After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Is in otkober 2023 uitgekomen. Ik speel eigenlijk al tijden niets anders meer...Webgnome schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:47:
[...]
No shit Sherlock 🤣. Ging mij meer om hoe je dat voor elkaar krijgt in een relatief korte tijd. Zolang is CS2 nog niet uit toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Goldia op 13-07-2024 17:51 ]
Nu is de tijd die je aan deel 1 besteed hebt ook vrij amateuristisch natuurlijk, beetje enthousiaste bouwer heeft toch al snel 1500 uur.Goldia schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:50:
[...]
Is in otkober 2023 uitgekomen. Ik speel eigenlijk al tijden niets anders meer...
Nu lig ik de helft van de tijd onder een grote steen maar jij bent toch Visca?
Only fools are enslaved by time and space.
Haha! Dat klopt, CS1 heb ik eigenlijk helemaal niet zoveel gespeeld. Wel alle uitbreidingen steeds gekocht, maar kon er niet meer goed inkomen. Je had ook zoveel mods nodig om het mooi te krijgen.LoneRanger schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:38:
[...]
Nu is de tijd die je aan deel 1 besteed hebt ook vrij amateuristisch natuurlijk, beetje enthousiaste bouwer heeft toch al snel 1500 uur.Ben trouwens ook even een kijkje naar je stad aan het doet met een wat andere approach. Ik moet het wel even opnieuw doen want als je die plop-mod niet hebt maar wel het automatisch verwijderen van verlaten gebouwen dan blijft er niet veel staan.
offtopic:
Leuk, ben benieuwd!
Maak er eens een gewone tweebaans snelweg afrit van? Dan is het weg denk ikbojaaper schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:32:
Ik heb even hulp nodig. Alles gaat goed in m'n stad, iedereen is tevreden, op dit rare stukje afrit na. Ik heb alles gecontroleerd en kom alleen bij dit stukje uit. Wat is hier makkelijk aan te doen? En hoe komt dit?[Afbeelding]
Wie ik? Wie is dat?LoneRanger schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:38:
[...]
offtopic:
CS2 116 uur
Heb nog even te gaan dus, maar CS1 heb ik al jaren, dus ik denk dat CS2 nog wel veel meer tijd gaat kosten dan CS1.
CS1: 1372,3 uur
CS2: 237 uur
Ik heb blijkbaar last van de homeless bug (denk ik). Want ik heb overal langs het tramspoor mensen staan, en als ik op ze klik staat bij iedereen 'homeless'.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ltCgF5ZPWQGiVW2wU97XQeIN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AVDJfAOyFwnj7TqIWFe5HIH1.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RkuoJ0U40bkRexR6TM18vtgG.jpg?f=user_large)
Toen heb ik de nieuwe homeless mod gedaan en nu lijken ze wel weg te zijn.
CS2: 120,6 uur
En dan te bedenken dat ik cs2 na wat aan modderen pas echt leuk ben gaan vinden na de Economy 2.0 update.
Lekker bezig! Leuke map inderdaad. Heb je toevallig de laatste video van City Planner Plays gebruikt als inspiratie?Justinn1988 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:54:
Ik ben eens opnieuw gestart en ik wilde wat natuurlijker gaan werken met grids en het resultaat is gelukt. Klein stadje met +/- 3000 inwoners nu. Ik merk wel dat je best snel winst maakt, als je in het begin maar zuinig bent met services plaatsen en de kosten daarvan. Stadje heeft een langgerekt park en een klein strandje. Daarnaast maak ik heel veel gebruik van voetgangerspaden tussen de grids door. Qua hoogbouw zijn er maar een paar hoge gebouwen te vinden die centraal gelegen zijn (met name bij de watertoren) wat m.i. natuurlijk aanvoelt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Betreft de Samui Island kaart.
YouTube: The New Ultimate Beginners Guide to Cities Skylines 2
Hij heeft een nieuwe beginners guide gemaakt op deze map en jouw stadje ziet er bijna hetzelfde uit als die van hem (wat een compliment is!)
Ik ben gistermiddag ook begonnen op deze map en heb er erg veel plezier mee. Moet wel zeggen dat ook die van mij heel erg op die van jou en CPP lijkt
Ik was echt verrast mijn ondergrens voor een game als dit is toch echt wel 30 fps dat kan bij een citybuilder prima, maar ik draaide toch voornamelijk zo rond de 45 tot 55 fps en dat op een RTX 3070 die meestal rond de 85% tot 90% load draaide en mijn CPU AMD Ryzen 7 5800 zo rond de 50% load.
Dit durfde ik bij release niet eens te dromen dus als ik zo terug kijk zijn er toch best wel wat stappen gemaakt qua performance.
Hoe zien jullie dit verloop is het bij jullie vergelijkbaar of zijn er nog steeds mensen die moeite hebben om het spel te kunnen draaien?
Mijn mening met boven genoemde prestaties is gewoon lekker speelbaar, ben benieuwd hoe jullie nu tegen de prestaties van de game aankijken.
Bij 200k wordt het bij mij helaas nog steeds wel echt zeuren hoor (3060ti). De simulatie gaat dan in schildpadden standJeffrey1908 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:19:
Gister avond is een keer een save game gedownload met 100K inwoners en even een keertje getest met alle settings op high, met uitzondering van blur die stond uit en field op depth op medium de rest allemaal op high.
Ik was echt verrast mijn ondergrens voor een game als dit is toch echt wel 30 fps dat kan bij een citybuilder prima, maar ik draaide toch voornamelijk zo rond de 45 tot 55 fps en dat op een RTX 3070 die meestal rond de 85% tot 90% load draaide en mijn CPU AMD Ryzen 7 5800 zo rond de 50% load.
Dit durfde ik bij release niet eens te dromen dus als ik zo terug kijk zijn er toch best wel wat stappen gemaakt qua performance.
Hoe zien jullie dit verloop is het bij jullie vergelijkbaar of zijn er nog steeds mensen die moeite hebben om het spel te kunnen draaien?
Mijn mening met boven genoemde prestaties is gewoon lekker speelbaar, ben benieuwd hoe jullie nu tegen de prestaties van de game aankijken.
Ik heb nu net 200.000 inwoners en bij mij gaat het nog heel soepel, net zo soepel als je net een nieuwe stad zou beginnen.Jeffrey1908 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:19:
Gister avond is een keer een save game gedownload met 100K inwoners en even een keertje getest met alle settings op high, met uitzondering van blur die stond uit en field op depth op medium de rest allemaal op high.
Met mijn vorige computer had ik rond 100.000 inwoners echt simulatie problemen, maar sinds ik mijn nieuwe computer heb, heb ik nergens meer last van. Behalve natuurlijk van de bugs, maar dat is een ander probleem.
Mooi! 200k gaat de simulatie wel iets achteruit ook bij mij hoor vandaag even gecheckt.JelleDJs schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:05:
[...]
Ik heb nu net 200.000 inwoners en bij mij gaat het nog heel soepel, net zo soepel als je net een nieuwe stad zou beginnen.
Met mijn vorige computer had ik rond 100.000 inwoners echt simulatie problemen, maar sinds ik mijn nieuwe computer heb, heb ik nergens meer last van. Behalve natuurlijk van de bugs, maar dat is een ander probleem.
Waar draai jij nu op dan?
Ik heb de volgende setup:Jeffrey1908 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:10:
[...]
Mooi! 200k gaat de simulatie wel iets achteruit ook bij mij hoor vandaag even gecheckt.
Waar draai jij nu op dan?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 365,99 | € 365,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC | € 779,- | € 779,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 132,33 | € 132,33 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 55,89 | € 55,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 115,80 | € 115,80 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition | € 119,61 | € 119,61 |
| 1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 129,58 | € 129,58 |
| Totaal | € 1.877,20 | |||
En kwa settings speel ik full hd met eigenlijk alle op medium en een paar dingen disabled, zoals motion blur, fog, clouds en dynamic resolution scale.
Dat is ook wel een dikke build!JelleDJs schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:14:
[...]
Ik heb de volgende setup:
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed € 365,99 € 365,99 1 Moederborden ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI € 179,- € 179,- 1 Videokaarten ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC € 779,- € 779,- 1 Behuizingen Fractal Design North - TG Clear Chalk White € 132,33 € 132,33 1 Processorkoeling Scythe Fuma 3 € 55,89 € 55,89 1 Geheugen intern G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 € 115,80 € 115,80 1 Voedingen Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition € 119,61 € 119,61 1 SSD's Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB € 129,58 € 129,58 Totaal € 1.877,20
En kwa settings speel ik full hd met eigenlijk alle op medium en een paar dingen disabled, zoals motion blur, fog, clouds en dynamic resolution scale.
Het equivalent is een RTX 4070 ti die heeft 12 gb vram dat dat zoveel kan verschillen en toch gelijk op kan gaan vind ik wel echt intressant.
Toen ik geïnteresseerd raakte in pc gaming 2013/2015 denk ik werd me toen altijd afgeraden om een AMD GPU te kopen door coil whine problemen en moeilijk doen met drivers updates en zo is mijn voorkeur naar nvidia gegaan wat ik zelf erg gebruiksvriendelijk vond en altijd daarbij gebleven ben.
Maar waar vroeger iedereen intel en nvidia nam, ben ik nu wel over op een AMD cpu maar een AMD gpu kan me nog niet trekken maar ik zie wel steeds meer mensen die daar naar toe trekken.
Wat maakt het waar iemand voor kiest, iemand een leuk linkje waar dit beknopt uitgelegd word wat de verschillen zijn? Ikzelf weet alleen maar van nvidia de dlss 2,3 en de raytraycing wat ikzelf wel erg mooi vind maar waar loopt AMD mee weg. (Puur uit interesse)
Zo'n bakbeest en dan nog op medium spelen en diverse "gimmicks" uit staan?JelleDJs schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:14:
[...]
Ik heb de volgende setup:
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed € 365,99 € 365,99 1 Moederborden ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI € 179,- € 179,- 1 Videokaarten ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC € 779,- € 779,- 1 Behuizingen Fractal Design North - TG Clear Chalk White € 132,33 € 132,33 1 Processorkoeling Scythe Fuma 3 € 55,89 € 55,89 1 Geheugen intern G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 € 115,80 € 115,80 1 Voedingen Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition € 119,61 € 119,61 1 SSD's Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB € 129,58 € 129,58 Totaal € 1.877,20
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Ja maar ik denk dat die prima zwaarder kan draaien mijn specs zijn lager en ik draai op high op 1440pJDx schreef op maandag 15 juli 2024 @ 07:30:
[...]
Zo'n bakbeest en dan nog op medium spelen en diverse "gimmicks" uit staan?
Vergeet niet dat CS:1 in de begin dagen ook zeer zwaar was. Dat is iets wat mensen makkelijk schijnen te vergeten. Dat CS:1 inmiddels 9 jaar oud is en het dus niet heel gek is dat huidige hardware er niet zo'n heel groot probleem mee heeft.JDx schreef op maandag 15 juli 2024 @ 07:30:
[...]
Wel opvallend ook dat alle onderwijsvoorzieningen nu maximaal in gebruik zijn. De nieuwe scholen zijn daarom wel welkom, die prop je een stuk makkelijker ergens tussen dan de standaard scholen.
Ja scholen zitten idd binnen no time vol daar had ik voorheen veel meer last van om die vol te krijgen zeker high school kreeg weinig studenten.Aganim schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:20:
Gisteren weer even tijd en zin gehad om CS:2 te starten. Mijn stadje met 36.000 inwoners draaide rond de 20.000/h winst toen ik voor het laatst speelde. Was even schrikken, na laden van mijn spel was dat -100.000/h. Kennelijk duurde het even om te stabiliseren, na een aantal minuten sprongen bijna alle demands naar maximaal en schoot mijn cashflow ineens naar iets boven 100.000/h om rond dat punt te blijven. Ik dacht dat het spel moeilijker zou worden?![]()
Wel opvallend ook dat alle onderwijsvoorzieningen nu maximaal in gebruik zijn. De nieuwe scholen zijn daarom wel welkom, die prop je een stuk makkelijker ergens tussen dan de standaard scholen.
Ja maar we hoeven niet te doen alsof het normaal is, er is zoizo een onderliggend probleem waardoor er een redelijke pc nodig.Webgnome schreef op maandag 15 juli 2024 @ 07:43:
[...]
Vergeet niet dat CS:1 in de begin dagen ook zeer zwaar was. Dat is iets wat mensen makkelijk schijnen te vergeten. Dat CS:1 inmiddels 9 jaar oud is en het dus niet heel gek is dat huidige hardware er niet zo'n heel groot probleem mee heeft.
hier bedoel ik mee het eerste jaar CS2
De console versie is ook na een jaar nog steeds niet uitgebracht, dat wil zegen dat hun eigen visie ook niet tot voldoende behaald is.
Als het nou nog een heel mooi spel was, vooruit. Maar de graphics zijn nou niet echt al te best voor zo'n moderne game.Jeffrey1908 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:12:
[...]
Ja maar we hoeven niet te doen alsof het normaal is, er is zoizo een onderliggend probleem waardoor er een redelijke pc nodig.
Ja en nee, moet je eens in in first person rond lopen sommige dingen zijn belachelijk gedetailleerd en sommige dingen enorm afgeraffeld.Avalaxy schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:15:
[...]
Als het nou nog een heel mooi spel was, vooruit. Maar de graphics zijn nou niet echt al te best voor zo'n moderne game.
Een snoep automaat kan je gewoon inserts coin en alle cijfertjes lezen en de verpakkingen erin zijn bijna leesbaar maar in de sneeuw de ramen vrij van sneeuw maken dat dan weer niet, en zo zijn er legio voorbeelden, heel apart wat dan prioriteit heeft in mijn ogen. Maar alles weerspiegeld wel weer op de lak van de auto's best wel mooi eigenlijk maar moet dat als je een game speelt in birds eye....... achja wat kan ik ervan zegen. Misschien zijn de dingen die ik nu als onzinnig zie misschien helemaal niet zo belastbaar als ik verwacht.
Ja, klopt. Heb ik ook wel mede gedaan voor CS2.
Ik moet eerlijk zeggen, achteraf heb ik spijt van mijn AMD videokaart. Heb hem toen gekocht omdat hij op papier goed leek en één van de populairste kaarten was.Jeffrey1908 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:57:
Ziet er goed uit, alleen heb echt de ballen verstand van AMD GPUs dus wat dat betreft zegt het me niks. Is de vram te vergelijken met de vram van een nvidia kaart?
Het equivalent is een RTX 4070 ti die heeft 12 gb vram dat dat zoveel kan verschillen en toch gelijk op kan gaan vind ik wel echt intressant.
Toen ik geïnteresseerd raakte in pc gaming 2013/2015 denk ik werd me toen altijd afgeraden om een AMD GPU te kopen door coil whine problemen en moeilijk doen met drivers updates en zo is mijn voorkeur naar nvidia gegaan wat ik zelf erg gebruiksvriendelijk vond en altijd daarbij gebleven ben.
Maar waar vroeger iedereen intel en nvidia nam, ben ik nu wel over op een AMD cpu maar een AMD gpu kan me nog niet trekken maar ik zie wel steeds meer mensen die daar naar toe trekken.
Wat maakt het waar iemand voor kiest, iemand een leuk linkje waar dit beknopt uitgelegd word wat de verschillen zijn? Ikzelf weet alleen maar van nvidia de dlss 2,3 en de raytraycing wat ikzelf wel erg mooi vind maar waar loopt AMD mee weg. (Puur uit interesse)
Voor de rest heb ik ook 0,0 verstand van videokaarten.
In het begin heb ik ZOVEEL gezeik gehad met de videokaart die om de paar seconden tijdens het gamen er gewoon mee kapte en ik weer een melding kreeg dat er een fout in de drivers zat. Pas toen ik expliciet alleen de driver installeerde en niet de software erbij deed, ging het pas redelijk goed. Heb alsnog af en toe dingen die niet goed gaan hoor.
Ja, omdat ik zoveel gezeik had met de videokaart en de drivers daarvan heb ik uit wanhoop dingen uitgezet en op medium gezet. Ik kan binnenkort wel weer eens proberen wat dingen hoger te zetten, kijken wat er gebeurt.JDx schreef op maandag 15 juli 2024 @ 07:30:
[...]
Ik hoorde die verhalen rond medio 2015 en dat is dus gewoon nog steeds van toepassing.
En ik dacht nog misschien kijk ik onterecht altijd naar nvidia terwijl een gpu van AMD misschien wel net zo goed of misschien wel beter is.
En misschien heb jij gewoon pech maar het schrikt me wel erg af.
En idd door dat gezeik je settings naar achter gezet maar die kaart is niet voor niets populair geweest, ik zou zeggen ga hem is effe lekker testen nu die het wel aardig doet
[ Voor 21% gewijzigd door Jeffrey1908 op 15-07-2024 17:02 ]
CS2: 255,3 uur
80% van de tijd in CS2 is na de Economy patch.
Zal wel niet maar zo voelt het wel. Man wat een geweldige patch eindelijk. Ieder dag start ik het spel na maanden niet te hebben aangeraakt.
[ Voor 26% gewijzigd door nva_010_238 op 15-07-2024 15:51 ]
Exact hetzelfde gevoel en daarna die detailer patchnva_010_238 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:50:
CS1: 270,5 uur
CS2: 255,3 uur
80% van de tijd in CS2 is na de Economy patch.
Zal wel niet maar zo voelt het wel. Man wat een geweldige patch eindelijk. Ieder dag start ik het spel na maanden niet te hebben aangeraakt.
De game is dan ook in eerste instantie een simulatie game. Er gebeurd dus heel veel op de achtergrond en dan zijn de graphics echt van ondergeschikt belang. Dat zie je bij alle simulatie games zo ongeveerAvalaxy schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:15:
[...]
Als het nou nog een heel mooi spel was, vooruit. Maar de graphics zijn nou niet echt al te best voor zo'n moderne game.
We hoeven niet net te doen alsof dat normaal is, wat we wel moeten doen is kijken naar het verleden en zien dat het bij dit soort games ergens dus wel normaal is. Cities XL had bijvoorbeeld eenzelfde probleem en wat hebben Cities XL en Cities Skylines met elkaar gemeen?Jeffrey1908 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:12:
[...]
Ja maar we hoeven niet te doen alsof het normaal is, er is zoizo een onderliggend probleem waardoor er een redelijke pc nodig.
hier bedoel ik mee het eerste jaar CS2
De console versie is ook na een jaar nog steeds niet uitgebracht, dat wil zegen dat hun eigen visie ook niet tot voldoende behaald is.
CS1: 990 uur
Ik heb nog wat in te halen. Maar ik weet dat ik bij 1 ook pas na een hoop patches en beschikbare mods veel uren ben ga maken.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Je bent toch zeker wel met me eens dat de staat zoals die nu is niet geweldig is, het gaat de goede kant op maar dit is nog niet normaal?Webgnome schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:41:
We hoeven niet net te doen alsof dat normaal is, wat we wel moeten doen is kijken naar het verleden en zien dat het bij dit soort games ergens dus wel normaal is. Cities XL had bijvoorbeeld eenzelfde probleem en wat hebben Cities XL en Cities Skylines met elkaar gemeen?
En ik ben niet de enige want er zijn heel veel mensen die dit niet normaal vinden, en het spel links laten liggen, kijk maar eens als er een nieuwsbericht komt over uitstel van de console versie, en dan ben ik het spel nog aan het verdedigen tegen iedereen die (onredelijk) alles afkraakt over hoe die gereleased is.
Hun eigen visie was ook anders, de system requirements zijn ook tussentijds aangepast omdat er duidelijk problemen waren hadden ze toen transparant geweest dan waren er veel meer mensen content mee geweest.
Nee ik ben het vaak met je eens maar dit is niet zoals het is bedoeld, en dat mag best gezegd worden net zoals ik er de laatste tijd veel plezier aan heb.
En vergeet niet het heeft ongeveer al bijna een jaar geduurd om hier uiteindelijk te komen, en de meeste mensen beleven er pas plezier aan na de 2.0 economie patch.
[ Voor 14% gewijzigd door Jeffrey1908 op 15-07-2024 21:55 ]
Ontbrekende LOD modellen, wat een grote oorzaak was van de matige performance, is niet normaal 'bij dit soort spellen'. Dat is uiteindelijk gewoon slechte planning, het spel was simpelweg nog niet af.Webgnome schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:41:
We hoeven niet net te doen alsof dat normaal is, wat we wel moeten doen is kijken naar het verleden en zien dat het bij dit soort games ergens dus wel normaal is.
Idem voor ontbrekende animaties, als voorbeeld: de dam is me inmiddels echt een doorn in het oog, gewoon een statisch object wat verder niet 'leeft'. Geen stromend water, niets. Alleen een statisch blok beton, waar als klap op de vuurpijl nu ook ineens water langs lekt. Komt tussen de dam en het aansluitende landschap doorzetten, het loopt er zeker niet overheen. Dat breekt de immersie nogal en valt me gewoon enorm tegen.
Ik vind CS:2 zeker wel een verbetering tov deel 1 en een hoop pijnpunten zijn inmiddels weggewerkt. Maar er zijn nog steeds behoorlijk wat ruwe randjes en ik heb wel het gevoel dat dit spel uiteindelijk zeker anderhalf jaar te vroeg is uitgebracht.
[ Voor 4% gewijzigd door Aganim op 16-07-2024 08:51 ]
Maar ik merk dat ik totaal anders bouw dan iedereen hier. Ik wil elke millimeter gebruiken om iets neer te zetten.
Ben vooral benieuwd wat sommige hier van mijn stad maken
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Mijn hypothese is dat wanneer je een game saved en je sluit de game of nog tijdens dat de game aan het opslaan is dat het dan mis gaat.
Een andere hypothese die ik heb is dat de share waar de files op staan in Shadow soms niet helemaal lekker loopt waardoor je naar een oudere versie zit te kijken. Heb het gelukkig niet meer gehad en meestal een reboot van shadow los het op.
Mijn huidige stad heeft 27k inwoners en heb net mijn eerste metro gemaakt. Het aantal buslijnen begon weer te groeien ( ik wil zo min mogelijk voetgangers ) dus een metro leek al een logische optie. Vanavond of ergens deze week zal ik een screenshot maken.
Aan de linkerkant van mijn stad loopt de snelweg. Heb nu een tweede afslag gemaakt zodat daar het verkeer ook de snelweg op / af kan. En dat lijkt de traffic op dit moment aardig op te lossen.
Vanavond of ergens deze week maar eens screenshots maken
Ik heb gisteravond de savegame opnieuw gedownload na al mijn saves weggegooid te hebben, en de mod lijst nogmaals door te lopen.Goldia schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:00:
[...]
Oh dat zal het zijn! Ik heb heel veel gebouwen geplaatst met PloptheGrowables, zonder ze daadwerkelijk zonen. Dus als je die mod niet gebruikt, dan zullen al die gebouwen verdwijnen denk ik. Maar wat ik als zei, ik vind het eigenlijk wel lekker ruim opgezet zo
Nu heb ik inderdaad veel meer huizen, en andere gebouwen.
Verkeer is ook heel anders dan met 15000 inwoners (logisch
https://mods.paradoxplaza.com/mods/85349/Windows
Veel plezier
Wel grappig trouwens, ik had een extra 2baans brug aangelegd die dan gelijk aan het begin van het eiland naar links en rechts [onder de brug door] een alternatief boden. Wat doet het spel, het stuurt langzaam alles via die optie omdat alles op de brug richting station vast staat. Een half uur later staat dus die alternatieve route helemaal vast en gaat er niemand meer over de brug. Weer een half uur later is het over beide verspreid maar staat het dieper de stad in op meerdere plekken vast.
Foto's

Opzich heel realistisch toch.
Als je hier een alternatief bied voor de file van Amsterdam naar Den Haag en terug, zal die alternatieve route ook heel populair worden.
Pas als dat een aantal keren niet sneller blijkt gaan mensen weer de a4 pakken.
Waarna het zich uit levelt.
Klinkt mij dus realistisch in de oren.
Gaaf om te zien zeg! Volgens mij is dat inderdaad de enige oplossing op deze map; een tweede ingang maken vanaf een andere plek. Nadeel is alleen wel dat je daar best wel veel tiles voor moet kopen. Geen problemen gehad met de kosten daarvan? Thanks voor het delenLoneRanger schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:29:
@Goldia Ik heb e.e.a. geprobeerd maar de beste oplossing, eigenlijk de enige die echt effect heeft, is een extra in/uitgang naar de regio aan de kant van de woonwijk. Tevens een soort van ringweg die die snelweg voedt op diverse plekken. Eigenlijk heb je ook veel te weinig volume asfalt. Alles moet nu door het centrum van de stad en van buiten komt door een trechter binnen.
Wel grappig trouwens, ik had een extra 2baans brug aangelegd die dan gelijk aan het begin van het eiland naar links en rechts [onder de brug door] een alternatief boden. Wat doet het spel, het stuurt langzaam alles via die optie omdat alles op de brug richting station vast staat. Een half uur later staat dus die alternatieve route helemaal vast en gaat er niemand meer over de brug. Weer een half uur later is het over beide verspreid maar staat het dieper de stad in op meerdere plekken vast.
Foto's
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben ik niet met je eens, als de route die altijd vaststond ineens helemaal niet meer wordt gebruikt is niet realistisch. Ik snap het simulatie technisch wel wbt kosten. In jou voorbeeld zou niemand meer over de A4 gaan.
@Goldia Volgens mij kostte het 700K en 78K p/m. Ik heb niks aan de stad veranderd verder [behalve een brug en wat bredere straten] en je maakt voldoende winst om dat te verantwoorden.
Verder nog vergeten te vermelden dat je ontzettend veel voetgangers hebt op dat knooppunt ivm bus en trein stations. Het is heel erg zinvol om wat voetgangersbruggen aan te leggen en de zebra's weg te halen.
Ok dat is qua kosten wel te doen dan! Er is alleen zo weinig ruimte voor die voetgangersbruggen... hopelijk komt CO snel met trappen. Snap eigenlijk niet waarom dat niet in de basegame zit. Zou dat zo moeilijk te implementeren zijn? Hoe dan ook, je hebt zeker een punt met die voetgangers en dat zou ook wel veel vertraging op die kruising oplossen.LoneRanger schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:01:
[...]
Ben ik niet met je eens, als de route die altijd vaststond ineens helemaal niet meer wordt gebruikt is niet realistisch. Ik snap het simulatie technisch wel wbt kosten. In jou voorbeeld zou niemand meer over de A4 gaan.
@Goldia Volgens mij kostte het 700K en 78K p/m. Ik heb niks aan de stad veranderd verder [behalve een brug en wat bredere straten] en je maakt voldoende winst om dat te verantwoorden.
Verder nog vergeten te vermelden dat je ontzettend veel voetgangers hebt op dat knooppunt ivm bus en trein stations. Het is heel erg zinvol om wat voetgangersbruggen aan te leggen en de zebra's weg te halen.
Ja jij bedoeld idd dat die wegen zich uiteindelijk zullen gaan verdelen in een soort 50/50 verdeling, zag ik ook gebeuren met de A4 en A13 van Den Haag / Rotterdam dat is ook heel erg verdeeld sinds de opening van de A4 toen der tijd.FRANQ schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:45:
@LoneRanger
Opzich heel realistisch toch.
Als je hier een alternatief bied voor de file van Amsterdam naar Den Haag en terug, zal die alternatieve route ook heel populair worden.
Pas als dat een aantal keren niet sneller blijkt gaan mensen weer de a4 pakken.
Waarna het zich uit levelt.
Klinkt mij dus realistisch in de oren.
Leuk om te zien zeg! Ook jij bouwt de stad lekker ruim op, veel asfalt en veel openbaar vervoer ook. Je hebt trouwens heel veel bus/metro/tram/schip/vliegtuig lijnen die ondermaats presteren (< 10% usage). Die zou ik gewoon delete, want dat kost alleen maar geld.Desutoroiya schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:00:
Voor diegene die een kijkje willen nemen:
https://mods.paradoxplaza.com/mods/85349/Windows
Veel plezier
Ook leuk om te zien dat je alle industrie op een plek hebt gezet en toch geen verkeersinfarct hebt. Dat komt denk door de vele wegen die je hebt, met veel op en afritten. Knap gedaan. Je hebt trouwens wel +20% werkeloosheid, dat is een beetje hoog.
Voor de rest zou ik niet zo goed weten wat ik zou veranderen... ziet er goed uit
Ps: je zou ook nog iets meer eigen productie van graan en wortels kunnen faciliteren. Daar heb je een behoorlijk groot tekort op. Dan hoeft er minder geimporteerd te worden en maken je commercials meer winst.
[ Voor 16% gewijzigd door Goldia op 16-07-2024 22:02 ]
Grappig om te zien dat jij vind dat de stad ruim is opgezet.Goldia schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:12:
[...]
Leuk om te zien zeg! Ook jij bouwt de stad lekker ruim op, veel asfalt en veel openbaar vervoer ook. Je hebt trouwens heel veel bus/metro/tram/schip/vliegtuig lijnen die ondermaats presteren (< 10% usage). Die zou ik gewoon delete, want dat kost alleen maar geld.
Ook leuk om te zien dat je alle industrie op een plek hebt gezet en toch geen verkeersinfarct hebt. Dat komt denk door de vele wegen die je hebt, met veel op en afritten. Knap gedaan. Je hebt trouwens wel +20% werkeloosheid, dat is een beetje hoog.
Voor de rest zou ik niet zo goed weten wat ik zou veranderen... ziet er goed uit
Ps: je zou ook nog iets meer eigen productie van graan en wortels kunnen faciliteren. Daar heb je een behoorlijk groot tekort op. Dan hoeft er minder geimporteerd te worden en maken je commercials meer winst.
Qua management moet ik inderdaad nog een slag maken. Vooral het openbaar vervoer moet ik maar eens onder de knie krijgen. Heb gewoon lijnen aangelegd, maar vind het altijd lastig om te zien waar nou demand nodig is qua openbaar vervoer.
Wat betreft het openbaar vervoer is daar in het CS:1 topic ook een heet hangijzer geweest. Ik kan mij nog herinneren dat er op een bepaald moment gezegd was dat er elke 200 ~ 300 meter een bushalte kon staan (dat lijkt in het echt namelijk de norm te zijn??). Wat ik probeer te doen wat dit betreft is kijken waar cims heen gaan. Als er veel mensen op een bepaald punt de weg oversteken dan betekent dat dus dat er OV geintroduceerd kan worden. Zoals gezegd ook letten op het gebruik. Ik controleer op bepaalde tijdstippen altijd even het aantal mensen bij en ov-halte en wanneer die onder de maat is dan verwijder ik deze. Want blijkbaar niet nodig.
Verder is het natuurlijk ook vrij logisch nadenken. Als je een woonwijk hebt en 500 meter verder op heb je een winkel dan is het logisch dat cims daar ook heen willen.
Dit brengt mij op een idee. Is er eigenlijk een mogelijkheid tot inzicht in het gebruik van bushaltes/ov haltes? Je kan volgens mij alleen zien hoeveel mensen er staan te wachten maar verder geen historische data
Dit buurtje ziet er heel realistisch uit, mooi gedaan!Patroclos schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:57:
Beetje lastig begin met deze stad, maar ik geraak vertrokken, voor mijn doen toch.
[Afbeelding]
Heb wel een paar screenshots:Webgnome schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:18:
@Desutoroiya zou je een paar screenshots willen plaatsen? Ik ben een beetje lui en heb geen zin om een mod / save te installeren met misschien mods die ik niet heb etc.
:strip_exif()/f/image/xzCegSaryDNQSyhDEnZYjsUh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6vSWExwsTyoGuDl8aiBvu3a9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iWjgoo0tlKld7GfowUSniQ7J.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/pAXoeSixdTkX0EtLCHwvvQOO.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben toch voor de makkelijke oplossing gegaan
[ Voor 4% gewijzigd door Goldia op 19-07-2024 15:11 ]
Je kan natuurlijk wel bij een bushalte met meerder lijnen switchen tussen de lijnen en dan in de lijnen overzicht kjiken welke halte het is, er over hoveren en etc maar het zou zo fijn zijn als dat gewoon in het algemen info schermpje van het station zou staan
[ Voor 29% gewijzigd door Webgnome op 19-07-2024 16:54 ]
Hier komt ie : Ik zit vast. Ik heb momenteel alleen commercial demand, hiervoor gepaard met veel office demand. Dit ging weg met veel kantoren bouwen, maar dadelijk heb ik alleen nog maar kantoor en commercial. Wat doe ik fout?
Ik kom sowieso uneducated en highly educated workers te kort, terwijl ik voor de highly educated workers toch echt genoeg scholen heb staan. De uneducated lijken niet te komen na mijn belasting verlaging.
Omdat ik geen demand heb voor nieuwe huizen is het aantrekken voor nieuwe inwoners ook geen optie. Het hele probleem lijkt te zijn ontstaan nadat ik een paar High Res zones had aangelegd.
:fill(white):strip_exif()/f/image/uLAXhbg5C4gwxBEWcTikNwsy.png?f=user_large)
/f/image/xZ6iKiWMScCldQM6cC2T3GBi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UuGR3LIvUBXezUl4GCnUR00F.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6DJUuESDj64D0Fo5aVGLOUde.png?f=fotoalbum_large)
Kan je je save even delen, kijk ik even met je meebojaaper schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:03:
Ik ben sinds de Economy patch het spel pas echt gaan spelen, dus de volgende vraag is vast een noob vraag.
Hier komt ie : Ik zit vast. Ik heb momenteel alleen commercial demand, hiervoor gepaard met veel office demand. Dit ging weg met veel kantoren bouwen, maar dadelijk heb ik alleen nog maar kantoor en commercial. Wat doe ik fout?
Ik kom sowieso uneducated en highly educated workers te kort, terwijl ik voor de highly educated workers toch echt genoeg scholen heb staan. De uneducated lijken niet te komen na mijn belasting verlaging.
Omdat ik geen demand heb voor nieuwe huizen is het aantrekken voor nieuwe inwoners ook geen optie. Het hele probleem lijkt te zijn ontstaan nadat ik een paar High Res zones had aangelegd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat dat nog niet in de base game zit. Heb je al gekeken of er een mod voor is? Ik weet het nietWebgnome schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:53:
Vraagje, weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om meer inzicht te krijgen in openbaar vervoer? Ik heb nu een aantal bus/metro stations met veel passengers maar ook een boel lijnen. Ik zou heel graag willen weten op een makkelijke manier hoeveel personen er staan te wachten per lijn en niet het totale aantal.
Je kan natuurlijk wel bij een bushalte met meerder lijnen switchen tussen de lijnen en dan in de lijnen overzicht kjiken welke halte het is, er over hoveren en etc maar het zou zo fijn zijn als dat gewoon in het algemen info schermpje van het station zou staan
Helaas niet, ik speel via Geforce Now.Goldia schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:07:
[...]
Kan je je save even delen, kijk ik even met je mee
Klopt het zit niet in de base-game. Er is wel een mod voor extra public transport info maar die werkt niet bij mij (of ik snap m niet dat kan ookGoldia schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:09:
[...]
Ik denk dat dat nog niet in de base game zit. Heb je al gekeken of er een mod voor is? Ik weet het niet
Ben nog wel veel aan het proberen en ontdekken. Het werkt toch allemaal net ff iets anders dan CS1. Hier even snel wat screenshots. Maar ik weet wat ik mooi kan doen de komende vakantieperiode
:strip_exif()/f/image/N7HeyinMyOjlxt4X9ECpz3Gm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cir9yHu7WbfCrLOlLUqjoDVW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SUmjvG5WCOglCBdndwemBWVX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zJdm37HFEJc3do7uqwqnaDeZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/17xIsMmde9aqn3WTg5JVJRru.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wt6i1dKD9IKpJhsfxVqZde3W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1LrixZGXdqM6uRmfnNcY8aMq.jpg?f=fotoalbum_large)
Oke ik ben gewoon te ongeduldig. Rustig aan meer bouwen en zorgen dat de banen goed verdeelt zijn en weer vol op demand. Nu bezig met mijn het verkeer. Ik merkte dat er erg veel taxi's de stad in en uit reden dus heb een spoorlijn naar alle buitensteden aangelegd.bojaaper schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:03:
Ik ben sinds de Economy patch het spel pas echt gaan spelen, dus de volgende vraag is vast een noob vraag.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu moet ik aan een goede busverbinding naar het station beginnen. Goede tips?
Gaaf, dank voor het delen! Lekker ruim opgezet ook weer. Speel alles unlocked/unlimited money? Die industriewijk ligt trouwens wel heel dicht bij de inwoners. Krijg je wel gezeik mee denk ik?Aardappelbakker schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:51:
Ik zit er weer helemaal in. Heb het spel bij release gekocht, maar toen pakte het me niet. Vorige week weer eens opgestart en yep... daar gaat de vrije tijd![]()
Ben nog wel veel aan het proberen en ontdekken. Het werkt toch allemaal net ff iets anders dan CS1. Hier even snel wat screenshots. Maar ik weet wat ik mooi kan doen de komende vakantieperiode![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, het is wel duidelijk dat de laatste 2 patches iets teweeg hebben gebracht, zowel hier meer animo als meer content op youtube.LoneRanger schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:37:
Moet zeggen dat het wel gaaf is te constateren dat er steeds meer plaatjes te bewonderen zijn.
't is niet alleen road!
YouTube: Road Builder Mod C:S II - Sneak Peek
Op de Discord modding pagina van CS2 staat het volgende:
"
You will finally be able to make roads, in real time, using a Street-mix style interface
In collaboration with @Trejak and @Bad Peanut :csHeart:
Edit anything: The mod will allow you to edit and create new networks; including roads, highways, gravel roads, pedestrian roads, track networks, and pedestrian paths.
Roads are included in your save-game: no need to worry about external files, roads are loaded from your save-game to guarantee that they won't break in the future. Share your save-game with anyone and they will be able to load it normally without having to import all your custom networks.
Real-time generation: networks are generated when you load into your save-game and are not saved as prefabs. Allowing for updates to the mod to improve/fix any issues with the networks without you having to go over each road manually.
Share your custom roads: while roads are included in your save-game, they are also saved as files that you can share online so others can use them too.
Custom networks support: road builder is made with future asset editor networks in mind. This means that once creators will be able to create new networks for C:S II, they will also be able to create "lanes" to be used in Road Builder, giving you access to infinite customisation options by mixing and matching lanes from the workshop.
Road Builder will go into public alpha mid-august, but in the meantime enjoy
"
[ Voor 91% gewijzigd door Mol_1248163264 op 21-07-2024 15:49 ]
Ik ben ook weer begonnen na afgelopen patches, ik merk wel dat ik meer moeite heb om de stad goed in te delen tov deel 1. Voornamelijk door de verschillende type zones. Ben nu bezig met een stad die ik gebruik om er weer in te komen, en dan later een nieuwe stad wat meer ‘voor het echie’LoneRanger schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:37:
Moet zeggen dat het wel gaaf is te constateren dat er steeds meer plaatjes te bewonderen zijn.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
die staat toch 1 post boven je?Mol_1248163264 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:24:
Die nieuwe mod 'Road Builder' Is half augustus beschikbaar. Het zal een gamechanger zijn.
YouTube: Road Builder Mod C:S II - Sneak Peek
Pics or it didn't happenPB-powell schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:18:
[...]
Ik ben ook weer begonnen na afgelopen patches, ik merk wel dat ik meer moeite heb om de stad goed in te delen tov deel 1. Voornamelijk door de verschillende type zones. Ben nu bezig met een stad die ik gebruik om er weer in te komen, en dan later een nieuwe stad wat meer ‘voor het echie’
Zal vanavond eens wat plaatjes schieten
Ja maar er staat nog niet bij dat deze mod pas half augustus beschikbaar is. Dus we moeten nog even geduld hebben.
Thanks! Ik heb wel alles unlocked, maar niet unlimited money. Moet toch een beetje de uitdaging erin houden. Maar het is relatief eenvoudig om uiteindelijk in de plus te raken, althans op dit moment.Goldia schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:47:
[...]
Gaaf, dank voor het delen! Lekker ruim opgezet ook weer. Speel alles unlocked/unlimited money? Die industriewijk ligt trouwens wel heel dicht bij de inwoners. Krijg je wel gezeik mee denk ik?
En de industrie heb ik inderdaad niet handig geplaatst. Ook de windrichting is slecht... Daar kwam ik helaas te laat achter, dus ik ga vooral ondervinden hoeveel gezeik het gaat opleveren
Lekker begin van je stad. Voldoende ruim opgezet en lekker veel bomen! Ziet er goed uitPB-powell schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:59:
[...]
Zoals gezegd niet mijn beste werk, maar het voldoet als een functionerende stad
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Goldia op 21-07-2024 21:26 ]
Zo ver ben ik nog lang niet, ik breid ook best langzaam uit. Momenteel zit ik op 20k inwoners met behoorlijk positieve cash flow, maar met het plaatsten van de grotere/duurdere gebouwen moet ik soms toch nog wachten voor ik al het geld heb.Goldia schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:25:
[...]
Lekker begin van je stad. Voldoende ruim opgezet en lekker veel bomen! Ziet er goed uitJe zou links van je industrie een haven kunnen maken met industrie.
Vanavond dus nog wat gedaan:
/f/image/xOnU8rQKOD4diEKS3g97EnYK.png?f=fotoalbum_large)
Bedoelde niet direct de ingame haven, maar een zelfgemaakte haven met verschillende kademuren. Heb je een mod voor nodig om het een beetje makkelijk aan te kunnen leggen. Weet niet of je met mods speelt?PB-powell schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:32:
[...]
Zo ver ben ik nog lang niet, ik breid ook best langzaam uit. Momenteel zit ik op 20k inwoners met behoorlijk positieve cash flow, maar met het plaatsten van de grotere/duurdere gebouwen moet ik soms toch nog wachten voor ik al het geld heb.
Vanavond dus nog wat gedaan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah ja heb een paar mods, maar wil nog niet direct all out gaan daarmee.Goldia schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:44:
[...]
Bedoelde niet direct de ingame haven, maar een zelfgemaakte haven met verschillende kademuren. Heb je een mod voor nodig om het een beetje makkelijk aan te kunnen leggen. Weet niet of je met mods speelt?
Op zich is die haven geen slecht idee, wel iets voor de langere termijn. Ik heb nu pas voor het eerst alle niveaus van de zones gehaald, komende tijd daarmee experimenteren. Gelukkig heb ik de komende twee weken vakantie, dus kan wat extra uurtjes pakken
Lekker, en inderdaad gewoon veel plezier hebben met bouwen en hoe jij het wil. Je zal al wel gemerkt hebben dat de tijd voorbij vliegt als je lekker aan het bouwen bent. Kan zomaar ineens 1.00 nachts zijn. Het deed mij wel een beetje denken aan 'one more turn' verslaving die ik vroeger had met de CivilizationPB-powell schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:08:
[...]
Ah ja heb een paar mods, maar wil nog niet direct all out gaan daarmee.
Op zich is die haven geen slecht idee, wel iets voor de langere termijn. Ik heb nu pas voor het eerst alle niveaus van de zones gehaald, komende tijd daarmee experimenteren. Gelukkig heb ik de komende twee weken vakantie, dus kan wat extra uurtjes pakken
Zeker als je na een lange werkdag nog (eventjes was wil proberen)
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
is daar ook eem mod voor om de klueren te wijzigen?
BVD
Ik kan er naast zitten.
https://mods.paradoxplaza.com/mods/84638/WindowsRob0860 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:46:
Mooie video, maar die kleuren? Dat zijn hele andere kleuren, ik heb alleen maar van die donkere kleuren voor de gebouwen?
is daar ook eem mod voor om de klueren te wijzigen?
BVD
Iedere kleur die je maar wil voor assets
[ Voor 6% gewijzigd door Goldia op 22-07-2024 16:51 ]
Ziet er mooi uit! Het is echt die variëteit in landbouw die mist in de base game. Alle akkers zien er hetzelfde uit en dat in elk seizoen. Hoop dat ze dat nog echt gaan oplossen samen met de sneeuw. Seizoenen waren zo'n groot deel van de game (volgens de marketing) maar spelen echt geen rol, niet visueel en niet in de gameplay.Goldia schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 00:41:
[Afbeelding]
Veel te lang mee bezig geweest... en toen was het alweer 00.41 uur
[ Voor 3% gewijzigd door bojaaper op 23-07-2024 20:26 ]
Een paar dagen verder en mijn stad is al aardig gegroeid en er is aan de andere kant van de map een dorpje bijgekomen.Aardappelbakker schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:51:
Ik zit er weer helemaal in. Heb het spel bij release gekocht, maar toen pakte het me niet. Vorige week weer eens opgestart en yep... daar gaat de vrije tijd![]()
Ben nog wel veel aan het proberen en ontdekken. Het werkt toch allemaal net ff iets anders dan CS1. Hier even snel wat screenshots. Maar ik weet wat ik mooi kan doen de komende vakantieperiode![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben inmiddels begonnen aan een centrum te bouwen met hoogbouw en een universiteit. Het OV heeft ook een upgrade gekregen. Waar er eerder alleen bussen waren, zijn er nu treinstations tussen de stad, uni en het dorpje.
Het verdienen van geld gaat overigens best goed moet ik zeggen, alleen het vliegt er ook weer hard uit. Ik zit op zo'n punt dat je van de kleine brandweerkazernes en doktersposten ook wilt schalen naar grotere varianten, maar die zijn écht kneiter duur. Nog even geduld dus
Verder moet ik zeggen dat ik het aanleggen van wegen best wel fijn vindt en veeeul beter dan CS1. Het lukt me nu zelfs om eigen op en afritten te maken op snelwegen die er ook nog eens aardig uitzien
En wat ik ook leuk vindt, is dat er echt verschil zit in de demand ten opzichte van CS1. Er is veel meer low residential nodig en het duurt even voordat er ook om high residential wordt gevraagd.
Hieronder weer een aantal screenshots, zowel van boven als van wat details.
Jup, ik vermaak me wel
:strip_exif()/f/image/PPSNYpjvuXkq5nQ1qk3d1zdM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BOBO3qO6L9XQ9SGRMwKfb513.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QO6lXh0OXPhSSrEwcOCaAy1o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9GvqWnvNHreRK5fb0AootMGT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X0Cq5OP1f0005CeQA2GzeenV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QhvQhGRg8MuTVftPEWR47pim.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YW9NoD8mQ8fGgI39Kd86Np6H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3X88Z7qhlBdZ68TdQLYGHOrY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xBPwEazifQgowaNp8itDAPEN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GsHEra26k4fnzMipGSU7gmtr.jpg?f=fotoalbum_large)
Gebruiken jullie 1 gebouw voor het grote veld of meedere kleine?
Meerdere kleinere velden, geeft een mooie en realistische uitstraling. Voor de opbrengst maakt het niet uit.samlans schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:36:
Hoe bouwen jullie de industrie zoals voedsel en olie?
Gebruiken jullie 1 gebouw voor het grote veld of meedere kleine?
Ik ben zoals jullie kunnen zien nog lang niet klaar met dit gebied, wat maar goed is, want de gebiedsuitbreidingen zijn erg duur! Ik kijk er nu al naar uit om hier straks een hele hoop OV aan toe te voegen retrospectief
/f/image/fDCR2PVrMRPBlwV839xU4pfJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fmrWgTCkL0lPLi8UF0aVxPvo.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 93% gewijzigd door Goldia op 25-07-2024 22:29 ]
Heeeeel gaaf hoor, ziet er realistisch uit!lllustrious schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:46:
Na de patch vermaak ik me eindelijk ook met dit spel, maar zonder de populaire mods zou ik er nooit zo van genieten als ik nu doe. Ik probeer een beetje europese invloeden toe te voegen wat met de mods gelukkig wel aardig lukt. De boerdereijen probeer ik echt af te wisselen met stukken gras, dat maakt het naar mijn inzien een stuk prettiger om naar te kijken!
Ik ben zoals jullie kunnen zien nog lang niet klaar met dit gebied, wat maar goed is, want de gebiedsuitbreidingen zijn erg duur! Ik kijk er nu al naar uit om hier straks een hele hoop OV aan toe te voegen retrospectief![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind je het erg om je save te sharen? Heb wat inspiratie nodig
Ik vind 't wel leuk om te zien hoeveel verschil er zit in het inzicht, in mijn inzicht is het logisch om een map zo in te richten en dan zie ik iemand in dezelfde map die het wer echt totaal anders voor zich ziet, en het dan eigenlijk ook wel logisch lijkt.lllustrious schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:46:
Na de patch vermaak ik me eindelijk ook met dit spel, maar zonder de populaire mods zou ik er nooit zo van genieten als ik nu doe. Ik probeer een beetje europese invloeden toe te voegen wat met de mods gelukkig wel aardig lukt. De boerdereijen probeer ik echt af te wisselen met stukken gras, dat maakt het naar mijn inzien een stuk prettiger om naar te kijken!
Ik ben zoals jullie kunnen zien nog lang niet klaar met dit gebied, wat maar goed is, want de gebiedsuitbreidingen zijn erg duur! Ik kijk er nu al naar uit om hier straks een hele hoop OV aan toe te voegen retrospectief![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Creativiteit is wel een dingetje op zijn tijd hoor, soms weet je gewoon eventjes niet meer hoe je wil uitbreiden, hebben jullie dat ook wel eens, dat je grootse plannen heb in je hoofd wist je precies wat je ging doen en ineens is het weg, je doet het anders dan voorheen gedacht, en je weet niet meer hoe je verder wil.
/f/image/h2U7I9uTuDY7s2aCpZVoI6kP.png?f=fotoalbum_large)
Dit is best een mooie manier om die lelijke zijmuren af te dekken
[ Voor 22% gewijzigd door Goldia op 26-07-2024 17:33 ]
Ja wel leuk, maar als je dat voor elk huisje in je stad moet doen, ben je in 2025 nog bezigGoldia schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:32:
[Afbeelding]
Dit is best een mooie manier om die lelijke zijmuren af te dekken
Zou leuk zijn als er voor rijhuizen ook hoek-assets komen.
en dan muren vol lelijke graffityFlying Hawkic schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:04:
[...]
Ja wel leuk, maar als je dat voor elk huisje in je stad moet doen, ben je in 2025 nog bezig![]()
Zou leuk zijn als er voor rijhuizen ook hoek-assets komen.
Ja als ik mij niet vergis kreeg je bij Sim City graffiti als je last had van veel criminaliteit.
Dat is ook één van de punten die ik in de feedback survey heb laten weten: momenteel ben je te afhankelijk van info views om te zien hoe je stad eraan toe is. Als je veel criminaliteit hebt, moet je dat visueel kunnen zien in je stad, bv. door graffiti. Of als je een arme buurt hebt, moet dat aan de huizen te zien zijn (gras niet gemaaid, kapotte ramen,...) Omgekeerd, in een rijke buurt is alles netjes, mooie huizen met mooie tuinen. Als je weinig budget voor wegenonderhoud hebt, moet je putten en barsten in de weg zien. Zo'n details mis ik nog (naast vele andere zaken, maar het visuele karakter ontbreekt momenteel volledig).
/f/image/QvGnuzajMUJYVH16jhz2sY2O.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mlm2PRfv9p8MGBk9bsu21KYy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4JCB62v3mXjzaLpkqTTThgtF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4DURxNmP0OO3zRmVyveqBS7q.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mjN1KTDzno8NJwC94o4Bpf8k.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5h31o9X0g4ONafp7D88V0fG2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/j3KfJpLR8DRGVpjNKfnG05V3.png?f=fotoalbum_large)