Only fools are enslaved by time and space.
het maakt gebruik van de paradox mods store.Webgnome schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:50:
Maar maakt het wel gebruik van de paradox mods? Of is het een eigen mod store?
Normaal zie ik de melding staan dat "Achievements uit staan omdat MODS gebruikt worden", maar nu enkel omdat "unlimted money" en "unlock all" worden gebruikt. Weet iemand wat er gaande is? Waarom worden die mods niet geladen? Eergisteren werkte het nog zonder issues.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4belSKYbguPyqdW8wt0fafyp.png?f=user_large)
puur de settings:
:fill(white):strip_exif()/f/image/rUSGZmBRdrmQ9w2xrFkBFyjq.png?f=user_large)
Let op, als het spel op pause staat heb je de standaard instellingen.
Contrast en saturation beide op 69, als je nog meer kleur wilt dan saturation nog hoger.
Dan moet je wel weten hoe de betreffende assets heten...Goldia schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:21:
[...]
Die kan je vinden via Findit of via de 'home' knop in developermode.
parasol, dekchair, zo moeilijk is dat toch niet?Snowwie schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:20:
[...]
Dan moet je wel weten hoe de betreffende assets heten...
Ja en iets met picknick geloof ikLoneRanger schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:30:
[...]
parasol, dekchair, zo moeilijk is dat toch niet?
Zijn er niet mensen die presets hebben gemaakt voor mensen van wat ze moeten veranderen om dat bepaalde doel te krijgen ?LoneRanger schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:17:
Ik heb even een poging gedaan met de "color adjustment mod" om meer kleur in het spel te krijgen. Is best wel een dingetje aangezien de settings veel te gevoelig zijn. [understatement]
[Afbeelding]
puur de settings:
[Afbeelding]
Let op, als het spel op pause staat heb je de standaard instellingen.
Contrast en saturation beide op 69, als je nog meer kleur wilt dan saturation nog hoger.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Is de "water visual tweaks" een onderdeel van de Water Features mod, of een aparte mod? Ik kan wel de hoogte en frequentie van golven aanpassen, maar zie niet die specifieke omschrijving. En welke instellingen gebruik je zelf dan?LoneRanger schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:43:
[...]
Er is ook een "water visual tweaks" daarmee kun je o.a. de mate van deining/golven bepalen. Het water in CCS2 ziet er uit alsof de deining niet op schaal is vind ik persoonlijk. Niet storend maar als je de golven aanpast zie je gelijk dat het realistischer oogt.
[Afbeelding]
Rechts is vanille.
Helaas, maar wel goed denk ik.Dennisdn schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:36:
Helaas, cosoleversie uitgesteld naar oktober
https://playsense.nl/5840...es-ii-wederom-uitgesteld/
Laat ze eerst zorgen dat het spel nu in de basis goed werkt.
Dan naar de console zetten.
Anders begint het daar ook fout
Skyvve staat in de offiele lijst van paradox mods, je download het dus ook ingame maar je kunt het extern gebruiken om de paradox mod store te bekijken en mods beheren. Dus ja, je kunt er alleen de mods mee downloaden die in de paradox store staan.Webgnome schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:50:
Maar maakt het wel gebruik van de paradox mods? Of is het een eigen mod store?
Wat er heilig aan is weet ik niet want er staan voldoende alpha en beta mods in de paradox store die je save corrupt kunnen maken dus sowieso goed de beschrijving lezen. In Skyvve kun je mooi zien of de mod voldoet en compatable is met andere mods.
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Bij mij ging het dus ook zo. Het waterpeil in de slootjes stond te laag.Desutoroiya schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:20:
Hehe herkenbaar. Ik had gewoon een rivier door de stad lopen. Tot hij ineens droog lag, dacht via de mod mooi even wat water toevoegen. Halve stand onder water
Heb nu op diverse punten extra waterpompen neergezet om de boel weer droog te malen. Helaas zijn dit geen 'waterstofzuigers' zoals bij SC1. Daarmee kon je zowat de hele zee leegpompen.
Toevallig heb ik gisteren ook gespeeld daarmee. Had de peil helaas wat te hoog gezet, want dat wordt niet handig weergegeven in de mod.Mol_1248163264 schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oeps. Iets te enthousiast geweest met de Water Features Mod. Mijn grachten/slootjes stromen over 🙄
Met CS1 verdween het water meteen als je de zelfgeplaatste water source weghaalde. Nu niet, dus heb meteen een paar pompen neergezet.
Wel apart dat je nu geen meldingen krijgt van wegen/gebouwen onderweg. En de mensjes en auto's lijken er totaal geen last van te hebben. Aparte game-mechanic.
Hoe kan het nou dat dit niet mogelijk is voor Cities Skylines 2?
Ik snap er niks van, als ik zulke dingen zie, kan ik er met mijn pet niet bij waarom dat bijvoorbeeld niet in Cities zit. Of denk ik nou gewoon veel te makkelijk?
Met zoiets zou je toch een heleboel prestatie problemen kunnen oplossen of tenminste verbeteren?
Ligt eraan waar de bottleneck zit en wat de oorzaak van die bottleneck is. Als het spel ieder nietje, kabeltje etc probeert te renderen omdat er te weinig LOD modellen aanwezig zijn en er geen culling is gaat DLSS wellicht iets helpen omdat je op een lagere resolutie kan renderen. Maar dan is het een lapmiddel en mogelijk niet eens heel erg effectief, want je hebt de oorzaak nog niet weggenomen. Daarnaast werkt het spel dan nog steeds ruk voor AMD gebruikers.Jeffrey1908 schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:07:
Met zoiets zou je toch een heleboel prestatie problemen kunnen oplossen of tenminste verbeteren?
Als het vooral de simulatie zelf is die langzamer gaat lopen zal DLSS ook niet helpen, want dan ligt de oorzaak niet bij de GPU.
Lijkt natuurlijk beetje raar om mezelf te quoten, maar ik ben er blijkbaar achter gekomen dat je het water relatief makkelijk "op kan ruimen", als je gewoon de ondergrond verhoogt zodat het water er onder komt. Dan is het ineens weg.JelleDJs schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:02:
[...]
Toevallig heb ik gisteren ook gespeeld daarmee. Had de peil helaas wat te hoog gezet, want dat wordt niet handig weergegeven in de mod.
Met CS1 verdween het water meteen als je de zelfgeplaatste water source weghaalde. Nu niet, dus heb meteen een paar pompen neergezet.
Wel apart dat je nu geen meldingen krijgt van wegen/gebouwen onderweg. En de mensjes en auto's lijken er totaal geen last van te hebben. Aparte game-mechanic.
Wat een domme game mechanic.
Werkt alleen niet natuurlijk in de stad.
Althans, dat had ik laatst.
Dat heb ik natuurlijk ook geprobeerd. Zodra ik het land weer ''laag'' doe, blijft het water weg.Ethiron schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:14:
@JelleDJs let op dat dit alleen tijdelijk werkt... het water verdwijnt niet, je ziet het niet meer. Als je daarna besluit om nog een keer te landscapen en het land lager wordt, komt je water weer terug.
Althans, dat had ik laatst.
Op die manier heb ik dus mijn woonwijk weer op kunnen ruimen.
Even landscapen en het water verdwijnt magisch.
Toen ik eerder nieuwe ''gaten'' maakte om het water in te laten stromen, waren die ook gewoon meteen ''vol''. Dus dat werkte niet. Ophogen en poef, weg.
Wat de water-tool betreft, is even oefenen om er feeling voor te krijgen. In de basis is het eerst gewoon plaatsen en dan via de 4 icoontjes/opties fine-tunen. Ik heb de overstromingen ook gehad en afhankelijk natuurlijk hoeveel en hoe groot ben je er binnen een paar minuutjes waar vanaf via de x16 simulatie voor water truck. Sowieso een handig dingetje voor al je gaat experimenteren.
Nog makkelijker, via bovenstaand kies je de optie "reset water to sea level" maar dan ben je verder wel al je sources kwijt blijkbaar.
[ Voor 10% gewijzigd door LoneRanger op 23-04-2024 10:53 ]
DLSS zit hier ook in! Ben benieuwd
https://forum.paradoxplaz...ch-notes-1-1-2f1.1670525/
[ Voor 16% gewijzigd door Jeffrey1908 op 25-04-2024 10:18 ]
As modding is an important part of any Colossal Order game, one of our top priorities right now is to resolve the remaining issues with the asset import pipeline, so you can start to import and share your custom assets on Paradox Mods. This is proving more difficult than we hoped, so we don’t have an exact timeline at this time at this point, but it will likely take several more months.
Boris96
@Boris96
De modding community is er iig al mee bezig, de mod is er al via paradox mods om te importeren.Asset Packs Manager (Formerly Asset Importer)
This mod allows you to import custom assets into the game. Custom Assets are already partially supported by the game and this mod allows to share Asset Packs on PDX Mods using Custom Asset Packs. Please visit the GitHub Page to find a list of currently available Asset Packs. Be careful using Custom Assets and this mod. It is a very early stage.
Zitten toch wel weer een paar mooie bugfixes in. Misschien als ik Fallout 4 heb uitgespeeld nog weer een kans gevenJeffrey1908 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:17:
Patch Notes 1.1.2f1
DLSS zit hier ook in! Ben benieuwd
https://forum.paradoxplaz...ch-notes-1-1-2f1.1670525/
Of de developer die opgezadeld is met die klus overschat zichzelf heel erg/kan niet plannen.Boris96 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:09:
Ik blijf dit toch wel bizar vinden, er zal iets fundamenteel kapot zijn als dit zo lastig blijkt, alsof de game gebouwd is zonder hier rekening mee te houden. Nog meerdere maanden tot asset import beschikbaar wordt.
[...]
Ik blijf hopen dat ze de basis op orde gaan krijgen maar tot die tijd vermaak ik me wel met manor lords en msfs
Ik denk dat dit een goede zaak is. Dan kunnen ze zich voorlopig op de asset editor en (performance) bugs richten. Dat heeft echt prioriteit.Dennisdn schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:36:
Helaas, cosoleversie uitgesteld naar oktober
https://playsense.nl/5840...es-ii-wederom-uitgesteld/
Zo denk ik er ook over.Mol_1248163264 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:32:
[...]
Ik denk dat dit een goede zaak is. Dan kunnen ze voorlopig op de asset editor en (performance) bugs richten. Dat heeft echt prioriteit.
Wel bijzonder dat ze oktober noemen, en een paar zinnen erna "we will not be able to confirm the release date"
Dat kan dus ook oktober 2025 worden.
Denk dat ze beter helemaal geen datum noemen, tenzij ze het zeker weten.FRANQ schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:38:
[...]
Wel bijzonder dat ze oktober noemen, en een paar zinnen erna "we will not be able to confirm the release date"
Dat kan dus ook oktober 2025 worden.
Ik hoop dat ze van de PC-release wel hebben geleerd en dat ze de mensen die op de consoleversie zitten te wachten dit besparen.
Dit is wel nice ja, echter zijn dit voor nu alleen assets die gemaakt zijn van bestaande componenten die in de game zitten, geen custom assets helaas. Wachten tot ze hier ook een workaround voor vinden.LoneRanger schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:22:
Pff, laat ze vooral iets doen aan de categorieën want code mods raakt compleet vervuild met assets. Leuk allemaal die custom assets maar geef het een eigen categorie.
@Boris96
[...]
De modding community is er iig al mee bezig, de mod is er al via paradox mods om te importeren.
Zo, dat zijn inderdaad flinke rafelranden.cracking cloud schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:39:
helaas heeft deze patch nog niks gefixt voor mij.
Zit nog steeds tegen rafelige randen aan te kijken
[Afbeelding]
Krijg ook het idee dat ik verder kan uitzoomen dan normaal en dat de wolken beter gerenderd worden (of volumetric of wat dan ook).
[ Voor 10% gewijzigd door JoeZuCK op 25-04-2024 18:09 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Die is wel met een licht aangepast nvidia experience filtertje, voor mij het meest realistisch ogend ingame.

Belichting alleen wat aangepast.
Nee daar heb ik geen last van, voor alsnog, zowel op automatic als op balanced gelukkig niet.JoeZuCK schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:02:
Krijg het idee dat met DLSS op automatic (het spel zet hem standaard op automatic) dat het gaat spiken. Krijg constant een soort van 'tik'. Dus dat maar weer uitgezet. Niet dat ik het nu nodig heb dat DLSS omdat ik slechts 10.000 inwoners heb, maar toch.. Wie krijgt ook dat gevoel?
Het spel draait nu best soepel bij mij. Ik heb de meeste instellingen op high of medium staan, maar ik heb de fps-limiter op 45 staan, zodat mijn pc niet constant hoeft te blazen. Voor een citybuilder vind ik 45 fps prima, de simulatie loopt in ieder geval soepel.
Ik hoop dat er bij de volgende patch wat meer simulatie wordt toegevoegd, bijvoorbeeld voor hulpdiensten en parken. Dan krijg je toch wat meer het gevoel dat je stad/dorp echt leeft en dat je het ergens voor doet.
leuk! Zie ik goed dat je een hele low residential wijk aan een dirt road hebt aangelegd? Of is het nog een bouwweg?JoeZuCK schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:02:
Mijn bescheiden stadje. Even testen met de nieuwe patch. Krijg het idee dat met DLSS op automatic (het spel zet hem standaard op automatic) dat het gaat spiken. Krijg constant een soort van 'tik'. Dus dat maar weer uitgezet. Niet dat ik het nu nodig heb dat DLSS omdat ik slechts 10.000 inwoners heb, maar toch.. Wie krijgt ook dat gevoel?
Krijg ook het idee dat ik verder kan uitzoomen dan normaal en dat de wolken beter gerenderd worden (of volumetric of wat dan ook).
[Afbeelding]
Ik wil zeggen de bushokjes vervangen, maar weet niet of het mogelijk is.Goldia schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:54:
Custom busstation. Ik vind het nog niet heel mooi. Iemand nog tips?[Afbeelding]
Dat is het eerste wat me opviel, ik zag de velle bussen veel eerder en de hokjes niet zo
Ja eens! Zou alleen niet weten waarmee. Dit zijn 2 carports naast elkaarsamlans schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:56:
[...]
Ik wil zeggen de bushokjes vervangen, maar weet niet of het mogelijk is.
Dat is het eerste wat me opviel, ik zag de velle bussen veel eerder en de hokjes niet zo
EDIT: nee helaas die busstop shelters hebben een road nodig
EDIT2: heb de kleur van bussen ook wat donkerder gemaakt, helpt ook
EDIT3: toch maar die tennisbankjes neergezet
[ Voor 16% gewijzigd door Goldia op 26-04-2024 17:17 . Reden: Edits ]

De meest rechtse halte zit net niet helemaal onder de goede hoek. De zebrapaden kun je ingame verwijderen en er is een "streetname remover". De haltes zijn dus gewoon ook functionerend. Kiosk erbij en bij de billboards heb je ook van die klapborden. Je zou overal wel die smalle one way kunnen gebruiken en alleen de ingang een stukje busbaan.
[ Voor 57% gewijzigd door Goldia op 26-04-2024 22:33 ]
Welke mods gebruik je ? Wat zijn op dit moment de beste mods om te gebruiken eigenlijk ?LoneRanger schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:04:
@Goldia Je kunt toch gewoon de smalle eenrichting gebruiken, daar kun je bushokjes aan plaatsen. Ik heb even zitten puzzelen en dan kom ik tot dit:
[Afbeelding]
De meest rechtse halte zit net niet helemaal onder de goede hoek. De zebrapaden kun je ingame verwijderen en er is een "streetname remover". De haltes zijn dus gewoon ook functionerend. Kiosk erbij en bij de billboards heb je ook van die klapborden. Je zou overal wel die smalle one way kunnen gebruiken en alleen de ingang een stukje busbaan.
- 77209: DependencyPack
- 77225: Gooee
- 77240: Find It [Beta]
- 75804: Skyve [BETA]
- 77397: Land Value Overhaul
- 77640: Weather Plus
- 75750: ZoningToolkit
- 76546: NoDogs
- 76971: Extended Road Upgrades
- 77260: Water Visual Tweaks
- 76050: Map Texture Replacer
- 77092: LandValueRemake
- 76662: Cim Route Highlighter (Formerly Employee Tracker)
- 76849: SunGlasses
- 75251: ColorAdjustments
- 75745: Achievement Enabler
- 75613: Water Features
- 75250: Better Bulldozer
- 75426: I18n EveryWhere
- 75993: Tree Controller
- 75816: Line Tool
- 75724: ExtraLib
- 75728: ExtraLandscapingTools
- 74604: Anarchy
- 74324: Move It
- 74417: Unified Icon Library
Zelfde lijstje, minus:LoneRanger schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 08:33:
@WebgnomeVerder nog een aantal theme's maar dat is smaak. Zoning toolkit heeft nog steeds een "warning" dus die gebruik ik niet en color adjustments onthoud de settings niet plus dat ik met Nvidia experience een beter resultaat krijg.
- 77209: DependencyPack
- 77240: Find It [Beta]
- 75804: Skyve [BETA]
- 76971: Extended Road Upgrades
- 77260: Water Visual Tweaks
- 76050: Map Texture Replacer
- 75613: Water Features
- 75250: Better Bulldozer
- 75426: I18n EveryWhere
- 75993: Tree Controller
- 75816: Line Tool
- 75724: ExtraLib
- 75728: ExtraLandscapingTools
- 74604: Anarchy
- 74324: Move It
- 74417: Unified Icon Library
- Extra Networks & Area's
- Prop Lights

Er zijn 3 car ports en 1 daarvan is net wat kleiner, een prima maat voor een overdekte halte. Ik heb er zelfs 2 tegen elkaar aanstaan. Er is echter 1 probleem, ik had alles in de pauze stand gebouwd en als ik heet spel weer laat lopen heb ik binnen 5 seconden een CTD. Maar een even een extra save aanmaken en reverse engineren. [weinig zin in]
Ha, je hebt toch ook de carports gebruiktLoneRanger schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:37:
@Goldia Toch nog even met een custom busstation verder gegaan achter het treinstation.
[Afbeelding]
Er zijn 3 car ports en 1 daarvan is net wat kleiner, een prima maat voor een overdekte halte. Ik heb er zelfs 2 tegen elkaar aanstaan. Er is echter 1 probleem, ik had alles in de pauze stand gebouwd en als ik heet spel weer laat lopen heb ik binnen 5 seconden een CTD. Maar een even een extra save aanmaken en reverse engineren. [weinig zin in]
Voor wat betreft die CTD: heb je toevallig zelf voertuigen o.i.d. neergezet? Dat veroorzaakt bij mij vaak een CTD (of ze verdwijnen direct). Misschien als je die verwijdert, is de save weer goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Goldia op 27-04-2024 19:52 ]
Welke actie voer je uit als je een CTD hebt? Ik heb het ook wel eens, maar weet dan ook wel precies wat ik doe waardoor het komt. Vaak is het Moveit, of een unpause nadat ik heel veel heb zitten sleutelen. Meestal niet random.jppilot schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:28:
Wat blijft het toch een frustrerend stuk software. Regelmatig CTD bij slechts enkele mods gebruik. Mods die in 1x niet geladen worden. De lol gaat er snel vanaf zo. Je kan er leuk mee bouwen, maar zonder mods zijn de mogelijkheden te beperkt en met mods is het spel echt te onstabiel. Jammer jammer
Dat de mods niet meteen laden kan je oplossen met Skyve mod.
[ Voor 0% gewijzigd door Goldia op 29-04-2024 11:30 . Reden: Typos ]
Óf het spel opnieuw opstarten als de mods zijn geüpdatet.Goldia schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:29:
(ik gebruik geen Skyve)
Het geld stroomt intussen als water binnen (zit nu ruim boven de 1 miljard), dus ik hoef niet meer op te letten op de economie.
Daardoor kan ik wél me fantasie loslaten op de knooppunten en op- en afritten. Onderdeel hiervan is dat ik de wegen a lá Nederland kan uitvoeren, en dat betekent een helling van aarde i.p.v. meteen zwevend. Ziet er meteen heel wat mooier uit.
Gebruik vrijwel geen mods (iets van 4 geïnstalleerd), maar ik wacht wel met smart op mods...
...die je de afzonderlijke richtingen van rijstroken laat instellen,
...die kan laten bepalen waar auto's uitkomen bij een kruispunt,
...die de routines van stoplichten kan laten bepalen, en meerdere stoplichten op elkaar kan laten afstemmen.
Ik zit af en toe zelfs te denken om zelf maar bezig te gaan met een mod te maken om mijn gewenste eindresultaat te krijgen, maar ik heb 0,0 verstand van zoiets programmeren.
Inderdaad Moveit, unpause en auto-save, maar dat is natuurlijk geen excuus. Na een lange werkdag even een uurtje ontspannen is voor mij geen ontspanning in de huidige staat van CS 2.Goldia schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:29:
[...]
Welke actie voer je uit als je een CTD hebt? Ik heb het ook wel eens, maar weet dan ook wel precies wat ik doe waardoor het komt. Vaak is het Moveit, of een unpause nadat ik heel veel heb zitten sleutelen. Meestal niet random.
Ik snap je punt maar het officiële mod platform is hooguit 1 a 2 maanden oud. Daar zitten nog kinderziektes in. En dat geldt ook voor diverse grote mods. De CS1 versie van Move it is over een periode van diverse jaren ontwikkeld. Dat kun je niet met elkaar vergelijken.jppilot schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:06:
[...]
Inderdaad Moveit, unpause en auto-save, maar dat is natuurlijk geen excuus. Na een lange werkdag even een uurtje ontspannen is voor mij geen ontspanning in de huidige staat van CS 2.
Heb verschillende klachten gelezen over hoe de mods worden gepresenteerd, gesorteerd, en dat door het ontbreken van de asset importer alle assets nu onder de code mods zitten.
En natuurlijk mijn grootste irritatie; als je het spel opstart en er moet een mod geüpdatet worden, je het spel opnieuw kan opstarten omdat anders alle mods het niet meer doen.
En ja, ik weet van Skyve, maar dat wil ik vooralsnog niet gebruiken.
/f/image/ohMf7Hwn8jatfhn2By2C1UQS.png?f=fotoalbum_large)
300.000+ inwoners loopt nog redelijk, maar ik ga lekker een nieuwe stad beginnen met meer details en minder grote blokken.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
En de processor niet te vergeten.
Idd bizar dat er zulke zware hardware voor nodig is.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Teaser video:
Vanavond volgt de trailer met een release op vrijdag.
[ Voor 18% gewijzigd door m00n op 06-05-2024 09:36 ]
Ja ik zag dit gister al! Ziet er wel heel gaaf uit!m00n schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:30:
Voor de detailers onder ons:
[YouTube: Extra3.0 Teaser (Extra Detailing Tools & Extra Assets Importer)]
Hier de trailer, ziet er erg makkelijk en gebruiksvriendelijk uit! ben bang dat ik weer uren assets aan het zoeken ben haha.
Mooi dat deze er is, deze ga ik meteen uitproberen de volgende keer. Hopelijk gaan eventuele pijlen dan ook mee met de nieuwe richting en het zou helemaal mooi zijn als de slijtage op de weg ook de richting gaat volgen.Flying Hawkic schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:47:
Ik weet niet of deze al gedeeld werd, maar de opvolger van TM:PE is er voor CS2, maar voorlopig nog in rudimentaire vorm, enkel met lane connectors: https://mods.paradoxplaza.com/mods/80095/Windows
Dit gaat zoveel lane changing verminderen en daardoor minder files.
Ik vraag me wel af, is deze modder dezelfde die de versie voor deel 1 had gemaakt?
Zo klinkt het wel:JelleDJs schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:13:
[...]
Mooi dat deze er is, deze ga ik meteen uitproberen de volgende keer. Hopelijk gaan eventuele pijlen dan ook mee met de nieuwe richting en het zou helemaal mooi zijn als de slijtage op de weg ook de richting gaat volgen.
Ik vraag me wel af, is deze modder dezelfde die de versie voor deel 1 had gemaakt?
En hij heeft een Discord channel die TM:PE heet, dus het lijkt er wel op.Since I can't reuse anything from original mod, why not make it better from the ground up.
Let op, er zit een wezenlijk verschil tussen hoe lane changing werkt in CS2 ten opzichte van CS1.JelleDJs schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:13:
[...]
Mooi dat deze er is, deze ga ik meteen uitproberen de volgende keer. Hopelijk gaan eventuele pijlen dan ook mee met de nieuwe richting en het zou helemaal mooi zijn als de slijtage op de weg ook de richting gaat volgen.
In CS1 konden auto's alleen op zogeheten nodes wisselen van baan, en met TM:PE kon je de lanes van node tot node aan elkaar verbinden en daardoor lane switching voorkomen.
In CS2 kan dat niet meer; daar kunnen auto's letterlijk overal switchen en de mod laat op dit moment alleen toe om intersections aan te passen, niet reguliere segmenten. Hij hoopt wel in de toekomst te kunnen creëren dat je het overal kunt aanpassen.
De mod-maker legt het hier duidelijk uit:
En de reactie van de mod-maker:Amazing, much needed core-mod imo, however, i feel like something isn't working;
Vehicle's still change lane's -- in-between the intersection nodes -- to reach their destination; (they do respect the lane direction within(!) the intersection, but not outside of it);
So the traffic flow will often grind to a hold because they want to merge before the newly customized intersection, even if the intersection (or road with multiple segments) before it has the correct lanes; even if it's in-between two customized sections, they will use the in-between section to make sure they will reach their desired next lane at the upcoming segment.
When there are no real deviating directions possible, the game and the mod will correctly (visually) connect the lane-points to show it will only go straight forward (even when manually setting it up that way). This seems correct, however, the vehicles still feel free to change lanes at those points (non intersections). It seems to ignore the instructions outside of clear intersections nodes with multiple directions/lanes.
I don't know any of the underlying technical workings, but it feels like the vehicles are allowed to choose on their own to change lanes / control their behavior outside of intersections.
Everything is working as it should, it's not a bug. In these two points you simply described how the vanilla works. Yes, even without mod vehicles cannot switch lanes within intersection, but unlike in CS1, vehicles can change lane literally anywhere else. The lane connector tool is for managing connections at intersections (or nodes in general), but I plan to provide ways to block lane changes in other places too(if possible). I need to experiment with these settings. It's very easy to break pathfinding and allowing users block lane changes anywhere may lead to many unintended behaviors, so the tool needs to be designed with that in mind - it should allow for flexibility but the user cannot break the game logic too easily. Ofc, just like in TM:PE in CS1, if you want you most like will be able to such things (if possible), but the user should to be always informed about consequences of these actions. It will save me and the user a lot of trouble.
Ik gebruik hem al een paar dagen en zowel de slijtage als de pijlen op het wegdek worden aangepast. De lijnen zijn wel allemaal blauw nu ipv een verschillende kleur per lane. Alle opties zijn standaard aangesloten en je hebt 4 standaard opties zoals "no u-turns" en "no unsafe turns" die je aan of uit kunt zetten. De connecties om welke het dan gaan worden dan rood alvorens selecteert. Verder kun je maar 1 splitsing tegelijk zien en aan werken. Die "no unsafe turns" scheelt een hoop ongelukken. Een unsafe turn is als je b.v. van 1 rijstrook afslaat naar 2 baans en dan naar de linker [fast lane] afslaat ipv de rechter.JelleDJs schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:13:
[...]
Is nog wel beta maar ik heb nog geen problemen ondervonden.
Ze komen vandaag online, dus je kunt alvast wat tips en tricks bekijken. Biffa laat bijvoorbeeld zien dat sommige decals niet met Move It verplaatst kunnen worden, maar wel op een andere manier.
Ik hoop echt dat er wat meer sub menu's komen bij pdx mods zodat we wat tabbladen hebben voor assets als ze straks volop geplaatst gaan worden.
[ Voor 19% gewijzigd door Jeffrey1908 op 10-05-2024 10:30 ]
Ja hoor! Je hebt helemaal gelijk, ik heb gelukkig geen problemen tot nu toe, maar ja, zolang het vanuit de ontwikkelaar nog niet mogelijk is, moet het helaas toch eventjes op deze manier.Goldia schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:19:
Pas wel op met die experimentele mods is mijn advies. Ik ben vandaag de halve dag bezig geweest om mijn game weer aan de gang te krijgen. Op een of andere manier was er iets misgegaan met update van een mod ofzo waardoor mijn game hop geen enkele manier meer wilde opstarten. Meteen een CTD na het loading screen... uiteindelijk alles moeten verwijderen (ook persoonlijke files) en opnieuw moeten installeren. Heb wel mijn save nog gelukkig.
Ik had het ook liever op de officiële manier gedaan, maar zolang dat niet kan, moeten we bouwen op de community.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb die resolutie met een 3070 zonder problemen (vind ik :-) ). Ik heb wel wat instellingen aangepast, zoals de scherpteondiepte en dat soort onzin. Maar ik ben erg easy-going en vind het al gauw goed :-)Raven schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:07:
Hoe is de performance tegenwoordig wanneer we het hebben over 3440*1440? Bij de systeemeisen staat alleen dat een (in het geval van NVidia) 3080 aangeraden is, maar er staat niet bij voor welke resolutie.
Hangt ook af van de grootte van je stad. Kleinere steden werkt alles wel, maar boven 100k wordt het zeuren voor de meeste pc'sRaven schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:07:
Hoe is de performance tegenwoordig wanneer we het hebben over 3440*1440? Bij de systeemeisen staat alleen dat een (in het geval van NVidia) 3080 aangeraden is, maar er staat niet bij voor welke resolutie.
Do not touch reset water to sea level!Goldia schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:29:
Aaargh, ik heb mijn hele stad verkloot door met de watermods te spelen... er is iets grondig misgegaan met de waterlevels en krijg het niet meer goed. Bezint eer gij begint
Is mij ook gebeurd maar wel op een custom map, wellicht zit het daar in. Ik kreeg het zeewater [groen] niet meer op een normaal niveau, welke hoogte ik ook probeerde. Alle andere "bronnen" waren verdwenen. Nieuwe bronnen aanleggen werkt prima behalve het zeewater niveau [groen].
Ja daarop heb ik inderdaad ook geklikt..LoneRanger schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:36:
[...]
Do not touch reset water to sea level!
Is mij ook gebeurd maar wel op een custom map, wellicht zit het daar in. Ik kreeg het zeewater [groen] niet meer op een normaal niveau, welke hoogte ik ook probeerde. Alle andere "bronnen" waren verdwenen. Nieuwe bronnen aanleggen werkt prima behalve het zeewater niveau [groen].
Baal echt enorm, zat zoveel tijd in. Was ook een custom map. Heb wel saves tussentijds, maar ik heb de fout al heel vroeg gemaakt, consequenties zag ik pas veel later
Bij mij met een 3070 maar dan op 2560 x 1440 kom ik redelijk uit de voeten, sommige dingen op Disabled staan zoals motion blur maar het meeste staat wel op medium of high en sinds de laatste patch DLSS maar ik ben wel tevreden en er zullen ongetwijfeld nog wel wat verbeteringen komen in toekomstige patches (hoop ik)durian schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:51:
[...]
Ik heb die resolutie met een 3070 zonder problemen (vind ik :-) ). Ik heb wel wat instellingen aangepast, zoals de scherpteondiepte en dat soort onzin. Maar ik ben erg easy-going en vind het al gauw goed :-)

Een klein strandje met uitstekend 5G bereik.

Ik blijf die water visuals mod echt een topper vinden.
Wat is jullie take? Persoonlijk ben ik zwaar underwhelmed. Op zich fijn dat ze de tijd nemen om e.e.a. te fixen, maar het gaat wel tergend langzaam. Ik had m'n hoop gevestigd op wat meer content, maar ook dat wordt weer uitgesteld tot een jaar (!!!) na release van de game.Hello Cities Mayors,
We wanted to provide you with an update on the status of our upcoming patches and content.
Economy Re-work
The initial implementation of the economy re-work is done, and the patch is currently being polished. Our internal team, along with feedback from our Beta group, indicates we are heading in the right direction, and we are excited to share it with you soon. This patch will not address everything, but to ensure it meets the expectations of our wider community, we want to give it a few more weeks so we can take action on more of the feedback we have received from the Beta group. The goal of the patch is to address the community feedback we have received in regards to the economy; increase the importance of managing the economy, increase the challenge, and make it clearer to the player how the economy is affected by your choices. Currently, we aim to release the patch in the window June 3rd - June 19th and we will be detailing the update further in upcoming Dev Diaries.
Upcoming Creator Packs
As a result of this extended feedback and adjustment period for the economy patch, the Creator Packs will be pushed to post-summer. Even though the Creator Packs require relatively little time for implementation from Colossal Order, we want to make sure the upcoming economy patch has the intended result, and that we have time to also evaluate your feedback before we release any new paid content. This means we will move the Creator Packs to release after the summer lock.
What is summer lock?
In accordance with Swedish and Finnish vacation laws and union agreements, both Paradox Interactive and Colossal Order observe a general holiday period during the month of July and parts of August, where employees have the right to four consecutive weeks of vacation. This means that our staffing levels are reduced on both the development and publishing side. Therefore, we avoid scheduling any updates during this time period. As there is always a potential risk when patching a game, we always want to have the necessary personnel available in case any critical bug is introduced so we can fix it within a reasonable timeframe. Hence, we do not plan for patches or updates in the month of July or early August.
Upcoming Patches
The patch, scheduled for release soon, primarily focuses on the economy. However, there are some other requested improvements included such as an update to the building upgrade system. This means you will be able to place building upgrades more freely around the main buildings and also delete and move specific upgrades. We will provide detailed patch notes in connection to the patch as usual.
The next patch, expected after summer, will introduce some free content and other frequent requests, such as new service buildings and vehicles, as well as the addition of a surface tool to allow more freedom to paint the areas around buildings. We are also making progress with the technical difficulties that are blocking the release of the asset editor; we cannot confirm if it will be ready for the first patch after summer, so no promises just yet, but we are doing everything we can to make it so.
Consoles
We had a Beta build delivery at the end of April which has undergone extensive performance and stability tests. These results showed that we are not hitting the stability and performance targets that we want to reach. Fixing these crashes and improving the FPS is the highest priority when it comes to the console builds. The development team is working diligently and has already fixed some of the issues from these tests, and we still hope we can keep the timeline for an October release. But, to set expectations, the window for an October release is shrinking and it might have to be delayed further.
Player Feedback
We have two groups testing our patches and providing valuable feedback before public release: a long-standing group of dedicated modders and a newer group of community representatives and prominent modders who joined through the application process last year. We recently held a more intimate meeting with representatives from the community, who shared their insights and conveyed those of their follower base, on what they wish to see in the game. Once the economy patch is out, we will also launch a survey to gather feedback from you, the broader community. This will ensure that we understand your experience and continue heading in the right direction. We are also continuously reading posts you share on our official channels and we appreciate all the good and constructive feedback we have received over the past few weeks.
Thank you for being a part of our community and for your continued passion for Cities: Skylines II. Stay tuned for further updates on the economy patch and the timeline for upcoming patches and new content.
Overigens heeft CO/Paradox een meeting gehad met een aantal influencers uit de scene. Erg interessant om te luisteren: YouTube: I had a meeting with Paradox and Colossal Order to discuss the futur.... Kennelijk zitten ze er zelf zo in dat ze twijfelen of ze wel door gaan met de ontwikkeling. Veel gamers hebben het spel verlaten en komen niet meer terug, dus het is de komende tijd erop of eronder voor ze.
Al dit soort berichtgeving en geen dikke aanbieding voor twijfelaars helpt ook niet. Gooi het even op Steam voor een early access prijs van 25,99 ofzo en je hebt weer wat nieuwe spelers.Avalaxy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:01:
Ik zie dat de laatste update van CO hier nog niet was gepost:
[...]
Wat is jullie take? Persoonlijk ben ik zwaar underwhelmed. Op zich fijn dat ze de tijd nemen om e.e.a. te fixen, maar het gaat wel tergend langzaam. Ik had m'n hoop gevestigd op wat meer content, maar ook dat wordt weer uitgesteld tot een jaar (!!!) na release van de game.
Overigens heeft CO/Paradox een meeting gehad met een aantal influencers uit de scene. Erg interessant om te luisteren: YouTube: I had a meeting with Paradox and Colossal Order to discuss the futur.... Kennelijk zitten ze er zelf zo in dat ze twijfelen of ze wel door gaan met de ontwikkeling. Veel gamers hebben het spel verlaten en komen niet meer terug, dus het is de komende tijd erop of eronder voor ze.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Laat ze daar nog maar een patch of 3/4 mee wachten als ze slim zijn.JDx schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:20:
[...]
Als dit soort berichtgeving en geen dikke aanbieding voor twijfelaars helpt ook niet. Gooi het even op Steam voor een early access prijs van 25,99 ofzo en je hebt weer wat nieuwe spelers.
Bedankt, ik had deze videos nog niet gezien. Ik denk dat de influencers een aantal goede punten hebben aangedragen en een breed publiek vertegenwoordigen met hun speelstijlen. Zelf heb ik niets met detailering en het mooi maken van een stad, maar ik kan prima begrijpen dat anderen het spel op die manier spelen. Voor mij zijn voornamelijk de spelaspecten van de game niet voldoende en ik kon me goed vinden in een groot aantal van de punten die CCP & Biffa in hun videos aanstippen. Er zijn ook meerdere bugs die voor mij de lol weghalen, die moeten eerst opgelost worden.Avalaxy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:01:
Het spel is duidelijk veels te vroeg uitgegeven, dat weet iedereen, inclusief CO. Maar wat is gebeurd, is gebeurd, nu moeten ze zorgen dat het spel wel goed wordt. En dan moet je beginnen bij de basis, dus ik snap heel goed dat ze nog geen/weinig nieuwe assets toevoegen. Als je fundering niet goed is, dan is alles wat je daar op bouwt automatisch bagger.
Als software developer heb ik een dubbel gevoel over de snelheid waarmee de updates komen. Aan de ene kant kan ik goed begrijpen dat ze een relatief klein team zijn (en weer een kleiner deel hiervan zijn daadwerkelijk de coders), dus het is logisch dat het wat langer duurt. Aan de andere kant heb ik ook het idee dat er ook wat schort aan de structuur van de code en hun ontwikkelproces gezien de tijd die ze nodig hebben voor sommige wijzigingen. Ook vraag ik me af hoeveel automatisering er aanwezig is voor zaken die gerelateerd zijn aan QA/testen, wat vaak een goede kandidaat is om te automatiseren vanwege de tijdswinst op de lange termijn.
There's no place like 127.0.0.1
Dit zal vooral vanwege performance zijn. Wat ik heb begrepen is dat bij de release er te weinig models van de assets waren bij verschillende view afstanden. Hierdoor werden er continue heel veel details gerenderd. Voordat ze de asset editor vrijgeven willen ze dacht ik een engine implementeren welke automatisch verschillende modellen creert van de asset die geimporteerd wordt. Hiermee dus ook beter de performance kunnen garanderen.n3z schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:44:
Ik snap oprecht niet waarom de asset tool zolang moet duren. Dat zou al een flinke boost geven aan de game.
bla di bla bla
American style! Gaaf hoor. Ik heb ook te weinig tijd helaas... moet vanwege een overstroming opnieuw beginnen maar heb geen inspiratie en geen tijdLoneRanger schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:36:
Een tijdje geleden opnieuw begonnen en probeer wat "detailing" af te wisselen met gewoon bouwen. Helaas ook veel te weinig tijd.
[Afbeelding]
Een klein strandje met uitstekend 5G bereik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik blijf die water visuals mod echt een topper vinden.
Waar baseer je dat op?Avalaxy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:01:
Kennelijk zitten ze er zelf zo in dat ze twijfelen of ze wel door gaan met de ontwikkeling. Veel gamers hebben het spel verlaten en komen niet meer terug, dus het is de komende tijd erop of eronder voor ze.
In de video wordt vrij samengevat benoemd dat de uitgever graag 10 jaar ondersteuning en ontwikkeling wil leveren, maar dat daar wel een actieve playerbase voor moet zijn van een bepaalde grootte, en dat dat er op dit moment niet rooskleurg uitziet
Dit is natuurlijk een kip en ei verhaal.Ethiron schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:38:
[...]
In de video wordt vrij samengevat benoemd dat de uitgever graag 10 jaar ondersteuning en ontwikkeling wil leveren, maar dat daar wel een actieve playerbase voor moet zijn van een bepaalde grootte, en dat dat er op dit moment niet rooskleurg uitziet
Zolang het spel niet uit de public beta is zal een groot deel wegblijven.
En zolang mensen wegblijven komt de 10jaar ondersteuning in de knel.
We zijn inmiddels bijna een jaar verder, en wat mij betreft kan je dit jaar niet meetellen.
Voordat ze de console versie releasen, moeten ze zorgen dat ze echt alles op orde hebben op pc, en dat de console versie uitrol dus helemaal feilloos verloopt.
Als daar ook weer een klachtenregen vandaan komt is het het einde van CS2 denk ik.
Dat zou jammer zijn want het spel heeft enorm potentieel.
Zelf heb ik me al 115 uur uitstekend vermaakt in CS2, maar ben in de zomermaanden altijd wat minder achter de computer te vinden. Daarnaast Speel ik Manor Lords waar ik nu 55 uur in heb zitten.
CS2 ligt dus even aan de kant ivm klusjes in en om huis, en manor lords, en omdat er toch wel wat dingetjes zijn die vervelend zijn. (ik had de laatste keer in CS2 bijvoorbeeld nauwelijks verkeer)
Daarnaast vind ik de mijnen en dergelijke veel lelijker dan in CS1, ik spendeerde altijd veel tijd aan een mooie open mijn met graafmachines.
En uitgebreide olievelden en bijbehorende infrastructuur.
Nu was dat in CS1 ook een DLC, maar nu zit het soort halfbakken in het basisspel. en het is gewoon niet mooi te krijgen.
En ik was enorm teleurgesteld over de Beach DLC, ik heb de ultimate edition, gelukkig hebben ze besloten die DLC gratis te geven.
Maar ik hoop wel dat de vervanging meer substantieel is.
Hoop dat van het najaar de grote patches gedaan zijn, en misschien een DLC uit is.
Dan ga ik wel weer kijken of het leuk is.
[ Voor 13% gewijzigd door FRANQ op 28-05-2024 10:09 ]
Ja die video is 45 minuten... handig als je bij zo'n boude stelling ook even verwijst naar waar dat dan precies gezegd wordt.
Vanaf minuut 36 zegt CPP circa 1 minuut alleen iets over de 10 jaar support die CO wil bieden op CS2, maar dat er dan wel een goede playerbase voor moet zijn. Lijkt me ook niet meer dan logisch en dat geldt voor elke game..
Zoals jij het echter samenvat, lijkt het net of door CO de komende maanden zou worden beslist of ze wel verder gaan patchen ("twijfelen of ze wel doorgaan met de ontwikkeling") of dat ze de stekker eruit zullen trekken ("komende tijd erop of eronder"). Dat volgt helemaal niet uit de video. Ze zullen de komende jaren zeker nog wel blijven supporten, patchen, console versie uitbrengen en tig DLC's maken etc.
Het enige dat je op basis van dit stukje video kan zeggen is dat het niet zeker is dat CO die 10 jaar support gaat volmaken, als over enkele jaren (bijna) niemand de game meer speelt. En dat laatste loopt zo'n vaart niet denk ik ( maar dat is een aanname).
[ Voor 7% gewijzigd door Goldia op 28-05-2024 20:12 ]
Een dingetje dat me laatst per ongeluk opviel: als je ver inzoomt op een schoorsteen van een fabriek en in de rook gaat hangen, gaat de FPS echt serieus hard omlaag. Je zou denken dat dat niet zoveel rekenkracht nodig zou hebben, maar dat valt dus nogal tegen
[ Voor 13% gewijzigd door Crazz op 28-05-2024 22:51 ]
Ik heb eens zitten kijken Cities skylines (1) heeft net geen 10.000 spelers afgelopen 30 dagen, en Cities skylines 2 moet het doen met 4.550 speler de afgelopen 30 dagen, eerlijk is eerlijk dat is niet best maar Cities Skyllines (1) werd ook pas naar verloop van tijd meer en meer gespeeld.Avalaxy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:01:
Ik zie dat de laatste update van CO hier nog niet was gepost:
[...]
Wat is jullie take? Persoonlijk ben ik zwaar underwhelmed. Op zich fijn dat ze de tijd nemen om e.e.a. te fixen, maar het gaat wel tergend langzaam. Ik had m'n hoop gevestigd op wat meer content, maar ook dat wordt weer uitgesteld tot een jaar (!!!) na release van de game.
bron SteamCharts.com
Het is ook een beetje hun eigen schuld natuurlijk de aanloop naar release hebben ze heel erg goed gedaan elke week een mooi filmpje met de beste uitleg mooie dev diary ernaast, youtubers hype in een sneltrein, en ook ik kon niet wachten, wat deden ze dat goed kunnen ander ontwikkelaars nog wat van leren! En toen kwam die uit kwam?!
De performance tegen vielen, je moest een beest van een PC hebben om er 30/40 fps uit te kunnen halen ook youtube stond vol met de meest negatieve reacties.
Mochten ze (wat ik erg hoop) straks alles voor elkaar hebben:Preformance, De simulatie waar ik voornamelijk op wacht want de dorpen/steden voelen erg doods en niet levendig aan,De economie,Een goed werkend MOD platform (PDX2.0) want hoe het nu is (BETA ik weet het) is niet voldoende.
Dan zie ik geen reden om de onwikkeling te verkorten of te stoppen wat ik voorlopig nog niet verwacht MITS het bovenstaande op orde komt!
Wanneer alles positief op youtube terecht komt wanneer dit zover is dan krijg je 1.Nieuwe geintreseerde 2.De current 10.000 Cities 1 spelers die masaal over gaan naar Cities 2 3.Dat zou dan 15.000/20.000 spelers per 30 dagen moeten zijn, wat ik al veel vind voor dit genre game.
Kortom ik zie niet veel problemen voor de toekomst! (mits ze het echt niet op orde krijgen natruulijk).
Wees blij dat je dat nu pas opvalt een paar patches terug was dat nog velen malen erger hahaCrazz schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:49:
Een dingetje dat me laatst per ongeluk opviel: als je ver inzoomt op een schoorsteen van een fabriek en in de rook gaat hangen, gaat de FPS echt serieus hard omlaag. Je zou denken dat dat niet zoveel rekenkracht nodig zou hebben, maar dat valt dus nogal tegenIets teveel level of detail?
[ Voor 8% gewijzigd door Jeffrey1908 op 28-05-2024 23:09 ]
Ja, ik moest iets kopen op Steam want mijn market deed het niet meer na 365 dagen en die kostte toen nog geen 2 tientjes, lang met plezier gespeeld. Ga nu geen 45 euro neerleggen voor een twijfelachtige game.Jeffrey1908 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:05:
[...]
Ik heb eens zitten kijken Cities skylines (1) heeft net geen 10.000 spelers afgelopen 30 dagen, en Cities skylines 2 moet het doen met 4.550 speler de afgelopen 30 dagen, eerlijk is eerlijk dat is niet best maar Cities Skyllines (1) werd ook pas naar verloop van tijd meer en meer gespeeld.
bron SteamCharts.com
heb nog 35,50 op Steam en moet dus nu weer iets kopen, daaronder ga ik het nog een kans geven
[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 29-05-2024 06:31 ]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Hij is goed he?! Ik vind hem echt fantastisch; krijg er veel inspiratie van.Crazz schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:42:
Ik zag een videotje van Infrastructurist op Youtube (https://www.youtube.com/watch?v=eefP0P19pT4), waarin hij ook ff wat doet met MoveIt. Ik heb die Mod ook, maar ik zag bij hem een pop menu (15:30 in de video) dat er bij mij niet in zit. Of is dat een instelling ergens? Moet zeggen dat ik de mods gebruik via Skyve, misschien is er een update van de mod die daarin nog niet is doorgevoerd?
Ja ik weet ook niet precies hoe hij dat doet. Zal wel een extra mod zijn, maar ik heb dat pop up menu ook niet. Onder zijn video staat een lijst met mods die hij gebruikt. Let wel op als je nieuwe mods toevoegt, kan zo maar eens zijn dat al je mods helemaal niet meer laden...
Vind ik zelf de mooiste uit de stad. Waar 2 snelwegen bij elkaar komen, met een drukke doorgaande weg er doorheen. Ook de tram heb ik hier in moeten verwerken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b0aSLZFEHBJApy97OBG0uayw.jpg?f=user_large)
Mooie woonwijken aanliggen vind ik verdomde lastig. Ook omdat ik het vaak opnieuw zou moeten doen omdat al het verkeer anders vast staat. Maar deze vind ik denk ik mijn mooiste. Aan het water, met vrije vormen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cDas6ZvwHTVHfZ6sH06MWXV9.jpg?f=user_large)
Een paar stukjes woonwijk in verschillende stijlen. Knooppunt rechtsboven heb ik echt 100x opnieuw moeten maken, en werkt nog steeds niet. Sinds kort heb ik een extra ontsluitingsweg neergezet in de hoop dat het daar rustiger wordt. Maar omdat het geen 2 snelwegen zijn die elkaar kruizen wil ik er ook weer niet iets té fancy van maken.
Vind het bij elkaar niet héél mooi, maar dit hele stuk zou ik eigenlijk vanaf de grond moeten opbouwen, maar daar houd ik niet van.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ArxDu6CmESBCPoOUDXyxSHI7.jpg?f=user_large)
Nog een uitzicht over het allerbegin van mijn stad. Niet veel hoogbouw, want dat vind ik dat ik dat niet echt op een mooie en natuurlijke manier kan integreren in mijn stad.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0DntxbNI2EurvlAKam1BtBfw.jpg?f=user_large)
En dan twee van mijn grootste irritatiepunten van mijn stad. Ik heb een keer een hoge parkeergarage (rechts in beeld) verplaatst terwijl er nog auto's in stonden (waarom gaan die niet weg als ik die garage uitzet zoals in CS1). Nu 'hangen' die dus levenloos in de lucht. Weet iemand hoe je die daar weg krijgt?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YKoE0Zg9smnPV1sT5K75clZq.jpg?f=user_large)
En dan nog zo'n probleemkind. Jemig wat irriteer ik me hieraan, en dan druk ik me nog licht uit. Ik weet niet meer precies wat er gebeurd was, maar de auto in het gras stond daar in de weg van een tram en de tram stond in de weg van de auto. Geen van de twee wilde bewegen, dus een file van een kilometer. Intussen verschillende dingen geprobeerd, en uiteindelijk de weg soort van 'opgeschoven'. Nu willen die k*t auto's dus niet meer wegrijden. Ongeveer tot aan de groene vrachtauto staat alles 'vast', voor eeuwig. En de auto in het gras lijkt wel gestorven te zijn. Hoe krijg ik deze nu weer weg. Hulp gevraagd!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h4m3IZKzTxOtC2Ua5sLXHEoj.jpg?f=user_large)
Nog steeds me eerste échte stad van CS2. Al zit ik, o.a. omdat ik niet heel graag gebieden opnieuw wil opbouwen, wel te denken aan een frisse nieuwe stad. Waarin ik dan hopelijk openbaar transport meteen beter kan integreren én de wegen meteen beter kan ontwerpen zodat het niet in één keer meteen een bottleneck wordt.
Intussen heb ik (deels voor CS2) een nieuwe computer in elkaar gezet en al een beetje getest met CS2. Loopt een héél stuk soepeler op betere settings. Denk dat het ook weer wat leuker wordt om CS2 te spelen daardoor. Een nieuw avontuur met CS2.
Spel vind ik nog steeds heel leuk en kom niet echt dingen tegen (behalve die 2 hierboven dan) die me zwaar irriteren. Verkeer over het algemeen is gewoon niet steeds niet slim, maar daar valt redelijk mee te dealen.
Wat het best werkte bij dit soort bugs is gewoon de hele weg of kruising weghalen en opnieuw doen. Meestal zit er niets anders op. Dat geldt ook voor die parkeergarage, gewoon verwijderen en opnieuw bouwen.
Gebruik je eigenlijk mods?
Als je drukke kruispunten hebt is het wel aan de bevelen om met "traffic" U-turns uit te schakelen, scheelt alvast een hoop ongelukken. Verder zijn de stippellijntjes gevaarlijke turns dus als het enigszins kan ook die zoveel mogelijk uitschakelen. Vaak zorgt dit ook al voor een wat betere doorvoer.
:strip_exif()/f/image/TfY9tkUbaAiJcIFvVhcQgqv8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6NlsVYNGhsuNsQRNqbzP6x3i.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/M5AEoCEXAJc7L7iLeKcuO0IS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2XnMfikpF2yD9kKbADZBKRGK.png?f=fotoalbum_large)