Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjjelmer
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-10-2023
Is het wegbouwscherm bij jullie ook zo geel? Dit is ook bij andere bouw onderdelen zo...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGIWoSkE4lebimmqqrUKQOmd0dk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L2Rb1uU9Z7PqHAf11X2LuB4i.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 21:42
servival7 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:43:
[...]

Die zijn voor medium hetzelfde als voor high :?
Wat dan mogelijk meespeelt is dat er nog ruimte is voor cims om in te gaan wonen.

De cims hebben een zekere voorkeur voor low residential, maar overwegend bij geen andere keus zijn ze welwillend om in medium of hoger residential te gaan wonen lijkt het.

Maar kans is groot dat je nog leegstaande appartementen in medium density hebt.

Kijk met name eens naar de wat grotere medium density gebouwen. Indien je gebouwen met households beneden de max tegenkomt, is er eerst nog in te vullen woningen voordat de demand verder zal gaan groeien.

Cims lijken hiermee net op echte mensen. In diverse topics aangaande woonruimte op Tweakers komt het ook bij herhaling naar voren dat vrijwel niemand in hoogbouw wil wonen :+.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

Je kunt nooit genoeg taxi's hebben :+
5 of 6 depots, alle 300+ taxi's continue dispatched.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ispSxDzllZoSrSVAIgnoSExeSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JQcfavLxGR1ANFXnEKnQAFcb.png?f=fotoalbum_large

Ik merk dat ik nog erg zoekende ben naar wat nu bepaalde demand genereert. Mijn high residential is inmiddels abandoned, terwijl ik daar weinig aan heb veranderd in de wijk. Wel bezig geweest met de education en healthcare e.d. maar ik snap de invloeden van sommige zaken op andere zaken nog niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-10-2023 21:16 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:44

n3z

Inmiddels begonnen aan een stad met alles unlocked en unlimited money.

Zicht op downtown
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziU_xj93H2ysMhXroYw_1IKsrXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5hIfLiI0SoigJotLO8tDwuWz.png?f=fotoalbum_large

in de avond. Vanaf de oude stad met op de achtergrond downtown
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4NQkP005mkzoAYkqRpJsIOB55g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jDasal57tP6AS8Sr2oB3D3bc.png?f=fotoalbum_large

downtown in de avond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWJKwwR7zgOtO0fa9SMjwHQwWcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LrQsIqtvho3DSMiy9N2UChMV.png?f=fotoalbum_large

De suburbs. Indrukwekkend hoeveel demand hiervoor is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1qoK3DvyWZ0wRu8owXQKBpMYVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1hYdjte1ERUtDkJB9FLQADal.png?f=fotoalbum_large

De oude winkelstraat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wlYoRT9YPzT-bfk_MItPLkU4OA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F3d48FN1GXGBO7PU6yTn8gOi.png?f=fotoalbum_large

Oude stad met verschillende soorten bouwstijlen en veel sociale huur flats.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKAmgY06N5Op8Z01_ij-SKHTEfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I0t33oso1MSHsazyW0nrriwr.png?f=fotoalbum_large

Mooi uitzicht vanuit je dakraam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xecP9XbpGAXtX4Ge32sZEfloX14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1SxJgTxTQClUqH941TvNQxqh.png?f=fotoalbum_large

MAAR 28k inwoners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
n3z schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:32:
Inmiddels begonnen aan een stad met alles unlocked en unlimited money.

Zicht op downtown
[Afbeelding]

in de avond. Vanaf de oude stad met op de achtergrond downtown
[Afbeelding]

downtown in de avond
[Afbeelding]

De suburbs. Indrukwekkend hoeveel demand hiervoor is.
[Afbeelding]

De oude winkelstraat.
[Afbeelding]

Oude stad met verschillende soorten bouwstijlen en veel sociale huur flats.
[Afbeelding]

Mooi uitzicht vanuit je dakraam.
[Afbeelding]

MAAR 28k inwoners.
Gaaf om te zien, al aardig wat tijd in gestoken.

Zelf jeukt het ook om een complete stad te maken waarbij alles unlocked is en oneindig veel geld.
Maar voelt toch beetje als cheaten (Nah gewoon sandbox modus toch)
Altijd leuker om een missie te hebben om te unlocken.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
jjjelmer schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:54:
Is het wegbouwscherm bij jullie ook zo geel? Dit is ook bij andere bouw onderdelen zo...

[Afbeelding]
Nee, is een bug met ARC/integrated graphics dacht ik (https://forum.paradoxplaz...r-selecting-tool.1603483/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
Die road tools :yum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NV_krjJwW0eihXdywfZWnJG60-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1kj8alqTd2dr2RXFia4ohO36.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag weer iets verder gebouwd aan mijn tweede probeersel. Heb een beetje deze tutorial gevolgd. En moet toegeven als je gewoon rustig aan bouwd en niet bang bent om een halve tile helemaal vol te plempen met wegen en wat low residential dan kun je vanaf dag 1 eigenlijk al wel winst maken, en ziet het er nog best mooi uit.

Maar maar eens een paar screenshots posten. Waar ik in deze turorial ook op gewezen werd, en dus niet wist, is dat de windrichting dus blijkbaar ook uitmaakt voor de plaatsing van je huizen t.ov. de industrie. Als je de industrie in de wind legt van je bebouwing dan zul je daar meer last van krijgen dan anders om.

En natuurlijk niet meteen allerlei services aanleggen maar gewoon rustig opbouwen en eerst op 50% zetten om als de nood hoog is te verhogen naar 60 of hoger.

En volgens mij, maar weet het niet zeker is de bug met doe commercial ook best wel minder erg dan gedacht. In mijn vorige stad had ik 100% commercial demand. Echter hier valt die demand echt reuze mee en is sporadisch op 100%?

[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 30-10-2023 21:48 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psychodude
Nieuwe suburb in aanbouw. Doorbreking van het grid, nadruk op meer walkable gebied en meer ruimte voor natuur. Hier ook een beetje gespeeld met pedestrian roads voor de opzet van een 'autovrije' wijk. Interessant om te zien hoe iedereen die hier komt wonen toch gewoon autogebruiker is, en deze aan de weg naast de wijk neerzet 8)7.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAy1SrAR17F2gVG--FuUWZs4DPs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fRdnpCSU9gJn69r3eA9RtXj5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6aDzjZkOviVvUcvzJcjwMEYdj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/87SLB51VX9ua4TyUmhOOR2cf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkykP8o2Qu0KH55dezUO4uz4J5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Cx0rJ9ikL4FDA3M9gNW52ej.png?f=fotoalbum_large

Ook tussen de woningrijen door voldoende ruimte voor groen en wandelpaden. Veel van de bomen zijn nu nog klein, even afwachten tot één en ander volgroeid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7yUBOZzL6pdCpPjtyABWz78yj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/In2xA8e1IYroIyVjPpBsRa0L.png?f=fotoalbum_large

Mijn transport hub ook weer wat extra aandacht. Uitgebreid met een busstation. Qua detailing nog wel iets af te ronden. Plan is om hier rondom meer high rise commercie op te bouwen. Twijfel nog een beetje om het grand hotel hier te plaatsen, of binnen de andere stadskern waar ook mijn city hall gevestigd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeiufqpJK7WyiI0hyV072VlJkXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kiGA2n1BUmUh6zdEJ1BGR3u1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zG3lJ2Ls_W5pNpC0qGrH9-7p4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4js7Q6XX6hXCwsyRCmOyOSut.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_8DIBBzlqMuDrUrA4XP7d6WUJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IBoEMJc2ElrS5UWGN8lNJikm.png?f=fotoalbum_large

Met de totstandkoming van de steden wel redelijk tevreden. Industries zijn momenteel ook soortgelijk gridbased als de steden, maar vind dit qua bouwstijl minder fraai. Sowieso ontzettend veel rookpluimen waar industrie is. Nog beetje zoekende naar een manier om industrie ook wat meer op te fraaien. Voorlopig plan is om hierin te richten op creëren van office demand, om dit te kunnen gaan combineren met industrie en natuur. Eén en ander wat ruimer in de bebouwing laten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Webgnome schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:47:
Vandaag weer iets verder gebouwd aan mijn tweede probeersel. Heb een beetje deze tutorial gevolgd. En moet toegeven als je gewoon rustig aan bouwd en niet bang bent om een halve tile helemaal vol te plempen met wegen en wat low residential dan kun je vanaf dag 1 eigenlijk al wel winst maken, en ziet het er nog best mooi uit.
Lastig qua income vind ik persoonlijk de bugged trend figure. Mijn hourly trend blijft merendeel van de tijd negatief staan. Maar mijn daadwerkelijke inkomen stijgt alsmaar door. Zo heel nu en dan verschiet de hourly trend ineens wel richting een meer realistisch positief getal van circa 25 - 30k. Maar zelfs dat klopt niet eens. Per verstreken uur aan ingame tijd tik ik momenteel zo'n 80k aan wat er werkelijk bijkomt.

Hoop dat dit spoedig wordt gefixed. De omrekenfactor van maandelijks naar impact op hourly is al wat irritant. Het niet kloppen van de informatie die je getoond wordt, maakt het enkel en alleen verder ondoorzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-10 11:32
Ik heb een taxi depot gebouwd 20/20 employees maar wel 30/30 taxi's in use

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:00:
Ik heb een taxi depot gebouwd 20/20 employees maar wel 30/30 taxi's in use
10 robot taxi's? Nee ik denk dat de chauffeurs niet in die 20 meetellen. Die 20 zijn enkel voor het kantoor neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41
jjjelmer schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:54:

[Afbeelding]
Dit is een bij paradox bekend probleem met bepaalde videokaarten. Toevallig een intel videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33
JoeZuCK schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:53:
Die sims in het spel hebben weldegelijk invloed op de fps (met wel 20-30 fps). Je kan het spel starten in developerMode en bijv alleen het haar uitzetten van de sims uzoals Biffa laat zien in zijn nieuwe upload op YouTube.

Als CO de sims wat eenvoudiger maakt zou ik dat helemaal niet erg vinden.
Snap niet dat ze ons niet gewoon de optie geven. Er zijn zoveel grafische instellingen, maar geen low poly optie voor de sims/auto's |:(

Dat is echt het laatste wat ik mooier wilde hebben tegenover CS1, maar 2 opties zou leuk kunnen zijn voor close up foto's denk ik.

Video er maar even bij gezocht :

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 30-10-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Flying Hawkic schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

10 robot taxi's? Nee ik denk dat de chauffeurs niet in die 20 meetellen. Die 20 zijn enkel voor het kantoor neem ik aan.
Ja denk dat je wel gelijk heb, even gekeken bij me bus bepot en daar is het ook 16/16 employees en nu dan 9/25 vehicles in use

Ik heb een mixed housing building waar constant een rood hartje boven verschijnt iemand enig idee wat dat inhoud? Heb in me 15/20 uur nog niet gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door Jeffrey1908 op 30-10-2023 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Klopt het dat de Gamepass versie nog steeds de laatste patch niet heeft? Een vriend van mij klaagde daar over, maar ik ben op dag 1 al overgestapt naar de Steam versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:22

The_Worst

Unox

michaelw1998 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:13:
[...]

Gebruik je ook de Game Pass versie? Ik zie nogsteeds 1.0.9f1 staan, zowel via de Xbox app als de Microsoft Store geen update te vinden...
@Beakzz Klopt.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Beakzz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:49:
Klopt het dat de Gamepass versie nog steeds de laatste patch niet heeft? Een vriend van mij klaagde daar over, maar ik ben op dag 1 al overgestapt naar de Steam versie.
Mag ik vragen waarom je bent overgestapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Jeffrey1908 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:31:
[...]

Ja denk dat je wel gelijk heb, even gekeken bij me bus bepot en daar is het ook 16/16 employees en nu dan 9/25 vehicles in use

Ik heb een mixed housing building waar constant een rood hartje boven verschijnt iemand enig idee wat dat inhoud? Heb in me 15/20 uur nog niet gezien.
Ik heb die hartjes regelmatig boven gebouwen, geen idee wat het betekent, enige dat ik kon bedenken is dat er een nieuw kind gemaakt wordt 8)7

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

psychodude schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:50:
Nieuwe suburb in aanbouw. Doorbreking van het grid, nadruk op meer walkable gebied en meer ruimte voor natuur. Hier ook een beetje gespeeld met pedestrian roads voor de opzet van een 'autovrije' wijk. Interessant om te zien hoe iedereen die hier komt wonen toch gewoon autogebruiker is, en deze aan de weg naast de wijk neerzet 8)7.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook tussen de woningrijen door voldoende ruimte voor groen en wandelpaden. Veel van de bomen zijn nu nog klein, even afwachten tot één en ander volgroeid.

[Afbeelding]

Mijn transport hub ook weer wat extra aandacht. Uitgebreid met een busstation. Qua detailing nog wel iets af te ronden. Plan is om hier rondom meer high rise commercie op te bouwen. Twijfel nog een beetje om het grand hotel hier te plaatsen, of binnen de andere stadskern waar ook mijn city hall gevestigd is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met de totstandkoming van de steden wel redelijk tevreden. Industries zijn momenteel ook soortgelijk gridbased als de steden, maar vind dit qua bouwstijl minder fraai. Sowieso ontzettend veel rookpluimen waar industrie is. Nog beetje zoekende naar een manier om industrie ook wat meer op te fraaien. Voorlopig plan is om hierin te richten op creëren van office demand, om dit te kunnen gaan combineren met industrie en natuur. Eén en ander wat ruimer in de bebouwing laten ook.
Ter info, pedestrian streets zijn nog deels bugged: https://forum.paradoxplaz...-the-traficrules.1603933/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27
MatHack schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:58:
[...]

Ik heb die hartjes regelmatig boven gebouwen, geen idee wat het betekent, enige dat ik kon bedenken is dat er een nieuw kind gemaakt wordt 8)7
Dan gebeurt dat ook nog wel es stiekum op het werk middin in vuile industry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41
Let een keer op de datum wanneer er hartjes zijn :) Volgens mij heeft het met chirper te maken + valentijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Eikeltje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:00:
Let een keer op de datum wanneer er hartjes zijn :) Volgens mij heeft het met chirper te maken + valentijn :)
Oh zou kunnen, ik heb chirper zo stil mogelijk staan. En ik zie die hartjes meestal als ik druk met bouwen ben, dan ga je toch niet op de datum letten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 11:11
Prachtige screenshots hier en daar, wat ziet het er mooi uit. Net ook even getest op mijn sub-min-spec-rig: een i5-6600k met een 2060s, op 2560x1600 native. Met alles op low draait het vlekkeloos zonder haperen en op minimaal 60fps (mijn monitors refreshrate), en ik ben nu langzamerhand flink wat settings naar medium aan het zetten, textures, anti aliasing, etc allemaal al omhoog, en draait nog steeds perfect. Absoluut speelbaar dus, met ook wat oudere hardware, het ziet er niet zo uit als bij @psychodude , maar het draait wel!

[ Voor 6% gewijzigd door Znorkus op 31-10-2023 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
Eikeltje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:00:
Ik ga het uitzoeken, nou wil ik het weten ook hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Inevitable schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:10:
[...]

Mag ik vragen waarom je bent overgestapt?
Tuurlijk mag dat :o Ik wil dit soort games in mijn Steam library hebben en ik heb al meer games gehad op GP die achterlopen met updates EN ik koop nooit dlc voor GP games.

Deze game wil ik hoe dan ook nog spelen als ik geen GP meer heb of als ze het er uit gooien.

Heb niks met achievements maar zie wel graag in welke game ik de meeste uren heb ... i know its me

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 31-10-2023 02:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik zou nog even een screenshot plaatsen van mijn stadje. Op het moment van spreken zoals je ziet geen winst. Dat komt omdat ik net een school neergezet heb en de kosten daarvan nog niet heb terug geschroefd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdrXigAk4sFVkMfzt8AsRjz5RzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BfdwVY5xkznMdeJKM8QBd0x8.png?f=fotoalbum_large

offtopic:
Zie dus net dat er een ongeluk is gebeurd. Nou ja, die moeten maar wachten tot vanavond :+

[ Voor 24% gewijzigd door Webgnome op 31-10-2023 07:11 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31
Beakzz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:28:
[...]

Snap niet dat ze ons niet gewoon de optie geven. Er zijn zoveel grafische instellingen, maar geen low poly optie voor de sims/auto's |:(

Dat is echt het laatste wat ik mooier wilde hebben tegenover CS1, maar 2 opties zou leuk kunnen zijn voor close up foto's denk ik.

[YouTube: Secret Cities Skylines 2 Mods, FPS Boost & Cheats & Can Use NOW!]
Vooral de no validation (anarchy) is bijna essentieel om fatsoenlijk met wegen kustwegen te maken.

bla di bla bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Znorkus schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:04:
Prachtige screenshots hier en daar, wat ziet het er mooi uit. Net ook even getest op mijn sub-min-spec-rig: een i5-6600k met een 2060s, op 2560x1600 native. Met alles op low draait het vlekkeloos zonder haperen en op minimaal 60fps (mijn monitors refreshrate), en ik ben nu langzamerhand flink wat settings naar medium aan het zetten, textures, anti aliasing, etc allemaal al omhoog, en draait nog steeds perfect. Absoluut speelbaar dus, met ook wat oudere hardware, het ziet er niet zo uit als bij @psychodude , maar het draait wel!
Bij mij ziet het er tijdens spelen ook niet zo uit. Enkel voor de screenshot momenten en om even te genieten van hoe de stad er op zijn optimum uitziet schakel ik even van low naar high graphics. FPS is dan circa 10, ruim voldoende voor screenshot momenten. Moet zeggen, indien je de camera niet beweegt zou je zelfs voor een video weinig merken van het feit dat de FPS laag is. Er is bijzonder weinig movement in CS2 buiten jezelf om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayder
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-10 10:37
Beakzz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:28:
[...]

[YouTube: Secret Cities Skylines 2 Mods, FPS Boost & Cheats & Can Use NOW!]
Ik kan dus niet in de plop the growables lijst. Ik druk op HOME, maar menu wordt niet zichtbaar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de developer mode aangezet? :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Laatst online: 08:28
Heb de game gisteren getest op mijn machine en heb alles op de hoogste settings staan behalve Depth of Field (OFF) en Motion Blur (OFF). Op 1440p schommel ik tussen de 75 FPS en 120 FPS. Zodra ik de begraafplaats selecteer om ergens te plaatsen dropt mijn FPS naar 15-20. Niet alleen mijn Cims kan ik daar begraven, maar dus ook meteen mijn FPS haha. Voor de rest nog niet heel veel problemen. Let wel, heb maar half uurtje gespeeld of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayder
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-10 10:37
Webgnome schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:59:
Heb je de developer mode aangezet? :)
Ja.

En als ik TAB in toets, komt het 'linker' menu wel tevoorschijn. Maar als ik op HOME druk komt het 'rechter' menu niet tevoorschijn

[ Voor 7% gewijzigd door Jayder op 31-10-2023 08:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Voor als je cims klagen over je health care system (voornamelijk als je alleen clinics hebt):
The Medical Clinic works as designed. It is meant to be a healthcare service building that provides the basic healthcare for citizens but lacks the more advanced functionalities compared to a hospital and thus it cannot by itself provide the citizens with similar effects on their Health as the hospital.
Ben het eens met anderen in die thread dat het handig is als dat duidelijk gecommuniceerd wordt...

[ Voor 9% gewijzigd door MatHack op 31-10-2023 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Ik had er weinig hoop in het fatsoenlijk te kunnen spelen maar valt mij niks tegen. i7 4770 met 32GB en een GTX1060 6G, cpu net onder de min specs dus.
Geen top framerate (medium op 1920x1200) en af en toe een lag spike maar toch al een paar uur plezier aan gehad, ook nog maar een "stad" van 6k inwoners dus ook nog niet zo zwaar.

[ Voor 3% gewijzigd door GWBoes op 31-10-2023 08:52 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik weet niet wat ik goed doe, maar ik verdien geld als water met heel veel services enabled.
Mijn Taxation staan op 8 (residential) en de rest op 12.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyzyN7dPYZO5Nz0tFYyWJJgU_rc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hkn9JENnK2blHzE6kJMHeptZ.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOEE7xaE-_SgfjCqxTd22pcEPUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jm3YPOIENTmlfwBX5MFGECaG.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik zou heel graag de resolutie van mijn window willen veranderen van 2560x1440 naar bv 2560x1380 om te voorkomen dat ik steeds gedoe heb met de taakbalk op mijn scherm.
Iemand al een truuk hiervoor gevonden? (mijn scherm is 5120x1440)
Windowed borderless is niet de oplossing, want dan doet edge scrolling het weer niet goed aan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Bij mij sloeg het ook ineens om rond level 5 ofzo. Van de hele tijd in de min naar ineens elke maand plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

JoepW schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:07:
Ik zou heel graag de resolutie van mijn window willen veranderen van 2560x1440 naar bv 2560x1380 om te voorkomen dat ik steeds gedoe heb met de taakbalk op mijn scherm.
Iemand al een truuk hiervoor gevonden? (mijn scherm is 5120x1440)
Windowed borderless is niet de oplossing, want dan doet edge scrolling het weer niet goed aan de zijkanten.
Zonder garanties te geven, je kunt proberen te kijken in je C:\Users\XXX\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\Settings.coc file, kun je gewoon openen in een teksteditor. Ik zie zelf geen resolutie staan, maar die heb ik dan ook niet gewijzigd en het lijkt dat alleen afwijkingen in deze file staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
JoepW schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:01:
Ik weet niet wat ik goed doe, maar ik verdien geld als water met heel veel services enabled.
Mijn Taxation staan op 8 (residential) en de rest op 12.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke map is dit?
Barrier island

Mooie map, ga ik denk ik ook op bouwen. :)

Zit nu op een map met kleinere eilanden, en dat is nogal irritant.
Continue ruimtegebrek.

[ Voor 10% gewijzigd door FRANQ op 31-10-2023 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

MatHack schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

Zonder garanties te geven, je kunt proberen te kijken in je C:\Users\XXX\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\Settings.coc file, kun je gewoon openen in een teksteditor. Ik zie zelf geen resolutie staan, maar die heb ik dan ook niet gewijzigd en het lijkt dat alleen afwijkingen in deze file staan.
dat had ik al geprobeerd en deed niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:14
GWBoes schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:48:
Ik had er weinig hoop in het fatsoenlijk te kunnen spelen maar valt mij niks tegen. i7 4770 met 32GB en een GTX1060 6G, cpu net onder de min specs dus.
Geen top framerate (medium op 1920x1200) en af en toe een lag spike maar toch al een paar uur plezier aan gehad, ook nog maar een "stad" van 6k inwoners dus ook nog niet zo zwaar.
Ik heb ook deze GPU (GTX1060 6G) Dan ga ik het binnenkort ook maar een keer wagen om dit spel te spelen. _/-\o_ Hopelijk geeft mijn AMD 5950x met 64GB ram genoeg compensatie voor de zwakke GPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JoepW schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:01:
Mijn Taxation staan op 8 (residential) en de rest op 12.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel, de game heeft geen enkele uitdaging op financieel vlak. Eens je een paar milestones voorbij bent, verdien je geld met bakken... Daar moet nog wat balancing gebeuren denk ik. Of het zou leuk zijn als er moeilijkheidsgraden te selecteren zijn.

Veel mensen spelen precies op Barrier Island :). Fijne map ook wel.

Ik heb nog niet uitgebreid naar het vasteland. Mijn stad ziet er uitgestrekter uit, maar heb toch maar 21K cims, maar heb nog geen high density geplaatst (buiten enkele gebouwen). Wellicht gaat het dan hard als je dat begint te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnCwejku9zJCIq2xG0jCWgziRyg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LghEQPB982VXH0vJGrOtbLZ9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5e8OWuFmEzoVPS4urnFIuuqNqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bn2o1RLwWYy4diBL5jvzaijf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Flying Hawkic op 31-10-2023 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Flying Hawkic schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:23:

Ik heb nog niet uitgebreid naar het vasteland. Mijn stad ziet er uitgestrekter uit, maar heb toch maar 21K cims, maar heb nog geen high density geplaatst (buiten enkele gebouwen). Wellicht gaat het dan hard als je dat begint te doen.
Deels is ook een beetje een gebrek aan goed referentiekader. Lijkt uitgestrekt, maar indien je gaat kijken hoeveel meter van de ene naar de andere kant van de stad, valt dit denk ik reuze mee.

Bevolkingsdichtheid gaat zeker wel omhoog zodra je skyscrapers gaat plaatsen. Maar voor grotendeels rowhouses en enige laagbouw is 21k zo gek nog niet in relatie tot het vermoedelijke oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:05
Ik ben blij verrast dat het eigenlijk best wel vlot draait op mijn Arc A770, die is sowieso een beetje hit and miss (op zich een heel goede kaart als ze compatibel is met het programma in kwestie). Haal doorgaans 30-35 fps (1440p) met de meeste settings op high (buiten dus diegene die je moet uitschakelen).

Ik heb er wel vrij lang over gedaan om mijn budget op orde te krijgen, en er zijn resources waar ik maar niet genoeg van kan produceren (ik zit op ver 300 ton graan, en er wordt nog altijd 150 ton geïmporteerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Flying Hawkic schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Veel mensen spelen precies op Barrier Island :). Fijne map ook wel.
Ja mooi groot eiland, en veel vasteland.
En toch een mooi stuk water ertussen.

Geeft veel mogelijkheden :)

(vind dat eiland op de fotos van jou op noord-holland lijken :P )

ik zit op lakeland, en het start eiland zit zo vol.
Eromheen zitten veel water tiles, dus voor je echt kan uitbreiden moet je al een hoop tiles "verdiend" hebben.
Het lukt wel, maar het beperkt me nogal in wat ik op dit moment wil.
Heb nu "dorpjes" die hele eilanden beslaan. maar niet echt sfeer geven.
Moet hier denk ik even met 3 of 4 blokjes diepe plots werken en dus de straten dichter op elkaar leggen.
Ik zit nu wel op het vaste land, maar daar bouw je dan toch weer iets nieuws, in plaats van dat je je huidige stad uitbreid.

Vind de mijnbouw en bosbouw industrie eigenlijk ook maar saai.
Bij de bosbouw zie je amper wat.
En de mijnbouw geeft een groot grijs vlak.
Eerst zonder machine erop, nu 2 grote machines, maar verder niet echt interessant om te zien.
De gravel industrie is helemaal saai, dat is gewoon grijs met niks.

Hoopte eigenlijk dat daar dan meer gebeurde.
Kost me op dit moment dus relatief veel ruimte, en het heeft geen mooie invulling.

[ Voor 18% gewijzigd door FRANQ op 31-10-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:35
FRANQ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Ja mooi groot eiland, en veel vasteland.
En toch een mooi stuk water ertussen.

Geeft veel mogelijkheden :)

(vind dat eiland op de fotos van jou op noord-holland lijken :P )

ik zit op lakeland, en het start eiland zit zo vol.
Eromheen zitten veel water tiles, dus voor je echt kan uitbreiden moet je al een hoop tiles "verdiend" hebben.
Het lukt wel, maar het beperkt me nogal in wat ik op dit moment wil.
Heb nu "dorpjes" die hele eilanden beslaan. maar niet echt sfeer geven.
Moet hier denk ik even met 3 of 4 blokjes diepe plots werken en dus de straten dichter op elkaar leggen.
Ik zit nu wel op het vaste land, maar daar bouw je dan toch weer iets nieuws, in plaats van dat je je huidige stad uitbreid.

Eerst zonder machine erop, nu 2 grote machines, maar verder niet echt interessant om te zien.

Kost me op dit moment dus relatief veel ruimte, en het heeft geen mooie invulling.
Je kan natuurlijk ook gewoon alles verbouwen met de landtools :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
FRANQ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Eens. Zou mooi zijn als we hierin t.z.t. een CS1 industries achtige update voor gaan komen te zien. Meer controle over wat we plaatsen, waar we het plaatsen en weg van de grond verkleuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan aan mij liggen maar volgens mij telt enkel speeltijd als criterium voor het groeien van bomen en telt dus ook de pauzetijd mee (en groeien de bomen dus ook als het spel op pauze staat)... Iemand anders dat ook gemerkt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Kwam dit tegen op steam.

Een superhandige lijst met groottes van gebouwen.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3062661544

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
FRANQ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:01:
Kwam dit tegen op steam.

Een superhandige lijst met groottes van gebouwen.
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3062661544
Mooi overzicht. De videos zijn een welkome toevoeging. Zonen van kleiner ben ik zelf onlangs ook een beetje mee gaan spelen. Bent snel geneigd om medium density gewoon een area mee te vullen. Maar de kleinere footprints geven met name lagere gebouwen, waardoor je een meer natuurlijk verloop in je stad kunt creëeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het gaat hard hier en af en toe mis ik nog wel eens wat maar volgens mij was deze nog niet voorbij gekomen:

Als hij al gepost is ben ik vast niet de enige die hem gemist heeft, super handige tips die je vast nog niet wist maar zeker gaat gebruiken.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

LoneRanger schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:00:
Het gaat hard hier en af en toe mis ik nog wel eens wat maar volgens mij was deze nog niet voorbij gekomen:

[YouTube: 33 Things I Wish I Knew Before Playing Cities: Skylines 2]

Als hij al gepost is ben ik vast niet de enige die hem gemist heeft, super handige tips die je vast nog niet wist maar zeker gaat gebruiken.
Even gekeken, niets nieuws voor mij persoonlijk maar die van de default parallel spacing van de brug was ik pas gisteren achter gekomen, duurde toch wel een goede 5 minuten voordat ik doorhad dat de pilaren de overlapping items waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 21:12
Mijn eerste indruk is erg positief, lekker verslavend, en leuk om een paar echte wolkenkrabbers in je stad te krijgen. Ik speel het trouwens op een i5 4670 met 16 gig ram. Gaat eigenlijk best prima tot nu toe (30k inwoners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 25-08 09:23
LoneRanger schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:00:

[YouTube: 33 Things I Wish I Knew Before Playing Cities: Skylines 2]

Zitten daadwerkelijk wat nuttige tips in, had ik niet verwacht. Maar die loop op de thumbnail wordt niet eens besproken, typisch. :')

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Lol in mijn nieuwe stad heb ik al tiny village bereikt voordat ik ook maar een huis geplaatst heb. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1PIfTt25tsA1ct89a1NhNaYLaY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPPlkWT3nXqxi9lMDyndGkie.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:58

YES

Moderator General Chat
Ik heb even lopen googlen, maar kom er niet echt uit. Weet iemand wat concreet het verschil is tussen de standaard game en de Ultimate Edition?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:53:
Ik heb even lopen googlen, maar kom er niet echt uit. Weet iemand wat concreet het verschil is tussen de standaard game en de Ultimate Edition?
https://www.paradoxintera...es/cities-skylines-ii/buy
Cities: Skylines II
BASE GAME
Cities: Skylines II - Ultimate Edition
BASE GAME
EXPANSION PASS:
- San Francisco Set (instant unlock)
- Assets Pack + Radio Station (Q4 '23)
- Content Creator Pack + Radio Station (Q1 '24)
- Expansion + Radio Station (Q2 '24)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Hm oké. Nog niet eens gekeken bij de bron, handig ook wel van me :+

Wel enigszins vaag, wat die packs concreet inhouden weet je op voorhand natuurlijk niet.
Denk dat ik maar eens ga kijken of er een leuke deal te vinden is in het grijze circuit 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:03:
[...]

Hm oké. Nog niet eens gekeken bij de bron, handig ook wel van me :+

Wel enigszins vaag, wat die packs concreet inhouden weet je op voorhand natuurlijk niet.
Denk dat ik maar eens ga kijken of er een leuke deal te vinden is in het grijze circuit 8)
Je hebt middels BlackFriday of Cybermonday dat er aankomt einde van de maand (November)
Wellicht dat de officiele weg dan wel interessant is om aan te schaffen.
Of tuurlijk via de grijze tussen handelaren ;)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
PatRamon schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Je hebt middels BlackFriday of Cybermonday dat er aankomt einde van de maand (November)
Wellicht dat de officiele weg dan wel interessant is om aan te schaffen.
Of tuurlijk via de grijze tussen handelaren ;)
Ja dat kan natuurlijk ook. Heb sowieso niet echt haast nog dus even geduld kan nog wel :)
Maar eens zien of er een leuke BlackFriday/CyberMonday deal komt en anders lekker via de CD Keys boeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Je kunt de Expansion Pass ook altijd later kopen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Laatst online: 08:28
Mij gaat het er sowieso meer om de echte expansions. Die radio stations maken mij niet zoveel up... Heb toch vaak eigen muziek aan. Leuke asset packs zullen ook wel via mods beschikbaar komen gok ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• servival7
Nog wat handige tips voor de maps met hoogteverschillen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Robinblitz schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:22:
Mij gaat het er sowieso meer om de echte expansions. Die radio stations maken mij niet zoveel up... Heb toch vaak eigen muziek aan. Leuke asset packs zullen ook wel via mods beschikbaar komen gok ik.
My ook, die kun je dan beter los kopen, want die zullen vast goedkoper zijn dat de hele expansion pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
servival7 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:39:
Lol in mijn nieuwe stad heb ik al tiny village bereikt voordat ik ook maar een huis geplaatst heb. 8)

[Afbeelding]
Nice, Tampere map? Ik had een soort gelijk idee met de kanalen zo. :D Maar nog wel moeite om ze mooi te krijgen, vereist wat oefening.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Rezania schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Nice, Tampere map? Ik had een soort gelijk idee met de kanalen zo. :D Maar nog wel moeite om ze mooi te krijgen, vereist wat oefening.
Klopt dat is de Tampere map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Het water is blijkbaar een stuk realistischer dan ik had gedacht. Het is dus zo zijn dat het waterniveau hoger is op basis van hoeveel stroming er is. Dit is op de tampere map:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZrJtY-9WI2eZ-DrdseCC2CYTpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pGYQEc32WK1Gn77Kkr0nSx7.jpg?f=fotoalbum_large

Waar die wegen liggen en het aan het overstromen is is precies even hoog als waar mijn muis is. Maar er is dus stroming van rechts naar links, waardoor het waterniveau links hoger is. :D (8>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNtbFH7PDDFO4qrIdFZli1WUvsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lYlgbPzsBr3drWgQ2f3CS5GO.png?f=fotoalbum_large
Hele aparte prop 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Nakebod

Nope.

Weet niet of het echt zo is, of dat het lijkt.. Vandaag de nieuwste Geforce driver geinstalleerd (546.01), en heb het idee dat het spel op mijn systeem net wat soepeler loopt. Niet dat ik ineens veel FPS erbij heb, maar voelt wat vlotter.
Of het is wishful thinking :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:03
Hoe gaan jullie om met afval? Al mijn bedrijven zeggen dat ze hun afval niet kwijt kunnen. Ik heb 40k inwoners en binnen mum van tijd zit een vuilnisbelt vol. Als ik recycle centers bijplaats dan blijft er een overschot aan afval terwijl de kosten van de afvalverwerking in de miljoenen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

maffiabaas schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:38:
Hoe gaan jullie om met afval? Al mijn bedrijven zeggen dat ze hun afval niet kwijt kunnen. Ik heb 40k inwoners en binnen mum van tijd zit een vuilnisbelt vol. Als ik recycle centers bijplaats dan blijft er een overschot aan afval terwijl de kosten van de afvalverwerking in de miljoenen lopen.
Het recycle centre is bugged.
Grote vuilnisbelt bouwen en afbreken, afval is dan weg en je hebt een 75% refund om weer een nieuwe te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

JoepW schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:46:
[...]

Het recycle centre is bugged.
Grote vuilnisbelt bouwen en afbreken, afval is dan weg en je hebt een 75% refund om weer een nieuwe te bouwen.
Aanvullend, voordat @maffiabaas die bouwt, de incinerator is ook stuk. Dus zoals @JoepW al zegt is er nu een manier: Landfill bouwen, vol laten lopen en verwijderen (wat dat kan nog op het moment, zal wel een bug zijn) en dat weer herhalen. In het begin zijn vuilniswagen vanuit de outside connection ook voldoende, maar als je verkeer naar je stad volstroomt heb je dan problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Dacht dat het er een nieuw filmpje was, maar het is dezelfde als van de release-stream. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacnoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-12-2024
maffiabaas schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:38:
Je moet aan alle vuilnisinstallaties stadsdistricten toevoegen, anders halen ze ook afval van buiten de stad op.
De incinerators willen blijven draaien om stroom te genereren dus blijven bij voorkeur vol. ik krijg alleen het idee dat ze meer prio geven aan vol zijn dan lokaal afval ophalen, waardoor de boel verstopt.
door ze te beperken via districten kunnen ze niet meer van buiten ophalen. En zorg ook dat landfills binnen het district vallen, anders kunnen ze deze niet leeghalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Oh ja, voor wie het interesseert: De achievement voor 150 map tiles (Everything the light touches) is semi-kapot, je krijgt die alleen als je precies 150 tiles unlocked, ga je eroverheen doordat je in een keer meer tiles selecteerd dan je voor de 150 nodig hebt, dan krijg je de achievement niet.
Technisch gezien zal de check waarschijnlijk ==150 zijn ipv >= 150...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGfSXouGera81uVLggK0Gv7Vb24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bb4fBFoZjZ5EgIRca3rrgATO.jpg?f=fotoalbum_large

Hi, I'm Rezania and welcome to jackass. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
MatHack schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:54:
Oh ja, voor wie het interesseert: De achievement voor 150 map tiles (Everything the light touches) is semi-kapot, je krijgt die alleen als je precies 150 tiles unlocked, ga je eroverheen doordat je in een keer meer tiles selecteerd dan je voor de 150 nodig hebt, dan krijg je de achievement niet.
Technisch gezien zal de check waarschijnlijk ==150 zijn ipv >= 150...
Dat is wel echt gewoon te dom voor woorden. Sorry hoor, maar hoe zie je dat nou in godsnaam over het hoofd als programmeur? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:08:
[...]

Dat is wel echt gewoon te dom voor woorden. Sorry hoor, maar hoe zie je dat nou in godsnaam over het hoofd als programmeur? 8)7
Als het doorgeven van welke tiles je hebt unlocked per stuk naar steam gaat? Dit kun je los zien natuurlijk maar je weet niet wat er precies gebeurde rondom de ontwikkeling.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Webgnome schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:11:
[...]

Als het doorgeven van welke tiles je hebt unlocked per stuk naar steam gaat? Dit kun je los zien natuurlijk maar je weet niet wat er precies gebeurde rondom de ontwikkeling.
True true, en kan me ook nog eens voorstellen dat ze niet eens programmeren bij het ontwikkelen van een spel, waarschijnlijk een grafische taal of zo. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rezania schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:12:
[...]

True true, en kan me ook nog eens voorstellen dat ze niet eens programmeren bij het ontwikkelen van een spel, waarschijnlijk een grafische taal of zo. :X
Dat maakt uit omdat? De logica blijft hetzelfde. Ik heb in mijn loopbaan ook wel eens dingen gedaan (en doe nu nog) waar ik van denk |:(. Maar in de heat of the moment valt het je niet op

offtopic:
en begin nou niet over tdd..

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 31-10-2023 18:14 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Misschien is het slim om een extra busje in te zetten? 8)7 :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIDmjUmIoZptxKZTUVCEMvSEc8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Y4Uo59KXPBtGhElIvq8qvr8.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Webgnome schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:13:
[...]

Dat maakt uit omdat? De logica blijft hetzelfde. Ik heb in mijn loopbaan ook wel eens dingen gedaan (en doe nu nog) waar ik van denk |:(. Maar in de heat of the moment valt het je niet op

offtopic:
en begin nou niet over tdd..
Vind normale codetaal zelf makker te lezen, daarom. :P Ook heb ik echt bagger ervaringen met LabVIEW. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
RobinNL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:34:

[Afbeelding]
Hahahah Geweldig deze screenshot!!!
Maar Anno 2023 is dit toch ook realiteit? Zulke overvolle haltes/Abri's in de grote steden tijdens spits.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania

[Afbeelding]
Gewoon even alle cims "despawnen," goed voor je FPS ook. })

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jochem05
  • Laatst online: 10:13

[Afbeelding]
Ik wist niet dat de extinction rebellion DLC al beschikbaar was? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Tram zeg maar!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online

[Afbeelding]
Misschien is dit toch nog net ietsjes erger haha 8)7 Ambu's staan compleet vast door de opstopping.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRvfs5g-h56KaSUCLMoOzab9U2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tr1Fz85Nrnk53hoSQyzAB889.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• servival7
servival7 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:39:

[Afbeelding]
Inmiddels wat meer "ingekleurd"

Het schoolgebied met bijpassende studentenflats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zbx5fdLuKuEZOlqnr__Ciz5A6-o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/x86f8aCELq52hwpqXCeXhlXt.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zbx5fdLuKuEZOlqnr__Ciz5A6-o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/x86f8aCELq52hwpqXCeXhlXt.png?f=fotoalbum_medium

Het eiland met de Europese rijtjeshuizen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrDb3qhRxDO3VaEF-z5OPu8Q01M=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/bjLNkywWevmDylZvL9zmwVZf.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mUnkn-S3zsOta0XbmSe8kF0XA0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/TyHGCDrK0L4g2a6Xy2O5RS4Q.png?f=fotoalbum_medium

En het winkelgebied:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAeKVWvyBGPA9QzbXBRKRSQCNEU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/e76K1pSBI2lY0PXIgZqFwbH5.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
Winter is weer aangebroken. De zomermaanden zijn snel voorbij gevlogen gedurende het weekend. Weer een nieuwe wijk toegevoegd. Ruimte voor sport geïntegreerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aFXA36nMvfGZgrTr6wjaGRlgvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EUKv63dyObZqumvyKK0rN4WC.png?f=fotoalbum_large

Met bijna 25k inwoners begon death care met een enkele begraafplaats wat problematisch te worden. Beetje future proofing, een tweede met aangrenzend een crematorium. Kan weer even vooruit :9.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOkpEVUlI-y3b-hu2PhhZ1GGKIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IpU1SB2K7h0b42gvXbuoFO8U.png?f=fotoalbum_large

Mijn industry grid is nog een redelijke doorn in het oog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwVuR1iU04YgFaQIKCUkgN1lqLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C5BowbVXapPDaHw0RvFHU1gc.png?f=fotoalbum_large

Verandering is nabij. De gehele industrie zal verplaatst worden naar dit eiland. Dit eiland is ongeveer 2 keer zo groot. Kan hiermee de industriële zone aanzienlijk minder compact maken. Beetje uit de weg van de stad. En kan voldoende ruimte voor groen overlaten om her en der nog wat wandelpaden aan te leggen zodat de Cims nog een beetje de benen kunnen strekken ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlqEVip8zsnQvqGxi6uGz6cCbtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ts6p3HSRMckYlvTuDR4XrDY3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6bouhW2u4_5dDcRfYOcAXZnrok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/65oJqPlsDDxUX70r6JyxAl7f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2uaziyos8gMVIKQlvEXsRV8e8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xEspjDbp2nAdf7v73OaJt3i3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:26:
[...]

Misschien is dit toch nog net ietsjes erger haha 8)7 Ambu's staan compleet vast door de opstopping.

[Afbeelding]
Allemaal omdat die motorrijder daar stil staat!

Lijkt wel alsof er ergens een ramp is gebeurd.

Het viel mij trouwens ook op dat ambulances vaak met een reeks tegelijk vertrekken uit het ziekenhuis. En je krijgt ook zieken van andere steden geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan5324
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik sluit niet uit dat over 2 jaar de game wat verschillende modi krijgt.
Als je zoveel drukte bij je bus krijgt en het verkeer vast staat, dat je economie instort omdat ze niet naar hun werk kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:45
Ja lap ik heb het zitten. Vijftien uur gespeeld op vier dagen tijd.. Moest maar zo leuk niet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Loop toch een beetje te klooien met de vinex wijkjes.

Bij mij staan de huizen steeds andersom.
En ik vind het lastig om te bepalen hoe groot de "blokken" moeten worden.

Misschien dat ik het maar eerst eens ga uittekenen op ruitjes papier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 21:12
Het busstation is wel een beetje raar ontworpen, rechts de uitgang, links de ingang. De bussen die eruit rijden blokkeren de weg voor de bussen die er in willen. En al je Sims lopen over de stoep waar die bussen het station in proberen te draaien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Aurelium schreef op woensdag 1 november 2023 @ 00:44:
Het busstation is wel een beetje raar ontworpen, rechts de uitgang, links de ingang. De bussen die eruit rijden blokkeren de weg voor de bussen die er in willen. En al je Sims lopen over de stoep waar die bussen het station in proberen te draaien. 8)7
Net als bij parkeerplaatsen een eenrichtingsweg isnde oplossing. En kijken hoe je voetgangers kan omleiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 21:45
FRANQ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:49:
Loop toch een beetje te klooien met de vinex wijkjes.

Bij mij staan de huizen steeds andersom.
En ik vind het lastig om te bepalen hoe groot de "blokken" moeten worden.

Misschien dat ik het maar eerst eens ga uittekenen op ruitjes papier.
Probeer niet alles in één keer in te tekenen maar om-en-om. Je plaatst een vak van 2x3 (dus 2 tegen de weg en 3 diep), slaat dan 2 vakken over en doet vervolgens weer een 2x3. dat herhaal je langs de weg.
Als de vakken dan zijn ingevuld door huizen, dan vul je de overgeslagen vakken in (dat kan dan makkelijk met de fill (emmer) tool). Zo weet je zeker dat ze allemaal evengroot en dezelfde richting op staan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DonJunior schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:53:
[...]

Probeer niet alles in één keer in te tekenen maar om-en-om. Je plaatst een vak van 2x3 (dus 2 tegen de weg en 3 diep), slaat dan 2 vakken over en doet vervolgens weer een 2x3. dat herhaal je langs de weg.
Als de vakken dan zijn ingevuld door huizen, dan vul je de overgeslagen vakken in (dat kan dan makkelijk met de fill (emmer) tool). Zo weet je zeker dat ze allemaal evengroot en dezelfde richting op staan.
Dat is inderdaad een goede optie. Wat ik vaak doe is een groot vlak afkaderen. Bijvoorbeeld 200 x 200. En dat kleur ik dan vervolgens in op bovenstaande manier. De ene keer 100 x 100 een groot groen zodat er een flat kan onstaan en op de overige 100x100 dan strips van 1 x 4 bijvoorbeeld zodat er rijtjeshuizen staan.

Bij industrie ben ik overigens een stuk minder selectief. Daar kleur ik meestal het hele vlak in 1x in en laat de simulatie uitdokteren wat er allemaal komt. Offices wil ik nog wel eens een combinatie doen.

Overigens, gisteren voor het eerst het data center unlocked. Dat is ook wel een leuk begin voor een 'mooi' industrie terrein

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
servival7 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:15:
[...]

Inmiddels wat meer "ingekleurd"

Het schoolgebied met bijpassende studentenflats:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het eiland met de Europese rijtjeshuizen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En het winkelgebied:
[Afbeelding]
Nice! Ik neem aan dat je het niet helemaal vlak heb gemaakt of wel? Ik heb dat wel gedaan en nu begint het te overstromen aan één kant van de kaart. :')

Pagina: 1 ... 25 ... 62 Laatste