Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-09 09:32
Ik heb gisteren die Land Value Overhaul-mod geïnstalleerd nadat ik die video had gezien, en het verandert effectief wel iets. Ga mijn bestaande stad dan wel nog wat moeten laten lopen, want de gemiddelde land value daalt geleidelijk (maar her en der beginnen eindelijk weer residential te upgraden en er is terug vraag naar low density).

Ik zag dat Biffa terug CS1-content ging maken, maar dat ziet er nu zo... oud uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:33
Ik heb dit spel wel aangeschaft maar beleef nog steeds veel meer plezier aan CS1 dan aan 2. Je vraagt je soms af waarom modders het spel wel beter kunnen maken en de makers van het spel niet. Volgens mij verdienen ze genoeg om (een paar van) de beste modders een flinke vergoeding te geven zodat de problemen ook daadwerkelijk en op een goede manier opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Patroclos schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:32:
Ik heb gisteren die Land Value Overhaul-mod geïnstalleerd nadat ik die video had gezien, en het verandert effectief wel iets. Ga mijn bestaande stad dan wel nog wat moeten laten lopen, want de gemiddelde land value daalt geleidelijk (maar her en der beginnen eindelijk weer residential te upgraden en er is terug vraag naar low density).

Ik zag dat Biffa terug CS1-content ging maken, maar dat ziet er nu zo... oud uit.
Wat is de bug eigenlijk, dat al het land te duur wordt? Heb er nog geen last van. Kun je het niet oplossen door stukken van mensen hun tuin weg te halen of taxes te verlagen voor onopgeleide mensen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Marzman schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:07:
[...]

Wat is de bug eigenlijk, dat al het land te duur wordt? Heb er nog geen last van. Kun je het niet oplossen door stukken van mensen hun tuin weg te halen of taxes te verlagen voor onopgeleide mensen?
Het is goed uitgelegd in de video van CPP die ik hierboven heb gepost. Maar in het kort komt het erop neer dat land value naar max gaat in industriegebieden en low density office wat een spiraal aan problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patroclos schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:32:

Ja, heel veel YouTubers zijn terug naar CS1. Ik kan niet meer terug naar CS1 maar langs de andere kant zijn er teveel problemen met CS2. Het is leuk om te spelen maar op een bepaald moment zie je alle problemen die niet onmiddellijk zichtbaar zijn. Ik hoop dat ze CS2 snel naar een hoger niveau kunnen tillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Moet eerlijk bekennen dat ik zelf CS2 ook niet veel meer speel. Het is te makkelijk. Aan de andere kant, we moeten niet net doen alsof cs1 bij launch zo'n topper was. Daar is in de loop der jaren ook flink aan gesleuteld en gemod.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:43
Webgnome schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:59:
Moet eerlijk bekennen dat ik zelf CS2 ook niet veel meer speel. Het is te makkelijk. Aan de andere kant, we moeten niet net doen alsof cs1 bij launch zo'n topper was. Daar is in de loop der jaren ook flink aan gesleuteld en gemod.
Mee eens. CS1 zonder mods was eerlijk gezegd niks aan. De mods hebben het spel groot gemaakt. Zelf speel ik af en toe SC2 met een kleine stad van ongeveer 20.000 inwoners waardoor ik de meeste bugs nog niet ervaar. Ik hoop dat ze bij de volgende update de (Beta versie) van Mod editor uitbrengen zodat er veel meer modders bijkomen om bestaande problemen in de game te fixen. Dan kom je al een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De LandValueOverhaul mod lijkt e.e.a. te repareren. Ik heb het losgelaten op mijn save en o.a. dat het zich verspreid via wegen/straten lijkt opgelost. Geen Idee of dit ook alles oplost maar de paar high rent die ik had waren binnen de kortste keren ook weg. Moet er wel bij zeggen dat dat vooral huizen waren waar alleen een kind woonde of een bejaarde zonder opleiding.

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Xlr7BgZwIzc6rrZHfaa2Us9O.jpg

Rechtsonder is de Universiteit, rechtsboven vooral industrie met office's richting het centrum en links de suburbs waar het paarse vlak office's zijn.

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/58ECIZsfD3E02bXQCXwNW56m.jpg

Het moge duidelijk zijn dat straten/wegen de "landvallue" niet langer transporteren.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 21:40
Webgnome schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:59:
Naar mijn idee waren na de miskleun die Simcity 2013 heet de verwachtingen voor de volgende citybuilder CS1 vrij laag en bovendien speelde CS1 lekker weg. Was CS1 perfect, niet bepaald maar de problemen die er waren werden opgepakt door CO of er was wel een mod te vinden in de Steam workshop die het probleem weg nam of verminderde. Met name het vacuum dat Simcity achterliet en de hoeveelheid mods heeft de populariteit van CS1 een enorme boost gegeven.

In mijn opinie is CS2 zeker een jaar te vroeg uitgebracht, in een kleine stad merk je de problemen niet zo, maar naar mate je stad groeit worden de bugs en systemen die onvoldoende uitgewerkt zijn steeds prominenter en ontneemt het mij wel de interesse om CS2 veelvuldig te spelen zoals CS1. Na een grote update speel ik een paar uur en dan merk je wel dat dingen verbeterd zijn, maar als geheel nog niet op juiste niveau is. Wat in deze ook niet helpt is de keuze geen Steam workshop mods te ondersteunen waardoor je niet even een of meer mods kan installeren die de problemen verminderen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik speel nog steeds CS2 en vermaak me er goed mee. Ik kan ook echt niet terug naar CS1, althans niet zonder 100 mods te installeren. Als CS2 straks official mod support krijgt, wordt CS2 zoveel beter dan CS1. Vooral de roadbuilding tools zijn standaard al zoveel veel beter in CS2. Het gaat mij verder ook vooral om het zo realistisch mogelijk bouwen. De gameplay simulatie interesseert me minder, als het maar niet je stad stuk maakt of de simulatie niet meer goed loopt. Het klopt wel dat hoe groter je stad wordt, hoe meer 'bugs' je tegen komt. Ook is het jammer dat de assets nu nog zo beperkt zijn. Steeds maar weer dezelfde elementry school bouwen is echt vreselijk.

CO had CS2 gewoon als early acces moeten uitbrengen vind ik. Deze release was echt beneden peil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
Flying Hawkic schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:13:
Ook benieuwd of ze de console release gaan kunnen halen, hoewel daar nog geen datum voor geprikt is denk ik.
Ik zit er zoooo op te wachten. Al maanden compleet inspiratieloos om de PS5 joystick op te pakken omdat ik gewoon zit te wachten op CS2. Bijna elke week gooi ik een zoekopdracht in Google of er al nieuws is, maar alle nieuwste berichten blijven van september/oktober 2023 :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dennisdn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 06:51:
[...]

Ik zit er zoooo op te wachten. Al maanden compleet inspiratieloos om de PS5 joystick op te pakken omdat ik gewoon zit te wachten op CS2. Bijna elke week gooi ik een zoekopdracht in Google of er al nieuws is, maar alle nieuwste berichten blijven van september/oktober 2023 :'(
Het lijkt me niet echt een console spel? Ik vond het eerste spel beter spelen op de pc met muis om eerlijk te zijn.

Ik zou het op een pc of laptop spelen, mijn laptop kan het ook niet aan maar het spel staat ook op Gforce Now.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Dennisdn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 06:51:
[...]

Gezien de huidige staat van de game, kunnen ze beter eerst de bugs en performance problemen oplossen om daarna zo snel mogelijk de mod support beschikbaar te maken. Anders komen er straks een hoop klagende PS5 spelers bij. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
Marzman schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Het lijkt me niet echt een console spel? Ik vond het eerste spel beter spelen op de pc met muis om eerlijk te zijn.

Ik zou het op een pc of laptop spelen, mijn laptop kan het ook niet aan maar het spel staat ook op Gforce Now.
Ik heb CS1 leren kennen op de console en zou na ruim 850 uur niet beter weten. Languit op de bank, muziekje erbij, perfect en lekker groot op 65inch. Ik heb bij de release van 2 wel een poging gedaan omdat ik niet kon wachten maar ik kan er juist niet aan wennen om het met muis en toetsenbord te doen :)

Maar ik besef wel dat console is gelimiteerd en bijvoorbeeld altijd last gehad van dat ik er geen verkeersmod op kon zetten, maar dat wordt nu misschien beter op console.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 14-02-2024 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:28
LoneRanger schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:11:
[...]

offtopic:
Dat was mijn post niet en al helemaal niet de intentie, jammer dat je dat zo ziet en behoorlijk zuur reageert. Hier laat ik het verder ook bij.

Onderstaande heeft mij toch overgehaald met [niet officiële] mods te gaan spelen.

[YouTube: CITIES SKYLINES 2 - AMAZING NEW MOD to create LAKES, RIVERS, STREAMS and SEAS]
Ik kwam ook deze tegen. Dit is wel echt smullen. Ja, alles zal wel (weer) handgeplaatst zijn, maar de potentie is gigantisch:

YouTube: Cities Skylines 2 Detailing - EP 02 | Snowdonia National Park - Cine...

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 08:50

n3z

Justinn1988 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:55:
[...]

Ik kwam ook deze tegen. Dit is wel echt smullen. Ja, alles zal wel (weer) handgeplaatst zijn, maar de potentie is gigantisch:

YouTube: Cities Skylines 2 Detailing - EP 02 | Snowdonia National Park - Cine...
Dit is een leuke mod! Toch maar even weer spelen vanavond.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:12
Justinn1988 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:55:
[...]

Blijft toch mooi hoe creatief sommige mensen zijn. Laat in ieder geval goed zien wat qua detailing nu al mogelijk is. Optimalisatie van het stukje simulatie er bij, en we zijn een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:38
Ik heb vorige week Skylines 1 opgepakt. Ik had hem al een tijdje, maar had er nooit echt moeite ingestoken en snapte niet echt wat ik aan het doen was.

Vorig weekend aan de hand van een Youtube tutorial er wat tijd in gestoken en inmiddels lukt het toch aardig om een stad op te bouwen. Nog niet zo mooi als ik her en der voorbij zie komen, maar het lukt aardig om de inwoners gelukkig te houden en in alle behoeftes te voorzien.

Aangezien Skylines 2 inmiddels al uit is vraag ik me af of het verstandig is om maar gelijk over te stappen, of me eerst nog verder te verdiepen in Skylines 1 (waar ik met een schuin oog al naar wat DLC aan het kijken ben). Ik lees dat er her en der nog wat kinderziektes in deel 2 zitten, eerst wachten tot die eruit zijn, of is het zelfs met die bugs al zo'n vooruitgang dat ik het beste al gelijk deel 2 kan aanschaffen? Wat is jullie advies?

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Als je overweegt DLC's te gaan kopen voor SC1 zou ik dat geld liever steken in SC2. SC1 wordt door CO niet meer onderhouden of verder ontwikkeld en je hebt 100 mods nodig om mooie steden te bouwen. Helaas is SC2 zeker nog niet waar het zijn moet, maar heeft wel veel potentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
En qua bouwen en gameplay zou ik niet meer terug willen naar cs1...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
Dat is ook mijn gevoel. Ik heb veel plezier gehad aan CS1 en CS2 heeft nog de nodige issues. Maar sinds lanceren (toen het nog tal van issues had), heb ik niet meer de neiging gehad om terug te keren. Mods verhelpen voor mij al de grootste simulatieproblemen en van zodra assets een ding zijn, kan ik iets doen aan de monotonie die langzaamaan in mijn stad kruipt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Laatst online: 20:38
Helder, ik ga binnenkort de upgrade maken naar Skylines 2!
Nu speel ik deel 1 ook nog vrijwel zonder mods (heb Electric Roads en de automatische Bulldozer-mod geïnstalleerd, verder nog niet), dus dan ga ik me met deel 2 ook wel vermaken, zeker als ik me al iets meer in de mods ga verdiepen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook nog niet zo'n last van de bugs, zit nu op 96.000 inwoners. Soms mensen inderdaad die klagen dat de huur te hoog is maar niet superveel. Ik weet niet of dat meer wordt als de stad groter wordt of dat het helpt dat ik veel huizen wat kleiner heb gemaakt, veel rijtjeshuizen en taxes op 0 heb voor residentieel en gratis ov.

Het is wel veel makkelijker om winst te maken dan in CS1 heb ik het idee. 330 miljoen per maand ofzo van waarschijnlijk een superbedrijf. Er zal een Elon Musk of iets in mijn stad wonen.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:24
In elk geval eerlijk dat ze wat opener zijn over de kwaliteit van de release, want het was/is speelbaar, maar de hoeveelheid bugs en problemen bij release bleek het een veel te vroege release. Helaas zien we dit veel vaker de laatste jaren. Goed, ze erkennen het en geven aan heel hard te werken, maar erg concreet wordt het niet.

Fijn dat ze wel de focus op de vervelendste problemen hebben gelegd, ik heb het spel voor nu even aan de kant gelegd, heb het wel even gezien, maar potentie zit er zeker in, en ik ga op termijn nog veel plezier eruit halen, maar als ik deze wow lees, kan dat nog wel eventjes duren.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Gwindorian schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:37:
[...]

In elk geval eerlijk dat ze wat opener zijn over de kwaliteit van de release, want het was/is speelbaar, maar de hoeveelheid bugs en problemen bij release bleek het een veel te vroege release. Helaas zien we dit veel vaker de laatste jaren. Goed, ze erkennen het en geven aan heel hard te werken, maar erg concreet wordt het niet.

Fijn dat ze wel de focus op de vervelendste problemen hebben gelegd, ik heb het spel voor nu even aan de kant gelegd, heb het wel even gezien, maar potentie zit er zeker in, en ik ga op termijn nog veel plezier eruit halen, maar als ik deze wow lees, kan dat nog wel eventjes duren.
Voorafgaande aan release hadden de devs het natuurlijk ook al aangegeven. Dat er problemen waren, is dan ook niet geheel onvoorspelbaar geweest.

Mogelijk dat het tactisch was geweest om de release te verschuiven en een Early Access release doorgang te laten vinden. Dat maakt de staat van de game mogelijk nog iets duidelijker. Want tegelijkertijd waren, en zijn, er natuurlijk ook gewoon veel spelers die er allemaal minder wakker van liggen. En zit deze groep lang niet altijd te wachten op eindeloze delays, heeft mogelijk al ajren op CS2 gewacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02
Gwindorian schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:37:
[...]

Zo lang ze niet toegeven (en sorry zeggen) dat ze een early acces hebben gereleased om het vervolgens aan ons te verkopen als een full game is het voor mij simpelweg een scam. Dit bericht had op zijn plaats geweest een week of hoogstens een maand na release, maar nee er moeten eerst wat grote content creators hun onvrede uiten (die daarmee ook de minder eisende CS2 speler wakker maken).

30 devs moeten dit gaan fixen en ondertussen hebben ze nog het lef om over dlc te beginnen en deze WoW is meer aangeven dat ze een proces hebben bedacht om met feedback om te gaan 🤦‍♂️ . Niet eens een roadmap met een tijdlijn wanneer ze denken de game weer op de rails te krijgen.

We mogen echt in onze handjes knijpen als het maar 1-2 jaar gaat duren voor alle problemen zijn opgelost.

Zie in dit topic een hoop goedpraterij, maar als je de game iets dieper speelt dan zie je al snel waar het allemaal mis gaat. Je kan de stad eigenlijk zo goed als niet verzieken, want het geld komt toch wel binnen. Bijna alle systemen op de achtergrond werken niet of half.

Goed genoeg als je gewoon wilt bouwen en verder geen uitdaging nodig hebt, maar dat maakt de huidige staat van de game nog niet acceptabel.

Ik ben echt benieuwd hoeveel tijd dat inhouse mod systeem ze heeft gekost terwijl Steam workshop nu zoveel had kunnen fixen tot ze zelf weer de boel op orde hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Beakzz op 27-02-2024 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is inderdaad wel erg makkelijk, ik heb in mijn 'down town' met hoogbouw voetgangersstraten en helemaal geen verkeersproblemen en het geld komt met bakken binnen met gratis ov, service fees op 0, 0 procent belastingen alleen 2 procent op offices.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed dat ze verwijzen naar de video van Biffa en CPP omdat die inderdaad constructief waren en goed beargumenteerd. Hopelijk doen ze er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Het signaal wat Biffa en CPP hebben afgegeven is ook eigenlijk te groot om te negeren. Hoewel de reactie nog steeds zeer oppervlakkig is. Maar het is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Q: More animations to come? Construction, firemen, etc
A: Yes, in the future we’ll be adding more animations to bring details and life to the cities!

Q: When will we have cycle paths on CSII?
A: I don’t know when we’ll get around to them, but Cities: Skylines II will have bikes and bike paths.

Q: Will you add more types of buildings or special buildings?
A: Yes, there will be more buildings both free and paid for the game in the future. If there is something specific you hope to see, we’d love to hear it!
Q: Will we get actual quays like the ones in CS1?
A: This sounds like it would fit great with the harbor-themed Bridges & Ports DLC coming later this year!

Q: When will we get props?
A: Adding the props to the menus for free placement in the game has come up as a request quite often. This is not something we are actively looking into at the moment, but will be added to the wishlist!
Q: When will the land value issue finally be fixed?
A: In the next update we’ll have part of it fixed, but the issues that are tied to the economy will take a bit longer to be resolved still.
Q: Will there be more biomes like wetlands/jungle or more desert like Texas?
A: Yes, we plan to add more maps with different biomes and also assets for you to create your own.
Ik vond de korte vragen wel interessant. Hopelijk horen betere winter graphics ook onder het toevoegen van details.

Ook een bevestiging dat quays in de DLC zullen zitten. Ik heb niet de moed om manueel met de cut en fill optie quays te maken, dus blij dat dat makkelijker zal worden.

Ook leuk om te lezen dat er meer variëteit in de mappen zal komen.

Die land value bug is toch een grote precies. Zal maar deels opgelost zijn in de volgende patch. Ik vraag mij trouwens af wanneer de volgende patch komt.

Spijtig dat er nog geen timeline voor fietsen is... Dat is echt wel een gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind die winter grapics niks en die grijze waas ook niet. Waarschijnlijk moet ik voor mijn volgende stad een meer tropische locatie kiezen voor betere kleuren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is het op cd bij Bol zo goedkoop? Je zou toch verwachten dat een download link goedkoper kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet je aan bol.com vragen ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 21-09 12:06

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:32:
Waarom is het op cd bij Bol zo goedkoop? Je zou toch verwachten dat een download link goedkoper kan?
Misschien dat het fysiek gewoon niet genoeg verkoopt en daarom goedkoper aangeboden word. Ik zie ook dat hij in de SALE week zit bij bol.com

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Verwijderd schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:32:
Ik denk omdat veel mensen geen fysieke schijven meer kunnen lezen en ze die niet kwijt kunnen. Heb zelf nog wel een DVD speler, maar die ligt in de kast, niet in de PC :+

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er sinds de release al werk gemaakt van de prestaties en bugs? (ik heb een 5800X3D, dus dat zou sowieso goed moeten zitten)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2024 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

JDx schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:40:
[...]

Ik denk omdat veel mensen geen fysieke schijven meer kunnen lezen en ze die niet kwijt kunnen. Heb zelf nog wel een DVD speler, maar die ligt in de kast, niet in de PC :+
Tja in een usb aansluiting proppen werkt niet :+

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JDx schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:40:
[...]

Ik heb ook nog een losse liggen inderdaad en een oude laptop uit 2015 kan ze nog lezen. Mijn twee desktops niet.

Die laptop gebruik ik ook sporadisch als visite nog een dvd film meeneemt.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 02-03-2024 10:42 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Verwijderd schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:55:
Is er sinds de release al werk gemaakt van de prestaties en bugs? (ik heb een 5800X3D, dus dat zou sowieso goed moeten zitten)
Heb je je überhaupt verdiept of één Google search gedaan?

Er is de afgelopen maanden zóveel gebeurd en er is zoveel te doen geweest om de patches en updates die wel en niet hebben plaatsgevonden, dat het bijna niet anders kan dan dat je daar wat van hebt meegekregen.

Als dat niet het geval is zou ik zeggen: lees even terug/check alle patch notes die hier gedeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethiron schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Heb je je überhaupt verdiept of één Google search gedaan?

Er is de afgelopen maanden zóveel gebeurd en er is zoveel te doen geweest om de patches en updates die wel en niet hebben plaatsgevonden, dat het bijna niet anders kan dan dat je daar wat van hebt meegekregen.

Als dat niet het geval is zou ik zeggen: lees even terug/check alle patch notes die hier gedeeld zijn.
Er is niet zo veel gebeurd blijkbaar
Mol_1248163264 in "[Multi] Cities: Skylines II"
Gwindorian in "[Multi] Cities: Skylines II"

Of is het van heel slecht naar gewoon slecht gegaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2024 11:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Verwijderd schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Er is niet zo veel gebeurd blijkbaar
Mol_1248163264 in "[Multi] Cities: Skylines II"
Gwindorian in "[Multi] Cities: Skylines II"

Of is het van heel slecht naar gewoon slecht gegaan?
Er zijn sinds de release 8 patches geweest met perfomance improvements en bug fixes.

Ik zal de laatste zijn die zegt dat het nu perfect is, er is nog een hele hoop mis. De nadruk ligt daarbij nu op bugs, de performance is aanzienlijk verbeterd (met nog steeds genoeg ruimte voor verbetering).

Je vraagt letterlijk of er sinds de release iets is gedaan aan performance en bugs. Dat antwoord is dus ja.

De patch notes ga ik niet voor je opzoeken. Als je benieuwd bent wat er is gedaan kun je dat prima vinden.

Dan kun je selectief twee posts quoten waaruit blijkt dat het nog niet perfect is (dat klopt ook), maar dat is weinig constructief.

Of heb je gewoon zin om even de pessimist uit te hangen en gal te spuien over hoe slecht ze e.e.a. hebben aangepakt? Daar heb je in de basis geen ongelijk in, maar die fase zijn we in dit topic wel een beetje gepasseerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
Ethiron schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:23:
[...]

Of heb je gewoon zin om even de pessimist uit te hangen en gal te spuien over hoe slecht ze e.e.a. hebben aangepakt? Daar heb je in de basis geen ongelijk in, maar die fase zijn we in dit topic wel een beetje gepasseerd.
Fases worden niet bepaald, maar gebeuren. Dus goede kans dat hij niet gelijk loopt aan de algemene sfeer in dit topic. Een gelaten/accepterende sfeer als je het mij vraagt waar door het kan lijken of er niet zoveel aan de hand is terwijl deze game in de basis rot is (heel veel systemen iig).

Zo lang de game niet is wat het moet zijn is elke kritiek terecht. Heb je daar geen zin in dan lees je er toch gewoon overheen? Het is ook weer niet zo dat er constant nieuwe mensen komen klagen/oordelen over de game (afgaande op de laatste pagina's van dit topic)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Beakzz schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:35:
[...]

Fases worden niet bepaald, maar gebeuren. Dus goede kans dat hij niet gelijk loopt aan de algemene sfeer in dit topic. Een gelaten/accepterende sfeer als je het mij vraagt waar door het kan lijken of er niet zoveel aan de hand is terwijl deze game in de basis rot is (heel veel systemen iig).

Zo lang de game niet is wat het moet zijn is elke kritiek terecht. Heb je daar geen zin in dan lees je er toch gewoon overheen? Het is ook weer niet zo dat er constant nieuwe mensen komen klagen/oordelen over de game (afgaande op de laatste pagina's van dit topic)
Eens met jouw eerste alinea. Ook mee eens dat kritiek terecht is. Maar het moet wel constructief zijn. Dit voegt namelijk niks toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Ethiron schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:41:
[...]

Eens met jouw eerste alinea. Ook mee eens dat kritiek terecht is. Maar het moet wel constructief zijn. Dit voegt namelijk niks toe.
Waarom zou kritiek constructief moeten zijn als wij er redelijk zeker van kunnen zijn dat hier geen werknemers van Colossal Order mee lezen ? En misschien mis ik iets, maar hij vraagt duidelijk ongeïnformeerd wat de huidige status van de game is en zoekt er dan 2 voorbeelden bij uit dit topic na jouw eerste reactie die er op wijzen dat de game nog niet in een goede staat is. Ik zie zijn persoonlijke kritiek niet echt?

Zijn concluderende vraag of het van heel slecht naar gewoon slecht is gegaan zit er ook niet ver naast imo. Het was heel slecht om een EA game full price te verkopen en de patches kwamen gestaag en waren klein terwijl de echte problemen diep in de code zitten en groot zijn. Dat is ook de reden dat ze vanaf nu langer over patches gaan doen.

Wat ik al eerder zei, je kan leuk een stadje bouwen, maar processen op de achtergrond kloppen niet waar door je de game eigenlijk altijd op very easy speelt. Dus ja de huidige status is nog steeds slecht en dat lijk je zelf ook te accepteren.

Laten we hopen dat er aan het eind van het jaar (bijna) niks meer te zeuren valt over deze game en niet pas over 2-3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik wil voor mezelf kunnen uitmaken of ik het nu al ga kopen of niet, maar als ik het zo lees ga ik nog even wachten en voor een lagere prijs een game kopen die meer 'af' is. Eigenlijk doe ik dat wel vaker: wachten tot de prijs halveert, bugs gefixt zijn, prestaties verbeterd zijn, drivers geoptimaliseerd zijn, er veel tutorials/walkthroughs zijn, er meer addons zijn en eventueel ook een 'trainer' om na het uitspelen wat gek te doen (single player). Op termijn kan je dan zelfs mee met een minder dure game-pc, want je loopt altijd wat achter en koopt games die geoptimaliseerd zijn. Dat is win/win/win, je hebt er enkel wat geduld voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:43
Laten we wel wezen, ieder heeft zijn eigen mening erover.

Sommigen vinden het blijkbaar nog steeds te bagger voor woorden.
Ik vind het inmiddels een heel prima game. Loopt goed en kom geen bugs tegen.

Mits je het erg vind om op 'very easy' te spelen, is er niet zoveel mis. Ik vind dat juist wel leuk, kan ik lekker mijn fantasie de loop laten met bouwen.

Het is, mijn inziens, inmiddels gewoon een goed spel om mee bezig te zijn. Ik speel het in ieder geval zoveel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb het idee dat het heel langzaam draait (ik speel op Gforce Now, dus het ligt niet aan mijn pc). Als ik de tijd versnel versnelt het nouwelijks.

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mol_1248163264
JelleDJs schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:51:
Laten we wel wezen, ieder heeft zijn eigen mening erover.

Sommigen vinden het blijkbaar nog steeds te bagger voor woorden.
Ik vind het inmiddels een heel prima game. Loopt goed en kom geen bugs tegen.

Mits je het erg vind om op 'very easy' te spelen, is er niet zoveel mis. Ik vind dat juist wel leuk, kan ik lekker mijn fantasie de loop laten met bouwen.

Het is, mijn inziens, inmiddels gewoon een goed spel om mee bezig te zijn. Ik speel het in ieder geval zoveel mogelijk.
Mee eens. Als de stad niet te groot is, valt het met de bugs wel mee. Over een paar weken is er weer een nieuwe update en zal er weer een hoop gefixt zijn. Momenteel gebruik ik ook de 'Water Features' mod om kanalen en slootjes aan te leggen wat heel veel diversiteit in de stad geeft. Ik zal binnenkort wat foto's posten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Er zijn sinds de release 8 patches geweest met perfomance improvements en bug fixes.

Ik zal de laatste zijn die zegt dat het nu perfect is, er is nog een hele hoop mis. De nadruk ligt daarbij nu op bugs, de performance is aanzienlijk verbeterd (met nog steeds genoeg ruimte voor verbetering).

Je vraagt letterlijk of er sinds de release iets is gedaan aan performance en bugs. Dat antwoord is dus ja.

De patch notes ga ik niet voor je opzoeken. Als je benieuwd bent wat er is gedaan kun je dat prima vinden.

Dan kun je selectief twee posts quoten waaruit blijkt dat het nog niet perfect is (dat klopt ook), maar dat is weinig constructief.

Jouw eigen reactie is ook niet bepaald constructief.

@Verwijderd stelde gewoon een vraag. Er is geen enkele regel dat je eerst op Google moet zoeken voor je op het forum een vraag mag stellen.

Als iemand op straat aan jou vraagt hoelaat het is, is jouw eerste reactie dan ook: "Heb je al eens de moeite gedaan om op de kerktoren te kijken?" Dat is exact wat jij doet op het forum.

Als je geen zin hebt om te antwoorden, doe dat dan ook gewoon niet. Dat maakt de sfeer op het forum voor iedereen aangenamer.

Hij vraagt jou ook niet om opzoekingen te doen. Hij stelt gewoon de vraag op het forum, waar je meestal wel ervaringsdeskundigen kan vinden. Meestal helpen die je met plezier verder.

@Verwijderd: ik had nooit echt last van grote performance problemen. Ja, de performance kon beter, en de textures werden soms traag ingeladen, maar het is nooit onspeelbaar geweest voor mij, behalve vanaf een bepaald inwonersaantal, dan begon de simulatie heel traag te lopen. Maar tegen ik op dat punt kwam, was ik mijn stad toch meestal al beu door het gebrek aan content. Elke stad zag er hetzelfde uit. Dat is nu nog niet beter, maar wordt hopelijk beter met modding support (ik denk ik maart). Ze hebben deze week aangekondigd dat er volgende week meer nieuws gaat zijn over modding support, misschien krijgen we een release datum (hopelijk). Ik denk dat dat een nieuwe impuls aan het spel kan geven. Los daarvan, zijn er wel nog serieuze problemen met bepaalde game mechanics die er mij van weerhouden om het voorlopig opnieuw op te pikken. Een ervan is de land value bug. Die maakt dat rond bepaalde zoning de land value belachelijk hoog is, en dat heeft dan weer een impact op andere zaken. Er zijn zeker zaken opgelost sinds de release, maar het spel heeft nog zeer veel ruwe kantjes. Wat niet wegneemt dat het wel vermakelijk kan zijn als je je niet teveel aantrekt van bepaalde mechanics. Op zich is het spel zo gemakkelijk dat je altijd voldoende geld hebt en dat die mechanics er niet toe leiden dat je stad "kapot" gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marzman schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:39:
Ik heb het idee dat het heel langzaam draait (ik speel op Gforce Now, dus het ligt niet aan mijn pc). Als ik de tijd versnel versnelt het nouwelijks.
Ja, op dat punt kom je onvermijdelijk bij een grotere stad. Kan je helaas niets aan doen voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Het gebrek aan content zorgt er ook voor dat er te weinig creativiteit is en de enige manier om je stad verder door te ontwikkelen is door steeds meer en groter te bouwen waardoor je vanzelf tegen de bugs aanloopt. Met de DLC's en buildingpacks wordt dan probleem later opgelost en krijg je vanzelf meer diversiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mol_1248163264 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:13:
Het gebrek aan content zorgt er ook voor dat er te weinig creativiteit is en de enige manier om je stad verder door te ontwikkelen is door steeds meer en groter te bouwen waardoor je vanzelf tegen de bugs aanloopt. Met de DLC's en buildingpacks wordt dan probleem later opgelost en krijg je vanzelf meer diversiteit.
En het geld is te makkelijk, bij mij zit een of anders softwarebedrijf in mijn stad (ik weet niet hoe ik die kan vinden?) die eigenlijk zo veel taxes betaald bij 2 procent dat ik al de rest op 0 kan zetten, gratis ov en ook in de budgetten kan ik alles op 0 zetten voor wat de inwoners moeten betalen.

Residental en business heb ik zelfs op -10 taxes om de unieke gebouwen sneller te unlocken.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Marzman schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:00:
[...]

En het geld is te makkelijk, bij mij zit een of anders softwarebedrijf in mijn stad (ik weet niet hoe ik die kan vinden?) die eigenlijk zo veel taxes betaald bij 2 procent dat ik al de rest op 0 kan zetten, gratis ov en ook in de budgetten kan ik alles op 0 zetten voor wat de inwoners moeten betalen.

Residental en business heb ik zelfs op -10 taxes om de unieke gebouwen sneller te unlocken.
De extreem hoge belastinginkomsten schijnt een bug te zijn. Ik heb hetzelfde 'probleem' maar dan met de industrie. Het geld stroomt met bakken tegelijk binnen terwijl ik maar een stad met 30.000 inwoners heb. :*)
Dit zullen ze ongetwijfeld met de aankomende patches verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas worden we niet wijzer uit de Word of the Week van deze week voor wat betreft modding.

Ik had gehoopt dat er toch een indicatie van release datum zou zijn, want als ik mij niet vergist was dat voorzien rond eind maart.
Let’s discuss the status of the modding support today. The Editor has been in the works and we have shared versions of it with a closed group of a few selected modders for feedback. We are very fortunate to have this dedicated group of people eager to try experimental solutions and voice their opinions on them. Their feedback helps us understand how tools are used and how we can improve them. We have been surprised by the modders so many times in Cities in Motion and Cities: Skylines that we have stopped trying to guess what you might want to do or achieve. It’s much more helpful for us to just ask directly how to support those efforts instead.

Collaboration with the closed group has been going on behind the scenes for months now. Together, we have put a lot of effort towards the beta version of the modding tools, and we really can’t wait to share them with you! We believe modding is a pivotal part of the experience with a Cities: Skylines game and we want to encourage everyone to be as creative as possible.

As we’re preparing for the public release with support for Code Modding and the Map Editor, Paradox is running a broader Early Access for modders and creators chosen from the sign-up earlier this year. This gives creators the early opportunity to give the team direct feedback on using Paradox Mods, the new Modding Toolchain, and the Map Editor. We’re looking forward to seeing their feedback, and having the first Code Mods, Maps, and Savegames uploaded to the platform and ready for you on its release! This is all to support the quest of making sure we have a robust start when the tools are released, and this is a good opportunity to test Paradox Mods as well. We’ll be sharing more information on each part: Paradox Mods, Code Modding, and Map Editing later on so you’ll know what to expect.

I would like to emphasize again that there is still a lot of work still to be done: Asset editing is not in a shape or form to be used as-is. We’ll still need more time to make importing the assets work. The Region Packs teased at the end of last year are bundles of assets of varying sizes and content made by some of your favorite creators from the community. These assets rely on us finalizing the asset editor to a point where we are happy that the import pipeline and saving will be in a future-proof state. This is an ongoing effort, alongside improving the Code Modding and Map Editing based on the feedback we’ll receive from the Early Access and eventually from all of you. We have dedicated devs working on the modding support, eager to tackle bugs and implement improvements, so we’ll keep patching the tools throughout the public Beta phase until we have Modding 1.0 available. Naturally, the work will continue even past that as we receive more feedback and suggestions from you.

The creators and modders of Cities: Skylines brought so much cool and innovative content to the game, and we can’t wait to see what you come up with for Cities: Skylines II. There are already some exciting mods and beautiful maps out there (yes, we see you!) and it will be very exciting to see what you create with the added support!

Sincerely,
Mariina
Bron: https://store.steampowere...561265764866656?l=english

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:46
Flying Hawkic schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:20:
Helaas worden we niet wijzer uit de Word of the Week van deze week voor wat betreft modding.

Ik had gehoopt dat er toch een indicatie van release datum zou zijn, want als ik mij niet vergist was dat voorzien rond eind maart.

[...]

Bron: https://store.steampowere...561265764866656?l=english
Zitten ze al een week zo speciaal te doen voor een hoop inhoudsloos gebrabbel? Triestig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:59:
[...]

Zitten ze al een week zo speciaal te doen voor een hoop inhoudsloos gebrabbel? Triestig :X
Wel ik kan het niet anders uitdrukken dat ik hetzelfde gevoel had. Na het lezen van hiervan, vroeg ik mij af: wat weet ik nu eigenlijk... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Flying Hawkic schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:19:
[...]

Wel ik kan het niet anders uitdrukken dat ik hetzelfde gevoel had. Na het lezen van hiervan, vroeg ik mij af: wat weet ik nu eigenlijk... :)
Dat ze blijkbaar de input van modders uit de community nodig hebben om hun product afgewerkt te krijgen. Hetgene ik hier spijtig genoeg uit leer is dat deze game echt ver van af was op het moment van release, maar echt ver van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UnderAVoidSky schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:09:
[...]

Dat ze blijkbaar de input van modders uit de community nodig hebben om hun product afgewerkt te krijgen. Hetgene ik hier spijtig genoeg uit leer is dat deze game echt ver van af was op het moment van release, maar echt ver van af.
Ik lees er juist uit dat ze die functionaliteit willen opleveren zoals de community het wil hebben. Dan heb je die mensen nodig voor input. Maar niet om er daadwerkelijk aan mee te bouwen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:17:
[...]

Ik lees er juist uit dat ze die functionaliteit willen opleveren zoals de community het wil hebben. Dan heb je die mensen nodig voor input. Maar niet om er daadwerkelijk aan mee te bouwen.
Zo lees ik het ook,
We have been surprised by the modders so many times in Cities in Motion and Cities: Skylines that we have stopped trying to guess what you might want to do or achieve. It’s much more helpful for us to just ask directly how to support those efforts instead.
Het is toch vooral dat ze luisteren dat deel 1 tot een groot succes heeft gebracht. Om redenen willen ze modding buiten de workshop om en geven modders al een tijdje early acces met hun mod-tool voor feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
LoneRanger schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:19:
[...]

Zo lees ik het ook,

[...]

Het is toch vooral dat ze luisteren dat deel 1 tot een groot succes heeft gebracht. Om redenen willen ze modding buiten de workshop om en geven modders al een tijdje early acces met hun mod-tool voor feedback.
Als ze gewoon Steam workshop vanaf de start hadden toegevoegd dan hadden er al veel problemen opgelost geweest door de community en hadden ze het werk van die modders weer kunnen kopiëren in de vanilla game. De modding community is namelijk veel sneller gezien ze met meer zijn en zich niet aan normale werkuren houden.

Dan hadden ze daar na kunnen kijken hoe ze het mod verhaal kunnen vertalen naar console versies. Ik zal het rustig afwachten, maar ik zie de volgende fail al weer aan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@Beakzz maar jij bent dan ook de grote pessimist in dit topic. :+ Nee, zonder dollen, ik heb eigenlijk geen idee waarom ze hun eigen mod-platform willen hebben [niet gevolgd] maar dat is hun goed recht natuurlijk. Het pakt nu nadelig uit omdat er nogal wat bugs in het spel zitten. Het is natuurlijk gokken maar ik denk dat ze anders al veel verder [klaar?] waren geweest met die hun eigen platform en als dat b.v. makkelijker was voor de consoles en eigen implementatie was het allemaal win-win geweest. Het loopt allemaal wat anders maar niet met de arrogantie van EA/Maxis die de simcity franchise om zeep hebben geholpen. Ik heb dus zeker wel vertrouwen dat het goed komt gezien de ervaringen met deel 1 en eerder met de cities in motion serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Over pessimisten gesproken, ik ervaar wel een hele hoop negativiteit in dit topic. Natuurlijk allemaal jullie goed recht, alleen vind ik het niet terecht.

Ik heb de laatste WoW nog niet gelezen, maar blijkbaar zit er dus nog niet een datum in voor de mogelijkheid tot modden. Baal ik ook van, maar ik wacht gewoon af totdat het er in zit.

Tot die tijd kan ik gewoon nog met veel plezier het spel spelen zoals het nu is.

En zeker ben ik het eens met o.a. LoneRanger dat ze gewoon Steam mod support erin hadden moeten duwen. Zo benieuwd wat er dan allemaal al wel niet mogelijk zou zijn. Al kan je dat natuurlijk al een beetje zien met de alternatieve mods die er nu al zijn. Waar ik nog wel sterk probeer vol te houden om die niet aan te raken.

offtopic:
Eerst maar eens een nieuwe PC die het spel goed kan draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
JelleDJs schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:13:
Over pessimisten gesproken, ik ervaar wel een hele hoop negativiteit in dit topic. Natuurlijk allemaal jullie goed recht, alleen vind ik het niet terecht.

offtopic:
Eerst maar eens een nieuwe PC die het spel goed kan draaien.
Jij kan dat niet terecht vinden, maar ondertussen staan de recente reviews op Steam op mostly negative en overall mixed en wordt CS1 meer gespeeld dan CS2 (wederom op Steam).

Fijn dat jij er van kan genieten, maar ik had het gevoel na 10 uur de game uit te hebben gespeeld. Zo makkelijk was het om een redelijke stad te bouwen zonder enige financiële uitdaging. Ik heb meer plezier met Simcity 3000, 4 en natuurlijk CS1 momenteel en dat zou niet zo moeten zijn. Ik had bugs verwacht bij release, maar niet dat de simulatie zo gebroken zou zijn.

En dan nog de performance die jou het gevoel geven een nieuwe PC nodig te hebben (wat misschien ook zo is :o ) terwijl het veel beter zou moeten draaien voor wat het is (devs hebben dat al voor release toegegeven).
LoneRanger schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:59:
@Beakzz maar jij bent dan ook de grote pessimist in dit topic. :+ Nee, zonder dollen, ik heb eigenlijk geen idee waarom ze hun eigen mod-platform willen hebben [niet gevolgd] maar dat is hun goed recht natuurlijk. Het pakt nu nadelig uit omdat er nogal wat bugs in het spel zitten. Het is natuurlijk gokken maar ik denk dat ze anders al veel verder [klaar?] waren geweest met die hun eigen platform en als dat b.v. makkelijker was voor de consoles en eigen implementatie was het allemaal win-win geweest. Het loopt allemaal wat anders maar niet met de arrogantie van EA/Maxis die de simcity franchise om zeep hebben geholpen. Ik heb dus zeker wel vertrouwen dat het goed komt gezien de ervaringen met deel 1 en eerder met de cities in motion serie.
Eerlijk gezegd had ik er na release meer vertrouwen in dan momenteel. De WoW updates zijn slap en vaak nietszeggend en ik heb nog steeds het gevoel dat ze een beetje rond dobberen zonder een gezonde focus. Waarom denken ze er zelfs maar over om de game in deze staat op de console uit te brengen? Waarom pas 4 maanden na release een feedback proces bedenken? Waarom zijn er na 4 maanden nog geen noemenswaardige problemen opgelost wat betreft performance en simulatie?

Als ik er niets om zou geven zou ik niet de moeite nemen om kritiek te uiten dus ik zou het heel graag anders zien, maar idd ik heb een negatief gevoel over de snelheid waar mee ze de problemen aan pakken en de huidige staat van de game. Het is logisch dat de meeste mensen die blijven plakken in dit topic positiever zijn en daar ben ik dan de uitzondering op en dat zal ik blijven doen dus negeer mij vooral als dat vervelende gevoelens geeft :P . Van mijn kant lijken sommige gamers in dit topic al blij te zijn als er iets beweegt op het scherm en boeit de simulatie ze totaal niet. Hoe kan je anders geen irritatie hebben bij het spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Beakzz schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:29:
[...]

Als ze gewoon Steam workshop vanaf de start hadden toegevoegd dan hadden er al veel problemen opgelost geweest door de community en hadden ze het werk van die modders weer kunnen kopiëren in de vanilla game. De modding community is namelijk veel sneller gezien ze met meer zijn en zich niet aan normale werkuren houden.

Dan hadden ze daar na kunnen kijken hoe ze het mod verhaal kunnen vertalen naar console versies. Ik zal het rustig afwachten, maar ik zie de volgende fail al weer aan komen.
Ik ben het redelijk eens met je, maar ik denk wel dat Steam workshop vanaf het begin niet had geholpen, want de mod tooling in de game zelf was/is nog niet af. Dus een Steam workshop zonder de mogelijkheden om assets te maken/exporteren/importeren is nog steeds niet werkbaar.

Al met al is de game gewoon te vroeg uitgebracht (wat we al dachten bij de release).

[ Voor 4% gewijzigd door MatHack op 12-03-2024 10:47 ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
JelleDJs schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:13:
Ik heb C1 veel gespeeld, en heb C2 gekocht via preorder, iets wat ik normaal niet doe maar C1 had mij niet teleurgesteld. Ik heb C2 niet eens gespeeld sinds ik het heb gekocht omdat ik graag een game wil spelen die gewoon werkt. Op Technische gebied en gameplay en allebei hebben ze enorm gefaald. En dat is gewoon slecht. En je ziet dat de spelers ze straffen voor deze faal en dat moet ook, anders blijven dit soort zooi krijgen.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Beakzz schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:41:
[...]

Jij kan dat niet terecht vinden, maar ondertussen staan de recente reviews op Steam op mostly negative en overall mixed en wordt CS1 meer gespeeld dan CS2 (wederom op Steam).

Fijn dat jij er van kan genieten, maar ik had het gevoel na 10 uur de game uit te hebben gespeeld. Zo makkelijk was het om een redelijke stad te bouwen zonder enige financiële uitdaging. Ik heb meer plezier met Simcity 3000, 4 en natuurlijk CS1 momenteel en dat zou niet zo moeten zijn. Ik had bugs verwacht bij release, maar niet dat de simulatie zo gebroken zou zijn.

En dan nog de performance die jou het gevoel geven een nieuwe PC nodig te hebben (wat misschien ook zo is :o ) terwijl het veel beter zou moeten draaien voor wat het is (devs hebben dat al voor release toegegeven).

[...]

Eerlijk gezegd had ik er na release meer vertrouwen in dan momenteel. De WoW updates zijn slap en vaak nietszeggend en ik heb nog steeds het gevoel dat ze een beetje rond dobberen zonder een gezonde focus. Waarom denken ze er zelfs maar over om de game in deze staat op de console uit te brengen? Waarom pas 4 maanden na release een feedback proces bedenken? Waarom zijn er na 4 maanden nog geen noemenswaardige problemen opgelost wat betreft performance en simulatie?

Als ik er niets om zou geven zou ik niet de moeite nemen om kritiek te uiten dus ik zou het heel graag anders zien, maar idd ik heb een negatief gevoel over de snelheid waar mee ze de problemen aan pakken en de huidige staat van de game. Het is logisch dat de meeste mensen die blijven plakken in dit topic positiever zijn en daar ben ik dan de uitzondering op en dat zal ik blijven doen dus negeer mij vooral als dat vervelende gevoelens geeft :P .
Steam reviews zijn dan ook om het minste en geringste al negatief. Daarom ga ik er ook nooit van uit dat deze kloppen (als ze negatief zijn).

En nogmaals, ik ben het in de verste eind niet eens met jouw mening en ervaring.
Simulatie gebroken? Absoluut niet.
Nieuwe PC nodig? Jazeker, alleen deze is ook al 5+ jaar oud.
WoW updates slap en nietszeggend? Zeker niet.
Na 4 maanden geen noemenswaardige problemen opgelost? Onzin. Er zijn al genoeg problemen opgelost die anderen naar voren hebben gebracht.
Is alles 100% in orde? Zeker niet, maar het is in de verste verte niet zo slecht als sommigen hier benoemen.
Van mijn kant lijken sommige gamers in dit topic al blij te zijn als er iets beweegt op het scherm en boeit de simulatie ze totaal niet. Hoe kan je anders geen irritatie hebben bij het spelen?
Omdat anderen misschien veel minder snel gefrustreerd zijn dan jou?

Overigens, ik zeg natuurlijk niet dat je niet kritiek mag hebben. Het mag zelfs niet opbouwend zijn. Het is alleen niet terecht.
JinShepard schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Ik heb C1 veel gespeeld, en heb C2 gekocht via preorder, iets wat ik normaal niet doe maar C1 had mij niet teleurgesteld. Ik heb C2 niet eens gespeeld sinds ik het heb gekocht omdat ik graag een game wil spelen die gewoon werkt. Op Technische gebied en gameplay en allebei hebben ze enorm gefaald. En dat is gewoon slecht. En je ziet dat de spelers ze straffen voor deze faal en dat moet ook, anders blijven dit soort zooi krijgen.
Dat is dan jouw mening, want ik vind het op technisch gebied en gameplay helemaal prima.

Enige wat ik op dit moment 'slecht' vind is het ontbreken van de mogelijkheid tot (officiële) modsupport.

[ Voor 11% gewijzigd door JelleDJs op 12-03-2024 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Laatst online: 20-09 23:05
JinShepard schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Op dit moment werkt CS2 vanilla gewoon.
Ik ben 2 weken geleden een stad begonnen, nadat ik het spel even een paar maanden heb laten liggen.
En ik ervaar nog geen problemen.

Lenovo legion 5 pro AMD5800 RTX3070

CS1 heb ik niet meer opgestart.
Als ik me ergens aan irriteer zijn het die 5000 foutmeldingen vanwege mods die niet meer compatibel zijn of defect zijn. Laten we dat vooral ook niet vergeten.

[ Voor 11% gewijzigd door FRANQ op 12-03-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
Ik zal binnenkort eens wat plaatjes posten van mijn stad. Want dat zie ik in dit topic toch wel te weinig gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
JelleDJs schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:52:
[...]

Steam reviews zijn dan ook om het minste en geringste al negatief. Daarom ga ik er ook nooit van uit dat deze kloppen (als ze negatief zijn).

En nogmaals, ik ben het in de verste eind niet eens met jouw mening en ervaring.
Simulatie gebroken? Absoluut niet.
Nieuwe PC nodig? Jazeker, alleen deze is ook al 5+ jaar oud.
WoW updates slap en nietszeggend? Zeker niet.
Na 4 maanden geen noemenswaardige problemen opgelost? Onzin. Er zijn al genoeg problemen opgelost die anderen naar voren hebben gebracht.
Is alles 100% in orde? Zeker niet, maar het is in de verste verte niet zo slecht als sommigen hier benoemen.

[...]

Omdat anderen misschien veel minder snel gefrustreerd zijn dan jou?

Overigens, ik zeg natuurlijk niet dat je niet kritiek mag hebben. Het mag zelfs niet opbouwend zijn. Het is alleen niet terecht.

[...]

Dat is dan jouw mening, want ik vind het op technisch gebied en gameplay helemaal prima.

Enige wat ik op dit moment 'slecht' vind is het ontbreken van de mogelijkheid tot (officiële) modsupport.
Tja waar moet ik beginnen met zo'n reactie? Het is overal online bewezen dat de simulatie gebroken is en in sommige gevallen zelfs helemaal niets doet. Dat is niet iets van wel of niet vinden, maar een feit. Is het jou al gelukt om een stad te laten falen door slechte keuzes?

En reviews geloof je alleen als ze positief zijn op Steam? Meen je dat nou serieus? Ik kan je anders genoeg games met bugs laten zien die gewoon positief scoren op Steam, maar deze game wordt ineens gehaat zonder reden als ik jou mag geloven? En deze game is ook niet woke, vol met microtransacties of gemaakt door een " gehate" studio dus dat zal ook geen extra negativiteit geven in de reviews. En alle content creators hebben er zeker ook geen verstand van? Terwijl die het juist heel hard nodig hebben dat CS2 het goed doet en zo ongeveer niets anders spelen.

Jij bent precies wat ik beschreef. Tevreden als alles een beetje voor je ogen ontstaat zonder teveel uitdaging en dat is je goed recht en geniet er lekker van, maar ga geen feiten ontkennen.

Ik ben echt benieuwd over welke grote aanpassingen jij het hebt trouwens, want die heb ik echt gemist.

Edit : Ik zie hier een eindeloze discussie van komen en ik heb gezegd wat ik vind en heb weinig hoop dat ik jou ga overtuigen dus als je niets zinnigs hebt toe te voegen laat ik het hier bij ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 12-03-2024 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Wat reviews betreft, ik denk ook wel dat het met de gecreëerde hype te maken heeft en wellicht hebben ze ook teveel hooi op hun vork genomen. Verder eens met de Edit van @Beakzz en dat heeft vooral te maken met wat je insteek is en je verwachtingen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Beakzz schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:22:
[...]

Tja waar moet ik beginnen met zo'n reactie? Het is overal online bewezen dat de simulatie gebroken is en in sommige gevallen zelfs helemaal niets doet. Dat is niet iets van wel of niet vinden, maar een feit. Is het jou al gelukt om een stad te laten falen door slechte keuzes?

En reviews geloof je alleen als ze positief zijn op Steam? Meen je dat nou serieus? Ik kan je anders genoeg games met bugs laten zien die gewoon positief scoren op Steam, maar deze game wordt ineens gehaat zonder reden als ik jou mag geloven? En deze game is ook niet woke, vol met microtransacties of gemaakt door een " gehate" studio dus dat zal ook geen extra negativiteit geven in de reviews. En alle content creators hebben er zeker ook geen verstand van? Terwijl die het juist heel hard nodig hebben dat CS2 het goed doet en zo ongeveer niets anders spelen.

Jij bent precies wat ik beschreef. Tevreden als alles een beetje voor je ogen ontstaat zonder teveel uitdaging en dat is je goed recht en geniet er lekker van, maar ga geen feiten ontkennen.

Ik ben echt benieuwd over welke grote aanpassingen jij het hebt trouwens, want die heb ik echt gemist.

Edit : Ik zie hier een eindeloze discussie van komen en ik heb gezegd wat ik vind en heb weinig hoop dat ik jou ga overtuigen dus als je niets zinnigs hebt toe te voegen laat ik het hier bij ;)
Wat grappig, ik kan dezelfde woorden naar jou gebruiken die jij gebruikt naar mij. Je hebt heel wat van mijn woorden verdraaid en conclusies getrokken die niet kloppen. O.a. dat ik feiten ontken.

Maar wat wel klopt, dit kan een eindeloze discussie worden waar ik zelf ook geen zin in heb.
LoneRanger schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:45:
Wat reviews betreft, ik denk ook wel dat het met de gecreëerde hype te maken heeft en wellicht hebben ze ook teveel hooi op hun vork genomen. Verder eens met de Edit van @Beakzz en dat heeft vooral te maken met wat je insteek is en je verwachtingen denk ik.
Er is een gigantische hype gecreëerd. In eerste instantie, voordat het uit was, gigantisch positief en toen het spel uit was ging die hele hype de andere kant op en hadden ze zo ontzettend veel haat. Daaruit zijn heel veel negatieve reviews gekomen die vooral haat gooien was en niks constructiefs.

Onder elke WoW staan ook enorm veel haat reacties zonder één constructieve zin erin.

Mag wel wat meer positief geluid komen in dit topic. Uiteindelijk is het een leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er zaten toch meer mensen op het fiksen van bugs? Dan is het toch logisch dat mods later komen dan eerder gepland?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Ze hadden inderdaad in het begin mensen overgezet op het fixen van bugs, zoals ik het begrepen heb. Dan komt, afhankelijk hoeveel mensen er überhaupt op de mods zaten, daar vertraging in.

Alleen, en ik weet het niet meer zeker, was volgens mij voor een lange tijd de verwachting dat de mods meteen zouden werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 08:21
JelleDJs schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:21:
Uiteindelijk is het een leuk spel.
Het is een leuk spel. Helemaal met de onofficiele mods. Alleen mag er van mij wel meer uitdaging in. Nu stromen zonder veel moeite de miljoenen binnen. Wat ik vooral mis is meer variatie in de assets.
Toch speelt de basis veel fijner dan de basis van CS1. Vooral alles rondom snelwegen aanleggen. En dat je voor services niet meer 100x hetzelfde gebouwtje hoeft neer te zetten, omdat je de bestaande voorzieningen kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
cracking cloud schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:10:
[...]

Het is een leuk spel. Helemaal met de onofficiele mods. Alleen mag er van mij wel meer uitdaging in. Nu stromen zonder veel moeite de miljoenen binnen. Wat ik vooral mis is meer variatie in de assets.
Toch speelt de basis veel fijner dan de basis van CS1. Vooral alles rondom snelwegen aanleggen. En dat je voor services niet meer 100x hetzelfde gebouwtje hoeft neer te zetten, omdat je de bestaande voorzieningen kan uitbreiden.
In het begin van mijn stad had ik de grootste moeite met de financiën, maar door het op een verkeerde manier ontvangen van subsidie voor je stad sla je je daar wel doorheen.

Ik gebruik dan (nog) geen onofficiele mods, maar dat mis ik op het moment ook nog niet. Zal waarschijnlijk wel anders zijn als ik wel een keer het ga proberen. Maar ik ben toch nog bang dat met een update van CS2 er dan iets breekt.

Mee eens wat betreft de services, behalve dan die voor de basisschool(?), daar heb ik er heel veel in mijn stad staan.

Maar inderdaad, wegen aanleggen is echt ideaal. En nu ik bij iemand anders heb gezien hoe je een Nederlandse 'helling' aanlegt ziet het er ook nog mooi en realistisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Ik denk dat het probleem daarin uiteindelijk met name balancing is geweest tussen early game en meer endgame. Early gameplay valt die influx van miljoenen tegen. Ogenschijnlijk leek je rondom launch zelfs makkelijk verlies te draaien; maar onder de streep was dit vaak niet waar. Ik kan mij voorstellen dat in de beta periode dit dan mogelijk ook wat suboptimale balancing teweeg heeft gebracht.

Uiteindelijk blijft vanilla experience in deze vermoedelijk toch één waarin er een "gezonde" balans bestaat tussen realisme en speelplezier.

Voor meer echte uitdaging, meer realistische uitgaven ook richting endgame, denk ik dat mods op terrein meer invulling zullen gaan hebben. De relatief beperkte verschillen in prijs tussen bijvoorbeeld een busstation en internationaal vliegveld, kloppen bijvoorbeeld voor geen meter vanuit oogpunt realisme.

Gebrek aan asset variation is inderdaad een gemis. Maar tegelijkertijd verwacht ik dat de devs in deze ergens hebben ingezet op invulling door de community, juist door in base game al de nodige support hiervoor te introduceren. De gebouwen zijn thematisch (VS, EU), naast size based. Dus je kunt, zeker indien dit systeem van thema's flexibel genoeg is dat hier bijvoorbeeld ook makkelijk een JP, NL, etc. set aan toegevoegd kan gaan worden, waarschijnlijk veel eenvoudiger te werk gaan met community assets dan in CS1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
@JelleDJs heeft natuurlijk wel gelijk dat er veel te weinig plaatjes worden gepost. Ik ben nog niet zo heel ver maar desalniettemin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV-xhnOyJvg8LyiA0YhcGJRcVv4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nqFzx4h1h16LargSQAimdrkm.png?f=user_large

oh, het is m'n eerste en enige stad en er zit niet heel veel lijn in of idee achter, gewoon lekker prutsen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingewin
  • Laatst online: 18-09 10:29
Ik was zelf met CS1 begonnen toen die als gratis game op de Epic store was maar uiteindelijke de game opnieuw gekocht (en wat DLC's) op steam vanwege de workshop. Vanuit die hoek vind ik een eigen paradox mod platform, onafhankelijk van op welk platform je de game gekocht hebt, helemaal niet zo'n slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Er zijn wel leuke toevoegingen, ook de specialised industries die een dlc zijn in het eerste spel.

Maar het zou iets moeilijker mogen zijn, als geld niet uitmaakt dan maken al de andere systemen ook niet uit want je kan het gewoon betalen. Dat is de grootste bug denk ik.
Pingewin schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 02:22:
Ik was zelf met CS1 begonnen toen die als gratis game op de Epic store was maar uiteindelijke de game opnieuw gekocht (en wat DLC's) op steam vanwege de workshop. Vanuit die hoek vind ik een eigen paradox mod platform, onafhankelijk van op welk platform je de game gekocht hebt, helemaal niet zo'n slecht idee.
Zou dat dan in Gforce Now ook gaan werken? De workshop mods werken daar half (ze werken maar je moet ze elke keer dat je speelt opnieuw installeren).

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 13-03-2024 08:03 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
JelleDJs schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:52:
[...]

En dit mensen is waarom games zo bagger zijn geworden op release en wij als QA zonder loon zijn geworden. De game is op alle fronten gefaald op release. Ja het iets beter geworden maar er zijn nog steeds gameplay elementen die niet werken, gewoon helemaal niet, waarom kan je in godsnaam nog zeggen dat het helemaal prima is.. je speelt immers nog niet de game hoe die bedoelt was. En de performance is daarbij ook nog steeds niet best. Zeker niet als je kijkt dat het helemaal niet zo indrukwekkend eruit ziet.

Dat je lage standaards heb voor games is prima, maar voor 50-60 euro moet je meer krijgen.

Mijn fout is dat ik niet gecanceld heb zodra ik las dat het op Unity engine zou worden gemaakt. Maar ik had hoop, maar na het volgen van deze thread en andere YT is er nog te weinig veranderd om voor mij de game op te starten. Ik hou van een vloeiende ervaring, het maken van een unieke stad ( Die niet lijkt op elk ander stad die nu word gemaakt door gebrek aan variatie) en al helemaal niet als de game nog niet werkt op simulatie gebied, dat is verdommen nog onder welke genre deze game valt.

Ik heb geen problemen als mensen nog plezier uit de game haalt, geweldig juist. Maar ga geen onzin uitkramen dat het allemaal prima is. Zeker niet als er zoveel feiten zijn die het tegen spreken.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
LoneRanger schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:04:
@JelleDJs heeft natuurlijk wel gelijk dat er veel te weinig plaatjes worden gepost. Ik ben nog niet zo heel ver maar desalniettemin.

[Afbeelding]

oh, het is m'n eerste en enige stad en er zit niet heel veel lijn in of idee achter, gewoon lekker prutsen. :9
Het zit er in ieder geval mooier uit dan mijn stad. Jij hebt tenminste nog een mooi centrum. Ik heb eigenlijk meerdere verschillende stukjes stad waar snelwegen doorheen lopen.

Hoe heb jij het qua verkeer? Ik heb regelmatig, en vrij snel, dat ik verkeersinfarcten heb, en dat ik er eigenlijk een snelweg van moet maken.

Ik heb overigens ook maar één stad waar ik al sinds het begin in zit. Heb nu zoveel geld dat ik ook kan bouwen wat ik wil en ik kan het meerdere keren opnieuw proberen.

Misschien heb ik het eerder in dit topic gemist, maar gebruik jij mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelleDJs schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Hoe heb jij het qua verkeer? Ik heb regelmatig, en vrij snel, dat ik verkeersinfarcten heb, en dat ik er eigenlijk een snelweg van moet maken.
Dan is het realistisch, want steden en auto's gaan niet goed samen ;) Daarom ook dat ze asap fietsen moeten introduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
Dan maar mijn stad, waar veel te veel snelwegen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6k4YMfGcegZ1tkTCOd8SRUbp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:35:
[...]

Dan is het realistisch, want steden en auto's gaan niet goed samen ;) Daarom ook dat ze asap fietsen moeten introduceren.
Eens, alleen ik ben bang dat dat voorlopig echt nog niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
JelleDJs schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Het zit er in ieder geval mooier uit dan mijn stad. Jij hebt tenminste nog een mooi centrum. Ik heb eigenlijk meerdere verschillende stukjes stad waar snelwegen doorheen lopen.

Ik heb overigens ook maar één stad waar ik al sinds het begin in zit. Heb nu zoveel geld dat ik ook kan bouwen wat ik wil en ik kan het meerdere keren opnieuw proberen.

Misschien heb ik het eerder in dit topic gemist, maar gebruik jij mods?
Ik gebruik mods maar de enige die gameplay/management beïnvloed is de land value fix. Wachten tot bomen helemaal volgroeid b.v. zijn duurt mij te lang, ik speel voornamelijk op normale snelheid. De enig mod waar ik echt om zit te springen is de node controller. Gelukkig zijn wegen aanleggen een stuk beter te doen maar soms kom ik er achter dat iets net niet lekker uitgelijnd is en dan is het zo makkelijk om even te schuiven ipv afbreken en opnieuw.

Verkeer heb ik weinig problemen mee, heb veel tramlijnen in het centrum en bussen van buitenwijken naar de tramlijnen. Dat werkt eigenlijk wel prima. Van de wijken naar de stad heb ik die national roads.[heten ze geloof ik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Flying Hawkic schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:43:
[...]

Jouw eigen reactie is ook niet bepaald constructief.

@Verwijderd stelde gewoon een vraag. Er is geen enkele regel dat je eerst op Google moet zoeken voor je op het forum een vraag mag stellen.

Als iemand op straat aan jou vraagt hoelaat het is, is jouw eerste reactie dan ook: "Heb je al eens de moeite gedaan om op de kerktoren te kijken?" Dat is exact wat jij doet op het forum.

Als je geen zin hebt om te antwoorden, doe dat dan ook gewoon niet. Dat maakt de sfeer op het forum voor iedereen aangenamer.

Hij vraagt jou ook niet om opzoekingen te doen. Hij stelt gewoon de vraag op het forum, waar je meestal wel ervaringsdeskundigen kan vinden. Meestal helpen die je met plezier verder.

@Verwijderd: ik had nooit echt last van grote performance problemen. Ja, de performance kon beter, en de textures werden soms traag ingeladen, maar het is nooit onspeelbaar geweest voor mij, behalve vanaf een bepaald inwonersaantal, dan begon de simulatie heel traag te lopen. Maar tegen ik op dat punt kwam, was ik mijn stad toch meestal al beu door het gebrek aan content. Elke stad zag er hetzelfde uit. Dat is nu nog niet beter, maar wordt hopelijk beter met modding support (ik denk ik maart). Ze hebben deze week aangekondigd dat er volgende week meer nieuws gaat zijn over modding support, misschien krijgen we een release datum (hopelijk). Ik denk dat dat een nieuwe impuls aan het spel kan geven. Los daarvan, zijn er wel nog serieuze problemen met bepaalde game mechanics die er mij van weerhouden om het voorlopig opnieuw op te pikken. Een ervan is de land value bug. Die maakt dat rond bepaalde zoning de land value belachelijk hoog is, en dat heeft dan weer een impact op andere zaken. Er zijn zeker zaken opgelost sinds de release, maar het spel heeft nog zeer veel ruwe kantjes. Wat niet wegneemt dat het wel vermakelijk kan zijn als je je niet teveel aantrekt van bepaalde mechanics. Op zich is het spel zo gemakkelijk dat je altijd voldoende geld hebt en dat die mechanics er niet toe leiden dat je stad "kapot" gaat.
Wel benieuwd bij hoeveel inwoners jij daar echt last van krijgt. Bij mij wordt die al traag terwijl ik nog heel veel ideeen heb (125k inwoners ongeveer). Mijn bouwstijl maakt ook dat ze veel commuten en rare routes moeten kiezen denk ik (ik bouw vrij organisich omdat ik dat mooier vind).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefmans schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:01:
[...]

Wel benieuwd bij hoeveel inwoners jij daar echt last van krijgt. Bij mij wordt die al traag terwijl ik nog heel veel ideeen heb (125k inwoners ongeveer). Mijn bouwstijl maakt ook dat ze veel commuten en rare routes moeten kiezen denk ik (ik bouw vrij organisich omdat ik dat mooier vind).
125K heb ik toen zelfs niet gehaald. Ik denk dat het rond de 80K stilaan begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 15:50
Hallo, ik wil deze laptop gaan kopen, volgens mij kan ik toch hier wel Cities 2 mee spelen?
Geen gedoe met gele velden in het spel vanwege een intergraded videocard?
Asus ROG Strix G17 G713PI-LL066W 17.3" Ryzen 9 RTX 4070

dank voor de hulp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patroclos
Ik begin te denken dat dit een van de games is waar mijn Arc A770 16gb een goede keuze was.
Ik heb twee steden opgebouwd tot 230k inwoners (instellingen voor de meeste zaken op high) en ik ben dan opnieuw begonnen omdat ik niet gelukkig was met hoe de stad samenhing.

Ik erger mij grotendeels aan het verkeer (met name rond cargostations/havens) en mis wat mods op dat vlak, maar met de land value overhaul mod ben ik al vrij content.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
https://forum.paradoxplaz...tch-announcement.1626444/

Mod support & beach properties DLC komen volgende week (25/03/2024) uit, samen met nog een heel deel fixes.
Verassend voor mij aangezien ze er totaal niks van hebben gezegd vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Op zich niet heel verrassend omdat ze enkele weken geleden al hadden aangekondigd dat er een grote update + DLC gepland staat voor eind maart. Maar het is inderdaad een feit dat de inhoudelijke waarde van de WotW nogal wisselend is.

Ben er wel heel benieuwd naar! Kijk er enthousiast naar uit. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Ethiron op 18-03-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Ben heel erg benieuwd wat Pardox Mods ons gaat brengen... Ik hoop dat het goed in elkaar zit maar ben ergens toch bang dat het gaat tegenvallen in functionaliteiten. Ook wel jammer dat Bridges & Ports nu pas voor Q4 op de planning staat; best een teleurstelling na het aanschaffen van de Ultimate Edition dat dit pas een jaar na release komt :(

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Boris96 Waar ik persoonlijk naar uit kijk is dat op deze manier wordt geborgd dat de mods niet gamebreaking zijn.

Van de meest populaire mods wist je vaak dat het wel goed zat, maar soms zaten er ook mods bij die (onbedoelde) negatieve effecten hadden op de simulatie diep onder de motorkap, waar je je soms niet eens van bewust wast maar wel de effecten van merkte.

Neem bijvoorbeeld de Land Value fix die modders hebben gemaakt. In de basis superfijn, maar ik heb geen idee of ze daarbij onbewust andere mechanics van de game 'slopen' of negatief beïnvloeden.

Oftewel: de quality assurance omarm ik, maar zoals je zegt: dan moet het wel goed in elkaar zitten.

M.b.t. Bridges & Ports: ook ik heb de Ultimate Edition aangeschaft, en ja, het is jammer. Tegelijkertijd heb ik liever dat de game zelf nu zo goed mogelijk geoptimaliseerd en bugvrij gemaakt wordt, dan dat ik bruggen en havens kan bouwen in een stad die geplaagd wordt door de land value bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Boris96 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:08:
Ben heel erg benieuwd wat Pardox Mods ons gaat brengen... Ik hoop dat het goed in elkaar zit maar ben ergens toch bang dat het gaat tegenvallen in functionaliteiten. Ook wel jammer dat Bridges & Ports nu pas voor Q4 op de planning staat; best een teleurstelling na het aanschaffen van de Ultimate Edition dat dit pas een jaar na release komt :(
Ik hoop heel erg dat de mods die nu al beschikbaar zijn via de onofficiële weg, omgebouwd worden naar de officiële plek. Want als dat uiteindelijk niet gebeurt, zal het waarschijnlijk toch worden dat de alternatieve mod store (zo noem ik het maar even) toch het meest gebruikt gaat worden. Inclusief door mijzelf.

Ik ben wel heel benieuwd hoe de beta eruit gaat zien. Kunnen wij dan ook al mods gaan installeren, of is dit puur het maken van mods en nog niet het implementeren en gaan we dat pas zien als de editor écht af is. En in hoeverre er al mods klaar staan in de beta om te gaan uitproberen.

Kan namelijk niet wachten. Al een hele boel mooie mods gezien die ook wel graag zie in de officiële mod store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JelleDJs schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:46:
[...]

Ik hoop heel erg dat de mods die nu al beschikbaar zijn via de onofficiële weg, omgebouwd worden naar de officiële plek. Want als dat uiteindelijk niet gebeurt, zal het waarschijnlijk toch worden dat de alternatieve mod store (zo noem ik het maar even) toch het meest gebruikt gaat worden. Inclusief door mijzelf.

Ik ben wel heel benieuwd hoe de beta eruit gaat zien. Kunnen wij dan ook al mods gaan installeren, of is dit puur het maken van mods en nog niet het implementeren en gaan we dat pas zien als de editor écht af is. En in hoeverre er al mods klaar staan in de beta om te gaan uitproberen.

Kan namelijk niet wachten. Al een hele boel mooie mods gezien die ook wel graag zie in de officiële mod store.
Wel, ik lees het zo dat wij ook mods gaan kunnen installeren vanaf de 25ste maart. Ze hebben altijd gezegd dat ze het zouden lanceren eind maart, dus blij te zien dat dat ook gaat lukken.

Ik hoop er wel op dat de bestaande mods naar Paradox Mods komen, want ik wacht speciaal op die officiële support. Ik vermoed wel dat dat voor de meeste mods zal gebeuren. Enkel via Paradox Mods ben je immers zeker dat de mod blijft werken bij een update, of dat zou toch de bedoeling moeten zijn.

De creator packs die nu voor Q2 gepland staan, zullen ook via Paradox Mods komen had ik begrepen. Ik dacht dat het werk daar al voor gedaan was en dat ze dus moesten wachten op modsupport. Hopelijk komen die creator packs dan ook snel in Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel leuk die beach properties, buiten het feit dat het niets meer is dan een residential zone. Ik had gehoopt om ook stranden wat meer aangenaam te kunnen maken, of functioneel. Minstens toch een nieuwe pedestrian path die als kustdijk zou kunnen dienen.

We krijgen ook vier nieuwe bomen, maar die gaan op de huidige maps erg vreemd lijken. Maar goed, laat ons zien wat er mogelijk is met de map editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Flying Hawkic schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:07:
[...]

Wel, ik lees het zo dat wij ook mods gaan kunnen installeren vanaf de 25ste maart. Ze hebben altijd gezegd dat ze het zouden lanceren eind maart, dus blij te zien dat dat ook gaat lukken.

Ik hoop er wel op dat de bestaande mods naar Paradox Mods komen, want ik wacht speciaal op die officiële support. Ik vermoed wel dat dat voor de meeste mods zal gebeuren. Enkel via Paradox Mods ben je immers zeker dat de mod blijft werken bij een update, of dat zou toch de bedoeling moeten zijn.

De creator packs die nu voor Q2 gepland staan, zullen ook via Paradox Mods komen had ik begrepen. Ik dacht dat het werk daar al voor gedaan was en dat ze dus moesten wachten op modsupport. Hopelijk komen die creator packs dan ook snel in Q2.
Nu ik het gelinkte artikel nog een keer gelezen heb, lees ik dat ook. Zou wel erg tof zijn, al vraag ik me af of er al mods klaar staan. Zal helemaal mooi zijn.

Je zal, denk ik, altijd wel mods hebben die niet meer 100% zullen werken, omdat de code die beïnvloed wordt ook kan worden veranderd door Paradox.

Ik denk ook dat de assets via daar te vinden zijn. Dat wordt echt één groot platform met assets, code mods, maps, echt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
JelleDJs schreef op maandag 18 maart 2024 @ 18:26:
[...]

Nu ik het gelinkte artikel nog een keer gelezen heb, lees ik dat ook. Zou wel erg tof zijn, al vraag ik me af of er al mods klaar staan. Zal helemaal mooi zijn.

Je zal, denk ik, altijd wel mods hebben die niet meer 100% zullen werken, omdat de code die beïnvloed wordt ook kan worden veranderd door Paradox.

Ik denk ook dat de assets via daar te vinden zijn. Dat wordt echt één groot platform met assets, code mods, maps, echt alles.
Dat zat dan weer wel in de WOTW vorige week:
We’re looking forward to seeing their feedback, and having the first Code Mods, Maps, and Savegames uploaded to the platform and ready for you on its release!
Dus daar ben ik dan ook voorzichtig positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Flying Hawkic schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:11:
Wel leuk die beach properties, buiten het feit dat het niets meer is dan een residential zone. Ik had gehoopt om ook stranden wat meer aangenaam te kunnen maken, of functioneel. Minstens toch een nieuwe pedestrian path die als kustdijk zou kunnen dienen.

We krijgen ook vier nieuwe bomen, maar die gaan op de huidige maps erg vreemd lijken. Maar goed, laat ons zien wat er mogelijk is met de map editor.
De beach pack lijkt inderdaad wat tegenvallend te gaan worden. Zeker in dit stadium, als op zich staand iets. Het ontbreekt eigenlijk een beetje aan prop support. Mogelijk dat een aantal mods hier al wat verandering in kunnen gaan brengen. Maar dit is een beetje gissen op dit moment.
Pagina: 1 ... 39 ... 61 Laatste