Als ik mij niet vergis zijn er in CS2 geen harde limieten op reikwijdte. Die is maar een gok maar wellicht is het afhankelijk van hoe goed de school bereikbaar is?Webgnome schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:43:
[...]
Dit is toch hartstikke verwarrend? Je verwacht dat wat je ziet wel de coverage is. Weet alleen even niet meer hoe dat in Cs1 was.
Ik bouwde graag metro netwerken in CS1. Helaas kan er geen tweede lijn gebouwd worden bij een metrostation om over te stappen
High school eligibility is bugged: https://forum.paradoxplaz...gh-school-needed.1604590/Flying Hawkic schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:30:
[...]
Dat van die high school heb ik ook gemerkt. Precies of ze van basisschool naar college gaan. High school is veel minder populair. Vreemd.
There's no place like 127.0.0.1
Je kunt toch prima meerdere routes aan hetzelfde perron toekennen? Heb het niet geprobeerd voor de metro, maar bij de bus kan dat gewoon.Rorata schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:37:
Ik bouwde graag metro netwerken in CS1. Helaas kan er geen tweede lijn gebouwd worden bij een metrostation om over te stappen
Dat ze die niet hebben opgemerkt...MatHack schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:43:
[...]
High school eligibility is bugged: https://forum.paradoxplaz...gh-school-needed.1604590/
Ja bij bussen geen probleem maar ik heb zelf metro nog niet geprobeerd. Zou raar zijn als het niet zou kunnen.MatHack schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:46:
[...]
Je kunt toch prima meerdere routes aan hetzelfde perron toekennen? Heb het niet geprobeerd voor de metro, maar bij de bus kan dat gewoon.
Ik vind de underground view overigens wel vrij vervelend werken als je bijvoorbeeld een metrolijn wil aanleggen. Helemaal als je al een aantal OV lijnen hebt lopen. Dan vind ik het lastig om te zien waar ik mee bezig ben. Ook de hoogteverschillen zijn soms niet helemaal duidelijk waardoor je nog wel eens dingen boven of onder elkaar plaatst.
Benieuwd trouwens wanneer dat mod platform released wordt.
Tesla M3LR '21
Wat bedoel je?Rorata schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:37:
Ik heb op 1 station meerdere lijnen op hetzelfde perron en ook op het overliggende perron.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Wederom eens. Ik zet alle andere lijnen op niet zichtbaar als het verwarrend wordt.London schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:49:
Ik vind de underground view overigens wel vrij vervelend werken als je bijvoorbeeld een metrolijn wil aanleggen. Helemaal als je al een aantal OV lijnen hebt lopen. Dan vind ik het lastig om te zien waar ik mee bezig ben. Ook de hoogteverschillen zijn soms niet helemaal duidelijk waardoor je nog wel eens dingen boven of onder elkaar plaatst.
Vervelend ook dat het verschil tussen het maken van een waypoint en snapping op een stop (bus, tram, metro) erg moeilijk te zien is.
[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 30-10-2023 12:11 ]
Ja dat kan wel maar "in het echt" zijn dat verschillende platformen in de grote steden.MatHack schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:46:
[...]
Je kunt toch prima meerdere routes aan hetzelfde perron toekennen? Heb het niet geprobeerd voor de metro, maar bij de bus kan dat gewoon.
Rotterdam heeft anders drie lijnen minimaal die veel dezelfde perrons delen.Rorata schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:27:
[...]
Ja dat kan wel maar "in het echt" zijn dat verschillende platformen in de grote steden.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Ik ben in mijn huidige stad bezig om de "Key to the City" achievement te behalen, dat is de unlock alle gebouwen achievement. Ik weet dat je die kunt krijgen door een stad te starten met de 'unlock all' optie aangevinkt, maar ik wil hem op de normale (moeilijke) manier halen. Daar moet je dus zowel NA als EU voor bouwen (en in grote aantallen ook
) om alle signature buildings vrij te spelen.
Jammer dat een aantal achievements bugged zijn, maar dat zal ook wel weer goed komen, toch...

Jammer dat een aantal achievements bugged zijn, maar dat zal ook wel weer goed komen, toch...
Hoe kan je die achievement krijgen door een stad te starten met unlock all? Er komt dan gelijk een disclaimer in beeld dat unlock all gebruiken achievements blokkeert.MatHack schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:37:
Ik ben in mijn huidige stad bezig om de "Key to the City" achievement te behalen, dat is de unlock alle gebouwen achievement. Ik weet dat je die kunt krijgen door een stad te starten met de 'unlock all' optie aangevinkt, maar ik wil hem op de normale (moeilijke) manier halen. Daar moet je dus zowel NA als EU voor bouwen (en in grote aantallen ook) om alle signature buildings vrij te spelen.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Zover ik heb begrepen is dat bugged en werkt het ondanks die melding gewoon. Geen idee, ga het niet uitproberen, maar als ik naar het steam percentage kijk is dat ook goed hoog voor die achievement.Rezania schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:39:
[...]
Hoe kan je die achievement krijgen door een stad te starten met unlock all? Er komt dan gelijk een disclaimer in beeld dat unlock all gebruiken achievements blokkeert.
Waar ik woon komen verschillende metrolijnen op bepaalde plaatsen op hetzelfde perron. Dit gebeurt in het midden van de lijn waar om de beurt een metro met eindhalte X komt en een andere met eindhalte Y. Op een bepaald moment splitst de lijn dus.Rorata schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:27:
[...]
Ja dat kan wel maar "in het echt" zijn dat verschillende platformen in de grote steden.
Net even geprobeerd, is inderdaad behoorlijk bugged. Kreeg sommige achievements wel, andere niet, ondanks unlock all aan.MatHack schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:41:
[...]
Zover ik heb begrepen is dat bugged en werkt het ondanks die melding gewoon. Geen idee, ga het niet uitproberen, maar als ik naar het steam percentage kijk is dat ook goed hoog voor die achievement.
Oei die uitzondering voor de achievement zijn ze vergeten in te stellenMatHack schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:37:
Ik ben in mijn huidige stad bezig om de "Key to the City" achievement te behalen, dat is de unlock alle gebouwen achievement. Ik weet dat je die kunt krijgen door een stad te starten met de 'unlock all' optie aangevinkt, maar ik wil hem op de normale (moeilijke) manier halen. Daar moet je dus zowel NA als EU voor bouwen (en in grote aantallen ook) om alle signature buildings vrij te spelen.
Dit is wel heel vet om te zien
Have you experienced a full eclipse yet?
— Cities: Skylines (@CitiesSkylines) 30 oktober 2023
cunched3 from our Discord shared these cinematic shots from their city! 🌚
Share your best shots there too! https://t.co/YG9h7JD8fy pic.twitter.com/eF4Sbb1HAR
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik vind het jammer dat de bomen die je als streetdecoration kunt gebruiken er zo klein uitzien en je ook niet net zoals in cs1 kunt kiezen welke bomen.
Don't worry, ze groeien nogmartijn.s schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:16:
Ik vind het jammer dat de bomen die je als streetdecoration kunt gebruiken er zo klein uitzien en je ook niet net zoals in cs1 kunt kiezen welke bomen.
Ik ben ook wat aan het aanklooien om het spel te leren kennen, maar heel veel dingen lopen echt niet lekker.
Hopelijk komt de mod community snel op gang.
Moet de game wel eerst mods gaan supporten.Jayder schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:21:
Oh haha.Robinblitz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:22:
[...]
Moet de game wel eerst mods gaan supporten.
Waarom doen ze dat niet dan?

Je kan toch kiezen welke boom je wilt planten?martijn.s schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:16:
….je ook niet net zoals in cs1 kunt kiezen welke bomen.
Ik vind de tree brushtool echt minder dan de mod die in CS1 zit.
Mijn gok zou zijn omdat de ontwikkelaars in eerste instantie graag een beeld wilden hebben van eventuele problemen binnen het spel en of de balans wel goed zit. Met 30 ontwikkelaars ga je nooit de hoeveelheid steden kunnen bouwen die in de laatste week door de hele community zijn opgezet, dat er iets aan bugs gevonden zou worden is bijna onvermijdelijk. Het is een stuk makkelijker en sneller oplossen als je er vanuit kunt gaan dat iedere bugmelding gebaseerd is op een ongemod spel.
Die boompjes moeten nog groeien maar het is idd jammer dat ze al niet direct groot zijn.martijn.s schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:16:
Is in het echt ook nietMol_1248163264 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:32:
[...]
Die boompjes moeten nog groeien maar het is idd jammer dat ze al niet direct groot zijn.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Het mod gedeelte is nog in Beta testing. Zal waarschijnlijk bij de eerstvolgende grote patch toegevoegd worden. Dat zal nog wel een maand duren.
Wat zou je graag gemod willen hebben dan?Jayder schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:21:
Ik ben ook wat aan het aanklooien om het spel te leren kennen, maar heel veel dingen lopen echt niet lekker.
Voorrangswegen bijvoorbeeld, het is nu of een stoplicht of stopborden.Webgnome schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:34:
[...]
Wat zou je graag gemod willen hebben dan?
move-itWebgnome schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:34:
[...]
Ik heb die al enorm gemist tijdens het spelen.
Bijvoorbeeld om wegen dan net even kunnen verslepen zodat je ze wel kan upgraden.
Nee hoor.FiXeR.nl schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:39:
[...]
Voorrangswegen bijvoorbeeld, het is nu of een stoplicht of stopborden.
Als je het stoplicht verwijderd wordt er automatisch een voorrangsweg van gemaakt. De ondergeschikte weg (bijvoorbeeld een 2-baansweg die een 4-baansweg kruist) krijgt automatisch de omgekeerde driehoek om voorrang te geven aan de hoofdweg.
Verwijder maar eens de stoplichten en zoom dan in op het kruispunt.
Ben het wel met je eens dat ik graag per weg de voorrang zou willen aanpassen.
[ Voor 4% gewijzigd door Ethiron op 30-10-2023 13:45 ]
Dat wist ik nog niet, interessant. Maar toch zou ik dat graag zelf aanpassen.Ethiron schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:44:
[...]
Nee hoor.
Als je het stoplicht verwijderd wordt er automatisch een voorrangsweg van gemaakt. De ondergeschikte weg (bijvoorbeeld een 2-baansweg die een 4-baansweg kruist) krijgt automatisch de omgekeerde driehoek om voorrang te geven aan de hoofdweg.
Verwijder maar eens de stoplichten en zoom dan in op het kruispunt.
Ben het wel met je eens dat ik graag per weg de voorrang zou willen aanpassen.
Mee eens. Net zoals dat ik graag per rijbaan de rijrichting wil veranderen bij een kruispunt. Nu kan het alleen voor alle rijbanen tegelijk.FiXeR.nl schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:45:
[...]
Dat wist ik nog niet, interessant. Maar toch zou ik dat graag zelf aanpassen.
Dat kan nu toch ook? Je hebt als je een upgrade uitvoert simpelweg iets meer opties. Naar links of rechts verspringen. Of bedoel je dat dan ook alle gekoppelde wegen meteen geupdate worden?FRANQ schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:39:
[...]
move-it
Ik heb die al enorm gemist tijdens het spelen.
Bijvoorbeeld om wegen dan net even kunnen verslepen zodat je ze wel kan upgraden.
O.a.Webgnome schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:34:
[...]
TMPE
Move It
Ultimate Mod
De oude forest brush
Plop the Growables
Better Bulldozer
En wat ik nu al ontzettend mis qua asset is bijvoorbeeld quay's.
Goede lijst. Echter kan je zelf vrij gemakkelijk quays maken door een voetpad op 2.5m hoogte langs de kust te trekken, dan vormt 'ie automatisch quays.Jayder schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:55:
[...]
O.a.
TMPE
Move It
Ultimate Mod
De oude forest brush
Plop the Growables
Better Bulldozer
Tesla M3LR '21
als je een lange slingerende weg hebt (zoals ik) die je dan naar een 4 baans weg wilt upgraden kan je ter plaatse van gebouwen ( school bijvoorbeeld) maar 1 kant op verspringen.Webgnome schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:53:
[...]
Dat kan nu toch ook? Je hebt als je een upgrade uitvoert simpelweg iets meer opties. Naar links of rechts verspringen. Of bedoel je dat dan ook alle gekoppelde wegen meteen geupdate worden?
Heb je verderop aan die weg een gebouw aan de andere kant, dan krijg je van die lelijke chicanes erin.
idd de bovenstaande plusJayder schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:55:
[...]
O.a.
TMPE
Move It
Ultimate Mod
De oude forest brush
Plop the Growables
Better Bulldozer
Rebalanced population: De aantallen voor de industrie zijn nog niet realistisch afgestemd.
De Barges mod: Ideaal voor goederen transport in de binnenstad.
Node controller: De kruisingen zien er al veel beter uit maar hiermee kan je complexe kruispunten bouwen
Prop/tree control: Zo is het makkelijker om heggen en decoraties aan te brengen.
[ Voor 16% gewijzigd door Mol_1248163264 op 30-10-2023 14:05 ]
Ga ik dat eens even proberen.London schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:56:
[...]
Goede lijst. Echter kan je zelf vrij gemakkelijk quays maken door een voetpad op 2.5m hoogte langs de kust te trekken, dan vormt 'ie automatisch quays.
@Mol_1248163264 wat voor kruising zou je willen bouwen die nu niet kan?
Deze anders ook wel!
Some more canal city pics #CitiesSkylines2 pic.twitter.com/jRCkKn0zfF
— Teddy Radko ඞ (@teddyradko) 30 oktober 2023
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
JoepW schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:27:
[...]
Je kan toch kiezen welke boom je wilt planten?
Ik vind de tree brushtool echt minder dan de mod die in CS1 zit.
:fill(white):strip_exif()/f/image/TV441z0QmoQvTgNbl9r5mEje.png?f=user_large)
Deze bomen bedoelde ik.
Ow die… ja dat is jammer.
Dat zijn vertakkingen van dezelfde lijn. Op Beurs kan je overstappen naar een andere lijn.Rezania schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:32:
[...]
Rotterdam heeft anders drie lijnen minimaal die veel dezelfde perrons delen.
Ik dacht meer aan Londen
Heeft iemand al de cut-and-fill, en dan voornamelijk het cut-gedeelte, mooi werkend gekregen?
Bij mij werkt het wel maar aan het begin en einde zie ik telkens een stuk water... Dus ik probeer het te vermijden want het ziet er niet uit.
Bij mij werkt het wel maar aan het begin en einde zie ik telkens een stuk water... Dus ik probeer het te vermijden want het ziet er niet uit.
Moet je ff in de snapping het vierkant-icoontje uitzetten, dan snapped die niet naar links of naar rechts, maar kun je ook beide kanten doen (vanaf de middellijn dus)FRANQ schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:56:
[...]
als je een lange slingerende weg hebt (zoals ik) die je dan naar een 4 baans weg wilt upgraden kan je ter plaatse van gebouwen ( school bijvoorbeeld) maar 1 kant op verspringen.
Heb je verderop aan die weg een gebouw aan de andere kant, dan krijg je van die lelijke chicanes erin.
Gewoon alles egaliseren met de landscaping tools, dan heb je het cut-gedeelte niet nodigFlying Hawkic schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:16:
Heeft iemand al de cut-and-fill, en dan voornamelijk het cut-gedeelte, mooi werkend gekregen?
/f/image/e9KNsXCZzJiQVeQb9EHNrt6Y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qoWbb9vvY9kSxpRqz10RzNAQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PWxp0HZy0RIW3bBBt7efrFmq.png?f=fotoalbum_large)
Het maken van op- en afritten is toch soms nog prutsen.
Bij ingewikkelde interchanges zitten de steunpilaren ook soms in de weg, die niet gewoon verschuiven als je er door moet met een andere weg. Iemand enig idee hoe je die manueel kan verplaatsen?
Ook is het leuk dat je een percentage van stijging en daling kan zien, maar zou ook goed zijn als je een indicatie krijgt van hoe scherp de bocht is. In mijn voorbeeld hieronder heeft zowel het treinspoor als de afrit een scherpe bocht, maar ik kon ook niet anders zonder gebouwen te verwijderen (of erover te bouwen wat ook wel kan).
Voor het treinspoor had ik ook elevated door de straten kunnen gaan, maar dat was nogal overdreven door een woonwijk.
Vinden jullie deze bochten te scherp?
Zou leuk zijn als je op scherpe afritten details krijgt met pijlen of waarschuwingsborden van scherpe bocht of bijkomende snelheidsbeperking.
Ja maar dat is dan ook wat zondeMatHack schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:19:
[...]
Gewoon alles egaliseren met de landscaping tools, dan heb je het cut-gedeelte niet nodig
Ik zag een keer een plaatje voorbij komen met een (3 straat kruising) waarbij de zebrapaden heel diagonaal over de weg liepen omdat de hoek waarop de weg aansloot op de kruising heel klein was. Met 'Node controller' kan je dit makkelijk oplossen door de hoek breder te maken zodat de zebrapaden weer recht zijn. Zo kan je bijvoorbeeld ook makkelijker 5 wegen laten aansluiten op een kruising omdat je de kruising zelf breder kan maken.Webgnome schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:06:
Zie als voorbeeld de kruising waar 5 wegen samenkomen. De zebrapaden zijn bij sommige wegen schuinMol_1248163264 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:32:
[...]
Ik zag een keer een plaatje voorbij komen met een (3 straat kruising) waarbij de zebrapaden heel diagonaal over de weg liepen omdat de hoek waarop de weg aansloot op de kruising heel klein was. Met 'Node controller' kan je dit makkelijk oplossen door de hoek breder te maken zodat de zebrapaden weer recht zijn. Zo kan je bijvoorbeeld ook makkelijker 5 wegen laten aansluiten op een kruising omdat je de kruising zelf breder kan maken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EnQhMDhvrFOhq63iNAjsHlUr.jpg?f=user_large)
En je kan met "node controller" de nodes/kruispunten zelf schuin laten op/aflopen zodat je makkelijker hoogte verschillen kan overbruggen. Bijvoorbeeld bij een op of afrit bij de snelweg.Webgnome schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:06:
Een andere mod die noodzakelijk is, is "Road Tools" zodat je het stijging/daling percentage voor meerdere segmenten makkelijker kan instellen zodat de wegen egaler stijgen of dalen.
Enige idee hoe ze die kademuren voor elkaar hebben gekregen? Ik probeerde het zelf uit te vogelen, maar krijg enkel de foutmelding dat ik in het water aan het bouwen ben.DutchCrownNL schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:12:
[...]
Deze anders ook wel!
[Twitter]
[Afbeelding]
Als ik nog een mod zou willen hebben (of een update) dan is het wel een mod die wat dingen toevoegt om water tegen te houden. Ik speelde de Tampere map, maar ik kwam erachter dat om een of andere reden de rivier in het midden soms overstroomt? Misschien zijn dat eb en vloed ofzo, maar honestly heb ik daar nou net geen zin in.
Ook moet er ABSOLUUT een fix/mod komen voor het feit dat water niet gewoon in de grond verdwijnt.
Oh en wat dacht je van een mod of update die ervoor zorgt dat vies water niet zomaar permanent blijft liggen in de zee, maar over tijd wordt verdunt met het schone water.. Ik heb op 1 van mijn maps op het begin een lozingsgebouw geplaatst in en klein hoekje, maar dat zit er nu nog steeds, terwijl die lozing al tijden niet meer gebeurt..
En fietsen moeten er echt snel in lol
Ook moet er ABSOLUUT een fix/mod komen voor het feit dat water niet gewoon in de grond verdwijnt.
Oh en wat dacht je van een mod of update die ervoor zorgt dat vies water niet zomaar permanent blijft liggen in de zee, maar over tijd wordt verdunt met het schone water.. Ik heb op 1 van mijn maps op het begin een lozingsgebouw geplaatst in en klein hoekje, maar dat zit er nu nog steeds, terwijl die lozing al tijden niet meer gebeurt..
Wacht, vuil water verdwijnt niet? Ben je zeker dat het niet gewoon lang duurt? Want dan ben ik mijn water helemaal aan het verpestenPokemoneuro schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:46:
Als ik nog een mod zou willen hebben (of een update) dan is het wel een mod die wat dingen toevoegt om water tegen te houden. Ik speelde de Tampere map, maar ik kwam erachter dat om een of andere reden de rivier in het midden soms overstroomt? Misschien zijn dat eb en vloed ofzo, maar honestly heb ik daar nou net geen zin in.
Mijn reactie kwam een beetje uit jouw screenshot eigenlijkFlying Hawkic schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:50:
[...]
Wacht, vuil water verdwijnt niet? Ben je zeker dat het niet gewoon lang duurt? Want dan ben ik mijn water helemaal aan het verpesten

Misschien dat het verdwijnt als je stroming hebt, maar volgensmij is er niet echt stroming op de meeste plekken in de zee. En op de eilandmap waar ik het over had heb je gewoon geen stroming, want alles is zee...
Dus nee, ik geloof niet dat het gewoon verdwijnt. Ik heb die stad tot nu toe opgebouwd tot 22k mensen en het was echt maar een klein beetje vuil water (misschien ter grootte van 1 of 2 medium density gebouwen) en het heeft er sinds het begin van de game gelegen. Ik heb daar wel 10 uur op gespeeld, meesten op 3x snelheid. Het is nog steeds even groot als eerst

Hoe snel vuil water verdwijnt ligt aan de stroming. Maps zoals Mountain Village hebben een best sterke stroming.
iets lager dan je de kade wil hebben nog een stukje land maken, die je na het bouwen van de kade weer verwijdert. Kan vanavond wel even een screenshot delen als het niet helemaal duidelijk is.Rezania schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:46:
[...]
Enige idee hoe ze die kademuren voor elkaar hebben gekregen? Ik probeerde het zelf uit te vogelen, maar krijg enkel de foutmelding dat ik in het water aan het bouwen ben.
Loop je niet tegen de bug aan dat reclaimed land nog als water gezien wordt? Dan moet je ff saven en loaden.Rezania schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:46:
[...]
Enige idee hoe ze die kademuren voor elkaar hebben gekregen? Ik probeerde het zelf uit te vogelen, maar krijg enkel de foutmelding dat ik in het water aan het bouwen ben.
Reddit thread van die post (staat volgens mij jouw vraag + antwoord in): https://old.reddit.com/r/...y_i_made_using_retaining/
Ga ik proberenMatHack schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:18:
[...]
Moet je ff in de snapping het vierkant-icoontje uitzetten, dan snapped die niet naar links of naar rechts, maar kun je ook beide kanten doen (vanaf de middellijn dus)
Oh slim, ik denk dat ik het snap. Ik probeerde eerst een brede weg aan te leggen waar ik de kade wil hebben, dan de weg te versmallen, land te verlagen en dan weer de weg te verbreden. Dat werkte dus niet. Ik ga je aanpak zo even proberen!cracking cloud schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:59:
[...]
iets lager dan je de kade wil hebben nog een stukje land maken, die je na het bouwen van de kade weer verwijdert. Kan vanavond wel even een screenshot delen als het niet helemaal duidelijk is.
Deze bochten zijn prima zo. Pleur een blauw bord met 30 neer, klaar.Flying Hawkic schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het maken van op- en afritten is toch soms nog prutsen.
Bij ingewikkelde interchanges zitten de steunpilaren ook soms in de weg, die niet gewoon verschuiven als je er door moet met een andere weg. Iemand enig idee hoe je die manueel kan verplaatsen?
Ook is het leuk dat je een percentage van stijging en daling kan zien, maar zou ook goed zijn als je een indicatie krijgt van hoe scherp de bocht is. In mijn voorbeeld hieronder heeft zowel het treinspoor als de afrit een scherpe bocht, maar ik kon ook niet anders zonder gebouwen te verwijderen (of erover te bouwen wat ook wel kan).
Voor het treinspoor had ik ook elevated door de straten kunnen gaan, maar dat was nogal overdreven door een woonwijk.
Vinden jullie deze bochten te scherp?
Zou leuk zijn als je op scherpe afritten details krijgt met pijlen of waarschuwingsborden van scherpe bocht of bijkomende snelheidsbeperking.
Om even te laten zien dat het ook erg scherp kan zijn IRL, dit is vlakbij Leiden:
/f/image/qsXnMgCfGhAJ2zIymAkXTmag.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Rezania op 30-10-2023 16:06 ]
/f/image/4Gb2ZPlONZfzlnfiwEZfsDen.png?f=fotoalbum_medium)
Overzichtje van bovenaf:
:strip_exif()/f/image/bibQY1ezBwSyZ9GAkjGAW8VM.jpg?f=fotoalbum_medium)
Heb inmiddels een stad van 60k inwoners. Niet heel spectaculair qua bouw. Klooi maar een beetje aan
Zijn wel wat gebieden waar ik niet echt tevreden over ben, maar geen idee hoe ik het kan verbeteren.
Beetje sloop-angst. Hoewel ik dat wel met een stukje downtown heb gedaan waar nu langzaam wat hoge kantoorgebouwen komen. Krijg alleen nog geen enkele vraag naar high dentity residental, geen idee wat ik mis hierin.
Ook snap ik de logica van scholen nog niet echt.
Bijv high scool en university: Vraag voor 15k studenten, plek voor 5k, maar geen van allen zit vol. Dus bijbouwen lijkt mij nog niet nodig. Genoeg huizen in directe omgeving en bereikbaar via een buslijn.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Lijkt erop dat afstand totaal niet wordt meegewogen nu.The_Worst schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:07:
Als je beetje een idee wil hebben van hoever cims gaan om maar niet te hoeven betalen voor parkeren...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lol... En je parking lots in de stad zijn leeg? Of zijn die vol maar heb je niet genoeg parking of OV?The_Worst schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:07:
Als je beetje een idee wil hebben van hoever cims gaan om maar niet te hoeven betalen voor parkeren...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de lots in mijn centrum op 50 dollar (maximum) staan en nog staan ze vol...
[ Voor 5% gewijzigd door Flying Hawkic op 30-10-2023 16:36 ]
En dan hier een busstop neer zetten en die busstop het maximale bedrag laten betalen..Rezania schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:08:
[...]
Lijkt erop dat afstand totaal niet wordt meegewogen nu.
Thanks voor je reactie! Vind het moeilijk in te schatten vooral voor spoorwegen. Voor wegen kan het in het echt soms bijzonder scherp zijn inderdaad, maar voor spoorwegen is dat meestal niet het geval. Maar je hebt geen tools ingame om te weten hoe scherp de bocht eigenlijk is. Bv. voor spoorwegen probeer ik max. 2-4% stijgen of dalen te gaan. Weet niet of dat realistisch is maar denk dat het niet meer is in het echt.Rezania schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:03:
[...]
Deze bochten zijn prima zo. Pleur een blauw bord met 30 neer, klaar.
Om even te laten zien dat het ook erg scherp kan zijn IRL, dit is vlakbij Leiden:
[Afbeelding]

Goals

Net mijn treinlijn open gebroken om hem anders te leggen, nu kan ik er geen nieuwe track meer aanvast maken...
Alle parkeerplaatsen zijn bommetje vol. Heb overal busstops, taxi depot is helemaal geüpgraded.Flying Hawkic schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:35:
[...]
Lol... En je parking lots in de stad zijn leeg? Of zijn die vol maar heb je niet genoeg parking of OV?
Ik heb de lots in mijn centrum op 50 dollar (maximum) staan en nog staan ze vol...

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Flying Hawkic schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:37:
[...]
Thanks voor je reactie! Vind het moeilijk in te schatten vooral voor spoorwegen. Voor wegen kan het in het echt soms bijzonder scherp zijn inderdaad, maar voor spoorwegen is dat meestal niet het geval. Maar je hebt geen tools ingame om te weten hoe scherp de bocht eigenlijk is. Bv. voor spoorwegen probeer ik max. 2-4% stijgen of dalen te gaan. Weet niet of dat realistisch is maar denk dat het niet meer is in het echt.
https://encyclopedie.bene...hp/Hellingen/KlimspiralenHet maximale hellingspercentage wat toegepast wordt in Nederland is 6%, dat wil zeggen dat op iedere 100 meter horizontaal de spoorbaan 6 meter stijgt. Dit percentage geldt alleen voor rechte baanvakken.
In het buitenland kan het nog meer zijn zelfs.
Heb je alleen bussen? Misschien nemen mensen de auto omdat je bussen vol zitten?The_Worst schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:00:
[...]
Alle parkeerplaatsen zijn bommetje vol. Heb overal busstops, taxi depot is helemaal geüpgraded.
Ze zullen vast heel gezond zijn.The_Worst schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Doe ik IRL ook gewoon hoor, als ik maar niet hoef te betalen! Is dat raar of overdreven dan?The_Worst schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Leuk om te zien, maar wel zorgwekkend dat dit kan, want zelfs in CS1 had de afstand tot parkeeropties gevolgen. Ben echt benieuwd hoeveel van deze "verborgen" functies nog gefikst moeten worden, want tot nu toe komen heel veel systemen fake over.The_Worst schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die sims in het spel hebben weldegelijk invloed op de fps (met wel 20-30 fps). Je kan het spel starten in developerMode en bijv alleen het haar uitzetten van de sims uzoals Biffa laat zien in zijn nieuwe upload op YouTube.
Als CO de sims wat eenvoudiger maakt zou ik dat helemaal niet erg vinden.
Als CO de sims wat eenvoudiger maakt zou ik dat helemaal niet erg vinden.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Probleem gevonden, doe geen rotonde als uitgang van je map, daar kan het spel niet mee omgaan of het is een bugjeRev! schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:27:
Iemand nog performance tips? Ik heb nu een stad met 150.000 inwoners, en ik haal denk ik nog geen 1fps. Met 100.000 inwoners was het iig nog speelbaar. Alle settings staan al op low of off, met als voorkeur hoge fps.
Mijn hele stad loopt nu niet meer, omdat alles zo traag gaat dat het meerdere uren duurt voor dat een dienst(politie/brandweer/etc) zijn doel heeft bereikt.
System is een AMD3600/16gb + AMD RT6700. Vooral de CPU heeft het erg lastig. Of is mijn systeem gewoon te traag?
Deze veranderd naar een normale kruising, en het probleem loste zich vanzelf op en ik heb weer een normale FPS

zijn er al plekken waar je cities kunt downloaden om wat insperatie op te doen?
Ja, https://maps.google.comStronkie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:26:
Een aantal pagina's terug stond een 100k map maar verder zou ik t niet wetenStronkie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:26:
Er zitten al wat mods en cheats in de game:
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Ligt het aan mij of heeft de Game Pass versie nog steeds niet de performance update ontvangen? Staat dat de laatste update 20 oktober was...
Weet iemand hoe je high density residential creëert? Voor business is het geen probleem maar voor huizen krijg ik veelal alleen low of mid. En als de high balk dan eens vol staat is hij na 1 gebouw alweer weg.
Je bedoelt denk ik de Place Charles de Gaulle, waar de Arc de Triomphe staatcracking cloud schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:37:
Goed om te weten dat het kan, als ik ooit nog eens een Champs Elysee wil bouwen
[Afbeelding]
Als je de game opstart in het "Main Menu" zie je links onderin de versie nummer staan.michaelw1998 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:36:
Ligt het aan mij of heeft de Game Pass versie nog steeds niet de performance update ontvangen? Staat dat de laatste update 20 oktober was...
Dit is mijn laatste recente.. (aldus: performance update)
1.0.11f1
Indien je links van de demand balkjes klikt op het icoon, dan krijg je een overzicht van de demand information. Hier kun je zien in de vorm van plusjes en minnetjes wat per categorie de demand beïnvloedt.servival7 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:00:
Weet iemand hoe je high density residential creëert? Voor business is het geen probleem maar voor huizen krijg ik veelal alleen low of mid. En als de high balk dan eens vol staat is hij na 1 gebouw alweer weg.
Gebruik je ook de Game Pass versie? Ik zie nogsteeds 1.0.9f1 staan, zowel via de Xbox app als de Microsoft Store geen update te vinden...PatRamon schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:03:
[...]
Als je de game opstart in het "Main Menu" zie je links onderin de versie nummer staan.
Dit is mijn laatste recente.. (aldus: performance update)
1.0.11f1
Oei pc versie, zie nu pas in de topic [Multi] staan.....michaelw1998 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:13:
[...]
Gebruik je ook de Game Pass versie? Ik zie nogsteeds 1.0.9f1 staan, zowel via de Xbox app als de Microsoft Store geen update te vinden...
Xbox zal wel later zijn dan helaas
Iemand overigens enig idee hoe het zit met de education demands? Elementary school en college eligibility zijn relatief hoog in vergelijking met high school. Trekt dit op termijn recht, naarmate kinderen geboren, c.q. opgegroeid, binnen je stad ouder worden en op high school leeftijd komen. En is college demand het gevolg van mensen die met een high school diploma je stad in gekomen zijn?
Of is high school vraag ook op lange termijn laag/bugged?
De update is inderdaad nog niet uit op Game Pass. Het duurt over het algemeen wel wat langer bij Game Pass maar dit is wel het andere uiterste ;p.
Lol zet haar uit krijg zooi extra fps...servival7 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:52:
Er zitten al wat mods en cheats in de game:
[YouTube: Secret Cities Skylines 2 Mods, FPS Boost & Cheats & Can Use NOW!]
Die zijn voor medium hetzelfde als voor highpsychodude schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:05:
[...]
Indien je links van de demand balkjes klikt op het icoon, dan krijg je een overzicht van de demand information. Hier kun je zien in de vorm van plusjes en minnetjes wat per categorie de demand beïnvloedt.
High school eligibility is een gerapporteerde bug inderdaad.psychodude schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:25:
Iemand overigens enig idee hoe het zit met de education demands? Elementary school en college eligibility zijn relatief hoog in vergelijking met high school. Trekt dit op termijn recht, naarmate kinderen geboren, c.q. opgegroeid, binnen je stad ouder worden en op high school leeftijd komen. En is college demand het gevolg van mensen die met een high school diploma je stad in gekomen zijn?