Webgnome schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:00:
Thanks voor de informatie. Hier kan ik wat mee. Heb zelf een dev achtergrond dus had al zo'n vermoeden dat het zo in elkaar stak. Ik deel je mening wat betreft de discord omgeving. Dit soort informatie wil je gewoon ook in een wiki / website hebben en niet een of andere server waar je weer een login voor nodig hebt etc etc. Zal is een keertje naar kijken. Ik wil altijd nog een mod maken die het leven makkelijker maakt als je met het OV bezig bent. ( iets meer inzicht ).
Heb alleen zoveel andere dingen in het leven te doen

Deze mod is wel fijn voor OV en transportlijnen, volgens mij inspired door een CS1 mod, zit ook auto color in dat je per stadsdeel of line type andere kleuren kan hebben.
https://mods.paradoxplaza.com/mods/74238/Windows
Dingen waar ik aan zit denken die mij mooi lijken om te maken:
CodeMods
-Nieuwe / aangepaste shipping lines voor Binnenvaartschepen. De huidige schepen zijn mij eigenlijk te groot voor kleinere rivieren en kanelen. Lijkt mij tof om een tweede type schip toe te voegen, in mijn hoofd werkt die precies hetzelfde als de huidige schepen, maar dan met kleinere ship models en (optioneel) kleinere binnenlandse havens, binnenvaart type kan zowel laden en lossen bij de kleinere haven type en bij de huidige ingame haven. Huidige ship type kan niet laden en lossen bij een binnenlandse haven (te groot).
-(NL) geanimeerde ophaalbruggen (net als een treinovergang) (is volgens mij al aangekondigd in een DLC dus misschien zonde hier tijd in te steken).
-Prop lights controller. Specifiek voor vehicles, je kan deze nu via een mod allemaal als prop plaatsen zonder functionaliteit, dat betekend dat je ook geen controle hebt over de werking van de head/tail lights, sirene, zwaailampen en knipperlichten, die staan allemaal uit. Je kan bepaalde vehicle assets wel direct ploppen met alle functionaliteit intact, zoals een road maintenance vehicle of tractor. Die hebben dan de head en taillight wel aan, als je met mouse erover hovert dan staat in de tooltip 'transporting' maar alles lijkt verder goed te gaan incl. half werkende lighten. Als je een helicopter, of vluigtuig op die manier plopt dan spawnen ze op de grond en vliegen met 90 graden de lucht in en blijven vervolgens in de lucht stil hangen tot je ze handmatig delete. Auto's en Vrachtwagens despawnen direct.
Ik zit te denken aan een UI + Code mod, waarbij als je een voertuig selecteert om te plaatsen dat er een ergens in de UI opties aan te klikken zijn als 'turn on headlights', ' turn on left turn signal' , ' turn on siren and alarm lights', etc. Als dan je prop plopt dat de ingestelde lichten werken. Zit ook te denken aan traffic cones met (e.v.t. knipperende) lampen en streetlight assets met flikkerende lampen.
Reden dat ik dit graag wil maken is omdat ik ook in gedachten heb een 'road works' asset te maken, waarbij een roadlane is afgesloten met omleiding op de andere baan. Kan dan de pionnen met lampen gebruiken voor detailing en road maintenance vehicles en construction vehicle props ploppen met werkende zwaailichten e.d.
Zou er ook een ongeluk of crime scene mee kunnen modellen met allemaal politie auto's en ambulances in een kring om een een gebouw met allemaal sirenes en zwaailampen
-Verder zou het heel tof zijn om fietsen als transporttype toe te voegen, maar ik heb sterk het vermoeden dat dat heel veel werk is en hoewel nog niet aangekondigd als DLC acht ik de kans dat dit wel gaat komen zo goed als 100%.
Qua assets zit ik te denken aan:
NL treinstellen
NL stijl station assets
NL Spoorwegovergangen (bewaakt en onbewaakt, iets met een UI dat je per overgang zelf kan kiezen of je bewaakt of onbewaakte overgang wil en als bewaakt met welk type slagboom, bijvoorbeeld met een 'fietsen catcher' en defaults dat een bijvoorbeeld een overgang op een dirt road onbewaakt is en anders bewaakt), en natuurlijk met de juiste audio voor de bellen.
NL Trackside assets (seinen, kastjes, tracksensors, NL stijl bebording, treinwasstraat)
NL Catanery plopables (geen idee nog hoe catenary werkt in game, maar dat geld voor bijna alles)
NL Roadside assets (vangrails, bebording assets voor langs de snelweg, lichtbakken,
(Oude) Windmolen(s)
Klassiek NL type boerderijen en schuren
Assets voor het detailen van construction sites en wegenonderhoud
Kleinere varianten van de tractor en shovel, zijn beiden voor mij eigenlijk te groot voor de meeste situaties, zeker in een NL setting, vooral de shovel (logisch die hoort bij de mijnbouw).
Props voor machines zoals een forklift, zitmaaier, golf cart, kleine en grote excavator, etc.
Prop Gantry Cranes voor containeroverslag en havens (Helemaal tof als ik die geanimeerd kan krijgen).
Jaren 70 en 80 rijtjeswoningen. De huidige EU rowhomes zijn allemaal behoorlijk ' historisch' wat voor een stadsdeel mooi is, maar past niet overal en voor mij zeker niet te veel. Ik mis een beetje de vinex wijk en vlak daarvoor. Dit is denk ik ook een redelijk laagdrempelig ding om mee te beginnen als eerste asset in blender, zowel omdat ik nu in een jaren 70 rijtjeshuis woon en de bouwtekeningen heb van de hele rij en als gevolg de hele buurt (2 varianten van zelfde woning copy pasted door een hele wijk).
Ik woon er dus heb uitstekend referentie materiaal

. en de vorm van de woning is heel simpel, vierkant met een staand dak, paar ramen en een voordeur. Lijkt me een mooie om de hele pipeline mee in de vingers te krijgen van modellen van de mesh in blender, UV unwrapping, UV mapping, texturing, game import en asset afmaken met surfaces, props, areas en netlines en als laatste natuurlijk publishen op PDX mods

.
Maar als ik de eerder genoemde discord doorlees en kijk hoelang men daar gemiddeld bezig om de hele pipeline in de vingers te krijgen dat ik alleen daar conservatief al wel enkele weken voor kan rekenen.
Toch iets dat ik al jaren onder de knie wil krijgen, begon al met Transport Fever 1 en daarna 2, altijd met bewondering gekeken wat voor enorm toffe en creatieve dingen gemaakt werden, altijd wel ideeen gehad voor dingen die mij mij tof leken, maar nooit doorgepakt.
Hopelijk lukt het dit keer wel, we gaan het zien
Edit:
Ander idee nog (gejat van een transport fever 2 modder), opname van nederlandse stations omroep als je in de buurt bent van een (passenger) station. Vond dat hele toffe mod in TPF2, en volgens mij kan dit in CS2 ook, ik zag al een component voor ' noiseType' , die een geluid afspeelt als je ingezoomd in de buurt bent van een gebouw met opties als 'commercial', 'industry_noise', 'vehicle noise' etc. Als ik daar een type 'station_announcements' of iets dergelijks aan kan toevoegen en die component dan weer op de trainstation asset dan zou het volgens mij moeten werken. Ik weet alleen nog niet hoe ik een Component Type kan toevoegen, en ik heb geen station announcement audio
[
Voor 83% gewijzigd door
!GN!T!ON op 22-08-2024 15:51
]