Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:06:
[...]

Ik weet het hahaha, ik heb nu ook plopthegrowables die je vanmiddag adviseerde, maar ik heb een andere reden waarom ik zo min mogelijk mods wil gebruiken.

Bij Cities Skylines 1 had ik te vaak dat als er een update was, je mods niet meer werkten. Bij elke DLC was het weer feest, en dan had je nog de modders (met alle respect daarvoor) die sommige projecten waar je zo aan gewend was geen update meer gaven en dus onbruikbaar werden.

Ze doen het vrijwillig en dat heel prettig maar niet meer als je ervan afhankelijk word en ik vind het heel zonde om daar dan weer vanaf te moeten zien helaas.

En nu de ontwikkelaar nog het een en ander recht heeft te zetten en ze zegen te luisteren naar onze feedback hoop ik toch wel dat ze zulke life of quality opties zoals prop line tool bijvoorbeeld in te bakken.

En ik ben niet negatief meer ik vind dat ze goed werk hebben geleverd na een stroeve start zeker na die betaalde dlc heb ik een positieve kanteling gezien waar ik nu erg tevreden over ben en zeker vertrouwen heb hoe ze het nu allemaal aanpakken, zoals pas een patch pushen als die echt pas klaar is en de laatste update met free content erg fijn.

Maar kortom dat is de reden waarom ik vind dat er sommige dingen in de standaard game thuis horen. En mods zijn fijn maar horen in mijn ogen een extraatje te zijn, en ja die extras kunnen soms extreem fijn zijn. (Zeker als ze goed bijgehouden worden)
Ja eens en snap ik. Verschil met CS1 is misschien wel dat CO nu ook samenwerkt met sommige "grote modders". Bijvoorbeeld bij Economy 2.0 waren de grootste mods heel snel geüpdatet omdat er al vooroverleg met deze modders was geweest die de update al eerder konden testen. Als je dus alleen de meest populaire mods gebruikt, zou het mee kunnen vallen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-10 08:18
Goldia schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:58:
[...]

Ja eens en snap ik. Verschil met CS1 is misschien wel dat CO nu ook samenwerkt met sommige "grote modders". Bijvoorbeeld bij Economy 2.0 waren de grootste mods heel snel geüpdatet omdat er al vooroverleg met deze modders was geweest die de update al eerder konden testen. Als je dus alleen de meest populaire mods gebruikt, zou het mee kunnen vallen
Ja ik gebruik idd het liefst de meeste top 10ish mods die vrij bovenaan staan.

Ja ik heb ook zeker het idee dat het tussen CO en de bekende modders wel een goede communicatie hebben maar het feit blijft dat ze het op vrijwillige basis doen.

Dat is het struikel blok voor mij als een belangrijke mod niet meer ondersteund word om welke reden dan ook, interesse,privé,geen voldoening meer dan mis je iets en wat je zelf zegt. Als je eenmaal mods gebruikt kan je niet meer zonder.

Maar ik snap je heel goed hoor de modders (kunnen) je echt een hele goede ervaring geven met de game 1000% mee eens en ik gebruik ze ook gewoon (minimaal) met dat ondersteuning probleem in het achterhoofd. Maar ik kijk uit naar wat de mod community nog allemaal gaat (verbeteren/toevoegen)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-10 15:35
Zojuist een nieuwe stad begonnen en eerlijk gezegd voelt het spel een stuk beter aan. Het is ook lastiger om geld te verdienen en elk Dubbeltje moet een paar keer worden omgedraaid voordat we grote aankopen gaan doen. Zojuist wat tiles bijgekocht zodat ik een paar windmolens kan neerzetten want de stroomrekening van de buren werd wel heel erg hoog. (80.000) 😅 Is een familielid overleden? Jammer dan, het huis gaat tegen de vlakte want een begraafplaats kost teveel geld. 😁 Je merkt dat je de stad nu veel meer aan het managen bent i.p.v. onzinnig bijbouwen.

Om de kosten van de tiles een beetje te drukken gebruik ik de '529 tiles' mod en heb ik de onderhoudskosten op 50% gezet zodat deze kosten niet de pan uit rijzen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mol_1248163264 op 06-07-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En toen, toen waren we mijn save-games weg..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, als ik dat wist. Nou ja mooie gelegenheid om eens opnieuw te beginnen. Wat mij wel opgevallen is, is dat de laatste savegame waar ik aan gewerkt had 16kb is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:20
Zijn er meer mensen met het probleem dat hij constant vastloopt sinds de laatste update? Ik had een stad met 95k mensen die voor een paar seconde vastloopt als ik een andere tool aanklik. Bijvoorbeeld een andere weg om te bouwen of de bulldozer. Ik ben een nieuwe stad begonnen en ook daar heb ik het probleem.

Ik speel met een Ryzen 3900 en 3090 dus verwacht niet dat dat het probleem is, ook settings lager maakt geen verschil helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:25:
Ja, als ik dat wist. Nou ja mooie gelegenheid om eens opnieuw te beginnen. Wat mij wel opgevallen is, is dat de laatste savegame waar ik aan gewerkt had 16kb is.
Wel een beetje vreemd... savegames die zo maar verdwijnen. Wordt er een beetje angstig van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot nu toe is de nieuwe savegame nog levend. We gaan het zien. Hopelijk is deze wel levensvatbaar

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jochem1995 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:42:
Zijn er meer mensen met het probleem dat hij constant vastloopt sinds de laatste update? Ik had een stad met 95k mensen die voor een paar seconde vastloopt als ik een andere tool aanklik. Bijvoorbeeld een andere weg om te bouwen of de bulldozer. Ik ben een nieuwe stad begonnen en ook daar heb ik het probleem.

Ik speel met een Ryzen 3900 en 3090 dus verwacht niet dat dat het probleem is, ook settings lager maakt geen verschil helaas.
Mods?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 7 juli 2024 @ 07:01:
En toen, toen waren we mijn save-games weg..
Dit al geprobeerd?
Just ran into this as well, but I was able to find my missing save file by going to C:\Program Files (x86)\Steam\userdata\80152231\949230

I was then able to copy the city's *.♥♥♥ and *.♥♥♥.cid files into the savegame location here and continue playing: C:\Users[username]\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\Saves\76561198040417959

(NOTE: Those numbers are probably different on your computer? But you navigate to one of the upper files like \userdata\ and search "*.♥♥♥" you should be able to find the save file fairly easily; if it's there!)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:46
Ik ben opnieuw begonnen met een stad, maar is het niet raar dat je eignelijk alles moet vrijspelen? dan is het plannen van de stad toch veel lastiger? Of spelen jullie met optie dat alles open is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:38:
Ik ben opnieuw begonnen met een stad, maar is het niet raar dat je eignelijk alles moet vrijspelen? dan is het plannen van de stad toch veel lastiger? Of spelen jullie met optie dat alles open is?
Gewoon alles langzaam opbouwen. Zorg eerst voor een inkomen, dan verbeter je stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
TweakerVincent schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:38:
Mwa sommige dingen zou ik eerder willen vrij spelen maar het geeft wel een iets wat logischer verloop van wat je bouwt, ik hou daar wel van, heb liever pas een kern energie centrale als ik een hele grote stad heb en er het geld voor maar je kan natuurlijk ook kiezen voor unlock everything dan kan je wel gelijk alles gebruiken vanaf de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als je het spel speelt als spel, is met geld leuker. Als je alleen van het bouwen houdt doe je unlock all en kun je lekker bouwen. Ik speelde met CS1 allebei, maar voornamelijk unlock all. CS2 heb ik helaas niet zoveel aangeraakt (interesse verloren).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
pwillemske schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:30:
Als je het spel speelt als spel, is met geld leuker. Als je alleen van het bouwen houdt doe je unlock all en kun je lekker bouwen. Ik speelde met CS1 allebei, maar voornamelijk unlock all. CS2 heb ik helaas niet zoveel aangeraakt (interesse verloren).
CS1 heb ik altijd unlock all gespeeld, maar met CS2 1 keer om alle assets even te bekijken en een beetje beeld krijgen wat de verhoudingen zijn maar daarnaast alleen maar in de (normale) mode gewoon lekker rustig bouwen proberen winst te maken en dan dan weer gestaagd verder bouwen en problemen oplossen, heerlijk om te doen. zeker na de laatste 2 patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-10 15:58
Jochem1995 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:42:

Bij twee steden die ik heb overgezet naar economy 2.0 gaat alles vlot (voor zover een stad met 360k inwoners vlot draait), maar ik wou mijn eerste stad ook eens fixen, en daar heb ik ook zoiets (en die zat op 220k inwoners) (die stad heeft wel catastrofaal verkeer, heb ik gemerkt, misschien daarmee?)

Intussen ook eens mijn meer recentere stad nog eens bekeken, en daar gaat het plots ook met horten en stoten. Bizar.

[ Voor 6% gewijzigd door Patroclos op 08-07-2024 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_4fvNfaymKBFlqfhF8se8l843g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aakhLAbvXRtOhoxsCilt57Ly.png?f=fotoalbum_large

Overzicht van mijn stad. Ongeveer 35k inwoners. Grote verkeersproblemen inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Goldia schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:44:
[Afbeelding]

Overzicht van mijn stad. Ongeveer 35k inwoners. Grote verkeersproblemen inmiddels :)
Is dat Barrier Island?

Ziet er wel leuk organisch uit, ja ik ondervind soms ook wel aardig problemen met verkeer waar ik niet altijd even makkelijk een oplossing voor kan vinden.
Soms schreeuwt het gewoon om een snelweg midden door me stad de smijten maar dat voelt zo on Europees aan dus dat gaat hem niet worden, dus blijf maar wat aan modderen tot ik wel tot een passende oplossing kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja klopt is Barrier Island! Zit heeel veel detail werk in, maar als ik het zo van boven eens bekijk zit er lekker weinig logica in qua opbouw, vandaar ook die verkeersproblemen denk ik. Snelweg doorheen rossen zou heel veel detaillering slopen :(

[ Voor 115% gewijzigd door Goldia op 08-07-2024 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Goldia schreef op maandag 8 juli 2024 @ 00:01:
Ja klopt is Barrier Island! Zit heeel veel detail werk in, maar als ik het zo van boven eens bekijk zit er lekker weinig logica in qua opbouw, vandaar ook die verkeersproblemen denk ik. Snelweg doorheen rossen zou heel veel detaillering slopen :(
Nee precies en past ook niet zoals ik je screenshot zie, misschien een soort cheat snelweg in de vorm van een tunnel? Een soort shortcut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-10 15:40
[Afbeelding]

ziet er wel vet uit
vindt jammer dat we geen draw brigd hebben, maar denk moet hoeveel boten er zoms komen dat de bruggen vaker opstaan dan dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
merk alleen dat mensen weer niet kunnen rijden, |:(

maak een 4 wegen breden snel weg met 1 afrit naar een ingang van me stadt, gaan ze van alle banen die afslag proberen te nemen

Tijd om van 3 ingangen naar me stadt naar 6 te gaan want dit werkt niet lekker

Acties:
  • +2 Henk 'm!
offtopic:
me => mijn

Dat is inderdaad een probleempje. In het echte leven doen mensen dit volgens mij iets genuanceerder. Ik zou eens kunnen kijken of dat je eerder de banen kan scheiden. Iets met 5 baans en dan de middelste baan scheiden vn de rest

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-10 17:02
Webgnome schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:39:

Iets met 5 baans en dan de middelste baan scheiden vn de rest
Hoe wil jij van een 5-baans op een mooie manier de middelste baan scheiden van de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:36:
[...]

Hoe wil jij van een 5-baans op een mooie manier de middelste baan scheiden van de rest?
Zal als ik vanavond tijd heb eens gaan spelen. Moet mogelijk zijn wat ik nu in mijn hoofd heb ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Webgnome schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:02:
[...]

Zal als ik vanavond tijd heb eens gaan spelen. Moet mogelijk zijn wat ik nu in mijn hoofd heb ;)
Ojeee zit je in die modus hahaha herken ik van vroeger (rollercoaster tycoon) tijdens het werk en of school denken als ik nou dit zo ga maken en dat anders doe hahaha.

Mogelijk zit je tegen een gezonde verslaving aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Ojeee zit je in die modus hahaha herken ik van vroeger (rollercoaster tycoon) tijdens het werk en of school denken als ik nou dit zo ga maken en dat anders doe hahaha.

Mogelijk zit je tegen een gezonde verslaving aan :+
Zeer herkenbaar. Gaat wel weer over hoor. Maar komt helaas terug met grote updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]

Barrier Island, daar heb ik ook een keer op gespeeld en vroeg of laat wordt die brug een bottleneck :). Hoeveel inwoners heb je?

Zou leuk zijn om wat details te zien op de screenshots! Je ziet ook de Nederlandse invloed, met water hier en daar. Doe ik zelf nooit omdat ik het een gedoe vind om kanalen te maken nu. Hopelijk komt dat nog in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:48:
[...]

Barrier Island, daar heb ik ook een keer op gespeeld en vroeg of laat wordt die brug een bottleneck :). Hoeveel inwoners heb je?

Zou leuk zijn om wat details te zien op de screenshots! Je ziet ook de Nederlandse invloed, met water hier en daar. Doe ik zelf nooit omdat ik het een gedoe vind om kanalen te maken nu. Hopelijk komt dat nog in de toekomst.
Ik ook hoor dan begin ik eraan met goede moed sloot in 't midden links eenrichtingsverkeer met stoep aan de kant van de rijtjes huizen en anderekant precies t zelfde en uiteindelijk is t niet naar me zin en maak ik t weer vlak dag 3 uur werk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vU16vymPa2guG3t5uroe8OF84E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QWGqQuN6EwYodavqbcyNvkQU.png?f=fotoalbum_large

@JelleDJs , @Jeffrey1908 Toegegeven:
  • Het is niet 5 baans
  • Schots en scheef
  • Funky
  • Geen mods
Het geeft denk ik wel de denk richting aan die ik vanmiddag had.

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 08-07-2024 17:40 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
JelleDJs schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:36:
[...]

b.v. 3 rechtdoor en 2 afsplitsen maar wel parallel door laten lopen, wil prima met @narchy en anders die parallel optie die standaard in het spel zit maar dan moet je wel een gelijk aantal lanes en een van de twee weer aanpassen in richting. Met move-it en Anarchy kom je een heel eind. Ik splits ook regelmatig af en al redelijk ver van te voren en dat werkt prima. 4-baans heeft sowieso weinig zin omdat je dan idd zit met 3 banen die naar binnen toe komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Tile upkeep kost lijkt me wel iets te veel nu.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:48:
[...]

Ergens hierboven in het topic hierboven heb ik al aardig wat screens gepost van deze stad. Maar hierbij nog een paar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82ZlEF2rALVbI4qBzupT5FoAx1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z2bRcSWm6onqEVN5iGpsvHpq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caC5cCImW3KRJUPKYmcPn7KwTMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KnQrdzx1Y0MpIxMPxdATiTdY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lt858EfLhzlmPf8nusYQmvWiNv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0gr8ZTsZqV9oDVVbOf7DNxrt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjnC_q8rrPLMfUyDu6XTWKdeDOo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WKFQpQS9tkkYF0SZQLVwIC7v.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyygcrHfbfWYcjGqCAY9N6P69Rs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5HJJuYI3BxKomJpLx2wLw8LX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUFTIHaA_e6kr_6GPRYYbofp3Go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vHxLOcmE6qbHfGkWi77rbNk9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQjBpeTIaFwIygyyjgTwHxeGWh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/osQuUQtPDQwpoPq4XWbWADwD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akIp3mYTGctVyr00JXXJLqSwVPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T17TfOBxFVWQHnanZf1LwWTj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2svVgGvEv_PuODWf7FHyniOEx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HlwwQPQZa1KT5EBiaOAZq830.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkjldoHQN4MChk6bvUTf44I2yfo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jc6gqIzSb0ghJrpjP7qmmKNI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYbFone7txs0JIMOUV_7FSqIYmA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fh3pqip16IdDpLvMD2cTcVsR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Doe ik er nog een klein schepje bovenop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/rH7suhRnsGnVMMwxnf5rulvf.png

Helaas doen die lichtmasten het niet meer maar gelukkig hebben we de foto's nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
Webgnome schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:35:
[Afbeelding]

• Het is niet 5 baans
  • Schots en scheef
  • Funky
  • Geen mods
Zie wat je bedoelt, voor de stadt kan het helpen
Maar zoek eigenlijk een oplossing voor de snelweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:40
[Afbeelding]

Wil je je savegame delen?

Ben benieuwd wat ik ermee zou doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FRANQ schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:40:
[...]

Wil je je savegame delen?

Ben benieuwd wat ik ermee zou doen :)
Jazeker, leuk, zoek onder de naam "Slick" (mod id 82250). Traffic is het grootste issue nu. Heb wel een positieve cashflow.

Heb wel net een grote renovatie uitgevoerd van het perceel met alle hulpdiensten, dus dat loopt niet helemaal lekker nog. Vooral het ziekenhuis lijkt de patiënten nu niet aan te kunnen, maar ik denk dat dat op termijn wel losloopt, eventueel met een helicopter platform er nog bij.

Succes, ben heel benieuwd wat je ervan maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
samlans schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:47:
[...]

Zie wat je bedoelt, voor de stadt kan het helpen
Maar zoek eigenlijk een oplossing voor de snelweg
Kun je toch het zelfde trucje gebruiken. De banen naar het noorden worden dan snelweg. De banen die aftakken moet je dan even iets slims voor verzinnen. Dit moet ook wel te doen zijn met een snelweg.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
Goldia schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:36:
[...]

Ergens hierboven in het topic hierboven heb ik al aardig wat screens gepost van deze stad. Maar hierbij nog een paar :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooi!

Opnieuw jaloers op de manier van detaillering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Webgnome schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:35:
[Afbeelding]

• Het is niet 5 baans
  • Schots en scheef
  • Funky
  • Geen mods
Nee, precies. Ik dacht al dat dat niet per se mogelijk zou zijn.

Het is heel jammer dat de banen er niet mooi uit komen te zien als je met de Traffic-mod banen 'los knipt'. Anders was dat ideaal geweest.

In CS1 was dat nog heel mooi aan te pakken, met de Traffic Manager mod i.c.m. die node tekenmod (ben de daadwerkelijk naam hiervan vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JelleDJs vergeet niet dat ik er heel weinig tijd in heb gestoken. Dit kan veel eleganter ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De console versie is wederom uitgesteld.
Dear Console Players,
We wanted to update you on the console release schedule. Unfortunately, we have not yet met the stability and performance targets we set for the console release. Without a Release Candidate (RC), we are now unable to meet an October release window.

While we are making slow but steady progress, there are still unresolved issues impacting the game in ways that harm the player experience we want to deliver. We expect to receive a new RC, which will undergo a thorough review in August. This evaluation will determine whether we can begin the submission process and provide a solid release date, or if further issues need to be addressed.

We understand this is disappointing, and it’s not what we had hoped for either. However, we are committed to keeping you informed throughout this development process, even if the updates aren’t always what we’d like.

Thank you for your understanding and support.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Heb de beschrijving gelezen ga ik proberen tot ze t hebben opgelost! Thnx

[ Voor 30% gewijzigd door Jeffrey1908 op 09-07-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu met een nieuwe stad begonnen. Unlimited money en geen disasters. Wat mij opvalt is dat de residential demand echt heel erg hoog is altijd. Er is bijna niet tegen aan te bouwen. Is dat 'normaal'? Het voelt een beetje onnatuurlijk dat je ook meteen high res hebt en dat je eigenlijk al vanaf dag 1 hoge flatgebouwen hebben.

Verder zit ik nog in dubio. Ik ben nu vooral hokjes aan het kleuren zoals je in Amerikaanse steden ziet maar wil toch iets meer dynamisch/organisch. Hoe pakken jullie zoiets aan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
Webgnome schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:12:

Verder zit ik nog in dubio. Ik ben nu vooral hokjes aan het kleuren zoals je in Amerikaanse steden ziet maar wil toch iets meer dynamisch/organisch. Hoe pakken jullie zoiets aan?
Ik denk dat het nogal verschilt per speler. Ikzelf houd meestal de volgende 3 regels een beetje aan:
  1. Volgens road hierarchy (zie hier) zijn in elk geval highways en arterial roads bij mij nooit onderdeel van een 'grid'. Arterial roads plaats ik op basis van het bereikbaar houden van gebieden en kunnen elkaar creatief kruisen. Deze zijn afwisselend recht en gekromd.
  2. Ik houd de grids doorgaans klein. Bijvoorbeeld maximaal 6 tot 8 vakken bij elkaar. Wanneer ik ruimte over houd, dan is dat bedoelt voor grote gebouwen, (zelf gemaakte) parken of boerderijen.
  3. 'Dynamisch' steden bouwen blijft lastig, maar ik heb als vuistregel alleen high residential te bouwen op bestaande locaties waar ik low residential dus vervang. Meestal kijk ik daarvoor ook naar bereikbaarheid, bijvoorbeeld op plekken waar 2 belangrijke wegen elkaar kruisen. Anders gezegd: een nieuw buurtje maken met alleen high residential doe ik eigenlijk nooit, hooguit een mengeling van 70% low residential met hier en daar een groot gebouw en high residential.
Ik zal morgen wat screens delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Ben nu met een nieuwe stad begonnen. Unlimited money en geen disasters. Wat mij opvalt is dat de residential demand echt heel erg hoog is altijd. Er is bijna niet tegen aan te bouwen. Is dat 'normaal'? Het voelt een beetje onnatuurlijk dat je ook meteen high res hebt en dat je eigenlijk al vanaf dag 1 hoge flatgebouwen hebben.

Ja ik vind de residential demand ook wel hoog hoor maar soms laat ik de demand eventjes links liggen hoor, net als jij zegt niet tegenaan te bouwen.

Ja je hoeft natuurlijk niet op dag 1 al hoogbouw neer te zetten ik vind 't persoonlijk wel handig dat het iig al binnen handbereik is maar wil er soms ook wel een aardige tijd mee wachten.

Net als het level van gebouwen vind ik ook veel te snel gaan maar daar gebruik ik nu maar even een mod voor waar ik t vast kan zetten, soms ga je in 2 dagen in game al van level 1 naar 4 of 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (JVR1988)
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-06 11:42
Goedemorgen

Ik zit met een probleem. Hopelijk kan iemand me helpen. Ik ben al enige tijd bezig maar ik kom er niet uit. Zodra ik een stad ga bouwen en ik start met de huizen etc. (En de mensen trekken de stad in) dan gaat het iedere keer mis. Ik beland heel snel in de schulden en kan niets meer. Ik bedoel ook dat ik in 5 minuten al op 100.000 schuld zit. Ik verhoog de belastingen maar ook dit helpt niet. Parkeerplaatsen bouwen en ook dit doet niets. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik ben het beu na 100x proberen… hopelijk kan iemand me helpen. Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag is dan hoe je precies verder gaat na het eerste keer bouwen van een residential zone. Gooi je meteen alle services neer? Of wacht je daarmee tot ze er heel erg over gaan zeuren?

Kijk even naar de uitgaven. Als je begint met een stad en je bouwt een politiebureau oid dan hoef je de kosten niet op 100% te houden voor die services. Dat kan makkelijk naar 50% en gedurende de game kun je die omhoog zetten als je merkt dat de criminaliteit stijgt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik weet niet of het algemeen bekend is maar via schepje kun je naar "surfaces" om b.v. een grasveldje aan te leggen maar je kunt ook bestaande lots editten door gewoon de buitenlijn te raken tot die blauw is en dan vormen zoals jij dat wilt. Zo kun je tuintjes b.v. makkelijk laten aansluiten op bochten.

Ik heb snel even een filmpje gemaakt om de "uitleg" te ondersteunen. :P

Ik doe nu trouwens netjes 90/180 graden maar je hebt complete vrijheid natuurlijk. Het is alleen ondergrond dus props moet je wel zelf zoeken/doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is algemeen bekend denk ik. Dat was een update in de laatste patch

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
LadyVodka schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:04:
Tile upkeep kost lijkt me wel iets te veel nu.
Dat had ik ook hoor. Kwam bij mij in eerste instantie omdat ik in het begin in het wilde weg tiles heb gekocht, wat me met de tile upkeep flink in de kont bijt.

Met de mod 556 Tiles (of welk nummer het ook maar is) kan je de tile upkeep uitzetten. Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-10 11:36
@(JVR1988)]

Begin inderdaad met huizen, voor de power gebruik de externe lijn die door je start veld loopt. De efficiency die je uit een eigen centrale krijg is nog veel te laag omdat de demand naar power bijna niets is. Voor water en riool kan je dat niet doen, maar zet hier het budget op 50%. Dan heb je 25% van de normale capaciteit en dat is zat voor verlopig. En als je wat groeit en tekort hebt verhoog je het budget wat.

Straten aanleggen en zones voor huizen. Zodra je vraag voor commerciele gebouwen of industrie ziet, zone daar ook wat van. Hou voor industrie de windrichting in de gaten zodat je niet je woningen vergas.

Zorg dat in het begin 'import services' aan staan. Dan hoef je nog geen vuilnisbelt te bouwen, en ook geen ziekenhuis.

Je hebt een beetje schaal (inwoners) nodig voor dat je neutraal kan draaien, en nog wat meer voor winst. Dus steek geld in groei, naast zones voor wonen wil je zones voor werk, want beschikbaarheid van werk is een belangrijke factor voor de instroom van nieuwe mensen, en helpt dat ze blijven.

Zodra je serieuze problemen ziet door gebrek aan service, pas dan bouw je er eentje. Scholen zijn nuttig zodra je genoeg potentiele studenten hebt om ze een beetje redelijk te vullen.

En zodra je genoeg verbuikt om (bijvoorbeeld) een energie centrale goed te gebruiken, dan is dat goedkoper (neem ik aan na de patch) dan importeren, dus dan heeft het financieel nut. Je kunt ook overtollige stroom verkopen maar ik weet niet waar je optimale punt zit. Voor de patch deed ik dit vaak als ik 50% kon vebruiken en 50% exporteren, maar misschien is dit nu niet handig meer.

Belasting verhogen vertraagt je instroom, dus kan in het begin hard tegen je werken. Ik zou dit pas doen als je eenmaal een leuk aantal inwoners hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
Heb gisteren weer even gespeeld, alleen niet zo heel lang.

Heb echt volop demand voor ongeveer alles nog steeds, dus de wijken die ik tijdens de death wave heb gesloopt, kan ik nu weer herbouwen tot een betere georganiseerde bende. Zal binnenkort hier wat foto's van laten zien.

Ook maak ik weer ruime winst (+1.000.000 per uur) en heb ik daardoor het maximum bedrag van 2.000.000.000 alweer bereikt.

Zou toch fijn zijn als je meer geld dan dat zou kunnen verdienen.

Ik ga hierdoor ook het OV weer goedkoper maken en kan natuurlijk weer alles doen en laten wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het gevolg van alles direct unlocken. Je hoeft residential demand niet direct en altijd helemaal te vervullen... high densiteit zou ik ook pas gaan bouwen als je een stad van enige omvang hebt (10k plus).

Probeer eens een half ronde arterial weg aan te leggen met kleine alley wegen als zijtakken daarvan, waar dan de huizen aan komen te staan. Niet altijd twee baans gebruiken, maar ook veel alleys. Of ergens een weg 45 graden schuin aan leggen. Of een T splisting maken in plaats van een 4 wegs kruising, of eindig een steegje met een rotonde. Gooi er ook wat voetpaden doorheen om het grid te doorbreken. Laatste tip: vul ook niet alle blokken 6x6 maar laat er ruimte tussen en wissel af met 2x3, 4x4 etc. Met andere woorden, wat onlogischer bouwen eigenlijk.

Pak er ook maar eens een willekeurige oude binnenstad in NL bij en je ziet hoe merkwaardig wegen soms aangelegd zijn (dat komt ook omdat daar vaak jaren overheen is gegaan voordat dat uitgebreid werd, in tegenstelling tot Vinex wijken). Helpt dit wat?

[ Voor 5% gewijzigd door Goldia op 10-07-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat het een consequentie is van unlock al geloof ik niet helemaal. Ik heb eerder unlock all gebruikt en merk sinds de laatste patch toch echt dat de residential demand nergens op slaat. Het unlocken van alle mogelijkheden zou geen impact moeten hebben op de simulatie behalve dat je alles al kan bouwen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(JVR1988) schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:54:
Goedemorgen

Ik zit met een probleem. Hopelijk kan iemand me helpen. Ik ben al enige tijd bezig maar ik kom er niet uit. Zodra ik een stad ga bouwen en ik start met de huizen etc. (En de mensen trekken de stad in) dan gaat het iedere keer mis. Ik beland heel snel in de schulden en kan niets meer. Ik bedoel ook dat ik in 5 minuten al op 100.000 schuld zit. Ik verhoog de belastingen maar ook dit helpt niet. Parkeerplaatsen bouwen en ook dit doet niets. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik ben het beu na 100x proberen… hopelijk kan iemand me helpen. Dankje.
Eerst vooral bouwen en services zo lang mogelijk uitstellen en/of alleen de goedkoopste variant van die services maken. En niet te veel tiles kopen in het begin. Pas als je beetje gegroeid bent, kan je geld gaan spenderen aan services. Parkeerplaatsen is ook echt iets van veel later zorg :) en wat @Pingewin zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:16:
Dat het een consequentie is van unlock al geloof ik niet helemaal. Ik heb eerder unlock all gebruikt en merk sinds de laatste patch toch echt dat de residential demand nergens op slaat. Het unlocken van alle mogelijkheden zou geen impact moeten hebben op de simulatie behalve dat je alles al kan bouwen.
Ja maar door unlock all kan je toch direct high density bouwen? Dat is normaal niet zo. Mijn advies is gewoon negeren die residential demand en langzaam aan stap voor stap uitbreiden (ook al heb je alles unlocked).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-10 12:56
Webgnome schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:16:
Zou het kunnen dat de demand hoger is, omdat er meer werknemers nodig zijn voor vrijwel alle gebouwen en de industrie? Of is de demand zo hoog dat er werkeloosheid ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:21:
[...]

Ja maar door unlock all kan je toch direct high density bouwen? Dat is normaal niet zo. Mijn advies is gewoon negeren die residential demand en langzaam aan stap voor stap uitbreiden (ook al heb je alles unlocked).
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat er vanaf dag 1 al ontzettend veel demand is voor high density. Dat was ooit niet het geval.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat er vanaf dag 1 al ontzettend veel demand is voor high density. Dat was ooit niet het geval.
Dat stoort mij wel want zelfs in het begin van je stad ben je verplicht om medium density toe te laten want als je het blijft negeren, valt low density weg. Een puur dorpje met low residential is niet mogelijk. Je moet ergens in je stad medium density toelaten, of rijhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Webgnome schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:34:
[...]

Zou het kunnen dat dat te maken heeft met de daklozen bug? Tellen die (inwoners van de stad) die toch huis zoekende zijn ondanks dat ze het niet kunnen betalen?

Dus vraag blijft hoog omdat het niet voldaan kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik bouw meestal met een mix van organisch en gepland. Al probeer ik meestal wel een reden te verzinnen waarom ik een bepaalde weg op een bepaalde manier bouw. Zo volg ik de contourlijnen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:00:
[...]

Zou het kunnen dat dat te maken heeft met de daklozen bug? Tellen die (inwoners van de stad) die toch huis zoekende zijn ondanks dat ze het niet kunnen betalen?

Dus vraag blijft hoog omdat het niet voldaan kan worden?
Daklozen bug? Het klinkt wel plausibel

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Dit wordt een hele slechte dag. 😱 Hopelijk is iedereen goed verzekerd. 🙄
Op de verkoop brochure van het appartement stond nog wel ''idyllisch wonen aan het water'. 😏
Toch maar voor de zekerheid een grote brandweer kazerne met 'Disaster Response Unit' bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-8XwCqiZuHEqCiuPfl2wyUlBuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXLETKjUDJTV8BJO2H6qv7H2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zdx6jG9ccs52vs8-JkFnyRFtyM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOqEGm9RTxCqmvikwbP67IYq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Of4mhaD0xvaya4ppar-qbeFOO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZCIDzjL4mnBkkcYl1g9LXCG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:17:
[...]

Jazeker, leuk, zoek onder de naam "Slick" (mod id 82250). Traffic is het grootste issue nu. Heb wel een positieve cashflow.

Heb wel net een grote renovatie uitgevoerd van het perceel met alle hulpdiensten, dus dat loopt niet helemaal lekker nog. Vooral het ziekenhuis lijkt de patiënten nu niet aan te kunnen, maar ik denk dat dat op termijn wel losloopt, eventueel met een helicopter platform er nog bij.

Succes, ben heel benieuwd wat je ervan maakt!
En wat heb je er van gemaakt? Ben heel benieuwd! @FRANQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://mods.paradoxplaza.com/mods/84638/Windows

Deze mod lijkt me heel cool; de kleuren veranderen van alle assets. Wel een klusje om een bestaande stad NL vibes te geven, maar de mogelijkheden zijn eindeloos. Vanavond maar even mee experimenteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Goldia schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:10:
[...]

Ik heb het gedownload, en had de simulatie even een uurtje laten lopen.
Maar alle tiles waren geunlockt dus ik stond no-time gigantisch in het rood.

Tile upkeep op 0 gezet, beetje bezuinigd hier en daar.

Weer een uur later had ik groene cijfers *O*

Toen gaan kijken naar de huidige situatie.
Beetje rode en oranje hoofdweg maar inderdaad doodzonde om daar een snelweg te bouwen.

Ik ben begonnen om vanaf die Y splitsing in de snelweg een soort orendson achtige brug/tunnel te bouwen.

Dat lijkt een deel van het verkeer om te leiden, maar helemaal groen krijg ik die hoofdweg vanaf de bestaande brug nog niet.

Er zitten veel fijnmazige wegen wijkjes omheen waardoor het lastig is om daar wat doorheen te trekken.

Ik ga er nog mee verder, maar ik lig op het moment.et migraine :'( op de bank, en dit weekend (morgen dus) gaan we een weekend weg. Dus ik moet nu echt even rust pakken.

Maar ik ben wel een stukje minder goed in detailen dan jij heb ik al gezien. Probeer dingen na te doen, en leer daar weer van :)

Zal binnenkort ff het resultaat tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:35:
[...]

Ik heb het gedownload, en had de simulatie even een uurtje laten lopen.
Maar alle tiles waren geunlockt dus ik stond no-time gigantisch in het rood.

Tile upkeep op 0 gezet, beetje bezuinigd hier en daar.

Weer een uur later had ik groene cijfers *O*

Toen gaan kijken naar de huidige situatie.
Beetje rode en oranje hoofdweg maar inderdaad doodzonde om daar een snelweg te bouwen.

Ik ben begonnen om vanaf die Y splitsing in de snelweg een soort orendson achtige brug/tunnel te bouwen.

Dat lijkt een deel van het verkeer om te leiden, maar helemaal groen krijg ik die hoofdweg vanaf de bestaande brug nog niet.

Er zitten veel fijnmazige wegen wijkjes omheen waardoor het lastig is om daar wat doorheen te trekken.

Ik ga er nog mee verder, maar ik lig op het moment.et migraine :'( op de bank, en dit weekend (morgen dus) gaan we een weekend weg. Dus ik moet nu echt even rust pakken.

Maar ik ben wel een stukje minder goed in detailen dan jij heb ik al gezien. Probeer dingen na te doen, en leer daar weer van :)

Zal binnenkort ff het resultaat tonen.
Superleuk om te horen! Je moet ook vooral je eigen stijl blijven houden hoor, maar beetje afkijken van iemand anders is heel goed, doe ik ook heel veel :) En ik gebruik veel mods, anders is detailing niet te doen he?! Succes met je migraine, hoop dat weekend wel lekker relaxed is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Goldia schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:33:
https://mods.paradoxplaza.com/mods/84638/Windows

Deze mod lijkt me heel cool; de kleuren veranderen van alle assets. Wel een klusje om een bestaande stad NL vibes te geven, maar de mogelijkheden zijn eindeloos. Vanavond maar even mee experimenteren
Nog niet helemaal naar wens, maar kijk wat andere kleuren van de huizen kunnen doen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wsspynwtzzGheCPTzW2NBr84hU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QdRqFHhZZgyjiJQKTvUP8VGP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Goldia op 11-07-2024 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
@Goldia ik heb eigenlijk vrij simpel, onder aan je brug een heel oneerbiedig lelijke rotonde geplaatst maar op die manier loopt het verkeer vrij makkelijk je stad in.

Alle stoplichten en zebra paden weggehaald dat scheelde niet genoeg bleef nog vastlopen daarna een rotonde geplaatst 3 stuks dat lost echt veel op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnAZkZPj3FwLr6qtd71ETzw3O-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2shMhxp30s8HNTwhbjxYGaje.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey1908 op 11-07-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:19:
@Goldia ik heb eigenlijk vrij simpel, onder aan je brug een heel oneerbiedig lelijke rotonde geplaatst maar op die manier loopt het verkeer vrij makkelijk je stad in.

Alle stoplichten en zebra paden weggehaald en rotonde geplaatst 3 stuks dat lost echt veel op.

[Afbeelding]
Wat gaaf zeg! Dank voor het delen. Wist niet dat rotondes zo goed waren hiervoor. Loopt het ook goed door in de spits? Want er zijn drukke en rustige momenten :)

Je hebt hiervoor ook wel mijn stationsgebouw en parkeerplaatsen bij station moeten slopen zie ik. Das jammer, maar onvermijdelijk denk ik. In het begin te weinig ruimte gelaten (overkomt mij te vaak).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Goldia schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:23:
[...]

Wat gaaf zeg! Dank voor het delen. Wist niet dat rotondes zo goed waren hiervoor. Loopt het ook goed door in de spits? Want er zijn drukke en rustige momenten :)

Je hebt hiervoor ook wel mijn stationsgebouw en parkeerplaatsen bij station moeten slopen zie ik. Das jammer, maar onvermijdelijk denk ik. In het begin te weinig ruimte gelaten (overkomt mij te vaak).
Ja ik zag je 'uitdaging' ik dacht ga eventjes kijken haha, heb er niet echt me best op gedaan meer in de trant van ik probeer t eerst eventjes zo te doen dat ik zie wat het verkeer erop doet en dat leek zo goed te gaan dacht ik ga t eventjes delen, ja spits niet echt het was ongeveer rond 10 uur sochtends zou wel even kijken wat die over een hele dag doet.

eventjes laten lopen rond 5/7 uur savonds word het wat drukker en het loopt alleen echt vast als er een bus vanaf je HUB komt die vast komt te staan anders is de doorloop nog steeds vrij goed naar mijn mening

Ondanks mijn loopbrug steken er toch nog wel eens mensen over zonder zebrapad dat is wel een beetje zonde.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeffrey1908 op 11-07-2024 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:28:
[...]

eventjes laten lopen rond 5/7 uur savonds word het wat drukker en het loopt alleen echt vast als er een bus vanaf je HUB komt die vast komt te staan anders is de doorloop nog steeds vrij goed naar mijn mening

Ondanks mijn loopbrug steken er toch nog wel eens mensen over zonder zebrapad dat is wel een beetje zonde.
Ja de uitgang van die hub moet ook anders, omleggen op een aparte busbaan met een andere exit denk ik... zo blijven we lekker bezig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Goldia op 12-07-2024 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Goldia schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 00:53:
[...]

Ja de uitgang van die hub moet ook anders, omleggen op een aparte busbaan met een andere exit denk ik... zo blijven we lekker bezig :)
Ja daar ben ik niet meer mee bezig geweest maar dat moet mogelijk zijn want het zit op een veel te druk punt die uitgang, maar dat hoeft niet heel moeilijk te worden denk ik jij kent de routes beter dan ik.

Heb deze map eigenlijk nog nooit echt gedaan maar is een fijne, ik ga denk ik zelf ook een beginnen aan een eigen stad. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jeffrey1908 op 12-07-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Mol_1248163264 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:18:
Dit wordt een hele slechte dag. 😱 Hopelijk is iedereen goed verzekerd. 🙄
Op de verkoop brochure van het appartement stond nog wel ''idyllisch wonen aan het water'. 😏
Toch maar voor de zekerheid een grote brandweer kazerne met 'Disaster Response Unit' bouwen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow hoe komt dat dan?

Iets fout gegaan met een water mod? Of een dam weg gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-10 12:25
weet een van jullie toevallig ook of er een mod is die het beeld "terugzet" naar de normale kleuren bij het plaatsen van huizen e.d.

Als je nu wat plaats wordt het beeld altijd zo wit en kan je eigenlijk niet zien hoe of wat.

Mocht ik niet duidelijk zijn, ik bedoel onderstaand (schaamteloos een voorbeeld van City planner plays)

Vincere Per Belli

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
Goldia schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:10:
[...]

Dit heb ik een beetje gemaakt zoals de orendson brug tussen denemarken en zweden.
Een tunnel voelt teveel als cheaten, zou heel duur zijn in het echt.
En een brug verpest een beetje de baai.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0IgVOH6yGUXYJZ5Wmp_Kv5MdHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elEHU13gVr2r3RJdmMkJwF8O.jpg?f=fotoalbum_large

Een andere optie is een verhoogde snelweg.
Ik heb hem in tunnelmodus gedaan zodat je de hoge zijkanten krijgt zoals je in het echt ook hebt bij een verhoogde snelweg door een stad.
Hieronder loopt nog gewoon jouw hoofdweg, maar je ziet al meteen dat auto's die 2 kruispunten verder moeten zijn de snelweg pakken in plaats van de weg eronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sP-csBt1VJsts-xrfSgLWoS0Evs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nN9lV9CzXy7zbzncXd88gzmL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LI5JtL_iRU2B9xYaS73AnqY48BA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4jFABBKbJiWygMnIHWAjiLi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drlQlAbrY8bY_CcXTpZl0HKOD9Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cSRpKJtOI6s97TEEuSQCgtv.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb proberen te kijken hoe ik er op een niet al te verstorende manier een snelweg in kon prakken.
Maar 15000 inwoners is niet echt heel veel :+
Dus misschien tikkie overkill.

De rotondes die @Jeffrey1908 laat zien voldoen voorlopig nog prima.
Zo'n snelweg heb je later pas nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 12-07-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peeth schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:34:
weet een van jullie toevallig ook of er een mod is die het beeld "terugzet" naar de normale kleuren bij het plaatsen van huizen e.d.

Als je nu wat plaats wordt het beeld altijd zo wit en kan je eigenlijk niet zien hoe of wat.

Mocht ik niet duidelijk zijn, ik bedoel onderstaand (schaamteloos een voorbeeld van City planner plays)[YouTube: The New Ultimate Beginners Guide to Cities Skylines 2]
Begrijp wat je bedoelt, vind ik soms ook heel irritant omdat je bestaande huizen en paden dan niet zo goed ziet. Zeker als je veel met Anarcy werkt, kijkt dat inderdaad niet handig. Ik zou die mod ook wel willen, dus mocht je hem vinden; let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Ja daar ben ik niet meer mee bezig geweest maar dat moet mogelijk zijn want het zit op een veel te druk punt die uitgang, maar dat hoeft niet heel moeilijk te worden denk ik jij kent de routes beter dan ik.

Heb deze map eigenlijk nog nooit echt gedaan maar is een fijne, ik ga denk ik zelf ook een beginnen aan een eigen stad. :)
Groot voordeel van deze map: geen winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:18:
[...]

Dit heb ik een beetje gemaakt zoals de orendson brug tussen denemarken en zweden.
Een tunnel voelt teveel als cheaten, zou heel duur zijn in het echt.
En een brug verpest een beetje de baai.
[Afbeelding]

Een andere optie is een verhoogde snelweg.
Ik heb hem in tunnelmodus gedaan zodat je de hoge zijkanten krijgt zoals je in het echt ook hebt bij een verhoogde snelweg door een stad.
Hieronder loopt nog gewoon jouw hoofdweg, maar je ziet al meteen dat auto's die 2 kruispunten verder moeten zijn de snelweg pakken in plaats van de weg eronder.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb proberen te kijken hoe ik er op een niet al te verstorende manier een snelweg in kon prakken.
Maar 15000 inwoners is niet echt heel veel :+
Dus misschien tikkie overkill.

De rotondes die @Jeffrey1908 laat zien voldoen voorlopig nog prima.
Zo'n snelweg heb je later pas nodig.
Wat supercool zeg! Die extra brug verderop is denk ik inderdaad noodzakelijk. Helaas wel een zooitje extra tiles kopen daarvoor denk ik, of valt dat mee qua prijs?

Die verhoogde snelweg heb ik zelf inmiddels ook gemaakt, maar jij hebt hem wel heel mooi aangesloten aan het begin, superstrak ziet die eruit. Heb je daarvoor Anarchy gebruikt? Ik ga dat ook proberen. Ook jij hebt wel mijn station daarvoor een beetje moeten slopen zie ik, das toch jammer, maar waarschijnlijk onvermijdelijk.

Waarom heb je trouwens zoveel huizen weggehaald? Mijn save had toch bijna 30k inwoners? Ik zie heel veel open plekken waar enorm veel huizen stonden.. Eigenlijk ook wel gaaf, veel ruimere opzet zoals jij het nu hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Wow hoe komt dat dan?

Iets fout gegaan met een water mod? Of een dam weg gehaald?
Nee dit is de grote rivier van de 'Magnolia County' map. Deze is heel onvoorspelbaar met soms een groot verschil tussen hoog en laag water (vooral in de winter). Ik wil graag een 'beach front' maken en ik heb toen het terrein wat verlaagd om het strand aan te leggen maar als het waterpeil extreem hoog is, spoelt een vloedgolf door de straten. :'( Inmiddels heb ik ook diverse kanalen aangelegd waardoor het water sneller wordt afgevoerd en niet in de straten blijft staan. Maar ik heb inmiddels begrepen van de verzekeraar 'Cim Insurance' dat wonen en recreatie in dit gebied op eigen risico is en niet wordt gedekt door de verzekering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Mol_1248163264 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:08:
[...]

Nee dit is de grote rivier van de 'Magnolia County' map. Deze is heel onvoorspelbaar met soms een groot verschil tussen hoog en laag water (vooral in de winter). Ik wil graag een 'beach front' maken en ik heb toen het terrein wat verlaagd om het strand aan te leggen maar als het waterpeil extreem hoog is, spoelt een vloedgolf door de straten. :'( Inmiddels heb ik ook diverse kanalen aangelegd waardoor het water sneller wordt afgevoerd en niet in de straten blijft staan. Maar ik heb inmiddels begrepen van de verzekeraar 'Cim Insurance' dat wonen en recreatie in dit gebied op eigen risico is en niet wordt gedekt door de verzekering. :)
Haha oké, is dit de enige map die dat heeft? ook wel zuur als je een gebied mooi probeerd te krijgen en eigenlijk op een onredelijke manier niet te doen is door het probleem met het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:35

Aganim

I have a cunning plan..

Mol_1248163264 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:08:
[...]

Nee dit is de grote rivier van de 'Magnolia County' map. Deze is heel onvoorspelbaar met soms een groot verschil tussen hoog en laag water (vooral in de winter).
Die seizoensgebonden effecten vind ik trouwens nog steeds wel echt heel gaaf. Beekjes die ontstaan tijdens het smelten van sneeuw, rivieren die in de herfst en winter hoger staan dan in de zomer. Zorgt er toch voor dat je iets meer moet nadenken over waar je gaat bouwen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Aganim schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:17:
[...]

Die seizoensgebonden effecten vind ik trouwens nog steeds wel echt heel gaaf. Beekjes die ontstaan tijdens het smelten van sneeuw, rivieren die in de herfst en winter hoger staan dan in de zomer. Zorgt er toch voor dat je iets meer moet nadenken over waar je gaat bouwen. :D
Is dit een mod of merk ik dit gewoon niet? Hahaha ik hoor dit echt voor het eerst 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Goldia schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:42:
[...]
Ook jij hebt wel mijn station daarvoor een beetje moeten slopen zie ik, das toch jammer, maar waarschijnlijk onvermijdelijk.

Waarom heb je trouwens zoveel huizen weggehaald? Mijn save had toch bijna 30k inwoners? Ik zie heel veel open plekken waar enorm veel huizen stonden.. Eigenlijk ook wel gaaf, veel ruimere opzet zoals jij het nu hebt
Alles wat je niet ziet komt denk ik door mods die ik niet ingeladen heb. Of omdat ik jouw savegame eerst een uur op standje max heb laten lopen voordat ik begon.

Ik zal volgende week eens opnieuw beginnen.
Maar er gaat dus blijkbaar iets niet goed.

Ik vond zelf namelijk dat je veel lege plekken had gelaten en dan relatief veel straatjes dicht op elkaar waar geen of heel weinig huizen waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:19:
[...]

Is dit een mod of merk ik dit gewoon niet? Hahaha ik hoor dit echt voor het eerst 7(8)7
Nee dit is geen MOD het is een seizoeneffect dat bij de map hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:35

Aganim

I have a cunning plan..

Jeffrey1908 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:19:
[...]

Vanilla, ik heb nog geen mod aangeraakt. Geen idee of het effect verschilt per map, ik heb pas op 1 gespeeld. O-) Drukte, geen zin meer omdat het spel geen uitdaging wist te bieden, etc. Als ik door mijn huidige backlog heen ben pak ik de boel weer op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Aganim schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:17:
[...]

Ik ga later een tweede toeristen gebied met strand aanleggen dat verder stroomafwaarts ligt maar mijn huidige stad met 17.000 inwoners kan deze Tiles nog niet betalen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
Ik ben eens opnieuw gestart en ik wilde wat natuurlijker gaan werken met grids en het resultaat is gelukt. Klein stadje met +/- 3000 inwoners nu. Ik merk wel dat je best snel winst maakt, als je in het begin maar zuinig bent met services plaatsen en de kosten daarvan. Stadje heeft een langgerekt park en een klein strandje. Daarnaast maak ik heel veel gebruik van voetgangerspaden tussen de grids door. Qua hoogbouw zijn er maar een paar hoge gebouwen te vinden die centraal gelegen zijn (met name bij de watertoren) wat m.i. natuurlijk aanvoelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYbIidTEWXvocJ40kr9Z_Q9UOGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j3NyKql889HtMjPGORAdGla6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2MgRYVXyGu2v6ttKl63fisR_F4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xXgPbU7huZiLUwXgP5exaG6m.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAtbZcXD-Wd11i7Wa-Q4Cm4oexs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WDVvSd8cOBrMGJysDUJ6pWW4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHEbTG3aQpT0_ynJDK9Nwp8P1B8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9v3k4LvAP14TFqToAszzUOj6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-Ew92UcJcGhbSKPUfOIGO4dJcU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l3lZPNB0IaO8gEyC42pahTe4.png?f=fotoalbum_large

Betreft de Samui Island kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Justinn1988 op 12-07-2024 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Mol_1248163264 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:38:
[...]

Nee dit is geen MOD het is een seizoeneffect dat bij de map hoort.
Oke, daar wil ik t fijne van weten ga eens even iets over opzoeken.

Het enige wat me wel eens op viel is dat mij water pomp ineens verder van het water af stond dan waar ik hem had geplaatst en dat is al een paar keer gebeurd, zonder dit te weten me eigen achter me oren gekrabbeld en maar verplaatst, vond het al raar maar zocht er niks achter, maar dat zal dan waarschijnlijk dit geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:30:
[...]

Alles wat je niet ziet komt denk ik door mods die ik niet ingeladen heb. Of omdat ik jouw savegame eerst een uur op standje max heb laten lopen voordat ik begon.

Ik zal volgende week eens opnieuw beginnen.
Maar er gaat dus blijkbaar iets niet goed.

Ik vond zelf namelijk dat je veel lege plekken had gelaten en dan relatief veel straatjes dicht op elkaar waar geen of heel weinig huizen waren.
Oh dat zal het zijn! Ik heb heel veel gebouwen geplaatst met PloptheGrowables, zonder ze daadwerkelijk zonen. Dus als je die mod niet gebruikt, dan zullen al die gebouwen verdwijnen denk ik. Maar wat ik als zei, ik vind het eigenlijk wel lekker ruim opgezet zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Zo jij heb je punt gemaakt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe dan ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Webgnome (bijna) meer uren in CS2 vergeleken met CS1.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raven schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:31:
@Webgnome (bijna) meer uren in CS2 vergeleken met CS1.
No shit Sherlock 🤣. Ging mij meer om hoe je dat voor elkaar krijgt in een relatief korte tijd. Zolang is CS2 nog niet uit toch?

[ Voor 21% gewijzigd door Webgnome op 13-07-2024 13:48 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Webgnome schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:47:
[...]

No shit Sherlock 🤣. Ging mij meer om hoe je dat voor elkaar krijgt in een relatief korte tijd. Zolang is CS2 nog niet uit toch?
Hahaha

Kijk maar naar zijn posts, @Goldia speelt oets meer dan gemiddeld. Laatst even bezig geweest in zijn stad slick dacht ik, maar heeft wel wat leuke detailing in zijn stad gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net even snel bij mijn stats gespiekt. Zit nu op net geen 200 uur voor CS:2 en 1000+ voor CS:1 :+

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 47 ... 62 Laatste