Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

LOL, zit ondertussen op 6m winst per maand (ex service trade) met 125k inwoners, milestone 16 en heb telkens gemerkt dat education zichzelf zo goed als terugbetaald. Het kost me nu 2.5m maar ik krijg 2.2m terug in education fees.

Resp. Healthcare, Police & Admin en Communications zijn de 3 posten daarna die het meeste kosten. De Police & Admin is voornamelijk door de 400k aan unique admin buildings die ik geplaatst heb.

Mijn (O)V is voornamelijk 2 metro lijnen en een shitload aan taxi's :X Het ene moment stroomt het verkeer mooi door op de aanvoerssnelwegen, de andere keer staat het vast...

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JoepW schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:12:
[...]
ik had ook zo’n auto.
Ik heb de bestemming / eigenaar achterhaald.
In mijn geval was het een industrie bedrijf. Ik heb botweg dat bedrijf gesloopt. En…. Weg was de auto.
Dat is het betere detective werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Roland] schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:32:
[...]

Heb je dan niet gewoon te weinig bussen en/of lijnen? In CS1 (ja, ik weet het) had je in zulke gevallen (druk op de weg of openbaar vervoer) te weinig opties voor je Cims
Ik heb hem aangevuld met de tram naar de eindbestemming. Dat heeft het opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
TeK schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:35:
Nou ik kan niet genoeg basischolen bouwen, heb ondertussen al hele wijk met alleen maar scholen met een trein en metro ernaartoe.
Naar mijn schatting heb ik 30 basisscholen op 170k inwoners en dat is niet genoeg.
University en college heb ik er wel meerdere van uit kunnen zetten na de patch.
Dit aantal is zo gek helemaal nog niet. Sterker nog, mogelijk zelf iets aan de lage kant in vergelijking met de realiteit. Het formaat van de basisscholen (en ook high school) is alleen iets aan de grote kant. Een meer realistische sizing hierin zou wenselijk zijn. De huidige basisschool voldoet naar mijn mening meer als een soort signature basisschool.

Daarmee zou het gezien het grote aantal basisscholen, fraai zijn om meer variatie in kleinere basisscholen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, mijn speelsessie voor vandaag er weer op zitten. Zit nu op kleine 30k aan inwoners, 24 miljoen op de bank en iets van 40k per maand inkomen. Alle demand is nu volledig 100% maar unemployement is 3% dus doe nog even lekker niks tot ze echt gaan zeuren.

Heb ook mijn eerste skyscraper district kunnen bouwen. Natuurlijk heb ik die Bronx genoemd, omdat het kan. Ik ben echt onder de indruk van het hele spel tot nu toe. Zo viel het mij vandaag op dat de bussen een stuk geavanceerder zijn geimplementeerd dan in deel 1. In deel 1 stopte de bus altijd bij elke bushalte of er nu iemand stond of uit moest of niet. Hier stopt de bus zover ik nu heb kunnen zien simpelweg niet als er niemand uit hoeft of als er niemand staat. Dat geeft een veel realistischer beeld. Ook het aantal passagiers dat in een bus past is natuurlijk veel realistischer. Alles lijkt ook een stuk beter samen te werken. Heb nu een aantal metro stations die dienst doen als hub zodat bussen daar weer op kunnen aansluiten en dat werkt eigenlijk verdacht goed.

Pracht simulator

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Hier vergelijkbaar. Circa 30k citizens ook. Bijna 24 miljoen op de bank. De trend per maand blijft erg wisselvallig. Al enige tijd niet negatief gezien, maar verspringt nog altijd gigantisch, van circa 15k/uur tot circa 130k per uur met nauwelijks iets van impact. Deze waarde neem ik vooralsnog dan ook met een zeer grote korrel zout.

Klein aantal skyscrapers inmiddels ook geplaatst. Maar richt mij nog overwegend op uitbreiding van de stad. Wil langzaam toewerken richting 100k+ alvorens echt een skyscraper district te maken.

Momenteel met name bezig om industry langzaam aan te verplaatsen uit mijn eerste tiles, om alhier de metropool vorm te kunnen geven. Inmiddels begint dit na enkele jaren in gametime toch wat toenemend luchtvervuilingsproblematiek te geven.

Vermaak mij dan ook zeker nog prima. Op dit moment al weer zo'n 55 speeluurtjes geregistreerd. Kijk uit naar de eerste echte grote patches, met name introductie van de mod support. Als ook de diverse simulatie issues welk spelen t.a.v. bijvoorbeeld education en trade. Ik ga hier zeker nog vele honderden uren aan spelplezier uithalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psychodude schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:40:
Hier vergelijkbaar. Circa 30k citizens ook. Bijna 24 miljoen op de bank. De trend per maand blijft erg wisselvallig. Al enige tijd niet negatief gezien, maar verspringt nog altijd gigantisch, van circa 15k/uur tot circa 130k per uur met nauwelijks iets van impact. Deze waarde neem ik vooralsnog dan ook met een zeer grote korrel zout.

Klein aantal skyscrapers inmiddels ook geplaatst. Maar richt mij nog overwegend op uitbreiding van de stad. Wil langzaam toewerken richting 100k+ alvorens echt een skyscraper district te maken.

Momenteel met name bezig om industry langzaam aan te verplaatsen uit mijn eerste tiles, om alhier de metropool vorm te kunnen geven. Inmiddels begint dit na enkele jaren in gametime toch wat toenemend luchtvervuilingsproblematiek te geven.

Vermaak mij dan ook zeker nog prima. Op dit moment al weer zo'n 55 speeluurtjes geregistreerd. Kijk uit naar de eerste echte grote patches, met name introductie van de mod support. Als ook de diverse simulatie issues welk spelen t.a.v. bijvoorbeeld education en trade. Ik ga hier zeker nog vele honderden uren aan spelplezier uithalen.
Mod support zit ik nog niet op te wachten. Mede ook omdat in deel 1 die niet werden gesupport op GeForce now. Wat ik wel begin te merken is de traffic die steeds drukker word. Daar moet ik nog eens goed naar kijken. Mede omdat je nu niet kan zien per auto welke route die neemt (want een cim rekent niet de hele route uit maar doet dat voor een bepaalde range. Dit in tegenstelling tot cs1). Is het lastig bepalen. Ik zou het heel tof vinden als je bijvoorbeeld kunt zien waar een bepaald huizenblok werkt. Als daar ook maar iets van een lijn in zit kun je daar op anticiperen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand wanneer een bus naar het depot gaat en wanneer die het depot weer verlaat als die enkel dagdienst heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:43:
[Afbeelding]

400 mensen die op een bus wachten. Er kunnen maar 80 mensen in een bus dus dat is vijf bussen wachten. Dan ben je nog niet op je werk voor het avondeten.

Trouwens, soms zie ik ook bussen of parkeerplaatsen die hun max capaciteit met 1 tot 5 overschrijden. Dat zijn dan foutparkeerders of mensen die er net nog bij gepropt zijn in de bus? :)
Ik had ergens een tramhalte waar veel mensen stonden te wachten en telkens wanneer de tram eraan kwam en stopte, ontspoorde de tram zonder aanwijsbare reden en bleven ze wachten :+ straat opnieuw gebouwd en toen ging het wel goed.

Bij trams kun je het aantal trams per lijn instellen, bij bussen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij bussen ook.. Volgens mij bij alle OV zaken die mijn lines werken kun je dat. Bij Taxi's dus niet.

[ Voor 72% gewijzigd door Webgnome op 04-11-2023 10:48 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 22:12
Webgnome schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:46:
Bij bussen ook.. Volgens mij bij alle OV zaken die mijn lines werken kun je dat. Bij Taxi's dus niet.
Bij bussen kan je inderdaad per lijn de aantal bussen instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:46:
[...]

Ik had ergens een tramhalte waar veel mensen stonden te wachten en telkens wanneer de tram eraan kwam en stopte, ontspoorde de tram zonder aanwijsbare reden en bleven ze wachten :+ straat opnieuw gebouwd en toen ging het wel goed.

Bij trams kun je het aantal trams per lijn instellen, bij bussen niet?
Wist niet dat een tram kon ontsporen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:07:
[...]

Wist niet dat een tram kon ontsporen :9
Heb 3 trams bekeken en ze ontspoorde allemaal bij die halte. Denk een bug want er stond niks bij en na X seconde verdween de tram gewoon en begon die opnieuw vanuit de terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand eigenlijk waarom je na Big City geen milestones meer krijgt? Wat is dan nog het punt, behalve het behalen van je development tree, om verder te willen levelen? Ze hadden wat mij betrefrt die dev tree er wel uit mogen halen of een betere mix doen van wat ze nu hebben gedaan

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 15:54:
Weet iemand eigenlijk waarom je na Big City geen milestones meer krijgt? Wat is dan nog het punt, behalve het behalen van je development tree, om verder te willen levelen? Ze hadden wat mij betrefrt die dev tree er wel uit mogen halen of een betere mix doen van wat ze nu hebben gedaan
Klopt, vanaf dan enkel nog verhoging van de loan limit maar tegen dan zwem je toch al in het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja precies, daarom snap ik ook niet helemaal die keuze om vanaf dat punt te stoppen met enige milestones. Andere milestone. Nu al 44,9 uur gespeeld. Nee ik denk niet dat ik een refund kan krijgen :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 07:28
Ik heb trouwens nog een leuke tip die niet echt duidelijk uitgelegd is in het spel. Je kan extra nodes toevoegen aan je wegen door met de rechte weg tool te dubbelklikken als je een node wilt toevoegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Eikeltje schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:26:
Ik heb trouwens nog een leuke tip die niet echt duidelijk uitgelegd is in het spel. Je kan extra nodes toevoegen aan je wegen door met de rechte weg tool te dubbelklikken als je een node wilt toevoegen.
Godsamme.... En ik steeds maar onnodige kruisingen maken of wegen opnieuw tekenen als ik ergens wil dat een bepaald type weg ophoudt (of bijv. opritten / afritten)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:10:
[...]

Godsamme.... En ik steeds maar onnodige kruisingen maken of wegen opnieuw tekenen als ik ergens wil dat een bepaald type weg ophoudt (of bijv. opritten / afritten)
Voor op en afritten trek ik ook eerst een weg van de ene baan naar de andere en dan upgraden naar extra baanvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Ik ben denk ik te vroeg met een trein begonnen, ik heb pas 10k cims. Nu heb ik een hele trein line gemaakt met 2 stations en een Cargo treinstation, dit drukt veel te veel op de begroting natuurlijk. Kan je deze stations en Railyard dan op 'deactivate' zetten? Of heeft dit consequenties? Loopt dan de maandelijkse upkeep door? Iemand een idee?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat gebeurde er toen je het probeerde? :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudios schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:35:
Ik ben denk ik te vroeg met een trein begonnen, ik heb pas 10k cims. Nu heb ik een hele trein line gemaakt met 2 stations en een Cargo treinstation, dit drukt veel te veel op de begroting natuurlijk. Kan je deze stations en Railyard dan op 'deactivate' zetten? Of heeft dit consequenties? Loopt dan de maandelijkse upkeep door? Iemand een idee?
Geen idee, probeer eens en laat het ons weten. In CS1 moest je dan niet meer betalen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Rudios schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:35:
Je betaald dan 10% van de kosten, maar zoals andere al aangeven, dat kon je prima zelf proberen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

De map permits and dev points zijn dan nog wel redelijk belangrijk. Er zitten een aantal leuke bonusses verstopt on de 8-punt dev-tree-nodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Vroeg ik me ook al af. Wellicht met alle DLC dat eraan komt dat het gevuld wordt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:18
Ondanks mijn slechte specs van de pc heb ik toch een poging gedaan het spel te spelen. Twee keer wat gerommeld (nog geen tienduizend gehaald). Valt mij alles mee. Waar ik heel erg naar op zoek ben een soort tool waar je de stad een soort kan plannen voor langere tijd vooruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nz3eaTRpAxzZ79xk3UkYXzuyzeE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ufiHNsk7eh67s6b7tz3XvqGv.png?f=fotoalbum_large

De rode lijn is de huidige randstadrail / voormalige sprinterlijn. De stippellijn is de reservering voor de randstadrail richting Leiden. Tegelijk zijn er voor het gebied bij het ontwerp van de wijk ook tekeningen gemaakt voor woningen.

Zit er ergens een tool in de game waar die mee zou kunnen? Ook ben ik erg benieuwd of er ergens een tool is om makkelijk sloten te maken zonder de zee of rivier te moeten doortrekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Benmen schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:56:
Ondanks mijn slechte specs van de pc heb ik toch een poging gedaan het spel te spelen. Twee keer wat gerommeld (nog geen tienduizend gehaald). Valt mij alles mee. Waar ik heel erg naar op zoek ben een soort tool waar je de stad een soort kan plannen voor langere tijd vooruit.

[Afbeelding]

De rode lijn is de huidige randstadrail / voormalige sprinterlijn. De stippellijn is de reservering voor de randstadrail richting Leiden. Tegelijk zijn er voor het gebied bij het ontwerp van de wijk ook tekeningen gemaakt voor woningen.

Zit er ergens een tool in de game waar die mee zou kunnen? Ook ben ik erg benieuwd of er ergens een tool is om makkelijk sloten te maken zonder de zee of rivier te moeten doortrekken.
Je kunt hier de district tool voor gebruiken. Zones in een district gooien en bijvoorbeeld als district naam "reservering noord-zuid lijn" geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43

Woohooo

Smilie, James Smilie

Zijn er meer die hier problemen hebben om save games uit Steam cloud te laden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Inmiddels aanbeland bij 35k inwoners. Begin een beetje feel te krijgen voor hoe alles werkt en invloed op elkaar heeft. Slow and steady is wel echt een ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UM1wY7D__bUBfbF4Jk-LbOFvRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gFY4QbLKs9QLU1uhkBGVHsw1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
Vandaag uiteindelijk niet al te veel kunnen spelen. Maar wel de 32k Cims kunnen passeren. Klein beetje uitbreiding wat meer heuvelachtig terrein in. Redelijk tevreden met het resultaat alhier. De weg tussen de twee heuvels door komt uit lang een meer. Mooi stuk voor idealiter wat meer leisure en hotels. Helaas hierin nog niet heel veel opties op dit moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkPQsOPJXYHNsWRLYJ7qa6rCviw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iTF8UnHJ9gZfBSCwBuPIoqUJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PspZUe6VC8FEJOSKpJ-drkwrbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kltSWEYPfsh5KRsQ0oOjzbLI.png?f=fotoalbum_large

In één van mijn oudere suburbs beginnen de bomen inmiddels mooi vorm te krijgen. Mooie overgang tussen het landelijke en de stad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jP392Ze1yl386oIpSQgf7Ad5Wac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d3jrVVkyb22v2GDHnZx7drgt.png?f=fotoalbum_large

En hoewel een redelijk Amerikaanse opzet, is er toch maar één soort "football" :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZ1iTN380ULsy8pKtuEv9pHG280=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T4U8n4Y59USeg9DO135LvqXn.png?f=fotoalbum_large

Mijn nieuwe industrial area redelijk happy mee. Mooie combinatie geworden tussen groen en industrie, afwisselend met office zones. Nog een stukje oud, grid based industry over in de buurt. Van plan dit laatste deel verder te gaan verplaatsen richting een nieuw industrial deel richting de rand van de map waar ik er meer een haven gevoel aan wil geven. Hiervoor nog een aantal van de industry signature buildings unlocken om dit grootser aan te laten voelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnnaoglpmlE0FrOovcr-VvRgYTw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VFuKZmfkwVrYiE3Kux0SJEYh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xc7cdSS9ifnFEr6G7OdDdghLpIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l7vPgTi4RWIKrZh4Ev4Pb2P9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan5324
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Tot de vorige patch gingen de instelling bij mij best prima.
Nu ook niet slecht, maar 1 ding is negatief veranderd.
De bouwplaatsen veranderen niet zo snel meer naar het eindresultaat.
Ik kijk naar een kraan en bouwplaats, maar als ik na 5 minuten kijk blijken er op de bouwplaats al 24 mensen te wonen?
Dacht dat het te maken had met de Vsync, maar dat is het niet.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 07:52
Weet iemand hier een oplossing voor:
Bij mij flikkeren de schaduwen heel erg. Maakt niet uit of ik 'shadow quality' op low of op high zet. Als ik het op disabled zet is het uiteraard niet meer te zien.

Is hier iets aan te doen door andere settings aan te passen?

You can't be late until you show up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikeltje
Waarschijnlijk dag en nach cyclus, kan je uitzetten in het menu. Misschien dat AA op TAA zetten helpt? Kan in de advanced opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:45

Aganim

I have a cunning plan..

@doerakje probeer eens om Anti Aliasing op TAA te zetten, daar moet je wel eerst geavanceerde opties voor inschakelen in het Graphics menu.

Edit: typen op mobiel gaat echt te langzaam, @Eikeltje was me al voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Aganim op 04-11-2023 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doerakje
  • Laatst online: 19-09 07:52
Thanks @Eikeltje & @Aganim. Nog niet helemaal weg, maar wel een enorme verbetering.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IgNc7zt2mgoIRhjPc4v_CZjG8c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DuaRdlNdUrYDstaGPUame70p.png?f=user_large

Die upkeepkosten, fijn zo'n tornado! :+

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:37
The_Worst schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:58:
[Afbeelding]

Die upkeepkosten, fijn zo'n tornado! :+
dan maar een paar dooien :P

Waarom rijden alle auto's zo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyAJdAaCipJK8g2Y3jNMczK14N0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7FKLrcBAaLPs91XF2tmSMAh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door FRANQ op 04-11-2023 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
Haha volgens mij was dat een UI bug (weet het niet zeker :))

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WE3JSjtQX9dDgGL4ZB3229ImSCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UN1oHYipsppG4AVdWnp6q79p.png?f=fotoalbum_large

Hoop dat dit zichzelf uitbrand voor het bij mijn dorpje aankomt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 25-08 09:23
FRANQ schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:11:
[...]

[Afbeelding]
Volg de lijnen, je kan geloof ik niet anders als je helemaal links staat aan het begin van de rotonde.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
FRANQ schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:11:
[...]

[Afbeelding]
Als je kijkt naar de pijlen op de stroken die geven voor de buitenste 3 banen aan dat die voor rechtdoor zijn, alleen de meest rechtse baan is voor rechtsaf. [wat een trechter trouwens]. Geen idee waarom de rechter rijstrook niet gebruikt wordt waar je wel naar rechts mag. Ik zou die weg naar beneden eens voorzien van meer rijstroken, dan krijg je automatisch meer invoegmogelijkheden.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit is de reden waarom ik cut and fill nooit gebruik... je ziet altijd water door de grond. Neem aan dat het een bug is. Je kan het vermijden door te zorgen dat de grond heel geleidelijk gaat maar dan is het nut weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrexaLmJRmcEcqnDlgrNYVCFp0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XqPa5TVoMBBXy0NWlMzCUd5P.png?f=fotoalbum_large

Midden in de nacht komt al dat volk met een zonnebril van het industrieterrein. Verdacht toch? Spijtig dat je geen politiepatrouille kan sturen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3fwK6PTIPIit3zkXjzuenzA_0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wd1IX0KRR56eKXqf6mrAFg80.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:27
Heb je ook soort 'rush hour' als je de dag/nacht cycle uitzet?
Ik merk in mijn stad dat aan het begin van de avond er altijd veel verkeer terugkomt naar de stad van buiten de map. (of is dat puur toevallig omdat ik overdag het meeste bouw?)

Verder kwam had ik vandaag weer zo'n 'oja' momentje.
Was m'n grote doorgaande weg aan het vervangen voor snelweg waardoor de stroom uitviel. Kwam er toen pas weer achter dat je de stroomkabels (ook high voltage) ook ondergronds kan leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
artemivanov schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:22:
Heb je ook soort 'rush hour' als je de dag/nacht cycle uitzet?
Ik merk in mijn stad dat aan het begin van de avond er altijd veel verkeer terugkomt naar de stad van buiten de map. (of is dat puur toevallig omdat ik overdag het meeste bouw?)

Verder kwam had ik vandaag weer zo'n 'oja' momentje.
Was m'n grote doorgaande weg aan het vervangen voor snelweg waardoor de stroom uitviel. Kwam er toen pas weer achter dat je de stroomkabels (ook high voltage) ook ondergronds kan leggen.
Het uitzetten van dag/nacht cyclus is puur visueel. Dus ja de ochtend en avond spits gaan gewoon door

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Rezania schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:07:
[...]

Volg de lijnen, je kan geloof ik niet anders als je helemaal links staat aan het begin van de rotonde.
Ze kunnen de baan voor rechtsaf nemen in plaats de baan voor rechtdoor/linksaf.

Maar ze willen allemaal op de linkerbaan, ook voor rechtdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
LoneRanger schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:17:
[...]

Als je kijkt naar de pijlen op de stroken die geven voor de buitenste 3 banen aan dat die voor rechtdoor zijn, alleen de meest rechtse baan is voor rechtsaf. [wat een trechter trouwens]. Geen idee waarom de rechter rijstrook niet gebruikt wordt waar je wel naar rechts mag. Ik zou die weg naar beneden eens voorzien van meer rijstroken, dan krijg je automatisch meer invoegmogelijkheden.
Ja ze pakken inderdaad de verkeerde baan, en daardoor stopt alles op.

Ik heb dit stuk weg afgebroken en exact hetzelfde teruggelegd, ze rijden nu wel goed.

Maar mis tmpe in dit soort situaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:46:
[...]

Ja ze pakken inderdaad de verkeerde baan, en daardoor stopt alles op.

Ik heb dit stuk weg afgebroken en exact hetzelfde teruggelegd, ze rijden nu wel goed.

Maar mis tmpe in dit soort situaties
Zou het niet kunnen zijn dat je pas de weg had aangepast? Als je wijzigingen doet gebeuren en nog wel een tijdje rare bewegingen soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind trouwens het verkeer inconsistent, maar dat is misschien realistisch en een gevolg van alle factoren die een invloed hebben op verkeer.

Soms krijg ik op sommige plaatsen file, soms niet. Soms loopt het op een dag helemaal vast, Soms loopt alles soepel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Flying Hawkic schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:01:
Ik vind trouwens het verkeer inconsistent, maar dat is misschien realistisch en een gevolg van alle factoren die een invloed hebben op verkeer.

Soms krijg ik op sommige plaatsen file, soms niet. Soms loopt het op een dag helemaal vast, Soms loopt alles soepel :)
Let maar eens op de time of day. Meestal is vastlopend verkeer te verklaren vanwege de spits.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JoepW schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:12:
[...]

Let maar eens op de time of day. Meestal is vastlopend verkeer te verklaren vanwege de spits.
Dat bedoel ik nu net. Soms is er wel een zware spits en soms geen. Denk dat het ook met het weer te maken heeft. Er lijkt meer verkeer te zijn als het regent. Denk dat dat ook bevestigd was in de dev diaries.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 23:27
!GN!T!ON schreef op zondag 5 november 2023 @ 06:08:
[Afbeelding]

Heb je heli's bij je brandweer? Dan blussen ze het vrij snel.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ondertussen aangekomen bij milestone 19 en ik kan wel zeggen dat geld vooral in het begin moeilijk is, maar op een gegeven moment zwem je erin... 215k inwoners en exclusief service trade maak ik nu 12,5 miljoen winst per maand (450M in de bank), gaat echt nergens meer over. Grootste deel van mijn stad is ondertussen medium/high density.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

!GN!T!ON schreef op zondag 5 november 2023 @ 06:08:
[Afbeelding]

Zou wel apart zijn als het vuur het water oversteekt toch...
Of zou het vuur net als de reddings-heli's de voetpaden van de brug gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:16:
Ondertussen aangekomen bij milestone 19 en ik kan wel zeggen dat geld vooral in het begin moeilijk is, maar op een gegeven moment zwem je erin... 215k inwoners en exclusief service trade maak ik nu 12,5 miljoen winst per maand (450M in de bank), gaat echt nergens meer over. Grootste deel van mijn stad is ondertussen medium/high density.
Inderdaad, geld is helemaal geen uitdaging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 14:31
Sinds de patch kan ik het spel niet meer spelen. Voorheen geen problemen maar nu worden alle gebouwen, auto's en cims na een tijdje zwart en gaan flikkeren. Ik heb bijna alle instellingen al geprobeerd maar het blijft drama. Ook wat hierboven geopperd is met TAA gedaan maar helaas.

Ik draai op een laptop met i5 12500 32 GB geheugen en een RTX 3060.

Iemand een tip hoe en wat?
Rare is dat dit echt pas na een 15 min spelen gebeurd en dan niet meer weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
@mike0001

Probeer je dxshader cach te clearen kan met disk cleanup utility van windows zelf. Ik heb het voor de patch ook gehad.

Wel het spel van te voren afsluiten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Eikeltje op 05-11-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
weet niet of dit eerder is besproken, maar verbodsborden naar bv links worden massal genegeerd. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
TweakerVincent schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:29:
weet niet of dit eerder is besproken, maar verbodsborden naar bv links worden massal genegeerd. Is dat normaal?
Ook nadat je even hebt gewacht? Viel mij op dat als er al een file van voertuigen staat en je past het dan aan, dat de voertuigen die er al stonden de aanpassing niet meekrijgen. Nieuw verkeer houdt zich wel aan de 'regels'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kun je ook ergens uitschakelen dat als je wegen bouwt de wegen geen raster krijgt? Geen vierkante blokjes voor de duidelijkheid gesnapt aan de wegen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 18-09 22:12
JoeZuCK schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:50:
Kun je ook ergens uitschakelen dat als je wegen bouwt de wegen geen raster krijgt? Geen vierkante blokjes voor de duidelijkheid gesnapt aan de wegen.
Nee dat zit er op dit moment niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe bedoel je? Je kunt hier toch mee spelen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMdpzCROSrtnpW9hC4B7vnM4GAA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XOULBavJ9SZx26IiyjlsWeoU.png?f=user_large

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

stomley schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:54:
[...]

Nee dat zit er op dit moment niet in.
Jammer. Hopenlijk snel met een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
Ik denk dat @JoeZuCK de zoning blokjes bedoelt. Je kan altijd wat spelen met voetpaden of een weg naar een snelweg veranderen en terug om je zoning te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
MatHack schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:16:
Ik denk dat dit grotendeels komt door de discrepantie in kosten tussen bepaalde zaken.

Neem bijvoorbeeld transport: Een busstation kost 200k. Dit lijkt mij qua aanschafkosten niet irreëel. Maandelijks onderhoud 56k, klinkt mij als vrij hoog. Maar laten we maar denken dat aanschaf van nieuwe bussen en vervangen van materieel hierin valt. Early game is dit dus best prijzig t.o.v. wat je qua taxation binnenkrijgt.

Maar zodra je stad groter wordt? Je transporteisen worden groter. Een international airport? Dit kost vervolgens dan slechts 4 miljoen voor een upkeep van 400k per maand. Dit getal is uiteraard extreem onrealistisch laag. Zet dit af tegen bijvoorbeeld Schiphol, waar je het hebt over een maandlasten van in de orde van grootte van 100 miljoen.

Sure, het kan een kleinere internationale luchthaven zijn. Maar de 400k per maand blijft gewoon veel te laag. Soortgelijk zie je binnen zaken als energiekosten, gezondheidszorgkosten, etc. Endgame zou hierin enige rebalancing plaats moeten vinden. Waarbij het zeer zeker niet de bedoeling moet zijn om winstgevendheid volledig teniet te doen. Maar er een betere balans moet komen tussen inkomsten, periodieke lasten en maandelijkse uitgaven om te voorkomen dat je een oneindig positief vermogensgroei kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ondertussen milestone 20 behaald, voor de mensen die het willen weten/plannen: Het aantal map permits dat je in totaal krijgt zorgt ervoor dat je 88 tiles niet kunt aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Flying Hawkic schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:28:
[...]

Inderdaad, geld is helemaal geen uitdaging :).
Inderdaad, ik heb er geen 1x naar omgekeken, niks aangepast en het geld komt met bakken binnen. Vind dat wel jammer, kwa economics zit er geen tot weinig uitdaging in.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
End game is inderdaad een beetje saai. Ik denk, en hoop, dat ze dat nog geen finetunen en anders via DLC's gaan aanpassen. Wat ik hoop dat ze gaan doen is om een betere wegentool te implementeren. Die is al erg goed maar de opties om links,rechtdoor, rechts verkeer te beïnvloeden zijn net niet goed genoeg. Nu hoop ik natuurlijk dat ze dat doen via de officiele releases aangezien Geforce now geen steam workshop support kent. We zullen zien.

End game heb ik het nu iig zo voor elkaar dat ik 600k winst maak per maand, 48 miljoen op de bank en nog maar 60k inwoners.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
!GN!T!ON schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:32:
[...]

Ook nadat je even hebt gewacht? Viel mij op dat als er al een file van voertuigen staat en je past het dan aan, dat de voertuigen die er al stonden de aanpassing niet meekrijgen. Nieuw verkeer houdt zich wel aan de 'regels'.
ook bij wachten idd. vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
Webgnome schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:51:
End game heb ik het nu iig zo voor elkaar dat ik 600k winst maak per maand, 48 miljoen op de bank en nog maar 60k inwoners.
Ik denk dat we voor eventuele 'hard modes' moeten wachten op mods, hoewel het jammer is dat de modtools nog niet beschikbaar zijn :).

Persoonlijk verwacht ik niet dat CO op korte termijn moeilijkheids- of simulatieopties zal toevoegen, gezien hun beperkte middelen en de vereiste hoeveelheid testwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 14:31
Eikeltje schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:36:
@mike0001

Probeer je dxshader cach te clearen kan met disk cleanup utility van windows zelf. Ik heb het voor de patch ook gehad.

Wel het spel van te voren afsluiten :)
Thanks that did it

Weer een bewijs hoe effectief tweakers is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
  • Laatst online: 22:01
End game is inderdaad een beetje saai. Ik denk, en hoop, dat ze dat nog geen finetunen en anders via DLC's gaan aanpassen. Wat ik hoop dat ze gaan doen is om een betere wegentool te implementeren. Die is al erg goed maar de opties om links,rechtdoor, rechts verkeer te beïnvloeden zijn net niet goed genoeg. Nu hoop ik natuurlijk dat ze dat doen via de officiele releases aangezien Geforce now geen steam workshop support kent. We zullen zien.

De mods gaan sowieso niet via de steam workshop toch? Dat werd toch Paradox mods?

En daarnaast heb ik voor Wreckfest op steam mods geinstalleerd welke op Geforce Now gewoon werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikeltje
bojaaper schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:14:
[...]

De mods gaan sowieso niet via de steam workshop toch? Dat werd toch Paradox mods?

En daarnaast heb ik voor Wreckfest op steam mods geinstalleerd welke op Geforce Now gewoon werken.
Inderdaad, ze gaan een uitgebreide/nieuwe versie van Paradox mods gebruiken met uitgebreide functionaliteit. Ik hoop echt dat ze hiermee een beetje de kant opgaan van Factorio. Er zijn ook enkele aankondigingen gedaan, zoals een tagsysteem, versiebeheer, sessiebeheer en ondersteuning voor discussies.

Eerlijk gezegd ben ik niet echt fan van Steamworkshop (ja het is de meest bekende maar mist enkele essentiële functies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Je wordt ook nergens afgestraft, zelfs files doen niks. Ik heb voor te testen mijn autobaanbrug afgesloten en een klein 1 baans bruggetje naar mijn industrie open laten staan. Een en al file, compleet vast, toch blijft de industrie en de rest gewoon lopen als een trein. Elke actie die je doet of elke fout lijkt totaal geen invloed te hebben, dat vind ik erg jammer. Ik weet nog in de simcity tijd dat als er een weg knelde naar een wijk, dat die hele wijk verpauperde. Het voelt voor mij meer als een design game dan een simulator.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Rudios schreef op zondag 5 november 2023 @ 22:18:
[...]

Je wordt ook nergens afgestraft, zelfs files doen niks. Ik heb voor te testen mijn autobaanbrug afgesloten en een klein 1 baans bruggetje naar mijn industrie open laten staan. Een en al file, compleet vast, toch blijft de industrie en de rest gewoon lopen als een trein. Elke actie die je doet of elke fout lijkt totaal geen invloed te hebben, dat vind ik erg jammer. Ik weet nog in de simcity tijd dat als er een weg knelde naar een wijk, dat die hele wijk verpauperde. Het voelt voor mij meer als peen design game dan een simulator.
Als je lang genoeg files hebt en geen cargo harbor/train gaat je industry wel zeuren om de inkoop prijzen trouwens, maar dat duurt heel lang voordat dat gebeurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eikeltje
[...]

Je wordt ook nergens afgestraft, zelfs files doen niks. Ik heb voor te testen mijn autobaanbrug afgesloten en een klein 1 baans bruggetje naar mijn industrie open laten staan. Een en al file, compleet vast, toch blijft de industrie en de rest gewoon lopen als een trein. Elke actie die je doet of elke fout lijkt totaal geen invloed te hebben, dat vind ik erg jammer. Ik weet nog in de simcity tijd dat als er een weg knelde naar een wijk, dat die hele wijk verpauperde. Het voelt voor mij meer als een design game dan een simulator.
Zoals Mathack aangeeft, moeten veel mensen wennen aan de tijdschaal van Cities: Skylines 2, vooral in vergelijking met het eerste deel, waarin de hele stad binnen 10 minuten instortte door verkeersopstoppingen. De systemen werken zeker allemaal met elkaar en dit is allemaal te zien in de sourcecode. Met de devmode kun je ook veel informatie bekijken. Natuurlijk heeft CO enkele failsafes ingebouwd om goede redenen, maar dat geldt voor elk spel. Neemt niet weg dat sommige sytemen wat finetuning nodig hebben.

In mijn ervaring komt bijna geen enkele simulatie in de buurt van de complexiteit die CO heeft bereikt met hun op agent-based simulatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Ook in CS2 gaat het problemen geven. Enkel net als in real life, duurt het even. Bedrijven hebben flinke reserves. Ook persoonshuishoudens hebben vaak flinke reserves. Met een paar minuten speeltijd verbrand je dit niet.

Maar als je een bedrijf een jaar of 2 pest, dan gaan ze ook hier vallen.

Idem dito zie je ook hier wijken verpauperen bij langdurige neglect, bijvoorbeeld geen schoolvoorziening, vervuiling, etc. Ontzeg een district maar eens alle services. Dit gebeurd niet direct. Maar naarmate je de simulatie laat lopen, stijgt de onvrede, abandonment, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@psychodude helemaal mee eens. Het is alleen lastig voor ons stervelingen om dan het verband meteen te zien tussen de verschillende factoren en het daadwerkelijk neergaan van je industrie. Dat gezegd hebbende klopt er toch nog het een en ander niet aan de simulatie heb ik het gevoel. Ik heb ook veel last van traffic tijdens de ochtend/avond spits en toch is het demand voor zo ongeveer alles toren hoog. Dan zou je kunnen zeggen, is er misschien veel vraag naar producten en diensten? Dat kan ik zo niet 123 terug vinden eigenlijk en dat maakt het lastig.

Aan de andere kant zie je ook dat de demand een klein een beetje word ingeperkt door de melding van leegstaande gebouwen maar als ik dan ga kijken waar dat dan is dan komt dat weer door dat er niet genoeg educated workers zijn. Dus dan kijk je bij educatie. Die is overal groener dan groen. Oftewel ik heb veel meer aanbod dan dat ik mensen heb die er gebruik van zouden kunnen maken ( krijg dan ook steevast meldingen in chirper dat het onderwijssysteem top notch is ). Dus dan zou je zeggen bouw er meer huizen bij. Maar dan zie je weer dat niet alle huizen worden gevuld (of niet de volle 100%).

M.a.w. moeilijk moeilijk moeilijk. Maar de incentive is er niet om er iets aan te doen want je verdient geld als water en de financiele buffers van de stad klotsen tegen de plinten..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Webgnome schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:45:
@psychodude helemaal mee eens. Het is alleen lastig voor ons stervelingen om dan het verband meteen te zien tussen de verschillende factoren en het daadwerkelijk neergaan van je industrie. Dat gezegd hebbende klopt er toch nog het een en ander niet aan de simulatie heb ik het gevoel. Ik heb ook veel last van traffic tijdens de ochtend/avond spits en toch is het demand voor zo ongeveer alles toren hoog. Dan zou je kunnen zeggen, is er misschien veel vraag naar producten en diensten? Dat kan ik zo niet 123 terug vinden eigenlijk en dat maakt het lastig.

Aan de andere kant zie je ook dat de demand een klein een beetje word ingeperkt door de melding van leegstaande gebouwen maar als ik dan ga kijken waar dat dan is dan komt dat weer door dat er niet genoeg educated workers zijn. Dus dan kijk je bij educatie. Die is overal groener dan groen. Oftewel ik heb veel meer aanbod dan dat ik mensen heb die er gebruik van zouden kunnen maken ( krijg dan ook steevast meldingen in chirper dat het onderwijssysteem top notch is ). Dus dan zou je zeggen bouw er meer huizen bij. Maar dan zie je weer dat niet alle huizen worden gevuld (of niet de volle 100%).

M.a.w. moeilijk moeilijk moeilijk. Maar de incentive is er niet om er iets aan te doen want je verdient geld als water en de financiele buffers van de stad klotsen tegen de plinten..
Als je voldoende education hebt zegt dat iets over de beschikbaarheid van plekken om te studeren.
Maar…. Elke opleiding heeft een doorlooptijd. Dus zijn er waarschijnlijk nog te weinig afgestudeerden.
Na een grotere investering of bouwactie neem ik altijd de tijd om de simulatie een tijdje te laten draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 06-11-2023 09:15 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JoepW ja klopt. De factor tijd is in deze simulatie veel meer een ding inderdaad. En dat was een beetje het punt wat ik wilde maken. Dat maakt het lastig om te zien hoe het een en ander in elkaar grijpt en zoals gezegd de incentive is er niet want geld genoeg zeg maar.

Ben nu dus op het punt aangekomen dat volgens de happiness factor rechts onder in het scherm ik volledig uitgespeeld ben, de demand bijna uit de toolbar springt van vreugde en eigenlijk alle seinen op fel groen staan. Het enige wat ik mij nu nog rest is om iets aan de ochtenspits te doen eventueel. Maar ja, waarom zou ik ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elroy910
  • Laatst online: 19-09 11:52
Dit topic volgend kwam ik elders een interressant artikel tegen over de performance van Cities Skyline 2

Performance artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:26:
@JoepW ja klopt. De factor tijd is in deze simulatie veel meer een ding inderdaad. En dat was een beetje het punt wat ik wilde maken. Dat maakt het lastig om te zien hoe het een en ander in elkaar grijpt en zoals gezegd de incentive is er niet want geld genoeg zeg maar.

Ben nu dus op het punt aangekomen dat volgens de happiness factor rechts onder in het scherm ik volledig uitgespeeld ben, de demand bijna uit de toolbar springt van vreugde en eigenlijk alle seinen op fel groen staan. Het enige wat ik mij nu nog rest is om iets aan de ochtenspits te doen eventueel. Maar ja, waarom zou ik ?
En je zwemt waarschijnlijk in het geld :).

Beetje waar ik ook altijd tegen liep met CS1. Op een bepaald moment besef je: wat ben ik aan het doen? Doelloos wegen maken en huisjes zonen zonder uitdaging. Dan wordt het een city painter.

Ik blijf ook de mechanic van land value vervelend vinden. Ik word gewoon gedwongen om mijn single family homes te herzonen in row houses in mijn stadscentrum. Dat deint zomaar uit en je kan niet bewust een dorp klein houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flying Hawkic inderdaad zoals ik al eerder schreef, ik zwem in het geld. Ik had bij CS1 toch meer de incentive om ook aan de traffic iets te doen want dat had direct impact. En dat is in CS2 toch iets minder aan de hand.

Wat betreft je punt over de landvalue. Dat is natuurlijk wel hoe het in het echt ook lijkt te werken. Als je een gebied hebt waar mensen graag wonen dan schiet de prijs van huizen etc de hoogte in. Enige optie die ik zie is om het onaantrekkelijker te maken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09 15:07
[...]

Elke actie die je doet of elke fout lijkt totaal geen invloed te hebben, dat vind ik erg jammer.
Ik denk dat de impact te laag is, maar niet afwezig. Industrie e.d. moet wel degelijk bevoorraad worden. Zet maar eens een kolencentrale neer, de vrachtwagens om kolen te leveren komen dan echt wel aanrijden. Dus het 'doet' zeker wel wat, alleen is de voorraad van dit soort gebouwen vrij groot en is de impact van files laag in vergelijking met CS1.

Voor wat betreft het verdienen van geld verdient dat zeker wat optimalisatie. Ik denk dat je daarvoor vooral naar services moet kijken.

Persoonlijk mag de basisfee van services wel iets omlaag, en kan er een fee bij per 'gebruik' bij (bijv. per patiënt in een ziekenhuis).

Daarmee wordt het early game iets behapbaarder, maar late game juist erg duur en minder voorspelbaar. De prijs van services verrekenen met daadwerkelijk verbruik is m.i. een leuker en (gevoelsmatiger) een realistischer concept. Ook mogen dingen als (veel) woningbranden en (veel) criminaliteit wel wat meer impact hebben dan een -4 happiness oid. Tot slot zouden kaarten met strenge winters moeten leiden tot veel hogere service kosten. Dat je jaarlijks verlies maakt in de winter en dat compenseert in de zomer (met toerisme). Een focus op de jaarbalans zou niet verkeerd zijn. Dat kan interessant zijn, met name late game. Echter zullen truucjes om te zwemmen in het geld er ook altijd blijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Justinn1988 op 06-11-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Er is zeker impact van verkeer, wordt de huur en land value daar niet onder andere door bepaald? Zeg maar, hoe meer reistijd, hoe lager de huur. Meer files, meer reistijd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Flying Hawkic schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:57:
[...]

En je zwemt waarschijnlijk in het geld :).

Beetje waar ik ook altijd tegen liep met CS1. Op een bepaald moment besef je: wat ben ik aan het doen? Doelloos wegen maken en huisjes zonen zonder uitdaging. Dan wordt het een city painter.
Nou speelde ik CS1 vaak zonder geld.
Ben nu in CS2 nog niet echt mega veel winst aan het maken.
Hang beetje onder en boven nul rond.

Waarschijnlijk plemp ik teveel scholen neer omdat dat in CS1 zowat op elke straathoek moest.
Voor mij is het nog een beetje wennen aan spelen met geld.

Heb wel gezien dat ik ook zonder kan spelen, maar het leek me een leuke uitdaging/toevoeging om nu eens goed te beginnen.
Ik blijf ook de mechanic van land value vervelend vinden. Ik word gewoon gedwongen om mijn single family homes te herzonen in row houses in mijn stadscentrum. Dat deint zomaar uit en je kan niet bewust een dorp klein houden.
Ik heb ook een eiland waar ik niet echt wil herzonen naar high density.
Dat doe ik dus ook gewoon niet.

Vind het verder wel logisch dat je eerst woonwijken bouwt en dat dat naar loop van tijd steeds verder uitbreid en transformeert naar kleine appartement gebouwen en later steeds groter.
Doordat het meerdere types zoning zijn heb je er ook controle over.
Ik herzone ook niet een heel blok in een keer, maar 4 of 6 vakjes breedte per keer.
Uiteindelijk zal ik ook de wegen moeten aanpassen. ik leg wegen zo neer dat ik 9 blokjes er tussen heb (72m) en dan kom ik op een gegeven moment 3 blokjes diepte tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:07:
@Flying Hawkic inderdaad zoals ik al eerder schreef, ik zwem in het geld. Ik had bij CS1 toch meer de incentive om ook aan de traffic iets te doen want dat had direct impact. En dat is in CS2 toch iets minder aan de hand.

Wat betreft je punt over de landvalue. Dat is natuurlijk wel hoe het in het echt ook lijkt te werken. Als je een gebied hebt waar mensen graag wonen dan schiet de prijs van huizen etc de hoogte in. Enige optie die ik zie is om het onaantrekkelijker te maken.
Dat is nu net het probleem met land value. Die stijgt precies alleen maar.

Of ben jij er al in geslaagd om de land value te laten dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRANQ schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:37:
[...]

Ik heb ook een eiland waar ik niet echt wil herzonen naar high density.
Dat doe ik dus ook gewoon niet.
Ik weigerde het ook te doen. Na verloop van tijd moest ik dan vaststellen dat de single family homes in mijn stadscentrum voor 50% waren verdwenen (verlaten en ingestort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:29:
[...]

Dat is nu net het probleem met land value. Die stijgt precies alleen maar.

Of ben jij er al in geslaagd om de land value te laten dalen?
Bouw eens midden in je residential een paar zware fabrieken... tadaa

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:39:
[...]

Bouw eens midden in je residential een paar zware fabrieken... tadaa
Heb je dat getest? Je krijgt dan vervuiling, maar haalt dat ook de land value naar beneden? Want land value is volgens mij ook een factor voor de industrie en volgens mij betekent industrie niet noodzakelijk een lage land value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De landvalue voor residential is natuurlijk anders dan voor industrie. Ik zal vanavond even een testje uitvoeren want volgens mij heeft dit wel zeker invloed

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:39:
De landvalue voor residential is natuurlijk anders dan voor industrie. Ik zal vanavond even een testje uitvoeren want volgens mij heeft dit wel zeker invloed
Ja industrie zal zeker een invloed hebben, maar als dat de enige manier is om land value weg te nemen, dan kan je dorpjes dus niet bewust klein houden tenzij je een fabriek midden in het dorp bouwt.

Benieuwd naar je resultaten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rezania schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:33:
Er is zeker impact van verkeer, wordt de huur en land value daar niet onder andere door bepaald? Zeg maar, hoe meer reistijd, hoe lager de huur. Meer files, meer reistijd lijkt me.
Dat heb ik volgens mij in mijn huidige stad, waar ik een beetje in een neergaande spiraal lijk te zitten. Doordat de landwaarde zo laag is is er weinig vraag naar mid/high density, maar wel veel vraag naar low density. Doordat mijn stad daardoor horizontaal uitbreidt, wordt de reistijd ook automatisch hoger (mijn wegen kunnen het prima aan). Daarnaast worden mijn services daardoor niet optimaal gebruikt, waardoor of mijn kosten stijgen, of de landwaarde verder laag blijft/daalt.

Iig een interessante case, vooralsnog benieuwd waar mijn stad heen gaat :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Ik heb een stad weten te bouwen zonder low density residential zones. Gewoon negeren en alleen maar mid en high bouwen. Veel education is ook belangijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:53
Maar punt is eigenlijk (voor mij) dat ik graag wat low-density residential zou willen bouwen aan de fringes van mijn stad. Dus kleine dorpjes of gehuchten. Maar omdat mijn stad "groot" is en veel vraag voor van alles heeft, is de vraag daarna nul. Dus ook niet ver weg van de stad, met lage landwaarde.

En ik kan het wel zonen, maar er komt dan toch echt niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
cannibal schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:36:
Maar punt is eigenlijk (voor mij) dat ik graag wat low-density residential zou willen bouwen aan de fringes van mijn stad. Dus kleine dorpjes of gehuchten. Maar omdat mijn stad "groot" is en veel vraag voor van alles heeft, is de vraag daarna nul. Dus ook niet ver weg van de stad, met lage landwaarde.

En ik kan het wel zonen, maar er komt dan toch echt niets.
Naar mijn ervaring is het naast land value, ook een kwestie van hoe de banenmarkt eruit ziet. Op een gegeven moment "levelen" je industries, en van zover ik hieruit op kan maken, vindt hierin een verschuiving plaats in de mate van gevraagde scholing.

Waarbij met name lager geschoold naar mijn idee mee aanspraak op low density lijkt te maken. Zo bemerk ik nu bij verplaatsen van mijn industrial sectoren, slopen van level 4 ~ 5 industries en nieuwbouw op level 1, dat mijn low density residential vraag weer oploopt.

Probleem waar je vervolgens wel tegenaan loopt, is dat deze mensen meer klagen over high rent.

Terwijl in de praktijk ik het eigenlijk juist andersom zou verwachten. Primair veel mid density vraag, terwijl juist meer vermogend aanspraak zou maken op een tweetal soorten woningen. Enerzijds vrijstaand, toch vaak relatief wat duurder. Of de luxere woontorens, vaak grootser in opzet, oftewel vertegenwoordigt door high density ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik heb een mail delivery bug. Alles wordt in mijn Cargo train facility opgeslagen. Bijna 2 ton aan post ligt er te liggen. Met even zoeken is dit te verhelpen door de Cargo terminal te verwijderen, alle mailboxes en postoffice te verwijderen, dan weer opnieuw beginnen. Het werkte..... voor even, want na een aantal dagen werd de post weer niet opgehaald er geleverd. Heel irritant omdat mijn stad er last van heeft. De groei stagneert daardoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudios op 06-11-2023 17:28 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
psychodude schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:52:
[...]

Naar mijn ervaring is het naast land value, ook een kwestie van hoe de banenmarkt eruit ziet. Op een gegeven moment "levelen" je industries, en van zover ik hieruit op kan maken, vindt hierin een verschuiving plaats in de mate van gevraagde scholing.

Waarbij met name lager geschoold naar mijn idee mee aanspraak op low density lijkt te maken. Zo bemerk ik nu bij verplaatsen van mijn industrial sectoren, slopen van level 4 ~ 5 industries en nieuwbouw op level 1, dat mijn low density residential vraag weer oploopt.

Probleem waar je vervolgens wel tegenaan loopt, is dat deze mensen meer klagen over high rent.

Terwijl in de praktijk ik het eigenlijk juist andersom zou verwachten. Primair veel mid density vraag, terwijl juist meer vermogend aanspraak zou maken op een tweetal soorten woningen. Enerzijds vrijstaand, toch vaak relatief wat duurder. Of de luxere woontorens, vaak grootser in opzet, oftewel vertegenwoordigt door high density ingame.
Ik denk dat ik de vraag wel kan beantwoorden waarom vooral lagergeschoolden in low density wonen. Dat is omdat er meestal geen high-tech industrie is in de middle-of-nowhere. :+ Geen labs, geen high-tech fabrieken, geen universiteiten. Als je opzoek bent naar een high-tech baan kom je al snel in een stad terecht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Rezania schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:34:
[...]

Ik denk dat ik de vraag wel kan beantwoorden waarom vooral lagergeschoolden in low density wonen. Dat is omdat er meestal geen high-tech industrie is in de middle-of-nowhere. :+ Geen labs, geen high-tech fabrieken, geen universiteiten. Als je opzoek bent naar een high-tech baan kom je al snel in een stad terecht. :)
Maar ook in een stad als bijvoorbeeld Rotterdam wonen mensen met geld in bijvoorbeeld Kralingen, low tot laag medium density. Niet in een appartement in Lombardijen.

De sizing van de maps in CS2 is qua schaal relatief beperkt, waarmee je dan ook zou verwachten dat mensen met meer vermogen een sterkere wens tot e.g. vrijstaande woningen zouden hebben. Momenteel zie ik dit in mijn save niet goed terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:17:
[...]

Maar ook in een stad als bijvoorbeeld Rotterdam wonen mensen met geld in bijvoorbeeld Kralingen, low tot laag medium density. Niet in een appartement in Lombardijen.

De sizing van de maps in CS2 is qua schaal relatief beperkt, waarmee je dan ook zou verwachten dat mensen met meer vermogen een sterkere wens tot e.g. vrijstaande woningen zouden hebben. Momenteel zie ik dit in mijn save niet goed terugkomen.
Het staat inderdaad vast dat er bepaalde aannames zijn gedaan die niet noodzakelijk overal ter wereld kloppen. De voorkeur voor low density voor lagergeschoolden begrijp ik ook niet helemaal.
Pagina: 1 ... 28 ... 61 Laatste