Iemand enig idee hoe je wegen 'recht' kan houden? ik irriteer me momenteel mateloos aan de hoogte verschillen met het plaatsen van wegen. Ik krijg constant bobbels en dips in de weg als ik deze lang uittrek. Is er een toggle voor 'constant slope' oid?
Ja klopt, maar wonen die mensen daar juist niet dichter op elkaar omdat rijke hoogopgeleide yuppen zoals ik de prijs omhoog drijven?psychodude schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:17:
[...]
Maar ook in een stad als bijvoorbeeld Rotterdam wonen mensen met geld in bijvoorbeeld Kralingen, low tot laag medium density. Niet in een appartement in Lombardijen.
De sizing van de maps in CS2 is qua schaal relatief beperkt, waarmee je dan ook zou verwachten dat mensen met meer vermogen een sterkere wens tot e.g. vrijstaande woningen zouden hebben. Momenteel zie ik dit in mijn save niet goed terugkomen.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Nee. Helaas.!GN!T!ON schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:32:
Iemand enig idee hoe je wegen 'recht' kan houden? ik irriteer me momenteel mateloos aan de hoogte verschillen met het plaatsen van wegen. Ik krijg constant bobbels en dips in de weg als ik deze lang uittrek. Is er een toggle voor 'constant slope' oid?
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Oh dat sowieso, er is vast iemand bij CO die gewoon naar een kaartje van Finland heeft gekeken en tot de conclusie kwam dat er meer lager geschoolden in gebieden met lagere dichtheden leven, en daarom bedacht dat lagere geschoolden dus een voorkeur hebben voor low density housing, ondanks dat de economische situatie daarin ook een rol speelt. Dat klopt niet overal, maar tegelijkertijd snap ik wel dat ze niet te moeilijk wilde doen met de boundaries van de simulatie.Flying Hawkic schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:27:
[...]
Het staat inderdaad vast dat er bepaalde aannames zijn gedaan die niet noodzakelijk overal ter wereld kloppen. De voorkeur voor low density voor lagergeschoolden begrijp ik ook niet helemaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Rezania op 06-11-2023 18:57 ]
Je kan de terrain tool slope gebruiken, je klikt op het beginpunt van de weg en dan waar de weg uit komt. Vervolgens ga je met de muis ingedrukt tussen die 2 punten op en neer en heb je een perfecte helling. Vervolgens je weg er op plempen en klaar is !GN!T!ON!GN!T!ON schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:32:
Wel een beetje een omweg maar het is niet anders.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Zoals hierboven reeds gezegd moet je dat eerst zelf manueel doen met de terrein tool. En daarna alles terug smooth maken met dezelfde tool (als de weg gelegd is).!GN!T!ON schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:32:
Heb net even een klein testje gedaan maar het lijkt op de korte termijn iig weingi tot geen effect te hebben. Juist precies andersom. Een industrie zone aangelegd midden in een high value wijk. Maar die gebouwen die worden simpelweg niet verhuurd..Flying Hawkic schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:53:
[...]
Ja industrie zal zeker een invloed hebben, maar als dat de enige manier is om land value weg te nemen, dan kan je dorpjes dus niet bewust klein houden tenzij je een fabriek midden in het dorp bouwt.
Benieuwd naar je resultaten.

Ja, is een bekende bug, gaat ook fout voor andere goederen. Dus zal op een gegeven moment wel verholpen worden.Rudios schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:27:
Ik heb een mail delivery bug. Alles wordt in mijn Cargo train facility opgeslagen. Bijna 2 ton aan post ligt er te liggen. Met even zoeken is dit te verhelpen door de Cargo terminal te verwijderen, alle mailboxes en postoffice te verwijderen, dan weer opnieuw beginnen. Het werkte..... voor even, want na een aantal dagen werd de post weer niet opgehaald er geleverd. Heel irritant omdat mijn stad er last van heeft. De groei stagneert daardoor.
There's no place like 127.0.0.1
Ik beleef een hoop plezier tot nu toe aan deze game !
Eerlijk is eerlijk: het is wel wat te vroeg gereleased, er zitten bugs die er bij elke normale test / beta playthrough uit hadden moeten komen.
In elk geval zit ik nu op 35K inwoners en stoorde me vreselijk aan de spaghetti die ik had gemaakt van de spoorlijnen en afritten van de snelweg (ik had die mooie knooppunten toen nog niet vrijgespeeld)
Dus even flink de Bullozer erin gezet en een behoorlijk ingrijpende makeover. Ik ben tevreden met het resultaat !
één ding waar ik erg veel moeite mee heb, maar wellicht kijk ik over een optie heen: Als je Metrobaan ondergronds maakt, is het soms verdomt lastig te zien je hij nu aanhaakt of je er 5 meter onder of boven zit.
Is er een mogelijkheid te zien hoe hoog / diep een stuk rails of weg zit ?
Eerlijk is eerlijk: het is wel wat te vroeg gereleased, er zitten bugs die er bij elke normale test / beta playthrough uit hadden moeten komen.
In elk geval zit ik nu op 35K inwoners en stoorde me vreselijk aan de spaghetti die ik had gemaakt van de spoorlijnen en afritten van de snelweg (ik had die mooie knooppunten toen nog niet vrijgespeeld)
Dus even flink de Bullozer erin gezet en een behoorlijk ingrijpende makeover. Ik ben tevreden met het resultaat !
één ding waar ik erg veel moeite mee heb, maar wellicht kijk ik over een optie heen: Als je Metrobaan ondergronds maakt, is het soms verdomt lastig te zien je hij nu aanhaakt of je er 5 meter onder of boven zit.
Je kunt toch spelen met de hoogte van je camera? Zo doe ik het meestal in ieder geval. Je kunt de hoek van je camera en de hoogte instellen en dan kom je een heel eind., Maar inderdaad het is en blijft lastig.
Welke bugs loop je nu tegenaan @Gwindorian ?
Nog lastiger is het als je probeert een subway-rail te knopen aan normale rails (maar ondergronds) en je het verschil niet ziet. Maar het grijpt dus niet aan. En maar denken dat het verschil in diepte is....Gwindorian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:42:
Ik beleef een hoop plezier tot nu toe aan deze game !

Ja, zo doe ik het nu ook, maar met name ondergrond is het lastig te zien. het zou heel erg helpen als je tooltip laat zien "-15meter" als je een stuk rails aanklikt oid.Webgnome schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:28:
Je kunt toch spelen met de hoogte van je camera? Zo doe ik het meestal in ieder geval. Je kunt de hoek van je camera en de hoogte instellen en dan kom je een heel eind., Maar inderdaad het is en blijft lastig.
Bugs waar ik tegenaan ben gelopen:
- je moet twee opties in de performance uitzetten om een beetje framerate te houden (4070)
- (als je dat nou vooraf weet, zet die opties dan default ff uit)
- Commercial zones die onterecht klagen over te weinig klanten
- De vraag naar scholen is vreemd, met name College klopte geen moer van
- Afval verwerking lijkt er volledig niet in te zitten
als je een weg / rails bouwt met een enkele bocht, dan haak je aan een bestaande weg, kiest een richting klikt dan om de bocht erin te trekken, en klikt nog een keer om de weg te plaatsen.
Dit gaat vaak goed, maar als je vervolgens direct doorwil om hetzelfde te doen, dan plaats je meteen een recht stuk ipv dat je dan de bocht er nog in kan trekken
dat zijn wel een beetje de belangrijkste
ik vind een stukje tuning mbt financien en uitdaging / de unlock tree ook wel in het kader vallen van "afgeraffelt"
Nogmaals ik vermaak me prima hoor, maar dit is wel een spel wat voor mij in het rijtje valt van: 4 - 8 weken te vroeg gereleased, en dat is vast onder druk van Dollars.. maar gaat ten koste van de gamers / klanten.
Dat zou inderdaad een goede zijn.Gwindorian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:45:
[...]
Ja, zo doe ik het nu ook, maar met name ondergrond is het lastig te zien. het zou heel erg helpen als je tooltip laat zien "-15meter" als je een stuk rails aanklikt oid.
Dit is geen bug, althans die is gefixed in de laatste patch. Als ze nu klagen dat er te weinig klanten zijn zou het zomaar kunnen zijn dat dat ook daadwerkelijk zo isGwindorian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:45:
[...]
Bugs waar ik tegenaan ben gelopen:
- Commercial zones die onterecht klagen over te weinig klanten
Dat is geen bug. Het systeem zit een stuk complexer in elkaar dan in CS1. Op dit moment heb je in de UI de volgende uiteensplitsing:Gwindorian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:45:
[...]
- De vraag naar scholen is vreemd, met name College klopte geen moer van
- Je aanbod ( rechts onder de balk van de education level )
- Het gebruikt ( rechts boven de balk van de education level)
- Het aantal mensen dat potentieel toegang heeft tot je education level ( links van de balk van de education level)
@Webgnome wel met de kanttekening dat de laatste patch melding maakt van:
En rondom basisscholen lijken er wel degelijk problemen te zijn: https://forum.paradoxplaz...ones.1606504/page-2#posts
Ook voor middelbare scholen is er een bug report met Confirmed status: https://forum.paradoxplaz...gh-school-needed.1604590/
Ik zou dus niet te stellig zijn met de opmerking dat er geen bugs op gebied van educatie zijn.
https://cs2.paradoxwikis.com/Patch_1.0.X#1.0Fixed miscalculation in college/university eligible count
En rondom basisscholen lijken er wel degelijk problemen te zijn: https://forum.paradoxplaz...ones.1606504/page-2#posts
Ook voor middelbare scholen is er een bug report met Confirmed status: https://forum.paradoxplaz...gh-school-needed.1604590/
Ik zou dus niet te stellig zijn met de opmerking dat er geen bugs op gebied van educatie zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Aganim op 07-11-2023 10:28 ]
Dit waren beide absoluut wel bugs, staan ook gewoon in de patchnotes als zijnde gefixed.Webgnome schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:11:
[...]
Dat zou inderdaad een goede zijn.
[...]
Dit is geen bug, althans die is gefixed in de laatste patch. Als ze nu klagen dat er te weinig klanten zijn zou het zomaar kunnen zijn dat dat ook daadwerkelijk zo is
[...]
Dat is geen bug. Het systeem zit een stuk complexer in elkaar dan in CS1. Op dit moment heb je in de UI de volgende uiteensplitsing:Hoe het allemaal in elkaar grijpt staat hier beschreven. Neemt niet weg dat het een beetje ondoorzichtig is.
- Je aanbod ( rechts onder de balk van de education level )
- Het gebruikt ( rechts boven de balk van de education level)
- Het aantal mensen dat potentieel toegang heeft tot je education level ( links van de balk van de education level)
Xbox heeft deze patch gisteren pas gekregen, en ik zag ook dat het gisterenavond een stuk beter uitzag.
Increased leisure probability to balance the "No customers" situation with commercial companies
Fixed miscalculation in college/university eligible count
Dat is dus mijn punt: Er zitten bugs in die doen vermoeden dat de livegang nogal afgeraffelt is, en iets te snel gereleased is.
Ik heb nog steeds een highschool waar niemand heen wil, onder de 100 leerlingen in een 50k stad. Basisscholen, college en uni worden wel goed gebruikt, en de bevolking wordt ook ieder jaar wat beter opgeleid. Ben wel benieuwd hoe dat gaat als de huidige generatie gaat uitphaseren en vervangen moet worden.
Zondag ook voor het eerst serieuze verkeersproblemen gehad, uiteindelijk een snelweg omgelegd en tram als OV toegevoegd. Werkte prima en de pre-made snelweg overgangen zien er goed uit.
Verder lijkt alles wel ok te werken, misschien niet altijd zoals bedoeld maar ik heb geen dingen die het spel echt vast zetten en ik niet verder kan.
Zondag ook voor het eerst serieuze verkeersproblemen gehad, uiteindelijk een snelweg omgelegd en tram als OV toegevoegd. Werkte prima en de pre-made snelweg overgangen zien er goed uit.
Verder lijkt alles wel ok te werken, misschien niet altijd zoals bedoeld maar ik heb geen dingen die het spel echt vast zetten en ik niet verder kan.
Wat me vooral opvalt, vooral op de officiële forums, is dat veel klachten en zogenaamde bugs eigenlijk worden veroorzaakt doordat spelers de onderliggende gamemechanismen niet volledig begrijpen (en soms is de uitleg niet altijd even duidelijk). Ook kan het zijn dat de effecten van deze mechanismen veel langer duren dan verwacht, simpelweg omdat de tempo van Cities: Skylines 2 nu eenmaal anders is dan de meeste andere city-builders (het gaat allemaal wat trager).
Daarnaast lijkt het loopsysteem dat nu in Cities: Skylines 2 is geïmplementeerd voor schepen en treinen een vreemde keuze. Een enkele trein kan meer dan 40 vrachtwagens aan vracht vervoeren, wat best realistisch is. Maar als we kijken naar de hoeveelheid goederen die een stad produceert en importeert, lijkt het erop dat treinen in verhouding tot die capaciteit belachelijk vaak op hun loop rijden
Een betere systeem zou een on demand systeem zijn geweest wat nu ook mooi kan met de raildepot.
Daarnaast lijkt het loopsysteem dat nu in Cities: Skylines 2 is geïmplementeerd voor schepen en treinen een vreemde keuze. Een enkele trein kan meer dan 40 vrachtwagens aan vracht vervoeren, wat best realistisch is. Maar als we kijken naar de hoeveelheid goederen die een stad produceert en importeert, lijkt het erop dat treinen in verhouding tot die capaciteit belachelijk vaak op hun loop rijden
[ Voor 34% gewijzigd door Eikeltje op 07-11-2023 12:09 ]
Dat ben ik wel met je eens. Maar we moeten dan niet doen alsof er helemaal geen bugs in zitten. Ik was zelf in de veronderstelling dat bepaalde zaken waren gefixed maar dat bleek dus niet zo.
Wat mij trouwens op Geforce now nu begint op te vallen. Bij een stad van rond de 80k heeft de geforce now service het echt moeilijk. Je ziet bijna geen verschil meer als je switched van gewone snelheid naar 3x snelheid in game. Dit is geen FPS probleem maar simpelweg de simulatie die zo zwaar is dat alles heel langzaam gaat. Nu stoor ik mij daar niet heel erg aan maar vraag mij af of ik dan ooit bij een grotere stad uit kan komen. Dit probleem heb ik ook gezien bij CS1. Dit heeft uiteindelijk dus niet met de GPU te maken. Valt mij een beetje tegen van Geforce now.
Wat mij trouwens op Geforce now nu begint op te vallen. Bij een stad van rond de 80k heeft de geforce now service het echt moeilijk. Je ziet bijna geen verschil meer als je switched van gewone snelheid naar 3x snelheid in game. Dit is geen FPS probleem maar simpelweg de simulatie die zo zwaar is dat alles heel langzaam gaat. Nu stoor ik mij daar niet heel erg aan maar vraag mij af of ik dan ooit bij een grotere stad uit kan komen. Dit probleem heb ik ook gezien bij CS1. Dit heeft uiteindelijk dus niet met de GPU te maken. Valt mij een beetje tegen van Geforce now.
Zal te maken hebben met de actuele Geforce Now CPU specs. Ik weet niet waar dit op staat op dit moment. Maar kan mij voorstellen dat dit in de toekomst meegroeit met de meer algemene groei in hardware demand voor games. Simulatie games kennen op een zeker moment echter natuurlijk een meer uitgesproken CPU load dan de doorsnee andere game. Dus kan er inkomen dat Geforce Now hier niet helemaal op berekend is.Webgnome schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:37:
Dat ben ik wel met je eens. Maar we moeten dan niet doen alsof er helemaal geen bugs in zitten. Ik was zelf in de veronderstelling dat bepaalde zaken waren gefixed maar dat bleek dus niet zo.
Weet overigens ook niet of je met Geforce Now überhaupt kunt zien hoe huidige CPU load bijvoorbeeld is binnen je virtuele omgeving?
Ik moet zeggen, ik heb nu een (waarschijnlijk nog relatief kleine) stad, en heb nu ongeveer de Big Town milestone. Kwa geld gaat het echt gewoon belachelijk slecht. Ik heb nog geen seconde 'winst' gemaakt.
Hoe gaat dit bij jullie? Heb ik nog te weinig progressie of doe ik iets verkeerd? Want als ik jullie verhalen lees met soms 25 miljoen winst per maand, dat haal ik dus bij lange na niet.
En mij valt het ook op dat als ik een stad heb opgeslagen en later terug kom, dat bepaalde 'opgeslagen' dingen niet opgeslagen zijn. Dat ik bijv. weer een milestone minder heb, of tegels die ik gekocht heb, toch niet gekocht heb.
Voor de rest is het wel redelijk te spelen. Af en toe framedrops of een zwart scherm.
Alleen het maken van wegen en connecties van water/energie vind ik echt slecht. Of om goed te kunnen zien welke zoning nou op een bepaalde plek ligt.
Hoe gaat dit bij jullie? Heb ik nog te weinig progressie of doe ik iets verkeerd? Want als ik jullie verhalen lees met soms 25 miljoen winst per maand, dat haal ik dus bij lange na niet.
En mij valt het ook op dat als ik een stad heb opgeslagen en later terug kom, dat bepaalde 'opgeslagen' dingen niet opgeslagen zijn. Dat ik bijv. weer een milestone minder heb, of tegels die ik gekocht heb, toch niet gekocht heb.
Voor de rest is het wel redelijk te spelen. Af en toe framedrops of een zwart scherm.
Alleen het maken van wegen en connecties van water/energie vind ik echt slecht. Of om goed te kunnen zien welke zoning nou op een bepaalde plek ligt.
[ Voor 16% gewijzigd door JelleDJs op 07-11-2023 12:50 ]
Nee dat kun je niet zien, althans niet zover ik weetpsychodude schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:42:
[...]
Zal te maken hebben met de actuele Geforce Now CPU specs. Ik weet niet waar dit op staat op dit moment. Maar kan mij voorstellen dat dit in de toekomst meegroeit met de meer algemene groei in hardware demand voor games. Simulatie games kennen op een zeker moment echter natuurlijk een meer uitgesproken CPU load dan de doorsnee andere game. Dus kan er inkomen dat Geforce Now hier niet helemaal op berekend is.
Weet overigens ook niet of je met Geforce Now überhaupt kunt zien hoe huidige CPU load bijvoorbeeld is binnen je virtuele omgeving?
Waar ik dan ook tegen lijk te lopen is dat als ik met een stuk weg aankom die niet op dezelfde hoogte zit als een andere weg, en ik lijk hem te 'koppelen', dat die hem dan totaal niet koppelt. Hij stopt hem gewoon erboven, dus dan kan ik weer opnieuw connecten. Lijkt wel alsof je per se op de juiste hoogte moet aankomen om daadwerkelijk een connectie te bouwen.Gwindorian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:45:
[...]
Ja, zo doe ik het nu ook, maar met name ondergrond is het lastig te zien. het zou heel erg helpen als je tooltip laat zien "-15meter" als je een stuk rails aanklikt oid.
Wat betreft het bouwen van wegen hebben ze echt nog wel het een en ander beter te maken.
:strip_exif()/f/image/5gKCIpYBPCslXUd3MiPCXkL2.jpg?f=fotoalbum_medium)
Stad van inmiddels 125k inwoners, en een waterverbruik van ruim 4m m³/month, en sewage van 4m m³/month.
Weet niet of ik nu een hele tijd heb lopen slapen, of dat ik een bug heb met water/sewage. Of zijn er bepaalde gebouwen die veel water verbruiken
Of even 25+ waterpompstations bijbouwen.
Ik kijk niet constant naar deze stats (Blijkt wel
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Die heb ik inderdaad wel.
Maar ook als die uitstaat (Of heeft meer tijd nodig) is het verbruik zo hoog. Nog eens testen.
Edit: Dat was hem inderdaad.
Duurde wat langer na uitschakelen voordat het waterverbruik werd geupdate.
Wel interessant, in de beschrijving van de Large Hadron Collider zelf staat niets over waterverbruik of riool.
Alleen de positieve effecten worden genoemd
Maar ook als die uitstaat (Of heeft meer tijd nodig) is het verbruik zo hoog. Nog eens testen.
Edit: Dat was hem inderdaad.
Duurde wat langer na uitschakelen voordat het waterverbruik werd geupdate.
Wel interessant, in de beschrijving van de Large Hadron Collider zelf staat niets over waterverbruik of riool.
Alleen de positieve effecten worden genoemd
[ Voor 52% gewijzigd door Nakebod op 07-11-2023 13:36 ]
@JelleDJs Als je verder speelt via de 'resume' optie lijkt het systeem soms niet je laatste safegame maar je laatste autosave te pakken. Ik doe load altijd met de hand en dan is er geen issue.
Financieel loop ik ook tot ongeveer big town rond break even en pas daarna gaat het omhoog. Wat een positieve invloed lijkt te hebben is zelf grondstoffen te genereren, en mogelijk helpen de unlockbare fabrieken ook.
Opleiding lijkt hier ook belangrijk, ik heb de indruk dat bedrijven niet upgraden als er geen geschikt personeel is, wat ze in CS1 wel deden en dan gingen ze failliet en begon iemand anders opnieuw tot er wel geschikt personeel is.
Er is me nog veel onduidelijk maar ik heb er wel prima plezier mee.
Financieel loop ik ook tot ongeveer big town rond break even en pas daarna gaat het omhoog. Wat een positieve invloed lijkt te hebben is zelf grondstoffen te genereren, en mogelijk helpen de unlockbare fabrieken ook.
Opleiding lijkt hier ook belangrijk, ik heb de indruk dat bedrijven niet upgraden als er geen geschikt personeel is, wat ze in CS1 wel deden en dan gingen ze failliet en begon iemand anders opnieuw tot er wel geschikt personeel is.
Er is me nog veel onduidelijk maar ik heb er wel prima plezier mee.
Iemand die een taktiek heeft voor het OV? Ik heb het idee dat er maar bar weinig cims gebruik van maken. Ik heb door alle hoofdstraten een tram bijvoorbeeld met stops bij scholen etc.
Prijs verlagen misschien? Ik heb sommige buslijnen met meer dan 80% gebruik en andere komen net boven de 4% uit. Er zijn verschillende redenen waarom OV wel of niet gebruikt wordt, o.a. comfort, prijs en tijd. Zie https://forum.paradoxplaz...o-transportation.1591948/
Je kunt in het OV info scherm heel goed zien hoeveel gebruik gemaakt wordt.n3z schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:46:
Iemand die een taktiek heeft voor het OV? Ik heb het idee dat er maar bar weinig cims gebruik van maken. Ik heb door alle hoofdstraten een tram bijvoorbeeld met stops bij scholen etc.
ik vind juist dat er erg veel cims gebruik maken !
ik heb meerdere buslijnen die ook bij een terminal bij elkaar komen (sommige)
een taxi centrale en een Metro heb ik nu.
de metro is goud waard, de bussen zijn meteen een stuk leger.
let ook op of je genoeg trams / bussen etc hebt rijden, dan kun je zien op de depot's
jep, dit heb ik ook meermaals ervaren, en ik load dus ook met de handPingewin schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:45:
@JelleDJs Als je verder speelt via de 'resume' optie lijkt het systeem soms niet je laatste safegame maar je laatste autosave te pakken. Ik doe load altijd met de hand en dan is er geen issue.
Ter info -
A tech analysis of Cities: Skylines 2 proves it's rendering WAY too many polygons, making Cyberpunk 2077 look like Minecraft in comparison
https://www.pcgamer.com/a...-minecraft-in-comparison/
A tech analysis of Cities: Skylines 2 proves it's rendering WAY too many polygons, making Cyberpunk 2077 look like Minecraft in comparison
https://www.pcgamer.com/a...-minecraft-in-comparison/
[ Voor 29% gewijzigd door 456 op 07-11-2023 14:01 ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
op de gamepass versie is het nog steeds wachten op de laatste patch
psn: taker-mart
https://www.reddit.com/r/...for_game_pass_is_out_now/taker1987 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:50:
op de gamepass versie is het nog steeds wachten op de laatste patch
Volgens mij is die gewoon uit.
In het verleden heb ik bij wel meer spellen meegemaakt dat 'continue' niet altijd de juiste save inlaadde. Dit bevestigt gewoon dat mijn aversie voor Continue-achtige knoppen en bijbehorende obsessief compulsief handmatig starten van mijn laatste save nog steeds geheel terecht is.Gwindorian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:58:
[...]
jep, dit heb ik ook meermaals ervaren, en ik load dus ook met de hand
ooh haha gister avond toen ik keek had ik nog de 1.011 versie , nu kijk ik inderdaad en staat die op de 0.12 versieEikeltje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:02:
[...]
https://www.reddit.com/r/...for_game_pass_is_out_now/
Volgens mij is die gewoon uit.
psn: taker-mart
Welke 2 opties zijn dat precies?Gwindorian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:45:
[...]
- je moet twee opties in de performance uitzetten om een beetje framerate te houden (4070)
- (als je dat nou vooraf weet, zet die opties dan default ff uit)
Whole lot of stars ***
/f/image/xvSz08IbyrduuURPa1TBeBeH.png?f=fotoalbum_large)
Aanschouw hier een 'goed' werkend ov systeem. Probleem alleen is dat de bussen hemelsbreed nog geen 200 meter van die bushalte naar een andere bushalte toe gaan. En toch lukt het ze niet om die massa weg te werken. Maar om nu 200 meter verder op een nieuwe subway toe te voegen?
offtopic:
Er staan nu iets van 600 cims bij dat bushokje
Voor mij waren de:
Depth of Field mode > Disabled
Violumetrics Quality > Low
en Motion Blur > Disabled
Waarvan die eerste echt enorm goed merkbaar is in de frames.
die derde wordt ik gewoon niet lekker van en voelt alles per definitie schokkerig denk ik.
/f/image/hniPP7OwzcNzHkErzqZZt5sD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/e1j4kb1wEImI9bqq6BVs8nXN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pHmMfZsod2XCK56PlAcfVO6j.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YvI6V1pSOFON7ZJszgoNgc1n.png?f=fotoalbum_large)
Eindelijk beetje leuke stad, na 4e poging. Niet eenvouding met die eilanden. Op starteiland alleen farms en bijna alleen maar laagbouw, Inustrie weggestopt. Hoogbouw met technische uni op volgend eiland. Nu wordt het lastig, hoe verder met de wegens enzo (en heb olie nodig D)
Owja nu 65k inwoners, een haven en genoeg geld.
mixing a drink and music
Tweede maasvlakte vibesBoefmans schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:32:
[Afbeelding]
Eindelijk beetje leuke stad, na 4e poging. Niet eenvouding met die eilanden. Op starteiland alleen farms en bijna alleen maar laagbouw, Inustrie weggestopt. Hoogbouw met technische uni op volgend eiland. Nu wordt het lastig, hoe verder met de wegens enzo (en heb olie nodig D)
Owja nu 65k inwoners, een haven en genoeg geld.
Nou dag he
Ja, je bent niet de enige: https://forum.paradoxplaz...eenshot-included.1605659/Kurkentrekker schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:39:
Zijn bij jullie ook de grafieken maar voor de helft getekend? Ik zie alleen de rechterhelft van de lijn, op welke tijdschaal ik de grafiek ook instel.
[Afbeelding]
Ik zie heel veel Nederlanders die achter de naam van hun industrie park een duizendtal zetten, zoals bij jou 3000 en 5000. Heeft dat een bepaalde betekenis?Nakebod schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:23:
[Afbeelding]
Stad van inmiddels 125k inwoners, en een waterverbruik van ruim 4m m³/month, en sewage van 4m m³/month.
Weet niet of ik nu een hele tijd heb lopen slapen, of dat ik een bug heb met water/sewage. Of zijn er bepaalde gebouwen die veel water verbruiken
Of even 25+ waterpompstations bijbouwen.
Ik kijk niet constant naar deze stats (Blijkt wel), maar het viel net ineens op toen een hele wijk een waarschuwingsicoon had.
Bij special industrie twijfel ik een beetje over de de beste manier bepalen van de formaten van de grond die je toewijst.
Ik heb nu 10 betrekkelijk kleine Olie velden gemaakt, om de autofabriek te unlocken.
Maar fraaier zou het zijn om er 3 of 4 grote van te maken. Zit hier een verschil in qua efficientie of een ander voor / nadeel ?
zelfde geldt een beetje voor boerderijen en ik denk ook erts / kolen natuurlijk.
Ik heb nu 10 betrekkelijk kleine Olie velden gemaakt, om de autofabriek te unlocken.
Maar fraaier zou het zijn om er 3 of 4 grote van te maken. Zit hier een verschil in qua efficientie of een ander voor / nadeel ?
zelfde geldt een beetje voor boerderijen en ik denk ook erts / kolen natuurlijk.
Is bij mij ook zo. De grafieken zijn ook niet echt betrouwbaar momenteel door de patches. Je ziet soms heel hoog pieken en dalen.Kurkentrekker schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:39:
Zijn bij jullie ook de grafieken maar voor de helft getekend? Ik zie alleen de rechterhelft van de lijn, op welke tijdschaal ik de grafiek ook instel.
[Afbeelding]
In mijn geval een beetje losjes geïnspireerd (Of juist inspiratieloos) op grotere industriegebieden zoals bijv in Rotterdam. https://maps.app.goo.gl/eoqbVRGagFN1eoq67Flying Hawkic schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:40:
[...]
Ik zie heel veel Nederlanders die achter de naam van hun industrie park een duizendtal zetten, zoals bij jou 3000 en 5000. Heeft dat een bepaalde betekenis?
Soms afgewisseld met namen als Polution Zone #x
Volgens mij gaat het er vooral om dat je de zone zoveel mogelijk over de resource heen legt. Persoonlijk vind ik het juist wel mooier als ik 3 ~ 4 losse velden heb aangelegd dan heb ik nog beetje het idee dat het hier gaat om verschillende bedrijven. Zal voor de efficientie uitmaken aangezien er tussendoor ook wegen worden aangelegd etc. Denk dat het uiteindelijk niet heel veel uitmaakt. Als je een veld aanlegt zie je hoeveel de opbrengst zou kunnen zijn voor dat stuk afgekaderde land. Als de efficiëntie hoog is natuurlijk.Gwindorian schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:44:
Bij special industrie twijfel ik een beetje over de de beste manier bepalen van de formaten van de grond die je toewijst.
Iemand die sinds de laatste update ook crashes ervaart? Ik had er de eerste dagen geen last van.
Ik heb inmiddels mijn drivers opnieuw geïnstalleerd, maar het blijft gebeuren. Erg vervelend als je niet heb gesaved.
Ik heb inmiddels mijn drivers opnieuw geïnstalleerd, maar het blijft gebeuren. Erg vervelend als je niet heb gesaved.
Uiteindelijk heb ik volledig opnieuw moeten installeren. Ook Verify game files e.d. werkte niet. Na reinstall weer als een zonnetje!n3z schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:33:
Iemand die sinds de laatste update ook crashes ervaart? Ik had er de eerste dagen geen last van.
Ah thanks! Zit dus niet per se een specifieke betekenis aan. Ik vind het idee wel leuk, houdt het allemaal wat overzichtelijker.Nakebod schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:11:
[...]
In mijn geval een beetje losjes geïnspireerd (Of juist inspiratieloos) op grotere industriegebieden zoals bijv in Rotterdam. https://maps.app.goo.gl/eoqbVRGagFN1eoq67
Soms afgewisseld met namen als Polution Zone #x
Ja daar zat ik gister ook mee, zou beter zijn als ze de achievenment zouden maken: 'cover x amount of cells with oil industry'. Dan ben je wat flexibeler of je 1 groot veld maakt of meerdere kleintjes.Gwindorian schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:44:
Komen jullie ook wel tegen dat het om de een of andere manier best lastig is om snelwegen te bouwen over een vaarroute? De eerste keer dat ik het probeerde kreeg ik een 'dingen staan in de weg'.
Uiteindelijk moet je gewoon hoog genoeg bouwen, maar ik vind het ook wel een beetje apart dat je, zoals in Nederland heel gebruikelijk is, tot aan het daadwerkelijke overgang gewoon grond onder je weg hebt.
Of moet je dan dus eerst de grond ophogen? Wat ook voor geen meter werkt, want je weet nog niet waar je weg komt.
Ben nu eindelijk af en toe een beetje winst aan het maken, door een gebied met bomen vol houtindustrie te plempen en teveel elektriciteit en water te genereren waardoor er veel verkocht kan worden.
Uiteindelijk moet je gewoon hoog genoeg bouwen, maar ik vind het ook wel een beetje apart dat je, zoals in Nederland heel gebruikelijk is, tot aan het daadwerkelijke overgang gewoon grond onder je weg hebt.
Of moet je dan dus eerst de grond ophogen? Wat ook voor geen meter werkt, want je weet nog niet waar je weg komt.
Ben nu eindelijk af en toe een beetje winst aan het maken, door een gebied met bomen vol houtindustrie te plempen en teveel elektriciteit en water te genereren waardoor er veel verkocht kan worden.
Dat is toch niet heel gek? Een schip moet er wel onderdoor kunnen natuurlijkJelleDJs schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:10:
Komen jullie ook wel tegen dat het om de een of andere manier best lastig is om snelwegen te bouwen over een vaarroute? De eerste keer dat ik het probeerde kreeg ik een 'dingen staan in de weg'.
Dit is een verbetering tov CS1 waar boten dwars door bruggen heen gingen als de brug te laag was. De waarschuwende tekst is wel wat vreemd. Die had wel mogen melden dat de boten er niet onderdoor kunnen of zo.JelleDJs schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:10:
En als je een talud wilt bij het aanvang van een brug op land zal je met de landscaping tool een oplopend talud moeten maken en daar de brug op laten beginnen.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
De minimale hoogte van de brug hangt volgens mij ook nog af van de grootte van de vaarroute. Als je de betreffende vaarroute toch niet gaat gebruiken kun je deze natuurlijk ook gewoon verwijderen
Brug +15m of +20m starten bij de vaar route.JelleDJs schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:10:
*Dus in het water starten met je brug hoogte..
Dan van de hoogte naar het land selecteren met 0m en krijg je automatisch de verhoging enkel van je weg dek met pilaren.
Of gewoon een tunnel bouwen, zelfs goedkoper en sneller.
Waarom moeten vuilniswagens zich niet aan de verkeersregels houden?
Deze veroorzaakte een hele file omdat hij per sé op dat punt van rijstrook wou veranderen wat maar kon omdat er telkens verkeer van de afrit kwam.
Ik ben dan gaan inzoomen om te kijken of ik een nummerplaat kon noteren om door te geven aan de politiediensten, maar helaas, geen nummerplaten op de vrachtwagen!
/f/image/2JkDMAvuIBK13HzECw5eHJC5.png?f=fotoalbum_large)
Deze veroorzaakte een hele file omdat hij per sé op dat punt van rijstrook wou veranderen wat maar kon omdat er telkens verkeer van de afrit kwam.
Ik ben dan gaan inzoomen om te kijken of ik een nummerplaat kon noteren om door te geven aan de politiediensten, maar helaas, geen nummerplaten op de vrachtwagen!
/f/image/2JkDMAvuIBK13HzECw5eHJC5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RP2B0tZDyZeKeyottA0ckCT4.png?f=fotoalbum_large)
Ja, nee, zeker. Alleen de manier waarop het wordt aangegeven vind ik erg onduidelijk. Staat ook dan niet echt bij hoe hoog het moet zijn, alleen interference.Webgnome schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:16:
[...]
Dat is toch niet heel gek? Een schip moet er wel onderdoor kunnen natuurlijk
Maarja, dit is natuurlijk een onderdeel van mijn wegen-aanleggen-is-best-wel-kut-nog klaagzang.
Webgnome schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:18:
[Afbeelding]
Aanschouw hier een 'goed' werkend ov systeem. Probleem alleen is dat de bussen hemelsbreed nog geen 200 meter van die bushalte naar een andere bushalte toe gaan. En toch lukt het ze niet om die massa weg te werken. Maar om nu 200 meter verder op een nieuwe subway toe te voegen?
offtopic:

Oké, het is geen 200m, maar je moet niet onderschatten hoe dicht metrostations op elkaar liggen in stedelijke gebieden.
Ja eens. Vind 600 of 200 nog wel een verschil overigens. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het niet heel inzichtelijk is wat de afstand is die mensen willen lopen. Want ik zie ze soms ook zonder enige moeite van de ene kant van de stad naar de andere kant van de stad wandelen ( 4 ~ 5 tiles )
Dat hangt van allerlei factoren af, zoals kosten, tijd, leeftijd, afstand, inkomen, etc. Zelfs parkeermogelijkheid speelt me. Dat is besproken in de devblogs. Alle cims over één kam scheren zit er dus niet meer in.Webgnome schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:48:
Ja eens. Vind 600 of 200 nog wel een verschil overigens. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het niet heel inzichtelijk is wat de afstand is die mensen willen lopen. Want ik zie ze soms ook zonder enige moeite van de ene kant van de stad naar de andere kant van de stad wandelen ( 4 ~ 5 tiles )
Cities: Skylines II Feature #2: Traffic AI
[ Voor 9% gewijzigd door Rezania op 08-11-2023 13:57 ]
Interessant wel, in Rotterdam Centrum lijkt er altijd ongeveer 600 meter tussen metrostations te zijn. Handige guideline voor het ontwerpen van je stad.

Ondertussen in Parijs. Luie figuren die Franssen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rezania op 08-11-2023 14:05 ]
Ik deed even de test voor Brussel en dat is ook minimaal 500-800 meter per halte. Korter dan 450 meter kon ik niet echt vinden. Voor metro dan. Bussen liggen soms heel kort bij elkaar (ik ken gevallen van 100 meter tussen twee bushaltes).
Dat van de bushaltes is heel Londen zo ongeveer.Flying Hawkic schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:11:
Ik deed even de test voor Brussel en dat is ook minimaal 500-800 meter per halte. Korter dan 450 meter kon ik niet echt vinden. Voor metro dan. Bussen liggen soms heel kort bij elkaar (ik ken gevallen van 100 meter tussen twee bushaltes).
Je zou wel twee haltes zo bij elkaar kunnen doen (in CS2, de werkelijkheid heb ik geen verstand van) als je ze op verschillende lijnen zet, zo kan je het aantal cims per halte vast wel een beetje opsplitsen.
de vraag is dus vooral:Webgnome schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:12:
[...]
Volgens mij gaat het er vooral om dat je de zone zoveel mogelijk over de resource heen legt. Persoonlijk vind ik het juist wel mooier als ik 3 ~ 4 losse velden heb aangelegd dan heb ik nog beetje het idee dat het hier gaat om verschillende bedrijven. Zal voor de efficientie uitmaken aangezien er tussendoor ook wegen worden aangelegd etc. Denk dat het uiteindelijk niet heel veel uitmaakt. Als je een veld aanlegt zie je hoeveel de opbrengst zou kunnen zijn voor dat stuk afgekaderde land. Als de efficiëntie hoog is natuurlijk.
optie 1: een veld geheel overlappen met 1 bedrijf
vs.
datzelfde veld geheel overlappen met 2, 4, 8 bedrijven.
Wat is meest efficient? (oftewel: is er een optimum qua landoppervlak vs opbrengst)
mixing a drink and music
Ja maar hoe meer haltes, hoe minder performant de lijn. Als je elke 100 meter moet stoppen om mensen in en uit te laten, kan je bijna beter te voet gaan.Pingewin schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:42:
Je zou wel twee haltes zo bij elkaar kunnen doen (in CS2, de werkelijkheid heb ik geen verstand van) als je ze op verschillende lijnen zet, zo kan je het aantal cims per halte vast wel een beetje opsplitsen.
Zo is het toch in het echt, geen idee of dat in CS2 ook een rol speelt. Hoe meer haltes, hoe langer het duurt om van A naar B te gaan en hoe minder interessant de lijn dus is om een lange afstand mee af te leggen.
Ik vermoed dat bij het plannen van een reis de cims wachttijd op het OV en stoptijd van het OV niet meenemen.
Vooral bij reizen met een overstap (2x wachttijd) maakt het een flink verschil.
Vooral bij reizen met een overstap (2x wachttijd) maakt het een flink verschil.
In dorpen/steden in Nederland is het volgens mij ook soms heel dicht op elkaar of het voelt soms zo xDRezania schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:05:
[Afbeelding]
Ondertussen in Parijs. Luie figuren die Franssen.Misschien is je stad Frans Webgnone.
Dit was van korte duur. Vandaag weer binnen een minuut of twee een CTD in verschillende saves en maps. Toch nog niet zo'n stabiel spel als gehooptHafermaut schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:56:
[...]
Uiteindelijk heb ik volledig opnieuw moeten installeren. Ook Verify game files e.d. werkte niet. Na reinstall weer als een zonnetje!

Op Cluny instappen, even naar de voorste wagon lopen en uitstappen op Maubert en dat allemaal nog voordat de metro vertrekt! Razend snel die FransenRezania schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:05:
[Afbeelding]
Ondertussen in Parijs. Luie figuren die Franssen.Misschien is je stad Frans Webgnone.
Study everything, You'll find something you can use
Ik mis het punt denk ikWebgnome schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:24:
[Afbeelding]
Hier moest ik wel een beetje om lachen...
Ik heb daar toch een stevige berg uren inzitten en vele ads langs horen komen, maar zoals het ook met echte reclame gaat is er weinig blijven hangen of blijkbaar witte ruis geworden.Webgnome schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:05:
Als je CS1 hebt gespeeld en wel eens naar de ads daar geluisterd hebt moet je het weten..
Ah die ad herken ik wel ja, ik vind hem altijd klinken alsof Liam Neeson hem ingesproken heeft. Leuke easter egg, goed gevonden @Webgnome
Er zitten meer bedrijven in die in CS1 een reclame hadden. Die bank (hammer bank geloof ik) en Perdue, het mode merk. Colossol Ore natuurlijk,
Sowieso wat meer variatie op de radio zou niet verkeerd zijn. Ik ben die professor met zijn stijgende huizenprijzen al helemaal zat. Of het komt gewoon omdat ik teveel speel
Het gebrek aan variatie heeft tot gevolg dat ik de radio volledig uit heb staan en op de achtergrond de muziek van Simcity 4 speel of de playlist van CPP. Of geen muziek, gewoon rust
.
Ja hier vergelijkbaar. Heb de playlist die ik eerder in dit topic linkte, met de CS1 muziek, vaak aan staan
Overigens, heb ik nu een garbage probleem. En dat is echt niet grappig meer. Heb las ergens dat er iets mis was met dat onderdeel maar had dit niet verwacht. Heb 4 van die incenerators en volgens de balkjes zit ik in het groen maar toch is mijn stad echt smerig. Dit lijkt ook iets te maken te hebben met dat de garbage trucks maar wat doen.
Hoe hebben jullie dit opgelost/aangepakt?
Overigens, heb ik nu een garbage probleem. En dat is echt niet grappig meer. Heb las ergens dat er iets mis was met dat onderdeel maar had dit niet verwacht. Heb 4 van die incenerators en volgens de balkjes zit ik in het groen maar toch is mijn stad echt smerig. Dit lijkt ook iets te maken te hebben met dat de garbage trucks maar wat doen.
[ Voor 64% gewijzigd door Webgnome op 09-11-2023 10:37 ]
Ik heb ergens gelezen dat je goed moet opletten dat je districten toevoegt aan die garbage gebouwen en jouw dump, anders beginnen ze massaal afval te importeren en dan loopt heel jouw afval keten vast omdat gebouwen blijkbaar geen voertuigen uit sturen als ze vol zitten. Iets in die aard. Ook best de gebouwen kort bij jouw dump plaatsen omdat ze daar het afval halen, dacht ik.Webgnome schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:28:
Ja hier vergelijkbaar. Heb de playlist die ik eerder in dit topic linkte, met de CS1 muziek, vaak aan staan
Heb zelf voorlopig nog geen afval probleem. Had één signature buildign (autofabriek) waar veel afval begon op te hopen. In dat district heb ik een dump geplaatst en een recycling center en beide gebouwen toegevoegd aan het district waar de fabriek staat. De rest van de stad klaagt nog steeds niet over afval (heb ongeveer 50K cims).
Ik heb geen problemen, 70k inwoners en 1 dump + 3 incinerators. Misschien is het veel maar het werkt prima.
De oudste incinerator produceert ook enorm veel stroom (70 MW) terwijl de andere rond de 4-5 MW zitten zoals in de omschrijving.
Ik heb ze wel flink verspreid staan, Mogelijk worden de issues met afvalverwerking versterkt als je de incinerators bij elkaar hebt staan? Ik gebruik geen districten (nog niet in verdiept).
De oudste incinerator produceert ook enorm veel stroom (70 MW) terwijl de andere rond de 4-5 MW zitten zoals in de omschrijving.
Ik heb ze wel flink verspreid staan, Mogelijk worden de issues met afvalverwerking versterkt als je de incinerators bij elkaar hebt staan? Ik gebruik geen districten (nog niet in verdiept).
Ik heb 2 vervelende zaken.
Met ca. 100000 inwoners rijdt het verkeer niet mooi gelijkmatig. Net alsof de sim steeds even een berekening doet en dan weer de boel in beweging zet. Vooral te zien op de hoogste snelheid. Overigens dit met ca. 60 fps.
En wat ontzettend vervelend is dat verkeer constand door parkeerplaatsen rijdt zonder de gewone weg er langs te gebruiken.
Met ca. 100000 inwoners rijdt het verkeer niet mooi gelijkmatig. Net alsof de sim steeds even een berekening doet en dan weer de boel in beweging zet. Vooral te zien op de hoogste snelheid. Overigens dit met ca. 60 fps.
En wat ontzettend vervelend is dat verkeer constand door parkeerplaatsen rijdt zonder de gewone weg er langs te gebruiken.
Dat laatste zo inderdaad zomaar het probleem kunnen zijn. Ik heb ze nu in en bepaalde hoek van de map staan aangezien de wind dan goed staat en ik niet de halve stad vervuilPingewin schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:44:
Ik heb geen problemen, 70k inwoners en 1 dump + 3 incinerators. Misschien is het veel maar het werkt prima.
Dat van die simulatie ken ik. Kijk even naar je CPU gebruik dat zou het een en ander moeten verklaren. Geen idee hoe de sim werkt maar kan mij voorstellen dat bij dit soort aantallen de simulatie niet makkelijk isJoepW schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:34:
Met deze hardware (JoepW in "Het grote 'show je race-rig' topic") spelend op Quad HD verbaast me toch wel dat er al gestotter is.Webgnome schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:38:
[...]
Dat van die simulatie ken ik. Kijk even naar je CPU gebruik dat zou het een en ander moeten verklaren. Geen idee hoe de sim werkt maar kan mij voorstellen dat bij dit soort aantallen de simulatie niet makkelijk is
Maar ik zal de CPU eens monitoren.
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 09-11-2023 13:26 ]
Er zijn inderdaad wel wat bekende problemen rondom afvalmanagement:Webgnome schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:28:
https://forum.paradoxplaz...rd-of-the-week-2.1607615/This week we are really digging into Garbage. It looked like the Garbage feature in the game has bugs that affect the balance of it in an unwanted way. The work started earlier by identifying the following issues:Now that these bugs are fixed we can look into the balance of the feature as the processing buildings don’t go through the garbage quickly enough and this causes issues with the export.
- Garbage collection bug, that is caused by the garbage trucks just disappearing mid-journey.
- Garbage accumulates too little and City Service buildings that process garbage are out of balance.
- Garbage City service buildings which are just placed get their storages filled with garbage seemingly out of nowhere which then prevents them from collecting garbage from the city.
Lijkt erop dat ze die bugs intern inmiddels geplet hebben, maar dat de balans dus nog wat werk nodig heeft. Ik ben wel benieuwd, de vorige hotfixes kwamen beide uit op donderdag. Zouden we vandaag of morgen er weer eentje krijgen?
Dat probleem op de hoogste snelheid ken ik ook. Even alles in slow motion precies.JoepW schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:34:
CPU draait op ca. 80%, 8 GB vrij geheugen, GPU draait op iets meer dan 90%, ssd bijna geen activiteit. Dus niks is aan zijn capaciteit.Webgnome schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:38:
[...]
Dat van die simulatie ken ik. Kijk even naar je CPU gebruik dat zou het een en ander moeten verklaren. Geen idee hoe de sim werkt maar kan mij voorstellen dat bij dit soort aantallen de simulatie niet makkelijk is
Ik denk dat de vraag meer zal zijn, waar draaien je cores op.JoepW schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:27:
[...]
CPU draait op ca. 80%, 8 GB vrij geheugen, GPU draait op iets meer dan 90%, ssd bijna geen activiteit. Dus niks is aan zijn capaciteit.
Hetgeen CO eerder heeft aangegeven is dat de enige limitatie je hardware is. Wat ik denk is dat qua CPU load er voor een x-load, een nieuwe thread aangemaakt zal worden zodat er een zekere verdeling tussen cores komt te vallen. Maar indien een enkele core dus tegen zijn limiet aanloopt, de rest soms even moet wachten tot de meest stressed core up to date is.