Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21
MatHack schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:04:
[...]

Goed kijken naar de employees van de plant, als je de Well Educated mist heeft dat best wel impact. Bij mij is dat ding trouwens prima rendabel (met de 2 upgrades die binnen de power plant vallen), kost 575k + 6k voor transformer station, levert mij ongeveer 240k per maand op:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is netjes!

Heb de upgrade gedaan en 1 van de 5 well educated workers geeft 83% en daarmee 166MW:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvR158uZIdd56ap0hq1Ajru5_fs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ONymr0E16AUHpQzgYHFkakEF.png?f=user_large
Netto +11K voor stroom terwijl het vroeger -50K was. Dus dat is een verbetering, maar nog wel te weinig gezien de enorme investering.

Op basis van jouw opbrengst de tweede upgrade gedaan en dan komen we op 78% met 31/40 workers en 234 MW.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVuJH2_wG6huoBpL2zbHKZdV_VQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xpu8lyr6cKsp4QFIspw50o7s.png?f=user_large
Geeft een verlies van bijna 100K

Heb nu maar een college gebouwd in de hoop meer well educated wokers te krijgen. Eindstand zit ik ondertussen -300K per maand, daar waar ik vóór dit verhaal positief stond. Maar goed wie weet komt het nog goed :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:29
FightingFalcon schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:06:
Het kriebelt enorm om CS2 te starten ... Helaas heb ik momenteel maar een GTX1070 zitten. Iemand ervaring met deze kaart ?

Zou kunnen upgraden maar de vraag wat zou ik best nemen om richting 1440p te gaan wat de native resolutie van mijn schermen is.

Met mijn 8700K een RTX4090 gaan steken lijkt me vragen voor bottlenecks ...
2e hands RTX 3060/3070/3080 van V&A, en je gaat 1440p gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Of je probeert Geforce now.. ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperv90
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:41
Webgnome schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:43:
offtopic:
Of je probeert Geforce now.. ;)
Zelf nu 1 week in gebruik speciaal voor Skylines II. Vond het niet nodig om voor 1 spel (dat ik waarschijnlijk een maand of 2 speel) een game pc aan te schaffen :). En ik moet zeggen dat dit echt perfect werkt!
Speel op 4k met de hoogste settings, gemiddeld 60 fps en geen merkbare vertraging. Zowel op Wifi als bekabeld. Een goede internet verbinding is wel nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasperv90 op 02-11-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:43
MatHack schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:12:
[...]

[..]. Een kleine hickup als de autosave afgaat (maar dat vind ik vrij normaal), [.]]
Die hickup is in CS1 inderdaad ook al het geval..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
MatHack schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:04:
[...]

Goed kijken naar de employees van de plant, als je de Well Educated mist heeft dat best wel impact. Bij mij is dat ding trouwens prima rendabel (met de 2 upgrades die binnen de power plant vallen), kost 575k + 6k voor transformer station, levert mij ongeveer 240k per maand op:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRz75BTjHUAIwS4bmLxyEFzM06s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bxJ1ChilzDLCIdKCOaDUemKI.png?f=user_large
Je hebt echt die well educated workers nodig inderdaad!

Even lijstje maken
Windmolen met solar en batterij (92%) 20K voor 6.45 MW = 3,10
Windmolen standaard (100%) 15K voor 5MW = 3,00
Windmoken met solar (92%) 18K voor 6.45MW = 2,79
Small Coal (100%) 70K voor 20 MW= 3,50
Coal 600K voor 300 MW = 2,00
Geothermal 100%: 300K voor 150 = 2,0
Geothermal met beide upgrades: 575K voor 339MW (113%) = 1,69
Nuclear 1000K voor 750 = 1,33

Export: 824K voor 335 MW = 2,46

Alles duurder dan 2,46 kost je dus geld.

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:05
sdk1985 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:13:

Volgens mij heb ik ook ergens gelezen dat hoe meer je export hoe minder je krijgt per MW.
Dus dat zou deze berekening kunnen beïnvloeden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhkW5FpOu2jXDzC23Lgwwrqu6rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zC57ptcmN1Joq2mupQYoOsPC.jpg?f=fotoalbum_large

https://forum.paradoxplaz...2f1-hotfix-steam.1606507/

[ Voor 66% gewijzigd door RobinNL op 02-11-2023 16:53 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Iemand een idee waarom mijn College niet zo populair is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4l9MB4SS9VmhiP4w3Ouit5qlfY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KwcHqnp3mC40uEVy6ouK0fjw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-10 20:02
Iemand tips voor hoe je het beste quary’s maakt? YT gevolgd maar krijg het niet voor elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:04
sdk1985 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:48:
Iemand een idee waarom mijn College niet zo populair is?
[Afbeelding]
is gefixed in nieuwste patch!
Fixed miscalculation in college/university eligible count

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:04
Gwindorian schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:40:
Ik heb behoorlijk veel meldingen boven commercial dat ze te weinig klanten hebben. Wel vreemd, want lange tijd draaide het als een tierelier, en ik bouw eigenlijk geen commercial zonder demand.

Ik neg ernaar om de Commercials die deze meldingen geven te slopen, en wat kleinere winkeltjes terug te zonen. Of is er een slimmere oplossing ?

Het gebeurt in wijken die al lange tijd "af" zijn en eigenlijk dus niets is verandert tov aantal inwoners.
En ook deze is gefixed volgens de patchnotes

Increased leisure probability to balance the "No customers" situation with commercial companies

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Patch zojuist geïnstalleerd en nu in 15 minuten spelen al twee keer een crash waarbij heel de game wordt afgesloten. Daarvoor nog nooit gebeurd.

Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 23:11
Half uurtje bezig, nergens last van

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn overigens nu ook bezig bij Geforce Now om de fix te installeren. Hopelijk duurt het niet de hele avond ;). Als ik die patch zo lees dan zie ik wl een paar leuke updates. Zoals de texture size voor cims die ze dus iets te groot hadden gemaakt. Ben ook wel benieuwd wta onderstaand lijstje voor impact gaat hebben:
  • Fixed trade resource bug preventing some resources from being consumed
  • Tuned down companies ordering input resources when their storage don't have enough space
  • Fixed miscalculation in college/university eligible count
  • Improved conditions for companies to move away when bankrupt
Deze heb ik overigens nooit gehoord? Removed Spasm radio ad (due to offensive content)

[ Voor 73% gewijzigd door Webgnome op 02-11-2023 18:15 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

@Webgnome Laatste keer duurde dat helaas wel 1,5 uur op GFN.

Helaas nog geen fix voor de incinerator bug want deze produceert afval momenteel in plaats van het te vernietigen.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Worst op 02-11-2023 18:26 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boris96 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:47:
Hoe doen jullie dat met de afvalverwerking? Ik zit nu op ca 10k inwoners, en heb gewoon nog niks qua afvalverwerking gebouwd. Alles wordt gratis weggevooerd door vuilniswagens van buiten de stad... Waarom zou je ooit een vuilnisbelt oid maken.
Ik zit op 30k inwoners en heb not steeds niks van afvalverwerking :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Nu online

The_Worst

Unox

Geniet er nog even van @Boris96 en @Flying Hawkic. Het gratis exporteren van afval is momenteel een bug maar wel een welkome omdat dus de vuilverbrander ook kapot is. 8)7

Edit: na de patch vliegt de werkloosheid omhoog van 11% naar 35%.

[ Voor 16% gewijzigd door The_Worst op 02-11-2023 19:08 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:31:
Geniet er nog even van @Boris96 en @Flying Hawkic. Het gratis exporteren van afval is momenteel een bug maar wel een welkome omdat dus de vuilverbrander ook kapot is. 8)7

Edit: na de patch vliegt de werkloosheid omhoog van 11% naar 35%.
Wel, genieten van een bug, dat voelt als valsspelen :).

Zeker dat de werkloosheid een gevolg is van de patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eikeltje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:09:
Is toevallig op een reddit een deep dive achter de code van residential huur:

https://www.reddit.com/r/...p_dive_residential_rents/
Wow, super dat iemand dat heeft opgezocht. Zou toch leuk zijn als CO zo'n zaken ook documenteert zodat je weet wat de logica is. Daar hou ik wel van. En de simulatie lijkt echt veel dieper te zijn dan gedacht. Daarom dat niet alles zomaar perfect verloopt zoals bij CS1 door het plaatsen van wat parkjes en services.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41
Met de tooltip van de dev-mode kun je ook aardig wat informatie weergeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCPj1FQz2rSoHhFvmbkqfpL1pmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7fGPqQhkplyinOjbPrBlJuNO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die nieuwe patch is wel echt merkbaar beter... ben een paar dagen geleden wel aan een nieuwe stad begonnen (7k pop atm), maar alles loopt gewoon veel soepeler dan gisteren bv. Had nog weleens last van dat het spel gewoon even een seconde bleef hangen of stutters met scrollen, maar dat is nu helemaal verdwenen.

En speel op 1440p met een GTX1080.

Denk dat de ontwikkelaars 24/7 bezig zijn met improvements en bugfixing, kan bijna niet anders :+

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Flying Hawkic schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:27:
[...]

Wel, genieten van een bug, dat voelt als valsspelen :).

Zeker dat de werkloosheid een gevolg is van de patch?
Nergens last van na de patch qua werkloosheid, is gewoon < 1% hier (want ik heb open jobs). De not enough customer meldingen zijn wel zo goed als weg, gelukkig. En education aantallen zijn ook beter (nog steeds maar 1 high school nodig overigens). Heb ook het gevoel dat de high res en low rent gebouwen beter gaan, ze gaan niet elke keer naar abandon nu bij mij.
Nog geen oplossing voor het vuilnis probleem, helaas.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 21:02
"Removed Spasm radio ad (due to offensive content)"

Welke ad was dit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 16:17
rejer schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 01:12:
"Removed Spasm radio ad (due to offensive content)"

Welke ad was dit ?
Spasmatronic , buiten dat deze offensieve zou zijn ben ik heel blij dat deze weg is want ergerde mij aan het blikkerige geluid van deze reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:53
Ik ben een beetje in de war denk ik. Hoe moet ik de unemployment stat lezen. Is -1200 dat ik veel te weinig werkers heb of juist te veel?
Ik dacht namelijk dat ik te kort aan werkers heb en ook mijn twitter vogel zegt de hele tijd dat er zoveel open jobs zijn. Alleen ik heb geen demand voor huizen maar wel voor industrie (dat gele balkje staat trouwens de hele tijd vol vanaf begin van mijn stad)
Dus ik heb een compleet nieuwe woonwijk uit de grond gestampd maar niemand wil er wonen

ik heb nu 110k inwoners ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike0001 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:59:
Ik ben een beetje in de war denk ik. Hoe moet ik de unemployment stat lezen. Is -1200 dat ik veel te weinig werkers heb of juist te veel?
Ik dacht namelijk dat ik te kort aan werkers heb en ook mijn twitter vogel zegt de hele tijd dat er zoveel open jobs zijn. Alleen ik heb geen demand voor huizen maar wel voor industrie (dat gele balkje staat trouwens de hele tijd vol vanaf begin van mijn stad)
Dus ik heb een compleet nieuwe woonwijk uit de grond gestampd maar niemand wil er wonen

Als je links boven in de hoek dat menu open klapt dan heb je daar ergens een grafiek icoontje. Daar kun je zien wat de unenomployment in percentages is. Dat zegt denk ik meer dan -1200? Een aantal dingen die je in je achterhoofd moet houden. Mijn huidige aanpak is dat wanneer de unemployment onder de 4% komt dan begin ik met nieuwe woonwijken. En op die manier kan ik dan weer zorgen dat er nieuwe industrie/offices kunnen worden neer gezet. Of dat de huidige krapte word opgevuld. Als het boven de 9% procent uitkomt dan ben ik te langzaam met het bijbouwen van industrie/office/commerce.
  • Education. Waar heb je unemployment? bij de laag opgeleiden of juist andersom?. Oftewel zijn er teveel laag opgeleiden in je stad of juist te weinig?
  • Reis afstand. Hoe zit deze? Kunnen mensen wel naar hun werk komen in afzienbare tijd? Als dat niet lukt schijnt dat impact te hebben of dat ze gaan werken
  • Aanvoer / afvoer van producten.
Verder heb ik de filmpjes van Czardus bekeken ( en dan met name deze playlist). Wat je daar ziet is dat hij probeerd om te spelen met unemployment maar ook de profitability van de diverse onderdelen ( industrial, commerce, offices). Als die te hoog is dan plopt hij er meer van dat soort bij. Wat weer zorgt voor unemployment en dus voor meer vraag voor residential ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 03-11-2023 08:13 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:08
mike0001 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:59:

Je hebt bij Info Views de Workplace Availability optie. Daar zie je per education level het aantal jobs en hoeveel daarvan zijn ingevuld. Education levels corresponderen met de scholen (elementary > high school > college > university). Mocht je een tekort aan werknemers met een bepaalt education level hebben, heb je grofweg 2 opties:
- Voor de juiste scholen zorgen in jouw stad
- Inwoners van buitenaf aantrekken. Volgens mij is dat te beïnvloeden door de taxation voor dat niveau aantrekkelijker te maken. In hoeverre dit echt goed werkt weet ik niet.

Mogelijk dat de grootte van de huizen ook corresponderen met education level.
sdk1985 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:13:
[...]

Update:

[Afbeelding]
Je hebt echt die well educated workers nodig inderdaad!

Even lijstje maken
Windmolen met solar en batterij (92%) 20K voor 6.45 MW = 3,10
Windmolen standaard (100%) 15K voor 5MW = 3,00
Windmoken met solar (92%) 18K voor 6.45MW = 2,79
Small Coal (100%) 70K voor 20 MW= 3,50
Coal 600K voor 300 MW = 2,00
Geothermal 100%: 300K voor 150 = 2,0
Geothermal met beide upgrades: 575K voor 339MW (113%) = 1,69
Nuclear 1000K voor 750 = 1,33

Export: 824K voor 335 MW = 2,46

Hier het volgende eens getest met 3 Geothermal Power Plants (met upgrades):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRW4MaKdZcIDRytvF6ym3P9KwIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bwa01rhD47X4GMnERl1Eqnkg.png?f=fotoalbum_large

Er zit volgens mij een maximum van 1 miljoen aan export van stroom per uitgaande verbinding. Bij meerdere werkende plants én meerdere uitgaande verbindingen is de profit uit export verder te beïnvloeden. Early game werkt dit best goed, mits de power plants (Geothermal Power Plants in mijn geval) helemaal bezet zijn met well-educated werknemers én het personeel tevreden is. Voor het maken van meerdere uitgaande verbindingen moet je daarnaast tiles kopen aan de rand van de kaart. Op deze manier kan je vanaf milestone 3 winst maken (> 10k per maand), al duurt het even voordat mijn 3 power plants zijn terugverdiend natuurlijk. De methode is wel een beetje cheesy natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Webgnome schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:09:
[...]

Als je links boven in de hoek dat menu open klapt dan heb je daar ergens een grafiek icoontje. Daar kun je zien wat de unenomployment in percentages is. Dat zegt denk ik meer dan -1200? Een aantal dingen die je in je achterhoofd moet houden. Mijn huidige aanpak is dat wanneer de unemployment onder de 4% komt dan begin ik met nieuwe woonwijken. En op die manier kan ik dan weer zorgen dat er nieuwe industrie/offices kunnen worden neer gezet. Of dat de huidige krapte word opgevuld. Als het boven de 9% procent uitkomt dan ben ik te langzaam met het bijbouwen van industrie/office/commerce.
  • Education. Waar heb je unemployment? bij de laag opgeleiden of juist andersom?. Oftewel zijn er teveel laag opgeleiden in je stad of juist te weinig?
  • Reis afstand. Hoe zit deze? Kunnen mensen wel naar hun werk komen in afzienbare tijd? Als dat niet lukt schijnt dat impact te hebben of dat ze gaan werken
  • Aanvoer / afvoer van producten.
Verder heb ik de filmpjes van Czardus bekeken ( en dan met name deze playlist). Wat je daar ziet is dat hij probeerd om te spelen met unemployment maar ook de profitability van de diverse onderdelen ( industrial, commerce, offices). Als die te hoog is dan plopt hij er meer van dat soort bij. Wat weer zorgt voor unemployment en dus voor meer vraag voor residential ;)
Dank je voor de tip. Ik kijk altijd bij de stats grafiek rechtonderin. Daar haal ik ook die -1200 vandaan. Ik zal eens bij de percentages kijken.

Ze hoeven bij mij nooit ver te reizen om op het werk te komen. Ik heb ook goede openbaar vervoer zoals tram, taxi en bussen.
Kan je de aanvoer van goederen ook in percentages bekijken dan? Ik kijk eigenlijk altijd in de stats rechtsonderin en zie dan of ik importeer of exporteer. Ik probeer altijd teveel te produceren om export te hebben maar dingens zoals graan is bij mij altijd te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook goede openbaar vervoer zoals tram, taxi en bussen.
Zitten je bussen vol etc? Heb je al eens naar je trafic flow gekeken ( ook links in het hoekje, daar kun je zie hoeveel % trafic flow je hebt. Hoe hoger hoe beter

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Justinn1988 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:27:
[...]

Je hebt bij Info Views de Workplace Availability optie. Daar zie je per education level het aantal jobs en hoeveel daarvan zijn ingevuld. Education levels corresponderen met de scholen (elementary > high school > college > university). Mocht je een tekort aan werknemers met een bepaalt education level hebben, heb je grofweg 2 opties:
- Voor de juiste scholen zorgen in jouw stad
- Inwoners van buitenaf aantrekken. Volgens mij is dat te beïnvloeden door de taxation voor dat niveau aantrekkelijker te maken. In hoeverre dit echt goed werkt weet ik niet.

Mogelijk dat de grootte van de huizen ook corresponderen met education level.

[...]

Hier het volgende eens getest met 3 Geothermal Power Plants:

[Afbeelding]

Er zit volgens mij een maximum van 1 miljoen aan export van stroom per uitgaande verbinding. Bij meerdere werkende plants én meerdere uitgaande verbindingen is de profit uit export verder te beïnvloeden. Early game werkt dit best goed, mits de power plants (Geothermal Power Plants in mijn geval) helemaal bezet zijn met well-educated werknemers én het personeel tevreden is. Voor het maken van meerdere uitgaande verbindingen moet je daarnaast tiles kopen aan de rand van de kaart. Op deze manier kan je vanaf milestone 3 winst maken, al duurt het even voordat mijn 3 power plants zijn terugverdiend natuurlijk.
Education lijkt bij mij bugged te zijn. Ik weet niet of andere mensen dat ook ervaren?
Mijn situatie:
de basisschool staat netjes in het groen en als ik een nieuwe plaats dan zit die meteen vol. Ik voldoe aan de demand. Ik heb denk ik een stuk of 6 a 7 basisscholen staan.
high school: heb ik er twee van en vodoe aan demand. scholen zitten ook bij lange na niet vol.
University: sta ik in oranje/ rood. Maar die zitten helemaal niet vol. Ik heb 2 uni's en de tech uni.
Dan komt het. College: ik heb inmiddels 5 colleges staan waar op elke college max 100 mensen zitten. En mijn demand is 16k ofzo dus ik ben diep rood. want ik kan maar 6000 mensen kwijt terwijl ik er max 800 op college heb.

Dus als dit ook mijn probleem is (waar ik dan nog even naar de percentages moet kijken) dan heb ik nog wat te doen. Iemand een tip hoe ik dat wel goed krijg?

[ Voor 34% gewijzigd door mike0001 op 03-11-2023 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Webgnome schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:35:
[...]

Zitten je bussen vol etc? Heb je al eens naar je trafic flow gekeken ( ook links in het hoekje, daar kun je zie hoeveel % trafic flow je hebt. Hoe hoger hoe beter
Er gaat een wereld voor me open om te kijken naar percentages. moet ik maar eens doen vanmiddag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike0001 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:37:
[...]

Education lijkt bij mij bugged te zijn. Ik weet niet of andere mensen dat ook ervaren?
Mijn situatie:
de basisschool staat netjes in het groen en als ik een nieuwe plaats dan zit die meteen vol. Ik voldoe aan de demand. Ik heb denk ik een stuk of 6 a 7 basisscholen staan.
high school: heb ik er twee van en vodoe aan demand. scholen zitten ook bij lange na niet vol.
University: sta ik in oranje/ rood. Maar die zitten helemaal niet vol. Ik heb 2 uni's en de tech uni.
Dan komt het. College: ik heb inmiddels 5 colleges staan waar op elke college max 100 mensen zitten. En mijn demand is 16k ofzo dus ik ben diep rood. want ik kan maar 6000 mensen kwijt terwijl ik er max 800 op college heb.

Dus als dit ook mijn probleem is (waar ik dan nog even naar de percentages moet kijken) dan heb ik nog wat te doen. Iemand een tip hoe ik dat wel goed krijg?
Uitzoeken waar dat de mensen zitten die college onderwijs nodig hebben en waar dat ten opzichte van je colleges is. Kunnen ze er makkelijk naar toe dat soort zaken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

[...]

Mijn situatie:

Zijn die scholen stats met of zonder de hotfix van gistermiddag? Want als het goed is daarin de bug met studentaantallen opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 25-08 09:23
[...]

Mijn situatie:

Je moet je realiseren dat er geen demand wordt gerapporteerd, maar eligibility. Dat betekent dus dat 16000 mensen naar college zouden kunnen, maar niet per se willen. Dit kan allerlei reden hebben, zoals het feit dat ze al wat ouder zijn, werken, gewoon geen interesse hebben, of het financieel niet aantrekkelijk is om een opleiding te volgen.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
MatHack schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:59:
[...]

Zijn die scholen stats met of zonder de hotfix van gistermiddag? Want als het goed is daarin de bug met studentaantallen opgelost.
Ik speel via gamepass dus dat zal wel wat langer duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:59:
[...]

Je moet je realiseren dat er geen demand wordt gerapporteerd, maar eligibility. Dat betekent dus dat 16000 mensen naar college zouden kunnen, maar niet per se willen. Dit kan allerlei reden hebben, zoals het feit dat ze al wat ouder zijn, werken, gewoon geen interesse hebben, of het financieel niet aantrekkelijk is om een opleiding te volgen.
Probleem is alleen wel dat wanneer je dit in je achterhoofd houd en je dus van 3 naar 1 college gaat omdat de demand te laag is je vervolgens helemaal plat gespammed word dat het onderwijs systeem ruk is.. 8)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Webgnome schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:09:
[...]

Probleem is alleen wel dat wanneer je dit in je achterhoofd houd en je dus van 3 naar 1 college gaat omdat de demand te laag is je vervolgens helemaal plat gespammed word dat het onderwijs systeem ruk is.. 8)
Dat gebeurt toch sowieso? :+ Er is één weg die wat luider is: "This city is incredibly #noisy!" Of er is één zieke in je stad van 100k: "I'm baffled by how bad healthcare is in this city!" Natuurlijk ook gelijk even drie radiosegmenten erover, want waarom niet. Radio kan je gelukkig al uitzetten, hoop dat dat ook snel kan met chirper.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Rezania schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:16:
[...]

Dat gebeurt toch sowieso? :+ Er is één weg die wat luider is: "This city is incredibly #noisy!" Of er is één zieke in je stad van 100k: "I'm baffled by how bad healthcare is in this city!" Natuurlijk ook gelijk even drie radiosegmenten erover, want waarom niet. Radio kan je gelukkig al uitzetten, hoop dat dat ook snel kan met chirper.
In de opties, ik meende onder gameplay, is een optie om de chirper popups niet meer te krijgen, die stond bij mij binnen 5 minuten aan.

EDIT: Hij zit onder interface, niet gameplay

[ Voor 3% gewijzigd door MatHack op 03-11-2023 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rezania schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:16:
[...]

Ja dat is ook weer zo inderdaad. In het begin schoot ik nog wel eens in de stres, snel alle overzichten openen om uit te zoeken WIE ER IN HEMELSNAAM ZIEK WAS. Om er dan achter te komen dat al mijn 800 inwoners blijkbaar psychische problemen hebben omdat de 801e inwoner is overleden..

Maar moet wel zeggen die meldingen daar zit wel een kleine kern van waarheid in. Gisteren werd ik plat gespammed over slechte gezondheidszorg. En ik denk, hoezo? Zie ik dat zo ongeveer het hele arsenaal ambulances vast staat op de snelweg |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Webgnome op 03-11-2023 09:47 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
MatHack schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:19:
[...]

In de opties, ik meende onder gameplay, is een optie om de chirper popups niet meer te krijgen, die stond bij mij binnen 5 minuten aan.
:o Als daar nou eens over tweette, dat zou handig zijn. :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:08
De deepdive van residential is al eerder genoemd, maar er is nu ook een post over het education systeem. Zeer interessant om te lezen allemaal: https://www.reddit.com/r/...t_4_the_education_system/

Om toch even een quote te plaatsen die voor mij wel mind blowing is:
What strikes me the most here is that students have a much higher likelihood of being denied admission or failing/dropping out if they enter school from an economically disadvantaged position. This means that school systems take a lot of time to get up to full speed, because the first generations of your city will likely not be as privileged as later generations, will struggle to graduate, and will bog down your education system with their repeated attempts, occupying precious seats in your very expensive classrooms.
edit: Moet toch wel gezegd worden dat ondanks de problemen met het spel dit echt waanzinnig goed is!

[ Voor 5% gewijzigd door Soepstengel op 03-11-2023 09:28 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Mijn situatie:

Ik kom hier net om te vragen of er iets mis is met de basisschool. Ik heb er 4 met extension voor 40K cims. Dus 6000 plaatsen. Als ik er eentje zet, is die direct weer vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Flying Hawkic schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:28:
[...]

Ik kom hier net om te vragen of er iets mis is met de basisschool. Ik heb er 4 met extension voor 40K cims. Dus 6000 plaatsen. Als ik er eentje zet, is die direct weer vol...
Zie mijn eerdere post over de deep dive van het education system. Het zou goed kunnen dat cims niet enlisten omdat ze te weinig geld hebben bijvoorbeeld.
The player needs to take full advantage of every available mechanic in the game to increase their citizen's wellbeing and provide social safety nets very early on in the game to ensure that students have better chances of admission, and better chances of graduation. Placing signature buildings, parks, city services, and welfare offices is crucial to achieving this. Parents need to have high paying jobs to help support their kids through school. Adults going back to school need to be able to survive on welfare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27
Nou ik kan niet genoeg basischolen bouwen, heb ondertussen al hele wijk met alleen maar scholen met een trein en metro ernaartoe.
Naar mijn schatting heb ik 30 basisscholen op 170k inwoners en dat is niet genoeg.
University en college heb ik er wel meerdere van uit kunnen zetten na de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:21:
[...]

Ja dat is ook weer zo inderdaad. In het begin schoot ik nog wel eens in de stres, snel alle overzichten openen om uit te zoeken WIE ER IN HEMELSNAAM ZIEK WAS. Om er dan achter te komen dat al mijn 800 inwoners blijkbaar psychische problemen hebben omdat dat de 801e inwoner is overleden..

Maar moet wel zeggen die meldingen daar zit wel een kleine kern van waarheid in. Gisteren werd ik plat gespammed over slechte gezondheidszorg. En ik denk, hoezo? Zie ik dat zo ongeveer het hele arsenaal ambulances vast staat op de snelweg |:(
De burgemeester die uitzoekt wie er ziek is, hebben je cims geen recht op privacy :+?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:36:
[...]

De burgemeester doe uitzoekt wie er ziek is, hebben je cims geen recht op privacy :+?
Als je op sociale media gaat zeiken dat er mensen ziek zijn dan moet je inderdaad niet raar opkijken als ik even ga kijken wat er de oorzaak van is om zo eventueel een PR schandaal te voorkomen.. En je privacy gaf je al op op het moment dat je twitter (of hoe die dan ook heet in cities) opende.. jammerdebammer

[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 03-11-2023 09:44 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Het verdienmodel mag wel beter. Om uit het rood te komen moet de taxes van alles naar 15% en het budget naar 50% maar zijn de meeste inwoners niet meer happy. Ik kan opzich wel parken neerzetten maar dan kom ik weer in het rood te staan. Het kan natuurlijk ook een bug zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
3DEXP schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:10:
Het verdienmodel mag wel beter. Om uit het rood te komen moet de taxes van alles naar 15% en het budget naar 50% maar zijn de meeste inwoners niet meer happy. Ik kan opzich wel parken neerzetten maar dan kom ik weer in het rood te staan. Het kan natuurlijk ook een bug zijn.
Nee, dat is 1 aanpak. Ik heb toch echt mijn taxes op de default staan en ja ik heb de services afgeknepen maar is dat raar? Als je 1000 inwoners hebt om dan je school ook maar geld te geven voor 1000 inwoners? Niet alles is een bug. Ik wil je aanraden om even wat filmpjes te kijken / uitleggen te lezen. Zoals ik al vaker heb aangehaald, de youtuber Czardus heeft wat mij betreft goede tutorials hoe het e.e.a. werkt.

Het is veel meer een simulator geworden en niet meer een traffic management sim zoals Cs:1 was. Alles houd verband met elkaar.

Kijk naar waarom mensen niet meer happy zijn. Tuurlijk als je de tax omhoog schroeft zijn ze niet happy maar waarom maak je geen winst? Is dat omdat de services te duur zijn? Sluiten die services aan op de vraag die er is? Zo nee, waarom zijn de services er dan? Zo ja, waarom kosten ze dan nog zoveel en hebben ze blijkbaar weinig impact op de totale stad?

[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 03-11-2023 10:17 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

3DEXP schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:10:
Zelfs als je de service trade weghaalt in onderstaand overzicht maak ik 1.8m winst per maand en dat is met alle tax op 10%. Stad van 80k inwoners.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CtC2kPepqTH5df26jxiP5IJmCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wr8sUP9PRS1fSCG8UdnVtA9O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:36
Ik merk wel dat mensen snel roepen: 'dat is een bug', zonder eerst goed te kijken of het misschien aan de manier van spelen ligt. Het lijkt me logisch dat als je een kleine stad hebt dat het dan moeilijk is om winst te maken, aangezien je wel moet investeren in veel services.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REoAoLXVjGbM754H0RystQLEOpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VYp82nsurrXpQ5vJrmubsHTs.png?f=fotoalbum_large

400 mensen die op een bus wachten. Er kunnen maar 80 mensen in een bus dus dat is vijf bussen wachten. Dan ben je nog niet op je werk voor het avondeten.

Trouwens, soms zie ik ook bussen of parkeerplaatsen die hun max capaciteit met 1 tot 5 overschrijden. Dat zijn dan foutparkeerders of mensen die er net nog bij gepropt zijn in de bus? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Flying Hawkic op 03-11-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Soepstengel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:27:
De deepdive van residential is al eerder genoemd, maar er is nu ook een post over het education systeem. Zeer interessant om te lezen allemaal: https://www.reddit.com/r/...t_4_the_education_system/

Om toch even een quote te plaatsen die voor mij wel mind blowing is:

[...]

edit: Moet toch wel gezegd worden dat ondanks de problemen met het spel dit echt waanzinnig goed is!
Wat gaaf die quote! De simulatie is zoveel dieper dan ik eerst dacht, hier kan ik echt heerlijk van genieten. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Flying Hawkic schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:43:
[Afbeelding]

400 mensen die op een bus wachten. Er kunnen maar 80 mensen in een bus dus dat is vijf bussen wachten. Dan ben je nog niet op je werk voor het avondeten.

Trouwens, soms zie ik ook bussen of parkeerplaatsen die hun max capaciteit met 1 tot 5 overschrijden. Dat zijn dan foutparkeerders of mensen die er net nog bij gepropt zijn in de bus? :)
Tijd om te upgraden naar een tram of metro lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
TeK schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:35:
Nou ik kan niet genoeg basischolen bouwen, heb ondertussen al hele wijk met alleen maar scholen met een trein en metro ernaartoe.
Naar mijn schatting heb ik 30 basisscholen op 170k inwoners en dat is niet genoeg.
University en college heb ik er wel meerdere van uit kunnen zetten na de patch.
Rotterdam heeft 216 basisscholen voor 625k mensen, of te wel ongeveer 35 basisscholen per 100k. Jouw game heeft nu een verhouding van ongeveer 18 basisscholen per 100k. Dus jouw stad is veel efficiënter dan Rotterdam. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rezania
Ik zat net even naar die deep dives te zoeken omdat ik zag dat education al deeltje vier was. Zag ik dat dit amper upvotes krijgt. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvxpUv1m1dfBtxpg_ai2eKTVl28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5pNSxtcxAwsrHzALI2aaD4kt.png?f=fotoalbum_large

Dat is echt wel weer typisch Reddit. Lekker klagen of memes posten levert je duizenden upvotes op, maar nuttige info krijgt amper een paar puntjes. Hopelijk zet hij het ook op de wiki dan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Rezania schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:20:
Ik zat net even naar die deep dives te zoeken omdat ik zag dat education al deeltje vier was. Zag ik dat dit amper upvotes krijgt. 8)7

[Afbeelding]

Dat is echt wel weer typisch Reddit. Lekker klagen of memes posten levert je duizenden upvotes op, maar nuttige info krijgt amper een paar puntjes. Hopelijk zet hij het ook op de wiki dan. :/
De topic "the economy is a deception" ging het hele internet rond, maar dit soort topics niet. Jammer. Dit is namelijk echt indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is gewoon hoe de gemiddelde mens werkt. Als iets moeilijker is dan piew piew boterham dan haken mensen af. Die code deep dive spreken veel mensen gewoon niet aan helaas.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik denk ook dat de gemiddelde (reddit-)gebruiker onderschat hoeveel werk zo'n systeem maken is, alhoewel ik vermoed dat het hier op het forum iets minder zal zijn. Het is natuurlijk veel makkelijker om te roepen dat alles random is en dat er geen simulatie is. Mooi dat die deep-dives maar weer laten zien dat CO gewoon de waarheid spreekt over de complexe simulaties die er zijn. Ik hoop wel dat ze genoeg geautomatiseerde tests hebben gemaakt bij CO, want anders is zo'n systeem echt een ramp om te testen/debuggen.

Het is dat ik nog teveel lol heb met spelen en mijn tijd ook eindig en schaars is, anders was ik ook lekker met ILSpy de code aan het doorkijken (wat de deep-dive poster dus doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Rezania schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:20:

[Afbeelding]

Ik moet wel zeggen dat vooral deel 1 en 4 echte deep dives zijn hoor, die andere twee zijn imo wat oppervlakkiger. Verder wel eens, hier mag echt wel wat meer aandacht naar toe in reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Nu online

The_Worst

Unox

@MatHack inderdaad. Het is daarom ook niet altijd even makkelijk om bugs te repareren omdat soms simulaties dingen gaan doen die je niet verwacht. Het is waarschijnlijk niet zomaar ergens een typfout herstellen maar de simulatie moet ergens bijgeschaafd worden om een onverwachte situatie aan te passen en dit moet dan nog weer vele iteraties lopen.

Ze zeggen daarom ook dat bij de patch het even kan duren voordat je effect ziet ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rezania schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:05:
[...]

Tijd om te upgraden naar een tram of metro lijkt me. :)
Yep, heb de trein onmiddellijk een upgrade naar een tram gegeven :). Dat heeft het probleem opgelost. Maar toch vreemd dat de simulatie het "toelaat" dat 400+ mensen een bus proberen te nemen. Je zou denken dat mensen dan een alternatief nemen, zoals hun auto. Al weet ik niet of in C:S2 elk gezin per definitie een auto heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Cities Skylines 1 had ook altijd van die overvolle bushaltes, en daar waren de bussen zelfs een stuk kleiner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Flying Hawkic schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:53:
[...]

Yep, heb de trein onmiddellijk een upgrade naar een tram gegeven :). Dat heeft het probleem opgelost. Maar toch vreemd dat de simulatie het "toelaat" dat 400+ mensen een bus proberen te nemen. Je zou denken dat mensen dan een alternatief nemen, zoals hun auto. Al weet ik niet of in C:S2 elk gezin per definitie een auto heeft?
Niet iedereen/elk gezin heeft een auto, zie https://forum.paradoxplaz...o-transportation.1591948/ (stuk over taxis). En mogelijk is de bus/het OV in jouw stad nog steeds goedkoper dan met de auto (hoeft niet perse goedkoper qua geld te zijn, zie de pathfinding costs dev diary).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik die deepdives zo eens doorneem dan heb ik echt diep respect voor de developers en snap ik echt wel dat het hier en daar wat gerushed is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
cracking cloud schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:55:
Cities Skylines 1 had ook altijd van die overvolle bushaltes, en daar waren de bussen zelfs een stuk kleiner.
CS1 is totaal niet vergelijkbaar met de complexiteit van CS2, grootste fout die je kan maken bij dit spel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:47
Ik heb sinds de patch last van spontaan opduikende luchtvervuiling, in een soort smalle banden en op een relatief klein stukje van de map. Het komt ook voor in een paar gebieden buiten de bebouwbare map, en het heeft geen source. (Je kunt in het luchtvervuiling overzichtje de vervuiling zelf zien, maar ook waar het vandaan komt en het komt dus nergens vandaan.)

Heeft iemand dit ook gezien? Ik heb het op een plek met wat huizen, anders had ik het nooit gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
Rezania schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:25:
[...]

CS1 is totaal niet vergelijkbaar met de complexiteit van CS2, grootste fout die je kan maken bij dit spel. :+
Klopt, ik benader cs2 ook als een compleet nieuwe titel. Alle ervaringen van cs1 overboord en vers beginnen. Ben wel blij met de diepgang die cs2 biedt

[ Voor 6% gewijzigd door cracking cloud op 03-11-2023 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Reddit: The garbage disposal facility is not as broken as people thinks.

Ook behoorlijk inzichtelijk in wat nou daadwerkelijk kapot is en wat niet qua afvalverwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pingewin schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:34:
Ik heb sinds de patch last van spontaan opduikende luchtvervuiling, in een soort smalle banden en op een relatief klein stukje van de map. Het komt ook voor in een paar gebieden buiten de bebouwbare map, en het heeft geen source. (Je kunt in het luchtvervuiling overzichtje de vervuiling zelf zien, maar ook waar het vandaan komt en het komt dus nergens vandaan.)

Heeft iemand dit ook gezien? Ik heb het op een plek met wat huizen, anders had ik het nooit gezien.
Van de buren :)?

Nee, geen idee. Heb je een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Pingewin schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:34:

Ja, heb ik in een bug report op de PDX forums al eens gezien, bedoel je dit: https://forum.paradoxplaz...ge-air-pollution.1605394/ & https://forum.paradoxplaz...of-air-pollution.1605869/

[ Voor 6% gewijzigd door MatHack op 03-11-2023 13:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

cracking cloud schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:43:
[...]

Klopt, ik benader cs2 ook als een compleet nieuwe titel. Alle ervaringen van cs1 overboord en vers beginnen. Ben wel blij met de diepgang die cs2 biedt
Ik ben blij dat ik een les van CS1 mee heb genomen, want die blijkt in CS2 ook belangrijk: Education is de belangrijkste service die je kunt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Rezania schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:02:
Reddit: The garbage disposal facility is not as broken as people thinks.

Ook behoorlijk inzichtelijk in wat nou daadwerkelijk kapot is en wat niet qua afvalverwerking.
In de settings voor de incinerators moet dus een check komen dat eerst het afval uit de eigen stad wordt opgenomen, totdat je op een niveau komt dat alles verwerkt kan worden. Pas daarna zou er afval uit andere steden kunnen worden geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Binnenkort maar eens testen met een stad zonder verbinding met de buitenwereld. Amish Paradise lijkt me een mooie naam. Kijken of dat uberhaupt kan. Verwacht het niet, want die inwoners moeten ergens vandaan komen. Of misschien na een tijdje, als er wat mensen wonen, alle verbindingen eruit slopen. Maar dan krijg je op den duur van die stambomen die eruit zien als ♾️, dat wil je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:55

Hoogie2004

Whohooooo

Zijn er nog ergens city-wide policies zoals in CS:1 (bijv. gratis OV o.i.d)?
Ik kan ze iig niet vinden... En mijn District tool was stuk laatste keer, dus ik kon geen districts tekenen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 19:31
Hoogie2004 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:41:
Zijn er nog ergens city-wide policies zoals in CS:1 (bijv. gratis OV o.i.d)?
Ik kan ze iig niet vinden... En mijn District tool was stuk laatste keer, dus ik kon geen districts tekenen.
je hebt inderdaad district policies, maar ook stad policies.
Weet even niet wat allemaal meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:55

Hoogie2004

Whohooooo

stomley schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:42:
[...]

je hebt inderdaad district policies, maar ook stad policies.
Weet even niet wat allemaal meer.
De vraag is, waar vind ik die stad-policies? 8)7

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Hoogie2004 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:42:
[...]

De vraag is, waar vind ik die stad-policies? 8)7
Knop naast demand bars, 2e tab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Iemand enige idee wat ik aan deze auto kan doen? Door totaal debiel overdwars te staan blokkeert hij het hele verkeer. Als ik de wegen verwijder en opnieuw aanleg staat er binnen no-time weer 1 zo.
Im CS1 kon je nog auto's verwijderen maar dat zit hier blijkbaar niet in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQTQaQ4La1hrRvXiU45_oPj3H3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fCV4W6UKw4Htrfo7BcBR5Qlh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servival7 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:12:
Iemand enige idee wat ik aan deze auto kan doen? Door totaal debiel overdwars te staan blokkeert hij het hele verkeer. Als ik de wegen verwijder en opnieuw aanleg staat er binnen no-time weer 1 zo.

[Afbeelding]
Wachten tot het weer zomer is.. :o

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servival7
Hier heb ik nog een rare bug. Mensen gebruiken de Cargo terminal als weg ipv de normale weg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKex25UmkfzW65tj6BgL8yGuf5I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jYK1BVnDg5SbCdS7gfcxTA4m.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servival7 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:44:
Hier heb ik nog een rare bug. Mensen gebruiken de Cargo terminal als weg ipv de normale weg:
[Afbeelding]
Bug? mensen hoeven niet haar hun werk enzo? Volgens mij valt dit niet echt onder een bug.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Webgnome schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:49:
[...]

Bug? mensen hoeven niet haar hun werk enzo? Volgens mij valt dit niet echt onder een bug.
Met de caravan naar je werk? Ze rijden allemaal gewoon over het terein en gaan er aan de andere kant weer uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zou het een pakketpunt zijn? :+ Zou het gezien de complexiteit uit die deep dives niet eens heel gek vinden

[ Voor 55% gewijzigd door Webgnome op 03-11-2023 16:12 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

servival7 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:44:
[Afbeelding]
Is als het goed is al een bekend bug, gebeurd ook veel met parkeerplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32
Had gisteren zoiets met een afrit van de snelweg. Was een knooppunt van de game zelf die ik gebruikt had. Ze pakten de afrit van de snelweg, reden over een stuk doodlopende weg om om te draaien, pakten de oprit weer een vervolgden hun weg.

Note: Dat knooppunt maakte gebruik van de 100km/u snelweg, waarbij de afritten dan wel 120km/u waren. Maar er dus geen rechtdoor mogelijk was op het einde van de afrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 21:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27
Rezania schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:08:
[...]

Rotterdam heeft 216 basisscholen voor 625k mensen, of te wel ongeveer 35 basisscholen per 100k. Jouw game heeft nu een verhouding van ongeveer 18 basisscholen per 100k. Dus jouw stad is veel efficiënter dan Rotterdam. ;)
Deze basisscholen zijn echter niet allemaal zo groot als ingame ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwbMzFtVmcrk0EKNQVpHRhN5A24=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1BG4JOOJzFqOA8DgbxIDrH3B.png?f=user_large

Gaat de goede kant op zo met die patches. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
rejer schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:31:
[...]

Nou die is eerder irritant dan offensive.
offensive voor je oren om zo vaak die irritante reclame te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 17:09
rejer schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:31:
[...]

Nou die is eerder irritant dan offensive.
Tja dat had ik met alle adds en stemmen in deze game. Non Stop is the way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 19:31
haha oeps per abuis een water aansluiting weggehaald. daardoor heeft mijn kolenfabriek geen water en geeft het te weinig stroom. Nu heeft de wateraansluiting te weinig stroom om genoeg water te leveren xD Denk dat ze even met emmers water naar de kolenfabriek moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sinds ik motion blur heb uitgeschakeld heb ik geen klachten meer over de performance. Ik heb nog in Cities Skylines 1 gekeken maar daar haalde ik letterlijk minder fps (25-30). Dus in die zin hebben de devs wel gelijk. Echter met de standaard instellingen voelt de muis erg laggy, daar zit het echte probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
TeK schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:40:
[...]

Deze basisscholen zijn echter niet allemaal zo groot als ingame ;)
Even uitgaande van dat het getal 216 klopt; er zijn 50.721 leerlingen. Dat is 234 per school. Dus die zijn inderdaad een stuk kleiner!
Katholieke Basisschool Albert Schweitzer Rotterdam is met 916 leerlingen de grootste vestiging voor primair onderwijs in Rotterdam. Het gemiddeld aantal leerlingen per schoolvestiging in het basisonderwijs in de woonplaats Rotterdam is 262. In de gemeente Rotterdam is het gemiddelde 259 leerlingen per vestiging. Voor alle scholen in Nederland is het gemiddelde 209 leerlingen.

[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 03-11-2023 17:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

servival7 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:12:

[Afbeelding]
ik had ook zo’n auto.
Ik heb de bestemming / eigenaar achterhaald.
In mijn geval was het een industrie bedrijf. Ik heb botweg dat bedrijf gesloopt. En…. Weg was de auto.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:43:
[Afbeelding]

Heb je dan niet gewoon te weinig bussen en/of lijnen? In CS1 (ja, ik weet het) had je in zulke gevallen (druk op de weg of openbaar vervoer) te weinig opties voor je Cims

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

JoepW schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:12:
[...]
ik had ook zo’n auto.
Ik heb de bestemming / eigenaar achterhaald.
In mijn geval was het een industrie bedrijf. Ik heb boteeg dat bedrijf gesloopt. En…. Weg wss de auto.
Kon dat maar in het echt met stomme weggebruikers, alleen dan met het woonhuis. Denk dat iedereen dan even 2x nadenkt. :D :P

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:38

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kun je ook ergens de straatnamen en districtnamen uitzetten?

Edit;. Schijnt via de developerMode wel te kunnen.

[ Voor 34% gewijzigd door JoeZuCK op 03-11-2023 20:43 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

JoeZuCK schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:02:
Kun je ook uitzetten ergens de straatnamen en districtnamen uitzetten?
Zover ik weet niet, ik zou ook graag de straatnamen uit willen zetten.

Pagina: 1 ... 27 ... 62 Laatste