Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 09:23
Ethiron schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:24:
[...]

Noise pollution coming in 3, 2, 1... :+
Ze hebben maar wat te zeiken dan. Ik woon in het centrum van Rotterdam. Investeer in een goede noise cancelling headset is mijn aanraden. :P

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:19:
[...]

Kun je ergens aangeven dat je Britse ambulances wilt? Ik heb alleen maar die hondenhokken uit Amerika. Of heb ik ergens vergeten een vinkje te zetten?
Zoals @Aganim zegt, je kan dat niet apart kiezen. Hangt samen met de theme van je map. Voor de gele ambulances moet je EU theme kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Nakebod

Nope.

Steeffoon schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:19:
[...]

Kun je ergens aangeven dat je Britse ambulances wilt? Ik heb alleen maar die hondenhokken uit Amerika. Of heb ik ergens vergeten een vinkje te zetten?
Of het achteraf kan weet ik niet, maar als je een map start kiezen voor EU.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ah, duidelijk. Ik denk dat ik bij het begin niet voor EU heb gekozen dan inderdaad!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20
MatHack schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:57:
[...]

Ben zelf nog niet boven de lvl3 high density gekomen van zowel residence als commercial, dat is mogelijk wel een bug.
Vandaag even in de gaten gehouden, aangezien ik gisteren een bijna lvl 4 high density commercial building had gespot. Deze is vandaag level 4 geworden. Dus in ieder geval level 4 is mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WSX-xbH7RP2So8SYWr16C_U-8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UBAO449hD2YAxWLrFVlD3Iyt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
psychodude schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:11:
[...]

Vandaag even in de gaten gehouden, aangezien ik gisteren een bijna lvl 4 high density commercial building had gespot. Deze is vandaag level 4 geworden. Dus in ieder geval level 4 is mogelijk.

[Afbeelding]
Deze even gemist, maar ik heb steden gehad met >50% level 5 voor alle zoning. Duurt wel echt behoorlijk lang en je cims moeten heel blij zijn. Lage belastingen, goed OV, goede diensten, lage service fees helpen enorm.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is de toegevoegde waarde van high level gebouwen eigenlijk? Mij kon dat eigenlijk tot voor kort vrij weinig boeien? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Webgnome schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:41:
Wat is de toegevoegde waarde van high level gebouwen eigenlijk? Mij kon dat eigenlijk tot voor kort vrij weinig boeien? ;)
De signature building unlocks in dit geval waar het om ging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Webgnome schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:41:
Minder afval, efficiënter met stroom en water, meer werkgelegenheid, hoger salaris ook. Signature unlocks worden er ook door beïnvloed ja.

Ik meen dat ze naar ratio ook meer hoger opgeleid personeel willen, waardoor er meer vraag ontstaat naar medium en high density, maar pin me er niet op vast.

[ Voor 17% gewijzigd door Rezania op 29-11-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal vanavond eens even kijken. Tot nu toe nooit echt iets mee gedaan. Hopelijk gaat het lukken om vooral de industrie naar een hoger niveau te brengen ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Gisteren mijn eerste cargo train terminal geplaatst en 2 routes aangelegd naar andere steden... Wat denk je? Treinen nemen geen cargo mee... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 08:21
Tijdje laten lopen. Kan zijn dat ze eerst wachten tot er voldoende opgeslagen ligt om vervoerd te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Oppassen voor de mail bug die je kan krijgen met een Cargo Terminal. In mijn nieuwe stad heb ik geen Cargo Terminal meer gebouwd, want moest mijn vorige stad stoppen door die vervelende bug. Die bug is niet echt op de lossen en je stad stagneert dan wat betreft groei. Iedereen is op een gegeven moment super ontevreden over de mail,
die stapelt zich op in de terminal en wordt niet meer bezorgd, mail services staat dan op -14. Met mijn nieuwe stad geen risico meer genomen en die terminal niet meer gebouwd. Ik zit op 240+ inwoners en vind verder ook geen negatieve invloed van het niet hebben van een terminal. Als de bug wordt opgelost bouw ik er wel weer eentje.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Rudios schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:24:
Oppassen voor de mail bug die je kan krijgen met een Cargo Terminal. In mijn nieuwe stad heb ik geen Cargo Terminal meer gebouwd, want moest mijn vorige stad stoppen door die vervelende bug. Die bug is niet echt op de lossen en je stad stagneert dan wat betreft groei. Iedereen is op een gegeven moment super ontevreden over de mail,
die stapelt zich op in de terminal en wordt niet meer bezorgd, mail services staat dan op -14. Met mijn nieuwe stad geen risico meer genomen en die terminal niet meer gebouwd. Ik zit op 240+ inwoners en vind verder ook geen negatieve invloed van het niet hebben van een terminal. Als de bug wordt opgelost bouw ik er wel weer eentje.
Ik heb meerdere cargo terminals in mijn stad en geen last van een mailbug voor zover ik weet. Of bedoel je dat de verwerkingscapaciteit van mail altijd ondermaats is vergelijken met de benodigde capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 10:29
Ik heb met de mail grote sorteer centra dat de ene die ik voor een cargo station gebouwd had het prima bleef doen, maar dat wat ik er bij bouwde geen post binnen kreeg en geen autotjes wilde uitsturen. Geen idee of dit onderdeel is van de bug of gewoon toevallig, maar misschien heeft iemand er wat aan.

Ik ga nog wel even kijken wat er gebeurd als ik mijn cargo stations allemaal even uit zet of weg haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Rezania schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:57:
[...]

Ik heb meerdere cargo terminals in mijn stad en geen last van een mailbug voor zover ik weet. Of bedoel je dat de verwerkingscapaciteit van mail altijd ondermaats is vergelijken met de benodigde capaciteit?
Nee, niet de capaciteit, maar puur dat de ongesorteerde post naar de cargo terminal wordt gebracht. Bij mij lag er meer dan 100k ton aan ongesorteerde post in.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Pingewin schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:40:
Ik heb met de mail grote sorteer centra dat de ene die ik voor een cargo station gebouwd had het prima bleef doen, maar dat wat ik er bij bouwde geen post binnen kreeg en geen autotjes wilde uitsturen. Geen idee of dit onderdeel is van de bug of gewoon toevallig, maar misschien heeft iemand er wat aan.

Ik ga nog wel even kijken wat er gebeurd als ik mijn cargo stations allemaal even uit zet of weg haal.
Kijk eens wat er in je cargo terminal aan ‘unsorted mail’ ligt.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Rudios schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:23:
[...]

Nee, niet de capaciteit, maar puur dat de ongesorteerde post naar de cargo terminal wordt gebracht. Bij mij lag er meer dan 100k ton aan ongesorteerde post in.
Oké, ga ik dan even checken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rezania
Prop line tool mod is net gepubliceerd: https://github.com/Cities2Modding/DucksInARow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Nieuw experiment, een stad waarbij de enige toegang voor cims een busbaan is. Heb wel een cargo terminal voor vracht. Maar amper vrachtwagens tot nu toe apart genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/faRjrVr.png

Lijkt tot nu toe te werken, maar groeit wel enorm langzaam. Ik heb pas 1000 inwoners, terwijl ik nu meestal al rond de 5000 zou zitten bij een normale stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De busbaan, daar was toch nog een bug mee dat iedereen die gebruikt? Of is dat inmiddels gefixed?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:10

Aganim

I have a cunning plan..

Webgnome schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:08:
De busbaan, daar was toch nog een bug mee dat iedereen die gebruikt? Of is dat inmiddels gefixed?
Ik heb zelf alleen taxis en servicevoertuigen op mijn busbanen gezien, zowel op losse als op aan wegen toegevoegde banen. Ik zou zeggen gefixt? Maar dat is puur gebaseerd op mijn eigen observaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Er was best veel "returning traffic" die die banen ook mochten gebruiken.
Ik heb een tijdje niet meer gespeeld. Allicht is dat nu weg gehaald

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Webgnome schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:08:
Ja, mensen gebruiken die als ze aan de weg wonen, er geen andere weg is of als het significant sneller is. Daarom dus ook dat voetpadje ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:04:
Nieuw experiment, een stad waarbij de enige toegang voor cims een busbaan is. Heb wel een cargo terminal voor vracht. Maar amper vrachtwagens tot nu toe apart genoeg.

[Afbeelding]

Lijkt tot nu toe te werken, maar groeit wel enorm langzaam. Ik heb pas 1000 inwoners, terwijl ik nu meestal al rond de 5000 zou zitten bij een normale stad.
Hoe wordt dan de vracht (grondstoffen) geleverd?

• Rezania
Flying Hawkic schreef op woensdag 29 november 2023 @ 23:56:
[...]

Hoe wordt dan de vracht (grondstoffen) geleverd?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9age1N1.jpg

Een vrachthaven dus. Maar gaat niet echt de goede kant op met de industrie. _O-

Rezania schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:34:
[...]

[Afbeelding]

Een vrachthaven dus. Maar gaat niet echt de goede kant op met de industrie. _O-
Die lijken het inderdaad niet te appreciëren :).

Wel, blij dat het niet werkt. Zou in de realiteit ook niet werken natuurlijk. Thanks voor de test.
Waarom niet? Als je een cargo terminal hebt zou je toch grondstoffen vanuit buiten moeten kunnen ontvangen dus zou de industrie voorzien moeten kunnen worden?

Strava | AP | IP | AW

• Pingewin
Vreemd, ik had wel begrepen dat transport kosten meegenomen worden om de grondstof kosten te bepalen voor een industrieel gebouw, maar bulk via een schip zou juist voordelig moeten zijn ipv allemaal losse vrachtauto's van over de grens van de map.
Webgnome schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:20:
Waarom niet? Als je een cargo terminal hebt zou je toch grondstoffen vanuit buiten moeten kunnen ontvangen dus zou de industrie voorzien moeten kunnen worden?
Zo eenvoudig is het in de realiteit niet :). Er komt veel meer bij kijken.

De goederen moeten verder vervoerd worden over de weg. Maar hoe geraken die vrachtwagens en bestelwagens binnen?

Een schip kan ook veel meer grondstoffen en goederen aanleveren die de vraag van het kleine stadje overschrijden, dus die goederen moeten via de weg naar andere steden worden geëxporteerd. Dat kan hier niet.

Winkels of bedrijven hebben meestal niet de ruimte om alle goederen van een volledig schip op te slaan. Dus moeten de containers op het schip minder gevuld worden. Dus wordt het vervoer veel duurder want de rederij moet voldoende inkomsten hebben om het schip te kunnen betalen. Bedrijven gaan dus heel dure grondstoffen hebben, en zo valt alles in elkaar.
Flying Hawkic schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:48:
[...]

Zo eenvoudig is het in de realiteit niet :). Er komt veel meer bij kijken.

De goederen moeten verder vervoerd worden over de weg. Maar hoe geraken die vrachtwagens en bestelwagens binnen?

Een schip kan ook veel meer grondstoffen en goederen aanleveren die de vraag van het kleine stadje overschrijden, dus die goederen moeten via de weg naar andere steden worden geëxporteerd. Dat kan hier niet.

Winkels of bedrijven hebben meestal niet de ruimte om alle goederen van een volledig schip op te slaan. Dus moeten de containers op het schip minder gevuld worden. Dus wordt het vervoer veel duurder want de rederij moet voldoende inkomsten hebben om het schip te kunnen betalen. Bedrijven gaan dus heel dure grondstoffen hebben, en zo valt alles in elkaar.
Ah ja inderdaad. Ik dacht dat het een busbaan vanuit buiten was. Maar wanneer je industrie effectief afsluit is dat niet mogelijk. Ik snap m

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
Update: heb nu parkeergelegenheid aangelegd bij de bushaltes, groei neemt opeens hard toe. Iedereen moet en zal met de auto komen. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n4TutUq.jpg

Ik zie nu trouwens ook meer en meer vrachtwagens en busjes in de stad. Komen vanaf verschillende industrie. Gaan vaak naar de vrachthaven en de cargo terminal, maar ook van industrieel naar commercieel. Had blijkbaar gewoon meer huizen nodig, industrie kwam werknemers te kort.
Nog geen auto's trouwens, er is nergens op straat parkeergelegenheid en dat lijkt goed te helpen om cims te stimuleren om het OV te gaan.

Leuke test! Ik zou als ik die files zo zie toch echt met de fiets gaan .. oh nee wacht dat kennen ze niet

Strava | AP | IP | AW

• Pingewin
Super interessant!

Een van de producten die commerciele gebouwen verkopen zijn 'vehicles' en ik zou erg onder de indruk zijn als cims zonder auto daar een in game auto kunnen kopen.

Wat je met deze parkeer hel misschien veroorzaak is dat een cim die met de auto aankwam en met de bus verder gaat geen auto wil kopen omdat ie er al een heeft... ondanks dat die niet in de stad kan komen. En dus veroordeelt is tot lopen en OV.

Maar de kinderen, gaan die uiteindelijk wel auto's krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Ik heb een auto in mijn stad gevonden! :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d7pPxfy.png

Rezania schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:07:
Ik heb een auto in mijn stad gevonden! :o

[Afbeelding]
Lokale productie! (of een smokkelaar)

[ Voor 4% gewijzigd door Flying Hawkic op 30-11-2023 15:41 ]

Webgnome schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:38:
Leuke test! Ik zou als ik die files zo zie toch echt met de fiets gaan .. oh nee wacht dat kennen ze niet
Laat ons hopen dat die toch snel komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Pathe stem: Mensen komen van heinde en ver naar het centrale treinstation. De massa zorgt voor drukte, maar iedereen, zowel oud als jong, houdt orde.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E84xrsX.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Rezania op 30-11-2023 16:12 ]

• Rezania
Soortgelijk experiment: Reddit: Silicon Island, 400k pop, 80% traffic

[ Voor 20% gewijzigd door Rezania op 30-11-2023 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rezania schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:12:
Pathe stem: Mensen komen van heinde en ver naar het centrale treinstation. De massa zorgt voor drukte, maar iedereen, zowel oud als jong, houdt orde.

[Afbeelding]
Volgens mij heb je last van een corona pandemie en moeten ze aanschuiven om een broodje te kopen in het station.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:40
Nou, dan zouden ze 1,5m uit elkaar moeten staan. Dan wordt het pas een lange wachtrij.

Wat zien de cims er trouwens blurry uit op die foto. Is dat een bepaalde instelling? Of houdt je je netjes aan de AVG en leg je geen tot-persoon-herleidbare beelden vast? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
jochem05 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:21:
Nou, dan zouden ze 1,5m uit elkaar moeten staan. Dan wordt het pas een lange wachtrij.

Wat zien de cims er trouwens blurry uit op die foto. Is dat een bepaalde instelling? Of houdt je je netjes aan de AVG en leg je geen tot-persoon-herleidbare beelden vast? ;)
Netjes geanonimiseerd voor het posten van een foto op Tweakers, waar zie je dat nog tegenwoordig :+

• Rezania
Rezania schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:21:
[...]
Deze even gemist, maar ik heb steden gehad met >50% level 5 voor alle zoning. Duurt wel echt behoorlijk lang en je cims moeten heel blij zijn. Lage belastingen, goed OV, goede diensten, lage service fees helpen enorm.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DArR6SI.png

Geen bug qua building levels dus. :)

Zit nu op 120k inwoners, met ongeveer 200k reizigers per maand in het OV. Dat is dus zo'n beetje iedereen. Enige waar ik mij echt zorgen om maak is dat ik maar 60k werkers heb. Heb zo'n 30k kinderen. :X

[ Voor 19% gewijzigd door Rezania op 30-11-2023 20:01 ]

• Rezania
jochem05 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:21:

AVG uiteraard. :+ Nee, denk dat het komt doordat ik deze screenshot op 3x snelheid heb genomen.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Rezania schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:00:
[...]

[Afbeelding]

Geen bug qua building levels dus. :)

Zit nu op 120k inwoners, met ongeveer 200k reizigers per maand in het OV. Dat is dus zo'n beetje iedereen. Enige waar ik mij echt zorgen om maak is dat ik maar 60k werkers heb. Heb zo'n 30k kinderen. :X
Top, dank, dan moet ik gewoon een betere stad bouwen dus :X (laatste tijd iets minder tijd besteed aan CS2)
Bij mij is trouwens ook ongeveer 25% van de inwoners kind, dus dat komt overeen. Of dat helemaal realistisch is is een andere vraag...

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Patch 1.015f is net online gegaan. :)

Patch Notes for 1.0.15f1 hotfix - Steam & Microsoft Store

Grootste update is toch wel dat mail gefixt lijkt te zijn. *O* En verhoogde wegen hebben meer pilaren nodig. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:53
Rezania schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:26:

Grootste update is toch wel dat mail gefixt lijkt te zijn. *O* En verhoogde wegen hebben meer pilaren nodig. :9
Het klinkt alsof de export bugs ook opgelost zijn (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 14:42

n3z

Vanavond maar weer opstarten. Goeie patch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Heb nu 200k inwoners, waarvan 20% kind helaas. Geen industrie meer, enkel kantoor en commercie. Dat scheelt enorm in de hoeveelheid verkeer. Stad groeit nog steeds hard, zeker nu dat ik treinverbindingen heb met alle vier randen van de kaart. Er komen heel snel heel veel nieuwe cims binnen, treinen zitten tegen hun max aan.

Apart ding wel: ik heb dus het voormalige industrieterrein aan de overkant van de rivier omgetoverd tot kantoorpark. De busverbinding gaat daar nog steeds, metro ook. Echter nul passagiers. Lijkt erop dat niemand echt naar kantoor gaat, allemaal aan het thuiswerken. Misschien heb ik wel een pandemie in mijn stad, wie weet. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gRb2c39.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Game is GOTY. Je wilt niet weten hoe blij ik ben om te zien dat er eindelijk zooi word meegenomen. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E14C0l04c56wc9LJ2GFjiRoyICU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fsJHmnLZ5XIZwhQ9QN88pFPs.png?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
Update doet het wel veel goed, ging van 80K naar 621K per maand.

Daarnaast is dit wel een mooie plaatje als je met de boot aankomt in mijn stad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMvDzDB2aLlWsy4pRwHaKaqSD60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhEYTYcIR0UB6YACyDGZhUAk.jpg?f=fotoalbum_large

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude

Ben benieuwd, dit weekend zondag avond pas weer thuis. Wegens cargo en mail problemen in eerste stad circa 2 weken geleden met een nieuwe begonnen. Kijken wat er gaat gebeuren als ik daar de cargo harbors en stations ga plaatsen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is overigens ook meteen beschikbaar op GeForce now. Heb nog niet veel gemerkt van de problemen met mijn nieuwe stad. Maar dat komt omdat ik die problemen nog niet had..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:12
Webgnome schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:50:
[...]

Hij is overigens ook meteen beschikbaar op GeForce now.
Op welke dienst speel je bij GFN? En hoe is je speelervaring (vooral versnelde simulatiesnelheid) bij grotere steden?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even zoeken en je weet het antwoord ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Misschien heb ik het gemist, maar komt deze game al eens in de aanbieding? Ik vind 50 euro net iets te veel voor iets wat ik sporadisch speel, deel 1 had ik een keer voor 9,99 ofzo.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

JDx schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:24:
Misschien heb ik het gemist, maar komt deze game al eens in de aanbieding? Ik vind 50 euro net iets te veel voor iets wat ik sporadisch speel, deel 1 had ik een keer voor 9,99 ofzo.
Hij zal ongetwijfeld wel een keer in de aanbieding gaan, maar het is iets meer dan een maand na de release, dus dat is wat snel voor kortingen, denk je niet?

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

MatHack schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:31:
[...]

Hij zal ongetwijfeld wel een keer in de aanbieding gaan, maar het is iets meer dan een maand na de release, dus dat is wat snel voor kortingen, denk je niet?
Serieus? Voor mijn gevoel is deze game al een half jaar uit haha, dan heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
Ik heb hem voor de release voor 32 euro kunnen pre vorderen. Verwacht dat hij niet snel onder deze prijs gaat komen. Misschien volgend jaar in de summer sale of kerst sale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Bartske schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:40:
[...]

Ik heb hem voor de release voor 32 euro kunnen pre vorderen. Verwacht dat hij niet snel onder deze prijs gaat komen. Misschien volgend jaar in de summer sale of kerst sale?
Steamsale wellicht, heb nog een berg CS:GO skins en CS2 is kut, dus die kunnen weg. Ik slinger deeltje 1 nog een keer aan, alleen voelt dat zo zonde om nog wat op te bouwen, terwijl deel 2 er al is.
Winter Sale 2023 on 21 December 2023
Your local time: 21 December 2023 at 19:00
Al is ie tegen de 30 wordt is leuk, dat moet dan maar, was er vaak snel flauw van als de stad groter werd en je de godganse tijd abandoned buildings aan het slopen was.

[ Voor 21% gewijzigd door JDx op 03-12-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zo laag als 9,99 euro hoef je voorlopig niet te verwachten, de game is nog te nieuw. Maar misschien wordt er een leuke korting aangeboden tijdens de Steam kerstsale.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
XWB schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:02:
[...]

Zo laag als 9,99 euro hoef je voorlopig niet te verwachten, de game is nog te nieuw. Maar misschien wordt er een leuke korting aangeboden tijdens de Steam kerstsale.
Ik zou denken 10%, hooguit 20%, korting tijdens de kerstsale. Veel meer gaat er vermoedelijk niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
JDx schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:42:

Al is ie tegen de 30 wordt is leuk, dat moet dan maar, was er vaak snel flauw van als de stad groter werd en je de godganse tijd abandoned buildings aan het slopen was.
Bijvoorbeeld op CDKeys kan je hem al voor 30 euro halen.

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Boris96 schreef op zondag 3 december 2023 @ 23:43:
[...]

Bijvoorbeeld op CDKeys kan je hem al voor 30 euro halen.
Het moet wel via Steam, daar heb ik onbruikbaar geld staan.

Dacht trouwens dat dat soort sites altijd illegaal waren, zoals die windowskeys enzo, gekocht met valse CC's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Gisteren op basis van de laatste patch een nieuwe stad begonnen en het spel draait qua gameplay tot nu toe top. _/-\o_ In mijn vorige stad (gebouwd op basis van de release versie) bleef ik maar de ‘not enough customers’ melding krijgen.

Aangezien deze bug is gefixed deed ik de aanname dat het aan mij lag en het lukte me maar niet om het op te lossen, en daardoor verloor ik wat plezier in het spel.

Nu in een nieuwe stad ben ik op hetzelfde punt als de vorige en nog geen een keer de melding gehad.

Helaas wel al 3 keer in zo’n 4 uur tijd een crash gehad, waarbij de game zichzelf volledig afsluit.

Gelukkig heb ik autosave op een interval van 5 minuten staan, maar relaxed is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 11:54
Ethiron schreef op maandag 4 december 2023 @ 07:13:
Gisteren op basis van de laatste patch een nieuwe stad begonnen en het spel draait qua gameplay tot nu toe top. _/-\o_ In mijn vorige stad (gebouwd op basis van de release versie) bleef ik maar de ‘not enough customers’ melding krijgen.

Aangezien deze bug is gefixed deed ik de aanname dat het aan mij lag en het lukte me maar niet om het op te lossen, en daardoor verloor ik wat plezier in het spel.

Nu in een nieuwe stad ben ik op hetzelfde punt als de vorige en nog geen een keer de melding gehad.
Goed te horen !
Ik ben gisteren ook met een nieuwe stad begonnen, en bij mij poppen die meldingen toch wel geregeld weer op helaas. maar - het kan ook écht een issue in mijn stad zijn hoor - heb het een beetje genegeerd tot nu toe.

Wat ik voor mij zelf wat vervelender vind: ik krijg maar geen low-density residental vraag. In deze nieuwe stad zit ik nu aan de 10K inwoners, maar heb alweer uren lang 0,0 vraag. in mijn andere stad heb ik ook al vanaf 6K inwoners geen enkele low-density res vraag meer.

Ik ga eens testen met een wat lange afgelegen weg bouwen vanavond.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gwindorian hoe zit het met je unemployement? Kan het zijn dat er geen opgeleide banen meer zijn?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 11:54
Webgnome schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:04:
@Gwindorian hoe zit het met je unemployement? Kan het zijn dat er geen opgeleide banen meer zijn?
Unemployment schommelt tussen 8 en 11 % zo een beetje.
Ik heb vrij snel Basisschool, High school en een college gebouwd. (en nu net een uni)
Ik zal vanavond eens kijken, het zal vast te verklaren zijn hoor, ik geloof niet dat het nu nog een bug is.

Wat wel opvalt is dat de vraag naar commercial écht niet te stillen lijkt. maar de commercials die er staan klagen over te weinig betalende klanten.

Ik kan eens proberen wat meer low-rent appartementen te bouwen, maar die lijken na een tijdje met leegstand te kampen.

Ach, ook wel weer leuk om een beetje aan de knoppen te draaien en uitvinden wat werkt :)

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je moet even kijken als je commercial neer zet dat je dat ook doet daar waar klanten zijn. Dat kun je zien door de geel/groene overlay op het moment dat je commercial zones aan klikt. Zet je de commerciale zone helemaal aan de andere kant van de map maar je zorgt niet voor goede toegankelijkheid dan gaan ze inderdaad zeuren.

Zo heb ik in een van mijn steden een soort woonboulevard/koopjeshoek gemaakt. Een boel residential neergezet en vervolgens daar midden tussen een boel commercial. Een andere oplossing is dus een metro neerleggen (of een bus / treinverbinding ) en een afgesloten stukje commercial op je map maken. Mogelijkheden zijn eindeloos!

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Is de cargo bug met de post al opgelost wil weer een cargo station neer zetten maar voel er niet veel voor om daarna weer de cargo station af te moeten breken omdat de post weer niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@syberjunky Was het nu echt zo moeilijk om den zoekfunctie te gebruiken? Even op deze link klikken https://forum.paradoxplaz...-microsoft-store.1614496/ en lezen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Webgnome schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:25:
@syberjunky Was het nu echt zo moeilijk om den zoekfunctie te gebruiken? Even op deze link klikken https://forum.paradoxplaz...-microsoft-store.1614496/ en lezen
het spijt me dat ik de zoekfunctie niet gebruikt heb zal nooit meer voor komen sorry :O .
Dacht dat dat niet nodig was op tweakers aan vele topics te zien.
Maar dankje voor de link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Goed om te zien dat sinds de laatste patch ook de hourly income trend eindelijk een realistische weergave lijkt te zijn geworden. Pre-patch was in mijn huidige city het laatste waar ik rond hing ergens in de trend van 20 - 30k. Is nu zo'n 350k. Hetgeen ook veel meer overeenkomt met de daadwerkelijke inkomsten per uur en vermogens opbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
offtopic:
@G_Dragon is het een idee om in een topic alert een lijst van de patches neer te zetten?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:29

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Webgnome schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:59:
offtopic:
@G_Dragon is het een idee om in een topic alert een lijst van de patches neer te zetten?
Ja op zich zou dat kunnen, help me alleen even met hoe je dit precies voor je ziet? :D Mijn hoofd wil vandaag niet zo snel (verkouden en ziek aan het werk :9)

EDIT: Want dit is de hele lijst met Patches

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 04-12-2023 11:03 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
G_Dragon schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:02:
[...]

Ja op zich zou dat kunnen, help me alleen even met hoe je dit precies voor je ziet? :D Mijn hoofd wil vandaag niet zo snel (verkouden en ziek aan het werk :9)

EDIT: Want dit is de hele lijst met Patches
Dat is de CS1 wiki, de juiste is:
https://cs2.paradoxwikis.com/Patches

Een volledig overzicht van changes tot nu toe:
https://cs2.paradoxwikis.com/Patch_1.0.X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Ik zou eerlijk gezegd gewoon naar die wiki linken, wat is de meerwaarde van dezelfde lijst hier ook nog eens bijhouden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
psychodude schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:07:
[...]

Dat is de CS1 wiki, de juiste is:
https://cs2.paradoxwikis.com/Patches

Een volledig overzicht van changes tot nu toe:
https://cs2.paradoxwikis.com/Patch_1.0.X
Aganim schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:11:
Ik zou eerlijk gezegd gewoon naar die wiki linken, wat is de meerwaarde van dezelfde lijst hier ook nog eens bijhouden?
Oh jemig wat stom, ik zocht bij Google echt op deel 2.
Dank je wel voor de juiste link, ik heb inmiddels bovenaan het hoofdtopic de updates erbij gezet.
Ik hoop dat dit ook is wat @Webgnome bedoelde!?

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 04-12-2023 11:26 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
G_Dragon schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:21:
[...]

[...]

Oh jemig wat stom, ik zocht bij Google echt op deel 2.
Dank je wel voor de juiste link, ik heb inmiddels bovenaan het hoofdtopic de updates erbij gezet.
Ik hoop dat dit ook is wat @Webgnome bedoelde!?
Ik vermoed dat @Webgnome met topic alert een topic waarschuwing bedoeld. Bij mijn weten kun jij dit niet zo plaatsen, is dit enkel iets dat moderators/admins kunnen. De topic warnings zijn dan altijd zichtbaar voor mensen met relevante info, bijvoorbeeld zoals in dit geval een verwijzing naar de changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
psychodude schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:30:
[...]

Ik vermoed dat @Webgnome met topic alert een topic waarschuwing bedoeld. Bij mijn weten kun jij dit niet zo plaatsen, is dit enkel iets dat moderators/admins kunnen. De topic warnings zijn dan altijd zichtbaar voor mensen met relevante info, bijvoorbeeld zoals in dit geval een verwijzing naar de changelog.
Dan zou ik het via een topic report doen, die komt namelijk bij de moderators terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb sinds de nieuwe patch vaker last van de bug dat plots alles vaag wordt, vooral als ik naar mijn cargo station zit te kijken.

Het is te merken dat cargo is gemaakt, opnieuw file in de buurt van het cargo station. Ze stoppen kort net voordat ze het station op rijden en dat veroorzaakt file, de weg opnieuw aanleggen verhelpt het niet.

Trouwens, hoeveel geld kan je verdienen met cargo! Ik was niet lang aan het spelen en was plots van 200K naar meer dan 400K gegaan! Absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb het spel voor 38 euro kunnen kopen en aan Steam kunnen koppelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 14:42

n3z

Ik hoop dat ze een moeilijkheidsgraad toevoegen. Zou wel op hard willen spelen en dat ik echt moet micro-managen om een grote stad te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Heb het idee dat mijn stad met 120k inwoners het limiet van mijn pc begint de bereiken. De auto's en cims bewegen zelfs op maximale snelheid nog maar heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
n3z schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:26:
Ik hoop dat ze een moeilijkheidsgraad toevoegen. Zou wel op hard willen spelen en dat ik echt moet micro-managen om een grote stad te bouwen.
Dit. Misschien doe ik het verkeerd, maar ik vond het echt onmogelijk om geld te verliezen. Zelfs met mijn stadje van 10k zit ik al op 1 miljoen plus per maand zelfs met alle services. Heb zelfs een keer een stad gemaakt met negatieve belasting, ging nog steeds prima. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Btw, dit is een interessante mod die ik vandaag voorbij zag komen. Het laat je toe om zelf waarden in te stellen voor de pathfinding score. Zo kan je dus het een en ander finetunen mocht je willen. Geen illegale moves meer bijvoorbeeld.

https://thunderstore.io/c...ok/CustomVehiclePathfind/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ik zat gisteravond een stream te kijken van een rus die dit speelt en het zag er allemaal heel bruin, geel en dor uit, terwijl het geen woestijn map was ofzo. Ook regende het constant, is dat een Russia plugin ofzo? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

n3z schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:26:
Zat er gister nog aan te denken dat mensen meteen gaan zeiken als ze geen water hebben, hoe ver wil je gaan, dat je mensen eerst per post moet informeren dat ze over 3 weken gaan werken aan de leidingen?

Of dat straten opgebroken gaan worden ter bevordering van de stad. En dat je managers moet aanstellen die dit soort taken weer verdelen onder andere mensen die de deur langs gaan.

Klinkt wel leuk, maar ook wel weer iets te ver haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servival7 schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:22:
Heb het idee dat mijn stad met 120k inwoners het limiet van mijn pc begint de bereiken. De auto's en cims bewegen zelfs op maximale snelheid nog maar heel traag.
Bekend 'probleem'. Op een bepaald moment, en dat is hardware afhankelijk, is de simulatie zo zwaar dat het visueel duidelijk word ( nee, de FPS is goed. Het gaat echt om de snelheid waarin zaken gebeuren ). Dit heb ik binnen Geforce Now zo rond de 60k inwoners.

Al moet ik zeggen dat bij mijn huidige stad, die ~65k inwoners heeft dit probleem nog niet voorkomt. Lijkt ook in combinatie met de buslijnen etc te zijn. Ik denk dat het pathfinding verhaal voor de CIMS hier het daadwerkelijke probleem is. Bij mijn stad van 60k heb ik echt een shitload aan buslines en daar kakt de snelheid gewoon heel erg in. De huidige stad heeft 2 ~ 3 buslines en een paar metro's en daar is de performance nog niet heel erg ingezakt. Zal vanavond nog eens een testje doen met als ik een groot aantal buslines toevoeg wat er dan gebeurd :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Webgnome schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:29:
[...]

Bekend 'probleem'. Op een bepaald moment, en dat is hardware afhankelijk, is de simulatie zo zwaar dat het visueel duidelijk word ( nee, de FPS is goed. Het gaat echt om de snelheid waarin zaken gebeuren ). Dit heb ik binnen Geforce Now zo rond de 60k inwoners.

Al moet ik zeggen dat bij mijn huidige stad, die ~65k inwoners heeft dit probleem nog niet voorkomt. Lijkt ook in combinatie met de buslijnen etc te zijn. Ik denk dat het pathfinding verhaal voor de CIMS hier het daadwerkelijke probleem is. Bij mijn stad van 60k heb ik echt een shitload aan buslines en daar kakt de snelheid gewoon heel erg in. De huidige stad heeft 2 ~ 3 buslines en een paar metro's en daar is de performance nog niet heel erg ingezakt. Zal vanavond nog eens een testje doen met als ik een groot aantal buslines toevoeg wat er dan gebeurd :+
Bij mij staan er inmiddels duizenden cims op straat te wachten op OV.
Bussen, Trams, Treinen rijden zelfs op maximale snelheid nog in slomo. Treinen staan ook uren op een station te wachten.

Dus moet nu kiezen om of een nieuwe stad te starten of alleen nog om het visuele mijn stad uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 15:35
JDx schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:27:
[...]

Of dat straten opgebroken gaan worden ter bevordering van de stad. En dat je managers moet aanstellen die dit soort taken weer verdelen onder andere mensen die de deur langs gaan.

Voor ons is dat misschien heel normaal maar de meeste landen in de wereld, zelfs Europa hebben niet zo een goede openbare ruimte zoals wij dat kennen. Met het onderhoud en hoe we dat geregeld hebben, eigenlijk best wel top of the bill.
Ben overigens helemaal voor de uitbreidingsset Managing Public Space 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
JDx schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:27:
[...]

Zat er gister nog aan te denken dat mensen meteen gaan zeiken als ze geen water hebben, hoe ver wil je gaan, dat je mensen eerst per post moet informeren dat ze over 3 weken gaan werken aan de leidingen?

Ik denk persoonlijk eigenlijk dat het belangrijkst een rebalancing is van inkomsten en uitgaven. De verhoudingen tussen bepaalde zaken kloppen gewoonweg niet. Kijk naar de kosten qua onderhoud van een internationale luchthaven versus een busstation bijvoorbeeld. Nog meer dan CS1 heb je dan ook al snel het probleem dat sandbox mode met unlimited money leuk is qua concept, maar gewoon niet nodig.

In mijn huidige city heb ik circa 52k inwoners. Ruim 170 miljoen op de bank. En dit vermogen loopt met circa 400k per ingame hour op.

Het komt aanzienlijk sneller binnen dan dat ik het kan uitgeven. En stelt je dan ook in staat om een aantal bijzondere keuzes te maken. Zo zou ik bijvoorbeeld een aantal kerncentrales kunnen bouwen als ik zou willen, alsof het niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Bouwtijd zou misschien ook nog wel iets toevoegen, dat zoiets niet in 1 klik er staat, moet je vooruit denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:03
Een kerncentrale met een bouwtijd van 20 game-jaren zou vrij hilarisch zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
In mijn nieuwe stadje van 10k heb ik nul parkeerplekken op straat, werkt echt enorm prima om mensen het OV in te dwingen. Er kwamen nog wel veel taxis binnen van buitenaf, dus ik dacht van laat ik een treinstation bouwen zodat die mensen met de trein kunnen komen ipv met een taxi. Helaas heeft het treinstation parkeerplekken, dus nu komt iedereen en zijn moeder van heinde en ver om te kijken of er plek is. :')

Dus doordat ik een treinstation bouwde heb ik veel meer verkeer dan voorheen. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mGF24bS.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
JDx schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:55:
Bouwtijd zou misschien ook nog wel iets toevoegen, dat zoiets niet in 1 klik er staat, moet je vooruit denken.
Nimby's, dat zou pas een uitdaging zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Rezania schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:41:
[...]

Nimby's, dat zou pas een uitdaging zijn.
Gewoon platgooien als een omwonende dwarsligt. Je kan geen NIMBY inroepen als je geen achtertuin hebt en het is niet alsof mijn steden een democratie zijn. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Rezania schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:41:
In mijn nieuwe stadje van 10k heb ik nul parkeerplekken op straat, werkt echt enorm prima om mensen het OV in te dwingen. Er kwamen nog wel veel taxis binnen van buitenaf, dus ik dacht van laat ik een treinstation bouwen zodat die mensen met de trein kunnen komen ipv met een taxi. Helaas heeft het treinstation parkeerplekken, dus nu komt iedereen en zijn moeder van heinde en ver om te kijken of er plek is. :')
Dus wat je eigenlijk zegt is dat de cims een voorkeur hebben voor auto's en daardoor voor zichzelf een probleem creeeren. Dus door ze uit die auto te sleuren, figuurlijk gesproken, zullen ze gaan lopen en het OV pakken. En dat dit feitelijk op te lossen is door overal boompjes langs de weg te plaatsen in plaats van parkeerplaatsen.

Ik ga dat eens testen binnenkort :)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Katala schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:56:
[...]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat de cims een voorkeur hebben voor auto's en daardoor voor zichzelf een probleem creeeren.
Lijkt me duidelijk dat de simulatie van CS II op dit punt het echte leven weet te benaderen. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VinnyAMS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 17:04
Na het upgraden van mijn computer begonnen aan een stad in cities skylines II. Een aantal mods aan het uitproberen. Zit nu rond de 70k inwoners. Een hoop high rent en power shortage meldingen. High density residential begint ook langzaam te komen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFoJHLrjIKdEcQPF6blVwbEFiJc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ut605y7FEBxrlKy6YLM9msP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPQawl-3rmWRIKd4ATQhxOgn14U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/thnrjJI4kAk0tFPglqCyV9Zh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7J4bYocQecmjSN8XknpnUHasNE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ymE4LwsSzUP0LgJjO51fZvmb.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 35 ... 61 Laatste