Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

GWBoes schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:59:
Ben al een tijd aan het troubleshooten geweest en wat tips gevolgd van internet.
Toen ik de cargo train terminal verwijderde en weer plaatste kwam er ineens een bataljon postbodes uit de postkantoren om aan 1 kant van de stad alle huizen bij langs te gaan. Toen was het daar goed maar aan de andere kant van de stad zijn nog allemaal rode huizen ondanks ze naast een postkantoor staan en er maar 2 auto's gebruikt worden.
Ik heb die bug ook gehad, echt een klote bug omdat je stad niet echt meer wil groeien. Ik heb ook alles geprobeerd, maar de post werd niet meer verwerkt en alles werd weer naar de Cargo train gebracht, ook het verwijderen van de Cargo train terminal loste het probleem niet op. Toen toch maar opnieuw begonnen, stad was toch nog niet al te groot. Nu van meet af aan geen Cargo train meer gebouwd uit angst om weer die klote bug te krijgen. Hoop voor je dat ze die snel patchen, anders helaas opnieuw beginnen. ;(

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb 2 districten (met deficated garbage facilities) waar niks wordt opgehaald.
3 boerderijen en de nog wat faciliteiten.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Een nieuwe update van de Colossal Order CEO, naar aanleiding van de vele negatieve reacties en vragen onder de Word of the Week post:
Thanks for all the feedback and apologies for not having time yesterday to write answers to your questions! I see some already answered so I'll just write a summary that hopefully answers at least some of the concerns raised.

You have the right to feel disappointed for the Editor not being already available. We have no intention to delay its release more than necessary. The asset import feature (where a user imports an asset created in a 3D modeling software to the game) is severely delayed due to various technical issues related to it and given it's mid November now we have zero chance of getting it ready before the Christmas break. When it comes to the map editor we'll see if it can be released before the asset import is ready. Regardless of when the Editor is released it is planned to be supported and improved upon based on the feedback from the creators and modders using it. The delay is most unfortunate but we are doing our best to getting the Editor out as soon as possible.

Gameplay issues are being actively worked on and we've been also looking into some pathfinding errors. Some bugs take longer to fix than others and it would cause added stress to try and keep a specific cadence so at no point have we committed to one. Since we've had weekly patches thus far I found it best to warn that it's not to be expected in the future, with the sole purpose of trying to manage expectations. While the patch cadence is expected to be longer going forward it doesn't mean we have stopped working on bugfixes.

We are also working on the performance not only because it's necessary for the console release but also for PC platforms to allow the creation of huge cities. I'm sensing that most are actually able to play with acceptable performance level if it starts to feel like we should be focusing on the other things more, but we are internally not satisfied with the current situation and will keep working on improving the performance until we are.

I will keep bringing you news every week, hopefully good ones but we must be able to discuss setbacks as well, if more occur. For those wanting to leave the game behind, I fully understand and respect that and I hope you will find your way back again later in time. We're not going anywhere.
In ieder geval iets geruststellender dat er nog steeds actief aan gameplay bugs en fixes wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan zeggen wat je wil maar als zelfs de CEO met een dergelijk statement komt en niet, een standaard 12 in een dozijn marketing sorry, dan weet je ze het zelf ook echt niet een leuke situatie vinden. Ben blij dit te lezen. Al had ik zelf nooit het idee dat ze met bugfixes zouden stoppen. Dat kan ik mij met mijn dev ervaring gewoon niet voorstellen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Webgnome Dat kan ik mij ook niet voorstellen, maar commercie en marketing doen soms gekke dingen met een bedrijf en haar prioriteiten. Uiteindelijk blijft het een commerciële onderneming en zal een aanzienlijk deel van de ontwikkelcapaciteit zich gaan richten op de release van de Console versie. Want: € en aandeelhouders/belanghebbenden.

Het is vooral lullig voor de ontwikkelaars en de CEO en andere collega's van Colossal Order; het kan niet anders dan dat zij dit ook vervelend vinden. Maar ze zitten gevangen tussen de passie voor hun werk en de belangen van de stakeholders (Paradox Interactive).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:27

Aganim

I have a cunning plan..

Webgnome schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:55:
Al had ik zelf nooit het idee dat ze met bugfixes zouden stoppen. Dat kan ik mij met mijn dev ervaring gewoon niet voorstellen.
Stoppen niet, maar de WotW van gisteren las wel alsof bugfixes oplossen op een veel lager pitje zouden gaan ten behoeve van de modtools. Als dev heb je natuurlijk uiteindelijk weinig te zeggen als Paradox gaat eisen dat de modtools eerst af moeten en de console release voorrang krijg.

We gaan het zien. Uiteraard is het logisch dat het patchtempo uiteindelijk lager komt te liggen, het echte laaghangend fruit is op een gegeven moment wel op. Het voelt alleen alsof er gewoon nog veel issues zijn die niet zo complex zouden moeten zijn, als het fundament van het spel op orde is tenminste. Maar even afwachten of en wat er deze week nog opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het voelt alleen alsof er gewoon nog veel issues zijn die niet zo complex zouden moeten zijn, als het fundament van het spel op orde is tenminste. Maar even afwachten of en wat er deze week nog opgelost gaat worden.
Hier zit vaak het probleem. Wat van buitenaf iets lijkt dat zo is op te lossen kan juist technisch gezien heel complex zijn. Of zo'n grote impact hebben dat je het liever niet wil aanpassen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-09 16:48
Ethiron schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:13:
@Webgnome Dat kan ik mij ook niet voorstellen, maar commercie en marketing doen soms gekke dingen met een bedrijf en haar prioriteiten. Uiteindelijk blijft het een commerciële onderneming en zal een aanzienlijk deel van de ontwikkelcapaciteit zich gaan richten op de release van de Console versie. Want: € en aandeelhouders/belanghebbenden.
Wat dat betreft vind ik niet dat Paradox er op vooruit is gegaan sinds hun beursgang... Was altijd groot fan van hun oudere games (Hearts of Iron III, Europa Universalis IV etc). Maar ik vind dat de kwaliteit van nieuwere games er niet beter op is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Is dat een bug bij mij werkt geen enkel crematorium sturen geen auto’s uit daarin tegen werkt de begraafplaats wel . Heb de crematorium al is verplaatst maar dat loste het probleem niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 22:37
syberjunky schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:11:
Is dat een bug bij mij werkt geen enkel crematorium sturen geen auto’s uit daarin tegen werkt de begraafplaats wel . Heb de crematorium al is verplaatst maar dat loste het probleem niet op
Dat heb ik ook.
kwam er gisteravond achter toen er ineens behoorlijk wat sims dood in huizen bleven liggen.
(en huizen vervolgens verlaten worden)

[ Voor 8% gewijzigd door FRANQ op 14-11-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Het viel mij bij toeval op om dat ik een hears op de snelweg zag rijden die van een andere plaats af kwam aan het einde van de map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Webgnome schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:20:
[...]

Hier zit vaak het probleem. Wat van buitenaf iets lijkt dat zo is op te lossen kan juist technisch gezien heel complex zijn. Of zo'n grote impact hebben dat je het liever niet wil aanpassen.
Dat klopt, hier ook een developerachtergrond.

Maar wanneer je iets op de markt brengt zal je als bedrijf ook moeten realiseren dat je klanten niet tevreden zijn als je product aan alle kanten mankementen vertoont. Misschien hard, maar ik heb er als betalende klant ook niet zoveel mee te maken dat een bug wellicht lastig op te lossen is, zeker als het basis gameplay betreft. Je mag verwachten dat het spel in volledige staat verkeerd bij release, anders had men voor een early access model moeten gaan. Een bugje hier of daar is realistisch gezien niet te voorkomen, maar deze release was gewoon echt minimaal een maand te vroeg.

Dat neem ik de devs niet persoonlijk kwalijk en ze doen ongetwijfeld hun best, maar het is uiteraard wel iets wat ik in mijn beslissing meeneem bij een volgende titel uit de CO- of Paradoxstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aganim schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:49:
[...]

Dat klopt, hier ook een developerachtergrond.

Maar wanneer je iets op de markt brengt zal je als bedrijf ook moeten realiseren dat je klanten niet tevreden zijn als je product aan alle kanten mankementen vertoont. Misschien hard, maar ik heb er als betalende klant ook niet zoveel mee te maken dat een bug wellicht lastig op te lossen is, zeker als het basis gameplay betreft. Je mag verwachten dat het spel in volledige staat verkeerd bij release, anders had men voor een early access model moeten gaan. Een bugje hier of daar is realistisch gezien niet te voorkomen, maar deze release was gewoon echt minimaal een maand te vroeg.

Dat neem ik de devs niet persoonlijk kwalijk en ze doen ongetwijfeld hun best, maar het is uiteraard wel iets wat ik in mijn beslissing meeneem bij een volgende titel uit de CO- of Paradoxstal.
Kan het hier niet anders dan mee eens zijn op een paar dingen na. Ik vind namelijk zelf dat de bugs heel erg mee vielen. misschien geluk gehad ? Of misschien ben ik wat vergevingsgezinder omdat ik mij kan voorstellen dat dit niet even een kleine simulator is

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:56:
[...]

Kan het hier niet anders dan mee eens zijn op een paar dingen na. Ik vind namelijk zelf dat de bugs heel erg mee vielen. misschien geluk gehad ? Of misschien ben ik wat vergevingsgezinder omdat ik mij kan voorstellen dat dit niet even een kleine simulator is
Ik vermoed dat het hem dan vooral zit in dat het niet zo snel merkbaar is, in tegenstelling to bijvoorbeeld visuele bugs die je meteen opmerkt. Veel simulatie bugs lijken best complex te zijn en tenzij je echt goed gaat kijken naar de cijfers zul het niet doorhebben, of hooguit wanneer er veel later pas een ander probleem onstaat als gevolg hiervan.

Boris96

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 09:23
Hebben andere mensen ook last van het feit dat er water achterblijft als je gaat polderen op sommige plekken? Lijkt een waterbron te zijn die niet weg wilt, kan ook niet uitvinden hoe het te verwijderen met devmode.

Edit: Net gevonden, had niet de juiste woorden gegoogled. :P https://www.reddit.com/r/...ve_water_source_given_by/

[ Voor 28% gewijzigd door Rezania op 14-11-2023 17:57 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:55:
Hebben andere mensen ook last van het feit dat er water achterblijft als je gaat polderen op sommige plekken? Lijkt een waterbron te zijn die niet weg wilt, kan ook niet uitvinden hoe het te verwijderen met devmode.
Kwam ik gister ook tegen inderdaad. Op de San Francisco map. Daar zijn wat meertjes maar dat zijn dus bronnen.. hele stad naar de... :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Net even snel gekeken, kan met de devmode geen water source zien. :( Dus er valt niks te verwijderen lijkt het? :?

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
psychodude schreef op zondag 12 november 2023 @ 08:47:
[...]

Wat is de reden dat ze het verlaten? High rent? Of iets anders? Je kunt het abandoned gebouw selecteren om te zien waar ze tevreden mee zijn en waar niet. Kan bijvoorbeeld ook iets onbenulligs zijn als een district waar je bijvoorbeeld geen basisschool aan toegewezen hebt.
Hoe zie je dat? Ik heb een wijk waar alles telkens abandoned raakt maar ik heb werkelijk geen idee waarom. Als ik er op klik (abandoned of niet) staan alle happiness factoren in de plus.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:50
.Sjoerd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:16:
[...]

Hoe zie je dat? Ik heb een wijk waar alles telkens abandoned raakt maar ik heb werkelijk geen idee waarom. Als ik er op klik (abandoned of niet) staan alle happiness factoren in de plus.
Zelf op dit moment even geen abandoned gebouw. Maar uit mijn hoofd, voor in ieder geval residential is het klikken op het gebouw. Je ziet in het info panel dat opkomt dan een abandoned logo waar normaal iets staat als content of happy. Door de muis hierover te hoveren, krijg je te zien wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
psychodude schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:15:
[...]

Zelf op dit moment even geen abandoned gebouw. Maar uit mijn hoofd, voor in ieder geval residential is het klikken op het gebouw. Je ziet in het info panel dat opkomt dan een abandoned logo waar normaal iets staat als content of happy. Door de muis hierover te hoveren, krijg je te zien wat het probleem is.
Nou, dan is mijn game zeker kapot, want ik krijg altijd enkel een uitleg te zien van wat abandoned betekent, niet hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Rezania schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:29:
[...]

Nou, dan is mijn game zeker kapot, want ik krijg altijd enkel een uitleg te zien van wat abandoned betekent, niet hoe het komt.
Ik heb ook vaak geen happiness indicator staan, alleen maar abandoned, dus dan heb je inderdaad een slecht idee waarom het gebouw verlaten is.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

MatHack schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:34:
[...]

Ik heb ook vaak geen happiness indicator staan, alleen maar abandoned, dus dan heb je inderdaad een slecht idee waarom het gebouw verlaten is.
Als je met de muis het infovak opent van een abandoned gebouw en dan hoovert boven “ergens links boven” krijg je volgens mij inzicht in de happiness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

JoepW schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:51:
[...]
“ergens links boven” krijg je volgens mij inzicht in de happiness.
Maar sta er ook niet van te kijken als die infoballon leeg is. Soms krijg je daar gewoon geen enkele info en moet je maar gokken wat er aan de hand is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoe is de performance bij jullie in grote steden, ik zit nu op 180k inwoners, en het spel wordt alsmaar trager en trager. De framerate is prima, maar de simulatiesnelheid wordt dramatisch. Do nu zo’n 4 seconden over 1 seconde gametijd, zelfs op speed 3. Op deze manier gaat het uren duren voordat ik de volgende milestone bereik.

Mijn cpu is een ryzen 5600g. Geen uitblinker maar ook niet extreem slecht, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik zit nu ook rond de 180k en het is werkelijk dramatisch inderdaad. Tussen de 10 en 15fps. GFX 3060ti met een i9-11900K processor. Low/medium settings.

[ Voor 21% gewijzigd door Rudios op 14-11-2023 22:40 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Kurkentrekker schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:36:
Hoe is de performance bij jullie in grote steden, ik zit nu op 180k inwoners, en het spel wordt alsmaar trager en trager. De framerate is prima, maar de simulatiesnelheid wordt dramatisch. Do nu zo’n 4 seconden over 1 seconde gametijd, zelfs op speed 3. Op deze manier gaat het uren duren voordat ik de volgende milestone bereik.

Mijn cpu is een ryzen 5600g. Geen uitblinker maar ook niet extreem slecht, toch?
Ik heb op een hele nieuwe AMD cpu en 3080 prima FPS waarden, maar de simulatie draai super langzaam met ca. 180000 inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 22:43

Woohooo

Smilie, James Smilie

Idem hier, zit nu op 120k inwoners. Framerate is wel prima, maar gaat steeds trager met game speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:13

YES

Moderator General Chat
32k inwoners en dan al zo'n highrise kern in je stad, als ik hier aantallen als 120k tot 180k lees dan ben ik wel benieuwd hoe doe steden eruit zien :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YL8SvicHzG8UotbgJujl-QJ4dM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p3DXXauUBUYP7UpFTcx4rcdW.png?f=fotoalbum_large

Spel bevalt me wel, je bouwt al snel een grote en realistisch uitziende stad. Ik kan echter tegelijk ook niet wachten op mods die de kleuren ietsje levendiger/minder vlak kunnen maken en een hele rits aan andere features kunnen gaan toevoegen. Al met al blij dat ik het toch gekocht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

230k inwoners met een mengelmoes van medium wat high settings (wel fog, clouds, daynight, blur/grain enz uit)
Dan zakt de fps ietwat in naar 35 op 1440p.
Maar dat is alleen met simulation op balanced. als ik die lager zet meteen weer 45fps of meer.

CPU 3900X / GPU 3080TI / 64GB DDR4 / PCIe3 Nvme(s)

Toen de game uitkwam was simulation nog een ergere FPS eter. inmiddels al een stuk beter. en alle cores 90% load!

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
JoSchaap schreef op woensdag 15 november 2023 @ 03:00:
230k inwoners met een mengelmoes van medium wat high settings (wel fog, clouds, daynight, blur/grain enz uit)
Maar dat is alleen met simulation op balanced. als ik die lager zet meteen weer 45fps of meer.

Toen de game uitkwam was simulation nog een ergere FPS eter. inmiddels al een stuk beter. en alle cores 90% load!
En hoe snel is de simulatie dan? Hier gaat het niet meer sneller dan 3-4 sec per ‘seconde’ in game. Heeft dus nul zin om hem op x2 of x3 te zetten, dat doet niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoSchaap schreef op woensdag 15 november 2023 @ 03:00:

Het gaat dus niet om fps. Maar om de simulatiesnelheid.

Hier heb ik hetzelfde maar dan net 30k aan inwoners. Wat ik wel heb gemerkt is dat wanneer ik een paar buslijnen sloop die ik toch niet nodig had (want gebruik rond de 5%) dan gaat het een stukje sneller. Ik denk zomaar dat de snelheid word ingeperkt door de pathfinding van al die duizenden cims. En hoe meer keuze hoe lastiger. Of zo?

Mijn vorige stad had 60k en daar kreeg ik toen pas dat probleem.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Já, hogere aantallen bewoners en performance, daar ligt nog wat werk. Voor nu zou je vind kunnen uitschakelen via de mode, geeft wat extra fps. Of, je kan je ui verbergen, wat ongeveer 15% extra fps geeft op de een of andere manier. _O-

Er is trouwens ook een optie voor wat voorrang moet hebben. Simulation of framerate. Maar weet niet of dat echt wat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
YES schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:26:
32k inwoners en dan al zo'n highrise kern in je stad, als ik hier aantallen als 120k tot 180k lees dan ben ik wel benieuwd hoe doe steden eruit zien :D
[Afbeelding]

Spel bevalt me wel, je bouwt al snel een grote en realistisch uitziende stad. Ik kan echter tegelijk ook niet wachten op mods die de kleuren ietsje levendiger/minder vlak kunnen maken en een hele rits aan andere features kunnen gaan toevoegen. Al met al blij dat ik het toch gekocht heb :)
Leuke stad. Je zou, als je dat mooi vindt, de randen rond te highrise ook zo af kunnen werken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zbx5fdLuKuEZOlqnr__Ciz5A6-o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/x86f8aCELq52hwpqXCeXhlXt.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb me eens verdiept in het probleem dat sommige services niet functioneren.
Dus bv waarom de garbage trucks niet uitrijden en ook de hearses, politieauto’s, ziekenauto’s etc. Maar ook waarom een cim met de auto ergens stil gaat staan.
Roadside parking is het issue!
Als er auto’s voor de uitrit staan is er een deadlock. Dit is ook het geval als bv een vrachtwagen een bedrijf in moet gaat ie domweg staan wachten als er een auto in de weg staat.
Ik heb momenteel ca. 200k inwoners.
Wat is jullie ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu je het zegt, roadside parking gaf bij mij ook gisteren diverse problemen. Mij viel het op dat ik ineens heel veel files had. Bleek dat er een kluns zijn auto bij de bushalte had neer gezet (of in de buurt van) daardoor kon de bus niet draaien => deadlock.

Je zou ergens verwachten dat de road maintenance dat op zou lossen, of de politie ( wegslepen ). Maar blijkbaar gebeurd dat niet. Oftewel nog meer nut voor boompjes langs de weg
Pingewin schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:33:
Ik heb soms ook een auto of motor die stil staat op een weg waar geen roadside parking is, en dan echt een minuut ofzo stil blijft staan en dan ineens gaat rijden. Maar ik denk dat je wel een punt hebt dat roadside parking ook dit soort problemen kan veroorzaken! Zal er vanavond op leten.

En op het laatste moment massaal van rijbaan willen wisselen om af te slaan... dat veroorzaakt ook veel problemen....
Dit heeft vaak te maken met de manier waarop je de lane mathematics gedaan hebt 8)

[ Voor 41% gewijzigd door Webgnome op 15-11-2023 10:36 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Laatst online: 18-09 10:29
Ik heb soms ook een auto of motor die stil staat op een weg waar geen roadside parking is, en dan echt een minuut ofzo stil blijft staan en dan ineens gaat rijden. Maar ik denk dat je wel een punt hebt dat roadside parking ook dit soort problemen kan veroorzaken! Zal er vanavond op leten.

En op het laatste moment massaal van rijbaan willen wisselen om af te slaan... dat veroorzaakt ook veel problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
servival7 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:21:
[...]

Leuke stad. Je zou, als je dat mooi vindt, de randen rond te highrise ook zo af kunnen werken:
[Afbeelding]
Wat bedoel je, met quays? Ik denk dat ik de kustlijn eerst zo laat voor wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
JoepW schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:24:
Ik heb me eens verdiept in het probleem dat sommige services niet functioneren.
Dus bv waarom de garbage trucks niet uitrijden en ook de hearses, politieauto’s, ziekenauto’s etc. Maar ook waarom een cim met de auto ergens stil gaat staan.
Roadside parking is het issue!
Als er auto’s voor de uitrit staan is er een deadlock. Dit is ook het geval als bv een vrachtwagen een bedrijf in moet gaat ie domweg staan wachten als er een auto in de weg staat.
Ik heb momenteel ca. 200k inwoners.
Wat is jullie ervaring daarmee?
Daarom gewoon bomen langs de weg overal. Als je wilt parkeren kan dat in de ondergrondse garage, kost wel 50 euro. Of neem lekker het OV, is toch gratis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania

Ja het ritsen mag wel water beter. Mara dat is net eigenlijk best realistisch hoe slecht het is. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@JoepW goeie! Ik zie inderdaad ook veel popups omdat ambulances en lijkwagens op zich laten wachten, ondanks dat er genoeg beschikbaar zijn en er zo naartoe zouden moeten kunnen rijden. Ik zal ook eens wat boompjes planten, of bredere trottoirs aanleggen wanneer het spel besluit een boom direct voor een oprit te planten. :+
Rezania schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:05:
[...]
Ja het ritsen mag wel water beter. Mara dat is net eigenlijk best realistisch hoe slecht het is. _O-
Ik vind het vooral jammer dat wanneer je direct voor een bushalte je aantal rijstroken reduceert de bus niet gewoon vanuit de verdwijnende strook direct de bushalte oprijdt. In plaats daarvan voegen ze eerst naar links in om direct weer uit te voegen naar de halte. Vanuit spellogica gezien perfect logisch hoor, dus geen klacht, maar hoe mooi zou het zijn geweest als een bus zich dan iets realistischer had gedragen. :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Aganim op 15-11-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:35

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik krijg in mijn stad met circa 14.000 inwoners (heb niet zoveel tijd als ik zou willen :+) bij één buslijn de melding dat er geen voertuigen zijn. Dit staat bij twee haltes van lijn 1. Als ik rondkijk, zitten er wel bussen op die lijn. Iemand een idee wat dit betekent?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Niet online
Steeffoon schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:08:
Ik krijg in mijn stad met circa 14.000 inwoners (heb niet zoveel tijd als ik zou willen :+) bij één buslijn de melding dat er geen voertuigen zijn. Dit staat bij twee haltes van lijn 1. Als ik rondkijk, zitten er wel bussen op die lijn. Iemand een idee wat dit betekent?
Misschien zit je aan het maximaal aantal bussen van je depot, en heb je op deze lijn extra bussen ingesteld die dus niet kunnen komen. Vergelijk het aantal bussen van je depot heeft, met het aantal bussen wat op je lijnen ingesteld is. Upgraden van je depot of een extra depot bouwen is dan de oplossing.

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:08:
Kijk even naar het busdepot. Daar moet je even kijken naar hoeveel bussen en rondrijden en hoeveel bussen er maintenance hebben.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingewin
  • Laatst online: 18-09 10:29
Je kunt ook even kijken naar welke lijnen een lage bezetting hebben en het aantal bussen daar verlagen. De standaard instelling gaat uit van vrij drukke lijnen bij het bepalen hoeveel bussen nodig zijn en vaak kan ik met 1/3 of de helft minder ook wel uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
YES schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:35:
[...]

Wat bedoel je, met quays? Ik denk dat ik de kustlijn eerst zo laat voor wat het is.
Ja, aangezien je weg al zo dicht bij het water ligt en je deze tegenwoordig ook als een quay kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:35

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dank voor jullie reacties. Helemaal verhelderend. Dat was het inderdaad; het depot had alles uitgestuurd. Dank!!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik vind dat ik best veel trein, bus, tram en metro depots moet bouwen om lijnen goed te voorzien van vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over hoeveel cims hebben we het @JoepW ? En hoeveel bussen etc?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Webgnome schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:58:
[...]

Kwam ik gister ook tegen inderdaad. Op de San Francisco map. Daar zijn wat meertjes maar dat zijn dus bronnen.. hele stad naar de... :(
Om hier nog even op terug te komen, reload water sources verwijderde de bron op het droge voor mij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t6EiBfJ.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Webgnome schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:01:
Over hoeveel cims hebben we het @JoepW ? En hoeveel bussen etc?
220k cims en van elke soorten lijn tussen de 6&8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Rezania schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:17:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, reload water sources verwijderde de bron op het droge voor mij.

[Afbeelding]
Helemaal gemist, maar wat is dit voor scherm? Toch geen mod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

TweakerVincent schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:36:
[...]

Helemaal gemist, maar wat is dit voor scherm? Toch geen mod?
Nee, devmode.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 23:27
Volgens mij kunnen mensen solliciteren bij dit bedrijf 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hpIeEjHcHq7FHLmo0eziELbBXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDuIdM4J2ICUAH9LzUyb72vq.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dat laatste kan zijn omdat er een korte sectie weg is. Je moet dan dat stuk verwijderen en opnieuw bouwen, en dan gaat het vlotter normaal gezien.

Wat hierboven is gezegd over roadside parking heb ik ook net ontdekt. Soms zit iemand te wachten tot er een plaats vrij komt, en dan ontstaat er een hele lange file die pas wordt opgelost als die persoon in kan parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoepW schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:22:
Ik vind dat ik best veel trein, bus, tram en metro depots moet bouwen om lijnen goed te voorzien van vervoer.
Let op dat je sommige depots ook kan upgraden voor extra voertuigen, tenzij je dat misschien al gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Flying Hawkic schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:54:
[...]

Let op dat je sommige depots ook kan upgraden voor extra voertuigen, tenzij je dat misschien al gedaan had.
Ik zwem zo onwijs in het geld (500 mio of zo) dat ik alles qua OV meteen upgrade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Men komt graag naar mijn stad blijkbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97n1mOXVbN6tmCKaAJpu-7xHpjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k8bpn1OIrQATx9TO7MylmDWv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 22:43

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xE-gKoEr8G-u7i_nGXEUEPWB1w0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JQLVawk8qP6u7g2PXIsnPSUt.png?f=user_large

Ah, je kan blijkbaar de ingame speed van de snelste speed nog eens aanpassen van 4 naar 8. Dan gaat het allemaal wel iets sneller. Wel CPU op 100% nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Woohooo schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:27:
[Afbeelding]

Ah, je kan blijkbaar de ingame speed van de snelste speed nog eens aanpassen van 4 naar 8. Dan gaat het allemaal wel iets sneller. Wel CPU op 100% nu ;)
Ja maar als je de camera uit zet is de snelheid niet meer zo hoog, helaas.

Iemand al een goede oplossing gevonden voor de aanhoudende "high rent" meldingen bij low density residential? Vind die pop ups zeer irritant :) wat helpt is upzonen, maar ze blijven maar terugkomen. Er zijn meer dan genoeg banen. Education is ook redelijk op orde. Enige dat ik nog kan bedenken is meer huizen bouwen in een nieuwe suburb, maar dat wil ik eigenlijk niet en heb er trouwens ook niet veel ruimte meer voor.

EDIT: klein nieuw wijkje gebouwd aan de rand van de stad, wat denk je? Al tijdens de bouw, als de hijskranen er nog staan, krijg ik al high rent meldingen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Goldia op 16-11-2023 00:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Goldia schreef op donderdag 16 november 2023 @ 00:14:
Iemand al een goede oplossing gevonden voor de aanhoudende "high rent" meldingen bij low density residential? Vind die pop ups zeer irritant :) wat helpt is upzonen, maar ze blijven maar terugkomen. Er zijn meer dan genoeg banen. Education is ook redelijk op orde. Enige dat ik nog kan bedenken is meer huizen bouwen in een nieuwe suburb, maar dat wil ik eigenlijk niet en heb er trouwens ook niet veel ruimte meer voor.

EDIT: klein nieuw wijkje gebouwd aan de rand van de stad, wat denk je? Al tijdens de bouw, als de hijskranen er nog staan, krijg ik al high rent meldingen 8)7
Dat heeft niks met de huur zelf te maken, dat betekent enkel dat een groot deel van het inkomen opgaat aan vaste lasten. Je kan proberen om de kosten voor water en elektriciteit te verlagen, of belastingen omlaag. Huizen slopen en dan opnieuw laten ontwikkelen wil ook wel eens helpen. Van 1x 6x6 naar 3x 2x6 bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Goldia schreef op donderdag 16 november 2023 @ 00:14:

In vind het ook heel irritant en moet nog wennen aan deze mechanics.

Waarschijnlijk is de oppervlakte van je zoning per huis niet in balans ten opzichte van de grondwaarde.

Een oplossing kan zijn om per huis kleinere zoning te gebruiken, dus handmatig bijv. 3x4 zonen in plaats van het hele gebied markeren en het spel de grootte laten bepalen.

De hoogte van de huur wordt lager als de oppervlakte van de woning kleiner wordt.

Of de grondwaarde moet omhoog om de hoge huurprijs te verantwoorden.

Nadeel is dat het een tijdrovend proces is om voor een grote wijk al die woningen individueel te zonen.

• Rezania
Ethiron schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:14:
[...]

In vind het ook heel irritant en moet nog wennen aan deze mechanics.

Waarschijnlijk is de oppervlakte van je zoning per huis niet in balans ten opzichte van de grondwaarde.

Een oplossing kan zijn om per huis kleinere zoning te gebruiken, dus handmatig bijv. 3x4 zonen in plaats van het hele gebied markeren en het spel de grootte laten bepalen.

De hoogte van de huur wordt lager als de oppervlakte van de woning kleiner wordt.

Of de grondwaarde moet omhoog om de hoge huurprijs te verantwoorden.

Nadeel is dat het een tijdrovend proces is om voor een grote wijk al die woningen individueel te zonen.
Handmatig zonen is dus niet nodig. Gewoon slopen en het ontwikkelt zichzelf opnieuw maar dan kleiner.

• Robinblitz
Ik heb laatst weinig tijd gehad voor Cities Skylines 2... Maar is er toevallig al een patch geweest die het hele irritante zoning fixed? Het is namelijk best vervelend om langs een andere weg een streepje zoning weg te halen puur om te voorkomen dat ze niet 90 graden gedraaid aan een andere straat gaan bouwen... Ziet er niet uit namelijk.

• Rezania
Robinblitz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:47:
Ik heb laatst weinig tijd gehad voor Cities Skylines 2... Maar is er toevallig al een patch geweest die het hele irritante zoning fixed? Het is namelijk best vervelend om langs een andere weg een streepje zoning weg te halen puur om te voorkomen dat ze niet 90 graden gedraaid aan een andere straat gaan bouwen... Ziet er niet uit namelijk.
Nee, en ik verwacht het ook niet snel eerlijk gezegd. Pas als er mods komen, en dat is Q2 2024.

• Robinblitz
Rezania schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:52:
[...]

Nee, en ik verwacht het ook niet snel eerlijk gezegd. Pas als er mods komen, en dat is Q2 2024.
Shame... Kost me weer grids zo hierdoor... :D
Dan ga ik nog maar even door met heggen plaatsen naast huizen om dat strookje op te vullen...
@Rezania @Ethiron thanks, ga ik kleiner zonen eens proberen!
Robinblitz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:47:
wat bedoel je precies? Je bedoelt dat als je twee wegen tegenover elkaar hebt dat de huizen verkeerd om staan? Of?

Strava | AP | IP | AW

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Rezania schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:37:
[...]

Handmatig zonen is dus niet nodig. Gewoon slopen en het ontwikkelt zichzelf opnieuw maar dan kleiner.
Zeker weten? Maar dan moet je het hele 'gebied' slopen? Of alleen de woning die klaagt?

Als jij namelijk een huis hebt gezoned van bijvoorbeeld 5x5, en je die sloopt, lijkt het mij sterk dat er ineens een huis van 4x4 voor terugkomt. Het gezonede gebied blijft immers 5x5 en het spel vult automatisch het volledig gezonede gebied.

Dus als ik jouw theorie goed begrijp moet je het 'hele blok' slopen zodat het spel de kans krijgt om die totale oppervlakte te verdelen in kleinere woningen.

Het is het proberen waard, maar de verdeling van de oppervlakte van de woningen is volgens mij nogal willekeurig.

En ik heb ook regelmatig dat in een blok huizen bijvoorbeeld maar 2 van de 10 woningen klagen.
Webgnome schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:14:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Ik heb wel eens gezien dt er kleinere huizen worden terug geplaatst. Bijvoorbeeld 2x2 en 3x1. Volgens mij heeft het spel wel een voorkeur voor volledige vullen van de zone. Wat je kunt doen is slopen en dan de zoning weghalen zodat er een gebiedje ontstaat voor de grote die jij wil
Snap ik. Maar dat klinkt dan eerder als geluk hebben dan dat het spel 'automatisch' het high rent probleem oplost door te slopen en er kleinere woningen voor terug te plaatsen. Dat is dus meer een kwestie van geluk hebben dan dat je er vanuit kunt gaan dat dit je high rent probleem vanwege te grote woningen oplost.

[ Voor 33% gewijzigd door Ethiron op 16-11-2023 09:32 ]

Het gezonede gebied blijft immers 5x5 en het spel vult automatisch het volledig gezonede gebied.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb wel eens gezien dt er kleinere huizen worden terug geplaatst. Bijvoorbeeld 2x2 en 3x1. Volgens mij heeft het spel wel een voorkeur voor volledige vullen van de zone. Wat je kunt doen is slopen en dan de zoning weghalen zodat er een gebiedje ontstaat voor de grote die jij wil

Strava | AP | IP | AW

• Robinblitz
Webgnome schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:07:
[...]

wat bedoel je precies? Je bedoelt dat als je twee wegen tegenover elkaar hebt dat de huizen verkeerd om staan? Of?
Stel ik trek twee lange lijnen zo als |< >| dan worden de huizen gebouwd met de 'ruggen' tegen elkaar. Als ik nu boven en onder ook wegen aanleg dan heeft de game niet door dat hij de rij orientatie door moet zetten. In plaats daarvan worden hoekhuizen ineens 90 graden gedraaid richting de andere weg en worden daarnaast ook ineens huizen gebouwd met de verkeerde orientatie. De enige manier om dit (voor nu) op te lossen is om bij die andere weg een strook zoning leeg te houden zodat de huizen niet met de verkeerde orientatie bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Webgnome schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:14:
[...]

Snap ik. Maar dat klinkt dan eerder als geluk hebben dan dat het spel 'automatisch' het high rent probleem oplost door te slopen en er kleinere woningen voor terug te plaatsen. Dat is dus meer een kwestie van geluk hebben dan dat je er vanuit kunt gaan dat dit je high rent probleem vanwege te grote woningen oplost.

Voor hetzelfde geld (pun intended) worden er weer te grote woningen teruggebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethiron op 16-11-2023 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Ethiron schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:12:
[...]

Zeker weten? Maar dan moet je het hele 'gebied' slopen? Of alleen de woning die klaagt?

Als jij namelijk een huis hebt gezoned van bijvoorbeeld 5x5, en je die sloopt, lijkt het mij sterk dat er ineens een huis van 4x4 voor terugkomt. Het gezonede gebied blijft immers 5x5 en het spel vult automatisch het volledig gezonede gebied.

Dus als ik jouw theorie goed begrijp moet je het 'hele blok' slopen zodat het spel de kans krijgt om die totale oppervlakte te verdelen in kleinere woningen.

Het is het proberen waard, maar de verdeling van de oppervlakte van de woningen is volgens mij nogal willekeurig.

En ik heb ook regelmatig dat in een blok huizen bijvoorbeeld maar 2 van de 10 woningen klagen.
[...]

Nee, het spel houdt zeker wel rekening met land value en rent hij het herzonen. Ik heb in ieder geval tot nu toe niet handmatig hoeven zonen. Gewoon slopen en er komen kleinere woningen terug.

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 06:35
Ok, ofwel is dit nog nergens gemeld ofwel ben ik de idioot die te lang zijn gpu drivers niet geüpdate heeft. Maar gisteren kreeg ik de recentste geforce update gepushed. Ik denk niet dat CSII een update heeft gekregen maar de performance is er nogal op, hoe zal ik het zeggen, vooruit gegaan. Voorheen 40 fps en 330W, nu 70 fps en 230W. 5800X en 3090 met de performance settings van bij de launch. Speelt heel wat aangenamer nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@Robinblitz je bedoelt dat je bij een bocht of kruising aan zou willen kunnen aangeven aan welke weg de huizen komen te liggen als ik het goed begrijp? Dat is bij mijn weten niet mogelijk zonder kunstgrepen en af en toe enorm irritant inderdaad.

Om dan zelf eens niet te mopperen, mooi om te zien hoe een wijk van '-X: onderwijs is ruk geregeld,' naar '+X: wat een geweldig onderwijssysteem!!!!!' gaat door alleen een voetpad aan te aanleggen waarmee je Cims een heel stuk kunnen afsnijden. Ik heb het gevoel dat voetpaden aanleggen meer impact heeft dan in deel 1, idem voor parkeerplaatsen die je veel meer gebruikt ziet worden als Cims gebruik kunnen maken van een voetpad door een blok heen, ipv een heel eind om moeten lopen.

Ok, om dan toch niet helemaal uit character te gaan: gisteren nog even gekeken of het onmogelijk maken van aan de weg parkeren rond mijn begraafplaats verschil zou maken voor het uitsturen van lijkwagens. Helaas niet, maar wat me wel opviel is dat ze regelmatig naar de hoofduitrit rijden om daar:
  1. Op niets te wachten
  2. Om te keren
  3. Een rondje parkeerplaats te doen
  4. Naar een andere uitrit aan de zijkant van het parkeerterrein te rijden
  5. Op niets te wachten
  6. Om te keren
  7. Een rondje parkeerplaats te doen
  8. Terug te keren naar de begraafplaats (status 'returning')
Misschien volgende keer toch chauffeurs aannemen die bij hun rijlessen verder dan de parkeerplaats zijn gekomen. :+

[ Voor 38% gewijzigd door Aganim op 16-11-2023 09:54 ]

Aganim schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:43:
@Robinblitz je bedoelt dat je bij een bocht of kruising aan zou willen kunnen aangeven aan welke weg de huizen komen te liggen als ik het goed begrijp? Dat is bij mijn weten niet mogelijk zonder kunstgrepen en af en toe enorm irritant inderdaad.

Om dan zelf eens niet te mopperen, mooi om te zien hoe een wijk van '-X: onderwijs is ruk geregeld,' naar '+X: wat een geweldig onderwijssysteem!!!!!' gaat door alleen een voetpad aan te aanleggen waarmee je Cims een heel stuk kunnen afsnijden. Ik heb het gevoel dat voetpaden aanleggen meer impact heeft dan in deel 1, idem voor parkeerplaatsen die je veel meer gebruikt ziet worden als Cims gebruik kunnen maken van een voetpad door een blok heen, ipv een heel eind om moeten lopen.

Ok, om dan toch niet helemaal uit character te gaan: gisteren nog even gekeken of het onmogelijk maken van aan de weg parkeren rond mijn begraafplaats verschil zou maken voor het uitsturen van lijkwagens. Helaas niet, maar wat me wel opviel is dat ze regelmatig naar de hoofduitrit rijden om daar:
  1. Op niets te wachten
  2. Om te keren
  3. Een rondje parkeerplaats te doen
  4. Naar een andere uitrit aan de zijkant van het parkeerterrein te rijden
  5. Op niets te wachten
  6. Om te keren
  7. Een rondje parkeerplaats te doen
  8. Terug te keren naar de begraafplaats (status 'returning')
Misschien volgende keer toch chauffeurs aannemen die bij hun rijlessen verder dan de parkeerplaats zijn gekomen. :+
en de begraafplaats een centimeter verplaatsen heeft ook niet geholpen? Just curious

Strava | AP | IP | AW

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@Webgnome kan ik inderdaad nog wel proberen, al komt het dan neer op de bulldozer er overheen. Door aangebouwde upgrades heb ik die ruimte momenteel niet. Ik vraag me alleen af het echt gaat helpen, want er worden wel degelijk wagens uitgestuurd, alleen in sommige gevallen vertonen ze dit gedrag.

Ik denk dat ik het anders ga oplossen door een alley als parallelweg aan te leggen waar de begraafplaats aan komt te liggen, zodat de lijkwagens niet direct de doorgaande weg op hoeven. Hoewel de weg niet superdruk was heb ik het vermoeden dat de agent net te snel besluit dat hij te lang moet wachten om het terrein af te kunnen, vervolgens bij een andere uitrit gaat proberen, daar tot dezelfde beslissing komt en vervolgens maar opgeeft. Terwijl hij tegen die tijd al lang en breed onderweg had kunnen zijn, als ie iets meer geduld zou hebben gehad.

• Boris96
  • Niet online
Zijn er mensen hier die de volgende problemen ook hebben:

1) Opstarten van spel gebeurd op het verkeerde scherm, in de verkeerde resolutie. Niet altijd, maar zeker 50% van de tijd.

2) Bij even iets klikken buiten het spel minimaliseert het, en het lukt dan niet meer om hem weer op het scherm te krijgen. Als ik het aanklik in de taakbalk dan flikkert het scherm even en vervolgens minimaliseert het spel weer. De enige manier is dan geforceerd het spel te sluiten (via steam of task manager) en dan opnieuw op te starten.

Boris96

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Boris96 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:48:

1) Opstarten van spel gebeurd op het verkeerde scherm, in de verkeerde resolutie. Niet altijd, maar zeker 50% van de tijd.

2) Bij even iets klikken buiten het spel minimaliseert het, en het lukt dan niet meer om hem weer op het scherm te krijgen. Als ik het aanklik in de taakbalk dan flikkert het scherm even en vervolgens minimaliseert het spel weer. De enige manier is dan geforceerd het spel te sluiten (via steam of task manager) en dan opnieuw op te starten.
Welke schermmodus heb je gekozen in het spel? Klinkt alsof deze op Fullscreen staat ipv borderless fullscreen/full screen windowed (weet niet meer welke van deze twee termen gebruikt wordt in de game).

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 19:54
Boris96 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:48:

Niet specifiek alletwee die dingen, maar sinds de laatste patch heb ik wel dat het lijkt alsof er instellingen zijn gewijzigd. Bijvoorbeeld inderdaad dat het scherm minimaliseert.

Bij mij is ook het gevolg dat het zien van wegen (tunnels vooral) opeens anders gaat en dat ik bomen pas zie als ik ingezoomd ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Klein beetje file naar mijn stad toe (de hele rode lijn is file):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuOQYVWuX2WXrOpWwQq2VwfgBo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rUVBaNr5MCHuCaeqmlkIcJGY.png?f=fotoalbum_large

Ik zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken, had wellicht nooit de kern van mijn stad op het eiland moeten aanleggen, aangezien je daar met goed fatsoen niet veel bruggen/tunnels heen krijgt.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

YES schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:55:
[Afbeelding]

Ik zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken, had wellicht nooit de kern van mijn stad op het eiland moeten aanleggen, aangezien je daar met goed fatsoen niet veel bruggen/tunnels heen krijgt.
Ik zou (tenminste nog) een 2e snelweg oprit naar het eiland maken.
Nu moet over die ene snelweg:
Verkeer van buiten de stad in
Verkeer naar het (zo te zien) industrie park (heb op deze kaart hetzelfde ingericht :))
Woon-Werkverkeer tussen stad en industrie
Bevoorrading van buitenaf naar de stad.

En openbaar vervoer tussen stad en industrie.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Uit ervaring kan ik je vertellen dat een nieuwe snelweg aanleggen vanaf (uitgaande van de orientatie van jouw screenshot) rechtsboven goed werkt, kost je maar een paar permits om die tegels vrij te spelen en je bent bij de rand van de kaart, en dan een nieuwe snelweg trekken naar je hoofdeiland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
[Afbeelding]

Zo zou ik het doen denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cUDxMXSj7NUt-p1GTF8BIVlsyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DYPYrY0W8zK3F1dBIcrqibeG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Een hoop goede tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
456 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:11:
[...]

Ik zou (tenminste nog) een 2e snelweg oprit naar het eiland maken.
Nu moet over die ene snelweg:
Verkeer van buiten de stad in
Verkeer naar het (zo te zien) industrie park (heb op deze kaart hetzelfde ingericht :))
Woon-Werkverkeer tussen stad en industrie
Bevoorrading van buitenaf naar de stad.

En openbaar vervoer tussen stad en industrie.
Het rare is dat er nauwelijks verkeer tussen de industrie en stadscentrum lijkt te zijn, vrijwel alles over de snelweg komt van buiten de stad de stad in en er vertrekt heel weinig de stad uit. Ik snap het niet echt.

Maar goed, ik zal sowieso meer connecties aan het aanleggen, tussen industrie en centrum maar ook van buiten richting het eiland.

Openbaar vervoer heb ik eigenlijk nog helemaal geen zin in, moet ik weer de halve stad herinrichten :+

• YES

YES

Moderator General Chat
Ja geinig, met die connectie bovenin ben ik nu bezig.

• FRANQ
Geen idee of dit al was uitgezocht (vast wel)

Maar ik heb eens zitten vakjes tellen.

Als je een grid maakt van 144meter dan heb je 240 bouwbare vakjes op 324 ingenomen vakjes (helft van de 2 baans weg meegeteld)
Dat resulteert in een zone-baar oppervlak van 74% van de ingenomen ruimte.
In het midden hou je dan 16 vakjes leeg.

Bij een grid van 128meter is dat 75%
Bij een grid van 112meter is dat 73.4%
Bij een grid van 80meter is dat 64%

128meter grid is dus het nuttigst qua ruimte als je vierkante blokken maakt.

• 456
  • Niet online

456

Heb over Steam een nieuwe file van cities binnengekregen (donderdag patchday?).
Kan alleen nergens nog release notes vinden.
Heb wel versie 1.0.14f1 op mijn openings scherm.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:51

Entity

9000rpm

1.0.14f1
Bug fixes & improvements:
  • Reduced occurrences of texture resolution dropping
  • Fixed case where in-game would appear black when playing offline
  • Fixed undesired clothing variations
  • Fixed "Garbage Pilling Up" warning notification icon not being removed after garbage is collected
  • Fixed citizen model changing when characters go in/out of buildings
  • Increased citizen preference to park cars on building lots vs roadside
  • Fixed multiple pathfinding bugs and general improvements
  • Improved calculation accuracy for fitting pickups on parking lots
  • Fixed bug resetting line visibility when changing the Transport Overview Panel tab or transport type
  • Fixed flaws and optimized air pollution, especially on the Tampere map
  • Added "Under Construction" section and progress bar for spawnables SIP (Selected Info Panel)
  • Hid other SIP sections until building construction is completed
  • Added button to toggle visibility for whole list of lines at once
  • Balanced parking buildings' construction and upkeep costs, electricity and water consumption, garbage accumulation, XP rewards and workplaces
  • Increased passive service coverage range and effect of the Elementary School, Medical Clinic, Hospital, Fire House, Fire Station, Police Station and Police Headquarters
  • Balanced processing and sewage capacity of Wastewater treatment plant Extra Processing Unit
  • Fixed coverage not shown fully green when placing Police station
  • Tweaked terrain cliff texture tiling and detail texture values
  • Fixed padding issues in the main menu
  • Fixed Japanese UI layout issues
  • Updated credits
https://forum.paradoxplaz...-microsoft-store.1610543/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Improved calculation accuracy for fitting pickups on parking lots
Dus in een spel met NA theme neemt een pickup nu 4 plaatsen in, zoals het hoort?
Afbeeldingslocatie: https://s.hdnux.com/photos/46/56/44/10152212/4/920x920.jpg
[Afbeelding]

Ik zie toch echt rechts boven in de hoek een lus zitten waar je ook netjes een brug aan vast zou kunnen knopen. Het gaat er vooral om dat je niet al je verkeer over 1 weg moet willen hebben. Dat is vragen om problemen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
[Afbeelding]

Ik denk dat de tweede brug van @FRANQ er sowieso moet gaan komen, maar je kan ook nog denken aan het principe van de Brooklyn bridge. Vind het persoonlijk altijd een beetje zonde om heel Amerikaans de snelweg helemaal door te trekken naar die andere brug en door je downtown heen te laten lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lGKgKN8YFoEVj_bGkyZmvhtgJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T9vvBro8OHKBqAM4KR5pseGN.png?f=fotoalbum_large

Disclaimer: geen idee hoe haalbaar dit is in CS2, heb het spel niet :+

• YES

YES

Moderator General Chat
Webgnome schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:31:
[...]

Ik zie toch echt rechts boven in de hoek een lus zitten waar je ook netjes een brug aan vast zou kunnen knopen. Het gaat er vooral om dat je niet al je verkeer over 1 weg moet willen hebben. Dat is vragen om problemen.
Ik zeg niet voor niets dat er niet veel mogelijkheden zijn, en niet dat er geen mogelijkheden zijn. De brug waar jij op doelt staat op de planning, verder is de bestaande brug zo opgezet dat de vierbaanswegen zich opsplitsen in twee tweebaanswegen die beiden in andere delen van het centrum eindigen (dit is niet te zien op het screenshot maar creëert dus eigenlijk meerdere entries). Op die manier is het dus al een veredelde extra route de stad in.

Sowieso valt mij de hele intelligentie qua rijbaan keuze behoorlijk tegen. Men gaat, en masse, van rijbaan 4 naar 1, op hetzelfde punt en binnen 1 node. Terwijl er kilometers of in het slechtste geval honderden meters en dus een hele rits aan nodes is waarop geleidelijk van de ene rijbaan naar een rijbaan of 3 verderop te switchen.

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 16-11-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Logico schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:39:
[...]

Ik denk dat de tweede brug van @FRANQ er sowieso moet gaan komen, maar je kan ook nog denken aan het principe van de Brooklyn bridge. Vind het persoonlijk altijd een beetje zonde om heel Amerikaans de snelweg helemaal door te trekken naar die andere brug en door je downtown heen te laten lopen.

[Afbeelding]

Disclaimer: geen idee hoe haalbaar dit is in CS2, heb het spel niet :+
Eigenlijk die ik dit al deels, die snelweg loopt in meerdere takken uit in het centrum, is lastig te zien op het screenshot, maar ik trek hem dus niet dwars door het centrum heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja of via de onderkant. Dus over dat kleine eilandje links in de hoek en dan daar aansluiten. Maar je hebt denk ik het probleem dat die stromen samen komen. Van de regen in de drup. Je zou even inzichtelijk moeten kunnen maken waar het verkeer heen wil.

Wat ik in mijn stad overigens heb gedaan is bij een snelweg connectie met een stad een trein/metro station neer gezet (met op/af rit bij de snelweg natuurlijk). Vervolgens een pendelbus tussen station en de connectie gemaakt. Dat scheelt op dit moment enorm in de toevoer van personen. Dat er dan 2000+ mensen bij een metro staan te wachten.. ja dat zie ik toch niet >:)

Ook leuk om te zien zijn de stroom aan taxis die naar dat station af en aan rijden

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 17-11-2023 08:29 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Webgnome schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:08:
[...]

Ja of via de onderkant. Dus over dat kleine eilandje links in de hoek en dan daar aansluiten. Maar je hebt denk ik het probleem dat die stromen samen komen. Van de regen in de drup. Je zou even inzichtelijk moeten kunnen maken waar het verkeer heen wil.

Wat ik in mijn stad overigens heb gedaan is bij een snelweg connectie met een stad aan de snelweg een trein/metro station neer gezet. Vervolgens een pendelbus tussen station en de connectie gemaakt. Dat scheelt op dit moment enorm in de toevoer van personen. Dat er dan 2000+ mensen bij een metro staan te wachten.. ja dat zie ik toch niet >:)
De connectie als in je buur dorp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:08:
[...]

Wat ik in mijn stad overigens heb gedaan is bij een snelweg connectie met een stad aan de snelweg een trein/metro station neer gezet. Vervolgens een pendelbus tussen station en de connectie gemaakt. Dat scheelt op dit moment enorm in de toevoer van personen. Dat er dan 2000+ mensen bij een metro staan te wachten.. ja dat zie ik toch niet >:)
Die moet ik ook een paar keer lezen. Je hebt dus bij de afrit van de snelweg een trein/metrostation gebouwd? En dan een pendelbus naar de connectie met de andere stad? Dat klinkt wel slim!

[ Voor 16% gewijzigd door Kurkentrekker op 17-11-2023 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
YES schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:13:
[...]

Eigenlijk die ik dit al deels, die snelweg loopt in meerdere takken uit in het centrum, is lastig te zien op het screenshot, maar ik trek hem dus niet dwars door het centrum heen.
Nee met dat doortrekken refereerde ik aan de oplossing van Franq.

Het is inderdaad moeilijk te zien maar ik dacht dat je snelweg bij de eerste rotonde ophield te bestaan en overgaat in een x-baansweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
456 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:11:
[...]

De connectie als in je buur dorp?
Kurkentrekker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:14:
[...]

Die moet ik ook een paar keer lezen. Je hebt dus bij de afrit van de snelweg een trein/metrostation gebouwd? En dan een pendelbus naar de connectie met de andere stad? Dat klinkt wel slim!
Ik heb mijn post iets aangepast. Maar inderdaad dat is wat ik heb gedaan. Het lost niet alle verkeer op en je moet even kijken waar mensen van buiten je stad heen willen maar als je dat door hebt dan is een strategisch geplaatste metro lijn een fijne optie. Het werkt ook de andere kant op natuurlijk. Mensen vanuit je stad die in de ochtend / avond massaal de weg op willen. Dat kun je een beetje verminderen.

Vrachtwagens trekken zich daar natuurlijk niets van aan :+

[ Voor 19% gewijzigd door Webgnome op 17-11-2023 08:31 ]

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 32 ... 61 Laatste