Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van het weekend weer veel gespeeld en heb het probleem dat ik 0 residential demand heb, commercial niet tegenaan te bouwen valt en zo nu en dan industrial. Het lijkt er op dat ik ook last heb van een homeless bug. Als ik op de fora zoek dan is het niet helemaal zeker of dat het een bug is of dat het eigenlijk een mechanic is die niet helemaal duidelijk is.

Heeft iemand hier ook al mee te maken gehad?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:44
Hier hetzelfde. Al geruime tijd geen enkele residential demand, alle andere demand is juist maximaal. Moet haast wel de homeless bug zijn. Wat ik ervan begrepen heb is het echt een bug: daklozen (wel rijk en gelukkig) maken als ze eenmaal dakloos zijn niet meer de overstap terug naar een huis. Er zijn dus veel inwoners, maar ook veel lege huizen.

Misschien toch die mod eens proberen die de homeless people verwijderd uit je stad. Heb daar laatst een video van gezien op youtube, maar kan 'm niet meer terugvinden. Dacht dat het Cityplanner Plays was.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:05:
Van het weekend weer veel gespeeld en heb het probleem dat ik 0 residential demand heb, commercial niet tegenaan te bouwen valt en zo nu en dan industrial. Het lijkt er op dat ik ook last heb van een homeless bug. Als ik op de fora zoek dan is het niet helemaal zeker of dat het een bug is of dat het eigenlijk een mechanic is die niet helemaal duidelijk is.

Mijn parken zitten er vol van. En ook op de snelweg staduitwaarts wandelen dakloze mensen weg. Er klopt dus ergens iets niet met die daklozen.

Residential demand is wel volledig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10 15:50
Al een tijdje was het tijd voor een vervangende pc, dat is er nu van gekomen en morgen komt ie binnen. Nu even de vraag : Waar staat mijn savegame, en welke bestanden moet ik allemaal meenemen naar m'n nieuwe pc zodat m'n savegame ook daar gewoon werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:18
bojaaper schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:40:
Al een tijdje was het tijd voor een vervangende pc, dat is er nu van gekomen en morgen komt ie binnen. Nu even de vraag : Waar staat mijn savegame, en welke bestanden moet ik allemaal meenemen naar m'n nieuwe pc zodat m'n savegame ook daar gewoon werkt?
%UserProfile%\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\

Als 't goed is moet t daar bij staan save games.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey1908 op 31-07-2024 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bojaaper schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:40:
Als je hebt opgeslagen in Steam Cloud, zou het zo vanzelf goed moeten komen en moet je geen bestanden meenemen, maar dat is afhankelijk van waar je hebt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:05:

Ja die homeless bug heeft mijn stadje ook getroffen... echt wel gamebreaking als je het mij vraagt. Zo zonde dat deze game zo slecht is doorontwikkeld voor release. Nou ja, gelukkig hebben we de modders nog, anders had ik de game al lang ter zijde gelegd...

Bye bye homeless mod lost de bug op zolang ze bij CO op vakantie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht liever even met mods om dit probleem op te lossen tot CO weer terug is van vakantie ( dat kan niet lang meer duren ? ). Die road builder mod is inderdaad eentje om in de gaten te houden

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

Phydomir

Dennis

Sinds een weekje in deze game gedoken nadat ik hem bij release even links had laten liggen. Maar het heeft me helemaal in z'n greep. Je weet dat iets je te pakken heeft als je er buiten het gamen aan blijft denken en je YouTube recommended ineens uit alleen maar CS2 filmpjes bestaat.

Zal vanavond eens wat screenshot maken van m'n stad, die nu zo'n 200k inwoners heeft. Nog niet echt game breaking bugs tegen gekomen, op een cargo railstation die m'n post vast hield na. Verder speelt het wel lekker al had het van mij nog wel wat moeilijker gemogen. Als je rustig op blijft bouwen dan gaat het geld vanzelf stromen en zit nu op een punt dat ik eigenlijk in sandbox mode zit en me geen enkele zorgen meer maak om geld.

Geprobeerd om m'n stad wel echt "mooi" te maken maar zitten toch stukken in die vooral effectief zijn. Komende tijd de focus leggen op vooral het mooi maken in plaats van groei.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:25
Mijn YouTube staat ook helemaal vol met SC2 (StarCraft 2) en CS2 (Cities Skylines 2) filmpjes 😀

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-10 19:19
Phydomir schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:37:
Sinds een weekje in deze game gedoken nadat ik hem bij release even links had laten liggen. Maar het heeft me helemaal in z'n greep. Je weet dat iets je te pakken heeft als je er buiten het gamen aan blijft denken en je YouTube recommended ineens uit alleen maar SC2 filmpjes bestaat.

Zal vanavond eens wat screenshot maken van m'n stad, die nu zo'n 200k inwoners heeft. Nog niet echt game breaking bugs tegen gekomen, op een cargo railstation die m'n post vast hield na. Verder speelt het wel lekker al had het van mij nog wel wat moeilijker gemogen. Als je rustig op blijft bouwen dan gaat het geld vanzelf stromen en zit nu op een punt dat ik eigenlijk in sandbox mode zit en me geen enkele zorgen meer maak om geld.

Geprobeerd om m'n stad wel echt "mooi" te maken maar zitten toch stukken in die vooral effectief zijn. Komende tijd de focus leggen op vooral het mooi maken in plaats van groei.
Idem, nu met de mod support ga ik helemaal los. Find It, Anarchy, Extra Props, etc, ge-wel-dig. Kan zo 3 uur zoet zijn met detailling van een klein stuk gebied. Nadeel is dat expansion daardoor beetje op laag pitje ligt :p Ben er gek op om dit soort games als een virtuele modelbouwtool te gebruiken, voorheen met Transport Fever 1/2 en nu kan het in CS:2 op datzelfde niveau ook, prachtig.

Kijk nu nog heel erg uit naar de Road Builder mod. YouTube: Road Builder is One of Cities Skylines 2's Best Mods!

Begreep dat die volgende week gereleased word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik heb tot nu toe helemaal zonder mods gespeeld. Vooral omdat ik eerst de game zelf wilde leren. Maar nu ik wat verder kom merk je wel dat bepaalde dingen eigenlijk niet echt lekker uit te voeren zijn zonder mods, als je het precies zo wilt maken als dat je in gedachte hebt.
Die Road Builder mod ziet er echt heel tof uit. Daar kun je leuke dingen mee doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-10 17:25
Is er al duidelijkheid over wanneer er ook custom assets kunnen worden gebruikt? Dat zou voor mij het startschot zijn om CS2 weer op te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Jeffrey1908 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:43:
[...]

%UserProfile%\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\

Als 't goed is moet t daar bij staan save games.
Gelukt! Eindelijk op m'n eigen pc spelen in plaats van Geforce Now _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
bojaaper schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:08:
[...]

Gelukt! Eindelijk op m'n eigen pc spelen in plaats van Geforce Now _/-\o_
Kijk eens aan! En ben wel benieuwd, hoe bevalt dat met je eigen hardware nu, in plaats van via Geforce Now?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Jeffrey1908 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:11:
[...]

Kijk eens aan! En ben wel benieuwd, hoe bevalt dat met je eigen hardware nu, in plaats van via Geforce Now?
Erg goed! Geforce Now speelt echt heel goed, maar ik wilde al een tijdje mods gebruiken. Toch maar op m'n oude pc begonnen met spelen, maar die draaide 1080p met alles op low, en dan nog maar max 40fps.

Nu 1440p en alles op high, 60fps, wat een feest *O* ! Weinig gespeeld nog, ben van alles aan het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:03:
Is er al duidelijkheid over wanneer er ook custom assets kunnen worden gebruikt? Dat zou voor mij het startschot zijn om CS2 weer op te pakken.
Ben niet zeker, maar hadden ze niet gezegd na de zomer? Zou mij sowieso niet teveel focussen op de datums die ze zelf geven, alles is flexibel zolang de console versie niet klaar is denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kwam de serie Rio-Paulo tegen, ik denk dat ik dat een van de mooiste builds vind in CS. Waanzinnig gedetailleerd en best wel inventief qua techniek[en].

Playlist tot nu toe: klik

:9~

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Ik krijg regelmatig bij het aanleggen van paden ook de zoneable area erbij te zien, dit maakt het onoverzichtelijk. Is dit uit te zetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpfBCZQrA6nHQ3ANn5XEsIC-OHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PYjiFfE7Bo1r6ucTeri0vmv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zoals vanochtend beloofd. Wat snaps van mijn stadje. Niet super mooi qua opzet. Wel effectief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tj7_QneNB2POzqYeZzV0QRnNT5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/allBcFi5RoetKzc6cq39gVNq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXhJj_J6XE-hb2AcZuYxMcNK0Ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oKmX9RdRGIUgbr2aVM89MbUo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFDe4YGEt8HDy2Q_HqQFCxn8AOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BZDvsWWrEDt3S51Tias77sIx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDUB6AbydEJuHlKp6K7aXpNUSNw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r0D31hVkHvDUivqmGhQmrURr.png?f=fotoalbum_large

Ben nu (vanaf foto 2 gezien) helemaal achterin bezig met een nieuwe wijk waar ik echt wil gaan letten op hoe alles eruit zien. Nog een beetje puzzelen. Als dat een beetje vorm krijgt zal ik daar ook wel het één en ander van posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:47:
Zoals vanochtend beloofd. Wat snaps van mijn stadje. Niet super mooi qua opzet. Wel effectief.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben nu (vanaf foto 2 gezien) helemaal achterin bezig met een nieuwe wijk waar ik echt wil gaan letten op hoe alles eruit zien. Nog een beetje puzzelen. Als dat een beetje vorm krijgt zal ik daar ook wel het één en ander van posten.
Gaaaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
!GN!T!ON schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Idem, nu met de mod support ga ik helemaal los. Find It, Anarchy, Extra Props, etc, ge-wel-dig. Kan zo 3 uur zoet zijn met detailling van een klein stuk gebied. Nadeel is dat expansion daardoor beetje op laag pitje ligt :p Ben er gek op om dit soort games als een virtuele modelbouwtool te gebruiken, voorheen met Transport Fever 1/2 en nu kan het in CS:2 op datzelfde niveau ook, prachtig.

Kijk nu nog heel erg uit naar de Road Builder mod. YouTube: Road Builder is One of Cities Skylines 2's Best Mods!

Begreep dat die volgende week gereleased word.
Pics or it didnt happen :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• bojaaper
Het begint te vorderen. Er gaat alleen gruwelijk veel tijd in zitten, dus m'n stad groeit totaal niet hard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgsS34mb-ILe1P3grrl5nrP6aT8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q7sRC67townqfub62UhUZcKE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dph1a4OAOeMQfqH3-w8z8NOYW_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7qS03ag9iC1cXaLlaZPMENC4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JT0KBlQFH_6dVHBgTCm5U5hwjvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wa8GvnI6tMuhUGR3FiLImBPA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8-dfhQTxLET9jU5scA5ENxYf78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FBx7HCGcR4oawOeoAYxG08Bv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Smy2exb-SmbEsrZAjkw643NenWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3JH3aVLgM5gmzLU4YUUuEB7f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
bojaaper schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:50:
Het begint te vorderen. Er gaat alleen gruwelijk veel tijd in zitten, dus m'n stad groeit totaal niet hard.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bent goed bezig zeg!!!! Ziet er echt netjes uit de verhoudingen, de kleuren zien er Nederlands uit, lijkt zoizo wel of er een Nederlands sausje overheen zit met dat voetbal veldje achter die rijtjesahuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook heeel gaaf inderdaad zeg! Daar krijg ik weer inspiratie van! Gebruik je ook de color mod? Heel realistisch zo, super!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-10 21:36
Enkele dagen geleden zelf ook weer opgestart. Kijken hoe het verloopt nu sinds de diverse patches en eerste mods. Qua mods nog wel een beetje experimenteren t.a.v. wat stabiel werkt en wat niet. Met de eerste selectie naar keuze was de HUD verdwenen en viel er weinig te spelen. En ik denk 529 tiles unlocked die een snelle race naar de bodem qua geld veroorzaakte. Vooralsnog met beperkte selectie, lijkt het goed te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4o9hEW3P0K-fxbVm5_w5dnGpfjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dnc7Z18TkgeLoHiytlxvunOY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuilBXPe-UIxRutCUGlW3X_Nm6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qlaOXPqXtyzWIZliq794hMTt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwH528RMUDjO6M-VrpaAnPiEmws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tv4JHwjFwflCwunw8GFwV08S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fQO9ncocdHRXIm4nuHd40hfXzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GTUh3tbwHF5365uCTFbEvxyA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:03:
Enkele dagen geleden zelf ook weer opgestart. Kijken hoe het verloopt nu sinds de diverse patches en eerste mods. Qua mods nog wel een beetje experimenteren t.a.v. wat stabiel werkt en wat niet. Met de eerste selectie naar keuze was de HUD verdwenen en viel er weinig te spelen. En ik denk 529 tiles unlocked die een snelle race naar de bodem qua geld veroorzaakte. Vooralsnog met beperkte selectie, lijkt het goed te gaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog zo'n gave realistische build! Mooi hoor. Hoekrijg je sommige bomen rood en andere groen? Mooi effect. En enkele van die rijtjeshuizen zijn dat costum assets? Gaaf om te zien hoor en weer goed voor mijn eigen inspiratie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@psychodude @bojaaper @Phydomir willen jullie je save eens uploaden? Kan ik eens kijken hoe jullie dat doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Goldia schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

Nog zo'n gave realistische build! Mooi hoor. Hoekrijg je sommige bomen rood en andere groen? Mooi effect. En enkele van die rijtjeshuizen zijn dat costum assets? Gaaf om te zien hoor en weer goed voor mijn eigen inspiratie _/-\o_
Geen custom assets. Alle rijtjes huizen zijn de default european style row houses, 4x1 formaat. Met gebruik van recolor om meer karakteristiek baksteen rood te benaderen.

Voor wat betreft de bomen. De groene bomen zijn de bomen van het Alder type. Heb op de huidige map nog geen winter gehad, maar meen dat ze ook tijdens winter fraai evergreen bleven.

Van de overige bomen kleuren de eik en kastanje (chestnut) meest rood. Berk (birch) en hickory hebben een wat meer gele kleur. London plane is wat meer oranje bruin. Geeft een beetje de ruimte om wat te spelen met kleurvariatie voor parkgebieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Goldia schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:49:
[...]

Ook heeel gaaf inderdaad zeg! Daar krijg ik weer inspiratie van! Gebruik je ook de color mod? Heel realistisch zo, super!
Nee, alleen de plop the growables. Maar ik ga die color mod nog wel proberen, misschien voor iets meer variatie!
psychodude schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat probleem met die Hud had ik ook. Kwam er achter dat elke keer nadat je een mod toevoegt of verwijdert je het spel opnieuw op moet starten. Dit stond in Notifications in het hoofdmenu. Toen ik dit ging doen heb ik er nooit meer last van gehad!

Wel werd ik iets te enthousiast en had ik ineens een stuk of 10 decal packs gedownload. Hierna crashte het spel steeds na een minuut of 10. 1 voor 1 de mods weer verwijdert tot ik de juiste te pakken had. Mijn tip zou dus zijn, rustig aan met mods en kijk het eventjes aan of de boel allemaal heel blijft.

@Goldia Ja dat is prima, de link staat hieronder. Let niet op de zooi er om heen, die staat tot nu toe alleen geld te verdienen.

https://mega.nz/file/Thdn...4urb3KSsZKYiERmX7j79SJg8w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:58:
[...]

Nee, alleen de plop the growables. Maar ik ga die color mod nog wel proberen, misschien voor iets meer variatie!

[...]

Dat probleem met die Hud had ik ook. Kwam er achter dat elke keer nadat je een mod toevoegt of verwijdert je het spel opnieuw op moet starten. Dit stond in Notifications in het hoofdmenu. Toen ik dit ging doen heb ik er nooit meer last van gehad!

Wel werd ik iets te enthousiast en had ik ineens een stuk of 10 decal packs gedownload. Hierna crashte het spel steeds na een minuut of 10. 1 voor 1 de mods weer verwijdert tot ik de juiste te pakken had. Mijn tip zou dus zijn, rustig aan met mods en kijk het eventjes aan of de boel allemaal heel blijft.

@Goldia Ja dat is prima, de link staat hieronder. Let niet op de zooi er om heen, die staat tot nu toe alleen geld te verdienen.

https://mega.nz/file/Thdn...4urb3KSsZKYiERmX7j79SJg8w
Werkt dit ook? Makkelijker is je savegame gewoon uploaden via paradoxmods. Als je bij je eigen savegames kijkt ingame en dan de optie "mapoptions" en dan "share savegame". Dan kan je ook een discription toevoegen en updates delen. Das makkelijker delen. Hoef je alleen maar de naam van je savegame door te geven en dan kan iedereen hem vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bojaaper
Goldia schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:03:
[...]

Werkt dit ook? Makkelijker is je savegame gewoon uploaden via paradoxmods. Als je bij je eigen savegames kijkt ingame en dan de optie "mapoptions" en dan "share savegame". Dan kan je ook een discription toevoegen en updates delen. Das makkelijker delen. Hoef je alleen maar de naam van je savegame door te geven en dan kan iedereen hem vinden.
Nooit geweten, net gedaan. Hij heet "Savegame Bojaaper"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bojaaper schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:28:
[...]

Top gevonden en even geladen. Leuk man hoe je zo'n buurtje dan combineert met een 'gewone' apotheek, parkeerplaatsen, een hek eromheen en dan ziet het er ineens heel realistisch uit. Ook dat park met die old mill erin geplaatst, mooie stenen muur eromheen, dood lopende weg erin.. echt creatief hoor. De low density housing heb je volgens mij niet eens veel aangedaan, maar die zien er door de plaatsing van de wegen, voetgangerspaden en heel slim gebruik van bomen ook erg goed uit als je het mij vraagt. Echt een dure buurt :)

Kost veel tijd he om het allemaal mooi te krijgen?

Ps: bij de ingangs rotonde staan nog een paar bomen midden op de weg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bojaaper schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:29:
Ik krijg regelmatig bij het aanleggen van paden ook de zoneable area erbij te zien, dit maakt het onoverzichtelijk. Is dit uit te zetten?

[Afbeelding]
goeie vraag trouwens zou ik ook wel willen weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Of8kuM6_RSMdNnjlljEOo7MAmJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jpojXtrvvCTaoBBLbw6ZOgV6.png?f=fotoalbum_large

Kijk die colormod kan je alle kanten mee op :) wel lastig om de goede kleur te krijgen, maar als die eenmaal hebt gevonden kan je die makkelijk toepassen op de andere huizen. Heb ook wat lijnen op je voetbalveld aangelegd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Goldia schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:06:
[...]

Top gevonden en even geladen. Leuk man hoe je zo'n buurtje dan combineert met een 'gewone' apotheek, parkeerplaatsen, een hek eromheen en dan ziet het er ineens heel realistisch uit. Ook dat park met die old mill erin geplaatst, mooie stenen muur eromheen, dood lopende weg erin.. echt creatief hoor. De low density housing heb je volgens mij niet eens veel aangedaan, maar die zien er door de plaatsing van de wegen, voetgangerspaden en heel slim gebruik van bomen ook erg goed uit als je het mij vraagt. Echt een dure buurt :)

Kost veel tijd he om het allemaal mooi te krijgen?

Ps: bij de ingangs rotonde staan nog een paar bomen midden op de weg ;)
Thnx! Eigenlijk is het vrij simpel met die paden, alles waarvoor je te ver om zou moeten lopen leg ik een pad voor aan. Tenminste, wat mij te ver omlopen lijkt. Dat, en om vreemde hoeken op te vullen.

De low density heb ik inderdaad gewoon geplaatst langs een kronkelweggetje. In m'n vorige savegame viel het me op dat low density echt maar weinig verkeer genereert dus dat kan allemaal makkelijk doodlopend zijn met 1 aansluiting ergens op een hoofdweg ofzo. Verder niet veel gedaan, boompjes geplaatst en alle erven aan laten sluiten op de weg omdat je anders van die rare rechthoeken krijgt. Best wel een gepriegel zeg maar.

Ja het kost heel veel tijd, maar merk wel dat je props etc. veel sneller gaat vinden als je ze vaker plaatst of zoekt. Zo zocht ik op een parasol en kwam ik ineens andere dingen tegen die ik al zocht. Die ingangsrotonde gaat de snelweg worden maar ik schiet geen zak op met m'n stad door al het gepriegel ;)

Over die color mod : Ja ik heb hem geprobeerd! Even uitgezocht hoe het werkt, maar je kunt vrij snel alles in je gewenste kleur krijgen! Goeie tip!

[ Voor 4% gewijzigd door bojaaper op 02-08-2024 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zal ook maar eens wat posten. Inmiddels heb ik 300.000+ inwoners, loopt mijn spel nog steeds soepel en zit ik nog steeds aan de 2.000.000.000 geld limiet.

Ben intussen begonnen aan een grote redesign van mijn eerste stukje stad, met herlegging van de snelweg daar en de aansluitingen. Dit probeer ik dit keer tegelijk met het OV te realiseren, zodat dat ook "logisch" in mijn stad zit.

Hier zit voor mij natuurlijk veel tijd in, omdat ik "realistisch" de weg wil bouwen. Dit betekent voor mij dat de simulatie van het verkeer en OV wat de weg gebruikt of in het nieuwe pad loopt wel gewoon door moet lopen. Is dus heel veel alternatieve routes maken en weer herleggen.

Zit met veel anticipatie te wachten op die nieuwe Road Builder-mod. Hopelijk kan je daarmee ook 'Nederlandse' snelwegen mee bouwen.

Overigens heel leuk om te zien dat dit topic weer wat levendiger is, en er weer meer plaatjes te zien zijn. Ik blijf het herhalen, ben jaloers op iedereen omdat iedereen wél heel mooi kan detailleren.

Ik zal ook weer eens wat plaatjes schieten. Zullen wel wat halfbakken plaatjes zijn omdat ik de laatste tijd steeds vergeet op tijd een screenshot te maken van de 'voor'-situatie. Dus je ziet meestal juist een al-deels-gesloopte-voor-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:44
bojaaper schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:28:
[...]

Heel gaaf gedaan. Ziet er supergoed uit en het lijkt eigenlijk vrij simpel zo ;)

Welke map gebruik je?

You can't be late until you show up

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Het begin van de nieuwe zone in de stad is er.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQxaBl_C2oEYa1YhAhXAuxVuHFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pw4fRpAXnJaDEVPfzCe4YNiF.png?f=fotoalbum_large

Links bovenin het eerste gedeelte wat ik heb gebouwd. In de voorgrond het nieuwe gedeelte. Geprobeerd organisch met het terrein mee te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mT1jghcVWgTmByp9fmW9RocDIdk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C56vAwHBIKWD5tV7Vya3nXb8.png?f=fotoalbum_large

"Downtown" van het nieuwe gedeelte met in de achtergrond, tegen de bergwand aan een hoop gespecialiseerde industrie.

Stad te vinden onder "Mayworth // PhydomiR"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 07:42:

[Afbeelding]

Links bovenin het eerste gedeelte wat ik heb gebouwd. In de voorgrond het nieuwe gedeelte. Geprobeerd organisch met het terrein mee te gaan.

[Afbeelding]

"Downtown" van het nieuwe gedeelte met in de achtergrond, tegen de bergwand aan een hoop gespecialiseerde industrie.

Wat een lekkere grote stad al zeg (250k inwoners)! De farm area vind ik heel mooi gedaan net als de rock/coal area! Ook weer lekker veel ruimte gelaten en alles is dus mooi ruim opgezet. Leuk met dat water ook er tussendoor en omheen. Die nieuwe stad wordt ook zeker een mooi plekje om te wonen!

Je hebt nog wel wat problemen met 'high resource cost' en het verkeer loopt ook hier en daar helemaal vast. Ik heb nu even snel 30 minuten rond gekeken, maar ik zou zo een avondje zoet kunnen zijn met jouw stad! Misschien ga ik dat wel doen ook, als ik tijd heb :)

Simulatie heeft op mijn pc overigens wel moeite al soms (3060Ti) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Goldia schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:07:
[...]

Wat een lekkere grote stad al zeg (250k inwoners)! De farm area vind ik heel mooi gedaan net als de rock/coal area! Ook weer lekker veel ruimte gelaten en alles is dus mooi ruim opgezet. Leuk met dat water ook er tussendoor en omheen. Die nieuwe stad wordt ook zeker een mooi plekje om te wonen!

Je hebt nog wel wat problemen met 'high resource cost' en het verkeer loopt ook hier en daar helemaal vast. Ik heb nu even snel 30 minuten rond gekeken, maar ik zou zo een avondje zoet kunnen zijn met jouw stad! Misschien ga ik dat wel doen ook, als ik tijd heb :)

Simulatie heeft op mijn pc overigens wel moeite al soms (3060Ti) 8)7
Farm area was al wel voorbereid op deze custom map zelf. Net als dat water. Die high resource cost Lijkt een bugje te zijn. Zijn namelijk allemaal dranken winkels, na een korte Google ronde schijnt dat vaker voor te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Afgelopen dagen weer lekker aan het bouwen geweest. Op dit moment circa 13k inwoners. Financiën goed in de plus. Recycling center begint hard nodig te worden, zal er spoedig bijkomen.

Qua demand met name nog altijd veel demand voor residential. Office, industrial beperkt. Commercial begint laatste tijd weer wat te groeien. Goed voor de semi-driehoek open links boven op de aerial view. Plan is daar centraal station + shopping district te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8m3puO14IHuFuKien-l_AURufoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DXL13FpnIKna3nsxmn8EdQEb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhVblhX7dEXcY5I5u-qZHCxepUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FZKd4MS9tLYk4RNPEBlRUyu0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoOSyY5UpX8roBh20dWTZW4Di8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LmNKklIgQNjvfkg5eNMUe0nR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14NpTBZLn4_j9fYGHi0W6NTLLNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3rVaiBL2e3dMIaNUv8yJoEiR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rQ3svFJWcZRodSf-MH5KEoLnRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jRvfzZTwlKQ9zKagOMLyhS4h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zxVkpxo2fZ0HWU50vc2k5RPYbs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tBqITy5MwrL6cqPMJcdoPPOv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlkPjglJyrN6n2xvOFjQZL2wM0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JJW3InmOefYm5G91ntYi7wAP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mU68xNo5GHobtQzhelAQLb1bHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z1bG4T1MCMSRhXXdhvU0m5fL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
psychodude schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:52:
Afgelopen dagen weer lekker aan het bouwen geweest. Op dit moment circa 13k inwoners. Financiën goed in de plus. Recycling center begint hard nodig te worden, zal er spoedig bijkomen.

Qua demand met name nog altijd veel demand voor residential. Office, industrial beperkt. Commercial begint laatste tijd weer wat te groeien. Goed voor de semi-driehoek open links boven op de aerial view. Plan is daar centraal station + shopping district te maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave kleuren schema zeg, ziet er heel Nederlands uit ook de ruimte en indeling, nu moeten ze nog fiets paden in de game gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben overstag gegaan. Heb toch maar die homeless mod geïnstalleerd. Nu werkt het weer allemaal en is residential weer zoals het zou moeten. Toch wel gek dat mensen dan blijkbaar massaal dakloos worden maar dat niet duidelijk word gemaakt WAAROM.
(of is dat iets wat ik gewoon niet kan vinden?)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:56:
Ben overstag gegaan. Heb toch maar die homeless mod geïnstalleerd. Nu werkt het weer allemaal en is residential weer zoals het zou moeten. Toch wel gek dat mensen dan blijkbaar massaal dakloos worden maar dat niet duidelijk word gemaakt WAAROM.
Als je een huis sloopt worden de mensen die daar woonden dakloos, de bug is dat die mensen niet naar een leegstaand huis vertrekken. Geen huizen slopen helpt dus een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik had er blijkbaar ook last van. Alleen de mod hielp niet. Heb ook al m'n parken moeten verwijderen voordat alles weer een beetje op gang kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Gaat je performance ook naar boven als je daklozen nu de stad uiteindelijk wel verlaten?

Ik heb de mod zelf nog niet, maar worden de daklozen nu wel mee geteld als inwoners of loopt je stad qua inwoners nu gewoon met 20 duizend naar beneden bijvoorbeeld? Er hoeft natuurlijk ook minder gesimuleerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:49
Ik heb zelf geen performance verschillen gemerkt maar m'n stad liep wel +/- 25k mensen op toen ik de homeless mod had geïnstalleerd. Moet wel zeggen dat ik nooit echt last heb van lagg of dat de simulatie traag loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:04:
[...]

Gave kleuren schema zeg, ziet er heel Nederlands uit ook de ruimte en indeling, nu moeten ze nog fiets paden in de game gaan brengen.
Inderdaad, hopelijk komen er snel fietsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:46:
[...]

Gaat je performance ook naar boven als je daklozen nu de stad uiteindelijk wel verlaten?

Ik heb de mod zelf nog niet, maar worden de daklozen nu wel mee geteld als inwoners of loopt je stad qua inwoners nu gewoon met 20 duizend naar beneden bijvoorbeeld? Er hoeft natuurlijk ook minder gesimuleerd te worden.
Mijn ervaring is dat het niet echt zorgt voor problemen. Ik merk het nu vooral dat ik om de paar minuten/uren een hikje heb. Dat kan ook komen omdat de pc waar ik op game ( shadow cloud ) het al moeilijk heeft bij 100k inwoners en je dan elke x minuten er een paar duizend verwijderen is wel impact op de simulatie.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Mijn ervaring is dat het niet echt zorgt voor problemen. Ik merk het nu vooral dat ik om de paar minuten/uren een hikje heb. Dat kan ook komen omdat de pc waar ik op game ( shadow cloud ) het al moeilijk heeft bij 100k inwoners en je dan elke x minuten er een paar duizend verwijderen is wel impact op de simulatie.
Dat hikje, is dat niet gewoon de auto-save?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Flying Hawkic ja nu je het zegt. Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Zal binnenkort eens testen zonder auto save

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:59
Heeft iemand al kerkgebouwen of iets dergelijks gespot? Stand alone sporthallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Phydomir schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 07:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik dit soort dingen zie, dan word ik weer met m'n neus op de feiten gedrukt. Damn wat ben ik a-creatief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
Benmen schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:35:
Heeft iemand al kerkgebouwen of iets dergelijks gespot? Stand alone sporthallen?
Nee, maar je kunt wel zelf iets bouwen dat op een kerk lijkt naar mijn idee. Mijn 'kerk' in wording:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xlwS0EA1E-wKDt_9IZuuS55T4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fzT0a4U6Gxeg6Q4HB5TWJ2ad.png?f=fotoalbum_large

Is een fire house. Recolor gebruikt om een meer kerk look te geven. En heb het asfalt op de grond rondom de fire house zelf gewijzigd naar dirt. Daarnaast Find It voor het bouwen van het kerkhof naast de deur. Moet er alleen wel de tijd voor willen nemen :+. De Line Tool mod verder gebruikt om het hekwerk mooi te krijgen in rij, en wederom recolor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ggaYlhVshT7dvNe3Q6QQtYjfYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JP1XFkXDJKeMXvkXW74r2N3b.png?f=fotoalbum_large

Vanavond met name bezig geweest met dit blokje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bblv_9BHONfXMhLOnilxc2CcI_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J6HCiyMxaezD5MyggJw87Lg5.png?f=fotoalbum_large

Supermarkt in een woonwijk. Parking rondom. Inclusief overdekte fietsenstalling met videobewaking voor de medewerkers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99j-EFoquoz7mUJldPsZFmLwM5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iEuKzDEGzFKwsM4pCXzPJUXi.png?f=fotoalbum_large

Ook voor de deur genoeg ruimte voor de fiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THJ0InkvstzdVyBlgNmesV7BB5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6wTB99axKiiCKzZnJtnFxspx.png?f=fotoalbum_large

In de buurt speelruimte voor de kleintjes niet te vergeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIts_M3alT_yOOI9xBEuU6O8qU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XQn7JLEPeF6Pc2ymdPWZpr6r.png?f=fotoalbum_large

Maar in de eigen tuin kan natuurlijk ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBfdHq1ZU30PTraXMCAPgIBKG20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zTfPdK8gNYhIcM9hPpvc5lfK.png?f=fotoalbum_large

En verstopt in de bosjes, kun je op open plekjes mogelijk nog een verscholen dakloze treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Laatst online: 11:11
psychodude schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:25:
[...]

En verstopt in de bosjes, kun je op open plekjes mogelijk nog een verscholen dakloze treffen.
Je moet dan eigenlijk van die anti-zwerver bankjes hebben met van die spikes. Dat zal ze leren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nee, maar je kunt wel zelf iets bouwen dat op een kerk lijkt naar mijn idee. Mijn 'kerk' in wording:

[Afbeelding]

Is een fire house. Recolor gebruikt om een meer kerk look te geven. En heb het asfalt op de grond rondom de fire house zelf gewijzigd naar dirt. Daarnaast Find It voor het bouwen van het kerkhof naast de deur. Moet er alleen wel de tijd voor willen nemen :+. De Line Tool mod verder gebruikt om het hekwerk mooi te krijgen in rij, en wederom recolor.

[Afbeelding]

Vanavond met name bezig geweest met dit blokje.

[Afbeelding]

Supermarkt in een woonwijk. Parking rondom. Inclusief overdekte fietsenstalling met videobewaking voor de medewerkers.

[Afbeelding]

Ook voor de deur genoeg ruimte voor de fiets.

[Afbeelding]

In de buurt speelruimte voor de kleintjes niet te vergeten.

[Afbeelding]

Maar in de eigen tuin kan natuurlijk ook.

[Afbeelding]

Lekker bezig _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benmen
[...]

[Afbeelding]
Supergaaf, maar ik merk wel dat wat jullie allemaal doen voor mij echt twintig stappen te ver is (het zelf maken van dingen, tot en met de details die jullie erin brengen.... Ongekend).

Daarom ben ik maar eens begonnen met onbeperkt geld en unlock all. Gewoon om eens te kijken of ik de stad een beetje fatsoenlijk kan opzetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 22:53
Op zich lijkt het mij ook wel leuk om met allemaal objecten in de weer te gaan om allerlei custom dingen te maken, maar wat mij daar aan tegen staat is dat het allemaal nepperij is. Het is voor een groot deel gewoon alleen mooi, maar niet functioneel omdat niemand er gebruik van maakt (zo'n stadion bijvoorbeeld). Als ik zoveel moeite ergens in stop wil ik wel dat het daadwerkelijk iets oplevert qua gameplay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benmen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQut_stkb33MddMBBqWdtC0R1Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wocf6SUYakngFs2DvHG4f9I7.jpg?f=fotoalbum_large
Laat de graphics voor wat het is, mijn 1060 kan niet beter.... Maar heb wat probeersels gemaakt, meer dorp dan stad met vrij grote groen structuren of banen.

[ Voor 17% gewijzigd door Benmen op 09-08-2024 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benmen schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:24:
[Afbeelding]
Laat de graphics voor wat het is, mijn 1060 kan niet beter.... Maar heb wat probeersels gemaakt, meer dorp dan stad met vrij grote groen structuren of banen.
Ja je hebt best wel een goede videokaart nodig. Loopt het nog vlot? Want je stad is voorlopig nog niet zo groot dus als je nu al problemen hebt, gaat het er niet beter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
Het loopt nu prima, maar misschien accepteer ik gewoon dat graphics van transport tycoon deluxe niveau oké zijn;). Zowel cpu als gpu zijn verouderd daar moet wat vervangen worden... Daarom probeer ik nu eerst steden op te zetten en begin ik regelmatig opnieuw om te kijken wat ik mooi vind en hoe ik het stedenbouwkundig en verkeerskundig lekker kan opzetten (dat is soms een klein drama).

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De nieuwe road tool mod is uit en ik ben verliefd. 4 lane road met een dedicated public transport en het werkt ook nog gewoon. Dit is misschien niet het mooiste voorbeeld. Maar je kunt dus alles en nog wat wijzigen en dat maakt het zo veel flexibeler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_vDKpz5n5F5L0Zp0jc37pinz9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rd3XrRYIu90IKcSoObrZ1gpO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 09-08-2024 17:22 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:31

JoepW

iRacer & Home Assistant

Webgnome schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:22:
De nieuwe road tool mod is uit en ik ben verliefd. 4 lane road met een dedicated public transport en het werkt ook nog gewoon. Dit is misschien niet het mooiste voorbeeld. Maar je kunt dus alles en nog wat wijzigen en dat maakt het zo veel flexibeler.

[Afbeelding]
Hier de release trailer

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benmen schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:24:
[Afbeelding]
Wat leuk! Klinkt goed, kan helaas op dit plaatje van jou niet zo heel goed zien hoe die parken erbij liggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benmen
Goldia schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:01:
[...]

Wat leuk! Klinkt goed, kan helaas op dit plaatje van jou niet zo heel goed zien hoe die parken erbij liggen..
Het is winter dus vooral wit.. maar het is geen park in de zin van een asset maar een groenstructuur.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGUfh2C3FHdLrsV1APSYVKHDbrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHRHsUtMn4im3tj7tmjXeMpU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:22:

[Afbeelding]
Echt een mooie mod! Kan je weer uren mee zoet zijn :) Zouden ze dit in de base game gaan implementeren denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Goldia schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Echt een mooie mod! Kan je weer uren mee zoet zijn :) Zouden ze dit in de base game gaan implementeren denk je?
Denk het ergens niet. Verwacht dat voor base game dit vermoedelijk als te "complex" wordt gezien voor de gemiddelde gebruiker. En dus overgelaten wordt aan of men dit met mods wil implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk het ook niet inderdaad. Dit is vrij complex en als je het verkeerd doet dan sloop je je hele traffic ( been there, done that). Het is wel een super mod het geeft opties die gewoon normaal niet mogelijk zijn. Zoals een 4/2 weg ( 4 weg heen, 2 terug) of zoals ik het nu doe 4 baans met in het midden auto's en aan de buitenkant trams dedicated etc.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand eigenlijk op welke manier bepaald word of / wanneer taxis moeten worden gespawned? Ik heb op dit moment een groot probleempje met traffic jams die eigenlijk allemaal door een stortvloed aan taxi's worden veroorzaakt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:10:
Weet iemand eigenlijk op welke manier bepaald word of / wanneer taxis moeten worden gespawned? Ik heb op dit moment een groot probleempje met traffic jams die eigenlijk allemaal door een stortvloed aan taxi's worden veroorzaakt.
Wellicht is dat tijdelijk. Als je een nieuwe wijk bouwt, komen de nieuwe inwoners meestal met een miljard miljoen taxi's tegelijk je stad binnen. Na een tijdje stabiliseert dat en houd je alleen normaal woon-werk verkeer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat is deels waar inderdaad. Dat gedrag had ik ook gezien. Toch blijft het aantal taxi's belachelijk hoog. Ben nu een tijdje aan het stoeien met die nieuwe mod en het is echt een mooie toevoeging. Je kunt nu gemakkelijk kruispunten maken waarbij er een oneven aantal wegen die allemaal een eigen kant op gaan. Of dat de traffic flow ten goede komt ben ik nog niet over uit :+

Ben ook aan het experimenteren met wegen met dedicated tram tracks en dat lijkt aardig goed te werken (zoals ik volgens mij al schreef ergens). Er lijken nog wel een paar bugs in de mod te zitten. Bij tram tracks krijg je soms rare overgangen omdat je iets doet wat het spel toch echt niet verwacht.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Probeer er ook op te letten of je wijken niet eigenlijk te veel één grote cul-de-sac zijn. Zelfs bij influx van nieuwe bewoners in een nieuwe wijk is de simulatie naar mijn idee toch redelijk in staat om geen al te grote problemen te leveren, mits er voldoende sprake is van een vorm van een ring-netwerk.

Belangrijk daarin ook mee te nemen, is de primaire toegang tot je stad. Bij één highway access is feitelijk je gehele stad een soort grote cul-de-sac. Meerdere higway connecties met de map edges, ring om je stad en meerdere entry punten tot in je stad, helpt aanzienlijk om traffic flow te verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik kwam deze update tegen op het Paradox forum. Ze zijn terug van vakantie en de Homelessness bug is bij hen bekend.
We generally try to avoid announcement posts that don't have anything substantial. "We're back" without some kind of update doesn't feel like it would offer you anything of value, so we didn't make one. Roadmaps and timelines are entirely up to Paradox if/when/how they want to share those, so the best I can do is confirm that we're back in the office and that we'll continue working on bug fixes and improvements for the game.

The issue with homelessness popped up before the holiday break, so it's something we're already aware of, though at this time I don't have an ETA for a fix. And while I'm still in the process of getting properly caught up, I'm on the lookout for other important issues the team needs to be aware of, which haven't already been caught and forwarded by the Paradox team.

While it may not be the update you were expecting to see, I hope it can at least help to confirm that we are indeed back and working towards the next update. :)
https://forum.paradoxplaz...tations-too-high.1698655/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is de reden dat ik nooit op dat soort fora kom:
Has it ever come to your mind that something like "We are back, and we will immediately start working on fixing the 'homeless bug'" would have been something players were waiting for?
Er word notabene een heel mooie update gemaakt waarin duidelijk is dat ze er mee bezig zijn maar dat het niet 100% aan hen is om te bepalen wat voorrang heeft. Ze zijn er van op de hoogte maar dat neemt niet weg dat men gewoon recht heeft op vakantie. Sommige mensen....

of deze
[lang verhaal over kwaliteit en hoe dit door de testen komt] ... It always happen, you just have to play long enough to notice it.
dat is precies het probleem. Het kost tijd, je gaat niet alles kunnen testen

[ Voor 18% gewijzigd door Webgnome op 12-08-2024 12:21 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens, ik las ze ook al.

Op het forum zitten echt de grootste azijn zeikerds. Ik probeer daar overheen te lezen, want er zitten ook gewoon mensen tussen die wél hun feedback op een normale manier kunnen uiten.

Iedereen begrijpt toch dat ze na hun vakantie meteen o.a. de bekende bugs zullen proberen te pletten? Die gaan echt niet met hun handjes achterover zitten. Plus, het opstarten van zo'n bedrijf, na een aantal weken niet eraan denken (hoop ik voor hun), gaat ook niet in één dag.

Ik hoop voor hun dat ze niet doodsbedreigingen hebben gehad, want gezien de zwaarte van de reacties van sommige mensen zou het me niks verbazen. Beetje het klimaat waarin we nu leven helaas.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
En daar gaan we dan!

Met het verzamelen van screenshots ben ik erachter gekomen dat ik een flinke periode niks meer heb gedeeld. Intussen zijn er een aantal mijlpalen geweest en heb ik de nodige veranderingen en irritaties. Geniet mee!

Allereerst mijn favoriete bezigheid, knooppunten opnieuw aanleggen omdat ik er niet tevreden over ben.

Voor...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLLTJjejIWU1CZ-JDKsBBfNtOew=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Cezth7IT4de8ggU4KbKUjkp.jpg?f=user_large

En na...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xN9XvyFQO2Ii7G40DHBDCfZtrAs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rr4ls9whS5KwpyKO3oNj5hoB.jpg?f=user_large

Intussen is dit gebied (niet het knooppunt) flink veranderd. De snelweg loopt inmiddels al ver door en er is een woonwijk linksboven bij gekomen (deze komt verderop nog).

Dan irritatie 1. Ik weet niet sinds welke update het is, maar het is inmiddels zo dat wegen aanleggen ervoor kan zorgen dat zones niet goed meer aansluiten.

Hier gaat het nog goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZH9Fs6zDiE6d0purBlARdwXSCo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HbtDYSlxAE6hIOLiBACeLXZa.jpg?f=user_large

Maar hier gaat alles in de hobbel. In dit gebied zit industrie, dus daar heb ik minder hoge eisen voor. Maar als ik zoiets tegenkom bij het aanleggen in een woonwijk-to-be, wat tegenwoordig erg vaak voorkomt, irriteer ik me mateloos en MOET het opnieuw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi5-h0Cip6pQ-WM9UCrw22iXJsg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wn6TN0FXX2dUeqphffpUHPQU.jpg?f=user_large

Hier weer een knooppunt voor...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZhcpoEQ9uW9PYdtI85ZnBqnfPc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oE5fU8iPndkyza7ztzqOQofk.jpg?f=user_large

En na... Dit screenshot heb ik van iets verder genomen omdat ik tijdens het proces er achter kwam dat de opritten te dicht bij de brug kwamen. Deze heb ik daarom doorgetrokken tot de volgende afslag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_vN7fnK6VUAow-MH-hNHs6mnCA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GbNi5lgPwaUDFvfiDK2UWy5C.jpg?f=user_large

Mijlpaal #1 - 300.000 inwoners!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkLIlaw-y8QrqweW2nQb4Tk_jjE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a1ZBmEy1O1tZDrbAfRipM4Hj.jpg?f=user_large

De voor van een treinstation met afslag erbij. Het is inmiddels al (lang) af, maar blijkbaar heb ik daar geen screenshot van genomen. Die laat ik later nog wel even zien. Kort samengevat is het treinstation nu op de plek waar ik de zoning weg heb gehaald. Daardoor de ruimte gekregen om een spoor erlangs te leggen als bypass.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTKSD7WUj82yKsyjzf5gw1tUEYQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OILheEK0EJdIxllv5bZlHIpv.jpg?f=user_large

Eén van mijn grotere projecten. De snelweg maakte een soort zigzag net na de brug. Die wilde ik weghebben en die heb ik dus rechtdoor getrokken. Dit was nog een heel gedoe. Resultaat is wel dat de zigzag nu stuk verder ligt, op een lelijke manier. Maar ik wilde een knooppunt die ik mooi vind niet slopen. Hoe ik dat ga oplossen weet ik op dit moment nog niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9Asmdca5C_vhiRh_hMI3jm3nJA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6oRf0Ljt8TCvDcdFtAuKqg67.jpg?f=user_large

Heb het gevoel dat mijn wegenonderhoud niet meer zo heel soepeltjes verloopt, want op een gegeven moment gebeurde dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAAqrTox0w9ecb69ffBcutzvAVA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G6yd7qVmHaQXc7EEcHkoBImZ.jpg?f=user_large

Een gebied die ik heel graag opnieuw wil ontwikkelen. Is nu echt in 3 vakken verdeeld. Wil ik een harmonieus 1-delige woonwijk van maken. De 'snelweg'-kruis die het in 4 vakken verdeeld is inmiddels veranderd in een 6-baansweg. Ik wilde het downgraden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jLSA7aDmh8x5UINHoKcCNggrx0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vwZ4DrgZ0ceKo9rKlCgLD3e5.jpg?f=user_large

Mijlmaal #2 - 400.000 inwoners!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2R9AmWX4__UDCTi7uI-dIh5ZPMw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G3C8US97c2mauDqmPCeEMtb0.jpg?f=user_large

Dit is de doorgetrokken snelweg van eerder. De before-foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww44j2XAJi7LdFfsnLlxACZQp9Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u0lhold2iCycFc4MGDXmWneT.jpg?f=user_large

Omgetoverd naar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkrGqvN6_wPy_1Jp3mq6iHK7ZuI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EDF5CSmbByDvkWXPLUMriq4r.jpg?f=user_large

Overigens, inmiddels is deze ook al weer omgetoverd. Zie laatste screenshot. Heb ik zonet gedaan. Reden was dat ik het 1) niet mooi vond en 2) ik niet te dicht bij de rand van de map wil zitten.

Niet heel slim geweest... alle hoge gebouwen aan één kant met een toegangsweg van 2x1-baans... 8)7
Even doorbijten, op een gegeven moment is iedereen verhuisd. (y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0s4Q_X4nqmC3Gy9cl1A-LNo6NDI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4NKDHDTF6smhAbCmfk45BpmS.jpg?f=user_large

Knooppunt van eerder weer, met de woonwijk aan de linkerzijde. Inmiddels zit ik er weer aan te denken hoe ik deze om ga vormen, met speciale aandacht aan de aansluitingen boven in beeld. Vreselijk lelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyRe7RYlZ8ltC4OU9EiWr5vIHT8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4V7DOO08QxiONUCi5VjWWErj.jpg?f=user_large

Snapt iemand dit? Redelijke demand naar industrie, terwijl de bruine vlakken nog niet bezet zijn. Ik zou zeggen, ga eerst daarheen en dan bouw ik wel weer nieuwe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NFZM58giC6jPyPlW8gUXBW1EGg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PpkWQ1MGKDp9uFc1fazIPccT.jpg?f=user_large

Zelfde gebied als eerst, die ik wil omvormen, nu met de nieuwe weg erin. Aan de onderzijde aansluiting met snelweg weggehaald. Vind dat ik teveel aansluitingen heb op snelwegen. Aan de bovenzijde van de 'ring' wil ik ook minder aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOr-bhOlHn9-x1wmgRVC8SBl7wA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CC2W336SzZJjIUFiFGbchAsS.jpg?f=user_large

Nog een gebied die ik om wil vormen. Ziet er niet uit, maar weet niet precies hoe ik het anders wil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9-msWAnyYXpc8tMD3-uh_Be9GQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gkSwQMm5do3YYGjsADl8MNm0.jpg?f=user_large

Gewoon een paar overzicht shots.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0eYGGJUFbFs3SAGpwybNx0Bmy4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g3qt9JaO4t8UNh41LbvHefEG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfnlirXnPy1SgH7BQ88HrBlBclc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JzO9Ox9WoOf5IZMCRDeu75a4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExRSgUwDbV6iekQBnNo8pHYPsr4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/evUvn2v01SmSw7Q59C8cz3IB.jpg?f=user_large

En dan mijlpaal #3 - 500.000 inwoners! Gewoon een half miljoen mensen in mijn stad. Met overigens het eerdere knooppunt met de verlengde snelweg die ik weer opnieuw heb aangepast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPBkPVoYH04C1hblcrE-KG_oMQU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KiNmv5umoHU7C079KaKTcJS3.jpg?f=user_large

Na dus 500.000 inwoners loopt de simulatie nog verrassend soepel. Wel heb ik mijn instellingen op 1 tik lager gezet, omdat toch mijn computer weer begon te zeuren. Ik kreeg (weet niet of dit met het spel te maken heeft) zelfs een paar keer een BSOD. Uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Probeer, met de inspiratie die ik in dit topic krijg, af en toe net op een andere manier te bouwen dan wat ik normaal doe. Daardoor vind ik sommige nieuwe gebieden veel mooier dan eerdere, oude gebieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JelleDJs schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:50:
En daar gaan we dan!

Met het verzamelen van screenshots ben ik erachter gekomen dat ik een flinke periode niks meer heb gedeeld. Intussen zijn er een aantal mijlpalen geweest en heb ik de nodige veranderingen en irritaties. Geniet mee!

Allereerst mijn favoriete bezigheid, knooppunten opnieuw aanleggen omdat ik er niet tevreden over ben.

Voor...
[Afbeelding]

En na...
[Afbeelding]

Intussen is dit gebied (niet het knooppunt) flink veranderd. De snelweg loopt inmiddels al ver door en er is een woonwijk linksboven bij gekomen (deze komt verderop nog).

Dan irritatie 1. Ik weet niet sinds welke update het is, maar het is inmiddels zo dat wegen aanleggen ervoor kan zorgen dat zones niet goed meer aansluiten.

Hier gaat het nog goed.
[Afbeelding]

Maar hier gaat alles in de hobbel. In dit gebied zit industrie, dus daar heb ik minder hoge eisen voor. Maar als ik zoiets tegenkom bij het aanleggen in een woonwijk-to-be, wat tegenwoordig erg vaak voorkomt, irriteer ik me mateloos en MOET het opnieuw.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En na... Dit screenshot heb ik van iets verder genomen omdat ik tijdens het proces er achter kwam dat de opritten te dicht bij de brug kwamen. Deze heb ik daarom doorgetrokken tot de volgende afslag.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De voor van een treinstation met afslag erbij. Het is inmiddels al (lang) af, maar blijkbaar heb ik daar geen screenshot van genomen. Die laat ik later nog wel even zien. Kort samengevat is het treinstation nu op de plek waar ik de zoning weg heb gehaald. Daardoor de ruimte gekregen om een spoor erlangs te leggen als bypass.
[Afbeelding]

Eén van mijn grotere projecten. De snelweg maakte een soort zigzag net na de brug. Die wilde ik weghebben en die heb ik dus rechtdoor getrokken. Dit was nog een heel gedoe. Resultaat is wel dat de zigzag nu stuk verder ligt, op een lelijke manier. Maar ik wilde een knooppunt die ik mooi vind niet slopen. Hoe ik dat ga oplossen weet ik op dit moment nog niet.
[Afbeelding]

Heb het gevoel dat mijn wegenonderhoud niet meer zo heel soepeltjes verloopt, want op een gegeven moment gebeurde dit.
[Afbeelding]

Een gebied die ik heel graag opnieuw wil ontwikkelen. Is nu echt in 3 vakken verdeeld. Wil ik een harmonieus 1-delige woonwijk van maken. De 'snelweg'-kruis die het in 4 vakken verdeeld is inmiddels veranderd in een 6-baansweg. Ik wilde het downgraden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Omgetoverd naar...
[Afbeelding]

Overigens, inmiddels is deze ook al weer omgetoverd. Zie laatste screenshot. Heb ik zonet gedaan. Reden was dat ik het 1) niet mooi vond en 2) ik niet te dicht bij de rand van de map wil zitten.

Niet heel slim geweest... alle hoge gebouwen aan één kant met een toegangsweg van 2x1-baans... 8)7
[Afbeelding]

Knooppunt van eerder weer, met de woonwijk aan de linkerzijde. Inmiddels zit ik er weer aan te denken hoe ik deze om ga vormen, met speciale aandacht aan de aansluitingen boven in beeld. Vreselijk lelijk.
[Afbeelding]

Snapt iemand dit? Redelijke demand naar industrie, terwijl de bruine vlakken nog niet bezet zijn. Ik zou zeggen, ga eerst daarheen en dan bouw ik wel weer nieuwe.
[Afbeelding]

Zelfde gebied als eerst, die ik wil omvormen, nu met de nieuwe weg erin. Aan de onderzijde aansluiting met snelweg weggehaald. Vind dat ik teveel aansluitingen heb op snelwegen. Aan de bovenzijde van de 'ring' wil ik ook minder aansluitingen.
[Afbeelding]

Nog een gebied die ik om wil vormen. Ziet er niet uit, maar weet niet precies hoe ik het anders wil.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dan mijlpaal #3 - 500.000 inwoners! Gewoon een half miljoen mensen in mijn stad. Met overigens het eerdere knooppunt met de verlengde snelweg die ik weer opnieuw heb aangepast.
[Afbeelding]

Na dus 500.000 inwoners loopt de simulatie nog verrassend soepel. Wel heb ik mijn instellingen op 1 tik lager gezet, omdat toch mijn computer weer begon te zeuren. Ik kreeg (weet niet of dit met het spel te maken heeft) zelfs een paar keer een BSOD. Uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Probeer, met de inspiratie die ik in dit topic krijg, af en toe net op een andere manier te bouwen dan wat ik normaal doe. Daardoor vind ik sommige nieuwe gebieden veel mooier dan eerdere, oude gebieden.
Lekker bezig hoor! Dat ene kruispunt met die lange overpasses vind ik heel mooi gelukt!

Voor wat betreft die zoning, ik dacht ergens gelezen te hebben dat het uit kan maken welk "snap" opties je aan hebt staan als je de wegen aanlegt. Misschien daar eens mee spelen en kijken of je dan wel een dichte grid krijgt.

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-10 14:58
JelleDJs schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:50:
En daar gaan we dan!

Voor...
[Afbeelding]

En na...
[Afbeelding]

Hier gaat het nog goed.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Omgetoverd naar...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

welke map is dit, hij ziet er vet uit met de 3 eilanden

• samlans
de grote snelwegen zien er wel vet uit

lopen de bruggen goed, heb bij mij dat de bruggen een file magneet worden, maar misschien leg ik ze wel verkeerd aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Over de gebroken grids. Ben hier zelf ook tegenaan gelopen en het wordt veroorzaakt doordat "snap to 90°" geen harde lock heeft, maar afgerond wordt. Dus het kan bijvoorbeeld net 89,7° zijn (maar de game zegt 90°) waardoor het scheef gaat lopen. Vooral goed te merken als je lange wegen maakt. Als je "snap to guidelines" uit zet dan gaat het al een stuk beter. Wat ook goed werkt is de grid tool. Helaas kan je daar geen grid size bij in stellen, maar je kan er wel voor zorgen dat het buitenste vak van je grid 100% 90° bochten zijn. Dan kan je daarna wegen weg halen om zo de grid aan te passen naar je eigen gewenste grid grote. Gebruik hierbij trouwens altijd gewoon de standaard tweebaansweg en upgrade later je wegen naar wat je wil.

De stad die ik een tijd geleden poste staat inmiddels al een tijdje in de ijskast hier. Had niet echt een idee hoe ik hem nog wilde uitbreidde (zat inmiddels op z'n 400K inwoners). Maar wel een hoop ideeën hoe ik dingen anders wilde hebben. Dus inmiddels flink wat nieuwe steden verder die nog niet helemaal uit de verf kwamen. Één waar ik wel blij mee was maar waar de map me uiteindelijk tegen stond. Dus nog maar een keer opnieuw begonnen.

Zit ook nog steeds in de CS2 YouTube rabbit hole, wat sommige mensen weten te maken is echt mind blowing.

Edit:

Paar uurtjes later begint m'n nieuwe stad al aardig vorm te krijgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dd7wKeGmSLAHTfKZnmZd5rSSzc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xZ30qs4mqA86XnojWlDkCqJ0.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUXPKBg3zZFtscWsJDpsDb9YavM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SJP3dXYckpx4QgTLTSq9xlNp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJ4_QjifsVSiovTPitJOPFLCp7Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YRcjmbIVSSc6ad5lc7OGluoV.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 32% gewijzigd door Phydomir op 15-08-2024 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@JelleDJs De laatste keer dat ik in je stad was is alweer een tijdje geleden maar dat komt vooral vanwege tijdgebrek. Toen was ik dus ook bezig met intersecties aanpassen. Soms wordt het zo ingewikkeld dat het naar mijn smaak ook niet mooi meer is dus ik heb het weer een stuk simpeler/strakker[?] gemaakt. Intersectie helemaal links dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Uk9RebJBySGLrkwLxonqckEc.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izsElcv5t8iDfAlR_Gaz3ySjsJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1oy5GU8LppeuqrSgOff6Qu2C.png?f=fotoalbum_large

Help! Hoe creëer ik nu een beetje een realistische boulevard langs de zee? Iemand Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:28:
[...]

Lekker bezig hoor! Dat ene kruispunt met die lange overpasses vind ik heel mooi gelukt!

Voor wat betreft die zoning, ik dacht ergens gelezen te hebben dat het uit kan maken welk "snap" opties je aan hebt staan als je de wegen aanlegt. Misschien daar eens mee spelen en kijken of je dan wel een dichte grid krijgt.
Het zal uiteindelijk wel te maken hebben met een update van het spel, want in het begin had ik hier nooit problemen mee en ik trek de wegen nog zoals altijd. Maargoed, misschien moet ik dan wel anders wegen gaan aanleggen. Het is namelijk ontzettend irritant.
samlans schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:32:
[...]

welke map is dit, hij ziet er vet uit met de 3 eilanden
Dit is Barrier Island.
samlans schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:33:
de grote snelwegen zien er wel vet uit

lopen de bruggen goed, heb bij mij dat de bruggen een file magneet worden, maar misschien leg ik ze wel verkeerd aan
De bruggen lopen bij mij wel aardig goed. Heb je misschien direct na de brug een afrit? Dat zou misschien iets kunnen zijn.
Phydomir schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:31:
Over de gebroken grids. Ben hier zelf ook tegenaan gelopen en het wordt veroorzaakt doordat "snap to 90°" geen harde lock heeft, maar afgerond wordt. Dus het kan bijvoorbeeld net 89,7° zijn (maar de game zegt 90°) waardoor het scheef gaat lopen. Vooral goed te merken als je lange wegen maakt. Als je "snap to guidelines" uit zet dan gaat het al een stuk beter. Wat ook goed werkt is de grid tool. Helaas kan je daar geen grid size bij in stellen, maar je kan er wel voor zorgen dat het buitenste vak van je grid 100% 90° bochten zijn. Dan kan je daarna wegen weg halen om zo de grid aan te passen naar je eigen gewenste grid grote. Gebruik hierbij trouwens altijd gewoon de standaard tweebaansweg en upgrade later je wegen naar wat je wil.
Ik heb juist niet het probleem als lange wegen aanleg. Om de een of andere manier gaat het bij mij vrij vaak fout met het aanleggen van het 'laatste' stukje weg. Als je een beetje begrijpt wat ik bedoel.
LoneRanger schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:27:
@JelleDJs De laatste keer dat ik in je stad was is alweer een tijdje geleden maar dat komt vooral vanwege tijdgebrek. Toen was ik dus ook bezig met intersecties aanpassen. Soms wordt het zo ingewikkeld dat het naar mijn smaak ook niet mooi meer is dus ik heb het weer een stuk simpeler/strakker[?] gemaakt. Intersectie helemaal links dus.

[Afbeelding]
Ik zie wat je gedaan hebt, maar het lijkt nu alsof niet alle richtingen naar alle kanten kunnen? Of zie ik dat verkeerd? Voor de rest ben ik opnieuw jaloers op jouw manier van wijken bouwen. Ziet er veel beter uit dan wat ik ooit zou kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laat ik dan ook maar even een screenshot tonen van mijn stad op dit moment. Wat we niet zien hier is dat verder op ( achter ons vanuit de camera gezien ) er een industrieterrein ligt. Er gaan 4 metrolijnen heen. Verder heb ik overal tram lijnen ( op dit moment 23 ) en worden aardig goed gebruikt.

Verder niet heel spannend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqwr6eupXojdmPdRucppiKcpVGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MIdti6C1iDK6R9YoUGfAOivX.png?f=fotoalbum_large

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 06:51:
Laat ik dan ook maar even een screenshot tonen van mijn stad op dit moment. Wat we niet zien hier is dat verder op ( achter ons vanuit de camera gezien ) er een industrieterrein ligt. Er gaan 4 metrolijnen heen. Verder heb ik overal tram lijnen ( op dit moment 23 ) en worden aardig goed gebruikt.

Verder niet heel spannend.

[Afbeelding]
Op de één of andere manier kan ik de afbeelding niet vergroten (kan niet geladen worden staat er).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat probleem heb ik ook, niet alleen bij mijn afbeelding

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Webgnome schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:43:
Dat probleem heb ik ook, niet alleen bij mijn afbeelding
Bij mij hetzelfde probleem, de ene wel de andere niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Webgnome Je moet in je fotoalbum kiezen voor de originele afbeelding en die zet je in img tags in je post, dat werkt wel wbt vergroten als je er op klikt.

@JelleDJs klopt dat je niet alle richtingen op die intersectie maar dat kan al op een intersectie iets eerder. Ik heb wel even een extra lus aangemaakt voor de afslag vanaf de brug naar links.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/uUTxZE735OuZPsFjon1Bwrpv.png

[ Voor 68% gewijzigd door LoneRanger op 19-08-2024 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Soms zie je iets in je stad, waarbij je denkt, wat is hier in hemelsnaam gebeurd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLMdQg9rnoyg4FpuCUITxA9W-7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GUcDQ8KoCaXVByjg64rMS9CY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Ik ben aan het inlezen hoe mods en assets te maken en kwam de CS Modding Discord tegen. Mocht je mods gebruiken dan tip, daar kan je al veel assets en tools vinden die niet of nog niet uit zijn op PDX mods, bijvoorbeeld een hele sloot aan farmland en grass surfaces, assets, etc. Kan er ook een beetje volgen wat andere mensen mee bezig zijn en wat er in de pijplijn zit.

Paar dingen die gisteren tegenkwam waar ik erg enthousiast over ben.

1. Bylaws Mod
Met deze mod kan je je eigen zones samenstellen a.d.v. filters / 'wetten' . Zo kan je bijvoorbeeld zeggen dat alleen gebouwen mogen spawnen met minimaal X parkeerplekken (of geen!), max 3 squares diep en 2 squares breed., of 'alleen gebouwen die max 10 meter hoog zijn' Of 'Alleen gebouwen die geen pollution uitstoten en een maximale noise van X. Zover ik kan zien is de modder al heel ver met de implementatie en dit gaat denk ik hele grote controle geven hoe je wilt dat je wijken eruit zien en functioneren. Hij gaf op discord aan dat er deze maand nog een beta beschikbaar komt. Staat zeker op mijn radar.

2.' large map mod' Custom modded map die 2x of 4x groter is dan huidige buildable area met 529-tile mod. Voor resp. ~28x28km of ~ 59x59km per tile. Hij heeft 28km2 al werkend ingame (huidige max build area incl. 529 tiles mod is 14.4kmx14.4km):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NJMqrIiK3X84a_1CIyhgVL_9l8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dqQqBSwBY30eASki8tqXyzM0.webp?f=fotoalbum_large

Dit is volgens de modder wel ingrijpend om te wijzigen omdat delen van de simulatie blijkbaar afhangen van de grote van de map en hoe groter de map de meer imprecies de simulatie word. Dus hij heeft nog niks bekend gemaakt over een (Beta) release. Ook zeker op de radar.

Wil zelf aan de slag gaan om NL assets te gaan maken, NL stijl boerderijen, NL stijl rijtjeshuizen, NL railway crossings, en zou heel graag ook Nederlandse treinen gaan toevoegen als de ICM, VIRM, etc. Dat vond ik van Transport Fever 1 en 2 de tofste feature, modders die nederlandse treinen toevoegden, nederlandse bovenleiden van het spoor, overgangen, stations, snelwegbebording etc.

Ik koop op humble ook af en toe asset packs, heb er nog een paar met enkele honderden assets zoals auto's, trucks, zitmaaiers, bouwhekken etc. Wil ook nog kijken of ik die assets kan importeren in CS2.

Misschien op termijn als asset support officieel uit is een ' dutch theme' toevoegen naast de US en EU themes.

Maar goed, dat zijn dromen, eerst maar weer verder ploeteren met Blender :P

[ Voor 3% gewijzigd door !GN!T!ON op 22-08-2024 10:34 ]

• samlans
!GN!T!ON schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:31:
Ik ben aan het inlezen hoe mods en assets te maken en kwam de CS Modding Discord tegen. Mocht je mods gebruiken dan tip, daar kan je al veel assets en tools vinden die niet of nog niet uit zijn op PDX mods, bijvoorbeeld een hele sloot aan farmland en grass surfaces, assets, etc. Kan er ook een beetje volgen wat andere mensen mee bezig zijn en wat er in de pijplijn zit.

Paar dingen die gisteren tegenkwam waar ik erg enthousiast over ben.

1. Bylaws Mod
Met deze mod kan je je eigen zones samenstellen a.d.v. filters / 'wetten' . Zo kan je bijvoorbeeld zeggen dat alleen gebouwen mogen spawnen met minimaal X parkeerplekken (of geen!), max 3 squares diep en 2 squares breed., of 'alleen gebouwen die max 10 meter hoog zijn' Of 'Alleen gebouwen die geen pollution uitstoten en een maximale noise van X. Zover ik kan zien is de modder al heel ver met de implementatie en dit gaat denk ik hele grote controle geven hoe je wilt dat je wijken eruit zien en functioneren. Hij gaf op discord aan dat er deze maand nog een beta beschikbaar komt. Staat zeker op mijn radar.

2.' large map mod' Custom modded map die 2x of 4x groter is dan huidige buildable area met 529-tile mod. Voor resp. ~28x28km of ~ 59x59km per tile. Hij heeft 28km2 al werkend ingame (huidige max build area incl. 529 tiles mod is 14.4kmx14.4km):

[Afbeelding]

Dit is volgens de modder wel ingrijpend om te wijzigen omdat delen van de simulatie blijkbaar afhangen van de grote van de map en hoe groter de map de meer imprecies de simulatie word. Dus hij heeft nog niks bekend gemaakt over een (Beta) release. Ook zeker op de radar.

Wil zelf aan de slag gaan om NL assets te gaan maken, NL stijl boerderijen, NL stijl rijtjeshuizen, NL railway crossings, en zou heel graag ook Nederlandse treinen gaan toevoegen als de ICM, VIRM, etc. Dat vond ik van Transport Fever 1 en 2 de tofste feature, modders die nederlandse treinen toevoegden, nederlandse bovenleiden van het spoor, overgangen, stations, snelwegbebording etc.

Misschien op termijn als asset support officieel uit is een ' dutch theme' toevoegen naast de US en EU themes.

Maar goed, dat zijn dromen, eerst maar weer verder ploeteren met Blender :P
o dat klinkt wel intressesant, kan best begrijpen als de map groter wordt dat de game meer moeite heeft.

Kan je ons op de hoogte houden van de NL assets, zou die ook wel graag willen _/-\o_
Nu alleen nog NL maps en ik ben helemaal blij

In Transport fever 2 had ik ook altijd veel NL treinen en assets, was erg leuk mij eigen NL trein verkeer te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !GN!T!ON
samlans schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:34:
[...]

o dat klinkt wel intressesant, kan best begrijpen als de map groter wordt dat de game meer moeite heeft.

Kan je ons op de hoogte houden van de NL assets, zou die ook wel graag willen _/-\o_
Nu alleen nog NL maps en ik ben helemaal blij

In Transport fever 2 had ik ook altijd veel NL treinen en assets, was erg leuk mij eigen NL trein verkeer te maken
Ik zag op dezelfde discord een jongen die bezig is met het maken van het gemeentehuis in groningen en een paar duitse jongens die noord duitse en NL gebouwen aan het modelen zijn. Dus ik verwacht de komenden weken / maanden dat in NL theme passende assets meer beschikbaar worden. Zodra ik mijn eerste eigen assets heb zal ik die ook zeker delen hier.

Qua map nog een tip, met deze website kan je heel eenvoudig een 1-op-1 schaal image maken met satelliet en streetmap data, die je dan ingame kan overlayen met de image overlay mod, zo kan je als het waren ' tracen' bij het plaatsen van wegen. Het exporteert ook heightmap data mee dus je kan heel makkelijk een map maken van een stukje wereld dat je wilt.

Website: https://terraining.ateliernonta.com/

Squares zijn tiles naar schaal in CS2, ongekleurde is 'unbuildable' maar wel zichtbaar, groen is max unlockable en buildable area en blauw je starting tiles. N.B. die ongekleurde buitenste tiles is dat wat straks een mogelijk mapsize wordt met de bovengenoemde mod. Of dus een variant die zelfs nog drie keer groter is dan dat :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4wLWiIYExTUL9U2XuzD5ske8W0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GhyoXjjCBlXAqaD4DCFVKKF9.png?f=fotoalbum_large

Wou al een tijd een 1-op-1 build doen maar snapte niet hoe de schaal goed te krijgen, deze website regelt dat voor je, en zoals gezegd krijg je er ook een heightmap bij. Kwam deze gisteren tegen, nog niet geprobeerd. Deze video / meneer legt uit hoe het werkt en hoe je met de data een map kan maken en de height data kan importeren.

Vanavond ga ik proberen op deze manier een Groningen map te maken.

Misschien heb je er wat aan :)

edit: link naar website vergeten toe te voegen :P

[ Voor 4% gewijzigd door !GN!T!ON op 22-08-2024 10:49 ]

@!GN!T!ON vraagje, jij zit er misschien dieper in dan mij. Ik wilde eens een keertje stoeien met een code mod. Wat zijn de beste plekken om informatie te vinden over hoe het een en ander in elkaar grijpt? Moet eerlijk zeggen dat de wiki pagina's van paradox die ik heb gevonden echt geen duidelijkheid geven over waar/hoe te beginnen. Het lijkt uit te gaan van een heleboel know how van de base game?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Webgnome schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:55:
@!GN!T!ON vraagje, jij zit er misschien dieper in dan mij. Ik wilde eens een keertje stoeien met een code mod. Wat zijn de beste plekken om informatie te vinden over hoe het een en ander in elkaar grijpt? Moet eerlijk zeggen dat de wiki pagina's van paradox die ik heb gevonden echt geen duidelijkheid geven over waar/hoe te beginnen. Het lijkt uit te gaan van een heleboel know how van de base game?
Ik zit er nog niet echt in. Ik heb mij de afgelopen twee weken helemaal rot gezocht en er is bar weining directe CS2 info te vinden m.u.v. van de paradox wiki waar wat info opstaat.

Ik kwam gisteren deze discordserver tegen en dat is een ware goudmijn aan informatie, daar zitten heel veel modders die bezig zijn met van alles, o.a. de makers van Roadbuilder, MoveIt, Better Buldozer etc. zitten allemaal daar. Ze hebben community guides over allemaal onderwerpen zoals hoe je assets maakt, hoe je assets packs kan delen, hoe je code mods maakt, decals, surfaces, etc. Ik zie dat er ook er daar ook erg veel aandacht is om elkaar te helpen en mensen nieuwe functies, oplossingen en ideeen delen, bijvoorbeeld iemand die surfaces aan het maken is voor realistische weilanden en farmland, over een periode van weken heeft die uren aan hulp gehad van verschillende mensen. Ik heb gisteren bijna de hele nacht zitten lezen :p
Zou daar zeker gaan kijken als je ook wilt orienteren voor het maken van mods.

(Dat vind ik overigens een steeds groter nadeel worden Discord, het trekt enorme bergen met informatie van het open en doorzoekbare internet af, waardoor je allemaal eilandjes krijgt met bijna onvindbare schatten aan informatie.)

Je kan verder kijken naar algemene Unity documentatie over ECS (Entity Component System) dat is waar het spel op gebaseerd is. Zoals ik het begrijp heb je 'Entities' (denk bijvoorbeeld een Cim, een auto of een gebouw), Entities opzichzelf zijn niks meer dan een doos die je kan vullen met Components, deze Entities zijn opgebouwd uit ' Components', deze kan je in de assets editor zien, aanpassen, etc. Components zijn een soort Lego blokken die functionaliteit en data toevoegen aan je Entity, deze bevatten data zoals huidige positie, verbruik van resource X is Y, etc, zo is er een ElectricityConsumer Component die je aan gebouwen kan toevoegen, dit verteld aan de game dat je buidling assets elektriciteit nodig heeft en hoeveel, andere components zijn bijvoorbeeld 'Plopable', 'zoneable', 'cityService', etc.

De combinatie van components op je entity maakt dat de game je entity als een bepaald ' iets' herkend. Om van je Entity een gebouw te maken moet je bijvoorbeeld de Building Component, Lot Component en Prefab Component toevoegen. O.b.v. die combi weet de game, oh dit is een gebouw.

Ik kan zeker aanraden om eens in de CS2 editor te kijken. Plop een gebouw neer en kijk waar die uit opgebouwd is en welke opties / settings deze components geven. Bovenop Components heb je dan nog 'Systems' welke de data en events van components gebruiken om functionaliteit aan elkaar te lijmen en bepaald wanneer en hoe Components invloed hebben op elkaar. Voorbeelden van Systems zijn Tooltip system en de ToolSystem (waar bijv. de buildozer tool mee is gemaakt).

Je kan bijvoorbeeld een mod maken die alle elektriciteit uitschakelt voor alle gebouwen (niet mijn code):
public partial class MySystem : GameSystemBase
{
private EntityQuery m_Query;

protected override void OnCreate()
{
base.OnCreate();

// Create a query that returns residential buildings with an electricity consumer component.
// We don't want to bother with Temp or Deleted entities,
// so we exclude entities that have those components from our query
m_Query = GetEntityQuery(
ComponentType.ReadOnly<Building>(),
ComponentType.ReadOnly<ResidentialProperty>(),
ComponentType.ReadWrite<ElectricityConsumer>(), // ReadWrite because we want to manipulate this component
ComponentType.Exclude<Temp>(),
ComponentType.Exclude<Deleted>());

// Lets the system only run if there is at least one match to our query.
RequireForUpdate(m_Query);
}

protected override void OnUpdate()
{
// Get all of the ElectricityConsumer components from our query.
// Since we're in a System's OnUpdate() and not a Job, we pass the Allocator.Temp
NativeArray<ElectricityConsumer> electricityConsumerArray
= m_Query.ToComponentDataArray<ElectricityConsumer>(Allocator.Temp);

for (int i = 0; i < electricityConsumerArray.Length; i++)
{
// Get the component data from the array
var electricityConsumer = electricityConsumerArray[i];

// Lower the electricity consumption to 0
electricityConsumer.m_WantedConsumption = 0;

// Set the component data back into the array
electricityConsumerArray[i] = electricityConsumer;
}
// Apply updated components.
m_Query.CopyFromComponentDataArray(electricityConsumerArray);
}
}
In bovenstaande code zie je dus dat een residential building o.a. bestaat uit de Components 'Building', 'residential property' en electricityConsumer, en dat je dus kan filteren of queryen voor (combinaties van) components, data kan uitlezen of wegschrijven. Omdat je component data aanpast en de bovenliggende 'Systems' deze bijhouden is het voldoende om zoals bovenstaand een waarde in een component aan te passen, en die assets heeft ineens geen electriciteit meer nodig. Je kan bestaande Components en Systems aanpassen of overriden, maar je kan ook compleet nieuwe components en Systems maken.

Ik sta zelf ook nog heel erg in de kinderschoenen hiermee, maar het begint me steeds duidelijker te worden. Alleen is (voor mij) de stap van theorie naar praktijk altijd een moeilijke :p

[ Voor 8% gewijzigd door !GN!T!ON op 22-08-2024 11:27 ]

Thanks voor de informatie. Hier kan ik wat mee. Heb zelf een dev achtergrond dus had al zo'n vermoeden dat het zo in elkaar stak. Ik deel je mening wat betreft de discord omgeving. Dit soort informatie wil je gewoon ook in een wiki / website hebben en niet een of andere server waar je weer een login voor nodig hebt etc etc. Zal is een keertje naar kijken. Ik wil altijd nog een mod maken die het leven makkelijker maakt als je met het OV bezig bent. ( iets meer inzicht ).

Heb alleen zoveel andere dingen in het leven te doen :+

Strava | AP | IP | AW

• !GN!T!ON
Webgnome schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:00:
Thanks voor de informatie. Hier kan ik wat mee. Heb zelf een dev achtergrond dus had al zo'n vermoeden dat het zo in elkaar stak. Ik deel je mening wat betreft de discord omgeving. Dit soort informatie wil je gewoon ook in een wiki / website hebben en niet een of andere server waar je weer een login voor nodig hebt etc etc. Zal is een keertje naar kijken. Ik wil altijd nog een mod maken die het leven makkelijker maakt als je met het OV bezig bent. ( iets meer inzicht ).

Heb alleen zoveel andere dingen in het leven te doen :+
Deze mod is wel fijn voor OV en transportlijnen, volgens mij inspired door een CS1 mod, zit ook auto color in dat je per stadsdeel of line type andere kleuren kan hebben.

https://mods.paradoxplaza.com/mods/74238/Windows

Dingen waar ik aan zit denken die mij mooi lijken om te maken:

CodeMods

-Nieuwe / aangepaste shipping lines voor Binnenvaartschepen. De huidige schepen zijn mij eigenlijk te groot voor kleinere rivieren en kanelen. Lijkt mij tof om een tweede type schip toe te voegen, in mijn hoofd werkt die precies hetzelfde als de huidige schepen, maar dan met kleinere ship models en (optioneel) kleinere binnenlandse havens, binnenvaart type kan zowel laden en lossen bij de kleinere haven type en bij de huidige ingame haven. Huidige ship type kan niet laden en lossen bij een binnenlandse haven (te groot).

-(NL) geanimeerde ophaalbruggen (net als een treinovergang) (is volgens mij al aangekondigd in een DLC dus misschien zonde hier tijd in te steken).

-Prop lights controller. Specifiek voor vehicles, je kan deze nu via een mod allemaal als prop plaatsen zonder functionaliteit, dat betekend dat je ook geen controle hebt over de werking van de head/tail lights, sirene, zwaailampen en knipperlichten, die staan allemaal uit. Je kan bepaalde vehicle assets wel direct ploppen met alle functionaliteit intact, zoals een road maintenance vehicle of tractor. Die hebben dan de head en taillight wel aan, als je met mouse erover hovert dan staat in de tooltip 'transporting' maar alles lijkt verder goed te gaan incl. half werkende lighten. Als je een helicopter, of vluigtuig op die manier plopt dan spawnen ze op de grond en vliegen met 90 graden de lucht in en blijven vervolgens in de lucht stil hangen tot je ze handmatig delete. Auto's en Vrachtwagens despawnen direct.

Ik zit te denken aan een UI + Code mod, waarbij als je een voertuig selecteert om te plaatsen dat er een ergens in de UI opties aan te klikken zijn als 'turn on headlights', ' turn on left turn signal' , ' turn on siren and alarm lights', etc. Als dan je prop plopt dat de ingestelde lichten werken. Zit ook te denken aan traffic cones met (e.v.t. knipperende) lampen en streetlight assets met flikkerende lampen.

Reden dat ik dit graag wil maken is omdat ik ook in gedachten heb een 'road works' asset te maken, waarbij een roadlane is afgesloten met omleiding op de andere baan. Kan dan de pionnen met lampen gebruiken voor detailing en road maintenance vehicles en construction vehicle props ploppen met werkende zwaailichten e.d.

Zou er ook een ongeluk of crime scene mee kunnen modellen met allemaal politie auto's en ambulances in een kring om een een gebouw met allemaal sirenes en zwaailampen :p

-Verder zou het heel tof zijn om fietsen als transporttype toe te voegen, maar ik heb sterk het vermoeden dat dat heel veel werk is en hoewel nog niet aangekondigd als DLC acht ik de kans dat dit wel gaat komen zo goed als 100%.

Qua assets zit ik te denken aan:

NL treinstellen
NL stijl station assets
NL Spoorwegovergangen (bewaakt en onbewaakt, iets met een UI dat je per overgang zelf kan kiezen of je bewaakt of onbewaakte overgang wil en als bewaakt met welk type slagboom, bijvoorbeeld met een 'fietsen catcher' en defaults dat een bijvoorbeeld een overgang op een dirt road onbewaakt is en anders bewaakt), en natuurlijk met de juiste audio voor de bellen.
NL Trackside assets (seinen, kastjes, tracksensors, NL stijl bebording, treinwasstraat)
NL Catanery plopables (geen idee nog hoe catenary werkt in game, maar dat geld voor bijna alles)
NL Roadside assets (vangrails, bebording assets voor langs de snelweg, lichtbakken,
(Oude) Windmolen(s)
Klassiek NL type boerderijen en schuren
Assets voor het detailen van construction sites en wegenonderhoud
Kleinere varianten van de tractor en shovel, zijn beiden voor mij eigenlijk te groot voor de meeste situaties, zeker in een NL setting, vooral de shovel (logisch die hoort bij de mijnbouw).
Props voor machines zoals een forklift, zitmaaier, golf cart, kleine en grote excavator, etc.
Prop Gantry Cranes voor containeroverslag en havens (Helemaal tof als ik die geanimeerd kan krijgen).

Jaren 70 en 80 rijtjeswoningen. De huidige EU rowhomes zijn allemaal behoorlijk ' historisch' wat voor een stadsdeel mooi is, maar past niet overal en voor mij zeker niet te veel. Ik mis een beetje de vinex wijk en vlak daarvoor. Dit is denk ik ook een redelijk laagdrempelig ding om mee te beginnen als eerste asset in blender, zowel omdat ik nu in een jaren 70 rijtjeshuis woon en de bouwtekeningen heb van de hele rij en als gevolg de hele buurt (2 varianten van zelfde woning copy pasted door een hele wijk).

Ik woon er dus heb uitstekend referentie materiaal :p. en de vorm van de woning is heel simpel, vierkant met een staand dak, paar ramen en een voordeur. Lijkt me een mooie om de hele pipeline mee in de vingers te krijgen van modellen van de mesh in blender, UV unwrapping, UV mapping, texturing, game import en asset afmaken met surfaces, props, areas en netlines en als laatste natuurlijk publishen op PDX mods :).

Maar als ik de eerder genoemde discord doorlees en kijk hoelang men daar gemiddeld bezig om de hele pipeline in de vingers te krijgen dat ik alleen daar conservatief al wel enkele weken voor kan rekenen. :+

Toch iets dat ik al jaren onder de knie wil krijgen, begon al met Transport Fever 1 en daarna 2, altijd met bewondering gekeken wat voor enorm toffe en creatieve dingen gemaakt werden, altijd wel ideeen gehad voor dingen die mij mij tof leken, maar nooit doorgepakt.

Hopelijk lukt het dit keer wel, we gaan het zien :9

Edit:
Ander idee nog (gejat van een transport fever 2 modder), opname van nederlandse stations omroep als je in de buurt bent van een (passenger) station. Vond dat hele toffe mod in TPF2, en volgens mij kan dit in CS2 ook, ik zag al een component voor ' noiseType' , die een geluid afspeelt als je ingezoomd in de buurt bent van een gebouw met opties als 'commercial', 'industry_noise', 'vehicle noise' etc. Als ik daar een type 'station_announcements' of iets dergelijks aan kan toevoegen en die component dan weer op de trainstation asset dan zou het volgens mij moeten werken. Ik weet alleen nog niet hoe ik een Component Type kan toevoegen, en ik heb geen station announcement audio :p

[ Voor 83% gewijzigd door !GN!T!ON op 22-08-2024 15:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@!GN!T!ON is het niet een idee dat jij aan de TS wordt toegevoegd voor die bovenstaande info en links? Op die manier is het allemaal wat makkelijker terug te vinden.

edit

Ik ga dit van het weekend maar eens proberen:

O+

[ Voor 35% gewijzigd door LoneRanger op 22-08-2024 20:24 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 62 Laatste