Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 09:23
Katala schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:56:
[...]

Dus wat je eigenlijk zegt is dat de cims een voorkeur hebben voor auto's en daardoor voor zichzelf een probleem creeeren. Dus door ze uit die auto te sleuren, figuurlijk gesproken, zullen ze gaan lopen en het OV pakken. En dat dit feitelijk op te lossen is door overal boompjes langs de weg te plaatsen in plaats van parkeerplaatsen.

Ik ga dat eens testen binnenkort :)
De multiplier voor het gebruiken van een auto is volgens de vehicle pathfinding mod standaard ingesteld op 0.01. Dus ja, je moet cims echt forceren om de auto te laten staan.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:04

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fg0A35-Wu11_BydnXGGCyYZpMro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vE9UrKAq4nLvcaIUB0tLQN2T.png?f=fotoalbum_large

Hoe kan je looppaden maken voor alleen voetgangers? Ik mis die simpele enkelbaans voetpaden, en ook op pedestrian only wegen komt nog veel verkeer :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Woohooo schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:14:
[Afbeelding]

Hoe kan je looppaden maken voor alleen voetgangers? Ik mis die simpele enkelbaans voetpaden, en ook op pedestrian only wegen komt nog veel verkeer :|
Staan onder het schepje dacht ik uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001

Woohooo

Smilie, James Smilie

VinnyAMS schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:24:
[...]

Staan onder het schepje dacht ik uit mijn hoofd
Aaaaaaaaaah :o :*) O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4m2Wlp5kyT2ZTN4tnmnpTYjO8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pnzKgTC9dOQMXSg0AFCrXQ0n.png?f=fotoalbum_large

Nog zo een rare bug, dus ik mag de blauw weg niet verwijderen want .... :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Even een schaamteloze crosspost uit mijn eigen topic. Morgen mijn hardware upgraden en dan weer lekker spelen! _/-\o_

“Enkele maanden later en wat ben blij dat ik heb gewacht met upgraden. CS:II fans hebben ongetwijfeld meegekregen dat er veel te doen was om de staat waarin de game verkeerde toen hij werd uitgebracht (lees: niet goed geoptimaliseerd). Nog steeds is er verbetering mogelijk, maar het is ondertussen acceptabel.

Een aantal benchmarks en patches verder heb ik vandaag dan eindelijk nieuwe hardware gekocht. Ik heb, op advies uit dit topic, besloten om op het AM4 platform te blijven. De komende jaren is dat voor mij meer dan voldoende en tegen de tijd dat ik weer aan een upgrade toe ben kan ik altijd nog naar AM5, of misschien zelfs wel direct naar AM6.

De CPU ge-upgrade naar een Ryzen 7 5800X3D en voor de GPU ben ik gegaan voor een RX 7800XT. Saillant detail is dat ik Black Friday en Cyber Monday heb afgewacht, maar geen enkele aanbiedingen hierop. Maar de componenten zijn nu nota bene goedkoper dan tijdens de actiedagen... bizar.

Morgen hopelijk installeren! O+

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X3D Boxed€ 299,-€ 299,-
1VideokaartenPowercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6€ 579,90€ 579,90
Totaal€ 1.023,05

[ Voor 4% gewijzigd door Ethiron op 09-12-2023 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:35
@Ethiron kleine tip: de 7800xt presteerd identiek aan de oudere 6800, terwijl de laatste fors goedkoper is. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRA7WhoD6KmVKE-Ih1Vk8NueCBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uwILmpoGkoOHLd4ilkCBewe5.png?f=fotoalbum_large

Best tevreden over mijn "Tweede Maasvlakte". Ik heb de havens volledig in droogdok gemaakt, alleen is het waterlevel helaas net te laag geworden. Iemand een idee hoe ik dat nog kan oplossen, zonder alles te slopen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20
Bij mijn weten, in ieder geval vanilla, niet mogelijk. Met de developer mode misschien dat het mogelijk is om waterpeil aan te passen? Maar zelf hier in ieder geval geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je zou het grondlevel omhoog kunnen gooien? Dan zou ik, logisch nadenkende, ook het waterniveau moeten stijgen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:02
Of nog even wachten. Uiteindelijk zal er relatief snel via de thunderstore app een mod beschikbaar komen waarmee je het waterpeil kan instellen. Daar zal vast al iemand mee bezig zijn.

https://thunderstore.io/c...lines-ii/?ordering=newest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:05
Goldia schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:05:
[Afbeelding]

Best tevreden over mijn "Tweede Maasvlakte". Ik heb de havens volledig in droogdok gemaakt, alleen is het waterlevel helaas net te laag geworden. Iemand een idee hoe ik dat nog kan oplossen, zonder alles te slopen? :)
Een klein stukje stroomafwaarts van de ingang van de haven , de bodem in de rivier een stukje omhoog halen

Als het goed is stuwt dat het water op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dankjulliewel! Dat werkt inderdaad, maar nu overstroomt mijn haven overal door smeltwater, haha!! Het luistert best nauw. Maar even een save game laden.

[ Voor 8% gewijzigd door Goldia op 10-12-2023 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Goldia schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:05:
[Afbeelding]

Tweede Maasvlakte met bergen op de achtergrond. :D Gaaf hoor, echt mooi gedaan!

Heb je om de quays te forceren gebruik gemaakt van de Extended Road Tools of alles met de terraform tool gedaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Rezania op 10-12-2023 08:53 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:50:
[...]

Tweede Maasvlakte met bergen op de achtergrond. :D Gaaf hoor, echt mooi gedaan!

Heb je om de quays te forceren gebruik gemaakt van de Extended Road Tools of alles met de terraform tool gedaan?
Haha, ja die bergen kloppen niet helemaal 8)7

Alles met terraform tool, ik gebruik geen mods en heb de dev mode ook niet aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Goldia schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:33:
[...]

Haha, ja die bergen kloppen niet helemaal 8)7

Alles met terraform tool, ik gebruik geen mods en heb de dev mode ook niet aangezet.
Wow, dat maakt het nog indrukwekkender. Wat een geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Ondertussen heeft mijn stad overnacht gedraaid. Ik wilde het een uurtje laten draaien maar was vergeten de computer uit te zetten na het avondeten. Het gaat niet erg goed met mijn stad nu. :')

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ODEOeej.jpg

Veel verlaten huizen. Maar gelukkig is de poeprivier wel in omvang toegenomen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ryn0dON.jpg

Erg veel verkeer nog de stad in. Waarom? Geen idee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WRfvlHG.jpg

Iedereen is gelukkig nog wel blij, ondanks crappy internet, slechte postservice en veel criminaliteit. _O- Geen idee waarom ze nog zo happy zijn, dat mag ook allemaal wat moeilijker imo.
Ik vind het trouwens niet logisch dat geen postservice zoveel slechter scoort dan geen internet. Dit is niet 1990 of zo.

Denk dat ik deze stad maar moet laten voor wat het is. Met een schuld van 12 miljoen gaat dat nooit meer goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Rezania schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:08:
Ik vind het trouwens niet logisch dat geen postservice zoveel slechter scoort dan geen internet. Dit is niet 1990 of zo.
Pakketdiensten zijn ook een soort van post ;). Anno 2023 maak ik hier veelvuldig gebruik van :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 18:38
Zijn hier anderen die op Linux spelen? Dat werkt bij mij goed, maar ik vraag me af of die thunderstore mods ook onder Linux geinstalleerd kunnen worden? Is het een kwestie van een bestandje ergens neerzetten (zoals de nieuwe maps), of is er een executable bij nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:38:
[...]

Wow, dat maakt het nog indrukwekkender. Wat een geduld.
Thanks! Ja, ik speel graag zoveel mogelijk vanilla, maar dat zal straks wel veranderen als de officiële mods worden gesupport. Heb er ook al bijna 200 uur inzitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:08:

Iedereen is gelukkig nog wel blij, ondanks crappy internet, slechte postservice en veel criminaliteit. _O- Geen idee waarom ze nog zo happy zijn, dat mag ook allemaal wat moeilijker imo.
Mja ik vind het juist leuk om realistische steden te bouwen, dus ik geef dan weer wat minder om de moeilijkheidsgraad van de simulatie. Maar als je een challenge wilt, kan je deze stad toch weer proberen op de rit te helpen? Lukt vast wel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik moet wel even wennen aan de mechanics waarbij je op basis van XP dingen vrijspeelt en niet op basis van populatie.

Ik zit nu op 11.000 inwoners, milestone 11 en heb al high rise, een universiteit, ziekenhuis en groot politiebureau, zonnepanelen, et cetera.

Soms heb ik het gevoel dat te ‘snel’ gaat, terwijl het de stad financieel wel voor de wind gaat.

Hoe zien/doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ethiron schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:08:
Ik moet wel even wennen aan de mechanics waarbij je op basis van XP dingen vrijspeelt en niet op basis van populatie.

Ik zit nu op 11.000 inwoners, milestone 11 en heb al high rise, een universiteit, ziekenhuis en groot politiebureau, zonnepanelen, et cetera.

Soms heb ik het gevoel dat te ‘snel’ gaat, terwijl het de stad financieel wel voor de wind gaat.

Hoe zien/doen jullie dit?
Het probleem hierin is met name de financiële balans enerzijds, en je eigen impulscontrole anderzijds ;).

Om te beginnen met het laatste. Skyscrapers koopt een gemeente doorgaans niet, en doet er doorgaans ook überhaupt geen bijdrage aan. Maar speelt een rol in het bestemmingsplan. Je kunt dus ook prima steden zien in de wereld die worden opgebouwd met skyscrapers in the middle of nowhere. Dat soort voor Nederlandse begrippen ongekende zaken zie je in landen als China nog wel eens gebeuren.

Dat die vrijheid dus bestaat in CS2, vind ik in dat opzicht ook geen probleem. Het is verder natuurlijk een beetje aan jezelf om te bepalen wat voor een soort stad jij wilt creëren.

Ten aanzien van het eerste. De kosten van diverse zaken zoals een universiteit, luchthavens, kernenergie centrales, etc. zijn naar mijn idee te laag. Hierdoor kun je vrij snel dit soort zaken bekostigen, zonder enig probleem.

Mijn huidige stad zit op 75k inwoners. Als stad uiteraard nog niet eens erg groot. Maar heeft een vermogen van 288 miljoen, met een hourly trend op circa +600k, 1 internationale luchthaven, 3 universiteiten, een aantal colleges, meerdere train stations, bus stations, geothermal power station, etc. Het is gewoonweg onmogelijk om realistischer wijs het geld op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
psychodude schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:14:
[...]

Pakketdiensten zijn ook een soort van post ;). Anno 2023 maak ik hier veelvuldig gebruik van :+.
En hoe bestel jij zonder internet dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Rezania schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:43:
[...]

En hoe bestel jij zonder internet dan? :P
Als het internet eruit ligt, dan maar vanuit de winkel :9. Maar ga niet met een televisie van circa 70" lopen zeulen ;).

Voor beide is overigens de positieve score voor de Cims "reliable". En daarin zou ik ook in real life persoonlijk stellen dat ik liever een wat minder betrouwbaar internet heb, dan minder betrouwbare post.

Internet dat uitvalt zo nu en dan is meh. Maar mee te leven. Doe je even iets anders. Pakketdiensten die onbetrouwbaar zijn, zijn uiterst vervelend. Pakketten die zoek raken, continue verschuivingen in leveringstijden, naar willekeur ergens pakketjes dumpen, etc. Is toch echt iets dat mij in het leven aanzienlijk meer frustreert dan het internet dat zo nu en dan even uitvalt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Goldia schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:35:
[...]

Mja ik vind het juist leuk om realistische steden te bouwen, dus ik geef dan weer wat minder om de moeilijkheidsgraad van de simulatie. Maar als je een challenge wilt, kan je deze stad toch weer proberen op de rit te helpen? Lukt vast wel! ;)
Ongelukkige mensen horen niet bij een realistisch stad dan? :+ Ging mij er vooral om dat met deze scores ze neutral blij mogen zijn, ipv supergelukkig. Klinkt mij in ieder geval logischer in de oren.

En goed punt, kijken of ik deze stad nog kan redden. Heb al een mod geïnstalleerd die de hoeveelheid subsidies aanpast en kosten voor bulldozen toevoegt. Bij mijn huidige mijlpaal nul subsidie, dus ik zal me volledige op leningen in moeten zetten. Benieuwd of ik dat financieel rendabel kan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
psychodude schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:12:
[...]

Als het internet eruit ligt, dan maar vanuit de winkel :9. Maar ga niet met een televisie van circa 70" lopen zeulen ;).

Voor beide is overigens de positieve score voor de Cims "reliable". En daarin zou ik ook in real life persoonlijk stellen dat ik liever een wat minder betrouwbaar internet heb, dan minder betrouwbare post.

Internet dat uitvalt zo nu en dan is meh. Maar mee te leven. Doe je even iets anders. Pakketdiensten die onbetrouwbaar zijn, zijn uiterst vervelend. Pakketten die zoek raken, continue verschuivingen in leveringstijden, naar willekeur ergens pakketjes dumpen, etc. Is toch echt iets dat mij in het leven aanzienlijk meer frustreert dan het internet dat zo nu en dan even uitvalt ;).
Hmmm ja, misschien is dat hem juist. Ik heb namelijk nul internettorens en ook geen postkantoren. Er zou dus minpunten moeten zijn voor geen post en geen internet, niet onbetrouwbaar internet en post. Of iemand heeft een starlink in huis gehaald, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

psychodude schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:45:
[...]

Het probleem hierin is met name de financiële balans enerzijds, en je eigen impulscontrole anderzijds ;).

Om te beginnen met het laatste. Skyscrapers koopt een gemeente doorgaans niet, en doet er doorgaans ook überhaupt geen bijdrage aan. Maar speelt een rol in het bestemmingsplan. Je kunt dus ook prima steden zien in de wereld die worden opgebouwd met skyscrapers in the middle of nowhere. Dat soort voor Nederlandse begrippen ongekende zaken zie je in landen als China nog wel eens gebeuren.

Dat die vrijheid dus bestaat in CS2, vind ik in dat opzicht ook geen probleem. Het is verder natuurlijk een beetje aan jezelf om te bepalen wat voor een soort stad jij wilt creëren.

Ten aanzien van het eerste. De kosten van diverse zaken zoals een universiteit, luchthavens, kernenergie centrales, etc. zijn naar mijn idee te laag. Hierdoor kun je vrij snel dit soort zaken bekostigen, zonder enig probleem.

Mijn huidige stad zit op 75k inwoners. Als stad uiteraard nog niet eens erg groot. Maar heeft een vermogen van 288 miljoen, met een hourly trend op circa +600k, 1 internationale luchthaven, 3 universiteiten, een aantal colleges, meerdere train stations, bus stations, geothermal power station, etc. Het is gewoonweg onmogelijk om realistischer wijs het geld op te krijgen.
Thanks voor je reactie. Het zit hem inderdaad vooral in de speelstijl die je zelf hanteert voor wat betreft realisme.

Hebben jullie trouwens ook dat je bij het laden van een savegame ineens een milestone bereikt? Ik heb dit nu al 3x gehad en zag het ook in een filmpje van City Planner Plays gebeuren.

Met betrekking tot de milestones trouwens wel opvallend dat je na de 10 milestone, Small City, letterlijk alles hebt vrijgespeeld en de andere 9 milestones alleen nog maar om geld en permits gaan.

Ik zit met een populatie van 11.000 al op milestone 10 Small City en heb nu al niks meer te unlocken wat dat betreft.

Je moet natuurlijk nog wel allerlei buildings unlocken en en dingen unlocken met development points, maar het voelt een beetje gek dat de milestones dan niet meer heel veel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethiron schreef op maandag 11 december 2023 @ 06:59:
[...]

Thanks voor je reactie. Het zit hem inderdaad vooral in de speelstijl die je zelf hanteert voor wat betreft realisme.

Hebben jullie trouwens ook dat je bij het laden van een savegame ineens een milestone bereikt? Ik heb dit nu al 3x gehad en zag het ook in een filmpje van City Planner Plays gebeuren.

Met betrekking tot de milestones trouwens wel opvallend dat je na de 10 milestone, Small City, letterlijk alles hebt vrijgespeeld en de andere 9 milestones alleen nog maar om geld en permits gaan.

Ik zit met een populatie van 11.000 al op milestone 10 Small City en heb nu al niks meer te unlocken wat dat betreft.

Je moet natuurlijk nog wel allerlei buildings unlocken en en dingen unlocken met development points, maar het voelt een beetje gek dat de milestones dan niet meer heel veel toevoegen.
Dat viel mij ook al op de laatste tijd. Weet nog niet zeker of dat nu is omdat er niet opgeslagen word welke milestone ik al had en je dus eigenlijk blij gemaakt word met een dode mus of dat er een andere game mechanic niet helemaal lekker loopt waardoor bij het laden er iets geupdate is. Of zou het kunnen zijn dat bij het starten van een savegame het spel even uitrekend hoeveel tijd er zat tussen de save en nu en dat er dan op basis daarvan een bepaalde simulatie update gedaan word? Dat laatste zou wel grappig zijn.

Verder kan ik mij wel vinden in je 'kritiek' over de milestones. Op een bepaald moment is het qua milestones te makkelijk. Ik heb nu bijna alles al vrij gespeeld en heb nog best wat milestones te gaan? Die hele development tree is leuk bedacht maar echt iets toevoegen..
--

Overigens, vraagje. Zijn er mensen die serieus trams inzetten voor hun verkeer? Ik heb tot nu toe alles nog met bussen en metro's gedaan maar wil eigenlijk eens een overstapje maken naar trams. Dan is natuurlijk de vraag, hoe ver zet je de tramhaltes uit elkaar? Voor metro's heb ik nu een 'sweet spot' bedacht van ongeveer 400 tot 600 meter. Dat is best veel metro stations maar het lijkt wel te werken. Wanneer een bepaalde metrolijn niet gebruikt word gooi ik die weer net zo hard weg maar laat het station wel staan voor het geval dat ik er wolkenkrabbers neer zet. Dan schiet het gebruik sowieso omhoog.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik zie op het forum van Paradox dat de Milestone bug al meerdere malen gemeld is.

Lijkt erop dat deze bug sinds de laatste patch aanwezig is. Hopelijk wordt ‘ie gefixed in de laatste patch van dit jaar, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:10

Aganim

I have a cunning plan..

Webgnome schreef op maandag 11 december 2023 @ 07:10:
[...]

Overigens, vraagje. Zijn er mensen die serieus trams inzetten voor hun verkeer? Ik heb tot nu toe alles nog met bussen en metro's gedaan maar wil eigenlijk eens een overstapje maken naar trams.
Ik zet trams vooral in op de ringweg die mijn stad ontsluit. Buslijnen brengen passagiers vanuit de wijken naar bushaltes in de buurt van tramhaltes en naar een centraal busstation waar ze over kunnen stappen op andere buslijnen, tramlijnen en, sinds kort, een metrolijn. Buslijnen delen ook her en der een halte zodat passagiers al eerder kunnen overstappen op een andere richting.

Trams brengen de passagiers naar het industriegebied, waar hetzelfde gebeurt: vanaf de metrohaltes aan de rand van het gebied brengen bussen de passagiers het industriegebied in. Met bussen kan je imho makkelijker een fijnmazig netwerk opzetten en finetunen dan met de tram.

Ik heb alleen geen vaste afstand tussen mijn tramstations, dat pas ik op gevoel aan op het aantal inwoners in de buurt. Hogere dichtheid in de buurt van wolkenkrabbers, ligt er een slaperig buitenwijkje naast dan is de afstand wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Aganim thanks voor de info. Ik denk dat ik het voor nu even bij de bussen houd. Ik heb veel kleine straatjes en daar passen de trams dan ook niet tussen.
Weet iemand overigens of dat, net als in deel 1, bomen iets doen tegen geluidsoverlast?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LorenzoBoth
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:53
Webgnome schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:08:
Weet iemand overigens of dat, net als in deel 1, bomen iets doen tegen geluidsoverlast?
Ik ben dit tegengekomen:
Trees will reduce noise pollution, but must be used in large numbers to see a significant effect.
https://cs2.paradoxwikis....a%20significant%20effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi, dan ga ik even de boswachter uithangen..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 11:54
@Aganim thanks voor de info. Ik denk dat ik het voor nu even bij de bussen houd. Ik heb veel kleine straatjes en daar passen de trams dan ook niet tussen.
Ik heb het ook in een bestaande stad getracht toe te passen, maar ik kwam er al snel achter dat ik meer moest slopen dan me lief was. Vooral rotondes in dichtbebouwde gebieden gaven mij problemen, dan leek het wel of er maar een enkel spoor over de rotonde kon, met als gevolg dat er geen lus was. (no pathing)

wel een leuk idee om het eens in een nieuwe wijjk te proberen met bredere wegen

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Trams in een bestaande stad, krijg je dan niet een soort Antwerpen waar de trams ook in de file staan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Nieuwe Word of the Week: https://forum.paradoxplaz...rd-of-the-week-7.1616478/

Twee nieuwe maps deze week!

Boris96

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21
Mijn ervaring is dat trams op rotondes al snel problemen geven waardoor trams despawnen. Die problemen bestaan uit verkeer wat even vast komt te staan, en dat gebeurt eerder op rotondes omdat daar geen verkeerslichten zijn en één enkele tram makkelijk alle toegang tot een rotonde kan blokkeren. Hier en daar rotondes vervangen door gewone kruisingen met stoplichten help.
Nog meer helpt dmvd mod Traffic Lights Enhancement drukke kruisingen instellen op "split phasing" en "exclusive pedestrian phase". YouTube: Game Changing Traffic Destroying Mod You Have to Use in Cities Skyli...

Trams aanleggen in een bestaande drukke stad is idd niet ideaal, maar icm bussen en evt metro reduceert het toch aanzienlijk de files waar de trams in komen te staan.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik ben vooral benieuwd hoeveel de LoD models voor characters gaan helpen met de FPS (wat ik wel vermoed namelijk). De gameplay fixes die genoemd worden klinken ook interessant, maar eerst maar eens de patch notes daarover afwachten.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LorenzoBoth
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:53
Ik ben heel benieuwd naar deze fix:
We’ve also improved how vehicles change lanes
Ik word er gek van dat voorsorteerstroken niks doen of de situatie zelfs erger maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
LorenzoBoth schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:07:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar deze fix:

[...]

Ik word er gek van dat voorsorteerstroken niks doen of de situatie zelfs erger maken.
Ja vooral dat drie keer steken op de snelweg om van baan te wisselen 8)7

Boris96

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Boris96 schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:19:
[...]

Ja vooral dat drie keer steken op de snelweg om van baan te wisselen 8)7
Het opnieuw aanleggen van de betreffende weg kan helpen.

De oorzaak van wat jullie beschrijven, is bij mij vaak dat de weg uit te veel segmenten bestaat, waardoor de auto's pas na het laatste segment 'zien' dat ze moeten voorsorteren. Als je de weg opnieuw en in 1 keer aanlegt zijn de segmenten verdwenen en gebruiken ze de weg vaak beter zoals die bedoeld is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Was dat niet een mythe in deel 1? Ik geloof dat dat toentertijd nog door de devs is ontkracht. Of het in twee iets doet geen idee, lastig om historische data te verzamelen van noise pollution. Ik merk iig dat bomen planten op wegen niks doet tegen noise pollution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
MatHack schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:46:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoeveel de LoD models voor characters gaan helpen met de FPS (wat ik wel vermoed namelijk). De gameplay fixes die genoemd worden klinken ook interessant, maar eerst maar eens de patch notes daarover afwachten.
In mijn ervaring als je het renderen van cims uitzet kan je er makkelijk 25%+ op vooruit gaan in drukke gebieden, dus ik vermoed ene vrij grote impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
BadRespawn schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:22:
Mijn ervaring is dat trams op rotondes al snel problemen geven waardoor trams despawnen. Die problemen bestaan uit verkeer wat even vast komt te staan, en dat gebeurt eerder op rotondes omdat daar geen verkeerslichten zijn en één enkele tram makkelijk alle toegang tot een rotonde kan blokkeren. Hier en daar rotondes vervangen door gewone kruisingen met stoplichten help.
Nog meer helpt dmvd mod Traffic Lights Enhancement drukke kruisingen instellen op "split phasing" en "exclusive pedestrian phase". YouTube: Game Changing Traffic Destroying Mod You Have to Use in Cities Skyli...

Trams aanleggen in een bestaande drukke stad is idd niet ideaal, maar icm bussen en evt metro reduceert het toch aanzienlijk de files waar de trams in komen te staan.
Rotondes in het algemeen geven veel problemen. Ik heb iig nog geen situatie gezien waar rotondes echt helpen, of het nou druk is of niet, verkeer grotendeels rechtdoor gaat of niet, rotonde geeft altijd problemen. Ik zie vaak dat auto's op de rotonde voorrang geven aan auto's die de rotonde op willen, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Verder is het lastige aan rotondes momenteel dat je echt nul controle heb over de hoeveelheid banen en tot waar ze reiken. Zo kan je geen turborotondes maken bijvoorbeeld, en die zijn een stuk efficiënter. Mag dus nog wel het een en ander worden gesleutelt aan rotondes.

Ook vind ik meerbaans rotondes ronduit gevaarlijk IRL en snap ik het nut er niet van. 8)7 En het spel heeft een harde voorkeur voor die rotondes helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Rezania op 12-12-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Goldia schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:46:
[...]

Het opnieuw aanleggen van de betreffende weg kan helpen.

De oorzaak van wat jullie beschrijven, is bij mij vaak dat de weg uit te veel segmenten bestaat, waardoor de auto's pas na het laatste segment 'zien' dat ze moeten voorsorteren. Als je de weg opnieuw en in 1 keer aanlegt zijn de segmenten verdwenen en gebruiken ze de weg vaak beter zoals die bedoeld is. ;)
Dat. Over het algemeen vloeit verkeer beter als je weten aanlegt in lange segmenten. Maak dus ook veel gebruiken van de verschillende manieren om wegen aan te leggen, zoals de driepunts bocht, dat helpt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Marzman schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:01:
Trams in een bestaande stad, krijg je dan niet een soort Antwerpen waar de trams ook in de file staan?
In Rotterdam werkt het anders prima. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:21:
[...]

Was dat niet een mythe in deel 1? Ik geloof dat dat toentertijd nog door de devs is ontkracht. Of het in twee iets doet geen idee, lastig om historische data te verzamelen van noise pollution. Ik merk iig dat bomen planten op wegen niks doet tegen noise pollution.
Heb het gisteren geprobeerd en lijkt ook weing te doen. Maar misschien dat beter word naarmate de bomen groeien??

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Rezania schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:21:
[...]

Het was in 1 ooit een mythe, maar is in een later stadium wel toegevoegd.

Ik meen dat binnen 2, het nu al wel een effect heeft, omschreven binnen één van de dev diaries dacht ik. Maar pin mij er niet 100% op vast :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Positieve insteek t.a.v. deze nieuwe maps. Denk hierin goed geluisterd naar wensen vanuit de community. Uiteraard zullen diverse mods in deze ook verschijnen op termijn. Maar prima om basegame hierin al een optie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
Webgnome schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:41:
[...]

Heb het gisteren geprobeerd en lijkt ook weing te doen. Maar misschien dat beter word naarmate de bomen groeien??
@Rezania @psychodude Ik wilde net zeggen, dat werkt echt wel. Dat is iets wat ik juist altijd doe in CS1. Naast een drukke snelweg zoveel mogelijk bomen. Dat kun je zelfs aan de inforgraphic zien, dat de noise polution afneemt..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DonJunior maar of het ook in CS2 werkt dat wsa de vraag. Dat het in CS1 werkte weet ik ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
Webgnome schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:56:
@DonJunior maar of het ook in CS2 werkt dat wsa de vraag. Dat het in CS1 werkte weet ik ;)
Ik reageerde ook meer op de opmerking van @Rezania ;)
Was dat niet een mythe in deel 1? Ik geloof dat dat toentertijd nog door de devs is ontkracht.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Aganim schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:54:
[...]

Ik zet trams vooral in op de ringweg die mijn stad ontsluit. Buslijnen brengen passagiers vanuit de wijken naar bushaltes in de buurt van tramhaltes en naar een centraal busstation waar ze over kunnen stappen op andere buslijnen, tramlijnen en, sinds kort, een metrolijn. Buslijnen delen ook her en der een halte zodat passagiers al eerder kunnen overstappen op een andere richting.

Trams brengen de passagiers naar het industriegebied, waar hetzelfde gebeurt: vanaf de metrohaltes aan de rand van het gebied brengen bussen de passagiers het industriegebied in. Met bussen kan je imho makkelijker een fijnmazig netwerk opzetten en finetunen dan met de tram.

Ik heb alleen geen vaste afstand tussen mijn tramstations, dat pas ik op gevoel aan op het aantal inwoners in de buurt. Hogere dichtheid in de buurt van wolkenkrabbers, ligt er een slaperig buitenwijkje naast dan is de afstand wat groter.
Dus qua afstand/fijnmazigheid: trein (lange afstand) tram (wijkafstand) bus (binnen wijken) metro (idem en dan fijnmaziger)> bedoel je het zo? Ik zet bussen ook in voor langere afstanden, gaat allemaal niet heel lekker nog vandaar mijn vraag :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
definieer afstanden. 100 meter? 200 meter? 1000 meter? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Ik had zin in een nieuwe verkeersaorta.. dus mn laatste toevoeging puur hexagons gemaakt :D
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/2273818175138244448/F196BCED774C16D6B740632219A363B933B1A2EB/

[ Voor 21% gewijzigd door JoSchaap op 12-12-2023 17:59 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exenator
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:23
durian schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:14:
Zijn hier anderen die op Linux spelen? Dat werkt bij mij goed, maar ik vraag me af of die thunderstore mods ook onder Linux geinstalleerd kunnen worden? Is het een kwestie van een bestandje ergens neerzetten (zoals de nieuwe maps), of is er een executable bij nodig?
Jahoor, werkt prima. Download de AppImage uit de laatste release (https://github.com/ebkr/r2modmanPlus) en de rest wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 18:38
Exenator schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:16:
[...]

Jahoor, werkt prima. Download de AppImage uit de laatste release (https://github.com/ebkr/r2modmanPlus) en de rest wijst zich vanzelf.
Ah, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
Webgnome schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:54:
definieer afstanden. 100 meter? 200 meter? 1000 meter? ;)
goede vraag, ik heb geen idee. Weet iemand de ideale afstanden (dus tussen stations van verschillende soorten en de totale route afstand zeg maar?). Ik doe altijd maar wat :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:35
https://www.cbs.nl/nl-nl/...n-autobezit-per-gemeente-

https://www.clo.nl/indica...nbod-van-openbaar-vervoer
Gemiddelde halteafstand treindiensten (in kilometers)
- 2000200420082010201220142016
IC en sneltreinen kernnet19,619,419,018,919,219,419,7
stoptreinen kernnet5,85,85,65,55,45,65,7
Nevenlijnen6,36,35,75,75,55,25,1
Totaal treinen8,98,88,38,38,28,28,2

Bron: PBL o.b.v. spoorboekjes, Prorail

Qua bus kan ik niet zo snel iets officieels vinden. Zag wel deze kassavraag waarin iemand aangeeft dat meestal 400m tussen busstops wordt gehanteerd

bla di bla bla

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:27
ChristianD schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:15:
Qua bus kan ik niet zo snel iets officieels vinden. Zag wel deze kassavraag waarin iemand aangeeft dat meestal 400m tussen busstops wordt gehanteerd
Hi, hier ex-adviseur die veel deed met stedelijk OV (inmiddels andere baan). Bij toeval lees ik dit. 400m zien we tegenwoordig een beetje als (onder)grens voor stedelijk OV. Sommige oude Nederlandse steden hebben 200m, maar dit wordt meer en meer 'gestrekt'. 400m is dan een goede middenweg voor doorstroming, gem. snelheid van de lijn en sociale toegankelijkheid (loopafstanden). Voor HOV/BRT hanteren we meestal 800m, mensen zijn ook bereid verder te lopen voor comfortable, zeer frequente lijnen. Dat gezegd hebbende kom je ook wel is op een compromis van bijv. 600m. Voor tram, zeker als je het combineert met fiets (en ander OV), zie je ook wel is 1200-1600m. Maar dan moet je de overstap OV <-> fiets wel goed faciliteren (stallingen, fietspaden etc.).

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn-HK op 13-12-2023 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
note to self: bij een stad van 110k+ inwoners niet zomaar even heel je metro netwerk weggooien dat vind je pathfinding AI niet leuk..

Strava | AP | IP | AW

• Boefmans
Martijn-HK schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:04:
[...]

Hi, hier ex-adviseur die veel deed met stedelijk OV (inmiddels andere baan). Bij toeval lees ik dit. 400m zien we tegenwoordig een beetje als (onder)grens voor stedelijk OV. Sommige oude Nederlandse steden hebben 200m, maar dit wordt meer en meer 'gestrekt'. 400m is dan een goede middenweg voor doorstroming, gem. snelheid van de lijn en sociale toegankelijkheid (loopafstanden). Voor HOV/BRT hanteren we meestal 800m, mensen zijn ook bereid verder te lopen voor comfortable, zeer frequente lijnen. Dat gezegd hebbende kom je ook wel is op een compromis van bijv. 600m. Voor tram, zeker als je het combineert met fiets (en ander OV), zie je ook wel is 1200-1600m. Maar dan moet je de overstap OV <-> fiets wel goed faciliteren (stallingen, fietspaden etc.).
Dank, goede informatie. De vraag is of het in de 'simulatie' van cs2 ook zo werkt. Ik vraag me nog steeds af wat daar handig is.
Ik ga maar eens wat meer grid bouwen, dat is makkelijker testen.

mixing a drink and music

Webgnome schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:09:
note to self: bij een stad van 110k+ inwoners niet zomaar even heel je metro netwerk weggooien dat vind je pathfinding AI niet leuk..
Wat gebeurde er?
Het spel had heel zware hickups tot het alles weer had uitgezocht. Daarna draaide het weer soepeltjes.

Strava | AP | IP | AW

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:35
An sich toch ook wel logisch. Iedereen moet zijn normale routine aanpassen naar de nieuwe (on)mogelijkheden.

bla di bla bla

ChristianD schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:08:
[...]

An sich toch ook wel logisch. Iedereen moet zijn normale routine aanpassen naar de nieuwe (on)mogelijkheden.
Zeker logisch maar had niet verwacht dat het zo heftig zou zijn. Maar nu loopt het weer helemaal goed met een nieuw ingericht metro netwerk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

De patch 1.0.18f1 is gearriveerd. Er is zojuist 6.8gb in steam gedownload!
Stevige patch dus dit keer!

Release notes:
Patchnotes

Winter Treat - 2 New Maps
Sunshine Peninsula
Corral Riches

Performance
Added LODs for characters and selected assets
Optimized geometry layout for all assets
Decreased Virtual Texturing pressure with assets that don't use emissive maps
Disabled VSync for default settings
Disabled volumetric lighting calculations where it was mostly invisible

Gameplay
Improved lane-changing behavior for vehicles
Fixed: Traffic accidents that last forever (and improved resolution of the accidents)
Improved cargo air transport by:
Increasing airplane cargo capacity from 50t to 100t
Increasing airport cargo terminal capacity from 100t to 720t
Adding all resource types to Airplane Outside Connections
Not allowing cargo terminals to store garbage resource

Storage fixes:
Improved storage buildings to consider both current storage and future storage (to include cargo already on its way)
Fixed: Cargo terminals import garbage
Fixed: Companies can buy the input resource from commercial companies
Fixed: Export can happen when output resource amount is below 0
Fixed: Resource amount might become negative when transport vehicle loading a large amount of resource (negative amounts reset to 0 in existing saves)
Fixed: Airport can import goods from Road Outside Connection when there is no air cargo route

Economy fixes & improvements:
Replaced money buffering system with a new system that directly deducts the money (city’s income should be more predictable now)
Fixed: Income awarded twice
Fixed: Unknown profit during storage transfer

Fixed: Pedestrian navigation issues with train station’s subway upgrade (requires the building to be rebuilt to take effect)
Fixed: Pedestrian walking through the air between elevated/lowered/raised/tunnel networks and buildings
Fixed: Options search text can overlap with the delete symbol
Fixed: Sometimes pathfinding for resources does not include cargo loading locations
Fixed: Saving and rebooting the game gives extra XP based on the number of residential buildings in the city
Fixed: Four Seasons and Spiderwebbing achievements cannot be earned
Fixed: Pressing "M" while in photo mode removes the UI permanently for that session
Added missing localization for Photo Mode and Options menu

Graphics
Added line color to passenger ships, cargo ships, and cargo train engines
Improved quality of character model variations
Fixed: Visual glitches with metallic/smoothness maps on character clothes
Fixed: Light props on Grand Bridge float in the air after connecting a road
Improved lights on forest machinery
Improved propping for several buildings
Fixed: Spawn point for cargo trucks is not inside the warehouse as expected
Fixed: International Aiport roads are not inverted with left-hand traffic
Fixed: Crosswalk looks broken when pedestrian path bridge is connected to ground pedestrian path through a road

[ Voor 93% gewijzigd door 456 op 14-12-2023 15:45 ]

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:47
456 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:42:

Release notes:

[...]
En 2 nieuwe maps! *O*
Voor de mensen die de bron nog willen: https://forum.paradoxplaz...-microsoft-store.1617005/

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Zijn de twee nieuwe maps al ergens te bekijken?

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 14:31
456 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:42:

Release notes:

[...]
Uhm gamepass heeft zelfs een 53 gig update
Traffic accidents that last forever (and improved resolution of the accidents)

Strava | AP | IP | AW

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Hmm, met de laatste patch worden mn vrachtstations en havens overspoelt met vrachtwagens en bestelbusjes.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mike0001 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:05:
[...]

Uhm gamepass heeft zelfs een 53 gig update
Mijn steam update is ook 53GB... zal er wel aan liggen dat ik de vorige nog niet heb geïnstalleerd, wel heftig :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:42:
Zijn de twee nieuwe maps al ergens te bekijken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yl1LhRzU0gUZ9sD3YehNYpC55jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOwCAEQcGquA1fhoPQwwrZTt.jpg?f=fotoalbum_large

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 16:05
Duidelijk 2 beginner friendly maps met weinig hoogteverschillen. Wat mij betreft een goede toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ben met Corral Riches aan een map begonnen - moet idd wel zeggen, dat ik het geen hoogteverschil wel even prettig vind (hoewel dat met de terrain tools prima te overbruggen is).
Maar er is ook veel resources te vinden.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:50

Entity

9000rpm

Ik heb last van malafide metaalproducenten denk ik... Ze zijn in ieder geval met mijn belastingdienst aan het f*cken. Ik zag ineens mijn inkomsten explosief stijgen, wat van de metaalproducenten af komt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nq_G28jgZmEfGH7KFcJO9UZb_B0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UZrTrKpd9YawXG4cni1f9Yb2.png?f=user_large

Vervolgens een paar minuten later komen ze het geld weer halen (met een knokploeg wellicht):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFKXP4AKT-bLvVjaVtYdijCvqb0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b9xHQKt9vw6vEssrldqXc7Dr.png?f=user_large

En later schoot het weer dik in de plus... Vreemde gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
@Entity Ik zag in de patchnotes dat ze ook een wijziging met betrekking tot budgettering hebben gemaakt, wellicht dat dat even moet stabiliseren.
Replaced money buffering system with a new system that directly deducts the money (city’s income should be more predictable now)

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:50

Entity

9000rpm

@squaddie Het is een nieuwe game gestart op één van de nieuwe maps, ik zou verwachten dat daar niks aan hoeft te stabiliseren. Het is overigens gestabiliseerd op belachelijk veel belasting inkomsten, dus misschien zijn ze erachter hoe je van ijzer goud maakt en zijn ze gewoon veel belasting verschuldigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Wat is de nut van de low rent woning ze staan continu leeg met de melding flat te klein daar is het toch een low rent woning voor die zijn meestal niet groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Hebben deze maps zegmaar meer kaart om de kaart heen? Ik zag een screenshot op Reddit waar de map enkel was omgeven met water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
syberjunky schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:27:
Wat is de nut van de low rent woning ze staan continu leeg met de melding flat te klein daar is het toch een low rent woning voor die zijn meestal niet groot.
Je moet happiness balanceren. Niet low rent neergooien ergens onder de rook van je industrieterrein met amper services aanwezig, maar juist in je binnenstad met alles goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm ik heb een probleempje. Residential is null demand en de andere zijn 100% maar hoeveel ik ook bij bouw het zakt niet en res stijgt niet meer. Res klaagt over leegstand. Als ik dan een heel blok sloop heeft dat 0 effect :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Rezania schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:35:
[...]

Je moet happiness balanceren. Niet low rent neergooien ergens onder de rook van je industrieterrein met amper services aanwezig, maar juist in je binnenstad met alles goed geregeld.
Dat heb ik ook staat midden in de stad dicht bij de universiteit vol op scholen parken en zijn met als tevreden behalve met de woning die is te klein en na een tijdje staat de flat leeg. En heb ook genoeg ov dus begrijp niet waarom de flat leeg komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
syberjunky schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:36:
[...]

Dat heb ik ook staat midden in de stad dicht bij de universiteit vol op scholen parken en zijn met als tevreden behalve met de woning die is te klein en na een tijdje staat de flat leeg. En heb ook genoeg ov dus begrijp niet waarom de flat leeg komt .
Misschien gewoon te vroeg gebouwd dan? Het komt vrij vroeg beschikbaar al, maar ik merk dat ik het meestal pas nodig heb rond de 50k inwoners en ik echt weiger low residential bij te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Rezania schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:25:
[...]

Misschien gewoon te vroeg gebouwd dan? Het komt vrij vroeg beschikbaar al, maar ik merk dat ik het meestal pas nodig heb rond de 50k inwoners en ik echt weiger low residential bij te bouwen.
Pas zodra density in de stad op begint te lopen, gaan mensen hier wonen ja. De game unlocked deze zoning optie dan ook wat bijzonder. Namelijk vrij snel krijg je hier toegang toe. Mijn ervaring is dat het pas aanzienlijk later zinvol is. Sterker nog, het is eigenlijk de laatste zone type waar mensen bij mij gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 11:54
Webgnome schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 04:00:
Mm ik heb een probleempje. Residential is null demand en de andere zijn 100% maar hoeveel ik ook bij bouw het zakt niet en res stijgt niet meer. Res klaagt over leegstand. Als ik dan een heel blok sloop heeft dat 0 effect :(
Sinds de laatste patch begint het daar in mijn stad ook naar te neigen. Kantoren en commercial 100%, Industrie 80, maar bijna 0 vraag naar woningen. Mijn inwoner aantal stijgt nog wel redelijk gestaag gek genoeg

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik startte een nieuwe stad op een can de nieuwe maps en mijn inwoners klaagden bijna onmiddellijk massaal over hoge huur. Is daar iets veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gwindorian dat was al voor de patch. HEeft niet veel met de patch te maken maar meer met de mechanics in zijn algemeenheid over hoe residential werkt. Dat zit een beetje funky in elkaar heb ik het idee. @psychodude weet daar meer van denk ik :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Belangrijk is de balans tussen cim wealth en grondprijs. Op een nieuwe map is de grondprijs relatief laag. Maar ze moeten natuurlijk wel vermogen hebben. Controleer dus of je job availability goed is.

Persoonlijk probeer ik zo'n 2% overschot aan banen na te streven. In plaats van in te zetten op werkloosheid. Dit zorgt er bij mij in ieder geval voor dat iedereen woonruimte heeft en kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 08:06
Entity schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:35:
Ik heb last van malafide metaalproducenten denk ik... Ze zijn in ieder geval met mijn belastingdienst aan het f*cken. Ik zag ineens mijn inkomsten explosief stijgen, wat van de metaalproducenten af komt:

[Afbeelding]
Ik heb nu hetzelfde met beverages, tax income 110M in de plus in een stad van nog geen 20K inwoners.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Entity schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:35:

[Afbeelding]

Vervolgens een paar minuten later komen ze het geld weer halen (met een knokploeg wellicht):
[Afbeelding]

En later schoot het weer dik in de plus... Vreemde gang van zaken.
Had ik gisteren ook last van. Ik verloor ongeveer 800 miljoen per uur. Toen ik de belastingen voor de , in mijn geval, timber industrie negatief zette was het opgelost. Niet dat ik die 800 miljoen per uur niet kan hebben (want geld als water) maar is wel een beetje zonde

Overigens. Wat ik heel irritant vind is de volgende situatie. Ik kan geen busstrop op de parkeerplaats van het treinstation zetten maar de bus kan er wel keren?? Deze busstop voelt nutteloos ( is ie niet) en zorgt voor de nodige opstopping.. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNSI-Cix88ndXL0va90cjhx8djw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FU5ENuPfqVjwt6w9dAWVE09b.png?f=user_large

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
Ik heb er ook last van, maar dan met beton. Ene keer -25K andere keer +23K. Heb het maar als exploit gezien.
Wanneer het flink stijgt, gelijk op 30% gezet en wanneer het weer verlies is zet ik het weer laag. Nu is verlies 25K en stijgt het zo'n 70K hehe.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik hoop echt dat er een uitbreiding komt waarbij dit niet meer nodig is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWG0QhjGvKglcMHX150dK4C-jH4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YrCGgKLV7eJp1AzTs4U4nYQW.png?f=fotoalbum_large

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Het is voor mij echt een heerlijk spel. Lekker bakje thee/koffie en bouwen maar. Nu wel iedere keer vast met de manier hoe het wegennet neer te leggen. Veel verkeer en nu op 55k inwoners. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-XknofABC3_p58TZB41lnaWU8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xOHrMaRUzdrr9uZt2KltMHpu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
VinnyAMS schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:04:
Het is voor mij echt een heerlijk spel. Lekker bakje thee/koffie en bouwen maar. Nu wel iedere keer vast met de manier hoe het wegennet neer te leggen. Veel verkeer en nu op 55k inwoners. [Afbeelding]
Leuk om te lezen dat je er plezier aan beleefd. Zeld zit ik nu in dezelfde fase. Maar dan met 200k inwoners. Ben zelfs zover dat aan het denken ben een heel dorp dat ik had af te breken en opnieuw te beginnen
Zo gezegd, zo gedaan. Dan krijg je dus onderstaande 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37ysxVESNn8bXenSUNjFsH_GL4E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3eLE7nfjDG9saTbDEcq34fxe.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 18-12-2023 09:18 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier meer toelichting over de twee nieuwe mappen:

Ik heb zelf de tweede geprobeerd (zonder regen) maar het gebrek aan reliëf geeft nogal saaie steden. Ik weet niet wat ik moet met al die gelijke oppervlakte. Mijn steden volgen het reliëf, maar dat kan hier dus niet.

Bij de eerste zijn de natural resources zo onrealistisch: overal kleine stukjes olie, stukjes ore, stukjes vruchtbaar land... Zou leuker zijn als ze met grotere stukken werken, beetje meer zoals bij de tweede map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 20-09 07:58
Flying Hawkic schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:21:
Hier meer toelichting over de twee nieuwe mappen:

[YouTube: EVERYTHING YOU NEED TO KNOW 🤯 | Cities Skylines 2 Weekly News Update - Dec 17th]

Ik heb zelf de tweede geprobeerd (zonder regen) maar het gebrek aan reliëf geeft nogal saaie steden. Ik weet niet wat ik moet met al die gelijke oppervlakte. Mijn steden volgen het reliëf, maar dat kan hier dus niet.

Bij de eerste zijn de natural resources zo onrealistisch: overal kleine stukjes olie, stukjes ore, stukjes vruchtbaar land... Zou leuker zijn als ze met grotere stukken werken, beetje meer zoals bij de tweede map.
De mappen zijn ook onstaan door het testen van de mapeditor. Het was dus niet de bedoeling dat ze daadwerkelijk als map uit kwamen en dat merk je ook aan dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Flying Hawkic schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:21:

Sommige mensen willen gewoon eindeloze grids zonder te moeten bekommeren om reliëf.

Persoonlijk zit ik er allemaal een beetje tussenin. Ik houd er wel van om wat reliëf op een map te hebben. Maar waar ik bouw, heb ik het graag vlak. Dit overwegend omdat Cities Skylines, zowel 1 als 2, qua bebouwing gewoon slecht omgaat met het bouwen op heuvelachtig terrein.

Dus zou liever een map zien, dan wel map editor officieel hebben, om in een map met heightmap details, vooraf gebieden geselecteerd te hebben waar je mooi kunt bouwen. En maps waarop hoogte meer uniform is hierbuiten.

Op dit moment loop ik op de gespeelde maps tegen zelfde problemen aan, waar je tijdens het spelen zelf vlakte creëert, de hoogte weinig uniform is. Een werkbare hoogte op je starting tile, is richting edge van de map eigenlijk te hoog of te laag waardoor je bergen of dalen aan het creëren bent en met water problemen krijgt.

Resources verder eens. De indeling hiervan is ontzettend random, kleine patches hier en daar. Veel meer realistisch zou bijvoorbeeld gewoon één groot olieveld zijn voor de map size. En qua vruchtbare grond zou je het ook gewoon veel meer aaneengesloten verwachten. Met name langs rivieren bijvoorbeeld met mogelijk enig afname richting de meer zilte bodem richting de zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
Ik heb zelf de City Planner Plays "Magnolia" map in gebruik nu. Is een aangepaste basic map met meer ruimte en meer resources.

Ik mis alleen de verlaten gebouwen in de map. Die vind ik juist wel leuk om te gebruiken in de omgevingen.

The S in IOT stands for security.

Pagina: 1 ... 36 ... 61 Laatste