Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
HMaster_II schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:41:
Ik mis alleen de verlaten gebouwen in de map. Die vind ik juist wel leuk om te gebruiken in de omgevingen.
Gewoon een paar low-rent gebouwen neerzetten. Die zijn binnen de kortste keren verlaten >:)

Maar ik snap wat je bedoeld. Ik vind het ook erg leuk om die gebouwen/ruïnes/monumenten een geloofwaardig plekje te geven in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:43
Deze weg is levensgevaarlijk 4 ongelukken tegelijk. 😬

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hw3r4FNo4-Lp43WG5MhCt8jTaVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nSfGcNkUCKAzNrOhsXseGswz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Entity schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:35:
Ik heb last van malafide metaalproducenten denk ik... Ze zijn in ieder geval met mijn belastingdienst aan het f*cken. Ik zag ineens mijn inkomsten explosief stijgen, wat van de metaalproducenten af komt:

En later schoot het weer dik in de plus... Vreemde gang van zaken.
Is een bug, veelvuldig gemeld op Steam, reddit en Paradox forum. Ik had/heb die bug ook (100miljoen/maand industrial tax income op een 30k stad), maar heb m niet meer gezien sinds ik om andere reden de mod RentControl (van thunderstore.io) heb geïnstalleerd - dat was om een ander bug te omzeilen: extreem hoge land value (600.000/cell) waardoor oa de bevolking afnam en er nul residential demand was. Misschien heeft de tax bug iets te maken met de landvalue bug.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 15:07
Vandaag nog een video uitgegeven van CO over de reis naar CS2

YouTube: The Journey to Launch | Cities: Skylines II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:13
Ik zit nu op 70K inwoners en de game simulatie gaat echt mega sloom (via Geforce Now) :(

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, vanmorgen de steam year review van mij gezien en Cities Skylines 2 staat dus op meest gespeelde game dit jaar.. :+
Anatidae schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:57:
Ik zit nu op 70K inwoners en de game simulatie gaat echt mega sloom (via Geforce Now) :(
Welke 'tier' heb je? gratiz, eerste of 4k tier? Verder is het een bekend probleem. Ik heb zelf wel het gevoel dat het te maken heeft met het aantal buslijnen/ovlijnen dat je hebt. Ik heb, of ik ben er aan gewend geraakt natuurlijk, een stad van 140k inwoners, bijna geen bussen en het loopt 'iets' vloeiender. Maar goed, ik doe het er maar mee want geen echte game pc en ik vermaak mij toch wel :+

[ Voor 76% gewijzigd door Webgnome op 19-12-2023 09:00 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:20
Webgnome schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:19:
Nice, vanmorgen de steam year review van mij gezien en Cities Skylines 2 staat dus op meest gespeelde game dit jaar.. :+
Hehe, voor mij 36% CS2, 21% CS1 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anatidae schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:57:
Bij mij was het ook rond de 70K maar pas bij het doorspoelen van tijd. Op normale snelheid was er weinig van te merken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mol_1248163264 schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:16:

[Afbeelding]
Wel een goede simulatie van de werkelijkheid, waar ook niemand meer lijkt te kunnen rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mol_1248163264 schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:16:

[Afbeelding]
Het gebrek aan verlichting verhoogt de kans op ongevallen, net als het weer maar het lijkt niet te regenen.

Misschien kan je ook de staat van de weg even controleren? Ik vergat eens het road depot te bouwen en dan worden de wegen niet onderhouden en krijg je ook meer ongevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 09:23
Ik vergeet altijd een road depot te bouwen totdat er echt overal ongelukken zijn. :X En dan bouw je een road depot, zijn er amper ongelukken meer, maar wel veel files door werkzaamheden. :')

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:44:
Ik vergeet altijd een road depot te bouwen totdat er echt overal ongelukken zijn. :X En dan bouw je een road depot, zijn er amper ongelukken meer, maar wel veel files door werkzaamheden. :')
Het zou fijn zijn als je kan instellen wat de working hours zijn. Want nu ga je inderdaad van de regen in de drup

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Webgnome schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:15:
[...]

Het zou fijn zijn als je kan instellen wat de working hours zijn. Want nu ga je inderdaad van de regen in de drup
Er is een mod die dat doet, heb het ook geprobeerd, maar kan niet zeggen dat het effect me erg opviel.

https://thunderstore.io/c...es2Mods_ServiceVehicleAI/

Misschien kan je de servicekosten aanpassen op basis van dag/nacht? Kan dat überhaupt in CS2?

[ Voor 10% gewijzigd door Rezania op 19-12-2023 11:38 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:43
Rezania schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:37:
[...]

Er is een mod die dat doet, heb het ook geprobeerd, maar kan niet zeggen dat het effect me erg opviel.

https://thunderstore.io/c...es2Mods_ServiceVehicleAI/

Misschien kan je de servicekosten aanpassen op basis van dag/nacht? Kan dat überhaupt in CS2?
Hoe is de ervaring met de mods?

Want zolang het nog niet officieel is, ben ik een beetje terughoudend met de mods. Ben bang dat me game er op een gegeven moment helemaal stuk van gaat. Ook al vind ik wel dat het echt een paar key features die wel in bepaalde mods te vinden waren mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
JelleDJs schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:51:
[...]

Want zolang het nog niet officieel is, ben ik een beetje terughoudend met de mods. Ben bang dat me game er op een gegeven moment helemaal stuk van gaat. Ook al vind ik wel dat het echt een paar key features die wel in bepaalde mods te vinden waren mist.
De ervaring is prima. Heb enkel een paar crashes gehad na updates, maar niks dat ik niet gewend ben met modden. Savegame gaat sowieso niet verloren, dan moet je het wel heel bont maken.

Officieel worden mods trouwens nooit ondersteund, modden is altijd op eigen risico. Als je echt nul risico wilt lopen moet je niet modden, maar het risico is dus vrij laag imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
[...]

Ik gebruikt nu een stuk of 6 mods van de Thunderstore app en tot nog toe bevalt het prima. Geen crashes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik wacht ook nog met modden tot het officieel ondersteund wordt.

Ik had wel begrepen dat de reden om geen gebruik van Steam Workshop te maken is omdat ze Paradox mods veel beter kunnen controleren. Garantie is er nooit, maar als het via Paradox mods wordt aangeboden, zou het wel oké moeten zijn lijkt mij. Maar ik wacht nog even op officiële support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Flying Hawkic schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:55:
[...]

Ik wacht ook nog met modden tot het officieel ondersteund wordt.

Ik had wel begrepen dat de reden om geen gebruik van Steam Workshop te maken is omdat ze Paradox mods veel beter kunnen controleren. Garantie is er nooit, maar als het via Paradox mods wordt aangeboden, zou het wel oké moeten zijn lijkt mij. Maar ik wacht nog even op officiële support.
Met PDX mods kan iedereen op ieder platform toegang krijgen tot dezelfde mods. Dat is de intentie. Anders zou modding alleen op Steam een ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:13
Webgnome schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:19:

[...]

Welke 'tier' heb je? gratiz, eerste of 4k tier? Verder is het een bekend probleem. Ik heb zelf wel het gevoel dat het te maken heeft met het aantal buslijnen/ovlijnen dat je hebt. Ik heb, of ik ben er aan gewend geraakt natuurlijk, een stad van 140k inwoners, bijna geen bussen en het loopt 'iets' vloeiender. Maar goed, ik doe het er maar mee want geen echte game pc en ik vermaak mij toch wel :+
Ik heb "priority". Ik zat er over te denken om te upgraden inderdaad, maar niet echt garantie voor succes?

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:20
TLLRS schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:02:
[...]

Met PDX mods kan iedereen op ieder platform toegang krijgen tot dezelfde mods. Dat is de intentie. Anders zou modding alleen op Steam een ding zijn.
Dit is inderdaad de meest achterliggende gedachte. PDX mods is platform onafhankelijk. Voor CS1 was modding eigenlijk alleen realistisch beschikbaar voor Steam gebruikers.

Mensen die het via andere platforms zoals Epic hadden gekocht, vielen al snel buiten de boot. De community kwam hiermee zelf tot alternatieven, een soort van grey marketplaces waar de Steam marketplaces voor leeg getrokken worden. Maar dan is in zijn geheel controle over kwaliteit kwijt. Niet zozeer ingame problemen, maar potentieel gekoppelde trojans, virussen, etc. Omdat je gewoon via willekeurige sites aan het downloaden bent.

Als game developer/uitgever ben je hierin natuurlijk deels verantwoordelijk omdat je geen adequaat alternatief hebt geboden. PDS mods verandert dit.
[...]

Same. Zou het zonde vinden om mijn savegame te verliezen in het proces. Hetgeen momenteel het risico is omdat huidige mods gecreëerd worden met niet vrijgegeven mogelijkheden. Oftewel, onder de motorkap kan één en ander dusdanig wijzigen dat het game breaking bugs gaat opleveren binnen de save.

Anderzijds, gaat het waarschijnlijk nog een nodig aantal weken duren voordat officieel mod support er komt. Dus indien het men geen snars uitmaakt of zij in de toekomst hun huidige save nog kunnen openen, maakt het verder ook weer niet zozeer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:43
psychodude schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:36:
[...]

Same. Zou het zonde vinden om mijn savegame te verliezen in het proces. Hetgeen momenteel het risico is omdat huidige mods gecreëerd worden met niet vrijgegeven mogelijkheden. Oftewel, onder de motorkap kan één en ander dusdanig wijzigen dat het game breaking bugs gaat opleveren binnen de save.

Anderzijds, gaat het waarschijnlijk nog een nodig aantal weken duren voordat officieel mod support er komt. Dus indien het men geen snars uitmaakt of zij in de toekomst hun huidige save nog kunnen openen, maakt het verder ook weer niet zozeer uit.
Dit is dan ook mijn grootste 'angst'. Dat mijn save games niet meer gaan werken als de officiële support er is.

Maar duurt ook nog wel even voordat de volledige support beschikbaar is. Kan echt nog maanden duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Starten jullie niet iedere keer een nieuwe stad omdat je weer een nieuw idee hebt ipv door te gaan met je bestaande stad? Huh wat? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toevallig opnieuw begonnen. Nu unlimited power :+. Ben nu eerst het wegenplan aan het uitwerken, treinen etc en daarna de vlakjes vullen. Heb daar weer de map voor gebruikt Barrier Island. Ik ben eerst de snelwegen aan het uittekenen omdat ik merkte bij mijn vorige stad ( die 170k inwoners heeft inmiddels ) dat er toch wel wat problemen begonnen te ontstaan wat betreft het verkeer. Verder heb ik nu bedacht om op het grote eiland vooral de commercie en de residential te plaatsen en op het eiland er onder / naast de industrie.

De twee eilanden zijn bereikbaar via een snelweg en een aparte treinrails. Ik ga iig geen metro er meer tussen leggen want dat is gewoon gedoemd te mislukken. Nu alleen nog even uitvinden hoe ik het aantal af/opritten kan minimaliseren zodat mensen niet alsnog de halve snelweg vast zetten omdat ze NU vanaf moeten. Toch maar wat meer video's kijken over snelwegen, hoofdwegen en wijkwegen (is dat het goede woord? )

[ Voor 73% gewijzigd door Webgnome op 20-12-2023 10:13 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 23:48:
Starten jullie niet iedere keer een nieuwe stad omdat je weer een nieuw idee hebt ipv door te gaan met je bestaande stad? Huh wat? :P
Nee hoor, ik probeer wat ik heb te verbeteren, maar een nieuwe stad starten is ook wel leuk, maar dan weet je dat je weer gedoemd bent om er uren aan te besteden want het is zo moeilijk om een groeiende stad achter te laten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Webgnome schreef op woensdag 20 december 2023 @ 06:10:
Toevallig vanmorgen opnieuw begonnen.
[...]
Hahaha - om 06.10 zeg je 'vanmorgen opnieuw begonnen'... Je bent er dus de hele nacht mee doorgegaan?
:)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +4 Henk 'm!
456 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:03:
[...]

Hahaha - om 06.10 zeg je 'vanmorgen opnieuw begonnen'... Je bent er dus de hele nacht mee doorgegaan?
:)
Ja.. nou misschien. Ik was om 04:00 al op dus dan is het voor mij al ochtend soort van :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 20 december 2023 @ 06:10:
Toevallig opnieuw begonnen. Nu unlimited power :+. Ben nu eerst het wegenplan aan het uitwerken, treinen etc en daarna de vlakjes vullen. Heb daar weer de map voor gebruikt Barrier Island. Ik ben eerst de snelwegen aan het uittekenen omdat ik merkte bij mijn vorige stad ( die 170k inwoners heeft inmiddels ) dat er toch wel wat problemen begonnen te ontstaan wat betreft het verkeer. Verder heb ik nu bedacht om op het grote eiland vooral de commercie en de residential te plaatsen en op het eiland er onder / naast de industrie.

De twee eilanden zijn bereikbaar via een snelweg en een aparte treinrails. Ik ga iig geen metro er meer tussen leggen want dat is gewoon gedoemd te mislukken. Nu alleen nog even uitvinden hoe ik het aantal af/opritten kan minimaliseren zodat mensen niet alsnog de halve snelweg vast zetten omdat ze NU vanaf moeten. Toch maar wat meer video's kijken over snelwegen, hoofdwegen en wijkwegen (is dat het goede woord? )
Op dezelfde map had ik op het vaste land ook een groot industriegebied gebouwd, maar de wind is daar nogal strak. Om de één of andere reden blijft de luchtvervuiling ook steeds erger worden in CS2. Het lijkt erop dat je nooit een "plafond" hebt bereikt. Luchtvervuiling blijft en verdwijnt niet, waardoor de vlek van vervuiling steeds verder mee gaat met de wind. Het hele vaste land werd na verloop van tijd onbruikbaar voor andere doeleinden.

Bij mij volgende stad ga ik dus meer verspreid over de stad kleinere industriegebieden bouwen, kijken of dat beter is.

Waarom was metro gedoemd te mislukken?

[ Voor 3% gewijzigd door Flying Hawkic op 20-12-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flying Hawkic ik heb gemerkt dat metro voor grotere afstanden niet goed lijkt te werken. En in mijn hoofd heb ik nu het idee dat het ook logischer is om daar een trein voor te gebruiken. Ik wil het OV een beetje opzetten zoals eerder is aangegeven in dit topic ( door iemand die er verstand van heeft ;) ). Dus elke 200 ~ 400 meter een halte. En dan om de twee gebieden te verbinden gebruik ik dus de trein of de snelweg.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Heb ik een hondenprobleem in mijn stad?
Lijkt er op dat honden niet de trein in mogen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkuY415stbd9i1DEzkXJhYBAZ20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N81MkzgVePoHvO8jd8YZzaOL.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmm heb je de laatste update? Dat is een tijdje terug al gefixed volgens mij. Of misschien moet je opnieuw beginnen :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Webgnome schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:08:
mmm heb je de laatste update? Dat is een tijdje terug al gefixed volgens mij. Of misschien moet je opnieuw beginnen :(
Natuurlijk heb ik de laatste update.
Maar opnieuw beginnen??? Ik heb eindelijk een mooi map werkend met verschillende kernen met ca. 150k inwoners. Kan ik niet een heleboel honden laten inslapen :?
Btw: en zonder echte snelwegen, enkel 4 baans provinciale wegen.

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 20-12-2023 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En weer even verder met de nieuwe stad. Cims zijn niet happy want de school is te ver weg. Even ter verduidelijking. Het appartementencomplex staat 128 meter van de elementry school af. Er gaat een bus, een metro EN een tram naar toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVBRgb2-NuIz-RiuFAcR7au6yEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1gVqHS0yCBbQlEpWdhrubeRc.png?f=fotoalbum_large

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:45:
En weer even verder met de nieuwe stad. Cims zijn niet happy want de school is te ver weg. Even ter verduidelijking. Het appartementencomplex staat 128 meter van de elementry school af. Er gaat een bus, een metro EN een tram naar toe.

[Afbeelding]
Voor de zekerheid, die basisschool staat niet op jouw screenshot hé? Misschien zit doe basisschool vol en moeten ze naar een andere school wandelen die te ver ligt?

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 23:05

[Afbeelding]
ik heb dit ook met mijn stad.
Al heb ik wel het idee dat het bij mij een stuk verder is nog.
In CS1 moest je op elke straathoek zowat een school neerzetten, dat is nu wel beter.
Maar alsnog vind ik (mede door de grootte van de scholen) dat er teveel scholen nodig zijn op een te klein deel van de stad.

Misschien dat het met andere landen wel klopt, maar wij in nederland verder gewend zijn te fietsen.
Ik let in het buitenland niet zo op de scholen.
Maar hier in nederland zie je ook vaak dat er 2 of 3 scholen bij elkaar geclusterd staan, en niet verspreid door de wijk.

Edit, lees net op reddit dat de basisschool een range DIAMETER heeft van 115 units.

[ Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 21-12-2023 08:15 ]

Flying Hawkic schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:10:
[...]

Voor de zekerheid, die basisschool staat niet op jouw screenshot hé? Misschien zit doe basisschool vol en moeten ze naar een andere school wandelen die te ver ligt?
klopt die staat niet op het screenshot. Die staat net buiten beeld :+. Heb hem nu maar even verplaatst en de melding is weg.
FRANQ schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:12:
[...]

In CS1 moest je op elke straathoek zowat een school neerzetten, dat is nu wel beter.
Maar alsnog vind ik (mede door de grootte van de scholen) dat er teveel scholen nodig zijn op een te klein deel van de stad.

Misschien dat het met andere landen wel klopt, maar wij in nederland verder gewend zijn te fietsen.
Maar hier in nederland zie je ook vaak dat er 2 of 3 scholen bij elkaar geclusterd staan, en niet verspreid door de wijk.

Edit, lees net op reddit dat de basisschool een range DIAMETER heeft van 115 units.
Ik maak in mijn nieuwe stad ook een cluster van college, highschool en elementary. Althans dat heb ik nu maar gedaan. En dan een bus/metro/tram of iets er heen en klaar. Al moet ik wel zeggen dat ik, net als anderen, de schaal van een elementary t.o.v. van een highschool/college een beetje mank vind gaan. Ach ja we doen het er maar mee.

[ Voor 57% gewijzigd door Webgnome op 21-12-2023 08:20 ]

Strava | AP | IP | AW

• Rezania

[Afbeelding]
Happiness range van basisschool neemt af met bevolkingsdichtheid. Heeft niks te maken met hoe goed de school bereikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
FRANQ schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:12:
[...]

Mja valt mee hoor. Heb een keer gecheckt, de hoeveelheid basisscholen nodig per 100.000 inwoners in CS2 is grofweg gelijk aan dat van Rotterdam. Het enige verschil is dat onze basisscholen niet zo prominent zijn.

Rezania schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:31:
[...]

Happiness range van basisschool neemt af met bevolkingsdichtheid. Heeft niks te maken met hoe goed de school bereikbaar is.
Ok, thanks voor de info. Maar vind de melding dan wel raar? Want waarom word die range kleiner als er meer mensen op een hoopje wonen? Kost het dan meer tijd om er te komen? Of hoe ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Webgnome schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:33:
[...]

Ok, thanks voor de info. Maar vind de melding dan wel raar? Want waarom word die range kleiner als er meer mensen op een hoopje wonen? Kost het dan meer tijd om er te komen? Of hoe ?
Geen idee, wordt ook nergens uitgelegd. Maar dat zie je ook met politie, brandweer, ziekenhuis, parken, mailboxen, internet masten, etc. Om ervoor te zorgen dat je de happiness bonus krijgt van basisscholen moet je er dus voor zorgen dat al je huizen binnen het groene gebied vallen. Dat betekent veel basisscholen helaas.

Als je een basisschool ver weg bouwt kan het nog wel vol raken, maar geen happiness bonus dus. Je zal trouwens ook geen kinderen erheen zien reizen, die teleporteren blijkbaar gewoon. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Rezania op 21-12-2023 10:37 ]

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Rezania schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:35:
[...]

Je zal trouwens ook geen kinderen erheen zien reizen, die teleporteren blijkbaar gewoon. :+
Jij doet dit niet...? Ik teleporteer elke ochtend omdat werk te ver weg is...

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-09 23:05
Rezania schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:32:
[...]

Mja valt mee hoor. Heb een keer gecheckt, de hoeveelheid basisscholen nodig per 100.000 inwoners in CS2 is grofweg gelijk aan dat van Rotterdam. Het enige verschil is dat onze basisscholen niet zo prominent zijn.
Ja bij mij ligt het er misschien aan dat ik verschillende dorpjes bouw.
En dan liggen alle service gebouwen te ver weg.

Ik vind het leuker om dorpjes te maken die dan dichter naar elkaar toe groeien, tot 1 stad.
In plaats een enkel dorpje dat uitdijt tot een stad.

Vaak krijg ik dan ook snelwegen en dergelijke mooier door de stad heen.

Maar ik moet weer eens beginnen, had in november weer mijn aandacht ergens anders, en nu vind ik het lastig om te starten en inspiratie te vinden.

• Rezania
Robinblitz schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:59:
[...]

Jij doet dit niet...? Ik teleporteer elke ochtend omdat werk te ver weg is...
En dan natuurlijk wel klagen dat werk niet om de hoek is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Ik kan iedereen aanraden om mods te gaan gebruiken. Via https://thunderstore.io/c/cities-skylines-ii/ heb je binnen 1 minuut mods geinstalleerd. Er zitten een paar toppers tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TLLRS schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:33:
Ik kan iedereen aanraden om mods te gaan gebruiken. Via https://thunderstore.io/c/cities-skylines-ii/ heb je binnen 1 minuut mods geinstalleerd. Er zitten een paar toppers tussen!
Ik raad iedereen iedereen wc eend aan. Waarom? Daarom :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Webgnome schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:46:
[...]

Ik raad iedereen iedereen wc eend aan. Waarom? Daarom :+
Nou ik ben het hier wel mee eens. Ik ga vanavond de game spelen met de nieuwe 'RealisticDensity' mod. Dit is de nieuwe versie van de 'Realistic Population" mod uit CS1. Vooral de Industrie en de hoge flats genereren momenteel te weinig banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mol_1248163264 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:10:
[...]

Nou ik ben het hier wel mee eens. Ik ga vanavond de game spelen met de nieuwe 'RealisticDensity' mod. Dit is de nieuwe versie van de 'Realistic Population" mod uit CS1. Vooral de Industrie en de hoge flats genereren momenteel te weinig banen.
Ik doelde op dat er interesante tussen zitten maar niet welke dat dan zouden zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

De trafficmanager (stoplichten beter regelen enzo) is een echte aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Op Steam

Buy Cities: Skylines II
SPECIAL PROMOTION! Offer ends 4 January

-10%
49,99€
44,99€

Het is niet veel, maar korting is korting :9

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GwnLars_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-09 13:21

GwnLars_

In GoT we trust.

Net C:S II gekocht en gespeeld na jarenlang de voorloper gespeeld te hebben, wat een voouitgang!

Ik wil tüteren, tüteren grote blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn budget gaat heel erg op en neer af en toe, terwijl ik weinig bijzonders doe. Ineens zakken de inkomsten van electronics naar een enorm verlies en na enige tijd wordt het weer normaal. Is dit een bekende bug?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jspNrWcDzYCJZAPtNlrU80Xph2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lByW7LOn7eA9bsqvJAPnEBT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Webgnome schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:20:
[...]

Ik doelde op dat er interesante tussen zitten maar niet welke dat dan zouden zijn.
Wat dacht je van deze:
Bomen/bosjes automatisch in een lijn/kromming plaatsen. Scheelt heel veel werk tijdens het aanleggen van parken enzo.
https://thunderstore.io/c...p/algernon/Line_Tool_Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm is er ook een mod waarmee inzichtelijk word gemaakt welk path cims nemen? Dat is wat ik nu het meeste mis. Moet per persoon uitzoeken waar ze heen willen. Maar dan mis je het complete plaatje.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
Webgnome schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:56:
Mm is er ook een mod waarmee inzichtelijk word gemaakt welk path cims nemen? Dat is wat ik nu het meeste mis. Moet per persoon uitzoeken waar ze heen willen. Maar dan mis je het complete plaatje.
Nee nog niet. Alle mods die beschikbaar zijn, staan op deze pagina.
https://thunderstore.io/c...?ordering=most-downloaded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Nu op de 180k inwoners. En een hoop verkeersproblemen waar dit er één van is. Auto's maken een harde bocht naar rechts voor de cargoterminal. Tips om de flow beter te krijgen zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzK4DQPvfktv6fm3CdiZP7AiolA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9cgAfefeMj2J7NBwd8D4l8ID.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
VinnyAMS schreef op maandag 25 december 2023 @ 17:05:
Nu op de 180k inwoners. En een hoop verkeersproblemen waar dit er één van is. Auto's maken een harde bocht naar rechts voor de cargoterminal. Tips om de flow beter te krijgen zijn welkom.

[Afbeelding]
Ik zag een oplossing op Reddit die je misschien kunt gebruiken. In plaats van de weg langs de haven te leggen, kun je beter wegen direct (loodrecht op de asset) aansluiten. Als je dan 1 weg in, en 1 weg uit creëert met eenrichtingswegen, gebeurt de flow op de haven zelf, en niet op de wegen die er naar toe leiden.

Reddit post: https://www.reddit.com/r/...ads_directly_to_anything/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:00
Hey! meer screenshots van cities aub! Teveel text de laatste tijd! :)

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:00
Als deze sims gaan protesteren.. ze zijn nu al goed in menigten vormen!

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18
Ik heb enorm zitten experimenteren en met de reddit oplossing kan je de doorstroming een klein beetje verbeteren, maar files rond de haven, trein station en vliegveld zijn onvermijdelijk in de huidige versie.

De goederenstroom simulatie is als een bedrijf goederen nodig heeft wordt er een bestelbus of vrachtwagen gegenereerd en deze rijdt van A naar B en terug naar A, een simpele en goedkope simulatie, maar grootste nadeel is dat het voertuig de helft van de tijd leeg is. Zolang je geen haven, treinstation of vliegveld hebt is het nadeel nauwelijks zichtbaar enerzijds is je stad klein en anderzijds de buitenwereld heeft een ongelimiteerde stroom in tegenstelling tot havens, treinstations en vliegvelden.

Plaats je een haven, treinstation of vliegveld krijgen bedrijven de voorkeur hun goederen te leveren of te halen via deze gebouwen met als gevolg dat een aanzienlijk deel van de goederenstroom concentreert rond deze gebouwen. Daar bovenop komt het probleem is dat deze gebouwen niet in staat zijn deze significante stroom voertuigen te verwerken.

Wat voor mij werkt is door de hele stad treinstations plaatsen en met treinen goederen distribueren over de stations. Bedrijven zullen dan de dichtsbijzijnde station gebruiken voor het uitwisselen van goederen en krijg je minder voertuigen per station. Colossal Order heeft mijn inziens nog een flinke kluif om de goederenstroom simulatie te verbeteren.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOT_0rze2zr1-EnuscFByuB36vY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/drNFLiUnEV3vtBO56JMEP8DQ.png?f=fotoalbum_large

Bus business is booming hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Wat mij niet aan staat (ik heb het nog steeds niet gekocht) is al die grauwe kleuren, in de trailer zag het er toch allemaal wat flitsender uit of ligt dat aan mij?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H74sKnr.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6zDCVTV.png

Zoals dit bijvoorbeeld.

Maar wat ik elke keer zie zijn grauwe, bruine, beetje soviet achtige steden en wijken. Allemaal een beetje bruin, rood, creme, beige gebouwen. Alsof er een stoffige waas overheen zit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Ec0xOL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eP8FsZM.png

[ Voor 62% gewijzigd door JDx op 27-12-2023 07:09 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDx schreef op woensdag 27 december 2023 @ 07:01:
Wat mij niet aan staat (ik heb het nog steeds niet gekocht) is al die grauwe kleuren, in de trailer zag het er toch allemaal wat flitsender uit of ligt dat aan mij?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals dit bijvoorbeeld.

Maar wat ik elke keer zie zijn grauwe, bruine, beetje soviet achtige steden en wijken. Allemaal een beetje bruin, rood, creme, beige gebouwen. Alsof er een stoffige waas overheen zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mja, ik zie dat zelf niet zo. Ik vind het er allemaal wel goed uitzien. Het klopt zeker wel dat de variatie in gebouwen wat tegenvalt.

Misschien dat het ook te maken heeft met het level van je gebouwen. Level 1 ziet er namelijk anders uit dan level 5. Verder heb ik dag en nacht cycle uitstaan, dat geeft ook veel variatie in kleur (maar is nogal lastig bouwen, vooral 's nachts). Tot slot kan je in de camera modus 100 verschillende lensen en filters toepassen. Ik heb geen idee wat dat precies doet met de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Webgnome Wat zijn dat voor gebouwen op je derde foto?

Zal vanmiddag ook wat screenshots plaatsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Edit: whoops, ik keek zelf naar andere foto's :+

[ Voor 89% gewijzigd door new_guy op 27-12-2023 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ethiron schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:22:
@Webgnome Wat zijn dat voor gebouwen op je derde foto?

Zal vanmiddag ook wat screenshots plaatsen!
Dat zijn 'underground parking garages' met een rechtstreekse ingang qua weg om files te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

JoepW schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:47:
[...]

Dat zijn 'underground parking garages' met een rechtstreekse ingang qua weg om files te voorkomen.
Ah oke! Maar waarom 9 bij elkaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ethiron schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:00:
[...]

Waarschijnlijk omdat er vlak in de buurt een OV voorziening is?
Maar dat kan @Webgnome beter beantwoorden. Het is zijn city.

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 27-12-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21

The_Worst

Unox

Waarschijnlijk omdat ze altijd hutje mutje volzitten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ethiron schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:00:
[...]

Ik wil de in/uitstroom van auto's in de stad voorkomen. Dat doe je door goede OV voorzieningen aan te leggen maar dan moet je wel de auto ergens kwijt kunnen. Aangezien deze overdekte parkeerplaatsen redelijk klein zijn maar toch iets van 600(?) auto's kunnen stallen heb ik hiervoor gekozen. 9 van deze plaatsen * 600 is natuurlijk nog steeds een maar 5400 plaatsen. En dat bij een stad van 60k inwoners. Ik heb bij de grote op/af ritten van de snelweg een dergelijke constructie gemaakt. Het lijkt aardig te werken.

Ik zal vanavond even een ander screenshot maken daar heb ik een vergelijkbaar gebied in elkaar gezet maar iets slimmer opgezet. Het idee is dus simpel. Cims komen van de snelweg, gaan naar een parkeerhaven en stappen vervolgens op de tram/bus/trein om naar plaats van bestemming te gaan. Een soort P+R transferium.

[ Voor 14% gewijzigd door Webgnome op 27-12-2023 11:37 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Beetje het idee wat we hier in de stad ook hebben: Transferia.
Je parkeert de auto aan de rand van de stad, en voor een paar euro brengt de bus (of een leenfiets) je naar hartje centrum.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@456 inderdaad, dat idee. Ik had bij een voorgaande stad een dergelijke constructie bij de snelweg connecties met andere steden en daar werkte het aardig goed. Vervolgens op youtube een filmpje gezien die dit idee in de stad gebruikte en dus maar even geprobeerd. Ik heb nog steeds wel tijdens de spits grote druktes maar heb het idee dat het minder is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Aantal screenshots. Probeer wat met de wegen bij de cargo terminal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dm7zvM96FUG1jOD2LWALI3myQ2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oa1okN5khGcycqMgwCGmDvtG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJaB444mn0E4_46fHzHHKDmKHvE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UtjFB0n7u6L5TSDCHzMQdYgg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Dtx7rDeNma-gNLzwZtkjgVaIHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fREllExO3BXxIcq1Rlbd8SnE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals op onderstaand screenshots te zien is. Een aantal parkeergarages ( capaciteit 200...) met snelweg er tussen die vertakkingen heeft direct naar de in/uit gang van de garage. Dat werkt het beste in mijn optiek. Verder een dedicated oprit zodat men niet alsnog dit als een sluipweg kan gebruiken. En zoals op screenshot ook te zien een tweetal tramhaltes en een metro. Op andere plekken in mijn stad heb ik vergelijkbare constructies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3j-IX0IyxQF-mwCs4-sB7WHRE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cpPqxViiGFe1kOu6TmUiAc9i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bx7RhZ98f81wgpUDjz2xn48Jr1k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nhWUjhDVyUBefQdc65gckmuf.png?f=fotoalbum_large

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 11:20
sinds gisteren werken er een aantal services niet meer, namelijk water, rioolwater en vuilnisophaling.
enkele screenshots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqQXXPbOdye6pT5glFkAGxXtcHc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zMa6iBEaC0ALcWp4kNbx0FZz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TD9LoMerjO12vPZxee1mlp_KDmg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TJN5SAj0T8KeVGoIUR5aFoWC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTFXi7n5X8PfHK8hJCZFrEInNWA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/506RT2klL4AlzZdLtUpcy2aN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMUxYRdYVHz8XNDNM3Iml-AuUuc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DUe9Q5kqZdTzpdYIoD4Tt8ky.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDjrF_YevPpF3NFXrj6idKRczuc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Oln1rQD2UkKatGHtLAfVVNH0.png?f=fotoalbum_large

iemand met hetzelfde probleem?

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 11:20
Nergens een bottleneck te zien..

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VinnyAMS
Gezellig druk op het station.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UeHa5tIeMx0TZz9kM54clYZP4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/larhpE3URwt8SuJveTD0feTq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZfxIfjRaxEK59fPFXXUa4hZJOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n9YYhw5t0SYWGPRBtVGm5YMn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrInfamous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 10:04
squaddie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 17:06:
Wat voor mij werkt is door de hele stad treinstations plaatsen en met treinen goederen distribueren over de stations. Bedrijven zullen dan de dichtsbijzijnde station gebruiken voor het uitwisselen van goederen en krijg je minder voertuigen per station. Colossal Order heeft mijn inziens nog een flinke kluif om de goederenstroom simulatie te verbeteren.
Werk je dan met een hub-station? Waarbij je 1 centrale hub hebt die connecties heeft naar de andere cargo stations en met outside connections? Dit werkt namelijk niet bij mij :'( , treinen rijden met 10% van hun capaciteit rond en de cargo stations lijken alleen maar cargo op te stapelen en amper iets te verzenden.
Iemand die weet of het mogelijk is om cargo te laten "overstappen" in cargo stations, zoals dit met passagiers kan?

Ik begin nu ook last te hebben van een lagere simulatiesnelheid, tik nu 170 000 inwoners aan en speel via Geforce Now Ultimate tier. Misschien dat dit ook invloed heeft bij het zoeken van mogelijke routes voor mijn cargo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@MrInfamous Gebaseerd op mn eigen ervaring houden havens, treinstations en vliegvelden van een hoop goederen een bepaalde voorraad aan en als de voorraad daalt wordt deze aangevuld vanuit een ander station of de buitenwereld en als de voorraad boven een bepaald niveau komt wordt deze verplaatst naar ander station of geexporteerd naar de buitenwereld. Vandaar dat als je nieuw station opent en een connectie met de buitenwereld opzet de eerste treinladingen helemaal vol zitten om dat minimum niveau van goederen te behalen.

Ik heb een lijn opgezet die een rondje langs alle stations maakt met ook een uitstap naar de buitenwereld en ook bij mij rijden de treinen meestal rond met een kwart of minder goederen. Ik heb ook geexperimenteerd met een hubstation, ik kon geen verschil zien met het rondje.

Afgezien het plaatsen van meerdere stations om het verkeer van en naar de stations enigzins te verdelen heb je bij mijn weten geen invloed op de goederenstroom. En ondanks dat goederen bij het lokale station verkrijgbaar zijn gebeurt het nog vrij regelmatig bedrijven hun vrachtwagen naar ver weg gelegen haven sturen.

Op de industriegebieden worden ook voorraden, bijvoorbeeld hout, aangehouden, maar als ik over langere tijd naar zo'n houtvooorraad kijk valt vooral op dat er nauwelijks verkeer is om hout te halen of te brengen. Terwijl als ik kijk naar een bedrijf dat hout inkoopt deze vrijwel altijd naar de haven of station gaat om hout te halen terwijl die afstand veel groter is.

Ik kom dan ook tot de conclusie er is geen economie die gesimuleerd wordt en ik snap volledig dat er geen volledige economie met allerlei complexe factoren gesimuleerd wordt, het is een citybuilder, maar ik persoonlijk had wel de verwachting dat een eenvoudige economie aanwezig zou zijn hoe bedrijven hun goederen inkopen. Cities 2 is in die zin afgezakt naar Simcities 2013 waar sims geen vaste baan hebben, maar elke ochtend naar de dichtsbijzijnde werkplek reisde en als deze vol was naar de volgende locatie met vrije werkplekken reisde.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgkVat3I1fBrpsvkHGHHcKYWPhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UH642qhQBEX4kfdm1bEX6VWD.png?f=fotoalbum_large

Wie heeft er bedacht dat deze dingen ook op normale wegen mogen rijden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

VinnyAMS schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:40:
Aantal screenshots. Probeer wat met de wegen bij de cargo terminal.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCn2enzIz4N7z07EJa5EMRffjzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GuD2rBu9Vwe4HG8uUfhXu3dW.png?f=fotoalbum_large

Iets kunnen fixen? 1 big mess bij de cargo terminal. Alleen rechterbaan wordt gebruikt bij die terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnyAMS
Woohooo schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:38:
[...]

[Afbeelding]

Iets kunnen fixen? 1 big mess bij de cargo terminal. Alleen rechterbaan wordt gebruikt bij die terminal.
Iets beter nu. 3 baans weg als i/uitgang. en de richting van het afslaan veranderd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnLPdHKtJ5TqZgVCZypkEb4yhWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kDeFgwYJasg3Ihotm3hgcy0q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
Wat voor mij werkt is links, eenrichtingsweg als ingang, midden normale weg en rechts eenrichtingsweg als uitgang dan loopt het verkeer in twee loops over de haven met weinig vrachtwagens die omdraaien op de haventerrein. Files blijven helaas onvermijdelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DWvjt_Z-SdHXoy1Ffjn12DyFSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vp1KdvtJc9eFGrDmAHK3oTes.png?f=fotoalbum_large
Op deze manier werkt het prima. En tja... file is onvermijdelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het enige dat echt werkt is kijken waar het verkeer vandaan komt en naar toe gaat en kijken of je dit dus kan voorkomen door meerdere goederenstations neer te zetten of je commercial/industrial anders te plaatsen. In mijn stad van bijna 90k inwoners heb ik hier helemaal geen enkele last van? Eiland 1 heeft industrie en een cargo terminal die verbonden is met de buitenwereld. Eiland 2 heeft een cargo terminal die met de eerste is verbonden. Thats all. Zie screenshot. Heb de cargo terminals even omcirkeld (met mijn beste paint skills) Werkt aardig goed. Het is wel tijd om een extra cargo terminal toe te voegen aan het eind van het linker eiland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSX1Om54muujARcTfcF_4bxfkbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BkgDMkADrgSj3yjLG7tPgdj1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Webgnome op 31-12-2023 13:52 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lkp46mi6njA0pCsSErGM7rRoU1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Nyfk1h1VElXAEJ4R2vXkgEd.png?f=fotoalbum_large

Er mag echt ook nog wel wat gesleuteld worden aan hoe die wagens de spullen ophalen en verdelen van load. 2 van 12 garagedeuren worden ook maar gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyCbKlyd0BFX_r7R0ESYCfDTIUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U6dThJmx0d1FyDhvVGlbfyld.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de laatste periode steeds vaker dat er problemen ondervind met het riool werk.
Alles is goed aangesloten, maar blijf de melding krijgen dat niet goed is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
88Gamer88 schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:01:
[Afbeelding]

Ik heb de laatste periode steeds vaker dat er problemen ondervind met het riool werk.
Alles is goed aangesloten, maar blijf de melding krijgen dat niet goed is aangesloten.
Niet gewoon een kwestie van teveel aanbod?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46

Entity

9000rpm

88Gamer88 schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:01:
[Afbeelding]

De rioolwaterafvoer heeft geen wateraansluiting nodig, die geeft dan ook aan dat die niet is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Entity schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:57:
[...]

De rioolwaterafvoer heeft geen wateraansluiting nodig, die geeft dan ook aan dat die niet is aangesloten.
Dat was het probleem, gek dat het eerder wel goed ging ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

88Gamer88 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Dat was het probleem, gek dat het eerder wel goed ging ? 8)7
Is op zich niet zo zeer een probleem, de game geeft gewoon aan dat je een pijp hebt die nergens op aangesloten is (en niet onderdeel is van de weg). De rioolpijp werkt gewoon.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 16:02

djidee

Mr. Slungel

Beetje aan het puzzelen met de uitdagingen van de parkeergarages (de enorme frustrerende files voor de ingangen) en zoveel mogelijk 'freeflow' in gebieden met hoge dichtheid.... Waar zelfs de rotondes geen effect meer hebben. Trams en pedestrian straten is een ramp, dat doen we ook niet weer.

Ga dit proberen, maar het uitpuzzelen duurde weer wat langer dan de bedoeling was (kom zo op bed (was om middernacht... ))... Midden maar metro ofzo voor het nodige OV naar buiten dit gebied.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsGd0C8whP00WTiHR_D0wYxk73Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SUgZpCmKv7J0trYnknJu3Qlj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door djidee op 04-01-2024 03:52 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djidee schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 03:50:
Beetje aan het puzzelen met de uitdagingen van de parkeergarages (de enorme frustrerende files voor de ingangen) en zoveel mogelijk 'freeflow' in gebieden met hoge dichtheid.... Waar zelfs de rotondes geen effect meer hebben. Trams en pedestrian straten is een ramp, dat doen we ook niet weer.

Ga dit proberen, maar het uitpuzzelen duurde weer wat langer dan de bedoeling was (kom zo op bed (was om middernacht... ))... Midden maar metro ofzo voor het nodige OV naar buiten dit gebied.

[Afbeelding]
Kijk even en paar posts terug. Ik heb dat probleem al een soort van opgelost. Bij op/afritten een soort P+R maken. Waarbij je de weg naar de parkeerplaats plaatst en zorgt dag mensen NIET de stad in kunnen me met de auto via deze routes

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:18
ik ben zelf een simpele gamer. de filmpjes en het micromanagement is wel erg gaaf in dit spel.
Maar ik ben bang dat het snel te moeilijk wordt voor mij.
laatste citybuilder was dan Cities XL en Tropico %.

anno games gaan bij mij altijd mis.

is dit een spel wat goed te doen is als je een slechte gamer bent of loop je snel vast en moet je opnieuw beginnen?
Pagina: 1 ... 37 ... 61 Laatste