Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 09:23
Code Deep Dive (Pt. 5) : Build your elementary schools as soon as possible. Don't wait.

Ik lees hier net dat het gewoon even 40 uur op max snelheid duurt voordat een kind een tiener wordt. Wtf. Kan dat niet wat sneller? :')

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wees blij dat het niet een realtime simulatie is

[ Voor 43% gewijzigd door Webgnome op 17-11-2023 08:58 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
Rezania schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:54:
Code Deep Dive (Pt. 5) : Build your elementary schools as soon as possible. Don't wait.

Ik lees hier net dat het gewoon even 40 uur op max snelheid duurt voordat een kind een tiener wordt. Wtf. Kan dat niet wat sneller? :')
Dat klopt niet
This is important: If the child or teen does not graduate before aging up, they are immediately kicked out of school and cannot re-enroll in any education program. Their education level is set for life. Cims live for a maximum of 9 years, which means you're stuck with this generation of uneducated people for up to 43.2 hours of IRL play time, assuming you do not pause and play on max speed.
Die 43 uur gaat over de complete levensduur van een cim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is de factor waarmee de tijd versneld als je op max speed speelt? Is dat / 3?

offtopic:
Ja, te lui om het zelf op te zoeken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Webgnome op 17-11-2023 09:06 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Bartske schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:03:
[...]

Dat klopt niet

[...]

Die 43 uur gaat over de complete levensduur van een cim.
Oké, 'maar' 8,5 uur dus voordat je een tiener hebt. Dat is nog steeds vrij lang. Hoop dat ze het voor elkaar krijgen om tijd x6 erin te krijgen, zal veel schelen.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Rezania schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:20:
[...]

Oké, 'maar' 8,5 uur dus voordat je een tiener hebt. Dat is nog steeds vrij lang. Hoop dat ze het voor elkaar krijgen om tijd x6 erin te krijgen, zal veel schelen.
Ik vrees dan voor de simulatie performance. Als alles x6 gaat vraag ik me af of de FPS dan niet halveert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 07:58
Rezania schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:20:
[...]

Gaat ook veel vragen van je CPU. Indien ze echt er in hebben zitten dat de cim elke keer herrekend welke keuze die gaat maken is dat met een hogere snelheid nog vaker en zwaarder voor je CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Robinblitz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:21:
[...]

Ik vrees dan voor de simulatie performance. Als alles x6 gaat vraag ik me af of de FPS dan niet halveert...
Op basis van de lifetime van CS1 hebben ze nog 8 jaar. Tegen die tijd spelen we op Ryzen 10 9800x3D of een i9-20900k. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

2 steden met 250K+ gebouwd en nu pas ontdekken dat je de buslanes op bestaande wegen kunt verven.. 8)7

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1Zscis5iHFtlGUFLjqwFcZfGrQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R0YcCwTSVx0kd9mNPoAr8dks.png?f=user_large
:X

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +6 Henk 'm!
YES schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:55:
Klein beetje file naar mijn stad toe (de hele rode lijn is file):
[Afbeelding]

Ik zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken, had wellicht nooit de kern van mijn stad op het eiland moeten aanleggen, aangezien je daar met goed fatsoen niet veel bruggen/tunnels heen krijgt.
Ik speel op dezelfde map en heb 65K inwoners.

De brug kan een flessenhals zijn, maar wat ik heb gedaan is vanaf dat de brug op het eiland komt, de autosnelweg naar rechts aanleggen over de lengte van het eiland en dan meerdere afritten voorzien. Zodat niet iedereen dezelfde afrit moet nemen, want jouw rotonde kan dat niet aan.

Ook heb ik een treinstation en treinbrug. Met elke buur is er een treinverbinding zodat verkeer van buiten af via de trein kan komen.

Zo heb ik het gedaan. Als je dan nog file krijgt op de brug, heb je meer rijstroken nodig op de brug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5e_YM2JsDsbM4OLwSy93tSEdHkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/35XY53HDrJphryYE1VUJEa9D.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6escffI9eiMpaWHAk6MydgjSyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CcqJIYb8FgjS2hbkeh4AQOx9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSlkfY_0LZ84K5JB83a8Bpx3Ktg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SrNOrCqXamhc2kkxpYDek3vB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CejRMeAPSYZK0I9B-uAHStFM_4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hH1Ft7dNznkjksTrmixEYY3t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Entity schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:08:
1.0.14f1
Bug fixes & improvements:
  • Reduced occurrences of texture resolution dropping
  • Fixed case where in-game would appear black when playing offline
  • Fixed undesired clothing variations
  • Fixed "Garbage Pilling Up" warning notification icon not being removed after garbage is collected
  • Fixed citizen model changing when characters go in/out of buildings
  • Increased citizen preference to park cars on building lots vs roadside
  • Fixed multiple pathfinding bugs and general improvements
  • Improved calculation accuracy for fitting pickups on parking lots
  • Fixed bug resetting line visibility when changing the Transport Overview Panel tab or transport type
  • Fixed flaws and optimized air pollution, especially on the Tampere map
  • Added "Under Construction" section and progress bar for spawnables SIP (Selected Info Panel)
  • Hid other SIP sections until building construction is completed
  • Added button to toggle visibility for whole list of lines at once
  • Balanced parking buildings' construction and upkeep costs, electricity and water consumption, garbage accumulation, XP rewards and workplaces
  • Increased passive service coverage range and effect of the Elementary School, Medical Clinic, Hospital, Fire House, Fire Station, Police Station and Police Headquarters
  • Balanced processing and sewage capacity of Wastewater treatment plant Extra Processing Unit
  • Fixed coverage not shown fully green when placing Police station
  • Tweaked terrain cliff texture tiling and detail texture values
  • Fixed padding issues in the main menu
  • Fixed Japanese UI layout issues
  • Updated credits
https://forum.paradoxplaz...-microsoft-store.1610543/
"Tweaked terrain cliff texture tiling and detail texture values" > Hopelijk lost dit op dat je water ziet bij cut-and-fill.

"Added button to toggle visibility for whole list of lines at once" > Eindelijk, niet maar alle lijnen apart uitklikken als je maar één lijn wilt zien. Dus allemaal in één keer uit en dan één lijn aan. Scheelt wat werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ik wil een flitspalen mod... Voor al die lui die over mijn busbaan voordringen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik wil betere rijscholen in mijn stad :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Fixed "Garbage Pilling Up" warning notification icon not being removed after garbage is collected
dat was het dus... had zelfs al 2 inceneration plants naast die boerderij gemaakt en nog bleef dat icoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:27:
Ik wil betere rijscholen in mijn stad :+
Betere? Heb jij rijscholen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Zeker een insider build waar je al wel op kan modden! ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
Toch maar overstag gegaan na alle mooie screenshots. Download bezig ... 56%

Nu maar voor de zekerheid een brandblusser naast m'n PC zetten voor het geval hij het niet trekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Robinblitz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:21:
[...]

Mijn FPS zijn prima in orde, maar met 200k inwoners is mijn simulation speed lager dan 1x. Ongeveer 55 seconden in real time om het spel 10 seconden vooruit te krijgen. Aan de framerate ligt het dus niet :(

Ik ga wel een nieuwe stad beginnen en alles wat ik geleerd heb nu vanaf het begin toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nkXV3Nw.png

Waarom krijg ik nog steeds subsidie? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Rezania op 17-11-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:22:
[Afbeelding]

Aan welke milestone zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:08:
[...]

Ook leuk om te zien zijn de stroom aan taxis die naar dat station af en aan rijden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbueZX8EBBnD9IJCW-V_qgC_tFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tBTpwn5IF6C9jK8LXjsPLbwK.png?f=fotoalbum_large

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Op dat moment 15 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:54:
[...]

Op dat moment 15 geloof ik.
Lijkt mij een bug dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:41
Rezania schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:22:
[Afbeelding]

Krijg je dat niet zolang je verlies maakt, zoals jij nu doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
JelleDJs schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:42:
[...]

Krijg je dat niet zolang je verlies maakt, zoals jij nu doet?
Ik kreeg het zelfs nog een tijdje daarvoor, toen ik 3 miljoen in de plus stond. Ook zouden ze vermogen mee moeten nemen imo, ik heb 160 miljoen, geen subsidie nodig dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Rezania op 17-11-2023 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:16
Ik heb een windows pc die prima is, maar wil liever vaak chill op de bank zitten. Ik heb een macbook m1 max, ik heb city skylines 2 via xbox ultimate gamepass. kan ik op een bepaalde manier streamen?

Met steam lukt dat makkelijk, maar volgens mij met de xbox app niet. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Laatst online: 15:13
TweakerVincent schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:26:
Ik heb een windows pc die prima is, maar wil liever vaak chill op de bank zitten. Ik heb een macbook m1 max, ik heb city skylines 2 via xbox ultimate gamepass. kan ik op een bepaalde manier streamen?

Met steam lukt dat makkelijk, maar volgens mij met de xbox app niet. Iemand een tip?
Via Geforce Now zou je CS2 uit de Xbox Game Pass kunnen halen. Er is ook een Google TV app (werkt ook via Chromecast) en mobiele app van GeForce Now waarmee je via een controller zou kunnen spelen. Hoewel toetsenbord en muis makkelijker is, heb ik al een aantal avonden op de bank met Xbox controller via mijn Google TV app CS2 gespeeld via GFN. Speelt echt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoianddoei schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:09:
[...]

Via Geforce Now zou je CS2 uit de Xbox Game Pass kunnen halen. Er is ook een Google TV app (werkt ook via Chromecast) en mobiele app van GeForce Now waarmee je via een controller zou kunnen spelen. Hoewel toetsenbord en muis makkelijker is, heb ik al een aantal avonden op de bank met Xbox controller via mijn Google TV app CS2 gespeeld via GFN. Speelt echt prima!
Interessant. Ik zie dat er een gratis geforce now is. Kan het daar ook mee?

Ik zou het dan prima op mijn macbook met keyboard muis kunnen spelen lijkt mij?

Je kan ook een non steam game streamen maar dat werkt niet. Ik krijg een laadscherm met een bolletje rechtsonder

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 17-11-2023 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:45:
[...]

Interessant. Ik zie dat er een gratis geforce now is. Kan het daar ook mee?

Ik zou het dan prima op mijn macbook met keyboard muis kunnen spelen lijkt mij?

Je kan ook een non steam game streamen maar dat werkt niet. Ik krijg een laadscherm met een bolletje rechtsonder
GeForce now in de gratis tier werkf ook goed. Denk er alleen wel aan dat je daar last gaat krijgen dat je moet wachten omdat de servers vol zijn. Maar verder werkt dat zeer zeker

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Laatst online: 15:13
Webgnome schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 02:26:
[...]

GeForce now in de gratis tier werkf ook goed. Denk er alleen wel aan dat je daar last gaat krijgen dat je moet wachten omdat de servers vol zijn. Maar verder werkt dat zeer zeker
En je hebt natuurlijk maar een maximale speeltijd per sessie van volgens mij 1 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klopt. Bij de tweede tier is dat 6

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 15:50
Hallo, ik heb C2 op de PC draaien en dat gaat goed, echter op de laptop, doet zich het volgende voor
Als ik iets wil gaan bouwen, bijvoorbeeld een weg, dan klik ik op de icoon van de weg en kies het soort
Maar dan als ik de weg wil gaan aanleggen is de achtergrond zo licht dat ik niet kan zien waar ik iets bouw
Iemand een oplossing, zie het plaatje
Eletric huisje neergezet, maar nu wil ik een weg er naast maken, maar dat is niet om te doen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qsNBKWY-yJ7vGjxOX-0n3NzEkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dh7iFjVammAcf5ivKj0qLPck.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 147% gewijzigd door Rob0860 op 18-11-2023 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rob0860 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:07:
Hallo, ik heb C2 op de PC draaien en dat gaat goed, echter op de laptop, doet zich het volgende voor
Als ik iets wil gaan bouwen, bijvoorbeeld een weg, dan klik ik op de icoon van de weg en kies het soort
Maar dan als ik de weg wil gaan aanleggen is de achtergrond zo licht dat ik niet kan zien waar ik iets bouw
Eletric huisje neergezet, maar nu wil ik een weg er naast maken, maar dat is niet om te doen.[Afbeelding]
probeer eens met de hoogte te spelen. Dus page up /down

Zelf heb ik een zwerfhonden probleem. Geen idee hoe ik dit moet oplossen. Ze willen blijkbaar allemaal naar buurstad maar wat ik ook doe ze gaan gewoon niet weg. Heb al wegen weg gehaald, buslijnen aangelegd, metro stations het enige wat ik nog niet gedaan heb is een trein station maar dat vind ik teveel van het goede. Hebben huisdieren in dit spel ook een lifespan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVKXDuajKKG4OdBRHjA9JC9xEGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/riH9CYncvpdQpbj6oWrLxi2r.png?f=fotoalbum_large

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:31
Eletric huisje neergezet, maar nu wil ik een weg er naast maken, maar dat is niet om te doen.[Afbeelding]
Ik druk vaak op ‘i’ om de info view uit te zetten

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik vermoed dat je laptop integrated graphics gebruikt/heeft. CS2 is niet gebouwd om daar op te spelen en dan wordt het scherm bij infoviews inderdaad geel.
https://forum.paradoxplaz...3483/page-3#post-29209381

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Ik zit nu op 250k+ inwoners en het is gewoon niet meer te spelen op een 3060ti, zowel de FPS als de simulatie speed is gewoon dramatisch slecht. Ik weiger om nu alles op low setting te zetten, dan lijkt mijn stad net op Minecraft, de immersie is er dan gewoon vanaf en is er niks moois meer aan, bovendien, het speelt dan nog niet goed. Dan maar een nieuwe stad beginnen als ik zin heb om te spelen. Ik vind het eigenlijk echt te triest dat anno 2023 een game niet meer draait op relatief nieuwere hardware. Dan breng de game niet uit totdat je dit gefixed hebt zodat het nog minimaal speelbaar is op die grote inwonersaantallen, want als je de spelers de ruimte geeft om zo'n grote stad te bouwen, moet het minimaal ook draaibaar blijven, anders limiteer je de tiles maar.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31
TweakerVincent schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:26:

Met Xbox Ultimate kan je helaas alleen je xbox-games (console) streamen.
Rudios schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:59:
Ik zit nu op 250k+ inwoners en het is gewoon niet meer te spelen op een 3060ti, zowel de FPS als de simulatie speed is gewoon dramatisch slecht. Ik weiger om nu alles op low setting te zetten, dan lijkt mijn stad net op Minecraft, de immersie is er dan gewoon vanaf en is er niks moois meer aan, bovendien, het speelt dan nog niet goed. Dan maar een nieuwe stad beginnen als ik zin heb om te spelen. Ik vind het eigenlijk echt te triest dat anno 2023 een game niet meer draait op relatief nieuwere hardware. Dan breng de game niet uit totdat je dit gefixed hebt zodat het nog minimaal speelbaar is op die grote inwonersaantallen, want als je de spelers de ruimte geeft om zo'n grote stad te bouwen, moet het minimaal ook draaibaar blijven, anders limiteer je de tiles maar.
Met een agent based simulatie zonder hard limit zul je vroeg of laat altijd tegen een limiet aanlopen van je hardware, het klinkt ook wel dat je cpu gecapped bent als je sim trager begint te worden. Kunnen nu alleen hopen dat ze net als factorio zo fanatiek zijn om het te optimaliseren.

[ Voor 54% gewijzigd door Eikeltje op 18-11-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Webgnome schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:59:
[...]

Zelf heb ik een zwerfhonden probleem. Geen idee hoe ik dit moet oplossen. Ze willen blijkbaar allemaal naar buurstad maar wat ik ook doe ze gaan gewoon niet weg. Heb al wegen weg gehaald, buslijnen aangelegd, metro stations het enige wat ik nog niet gedaan heb is een trein station maar dat vind ik teveel van het goede. Hebben huisdieren in dit spel ook een lifespan?

[Afbeelding]
Wat de fuck. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Je kan het renderen van de cims uitzetten, scheelt weer wat fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:11
moet het minimaal ook draaibaar blijven, anders limiteer je de tiles maar.
Je hoeft ze niet te unlocken. Zelf deel ik je mening dan ook absoluut niet dat CO de tiles maar had moeten limiteren tot een klein niveau. Sterker nog, had ik graag gezien dat ze gewoon de volledige map size unlockable hadden gemaakt.
Eikeltje schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:18:
Met een agent based simulatie zonder hard limit zul je vroeg of laat altijd tegen een limiet aanlopen van je hardware, het klinkt ook wel dat je cpu gecapped bent als je sim trager begint te worden. Kunnen nu alleen hopen dat ze net als factorio zo fanatiek zijn om het te optimaliseren.
Vast. Voor CS1 is dit destijds ook het geval geweest, zijn er post launch performance fixes geweest.

Onder de streep echter zal uiteindelijk de meeste winst gepakt gaan worden via hardware upgrades. Qua GPU utilization zal dit waarschijnlijk minder zwaar zijn. Ik denk dat hierin de grootste winst behaald zal kunnen gaan worden, met name voor early gameplay. Maar voor de simulation speed problemen bij 250k+ Cims? Hierin verwacht ik weinig echt significante effecten van performance tweaks. Ik denk dat je het hier meer zult moeten gaan hebben van betere generatie CPU's wil je bijvoorbeeld echt een significante stap maken van bijvoorbeeld 250k naar 500k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Webgnome schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:59:
[...]

[Afbeelding]
https://www.gamesradar.co...-and-packs-of-stray-dogs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Entity schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:08:
1.0.14f1
Bug fixes & improvements:
  • Reduced occurrences of texture resolution dropping
  • Fixed case where in-game would appear black when playing offline
  • Fixed undesired clothing variations
  • Fixed "Garbage Pilling Up" warning notification icon not being removed after garbage is collected
  • Fixed citizen model changing when characters go in/out of buildings
  • Increased citizen preference to park cars on building lots vs roadside
  • Fixed multiple pathfinding bugs and general improvements
  • Improved calculation accuracy for fitting pickups on parking lots
  • Fixed bug resetting line visibility when changing the Transport Overview Panel tab or transport type
  • Fixed flaws and optimized air pollution, especially on the Tampere map
  • Added "Under Construction" section and progress bar for spawnables SIP (Selected Info Panel)
  • Hid other SIP sections until building construction is completed
  • Added button to toggle visibility for whole list of lines at once
  • Balanced parking buildings' construction and upkeep costs, electricity and water consumption, garbage accumulation, XP rewards and workplaces
  • Increased passive service coverage range and effect of the Elementary School, Medical Clinic, Hospital, Fire House, Fire Station, Police Station and Police Headquarters
  • Balanced processing and sewage capacity of Wastewater treatment plant Extra Processing Unit
  • Fixed coverage not shown fully green when placing Police station
  • Tweaked terrain cliff texture tiling and detail texture values
  • Fixed padding issues in the main menu
  • Fixed Japanese UI layout issues
  • Updated credits
https://forum.paradoxplaz...-microsoft-store.1610543/
Is het met deze patch al eindelijk een beetje normaal te spelen? Of is het nog steeds te veeleisend om niet normaal te kunnen genieten van de graphics en door de bugs die er nog in zaten? Of gaat dat nog wel even duren? Heb niet de snelste pc meer (3700x en 5700xt cpu/gpu maar bij launch was het nog niet echt lekker speelbaar. Hoe is de performance ondertussen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhcUPDPing0hwssJ82gsLlOZO5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kMlOLIgnmUxz3HOSDkLVY3qm.png?f=fotoalbum_large

Circa 90k inwoners nu, behalve de high rent spam draait de stad perfect.

Graphics en FPS op 3060ti houden echt niet over. Dat vind ik wel heel jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Martinspire schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:27:
[...]

Is het met deze patch al eindelijk een beetje normaal te spelen? Of is het nog steeds te veeleisend om niet normaal te kunnen genieten van de graphics en door de bugs die er nog in zaten? Of gaat dat nog wel even duren? Heb niet de snelste pc meer (3700x en 5700xt cpu/gpu maar bij launch was het nog niet echt lekker speelbaar. Hoe is de performance ondertussen?
Nee, we spelen hier wel allemaal maar het is wel echt een traumatiserende ervaring. Echt afgrijselijk, niet aan te raden tenzij je professionele hulp hebt klaarstaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Nu zit ik nog niet op een stad van 250k, maar rond de 30k.

Maar bij mij is het van 20-25fps omhoog gegaan naar 45fps terwijl ik inmiddels de textures en dergelijke op high heb staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Martinspire schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:27:
[...]

Nee, nog steeds klote imho.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

psychodude schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:09:
[...]

Je hoeft ze niet te unlocken. Zelf deel ik je mening dan ook absoluut niet dat CO de tiles maar had moeten limiteren tot een klein niveau. Sterker nog, had ik graag gezien dat ze gewoon de volledige map size unlockable hadden gemaakt.
Dat snap ik, wat ik bedoel te zeggen, waarom zo'n grote map als je die op een gegeven moment toch niet meer kan draaien als je die vol hebt gebouwd.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Rudios schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:12:
[...]

Dat snap ik, wat ik bedoel te zeggen, waarom zo'n grote map als je die op een gegeven moment toch niet meer kan draaien als je die vol hebt gebouwd.
Niet iedereen speelt het spel om een dichtbevolkte stad te bouwen. Verspreid over een map meerdere dorpskernen, industrieterreinen niet direct aangrenzend aan je stad, etc. vereist een map met ruimte. Binnen CS1 vanilla was dit nauwelijks mogelijk. De huidige map size is hierin eigenlijk al slechts een bare minimum. Je krijgt al snel bijvoorbeeld een ijzererts mijn welk gewoon aangrenzend aan een buitenwijk komt te liggen omdat de map size beperkt blijft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

"object debug" aanzetten op een MS20 270K cim stad was niet zo slim :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6VIhRwt.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oAkhv1Q.png

[ Voor 17% gewijzigd door JoSchaap op 18-11-2023 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0DTmKqi.jpg

Letterlijk klagen over dat het te lang duurt voor een lijkwagen er is terwijl het gebouw nog in de fik staat, _O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Eikeltje schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:18:
[...]

Met Xbox Ultimate kan je helaas alleen je xbox-games (console) streamen.

[...]

top opgelost! met sunshine en moonlight stream ik perfect 4k naar mijn macos :D (vanaf mijn windows bak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er nog meer mensen die lange tijd op Geforce now spelen? Heb nu bij mijn tweede stad weer zo rond de 60k aan inwoners dat de simulatie echt tergend traag is. Speel op priority. Zou dit op de zwaarste tier beter gaan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Ik zou er niet op rekenen dat het verschil uit gaat maken, gezien (voor zover ik ben tegengekomen) Nvidia helemaal niets zegt over wat voor CPU je krijgt en alleen roept welke virtuele GPU je krijgt. Aangezien CPU juist de bottleneck vormt zou ik zelfs zeggen dat GeForce Now niet het platform is waar je een spel als dit op zou moeten willen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Flying Hawkic schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:02:
[...]

"Added button to toggle visibility for whole list of lines at once" > Eindelijk, niet maar alle lijnen apart uitklikken als je maar één lijn wilt zien. Dus allemaal in één keer uit en dan één lijn aan. Scheelt wat werk.
Noem me gerust scheel. Maar ik zie die button dus echt niet ;w

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 21:07
Rudios schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:08:
[...]

Noem me gerust scheel. Maar ik zie die button dus echt niet ;w
Er staat nu een oogje boven alle oogjes, een beetje alleen te zijn. Dat is de button waaraan gerefereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

MJMaverick schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:17:
[...]

Er staat nu een oogje boven alle oogjes, een beetje alleen te zijn. Dat is de button waaraan gerefereerd wordt.
Oke, bijzonder, maar die zie ik niet?! Wellicht iets niet goed dan… vreemd.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aganim schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:04:
Ik zou er niet op rekenen dat het verschil uit gaat maken, gezien (voor zover ik ben tegengekomen) Nvidia helemaal niets zegt over wat voor CPU je krijgt en alleen roept welke virtuele GPU je krijgt. Aangezien CPU juist de bottleneck vormt zou ik zelfs zeggen dat GeForce Now niet het platform is waar je een spel als dit op zou moeten willen draaien.
Helaas heb ik geen fatsoenlijk game pc en ben ook niet voornemens die aan te schaffen komende tijd. Dan maar hopen dat men nog kan optimaliseren de komende periode

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Rudios schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:31:
[...]

Oke, bijzonder, maar die zie ik niet?! Wellicht iets niet goed dan… vreemd.
Speel je mogelijk op een platform dat nog niet bijgewerkt is met de laatste patch(es)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDdXX71Tvn1cgR2nQKJT9hGDaYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BTPeUsRVHKjeWDuL2dp7tJcy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Een aardig ongeluk gezien vandaag! Botsing tussen auto en vrachtwaren. Vervolgens is de auto ook gebotst met geparkeerde wagens, waar de fik erin ging! Ambu wilde komen maar stond in de file, dus helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fmsZ_dxYkrXGxih187bhALt4uM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ulc6WwPsAz5KKwpifmawtBVk.png?f=fotoalbum_large

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

MatHack schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:55:
[...]

Speel je mogelijk op een platform dat nog niet bijgewerkt is met de laatste patch(es)?

[Afbeelding]
Ohh, daar. Thanks! Ik dacht eigelijk de vinkjes van het infopanel.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Rudios schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:21:
[...]

Ohh, daar. Thanks! Ik dacht eigelijk de vinkjes van het infopanel.
Oh, dat zou een goede zijn. Vooral voor treinen kan je amper zien waar je mee bezig bent. Lijnen zijn dezelfde kleur als het spoor, waarom? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Rezania schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:28:
[...]
Lijnen zijn dezelfde kleur als het spoor, waarom? 8)7
Je weet dat je de kleur van een lijn gewoon aan kan passen als ie onduidelijk is? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Aganim schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:50:
[...]

Je weet dat je de kleur van een lijn gewoon aan kan passen als ie onduidelijk is? :P
Dit. In CS1 was er een mod voor die het automatisch deed. Maar zelf gaf ik altijd voorkeur aan manueel aanpassen van lijnkleuren. Je kunt bepaalde connecties dan clusteren als dezelfde kleur bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Aganim schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:50:
[...]

Ja maar als je een nieuwe lijn aan het aanleggen bent kan dat nog niet. Vond het slecht te zien welke stations nou goed waren toegevoegd en welke enkel een waypoint ernaast hadden (wat mij vaak overkomt met plannen van lijnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
psychodude schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:53:
[...]

Dit. In CS1 was er een mod voor die het automatisch deed. Maar zelf gaf ik altijd voorkeur aan manueel aanpassen van lijnkleuren. Je kunt bepaalde connecties dan clusteren als dezelfde kleur bijvoorbeeld.
Ja die mod had ik dus altijd, vet handig. Nu heb je enkel een standaardkleur en een kleurenwiel. Geen codes of een manier om kleuren op te slaan. Dat is dus onhandig als je wilt clusteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Trouwens, om weer even terug te komen op waterbronnen die niet weg willen gaan. Het herladen van waterbronnen lost het probleem enkel tijdelijk op, als je lang genoeg wacht komt je hele stad onder water te staan. :') Wat wel werkt is om de map/asset editor (dus niet devmode) te activeren en alle constant level water sources te verwijderen, sla de kaart op onder een andere naam, voila. Je hebt dan een kaart waar je gewoon rustig kan polderen zonder dat er altijd water achter blijft. :)

@Webgnome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Rezania schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:25:
[...]

Ja maar als je een nieuwe lijn aan het aanleggen bent kan dat nog niet. Vond het slecht te zien welke stations nou goed waren toegevoegd en welke enkel een waypoint ernaast hadden (wat mij vaak overkomt met plannen van lijnen).
Dat kan zeker wel, als je de kleur wijzigt voordat je begint met de lijn aan te leggen krijgt je nieuwe lijn gewoon die kleur hoor. Zeker als ik clockwise/counterclockwise lijnen aan het aanleggen ben is het fijn om de kleur alvast te veranderen voordat ik de lijn aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Rezania schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:25:
[...]

Dat kan wel degelijk, dat is voor mij stap 1 op het moment dat ik een nieuwe lijn aan ga leggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:05
Webgnome schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:42:
Zijn er nog meer mensen die lange tijd op Geforce now spelen? Heb nu bij mijn tweede stad weer zo rond de 60k aan inwoners dat de simulatie echt tergend traag is. Speel op priority. Zou dit op de zwaarste tier beter gaan?
Ook op Geforce Now priority aan het spelen, inmiddels een stad van 120k inwoners maar met speelsnelheid op 3x duurt het 5-7 seconden voordat er een seconde voorbij gaat. Grafisch geen bottlenecks. Daarmee is voor mij de lol er inmiddels wel een beetje af. Ik ben afgehaakt en hoop nog op een wonder in de toekomst qua patching.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ik ben niet geduldig genoeg voor mooi bouwen, vind het veel leuker om achteraf lekker te troubleshooten met verkeer/ov/enz.

Maar zelfs mijn gedrocht-stadtdt kan mooi worden door even het weer aanzetten en in photomode gaan :+

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/2217521366429105336/A329613C4F26E30DA1A83C5D478B8D0436340493/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/2217521366429104504/0B7AFDA45C547616ECFC5555A1E8835D1266CD5D/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false

Ik ben wel een beetje klaar nu..
2 grote steden af tot MS20 / 270k. Met de toevoeging van de Map-editor/workshop/mods pak ik m weer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:07
SK2 spelers, hoe zorg ik voor invoegstroken als ik een one way highway wil aansluiten op een normale snelweg? ik krijg eigenlijk overal haaientanden op de uitvoegstrook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WA_ZmbT44U8c319k7woWffCkI9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhcCbdObySzROpoifvTmxwNy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bakkertje_01 schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:24:
SK2 spelers, hoe zorg ik voor invoegstroken als ik een one way highway wil aansluiten op een normale snelweg? ik krijg eigenlijk overal haaientanden op de uitvoegstrook.

[Afbeelding]
lane mathematics. Oftewel na de invoegstrook moet je er een extra strookje aan toevoegen.. En volgens, mij maar kan het mis hebben, heeft t ook te maken met het soort weg dat je gebruikt als invoegstrook. Dat is wel een highway neem ik aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 19-11-2023 17:32 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
Webgnome schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:31:
[...]

lane mathematics. Oftewel na de invoegstrook moet je er een extra strookje aan toevoegen.. En volgens, mij maar kan het mis hebben, heeft t ook te maken met het soort weg dat je gebruikt als invoegstrook. Dat is wel een highway neem ik aan?
Dat is inderdaad een one way highway op een four-lane two-way highway aangesloten.

Maar ik kan toch geen strookje toevoegen omdat ik een four-lane two-way highway gebruik? Of wel?

Moet ik dan al mijn snelwegen veranderen naar twee losse wegen met een vastgestelde richting?

[ Voor 9% gewijzigd door Bakkertje_01 op 19-11-2023 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Bakkertje_01 schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:35:
[...]

Dat is inderdaad een one way highway op een four-lane two-way highway aangesloten.

Maar ik kan toch geen strookje toevoegen omdat ik een four-lane two-way highway gebruik? Of wel?

Moet ik dan al mijn snelwegen veranderen naar twee losse wegen met een vastgestelde richting?
Nee, kan niet inderdaad. Dus je zal de weg eerst moeten versmallen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
Rezania schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:40:
[...]

Nee, kan niet inderdaad. Dus je zal de weg eerst moeten versmallen helaas.
ai, dat is jammer! bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Bakkertje_01 schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:35:
[...]

Je kunt het ook overwegen om enkel segmenten waar relevant te vervangen.

Maar vanuit realisme oogpunt zijn four-lane two-way highways vrij zeldzaam. Two-way highways bestaan doorgaans met een bepaalde reden. Ruimte gebrek, tijdelijke verbinding, etc. En kennen gewoonlijk waar hier al sprake van is geen complexe knooppunten maar eenvoudige kruisingen of rotondes.

Meer praktisch gezien is in CSII om dan ook voor highways als default de gescheiden banen te gebruiken. Zeker gezien er toch een ingebakken parallel mode aanwezig is, is plaatsen van deze banen een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bakkertje_01 schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:24:

[Afbeelding]
Op het punt waar de invoegstrook moet starten maak ik vaak een node en dan 3 rijstroken. Zo'n node make kan door dubbel te klikken met de road tool of door een tijdelijke kruising te maken. Je kan de kruising verwijderen van zodra je een deel van de rijstroken hebt toegevoegd. Op die extra rijstrook kan je dan makkelijk de oprit aansluiten en dan krijg je een invoegstrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Nieuwe roadmap voor de uitbreidingen die in de Ultimate Edition zitten. CO geeft een hogere prio aan het optimaliseren van de game en het uitbrengen van de mods editor.

Bron: https://forum.paradoxplaz...updated-timeline.1611880/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tD5lm30lyWuvIphZMHmV89ETKbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaCdWXnHYZ4DZcfXatKnYVUk.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Flying Hawkic schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:26:
[...]

Op het punt waar de invoegstrook moet starten maak ik vaak een node en dan 3 rijstroken. Zo'n node make kan door dubbel te klikken met de road tool of door een tijdelijke kruising te maken. Je kan de kruising verwijderen van zodra je een deel van de rijstroken hebt toegevoegd. Op die extra rijstrook kan je dan makkelijk de oprit aansluiten en dan krijg je een invoegstrook.
Dat heeft in dit geval geen zin. Hij heeft een snelweg geplaatst die twee richtingen op gaat. Die bestaat maar in één uitvoering en dat is 2 banen per rijrichting. Plaatselijk een rijstrook toevoegen kan dus alleen door losse snelweg segmenten te plaatsen per rijrichting.

De compacte vierbaansweg kan je dan niet gebruiken op die plek.

[ Voor 11% gewijzigd door Ethiron op 20-11-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:31:
Nieuwe roadmap voor de uitbreidingen die in de Ultimate Edition zitten. CO geeft een hogere prio aan het optimaliseren van de game en het uitbrengen van de mods editor.

Bron: https://forum.paradoxplaz...updated-timeline.1611880/

[Afbeelding]
Oke begrijpelijk. Zonde maar performance is natuurlijk ook belangrijk. Bovendien komt er met de mods editor ook een reeks region packs vrij heb ik begrepen. Alleen keek ik wel uit naar de urban promenades creator pack. Niet zeker, maar stonden die eerst niet op Q1? Daar hebben ze bij CO toch geen werk aan of zie ik dat fout?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ethiron schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:31:
[...]

Dat heeft in dit geval geen zin. Hij heeft een snelweg geplaatst die twee richtingen op gaat. Die bestaat maar in één uitvoering en dat is 2 banen per rijrichting. Plaatselijk een rijstrook toevoegen kan dus alleen door losse snelweg segmenten te plaatsen per rijrichting.

De compacte vierbaansweg kan je dan niet gebruiken op die plek.
Aha klopt, dat had ik niet goed gezien.

Inderdaad, dan werkt het niet. Dan denk ik dat de enige optie is om voor een stuk de snelweg te ontdubbelen, uit elkaar te trekken.

Ik denk dat je deze snelweg niet echt als een snelweg moet beschouwen, maar eerder een soort van randweg zonder zoning (zoals ze dat in Nederland heet denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Flying Hawkic schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:24:
[...]

Oke begrijpelijk. Zonde maar performance is natuurlijk ook belangrijk. Bovendien komt er met de mods editor ook een reeks region packs vrij heb ik begrepen. Alleen keek ik wel uit naar de urban promenades creator pack. Niet zeker, maar stonden die eerst niet op Q1? Daar hebben ze bij CO toch geen werk aan of zie ik dat fout?
Dit was de oude roadmap:
Q4 2023: Beach properties + Deluxe Relax Station
Q1 2024: Urban promenades + Modern Architecture + Soft Rock Radio
Q2 2024: Bridges And Ports + Cold Wave Channel

Ik weet niet precies wat ze van plan waren ermee.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ervaren jullie ook na de laatste patch veel meer crashes to desktop?
Heb er nu 60uur op zitten, de eerste 50u heb ik 0 crashes gehad, maar de laatste 10uur er al 3 gehad
(overigens zonder erg, immers, autosave).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdA87eGFz7NdBtSxPw4fSkCq9Yc=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/R0YcCwTSVx0kd9mNPoAr8dks.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 44% gewijzigd door 456 op 20-11-2023 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan5324
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Iemand een hele simpele tip om ervoor te zorgen als ik een extra weg naast een bestaande zoning leg, die bestaande zoning niet om zeep help.
(Lees, plemp weg neer, huisje zegt ik pas niet meer met icoontje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31
Johan5324 schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:41:
Iemand een hele simpele tip om ervoor te zorgen als ik een extra weg naast een bestaande zoning leg, die bestaande zoning niet om zeep help.
(Lees, plemp weg neer, huisje zegt ik pas niet meer met icoontje)
Al geprobeerd met snapping uit? Het werkt nog niet helemaal naar behoren imho, soms kan je met voetpaden de zoning kant nog wat beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Flying Hawkic schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:25:
[...]

Aha klopt, dat had ik niet goed gezien.

Inderdaad, dan werkt het niet. Dan denk ik dat de enige optie is om voor een stuk de snelweg te ontdubbelen, uit elkaar te trekken.

Ik denk dat je deze snelweg niet echt als een snelweg moet beschouwen, maar eerder een soort van randweg zonder zoning (zoals ze dat in Nederland heet denk ik).
Volgens mij moet je dat type weg als een autoweg / provinciale weg beschouwen.
En dan is het logisch dat er haaientanden voor zijwegen gebruikt worden.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
Moest even erbij zoeken, maar voor anderen:

Hier ligt CPP deze custom map een beetje toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

psychodude schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:58:
[...]

Moest even erbij zoeken, maar voor anderen:
[YouTube: I Made One of the First Custom Maps for Cities Skylines 2!]

Hier ligt CPP deze custom map een beetje toe.
Ja sorry. Had vergeten de bron te vermelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:46
Zo te zien is de eerste onofficiële mod community ook al ontstaan. Mod support zal dus ook via 3th party tools gaan.

Check de nieuwste video van Biffa.
https://www.youtube.com/watch?v=kzbgrqoq_-I

[ Voor 12% gewijzigd door Mol_1248163264 op 21-11-2023 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P2KTyN2.png

Hopelijk maken ze dan snel TMPE unofficieel, want dit is iets dat gewoon niet nodig is. Eventjes van baan wisselen omdat je rechtdoor wilt maar niet de busstrook op mag. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bkNSyTM.png

Mijn oplossing voor nu. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:55:
[Afbeelding]

Hopelijk maken ze dan snel TMPE unofficieel, want dit is iets dat gewoon niet nodig is. Eventjes van baan wisselen omdat je rechtdoor wilt maar niet de busstrook op mag. 8)7
Was het misschien ook een optie geweest om de gewone rijstrook tot even na de verkeerslichten door te laten lopen en dan een node maken en een busstrook van maken? Dan behoud je meer capaciteit aan de verkeerslichten aangezien er pas na de lichten moet geritst worden en als de node niet te kort is, dan verloopt het invoegen vlotter (het probleem voor de verkeerslichten is dat ze helemaal dwars moeten gaan en dat gaat te traag natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Flying Hawkic schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:19:
[...]

Was het misschien ook een optie geweest om de gewone rijstrook tot even na de verkeerslichten door te laten lopen en dan een node maken en een busstrook van maken? Dan behoud je meer capaciteit aan de verkeerslichten aangezien er pas na de lichten moet geritst worden en als de node niet te kort is, dan verloopt het invoegen vlotter (het probleem voor de verkeerslichten is dat ze helemaal dwars moeten gaan en dat gaat te traag natuurlijk).
Slim, dat zou een andere oplossing kunnen zijn. Maar ik had liever gezien dat de baan in het midden enkel rechtdoor was voor bussen. Of nog liever had ik van de baan in het midden een busbaan gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Die nieuwe map via Biffa is een hele verbetering en die onofficiele mods zijn ook fijn. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:21:
[...]

Slim, dat zou een andere oplossing kunnen zijn. Maar ik had liever gezien dat de baan in het midden enkel rechtdoor was voor bussen. Of nog liever had ik van de baan in het midden een busbaan gemaakt.
Ja klopt. Het zou veel meer op lane-niveau moeten kunnen. En dan bedoel ik niet alleen busbanen, maar ook het aanpassen van de wegen (bv. rijrichting aanpassen). Of toevoegen van gras zowel op de middenberm als aan de kant, waardoor je een brede laan met in elke richting één rijstrook krijgt. Er is zoveel mogelijk moet het aanpassen van de wegen, er zit veel potentieel in dus ik ben benieuwd welke opties er nog zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GzAtODf.jpg

Ik zat even niet op te letten, gelijk een pandemie te pakken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Rezania schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:35:
[Afbeelding]

Ik zat even niet op te letten, gelijk een pandemie te pakken. :X
Haha, wat heb je gedaan?

Poepwater als drinkwater ingezet? :9
Pagina: 1 ... 33 ... 61 Laatste