Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:47
samlans schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:01:
Weet niet of iemand hier antwoord op kan geven maar is het spel goed te spelen met een 4k scherm, ik heb een 3840x2160 scherm, maar weet niet of dat problemen gaat geven met het spel
Dan moet je wel iets meer informatie geven dan alleen de resolutie van een monitor.

CPU: AMD Ryzen 7 5800X / Intel Core i5-12600K.
RAM: 16GB.
GPU: AMD Radeon RX 6800 XT / Nvidia GeForce RTX 3080.
Storage: 60GB available space.

Dit zijn iig de recommended specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:01
Sorry hier onder mijn specs

Windows 11
AMD Ryzen 9 7900X 12-Core Processor
RAM-geheugen 32,0 GB
Nividia RTX 4080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
samlans schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:46:
Sorry hier onder mijn specs

Windows 11
AMD Ryzen 9 7900X 12-Core Processor
RAM-geheugen 32,0 GB
Nividia RTX 4080
Kijk is aan, ik denk dat jij je weinig zorgen hoeft te maken en mocht iets niet soepel draaien gewoon even van ultra of high naar medium en je kan lekker je gang gaan lijkt mij!

Plus het is een city builder je hoeft natuurlijk geen 100 fps te halen.

Ik draai op 1440p met het meeste op high sommige settings op medium met een RTX3070.

Plus als je Gamepass heb kan je hem daar ook even op proberen of spelen als je echt twijfelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeffrey1908 op 19-06-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:33
Vandaag zou de Economy update komen, zag in de discord voorbij komen dat ze morgen met meer uitleg komen.

Zal wel weer uitgesteld worden ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Jochem1995 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:08:
Vandaag zou de Economy update komen, zag in de discord voorbij komen dat ze morgen met meer uitleg komen.

Zal wel weer uitgesteld worden ben ik bang..
Ojeeee

Ja ik heb 't gelezen maar hoe moet ik het nu interperteren? Komen ze morgen nou met de patch of met meer uitleg?

[ Voor 17% gewijzigd door Jeffrey1908 op 19-06-2024 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ze hebben nooit gezegd dat hij vandaag zou uitkomen. Ze gingen proberen om de patch vandaag uit te rollen, en dat is blijkbaar niet gelukt. Ben wel benieuwd wat het bericht morgen is. Ik hoop wel dat het nog voor de Zweedse/Finse zomervakantie is.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:33
Nieuws over de patch;
Net gepost in hun discord

https://x.com/CitiesSkylines/status/1803505780571906232

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Op zich geen ramp, heb er vertrouwen in dat hij binnenkort komt.

Máár, het is wel weer typisch en een tikkeltje naïef dat ze dan gisteren teasen met:
The final checks are being made before we push the buttons, and it might be in your hands already tomorrow.
Die dikgedrukte zin schept toch weer verwachtingen, terwijl ze die net zo goed weg hadden kunnen laten. Voegt niks toe behalve teleurstelling.

Op zichzelf geen big deal, maar na alles wat er is gebeurd, en dan met name alle kritiek rondom communicatie en het scheppen van valse verwachtingen, zou je denken dat ze hier extra alert op zijn. |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Ethiron op 19-06-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
MatHack schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:30:
Ze hebben nooit gezegd dat hij vandaag zou uitkomen. Ze gingen proberen om de patch vandaag uit te rollen, en dat is blijkbaar niet gelukt. Ben wel benieuwd wat het bericht morgen is. Ik hoop wel dat het nog voor de Zweedse/Finse zomervakantie is.
Ze hebben inderdaad niks beloofd maar wel de verwachting gewekt, maar dat maakt niet uit had leuk geweest als die er wel was maar blijkbaar is t nog niet af of is er iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:01
Jeffrey1908 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:50:
[...]

Kijk is aan, ik denk dat jij je weinig zorgen hoeft te maken en mocht iets niet soepel draaien gewoon even van ultra of high naar medium en je kan lekker je gang gaan lijkt mij!

Plus het is een city builder je hoeft natuurlijk geen 100 fps te halen.

Ik draai op 1440p met het meeste op high sommige settings op medium met een RTX3070.

Plus als je Gamepass heb kan je hem daar ook even op proberen of spelen als je echt twijfelt.
Zat te twijfelen hoe hij liep, had wel van mensen gehoord dat de performances zoms kan dippen

wil het spel kopen maar zat te twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
samlans schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:06:
[...]

Zat te twijfelen hoe hij liep, had wel van mensen gehoord dat de performances zoms kan dippen

wil het spel kopen maar zat te twijfelen
Ja er zijn ook wel wat performance probleempjes helaas, zeker als je een hele grote stad maakt, maar met jou specs heb je gewoon een goede uitgangspositie en ik ga ervanuit dat met toekomstige patches nog wel wat extra performance voordelen zullen of kunnen ontstaan.

Maar iets wat ik soepel vind vind jij misschien niet acceptabel natuurlijk, en via steam kan je volgens mij altijd een refund doen onder de 2 uur speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:34:
[...]

Ja er zijn ook wel wat performance probleempjes helaas, zeker als je een hele grote stad maakt, maar met jou specs heb je gewoon een goede uitgangspositie en ik ga ervanuit dat met toekomstige patches nog wel wat extra performance voordelen zullen of kunnen ontstaan.

Maar iets wat ik soepel vind vind jij misschien niet acceptabel natuurlijk, en via steam kan je volgens mij altijd een refund doen onder de 2 uur speeltijd.
Het probleem is dat je binnen 2 uur niet aan zo'n grote stad geraakt die eventueel performance problemen zou kunnen oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:52:
[...]

Het probleem is dat je binnen 2 uur niet aan zo'n grote stad geraakt die eventueel performance problemen zou kunnen oproepen.
Je zou wel een save game kunnen pakken heb ik ook gedaan met 100K inwonersaantal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:38:
[...]

Je zou wel een save game kunnen pakken heb ik ook gedaan met 100K inwonersaantal
Ja klopt inderdaad.

Het blijft wachten op de patch. Vraag mij af of er ook opnieuw performance verbeteringen bij zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:57:
[...]

Ja klopt inderdaad.

Het blijft wachten op de patch. Vraag mij af of er ook opnieuw performance verbeteringen bij zijn.
Hoop t stiekem wel een beetje ookal is t nu wel goed speelbaar voor mij maar een soepele game is altijd prettig.

Het verschil met release en nu is al heel groot.
Maar ze zullen wel moeten als er straks ook meer simulatie in de game komt want dat zal ook rekenkracht gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:15:
[...]

Hoop t stiekem wel een beetje ookal is t nu wel goed speelbaar voor mij maar een soepele game is altijd prettig.

Het verschil met release en nu is al heel groot.
Maar ze zullen wel moeten als er straks ook meer simulatie in de game komt want dat zal ook rekenkracht gaan kosten.
Klopt, en voor de consoles wellicht.

Hopelijk komen de patch notes snel, maar wellicht maandag pas bij de release. Ik vraag mij ook af of Economy 2.0 een impact op verkeer gaat hebben. Gaan we meer verkeer zien aangezien industrie meer arbeidsplaatsen heeft? Of hebben aanpassingen aan andere systemen een impact op verkeer? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een 3060ti en bij 100k+ inwoners wordt de performance steeds slechter. Voor een city builder zou dat toch niet nodig moeten zijn? Verwacht helaas niet dat er performance verbeteringen in deze patch zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:55:
[...]

Klopt, en voor de consoles wellicht.

Hopelijk komen de patch notes snel, maar wellicht maandag pas bij de release. Ik vraag mij ook af of Economy 2.0 een impact op verkeer gaat hebben. Gaan we meer verkeer zien aangezien industrie meer arbeidsplaatsen heeft? Of hebben aanpassingen aan andere systemen een impact op verkeer? Ben benieuwd.
Misschien nemen ze juist wel sneller de benenwagen of het OV, idd iets om je af te vragen als je nu de parkeer kosten omhoog gooit en het OV goedkoper maakt kan je het misschien stimuleren als je problemen hebt in een drukke stad.
Goldia schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:22:
Ik heb een 3060ti en bij 100k+ inwoners wordt de performance steeds slechter. Voor een city builder zou dat toch niet nodig moeten zijn? Verwacht helaas niet dat er performance verbeteringen in deze patch zitten.
Nou hoe meer er gesimuleert word des te drukker je cpu en gpu het natuurlijk krijgen om al die informatie op je monitor te krijgen, het fijne weet ik er ook niet van maar het telt natuurlijk wel allemaal mee naarmate je stad groeide.

[ Voor 28% gewijzigd door Jeffrey1908 op 20-06-2024 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:48
Goldia schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:22:
Op een gegeven moment is CPU en RAM vaak meer de bottleneck dan GPU. Hoewel in het geval van CS2 de GPU belasting ook zeker wel bijzonder zwaar is. Heeft al deels wat optimalisatie voor plaats gevonden, maar hoop dat ze daar nog wat meer ruimte in zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
psychodude schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:18:
[...]

Op een gegeven moment is CPU en RAM vaak meer de bottleneck dan GPU. Hoewel in het geval van CS2 de GPU belasting ook zeker wel bijzonder zwaar is. Heeft al deels wat optimalisatie voor plaats gevonden, maar hoop dat ze daar nog wat meer ruimte in zullen vinden.
Ja, 't is een rare game ik hen zelfs een fps limiter op 40 fps staan omdat anders me GPU RTX3070 alleen maar staat te blazen met een belasting van 99% me CPU heeft het een stuk rustiger met een constante belasting van 40/60% over 't algemeen terwijl je inderdaad verwacht dat je CPU meer op zich zou nemen.

Ben benieuwd wat ze nog moeten tweaken om dit op consoles te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 14:45
weet iemand hoe ik deze bug fix ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGrCZNY0hIsbtV9cyYb8YTdRu0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jv3ZDEnqcCSAjUw5U5YyQUPj.png?f=fotoalbum_large

dit is gelijk bij het starten van een nieuwe game , maar ik heb dit probleem ook al bij een ander persoon gezien maar dan op een map waar hij al een tijd op bouwt

[ Voor 18% gewijzigd door taker1987 op 22-06-2024 10:05 ]

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 21:58:
[...]

Ja, 't is een rare game ik hen zelfs een fps limiter op 40 fps staan omdat anders me GPU RTX3070 alleen maar staat te blazen met een belasting van 99% me CPU heeft het een stuk rustiger met een constante belasting van 40/60% over 't algemeen terwijl je inderdaad verwacht dat je CPU meer op zich zou nemen.

Ben benieuwd wat ze nog moeten tweaken om dit op consoles te laten draaien.
Aangezien het een simulatie is snap ik volledig dat ze gebruik maken van een GPU om bepaalde taken te doen. GPU's zijn op dat vlak vaak sneller. Uiteindelijk maakt het een GPU ook niet uit of die nu een pixel moet berekenen of de omtrek van een cirkel :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
taker1987 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:03:
weet iemand hoe ik deze bug fix ? [Afbeelding]

dit is gelijk bij het starten van een nieuwe game , maar ik heb dit probleem ook al bij een ander persoon gezien maar dan op een map waar hij al een tijd op bouwt
Wat is precies de bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 14:45
op het moment dat ik een weg wil bouwen zie je de weg half in de grond zitten , en je ziet die strepen links .. bijna alsof je onder de grond bouwt ..

zonder mods trouwens

[ Voor 3% gewijzigd door taker1987 op 22-06-2024 12:15 ]

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264

Ja ik heb ook deze bug. Ik heb ergens gelezen dat je het kunt verhelpen door met je grafische settings te experimenteren maar dat heb ik zelf nog niet gedaan. Ik heb zelf een gtx 1600 dus er is niet zo veel ruimte om de settings te wijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bug met de strepen heb ik wel af en toe voor 5 minuten, als ik met wegen aan het spelen ben, maar omdat het zo weinig voorkomt stoor ik me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer eens een knooppunt gewijzigd.

Zie hier voor, nog gelijksvloer, met een rare kronkel links.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F82DT-TC342ImFGiQrrOQOJPkWU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yG2RMQfWMbHv6ZwO5HmOdZz9.jpg?f=user_large

En zie hier na, ongelijksvloer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pg7xUWcspMeNAn5X-wDIuxdwHQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tAX7A5xGVVzKrisL8731wH5i.jpg?f=user_large

Aansluiting met volgende oprit/afrit linksboven wil ik nog een keer herbouwen. Deze vind ik nu te dicht op elkaar.

Edit:
Wat me nu pas opvalt is dat ik in beide screenshots EXACT 2.000.000.000 geld heb. Dat lijkt me wel héél toevallig.

Edit 2:
Blijkbaar kan je saldo NIET boven de 2.000.000.000 komen, wat ik belachelijk vind. Ik verdien nog steeds rond de 2.000.000 per uur, maar er komt dus niks meer bij me saldo. Ik zit dus, voorlopig, vast op 2.000.000.000.

[ Voor 20% gewijzigd door JelleDJs op 22-06-2024 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

JelleDJs schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:52:
Edit:
Wat me nu pas opvalt is dat ik in beide screenshots EXACT 2.000.000.000 geld heb. Dat lijkt me wel héél toevallig.

Edit 2:
Blijkbaar kan je saldo NIET boven de 2.000.000.000 komen, wat ik belachelijk vind. Ik verdien nog steeds rond de 2.000.000 per uur, maar er komt dus niks meer bij me saldo. Ik zit dus, voorlopig, vast op 2.000.000.000.
Ah, goed om te weten wat het bovenste limiet is. Het gekozen getal (2 miljard) is redelijk logisch vanuit een IT perspectief, dat is namelijk bijna het maximum getal dat in een signed 32-bit integer past (2.147.483.647).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:52:
Weer eens een knooppunt gewijzigd.

Zie hier voor, nog gelijksvloer, met een rare kronkel links.
[Afbeelding]

En zie hier na, ongelijksvloer.
[Afbeelding]
Mooi gedaan! Veel beter zo :) Als ik inzoom valt me wel veel clipping aan de randen van de wegen op.. dat gras over de weg. Zie je dat bij jou ook, of ligt dat aan het screenshot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goldia schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:26:
[...]

Mooi gedaan! Veel beter zo :) Als ik inzoom valt me wel veel clipping aan de randen van de wegen op.. dat gras over de weg. Zie je dat bij jou ook, of ligt dat aan het screenshot?
Dat klopt. Als je inzoomt op de afbeelding zie je dat, én dat het ontzettend onscherp is. Maar als ik inzoom in het spel dan verdwijnt dat allemaal hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Nou, wie van plan is om alle patch notes te lezen, spuit maar wat WD40 op je scroll wheel het is een flinke lijst! :+ oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Zo te zien hebben ze de afgelopen 2 maanden niet stilgezeten. 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Mijn ervaring na ongeveer 1,5 uur met een 200k stad:
  • Ik had alle permits gebruikt om tiles te unlocken die in de toekomst bruikbaar zijn (dus niet alle tiles van de map, maar de max na progressie tot de laatste milestone). De tile upkeep is bijna de helft van mijn uitgaven (20m/44m). Ik hoefde alleen de taxes te verhogen van 8% naar 10% om dit te dekken, want ik had voorheen een belachelijk overschot.
  • Behoorlijke deathwave (6k), waardoor ik tijdelijk wat crematoriums heb bijgebouwd totdat dit opgelost was. High rent meldingen
  • Meer vraag naar high schools, dus moest er een paar bij bouwen
  • Geen high rent meldingen meer

[ Voor 5% gewijzigd door MatHack op 24-06-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:14
Rich households prefer larger homes in attractive neighborhoods (higher land value, good service coverage, etc), poor households prefer cheaper houses and don’t mind services being far away.

Ik vraag me af of de appartementen dan voor rijk of arm zijn.
Of dat er in appartementen een gedeelte penthouse is.

Voorheen was een vrijstaande villa voor de armen, en een appartement op 20 hoog voor de rijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
FRANQ schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:54:
Rich households prefer larger homes in attractive neighborhoods (higher land value, good service coverage, etc), poor households prefer cheaper houses and don’t mind services being far away.

Ik vraag me af of de appartementen dan voor rijk of arm zijn.
Of dat er in appartementen een gedeelte penthouse is.

Voorheen was een vrijstaande villa voor de armen, en een appartement op 20 hoog voor de rijken.
Zou er dan niet gelijk een level 3/5 ploppen? Als de landwaarde hoger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Jeffrey1908 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Zou er dan niet gelijk een level 3/5 ploppen? Als de landwaarde hoger is?
Nee, want het level wordt bepaald door het geld dat de households over hebben, niet (direct) door de landwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
MatHack schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:13:
[...]

Nee, want het level wordt bepaald door het geld dat de households over hebben, niet (direct) door de landwaarde.
Rich households prefer larger homes in attractive neighborhoods (higher land value, good service coverage, etc)

Maar indirect uiteindelijk wel dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Jeffrey1908 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:11:
[...]

Rich households prefer larger homes in attractive neighborhoods (higher land value, good service coverage, etc)

Maar indirect uiteindelijk wel dan toch?
Je had het over level 3/5 die meteen zou plopppen, daar reageerde ik op, want dat kan niet, want er is een groeiproces qua levels die gevoed wordt door de overschotten van de huishoudens.

Overigens heb ik ondertussen bijna 300k inwoners in mijn stad, waar maar een klein deel low density van is. Ze wonen, zover ik kan zien, prima in de high density residential die ik heb. Het geeft me een -4 "Small homes"-modifier in deze gebouwen (-1 op het totaal hapiness), wat dus eigenlijk niets is op het totaal van de hapiness modifiers. Kijkend naar de wealth info view zie ik overigens alleen een paar wretched huizen in de low density

Ben er ondertussen ook achter dat de tile upkeep ook afhangt van de bebouwing op die tiles. Ik legde net een snelweg aan over tiles die ik al unlocked had en betaal nu ineens 1,5m meer aan tile upkeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Laatst online: 17:38

BramT

Rule #1

Dat systeem is ook wat aangepast nu:
Rent and Building Level changes:
  • Removed the virtual landlord so building upkeep is now paid equally by all renters.
  • Added new rent calculation: Rent = (LandValue + (ZoneType * Building Level)) * LotSize * SpaceMultiplier.
  • Tweaked “High Rent” notifications to be based on the household’s income. Even if they currently don’t have enough money in their balance, they won’t complain and will instead spend less money on resource consumption.
  • Building level is now based on whether renters can pay the upkeep fee. When they pay the full fee, the building condition increases by a constant amount, if they cannot pay it, the building condition decreases by the same amount.
Ik heb nog minstens net zo veel vragen nu... maar ja ;)

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:24:
[...]
Ben er ondertussen ook achter dat de tile upkeep ook afhangt van de bebouwing op die tiles. Ik legde net een snelweg aan over tiles die ik al unlocked had en betaal nu ineens 1,5m meer aan tile upkeep.
Is dat zo? Dat is nergens gezegd geweest (denk ik) maar wel door sommigen uit de community gesuggereerd. Makes sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Flying Hawkic schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:33:
[...]

Is dat zo? Dat is nergens gezegd geweest (denk ik) maar wel door sommigen uit de community gesuggereerd. Makes sense.
Hmm... lijkt er wel op, tenzij het kleine beetje land dat ik uit de zee had gewonnen reden was voor de verhoging, maar dat was echt een klein stukje land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-10 23:33
MatHack schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:44:
[...]

Hmm... lijkt er wel op, tenzij het kleine beetje land dat ik uit de zee had gewonnen reden was voor de verhoging, maar dat was echt een klein stukje land.
Ze hadden wel aangegeven dat de upkeep van de tile te maken heeft met de buildable area, dus misschien heeft het voor een deel meegewogen

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik kan CS2 wel starten (moest wel 2 mods uitzetten), maar als ik een weg wil aanleggen verdwijnt de UI en kan ik niks anders meer dan de geselecteerde weg aanleggen...
Ik ga maar even wacht tot alle mods zijn bijgewerkt...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatHack schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:44:
[...]

Denk dat het is zoals @Castor385 hierboven zegt. Anders zou je de kost van een tile kunnen ontwijken door water te kopen en daar land van te maken en dan heb je goedkope bouwgrond omdat terraforming gratis is. Dus wellicht inderdaad omdat je land bij hebt gemaakt en niet door je snelweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

@Castor385 @Flying Hawkic Ok, ok, ik heb het even getest, het was blijkbaar toch het land dat ik toegevoegd had. Blijkbaar heb ik meer toegevoegd dan ik dacht... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Leuk om alles hierboven te lezen en de verschillende reacties/ervaringen te zien.

Zonet ook even een uur gespeeld en inderdaad gigantische death wave. Mijn +2.000.000 per uur is momenteel omgetoverd tot -200.000 per uur. O.a. dankzij mijn tile upkeep van 22.000.000.

Begin langzaam weer geld te verliezen, waarmee ik -15.000.000 ben gegaan in een uurtje. Voorlopig mag ik hierover trouwens niet zeuren, ik kwam van 2.000.000.000.
Mijn computer vond het ook niet zo leuk. Zelfs zo niet leuk dat het spel ineens afsloot.

Ik ben benieuwd hoe het zich gaat stabiliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-10 14:30
JoepW schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:15:
Ik kan CS2 wel starten (moest wel 2 mods uitzetten), maar als ik een weg wil aanleggen verdwijnt de UI en kan ik niks anders meer dan de geselecteerde weg aanleggen...
Ik ga maar even wacht tot alle mods zijn bijgewerkt...
Gebruik je de Gooee of ExtraLib mod? Kan zijn dat het 1 van die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
JelleDJs schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:01:
Leuk om alles hierboven te lezen en de verschillende reacties/ervaringen te zien.
Ik heb inmiddels ook iets van een death wave maar het inwoneraantal stijgt nog steeds licht. De grootste veranderingen die ik merk is dat de wealth van industrie, offices en commercial sterk gestegen zijn en die van de inwoners iets gedaald. De demand balkjes zijn van bijna vol naar leeg gegaan behalve Industrie en commercieel terwijl er nog 19K banen gevuld moet worden b.v. De simulatie loopt nu wel erg traag bij momenten dus wellicht past e.e.a. zich nog aan.

Ik hoop inmiddels wel op een mod om zowel ongelukken als die slome wegwerkzaamheden uit te kunnen zetten. vooral die eerste zorgt is gewoon een katalysator. Het is druk dus gebeurt er een ongeluk waardoor het nog drukker wordt waardoor er nog meer ongelukken gebeuren. Ook die langzame werkzaamheden waar iedereen achter blijft plakken, niet erg goed uitgewerkt. Zo snap ik ook niet waarom er honden in het spel zitten. Zorg nou gewoon dat de core simulatie werkt en voeg dit soort "meuk" toe via een dlc ofzo en werk het beter uit. Zo, dat is er uit. :+

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04

Nakebod

Nope.

Mijn eerste stad (220k inwoners) ook weer eens geladen.
Na kleine aanpassing in de belasting (Had alles op 5% staan) blijf ik vooralsnog in de plus staan. Klein half uurtje gespeeld. Kan misschien nog wat veranderen als ik er meer tijd in stop.
Heb wel een issue dat er in bepaalde industriegebieden te weinig skilled labour werkers zijn, ondanks genoeg scholen/universiteiten, met ruimte voor meer studenten. Maar geloof dat ik dat voor de patch ook al had.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:03

Ves

A gadget addicted Bounty

Helaas, commercial demand bug voor mij.

https://forum.paradoxplaz...rs-that-affect-it.1691249

proberen het met de volgende patch weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Ves op 24-06-2024 22:55 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn kleine stadje van een paar duizend inwoners, staat ineens gruwelijk in de min... En dat is zo'n beetje het enige dat ik merk van de patch :)

Oh en de mods laden direct( met updates)!

[ Voor 13% gewijzigd door Goldia op 24-06-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een nieuwe stad geprobeerd. Her is niet echt moeilijk om winst te draaien, zelfs zonder de subsidies. Maar ik erger mij hoe langer hoe meer aan de zoning. Hopelijk fixen ze die de volgende keer. Voorlopig laat ik hem weer even links liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LoneRanger schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:55:
[...]

Ik hoop inmiddels wel op een mod om zowel ongelukken als die slome wegwerkzaamheden uit te kunnen zetten. vooral die eerste zorgt is gewoon een katalysator. Het is druk dus gebeurt er een ongeluk waardoor het nog drukker wordt waardoor er nog meer ongelukken gebeuren. Ook die langzame werkzaamheden waar iedereen achter blijft plakken, niet erg goed uitgewerkt. Zo snap ik ook niet waarom er honden in het spel zitten. Zorg nou gewoon dat de core simulatie werkt en voeg dit soort "meuk" toe via een dlc ofzo en werk het beter uit. Zo, dat is er uit. :+
Oh, hemeltjelief, dat klopt. Ongelukken heb ik niet zoveel last van, alleen die f*cking werkzaamheden zijn irritant. Zo'n klote wagentje die ineens midden op een rijbaan stopt, weer wat verder rijd, en weer even stopt, enzovoorts...

Ik ga ervanuit dat ze dat gedrag gebaseerd hebben op iets. Gaat dit ergens op de wereld zo? Dat er een wagen midden op de weg stil staat, wat doet, en dan weer iets verder gaat?

Overigens, heb door @Ves even gekeken bij alle bug reports, en valt me toch op dat ik van een paar genoemde bugs ook (onbewust) last had. Ik dacht gewoon dat ik iets fout had gedaan.

Commerciële demand heb ik overigens nog niet bewust opgemerkt.

Waar ik last van had, op basis van de bug reports op het forum:
- Game crash rechtstreeks naar desktop.
- Pathfinding trams opeens kapot. (heb dit wel weer kunnen fixen door de gehele weg opnieuw neer te leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:39:
Ik heb een nieuwe stad geprobeerd. Her is niet echt moeilijk om winst te draaien, zelfs zonder de subsidies. Maar ik erger mij hoe langer hoe meer aan de zoning. Hopelijk fixen ze die de volgende keer. Voorlopig laat ik hem weer even links liggen.
Hoe doe je dat? Zeker zo min mogelijk voorzieningen?

Zoning kan je vrij makkelijk oplossen met mods. Denk eerlijk gezegd niet dat ze dat kunnen gaan fixen in de vanille game, ook omdat iedereen andere wensen heeft op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:53
Gisteren twee saves nog eens herbekeken. Eerste was een stad van 260k inwoners, die ik een tijdje heb moeten laten draaien om de indrukwekkende death wave te verwerken (veel crematoria met een hoop hearse garages bijgebouwd) - voorts gemerkt dat de demand voor lagere scholen een stuk lager was (dus daar kan ik er wel wat van neergooien), de demand voor middelbare scholen was dan weer veel hoger (ik bleek uiteindelijk er ook maar 3 in de stad te hebben), er is meer trash collection nodig en een industriegebied dat kloeg over te weinig hoogopgeleide werknemers is gestopt met klagen.
Tweede save was een stad van 18k inwoners - ook even laten draaien om de death wave te verwerken, maar toen ik terug aan de computer kwam, was alle demand weg (buiten wat industrie) en was de cash reserve op. Dan maar opnieuw begonnen, en ik dacht, we zullen die low density demand eens invullen, maar dan crashte het spel iedere keer als ik een grid wou aanleggen. Dat was wel bizar.

De tile upkeep is te hoog, maar bij te stellen met de 529 tiles mod.

Ik heb op zich er wel zin in om er verder in te duiken om de andere mechanics te bekijken. Maar er zijn ook wat andere games waar ik eens door wil gaan, en het is ook eens mooi weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:00:
[...]

Hoe doe je dat? Zeker zo min mogelijk voorzieningen?

Zoning kan je vrij makkelijk oplossen met mods. Denk eerlijk gezegd niet dat ze dat kunnen gaan fixen in de vanille game, ook omdat iedereen andere wensen heeft op dat vlak.
Dat is toch een veel gehoorde klacht. En voor consolespelers kunnen dat soort mods niet. Gewoon de diepte van zoning kunnen instellen zou al een grote hulp kunnen zijn. En eventueel een slides om te bepalen hoe "aan elkaar" de zoning blijft bij bochten.

Winst maken, gewoon door weinig services, budgetten wat naar beneden en iets hogere belastingen. Dan gaat het vanzelf. Je hebt niet echt last van hoge belastingen en ook niet van lagere budgetten. Bij CS1 had je minder plaatsen in een school als je minder budget had voor onderwijs, maar dat is in CS2 niet zo. Ik neem aan dat bij minder budget de kans op het niet halen van een diploma groter wordt.

Waar ik mij ook aan stoor is dat je heel snel rijhuizen moet bouwen. Ofwel is dat omdat ik heel lang heb gewacht met het bouwen van een school? Je kan quasi geen klein dorpje bouwen met enkel huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Flying Hawkic schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:32:
[...]

Winst maken, gewoon door weinig services, budgetten wat naar beneden en iets hogere belastingen. Dan gaat het vanzelf. Je hebt niet echt last van hoge belastingen en ook niet van lagere budgetten. Bij CS1 had je minder plaatsen in een school als je minder budget had voor onderwijs, maar dat is in CS2 niet zo. Ik neem aan dat bij minder budget de kans op het niet halen van een diploma groter wordt.
Dit vind ik soms wel lastig, want ik vind het juist leuk om bijvoorbeeld ervoor te zorgen dat aan alle behoeften van de inwoners wordt voldaan. En dan heb je toch services nodig. Als ik teveel of te lang icoontjes zie dat bijvoorbeel mensen te lang wachten op een ambulance of afvalverwerking, kan ik het niet laten om daar aanvullende services voor in te regelen (bijv. uitbreiden met een garage of bijbouwen van een medical clinic.

Terwjl de statistics aangeven dat er voldoende capaciteit is, wil ik toch dat die icoontjes verdwijnen. Op die manier vind ik het heel lastig om weinig services te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Flying Hawkic schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:32:
[...]

Ja, budget beïnvloed efficiency en dat heeft invloed op de graduation bonus (aldus https://forum.paradoxplaz...-5-city-services.1593161/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:59:
[...]

Commerciële demand heb ik overigens nog niet bewust opgemerkt.

Waar ik last van had, op basis van de bug reports op het forum:
- Game crash rechtstreeks naar desktop.
- Pathfinding trams opeens kapot. (heb dit wel weer kunnen fixen door de gehele weg opnieuw neer te leggen)
Update wat betreft mijn eigen speel sessie.

Ik heb NIET last van de commerciële demand bug. Wel verloor ik dus heel veel geld.
Blijkbaar, dat had ik de vorige keer aangezet als experiment, wordt meteen ALLE services vanuit buiten gehaald zodra je de toggle aan hebt om services vanuit buiten te halen. Ik dacht dat het deel wat je miste alleen van buiten werd gehaald.
Die grap kostte me 22.000.000 per maand. Dat meteen uitgezet en ik maakte meteen weer 60.000 winst. Een paar parken neergezet en meteen weer 50.000 in de min.

De economie update speelt me wel dus parten. Moet opnieuw gaan uitvinden hoe ik veel geld verdien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
Ik ben er niet trots op maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de begraafplaats veel te duur (en groot) vond voor mijn stad van 300 inwoners en dat ik daarom de huizen met de lijken maar heb gesloopt...

Was een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patroclos schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:17:
Gisteren twee saves nog eens herbekeken. Eerste was een stad van 260k inwoners, die ik een tijdje heb moeten laten draaien om de indrukwekkende death wave te verwerken (veel crematoria met een hoop hearse garages bijgebouwd) - voorts gemerkt dat de demand voor lagere scholen een stuk lager was (dus daar kan ik er wel wat van neergooien), de demand voor middelbare scholen was dan weer veel hoger (ik bleek uiteindelijk er ook maar 3 in de stad te hebben), er is meer trash collection nodig en een industriegebied dat kloeg over te weinig hoogopgeleide werknemers is gestopt met klagen.
Tweede save was een stad van 18k inwoners - ook even laten draaien om de death wave te verwerken, maar toen ik terug aan de computer kwam, was alle demand weg (buiten wat industrie) en was de cash reserve op. Dan maar opnieuw begonnen, en ik dacht, we zullen die low density demand eens invullen, maar dan crashte het spel iedere keer als ik een grid wou aanleggen. Dat was wel bizar.

De tile upkeep is te hoog, maar bij te stellen met de 529 tiles mod.

Ik heb op zich er wel zin in om er verder in te duiken om de andere mechanics te bekijken. Maar er zijn ook wat andere games waar ik eens door wil gaan, en het is ook eens mooi weer..
Heb jij ook, met het bekijken van de demand en het plaatsen van scholen, dat je je irriteert aan het feit dat ALLE type scholen precies DEZELFDE iconen hebben?

Ik kan dus nooit in één blik goed zien welke scholen ik waar heb staan.

Laatst hebben ze wel met de iconen van iets anders onderscheid weten te maken, wat enorm hielp, maar nu nog de school iconen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:04:
Ik ben er niet trots op maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de begraafplaats veel te duur (en groot) vond voor mijn stad van 300 inwoners en dat ik daarom de huizen met de lijken maar heb gesloopt...

Was een stuk goedkoper.
Ik snap je keuze wel. Zeker met maar 300 inwoners.

En ja, de begraafplaats is gigantisch. Daarom heb ik in mijn hele stad ook maar één begraafplaats en voor de rest alleen maar crematoria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn stadje van nu circa 10k inwoners nog niet budgetneutraal gekregen. Ik maak nog steeds 150k per maand verlies, terwijl ik de budgetten voor services fors naar beneden heb gebracht (alles naar 80%), taxes omhoog (alles naar 12%) en veel woningen / commercial heb bijgebouwd. Duurste services zijn medical en water/waste.

[ Voor 7% gewijzigd door Goldia op 25-06-2024 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8_H37gZh6XX4GXmwB-cIpBLB94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4e3sOguVneZlFRXvko2VGc2K.png?f=fotoalbum_large

hier wil je toch gewoon wonen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nog een vraag: kunnen treinen hun route nu niet meer door een railyard laten lopen? Voorheen kon dat volgens mij wel, nu moest ik een compleet nieuw spoor aanleggen om de railyard heen, anders kon hij geen route vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goldia schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:41:
nog een vraag: kunnen treinen hun route nu niet meer door een railyard laten lopen? Voorheen kon dat volgens mij wel, nu moest ik een compleet nieuw spoor aanleggen om de railyard heen, anders kon hij geen route vinden.
Misschien dezelfde redenering zoals voor de auto's die niet meer door de parking heen kunnen als ze niet moeten parkeren. Misschien hetzelfde principe toegepast voor treinen en de railyard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Goldia schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:41:
Zou moeten kunnen, als je het juiste spoor pakt (aldus de patch notes). Het is volgens mij het 2e spoor van onderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:53
JelleDJs schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:07:
[...]

Heb jij ook, met het bekijken van de demand en het plaatsen van scholen, dat je je irriteert aan het feit dat ALLE type scholen precies DEZELFDE iconen hebben?

Ik kan dus nooit in één blik goed zien welke scholen ik waar heb staan.

Laatst hebben ze wel met de iconen van iets anders onderscheid weten te maken, wat enorm hielp, maar nu nog de school iconen.
Inderdaad, en in die view is er visueel ook weinig verschil tussen Highschool, College en University.

Na de death wave en de sterk verminderde commercial demand, had ik in mijn stad wel even Office-demand (redelijk wat zelfs), en ik vond dat er vrij weinig werknemers in het high density office zaten (72 in het een gebouw van 30-40 verdiepingen). Was dat voorheen ook het geval?

Voorts mij er gisterenavond wel mee geamuseerd (was het plots weer even 0:30). Een aantal mods functioneren bij mij momenteel niet, wel (bv. de line tool), maar een aantal wel. Ik vermoed eens verwijderen en terug installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik vond de "death wave" meevallen maar kennelijk moest het ergste nog komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/0zLEf2grosgvQIOgHsdTnsfN.png

Het inwoneraantal stijgt desondanks nog steeds zonder bij te bouwen en de demand-balkjes lijken zich langzaam te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:57:
Ik vond de "death wave" meevallen maar kennelijk moest het ergste nog komen.

[Afbeelding]

Het inwoneraantal stijgt desondanks nog steeds zonder bij te bouwen en de demand-balkjes lijken zich langzaam te herstellen.
Is dat nog steeds de stad van Jelled?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ja klopt, leuke kaart en interessante stad. Ik kom nog steeds nieuwe dingen tegen en dan ben ik nog niet eens op het eiland geweest. Als ik iets lastig vind dan is het wel beginnen maar door deze stad heb ik wel gemarkt dat ik dingen veel ruimer op moet zetten om makkelijker extra [snel]wegen en OV aan te kunnen leggen. Ik bouw eigenlijk veel te compact. De simulatie is niet heel snel meer dus als ik wat bijgebouwd heb kan ik rustig ergens een parkje aanleggen terwijl er gebouwd wordt. Voor mij een ideale manier van spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 06:42:
Ja klopt, leuke kaart en interessante stad. Ik kom nog steeds nieuwe dingen tegen en dan ben ik nog niet eens op het eiland geweest. Als ik iets lastig vind dan is het wel beginnen maar door deze stad heb ik wel gemarkt dat ik dingen veel ruimer op moet zetten om makkelijker extra [snel]wegen en OV aan te kunnen leggen. Ik bouw eigenlijk veel te compact. De simulatie is niet heel snel meer dus als ik wat bijgebouwd heb kan ik rustig ergens een parkje aanleggen terwijl er gebouwd wordt. Voor mij een ideale manier van spelen.
Wat is dat voor weg op de voorgrond? Die gaat van de snelweg af om vervolgens weer meteen de snelweg op te gaan?

Krijg jij het nu wel in 'mijn' stad voor elkaar om weer winst te maken?

Ik krijg het voor geen meter meer voor elkaar om geld te verdienen. Nu heb ik nog wel tijd natuurlijk, afkomend van 2 miljard, maar ik wil ook weer niet teveel inleveren.

Heb de belastingen al verhoogd, budgetten aangepast, services al gewijzigd en sommige dingen zelfs gesloopt. En toch verlies ik nog zo'n 50.000 per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
JelleDJs schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:02:
[...]

Wat is dat voor weg op de voorgrond? Die gaat van de snelweg af om vervolgens weer meteen de snelweg op te gaan?
Ja nog wel. op dat punt voegen veel auto's in van links die doorschuiven naar rechts om er af te gaan. Ik heb rechtsonder naast de treingeul een extra optie gemaakt zodat ze rechts invoegen om rechts uit te voegen. Tevens wil ik dan de snelweg die van boven aansluit splitsen zodat er een stroom tussen de heuvels door gaat een een stroom op de oude snelweg zodat het in-uitvoeg probleem er niet meer is. Ik hoop dat het begrijpbaar is uitgelegd. Overigens werkt dit ook al prima aangezien de uitvoegers nu automatisch de buitenbocht pakken om rechts in en uit te voegen. Ik hou wel van te veel snelwegen en te lange in-uitvoeg banen.
Krijg jij het nu wel in 'mijn' stad voor elkaar om weer winst te maken?

Ik krijg het voor geen meter meer voor elkaar om geld te verdienen. Nu heb ik nog wel tijd natuurlijk, afkomend van 2 miljard, maar ik wil ook weer niet teveel inleveren.

Heb de belastingen al verhoogd, budgetten aangepast, services al gewijzigd en sommige dingen zelfs gesloopt. En toch verlies ik nog zo'n 50.000 per uur.
Nog wel maar ik zie het budget behoorlijk slinken. Wellicht lukt het nog wel de 2 miljard aan te tikken. De simulatie loopt vrij langzaam dus dat kan nog wel 2 weken duren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou volgens mijn balans maak ik winst maar toch gaat mijn potje met geld nog steeds naar beneden. Ik begon met ruim 2 miljoen voor de patch uitkwam. Ik heb nu nog 8 ton... Tax woningen staat op 20% (!). Rest op 12%. Services flink naar beneden geschroefd, maar daar krijg ik nu veel klachten over. Ziekenwagens zijn te laat, veel criminaliteit etc. Demand voor commercial/industry/offices is ook helemaal weg. Er gaat iets niet goed, maar wat.... ik weet het niet

[ Voor 10% gewijzigd door Goldia op 27-06-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Weer zo'n grauwe boel (ligt niet aan jou natuurlijk), maar mede dat weerhoudt me om het spel te kopen.

En natuurlijk de negatieve reacties en dat amper mensen het spel nog spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 28-06-2024 06:31 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:26
JelleDJs schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:59:
[...]

Oh, hemeltjelief, dat klopt. Ongelukken heb ik niet zoveel last van, alleen die f*cking werkzaamheden zijn irritant. Zo'n klote wagentje die ineens midden op een rijbaan stopt, weer wat verder rijd, en weer even stopt, enzovoorts...

Ik ga ervanuit dat ze dat gedrag gebaseerd hebben op iets. Gaat dit ergens op de wereld zo? Dat er een wagen midden op de weg stil staat, wat doet, en dan weer iets verder gaat?
Haha ja in Mexico City waar ik een half jaar heb gewoond was dit orde van de dag. Wagentje stop midden op de weg, mannetjes gaan een gat repararen, flinke opstopping erachter en voordat alles droog is zijn de mannetjes al weer weg.

Moet wel zeggen dat ik weer zin krijg Skylines via GFN te spelen. Maar is nog belabberd dus? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDx schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 06:30:
[...]

Weer zo'n grauwe boel (ligt niet aan jou natuurlijk), maar mede dat weerhoudt me om het spel te kopen.

Hangt heel erg af van je map, weer en tijd van de dag.

Er zijn wel verbeteringen hoor. Als je twijfelde kan je hem nu wel kopen. Er mist wel nog content, maar die komt er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Flying Hawkic schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:38:
[...]

Hangt heel erg af van je map, weer en tijd van de dag.

Er zijn wel verbeteringen hoor. Als je twijfelde kan je hem nu wel kopen. Er mist wel nog content, maar die komt er ook aan.
Ja voor mij blijft het voorlopig bij maximaal 25 euro, heb 1 toen ook gekocht voor 9,99 ofzo in de actie.

Twijfel nu tussen Workers en Resources of de Early Access van Bodycam.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5NlULC4l.png

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 28-06-2024 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-10 19:03
Ik heb het spel gisteren ook voor het eerst sinds de patch weer aangeslingerd. Ik heb in de afgelopen maanden gebruik gemaakt van een aantal mods die land value en demographics beinvloedden. Bij installatie van de laatste had ik al een death wave gehad in mijn 200k stad (een stad die ik al vanaf release zo nu en dan speel), dus was benieuwd wat er nu zou gebeuren. Uiteraard de oude mods uitgezet, en daarna kwam e.e.a. redelijk snel weer in balans. Wat me opviel was dat kleine tweaks in belastingen bij deze stadsomvang snel enorme verschillen maken in de financiele balans, dus moest hier een beetje aan tweaken. Verder vooral impact op demand. Paar minuten na install alleen nog demand voor commercial, offices en industry. Vanavond weer verder :-)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Na de patch vallen er bij mij twee dingen op:
- ik maak geen winst meer, sterker nog, ik verlies 225k per uur in een stad met 42k inwoners. Inmiddels maar weer met unlimited money aan het spelen
- een aantal custom assets voor onderwijs zijn vuilnismagneten, bij de mini elementary school, small high school, small college en een small school blijft het icoontje van 'garbage piling up' maar tevoorschijn komen. Ik zal eens een berichtje naar de maker sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDx schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 06:30:
[...]

Mja het is dat jij het zegt. Het valt me eerlijk gezegd ingame helemaal niet op. Ik vind het er juist erg mooi uitzien allemaal. Eventueel kan je natuurlijk allerlei filters installeren om het anders uit te laten zien. De assets zijn soms wel wat monotoon, daar zullen we moeten wachten op de costum asset support (kan nu ook al maar is unofficial en buggy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Goldia schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:06:
[...]

Mja het is dat jij het zegt. Het valt me eerlijk gezegd ingame helemaal niet op. Ik vind het er juist erg mooi uitzien allemaal. Eventueel kan je natuurlijk allerlei filters installeren om het anders uit te laten zien. De assets zijn soms wel wat monotoon, daar zullen we moeten wachten op de costum asset support (kan nu ook al maar is unofficial en buggy).
Misschien had ik er gewoon meer van verwacht door die promotie artist impressions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is met alles zo natuurlijk. Een auto die je koopt, een huis, zelfs een gerecht dat je maakt uit een pakje... het ziet er nooit zo uit als op de doos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09 16:00
Ik ben ook maar eens na de patch gaan kijken bij mijn eerste stad van 177K inwoners. Puur uit nieuwschierigheid of ik hetzelfde heb als de mede tweakers.

Heb het spel een uurtje laten lopen, in de tussentijd toch maar eens begonnen om mijn punten naast de rivier op te schonen en te verbeteren na de fout met de water mod.

Ja ik had ook een deadwave, maar dat was bekend, ook al was dat kort en schoot inwoners per 3K omhoog. (nu nog icontjes cleanen)
Wat mij wel verbaasde, was dat mijn riool ineens minder aan kon, gelukkig snel gefixed.

Echter ik draai nog steeds 1 miljoen winst na een uur, was wel eens waar 3 miljoen.
Ik heb dus geen economische problemen. Ik weet alleen niet hoe en wat, daar moet ik nog achter zien te komen ten opzichte van de berichten die ik hier lees.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb weer een paar uur gespeeld en ik begon nog steeds met verlies, maar wel rond de 300.000 verlies. Ik dacht, dát kan ik wel fixen.

Maar met elke poging te besparen, verhoog ik mijn verlies met 100.000.

Dus ik begon met 300.000 per uur verlies, na een paar bespaar probeersels verloor ik 400.000. Na nog meer probeersels verloor ik 500.000.

Eerlijk gezegd, ik weet niet meer wat ik moet doen. Op deze manier vind ik dit spel echt geen reet aan.
Zal misschien ook te maken hebben met mijn tile upkeep van 22 miljoen, maar de 'oplossing' die Paradox vandaag aangaf vind ik ook niks. Om dan maar met Unlock All Tiles de upkeep kwijt te zijn. Ik wil pas een tegel unlocken als ik er aan toe ben...

https://forum.paradoxplaz...upkeep-explained.1692037/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goldia schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:20:
Nou volgens mijn balans maak ik winst maar toch gaat mijn potje met geld nog steeds naar beneden. Ik begon met ruim 2 miljoen voor de patch uitkwam. Ik heb nu nog 8 ton... Tax woningen staat op 20% (!). Rest op 12%. Services flink naar beneden geschroefd, maar daar krijg ik nu veel klachten over. Ziekenwagens zijn te laat, veel criminaliteit etc. Demand voor commercial/industry/offices is ook helemaal weg. Er gaat iets niet goed, maar wat.... ik weet het niet
Ik zit in precies hetzelfde bootje.

Er gaat iets fout, maar niet weten wat. Zó ontzettend irritant.

Hoeveel tile upkeep heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AequitasII schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 06:48:
[...]

Haha ja in Mexico City waar ik een half jaar heb gewoond was dit orde van de dag. Wagentje stop midden op de weg, mannetjes gaan een gat repararen, flinke opstopping erachter en voordat alles droog is zijn de mannetjes al weer weg.
Ik kan het verkeerd hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat ze Mexico City als voorbeeld genomen hebben daarvoor. Maargoed, waar het ook vandaan komt, het is irritant.
Moet wel zeggen dat ik weer zin krijg Skylines via GFN te spelen. Maar is nog belabberd dus? :-(
Hangt er dus van af aan wie je het vraagt, maar ik vond het vanaf het begin al niet belabberd. Sindsdien is het ook alleen maar beter geworden (behalve dan sinds die klote Economie 2.0 update), dus ik vind het allang heel prima speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:53:
[...]

Ik zit in precies hetzelfde bootje.

Er gaat iets fout, maar niet weten wat. Zó ontzettend irritant.

Hoeveel tile upkeep heb jij?
Ja 3 ton ofzo. Heb ook veel te veel tiles gekocht in het begin (voor de patch; toen ze nog gratis waren :))

Ik heb denk ik nu wel een oplossing voor mijn save gevonden. Residential demand is enorm hoog, zelfs met belastingen op max. Dus die tax heb ik maximaal staan (30% is dat geloof ik?) en de rest naar 10%... dat lijkt te werken! Ik heb nu een positieve balans en overal demand voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel momenteel op deze map: https://mods.paradoxplaza.com/mods/79915/Any

Maar heb last van twee bugs:
- Ik kan geen extra tiles kopen (hoewel ik genoeg expansion permits heb)
- Ik heb last van de commercial demand bug (terwijl al mijn mods uit staan, maar ik ben de map wel gestart met mods aan).

Nog iemand last van deze bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:48:
Ik speel momenteel op deze map: https://mods.paradoxplaza.com/mods/79915/Any

Maar heb last van twee bugs:
- Ik kan geen extra tiles kopen (hoewel ik genoeg expansion permits heb)
- Ik heb last van de commercial demand bug (terwijl al mijn mods uit staan, maar ik ben de map wel gestart met mods aan).

Nog iemand last van deze bugs?
Staat netjes in de description :p

"To unlock additional map tiles, you'll need to complete at least 7 milestones."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 02:03:
[...]

Staat netjes in de description :p

"To unlock additional map tiles, you'll need to complete at least 7 milestones."
Oeps... Sorry :)! Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Office bug wordt niet gepatchd before summer break... de workaround die wordt voorgesteld is niet te doen in een grote stad

https://forum.paradoxplaz...nse.1691984/post-29731860

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goldia schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:19:
Office bug wordt niet gepatchd before summer break... de workaround die wordt voorgesteld is niet te doen in een grote stad

https://forum.paradoxplaz...nse.1691984/post-29731860
En de patch was net uitgesteld om hot fixes te kunnen doen... :)

Ik heb trouwens ook uitgebreid de survey ingevuld die je kan vinden in de launcher.

De commercial demand bug maakt mijn save momenteel onspeelbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Flying Hawkic schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:47:
[...]
Ik heb trouwens ook uitgebreid de survey ingevuld die je kan vinden in de launcher.
Ooh die zat in de launcher. Kon hem al niet vinden. Ook maar eens invullen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@JelleDJs Ik ben inmiddels van het vervuilde water af en de truck is heel simpel, gewoon land maken waar het vervuilde water is en daarna de bodem weer laten zakken. In sommige gevallen blijft er wat achter maar dan herhaal je het trucje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Flying Hawkic schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:47:
[...]

En de patch was net uitgesteld om hot fixes te kunnen doen... :)

De commercial demand bug maakt mijn save momenteel onspeelbaar helaas.
Iemand op het Paradox forum heeft ontdekt dat er géén commercial demand bug is maar dat het, plat gezegd, een andere speelstijl vergt. Inclusief uitwerking en waarom/hoe dan.

Mensen die de ‘bug’ ervaren hebben hun savegame geupload waarna het hem met een andere speelstijl lukte om de demand volledig terug te krijgen.

Ben even aan het zoeken en dan zal ik een link posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
De eerste "dead wave" is nog niet over of de volgende heeft zich al gemeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8whFKglkQgl5rMycniGRPZyE.png

:+

Pagina: 1 ... 45 ... 63 Laatste