☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik hoor meer mensen die dat vinden, ik zelf vind het wel meevallen.Marzman schreef op donderdag 4 april 2024 @ 07:21:
[...]
Ik zat al te zoeken of dat de locatie is, ik vind het ook wel vaak erg grauw in mijn stad.
Straks als pdx mods wat verder is zullen er wel wat kleurrijke luts komen
Zijn er mensen die gebruik maken van shadow cloud dienst? Ik heb nu een test accountje en moet zeggen dat de pc moeite heeft met een stad van ~150k. Zou dat beter gaan als ik een stapje hoger pak? (dat is wel meteen een heel stuk duurder namelijk)
Voor zover heb ik alleen Water Features en die tool om de route van een sim te kunnen zien. Die Water Features ben ik niet van plan op korte termijn te gebruiken, maar lijkt me wel leuk.Goldia schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:58:
Welke mods gebruiken jullie? Dit is mijn lijstje op dit moment:Zijn er nog andere mods die jullie gebruiken? Of alternatieven voor bovengenoemde mods? Ik vind de Zoning Toolkit bijvoorbeeld wel nuttig, maar werkt wat onhandig. Voor de Line Tool bestaat volgens mij ook een alternatief, maar heb dat nog niet geprobeerd omdat deze wel ok werkt.
- Move It
- Anarchy
- LineTool
- ExtraLandscapingTools
- Better Bulldozer
- Tree Controller
- Zoning Toolkit
- Plop the Growables
- Extra Networks and areas
- Extended Road Upgrades
- Water Features
Die SIM-route mod heb ik al een keer getest en erg interessant. Kan je lijkt me goed gebruiken om eventuele routes anders in te delen.
Al kwam ik er eergisteren, toen ik het weer even speelde, wel achter dat het alsnog niet altijd de meest logische route is. Of de route die ik had gehoopt. Maargoed, daar kan je ook weer niet heel veel aan doen.
Zag laatst van iemand een reactie dat de tool anders is dan in CS1. En dat klopt ook wel, daarmee kon je ook een stuk weg selecteren om te zien hoe de routes daaroverheen gingen. Op basis daarvan heb ik in CS1 regelmatig een extra afslag of zoiets gemaakt aan een weg. Jammer genoeg zit dat (voor zover ik weet) nog niet in die mod.
Leuke suggestie!Boefmans schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:54:
[...]
Mooi!
Mss ook een versie zoals in de zuiderlijke landen, met (deels) overkapping?
/f/image/564YoAU6BJ3hSSD37GtTTIih.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Goldia op 04-04-2024 10:13 . Reden: typos ]
Met die water tool kan je gemakkelijk kleine vijvers maken :-)JelleDJs schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:48:
[...]
Voor zover heb ik alleen Water Features en die tool om de route van een sim te kunnen zien. Die Water Features ben ik niet van plan op korte termijn te gebruiken, maar lijkt me wel leuk.
/f/image/e334wG33ofPtWQdBWNKoRxOe.png?f=fotoalbum_large)
Wel vreemd; als je dichtbij inzoomt dan verdwijnt de sneeuw op de struiken
[ Voor 5% gewijzigd door Goldia op 04-04-2024 18:05 ]
Ziet er allemaal netjes uit wat je maakt!Goldia schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:04:
[...]
Met die water tool kan je gemakkelijk kleine vijvers maken :-)[Afbeelding]
Dan hebben ze alleen de textures op bepaalde schalen aangepast.Goldia schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:04:
[...]
Ik stel me zo voor dat je een mapje hebt met textures 50x50.png 100x100.png 200x200.png ofzo en dat ze dan niet alles hebben aangepast.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Ah, fijn. Het ziet er naar uit dat dit met de Paradox mods te maken heeft. Zodra ik deze niet gebruik heb ik er geen last van.bojaaper schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:25:
Mijn HUD lijkt compleet te verdwijnen. Zomaar willekeurig. En deze is daarna met geen mogelijkheid terug te krijgen. Is dit een bekende bug?
En ik wilde het juist met mods gaan spelen. Wachten tot het gefixt is dan maar weer.
Er is ook een "water visual tweaks" daarmee kun je o.a. de mate van deining/golven bepalen. Het water in CCS2 ziet er uit alsof de deining niet op schaal is vind ik persoonlijk. Niet storend maar als je de golven aanpast zie je gelijk dat het realistischer oogt.Goldia schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:04:
[...]
Met die water tool kan je gemakkelijk kleine vijvers maken :-)

Rechts is vanille.
Only fools are enslaved by time and space.
[ Voor 26% gewijzigd door Aganim op 05-04-2024 10:10 ]
@LoneRanger thanks voor die mod; is inderdaad veel beter!
[ Voor 25% gewijzigd door Goldia op 05-04-2024 11:33 ]
Ja, uiterst onrealistisch, ookal ziet Europoort er ook zo uit haha, maar mooi is het nietGoldia schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:53:
[Afbeelding]
moet nog wel wat aan die schoorstenen doen; dat zijn er nu te veel imho
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:06:
[...]
Ja, uiterst onrealistisch, ookal ziet Europoort er ook zo uit haha, maar mooi is het niet.
Die boot links hoe heb je die daar gekregen?

[ Voor 14% gewijzigd door LoneRanger op 05-04-2024 12:34 ]
Ja heb het lijstje gezien heb ongeveer hetzelfde zonder develop mode, maar probeer zo min mogelijk mods te gebruiken, anders raak ik gemakkelijk het overzicht kwijt met sneltoetsen.Goldia schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:23:
Een combinatie van mods denk ik: Find-it om de boot te zoeken en Anarchy om hem te kunnen plaatsen in ieder geval. Zie ook mijn lijstje hierboven. En ik heb ook Developermode nog aan staan.
Wil het een beetje compact houden.
Mijn ervaring met cs1 is dat ik heel veel mods ga verzamelen en het uiteindelijk echt onoverzichtelijk word wat nu actief is of wat ik waar voor gebruik.
Dat ziet er wel echt heel vet uit!Goldia schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:04:
[...]
Zo, maar dat is een verschil. Nu stoor(de) ik me niet aan het water, omdat ik daar gewoon niet zo veel heen kijk, maar dat is echt een gigantisch verschil. De mooie kant uit.LoneRanger schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:43:
[...]
Er is ook een "water visual tweaks" daarmee kun je o.a. de mate van deining/golven bepalen. Het water in CCS2 ziet er uit alsof de deining niet op schaal is vind ik persoonlijk. Niet storend maar als je de golven aanpast zie je gelijk dat het realistischer oogt.
[Afbeelding]
Rechts is vanille.
Maar de rest lijkt ook veel meer "smooth" dat heeft volgens mij niets met water visuals te maken.JelleDJs schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:47:
[...]
Dat ziet er wel echt heel vet uit!
[...]
Zo, maar dat is een verschil. Nu stoor(de) ik me niet aan het water, omdat ik daar gewoon niet zo veel heen kijk, maar dat is echt een gigantisch verschil. De mooie kant uit.
Om te compenseren dat mijn bijdragen aan dit topic tot nu toe alleen maar in tekst zijn, bij deze wat willekeurige foto's van mijn stad:
/f/image/c4JTfIO90QLFx8AGNOD5R7oh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RhddAjvumTNcLHCvT1zH5dU4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sbQSsG6nMCkuDecLtFQQvYoA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XrgjiWjh0DK2aoGOsdIvXpYL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rgDQRnSxQQKmgaP0ekoXytCj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mRC5mL37FyIQm73UOxzuKjqL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jHgxEgfvZvyq3M47VTLg5Itq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3iSpZaSvZRRL6zqmpq0ODii5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JmRCd0MPbmfzNnb21YORFFxb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CnN0T4C5QIHtwhS2F8xp4rsu.png?f=fotoalbum_large)
Ik vind het ook niet grauw idd, misschien in het winter seizoen met fog enabled dat het er wat grauw uit ziet.Ethiron schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:34:
Grappig, ik ervaar juist helemaal geen grauw beeld. Hebben jullie in de advanced graphics wel 'Fog Quality Settings' op disabled staan? Dat maakt heel veel verschil!
Om te compenseren dat mijn bijdragen aan dit topic tot nu toe alleen maar in tekst zijn, bij deze wat willekeurige foto's van mijn stad:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met fog disabled vind ik de kleuren echt niet grauw, desondanks speel ik toch met enabled en ik vind het er toch best realistisch uit zien, ookal zou ik het wel interessant vinden als er straks wat Color correcties LUT's zullen komen via pdx.
Vind dat je stad er lekker relax uit ziet hoop open ruimtes en geen rare verkeers opstoppingen.
Gaaf gebouwd hoor! Veel ruimte genomen ook, mooi! Ik bouw altijd veel te dicht op elkaar, terwijl er ruimte zat is.Ethiron schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:34:
Grappig, ik ervaar juist helemaal geen grauw beeld. Hebben jullie in de advanced graphics wel 'Fog Quality Settings' op disabled staan? Dat maakt heel veel verschil!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is dat gebouw met die pilaren bij je busstation, denk ik?
Bedoel je het gebouw op de 4e foto? Dat is idd het busstation. Zal vanmiddag nog wat foto’s uit andere hoeken plaatsen.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Ja, gaaf! Haha, wist niet dat het busstation er zo uit zag; nog nooit eerder geplaatst. Mooi gedaan hoor.Ethiron schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:31:
@Goldia Deze bedoel je toch? Inderdaad busstation.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toch nog behoorlijk wat gesleuteld aan dit perceel. In de zomer zit hij er nu zo uit. Custom vijver erbij. Gevuld met low rent housing.Goldia schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:12:
[...]
Leuke suggestie!Nu nog even wachten tot de winter voorbij is...
[Afbeelding]
/f/image/aEInNMFtEYiqS1L6R7GNLakR.png?f=fotoalbum_large)
Nadeel van MoveIt is dat hij niet alle posities steeds goed onthoudt. Bijvoorbeeld als ik een zonnepaneel op een dak plaats, dan zakken die er soms zomaar door heen (naar grondniveau). Lijkt heel random te zijn; soms wel soms niet. Iemand daar een oplossing voor? Heb het ook gemeld op de discord van de modder.
[ Voor 16% gewijzigd door Goldia op 07-04-2024 17:48 . Reden: typos ]
Ziet er goed uit hoor! gaaf met die slagbomen en dat loketje, vijvertje in het midden.Goldia schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:38:
[...]
Toch nog behoorlijk wat gesleuteld aan dit perceel. In de zomer zit hij er nu zo uit. Custom vijver erbij. Gevuld met low rent housing.
Is die parkeerplaats zo leeg omdat je je openbaar vervoer goed heb geregeld?
Vind op al je fotos dat ik er weinig verkeer zie.
Dan heb ik me heel erg vergist had veel meer verwacht haha, nou lekker laten groeien dan maarGoldia schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:14:
Het is nog maar een kleine stad! Circa 4k populatie. Parkeerplaats is verder ook veel te ruim opgezet
:fill(white):strip_exif()/f/image/66wFEEsjd28sevdYHmbBiRp5.png?f=user_large)
Heel veel containers geplaatst, het treindepot geïntegreerd, industrie helemaal opgeruimd/verplaatst, kilometers extra spoor getrokken en honderden lantaarnpalen geplaatst.
:fill(white):strip_exif()/f/image/W5mbmYg2lrqkea2tt8oc4wvz.png?f=user_large)
Zo zag het er uit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/EH0uPsUu4iz4oNfOnqr61LeQ.png?f=user_large)
Die containers die je plaatst doe je dat met een mod uit de officiële modstore?LoneRanger schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:16:
Inmiddels weer wat tijd kunnen besteden aan de railyard. Ik heb geprobeerd de haven daar te integreren maar die is erg groot en past niet bij de relatief smalle rivier vind ik. Ook de spoorbrug over de rivier blijft een bottleneck maar het water ziet er zo gruwelijk mooi uit!
[Afbeelding]
Heel veel containers geplaatst, het treindepot geïntegreerd, industrie helemaal opgeruimd/verplaatst, kilometers extra spoor getrokken en honderden lantaarnpalen geplaatst.
[Afbeelding]
Zo zag het er uit:
[Afbeelding]
Neem aan dat het geen los gedownloade props zijn, maar dat deze al voorkomen in het spel?
Ik zou wel een mini how-to hiervan willen zien.
Dit tilt de beleving toch wel naar een hoger niveau.
- Right-click the game, open Properties
- Add -developerMode to the Launch Options at the bottom
Met ctrl+A activeer/deactiveer je Anarchy.
Met de scroll wheel ingedrukt van je muis roteer je props.
Kleine snelle tutorial voor beide opties:
Bedankt!LoneRanger schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:37:
Het enige wat je nodig hebt is developer mode en Anarchy, de props kun je zoeken in dev mode. Volgens mij kan het ook gewoon met Find-it.Met de "home" key activeer je dev mode.
- Right-click the game, open Properties
- Add -developerMode to the Launch Options at the bottom
Met ctrl+A activeer/deactiveer je Anarchy.
Met de scroll wheel ingedrukt van je muis roteer je props.
Kleine snelle tutorial voor beide opties:
[YouTube: Cities Skylines II 2024 04 10 12 15 18 01]
Ik ga er eens mee stoeien vanavond
Zo he, dat was wel even een klusje zo te zienLoneRanger schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:16:
Inmiddels weer wat tijd kunnen besteden aan de railyard. Ik heb geprobeerd de haven daar te integreren maar die is erg groot en past niet bij de relatief smalle rivier vind ik. Ook de spoorbrug over de rivier blijft een bottleneck maar het water ziet er zo gruwelijk mooi uit!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo zag het er uit:
[Afbeelding]
Heb jij ook dat je sommige props wel vindt met developer mode en niet met Findit, en ook soms andersom? Vreemd vind ik datLoneRanger schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:37:
Het enige wat je nodig hebt is developer mode en Anarchy, de props kun je zoeken in dev mode. Volgens mij kan het ook gewoon met Find-it.
Ik heb dat dus ook. Had ik eerst niet, maar sinds kort wel. Ik dacht eerst dat de mod het gewoon niet deed, maar daarover vond ik niks op de fora.durian schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:58:
Een beetje analoog aan de vraag van LoneRanger hierboven, ik moet CS2 tegenwoordig 2x opstarten. De eerste keer doen de mods het niet, Ik moet afsluiten ("quit to desktop" in Steam) en opnieuw beginnen om de mods werkend te krijgen.
Toen maar opnieuw opgestart en daarna werkt het wel.
Heel apart, want het hele mod menu en alles werkt wel. Ik krijg tegenwoordig in het startscherm ook al de mods die updaten. Misschien ligt het ook wel daar aan? Omdat ik het eerst niet had. Misschien als een mod in het start scherm aan het updaten is, dat daarna de mods uit staan of iets dergelijks?
/f/image/IWBo6FHcmq7IZygAFrmm5C52.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1WN2XlRwznUCIlZhrzoMFQcy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wE6ONWaoQI0cRri3xDIVkI0E.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door Goldia op 13-04-2024 19:14 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Goldia op 13-04-2024 18:02 ]
Ziet er goed uit! Mag ik vragen hoe je aan een treinstation komt die er zo uitziet? Ik heb alleen de standaard station.Goldia schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:57:
Ik heb echt veel te veel tijd besteed aan dit aangepaste treinstation en tennisveld. Wel leuk om te doen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met meerdere keren CS2 opgestart, paar keer met een mod meteen aan het updaten in het startscherm en één keer waarbij geen enkele mod eerst moest updaten.
Elke keer als er een mod in het startscherm update, doen de mods het niet.
De keer dat er niet een mod in het startscherm aan het updaten was, deden al mijn mods het wél in één keer.
Lijkt dus alsof na het updaten in het startscherm alle mods uitgeschakeld worden.
Ik kon nu een dag of 3 de mods niet meer aan het werk krijgen zie ik net dat een van de actieve mods, Weather+, ineens nieuwe dependencies had. Die 2 toegevoegd en het draait weer in 1 keer. Nu had ik dat in het begin ook een keer maar toen was een actieve mod gebanned.JelleDJs schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:09:
@durian
Met meerdere keren CS2 opgestart, paar keer met een mod meteen aan het updaten in het startscherm en één keer waarbij geen enkele mod eerst moest updaten.
Elke keer als er een mod in het startscherm update, doen de mods het niet.
De keer dat er niet een mod in het startscherm aan het updaten was, deden al mijn mods het wél in één keer.
Lijkt dus alsof na het updaten in het startscherm alle mods uitgeschakeld worden.
Het eerste wat ik altijd doe ingame is naar opties gaan want daar staan de mods ook. Staan ze er niet dan ligt het heel waarschijnlijk aan dat een mod is geupdate met dependencies of een mod die geblokkeerd is.
Naja erg ingewikkeld maar mods worden dus wel automatisch geupdate maar nieuwe dependencies moet je zelf toevoegen en vooral achter komen dat die er zijn. Het werkt weer, yay!
Mods! Daarmee kan je op elke willekeurige plek op het spoor een passagiersstation maken. En daar bouw je dan gewoon omheen. Ergens hierboven in dit topic staat mijn lijstje met gebruikte PDX (officiele) mods.JelleDJs schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:07:
[...]
Ziet er goed uit! Mag ik vragen hoe je aan een treinstation komt die er zo uitziet? Ik heb alleen de standaard station.
Fantastische mod voor een veel realistischere look van het water. Dank!LoneRanger schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:43:
[...]
Er is ook een "water visual tweaks" daarmee kun je o.a. de mate van deining/golven bepalen. Het water in CCS2 ziet er uit alsof de deining niet op schaal is vind ik persoonlijk. Niet storend maar als je de golven aanpast zie je gelijk dat het realistischer oogt.
[Afbeelding]
Rechts is vanille.
/f/image/B58GQ0S9iHRnSu7ktynVr1Xj.png?f=fotoalbum_large)
Echt, hé. Ik zie de mooiste plaatjes naar voren komen en het enige wat ik aan het doen ben is wegen aanleggen, verkeersopstoppingen fixen en nieuwe wijken maken.Lumics schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:35:
Waar haalt iedereen toch altijd de inspiratie vandaan om zulke mooie natuurlijke steden te bouwen? Ik kom nooit verder dan blokken met zones en de wegen en kruispunten op gelijke afstand van elkaar. Nooit een gekromde weg te ontdekken. Vervolgens loopt het verkeer vast bij de 20.000 en begin ik weer een nieuwe stad. Wellicht tips voor YouTube inspiratie?
Ik heb ook sowieso het geduld er niet voor om het écht mooi te maken. Ik gooi gewoon ergens een parkje neer en klaar.
Ik wil het wel echt mooi maken, maar ik krijg het nooit voor elkaar om appartementen en hoogbouw te laten ontstaan waar ik dat wil hebbenJelleDJs schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:20:
[...]
Echt, hé. Ik zie de mooiste plaatjes naar voren komen en het enige wat ik aan het doen ben is wegen aanleggen, verkeersopstoppingen fixen en nieuwe wijken maken.
Ik heb ook sowieso het geduld er niet voor om het écht mooi te maken. Ik gooi gewoon ergens een parkje neer en klaar.
Nu lekker bezig met een savegame van iemand anders, ik vind het makkelijker uit te breiden op een al bestaan de stad. Het geeft ook meer uitdaging met een snelweg ergens doorheen prakken.
AMATEUR dat ik ben....
Andere Anti-Aliasing gebruiken. Volgens mij lost TAA dit probleem opGoldia schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:58:
Nog een vraag: mijn screenshots zien er niet echt mooi uit, zeker in de details gaat er veel verloren. Iemand nog tips voor de juiste graphics instellingen? Die schaduw blijft ook heel erg flikkeren bij mij.
Had ik ook hoor. Door inspiratie te halen van Youtube kom je aardig ver. Ik vind de steden van City Planner Plays meestal wel mooi.Lumics schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:35:
Waar haalt iedereen toch altijd de inspiratie vandaan om zulke mooie natuurlijke steden te bouwen? Ik kom nooit verder dan blokken met zones en de wegen en kruispunten op gelijke afstand van elkaar. Nooit een gekromde weg te ontdekken. Vervolgens loopt het verkeer vast bij de 20.000 en begin ik weer een nieuwe stad. Wellicht tips voor YouTube inspiratie?
Niks moet natuurlijk maar de truc is een beetje om de contouren van de kaart te volgen, ruim te bouwen en te grote grids voorkomen. Daarnaast wissel ik zoning overal af met verschillende densities en gebouwgroottes. Dat creëert een meer natuurlijke look. Veel voetpaden lijken te werken om verkeersdrukte omlaag te brengen.
Mod die ik ook mooi vind is de VividCities 4K Map Theme. Met name omdat de zanderige berg textures vervangen worden door een grijzere en in mijn ogen meer natuurlijke look.Goldia schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:56:
[...]
Fantastische mod voor een veel realistischere look van het water. Dank!
[Afbeelding]
/f/image/A6XZBJLKnIJ0YhnnGmR40O3N.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vxtYmLAwlaag8YckwDLwd4LX.png?f=fotoalbum_large)
Oh die ga ik zeker proberen, thanks!Justinn1988 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:26:
[...]
Mod die ik ook mooi vind is de VividCities 4K Map Theme. Met name omdat de zanderige berg textures vervangen worden door een grijzere en in mijn ogen meer natuurlijke look.
Ja die oplossing had ik ook al via google gevonden, maar lost het bij mij helaas niet op.zTz schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:26:
[...]
Andere Anti-Aliasing gebruiken. Volgens mij lost TAA dit probleem op
Ik haal inderdaad veel inspiratie uit YouTubers en Reddit heeft ook wel een mooie community, waar veel mooie plaatjes vandaan komen. De tips van @Justinn1988 zijn ook wat ik probeer te doen. En zonder mods lukt dit niet hoorLumics schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:35:
En pak dan in plaats van een grote stad een dorp met wat nieuwbouw en een industrie terrein en vergelijk er een paar rond dezelfde schaal. Je gaat patronen herkennen, en die kan je gebruiken om in je eigen bouwsels nieuwe keuzes te maken. De kleinere schaal van een dorp maakt het wat overzichtelijker dan een grote stad.
Het leren hoe ik een natuurlijk uitziende stad kan bouwen en hoe het nog beter kan vind ik een van de leukste dingen aan CS!
EensEthiron schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:27:
Eens met bovenstaande tips, en @Goldia: laat je niet ontmoedigen of afhankelijk maken van mods. De stad in de screenshots die ik op de afgelopen pagina's heb geplaatst is volledig gemaakt zonder mods.
/f/image/JJHYl5pfj24utJMLzsKYY4Nv.png?f=fotoalbum_large)
Edit: beetje donkere screenshot....
:fill(white):strip_exif()/f/image/yfMfF5m8dfeYHlu4zsu7pnpr.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/pcZ31EkMxyVqlGwC4qUyNjIY.png?f=user_large)
Gewoon ergens in een buitenwijk beginnen en dat afwisselen met een ander project. Op die manier houd je het fris en voorkom je dat je gaat rushen en het niks wordt. Zo werkt het voor mij althans.
Heb precies het zelfde, al kom ik zelf niet tot 20.000. Al snel worden de grids verlengd en lijkt het na een tijdje nergens meer op.Lumics schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:35:
Ook de langzame redevelopment van het oude centrum naar higher density hoogbouw is iets wat ik moet leren.
Kijk veel YouTube (City Planner Plays/Infrastructurist etc), maar kom zelfde tot zulke mooie builds...
Heb ik ook last van hoor, als ik me er echt toe zet dan kan ik mezelf wel tegen houden met te snel willen uitbreiden maar vaak komt het daar wel op uiteindelijk toch weer op neer helaas.m00n schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:38:
[...]
Heb precies het zelfde, al kom ik zelf niet tot 20.000. Al snel worden de grids verlengd en lijkt het na een tijdje nergens meer op.
Ook de langzame redevelopment van het oude centrum naar higher density hoogbouw is iets wat ik moet leren.
Kijk veel YouTube (City Planner Plays/Infrastructurist etc), maar kom zelfde tot zulke mooie builds...
Die mannen doen de hele dag niks anders en vergis je niet, ze laten het makkelijker lijken dan het is. Timelaps en editten doet vermoeden dat het allemaal simpel is en snel kan en als je dat als maatstaf neemt leg je de lat veel te hoog. Klein beginnen met dingen die haalbaar zijn. Het is zoveel leuker om iets af te kunnen maken dan verzuipen omdat het veel te lang duurt. De meer projectjes je doet de handiger je wordt en zo worden de projecten steeds groter die je aankunt. Ik denk dat dat gewoon het beste uitgangspunt is om te beginnen.m00n schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:38:
[...]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Weet niet meer de naam van de mod en of deze ook op paradox mod beschikbaar is, maar deze mod kon de instellingen die je maakt in camera mode standaard maken tijdens spelen.JinShepard schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:37:
Zijn er al mods waarbij er wat meer kleur in de game komt? Vaak is het heel grauw.
bla di bla bla
er was een coevorden map .. vraag me niet waaromRob0860 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:16:
Is er al een Nederlandse map beschikbaar?
psn: taker-mart
Een strand maken is niet moeilijk, en je kunt tevens onzichtbare paden over het strand maken, maar in dit geval ben ik nieuwsgierig hoe je aan de props komt die op het strand zichtbaar zijn. (tenzij deze deel uit maken van de Beach DLC).
enige reden waarom ik de plaats ken is plosataker1987 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:44:
[...]
er was een coevorden map .. vraag me niet waarom
kan niet wachten op de andere plaatsen
ik vraag me vooral af waarom er alleen maar een coevorden map is .. je zou toch eerder plaatsen als Amsterdam / Rotterdam / utrecht etc verwachten dan een klein onbekend plekje als coevordensamlans schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:02:
[...]
enige reden waarom ik de plaats ken is plosa
kan niet wachten op de andere plaatsen

Dat je, vond bij CS1 de map amsterdam en den haag wel leuktaker1987 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:11:
[...]
ik vraag me vooral af waarom er alleen maar een coevorden map is .. je zou toch eerder plaatsen als Amsterdam / Rotterdam / utrecht etc verwachten dan een klein onbekend plekje als coevorden![]()
Zou best eens gemaakt kunnen zijn door iemand die in Coevorden woont ;-).taker1987 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:11:
[...]
ik vraag me vooral af waarom er alleen maar een coevorden map is .. je zou toch eerder plaatsen als Amsterdam / Rotterdam / utrecht etc verwachten dan een klein onbekend plekje als coevorden![]()
straks eerst ff wat mods door spitten , hebben jullie nog tips voor bepaalde mods ?
- 76896: Volchoria Map Theme
- 77092: LandValueRemake
- 76662: Cim Route Highlighter (Formerly Employee Tracker)
- 76849: SunGlasses
- 75251: ColorAdjustments
- 75745: Achievement Enabler
- 75613: Water Features
- 75250: Better Bulldozer
- 75993: Tree Controller
- 75816: Line Tool
- 75728: ExtraLandscapingTools
- 74604: Anarchy
- 74324: Move It
Color adjustments werkt heel klote, je kunt wel wat met de kleur doen [verzadiging] maar alleen in options en pas wanneer je weer terug gaat kunt je zien wat het doet. Met het gamefilter van nvidia haal je wel mooiere resultaten als je het spel te grauw vindt.
ThanxLoneRanger schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:54:
@taker1987De bovenste is optioneel maar imho de mooiste map theme.
- 76896: Volchoria Map Theme
Color adjustments werkt heel klote, je kunt wel wat met de kleur doen [verzadiging] maar alleen in options en pas wanneer je weer terug gaat kunt je zien wat het doet. Met het gamefilter van nvidia haal je wel mooiere resultaten als je het spel te grauw vindt.
nogmaals bedankt
Ik zat al te denken dat de lijst veel te kort was.m00n schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:29:
Find it, misschien ook toevoegen aan je lijst. Erg handig.
- 77209: DependencyPack
- 77225: Gooee
- 77240: Find It [Beta]
- 75804: Skyve [BETA]
- 77397: Land Value Overhaul
- 77640: Weather Plus
- 75750: ZoningToolkit
- 76546: NoDogs
- 76971: Extended Road Upgrades
- 77260: Water Visual Tweaks
- 76050: Map Texture Replacer
- 75426: I18n EveryWhere
- 75724: ExtraLib
- 74417: Unified Icon Library
Ja en nog meer uitleg hier, https://forum.paradoxplaz...-cities-skylines.1665858/wolfstein89 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:55:
Beach pack wordt nu gerefund en komt basisgame. Bij premium editie komen meerdere extra dlc’s
Na mijn onderbuik gevoel van de dlc uitbrengen tussen de problemen door, ziet dit er gelukkig weer wat positiever uit, geen harde datums meer ,nu weer vertrouwen dat er mooie stappen gemaakt zullen worden.
[ Voor 22% gewijzigd door Jeffrey1908 op 18-04-2024 16:07 ]
Aan de ene kant snap ik het, want er zijn heel veel mensen boos. Aan de andere kant snap ik het ook niet, want er zijn ook gewoon mensen die constructieve feedback hebben gegeven. En dit bericht lijkt niet naar die mensen gericht te zijn, omdat de toon van het bericht echt gericht lijkt te zijn aan de mensen die erg boos hebben gereageerd.
Nee er zijn wel meerdere manieren hoe je het kan lezen, ik zie ook een constante dank naar het vertouwen, maar je moet natuurlijk boze mensen weer blij maken dus die worden zeker wat meer aangesproken.JelleDJs schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:03:
Jammer dat ze zo'n bericht hebben moeten maken.
Aan de ene kant snap ik het, want er zijn heel veel mensen boos. Aan de andere kant snap ik het ook niet, want er zijn ook gewoon mensen die constructieve feedback hebben gegeven. En dit bericht lijkt niet naar die mensen gericht te zijn, omdat de toon van het bericht echt gericht lijkt te zijn aan de mensen die erg boos hebben gereageerd.
Maar de kritiek was in mijn ogen wel terecht met name over de dlc die ik eigenlijk heel karig vond.
Ik hou niet van boe roepen en alles afzeiken, maar de uitslag vind ik wel bijna een verplichting vanuit Paradox want deze move was echt totaal niet netjes.
[ Voor 15% gewijzigd door Jeffrey1908 op 18-04-2024 20:40 ]
Ik moest even nadenken over jouw bericht. In eerste instantie las ik het op een manier waarop het klonk alsof zij het slachtoffer zijn van de boze mensen, en daardoor deze reactie moesten opstellen.JelleDJs schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:03:
Jammer dat ze zo'n bericht hebben moeten maken.
Je beschrijft boze mensen en mensen die constructieve feedback hebben gegeven alsof dit twee kampen zijn die tegenover elkaar staan. Een soort goed en fout. Waar je mijns inziens echter aan voorbijgaat, is dat zowel de boze mensen als de mensen die constructieve feedback hebben gegeven, over het algemeen allebei dezelfde mening zijn toegedaan.
Alleen de manier waarop ze dat laten blijken verschilt.
Dat neemt niet weg dat er erg veel fouten zijn gemaakt. Fouten die zo erg zijn dat het merk, de naam van de ontwikkelaar, het imago van het spel, ernstig beschadigd zijn geraakt.
Daar bovenop komt dat de communicatie meer dan ondermaat is geweest. Dat hebben veel mensen ervaren als een mes in de rug, als een fuck you naar de Community. Ondanks alles blijft de Community elke keer loyaal en afwachten, en als er dan eindelijk een marginale update komt die nota benen weer een nieuwe bugs introduceert, Volgt er niet eens een reactie van de ontwikkelaar. Al is het maar een berichtje: we hebben een nieuwe bug gezien, we gaan er mee aan de slag.
Al met al denk ik dat de reactie die ze nu hebben gegeven, brood nodig was. Om het vertrouwen en het imago te redden werd het echt tijd voor een gebaar vanuit de ontwikkelaar. Een significant gebaar. En ik ben blij dat ze dat gebaar nu maken , ik zie het nog steeds hoopvol in en ik denk nog steeds dat ze deze negatieve periode kunnen omzetten naar een positief vervolg.
Maar laten we alsjeblieft niet doen alsof de ontwikkelaar zielig is en helaas deze reactie moest opstellen vanwege de boze reacties. Er is maar een reden dat het nodig was om deze reactie op te stellen, en die ligt volledig bij henzelf.
Die kan je vinden via Findit of via de 'home' knop in developermode.Snowwie schreef op woensdag 17 april 2024 @ 23:54:
[...]
Een strand maken is niet moeilijk, en je kunt tevens onzichtbare paden over het strand maken, maar in dit geval ben ik nieuwsgierig hoe je aan de props komt die op het strand zichtbaar zijn. (tenzij deze deel uit maken van de Beach DLC).
Dat zeker. Het is en blijft tekst en tekst blijft altijd op meerdere manieren te interpreteren.Jeffrey1908 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:10:
[...]
Nee er zijn wel meerdere manieren hoe je het kan lezen, ik zie ook een constante dank naar het vertouwen, maar je moet natuurlijk boze mensen weer blij maken dus die worden zeker wat meer aangesproken.
Ook al ging het bericht inderdaad ook deels over de dlc, maar daar gaat het me eigenlijk niet om. Vonden veel mensen die karig? Jazeker. Ik heb hem niet gekocht, dus ik weet niet 100% wat erin zit, maar wat ik op YouTube erover zag viel die zeker niet mee.Maar de kritiek was in mijn ogen wel terecht met name over de dlc die ik eigenlijk heel karig vond.
Ik hou niet van boe roepen en alles afzeiken, maar de uitslag vind ik wel bijna een verplichting vanuit Paradox want deze move was echt totaal niet netjes.
Zeker zijn zij niet het slachtoffer. Ze hebben waarschijnlijk miljoenen verdient aan de game.Ethiron schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:29:
[...]
Ik moest even nadenken over jouw bericht. In eerste instantie las ik het op een manier waarop het klonk alsof zij het slachtoffer zijn van de boze mensen, en daardoor deze reactie moesten opstellen.
Het zijn wat mij betreft, hard gezegd, wel twee kampen. Alleen met een heel dun lijntje ertussen.Je beschrijft boze mensen en mensen die constructieve feedback hebben gegeven alsof dit twee kampen zijn die tegenover elkaar staan. Een soort goed en fout. Waar je mijns inziens echter aan voorbijgaat, is dat zowel de boze mensen als de mensen die constructieve feedback hebben gegeven, over het algemeen allebei dezelfde mening zijn toegedaan.
Alleen de manier waarop ze dat laten blijken verschilt.
De mensen die heel hard boe roepen lijken maar niet te begrijpen dat dat juist ook weer irritatie oproept richting de mensen die wél proberen hun kritiek op een duidelijke en goede manier kenbaar te maken.
Dus niet 'de game is kut', maar 'de game is kut, omdat...'.
De reputatie is zeker beschadigd, wat ik jammer vind. En dat geef ik zeker ook aan hunzelf te danken. Het ontbreken van (Steam-)modsupport vanaf de start heeft hun zeker ook niet goed gedaan.Dat neemt niet weg dat er erg veel fouten zijn gemaakt. Fouten die zo erg zijn dat het merk, de naam van de ontwikkelaar, het imago van het spel, ernstig beschadigd zijn geraakt.
Elke week een community update is ondermaats? Over de inhoud kunnen we discussiëren, maar zeker in de eerste maanden hebben ze elke week een update gegeven. En dat ze niet over elke nieuwe bug, waarbij het best logisch is dat er een kans is dat met een nieuwe update een nieuwe bug ontstaat, een update geven vind ik best logisch.Daar bovenop komt dat de communicatie meer dan ondermaat is geweest. Dat hebben veel mensen ervaren als een mes in de rug, als een fuck you naar de Community. Ondanks alles blijft de Community elke keer loyaal en afwachten, en als er dan eindelijk een marginale update komt die nota benen weer een nieuwe bugs introduceert, Volgt er niet eens een reactie van de ontwikkelaar. Al is het maar een berichtje: we hebben een nieuwe bug gezien, we gaan er mee aan de slag.
Dat blijkt zeker uit de reacties. Heb nog nooit zoveel positieve reacties gezien onder een community update.Al met al denk ik dat de reactie die ze nu hebben gegeven, brood nodig was. Om het vertrouwen en het imago te redden werd het echt tijd voor een gebaar vanuit de ontwikkelaar. Een significant gebaar. En ik ben blij dat ze dat gebaar nu maken , ik zie het nog steeds hoopvol in en ik denk nog steeds dat ze deze negatieve periode kunnen omzetten naar een positief vervolg.
Ik zie het gelukkig, vanaf het begin, al hoopvol in. Anders zou ik ook niet nog elke dag met veel plezier de game opstarten.
Zielig, nee. Al had het wat mij betreft niet gehoeven. Maar blijkbaar volgens anderen wel.Maar laten we alsjeblieft niet doen alsof de ontwikkelaar zielig is en helaas deze reactie moest opstellen vanwege de boze reacties. Er is maar een reden dat het nodig was om deze reactie op te stellen, en die ligt volledig bij henzelf.
Hopelijk zal de algemenere sfeer positiever worden en er steeds meer en meer bugs geplet worden.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik heb dat ook, sterker nog, ik moet CS2 altijd 2x opstarten, de eerste keer doen de mods het nooit.JoepW schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:40:
Ik moet elke keer na het installeren van 1 (soms 2) mod’s CS2 herstarten. Is dit een bekend probleem of doe ik iets fout?
Zoals iemand eerder in deze thread al opmerkte, als er een mod update is doen ze het niet, en moet je opnieuw opstarten (en dat is bijna iedere keer).
Mooie oplosssing om de dlc op te nemen in de main game en zo de laagst gewaardeerde content op Steam te laten verdwijnen. It is like magic
En de ultimate edition buyers compenseren met 3 radio stations en 3 creator packs (niet in house gemaakt) die een waarde van 40 dollar vertegenwoordigen (wederom magie) en dus blijkbaar bijna evenveel waard zijn als de volledige game bij launch (20% verschil)
De enige mensen die ze hier mee overtuigen van hun goede wil zijn de fans die al in een goede afloop geloven.Voor mij blijft het simpelweg een scam (EA game/beta als full game verkopen)
Dat is een (in ieder geval voor mij) bekend probleem. Gisteren had ik toevallig niet dat er een mod update was en, bam, de mods doen het. Maar elke keer als er wél een mod update is, bam, opnieuw opstarten want de mods doen het niet.JoepW schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:40:
Ik moet elke keer na het installeren van 1 (soms 2) mod’s CS2 herstarten. Is dit een bekend probleem of doe ik iets fout?
Zou iemand mij op een eenvoudige manier kunnen uitleggen waarom de ene optie beter is dan de andere, of is dit gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur?
het is simpel gezegd een tooltje om mods te beheren, updaten en spel te starten.