Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Crazz schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:42:
Ik zag een videotje van Infrastructurist op Youtube (https://www.youtube.com/watch?v=eefP0P19pT4), waarin hij ook ff wat doet met MoveIt. Ik heb die Mod ook, maar ik zag bij hem een pop menu (15:30 in de video) dat er bij mij niet in zit. Of is dat een instelling ergens? Moet zeggen dat ik de mods gebruik via Skyve, misschien is er een update van de mod die daarin nog niet is doorgevoerd?
Inmiddels wat meer duidelijkheid over de MoveIt update, blijkbaar is er via zijn eigen Discord channel een nieuwe versie. Je kunt een zip bestandje downloaden, installatie als volgt:

Unzip in `%appdata%\..\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\Mods`, disable PdxMods version, on first load go to main menu and let mods update/initialise and then restart game.

Laatste update die ik kan zien is van 29 mei, werkt zoals verwacht :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Crazz schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:15:
[...]

Inmiddels wat meer duidelijkheid over de MoveIt update, blijkbaar is er via zijn eigen Discord channel een nieuwe versie. Je kunt een zip bestandje downloaden, installatie als volgt:

Unzip in `%appdata%\..\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\Mods`, disable PdxMods version, on first load go to main menu and let mods update/initialise and then restart game.

Laatste update die ik kan zien is van 29 mei, werkt zoals verwacht :D
Hmm, waarom zet ie hem dan niet gewoon op PDX mods? Ik houd niet zo van die workarounds, omdat het hele mod gedoe sowieso nogal instabiel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 00:09:
Leuk man, Dank voor je foto's! Mijn handen jeuken wel moet ik zeggen als ik je stad zo zie :) Kan je eigenlijk je savegame delen? Zou wel leuk zijn; elkaars stad even aanpassen en dan weer terug sturen!

Wat het best werkte bij dit soort bugs is gewoon de hele weg of kruising weghalen en opnieuw doen. Meestal zit er niets anders op. Dat geldt ook voor die parkeergarage, gewoon verwijderen en opnieuw bouwen.

Gebruik je eigenlijk mods?
Ik weet niet hoe makkelijk het is om een savegame te delen, maar ik zal er eens naar kijken. Bedenk wel dat je een goede PC nodig hebt om in ieder geval mijn savegame te spelen. Voordeel is wel dat je meer dan 1,5 miljard geld hebt, dus wat dat betreft hoef je je nergens zorgen om te maken.

Sinds vandaag is mijn nieuwe PC mijn standaard PC en ik moet zeggen, game loopt erg soepel, al heb ik wel vaak dat CS2 op zwart gaat. Waarom weet ik alleen nog niet.

Probleem met de parkeergarage was dat als ik hem verplaatste, de auto's niet weg gingen. Dus grote kans dat als ik de garage had verwijderd ze alsnog bleven zweven.

Ik gebruik zeker mods. Ik gebruik:
- Traffic (heerlijk voor logischere kruispunten)
- Better Buldozer (sinds vandaag)
- Water Features (één keer aan gezeten, maar werkt tot nu toe veel kutter dan de CS1 versie)
- Achievement Enabler (omdat ik dus mods gebruik)
- Cim Route Highlighter (gebruik ik regelmatig, gebruikte ik in CS1 ook altijd om te kijken of ergens een extra (snelweg) moest komen)
- ZoningToolkit (niet veel gebruikt, maar wel leuk om mee te spelen)
- Water Visual Tweaks (puur aangezet omdat ik deze tegen kwam in dit topic, en hij leek me wel leuk. Nog niet duidelijk het verschil gezien, maar ook dan niet echt op gelet.)

En dan, als resultaat van bovenstaande, een paar dependencies:
- I18n EveryWhere (geen idee wat dit doet)
- Unified Icon Library (iets met icoontjes)

Net zoals bij CS1 kan ik waarschijnlijk CS2 ook niet meer spelen zonder mods.
LoneRanger schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:01:
@JelleDJs Met de "better buldozer" mod kun je bewegende objecten als auto's, treinen etc. verwijderen.

Als je drukke kruispunten hebt is het wel aan de bevelen om met "traffic" U-turns uit te schakelen, scheelt alvast een hoop ongelukken. Verder zijn de stippellijntjes gevaarlijke turns dus als het enigszins kan ook die zoveel mogelijk uitschakelen. Vaak zorgt dit ook al voor een wat betere doorvoer.
Dankje, dankje, dankje! Alle zwevende voertuigen kunnen verwijderen hierdoor. En blijkbaar had de vastgelopen taxi alleen een snellere CPU nodig. Opende alles op de nieuwe PC en poef, hij reed meteen weg.

Ik gebruik inderdaad al vaak de Traffic-mod om kruispunten beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
JelleDJs schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Ik weet niet hoe makkelijk het is om een savegame te delen, maar ik zal er eens naar kijken.
Waar je je savegame laadt klik je op map options en daar staat onderin share save game. [als pdx mod] Meer hoef je niet te doen behalve vertellen wat de naam is van je savegame.

@Crazz Move-it heeft vannacht een update gehad dus het menuutje is nu voor iedereen aanwezig.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:17:
[...]

@Crazz Move-it heeft vannacht een update gehad dus het menuutje is nu voor iedereen aanwezig.
Zag het, bij mij ook automatisch geüpdatet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:17:
[...]
Waar je je savegame laadt klik je op map options en daar staat onderin share save game. [als pdx mod] Meer hoef je niet te doen behalve vertellen wat de naam is van je savegame.
Oh dat is best eenvoudig dan! Wel leuk misschien om eens te doen.. kijken wat jullie met mijn stadje doen. Zal eens kijken, maar ben net opnieuw begonnen dus stelt niet zo veel voor nog. Moet je ook wel dezelfde mods hebben denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Ik weet niet hoe makkelijk het is om een savegame te delen, maar ik zal er eens naar kijken. Bedenk wel dat je een goede PC nodig hebt om in ieder geval mijn savegame te spelen. Voordeel is wel dat je meer dan 1,5 miljard geld hebt, dus wat dat betreft hoef je je nergens zorgen om te maken.

Sinds vandaag is mijn nieuwe PC mijn standaard PC en ik moet zeggen, game loopt erg soepel, al heb ik wel vaak dat CS2 op zwart gaat. Waarom weet ik alleen nog niet.

Probleem met de parkeergarage was dat als ik hem verplaatste, de auto's niet weg gingen. Dus grote kans dat als ik de garage had verwijderd ze alsnog bleven zweven.

Ik gebruik zeker mods. Ik gebruik:
- Traffic (heerlijk voor logischere kruispunten)
- Better Buldozer (sinds vandaag)
- Water Features (één keer aan gezeten, maar werkt tot nu toe veel kutter dan de CS1 versie)
- Achievement Enabler (omdat ik dus mods gebruik)
- Cim Route Highlighter (gebruik ik regelmatig, gebruikte ik in CS1 ook altijd om te kijken of ergens een extra (snelweg) moest komen)
- ZoningToolkit (niet veel gebruikt, maar wel leuk om mee te spelen)
- Water Visual Tweaks (puur aangezet omdat ik deze tegen kwam in dit topic, en hij leek me wel leuk. Nog niet duidelijk het verschil gezien, maar ook dan niet echt op gelet.)

En dan, als resultaat van bovenstaande, een paar dependencies:
- I18n EveryWhere (geen idee wat dit doet)
- Unified Icon Library (iets met icoontjes)

Net zoals bij CS1 kan ik waarschijnlijk CS2 ook niet meer spelen zonder mods.

[...]

Dankje, dankje, dankje! Alle zwevende voertuigen kunnen verwijderen hierdoor. En blijkbaar had de vastgelopen taxi alleen een snellere CPU nodig. Opende alles op de nieuwe PC en poef, hij reed meteen weg.

Ik gebruik inderdaad al vaak de Traffic-mod om kruispunten beter te krijgen.
Plop de Growables is ook wel aan te raden! Kan je alle gebouwen gewoon neergooien waar je maar wilt. En gebruik je geen Anarchy en FindIt? Ook wel echt aanrader!

Laat maar weten als je savegame erop staat ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Hierbij wat foto's van mijn nieuwe stadje. Net aan 1000 inwoners geloof ik. Vooral heel veel detailing...

Wat ik jammer vind, is dat de gebouwen die ik met Plop The Growables plaats, soms zomaar ineens verdwijnen. Gebeurt vooral bij residential en commercial. Weet iemand hoe dat komt? Komt dat omdat ik niet de juiste zone eronder heb geplaatst? Meestal laat ik de zones gewoon leeg omdat die vierkante vakjes toch niet op de juiste plek staan, waar ik de gebouwen ploppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crWoHkJBthuCp-8gjsxBKp38bvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QMJQv7cd8gHbCXetKf3skodS.png?f=fotoalbum_large

Leuk buurtje met rijtjeshuizen en vijver voor de deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MAQEMRf9AeAYnL1FKpe6Z6yuH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KCyuLV5UAAngCY7SuTQLZ8Ip.png?f=fotoalbum_large

Haven met costum kade en kranen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ptBGg7fVD5gWMQTL0NYHwrBaKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0zjqKgQZAKsjTp93NUpFOdGD.png?f=fotoalbum_large

Strand.. work in progress. Iemand nog suggesties voor dat lege grijze vak daar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Tqk_LNUxcfF8DtLFTZUjBrHdVU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/52KNyW0eMJXfOvJaD9OeA2G6.png?f=fotoalbum_large

Kleine meertje met strandje e.d.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6boEZJ6VsoL_bSnvsUSxekQNBTU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YapXz6OvCZecJ82RZeIMaFsf.png?f=fotoalbum_large

Nog een leuk klein buurtje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTfuXvfDNyjOAMxa_-SEXMlV6RM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/81Dcc4SYbFVfXg9zJ9QGY9uO.png?f=fotoalbum_large

Ziekenhuis met wat offices eromheen. Meeste rechtse Office past er echt goed bij..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyYl3lP0dya20RgqAjxtVJut1II=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bhvq6C8lYg8CiuFX9I8YClor.png?f=fotoalbum_large

Costum brandweerkazerne en politie ernaast. Wil daar eigenlijk ook het ziekenhuis nog bij hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Goldia op 02-06-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een vraag: kan iemand auto's, brandweerwagens, politieauto's e.d. ploppen? Mij lukt dat niet; ze verdwijnen meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:24
@Goldia Ziet er deftig uit hoor! volgens mij neem je goed de tijd om per stukje alles even leuk aan te pakken, Nieuwe stad zeg je? hoeveel uur heb je in deze selectie afbeeldingen zitten?

Jammer dat ik de foto's niet wat groter krijg had ik t net even wat beter kennen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Goldia schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:25:
Nog een vraag: kan iemand auto's, brandweerwagens, politieauto's e.d. ploppen? Mij lukt dat niet; ze verdwijnen meteen.
Bij mij kan ik ze gewoon vinden bij find it en kan ze neerzetten waar ik maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:26:
@Goldia Ziet er deftig uit hoor! volgens mij neem je goed de tijd om per stukje alles even leuk aan te pakken, Nieuwe stad zeg je? hoeveel uur heb je in deze selectie afbeeldingen zitten?

Jammer dat ik de foto's niet wat groter krijg had ik t net even wat beter kennen bekijken.
Thanks! Ik wil echt niet weten hoeveel uur, veel, haha! Denk bijvoorbeeld die haven, minimaal 1 uur.

Foto's zouden wel clickable groter moeten worden? Lukt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:28:
[...]

Bij mij kan ik ze gewoon vinden bij find it en kan ze neerzetten waar ik maar wil.
Ja dat kan ik ook, maar ze verdwijnen daarna meteen bij unpause. Cargoship lukt wel en losse trailers ook, maar rest niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Goldia schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:45:
[...]

Thanks! Ik wil echt niet weten hoeveel uur, veel, haha! Denk bijvoorbeeld die haven, minimaal 1 uur.

Foto's zouden wel clickable groter moeten worden? Lukt mij wel.
Hij geeft bij mij aan Afbeelding kan niet geladen worden, kan jij vast niks aan doen had ze alleen liever wat beter willen bekijken, vreemd...
Goldia schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:48:
[...]

Ja dat kan ik ook, maar ze verdwijnen daarna meteen bij unpause. Cargoship lukt wel en losse trailers ook, maar rest niet
Oke sinds de laatste patch niet echt veel meer gespeeld weinig tijd aan andere games kwijt maar de patch hiervoor was 't geen probleem, nu zou ik het eerlijk gezegd niet weten sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Goldia schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:19:
Wat ik jammer vind, is dat de gebouwen die ik met Plop The Growables plaats, soms zomaar ineens verdwijnen. Gebeurt vooral bij residential en commercial. Weet iemand hoe dat komt? Komt dat omdat ik niet de juiste zone eronder heb geplaatst? Meestal laat ik de zones gewoon leeg omdat die vierkante vakjes toch niet op de juiste plek staan, waar ik de gebouwen ploppen.
Ik zou het proefondervindelijk even vaststellen als ik jou was, maar ik heb in het begin ook gehad dat als zoning ontbrak onder een zelf geplaatst gebouw het gebouw dan verdween. Dan moet je natuurlijk ook opletten welke zoning je precies nodig hebt, er zijn nogal wat varianten tegenwoordig. Misschien nog als extra tip: doe het beide als de game gepauzeerd is, dus zoning leggen en dan gebouw plaatsen, dan zou het volgens mij moeten lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Crazz op 03-06-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goldia schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:59:
[...]

Plop de Growables is ook wel aan te raden! Kan je alle gebouwen gewoon neergooien waar je maar wilt. En gebruik je geen Anarchy en FindIt? Ook wel echt aanrader!

Laat maar weten als je savegame erop staat ;)
Ik gebruik geen Growables, Anarchy of FindIt. Ik heb deze, behalve Anarchy, bij CS1 ook nooit gebruikt. Vind ze niet nodig.

Anarchy heb ik wel gebruikt, alleen heb ik in de screenshots bij de mod dit keer geen manier gevonden hoe ik het wil gebruiken. Ik maak bijvoorbeeld mijn hellingen voor wegen tegenwoordig zelf, omdat ik dat 1) leuker vind en 2) vind ze er dan realistischer uitzien.

Als het goed is staat de savegame nu bij Paradox Mods. Onder de naam Sibley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@JelleDJs Ik dacht eens even rond te kijken in je stad maar het loopt vrij traag de simulatie. Desondanks was ik toch al bezig wat te veranderen enzo. Het grote office district heb ik platgelegd en iets anders gestructureerd kwa verkeer en ben het weer aan het opbouwen maar dan vooral wat minder hoogbouw. Kijken hoe lang ik dit volhoud en natuurlijk bedankt voor het beschikbaar stellen van je savegame. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:46:
[...]

Als het goed is staat de savegame nu bij Paradox Mods. Onder de naam Sibley.
Jeetje wat een gigantische stad heb je al gemaakt zeg! Lekker ruim opgezet ook; voldoende plaats voor meer uitbreidingen. Bij mij zit alles altijd eigenlijk veel te dicht op elkaar. Heel grappig trouwens om te zien hoe andere mensen bouwen, echt totaal anders dan ik. Het is bij jou duidelijk niet form over function, zoals bijvoorbeeld die 15 coal plants bij elkaar :)

Ik denk wat jou misschien kan helpen is het minder clusteren van functies; dat zal je traffic veel kunnen verbeteren. Je hebt best een aantal hele grote gebieden waar heel veel van dezelfde functies staan met maar 1 weg ernaar toe vanaf de snelweg. Ik zou meer in gecombineerde kernen bouwen, met een ieder eigen commercial center en een eigen industrie. Maar goed deze stad is al heel ver, dus dat is misschien geen optie meer. Als alternatief kan je nu misschien meer ingangen naar hetzelfde gebied maken; dat zal ook helpen voor de traffic flow. Ook zou ik hier en daar de snelwegen gewoon verbreden en afritten niet 1 baans maar 2 baans maken met een goede aansluiting naar een brede hoofdweg van het betreffende gebied.

In je office gebied aan de zuidkant van je map (op het eiland) zijn overigens een paar wegen niet goed aangesloten waardoor daar niets rijdt. Wordt ook met een icoontje aangegeven.

Bedankt voor het delen van je save! Heel leuk om eens te zien!

[ Voor 30% gewijzigd door Goldia op 03-06-2024 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn savegame van mijn nieuwe (nog erg kleine) stadje staat er ook: onder de naam Slick. Let wel op je moet tenminste FindIt, Anarchy en Plop the Growables hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Eerste dev diary over de Economy rework staat online: https://forum.paradoxplaz...-2-0-dev-diary-1.1682626/

Klinkt als een boel goede aanpassingen, al ben ik nog wel deels sceptisch: eerst zien, dan geloven.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09 16:00
Sinds ik de water mod heb, loopt mijn rivier continue over. (Zelfs de default weg bij start map ligt onder water nu) Dit probleem had ik niet tot de mod had geinstalleerd, kwam er te laat achter om een eerdere save te pakken.
Speel plezier raakt wat weg op deze manier omdat ik het probleem niet opgelost krijg, iemand tips om er voor te zorgen dat mijn rivier weer normaal gaat stromen?

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opnieuw beginnen en geen mods zomaar installeren? :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desutoroiya schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:43:
Sinds ik de water mod heb, loopt mijn rivier continue over. (Zelfs de default weg bij start map ligt onder water nu) Dit probleem had ik niet tot de mod had geinstalleerd, kwam er te laat achter om een eerdere save te pakken.
Speel plezier raakt wat weg op deze manier omdat ik het probleem niet opgelost krijg, iemand tips om er voor te zorgen dat mijn rivier weer normaal gaat stromen?
Ik heb helaas ook een stad achter moeten laten omdat ik met het water heb zitten klooien en het niet meer goed kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:28
Desutoroiya schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:43:
Bij de settings van de mod staan instellingen over de variate en smeltwater intensiteit. Misschien kan je deze settings aanpassen waardoor de rivier weer rustig gaat stromen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LoneRanger schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:17:
@JelleDJs Ik dacht eens even rond te kijken in je stad maar het loopt vrij traag de simulatie. Desondanks was ik toch al bezig wat te veranderen enzo. Het grote office district heb ik platgelegd en iets anders gestructureerd kwa verkeer en ben het weer aan het opbouwen maar dan vooral wat minder hoogbouw. Kijken hoe lang ik dit volhoud en natuurlijk bedankt voor het beschikbaar stellen van je savegame. (y)
Ja, klopt. Met mijn oude PC is de simulatie héél traag. Sinds mijn nieuwe PC, met een Ryzen 7 7800X3D processor en een 7900 XT, loopt die weer heel soepel. (behalve dan dat de 7900XT continu een time-out krijgt waardoor ik CS2 weer opnieuw moet opstarten)

Wel grappig om te lezen hoe je dan meteen wat platlegt. Ik zou het ook moeten doen hoor, maar ik houd er niet van om iets echt compleet te slopen. Af en toe doe ik het wel. Nu ben ik ook aan het 'platleggen' omdat ik een knooppunt opnieuw wil aanleggen en daardoor meer ruimte wil hebben.
Goldia schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:42:
[...]

Jeetje wat een gigantische stad heb je al gemaakt zeg! Lekker ruim opgezet ook; voldoende plaats voor meer uitbreidingen. Bij mij zit alles altijd eigenlijk veel te dicht op elkaar. Heel grappig trouwens om te zien hoe andere mensen bouwen, echt totaal anders dan ik. Het is bij jou duidelijk niet form over function, zoals bijvoorbeeld die 15 coal plants bij elkaar :)

Ik denk wat jou misschien kan helpen is het minder clusteren van functies; dat zal je traffic veel kunnen verbeteren. Je hebt best een aantal hele grote gebieden waar heel veel van dezelfde functies staan met maar 1 weg ernaar toe vanaf de snelweg. Ik zou meer in gecombineerde kernen bouwen, met een ieder eigen commercial center en een eigen industrie. Maar goed deze stad is al heel ver, dus dat is misschien geen optie meer. Als alternatief kan je nu misschien meer ingangen naar hetzelfde gebied maken; dat zal ook helpen voor de traffic flow. Ook zou ik hier en daar de snelwegen gewoon verbreden en afritten niet 1 baans maar 2 baans maken met een goede aansluiting naar een brede hoofdweg van het betreffende gebied.

In je office gebied aan de zuidkant van je map (op het eiland) zijn overigens een paar wegen niet goed aangesloten waardoor daar niets rijdt. Wordt ook met een icoontje aangegeven.

Bedankt voor het delen van je save! Heel leuk om eens te zien!
Eén hele simpele reden dat ik die 15 coal plants bij elkaar heb. Op die plek van de map gaat de wind en grond verontreiniging de map uit, en dus hoef ik op dat stuk geen rekening te houden met wat er 'achter' ligt. Ze stonden eerst wel ergens anders op de map, maar de verontreiniging was zo erg gevonden precies op een plek waar ik een woonwijk wilde neerzetten. Weghalen dus en op die ideale locatie weer neerplompen.

En wat betreft de ruimte. Ik doe dat expres tegenwoordig om veel ruimte te hebben rond de snelwegen. Is in Nederland best gebruikelijk, omdat natuurlijk in de toekomst een knooppunt uitgebreid kan worden en je dan extra tijdelijke wegen kunt hebben terwijl er gebouwd wordt. Ook als er bijvoorbeeld een bredere weg moet komen, dan kan dat nog. Meer ruimte = groter kunnen bouwen.

Ik kom er regelmatig achter dat er inderdaad te weinig toegangswegen zijn, alleen is dan het nadeel dat ik niet zo snel een plek zie voor een extra toegangsweg. Bijvoorbeeld omdat het dan te dicht in de buurt is van een knooppunt.

Moest eerst goed zoeken welk gebied je bedoelde, want voor zover ik weet staat er geen noord oost zuid west aangegeven op de map. Uiteindelijk wel gevonden en die wegen die niet goed aansluiten waren natuurlijk afgesloten omdat ik de weg erna deels opnieuw heb aangelegd met uiteindelijk een extra af- en oprit. Alleen nooit de weg weer gereset.

Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van dingen weer beetje slopen om het dan opnieuw aan te leggen. Doe ik nu ook bij het 'begin' van mijn map. Daar bouw ik nu een vliegveld en wil ik meteen het OV ook beter gaan aanleggen. Uiteindelijk is het één grote WIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:48:
Eerste dev diary over de Economy rework staat online: https://forum.paradoxplaz...-2-0-dev-diary-1.1682626/

Klinkt als een boel goede aanpassingen, al ben ik nog wel deels sceptisch: eerst zien, dan geloven.
Even kort gelezen en dan vooral de bulletpoints.

Nu heb ik op dit moment geen last van de economie (ook omdat ik CS2 niet speel voor het managen van de economie), maar als ik dat allemaal zie ben ik wel een beetje bang. Vooral als de subsidies er helemaal uit gaan bouw ik geen stad meer op.
In het begin ben ik compleet afhankelijk daarvan. Heb er zo geen zin in als je nu écht in het begin meteen goed moet nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:51:
[...]

Even kort gelezen en dan vooral de bulletpoints.

Nu heb ik op dit moment geen last van de economie (ook omdat ik CS2 niet speel voor het managen van de economie), maar als ik dat allemaal zie ben ik wel een beetje bang. Vooral als de subsidies er helemaal uit gaan bouw ik geen stad meer op.
In het begin ben ik compleet afhankelijk daarvan. Heb er zo geen zin in als je nu écht in het begin meteen goed moet nadenken.
Ja die angst deel ik wel een beetje. Voor mij gaat het ook vooral om het bouwen en ontwerpen, die economie is voor mij echt bijzaak. Maar acht, we hebben altijd nog de optie om 'unlimited money' aan te zetten in de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
JelleDJs schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:47:
[...]

Ja, klopt. Met mijn oude PC is de simulatie héél traag. Sinds mijn nieuwe PC, met een Ryzen 7 7800X3D processor en een 7900 XT, loopt die weer heel soepel. (behalve dan dat de 7900XT continu een time-out krijgt waardoor ik CS2 weer opnieuw moet opstarten)

Wel grappig om te lezen hoe je dan meteen wat platlegt. Ik zou het ook moeten doen hoor, maar ik houd er niet van om iets echt compleet te slopen. Af en toe doe ik het wel. Nu ben ik ook aan het 'platleggen' omdat ik een knooppunt opnieuw wil aanleggen en daardoor meer ruimte wil hebben.
Moest wel want een rechthoekig blok met alleen maar mega torens stoort mij. :P Nee, ik heb per toeval gemerkt dat voetpaden best wel belangrijk zijn. Ik gebruikte ze meer om variatie te maken in zone-ing en dan merk je dat ze veel gebruikt worden mits voldoende aansluiting natuurlijk. Verder varieer ik liever wbt density en meng ik offices altijd met commercial om nog meer variatie te hebben in gebouwen. Die voetpaden kun je trouwens weer aansluiten op bushaltes/tram/metro, scheelt ook weer verkeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/MbEMwOTN0UDrCZKUk0XGpAFh.png

Zo zie je denk ik wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Laatst online: 28-09 16:00
Goldia schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Ik heb helaas ook een stad achter moeten laten omdat ik met het water heb zitten klooien en het niet meer goed kreeg...
Precies wat ik niet wil. Zal vandaag nog een poging doen om het water level te verlagen. Anders wordt het gewoon redesign langs de rivier 8)7

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:38
JelleDJs schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:51:
[...]

als ik dat allemaal zie ben ik wel een beetje bang. Vooral als de subsidies er helemaal uit gaan bouw ik geen stad meer op.
Ik kijk juist uit naar de uitdaging :) , waarschijnlijk ga ik na de update CS2 maar weer eens opstarten.

Hopelijk komen ze met verschillende moeilijkheidsgraden rondom de economie, zodat alle speelstijlen een plekje kunnen krijgen. Maar voor nu lijkt het er inderdaad op dat de moeilijkheidsgraad voor iedereen omhoog gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:02
Misschien gaan ze terug naar de list die ze in CS1 gebruikt hebben. Daar is je basis tax inkomen heel hoog maar op basis van hoeveel cash je hebt wordt er een kortings percentage tegenaan gezet. Hierdoor wordt je inkomen lager hoe meer geld je hebt en krijg je na een tijdje het gevoel dat je 'slechter' gaat, terwijl er niets mis is.

Hierdoor hebben ze nooit de CS1 economie echt te hoeven balanceren en omdat weinig mensen dit door hadden hebben ze er nooit problemen door gehad. Het is natuurlijk een mega design-cheat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
Pingewin schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:53:
Misschien gaan ze terug naar de list die ze in CS1 gebruikt hebben. Daar is je basis tax inkomen heel hoog maar op basis van hoeveel cash je hebt wordt er een kortings percentage tegenaan gezet. Hierdoor wordt je inkomen lager hoe meer geld je hebt en krijg je na een tijdje het gevoel dat je 'slechter' gaat, terwijl er niets mis is.
Ohh wow, dat heb ik nooit geweten.

Ik zou het jammer vinden als ze daar nu op terugvallen, dat past in mijn ogen niet bij de beloftes rondom CS2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Pingewin schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:53:

Hierdoor hebben ze nooit de CS1 economie echt te hoeven balanceren en omdat weinig mensen dit door hadden hebben ze er nooit problemen door gehad. Het is natuurlijk een mega design-cheat.
Klopt het was dan ook heel eenvoudig om met een relatief kleine stad < 50.000 veel geld te verdienen. Vooral als je dit ook combineerde met veel speciale industrie. Daarna vlakte de winst af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:23:
[...]

Ja die angst deel ik wel een beetje. Voor mij gaat het ook vooral om het bouwen en ontwerpen, die economie is voor mij echt bijzaak. Maar acht, we hebben altijd nog de optie om 'unlimited money' aan te zetten in de opties.
Zeker, alleen vind ik dat dan weer een beetje valsspelen. Ik vind meer dat ze gewoon eerder moeten stoppen met de subsidies. Op een gegeven moment had ik miljoenen en kreeg ik nog steeds subsidies binnen.

Wel subsidies (of een keuze daarin), maar dan eerder ermee stoppen.
LoneRanger schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:51:
[...]

Moest wel want een rechthoekig blok met alleen maar mega torens stoort mij. :P Nee, ik heb per toeval gemerkt dat voetpaden best wel belangrijk zijn. Ik gebruikte ze meer om variatie te maken in zone-ing en dan merk je dat ze veel gebruikt worden mits voldoende aansluiting natuurlijk. Verder varieer ik liever wbt density en meng ik offices altijd met commercial om nog meer variatie te hebben in gebouwen. Die voetpaden kun je trouwens weer aansluiten op bushaltes/tram/metro, scheelt ook weer verkeer.

[Afbeelding]

Zo zie je denk ik wel wat ik bedoel.
Als ik dat zo zie vind ik dat ook veel mooier hoor, alleen om de een of andere manier doe ik dat dan gewoon niet. Ik pleur meestal gewoon zo'n vak vol met één type bebouwing, i.p.v. verschillende typen erin.
LorenzoBoth schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Ik kijk juist uit naar de uitdaging :) , waarschijnlijk ga ik na de update CS2 maar weer eens opstarten.

Hopelijk komen ze met verschillende moeilijkheidsgraden rondom de economie, zodat alle speelstijlen een plekje kunnen krijgen. Maar voor nu lijkt het er inderdaad op dat de moeilijkheidsgraad voor iedereen omhoog gaat.
En die gedachte snap ik ook wel. CS zou een spel moeten zijn voor meerdere type spelers. Degene die niet zoveel geven om economie, maar meer om het plaatje (le me); en degene die de economische uitdaging meer zoeken (le you). Beide prima, maar het moet er wel zijn.

Ik ga er niet vanuit dat ze meerdere moeilijkheidsgraden gaan inbouwen. Behalve dat je nu de 'unlimited money' optie hebt, die ik alleen dan niet wil gebruiken. Dat vind ik weer té makkelijk.

Een aparte optie voor wel of niet subsidies zou het al makkelijker maken denk ik om een aparte moeilijkheidsgraad te creëren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iW7PBYw-gAlKVVgLgGSaVtyHZqE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UfXN7Xm7fomzsJTQRopGxgFV.png?f=fotoalbum_large

Steengroeve met eigen haven

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yd2EeeIEjJfiQr1wwdAD5lBE0QQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xKGp0wQEzi6m48d1IDkAw6Db.png?f=fotoalbum_large

Buurtjes blijven leuk om te bouwen

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22ReLSb_qWbJq-FPPDxxKFgdY8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t1Mf7cLvV16HAVSPflTChYmC.png?f=fotoalbum_large

aangepast tennispark met tribunes, parkeerplaats, kantine en speeltuin voor de kids

[ Voor 4% gewijzigd door Goldia op 09-06-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Je bent lekker bezig @Goldia !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Het blijft me wel interesseren maar ik raak de game helaas amper aan, puur omdat er geen simulatie plaats vind in de parken, hulpdiensten. Voelt helaas alsof ik t voor niks doe en dat voelt niet goed, als ik een tennis baan maak wil ik dat maken zodat ik mensen zie tennissen of een voetbalveld voor een ploegje dat gaat voetballen en dat mis ik helaas zodra dat op orde is hoop ik dat ik er weer een berg tijd in kan gaan stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://forum.paradoxplaz...-2-0-dev-diary-2.1682628/

Nummer 2 staat online. Wat me hierin opvalt is het volgende.
Je kunt EIN-DE-LIJK afzonderlijke upgrades van een gebouw weer verwijderen of verplaatsen. Heerlijk.

En natuurlijk weer een update over de veranderingen in de economie. De huur gaat anders worden berekend en nog wat herhaling dingen, zoals subsidies die verdwijnen.

Blijkbaar (en ook best logisch) werkt de update straks ook voor oude savegames, dus ik ben heel benieuwd hoe mijn stad hierop gaat reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En @Goldia, ziet er echt netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHPKBRIA9uc5jDu-FVQXsm82iNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BMwFauFf68vpaPdQSiinQsOx.png?f=fotoalbum_large

1 boerderij, 1,5 uur zoet mee :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
waar, ik zie niks :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Waarschijnlijk omdat je niks kon zien. 8)7

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
De optie om sub genouwen niet aangrenzend te hebben maar binnen een radius vind ik wel super, dat maakt het flexibeler en helpt ook met de grotere gebouwen zoals de energie centrales om er wat een mooier industrieel gebied van te maken.

Verder hoop ik dat cims lekker gaan verhuizen, dat was sowieso mijn oplossing voor 'high rent'. Ga je maar lekker plek maken voor iemand die het wel kan betalen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pingewin Want dat werkt in het echt ook zo goed :+

[ Voor 13% gewijzigd door Webgnome op 11-06-2024 08:26 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingewin
@webgnome: is het misschien wel het meest realistische aspect van de huidige build! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We gaan het zien. Ik heb de diary net gelezen en ben wel verrast en ook blij met de changes. Misschien dat ik de game binnenkort weer een kans ga geven ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Ik pak na de update de game ook weer op om te gaan spelen met een nieuwe stad. Bij mijn vorige twee steden crasht de game direct na het inladen maar ik gebruik ook (te) veel mods. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pingewin schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:15:
De optie om sub genouwen niet aangrenzend te hebben maar binnen een radius vind ik wel super, dat maakt het flexibeler en helpt ook met de grotere gebouwen zoals de energie centrales om er wat een mooier industrieel gebied van te maken.

Verder hoop ik dat cims lekker gaan verhuizen, dat was sowieso mijn oplossing voor 'high rent'. Ga je maar lekker plek maken voor iemand die het wel kan betalen! :)
Dat had ik nog niet eens gelezen! Dat gaat ook veel mooier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
JelleDJs schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Dat had ik nog niet eens gelezen! Dat gaat ook veel mooier worden.
8)7 ik ook niet hoor haha had er even snel doorheen gelezen maar iid een fijne toevoeging!

Wanneer komt de patch was dat wel al bekend toevallig? Aangezien ik toch overal overheen lees blijkbaar :+

[ Voor 16% gewijzigd door Jeffrey1908 op 11-06-2024 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Jeffrey1908 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:40:
[...]

8)7 ik ook niet hoor haha had er even snel doorheen gelezen maar iid een fijne toevoeging!

Wanneer komt de patch was dat wel al bekend toevallig? Aangezien ik toch overal overheen lees blijkbaar :+
Vanuit de replies in de forum thread van dev diary 2:
We don't have a date yet, but we're still looking at the previously shared release window (so between now and June 19th)

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha op mijn scherm was ie niet zo donker... die dag en nachtcyclus, ik weet het niet zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
MatHack schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:03:
[...]

Vanuit de replies in de forum thread van dev diary 2:

[...]
Dankuwel! Ik wist dat ze vorige keer een indicatie gaven tussen 3/13 juni als ik t goed heb dus vandaar dat ik t me afvroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er netjes uit. Houden ze zich aan de in/uit richtingen of is dat puur esthetisch? In CS1 had je een mod waar je dit enigszins kon beïnvloeden maar toch trok de AI zich er soms niks van aan.

offtopic:
Als dat standaard bij het gebouw hoort, sorry heb het spel al een aantal maanden niet aangeraakt

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of de nieuwe service buildings ook al onderdeel zijn van de economy 2.0 patch of komen die later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
Flying Hawkic schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:28:
Weet iemand of de nieuwe service buildings ook al onderdeel zijn van de economy 2.0 patch of komen die later?
Ik denk dat ze onderdeel zijn van de update na Economy 2.0, omdat ze pas helemaal aan het einde van de post genoemd worden in een paragraaf waar ze het ook hebben over hun plannen voor de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LorenzoBoth schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:34:
[...]

Ik denk dat ze onderdeel zijn van de update na Economy 2.0, omdat ze pas helemaal aan het einde van de post genoemd worden in een paragraaf waar ze het ook hebben over hun plannen voor de volgende update.
Ja zo dacht ik het ook, ik dacht einde van de zomer maar was niet zeker.

De wijzigingen in economy 2.0 gaan nodig zijn, maar ik weet nog niet of het voldoende gaat zijn om mij terug te brengen naar de game. Het zijn vooral wijzigingen "under the hood" maar het gebrek aan service buildings en varianten blijft toch voorlopig bestaan. Wel leuk dat we meer vrijheid krijgen bij het upgraden van service buildings. Dat gaat wel super zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:54:
Dat ziet er netjes uit. Houden ze zich aan de in/uit richtingen of is dat puur esthetisch? In CS1 had je een mod waar je dit enigszins kon beïnvloeden maar toch trok de AI zich er soms niks van aan.

offtopic:
Als dat standaard bij het gebouw hoort, sorry heb het spel al een aantal maanden niet aangeraakt
Thanks! Deze boerderij is helemaal op maat gemaakt, helemaal niets hoort er standaard bij. Ook de pijlen op de weg niet en de weg zelf ook niet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZavXFppIrC4Dqrb7plL-Z46Dr3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QT5pf1w0Kj7Pjg9QNHAi4vro.png?f=fotoalbum_large

Ik fietste door Alkmaar en kreeg inspiratie voor dit buurtje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LorenzoBoth
Flying Hawkic schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:41:
[...]

Ja zo dacht ik het ook, ik dacht einde van de zomer maar was niet zeker.

De wijzigingen in economy 2.0 gaan nodig zijn, maar ik weet nog niet of het voldoende gaat zijn om mij terug te brengen naar de game.
Same, het zijn hele goede stappen, maar ik wil eigenlijk wachten tot het spel echt "Volwassen" is. Misschien wacht ik nog 1 à 2 updates. Eerst even afwachten wat de eerste reacties gaan zijn als de patch uit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey1908
LorenzoBoth schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:26:
[...]

Same, het zijn hele goede stappen, maar ik wil eigenlijk wachten tot het spel echt "Volwassen" is. Misschien wacht ik nog 1 à 2 updates. Eerst even afwachten wat de eerste reacties gaan zijn als de patch uit is.
Zo sta ik er ook in hoor, ga denk ik toch wel effe de proef op de som nemen als aankomende patch er is, gewoon effe benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik kijk vooral uit naar het moment dat al die 'high rent' meldingen verdwijnen, dus alleen daarom start ik hem al eventjes op! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Ik begin weer met een nieuwe stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 10:36
Ik lees met plezier dit topic en kijk uiteraard graag naar de plaatjes ;) Heb louter CS 1 nog gekocht en ben nog huiverig voor het kopen van 2, gezien de recensies in (met name) het begin. Wat is jullie ervaring na deze tijd? Is het het aankopen inmiddels waard, of toch nog even wachten?

MyMeuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
martijn946 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:01:
Ik lees met plezier dit topic en kijk uiteraard graag naar de plaatjes ;) Heb louter CS 1 nog gekocht en ben nog huiverig voor het kopen van 2, gezien de recensies in (met name) het begin. Wat is jullie ervaring na deze tijd? Is het het aankopen inmiddels waard, of toch nog even wachten?
Als je niet kan wachten en je heb een goede GPU en CPU dan kun je hem kopen, maar zoals je hier ook zat leest er zijn nog wel wat problemen en tekortkomingen. Dus mijn mening als je je geduld kunt houden wacht gewoon nog even!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden; dit is mijn lijst met mods (onmisbaar voor realistisch bouwen als je het mij vraagt). De modders fixen de game wel :)

Move It
Find It
Anarchy
LineTool
ExtraLandscapingTools
Better Bulldozer
Tree Controller
Plop the Growables
Extra Networks and Areas
Extended Road Upgrades
Extra Lib
Asset Icon Library
Line tool
Water Features
Water Visual Tools
Asset Variation Changer
Extra Detailing Tools
Unified Icon Library
L18n Everywhere

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@JelleDJs Ik ben nog steeds bezig met jouw stad om te turnen naar mijn smaak, erg leuk om te doen en ik zie nog steeds dingen die ik voorheen niet gezien had. Alles ligt dan ook wijd en verspreid wat het weer leuk maakt wbt OV met treinen b.v. Ik ben maar op een klein stukje bezig en weet niet of je gelijk ziet waar dat is maar dat is waar je die enorme bomen industrie hebt staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/yspXqMBJjhytJdxWniBzYsNT.png

Inmiddels schommelt het inwoner aantal rond de 145K en is de simulatie vrij zwaar en dus traag. Dat geeft niet want als ik weer eens moet wachten tot de nieuwe gebouwen gebouwd zijn of de nieuwe OV eindelijk opgang komt vermaak ik me wel met parkjes bouwen en/of de boel wat aan te kleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/sfEgLfYhqvBXn632fJGYKCj0.png

Jammer dat er nog geen boten te vinden zijn vziw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/iVy4dZzIrC4ftIvHnwGdnxiC.png

De plek van de school is dezelfde maar de omgeving wat aangekleed tijdens het wachten op de simulatie.

Wat is er eigenlijk met het water gebeurt dat het zo rood/bruin is? Volgens mij zit daar niks [meer] maar wordt het ook niet echt minder?

[ Voor 6% gewijzigd door LoneRanger op 15-06-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje, is het normaal dat de mods niet altijd inladen? Ik heb het spel even een paar keer geprobeerd weer oa met de mod lijst van @Goldia. Het valt mij op dat ik niet altijd de mods tot mijn beschikking lijk te hebben?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zondag 16 juni 2024 @ 07:13:
Vraagje, is het normaal dat de mods niet altijd inladen? Ik heb het spel even een paar keer geprobeerd weer oa met de mod lijst van @Goldia. Het valt mij op dat ik niet altijd de mods tot mijn beschikking lijk te hebben?
Klopt, ze laden soms niet in. Erg suf. Ook geen idee waarom dat zo is. Een herstart van het spel helpt bij mij meestal wel. Tweede keer laden ze dan wel. Mods zijn officieel ook nog in bèta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldia schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:21:
Voor de geïnteresseerden; dit is mijn lijst met mods (onmisbaar voor realistisch bouwen als je het mij vraagt). De modders fixen de game wel :)

Move It
Find It
Anarchy
LineTool
ExtraLandscapingTools
Better Bulldozer
Tree Controller
Plop the Growables
Extra Networks and Areas
Extended Road Upgrades
Extra Lib
Asset Icon Library
Line tool
Water Features
Water Visual Tools
Asset Variation Changer
Extra Detailing Tools
Unified Icon Library
L18n Everywhere
Bestaan er twee line tools of is dat een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:13:
[...]

Bestaan er twee line tools of is dat een foutje?
Foutje denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:16:
@JelleDJs Ik ben nog steeds bezig met jouw stad om te turnen naar mijn smaak, erg leuk om te doen en ik zie nog steeds dingen die ik voorheen niet gezien had. Alles ligt dan ook wijd en verspreid wat het weer leuk maakt wbt OV met treinen b.v. Ik ben maar op een klein stukje bezig en weet niet of je gelijk ziet waar dat is maar dat is waar je die enorme bomen industrie hebt staan.

[Afbeelding]

Inmiddels schommelt het inwoner aantal rond de 145K en is de simulatie vrij zwaar en dus traag. Dat geeft niet want als ik weer eens moet wachten tot de nieuwe gebouwen gebouwd zijn of de nieuwe OV eindelijk opgang komt vermaak ik me wel met parkjes bouwen en/of de boel wat aan te kleden.

[Afbeelding]

Jammer dat er nog geen boten te vinden zijn vziw.

[Afbeelding]

De plek van de school is dezelfde maar de omgeving wat aangekleed tijdens het wachten op de simulatie.
Ziet er gewoon erg vet uit. Als ik dat zie wordt ik wel jaloers, al weet ik dat ik zelf zoiets nooit zou kunnen maken. Ik heb het geduld er niet voor.
Wat is er eigenlijk met het water gebeurt dat het zo rood/bruin is? Volgens mij zit daar niks [meer] maar wordt het ook niet echt minder?
In het begin van de stad zat daar een riool-uitgang. Inmiddels zijn deze allemaal al verplaatst, alleen om de een of andere manier doet CS2 er een eeuwigheid over om het weg te werken als er geen aanvoer meer van is.
Webgnome schreef op zondag 16 juni 2024 @ 07:13:
Dat is momenteel vrij normaal. Elke keer als er een update van een mod is, worden ALLE mods daarna uitgeschakeld.

Dus als dat zo is, game opnieuw opstarten en ze doen het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal binnenkort ook weer eens wat screenshots delen. Heb toch wel aardig wat dingen weer veranderd/herbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:46:

[...]

In het begin van de stad zat daar een riool-uitgang. Inmiddels zijn deze allemaal al verplaatst, alleen om de een of andere manier doet CS2 er een eeuwigheid over om het weg te werken als er geen aanvoer meer van is.
Dat duurt een eeuwigheid en het is bij mij nog nooit weg gegaan. Waarschijnlijk toch een soort van bug. Al staat een herwerking van de water mechanics volgens mij ook op de (lange) roadmap.

Normaal plaats je die riool op een plaats waar er weinig stroming is om ervoor te zorgen dat de vervuiling niet te snel verspreidt. Maar doordat er weinig stroming is, gaat het vuil waarschijnlijk ook trager (of niet) weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens een update zou morgen de patch Economy 2.0 kunnen komen!

https://forum.paradoxplaz...omy-2-0-1-1-4-f1.1688801/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Ja las t net, ben wel weer eens benieuwd morgen gelijk maar eens opstarten na een hele tijd effe de uitdaging voelen en testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-10 12:39
Hmmm, die upkeep voor tiles vind ik wel jammer. Soms moet je gewoon heel veel 'loze' tiles unlocken om bv. een connectie te kunnen maken. Of puur omdat je voor esthetische doeleinden niet alles dicht op elkaar wil bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 01:11

djidee

Mr. Slungel

Haha, die waarschuwingen zijn wel handig om te weten
Death Wave
There will be a Death Wave in your city lasting about 1-2 in-game months. The older your citizens are, the more severe it will be. This is because we want to vary the age at which citizens can die to avoid future death waves - but it will take a while as the Grim Reaper usually doesn't get so much paperwork all at once.
New Budget Calculations
Expect a negative money trend initially, but tax income may offset new costs after recalculations. If your city struggles financially, consider increasing taxes, reducing service budgets, or temporarily turning off buildings to save costs.
New Production and Employment Calculations
Companies need time to adjust production and employee numbers, potentially increasing unemployment.
New Demand Calculations
Demand adjustments may occur quickly, affecting demand bars, so don't be surprised if they are very different from before the patch. Increased industrial manufacturing space may drive up residential demand unless there are already job-seeking workers.
New Residential Demand Calculations
Don't be surprised if this new calculation causes citizens to seek different housing types or relocate after the patch.
New rent and Resource Consumption Calculations
These calculations should help citizens afford preferred housing, reducing "High Rent" notifications over time.
Do you still have "High Rent" notifications?
Persistent "High Rent" notifications even after an extended period of playing? This may indicate unemployment issues. Ensure citizens have jobs to pay rent.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
djidee schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:56:
Haha, die waarschuwingen zijn wel handig om te weten

[...]
Als gewone casual speler die dus niet al die release logs door loopt te spitten maar gewoon Steam automagisch de boel laat updaten, ben je dus mogelijk best wel f*cked :P

Maargoed. Beter dat, dan dat ze niks veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik verwacht een hoop negatieve reacties op div. platformen na deze update. :+
but it will take a while as the Grim Reaper usually doesn't get so much paperwork all at once.
Deze is ook mooi

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Avalaxy schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:55:
Hmmm, die upkeep voor tiles vind ik wel jammer. Soms moet je gewoon heel veel 'loze' tiles unlocken om bv. een connectie te kunnen maken. Of puur omdat je voor esthetische doeleinden niet alles dicht op elkaar wil bouwen.
Ik vind die op zich goed, want tiles zijn sowieso belachelijk goedkoop. Het kopen van tiles is dus meestal een no-brainer.

Maar sowieso vind ik het concept van verschillende dorpjes op één map bouwen moeilijk omdat je er steeds stroom, water en riolering met krijgen. Die diensten leg je normaal niet aan voor een klein dorpje. Wat mij betreft zou je overal leidingen of kabels moeten kunnen leggen en zou enkel het zonen of bouwen op tiles die niet gekocht zijn verboden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Flying Hawkic schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:23:
[...]

Ik vind die op zich goed, want tiles zijn sowieso belachelijk goedkoop. Het kopen van tiles is dus meestal een no-brainer.

Maar sowieso vind ik het concept van verschillende dorpjes op één map bouwen moeilijk omdat je er steeds stroom, water en riolering met krijgen. Die diensten leg je normaal niet aan voor een klein dorpje. Wat mij betreft zou je overal leidingen of kabels moeten kunnen leggen en zou enkel het zonen of bouwen op tiles die niet gekocht zijn verboden moeten zijn.
Het aanleggen van een connectie voor dat soort dorpjes is inderdaad vaak de enige reden waarom ik een tile koop. Zou mooi zijn als dat altijd zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Avalaxy schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:25:
[...]

Het aanleggen van een connectie voor dat soort dorpjes is inderdaad vaak de enige reden waarom ik een tile koop. Zou mooi zijn als dat altijd zou kunnen.
Ik voel een nieuwe Mod aankomen. Je betaalt alleen onderhoud voor de tiles als deze zijn bebouwd. (stroomkabels & waterleiding) niet meegeteld. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het hele idee dat de game moeilijker moet zijn, begrijp ik niet, maar kennelijk ben ik in de minderheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goldia schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:37:
Het hele idee dat de game moeilijker moet zijn, begrijp ik niet, maar kennelijk ben ik in de minderheid.
Niet per se moeilijker, maar uitdagender. Maar ergens is dat wel hetzelfde. Voor een deel van de spelers betekent weinig uitdaging ook weinig voldoening. Traditioneel heeft Cities Skylines grotendeels twee types van spelers: de city painters en de simulator spelers. Als je gewoon een mooie stad wilt maken zonder naar het geld te kijken, dan behoor je tot de groep van de city painters. De simulator spelers daarentegen willen vooral een stad bouwen die efficiënt is en geld opbrengt. De ontwikkelaars weten goed dat deze tweedeling bestaat, dus eigenlijk zou het logisch zijn als ze bij de ontwikkeling van het tweede deel daar rekening mee hadden gehouden (bv. met een easy mode). Je hebt wel unlimited money en unlock all opties voor de city painters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben sinds deze week begonnen met het ploppen van elementen etc. en moet zeggen dat maakt het spel ook weer leuk. Gewoon unlimited money etc en bouwen maar.

Heeft iemand nog tips voor YouTube kanalen waar handigheidjes in worden uitgelegd? Zoals custom parking etc.

Het enige waar ik een beetje mee zit is de schaal. Voor mijn gevoel matchen de maps niet met de schaal van de diverse elementen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het wel grappig dat aan mensen zoals ik, die het spel spelen om gewoon te kunnen bouwen en niet om daadwerkelijk een stad te managen, altijd wordt aangeraden om met unlimited money te spelen.

Dat wil ik niet. Ik wil uiteindelijk (veel) winst maken, zodat ik genoeg geld heb om mijn stad in te richten zoals ik wil.
En als ik dan een fuck-up maak zodat ik veel geld verlies, ik daar even naar moet kijken en vervolgens weer kan gaan bouwen.

Met unlimited money wordt een deel van mijn speelplezier gewoon verpest.
Bij CS1 had je vroeger ook een mod die zorgde dat als je bijv. onder de 50.000 kwam, je gewoon 100.000 erbij gestort kreeg. Dat was daar mijn redding in de eerste fase van het spel. Op een gegeven moment maak je winst en kan je doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-10 14:30
Goldia schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:37:
Ik vind het zelf heel saai om honderd keer hetzelfde trucje te herhalen. Geef mij een probleem waar ik mijn hoofd kan breken over een oplossing, dan wordt het leuk. Zoals genoemd hierboven: meer uitdaging. Hopelijk gaat ze dat lukken met de nieuwe patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:05:
Ik vind het wel grappig dat aan mensen zoals ik, die het spel spelen om gewoon te kunnen bouwen en niet om daadwerkelijk een stad te managen, altijd wordt aangeraden om met unlimited money te spelen.

Dat wil ik niet. Ik wil uiteindelijk (veel) winst maken, zodat ik genoeg geld heb om mijn stad in te richten zoals ik wil.
En als ik dan een fuck-up maak zodat ik veel geld verlies, ik daar even naar moet kijken en vervolgens weer kan gaan bouwen.

Bij CS1 had je vroeger ook een mod die zorgde dat als je bijv. onder de 50.000 kwam, je gewoon 100.000 erbij gestort kreeg. Dat was daar mijn redding in de eerste fase van het spel. Op een gegeven moment maak je winst en kan je doen wat je wilt.
Je behoort tot een hybride categorie van spelers in de tweedeling die ik hierboven had vermeld :).

En als ik zo de reacties op het Paradox forum lees, ben je helemaal niet alleen. Er zijn veel mensen die niet met onbeperkt geld willen spelen, maar toch willen bouwen wat ze willen. In dat geval zou volgens mij een easy-mode moeten kunnen.

Alleen: ik vermoed dat de game zelfs na Economy 2.0 nog steeds heel makkelijk zal zijn. Het geld zal niet meer in absurde hoeveelheden binnen lopen, maar ik vermoed ook niet dat het plots bijzonder moeilijk zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 06:44:
Ben sinds deze week begonnen met het ploppen van elementen etc. en moet zeggen dat maakt het spel ook weer leuk. Gewoon unlimited money etc en bouwen maar.

Heeft iemand nog tips voor YouTube kanalen waar handigheidjes in worden uitgelegd? Zoals custom parking etc.

Het enige waar ik een beetje mee zit is de schaal. Voor mijn gevoel matchen de maps niet met de schaal van de diverse elementen?
Klassiekers: Infrastructurist, Two Dollars Twenty, City Planner Plays, Biffa, Cities By Diana,... en dan zijn er nog een hele hoop die ik vergeet.

City Planner Plays begint vanaf de nieuwe patch met een vanilla stad. Ik speel zelf voor een groot deel vanilla dus daar kijk ik wel naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Laatst online: 20:30
JelleDJs schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:05:

Ik speel ook zo.

En het liefst heb ik nog een bestaande stad.

Een met verkeersproblemen, dat er een snelweg doorheen moet waar wijken/straten voor opgeofferd moeten worden.

Of een stad op een eilandengroep met bergen waar MOOI uitbreiden moeilijk is.
En dan een stukje land winnen zodat het er natuurlijk uit blijft zien.
Of tussen 2 of 3 eilanden inpolderen.

Op zo'n kale map ben ik altijd een beetje lost.
Het liefst ontgrendel ik alle tiles, en start ik her en der een dorpje, die ik dan allemaal uit laat groeien tot een stad, met nog wat losse dorpjes er omheen.
Maar de gebouwen (school politie etc) zijn daar te groot voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:53:
[...]
Een met verkeersproblemen, dat er een snelweg doorheen moet waar wijken/straten voor opgeofferd moeten worden.
})
[...]
Klopt, we hebben dringend nood aan kleine service buildings. Denk aan een klein landelijk schooltje. Of een downtown school met een kleine footprint en wat meer in de hoogte. Als je nu een basisschool in een centrum plaatst, ziet er dat zo ongeloofwaardig uit.

Maar die kleinere service buildings komen pas eind augustus dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De schaal is op sommige momenten echt een beetje raar. Scholen zijn echt veel te groot. of ligt dat aan mij? Aan de andere kant, als ik even op google maps kijk, willekeurige basisschool pak dan zie ik dat t.o.v. rijtjes huizen die dingen gewoon huge zijn

[ Voor 40% gewijzigd door Webgnome op 19-06-2024 12:17 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:34:
[...]

Je behoort tot een hybride categorie van spelers in de tweedeling die ik hierboven had vermeld :).

En als ik zo de reacties op het Paradox forum lees, ben je helemaal niet alleen. Er zijn veel mensen die niet met onbeperkt geld willen spelen, maar toch willen bouwen wat ze willen. In dat geval zou volgens mij een easy-mode moeten kunnen.

Alleen: ik vermoed dat de game zelfs na Economy 2.0 nog steeds heel makkelijk zal zijn. Het geld zal niet meer in absurde hoeveelheden binnen lopen, maar ik vermoed ook niet dat het plots bijzonder moeilijk zal worden.
Klopt denk ik wel.

Ik weet niet hoe de economie in deel 1 werkte, en of mensen daar blij mee waren, maar dat werkte prima voor mij. In het begin wat moeite met geld verdienen, maar als je eenmaal op stoom komt dan heb je ook vrij snel genoeg geld.

Ik ben heel benieuwd hoe mijn stad na de update gaat werken, of er dan inderdaad gigantisch veel doden vallen en of mijn saldo flink omlaag gaat (o.a. vanwege de onderhoudskosten van de ge-unlockte tiles).
Het is afwachten, en ik hoop dat ik geen drastische maatregelen hoef te nemen om "The Update" te overleven.
[...]

Ik speel ook zo.

En het liefst heb ik nog een bestaande stad.

Of een stad op een eilandengroep met bergen waar MOOI uitbreiden moeilijk is.
En dan een stukje land winnen zodat het er natuurlijk uit blijft zien.
Of tussen 2 of 3 eilanden inpolderen.

Op zo'n kale map ben ik altijd een beetje lost.
Het liefst ontgrendel ik alle tiles, en start ik her en der een dorpje, die ik dan allemaal uit laat groeien tot een stad, met nog wat losse dorpjes er omheen.
Zelf zou ik niet met een bestaande stad willen werken, dat limiteert mij in mijn fantasie. Maar ik snap je punt wel. Af en toe zie ik ook problemen in mijn stad en zou ik een nieuwe weg dwars door bestaande wijken willen aanleggen. Maar, net zoals de infrastructuur die standaard met de map komen, ben ik een beetje tegen dingen daarvoor slopen.
Inmiddels doe ik dat wel vaker hoor, want anders kan ik echt niets meer.

Ik denk dat wanneer de assets eindelijk werken, er een reeks van kleinere (school)gebouwen komen. Dat mis ik ook wel een beetje. Ze bestaan in de echte wereld natuurlijk ook in verschillende formaten.
Als ik naar Amerika kijk is elke school ongeveer 3 voetbalvelden, terwijl in Nederland sommige scholen nog niet eens een kwart beslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Webgnome schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:17:
De schaal is op sommige momenten echt een beetje raar. Scholen zijn echt veel te groot. of ligt dat aan mij? Aan de andere kant, als ik even op google maps kijk, willekeurige basisschool pak dan zie ik dat t.o.v. rijtjes huizen die dingen gewoon huge zijn
Net ook rondje maps gedaan, klopt inderdaad wel.

Maar dan zou ik willen dat hij aan de straat 4-6 tiles breed is, dan 6 tiles naar achter die breedte aanhouden, en daarachter breder.

Dat je de school met speeltuin/plein in het midden van een huizenblok kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:01
Weet niet of iemand hier antwoord op kan geven maar is het spel goed te spelen met een 4k scherm, ik heb een 3840x2160 scherm, maar weet niet of dat problemen gaat geven met het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
samlans schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:01:
Weet niet of iemand hier antwoord op kan geven maar is het spel goed te spelen met een 4k scherm, ik heb een 3840x2160 scherm, maar weet niet of dat problemen gaat geven met het spel
Hangt van je hardware af, maar als je een beetje moderne hardware hebt, zou dat geen probleem mogen zijn. Tenzij je echt grote steden gaat maken, maar dan is het moeilijk op eender welke resolutie of hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
samlans schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:01:
Ik speel met een RTX3070 op een 4k scherm, gaat d:)b , maar niet met alles op high.
Pagina: 1 ... 44 ... 63 Laatste