Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 09:23
psychodude schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:38:
[...]

Haha, wat heb je gedaan?

Poepwater als drinkwater ingezet? :9
Soort van. Ik had eerst een open riool zo de rivier in, met een pomp stroomopwaarts. Riool uiteindelijk weggehaald en vervangen door een waterzuiveringsinstallatie. Maar amper stroming in de rivier, dus vies water bleef liggen. Skip even twee jaar en ik heb ondertussen de rivier al een paar keer aangepast. Had niet door dat die daardoor de andere kant op ging stromen, dus vies water zo mijn pomp in. :o

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:35:
[Afbeelding]

Ik zat even niet op te letten, gelijk een pandemie te pakken. :X
Lol! Hoe kan dat?

Wel heb ik al gemerkt dat ambulances vaak met meerdere tegelijk vertrekken. Precies of ze in batches werken.

Ook begrijp ik nog niet precies hoe het grote ziekenhuis en kleine ziekenhuis werken. Toen ik een klein ziekenhuis was, was dat altijd volzet. En ik kreeg ook ambulances van buurgemeenten die zieken naar mijn stad brachten. Maar toen ik het klein ziekenhuis heb verwijderd en vervangen door een groot ziekenhuis, had ik maar een fractie van de patiënten (gemiddeld 12 ipv 90+ in het kleine ziekenhuis). Ik heb eens gelezen dat dat te maken heeft met het feit dat het grote ziekenhuis enkel de ernstig gewonden of andere ziektes behandeld. Al weet ik niet of dat zo is. Lijkt mij toch een vreemde redenering dat je naar een klein ziekenhuis in een buurgemeente moet als je een minder ernstige ziekte hebt, terwijl je in de eigen gemeente een groot ziekenhuis hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Flying Hawkic Kan het zijn dat het ziekenhuis hoogwaardigere zorg levert dan de kliniek? En dat er daarom minder zorg nodig is?

Hogere kwaliteit zorg = minder zieken?

[ Voor 13% gewijzigd door Ethiron op 21-11-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Ethiron schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:58:
@Flying Hawkic Kan het zijn dat het ziekenhuis hoogwaardigere zorg levert dan de kliniek? En dat er daarom minder zorg nodig is?

Hogere kwaliteit zorg = minder zieken?
Ja, dat is hem. Zowel de kliniek als het ziekenhuis hebben een area of effect. Binnen die area boosten de gezondheid van de bewoners. De area van het ziekenhuis is echt gigantisch, dus minder zieken.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Merk trouwens nu dat het niet alleen mijn eigen werk is waardoor de rivier de andere kant op is gaan stromen. Het waterniveau van de hele map is gedaald met minimaal 10m. Zal wel komen doordat ik alle constant water level sources in de editor heb verwijderd. Maar ik had de andere sources met rust gelaten, er is nog wel stroming vanaf de rivieren buiten de kaart bijvoorbeeld. Lijkt dus toch dat water verdampt, al hoewel het echt tergend traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Rezania Duidelijk.

Overigens is technisch gezien is de kwaliteit van de zorg dan dus niet per se hoger, maar wordt er aan meer mensen zorg geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Ethiron schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:04:
@Rezania Duidelijk.

Overigens is technisch gezien is de kwaliteit van de zorg dan dus niet per se hoger, maar wordt er aan meer mensen zorg geleverd.
True. Er was wel iets over kwaliteit van zorg die het ziekenhuis levert vs de kliniek, althans volgens Reddit. Maar ik denk dat veel mensen niet doorhebben dat de area of effect ook afhankelijk is van de dichtheid van de bevolking rond de kliniek en ziekenhuis. Dan krijg je inderdaad klachten van zieken naarmate je stad meer en meer groeit. Ik geloof dus niet echt dat er een kwaliteitsverschil is, maar wie weet.

De area of effect is trouwens voor bijna alle gebouwen ook afhankelijk van bevolkingsdichtheid, dat kan je goed merken met parken en internet bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Rezania op 21-11-2023 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah in die zin, thanks! Wel, toch vreemd hoe groot de impact dan is van preventieve geneeskunde. Alsof je met preventieve geneeskunde mensen kan verhinderen dat ze in het ziekenhuis belanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Flying Hawkic schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:14:
Ah in die zin, thanks! Wel, toch vreemd hoe groot de impact dan is van preventieve geneeskunde. Alsof je met preventieve geneeskunde mensen kan verhinderen dat ze in het ziekenhuis belanden.
Ik woon in de buurt van een ziekenhuis en ik ben nooit ziek. Keihard bewijs dus dat het zo werkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20
Rezania schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:08:
[...]

True. Er was wel iets over kwaliteit van zorg die het ziekenhuis levert vs de kliniek, althans volgens Reddit. Maar ik denk dat veel mensen niet doorhebben dat de area of effect ook afhankelijk is van de dichtheid van de bevolking rond de kliniek en ziekenhuis. Dan krijg je inderdaad klachten van zieken naarmate je stad meer en meer groeit. Ik geloof dus niet echt dat er een kwaliteitsverschil is, maar wie weet.

De area of effect is trouwens voor bijna alle gebouwen ook afhankelijk van bevolkingsdichtheid, dat kan je goed merken met parken en internet bijvoorbeeld.
Als ik mij niet vergis niet alleen volgens Reddit, maar is dit een gegeven komende vanuit CO zelf. Ik dacht in één van de posts op het CS2 forum.

Ergens natuurlijk ook wel logisch, een ziekenhuis kent meer behandelopties dan een HAP :p.

Je ziet dit ook terug ingame door het feit dat men over healthcare coverage blijft zeuren op een gegeven moment, ook al zijn er voldoende vrije bedden en niet alle ambulances dispatched vanuit klinieken. En zich dit pas oplost op het moment dat je een ziekenhuis plaatst. Maar daarbuiten, heb je hier bij mijn weten anderszins weinig echt zicht op. Want er wordt binnen de healthcare overview enkel gesproken over healthcare availability in brede zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mijn stad zit inmiddels op een 100k inwoners, met veel te veel low density woningen omdat ik nog niet goed doorhad/heb hoe de density werkt.
Maar los van dat probleem.. Ik zit structureel met 30% meer banen dan ik werknemers heb.
Ookal negeer ik commercie en industrie al geruime tijd (van 60k naar 100k inwoners alleen nog maar huizen gebouwd), ik zit nu met ruim 30k open banen. Toen m'n stad 60k inwoners had was dat 20k.
Voor m'n gevoel zit ik prima qua opleidingsmogelijkheden enzo, maar er verandert dus al tijden niks aan de verhouding banen bezet/beschikbaar.

Los daarvan zou het wel leuk zijn als ze de bugs fixxen mbt bijvoorbeeld de olie raffinaderij die maar leeg blijft staan ookal staat ie pal naast m'n olie producerende industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Rezania schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:04:
Zal wel komen doordat ik alle constant water level sources in de editor heb verwijderd.
Misschien heb ik iets gigantisch over het hoofd gezien, maar welke editor? Hoe kom ik daar in en hoe verwijder of edit ik water sources?

Of bedoel je de dev console via tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Kurkentrekker schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:04:
[...]

Misschien heb ik iets gigantisch over het hoofd gezien, maar welke editor? Hoe kom ik daar in en hoe verwijder of edit ik water sources?

Of bedoel je de dev console via tab?
Nee, de editor echt. Heb het eerst via devmode geprobeerd, maar dat lukte niet.

YouTube: How to unlock the MAP EDITOR in Cities Skylines 2 and Edit Vanilla M...

[ Voor 16% gewijzigd door Rezania op 21-11-2023 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
JoepW schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:04:
Die nieuwe map via Biffa is een hele verbetering en die onofficiele mods zijn ook fijn. d:)b
Wat heeft biffa anders gedaan? Of is het een geheel custom map ipv een aangepaste vanilla map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Rezania schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:28:
[...]

Wat heeft biffa anders gedaan? Of is het een geheel custom map ipv een aangepaste vanilla map?
Biffa heeft ‘m niet gemaakt, maar CPP.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Oh, hij houdt ook van vlakke maps. Ga ik zeker even proberen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Rezania schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:36:
[...]

Oh, hij houdt ook van vlakke maps. Ga ik zeker even proberen. :9
deze is niet zo heel vlak vlak hoor gister even ingeladen nog best wat creativiteit met wegen nodig op een aantal tiles :)

[ Voor 20% gewijzigd door JoSchaap op 22-11-2023 12:50 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

JoSchaap schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:45:
[...]

deze is niet zo heel vlak vlak hoor gister even ingeladen nog best wat creativiteit met wegen nodig op een aantal tiles :)
Maar het is goed te doen als je vele kleinere kernen wilt maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjarl120b
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 19:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sngvPZfMoP9_Vt4yE1JR0RDT-UE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POY2gYSlq99AYs0WS8Vevcco.jpg?f=fotoalbum_large

Erg handig die oversteekplaatsen bij de spoorweg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Sjarl120b schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:13:
[Afbeelding]

Erg handig die oversteekplaatsen bij de spoorweg... 8)7
Veel Darwin Award genomineerden... Ruimt wel lekker op dan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:10

Aganim

I have a cunning plan..

Hey, kan je over een tramspoor ook oversteekplaatsen maken? Dat was me nog niet gelukt, ik maar knoeien met voetgangersbruggen. :o

Niet dat het veel uit zal maken, Cims zijn dermate suicidaal dat ze inderdaad regelmatig vlak voor of door een tram heen oversteken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die voetgangersbruggen zijn overigens ook gedrochten.. Iemand die wel eens succesvol aangemaakt zonder je halve stad te hoeven slopen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Ja, maar alleen omdat ik op de plekken waar ik ze wilde toevallig ruimte over had. Rondom rotondes nemen ze me inderdaad teveel ruimte in, ik kan 'slope too steep' inmiddels wel dromen. Hopelijk krijgen we ooit trappen en liften in een update, de skischansen die je moet aanleggen voor zo'n brug zijn wel wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Laatst online: 18-09 10:29
Voetgangersbruggen gebruik ik eigenlijk alleen om water over te steken, als alternatief dat ze de stoep van een auto brug massaal gebruiken. Verder vind ik ze gauw te log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:15:
[...]

Ik woon in de buurt van een ziekenhuis en ik ben nooit ziek. Keihard bewijs dus dat het zo werkt. :+
Nu je het zegt, ik woon ook dicht bij een ziekenhuis en ben ook nooit ziek! Zit misschien dan toch wat logica achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aganim schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:30:
Hey, kan je over een tramspoor ook oversteekplaatsen maken? Dat was me nog niet gelukt, ik maar knoeien met voetgangersbruggen. :o

Niet dat het veel uit zal maken, Cims zijn dermate suicidaal dat ze inderdaad regelmatig vlak voor of door een tram heen oversteken. :P
Nee, dat is het net. Het werkt niet met een tramspoor maar wel met een treinspoor. Raar toch :). Een treinspoor oversteken zou m.i. verboden moeten zijn. Minstens zou er een slagboom moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@Flying Hawkic ah ja, geen idee waar de link met een trambaan vandaan komt. Ik ben opgegroeid naast een onbewaakte voetgangersovergang, dus ik zou die toch moeten herkennen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aganim schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:13:
@Flying Hawkic ah ja, geen idee waar de link met een trambaan vandaan komt. Ik ben opgegroeid naast een onbewaakte voetgangersovergang, dus ik zou die toch moeten herkennen. :+
In mijn stad zijn er geen onbewaakte overgangen, zelfs geen bewaakte. Ik probeer alles onder of boven de sporen te laten gaan, voor de veiligheid :).

Voor België gesproken, ik ken maar één onbewaakte overgang, en dat is deze: https://maps.app.goo.gl/tRF2ARxgLjojioMCA

Geloof het of niet maar hier is er een onbewaakte spoorwegovergang op een vierbaansvak die nog in gebruik is. En toch hoor je nooit dat er ongevallen gebeuren. Nu, de trein komt toeterend en stapvoets aangereden, en dan stop je vanzelf wel, want het is best beangstigend als zo'n trein plots oversteekt. Ik stond verbaasd te wachten toen ik het voor het eerst zag :) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 15:07
Ga deze toch wel even proberen. Ziet er goed uit. De standaard kaarten zijn op zich niet slecht, maar voelen soms wat onrealistisch.
Webgnome schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:36:
Die voetgangersbruggen zijn overigens ook gedrochten.. Iemand die wel eens succesvol aangemaakt zonder je halve stad te hoeven slopen?
Eens, trappen, liften of kleine voetgangerstunnels zouden wel leuk zijn. Ik heb redelijk succes bereikt met deze tutorial over bruggen: https://steamcommunity.co...8023412&searchtext=bridge

In het kort: maak de brug exact 7,5 meter hoog en dan aan beide zijden 3 x een perfecte kleine 90 graden bocht omlaag. Op een vlakke ondergrond redelijk goed te doen. Omdat ik ze te groot vind voor midden in de stad, gebruik ik ze eigenlijk alleen om bijvoorbeeld snelwegen te overbruggen of om een lager gelegen deel bereikbaar te maken.

[ Voor 49% gewijzigd door Justinn1988 op 23-11-2023 08:48 ]

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:31
Ik ben benieuwd of dit het meest te maken heeft met het opnieuw bouwen van de weg, zodat er geen spoor meer is van dat zebrapad wat met die tool verwijderd is.

Leuk om eens te testen

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Justinn1988 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:38:
[...]

Ga deze toch wel even proberen. Ziet er goed uit. De standaard kaarten zijn op zich niet slecht, maar voelen soms wat onrealistisch.

[...]

Eens, trappen, liften of kleine voetgangerstunnels zouden wel leuk zijn. Ik heb redelijk succes bereikt met deze tutorial over bruggen: https://steamcommunity.co...8023412&searchtext=bridge

In het kort: maak de brug exact 7,5 meter hoog en dan aan beide zijden 3 x een perfecte kleine 90 graden bocht omlaag. Op een vlakke ondergrond redelijk goed te doen. Omdat ik ze te groot vind voor midden in de stad, gebruik ik ze eigenlijk alleen om bijvoorbeeld snelwegen te overbruggen of om een lager gelegen deel bereikbaar te maken.
Dat ziet er wel elegant uit. Ga ik ook maar eens proberen

Strava | AP | IP | AW

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22

Sebazztiaan

sebas!

Ik weet niet wat jullie vinden, maar ik krijg niet dezelfde 'vibe' of hetzelfde gevoel als met City Skylines 1. Het spel ziet er mooi uit, de features zijn great, maar op één of andere manier ben ik lang niet zo 'hooked' als met CS1.

Hebben meer mensen dit gevoel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Sebazztiaan schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:17:
Ik weet niet wat jullie vinden, maar ik krijg niet dezelfde 'vibe' of hetzelfde gevoel als met City Skylines 1. Het spel ziet er mooi uit, de features zijn great, maar op één of andere manier ben ik lang niet zo 'hooked' als met CS1.

Ik heb juist het tegenovergestelde, ik ben zeker meer hooked. Dit spel is zoveel completer dan de vanilla CS1 ervaring. Zeker de artstyle spreekt mij erg aan. Roadtools zijn ook veel beter. Simulatie is meer complex. Enige wat echt mist zijn mods zoals TMPE en Move It, maar daar werk ik graag omheen voor nu zodat ik de simulatie beter kan snappen.

Waardoor ben jij meer hooked bij CS1 dan bij CS2 vraag ik me dan af? :)

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48

Nee ik ook niet. Ik erger me ook constant dood aan de hoogteverschillen tussen gebouwen die gewoon naast elkaar staan. Je bent meer bezig met de terravormen dan bouwen om het er oké uit te laten zien.

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Ik merk eigenlijk dat ik helemaal niet terug zou willen naar deel 1, ik zou de flexibiliteit rond het aanleggen van wegen teveel missen. Vooral het kunnen toevoegen van tram- en busbanen aan wegen in de combinatie die jou uitkomt, ipv het moeten aanleggen van de vaste combinaties die CS1 aan boord had vind ik een enorme vooruitgang. Idem voor zaken als het zelf kunnen bepalen waar je een stuk berm, trottoir, etc wilt toevoegen aan wegen. Dat werkt zoveel fijner dan deel 1 doordat je veel meer vrijheid hebt.

Deel twee mist nog wel wat charme, vooral doordat animaties (zoals brandweerteams die staan te blussen) missen. Hopelijk komt dat nog, want dat vind ik wel een achteruitgang. Verder is de content natuurlijk minder, maar dat komt in de loop van de tijd vanzelf wel en was natuurlijk te verwachten. Ik denk dat er over het algemeen een prima keuze gemaakt is, deel twee voelt voor mij completer aan dan vanilla deel 1.
Robinblitz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:34:
[...]

Nee ik ook niet. Ik erger me ook constant dood aan de hoogteverschillen tussen gebouwen die gewoon naast elkaar staan. Je bent meer bezig met de terravormen dan bouwen om het er oké uit te laten zien.
Je bent de eenheidsworst in Nederland gewend :+

Strava | AP | IP | AW

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:06
Rezania schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:33:
[...]

Ik heb juist het tegenovergestelde, ik ben zeker meer hooked. Dit spel is zoveel completer dan de vanilla CS1 ervaring. Zeker de artstyle spreekt mij erg aan. Roadtools zijn ook veel beter. Simulatie is meer complex. Enige wat echt mist zijn mods zoals TMPE en Move It, maar daar werk ik graag omheen voor nu zodat ik de simulatie beter kan snappen.

Als je basis cs2 met een volledige cs1 bundel en mods vergelijkt dan is het wel minder ja.
Je moet de basisspellen met elkaar vergelijken.

Veel mods in cs1 zijn ook zo mooi geïmplementeerd dat het lijkt alsof het bij het spel hoort.
Had een paar maanden geleden cs1 opnieuw moeten installeren omdat ik niet kon uitvogelen welke mod voorkwam dat ik het spel kon starten. Maar dan weet je niet wat je meemaakt, kale standaard cs1.
Je zoekt je het schompes naar knoppen die helemaal niet in het spel zitten zonder mods.

• psychodude

Voor mij eigenlijk juist het tegenovergestelde.

Ik heb in de eerste weken post launch aanzienlijk meer uur in CS2 gestoken dan in dezelfde periode destijds met CS1. Als City Builder is CS2 gewoon vele malen meer af dan CS1 vanilla in de launch periode.

Met alle mods, DLC, etc. heeft CS1 natuurlijk veel goed gemaakt. Maar ook met dit in ogenschouw, zie ik mijzelf niet snel weer CS1 opstarten om eerlijk te zijn. CS1 biedt enkele zaken die ik momenteel nog wat mis in CS2, maar is niet doorslaggevend genoeg om CS1 i.p.v. CS2 te spelen.

Wel hoop ik dat zaken als zoning direction langs de weg zo spoedig mogelijk ook binnen CS2 worden geïntegreerd. En hoop ik dat een equivalent tot de parks en industries DLC pakketten in CS2 snel gaan volgen. Deze 2 zijn voor mij toch de meest invloedrijke en leuke DLC's in CS1 geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
FRANQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:51:
[...]

Als je basis cs2 met een volledige cs1 bundel en mods vergelijkt dan is het wel minder ja.
Je moet de basisspellen met elkaar vergelijken.

Veel mods in cs1 zijn ook zo mooi geïmplementeerd dat het lijkt alsof het bij het spel hoort.
Had een paar maanden geleden cs1 opnieuw moeten installeren omdat ik niet kon uitvogelen welke mod voorkwam dat ik het spel kon starten. Maar dan weet je niet wat je meemaakt, kale standaard cs1.
Je zoekt je het schompes naar knoppen die helemaal niet in het spel zitten zonder mods.
Daarom zei ik dus ook vanilla CS1. Het is anders inderdaad appels met peren vergelijken. Zelfs CS1 met mods kan zoveel anders zijn dan vanilla CS1 dat het bijna een ander spel is.

Zag laatst een video van iemand die Minas Tirith aan het bouwen was in een gemodde versie van CS1. Dat leek meer op Blender dan een spel. :+

• Rezania
[...]

Nu ben ik ook wel iemand die liever vlakke maps heeft en alles platmaakt, maar ik herken me niet in wat je zegt dat het veel tijd kost. Vind de nieuwe terraform tools juist een stuk beter dan die van CS1, en het kost ook nog eens geen geld. Even een paar nieuwe tiles vlak maken is zo gepiept imo.

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:21
Lastige met de standaard maps vind ik dat het waterniveau verschilt (loopt van hoog naar laag), dus je hebt nog steeds flink wat hoogteverschil om weg te werken.

• Rezania
cracking cloud schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:14:
Lastige met de standaard maps vind ik dat het waterniveau verschilt (loopt van hoog naar laag), dus je hebt nog steeds flink wat hoogteverschil om weg te werken.
Daar kan je de slope tool goed voor gebruiken. Eerst rechtermuisknop op de hoogte waar de sloop moet eindigen. Daarna beginnen met slepen vanaf de plek waar de slope moet beginnen. Zag ik ook pas een paar dagen geleden in een video van CPP.

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22

Sebazztiaan

sebas!

Rezania schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:33:
[...]

Ik kan het niet goed duiden, artstyle ofzo; of misschien moet ik er nog gewoon inkomen, dat kan natuurlijk ook. Ik vind alle assets ook groot (wel realistisch, bijvoorbeeld de begraafplaats), weinig variatie in parken, hoe de wegen zijn getekend (lichtgrijs op donkergrijs) ben ik ook geen fan van.
[...]

Maar dat was op zich niet anders bij deel 1? Ook daar kreeg je problemen met het terrein als je niet voorzichtig was.

Ik zou nooit meer terug kunnen naar deel 1 door de grote frustraties op vlak van verkeer. Je kon met mods wel één en ander oplossen, maar niet alles. En ik speel liever zonder mods.

Ik vind ook deel 2 veel mooier, meer realistisch (bv. spitsuur, grootte van gebouwen,...), veel meer mogelijkheden op vlak van wegen bouwen, alleen mist het nog heel veel content en zijn er nog veel bugs in de simulatie.

In deel 2 mis ik vooral aandacht voor details:
- Sneeuw ziet er niet mooi uit, geen wegen die ondersneeuwen bv.
- Zoals hierboven al aangehaald, je ziet niets gebeuren bij een interventie door politie of brandweer
- Je hebt bv. maar één basisschool (terwijl je er heel veel moet plaatsen)
- Zou leuk zijn als er wat scenarios waren, zodat je met een doel kan spelen (en dan scenarios die iets interessanter waren dan uit deel 1)
- Niet te vergeten: fietsen ontbreken. Dus je kan geen realistische EU-stad maken.

Ik zou zeker niet terug kunnen naar deel 1.

De basis van deel 2 is veel beter maar er is echt nog werk aan de winkel.

[ Voor 4% gewijzigd door Flying Hawkic op 23-11-2023 12:08 ]

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:03
Ik heb sinds de lancering van CS2 geen CS1 meer gespeeld. Ik vind het op vele vlakken beter (om eerder genoemde redenen) en ik mis ook nog wel TMPE en weghalen van zoning van bepaalde wegen.

Het voelt allemaal wel serieuzer aan dan CS1, en dat vind ik op één of andere manier ook wel jammer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
cracking cloud schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:14:
Omgaan met hoogteverschillen is misschien leuker dan ze altijd 'wegwerken'. Voor downtown gebieden met veel bebouwing is vlak natuurlijk wel handig, maar ik probeer de buitengebieden juist met hoogteverschillen op te bouwen en zonder grid. Dat ziet er leuk uit voor de skyline met vrijstaande huizen en slingerweggetjes, waar ik persoonlijk wel van gecharmeerd ben.

Hoogteverschillen verderop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IM_196TB0I8S31YSpsyK-hNDQ30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oMLGM2MFcjQzIORrUbrTlNeR.png?f=fotoalbum_large

Probeerseltje met slingerwegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZGMqZXdzs_mP09IlN75551sTwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7bqlN0XMOWGwEpCxkWqp39Nz.png?f=fotoalbum_large
Patroclos schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:24:
Ik heb sinds de lancering van CS2 geen CS1 meer gespeeld. Ik vind het op vele vlakken beter (om eerder genoemde redenen) en ik mis ook nog wel TMPE en weghalen van zoning van bepaalde wegen.
Hier ook. Ben wel klaar met CS1. Ik speelde dat 1 a 2 keer per jaar even heel intensief maar ik was op een gegeven moment meer bezig met mod management dan iets bouwen. Voor CS2 heb ik eigenlijk (voorlopig) geen grafische mods nodig en alleen de mods met tools (TMPE etc.).

[ Voor 19% gewijzigd door Justinn1988 op 23-11-2023 12:53 ]

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:06
@Justinn1988

Met die slingerwegen ben ik altijd een beetje teleurgesteld over de zoning.
De zoning zou eigenlijk een soort vrije vorm moeten hebben, waarbij een gebouw of in ieder geval de grond ook een taartpuntvorm aan kan nemen.

Rijtjes moeten zo de hoek om kunnen.
En high density zou elke vrije millimeter vol moeten kunnen bouwen.

Vind er vaak toch best veel groen tussen zitten bij kronkelwegen, of wegen die net niet lekker haaks aansluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2h51lDxBZUjTFJDGb6AXj6isD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RjOGVRZNj7Tx7666FGj2jBgq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAmDIZ9ES3_TEuse48VQY7b71Bs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RhUhuJ6KfBEPoBJR7vcEjHnx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WKrLiab5pJSvxbDJN5O7H_Gx8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8pp9JSYImea2tKxWAFQNliTi.png?f=fotoalbum_large

• Justinn1988
FRANQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:14:
@Justinn1988

De zoning zou eigenlijk een soort vrije vorm moeten hebben, waarbij een gebouw of in ieder geval de grond ook een taartpuntvorm aan kan nemen.
Ik snap het wel ja, al ben ik al blij dat je qua wegen al kan doen wat je wilt en dat het geen Anno 1800 dat alleen maar rechte wegen kent (dat is pas jammer ergens).

Zou inderdaad fantastisch zijn als je kan wisselen tussen de huidige vorm met zoning-tegeltjes of meer free-form, zoals in CS2 al kan met boerderijen, industrie en de stortplaats. Ideaal met landhuizen en een flinke lap tuin. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb nog geen hardware om CS2 te draaien maar ben wel naar steam gegaan om even te kijken of er een black friday was. Niet verwacht en is ook niet zo.

Verbaasde me wel dat CS1 (ondanks voor weinig) nu beter verkoopt dan CS2. Had verwacht dat iedereen into city builders CS1 nu wel zou hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sz4CYhr7CsAiYQ9FkAkhBHZIU2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fIWJfHBailV45GlfWhkPn9jW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Roland] schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:02:
Ik heb nog geen hardware om CS2 te draaien maar ben wel naar steam gegaan om even te kijken of er een black friday was. Niet verwacht en is ook niet zo.

Verbaasde me wel dat CS1 (ondanks voor weinig) nu beter verkoopt dan CS2. Had verwacht dat iedereen into city builders CS1 nu wel zou hebben.

[Afbeelding]
Dat omvat misschien ook DLC? Als je één DLC pack koopt, telt dat misschien bij CS1. Ik weet het niet.

Natuurlijk, met die kortingen van 70% zijn er ook heel veel mensen die geen city builders spelen, het spel kopen en het uiteindelijk nooit installeren.

Hoeveel spellen heb je zelf in je bibliotheek die je ooit in een sale gekocht hebt maar nooit tijd hebt gehad om ze te installeren en te spelen :)? Ik heb er zo verschillende hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:14:
@Justinn1988

Rijtjes moeten zo de hoek om kunnen.
En high density zou elke vrije millimeter vol moeten kunnen bouwen.

Vind er vaak toch best veel groen tussen zitten bij kronkelwegen, of wegen die net niet lekker haaks aansluiten.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat was één van mijn grootste teleurstellingen bij de bekendmaking van CS2: geen procedureel gegenereerde lots. In Manor Lords teken je een gebied waar er zoning moet komen, en dan wordt bepaald hoe de lots worden getekend. Zo heb je nooit open ruimtes. Maar ik kan mij inbeelden dat het technisch niet eenvoudig is om op grote schaal te doen.

En hoekhuizen en appartementen moeten er zeker nog komen! Dat is een groot gemis, geen hoekvarianten van rijtjeshuizen.

[ Voor 3% gewijzigd door Flying Hawkic op 24-11-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Justinn1988 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:48:
[...]

Omgaan met hoogteverschillen is misschien leuker dan ze altijd 'wegwerken'. Voor downtown gebieden met veel bebouwing is vlak natuurlijk wel handig, maar ik probeer de buitengebieden juist met hoogteverschillen op te bouwen en zonder grid. Dat ziet er leuk uit voor de skyline met vrijstaande huizen en slingerweggetjes, waar ik persoonlijk wel van gecharmeerd ben.

Hoogteverschillen verderop:
[Afbeelding]

Probeerseltje met slingerwegen:
[Afbeelding]

[...]

Hier ook. Ben wel klaar met CS1. Ik speelde dat 1 a 2 keer per jaar even heel intensief maar ik was op een gegeven moment meer bezig met mod management dan iets bouwen. Voor CS2 heb ik eigenlijk (voorlopig) geen grafische mods nodig en alleen de mods met tools (TMPE etc.).
Goed gelukt, mooi de topografie gerespecteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:16
Heerlijk city skylines 2 op mijn macbook spelen dmv streamen vanaf mijn windows pc. Geen gehang meer achter mijn pc na een dag thuis werken :)

Sunshine/moonlight werkt super goed. Tip voor andere die zelf willen streamen. UWP werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Is de game ondertussen al een beetje gepatchd?
Dan bedoel ik niet zozeer qua FPS, maar eerder de gameplay foutjes... Ik heb na de release ongeveer 10 uur gespeeld en de game niet meer aangeraakt terwijl ik in CS1 800 uur+ heb zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Na het behalen van zo goed als alle achievements en een stad van 250k ben ik opnieuw begonnen op de custom map van CCP.
Nu met unlimited money en unlock all en met een aantal mods.
Ik laat me nu niet verleiden tot grote steden en hoogbouw en dat gaat eigenlijk best goed. ik ga de hele map 'volbouwen' met kleinere dorpjes, agri gebieden en wat industrie her en der.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qFxBqM_23wAKm8GY2GAwcbP2SM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yi5TVv0TBbudZ8BEI27PQ6Yg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarl120b
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 19:59
Weet iemand trouwens hoe de game omgaat met 3d cache? Mijn r7 3700X begint tegen zijn limiet aan te lopen en ik ben van plan om te upgraden naar een 5800X3D of 5900X. Welke van de twee het wordt is ligt er een beetje aan of de game meer heeft aan 3d cache of cores.
Op google valt niet veel te vinden over deze vraag en als je toch een benchmark vind dan gaan ze over FPS in plaats van simulation speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Sjarl120b schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:48:
Weet iemand trouwens hoe de game omgaat met 3d cache? Mijn r7 3700X begint tegen zijn limiet aan te lopen en ik ben van plan om te upgraden naar een 5800X3D of 5900X. Welke van de twee het wordt is ligt er een beetje aan of de game meer heeft aan 3d cache of cores.
Op google valt niet veel te vinden over deze vraag en als je toch een benchmark vind dan gaan ze over FPS in plaats van simulation speed.
Ik denk niet dat simulation speed echt is gebenchmarkt ook maar ergens. Maar aangezien CS2 zich goed verspreid over alle cores denk ik juist dat meer cores beter is in dit geval dan een grotere L3 cache.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

88Gamer88 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:09:
Dan bedoel ik niet zozeer qua FPS, maar eerder de gameplay foutjes...
Ja, diverse problemen zijn opgelost: https://cs2.paradoxwikis.com/Patches

Dat wilt uiteraard niet zeggen dat het spel nu foutloos is, verre van, maar al wel een stukje beter dan bij launch. Je kan ook atlijd de Word of the Week lezen om een beetje een idee te hebben waar men mee bezig is, zo is bijvoorbeeld in #4 aangegeven dat ze weten dat het systeem rondom post niet goed werkt en daarmee bezig zijn: https://forum.paradoxplaz...ation-announcements.1148/

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSyNqOP_2IONtIa2YbOcvU3YeKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VyHc1sDcvcHtbJagL4fucp9V.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6aU0wAMMguHNCKOs0ChioJ_8BY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ylaIh17lFxrVf6LjZxShOotj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaNmY4y4Nfc-FYyiC5BcPVzb_74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WNB3Q3VYuEgO5BPum5NosUeo.png?f=fotoalbum_large

Paar leuke details van mijn stad (100k nu). High rent blijft een mega issue, heel irritant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Goldia schreef op zondag 26 november 2023 @ 00:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Paar leuke details van mijn stad (100k nu). High rent blijft een mega issue, heel irritant
Nice! Wellfare office helpt tegen high rent. Je kan ook de fees van water en elektriciteit verlagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
88Gamer88 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:09:
Dan bedoel ik niet zozeer qua FPS, maar eerder de gameplay foutjes... Ik heb na de release ongeveer 10 uur gespeeld en de game niet meer aangeraakt terwijl ik in CS1 800 uur+ heb zitten.
Ik denk goed om te vermelden in deze exact welke gameplay foutjes je bedoeld.

Er is een deel ware issues inmiddels gepatched. Er zijn echter ook zaken geweest die vanuit CS1 perspectief als 'fout' zijn bestempeld vanuit de community in eerste instantie, maar gewoonweg andere vorm van simulatie betreft waarin tijdschaal binnen CS2 vele malen ruimer is om rekening mee te houden.

Hoewel je FPS overigens niet bedoelde, denk ik wel goed om te vermelden dat qua stability en framerate er ook zeker nodige patches geweest zijn. En speel ik zelf met mijn 1660Ti op 3840x1200 op een medium resolution met dynamic resolution off op circa 25 fps. In perspectief, op launch day behaalde ik deze fps rate op very low. GPU is in mijn geval mijn grootste bottleneck.

Zelf speel ik het in ieder geval nog altijd met veel plezier. Inmiddels bijna 200 uur op de teller staan sinds launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:32

Saninl

JoepW schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:52:
Na het behalen van zo goed als alle achievements en een stad van 250k ben ik opnieuw begonnen op de custom map van CCP.
Ik laat me nu niet verleiden tot grote steden en hoogbouw en dat gaat eigenlijk best goed. ik ga de hele map 'volbouwen' met kleinere dorpjes, agri gebieden en wat industrie her en der.
[Afbeelding]
Nog modtips? Ik ken alleen Traffic Light Enhancement by Slyh…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Saninl schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:31:
[...]
Nog modtips? Ik ken alleen Traffic Light Enhancement by Slyh…
Die heb ik ook met gedownload, fantastisch mod. Er is nu ook een cim rebalance mod uit, aan te raden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:16
Waar kan ik mods instellen? Of kan zeker weer niet met de gamepass versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:46
TweakerVincent schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:11:
Waar kan ik mods instellen? Of kan zeker weer niet met de gamepass versie
Zie deze video van Biffa. Daarin wordt uitgelegd hoe je mods moet installeren.
YouTube: You Don't Have to Wait for Cities Skylines 2 Mods! Unlock All Tiles ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Voor iedereen die graag quays wil bouwen zonder veel gedoe, er is nu een mod die quays toggled. _O_

https://github.com/ST-Apps/CS2-ExtendedRoadUpgrades

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
Leuk om de eerste modjes te zien. Beloofd veel goeds.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rezania
Dit is echt fantastisch want niet enkel kan je dus makkelijk quays bouwen, je kan ook quays gebruiken om zoning aan die weg uit te schakelen. :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/paYpBX7.png

[ Voor 19% gewijzigd door Rezania op 27-11-2023 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
Rezania schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:39:
Voor iedereen die graag quays wil bouwen zonder veel gedoe, er is nu een mod die quays toggled. _O_

https://github.com/ST-Apps/CS2-ExtendedRoadUpgrades
Ja kwam hier een video tegen: YouTube: This NEW Mod for Cities Skylines 2 CHANGES EVERYTHING!

Mooi geïntegreerd in bestaande functionaliteit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dykU980.jpg

Dit zou eerst echt megaveel werk zijn met de terraintool. Nu zo gepiept. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-09 22:06
Rezania schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:58:
[Afbeelding]

je bent wel heel erg gemeen voor je sims die wagenziek zijn, door jou komt straks een mod tegen wagenziekte :+
tip, houd aan de onderkant een stuk groen veld vrij voor sims die even aan de kant willen als ze beneden aangekomen zijn, wel zo aardig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:58:
[Afbeelding]

waarom zou je dit willen? :X

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Shipping lane zit in de weg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 07:58
Ziet er ook wel gewoon leuk uit toch :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online

Boris96

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
Vind wel nice dat ze bevestigen dat modders al druk bezig zijn en dat ze dit ook helemaal prima vinden.
Genoeg bedrijven die hier toch anders mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CxcXWwr.png

Ja, ik zou mijn huis ook verlaten als ik daar zou wonen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Rezania schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:38:
[Afbeelding]

Woon je op de 6e verdieping en krijg je alsnog verkeer langs je raam :/

Boris96

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
stomley schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:38:
[...]

Vind wel nice dat ze bevestigen dat modders al druk bezig zijn en dat ze dit ook helemaal prima vinden.
CO weet natuurlijk als geen ander dan modders een zeer belangrijke reden zijn waarom CS1 überhaupt zo groot geworden is. Ze omarmen de mod community dan ook al langer. Denk ook aan bijvoorbeeld de asset packs gecreëerd door modders, enkele modders opgenomen in het team, etc.

Het punt dat ze maken in the word of the week is daarnaast natuurlijk ook een prima punt. Deze early mod support is allemaal erg prematuur. Prima. Maar een waarschuwing voor eindgebruikers dat dit potentieel hun saves vernietigd bij volgende updates, is hierin goed. In CS1, zeker in het eerste jaar, was het schering en inslag dat bij een volgende patch maps niet langer werkzaam waren door aanwezigheid van mod x, y en z.

Altijd jammer op het moment dat je dan ineens je stad kwijt bent waar je tientallen uren of meer in hebt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JoepW schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:52:
[Afbeelding]
Zie daar toch best nog wat hoogbouw :) !

Die map ziet er zoveel beter uit dan de default maps. Kan niet wachten tot ik hem via de editor kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stomley schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:38:
[...]

Inderdaad. Wel, ze hebben uit CS1 geleerd dat modders héél belangrijk zijn voor het spel.

Alleen hoop ik dat ze voldoende functies zelf inbouwen en ook niet teveel over laten aan modders. Ik ben nog altijd fan van een vanilla spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:38:
[Afbeelding]

Kan je hier niet beter een tunnel maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Flying Hawkic schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:25:
[...]

Kan je hier niet beter een tunnel maken :)
Maar bruggen zijn mooier. :+ Tunnel zou trouwens even diep moeten als de brug hoog is, doordat de shipping lane ook een minimale diepte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Een brug die open kan zou gaaf zijn. Zoals de Erasmusbrug. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:28

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik vermaak me steeds beter met Cities Skylines 2. Ik merk echter dat in mijn stad met nog minder dan 20.000 mensen, het verkeer erg traag rijdt, op alle wegen. Bij een lege stad reed het duidelijk sneller.

Dit had ik met CS1 ook regelmatig, meestal omdat mijn pc het dan niet trok, maar ik kan hier niet echt een oorzaak van vinden. Hebben meer mensen dit? De instellingen zijn al teruggeschroefd naar de instellingen die toen aangeraden werden van toen het spel net uitkwam.

Aan de rekenkracht en prestaties van de pc kan het niet liggen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, is een bekend probleem. Helaas weet ik zo niet wat er aan te doen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stomley
zou graag zien dat 'Pavement paths' ook gebruikt konden worden om parken aan te verbinden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Webgnome schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:10:
Ja, is een bekend probleem. Helaas weet ik zo niet wat er aan te doen
Jammer! Hopelijk fixen ze dat snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 21:07
Weten jullie of het niet tellen van High Density Commercial (EU en NA) richting een signature buildings een bekende bug is? Ik heb zeker een hoeveelheid NA High Density Commercial in mijn stad staan maar de teller bij de sig buildings staat nog op 0...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
MJMaverick schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:23:
Weten jullie of het niet tellen van High Density Commercial (EU en NA) richting een signature buildings een bekende bug is? Ik heb zeker een hoeveelheid NA High Density Commercial in mijn stad staan maar de teller bij de sig buildings staat nog op 0...
Let er op dat het niet zozeer high density is, maar level 5 high density.

Zelf heb ik ook op 0 staan, maar heb ook 0 level 5 high density voor zover ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Flying Hawkic schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:23:
[...]

Zie daar toch best nog wat hoogbouw :) !

Die map ziet er zoveel beter uit dan de default maps. Kan niet wachten tot ik hem via de editor kan proberen.
Dat zijn appartementen, geen skyscrapers. Die vermijd ik.
En de map heb je geen editor voor nodig. Gewoon downloaden en in de cs2 maps dir zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

psychodude schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:29:
[...]

Let er op dat het niet zozeer high density is, maar level 5 high density.

Zelf heb ik ook op 0 staan, maar heb ook 0 level 5 high density voor zover ik kan vinden.
Ben zelf nog niet boven de lvl3 high density gekomen van zowel residence als commercial, dat is mogelijk wel een bug.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52

Nakebod

Nope.

Engelse toestanden hier. :+
Hoop niet dat er een spoedgeval tussen staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFUJwQzXVrd1KR-yi8xK7uP4tlc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOncnsvttszSRqiGqxUWjlDq.jpg?f=fotoalbum_medium

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/foGb8WR.png

Geen brug meer nodig blijkbaar. :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rezania
Ja, maar toch moeten verwijderen na een waarschuwing van mijn SHE officer. Helaas.

Maar een turbine van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EGhtQZp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Nakebod schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:23:
Engelse toestanden hier. :+
Hoop niet dat er een spoedgeval tussen staat.

[Afbeelding]
Kun je ergens aangeven dat je Britse ambulances wilt? Ik heb alleen maar die hondenhokken uit Amerika. Of heb ik ergens vergeten een vinkje te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Als je een stad start kan je bij de kaartselectie aangeven of je Noord-Amerikaans of Europees thema wilt, ik gok dat je NA gekozen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Rezania schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:11:
[...]

Ja, maar toch moeten verwijderen na een waarschuwing van mijn SHE officer. Helaas.

Maar een turbine van gemaakt.

[Afbeelding]
Noise pollution coming in 3, 2, 1... :+
Pagina: 1 ... 34 ... 61 Laatste