Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Ik heb bij Cities Skylines nou nooit echt gehad van "Damn, ik zit zo erg in de schulde... Ik moet opnieuw beginnen". En al helemaal niet bij Cities Skylines II. Daar krijg je per milestone echt zoveel geld dat je (ik althans) niet weet wat je er mee moet.

Alleen verkeersproblemen oplossen kan aardig wat moeilijkheid met zich meebrengen.
Ik zou mogelijk zelfs eerst Cities Skylines 1 kopen tijdens een sale (volgens mij is er een Steam sale) om kennis te maken zonder al te veel uit te geven en de 'basics' te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18
@gupfishy Er is geen enkele druk om iets te doen, je kan helemaal in je eigen tempo werken aan je stad en zonder enorm te micromanagen kan je al een prima lopende stad uit de grond stampen. Uiteraard als je dingen soepeler wil laten lopen kan nodg zijn micromanagement uit de kast te trekken. Zoals Robinblitz al zegt je moet fout op fout blijven stapelen wil om zonder geld te eindigen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gupfishy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:14:
ik ben zelf een simpele gamer. de filmpjes en het micromanagement is wel erg gaaf in dit spel.
Maar ik ben bang dat het snel te moeilijk wordt voor mij.
laatste citybuilder was dan Cities XL en Tropico %.

anno games gaan bij mij altijd mis.

is dit een spel wat goed te doen is als je een slechte gamer bent of loop je snel vast en moet je opnieuw beginnen?
Het spel is behoorlijk makkelijk, vind ik zelf. Heb je ooit C:S 1 gespeeld?

Het vraagt soms wat denkwerk maar vaak zijn er meerdere manieren om een bepaald probleem op te lossen.

Ook is het niet bijzonder moeilijk om geld te verdienen, het is zelfs te makkelijk in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 23:05
gupfishy schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:14:
ik ben zelf een simpele gamer. de filmpjes en het micromanagement is wel erg gaaf in dit spel.
Maar ik ben bang dat het snel te moeilijk wordt voor mij.
laatste citybuilder was dan Cities XL en Tropico %.

anno games gaan bij mij altijd mis.

is dit een spel wat goed te doen is als je een slechte gamer bent of loop je snel vast en moet je opnieuw beginnen?
Gewoon zonder geld spelen, dan komt het wel goed.
Zelf speel ik ook meer als ontspanning, en niet om fanatiek te gamen.
Dus ben ook niet zo bezig met al het achterliggende gebeuren.
Als er huisjes komen en het er leuk uit ziet vind ik het allang best.

Nu is simcity 4 (deluxe) (ondertussen 14 jaar oud) maar 19,99 op steam, en eigenlijk is dat wel meer een simpele city builder.
Vergeleken met dat is Cities 1 en 2 wel een heel stuk ingewikkelder.
Ik ben op Cities overgestapt nadat ik simcity te makkelijk begon te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
FRANQ schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:06:
[...]

Gewoon zonder geld spelen, dan komt het wel goed.
Zelf speel ik ook meer als ontspanning, en niet om fanatiek te gamen.
Dus ben ook niet zo bezig met al het achterliggende gebeuren.
Als er huisjes komen en het er leuk uit ziet vind ik het allang best.

Nu is simcity 4 (deluxe) (ondertussen 14 jaar oud) maar 19,99 op steam, en eigenlijk is dat wel meer een simpele city builder.
Vergeleken met dat is Cities 1 en 2 wel een heel stuk ingewikkelder.
Ik ben op Cities overgestapt nadat ik simcity te makkelijk begon te vinden.
Simcity 4 launch date was 14 januari 2003. Bijna 21 jaar geleden :-)
Rush Hour kwam uit in september 2003

Na wat getwijfel toch met mods gaan spelen (wilde wachten tot officiële ondersteuning maar toen de anarchy mod uitkwam toch voor gekozen om alvast met mods te gaan spelen. Wat speelt dit fijner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
[Roland] schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:40:
[...]

Simcity 4 launch date was 14 januari 2003. Bijna 21 jaar geleden :-)
Rush Hour kwam uit in september 2003

Na wat getwijfel toch met mods gaan spelen (wilde wachten tot officiële ondersteuning maar toen de anarchy mod uitkwam toch voor gekozen om alvast met mods te gaan spelen. Wat speelt dit fijner!
21 jaar :o

Ik begin oud te worden -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 08:21
Laten we het dan niet over simcity 2000 hebben. Zelfs ooit nog het "Het SimCity 2000 boek voor Nederland" voor m'n verjaardag gehad :)

Cities Skylines 2 lijkt af en toe wel te makkelijk. Heb nu nog geen 100.000 inwoners maar toch 10 miljoen elke maand erbij. Zit te twijfelen of ik een nieuwe stad wil beginnen op die nieuwe platte map. Iemand anders daar al wat mee gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 16:04
Ik heb zelfs nog eens de SimCity 2000 netwerk versie gehad. Kon je met 4 anderen op een regio spelen en dan handel doen onderling.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Laatst online: 19-09 16:48
HMaster_II schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:27:
Ik heb zelfs nog eens de SimCity 2000 netwerk versie gehad. Kon je met 4 anderen op een regio spelen en dan handel doen onderling.
Nooit geweten! Heb zelf nooit SC2000 gespeeld. Ik ben begonnen met SC4 en dat echt helemaal kapot gespeeld. Super sick om één enorme stad te maken op de tiles en dan wat rural areas rondom met andere tiles en dat het ook gewoon werktte... Ik was super impressed. En toen kwam SC2013... Maar daar praten we niet over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

FRANQ schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:36:
[...]

21 jaar :o

Ik begin oud te worden -O-
Haha, het voelt voor mij ook nog als de dag van gisteren hoor, SC4 voor de eerste keer spelen. De laatste SimCity die ik daarvoor had gespeeld was de originele DOS-versie (ja, dat maakt mij echt oud :| ).

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:55
https://store.steampowered.com/app/517790/Caesar_3/

mijn eerste citybuilder. "plebs are needed" geniale game

nu wel wat ouder (bijna 45) maar als ik dit zo lees ga ik toch deze game halen. veel geluiden dat je lekker bezig kan blijven en eigenlijk niet snel opnieuw hoeft te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 16:04
Robinblitz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Nooit geweten! Heb zelf nooit SC2000 gespeeld. Ik ben begonnen met SC4 en dat echt helemaal kapot gespeeld. Super sick om één enorme stad te maken op de tiles en dan wat rural areas rondom met andere tiles en dat het ook gewoon werktte... Ik was super impressed. En toen kwam SC2013... Maar daar praten we niet over. :P
De netwerk editie is nog te downloaden..

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
gupfishy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:42:
https://store.steampowered.com/app/517790/Caesar_3/

mijn eerste citybuilder. "plebs are needed" geniale game

nu wel wat ouder (bijna 45) maar als ik dit zo lees ga ik toch deze game halen. veel geluiden dat je lekker bezig kan blijven en eigenlijk niet snel opnieuw hoeft te beginnen
Niet mijn eerste maar idd geniale game.

Over oud zijn gesproken.

Vroeger kon je bij de videotheek Nintendo met spelletje huren. Zo Simcity (de orginele) leren kennen. Daarna sc2000 gekocht voor PC. Heel veel gespeeld, SC3000 vond ik niks en SC4 op launchdate gekocht bij de MM in Gronngen. Die werd pas echt leuk met Rush Hour. SC5 ook op launch date gekocbt en daar hebben we het inderdaad maar niet over.

Gelukkig kwam Cities Skylines, speciaal een steam account voor aangemaakt en in mei 2015 gekocht. Daar heb ik nu 3219 uur in zitten, ook bijna alle DLC's voor gekocht.
CS2 overtuigd nog niet maar ik heb hoop :-)

Ben niet echt een gamer maar voor city builders maak ik een uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Roland] schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:04:
[...]

Niet mijn eerste maar idd geniale game.

Over oud zijn gesproken.

Vroeger kon je bij de videotheek Nintendo met spelletje huren. Zo Simcity (de orginele) leren kennen. Daarna sc2000 gekocht voor PC. Heel veel gespeeld, SC3000 vond ik niks en SC4 op launchdate gekocht bij de MM in Gronngen. Die werd pas echt leuk met Rush Hour. SC5 ook op launch date gekocbt en daar hebben we het inderdaad maar niet over.

Gelukkig kwam Cities Skylines, speciaal een steam account voor aangemaakt en in mei 2015 gekocht. Daar heb ik nu 3219 uur in zitten, ook bijna alle DLC's voor gekocht.
CS2 overtuigd nog niet maar ik heb hoop :-)

Ben niet echt een gamer maar voor city builders maak ik een uitzondering.
Maar CS2 heeft toch veel meer potentieel dan CS1. Zeker als ik vergelijk met wat CS1 bij launch was, dan denk ik dat er voor CS2 een mooie toekomst is. Akkoord dat er nog heel veel mist in CS2, vooral qua content.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 10:29
Ik ben momenteel even gestopt met CS2, er zit toch wel veel in wat nog niet goed werkt en ondanks dat met alle losse dingetjes wel te leven valt vind ik het als geheel niet interessant genoeg. Sommige van de unieke fabrieken worden nooit actief en het zijn altijd dezelfde in iedere nieuwe stad, geen vuilnisdienst werkt prima tot je unieke fabrieken of een grote powerplant bouwt, de warehousing van de haven en vrachtstation lijkt niet echt te werken, het voorsorteer gedrag is regelmatig de hoofd oorzaak van allerlei verkeers vastlopers en stoplichten staan kruisend verkeer toe waar je niets aan kunt doen…

Er zijn ook dingen die ik super vind aan CS2, en ik geloof ook dat het wel goed komt met de tijd. CO zal nog wel wat patchen, er komen Mods (zijn er al maar gaven me stabiliteitsproblemen) en dan meer content met DLCs, iets waar ik persoonlijk geen problemen mee heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
squaddie schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:26:
@gupfishy Er is geen enkele druk om iets te doen, je kan helemaal in je eigen tempo werken aan je stad en zonder enorm te micromanagen kan je al een prima lopende stad uit de grond stampen. Uiteraard als je dingen soepeler wil laten lopen kan nodg zijn micromanagement uit de kast te trekken. Zoals Robinblitz al zegt je moet fout op fout blijven stapelen wil om zonder geld te eindigen.
Belangrijkst is om inderdaad rustig aan te doen. Als je snel overal hele hoge gebouwen wilt, op weinig ruimte, ga je tegen gedoe aanlopen.
Ik zou niet beginnen met CS1, die is toch wel echt anders naar mijn ervaring.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Robinblitz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:36:
[...]

dat was idd wel het vette aan SC4. En dat je, als de halve regio volstond, je letterlijk in 20 minuten ofzo een tile vol kon knallen (wegens super veel demand).

Maar enfin, feitelijk doet cs dat ook, maar dan in 1 map :-)
SC2013 en die andere citybuilder, pfew...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:20

Aganim

I have a cunning plan..

Boefmans schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:57:
[...]

dat was idd wel het vette aan SC4. En dat je, als de halve regio volstond, je letterlijk in 20 minuten ofzo een tile vol kon knallen (wegens super veel demand).
Grappig, dat gedoe met regios was juist waarom ik SC3000 leuker vond, die heb ik vanaf launch grijs gespeeld (later ook de World Edition), terwijl CS4 mijn aandacht uiteindelijk niet echt wist vast te houden. Ik had liever 1 grote map om vol te bouwen dan al die fragmentjes. Uiteindelijk kan je toch maar 1 stad tegelijk spelen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Opis6gfYKmCGqIlroQKvw8258CM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YLY20RAkADGpi4di4VbKHuWz.png?f=fotoalbum_large

Is een foto van over het bos gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Weet iemand wat ik mis doe blijf maar een 40% crime houden ook al is mijn stad een politie staat geworden overal staat wel een politie bureau maar het lost het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:00
Ik heb het spel al sinds launch maar niet aangeraakt, en hier zie ik toch elke keer hetzelfde voor komen, dat héél veel dingen niet werken zoals het hoort. Hoe kunnen ze het dan op deze manier uitbrengen.. glorified beta testers geworden, of alpha zelfs.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JinShepard schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:28:
Ik heb het spel al sinds launch maar niet aangeraakt, en hier zie ik toch elke keer hetzelfde voor komen, dat héél veel dingen niet werken zoals het hoort. Hoe kunnen ze het dan op deze manier uitbrengen.. glorified beta testers geworden, of alpha zelfs.
Speel het zelf en bepaal of het inderdaad zo is? Want really het is echt niet slecht meer nu net de laatste paar patches.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syberjunky schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:02:
Weet iemand wat ik mis doe blijf maar een 40% crime houden ook al is mijn stad een politie staat geworden overal staat wel een politie bureau maar het lost het niet op.
En gaan er ook politieautos de weg op?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Webgnome schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:35:
[...]

En gaan er ook politieautos de weg op?
Ja vol op heb ook wellfare bureau’s neer gezet volledig dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:07
syberjunky schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:40:
[...]

Ja vol op heb ook wellfare bureau’s neer gezet volledig dekking
Heb je een gevangenis waar de arrestanten ook heen kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
trippelb schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:08:
[...]

Heb je een gevangenis waar de arrestanten ook heen kunnen?
Ja tweemaal heb nu cib bureau er bij gezet en dat hielp het is nu rond de 6%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 09:23
syberjunky schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:34:
[...]

Ja tweemaal heb nu cib bureau er bij gezet en dat hielp het is nu rond de 6%
Belasting omlaag gooien, meer scholen, beter OV. Hogere welvaart is de best manier om criminaliteit te verlagen. Politie en zo is allemaal dweilen met de kraan open.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Ik in al geen belasting bij de burger alleen bij de industrie.winkels en bij kantoren en waar ik dan wel belasting vraag is het maar 9% . Iedereen is stinkend rijk in mijn stad en dan nog plegen ze misdaden 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:40

HaterFrame

Well... Poo came out!

Tsja lage woonkosten trekken ook lager opgeleiden aan. Ik zou de woonkosten hoger maken en industrie en commercie wat meer gaan middelen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:00
Webgnome schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:35:
[...]

Speel het zelf en bepaal of het inderdaad zo is? Want really het is echt niet slecht meer nu net de laatste paar patches.
Het gaat er bij mij niet om of ik het moet spelen of niet, zo lang een game met deze price tag gameplay issues heeft omdat dingen gewoon niet werken kan ik dat niet goed praten.

Stel ik speel het, vind het leuk, heb een mooie stad en dan merk ik dat 4 gameplay elementen niet werken zoals het zou moeten, dan krijg ik dus niet de ervaring die bedoeld is. en dan, moet ik opnieuw beginnen? We zijn al een tijdje verder en nog steeds zie ik overal in berichten dat X of Y of Z niet goed of helemaal niet werkt. Niet best.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
syberjunky schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:18:
Ik in al geen belasting bij de burger alleen bij de industrie.winkels en bij kantoren en waar ik dan wel belasting vraag is het maar 9% . Iedereen is stinkend rijk in mijn stad en dan nog plegen ze misdaden 😂
Hoe is je werkloosheid? Dat speelt ook mee.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boefmans
JinShepard schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:28:
Vaak zeggen mensen dat het niet goed werkt terwijl men de mechanismes gewoon niet snapt. Al zitten er ook wel foutjes in.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik heb een interessante bug nu, mijn industrie levert 100* keer tax op dan dat zou moeten haha, al is 4mil in de plus ook wel grappig 😂

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Rezania schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:06:
[...]

Hoe is je werkloosheid? Dat speelt ook mee.
De crime probleem is op gelost is nu 0% maar wel nog rond de 14000 criminele in de stad heb er verder niet meer na gekeken dus het kunnen nu minder criminelen zijn. Kwa werkloosheid weet ik niet er is nog zat werk in de stad vrij die niet opgevuld worden zoals de auto fabriek en de farma wil maar niet op Max komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:43
Sporedd schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:06:
Ik heb een interessante bug nu, mijn industrie levert 100* keer tax op dan dat zou moeten haha, al is 4mil in de plus ook wel grappig 😂
Heb ik ook een keer gehad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
syberjunky schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:23:
[...]

De crime probleem is op gelost is nu 0% maar wel nog rond de 14000 criminele in de stad heb er verder niet meer na gekeken dus het kunnen nu minder criminelen zijn. Kwa werkloosheid weet ik niet er is nog zat werk in de stad vrij die niet opgevuld worden zoals de auto fabriek en de farma wil maar niet op Max komen
Crime rate op 0% maar wel 14000 criminelen? Dat klinkt wel als een bug. Of bedoel je gevangenen?

Qua werkgelegenheid, let op dat dat kan verschillen per opleidingsniveau. Dus ondanks dat er banen openstaan, kan het zijn dat mensen die niet kunnen vullen en dus werkloos blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Die 14000 zijn criminelen in de stad volgens het spel dus zal wel een bug zijn.krijg geen crime meldingen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syberjunky schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:20:
Die 14000 zijn criminelen in de stad volgens het spel dus zal wel een bug zijn.krijg geen crime meldingen meer
screenshot?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Ik zal vandaag een screenshot maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
hier een screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IW74oUJYooasexvWVnTWh2ZJuA0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qiZ5TYV9rUgFzgXZf0Yb3Azn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb eindelijk een goed ogende oplossing voor het verkeer bij de cargo terminals.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6eg3ob6EkV8bZpRrM3Pq6xNdhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TBhXSPXg0tB6UYLqf7RigfeU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tw-4dNoz_tdFRsRopozWK8YTykI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UvZwoDxcbDGSiJCMtJSPO8Bt.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben we al nieuws over de volgende updates? Nog geen word of the week in 2024 denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Flying Hawkic schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:42:
Hebben we al nieuws over de volgende updates? Nog geen word of the week in 2024 denk ik?
Volgende week meer nieuws over de aankomende update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Er is een nieuwe 'Word of the Week' Ze hebben problemen met het inladen van de assets in de editor. Hopelijk kunnen ze dat op tijd fixen. En ze zijn bezig met de visuele & performance bugs.

https://forum.paradoxplaz...rd-of-the-week-8.1621364/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mol_1248163264 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:40:
Er is een nieuwe 'Word of the Week' Ze hebben problemen met het inladen van de assets in de editor. Hopelijk kunnen ze dat op tijd fixen. En ze zijn bezig met de visuele & performance bugs.

https://forum.paradoxplaz...rd-of-the-week-8.1621364/
Inderdaad, ik las het gisteren ook. Goed dat de editor hoog op de prioriteitenlijst staat, want er zijn toch wel enkele zaken waar er mods voor zijn maar die je nog niet zomaar kan installeren zonder allerhande omwegen.

Ze zeggen dat de editor binnen enkele weken klaar zal zijn voor de beta. Reken dan wellicht nog enkele weken en dan zal de editor wellicht voor eind maart of begin april zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Flying Hawkic schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:00:
[...]

Inderdaad, ik las het gisteren ook. Goed dat de editor hoog op de prioriteitenlijst staat, want er zijn toch wel enkele zaken waar er mods voor zijn maar die je nog niet zomaar kan installeren zonder allerhande omwegen.

Ze zeggen dat de editor binnen enkele weken klaar zal zijn voor de beta. Reken dan wellicht nog enkele weken en dan zal de editor wellicht voor eind maart of begin april zijn.
De editor is toch wat anders dan mods? Met de editor kun je assets aanpassen, eigen maps maken et cetera.

maar dat is toch wat anders dan enkele zaken waar nu mods voor zijn? Of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

we’ll consider releasing the editor without the ability to import custom assets and just have the maps and code modding present. (...)

The console versions of the game will also have the Editor (minus code modding)
Klinkt dus alsof modding ook via de editor gaat @Ethiron. Ik ben benieuwd, ik wacht in ieder geval nog even met mods tot de native ondersteuning er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Aganim schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:24:
[...]

Klinkt dus alsof modding ook via de editor gaat @Ethiron. Ik ben benieuwd, ik wacht in ieder geval nog even met mods tot de native ondersteuning er is.
Hm ja zo klinkt het inderdaad. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik had inderdaad begrepen dat de mods via de editor zullen verlopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boefmans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecYBeAzCNHqq69t7UCJhNip8dKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ymCeyFLglrAJepWzY2QdRFLW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiXQY_9OylWaRlnFKHlwhQVUY7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9K8xqcTkv58B5gJ3pz3M71fg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DADJKTHfkaKWl6rcuyUAWG6ip9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rIJspN98kuNeWiE3lQ1MwSQ0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ai-1nRk-Bn5_UuK8iw9qi8sux5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F2vhL3UNgdSTJOIK164z85kB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoNytyjbFT6v6ibm2L6RiKeEUn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r1A1mQrkK9Mh1vZKv01GPLK3.png?f=fotoalbum_large

eerste stad die niet helemaal dichtloopt qua verkeer. Een probleem: haven voor cargo is veel te langzaam, dikke file daar.

ook wordt het spel echt langzamer met 120k inwoners...

Nu wat wijken naar (veel) hogere de sity aan het transformeren en langs de randen van de stad plemp ik nieuwe laagbouw neer. Dat gezeur over de hoge woonkosten blijft wel ingewikkeld vind ik (er is laagbouw, ze willen meer maar d eplek die er is is te duur... Weinig behoefte aan medium).

Daarnaast snap ik weinig van toerisme, ik heb alle attracties neergezet enzo maar ze komen maar mondjesmaat. Ook met het space centrum en een klein vliegveld trein- en scheepverbindingen.

Enige wat deze stad niet heeft is metro en trams, beiden vind ik heel irritant om te bouwen. Wellicht in een volgende stad die ik daar dan meteen op inricht.

De hoge office zones zijn trouwens alleen maar voetpaden, dat werkt eigenlijk wel heel praktisch :-) (al valt de gezondheidswinst wel tegen, health is 80 procent ondanks alle coverage en gebouwen die erbij helpen).

[ Voor 49% gewijzigd door Boefmans op 23-01-2024 17:15 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
JoepW schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:30:
Ik heb eindelijk een goed ogende oplossing voor het verkeer bij de cargo terminals.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes..hoe krijg je het elkaar dat dat niet helemaal vastloopt? Er gaan maar weinig wagens in en uit maar wel dikke wachtrij. Sowieso loopt een nieuw industry gebied van mij niet omdat de cargo er gewoon niet komt, wss omdat de simulatie te langzaam begint te worden.

mixing a drink and music

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Biffa kwam bij LTT voorbij :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 20-09 20:20
Het feit dat CS2 64 cores tot potentie benut laat goed zien wat de potentie voor CS2 op lange termijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Boefmans schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:17:
[...]

Netjes..hoe krijg je het elkaar dat dat niet helemaal vastloopt? Er gaan maar weinig wagens in en uit maar wel dikke wachtrij. Sowieso loopt een nieuw industry gebied van mij niet omdat de cargo er gewoon niet komt, wss omdat de simulatie te langzaam begint te worden.
Niet te grote industriegebeiden bouwen, elk industiegebeid een eigen terminal is de oplossing.

Ik ben nu aan het experimenteren met een stad zonder verbinding met de snelweg. Ook een leuke uitdaging, maar toch al 120k inwoners. Wel druk treinverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Bij mij staan af en toe alle treinen stil kan maar niet uit vinden wat het probleem precies is alle cargo hubs zijn gewoon vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Boefmans schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:17:
[...]

Ik gebruik de 'RealisticDensity' mod zodat o.a. de industrie gebieden meer jobs genereren. Zo heb je minder industrie nodig en loopt het verkeer minder snel vast.
https://thunderstore.io/c...Modding/RealisticDensity/

Ook kan je het idee dat elders genoemd is, om je industrie meer te spreiden en elk gebied een eigen cargo station te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Mol_1248163264 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:05:
[...]

Ik gebruik de 'RealisticDensity' mod zodat o.a. de industrie gebieden meer jobs genereren. Zo heb je minder industrie nodig en loopt het verkeer minder snel vast.

Ook kan je het idee dat elders genoemd is, om je industrie meer te spreiden en elk gebied een eigen cargo station te geven.
Ik draai ook met veel mods. Enige manier om een beetje plezier te beleven.
Ik mis nog wel de mogelijkheid om verkeersdeelnemers van een bepaalde wegvte weren. Bv vrachtwagens wel, maar niet personenvervoer enzo. Zoals TM is in CS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Mol_1248163264 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:05:
[...]

Misschien ga ik dit ook maar eens proberen.
Vind het modden nu nog een beetje spannend.
Maar ik krijg echt niks realistisch opgebouwd zonder dat de industrie minimaal 2x zo groot is als de stad zelf.

Deze mod bevalt goed dus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mol_1248163264
FRANQ schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:03:
[...]

Misschien ga ik dit ook maar eens proberen.
Vind het modden nu nog een beetje spannend.
Maar ik krijg echt niks realistisch opgebouwd zonder dat de industrie minimaal 2x zo groot is als de stad zelf.

Deze mod bevalt goed dus?
Ja. Ook wordt het aantal banen in de Office sector plus overige gebouwen opgekrikt. Je hebt veel minder industrie nodig. Ik gebruik nu ongeveer 10 mods en dat bevalt prima. Het wachten is nu nog op de 'move it' en 'trafic manager' mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Nieuwe WoW is uit.

Mods gaan waarschijnlijk eind maar in beta. Daarvoor volgt nog één patch. Daarna komen er geen losse patches meer, maar wordt alleen nog gepatcht middels reguliere releases van het spel.

Meer info hier: https://forum.paradoxplaz...rd-of-the-week-9.1622032/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:24
Wat ik alleen even niet snap:
Er zijn volgens mij toch al diverse mods te vinden op het internet, wat is precies de bedoeling dan van " mod support" waar voor mij gevoel de focus van ontwikkeling haast op lijkt te liggen ?

Is zorgen dat er een goede MOD community komt wellicht goedkoper dan zelf allerlei zaken ontwikkelen ?

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Gwindorian schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:50:
Er zijn volgens mij toch al diverse mods te vinden op het internet, wat is precies de bedoeling dan van " mod support" waar voor mij gevoel de focus van ontwikkeling haast op lijkt te liggen ?

Is zorgen dat er een goede MOD community komt wellicht goedkoper dan zelf allerlei zaken ontwikkelen ?
Je kan met deze officiële editor ook assets maken. Dat kan met de huidige onofficiële modtools (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

De huidige mods worden in het spel geinjecteerd met 3rd party software als BepInEx. Als de ondersteuning straks ingebakken is zouden dat soort externe tools niet meer nodig moeten zijn. Ik ben vooral benieuwd of de community straks overstapt op Paradox Mods, dat zal ook liggen aan de modding tools. Bieden die net zoveel vrijheid als de huidige werkwijze, of moet er bijvoorbeeld gebruik gemaakt gaan worden van een zeer beperkte API met weinig mogelijkheden tot diep ingrijpen op gameplay?

[ Voor 0% gewijzigd door Aganim op 25-01-2024 12:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Bij CS1 werden Mods via een 3d party platform gefaciliteerd, in dat geval was dat via de Steam Workshop.

Voor CS2 is het plan dat de ontwikkelaar zelf een mod-platform ontwikkelt. Voordeel daarvan is, in theorie, dat de mods nog beter aansluiting vinden bij de game en de kwaliteit omhoog gaat. Zie het een beetje als de gesloten App-store van Apple. Voordeel is dat je zeker weet dat de apps aan een bepaalde kwaliteitsstandaard voldoen en veilig zijn. Dit in tegenstelling tot andere, open app-stores van andere platformen.

Of dat in de praktijk ook zo zal zijn moet nog blijken, zoals ook @Aganim zegt. En omdat het eigen mod-platform zo ontiegelijk lang duurt, is de community dus andere manieren gaan zoeken om mods te installeren.

Die manieren zijn minder user-friendly en ongecontroleerd, en daarom in theorie minder veilig.

[ Voor 3% gewijzigd door Ethiron op 25-01-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethiron schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Bij CS1 werden Mods via een 3d party platform gefaciliteerd, in dat geval was dat via de Steam Workshop.

Voor CS2 is het plan dat de ontwikkelaar zelf een mod-platform ontwikkelt. Voordeel daarvan is, in theorie, dat de mods nog beter aansluiting vinden bij de game en de kwaliteit omhoog gaat. Zie het een beetje als de gesloten App-store van Apple. Voordeel is dat je zeker weet dat de apps aan een bepaalde kwaliteitsstandaard voldoen en veilig zijn. Dit in tegenstelling tot andere, open app-stores van andere platformen.

Of dat in de praktijk ook zo zal zijn moet nog blijken, zoals ook @Aganim zegt. En omdat het eigen mod-platform zo ontiegelijk lang duurt, is de community dus andere manieren gaan zoeken om mods te installeren.

Die manieren zijn minder user-friendly en ongecontroleerd, en daarom in theorie minder veilig.
De mods die ik online heb gezien sluiten veel beter aan bij de bestaande UI. Dat is wat mij bij CS1 vooral stoorde. Na een tijdje werd de UI een soep want elke mod deed het een beetje anders. Nu lijkt het veel beter geïntegreerd op het eerste zicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:52
Ik zelf blijf erg nieuwsgierig naar de ‘Themes’ en hoe die in de mod-functionaliteiten ondersteund wordt.

Mijn hoop is dat je zo heel gemakkelijk een bepaald thema (bijvoorbeeld ‘NL’) kunt kiezen waarbij de voertuigen (zoals hulpdiensten, services, treinen, etc), verkeerslichten, bebording, bebouwing, vlaggen, bomen, wegmarkering aangepast zijn met alle Nederlandse kenmerken. Het lijkt me iets waarin ook mod-makers veel voordeel uit kunnen halen om hun assets en mods te kunnen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 15:07
Welke mods gebruiken jullie vooral?
jochem05 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:39:
Ik zelf blijf erg nieuwsgierig naar de ‘Themes’ en hoe die in de mod-functionaliteiten ondersteund wordt.

Mijn hoop is dat je zo heel gemakkelijk een bepaald thema (bijvoorbeeld ‘NL’) kunt kiezen waarbij de voertuigen (zoals hulpdiensten, services, treinen, etc), verkeerslichten, bebording, bebouwing, vlaggen, bomen, wegmarkering aangepast zijn met alle Nederlandse kenmerken. Het lijkt me iets waarin ook mod-makers veel voordeel uit kunnen halen om hun assets en mods te kunnen implementeren.
Hier ook. Misschien waren er wel oplossingen voor CS1, maar handmatig ieder autootje vervangen in CS1 komt op een gegeven moment de keel wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Geen. Ik wacht de officiele modondersteuning nog even af, ik heb geen zin om straks mogelijk met steden te zitten die niet meer werken. En daarnaast lijken de meeste mods via Thunderstore ipv Nexusmods te lopen, ik heb op dit moment ook geen behoefte om weer ergens te moeten registreren en de zoveelste client te moeten installeren om mods binnen te halen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 25-01-2024 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syberjunky
Aganim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:39:
[...]

Geen. Ik wacht de officiele modondersteuning nog even af, ik heb geen zin om straks mogelijk met steden te zitten die niet meer werken. En daarnaast lijken de meeste mods via Thunderstore ipv Nexusmods te lopen, ik heb op dit moment ook geen behoefte om weer ergens te moeten registreren en de zoveelste client te moeten installeren om mods binnen te halen. :P
Voor thunderstore is geen registratie nodig kan je zonder account gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:43
Aganim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:39:
[...]

Eens. Ik ga me ook niet branden aan een onofficieel en niet gesupporterd platform voor de mods. Lekker wachten op de mods via de officiële route. Duurt wat langer maar dan vertrouw ik het wel.

Het spel op dit moment zonder mods vind ik ook gewoon behapbaar, dus ik mis ze ook niet per se nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
JelleDJs schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:06:
[...]

Eens. Ik ga me ook niet branden aan een onofficieel en niet gesupporterd platform voor de mods. Lekker wachten op de mods via de officiële route. Duurt wat langer maar dan vertrouw ik het wel.

Het spel op dit moment zonder mods vind ik ook gewoon behapbaar, dus ik mis ze ook niet per se nu.
Ik moet nog maar zien of de officiële mod support van Paradox bug vrij zal zijn tijdens de launch. De Thunderstore App is inmiddels een getest en bewezen mod platform.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Mol_1248163264 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Ik moet nog maar zien of de officiële mod support van Paradox bug vrij zal zijn tijdens de launch. De Thunderstore App is inmiddels een getest en bewezen mod platform.
Het punt wat hij volgens mij probeert te maken is dat de mods via paradox officieel gesteund worden en dat dat wellicht problemen kan geven met externe mods om nog maar te zwijgen over het feit of je stad met externe mods nog speelbaar zal zijn met officiële mods. Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen maar wacht ook gewoon op de officiële mods. Het is prima speelbaar en het enige wat ik mis is move-it om het wegennet makkelijker strakker te krijgen en vooral het "slope" werk.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mol_1248163264 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Als bugvrij je verwachting is, dan zal je teleurgesteld zijn. Ik ken geen enkele software die bugvrij is. Software = bugs. Kijk naar Office MS Word. Hoe lang bestaat het al? Hoe groot is Microsoft? Je zou verwachten dat het dan bugvrij is, maar dat is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Gisteren de laatste WoW geweest. Vanaf nu geen WoW meer tot de volgende update van de game.

Een kleine vooruitblik op de aankomende patch notes:
Patch 1.0.19 will include a collection of fixes for issues we’ve discovered internally or have been reported to us by you. Thank you again for all the reports, it’s much appreciated! Full patch notes will be available when the patch is released, but here’s a little summary of the things we’ve been working on.

Improvements to the gameplay are mainly focusing on the land value:
- Land value will be affected by ground pollution. The ground pollution will first slowly reduce the land value increasing, and when the pollution gets worse it will start to decrease the land value
- Land value won't decrease to 0 even with heavily polluted land
- Land value will increase according to industrial company's profitability value
Land value is likely to receive more love in future updates, but more on that in the future.
On top of these, we’ve also improved the search for parking spaces. Anyone who is driving a car in a bigger city knows how tricky it can be!

Some balancing work went into the Incinerator Plant as building the Extra Incinerator Furnace upgrade would cause it to produce less electricity, the opposite of what the effect should be, and little tweaks were introduced to the resources to avoid traffic jams at the cargo stations. Then there was the appropriate care put into the youth as the teens and children required balancing for their spawn rates and now more teens are entering the High School to get educated. Think about the children, they say!

No patch without some focus on the performance. This time we’ve optimized shadow culling, pathfind scheduling (especially visible as faster and more stable simulation speed in very large cities), added cooldown to avoid too many queries on citizens seeking education when the city doesn’t have enough schools, and reordered some rendering related systems to reduce waiting in the main thread.

Last but not least, the patch fixes issues in the statistics panel, multiple cases of random crashes (crash to desktop when selecting "moving in" household, after modifying roads with citizen group at specific state, and when modifying road with pedestrian path connected in a specific way, to name a few) as well as added some missing text and translations.

The devs at Colossal Order are fully focusing on improving Cities: Skylines II further after patch 1.0.19 is out. Actions speak louder than words so we’ll pause these weekly posts and be back when we cover the content of the next patch/release for the game. Keep following our social channels for the latest updates and have a lovely week!
Bron: https://forum.paradoxplaz...d-of-the-week-10.1622604/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
Ethiron schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:59:
Gisteren de laatste WoW geweest. Vanaf nu geen WoW meer tot de volgende update van de game.

Een kleine vooruitblik op de aankomende patch notes:

[...]

Bron: https://forum.paradoxplaz...d-of-the-week-10.1622604/
Dank! Beetje apart artikel in mijn ogen, eerst veel uitleg over hoe ze releasen en patchen (leest als een standaard lesje 'proces patchen/updates uitrollen?'.
Daarna wel leuk, valt weer op hoe copmlex dit spel eigenlijk is (te weinig scholen die maken dat pathfinding te ingewikkeld wordt, etc.).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:24
Mijn eerste ervaring met de cargo Harbor / cargo train station is dat het haast erger lijkt geworden met de files rondom dan voor de patch.

/edit

Patch is dus Live op Xbox Game pass

[ Voor 14% gewijzigd door Gwindorian op 31-01-2024 19:36 ]

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Laatst online: 11:04
De patch 1.0.19 is live nu sneller dan ik verwacht had!

[ Voor 30% gewijzigd door Jeffrey1908 op 31-01-2024 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu nog de mod editor :).

Ik zie trouwens op YouTube meer en meer content creators die stoppen met CS2 content. Het valt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Is er een specifieke reden waarom ze stoppen @Flying Hawkic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:56:
Nu nog de mod editor :).

Ik zie trouwens op YouTube meer en meer content creators die stoppen met CS2 content. Het valt op.
Als je zoiets post mag je ook best wat moeite doen om informatie te geven waaruit dat blijkt anders is het gewoon een loze kreet. Ik zie CP nog gewoon posten, Biffa 3 dagen geleden maar zijn laatste 2 video's zijn CS2. Zie, nu heb ik al meer moeite gedaan jouw post te onderbouwen dan jij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja inderdaad. Volgens mij is het eerder het algoritme wat @Flying Hawkic in de weg zit :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

LoneRanger schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:08:
[...]

Als je zoiets post mag je ook best wat moeite doen om informatie te geven waaruit dat blijkt anders is het gewoon een loze kreet. Ik zie CP nog gewoon posten, Biffa 3 dagen geleden maar zijn laatste 2 video's zijn CS2. Zie, nu heb ik al meer moeite gedaan jouw post te onderbouwen dan jij zelf.
Aan zijn poll te zien op YouTube lijkt het erop dat hij ook weer CS1 content wil gaan maken.. Zijn oude serie is nog niet af

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoneRanger schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:08:
[...]

Ik deed louter een persoonlijke vaststelling. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat dat niet strookt met jouw eigen ervaring. Of je had vriendelijk voorbeelden kunnen vragen. Ik vind je reactie nogal bot. Ik vind jouw reactie eigenlijk een loze kreet. CPP en Biffa zijn niet de enige content creators.

Maar goed: het meest recente voorbeeld is Cities by Diana. Andere content creators zijn ook gestopt, ofwel door het te zeggen ofwel door gewoon niet meer of gewoon veel minder te posten. Anderen doen een mix tussen CS1 en CS2 of bevragen hun community of ze terug CS1 content willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SideSwipe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:55:
[...]

Aan zijn poll te zien op YouTube lijkt het erop dat hij ook weer CS1 content wil gaan maken.. Zijn oude serie is nog niet af
Klopt, maar zo ver keek LoneRanger niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aganim schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:45:
Is er een specifieke reden waarom ze stoppen @Flying Hawkic ?
Vraag ik mij ook af. Misschien zijn contracten met CO afgelopen? Meestal is het omdat ze er geen plezier meer aanbevelen of door het gebrek aan content. Dat is wat ze zelf zeggen maar wellicht heeft het ook met een daling in interesse bij kijkers te maken. Content creators maken natuurlijk uiteindelijk video's voor views en doen wat hen het meeste views opbrengt (meestal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Flying Hawkic schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:56:
[...]

Vraag ik mij ook af. Misschien zijn contracten met CO afgelopen? Meestal is het omdat ze er geen plezier meer aanbevelen of door het gebrek aan content. Dat is wat ze zelf zeggen maar wellicht heeft het ook met een daling in interesse bij kijkers te maken. Content creators maken natuurlijk uiteindelijk video's voor views en doen wat hen het meeste views opbrengt (meestal).
Dit laatste is onder de streep waar het voor de meeste content creators om draait. Daling in views, maakt het minder interessant.

De hype cycle is natuurlijk wel een beetje over. De sales figures zijn bovendien ook torenhoog geweest gelet op de Steam year overview waarin CS2 op een zeer goede positie stond qua top sellers. Zeker gelet op het feit dat city building toch in zekere zin in een niche genre is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Flying Hawkic schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:56:
[...]
Content creators maken natuurlijk uiteindelijk video's voor views en doen wat hen het meeste views opbrengt (meestal).
Ah goedemorgen, dat soort content creators. Ik had op de een of andere manier modders in gedachten, ook content creators maar dan net even anders. 8)7

Ik kijk zelden tot nooit YT content over games, valt het te merken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aganim schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:49:
[...]

Ah goedemorgen, dat soort content creators. Ik had op de een of andere manier modders in gedachten, ook content creators maar dan net even anders. 8)7

Ik kijk zelden tot nooit YT content over games, valt het te merken? :+
Ja je hebt gelijk, ik had ze beter YouTubers genoemd :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jochem05
Het is toch altijd een beetje een golfbeweging? Als zodirect de Mod-functionaliteit, consoleversies of eerste DLC gepubliceerd wordt zal er weer veel meer content worden gemaakt. En inderdaad omdat ze het zelf leuk vinden om te doen, maar vast vooral omdat het kijkers oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
offtopic:
Dat was mijn post niet en al helemaal niet de intentie, jammer dat je dat zo ziet en behoorlijk zuur reageert. Hier laat ik het verder ook bij.

Onderstaande heeft mij toch overgehaald met [niet officiële] mods te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Gwindorian schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:11:
Mijn eerste ervaring met de cargo Harbor / cargo train station is dat het haast erger lijkt geworden met de files rondom dan voor de patch.

/edit

Patch is dus Live op Xbox Game pass
Dat klopt dat ervaar ik ook maar dat komt omdat bij mij het vrachttransport per trein veel meer is toegenomen sinds de laatste update _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
LoneRanger schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:11:
[...]

offtopic:
Dat was mijn post niet en al helemaal niet de intentie, jammer dat je dat zo ziet en behoorlijk zuur reageert. Hier laat ik het verder ook bij.

Onderstaande heeft mij toch overgehaald met [niet officiële] mods te gaan spelen.

[YouTube: CITIES SKYLINES 2 - AMAZING NEW MOD to create LAKES, RIVERS, STREAMS and SEAS]
De combinatie van water control, en boulder placement zoals in de thumbnail, is natuurlijk een detailers heaven.

Zelf wacht ik nog eventjes af tot de formal support. Verder toch even niet heel veel tijd op dit moment om veel uren in CS2 te steken. Maar ontzettend gaaf om te zien wat er nu al wordt neergezet door de modding community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:43
Buiten dat ik ook inderdaad wacht op de officiële support, ziet het er wel fantastisch uit wat je allemaal al kan doen met mods.

Ik had al heel lang geen YouTube video gekeken waarin iemand CS2 speelde, maar laatst zag ik eentje van Biffa die inderdaad een mod had waarbij hij zelf kon kiezen welke baan welke richting op gaat.

Uiteraard één van de mods die, als die via de officiële manier beschikbaar is, zeker in mijn collectie komt.

offtopic:
Lijkt bijna wel of ze van de populairste mod TF niets gebruikt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Trouwens wel een WoW deze week, ondanks het bericht van vorige week.
Last Monday I said we would be taking a break from these weekly posts due to the lack of concrete news and that we would come back when there’s something to share regarding updates to the game. On Tuesday I received a call from Sweden. It seems there was an overwhelming amount of feedback from you wanting to hear from us developers weekly. Thank you for all the lovely messages, we really appreciate it!
https://forum.paradoxplaz...d-of-the-week-11.1622876/

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MatHack schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 07:41:
Trouwens wel een WoW deze week, ondanks het bericht van vorige week.

[...]

https://forum.paradoxplaz...d-of-the-week-11.1622876/
Eigenlijk had die informatie in de UI moeten zitten. Hopelijk verbeteren ze dat nog ooit. Dat sluit ook een beetje aan bij de video van Biffa gisteren met constructieve kritiek. Er zit veel in de game maar veel zaken worden niet duidelijk door de UI.

YouTube: I have some things I need to say about Cities Skylines 2

Begrijp mij niet verkeerd. De game heeft een enorm potentieel, groter dan CS1 zelfs. Geef het nog een jaar en het zal (hopelijk) een ander spel zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Flying Hawkic op 06-02-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
Vandaag ontstond bij mij een vraag. Ik heb er zo snel nog geen antwoord op kunnen vinden, maar wellicht dat jullie me kunnen helpen;

Omdat CS2 spelen met een veertien jaar oude pc en negen jaar oude grafische kaart niet echt werkt speel ik via GeForce Now. Dat bevalt prima.

Echter vroeg ik me af of het via GF-now wel mogelijk gaat zijn om met mods te spelen. Ik heb het niet geprobeerd, maar kan me voorstellen dat via de ‘onofficiële’ kanalen (zoals Thunderstore) dat niet werkt, maar ben benieuwd of is in te schatten of dat bij de officiële mod-functionaliteit wel gaat lukken.

Is daar iets over gecommuniceerd vanuit Paradox? Is er ervaring hiermee met andere games via GeforceNow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
jochem05 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 23:18:
Vandaag ontstond bij mij een vraag. Ik heb er zo snel nog geen antwoord op kunnen vinden, maar wellicht dat jullie me kunnen helpen;

Omdat CS2 spelen met een veertien jaar oude pc en negen jaar oude grafische kaart niet echt werkt speel ik via GeForce Now. Dat bevalt prima.

Echter vroeg ik me af of het via GF-now wel mogelijk gaat zijn om met mods te spelen. Ik heb het niet geprobeerd, maar kan me voorstellen dat via de ‘onofficiële’ kanalen (zoals Thunderstore) dat niet werkt, maar ben benieuwd of is in te schatten of dat bij de officiële mod-functionaliteit wel gaat lukken.

Is daar iets over gecommuniceerd vanuit Paradox? Is er ervaring hiermee met andere games via GeforceNow?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Op dit moment speel ik het via ShadowPC en daar kan je wel met de thunderstore nu mods installeren.
Ik overweeg om misschien naar GeforceNow te schuiven, maar de optie dat modding beschikbaar is is voor mij wel een must. Dus voor nu blijft het wel ShadowPC.

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als ik uitga van de verwachting met CS:1 dan kun je mods op je buik schrijven ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Alleen steam workshopmods volgens mij, en zelfs dat is iritant (je moet ze elke keer opnieuw installeren). Ik speel het wel daar, maar zonder mods.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 08-02-2024 14:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De kritiek blijft maar toenemen. Benieuwd hoe CO hierop gaat reageren. Ook benieuwd of ze de console release gaan kunnen halen, hoewel daar nog geen datum voor geprikt is denk ik. Doet mij toch vermoeden dat ze nog met heel wat performance problemen kampen voor de consoles.

CPP beschrijft in deze video de land value bug, en dat verklaart direct de problemen die ik had.

Pagina: 1 ... 38 ... 61 Laatste