Acties:
  • +5 Henk 'm!
@Patroclos Gaaf hoor! Ziet er lekker 'organish' uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRF5A1udGw1fHWxgpf0fLgtWhoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rxa6LKGl9tuVtl3SH7YP4niv.png?f=fotoalbum_large

Ik ben al uren bezig met dit wijkje haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:29
Patroclos schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:19:
Bij mij lijkt de homeless-patch zijn werk wel te doen. Heb daarnet nog even gecheckt in de stad waar ik momenteel aan werk, en ik had een 200-tal daklozen (via de Cims Census-mod) op 57.000 inwoners.

[Afbeelding]

Ik ben voor een keer ook eens blij met hoe de stad eruit ziet. Iets chaotischer gebouwd met minder grids, en ziet er iets natuurlijker uit dan mijn vorige probeersels. Ik ben ook wel content over hoe de "Antwerpse Leien"-straat er is uitgekomen, alleen ongelooflijk veel werk met de traffic mod om te beperken welke lane changes ze mogen magen (dat reset wel heel vaak).
Ik vond je creatie op barrier island iets mooier om eerlijk te zijn :X

Edit:Je bent heel iemand anders dan ik dacht sorry

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey1908 op 06-09-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:30
Patroclos schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:19:
Bij mij lijkt de homeless-patch zijn werk wel te doen. Heb daarnet nog even gecheckt in de stad waar ik momenteel aan werk, en ik had een 200-tal daklozen (via de Cims Census-mod) op 57.000 inwoners.

[Afbeelding]

Ik ben voor een keer ook eens blij met hoe de stad eruit ziet. Iets chaotischer gebouwd met minder grids, en ziet er iets natuurlijker uit dan mijn vorige probeersels. Ik ben ook wel content over hoe de "Antwerpse Leien"-straat er is uitgekomen, alleen ongelooflijk veel werk met de traffic mod om te beperken welke lane changes ze mogen magen (dat reset wel heel vaak).
Ziet er netjes uit! Ik heb altijd als ik m'n eerste straat maak dat ik denk.... Hmmm... Dit kan toch nooit zo mooi worden? 8)7

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Meer mensen die last hebben dat na de laatste update de game zichzelf constant op een willekeurig moment afsluit zonder aanleiding? tenminste het lijkt willekeurig te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:31
Jeffrey1908 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:22:
Meer mensen die last hebben dat na de laatste update de game zichzelf constant op een willekeurig moment afsluit zonder aanleiding? tenminste het lijkt willekeurig te gebeuren.
Nee, nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Heb nog een klein beetje getest met 2 playsets 1 is voor detailen dus veel mods (zwaar) en light alleen wat visuele mods en wat handige tools (licht) dus zwaar zijn 50 ongeveer en licht is 15 mods ongeveer bij licht heb ik er geen last van en bij zwaar, dus meer mods heb ik wel last

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:58
Jeffrey1908 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:22:
Jazeker, maandagavond gehad. Ik dacht na enkele maanden om het spel maar weer eens te proberen. Na 1,5 uur spelen in een nieuwe stad crashte het spel zonder enig melding.
Bleek ook dat autosaves uit stonden. Of dit met een update is gebeurd, of dat ik deze instelling na installatie op m'n nieuwe PC niet had aangezet weet ik niet meer. Maar frustrerend is het wel om 1,5 uur aan speeltijd kwijt te zijn zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
marzman95 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:33:
[...]

Jazeker, maandagavond gehad. Ik dacht na enkele maanden om het spel maar weer eens te proberen. Na 1,5 uur spelen in een nieuwe stad crashte het spel zonder enig melding.
Bleek ook dat autosaves uit stonden. Of dit met een update is gebeurd, of dat ik deze instelling na installatie op m'n nieuwe PC niet had aangezet weet ik niet meer. Maar frustrerend is het wel om 1,5 uur aan speeltijd kwijt te zijn zo.
Ja is nogal vervelend, auto save stond bij mij wel aan, wat me ook opviel met natural disasters aan kreeg ok om de 10 minuten gewoon een nieuwe bos brand heel vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:31:
Heb nog een klein beetje getest met 2 playsets 1 is voor detailen dus veel mods (zwaar) en light alleen wat visuele mods en wat handige tools (licht) dus zwaar zijn 50 ongeveer en licht is 15 mods ongeveer bij licht heb ik er geen last van en bij zwaar, dus meer mods heb ik wel last
Helaas heb ik weinig tijd om te gamen, maar heb sinds de patch ook 1 keer een willekeurige crash to desktop gehad; gelukkig had ik wel autosave aanstaan :) Zal toch wel een mod issue zijn denk ik

• Jeffrey1908
Goldia schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:12:
[...]

Helaas heb ik weinig tijd om te gamen, maar heb sinds de patch ook 1 keer een willekeurige crash to desktop gehad; gelukkig had ik wel autosave aanstaan :) Zal toch wel een mod issue zijn denk ik
Yup dat denk ik ook en ik probeer al minimaal gebruik van mods te maken, zeker voor als er straks een nieuwe DLC uitkomt (ik heb ultimate dus ik ga er een aantal krijgen) want dat was met CS 1 ook altijd vervelend als sommige van je must have mods niet mee deden met een update.

• Jeffrey1908
Gister avond nog effe ander half tot 2 uur gespeeld met diezelfde mods eb nu geen problemen gehad.

Nu is dat opzich wel fijn maar ook vervelend want zo weet je nooit wat het probleem nu uiteindelijk is.

[ Voor 49% gewijzigd door Jeffrey1908 op 12-09-2024 09:08 ]

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:50
Even een vraag : Ik zie bij Biffa en andere youtube gasten vaak dit of een soortgelijke texture voor de standaard ondergrond voorbij komen? Welke mod is dit precies?

Ik vind de vanilla gras ondergrond altijd maar leeg en saai.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5l9RYJoKmGCbvU4qYqW5Ia35gy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tc5Kse0TVRxlQNUHZysIqy8s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
bojaaper schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:48:
Even een vraag : Ik zie bij Biffa en andere youtube gasten vaak dit of een soortgelijke texture voor de standaard ondergrond voorbij komen? Welke mod is dit precies?

Ik vind de vanilla gras ondergrond altijd maar leeg en saai.

[Afbeelding]
Is dat niet Theme mixer, dat je je thema kan downloaden en dat de grass textures kan inladen of gehele packs kan invoeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jeffrey1908 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:48:
[...]

Is dat niet Theme mixer, dat je je thema kan downloaden en dat de grass textures kan inladen of gehele packs kan invoeren?
Zo heette de mod voor deel 1, nu heet hij map texture replacer.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
LoneRanger schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:52:
[...]

Zo heette de mod voor deel 1, nu heet hij map texture replacer.
Nou daar is je antwoord ik loop een versie achter _O-

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Favoriete plekje van mijn stadje :) Kleine transit hub met trams en bushaltes. Klein beetje geïnspireerd op het Marconiplein te Rotterdam. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAQeF08dZBvH-avdkhzlVut_DFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yuvKuqyRg253RzX36vNC12jF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
lllustrious schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:56:
Favoriete plekje van mijn stadje :) Kleine transit hub met trams en bushaltes. Klein beetje geïnspireerd op het Marconiplein te Rotterdam. [Afbeelding]
Totale fail! Veel te rustig en te lage crime rate _O- haha nee hoor snap wat je bedoeld lekker ruim ziet er tof uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Favoriete plekje van mijn stadje :) Kleine transit hub met trams en bushaltes. Klein beetje geïnspireerd op het Marconiplein te Rotterdam. [Afbeelding]
Gaaf! Wil je je save eens delen? Zit weer om inspiratie verlegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Goldia schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 23:46:
[...]

Gaaf! Wil je je save eens delen? Zit weer om inspiratie verlegen :)
Heb je hier wat aan? WeTransfer-linkje van mijn savegame: https://we.tl/t-sdAdp132dv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:49
Gaaf zeg! Inspireert inderdaad. Ik zou zelf nog wel aan de gang gaan met flink wat zebrapaden verwijderen. Even goed kijken welke looproutes logisch zijn en daarvoor de zebrapaden laten liggen. De rest allemaal weghalen.
lllustrious schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 11:35:
[...]

Heb je hier wat aan? WeTransfer-linkje van mijn savegame: https://we.tl/t-sdAdp132dv
Makkelijker is om je save ingame te delen! Waar je je savegame laadt, klik je op "map options" en daar staat onderin share save game (als pdx mod). Meer hoef je dan niet te doen, behalve vertellen wat de naam is van je savegame. Dan kan iedereen hem vinden op PDX mods!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Goldia schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:19:
[...]

Makkelijker is om je save ingame te delen! Waar je je savegame laadt, klik je op "map options" en daar staat onderin share save game (als pdx mod). Meer hoef je dan niet te doen, behalve vertellen wat de naam is van je savegame. Dan kan iedereen hem vinden op PDX mods!
Handig! Het heet 'Cambridge Springs - Tweakers' en asset ID: 90032.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lllustrious schreef op zondag 15 september 2024 @ 07:46:
[...]

Leuk, als ik tijd heb ga ik even spieken in je stad, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Er is weer een status update gedeelt over de progressie en wat eraan zit te komen.

https://forum.paradoxplaz...release-schedule.1703871/

Detailer’s Patch #2
As promised, we have more detailing features in the works, and the Decorations Menu of patch 1.1.8f1 was only a part of that. Since we’re still working on this content, we won’t reveal the details yet, but we can share that we’re looking at road-related decorations and a line tool for placing props and trees. Our focus with Detailer’s Patch #2 will be on features rather than new assets, so while we expect to have a few new things for you to place, it won’t rival the first installment when it comes to variety.

Fijn dat een line tool in-game komt! Eigenlijk had dat al gemoeten natuurlijk maar desondanks blij mee!

[ Voor 65% gewijzigd door Jeffrey1908 op 16-09-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:10:
but we can share that we’re looking at road-related decorations and a line tool for placing props and trees.
Dat lees ik als: het aanpassen van bomen op wegen. Kan mij niet anders inbeelden wat het zou betekenen.

Dan nog een line tool, meer controle over zoning en meer content :).

Wat is precies de bug met hotels en toerisme waar ze over spreken?
Hotels & Tourism
We see your frustrations with this issue and want to assure you that it’s the top gameplay issue we are currently investigating. We’re making adjustments to the likelihood of hotels appearing in your commercial areas and going through all the bug reports we have related to tourism. Once we have a fix ready, we’ll share more information, similar to what we did with homelessness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:14:
[...]

Dat lees ik als: het aanpassen van bomen op wegen. Kan mij niet anders inbeelden wat het zou betekenen.

[...]
Jep ik denk ook dat je het in die richting moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:19
[...]

[...]
Er worden bizar weinig hotels gespawnd, ook in zeer grote steden met veel toerisme, waar je dat uiteraard wel zou verwachten.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
[...]

[...]
Het is nu heel lastig om hotels in je stad te krijgen, Zelfs als je de belasting negatief maakt. Ik heb er zelf ook last van. Mijn stad heeft wel veel toeristen maar die overnachten niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert_s schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:01:
[...]

Er worden bizar weinig hotels gespawnd, ook in zeer grote steden met veel toerisme, waar je dat uiteraard wel zou verwachten.
Hotels zijn mij zelfs nooit opgevallen :). Wist niet eens dat ze in het spel zaten.

Moet je hier high density commercial voor zonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lllustrious schreef op zondag 15 september 2024 @ 07:46:
[...]

Wat een ontzettend leuk stadje heb je gemaakt zeg! Krijg hier heel veel inspiratie van! Je gebruikt lekker veel wegen en verschillende soorten buurtjes. Ook niet alles in een grid, maar echt van alles en nog wat door elkaar. Heel realistisch en echt gaaf hoor _/-\o_ Heb je een stad uit het echte leven nagebouwd, of gewoon zelf maar wat bedacht?

Wat was trouwens je gedachte bij die lagere school tussen de farmers? Een soort van agrarische school? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Goldia op 17-09-2024 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:36
Sinds januari geen CS2 gespeeld, gister avond weer even begonnen. Alle patches laten draaien en geen mods want ik weet niet welke ik wil en laat het eerst maar goed werken.

Het managen van de finance is lastiger dan ik me herinner maar leuk, en het blijft mooi om te zien hoe alles belicht wordt als de zon op komt.

Begonnen met de Tampere map, en na de eerste wijken kwam er geen demand meer voor commercial zones. Tegen de 5k inwoners nog steeds niets, enkel de eerste 5-6 winkels en dat was het. En toen begon het spel iedere 5 minuten te crashen, en was ik er gauw klaar mee.

Zou een re-install nodig zijn? Heeft iemand dit ook zo gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Pingewin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:14:
Sinds januari geen CS2 gespeeld, gister avond weer even begonnen. Alle patches laten draaien en geen mods want ik weet niet welke ik wil en laat het eerst maar goed werken.

Het managen van de finance is lastiger dan ik me herinner maar leuk, en het blijft mooi om te zien hoe alles belicht wordt als de zon op komt.

Begonnen met de Tampere map, en na de eerste wijken kwam er geen demand meer voor commercial zones. Tegen de 5k inwoners nog steeds niets, enkel de eerste 5-6 winkels en dat was het. En toen begon het spel iedere 5 minuten te crashen, en was ik er gauw klaar mee.

Zou een re-install nodig zijn? Heeft iemand dit ook zo gehad?
Toch raar dat de game bij sommige steeds crasht en bij mij nooit terwijl ik 30 mods draai. Sinds de laatste 2 patches geen problemen meer gehad. Wat voor systeem heb je? Ik AMD 5950x, 64GB en GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pingewin schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:14:
Managen is lastig in het begin. Op een bepaald moment kom je op een punt zoals vroeger. Dat het geld binnen blijft stromen - Zolang je geen gekke dingen doet met tiles. Als je gewoon bouwt op de tiles die je hebt, dan wordt het op een gegeven moment steeds makkelijker als je hoogbouw hebt (meer inwoners en dus belastingbetalers per tile).

Daarom vind ik de tile upkeep op zich goed, maar eigenlijk ook slecht omdat het artificieel aanvoelt.

Een van de grote punten van kritiek is net dat je geen dorpjes kunt maken die ver van elkaar liggen. Je hebt een grote map, maar kan hem eigenlijk niet gebruiken. Dat vind ik zonde. Je zou overal moeten kunnen bouwen zonder dat je tiles moet kopen om een connectie te maken met je bestaande stad. Je zou stroom en water moeten kunnen trekken over tiles die je niet in eigendom hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:48:
[...]

Een van de grote punten van kritiek is net dat je geen dorpjes kunt maken die ver van elkaar liggen. Je hebt een grote map, maar kan hem eigenlijk niet gebruiken. Dat vind ik zonde. Je zou overal moeten kunnen bouwen zonder dat je tiles moet kopen om een connectie te maken met je bestaande stad. Je zou stroom en water moeten kunnen trekken over tiles die je niet in eigendom hebt.
Dit vind ik een heel goed punt! Heb je dit gemeld bij CO? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-10 19:13
Goldia schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:31:
[...]

Inderdaad zonder anarchy kan je niets bouwen op tiles waarvan je geen eigenaar bent. Het zou inderdaad een idee zijn om de restrictie op wegen/rails etc weg te halen of misschien alleen een minimale huur als er alleen infrastructuur op een tegel wordt gebouwd.

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:36
Toch raar dat de game bij sommige steeds crasht en bij mij nooit terwijl ik 30 mods draai. Sinds de laatste 2 patches geen problemen meer gehad. Wat voor systeem heb je? Ik AMD 5950x, 64GB en GTX1060
Een wat ouder systeem, maar bij release draaide het allemaal zonder crashes. Ik ga een re-install proberen en dan een nieuwe stad, hopelijk lost dat het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Flying Hawkic schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:10:
[...]

Hotels zijn mij zelfs nooit opgevallen :). Wist niet eens dat ze in het spel zaten.

Moet je hier high density commercial voor zonen?
Hotels zouden in commercial zones moeten spawnen als je genoeg toeristische attracties hebt, maar dit gebeurt dus eigenlijk vrijwel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goldia schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:31:
[...]

Ja, heb uitgebreid mijn bezorgdheden in de toenmalige survey ingevuld :). Of ze het gelezen hebben en er al dan niet iets mee gaan doen, dat is iets anders natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Flying Hawkic op 17-09-2024 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert_s schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:02:
[...]

Hotels zouden in commercial zones moeten spawnen als je genoeg toeristische attracties hebt, maar dit gebeurt dus eigenlijk vrijwel niet.
Ook in low density commercial zones (in theorie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Flying Hawkic schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:06:
[...]

Ook in low density commercial zones (in theorie)?
Volgens mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:09
Intussen alweer een jaar verder en nog steeds geen eens zicht op console. Hoe erg kunnen problemen zijn dat je eerst denkt klaar te zijn en dan alsnog aan een dik jaar geen oplossing te hebben om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Dennisdn schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:56:
Intussen alweer een jaar verder en nog steeds geen eens zicht op console. Hoe erg kunnen problemen zijn dat je eerst denkt klaar te zijn en dan alsnog aan een dik jaar geen oplossing te hebben om het op te lossen?
Dit is juist goed. Eerst alle aandacht naar de asset editor en bugs fixen en daarna past de rest. Eerst moet de basis game in orde zijn voordat ze aan andere projecten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:09
Mol_1248163264 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:01:
[...]

Dit is juist goed. Eerst alle aandacht naar de asset editor en bugs fixen en daarna past de rest. Eerst moet de basis game in orde zijn voordat ze aan andere projecten beginnen.
Zeker. Maar waarom moet het zo lang duren als ze eerst dachten klaar te zijn? Zelfs Cyberpunk was al vrij vlot up and running. Ze zijn het momentum wel een beetje kwijt nu en heb ik als superfan al zoiets van: als het zo moet dan hoeft het al niet meer :( Gelukkig hebben we dan Planet Zoo en Planet Coaster nog die wel hun releases gewoon halen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:08:
[...]

Zeker. Maar waarom moet het zo lang duren als ze eerst dachten klaar te zijn? Zelfs Cyberpunk was al vrij vlot up and running. Ze zijn het momentum wel een beetje kwijt nu en heb ik als superfan al zoiets van: als het zo moet dan hoeft het al niet meer :( Gelukkig hebben we dan Planet Zoo en Planet Coaster nog die wel hun releases gewoon halen....
PlanCo 2 gaat inderdaad een mooie afleiding zijn. Maar laat ons wachten tot de release nadert voor hier uitspraken over te doen. Bij CS2 zagen we het ook geen twee maanden op voorhand aankomen.

Akkoord dat ze het momentum kwijt zijn en ik moet zeggen dat de vorderingen veel minder snel gaan dan gedacht. Ik dacht dat ze het binnen enkele maanden na release wel recht zouden trekken. Daar was ik duidelijk mis in. We zijn bijna een jaar verder ondertussen.

Ik zie het allemaal wel goed komen, maar ik denk dat ze nog een jaar nodig hebben en we zullen ons de launch van CS2 altijd blijven herinneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Hey allemaal, ik ben wel nieuwsgierig of jullie het aankopen van deel 2 aanbevelen. Ik ben nog lekker bezig in deel 1 en vind vooral het bouwen leuk zonder na te hoeven denken aan geld. Dus alle tiles open en een money mod aan.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:09
RoyK schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:47:
Hey allemaal, ik ben wel nieuwsgierig of jullie het aankopen van deel 2 aanbevelen. Ik ben nog lekker bezig in deel 1 en vind vooral het bouwen leuk zonder na te hoeven denken aan geld. Dus alle tiles open en een money mod aan.
Het spel is tegenwoordig weer leuk, en nog beter met een paar toffe mods.

En je kan gewoon unlimited money aanzetten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14:58
Ik vindt het wel een leuk spel, af en toe een paar uur een leuke stadt bouwen.
Soms een mooi stads of technische, soms een donkere stem in me hoofd die me toe leidt een hell van een stadt te maken

Er zijn verschillende mods om het spel leuker of bijzonderder te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

maar is het dan echt weer een stapje met meer variatie aan gebouwen dan deel 1? Want dat vind ik soms wel vaak vanuit vanilla 'veel van hetzelfde'. Op YT kom ik best veel geklaag tegen over deel 2. Grafisch ziet het er bijvoorbeeld (van wat ik tegenkom) het ook niet uit als een grote upgrade.

[ Voor 33% gewijzigd door RoyK op 24-09-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 00:15
offtopic:
Stad is gewoon stad, zonder T, in het Nederlands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey1908
RoyK schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:03:
maar is het dan echt weer een stapje met meer variatie aan gebouwen dan deel 1? Want dat vind ik soms wel vaak vanuit vanilla 'veel van hetzelfde'. Op YT kom ik best veel geklaag tegen over deel 2. Grafisch ziet het er bijvoorbeeld (van wat ik tegenkom) het ook niet uit als een grote upgrade.
Als het je daarom gaat de hoeveelheid in assets kan je beter blijven bij deel 1 daar is de industrie beter maar de game is nog veel uitgebreider dan deel 2 mits je de DLCs allemaal hebt.
Ik zou niet meer terug kunnen want de graphics zijn wel gewoon veel fijner om naar te kijken.

Ik zou gewoon youtube in de gaten houden en waneer het je lijkt te bevallen lekker dan pas over stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb duizenden uren in CS1 zitten, en probeer zo nu en dan CS2 nog een keer uit, maar ik zou het echt niemand aanraden. Met het recente gedrag van de publisher en het gebrek aan concrete oplossingen/updates verwacht ik ook niet dat dat binnenkort anders gaat worden.
Het is gewoon nog een veel mindere versie van CS1, de minimale verbeteringen (mods die ze half geïntegreerd hebben) wegen totaal niet op tegen de mogelijkheden die je met mods in CS1 hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Oon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:59:
[...]

Ik heb duizenden uren in CS1 zitten, en probeer zo nu en dan CS2 nog een keer uit, maar ik zou het echt niemand aanraden. Met het recente gedrag van de publisher en het gebrek aan concrete oplossingen/updates verwacht ik ook niet dat dat binnenkort anders gaat worden.
Het is gewoon nog een veel mindere versie van CS1, de minimale verbeteringen (mods die ze half geïntegreerd hebben) wegen totaal niet op tegen de mogelijkheden die je met mods in CS1 hebt.
Ik ben het voor 90% procent met je eens op 1 dingetje na, tenminste dat is iets wat je niet benoemd maar wel benoemd mag worden.

Cs1 heeft vanaf release ook niet direct een succes gescoord natuurlijk (mede door de flop van simcity 2013) dit is gaandeweg steeds beter en beter geworden zeker halverwege en na de industrie DLC toen was cs1 in mijn ogen ook pas echt volwassen.

Ik vraag me ook echt wel af of het nog een succes wordt cs2 vanmiddag even in een stad met (erg veel ik weet het) 500.000 inwoners en eigenlijk is het gewoon onacceptabel hoe het draaid, wanneer ik onder de 60.000 inwoners blijf valt er echt plezier mee te beleven, maar een stad boven 60.000 inwoners mwa dan word ik een beetje ongerust krijg ik crashes of begint de simulatie gewoon veel vaker te laggen.

En vanaf release zijn er echt wel stappen gemaakt en goede ook maar we zijn al een jaar verder en helaas uitstel na uitstel, aan de ene kant liever uitstel dan problemen door blijven drukken maar ik twijfel wel eerlijk gezegt of dit de basis moet zijn voor een jaar of 5/6 aan ondersteuning en uitbreidingen die hier op doorgevoerd gaan worden.

Ik blijf positief maar wel een beetje kritisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Jeffrey1908 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:17:
[...]

Ik ben het voor 90% procent met je eens op 1 dingetje na, tenminste dat is iets wat je niet benoemd maar wel benoemd mag worden.

Cs1 heeft vanaf release ook niet direct een succes gescoord natuurlijk (mede door de flop van simcity 2013) dit is gaandeweg steeds beter en beter geworden zeker halverwege en na de industrie DLC toen was cs1 in mijn ogen ook pas echt volwassen.

Ik vraag me ook echt wel af of het nog een succes wordt cs2 vanmiddag even in een stad met (erg veel ik weet het) 500.000 inwoners en eigenlijk is het gewoon onacceptabel hoe het draaid, wanneer ik onder de 60.000 inwoners blijf valt er echt plezier mee te beleven, maar een stad boven 60.000 inwoners mwa dan word ik een beetje ongerust krijg ik crashes of begint de simulatie gewoon veel vaker te laggen.

En vanaf release zijn er echt wel stappen gemaakt en goede ook maar we zijn al een jaar verder en helaas uitstel na uitstel, aan de ene kant liever uitstel dan problemen door blijven drukken maar ik twijfel wel eerlijk gezegt of dit de basis moet zijn voor een jaar of 5/6 aan ondersteuning en uitbreidingen die hier op doorgevoerd gaan worden.

Dat zeker ja, en we moeten ook niet vergeten dat het bij CS1 ook de laatste jaren nog heel veel vooruit is gegaan. Dingen als TM:PE hebben we ook niet vanaf het begin dat mods er waren.

Ik denk dat vooral de performance en de half-assed versie van de mods die ze hebben gejatgeïntegreerd doorslaggevend is voor het huidige (gebrek aan) succes van CS2, en dat ze echt gewoon heel hard hun best moeten doen om de community tegemoet te komen als ze nog willen dat het toekomstige succes groter gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Oon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:22:
[...]

Dat zeker ja, en we moeten ook niet vergeten dat het bij CS1 ook de laatste jaren nog heel veel vooruit is gegaan. Dingen als TM:PE hebben we ook niet vanaf het begin dat mods er waren.

Ik denk dat vooral de performance en de half-assed versie van de mods die ze hebben gejatgeïntegreerd doorslaggevend is voor het huidige (gebrek aan) succes van CS2, en dat ze echt gewoon heel hard hun best moeten doen om de community tegemoet te komen als ze nog willen dat het toekomstige succes groter gaat zijn.
Zeker! Als de basis op orde is en dat draait allemaal naar wens op een acceptabel niveau, dan zal elk liefhebber van dit genre direct overstappen of beginnen aan CS2!
In de aanloop was er zoveel hype en ook door de ontwikkelaar zelf een mooi concept naar de release toe met hoofdstukken waar elke week iets uitgelicht werd, werd door veel mensen gevolgd en bekeken! Dus de interesse is er zeker wel dus als ze alles op orde hebben krijgen ze vast een hoop spelers terug en zal de game wel levensvatbaar zijn voor een x aantal jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt voor jullie reacties. Mist City Skylines misschien gewoon niet een goede concurrent? Want er is niet echt een andere game die zich kan meten met wat de makers can CS in de markt heeft gebracht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
RoyK schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:59:
Bedankt voor jullie reacties. Mist City Skylines misschien gewoon niet een goede concurrent? Want er is niet echt een andere game die zich kan meten met wat de makers can CS in de markt heeft gebracht toch?
Ik denk dat ze al genoeg problemen hebben met zichzelf, als er een goede concurrent was geweest was dit misschien al een afgelopen zaak.

Een concurrent is er niet echt, heb het idee dat dit echt een beetje een niche gerne is maar ik zou een concurrent wel toejuichen, concurrentie is altijd goed in zowel innovatie als in kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:05:
[...]

Ik denk dat ze al genoeg problemen hebben met zichzelf, als er een goede concurrent was geweest was dit misschien al een afgelopen zaak.

Een concurrent is er niet echt, heb het idee dat dit echt een beetje een niche gerne is maar ik zou een concurrent wel toejuichen, concurrentie is altijd goed in zowel innovatie als in kwaliteit!
Het is ergens wel ironisch. CS1 is destijds in het gat van het gefaalde SimCity gesprongen. CS2 had eigenlijk ten onder kunnen gaan (of kan dat nog steeds) door een nieuwe concurrent op dezelfde manier als CS2 de positie van SimCity heeft overgenomen.

Het is een niche genre, maar ik denk wel dat het genre groot genoeg is om een rendabele concurrent te maken. Een shooter is toch ook altijd maar een variatie op hetzelfde thema en toch koopt iedereen ze. Ik denk dat alle kopers van CS1/2 ook een concurrent zouden kopen als die beter is.

Een concurrent zou ook niet noodzakelijk CS moeten kopiëren om succesvol te kunnen zijn. Er is ongetwijfeld nog steeds een markt voor een meer "cartoony" city builder zoals SimCity.

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:12:
[...]

Het is ergens wel ironisch. CS1 is destijds in het gat van het gefaalde SimCity gesprongen. CS2 had eigenlijk ten onder kunnen gaan (of kan dat nog steeds) door een nieuwe concurrent op dezelfde manier als CS2 de positie van SimCity heeft overgenomen.

Het is een niche genre, maar ik denk wel dat het genre groot genoeg is om een rendabele concurrent te maken. Een shooter is toch ook altijd maar een variatie op hetzelfde thema en toch koopt iedereen ze. Ik denk dat alle kopers van CS1/2 ook een concurrent zouden kopen als die beter is.

Een concurrent zou ook niet noodzakelijk CS moeten kopiëren om succesvol te kunnen zijn. Er is ongetwijfeld nog steeds een markt voor een meer "cartoony" city builder zoals SimCity.
Ja, zo denk ik ook alleen ik heb geen idee welke studio dit zou moeten gaan doen EA heeft zich al in de vingers gesneden en ik zie ze hier niet zo 1.2.3 op inspringen, De enige die serieus is in dit genre is toch echt Colossal Order, als ik er eentje zou kunnen verzinnen maar daar ga ik het niet van geloven is Frontier en dan onder het mom manage/build games? ja die zouden ook van de grond af aan met iets moeten komen zonder ervaring in dat genre.
Nee ik zou niet weten uit welke hoek ze concurrentie zouden kunnen verwachten.
Jeffrey1908 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 00:20:
[...]

Ja, zo denk ik ook alleen ik heb geen idee welke studio dit zou moeten gaan doen EA heeft zich al in de vingers gesneden en ik zie ze hier niet zo 1.2.3 op inspringen, De enige die serieus is in dit genre is toch echt Colossal Order, als ik er eentje zou kunnen verzinnen maar daar ga ik het niet van geloven is Frontier en dan onder het mom manage/build games? ja die zouden ook van de grond af aan met iets moeten komen zonder ervaring in dat genre.
Nee ik zou niet weten uit welke hoek ze concurrentie zouden kunnen verwachten.
Eventueel uit de hoek van Limbic Entertainment.

Dat is de ontwikkelaar van Tropico en ze hebben bv. ook Park Beyond gemaakt. Dat was om de concurrentie met Planet Coaster aan te gaan maar met een andere invalshoek. Ze hadden veel afgekeken maar de invalshoek was speelser - Voor zover ik weet werd Park Beyond niet goed onthaald (en dat je het ongeveer een jaar na release al voor een paar euro kan kopen, zegt ook genoeg).

Eender welke studio die zich zou opwerpen als een concurrent voor CS1/2 zal stevig uit z'n pijp moeten komen.

Er zijn veel city builders, maar vaak niet van die schaal of simulatie zoals CS.

CS1 werd destijds in 2 jaar tijd ontwikkeld. Het is dus mogelijk om een concurrent op korte tijd te ontwikkelen als je de juiste snaar van het doelpubliek raakt. De launch van CS1 was ook nogal ruw, maar het kwam zelfs in die ruwe staat tegemoet aan veel wensen van het doelpubliek dat teleurgesteld was in SimCity.

[ Voor 6% gewijzigd door Flying Hawkic op 25-09-2024 00:34 ]

Mijn 'two cents' voor dit onderwerp: CS2 is in de basis veel beter dan CS1. De mods en assets hebben CS1 uiteindelijk ook gemaakt tot wat het nu is. Dat komt met CS2 ook wel. Het heeft alleen tijd nodig. Als asset support voor CS2 gereleased wordt, zal CS2 zeker de betere keuze zijn. CS1 wordt trouwens ook niet meer gesupport door CO.
Jeffrey1908 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:17:
[...]

Als tegenhanger hiervan: ik ben het 'maar' 10% eens.

Het hangt kwa performance gewoon heel erg af van je computer. Ik draai nu rond de 550.000 inwoners, en mijn simulatie is gewoon soepel. Ik heb nog steeds 0 crashes.

En dan iets anders; hebben anderen er ook last van sinds de laatste update dat er 0,0 demand is voor huizen? In de laatste update was er natuurlijk iets tegen homelessness, maar dat moet toch na een paar uur wel opgelost zijn?
In de demand-venster staan sinds de update "- Unoccupied buildings". En ik kan best snappen dat dat in het begin zo is even, maar ik ben al uren verder. Die buildings moeten toch gewoon weer gevuld worden uiteindelijk?

Was er maar een indicatie te zien ingame waarin je kon zien hoeveel homelessness personen er nu in je stad waren.

Het wordt trouwens ook weer eens tijd voor plaatjes in dit topic. Ik zal, wanneer het me lukt, binnenkort weer wat posten.
Goldia schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:25:
Mijn 'two cents' voor dit onderwerp: CS2 is in de basis veel beter dan CS1. De mods en assets hebben CS1 uiteindelijk ook gemaakt tot wat het nu is. Dat komt met CS2 ook wel. Het heeft alleen tijd nodig. Als asset support voor CS2 gereleased wordt, zal CS2 zeker de betere keuze zijn. CS1 wordt trouwens ook niet meer gesupport door CO.
Helemaal mee eens met dit. Zonder mods is CS1 minder dan CS2 wat mij betreft.

Probleem is alleen dat ze door de vele kritiek niet op hun 'normale' manier verder zijn gaan ontwikkelen. Anders waren er al veel meer mods en waren waarschijnlijk de assets allang klaar. Dan was het spel al veel verder kwa externe attributen.
Goldia schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:25:
CS2 is in de basis veel beter dan CS1.
Laat dat duidelijk zijn, zelfs in de huidige staat van CS2 is het basisspel beter dan het basisspel CS1 (herinner je dat CS1 in de basis niet eens een nacht had). Voor mij persoonlijk is het basisspel van CS2 zelfs beter dan CS1 met elke uitbreiding die er was. Dat opent opportuniteiten naar de toekomst.
JelleDJs schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:54:
[...]
En dan iets anders; hebben anderen er ook last van sinds de laatste update dat er 0,0 demand is voor huizen? In de laatste update was er natuurlijk iets tegen homelessness, maar dat moet toch na een paar uur wel opgelost zijn?
In de demand-venster staan sinds de update "- Unoccupied buildings". En ik kan best snappen dat dat in het begin zo is even, maar ik ben al uren verder. Die buildings moeten toch gewoon weer gevuld worden uiteindelijk?

Was er maar een indicatie te zien ingame waarin je kon zien hoeveel homelessness personen er nu in je stad waren.

Het wordt trouwens ook weer eens tijd voor plaatjes in dit topic. Ik zal, wanneer het me lukt, binnenkort weer wat posten.
Heb je geprobeerd om die unoccupied buildings te verwijderen? Ik denk dat je in de info view wel kan zien welke huizen bewoond zijn en welke niet.

Heb je voor de rest nog andere plus of min factoren?

En inderdaad - tijd voor plaatjes _/-\o_

• geert_s
JelleDJs schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:54:
[...]

Schijnt te kunnen met de mod InfoLoom. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:16
Ik heb de laatste tijd nogal last van 'vagen', het is moeilijk uit te leggen. Vergelijk het een beetje met de muisoptie onder Windows 98? dat je een streep van spookbeelden van de muiscursor achter de muis aan ziet gaan. Dat zie ik nu ook ingame gebeuren, met voertuigen, eigen muispointer en eigenlijk alles wat ik maar selecteer. Best wel irritant. Ik heb 'motion blur' op disabled staan.

Verder baal ik van het feit dat de Lumina mod niet lekker samen gaat met de Weather mod, omdat de Weather mod de cubemap wolken optie in Lumina als het ware overruled en dus de cubemaps niet showed. Ook zou de meest recente versie van Anarchy niet compatible zijn met de Extra Road Extensions, maar zover gaat dit nog steeds goed.

Er moet eigenlijk gewoon 1 centrale mod komen die alles doet mbt het weer, licht, contrast, saturation, dag/nacht kunnen vastzetten. Via de developermode kun je wel al aardig wat dingen vastzetten (bv. geen regen en een vast jaargetijde), maar normaal gesproken zou je niet in dit gedeelte moeten komen.

De Traffic mod is nog altijd een drama. Die lane connectors helpen nauwelijks. Je hebt geen controle over de kleinere nodes die vlak voor of na een afrit liggen. Resultaat, al het verkeer dat van de snelweg komt gaat op het laatste moment van rijbaan wisselen en creëert dus een forse file. Meestal is dit wel tijdelijk omdat dit vaak gebeurt als je ineens een hoop residentie bouwt, maar deze mod kan en zou veel beter moeten werken.

En wat moet ik nu met Skyve? Die zegt dat ik 10 mods moet verwijderen omdat die bepaalde dingen doen die ik zelf niet ervaar. Lekker dan, Skyve suggereerde ook om Extra Road Extension te verwijderen, maar daarmee was ik ook gelijk de optie kwijt om quay walls te maken, wegen in bruggen of tunnels te veranderen etc. Het is allemaal een beetje prut met elkaar.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
Snowwie schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:40:
Ik heb de laatste tijd nogal last van 'vagen', het is moeilijk uit te leggen. Vergelijk het een beetje met de muisoptie onder Windows 98? dat je een streep van spookbeelden van de muiscursor achter de muis aan ziet gaan. Dat zie ik nu ook ingame gebeuren, met voertuigen, eigen muispointer en eigenlijk alles wat ik maar selecteer. Best wel irritant. Ik heb 'motion blur' op disabled staan.
Klinkt als Temporal Anti-Aliasing (TAA), of DLSS.

• Snowwie
Avalaxy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:43:
[...]

Klinkt als Temporal Anti-Aliasing (TAA), of DLSS.
DLSS kwam al naar voren als de mogelijke oorzaak, ik ga er even mee testen, alsmede TAA om te zien of dat de vagen laat verdwijnen.

Mijn YouTube Channel

• Jeffrey1908
JelleDJs schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:56:
[...]

Helemaal mee eens met dit. Zonder mods is CS1 minder dan CS2 wat mij betreft.

Probleem is alleen dat ze door de vele kritiek niet op hun 'normale' manier verder zijn gaan ontwikkelen. Anders waren er al veel meer mods en waren waarschijnlijk de assets allang klaar. Dan was het spel al veel verder kwa externe attributen.
Ja alleen de kritiek komt wel ergens vandaan, plus er konden nog geen mods ingebracht worden omdat dit nog niet in de game zat, dus had beter uitgesteld kunnen worden sterker nog het zit nu nog steeds in een beta fase.
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:05:
[...]

Laat dat duidelijk zijn, zelfs in de huidige staat van CS2 is het basisspel beter dan het basisspel CS1 (herinner je dat CS1 in de basis niet eens een nacht had). Voor mij persoonlijk is het basisspel van CS2 zelfs beter dan CS1 met elke uitbreiding die er was. Dat opent opportuniteiten naar de toekomst.
Cities skylines 1 is ook veel ouder en ik heb zelf ook al aangedragen dat deel 1 ook even flink tijd nodig heeft tot die echt volwassen werd zeker na de industrie dlc.

De basis heeft zeker wat goede dingen en qua graphics kan ik niet terug op deel 1 want dat ziet er gewoon goed uit, maar je merkt toch wel dat er nog steeds wat problemen zijn de game is al vanaf 2018 in ontwikkeling en is nu een jaar uit maar er is nog steeds geen console versie die ook al een jaar geleden klaar had moeten zijn.
Ben alleen maar blij dat het uitgesteld word, dan kunnen ze die toekomstige spelers behouden door een goede stabiele versie te geven.

Ik ben over zat dingen positief zoals de aankomende update met een line tool in-game bijvoorbeeld en dat ze bepaalde dingen zoals assets nu in-game kunnen plaatsen een soort light detailen maar ondanks dat mag je best kritiek hebben over hoe het gaat.

Wees blij dat er kritiek is dit is toch een stok achter de deur om spelers terug te krijgen en je van je beste kant te laten zien.
Net als de kritiek op de eerste dlc die heeft er toch voor gezorgd dat dit niet zomaar een dlc bleef en er een grens aangegeven word door de comunnity en dat is toch de kant die moet blijven spelen om toekomstige dlcs te kopen.

Ik vind het ook niet erg dat er nog wat geschaafd moet worden of leuke dingen toegevoegd maar ik ben blij dat door de feedback de economy is aangepakt zonder feedback was dit misschien nog wel hetzelfde geweest.

Gelukkig zie ik hier veel mensen plezier hebben met de game inclusief ikzelf.
Gebeurt bij mij ook. Maar niet onder alle omstandigheden. Soms zie ik het toevallig. Maar het stoort mij niet echt. Als je een fix vindt, tag mij dan even als je wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
En wat moet ik nu met Skyve? Die zegt dat ik 10 mods moet verwijderen omdat die bepaalde dingen doen die ik zelf niet ervaar. Lekker dan, Skyve suggereerde ook om Extra Road Extension te verwijderen, maar daarmee was ik ook gelijk de optie kwijt om quay walls te maken, wegen in bruggen of tunnels te veranderen etc. Het is allemaal een beetje prut met elkaar.
Lees bij waarschuwingen even onder het kopje "compatibility" dan lees je b.v. dat het een probleem kan veroorzaken of wat het probleem is/kan zijn. Waarschijnlijk heeft iemand problemen gemeld onder bepaalde omstandigheden en er staat dan ook dat je het voorzichtig moet gebruiken. Vaak krijgt het ook een waarschuwing als de source code niet beschikbaar is. Persoonlijk vind ik dit prima want mocht je problemen krijgen weet je waar je het moet zoeken en je houdt de keuze om de mod te gebruiken. Verwijdering is meestal bij grote[re] problemen.

Wat werkelozen tracken betreft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/GlO91U9WHSCaqW0bWtqWvaVS.png

Mocht het niet duidelijk zijn, Cim Census heet de mod.

Jeffrey1908 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:38:
[...]

Gelukkig zie ik hier veel mensen plezier hebben met de game inclusief ikzelf.
+1

en dat kan alleen maar beter worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Goldia schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:32:
[...]

+1

en dat kan alleen maar beter worden ;)
Yep! Ben heel erg benieuwd wanneer er er wat meer uitbreidingen komen met name de Bridget & Ports zodat je ook echt een mooie waterkant kan maken of wellicht een jachthaven zodat je pleziervaart of visserij op het water wat levendiger maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowwie
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:00:
[...]

Gebeurt bij mij ook. Maar niet onder alle omstandigheden. Soms zie ik het toevallig. Maar het stoort mij niet echt. Als je een fix vindt, tag mij dan even als je wilt.
Ja, DSLL op disabled zetten en weg zijn de vagen.
Stond bij mij op Ultra Advanced. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Snowwie schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 06:46:
[...]

Ja, DSLL op disabled zetten en weg zijn de vagen.
Stond bij mij op Ultra Advanced. :)
Vind het alleen storend als je bezig bent met contour lijnen en die waas komt soms voor als je beeld wat langer op dezelfde plek staat.
Is idd een DLSS kwaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heb ik last van een irritante bug. Ik heb zowel Sim Census als InfoLoom geprobeerd te installeren.

Dat is niet gelukt. Het is zelfs zo enorm niet gelukt dat nu al mijn andere mods problemen geven. Het lijkt alsof bijvoorbeeld de Tile Upkeep-mod die ik gebruik het nog wel doet, maar de Road Builder, Traffic en Zone-mod laten alledrie geen icoontjes meer zien. Anarchy doet het sowieso niet meer.

Iemand anders dit ooit meegemaakt? Moet ik mods verwijderen en opnieuw installeren? Maar onthouden ze dan wel mijn instellingen?

Daarvoor heb ik een paar uur gespendeerd om lege huizen te verwijderen, maar alsnog krijg ik de melding dat er lege huizen zijn. De laatste update heeft het een en ander flink verneukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
JelleDJs schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:43:
Volgens mij heb ik last van een irritante bug. Ik heb zowel Sim Census als InfoLoom geprobeerd te installeren.

Dat is niet gelukt. Het is zelfs zo enorm niet gelukt dat nu al mijn andere mods problemen geven. Het lijkt alsof bijvoorbeeld de Tile Upkeep-mod die ik gebruik het nog wel doet, maar de Road Builder, Traffic en Zone-mod laten alledrie geen icoontjes meer zien. Anarchy doet het sowieso niet meer.

Iemand anders dit ooit meegemaakt? Moet ik mods verwijderen en opnieuw installeren? Maar onthouden ze dan wel mijn instellingen?

Daarvoor heb ik een paar uur gespendeerd om lege huizen te verwijderen, maar alsnog krijg ik de melding dat er lege huizen zijn. De laatste update heeft het een en ander flink verneukt.
Misschien even een licht playset aanmaken en dan langzaam mods toevoegen? En dan hopen dat ze op de juiste manier inladen en zo kan je misschien ook precies zien wanneer welke mod een probleem geeft?

Ik heb zelf ook een paar keer last gehad van mods en nu heb ik een soort van essentiële playset met +-15 mods zoals advanced bulldozer line tool echt dingen die ik belangrijk vind en dan nog een detailer playset met wel 60+ mods om me echt uit te leven! Maar die geeft sneller kleine problemen als me essentiële playset.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeffrey1908 op 27-09-2024 22:57 ]

• Mol_1248163264
JelleDJs schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:43:

Ik denk dat InfoLoom niet meer wordt ondersteund en dus verouderd is. Deze mod staat ook niet op Skyve. Cim Census staat er wel tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@JelleDJs Daarom is Skyve dus ook zo fijn, die geeft meldingen wanneer mods dus b.v. onderling niet compatible zijn en voor problemen zorgen of kunnen zorgen. Idem met mods die komen te vervallen of andere problemen. Ik lees tenminste uit je post dat je geen Skyve gebruikt? Voorheen had CS2 het probleem nog wel eens dat mods de eerste keer opstarten niet laden, ik weet niet of dat al was opgelost? Je kunt e.e.a. checken door in het menu, nog voor je een spel laadt, naar de opties te gaan en daar zouden de mods dan ook tussen moeten staan. Is dat niet het geval dan zijn ze niet geladen.

• Anarchy heeft zondag een update gehad
• Road builder idem
• Zone mod, zijn er meerdere van maar geen problemen.

Zo te zien ligt het aan traffic mod van tim1503, er wordt sterk aangeraden die te verwijderen. Is niet compatible met de laatste update van CS2 en niet compatible met andere mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Waar halen jullie inspiratie vandaan? Op één of andere manier loop ik altijd vast na een tijdje spelen. Het lastige vind ik om het verloop in een stad goed en realistisch te krijgen, dus van kleine woningen naar steeds groter wordende gebouwen.

Ook een goed werkend wegennet lukt me nog niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-10 14:30
Ik begin me ook altijd snel te vervelen maar dat komt denk ik meer omdat na een tijdje alles op elkaar begint te lijken. Weinig variatie in de gebouwen. Misschien dat 2025 het jaar van de assets wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mol_1248163264
bojaaper schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:30:
Waar halen jullie inspiratie vandaan? Op één of andere manier loop ik altijd vast na een tijdje spelen. Het lastige vind ik om het verloop in een stad goed en realistisch te krijgen, dus van kleine woningen naar steeds groter wordende gebouwen.

Antwoord: Creativiteit. Maak grachten, slootjes met looppaden. Plant bomen en struiken. Zo krijg je meer variatie in je stad. Ik ben momenteel meer bezig met het verfraaien van de stad dan het bouwen van nieuwe wijken. Zorg voor een goed openbaar vervoer en veel looppaden zodat er optimaal gebruik gemaakt wordt van het openbaar vervoer en of dat de bevolking lopend naar het werk gaat. Dan krijg je minder snel verkeersproblemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lbm1IK-Bd-WpLMLIFEbibEm12T0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfb6QlBJ0VjbjV1ZUy8bF5xj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wA8Tiwrr0RqVDD10fCpFkx9wJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqdL0zJ6v18y3gntf7leQbv9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Mol_1248163264 op 29-09-2024 19:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avalaxy

Deels uit de vele youtubekanalen die ik volg (vooral Infrastructurist vind ik erg goed), deels ook door echte steden. Sinds ik Cities Skylines ben gaan spelen ben ik wel echt op een andere manier naar de wereld gaan kijken. Als ik door een stad loop/fiets ben ik veel bewuster bezig met kijken hoe de stadsplanners dingen op hebben gezet, en bedenken waarom dat zo is. Het zorgt er wel voor dat ik voor sommige steden veel meer waardering heb gekregen. Ook als ik in een vliegtuig zit en bijvoorbeeld over Nederland vlieg, denk ik niet alleen meer van "oh, leuk landschapje", maar kijk ik veel bewuster naar hoe we de wegen, fietspaden, etc. hebben aangelegd. Als ik dan een stad ga bouwen in C:S dan pak ik een aantal eigenschappen van een stad/gebied, en probeer ik dat op mijn stad toe te passen met een eigen draai, zonder de stad daadwerkelijk te kopiëren.

Grappig voorbeeldje vind ik trouwens Almere. Er wordt veel op gekankerd omdat het een treurige stad is (wat ongetwijfeld ook zo zal zijn), maar vanuit stadsplanningsperspectief vind ik het best een coole stad. Veel fietspaden, busbanen, afgewisseld met (gemaakte) natuur. Afwisseling tussen dichtheid, etc. Als ik een stad als Almere na zou kunnen bouwen in C:S dan zou ik erg trots zijn op m'n werk :9~

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 29-09-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik laat mij vooral inspireren door de geografie van de map (kijk hoe de hoogteverschillen zijn, kijk waar de grondstoffen zitten, kijk hoe de bestaande wegen en sporen lopen, kijk hoe de wind gaat,...) en laat je ook inspireren door de realiteit. Als je door de stad of het landschap rijdt, probeer rond te kijken. Of je kan ook veel inspiratie opdoen door gewoon naar bestaande steden te kijken op Google Maps (in satelliet view).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:21
Avalaxy schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:44:
[...]

Deels uit de vele youtubekanalen die ik volg (vooral Infrastructurist vind ik erg goed), deels ook door echte steden. Sinds ik Cities Skylines ben gaan spelen ben ik wel echt op een andere manier naar de wereld gaan kijken. Als ik door een stad loop/fiets ben ik veel bewuster bezig met kijken hoe de stadsplanners dingen op hebben gezet, en bedenken waarom dat zo is. Het zorgt er wel voor dat ik voor sommige steden veel meer waardering heb gekregen. Ook als ik in een vliegtuig zit en bijvoorbeeld over Nederland vlieg, denk ik niet alleen meer van "oh, leuk landschapje", maar kijk ik veel bewuster naar hoe we de wegen, fietspaden, etc. hebben aangelegd. Als ik dan een stad ga bouwen in C:S dan pak ik een aantal eigenschappen van een stad/gebied, en probeer ik dat op mijn stad toe te passen met een eigen draai, zonder de stad daadwerkelijk te kopiëren.
Ik probeer ook inspiratie te halen uit de wereld. De slechte ruimtelijke ordening van België inspireert mij de laatste tijd vaak om toch dingen te doen die mij krankzinnig lijken tijdens het spelen. (Eindeloze lintbebouwing, villa's die plakken tegen snelwegen of treinsporen, met een fietspad ertussen gekneld.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:21
Patroclos schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:59:
[...]

Ik probeer ook inspiratie te halen uit de wereld. De slechte ruimtelijke ordening van België inspireert mij de laatste tijd vaak om toch dingen te doen die mij krankzinnig lijken tijdens het spelen. (Eindeloze lintbebouwing, villa's die plakken tegen snelwegen of treinsporen, met een fietspad ertussen gekneld.)
Hahah, ja qua ruimtelijke ordening is België samen met Turkmenistan toch wel het lelijkste land ter wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patroclos schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:59:
[...]

Ruimtelijke ordening staat in België niet in de Van Dale :)

Elke keer als ik in Nederland kom, ben ik zo jaloers op het wegen- en fietsnet. Alles is er beter. Behalve de BPM.

Groeten van een mede-Belg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:21
Inspiratie voor het volgende project: recreëren van de A12 tussen Boom en Wilrijk. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Mol_1248163264 schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:29:
[...]

Antwoord: Creativiteit. Maak grachten, slootjes met looppaden. Plant bomen en struiken. Zo krijg je meer variatie in je stad. Ik ben momenteel meer bezig met het verfraaien van de stad dan het bouwen van nieuwe wijken. Zorg voor een goed openbaar vervoer en veel looppaden zodat er optimaal gebruik gemaakt wordt van het openbaar vervoer en of dat de bevolking lopend naar het werk gaat. Dan krijg je minder snel verkeersproblemen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel tof, die grachten! Hoe begin je aan zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
geert_s schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:13:
[...]

Heel tof, die grachten! Hoe begin je aan zoiets?
Gebruik de Water Features mod voor een klein meertje. Dit is het begin punt.
https://mods.paradoxplaza.com/mods/75613/Windows

Mijn grachten, sloten zijn meestal rond de 5 meter diep. met de terrein tool kan je daarna de grachten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patroclos schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:54:
Inspiratie voor het volgende project: recreëren van de A12 tussen Boom en Wilrijk. :-)
Voor de Nederlanders:

Een sunken highway, die verderop geen highway meer is door grote kruispunten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOKN5px715IqbpN5nhHC-QMRSdY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4LsKQNM1r26SfjmxvJfdWxKr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XnR9p-XLDzHkjrpDX_xEH2_qeY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NWVfpOa0V8GOAS6D5KH0WDt3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bojaaper
Flying Hawkic schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:23:
[...]

Ik laat mij vooral inspireren door de geografie van de map (kijk hoe de hoogteverschillen zijn, kijk waar de grondstoffen zitten, kijk hoe de bestaande wegen en sporen lopen, kijk hoe de wind gaat,...) en laat je ook inspireren door de realiteit. Als je door de stad of het landschap rijdt, probeer rond te kijken. Of je kan ook veel inspiratie opdoen door gewoon naar bestaande steden te kijken op Google Maps (in satelliet view).
Wat doe je precies met hoogteverschillen? Die vind ik nog het meest lastig, om het een beetje natuurlijk te laten verlopen.

Vaak begin ik te bouwen, maar na verloop van tijd krijg ik van die onsamenhangende wijken, vind ik het lelijk, en eigelijk al niet leuk meer omdat er stiekem toch wel wat tijd in gaat zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azsQQpTQNvNTRyMJjP0bQkPTwZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ffCVyCSwusn9i78oZe7i6sb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
post verkeerd gelezen

[ Voor 91% gewijzigd door LoneRanger op 30-09-2024 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:19:
[...]

Wat doe je precies met hoogteverschillen? Die vind ik nog het meest lastig, om het een beetje natuurlijk te laten verlopen.

Vaak begin ik te bouwen, maar na verloop van tijd krijg ik van die onsamenhangende wijken, vind ik het lelijk, en eigelijk al niet leuk meer omdat er stiekem toch wel wat tijd in gaat zitten.

[Afbeelding]
Ik bedoel dat je je kunt laten inspireren door hoogteverschillen door wegen te bouwen die de contourlijnen volgen, en zo kan je vermijden dat je grote lappen grond moet egaliseren (wat in de realiteit ook niet zomaar gebeurt, en veel geld kost).

Voor de screenshot: ik denk dat je het op grotere schaal moet zien. In CS2-normen is dit een heel klein wijkje (paar straten). Als je ervoor zorgt dat de hoofdassen de contourlijnen volgen (met flauwe bochten in) kan je ernaast gewoon een grid bouwen die je laat aansluiten op die hoofdas.

[ Voor 7% gewijzigd door Flying Hawkic op 30-09-2024 18:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb een methode bedacht die volgens mij nog door niemand is bedacht. De methode bestrijdt namelijk het irritante symptoom dat al het verkeer de laatste node gebruikt om de afslag te nemen. Hierdoor krijg je vaak file vorming op diverse plekken omdat het verkeer deze laatste node gebruikt en rechtdoor gaan verkeer tegen houd. Graag hoor ik jullie mening over deze 'instructievideootje' dat gemaakt heb. Het idee was zo splinternieuw in mijn gedachten dat ik de opname en het in praktijk proberen gelijk heb samengevoegd; maar het werkt....... :+ >:) :) :)

Ik hoor graag jullie bevindingen, zeker de spelers die al wat grotere steden hebben en vaak last van veel verkeer door de relatieve slechte AI. Deze 'workaround' forceert de AI hier rekening mee te houden. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snowwie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:55:
Ik heb een methode bedacht die volgens mij nog door niemand is bedacht. De methode bestrijdt namelijk het irritante symptoom dat al het verkeer de laatste node gebruikt om de afslag te nemen. Hierdoor krijg je vaak file vorming op diverse plekken omdat het verkeer deze laatste node gebruikt en rechtdoor gaan verkeer tegen houd. Graag hoor ik jullie mening over deze 'instructievideootje' dat gemaakt heb. Het idee was zo splinternieuw in mijn gedachten dat ik de opname en het in praktijk proberen gelijk heb samengevoegd; maar het werkt....... :+ >:) :) :)

[YouTube: A FIRST !! - Serious option to FIX poor Traffic AI in Cities Skylines 2]

Ik hoor graag jullie bevindingen, zeker de spelers die al wat grotere steden hebben en vaak last van veel verkeer door de relatieve slechte AI. Deze 'workaround' forceert de AI hier rekening mee te houden. :)
Ik weet niet of het een goed idee is. Het is raar om een snelweg te hebben met beton tussen de rijstroken. En verplaats je het probleem niet gewoon? Ze veranderen misschien niet meer van rijstrook als ze eens op de afrit zitten, maar je hebt nog steeds twee rijstroken die leiden naar de afrit. Je hebt dus gewoon het probleem verplaatst, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Flying Hawkic schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:20:
[...]

Ik weet niet of het een goed idee is. Het is raar om een snelweg te hebben met beton tussen de rijstroken. En verplaats je het probleem niet gewoon? Ze veranderen misschien niet meer van rijstrook als ze eens op de afrit zitten, maar je hebt nog steeds twee rijstroken die leiden naar de afrit. Je hebt dus gewoon het probleem verplaatst, lijkt mij.
Een afrit is gemaakt over een bepaalde lengte om verkeer te kunnen opvangen. Zoals je in de video kon zien ging het verkeer netjes alleen op dat punt naar de afrit ruim voor het knooppunt. Het is een lapmiddel voor een bestaand probleem dat NOG niet door een modmaker is verholpen. Bv, de traffic mod biedt weliswaar de optie lane connectors toe te passen, maar niet op elke node. Met de Move It mod zie je namelijk dat er meerdere (onzichtbare) nodes zijn, die je dan wel kunt manipuleren, maar de Traffic mod ziet deze nodes helaas niet. Kijk als de auteur van die mod DIE nodes ook beschikbaar kan maken om lane connectors toe te voegen dan hebben we bijna een TM/PE 2.0

Overigens in CS1 gebruikten we de lane connectors ook VOOR de afslag om te zorgen dat verkeer al reeds naar de juiste rijbaan ging, maar ergens hielden die lane connectors ook op en via jouw redenatie zal er dan altijd ERGENS een punt moeten zijn waar het verkeer met 3 rijbanen overdwars van rijbaan 3 naar rijbaan 1 gaat. Mijn punt is; je kunt het altijd proberen, zeker als je last hebt van vele verkeersopstopping, dan zijn "medians" erg handig. De game AI is nog wel slim genoeg dat het weet dat voertuigen niet over medians mogen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Snowwie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:29:
[...]

Een afrit is gemaakt over een bepaalde lengte om verkeer te kunnen opvangen. Zoals je in de video kon zien ging het verkeer netjes alleen op dat punt naar de afrit ruim voor het knooppunt. Het is een lapmiddel voor een bestaand probleem dat NOG niet door een modmaker is verholpen. Bv, de traffic mod biedt weliswaar de optie lane connectors toe te passen, maar niet op elke node. Met de Move It mod zie je namelijk dat er meerdere (onzichtbare) nodes zijn, die je dan wel kunt manipuleren, maar de Traffic mod ziet deze nodes helaas niet. Kijk als de auteur van die mod DIE nodes ook beschikbaar kan maken om lane connectors toe te voegen dan hebben we bijna een TM/PE 2.0

Overigens in CS1 gebruikten we de lane connectors ook VOOR de afslag om te zorgen dat verkeer al reeds naar de juiste rijbaan ging, maar ergens hielden die lane connectors ook op en via jouw redenatie zal er dan altijd ERGENS een punt moeten zijn waar het verkeer met 3 rijbanen overdwars van rijbaan 3 naar rijbaan 1 gaat. Mijn punt is; je kunt het altijd proberen, zeker als je last hebt van vele verkeersopstopping, dan zijn "medians" erg handig. De game AI is nog wel slim genoeg dat het weet dat voertuigen niet over medians mogen.
Ik vond het in de eerste situatie eigenlijk (nog) geen probleem. Misschien wel als het drukker is, maar nu gebeuren er eigenlijk geen gekke dingen. Je hebt normaal gesproken juist een langere uitvoegstrook om te kunnen ritsen, en niet om op 1 punt uit te voegen en als je die mist; jammer dan. Met invoegen op die snelweg hetzelfde. Je maakt gebruik van de ruimte om je snelheid aan te passen en in te voegen waar het kan. Creëer je nu niet juist een knelpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Snowwie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:55:
De methode bestrijdt namelijk het irritante symptoom dat al het verkeer de laatste node gebruikt om de afslag te nemen. Hierdoor krijg je vaak file vorming op diverse plekken omdat het verkeer deze laatste node gebruikt en rechtdoor gaan verkeer tegen houd.
Dit snap ik niet helemaal. Dit probleem was toch juist een van de selling points van Cities Skylines 2? Niet meer de domme verkeers-AI die altijd op 1 node wilde mergen, maar verkeer dat overal van baan kan wisselen en om files heen kan rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Avalaxy schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:30:
[...]

Dit snap ik niet helemaal. Dit probleem was toch juist een van de selling points van Cities Skylines 2? Niet meer de domme verkeers-AI die altijd op 1 node wilde mergen, maar verkeer dat overal van baan kan wisselen en om files heen kan rijden?
Dat is voor een groot deel wel verholpen, alleen blijft toch de AI af en toe nog een domme kluns. Al hangt het er ook af van waar je een afrit/oprit aanlegt.

Maar de 'oplossing' die hierboven wordt aangedragen vind ik wel echt spuuglelijk en onrealistisch. Zo'n groot probleem is het ook weer niet.
Pagina: 1 ... 51 ... 62 Laatste