@
MrInfamous Gebaseerd op mn eigen ervaring houden havens, treinstations en vliegvelden van een hoop goederen een bepaalde voorraad aan en als de voorraad daalt wordt deze aangevuld vanuit een ander station of de buitenwereld en als de voorraad boven een bepaald niveau komt wordt deze verplaatst naar ander station of geexporteerd naar de buitenwereld. Vandaar dat als je nieuw station opent en een connectie met de buitenwereld opzet de eerste treinladingen helemaal vol zitten om dat minimum niveau van goederen te behalen.
Ik heb een lijn opgezet die een rondje langs alle stations maakt met ook een uitstap naar de buitenwereld en ook bij mij rijden de treinen meestal rond met een kwart of minder goederen. Ik heb ook geexperimenteerd met een hubstation, ik kon geen verschil zien met het rondje.
Afgezien het plaatsen van meerdere stations om het verkeer van en naar de stations enigzins te verdelen heb je bij mijn weten geen invloed op de goederenstroom. En ondanks dat goederen bij het lokale station verkrijgbaar zijn gebeurt het nog vrij regelmatig bedrijven hun vrachtwagen naar ver weg gelegen haven sturen.
Op de industriegebieden worden ook voorraden, bijvoorbeeld hout, aangehouden, maar als ik over langere tijd naar zo'n houtvooorraad kijk valt vooral op dat er nauwelijks verkeer is om hout te halen of te brengen. Terwijl als ik kijk naar een bedrijf dat hout inkoopt deze vrijwel altijd naar de haven of station gaat om hout te halen terwijl die afstand veel groter is.
Ik kom dan ook tot de conclusie er is geen economie die gesimuleerd wordt en ik snap volledig dat er geen volledige economie met allerlei complexe factoren gesimuleerd wordt, het is een citybuilder, maar ik persoonlijk had wel de verwachting dat een eenvoudige economie aanwezig zou zijn hoe bedrijven hun goederen inkopen. Cities 2 is in die zin afgezakt naar Simcities 2013 waar sims geen vaste baan hebben, maar elke ochtend naar de dichtsbijzijnde werkplek reisde en als deze vol was naar de volgende locatie met vrije werkplekken reisde.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.