Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:43
Dat waren de aantal spelers gisteravond die Cities Skylines II via Steam opgestart hadden (Bron: Steamcharts). Dit is inmiddels nu ~4.900 op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Robinblitz op 26-03-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:02
Het waren er zelfs 104000 op de eerste releasedag. Geen idee hoeveel er via Gamepass spelen.

Ik hoop op een paar goede maps. Zag gisteren wel een paar hele mooie maar ik zoek iets met wat vlakker land. Er werd ook een hoop zooi geüpload, soms wel 4 of 5x dezelfde kale map. Maar dat zou ook kunnen komen door de serverproblemen, dat men dacht dat de upload mislukt was terwijl het wel was goed gegaan.
Het schijnt dat de serverproblemen nu grotendeels verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:44
8000 via steam, maar je kan het ook in de windows store kopen.
Welke ook mod support hebben.

Geen idee of Nvidia now spelers nog uitmaken op de servers.
Zijn er nog andere mogelijke platformen die server load kunnen genereren?

Andere paradox games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
cracking cloud schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:59:
Het waren er zelfs 104000 op de eerste releasedag. Geen idee hoeveel er via Gamepass spelen.

Ik hoop op een paar goede maps. Zag gisteren wel een paar hele mooie maar ik zoek iets met wat vlakker land. Er werd ook een hoop zooi geüpload, soms wel 4 of 5x dezelfde kale map. Maar dat zou ook kunnen komen door de serverproblemen, dat men dacht dat de upload mislukt was terwijl het wel was goed gegaan.
Het schijnt dat de serverproblemen nu grotendeels verholpen zijn.
Ik had later gisteravond al geen problemen meer :)

Die kale maps, hebben ook vaak een naam wat suggereert dat ze vlak zijn.
Snap zelf niet waarom je dat zou willen.

Kan je zelf al maps uploaden?
Misschien dat mensen "de eerste" wilden zijn met een map uploaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@FRANQ Geforce Now heeft geen mod support..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Laatst online: 22-09 10:28
Ethiron schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:09:
[...]

Is het nog gelukt? Bij mij is de installatie uiteindelijk gelukt (wel pas rond 22:30), met de mods had ik dan weer totaal geen problemen. Even een half uurtje geklooid met Anarchy en Move It.

Anarchy werkt zoals je verwacht, maar ik heb het idee dat Move It niet hetzelfde is als in deel 1. Ik mis namelijk dat menu aan de rechterkant waar je kunt aanvinken waar het op van toepassing is en waarmee je ook de hoogte van objecten kunt bepalen. Of was dat geen onderdeel van Move It maar een andere mod?

Verder viel me op de dat de simulatie inderdaad nog soepeler loopt en dat alle rent too high meldingen in één klap verdwenen.
Ja en nee, op een gegeven moment was wel alles ingeladen en kon ik het ook gebruiken, dat werkte trouwens prima!
Maar toen ik het geweldige idee kreeg om even een nieuwe map te beginnen was niks meer beschikbaar maar toen werd het te laat en koste me te veel tijd.

Vanavond gewoon weer eventjes rustig uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Webgnome schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:12:
@FRANQ Geforce Now heeft geen mod support..
Weet ik, maar ik weet niet of het spel sowieso met de server verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boris96 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:37:
Uit de Steam patchnotes:

[...]

En waar was Land Value voor deze patch dus van afhankelijk...niks? :+
Lol, exact wat ik ook dacht. Ik denk dat land value voorheen was gebaseerd op inkomsten of winstgevendheid. Wat natuurlijk niet de enige graadmeter kan zijn voor land value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:45:
[...]

Bij mij liep het ook niet soepel hoor eerst gaf die 7.7GB aan dat ging zo langzaam dat ik me pc even opnieuw heb opgestart, toen gaf die aan dat die 4.4 of 4.1 GB was.

Nu ik bezig ben met mods willen ze ook niet inladen en geeft die foutmeldingen en een constant laad scherm pfffff.
Bij mij was het 4,1 GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn er mensen die al leuke maps hebben ontdekt die de moeite waard zijn? Ik vind de standaard maps eigenlijk maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:44:
Zijn er mensen die al leuke maps hebben ontdekt die de moeite waard zijn? Ik vind de standaard maps eigenlijk maar niets.
Er is een map met als naam en logo iets met een uil, exacte naam kom ik even niet op maar kan niet missen. Die heb ik gisteren bekeken en die is echt heel mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ethiron schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:18:
[...]

Er is een map met als naam en logo iets met een uil, exacte naam kom ik even niet op maar kan niet missen. Die heb ik gisteren bekeken en die is echt heel mooi!
Deze wellicht?

Mooi gedaan, alleen spijtig dat die rustplaatsen puur cosmetisch zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Flying Hawkic op 26-03-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:23:
[...]

Deze wellicht? [YouTube: Black Dragon Canyon, Utah - Cities Skylines 2 Custom Map Reveal]

Nee, niet die. Daar staat toch ook niks met een uil in de naam en logo?! :+

Ik bedoel deze: https://mods.paradoxplaza.com/mods/75532/Any

Owl's Uskumru Bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:23:
[...]

Deze wellicht? [YouTube: Black Dragon Canyon, Utah - Cities Skylines 2 Custom Map Reveal]

Deze probeerde ik gisteren te spelen omdat dit mij heel interessant leek... Echter kreeg ik gewoon een groene vlakte te zien zonder woestijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinblitz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:42:
[...]

Deze probeerde ik gisteren te spelen omdat dit mij heel interessant leek... Echter kreeg ik gewoon een groene vlakte te zien zonder woestijn...
Hoe je dat kan oplossen zou in de description staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ethiron schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:38:
[...]

Nee, niet die. Daar staat toch ook niks met een uil in de naam en logo?! :+

Ik bedoel deze: https://mods.paradoxplaza.com/mods/75532/Any

Owl's Uskumru Bay
Juist, ik zag een vogel en dacht, dat zal ie misschien bedoelen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Robinblitz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:42:
[...]

Daar zal wel een thema mod bij horen denk ik zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paradox mods is bij mij echt heel traag, hebben jullie er ook problemen mee?

Je zou denken dat ze Simcity 2013 nog fris in het geheugen hebben, aangezien dat de start van CS1 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:25:

Je zou denken dat ze Simcity 2013 nog fris in het geheugen hebben, aangezien dat de start van CS1 was.
Ja gister bij mij heel erg, eigenlijk niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:14
Het zal nog wel een paar dagen duren voordat iedereen de game heeft geüpdate en alle mods heeft gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:01

Aganim

I have a cunning plan..

Marzman schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:00:
[...]

In Nederland kruis je elkaar niet (tenminste de laatste 20 jaar ben ik dat niet meer tegen gekomen).
Nog twee voorbeelden: In Leiden heb je ook zo'n punt op de Churchilllaan, afslaand verkeer op de Cornelis Schuytlaan - Telderskade kruist elkaar. Nog zo'n toppertje ligt in Zoetermeer, als je op de Zuidweg vanaf De Lus de A12 richting Den Haag op wilt. Het komt dus wel degelijk voor in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:25:

Jup, potato servers. Echter probeerde ik het gister tegen 23.00u en toen werkte het gewoon goed en snel. Het zal dus wel tijdelijk zijn.

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBB3Seon8ksXANJEQx5dNVc-hNs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B7Jx5DlH2tHx93LDOkR1Nizu.png?f=user_large

Ik probeer dit over een jaar nog wel een keer als het misschien wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-09 19:57
Bij mij ging het ook tergend traag en eindigde het met foutmeldingen. Heb CS2 verwijderd en opnieuw gedownload, en het werkte meteen.

We zullen zometeen eens wat custom Maps uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:16
Ik gebruik Whiskey om games op mijn Macos Silicon te draaien, dat werkt prima. City Skylines 2 zou ook werken via Steam versie, maar ik heb gamepass.

Weet iemand hoe ik windows xbox gamepass versie installeer met Whiskey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ChristianD schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:58:
Simulatie nu een tijdje laten lopen, maar zie helaas dat mijn parken allemaal nog steeds erg leeg blijven. Had gehoopt dat de stad wat levendiger zou zijn geworden na deze laatste patch.

Ook heb ik een vreemde bug dat ik niet de selectie lijnen meer zie bij het kopen van landtegels. Iemand anders met hetzelfde probleem?
Hetzelfde hier maar als je de kaart roteert dan zie je de vlakken wel. Hetzelfde trouwens met straatnamen en icoontjes voor ongelukken, high rent etc. Heb je het kunnen oplossen anders wordt het een re-install.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 13:16
LoneRanger schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 06:30:
[...]

Hetzelfde hier maar als je de kaart roteert dan zie je de vlakken wel. Hetzelfde trouwens met straatnamen en icoontjes voor ongelukken, high rent etc. Heb je het kunnen oplossen anders wordt het een re-install.
Ik weet niet precies meer welke grafische instelling, maar ik had iets gewijzigd en toen was het probleem opgelost.

Mijn grootste probleem met het spel blijft vooral dat het allemaal erg doods aanvoelt. Grafisch, de performance als de tools aanwezig (icm mods) ben ik tevreden over het spel. Echter een stad of een dorp draait naast wonen juist ook om de sociale aspecten. De mensen lopen wel allemaal langs de straten en zelfgemaakte parken werken ook goed. Echter de standaard assets als de parken, landmarks, unique buildings, scholen, stations etc is helemaal niemand.

Al zou men nu de asset editor toevoegen dan komen er misschien een veel grotere diversiteit bij, maar als niemand er gebruik van maakt dan blijft het levenloze gevoel in de stad.

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChristianD schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:50:
[...]

Mijn grootste probleem met het spel blijft vooral dat het allemaal erg doods aanvoelt. Grafisch, de performance als de tools aanwezig (icm mods) ben ik tevreden over het spel. Echter een stad of een dorp draait naast wonen juist ook om de sociale aspecten. De mensen lopen wel allemaal langs de straten en zelfgemaakte parken werken ook goed. Echter de standaard assets als de parken, landmarks, unique buildings, scholen, stations etc is helemaal niemand.

Al zou men nu de asset editor toevoegen dan komen er misschien een veel grotere diversiteit bij, maar als niemand er gebruik van maakt dan blijft het levenloze gevoel in de stad.
Volledig akkoord. Gisterenavond nog eens geprobeerd op een custom map, maar het blijft allemaal inderdaad maar zinloos aanvoelen. Je doet niet meer dan wat wegen trekken en zonen, that's it.

Af en toe verlies je je in het optimaliseren van een kruispunt of verkeersader. En daar spendeer je dan veel te veel tijd aan.

En ook blijft het moeilijk om op een ander deel van de map een ander dorpje te bouwen. Water, riolering en elektriciteit naar daar krijgen is altijd een probleem, waardoor je uiteindelijk toch alle tussenliggende tegels moet kopen.

En ik blijf ook vinden dat er enorm veel commercial en industrie nodig is in verhouding met residential. Ik heb zoveel grote fabrieken en grote winkels in een klein dorpje, waardoor dat dorpje meteen alle charme verliest.

Ik heb ook de nieuwe beach properties geprobeerd, maar die voegen zo weinig toe en zijn allemaal eenheidsworst.

Ik leg het spel weer eventjes aan de kant.

[ Voor 11% gewijzigd door Flying Hawkic op 27-03-2024 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
cracking cloud schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:48:
[Afbeelding]

Ik probeer dit over een jaar nog wel een keer als het misschien wel werkt.
Hier hetzelfde... Ben gisteravond anderhalfuur bezig geweest om wat mods actief te krijgen. De game crashtte een keer, en als je dan je mods weer wilt gebruiken moet je eerst verbinding maken met PDXMods om te 'updaten' wat vervolgens langer dan een kwartier duurde... Nee, ik haak af als je bij elke start-up de mods eerst moet 'updaten' voor ze werken.

Dit was toch wel (samen met de game zelf) een bar slechte launch... Het is dat ik geen refund meer kan krijgen maar anders had ik het toch wel gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Ik ben het met jullie eens alle simulatie voelt doods aan of het bestaat helemaal niet!

Brandweer blust niks, ambulance rijd langs stopt en gaat weer terug, parken worden niet gebruikt, maar ze staan wel yoga te beoefenen in hun eigen tuin, heel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Robinblitz schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:11:
[...]

Hier hetzelfde... Ben gisteravond anderhalfuur bezig geweest om wat mods actief te krijgen. De game crashtte een keer, en als je dan je mods weer wilt gebruiken moet je eerst verbinding maken met PDXMods om te 'updaten' wat vervolgens langer dan een kwartier duurde... Nee, ik haak af als je bij elke start-up de mods eerst moet 'updaten' voor ze werken.

Dit was toch wel (samen met de game zelf) een bar slechte launch... Het is dat ik geen refund meer kan krijgen maar anders had ik het toch wel gedaan...
Hier was ik dus al bang voor. Het nieuwe platform heeft nog kinderziektes en bugs terwijl de on-officiële Thunderstore mod support prima werkt en je hoeft ook geen contact te maken met servers tijdens het opstarten zodat je direct kunt spelen. Ik zag gisteravond al een 'PDXModsBridge' mod voorbij komen. Blijkbaar zijn de modders al bezig om een omweg te creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroclos
Eens ik de mods aan de praat heb gekregen, heb ik mij er gisteren wel wat mee weten te amuseren. Ik mis nog iets als de extended road upgrade-mod (en iets als een netwerk multitool), maar ik kan weer even verder. (Ben opnieuw begonnen met de map Windmolen Delta - de kosten van al die windmolens brengen ook wat meer uitdaging terug aan het begin van het spel :) ).

Er is nog wat werk aan de mods (beta en whatnot), de bugs in het spel kunnen irritant zijn en de weergave zou inderdaad iets vrolijker kunnen. Maar ik heb anderzijds ook al wel meer geld uitgegeven aan spelen met minder bugs waar ik een stuk minder plezier aan heb beleefd, dus ik voel me ook niet zo in't zak gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Jeffrey1908 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:45:
Ik ben het met jullie eens alle simulatie voelt doods aan of het bestaat helemaal niet!

Brandweer blust niks, ambulance rijd langs stopt en gaat weer terug, parken worden niet gebruikt, maar ze staan wel yoga te beoefenen in hun eigen tuin, heel vreemd.
Klopt. in een oudere W.O.W. stond dat ze de animaties later aan de game gaan toevoegen maar daardoor heeft de game nu een saaie uitstraling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Mol_1248163264 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:17:
[...]

Klopt. in een oudere W.O.W. stond dat ze de animaties later aan de game gaan toevoegen maar daardoor heeft de game nu een saaie uitstraling.
Ja, dat heb ik ook gelezen maar ik had dus wel veracht dat dat in deze patch zou zitten, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
Jeffrey1908 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:09:
[...]

Ja, dat heb ik ook gelezen maar ik had dus wel veracht dat dat in deze patch zou zitten, niet dus.
En ik vermoed dat men ook pas dit soort toevoegingen of andere grote bug fixes pas bij de content creator pack publicatie gaan bundelen, welke ergens in Q2'24 is gepland. Waarbij ik vermoed dat dit pas einde Q2 zal zijn.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
ChristianD schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:21:
[...]

En ik vermoed dat men ook pas dit soort toevoegingen of andere grote bug fixes pas bij de content creator pack publicatie gaan bundelen, welke ergens in Q2'24 is gepland. Waarbij ik vermoed dat dit pas einde Q2 zal zijn.
Daar begin ik ook bang voor te worden, mocht het niet nog langer duren dan door jou aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:14
Zonet eindelijk een paar uur kunnen spelen.

Merk niet per se veel verschil. Een paar mods geïnstalleerd. Ging soepel. Alleen nu de vraag, ik heb die water-mod geïnstalleerd. Waar in hemelsnaam is de knop daarvoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CS2 op een Threadripper Pro 7995WX (96 cores, 5,1 GHz, 384 MB cache, 350 watt TDP).

Die kost 11000 euro.

Vanaf 3 minuten:

Een stad met 1 miljoen inwoners belast de processor 60-70% bij 4,6 Ghz. Er worden 64 cores gebruikt. Icm met een RTX4090 (die draait aan 35%) komen ze aan 1000 watt .

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
JelleDJs schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:09:
Zonet eindelijk een paar uur kunnen spelen.

Merk niet per se veel verschil. Een paar mods geïnstalleerd. Ging soepel. Alleen nu de vraag, ik heb die water-mod geïnstalleerd. Waar in hemelsnaam is de knop daarvoor?
Als het goed is is er een extra knop met een waterdruppel onder landscaping erbij gekomen.

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
ChristianD schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:12:
[...]

Als het goed is is er een extra knop met een waterdruppel onder landscaping erbij gekomen.
Geen idee of ik het in eerste instantie gemist heb, maar inderdaad. Een extra knop.

Eens zien wat ik daarmee ga doen. Nu lekker spelen en wachten tot er een mod is zoals TM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
ChristianD schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:50:
[...]

Ik weet niet precies meer welke grafische instelling, maar ik had iets gewijzigd en toen was het probleem opgelost.
AA op FXAA gezet en nu is het prima. Volgens mij stond die op TAA maar dat is er kennelijk uit gesloopt? Dankzij jou wist ik iig waar ik het moest zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
LoneRanger schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:43:
[...]

AA op FXAA gezet en nu is het prima. Volgens mij stond die op TAA maar dat is er kennelijk uit gesloopt? Dankzij jou wist ik iig waar ik het moest zoeken. ;)
Ziet FXAA er nog een beetje uit bij jou dan? Ik had dat gisteren geprobeerd maar ik kreeg alleen maar van die jaren 90 rafelige randen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
cracking cloud schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:58:
[...]

Ziet FXAA er nog een beetje uit bij jou dan? Ik had dat gisteren geprobeerd maar ik kreeg alleen maar van die jaren 90 rafelige randen
Ik merk geen verschil met voorheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zMFBdQAJRKJUiVurzwhs6whW.png

Gelijk de brandweer bug in beeld. Geen enkel station reageert, er zit er letterlijk 1 in dezelfde straat met 0/8 wagens in gebruik. Als je lang genoeg wacht komt de brandweer uit de regio. Voor de zekerheid het station aan de wijk toegewezen maar dat helpt niet. De lijkenwagens doen het nog wel zag ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:58:
[...]

Ik moest alles opnieuw instellen: resolutie en graphics. Ik had ook zeer slecht beeld bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:11:
[...]

Ik merk geen verschil met voorheen.

[Afbeelding]

Gelijk de brandweer bug in beeld. Geen enkel station reageert, er zit er letterlijk 1 in dezelfde straat met 0/8 wagens in gebruik. Als je lang genoeg wacht komt de brandweer uit de regio. Voor de zekerheid het station aan de wijk toegewezen maar dat helpt niet. De lijkenwagens doen het nog wel zag ik. :P
Ai, nieuwe bugs geïntroduceerd. Geweldig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:57:
[...]

Ai, nieuwe bugs geïntroduceerd. Geweldig :+
Nee opgelost! Ik was opzoek of de bug bestond en las toen iets over de brandweer heli die altijd als eerste reageert o.i.d. Het schoot me te binnen dat ik zo'n heli had geplopt bij het maken van mijn railyard. Met de "better bulldozer" kun je dat soort voertuigen verwijderen. Je plopt ze op de grond en dan hangen ze stationair in de lucht. Eenmaal verwijderd gingen de brandweerwagens los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patroclos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFGy6AvEUDue_RqsWb0W_g8IZm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JneOJcO5cLw2gXeFGLBkYkUp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuk, welke map is dat?

Het gebrek aan leuke maps is toch echt wel spijtig. Het is ofwel gras dat overal exact dezelfde kleur heeft, ofwel bomen die ook nog eens allemaal ongeveer dezelfde kleur hebben of net heel verschillende felle kleuren.

Als ik naar Google Maps kijk, dan zie ik toch een heel ander landschap, kleine landweggetjes, land- en akkerbouw, verschillende kleuren gras, bomenrijen hier en daar. Zou leuk zijn als een map al zo levendig is met al die details. Nu is het één grote grasvlakte. Je kan dat allemaal zelf gaan aanleggen maar ook niet. Landbouw ziet er allemaal hetzelfde uit. Gras allemaal hetzelfde. Echt kleine landweggetjes hebben we niet (enkel die zandweg), enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
Windmolen Delta (de delta is de andere kant uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Flying Hawkic schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:20:
[...]

Leuk, welke map is dat?

Het gebrek aan leuke maps is toch echt wel spijtig. Het is ofwel gras dat overal exact dezelfde kleur heeft, ofwel bomen die ook nog eens allemaal ongeveer dezelfde kleur hebben of net heel verschillende felle kleuren.

Als ik naar Google Maps kijk, dan zie ik toch een heel ander landschap, kleine landweggetjes, land- en akkerbouw, verschillende kleuren gras, bomenrijen hier en daar. Zou leuk zijn als een map al zo levendig is met al die details. Nu is het één grote grasvlakte. Je kan dat allemaal zelf gaan aanleggen maar ook niet. Landbouw ziet er allemaal hetzelfde uit. Gras allemaal hetzelfde. Echt kleine landweggetjes hebben we niet (enkel die zandweg), enz.
Blijkbaar zijn er al texture packs waarmee ze dit verhelpen.
https://mods.paradoxplaza.com/mods/76050/Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mol_1248163264 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Blijkbaar zijn er al texture packs waarmee ze dit verhelpen.
https://mods.paradoxplaza.com/mods/76050/Windows
Ja maar hier zou je toch niet voor afhankelijk van een mod voor moeten zijn. En het lost het ook niet volledig op, want een bepaald soort gras gaat dan nog overal hetzelfde zijn op de map. Je zou grond moeten kunnen schilderen zoals in Planet Coaster bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Ik vind nu alles op pdx wel gewoon soepel draait en wanneer je de game start je mods update wel prettig, alleen vind de interface een beetje tablet achtig overkomen zouden best wat kleinere tiles kunnen zijn of meer in een soort van lijst vorm mogen van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:46:
Ik vind nu alles op pdx wel gewoon soepel draait en wanneer je de game start je mods update wel prettig, alleen vind de interface een beetje tablet achtig overkomen zouden best wat kleinere tiles kunnen zijn of meer in een soort van lijst vorm mogen van mij.
Ja ze mogen die icons achterwege laten. Die zijn in vele gevallen toch zo spuuglelijk. Gewoon een lijst zou volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Flying Hawkic schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:58:
[...]

Ja maar hier zou je toch niet voor afhankelijk van een mod voor moeten zijn. En het lost het ook niet volledig op, want een bepaald soort gras gaat dan nog overal hetzelfde zijn op de map. Je zou grond moeten kunnen schilderen zoals in Planet Coaster bv.
Dit was bij CS1 ook het geval. en later kwam er ook een mod waarmee je de grond kon "schilderen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb deze game een tijdje op Gamepass gespeeld zonder een enkel probleem en nu toch ook maar gekocht op Steam. En regelmatig gooit de game me er gewoon uit of ik zie zwarte vlekken in het beeld. Jammer zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Nou, vanavond tot 2 keer toe dat ik gewoon uit de game ben gegooid zonder enige aanleiding! Heb dit nog geen een keer gehad en na de laatste update tot 2 keer toe nu!

Ik ben altijd optimistische geweest en ben er altijd vertrouwen in blijven houden.

In het begin dacht ik nog, nou na 3 a 5 patches er word naar ons geluisterd, er word aan gewerkt maar ondertussen zo 5 maanden verder is het niet heel veel opgeschoten.

Erg jammer, ik hoop echt dat ze er nog wat van weten te maken want ik denk nog steeds dat de basis goed is alleen is het tot nu toe echt nog niet voldoende helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Jeffrey1908 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 23:40:
Nou, vanavond tot 2 keer toe dat ik gewoon uit de game ben gegooid zonder enige aanleiding! Heb dit nog geen een keer gehad en na de laatste update tot 2 keer toe nu!

Ik ben altijd optimistische geweest en ben er altijd vertrouwen in blijven houden.

In het begin dacht ik nog, nou na 3 a 5 patches er word naar ons geluisterd, er word aan gewerkt maar ondertussen zo 5 maanden verder is het niet heel veel opgeschoten.

Erg jammer, ik hoop echt dat ze er nog wat van weten te maken want ik denk nog steeds dat de basis goed is alleen is het tot nu toe echt nog niet voldoende helaas.
Om deze reden hoop ik nog steeds stiekem dat het flink in de aanbieding komt en dat ze daarmee toch nog wat extra klanten weten te bemachtigen. Kunnen ze het spel verbeteren met dat geld.

Elke keer die dingen die ik erover lees behoud me om er 50 euro voor neer te leggen, heb nog 35 euro tegoed van Steam, dus ik wacht tot die prijs :9

En hoop ondertussen op verbetering, want heb deel 1 wel echt veel gespeeld.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
JDx schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:50:
[...]

Om deze reden hoop ik nog steeds stiekem dat het flink in de aanbieding komt en dat ze daarmee toch nog wat extra klanten weten te bemachtigen. Kunnen ze het spel verbeteren met dat geld.

Elke keer die dingen die ik erover lees behoud me om er 50 euro voor neer te leggen, heb nog 35 euro tegoed van Steam, dus ik wacht tot die prijs :9

En hoop ondertussen op verbetering, want heb deel 1 wel echt veel gespeeld.
Bewaar je geld nog maar eventjes en volg dit forum of youtube, en koop 't pas als het een voldoende scoort, want als ze dat voor elkaar krijgen ga je er uren aan zitten, maar zover is het nu gewoon nog eventjes niet helaas.

Je koopt ten slotte een product dat nog niet af is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik dacht de officiele (beta) mods te combineren met de ‘on-offciele’ mods.
En nu start CS2 niet meer op :(

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
JoepW schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:14:
Ja hou het maar zo simpel mogelijk, ik had bijvoorbeeld die magnolia county van ccp geloof ik ook zelf in de appdata gezet waardoor ik de maps van de officiële mods niet te zien kreeg of de ene keer wel andere keer niet.

In eerste instantie had ik het niet door toen schoot dat me te binnen en hielp dat gelukkig wel.
Soms even goed nadenken wat je zelf in de maps heb gezet.

Na de laatste patch sluite die bij mij ook 2 keer in 1 avond de game af dus lekker loopt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
En dit is één van de redenen dat ik nooit ben begonnen aan de onofficiële mods. Met de kans dat, nu de echte mods uitgekomen zijn, het spel kapot zou gaan.

Met de officiële mods heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad en alles loopt vooralsnog lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Dat klopt het is 1 van de 2. Niet beide. Ik zou Thunderstore niet meer gebruiken want veel modders hebben al aangegeven dat ze alleen nog maar het officiële platform gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Mol_1248163264 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Dat klopt het is 1 van de 2. Niet beide. Ik zou Thunderstore niet meer gebruiken want veel modders hebben al aangegeven dat ze alleen nog maar het officiële platform gaan ondersteunen.
Yep, gewoon lekker op het officiële platform blijven, niet alles door elkaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Mol_1248163264 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Tja, maar de trafficlight mod is nog niet officieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
JoepW schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:22:
[...]

Dan zal je die tijdelijke moeten uitschakelen of een tijdje wachten totdat deze mod ook is bijgewerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Is er iemand die mij kan vertellen of er op thunderstorm (als dat zo heet) een mod stond voor dlss?

Ik weet dat starfield daar toen heel snel na release een mod voor had (of dat goed werkte weet ik niet) maar dat zou voor cities 2 wel echt een uitkomst zijn.

Heb nu fps limiter mod die zet ik op 40 dan staat me pc tenminste niet de hele avond op volle toeren te blazen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Jeffrey1908 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:09:
Is er iemand die mij kan vertellen of er op thunderstorm (als dat zo heet) een mod stond voor dlss?

Ik weet dat starfield daar toen heel snel na release een mod voor had (of dat goed werkte weet ik niet) maar dat zou voor cities 2 wel echt een uitkomst zijn.

Heb nu fps limiter mod die zet ik op 40 dan staat me pc tenminste niet de hele avond op volle toeren te blazen haha!
Met wat voor GPU speel je deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een shadow account genomen om de kids te proberen. Maar die vallen mij tegen? Ik had gehoopt traffic manager etc al te zien? Wat zijn goede mods op dit moment (via officiële kanaal)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Volgens mij hangt dat af van waar je waarde aan hecht? Ik zag dat er inmiddels ook een "cim route higlighter" mod is wat in deel 1 standaard in het spel zat. Mij boeit het niet heel erg maar volgens mij waren er hier die het misten in het spel. Ik denk dat TM wellicht iets te complex is om er nu al te zijn? Werd volgens mij wel aan gewerkt las ik hier ergens in dit topic? Sommige mod-makers zijn ook niet meer actief, move-it is b.v. door iemand anders gemaakt en nog een WIP dacht ik.

Ze mogen van mij wel wat meer tags aanmaken want muziek onder code mods maakt het browsen er niet overzichtelijker op. Ook de diverse theme's staan onder die tag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
JDx schreef op zondag 31 maart 2024 @ 05:48:
[...]

Met wat voor GPU speel je deze game?
RTX 3070, op 1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
LoneRanger schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:01:
Ze mogen van mij wel wat meer tags aanmaken want muziek onder code mods maakt het browsen er niet overzichtelijker op. Ook de diverse theme's staan onder die tag.
Zo en of je daar gelijk in heb zeg! Tags voor radio en scènes zou het alleen al een heel stuk overzichtelijker maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:01:
Volgens mij hangt dat af van waar je waarde aan hecht? Ik zag dat er inmiddels ook een "cim route higlighter" mod is wat in deel 1 standaard in het spel zat. Mij boeit het niet heel erg maar volgens mij waren er hier die het misten in het spel. Ik denk dat TM wellicht iets te complex is om er nu al te zijn? Werd volgens mij wel aan gewerkt las ik hier ergens in dit topic? Sommige mod-makers zijn ook niet meer actief, move-it is b.v. door iemand anders gemaakt en nog een WIP dacht ik.

Ah die path tracker is wel een handige tool denkik. Dat is juist een van de dingen die ik mis in deze game. Je kunt nu niet op een fatsoenlijke wijze traffic beinvloeden. Het voelt nu in CS:2 aan als brandjes blussen. In CS:1 had je deze tool standaard en kon je zien hoe cims van / naar werk gingen etc en kon je hierop acteren. Meteen even proberen deze mod :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Voorlopig kun je alleen een cim/voertuig selecteren en dan zie je de route maar niet b.v. de weg zodat je ziet welke routes via die weg gaan. Wat dan weer wel grappig is is dat je de totale reis ziet dus b.v. auto naar parkeerplek en de route lopend van parkeerplek naar huis. Wellicht dat die nog wordt uitgebreid, het begin is er iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Webgnome schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:36:
[...]

Ah die path tracker is wel een handige tool denkik. Dat is juist een van de dingen die ik mis in deze game. Je kunt nu niet op een fatsoenlijke wijze traffic beinvloeden. Het voelt nu in CS:2 aan als brandjes blussen. In CS:1 had je deze tool standaard en kon je zien hoe cims van / naar werk gingen etc en kon je hierop acteren. Meteen even proberen deze mod :)
Verschil met CS1 is dat in 2 de cims dynamische routes volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JoepW ja dat weet ik, daarom dat ik nog wel wil weten wat deze mod kan toevoegen. Had m geprobeerd maar het voegt inderdaad nog niet veel toe. Het laat inderdaad de huidige route zien die nog te gaan is. Dat geeft al wel een beetje inzicht maar niet dat wat ik had gehoopt ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-09 16:22
Patroclos schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:14:
Ik mis nog iets als de extended road upgrade-mod
Tenzij je iets anders bedoelde staat die er inmiddels ook op: https://mods.paradoxplaza.com/mods/76971/Windows

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ik blijf het er allemaal maar grauw uit vinden zien en niet zoals de ads, komt dit door het gebrek aan gebruik van water of zijn de ads gewoon misleidend geweest?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h3sy3Bq.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sicEVME.png

Of hebben ze per ongeluk een sovjet versie uitgebracht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof Vxx
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-09 18:54
JoepW schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 18:22:
[...]

Ik vind deze ook wel een showstopper in de official mod support. Zonder deze wordt een stad van 100k sims één grote file :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Laatst online: 13-09 17:32
Wat ik wel bijzonder blijf vinden. Als je een mod download of verwijderd. Moet je het spel opnieuw opstarten...

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
JDx schreef op maandag 1 april 2024 @ 06:07:
[...]

Ik blijf het er allemaal maar grauw uit vinden zien en niet zoals de ads, komt dit door het gebrek aan gebruik van water of zijn de ads gewoon misleidend geweest?
Dat eerste plaatje is natuurlijk geen vergelijk, dat is de box-art en die 2e doet niet veel onder voor wat ik zie in game. Die is natuurlijk wel genomen met de hoogste instellingen en overdag brand er geen licht maar ik zie daar ook niet echt kleurrijke billboards die ik bij mij wel zie. Deel 1 had wel veel intensere kleuren maar was ook veel meer cartoony en dan heb ik liever dit. Sowieso ziet het spel er veel mooier/realistischer uit. Van alle klachten vind ik dit toch wel erg ver gezocht.
Desutoroiya schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:17:
Wat ik wel bijzonder blijf vinden. Als je een mod download of verwijderd. Moet je het spel opnieuw opstarten...
Eens, als een herstart dan toch moet browse ik liever buiten het spel om. Wellicht dat het bij assets straks niet hoeft? Overigens als je op herstart druk moet je alsnog zelf weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:27
Desutoroiya schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:17:
De melding is voor code mods. Dus denk dat voor assets dit straks geen verplichting is, mogelijk. Afwachten.

Voor code mods kan ik er ergens inkomen. Maar is jammer dat er niet een wat meer evidente stap gebouwd wordt. Na install van code mod bij verlaten paradox mods een popup met quit optie bijvoorbeeld en toelichting. In plaats van de notice in het main menu die volledig te negeren is indien je er niet op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Geen word of the week, deze week wel een hotfix.

Zouden ze bewust na al die negatieve reacties even stopen met updates geven?

Wat denken jullie?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook steeds wat negatiever ben gaan worden, de game voelt nog steeds niet af de patches vallen me tegen, maar wel een karig asset pack te koop aan bieden. Beetje smakeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Die hotfix is ook niks waard zonder fix voor de TAA issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JDx schreef op maandag 1 april 2024 @ 06:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Of hebben ze per ongeluk een sovjet versie uitgebracht :9
Ik betwijfel ook of die productafbeelding wel in-game is, er zijn enkel residentiële (hoogbouw) woningen te zien. Ofwel is de industrie ver buiten het centrum. Het lijkt me eerder een render om mooi over te komen. Wat voor een pc zou je nodig hebben om met zo'n stad vloeiend te simmen? (zoiets?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2024 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Leuk hoor dat modden! Dat maakt de game toch wel een stuk beter al :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQ0XVGMWyoDZZ-wDTODG5tSYDPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/huknEUi6rIjp4ZgIlAV3TC9v.png?f=fotoalbum_large

Costum parking lot (work in progress). Hebben jullie nog suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Goldia schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:43:

[Afbeelding]

Zo deftig stukje voor commercial en of office ziet er netjes uit (y)

Moet je parkeren langs de weg opvullen met stoep of parkeren ze wel gewoon voornamelijk in de vakken?

[ Voor 9% gewijzigd door Jeffrey1908 op 02-04-2024 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:48:
[...]

Moet je parkeren langs de weg opvullen met stoep of parkeren ze wel gewoon voornamelijk in de vakken?
Ja, goeie! Die parkeerplaatsen langs de weg gaan zeker weg; met Anarchy mod kan je daar mooi bomen neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:04
Mijn HUD lijkt compleet te verdwijnen. Zomaar willekeurig. En deze is daarna met geen mogelijkheid terug te krijgen. Is dit een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
bojaaper schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:25:
Mijn HUD lijkt compleet te verdwijnen. Zomaar willekeurig. En deze is daarna met geen mogelijkheid terug te krijgen. Is dit een bekende bug?
Bij mij niet, nog nooit gehad tenminste.
Mag hopen dat het met je game opnieuw opstarten wel terug is toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 20:21
bojaaper schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:25:
Één keer last van gehad met de bulldoze mod. Dacht eerst ondat ik een oude savegame gebruikte, maar nu gebeurd het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:04
Jeffrey1908 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:27:
[...]

Bij mij niet, nog nooit gehad tenminste.
Mag hopen dat het met je game opnieuw opstarten wel terug is toch.
Daarna is ie wel terug ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
"Spring 2024" was volgens mij de laatste release aankondiging voor Cities Skylines 2 op PS5. Op mediamarkt kon je pre-orderen, op 30-3 gedaan: Bestel nu, en haal 2 april op (1 april was 2de paasdag, MM dicht).

Coolblue had toen de bestel nu/ontvang op datum al op 30-6 gezet. Zowel met coolblue gebeld, als met MM. coolblue snapte het ook niet, maar had niet meer info. MM gaf telefonisch aan: ja kan gewoon hoor, ik zie er 900+ in het magazijn. Merkwaardig, gezien alle onduidelijkheid, maar na bestelling (en betaling via creditcard) inderdaad de "haal op 2 april op" bevestiging. Op 2 april echter niet het QR afhaalbewijs.

Bij colossal kan ik niks vinden, op playstation store ook niks.

Oja, en inmiddels staat er 16-4 als datum bij MediaMarkt. Morgen eens even uitzoeken hoe ik die creditcard betaling tegen houd.

Geen oplichting. Wel misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Jeffrey1908 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:09:
Geen word of the week, deze week wel een hotfix.

Zouden ze bewust na al die negatieve reacties even stopen met updates geven?

Wat denken jullie?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook steeds wat negatiever ben gaan worden, de game voelt nog steeds niet af de patches vallen me tegen, maar wel een karig asset pack te koop aan bieden. Beetje smakeloos.
Ik zou het zeker snappen als ze stoppen met de blogs. Wat een enorme stront wordt er elke keer onder gereageerd.

Snapte de eerste keer ook al dat ze stopten, maar blijkbaar was er toch een groep die het wel wilde lezen elke week. Als ik hun was geweest was ik vrij snel er mee gestopt en voorlopig alleen updates gedaan.

Wat ze wat mij betreft mogen doen is elke week een update doen van het spel, daar hield ik wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Het was volgens mij vooral paradox die wilde dat ze weer doorgingen met de blogs. Ik snap de kritiek wel, helemaal na de update en de daaropvolgende hotfix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Er zitten hele constructieve kritieke posts bij op het forum van Paradox, waar ik me 100% in kan vinden. Maar er zitten inderdaad ook een paar zeikerds bij die alleen maar een bak stront uitstorten.

Feit blijf wat mij betreft dat CO het qua communicatie niet lekker aanpakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Goldia schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:43:

[Afbeelding]

Mooi!

Mss ook een versie zoals in de zuiderlijke landen, met (deels) overkapping?

mixing a drink and music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
Nu vond ik dat de negatieve berichten mijn speelplezier ontnamen.
Daardoor had ik geen zin het spel op te starten.
Maar telkens als ik wel CS2 speel, dan ben ik uren bezig tot diep in de nacht.

Nu ben ik eigenlijk toch wel een beetje teleurgesteld.
Ik had meer verwacht van de beach front update.
De huizen zien er van boven nauwelijks anders uit, sterker nog ze lijken minder gedetailleerd.
De tuinen zijn bijvoorbeeld grotendeels leeg.

Ook ben ik het wel eens met de reacties dat alles er wel heel grauw en grijs uit ziet.

Ik heb de uitgebreide versie gekocht in de voorverkoop, ik hoop niet dat dat extra geld allemaal in dit soort flut dlc zit. En dat er nog een echt grote/indrukwekkende DLC bij zit.

[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 03-04-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Verwijderd schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:40:
[...]

Ik betwijfel ook of die productafbeelding wel in-game is, er zijn enkel residentiële (hoogbouw) woningen te zien. Ofwel is de industrie ver buiten het centrum. Het lijkt me eerder een render om mooi over te komen. Wat voor een pc zou je nodig hebben om met zo'n stad vloeiend te simmen? (zoiets?)
Productafbeeldingen worden gewoon gemaakt door een design studio/team.
Dat hoeft absoluut niet in-game te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

FRANQ schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:18:
Nu vond ik dat de negatieve berichten mijn speelplezier ontnamen.
Daardoor had ik geen zin het spel op te starten.
Maar telkens als ik wel CS2 speel, dan ben ik uren bezig tot diep in de nacht.

Nu ben ik eigenlijk toch wel een beetje teleurgesteld.
Ik had meer verwacht van de beach front update.
De huizen zien er van boven nauwelijks anders uit, sterker nog ze lijken minder gedetailleerd.
De tuinen zijn bijvoorbeeld grotendeels leeg.

Ook ben ik het wel eens met de reacties dat alles er wel heel grauw en grijs uit ziet.

Ik heb de uitgebreide versie gekocht in de voorverkoop, ik hoop niet dat dat extra geld allemaal in dit soort flut dlc zit. En dat er nog een echt grote/indrukwekkende DLC bij zit.
Herkenbaar. Iemand op het Paradox forum zei dat de algemene emotie onder de spelers een beetje lijkt op de vijf stappen van een rouwproces: ontkenning, boosheid, onderhandelen, depressie en aanvaarding.

Hij zei dat het er op leek dat de ontkenning ('ze gaan dit wel fixen met patches, de fundering van de game is goed, etc.") zich omzette in boosheid toen ze stopten met de weekly patches en op een gegeven moment ook stopte met de interactie op het forum en de community nu in de onderhandelingsfase zit (controle terugkrijgen): "als de mods dingen oplossen, dan..." et cetera.

Ik vond het eerst een beetje een aparte vergelijking, maar ik lees al 5 maanden dagelijks mee op het Paradox forum en hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik mij wel in de vergelijking kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Welke mods gebruiken jullie? Dit is mijn lijstje op dit moment:
  • Move It
  • Anarchy
  • LineTool
  • ExtraLandscapingTools
  • Better Bulldozer
  • Tree Controller
  • Zoning Toolkit
  • Plop the Growables
  • Extra Networks and areas
  • Extended Road Upgrades
  • Water Features
Zijn er nog andere mods die jullie gebruiken? Of alternatieven voor bovengenoemde mods? Ik vind de Zoning Toolkit bijvoorbeeld wel nuttig, maar werkt wat onhandig. Voor de Line Tool bestaat volgens mij ook een alternatief, maar heb dat nog niet geprobeerd omdat deze wel ok werkt.

[ Voor 1% gewijzigd door Goldia op 03-04-2024 23:00 . Reden: typos ]

Pagina: 1 ... 41 ... 61 Laatste