AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
ik maak nu zeg maar dat hele blok qua bestrating.DonJunior schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:53:
[...]
Probeer niet alles in één keer in te tekenen maar om-en-om. Je plaatst een vak van 2x3 (dus 2 tegen de weg en 3 diep), slaat dan 2 vakken over en doet vervolgens weer een 2x3. dat herhaal je langs de weg.
Als de vakken dan zijn ingevuld door huizen, dan vul je de overgeslagen vakken in (dat kan dan makkelijk met de fill (emmer) tool). Zo weet je zeker dat ze allemaal evengroot en dezelfde richting op staan.
En dan 1 vanaf de hoek doe ik met de lasso/rechthoek slepen tot 1 vanaf de andere hoek.
En dan gaat hij huizen bouwen.
50/50 staat goed, en de anderen staan met de voordeur naar de achterweg.
Dan delete ik die huizen en spawnen ze 50/50 goed waardoor na een paar keer klikken ze goed staan.
Ik heb de achterwegen ook al weggehaald, dan gaat het wel goed, maar dan is het lastiger om te bepalen hoe groot het blok moet zijn.
Uiteindelijk wil ik het natuurlijk om een parkje of parkeerplaats heen bouwen.
De wandelpaden die onder terrein tools staan zijn ideaal, krijg je meer het nederlandse poortjes effect.
Maar daar kan je geen parkjes aan zetten.
En ik zat ook nog te priegelen om een grid te verzinnen met tussenstraten die je later kan slopen als je hoogbouw op 6x6 plots gaat neerzetten.
Liefste heb ik gewoon alvast een hoop wegen/wijken liggen en zone ik die wanneer nodig.
Die heb ik nog niet geprobeerd maar de signature industriegebouwen zijn ook super. Hier zie je het autofabriek en de chemical plant! Dat autofabriek is zo groot maar ziet er zo cool uit. Ook stellen ze 1000+ mensen te werk en geven ze een echte boost aan mijn residential demand. Vraag mij wel af hoe die 1000 mensen naar hun werk gaan want ik heb er geen OV (buiten 1 busstop een paar blokken verder) en ik zie geen files in de ochtend wat je wel zou verwachten met zo'n groot gebouw.Webgnome schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:13:
[...]
Overigens, gisteren voor het eerst het data center unlocked. Dat is ook wel een leuk begin voor een 'mooi' industrie terrein
Ook zijn de signature buildings raar te unlocken. Het volstaat dat je gewoon 10 specialized industriegebouwen zet, ongeacht of ze iets opbrengen en ongeacht hoe groot hun terrein is. Makkelijk te omzeilen dus (wat ik niet doe trouwens).
/f/image/sTNAO7tenzH8wYE0LOeXHddD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZnrPU2oZA108mTPND50R5xad.png?f=fotoalbum_large)
Nederland? Dat valt zeer goed mee. Kijk eens naar België vanuit de lucht. Dat is pas wanordeWebgnome schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:45:
Ik haal overiens inspiratie uit google maps. Dan open ik een willekeurige stad/dorp in Nederland en kijk naar het eerste wijkje dat ik tegenkom hoe het daar is gedaan. (dan kom je soms wel pareltjes tegen hoor waar overduidelijk een dronken ambtenaar bezig is geweest .. )
Laten we het er op houden dat alle landen zo zijn quirks hebbenFlying Hawkic schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:51:
[...]
Nederland? Dat valt zeer goed mee. Kijk eens naar België vanuit de lucht. Dat is pas wanorde
Ben altijd onder de indruk als ik in Nederland kom. Zelden sta ik nutteloos voor een rood licht. Overal prachtige fietspaden en zinnige snelheidslimieten (behalve op de autosnelwegWebgnome schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:53:
[...]
Laten we het er op houden dat alle landen zo zijn quirks hebben
Ik sta bijna elke dag nutteloos voor een rood licht.Flying Hawkic schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:01:
[...]
Ben altijd onder de indruk als ik in Nederland kom. Zelden sta ik nutteloos voor een rood licht. Overal prachtige fietspaden en zinnige snelheidslimieten (behalve op de autosnelweg)

(als ik er niet gewoon voorbij rijd)

Is dan wel om kwart over 7 sochtends als er niemand is bij het kruispunt, maar de computer wel het hele rondje van 6 autowegen en 4 fietspaden af wilt gaan.
Wordt toch later toegevoegd? Dacht dat ik dat ergens las... maar kan het verkeerd hebben.Robinblitz schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:03:
Waren er maar fietspaden in CS2... Waarom dit nu niet is... Geen idee... Zal wel weer een leuke betaalde DLC worden.
Het stond nog niet eens op de roadmap een paar dagen voor release. Dus vraag me af of het niet helemaal onderaan terecht is gekomen.ArcticWolf schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:55:
[...]
Wordt toch later toegevoegd? Dacht dat ik dat ergens las... maar kan het verkeerd hebben.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

/f/image/ChfXdlcAaxM9NVPk3m3Hre0q.png?f=fotoalbum_large)
Aanbevolen instellingen, 3440x1440, 100k stad van CPP, 2 minuten flyby.
[ Voor 7% gewijzigd door Rezania op 01-11-2023 10:18 ]
Goed idee!Webgnome schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:45:
Ik haal overiens inspiratie uit google maps. Dan open ik een willekeurige stad/dorp in Nederland en kijk naar het eerste wijkje dat ik tegenkom hoe het daar is gedaan. (dan kom je soms wel pareltjes tegen hoor waar overduidelijk een dronken ambtenaar bezig is geweest .. )
Sterker nog, er was een mod die het tekenen van (spoor)wegen automatisch voor je kon doen, al klapte die er bij mij vaak uit vanwege de node limit.
Het is vlak maar dan vanaf de hoge kant gemetenRezania schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:19:
[...]
Nice! Ik neem aan dat je het niet helemaal vlak heb gemaakt of wel? Ik heb dat wel gedaan en nu begint het te overstromen aan één kant van de kaart.
In aanvulling, ook ik denk dat het geen bug is maar vooral teveel 6 diep zoning. 6 diep is praktisch allemaal conveniece goods [supermarkten] en benzinestations. Je moet dus gevarieerder zonen kwa diepte vooral om een gevarieerd aanbod te hebben aan commercial. Bij mij werkt dat iig prima.Flying Hawkic schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 01:40:
[...]
Velen zeggen dat het een bug is maar dat is niet noodzakelijk zo. Denk dat bij velen ook nog moet doordringen dat de simulatie wat complexer is dan in het vorige deel. Er zal vast wel een bug zijn maar niet iedereen die dit heeft, heeft de bug. Zie mijn eerdere reactie:
[...]
Only fools are enslaved by time and space.
Dan hoef je helemaal niks meer zelf te bouwen straks! Kan je net zo goed naar een stream kijken toch?new_guy schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:25:
Bij Cities1 was er een mod om een afbeelding (dus bijvoorbeeld een Google Maps screenshot) als achtergrond te plaatsen op je map. Maakt het vervolgens rete makkelijk om je wegen overheen te tekenen
Sterker nog, er was een mod die het tekenen van (spoor)wegen automatisch voor je kon doen, al klapte die er bij mij vaak uit vanwege de node limit.
Met andere woorden door de juiste maatvoering kun je bepaalde huizen/gebouwen/bedrijven forceren die je wilt hebben.DonJunior schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:53:
[...]
Probeer niet alles in één keer in te tekenen maar om-en-om. Je plaatst een vak van 2x3 (dus 2 tegen de weg en 3 diep), slaat dan 2 vakken over en doet vervolgens weer een 2x3. dat herhaal je langs de weg.
Als de vakken dan zijn ingevuld door huizen, dan vul je de overgeslagen vakken in (dat kan dan makkelijk met de fill (emmer) tool). Zo weet je zeker dat ze allemaal evengroot en dezelfde richting op staan.
Ik wordt er zelf gek van dat er constant bijvoorbeeld 4x een tankstation naast elkaar word gebouwd.
Heb net ook al zitten zoeken voor maatvoeringen per gebouw en ook op de wiki.
(https://cs2.paradoxwikis.com/)
Maar helaas niks te vinden of ik heb mijn bril niet op
Heeft toevallig iemand hier meer info van of moet dit nog gemaakt worden (de theorie) door iemand op het internet?
Dit zou je kunnen helpen:PatRamon schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:42:
[...]
Met andere woorden door de juiste maatvoering kun je bepaalde huizen/gebouwen/bedrijven forceren die je wilt hebben.
Ik wordt er zelf gek van dat er constant bijvoorbeeld 4x een tankstation naast elkaar word gebouwd.
Heb net ook al zitten zoeken voor maatvoeringen per gebouw en ook op de wiki.
(https://cs2.paradoxwikis.com/)
Maar helaas niks te vinden of ik heb mijn bril niet op![]()
Heeft toevallig iemand hier meer info van of moet dit nog gemaakt worden (de theorie) door iemand op het internet?
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3062661544
Perfect precies wat ik zocht..n3z schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:49:
[...]
Dit zou je kunnen helpen:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3062661544
Poster heeft alles netjes afgewerkt met foto en al voor elke building behalve voor de huizen haha.
Er is een youtube video van hoe ze er uit zien.
Maar zeer duidelijk met de bouw maat voeringen!
Low Density Housing
/f/image/o8Ujv5Qq3Ar6W4xsBXdmIktJ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door PatRamon op 01-11-2023 12:01 ]
/f/image/HBWsROx5rLGA2kkCGvqO1b3i.png?f=fotoalbum_large)
Benchmark iets uitgebreid nog. Duidelijk dat er nog veel optimalisatiekansen voor het oppakken liggen. Ik verwacht dus ook snel meer performance van patches.
En nu mogen die kaarten terug, die paar extra FPS is de 1000+ euro niet waard.
YouTube: Secret Cities Skylines 2 Mods, FPS Boost & Cheats You Can Use NOW!
Is dat op basis van de patch ?Rezania schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:17:
[Afbeelding]
Benchmark iets uitgebreid nog. Duidelijk dat er nog veel optimalisatiekansen voor het oppakken liggen. Ik verwacht dus ook snel meer performance van patches.
En nu mogen die kaarten terug, die paar extra FPS is de 1000+ euro niet waard.
Ja game is up to date.
Dat is waar ik die verschillende opties van geen haar of geen cims vandaan heb.Mol_1248163264 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:31:
Waarschijnlijk gaat het helemaal goed komen met het optimaliseren van de game. Check de laatste tip (einde video) van Biffa in deze video. Er zal vast iemand zijn die hier een hele goeie mod van kan maken.
YouTube: Secret Cities Skylines 2 Mods, FPS Boost & Cheats You Can Use NOW!
offtopic; melden bij de gemeente, hier in de buurt hebben ze na een melding de stoplichten opnieuw afgesteld onder de noemer beter voor de luchtkwaliteitFRANQ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:28:
[...]
Ik sta bijna elke dag nutteloos voor een rood licht.![]()
(als ik er niet gewoon voorbij rijd)![]()
Is dan wel om kwart over 7 sochtends als er niemand is bij het kruispunt, maar de computer wel het hele rondje van 6 autowegen en 4 fietspaden af wilt gaan.
Weddings are basically funerals with cake.
https://open.spotify.com/...cvUdr?si=3022f2e6e00946d8
De soundtrack van simcity 3000 en nummertje 4 is wel echt geweldige nostalgie zo.n3z schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:03:
Mocht je de 5 nummers en 2 ads zat zijn in CS2 dan kan je ook dit luisteren tijdens het bouwen:
Gestart met een sandbox unlimited, maar na 3 uurtjes een normale game gestart.
Ik lees hierboven een aantal dingen over het inkleuren van je zones, maar het klopt toch dat je altijd aan een weg moet aangrenzen toch ?
Stel je maakt een lange rechte weg, en je vult de voorste 2 rijen op, en als daar eenmaal opgebouwd is vul je de achterste in, dan zal daar toch niet zomaar weer gebouwd kunnen worden ?
Verder vroeg ik me nog af of Game Pass editie snel gepatched zal worden. Kan ik dat ergens terugzien ? Ik begrijp niet zo goed waarom dit zo lang moet duren. het is uiteindelijk toch gewoon een lokale kopie, waarom zo tragisch lang wachten met je games-patches vrijgeven ?
Ja klopt. Het moet aan een weg grenzen maar daar kun je heel veel kanten mee op natuurlijk. Je kunt met verschillende soorten wegen werken, je kunt in een groot vlak met voetpaden werken zodat de huizen wel aan de weg grenzen maar dat je als voetganger er tussendoor kan. Allemaal opties.Gwindorian schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:15:
Ik vermaak me inmiddels ook alweer een paar dagen prima met deze game !
Ik lees hierboven een aantal dingen over het inkleuren van je zones, maar het klopt toch dat je altijd aan een weg moet aangrenzen toch ?
Stel je maakt een lange rechte weg, en je vult de voorste 2 rijen op, en als daar eenmaal opgebouwd is vul je de achterste in, dan zal daar toch niet zomaar weer gebouwd kunnen worden ?
En je hoeft natuurljik geen rechte wegen aan te leggen..
Als huizen upgraden kunnen ze dieper worden geloof ik. Maar pin me daar niet op vast.Gwindorian schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:15:
Ik vermaak me inmiddels ook alweer een paar dagen prima met deze game !
Verder vroeg ik me nog af of Game Pass editie snel gepatched zal worden. Kan ik dat ergens terugzien ? Ik begrijp niet zo goed waarom dit zo lang moet duren. het is uiteindelijk toch gewoon een lokale kopie, waarom zo tragisch lang wachten met je games-patches vrijgeven ?
Ah SimCity 4 muziek. De nostalgie. Ben geen CSII aan het spelen nu... Maar wel op werk aan het relaxen hiermee haha.n3z schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:03:
Mocht je de 5 nummers en 2 ads zat zijn in CS2 dan kan je ook dit luisteren tijdens het bouwen:
[ Voor 10% gewijzigd door The_Worst op 01-11-2023 13:27 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Thanks, beetje nostalgie. Ik had ondertussen de radio afgezet want het werd echt irritantn3z schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:03:
Ahh okay, dankjewel !The_Worst schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:27:
@Gwindorian De Gamepass patch zou nu uit moeten zijn schijnbaar had CO een fout gemaakt. Een patch van 1,1Gb.
Gisterenavond rond ~20:00 speciaal nog even opnieuw gestart maar toen was hij er nog niet
vanavond eens met de gepatchte versie aan de slag
Dat is bijna twee keer zo groot als de patch op Steam. Interessant, vraag me af waarom dat zo is.The_Worst schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:27:
@Gwindorian De Gamepass patch zou nu uit moeten zijn schijnbaar had CO een fout gemaakt. Een patch van 1,1Gb.
In CS 1 had ik zelfs een custom radiostation met de SC3000 en 4 muziek.Rezania schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:14:
[...]
De soundtrack van simcity 3000 en nummertje 4 is wel echt geweldige nostalgie zo.
Steam downloadt tegenwoordig alleen nog maar de wijzigingen. In plaats van dat de gewijzigde bestanden in zijn volledigheid worden gedownload worden worden dus alleen de wijzigingen gedownload. Dit betekent dat er weinig gedownload hoeft te worden maar daarom vindt er na het downloaden flink wat schijfactiviteit plaats om alle wijzigingen in de bestanden aan te passen. Ideaal voor mensen met een lage downloadsnelheid maar voor ons Nederlanders is het soms sneller om het spel opnieuw te downloaden dan te patchen.Rezania schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:51:
[...]
Dat is bijna twee keer zo groot als de patch op Steam. Interessant, vraag me af waarom dat zo is.
Microsoft Store ondersteunt dit mogelijk niet en download dus de gewijzigde bestanden volledig.
[ Voor 6% gewijzigd door The_Worst op 01-11-2023 14:11 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Van Coffee Stain studios (Game: SatisFactory)The_Worst schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:11:
[...]
Steam downloadt tegenwoordig alleen nog maar de wijzigingen. In plaats van dat de gewijzigde bestanden in zijn volledigheid worden gedownload worden worden dus alleen de wijzigingen gedownload. Dit betekent dat er weinig gedownload hoeft te worden maar daarom vindt er na het downloaden flink wat schijfactiviteit plaats om alle wijzigingen in de bestanden aan te passen. Ideaal voor mensen met een lage downloadsnelheid maar voor ons Nederlanders is het soms sneller om het spel opnieuw te downloaden dan te patchen.
Microsoft Store ondersteunt dit mogelijk niet en download dus de gewijzigde bestanden volledig.
Wordt het uitgelegd, Aldus enkel voor Steam en Epic. Helaas geen Microsoft Store, maar heb je een idee.
Wel intressant duurt maar 2 minuten "de uitleg"
Tijd staat al goed wanneer je op play drukt.
Zover ik had begrepen wijzigen ze alleen van uiterlijk bij level 3 & 5, maar worden niet groter.Rezania schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:22:
[...]
Als huizen upgraden kunnen ze dieper worden geloof ik. Maar pin me daar niet op vast.
There's no place like 127.0.0.1
https://forum.paradoxplaz...tzWnoMNJgZa3ASVxnOhIFW8NQ
[ Voor 17% gewijzigd door PB-powell op 01-11-2023 15:44 ]
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Had precies het zelfde. Winkelgebied met voetgangerswegen en gewoon 6 tankstations XD
/f/image/sDqnc79IHJfM1UkGJxzbU77k.png?f=fotoalbum_large)
https://forum.paradoxplaz...s-2.1606063/post-29229352
Zou mooi zijn als hiervoor een mod komt die deze strepen als info panel toggle geeft. Ik vind de strepen niet compleet zinloos, maar ze zijn zeker niet continu nodig.cracking cloud schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:34:
Die developermode is geniaal. Eindelijk van die lelijke witte strepen af op de weg.
[Afbeelding]
Die witte strepen zouden eigenlijk zwart/donker moeten zijn, gelijk een stuk realistischer. Kijk maar naar een willekeurige weg, je ziet precies waar autos hebben geredencracking cloud schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:34:
Die developermode is geniaal. Eindelijk van die lelijke witte strepen af op de weg.
[Afbeelding]
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
College/uni plaatsen en/of tax voor de hogere education levels verlagen.The-dragon schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:43:
wat ik ook doe.. ik krijg haast enkel vraag naar low density.. ik negeer dit en plan enkel medium en high density maar doen ze helaas niks mee.
Ik ervaar hetzelfde! Of het balkje van high density loopt vol, ik bouw dan een flat van 4x4 en geen bewonersThe-dragon schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:43:
wat ik ook doe.. ik krijg haast enkel vraag naar low density.. ik negeer dit en plan enkel medium en high density maar doen ze helaas niks mee.

Gewoon niks bouwen, alleen maar commerce en industry. Sterker nog, begin met herplannen van je stad en breek een groot deel van low density af.
Op een gegeven moment schiet alles van low naar medium/high density.
[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 01-11-2023 22:36 ]
Daar kijk ik nu te zijn. Grond wordt te duur voor de gewone huisjes.ArcticWolf schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:34:
@J0rdym23 @The-dragon
Gewoon niks bouwen, alleen maar commerce en industry. Sterker nog, begin met herplannen van je stad en breek een groot deel van low density af.
Op een gegeven moment schiet alles van low naar medium/high density.
mixing a drink and music
Je wordt op een bepaald moment verplicht om te verdichten. Vraag mij af hoe je kan vermijden dat grond duurder wordt.Boefmans schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:49:
[...]
Daar kijk ik nu te zijn. Grond wordt te duur voor de gewone huisjes.
Heel ander deel van je map gebruiken? Zorgen dat er minder services zijn / afkappen van services. Dat soort zaken. Wat ik probeer is om een bepaalde tile helemaal in te vullen / mooi te maken en dan begin ik ergens aan de anere kant van de map met een nieuwe dorpje / wijk. Ben op dit moment bezig aan een heel andere kant om een woonboulevard district op te zetten. Daar komen uiteindelijk ook huizen bij natuurlijk.Flying Hawkic schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:00:
[...]
Je wordt op een bepaald moment verplicht om te verdichten. Vraag mij af hoe je kan vermijden dat grond duurder wordt.
Of ik negeer gewoon simpelweg zaken en begin gewoon weer een paar straten verder met een compleet nieuwe wijk zonder enige services of juist met alle services die het spel te bieden heeft.
Over de woonboulevards gesproken. Ik was gisteren wat 'research' aan het doen over hoe een gemiddelde boulevard er qua stratenplan uit ziet. En dan kom je er dus achter dat zo ongeveer elke woonboulevard van Nederland claimt de grootste te zijn. Verder valt mij op dat een gemiddeld stratenplan van een boulevard echt heel weinig om het lijft heeft. Woonboulevard met 1 lange rechte weg van.. jawel.. 200 meter
[ Voor 28% gewijzigd door Webgnome op 02-11-2023 08:43 ]
Urban sprawl.Flying Hawkic schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:00:
[...]
Je wordt op een bepaald moment verplicht om te verdichten. Vraag mij af hoe je kan vermijden dat grond duurder wordt.

https://www.reddit.com/r/...p_dive_residential_rents/
Vind wel een grappige scene, mooie stad, en dan op de achtergrond een mega stripmining actie aan de gang!Goldia schreef op donderdag 2 november 2023 @ 00:02:
Ook maar eens een plaatje van mijn stadje. 10k inwoners nu pas, heb er al 40+ uur inzitten![]()
[Afbeelding]
Ik speel overigens op een 3060ti met de aanbevolen instellingen, maar ik heb wel echt veel framedrops als ik de camera beweeg
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Gaaf, al een echte skyline ook!!Goldia schreef op donderdag 2 november 2023 @ 00:02:
Ook maar eens een plaatje van mijn stadje. 10k inwoners nu pas, heb er al 40+ uur inzitten![]()
[Afbeelding]
Ik speel overigens op een 3060ti met de aanbevolen instellingen, maar ik heb wel echt veel framedrops als ik de camera beweeg
*sowieso
Dat is wel een mooi topic, mooi werk ook.Eikeltje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:09:
Is toevallig op een reddit een deep dive achter de code van residential huur:
Volgens mij werkt het als volgt, zorg dat je Commercie goed loopt en dus geen "low customers". Zo heb ik de surplus van Industrie weten om te buigen naar een surplus in Commercie die volgens de grafieken sindsdien ook behoorlijk in wealth zijn gestegen. Nu stijgt ok ineens de vraag naar middel en hoogbouw dus "re-zone" je laag naar medium en maak je buiten de kern een rustig stukje om aan de vraag van low te kunnen voldoen.The-dragon schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:43:
Of het nu specifiek landwaarde is of dat low residential niet aan drukke wegen kan/wil, ik ben geneigd te denken dat het om drukte gaat. Een game mechanic om een natuurlijk stadsbeeld te creëren wellicht?
Mooie deep dive, zeer inzichtelijk. Bevestigt wel mijn vermoeden dat was veel mensen als bugs zien eigenlijk gewoon nieuwe gameplay mechanics zijn die nog wat uitleg nodig hebben.Eikeltje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:09:
Is toevallig op een reddit een deep dive achter de code van residential huur:
Dat zal ongetwijfeld alles tot in de puntjes zijn uitgelegd maar dan hoef je zelf überhaupt niet meer na te denken. Het zelfde met die "low customers" issue, is toch veel leuker daar zelf uit te komen of de discussie hier te hebben? Als ik alles wil voorgekauwd hebben dan ga ik wel op Reddit lezen.Webgnome schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:43:
@LoneRanger lees de link die @Eikeltje heeft gepost. Daar staat in detail hoe high/low rent etc werkt. Dus ook hoe dat gaat werken met high/low density want die zijn aan elkaar gelinked zoals ik het lees
Zie ook:
https://www.reddit.com/r/..._you_build_especially_in/
Ja ik geef je deels gelijk. Echter geeft die link aan hoe het zit en dat het dus echt iets complexer is dan even hier een huisje, daar een fabriekje zoals in Cs1 het geval was. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik vind het wel fijn om die achtergrond info te wetenLoneRanger schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:03:
[...]
Dat zal ongetwijfeld alles tot in de puntjes zijn uitgelegd maar dan hoef je zelf überhaupt niet meer na te denken. Het zelfde met die "low customers" issue, is toch veel leuker daar zelf uit te komen of de discussie hier te hebben? Als ik alles wil voorgekauwd hebben dan ga ik wel op Reddit lezen.
NICE!!!!!servival7 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:05:
Waar ik ook aan moet wennen is dat sneeuw in de bergen smeld en daarna je gebouwen vernietigd.
Zie ook:
https://www.reddit.com/r/..._you_build_especially_in/

Lijkt me helemaal fantastisch in een map met veel bergen.
Kun je een stuwmeer vullen met smeltwater.
Of kanalen maken voor het smeltwater.
Super vet dat daar dan rekening mee gehouden moet worden.
Waar zijn de quays?
Dat word kanalen maken met wegen en voetpaden
[ Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 02-11-2023 10:18 ]
High-density wil maar niet ontwikkelen bij mij en flats zijn al heel snel onbewoond bij mij.
Ik zou graag taxation willen toepassen op type-huis in plaats van opleiding. Ik wil klootjesvolk in appartementen, rijke gezinnen in vrijstaande low-density en yuppen in dure wolkenkrabbers.
Boris96
Volgens mij kan je er geld aan verdienen.Boris96 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:47:
Hoe doen jullie dat met de afvalverwerking? Ik zit nu op ca 10k inwoners, en heb gewoon nog niks qua afvalverwerking gebouwd. Alles wordt gratis weggevooerd door vuilniswagens van buiten de stad... Waarom zou je ooit een vuilnisbelt oid maken.
Ik heb er braaf een gebouwd toen het kon (in CS1 kreeg je dan vrij snel meldingen dat het op begon te stapelen) Maar het bleek stik duur en ik las hier dat het eigenlijk helemaal niet nodig is, zeker in het begin.Boris96 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:47:
Hoe doen jullie dat met de afvalverwerking? Ik zit nu op ca 10k inwoners, en heb gewoon nog niks qua afvalverwerking gebouwd. Alles wordt gratis weggevooerd door vuilniswagens van buiten de stad... Waarom zou je ooit een vuilnisbelt oid maken.
Dus ik heb hem nu uitgezet en wacht nog even wat het doet met de kosten, maar ik denk dat ik hem ga verwijderen. Wordt inderdaad netjes afgevoerd naar andere steden en dan heb je niet de kosten van een hele dure installatie.
Ja ik mis zelf een optie waar je kan aangeven aan welke weg de zoning prio heeft. Wel heb ik een paar tips om het wat te forceren. Je kan wat spelen met het upgraden van wegen naar snelwegen en terug, en voetpaden werken ook goed (zitten onder landscaping tools).Robinblitz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:05:
Gisteren weer wat meer tijd in CS:2 gestoken. Werd wel een beetje gek van huizen die in blokken andere rotaties aannemen terwijl je gewoon mooie rijtjes wilt hebben. Hoekhuizen die ineens 90 graden tegen een andere straat aan liggen etc... Voor nu maar 1 rijen met grids als non-housing gezet tegen wegen met andere rotaties... Ik zet er wel een heg neer of zo.
Dat is precies het tegenovergestelde hoe het ingericht is, van wat ik merk in ieder geval.FiXeR.nl schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:30:
Ik wil klootjesvolk in appartementen, rijke gezinnen in vrijstaande low-density en yuppen in dure wolkenkrabbers.
Ik heb nu een stad met 80k inwoners (geen zorgen om geld en unlock alles om te kijken wat het te bieden heeft).
Wat ik merk is dat de mensen zonder opleiding in de low-density gaan zitten, hoe beter opgeleid, hoe meer ze de neiging hebben om naar hoogbouw te gaan.
Midden in mijn industrie-zone heb ik low-rent appartementen staan, ook voor het klootjesvolk, daar gaan alleen maar hoogopgeleide wonen, de uneducated blijven in mijn low-density suburbs.
Of ik doe ook iets verkeerd.
Ik heb tot nu toe geen echt game breakende dingen, mijn post sorteer centrum werkt, bijna niemand wil naar mijn high school maar dat is begrijpelijk want zonder high school kan je zo naar college dus waarom zou je?
Wat later in het spel explodeert de belasting inkomsten zodat alles financieel prima is en vroeg in het spel zijn de milestone bonussen hoog genoeg om alles mee te financieren. Verkeer loopt bij mijn vanaf 30-40k inwoners wel eens vast, maar eigenlijk altijd door de instroom van nieuwe mensen die ergens doorheen moeten om in hun nieuwe wijk te komen. OV naar externe plaatsen met trein of boot wordt amper gebruikt, bus doet het aardig. Cargo invoeren via schepen werkt wel super goed omdat de haven ook een depot is dat zichzelf wil vullen maar of het ook er echt uit gaat is wat onduidelijker. Ben nu bezig met de specialized industry zonings niet helemaal helder wat ik eigenlijk aan het doen ben. Vond het CS1 duidelijker.
En taxi's generen inkomen! Super easy!
Gratis export van afval is een bug die bekend is.Boris96 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:47:
Die moet ik onthouden, thanks!Eikeltje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:58:
[...]
Ja ik mis zelf een optie waar je kan aangeven aan welke weg de zoning prio heeft. Wel heb ik een paar tips om het wat te forceren. Je kan wat spelen met het upgraden van wegen naar snelwegen en terug, en voetpaden werken ook goed (zitten onder landscaping tools).
I am the great Cornholio!
Wat werkt er niet voor je? Voor mij werkte hij wel, maar het kan een behoorlijke tijd duren voordat het waterniveau hoog genoeg is om energie te produceren. Ik heb hem met een hoogspanninglijn en transformatorstation verbonden aan zowel een uitgaande hoogspanningslijn als mijn eigen laagspanningsgrid.HaterFrame schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:39:
Leuk, eindelijk de centen voor een dam. Krijg ik hem met geen mogelijkheid aan de praat.
Ben voornamelijk nog een beetje aan het aanklooien met mijn tweede stad. Rond de 65k inwoners. Ik wacht tot de 1e patch voor ik aan mijn 3e stad begin want ik wil wel graag dat de vuilnisbelt snel gerepareerd wordt en het bezorgen van de post werkt ook niet als je een treincargodepot hebt gebouwd. Post doet helemaal niks meer.
[ Voor 1% gewijzigd door The_Worst op 02-11-2023 14:05 . Reden: Woorden omgedraaid: Cims kunnen bijna overal parkeren muv doorgaande wegen. ]
Yep daar heb ik ook last van, heb ik deels opgelost door parkeergarages aan een eenrichtingsstraat te plaatsen. Maar nog steeds staan er files voor die garages en zijn ze zo vol.The_Worst schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:57:
Hebben meer mensen last van het feit dat verkeersaders volkomen dichtslibben rondom parkeergarages/plaatsen? Op een paar doorgaande wegen na heb ik het parkeren langs de weg uitgezet maar alle parkeergarages zitten in mum van tijd vol en er staan gigantische files voor.
Ben voornamelijk nog een beetje aan het aanklooien met mijn tweede stad. Rond de 65k inwoners. Ik wacht tot de 1e patch voor ik aan mijn 3e stad begin want ik wil wel graag dat de vuilnisbelt snel gerepareerd wordt en het bezorgen van de post werkt ook niet als je een treincargodepot hebt gebouwd. Post doet helemaal niks meer.
Hoe sloop je zo'n gebouw weer?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Draait je powerplant wel op 100+% efficientie? Indien er te weinig medewerkers zijn dan is het inderdaad niet rendabel.sdk1985 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:09:
Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat stroom export rendabel is. Ik bouw zojuist de geothermal maar helaas, kost 300K per maand en export is 75K. Dus schiet netto in het negatief.
Hoe sloop je zo'n gebouw weer?
Je kan hem gewoon met de bulldozer deleten, maar dan krijg je wel maar 50% het bedrag terug. Je kan hem eventueel ook tijdelijk uit zetten, dan zijn de onderhoudskosten per maand volgens mij zo'n 1/10e van normaal.
Boris96
Gewoon doorbouwen en als er problemen komen dan los je die op (zullen vooral verkeersproblemen zijn waarschijnlijk). En in een volgende stad ga je daar dan vanaf het begin beter rekening mee houden.Beavbusi schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:20:
Iemand zin om met mij naar mijn beginnersstad te kijken en eventueel wat tips aan een noob te geven? Wat ik echt verkeerd doe en wat opzich wel oke is is ook wel fijn
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Lijkt bugged eerst was het 32%, toen met relocation sprong hij weer naar 100% om daarna naar 82% te zakken ivm aantal workers.Boris96 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:25:
[...]
Draait je powerplant wel op 100+% efficientie? Indien er te weinig medewerkers zijn dan is het inderdaad niet rendabel.
Je kan hem gewoon met de bulldozer deleten, maar dan krijg je wel maar 50% het bedrag terug. Je kan hem eventueel ook tijdelijk uit zetten, dan zijn de onderhoudskosten per maand volgens mij zo'n 1/10e van normaal.
Maar wanneer hij op 82% 75K geeft en 300K per maand kost dan gaat hij op 100% alsnog netto 200K per maand kosten. Of zie ik iets over het hoofd?
edit: Ik had hem niet goed aangesloten. Export is nu gestegen van +75K naar +254K. Dus op 74% geeft hij 111MW en dat levert +179K op terwijl hij 300K kost. Dat is netto -121K per maand.
[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2023 15:04 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik neg ernaar om de Commercials die deze meldingen geven te slopen, en wat kleinere winkeltjes terug te zonen. Of is er een slimmere oplossing ?
Het gebeurt in wijken die al lange tijd "af" zijn en eigenlijk dus niets is verandert tov aantal inwoners.
Ik draai eigenlijk altijd het budget terug tot de export hoeveelheid niet al te groot is en als buffer functioneert voor lokaal gebruik fluctuaties.
Die 'not enough customers' meldingen krijg ik ook zodra de stad wat groeit. Een deel komt door teveel winkels die dezelfde dingen (zoals food of textiles) verkopen en dan komen er te weinig per winkel. Er een paar bulldozeren en dan komt er wat anders kan helpen, maar na een tijdje helpt dat ook niet meer. Weet nog niet wat daar tegen te doen.
Niks, want voor zover ik nog weet was dat een bug die CO had bevestigd.Pingewin schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:42:
[,,]Weet nog niet wat daar tegen te doen.
bron: https://forum.paradoxplaz...rd-of-the-week-1.1606113/We have fixes being tested for education, where college/university eligibility is not shown correctly in the UI, and for trading, where it looks like the citizens are not consuming all different commercial types correctly resulting in not enough customers for the local business.
[ Voor 46% gewijzigd door DonJunior op 02-11-2023 14:50 . Reden: bronvermelding ]
*sowieso
Goed kijken naar de employees van de plant, als je de Well Educated mist heeft dat best wel impact. Bij mij is dat ding trouwens prima rendabel (met de 2 upgrades die binnen de power plant vallen), kost 575k + 6k voor transformer station, levert mij ongeveer 240k per maand op:sdk1985 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:34:
[...]
Lijkt bugged eerst was het 32%, toen met relocation sprong hij weer naar 100% om daarna naar 82% te zakken ivm aantal workers.
Maar wanneer hij op 82% 75K geeft en 300K per maand kost dan gaat hij op 100% alsnog netto 200K per maand kosten. Of zie ik iets over het hoofd?
/f/image/F7GCTslfazMaBQAhbKZLbjki.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/O69UEbad54eFbyjUhKKRlv1r.png?f=fotoalbum_large)
Zou kunnen upgraden maar de vraag wat zou ik best nemen om richting 1440p te gaan wat de native resolutie van mijn schermen is.
Met mijn 8700K een RTX4090 gaan steken lijkt me vragen voor bottlenecks ...
Ik speel zelf op een GTX 1070 Ti en een i7-11700, qua VRAM is dat zo te zien evenveel als op een 1070. En ik heb prima speel ervaringen, wel met de settings die je een paar honderd posts terug kunt vinden. Een kleine hickup als de autosave afgaat (maar dat vind ik vrij normaal), 25-30 FPS gemiddeld, maar ik zoom niet vaak in, hang meestal boven de stad.FightingFalcon schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:06:
Het kriebelt enorm om CS2 te starten ... Helaas heb ik momenteel maar een GTX1070 zitten. Iemand ervaring met deze kaart ?
Zou kunnen upgraden maar de vraag wat zou ik best nemen om richting 1440p te gaan wat de native resolutie van mijn schermen is.
GTX1060 hier:FightingFalcon schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:06:
Het kriebelt enorm om CS2 te starten ... Helaas heb ik momenteel maar een GTX1070 zitten. Iemand ervaring met deze kaart ?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/77017952#77017952
10k cims and still going strong. begint nu wel regelmatig in te kakken maar voor mij nog steeds speelbaar.