dat ziet er heerlijk uit! Ik vrees alleen dat ik daar de ruimte niet voor heb, mar zoiets moet het wel worden. Thanks!

• LoneRanger
  • Niet online
Het is jouw stad he, ik zie alleen dat ik dichter tegen de stad aan zit? Het station is origineel en de straat aan de andere kant ook. Ik heb de tramlijn doorgetrokken tegen het station aan langs de snelweg. Naar mijn smaak neemt het in de lucht, helemaal zo breed, veel teveel plek in en onrealistisch breed t.o.v. de snelweg. Ik denk ook dat als iets niet in verhouding is dat het dan ook [bijna] niet mooi kan zijn? Ik snap dat smaken verschillen he. ;)

Dit zijn trouwens wel leuke projecten, een deel van je stad platgooien voor nieuwe inzichten/behoeften.

LoneRanger schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:15:
Het is jouw stad he, ik zie alleen dat ik dichter tegen de stad aan zit? Het station is origineel en de straat aan de andere kant ook. Ik heb de tramlijn doorgetrokken tegen het station aan langs de snelweg. Naar mijn smaak neemt het in de lucht, helemaal zo breed, veel teveel plek in en onrealistisch breed t.o.v. de snelweg. Ik denk ook dat als iets niet in verhouding is dat het dan ook [bijna] niet mooi kan zijn? Ik snap dat smaken verschillen he. ;)

Dit zijn trouwens wel leuke projecten, een deel van je stad platgooien voor nieuwe inzichten/behoeften.
Oh lol! Ik zag niet eens dat dit mijn stad was hahahahah

• Fryskje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dP6jwZkhuB3RRGBS2tHqzk3hUQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XdAcqVbCRzv4QaRoNUIObzVa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dh1LWnv0Y-IIq7yhqyDFRfv-X9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7OZT5NWxoefy0WcwM2EZwDoe.png?f=fotoalbum_large

Nieuw trein viaduct in aanbouw, zoek nog wat suggesties om het nog wat meer aan te kleden, vindt het nog kaal? Hebben jullie nog ideeën?

[ Voor 26% gewijzigd door Fryskje op 29-11-2025 14:30 ]

Fryskje schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 14:26:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuw trein viaduct in aanbouw, zoek nog wat suggesties om het nog wat meer aan te kleden, vindt het nog kaal? Hebben jullie nog ideeën?
Ik vind het al best wel aangekleed... misschien nog een hoop zand/stenen? En zo een silo die lijkt op een betonmix houder. En een paar olievaten doen het ook altijd goed. Kan je misschien nog iets vinden dat lijkt op een bouwkeet of een opslaghal met findit?
waar haal je die beton dingen vandaan? Dat is niet standaard decals denk ik?

Strava | AP | IP | AW

• JelleDJs
Enige wat ik kan bedenken is een bouwkeet en een dixi.

Ziet er echt vet uit!

• Fryskje
Webgnome schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:50:
waar haal je die beton dingen vandaan? Dat is niet standaard decals denk ik?
Via de Find it mod, voor zover ik weet is het wel gewoon standaard uit het spel, zal de omschrijving morgen even voor je opzoeken, was iets met Pilar geloof ik. Kan vanavond niet bij de pc ivm verjaardag.

• Fryskje
JelleDJs schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:30:
Enige wat ik kan bedenken is een bouwkeet en een dixi.

Ziet er echt vet uit!
Ja heb al wat zitten te prutsen met een bouwkeet maken, slaagt nog niet lekker. Maar die mis ik ook idd.

• Fryskje
Goldia schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:28:
[...]

Ik vind het al best wel aangekleed... misschien nog een hoop zand/stenen? En zo een silo die lijkt op een betonmix houder. En een paar olievaten doen het ook altijd goed. Kan je misschien nog iets vinden dat lijkt op een bouwkeet of een opslaghal met findit?
Ja die bouwkeet ben ik al mee aan het stoeien geweest met een container en dan 2 op elkaar en met huizen erin plaatsen of storefronts maar nog niks echt mooi kunnen maken.
Een silo als beton opslag/mixer en een opslaghal achtig iets is een goeie idd! En ook een zand hoop idd.
De bult stenen wordt al weg gehaald door de shovel en bulk truck as we speak haha

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-12 21:13
Ik ben voornemens om zeer binnenkort een nieuwe GPU aan te schaffen. Sterker nog, ik was er eigenlijk al uit, totdat ik ook Cities Skylines 2 mee nam in de overweging... Ik neig heel erg naar een RX 9070 XT, maar ergens in mijn achterhoofd blijft 5070 TI ook nog een (stuk duurdere) optie. Voornamelijk door de zichtbaar betere output van DLSS tov FSR4 én het feit dat CS2 überhaupt geen FSR4 ondersteunt.

Belangrijkste verdere specs van het systeem:
Ryzen 5 3600
32GB DDR4
1440p 60 Hz 21:9 monitor (3440x1440)

De monitor bevat behoorlijk wat pixels en dus zal bij veel game GPU de bottleneck zijn, al wordt die ook wel weer erg geholpen door de max van (maar) 60fps. Echter, CS2 2 is niet bepaald een doorsnee game... Door al het gesimuleer moet de CPU flink aan te bak. En hoe sympathiek die Ryzen 5 3600 dan ook mag zijn, het is naar de huidige maatstaf natuurlijk absoluut geen sterk ding meer. Dus wellicht dat ik die dan ook maar moet upgraden. Maar ja, de AM4 X3D CPU's gaan tegenwoordig voor goed geld. Dus of ik daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in...

De vragen waar ik mee rondloop zijn:
Maken jullie in CS2 gebruik van DLSS? Biedt het überhaupt voordeel in deze game? Dan kan ik afwegen of de Nvidia kaart op dat vlak te prefereren valt boven die AMD.
Wat is jullie ervaring qua CPU's? Draait iemand de game hier fatsoenlijk op een Ryzen 5 3600? Of bijvoorbeeld een Ryzen 7 5700? Of moet je toch echt naar de Ryzen 7 5700/5800X3D?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

DLSS staat op mijn 5070TI wel aan, maar of je daar nou echt voordeel van hebt. Ik weet het niet.

Ik draai op een Ryzen 7 7800X3D en die heeft het behoorlijk zwaar op dit moment bij 100k inwoners (95% load). Het lijkt dat dit een bug is sinds de laatste Bike patch, maar als je echt serieus CS2 wil gaan spelen zou ik niet besparen op de CPU.

• Fryskje
@Rossi46
Sinds de laatste update hebben mijn 9800x3d met 9070XT en 32gb ram het ook redelijk zwaar, vermoed/hoop dat dat met komende patch(es) toch weer wat beter wordt.
CPU load zit rond de 90% en GPU eigenlijk het zelfde in een stad met 200k inwoners. Framerate zit dan rond de 50fps en opzich voor een citybuilder is dat prima hoor maar onderschat de systeemeisen niet. Zeker als de steden groeien.
Ben vorige week opnieuw begonnen en heb die stad nu op 20k inwoners en ook dan trekt hij vooral aan de GPU. Ik denk dat ik sowieso als de prijzen weer wat zakken er nog wat geheugen in koop want ook mijn 32gb zit vaak al boven de 25 en met de komende assets editor die vrij gaat komen worden het alleen maar meer mods die in het geheugen moeten. Maar goed die prijzen zijn momenteel achterlijk hoog dus dat wordt hem voorlopig niet.
Hoop dat je wat met de info kan verder.

• Fryskje
@Webgnome

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74QHryniJn5o4gxaR6_5Z0Saoo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kph8XhWCggc92Lxt1xbv9Nbz.jpg?f=fotoalbum_large

Zo staan ze in de Find it mod. Hoop dat je hier wat aan hebt om het op te zoeken in Developer mode.

• psychodude
Afgelopen twee weken weer gestaag door kunnen bouwen. Population size inmiddels circa verdubbeld sinds de laatste update. Rond de 50k inwoners momenteel. De geplande moderne centrum langs het station begint vorm te krijgen. Plan is om naarmate het inwoners aantal stijgt, gestaag daar meer en meer hoogbouw neer te zetten. De upcoming DLC daarin een mooie toevoeging om naar uit te kijken.

Naast het sportcomplex op de voorgrond, staat spoedig een universiteitscomplex in de planning. De eerste stap voor OV bereikbaarheid is alhier al gemaakt met de bouw van een busstation. Ook de eerste metro lijn zal hier komen te liggen. Verbinding makend tussen het centraal station en de universiteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmFYoUk3IYOvizEHW4ToMbpY3jg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WJSHGQLGZ68nbUoFPVCjYOEO.png?f=fotoalbum_large

Priors:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFkRK-BW_aene08kK8yjjMKxIJs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wVbMqE8fkRctdgIPSLo86h9m.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdS0bRdtAOOsOesQrvmtk3B9j5o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1VfdXlDDGTiQ3LuSrUiNnr4R.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BiiobMPsX_yPd5FWomlD05xbsFk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qakQoqQ7M60Qy7HtSNiqdg42.png?f=fotoalbum_tile

• PimmmeH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-12 15:22
psychodude schreef op zondag 30 november 2025 @ 22:39:
Afgelopen twee weken weer gestaag door kunnen bouwen. Population size inmiddels circa verdubbeld sinds de laatste update. Rond de 50k inwoners momenteel. De geplande moderne centrum langs het station begint vorm te krijgen. Plan is om naarmate het inwoners aantal stijgt, gestaag daar meer en meer hoogbouw neer te zetten. De upcoming DLC daarin een mooie toevoeging om naar uit te kijken.

Naast het sportcomplex op de voorgrond, staat spoedig een universiteitscomplex in de planning. De eerste stap voor OV bereikbaarheid is alhier al gemaakt met de bouw van een busstation. Ook de eerste metro lijn zal hier komen te liggen. Verbinding makend tussen het centraal station en de universiteit.

[Afbeelding]

Priors:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Heel mooi en realistisch zeg!

• LoneRanger
  • Niet online
JoeZuCK schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:13:
Wordt tijd dat je de kleur van de fietspaden kan veranderen.
En dat kan inmiddels: colored bike path

edit: werkt niet helemaal goed, de kleur die je kiest wordt over het groen heen geprojecteerd dus je krijgt nooit helemaal mooi rood/oranje.

Project Goldia :P

Gister aan het puzzelen geweest en eigenlijk best wel een mooie invulling gegeven aan de ruimte om de nieuwe snelweg door de stad van @Goldia.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/TfGx1IadADpqH2LDO4LcyI52.jpg

Probleem is wel dat ik eigenlijk geen ruimte meer heb om wat op en afritten te maken dus staat het verkeer alsnog vast. Dit is een heerlijke puzzel om mee bezig te zijn. Inmiddels is het slagveld weer leeg voor een nieuw idee. Wat bedrijven verplaatst want het doel is wel om zoveel mogelijk in tact te houden. Het moet grootser, functioneler en vooral passen in de stad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/KeHS8INU0RZE6qdUzZB1Sufj.jpg

op naar poging 3.

[ Voor 66% gewijzigd door LoneRanger op 01-12-2025 10:25 ]

LoneRanger schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:26:
[...]

En dat kan inmiddels: colored bike path

edit: werkt niet helemaal goed, de kleur die je kiest wordt over het groen heen geprojecteerd dus je krijgt nooit helemaal mooi rood/oranje.

Project Goldia :P

Gister aan het puzzelen geweest en eigenlijk best wel een mooie invulling gegeven aan de ruimte om de nieuwe snelweg door de stad van @Goldia.

[Afbeelding]

Probleem is wel dat ik eigenlijk geen ruimte meer heb om wat op en afritten te maken dus staat het verkeer alsnog vast. Dit is een heerlijke puzzel om mee bezig te zijn. Inmiddels is het slagveld weer leeg voor een nieuw idee. Wat bedrijven verplaatst want het doel is wel om zoveel mogelijk in tact te houden. Het moet grootser, functioneler en vooral passen in de stad.

[Afbeelding]

op naar poging 3.
Heerlijk om te zien dat je er ook zo mee loopt te stoeien! Ik heb al een tijdje niets geplaatst omdat ik er zelf ook nog steeds niet uit ben hoe het nou moet... ik heb het al twee keer opnieuw gedaan, maar het is nog steeds niet goed / naar het zin. Maar inderdaad heerlijk puzzelen :) Leuk om te zien wat jij probeert; vind die snelweg onder het station ook wel mooi eigenlijk!

Hoe krijg jij die tunnel ingangen trouwens zo strak? Dat zit er heel goed uit bij jou; bij mij is dat vaak rommelig en hobbelig en ongelijk. Heb je daar een speciaal trucje voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Goldia op 01-12-2025 11:52 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 67 Laatste