Twee basisscholen? Is dt niet een beetje teveel? Maar als het werktThe_Worst schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:00:
Mijn cul-de-sac met grote verkeersproblemen en inderdaad met 2 basisscholen. Binnen een minuut na het plaatsen beide scholen helemaal vol inclusief de uitbreidingen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wordt een politieauto opgeroepen naar een auto-ongeluk... Raakt de politieauto zelf betrokken bij een ongeluk.![]()
De voorruit sneeuwvrij maken voor ze de weg op gaan zou mogelijk weleens kunnen helpen.The_Worst schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:00:
Wordt een politieauto opgeroepen naar een auto-ongeluk... Raakt de politieauto zelf betrokken bij een ongeluk.![]()
Nou, de eerste stad is klaar, een megalopolis met 172k inwoners en 120M op de bank. Uiteindelijk is het een afschuwelijk lelijke stad geworden. Heb zonder plan gewoon alles maar een beetje neergezet, om toch vooral zaken uit te proberen. Conclusie: het is een heerlijke game, vele malen beter dan vanilla CS1.
Is het allemaal geweldig dan? Nee, zeker niet.
Is het allemaal geweldig dan? Nee, zeker niet.
- fps zakt boven de 100k naar 15 tot 23. Dat is met alle geadviseerde aanpassingen (2600x en 2060 op 1080p).
- kwaliteit van de beelden stelt wat teleur, maar dat ligt meer aan mijn eigen systeem.
- snapping is nog lastig. Met name onder de grond zet ik alles uit behalve snap to nearby geometry.
- metro boven de grond boven bestaande wegen is nog niet gelukt. Ik loop er steeds tegenaan dat ik na een kort stukje een foutmelding krijg Dat er een overlapping object is. Vreemd genoeg kan ik dan beide niet meer verwijderen met de bulldozer.
- cims blijven hardnekkig klagen over gebrekkige mailservice
- vanaf 100k lijkt iedereen wel aan de diarree. Ik blijf bijbouwen.
- high education blijft ver achter, moet ik me nog wat verder in verdiepen.
- een map met sneeuw speel ik voorlopig niet meer. Heb de helft van de tijd tegen een witte kaart aan zitten kijken. Dat is echt teveel van het goede.
:strip_exif()/f/image/yv8vjW1IO5B94CeYyOkaudP1.jpg?f=fotoalbum_large)
You can't be late until you show up
Volgens mij kan je die cheap rent apartments oid gewoon bouwen..bojaaper schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:09:
[Afbeelding]
Weet iemand waarom ik High Density Demand heb terwijl ik dit nog helemaal niet unlocked heb? En wat kan ik er aan doen tot die tijd?
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Ik vind het een mooi stadje. De meeste steden zijn ook niet mooi qua lay-out, dat is bij die van mij ook echt zo. Maar persoonlijk vind ik dat mooier dan al die steden die onder architectuur zijn gemaakt met kaarsrechte straten etc.doerakje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:35:
Nou, de eerste stad is klaar, een megalopolis met 172k inwoners en 120M op de bank. Uiteindelijk is het een afschuwelijk lelijke stad geworden. Heb zonder plan gewoon alles maar een beetje neergezet, om toch vooral zaken uit te proberen. Conclusie: het is een heerlijke game, vele malen beter dan vanilla CS1.
Is het allemaal geweldig dan? Nee, zeker niet.Op naar de volgende stad, nu met meer beleid en planning...
- fps zakt boven de 100k naar 15 tot 23. Dat is met alle geadviseerde aanpassingen (2600x en 2060 op 1080p).
- kwaliteit van de beelden stelt wat teleur, maar dat ligt meer aan mijn eigen systeem.
- snapping is nog lastig. Met name onder de grond zet ik alles uit behalve snap to nearby geometry.
- metro boven de grond boven bestaande wegen is nog niet gelukt. Ik loop er steeds tegenaan dat ik na een kort stukje een foutmelding krijg Dat er een overlapping object is. Vreemd genoeg kan ik dan beide niet meer verwijderen met de bulldozer.
- cims blijven hardnekkig klagen over gebrekkige mailservice
- vanaf 100k lijkt iedereen wel aan de diarree. Ik blijf bijbouwen.
- high education blijft ver achter, moet ik me nog wat verder in verdiepen.
- een map met sneeuw speel ik voorlopig niet meer. Heb de helft van de tijd tegen een witte kaart aan zitten kijken. Dat is echt teveel van het goede.
[Afbeelding]
Dan heb ik nog een lange weg te gaan, ik zit rond de 45000 inwoners. Hoeveel procent van de kaart heb je gebruikt?
Jep, je hebt 1 low density, 3 med-density (incl. row house & mixed) & 2 high-density (incl. low rent) residential zones.jorank schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:20:
[...]
Volgens mij kan je die cheap rent apartments oid gewoon bouwen..
There's no place like 127.0.0.1
Mijn eerste ervaring is dat ik vooral moet wennen aan de schaal. Zowel omvang van sommige gebouwen, als ook aantal inwoners en hoeveelheid geld dat zaken kosten.
Ik heb nu een tweetal uren in een stad gebouwd. Maar zit echt nog op 4000 inwoners. En voor mijn gevoel al aardig wat woonblokken uit de grond gestampt (allemaal low density).
Schrok me rot van de grootte van bijvoorbeeld het cargo train station.
Deze stad even gebruiken om een en ander uit te proberen, maar ben nog even zoekend naar de echte groeispurt die ik door kan maken!
Ik heb nu een tweetal uren in een stad gebouwd. Maar zit echt nog op 4000 inwoners. En voor mijn gevoel al aardig wat woonblokken uit de grond gestampt (allemaal low density).
Schrok me rot van de grootte van bijvoorbeeld het cargo train station.
Deze stad even gebruiken om een en ander uit te proberen, maar ben nog even zoekend naar de echte groeispurt die ik door kan maken!
Ik heb natuurlijk wel het mooiste stukje laten zienInevitable schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:24:
[...]
Ik vind het een mooi stadje. De meeste steden zijn ook niet mooi qua lay-out, dat is bij die van mij ook echt zo. Maar persoonlijk vind ik dat mooier dan al die steden die onder architectuur zijn gemaakt met kaarsrechte straten etc.
Heb sowieso nog 180 tiles niet gekocht. Dacht dat er in totaal 400 tiles waren. Beetje lastig inschatten. 30% bebouwd of zo? Plaatje van de hele stad:Dan heb ik nog een lange weg te gaan, ik zit rond de 45000 inwoners. Hoeveel procent van de kaart heb je gebruikt?
:strip_exif()/f/image/HCkpL2mzKDrgE8gP0WaJcblW.jpg?f=fotoalbum_large)
You can't be late until you show up
De textures van industrie, vooral mijnbouw en olie, is wel echt heel lelijk. Hopelijk kunnen ze dat nog fixen - evt. een 'industrie DLC' oid. Er zijn nog wel aardig wat kinderziekten en er missen ook wel wat dingen: geen community college voor kleine dorpjes aan de rand van de map, het niet kunnen verwijderen/verplaatsen van uitbreidingen aan services etc. Weinig props.
Maar al met al - heel leuk spel
Kan niet wachten op de eerste ports & bridges DLC.
Maar al met al - heel leuk spel
441 tiles op een map, maar je krijgt maar permits voor 432 tiles. Je hebt dus ongeveer 57% unlocked. Ik zou schatten dat je daarvan iets van 60% hebt bebouwd, dus ergens tussen de 30 en 35% bebouwd inderdaad.doerakje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:41:
[...]
Heb sowieso nog 180 tiles niet gekocht. Dacht dat er in totaal 400 tiles waren. Beetje lastig inschatten. 30% bebouwd of zo? Plaatje van de hele stad:
Vorige week een leuk begin gemaakt met mijn stad, weinig last gehad van performance issues (tis immers nog een kleine stad, en met een RT3070 en Ryzen 5600 zit ik hopelijk voor kleine stad nog niet in een gevarenzone). Echter, alle textures lijken compleet naar de knoppen te zijn. Zie hierbij:
/f/image/pSW0mOrzyeLjZdAyUiA11d8r.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vpIFR1GyNWmKS8JbfF6qF1qP.png?f=fotoalbum_large)
Na wat zoeken kom ik een semi-oplossing tegen, zie hieronder (In the settings, switch to the Advanced tab
Change the filter mode of the texture quality from trilinear to bilinear), maar dit lost het bij mij toch niet op. Meer Tweakers met dit probleem?
https://forum.paradoxplaz...n-distance-black.1604170/
/f/image/pSW0mOrzyeLjZdAyUiA11d8r.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vpIFR1GyNWmKS8JbfF6qF1qP.png?f=fotoalbum_large)
Na wat zoeken kom ik een semi-oplossing tegen, zie hieronder (In the settings, switch to the Advanced tab
Change the filter mode of the texture quality from trilinear to bilinear), maar dit lost het bij mij toch niet op. Meer Tweakers met dit probleem?
https://forum.paradoxplaz...n-distance-black.1604170/
Snap niet dat CO hier per uur rekent, maar als je iets wilt neerzetten rekenen ze per maand. Moet je zelf gaan omrekenen?London schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:41:
[...]
Absoluut, ook mijn favo CS2 content creator. Hele fijne stem en professionele video's.
[Afbeelding]
Nice
edit: Wow minuut op hoogste snelheid en boven de 80k/uur. Na een tijdje hoef je dus niet meer op geld te letten
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Nauwlijks, heb al wel gemerkt met die tool dat het uitmaakt welke richting je eerst opgaat, ook al sluit je aan op een bestaand grid. Dus bijv eerste grid horizontaal, tweede verticaal levert twee verschillende grids op en niet 1 langer/groter grid.Webgnome schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:36:
Gebruiken jullie de grid tool veel? Ik was een bveetje aan aanklooien met mijn stad die steeds maar verlies maakte. Nu die grid tool flinke wijken uit de grond stampen. Weet nog niet of ik hier blij mee ben
Ja, beetje scheef, vooral als je iets wil bouwen en kijken of het binnen budget valt zit je lekker te delen/vermenigvuldigen met 24...JoeZuCK schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:47:
[...]
Snap niet dat CO hier per uur rekent, maar als je iets wilt neerzetten rekenen ze per maand. Moet je zelf gaan omrekenen?
Niet alleen is dit irritant, het getal is ook niet de realiteit. Ik sta negatief, circa 3k per uur. Maar laat ik de simulatie draaien, stijgt mijn vermogen enkel en alleen maar met circa 60k in een uur. Het is totaal niet inzichtelijk hoe deze "trend" bepaald wordt, maar is in ieder geval absoluut niet accuraat.JoeZuCK schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:47:
[...]
Snap niet dat CO hier per uur rekent, maar als je iets wilt neerzetten rekenen ze per maand. Moet je zelf gaan omrekenen?
Iemand nog performance tips? Ik heb nu een stad met 150.000 inwoners, en ik haal denk ik nog geen 1fps. Met 100.000 inwoners was het iig nog speelbaar. Alle settings staan al op low of off, met als voorkeur hoge fps.
Mijn hele stad loopt nu niet meer, omdat alles zo traag gaat dat het meerdere uren duurt voor dat een dienst(politie/brandweer/etc) zijn doel heeft bereikt.
System is een AMD3600/16gb + AMD RT6700. Vooral de CPU heeft het erg lastig. Of is mijn systeem gewoon te traag?
Mijn hele stad loopt nu niet meer, omdat alles zo traag gaat dat het meerdere uren duurt voor dat een dienst(politie/brandweer/etc) zijn doel heeft bereikt.
System is een AMD3600/16gb + AMD RT6700. Vooral de CPU heeft het erg lastig. Of is mijn systeem gewoon te traag?
Resume is dus ook broken blijkbaar. Zit net een minuut of 20 te bouwen en ineens besef ik mij dat ik 3000 bewoners minder heb en een deel van de stad mis. De Steam versie pakt dus niet perse de laatste save. Vermoeiend spelletje af en toe.
Ik heb het spel zelf niet, maar toevallig wel tips gezien vandaag: YouTube: Terrible Optimization: Cities Skylines 2 GPU Benchmarks & Graphics O...Rev! schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:27:
Iemand nog performance tips?[...]
Uiteraard ook weer vergeten terwijl ik er met een half oor naar luisterede onder een potje Civ.
Addicted to silent computing
Zover ik kan zien werkt Resume/Continue alleen met auto-saves... (zal wel een bug zijn)Beakzz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:28:
Resume is dus ook broken blijkbaar. Zit net een minuut of 20 te bouwen en ineens besef ik mij dat ik 3000 bewoners minder heb en een deel van de stad mis. De Steam versie pakt dus niet perse de laatste save. Vermoeiend spelletje af en toe.
Viel mij ook al op. Het lijstje met bugs groeit wel behoorlijk helaas. Trading dat niet lekker werkt, afvalverbrander genereert afval in plaats van het te verminderen, net zoals de recycling plant, hydrodam werkt niet lekker, spel hervatten laadt de verkeerde save... Naja, hopen op een snelle patch.MatHack schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
Zover ik kan zien werkt Resume/Continue alleen met auto-saves... (zal wel een bug zijn)
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ja toch vreemd, want ik sluit altijd af met een hard save, maar gezien ik die save niet zie denk ik dat je niet te snel moet afsluiten na het saven. Daarnaast staat autosave op 10 minuten en dit is zeker 30-40 minuten eerder.MatHack schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
Zover ik kan zien werkt Resume/Continue alleen met auto-saves... (zal wel een bug zijn)
[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 29-10-2023 17:39 ]
Ah dat verklaart mijn afval problemen in de laatste save, voorlopig dus maar niet die afvalverwerkers plaatsen...The_Worst schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:36:
[...]
Viel mij ook al op. Het lijstje met bugs groeit wel behoorlijk helaas. Trading dat niet lekker werkt, afvalverbrander genereert afval in plaats van het te verminderen, net zoals de recycling plant, hydrodam werkt niet lekker, spel hervatten laadt de verkeerde save... Naja, hopen op een snelle patch.
Klopt, afval exporteren is echter gratis dus het is vrij eenvoudig op te lossen.MatHack schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:41:
[...]
Ah dat verklaart mijn afval problemen in de laatste save, voorlopig dus maar niet die afvalverwerkers plaatsen...
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
En als je de grafieken erbij zou pakken dan kom je weer op andere cijfers uit.psychodude schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:22:
[...]
Niet alleen is dit irritant, het getal is ook niet de realiteit. Ik sta negatief, circa 3k per uur. Maar laat ik de simulatie draaien, stijgt mijn vermogen enkel en alleen maar met circa 60k in een uur. Het is totaal niet inzichtelijk hoe deze "trend" bepaald wordt, maar is in ieder geval absoluut niet accuraat.
Er zijn wel mensen die deze behaald hebben, ik vermoed alleen ook dat de triggers niet kloppen. Zo ben ik op river delta door de 4 seizoenen gegaan, maar ondanks dat er een ware winter is, achievement niet unlocked.cracking cloud schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:54:
Volgens mij werken de achievements ook niet goed. Zoals Four Seasons, Groundskeeper en All Smiles.
Ook heb ik meer dan 10 small parks, maar niet de achievement. Weet niet of er hierin een selectie zit aan soorten parks die meetellen. Achievement beschrijving maakt dit in ieder geval niet goed duidelijk.
Volle landfills kun je ook gewoon verwijderen en opnieuw bouwen, mocht export niet toereikend zijnThe_Worst schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:44:
[...]
Klopt, afval exporteren is echter gratis dus het is vrij eenvoudig op te lossen.
Ja, een aantal zijn kapot, zag ook al meldingen hierover op de Paradox forums. All Smiles heb ik overigens prima kunnen halen, weet je zeker dat je hapiness hoog genoeg is?cracking cloud schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:54:
Volgens mij werken de achievements ook niet goed. Zoals Four Seasons, Groundskeeper en All Smiles.
Ik wil een geothermal powerplant verwijderen/verplaatsen, maar krijg het ding voor geen meter opgeschoven en verwijderen lukt ook al niet. Klik steeds op "yes" maar er gebeurd niks... enig idee hoe ik dat alsnog voor elkaar krijg?
Edit:
Gelukt... Blijkbaar moest ik de powerline eerst loskoppelen voordat ik de plant kon verwijderen.
Edit:
Gelukt... Blijkbaar moest ik de powerline eerst loskoppelen voordat ik de plant kon verwijderen.
[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 29-10-2023 18:16 ]
'Gelukkig' ben ik niet de enige met het bovenstaande probleem. Het mindere is dat je je save game eigenlijk wel weg kan gooien zolang deze bug in de game blijft. Wanneer je te maken krijgt met deze bug is het niet meer mogelijk om geld te verdienen in je stad. Het bedrag op je bankrekening gaat enkel omlaag.RobinNL schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:58:
Ook weer vandaag stortte m'n economie in zonder reden. Het demand ging van een vol balkje opeens naar helemaal leeg. Per x tijd maakte ik van tientallen duizenden winst, een miljoen verlies. Door de belasting van bijvoorbeeld offices zo laag mogelijk te zetten (ergens in de min) liep m'n geld terug met 1 per x tijd.
Eenmaal hierin is het niet mogelijk om eruit te komen. Opeens meer woningen bouwen of de belastingen verhogen hebben 0 resultaat. Iemand soortgelijke problemen meegemaakt?
https://forum.paradoxplaz...ey.1605230/#post-29221953
https://forum.paradoxplaz...g-office-demands.1605294/
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik snap de inkomsten ook nog niet helemaal. Maar ik zat wel in een vergelijkbare situatie waar ik ook veel begon te verliezen. Toch heb ik me daar uit weten te redden door even extreem te hakken in de services etc. Verder liep mijn stadje (ca 7500 inwoners pas) ook leeg. Ik heb toen flink lopen snijden, eens heel erg goed gekeken waar mijn services stonden en waar ze heen moesten. Maar dat hielp nog niet genoeg. Ik heb zelfs een lening genomen om een politiebureau te kunnen verplaatsenRobinNL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:09:
[...]
'Gelukkig' ben ik niet de enige met het bovenstaande probleem. Het mindere is dat je je save game eigenlijk wel weg kan gooien zolang deze bug in de game blijft. Wanneer je te maken krijgt met deze bug is het niet meer mogelijk om geld te verdienen in je stad. Het bedrag op je bankrekening gaat enkel omlaag.
https://forum.paradoxplaz...ey.1605230/#post-29221953
https://forum.paradoxplaz...g-office-demands.1605294/

Maar vervolgens heb ik de taxes voor bewoners en bedrijven flink teruggeschroefd. Ja, dan maak je initieel meer verlies. Maar daardoor begon de stad weer rap vol te lopen waarop ik weer groene cijfers kon schrijven.
Wat je ook doet, als je te maken hebt met deze bug, kom je er gewoon niet meer uit. Je kan de pijn verzachten dat er steeds 1 dollar van je bankrekening verdwijnt per x periode.GENETX schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:43:
[...]
Ik snap de inkomsten ook nog niet helemaal. Maar ik zat wel in een vergelijkbare situatie waar ik ook veel begon te verliezen. Toch heb ik me daar uit weten te redden door even extreem te hakken in de services etc. Verder liep mijn stadje (ca 7500 inwoners pas) ook leeg. Ik heb toen flink lopen snijden, eens heel erg goed gekeken waar mijn services stonden en waar ze heen moesten. Maar dat hielp nog niet genoeg. Ik heb zelfs een lening genomen om een politiebureau te kunnen verplaatsen.
Maar vervolgens heb ik de taxes voor bewoners en bedrijven flink teruggeschroefd. Ja, dan maak je initieel meer verlies. Maar daardoor begon de stad weer rap vol te lopen waarop ik weer groene cijfers kon schrijven.
Het rare is dat de monthly balance bij mij op +4,3 miljoen staat. Dat geld komt er niet bij, maar je blijft hoe dan ook steeds geld verliezen.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Wel vreemd, ik had dus ook die -1 dollar per x seconden bug. Desondanks heb ik mij er op één of andere manier wel uit weten te reddenRobinNL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:47:
[...]
Wat je ook doet, als je te maken hebt met deze bug, kom je er gewoon niet meer uit. Je kan de pijn verzachten dat er steeds 1 dollar van je bankrekening verdwijnt per x periode.
Het rare is dat de monthly balance bij mij op +4,3 miljoen staat. Dat geld komt er niet bij, maar je blijft hoe dan ook steeds geld verliezen.

Net de forest industry op poten gezet, begint de Timber industrie ineens te klagen over hoge belastingen. Waarom? Ik heb niks veranderd. Zelfs als ik de belasting verlaag blijven ze klagen. Wat dat betreft is de tutorial veel te kort om alles uit te leggen.
Verder wel lastig om alles in verhouding te krijgen en winst te maken. Mijn grootste winst haal ik uit de export van stroom en aangezien de andere export nog niet werkt is het lastig om op een positief saldo te blijven. Zit nu op 10k pop, maar hoe meer je uitbreid hoe meer je services moet gaan geven.
Ook zie ik op youtube hele uitgestrekte steden. Hoe doen ze dit met alle services, je kunt niet oneindig scholen en politiebureau's blijven plaatsen.
Verder wel lastig om alles in verhouding te krijgen en winst te maken. Mijn grootste winst haal ik uit de export van stroom en aangezien de andere export nog niet werkt is het lastig om op een positief saldo te blijven. Zit nu op 10k pop, maar hoe meer je uitbreid hoe meer je services moet gaan geven.
Ook zie ik op youtube hele uitgestrekte steden. Hoe doen ze dit met alle services, je kunt niet oneindig scholen en politiebureau's blijven plaatsen.
[ Voor 8% gewijzigd door bojaaper op 29-10-2023 19:52 ]
Zojuist een geothermal power plant gebouwd en dat ding geeft 155mw en hopelijk is dat constant. Ik heb snel wat getest met aanleggen maar ben nu bang dat als ik het mooi wil maken de boel in de soep loopt. Wat een joekel van een power plant trouwens.
Zijn in de echte wereld ook niet echt klein3DEXP schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:34:
Zojuist een geothermal power plant gebouwd en dat ding geeft 155mw en hopelijk is dat constant. Ik heb snel wat getest met aanleggen maar ben nu bang dat als ik het mooi wil maken de boel in de soep loopt. Wat een joekel van een power plant trouwens.

Het liijkt er ook wel wat opWebgnome schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:36:
[...]
Zijn in de echte wereld ook niet echt klein [Afbeelding]
/f/image/55UTkhbgkBqFE8PqokMwA2Ih.png?f=fotoalbum_large)
Kom er net achter dat de pedestrian street gebugged lijken te zijn.
De huizen in het rode gedeelte geven -4 lack of entertainment, waar de huizen in het groene gedeelte +6 geven. Lijkt ook te gelden voor de coverage of de rest.
:strip_exif()/f/image/Bz6YlPLeKqsZfslXR59TXf2D.jpg?f=fotoalbum_large)
Update
Als ik er een two lane road neerleg, blijft het hetzelfde. Ik zie dit op meerdere plekken in mijn stad. Lijkt iets verkeerd te gaan bij kruizingen.
De huizen in het rode gedeelte geven -4 lack of entertainment, waar de huizen in het groene gedeelte +6 geven. Lijkt ook te gelden voor de coverage of de rest.
:strip_exif()/f/image/Bz6YlPLeKqsZfslXR59TXf2D.jpg?f=fotoalbum_large)
Update
Als ik er een two lane road neerleg, blijft het hetzelfde. Ik zie dit op meerdere plekken in mijn stad. Lijkt iets verkeerd te gaan bij kruizingen.
/f/image/0wtA85e63MeN6RZjMXuKpoCp.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Murc1elag0 op 29-10-2023 20:01 ]
Damn die Large Hadron Collider gebruikt 3,5 miljoen m3 water en sewage
Dat moet haast wel een foutje zijn toch?

Dat moet haast wel een foutje zijn toch?
Weer een aantal speeluurtjes verder. Op dit moment bijna 20k inwoners. Hourly trend blijft nog altijd negatief, maar zoals eerder al aangegeven zijn inkomsten blijvend positief. Inmiddels een ruime 7 miljoen aan vermogen. Loopt sterker op dan ik spendeer.
Bijna de small city milestone bereikt. Mooi moment voor mijn eerste treinstation.
Wat beperkte detailing voor de deur. Benieuwd hoe dit er uit zal komen te zien zodra de bomen volgroeid zijn
.
Daarnaast nog wat nighttime shots en een region shot. Uiteindelijk is het idee om hier aan de kust op het eiland waar nu ore extraction zit, dit uiteindelijk te vervangen voor luxe high rise. Maar duurt wel even denk ik voordat de ore extraction volledig gedaan is
.
/f/image/12WZ4NQVwgfPVrPVdaAQRwEG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CcUlISqzMzUHUK4mi3wiHv8R.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/M8mjTODQowHSAljza0PrYeYl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VjYYlVSjPT4tXRANUt4psVsW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mcNM5YEwpXKb5OnYKrkVAeFp.png?f=fotoalbum_large)
Bijna de small city milestone bereikt. Mooi moment voor mijn eerste treinstation.
Wat beperkte detailing voor de deur. Benieuwd hoe dit er uit zal komen te zien zodra de bomen volgroeid zijn
Daarnaast nog wat nighttime shots en een region shot. Uiteindelijk is het idee om hier aan de kust op het eiland waar nu ore extraction zit, dit uiteindelijk te vervangen voor luxe high rise. Maar duurt wel even denk ik voordat de ore extraction volledig gedaan is
/f/image/12WZ4NQVwgfPVrPVdaAQRwEG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CcUlISqzMzUHUK4mi3wiHv8R.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/M8mjTODQowHSAljza0PrYeYl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VjYYlVSjPT4tXRANUt4psVsW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mcNM5YEwpXKb5OnYKrkVAeFp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ft6vZZxKstKHooqfZ33XNTLw.png?f=fotoalbum_large)
Meer stikstof AUB. Minimaal 2 er bij
En voor Gerda een huisje er naast zodat ze kan twitteren over de stank en herrie overlast
Mooiste plaatsjes hoe ergens bevuiling wordt veroorzaakt
Nou ben dus opnieuw begonnen. En het begint er toch op te lijken dat ik nu winst ga draaien. Wat ik dus niet door had was hoe de verhouding industrie/commercial/Residential in elkaar zit. Je kunt de unemployment rate in de gaten houden. Dus niet als een malle industrie neerspammen als onderin je scherm er een geel balke verschijnt maar eerst kijken, zijn er eigenlijk wel mensen die werk nodig hebben?
Dat lijkt tot nu toe, zit op iets van 2k inwoners, nog wel goed te gaan. Beter, voor mijn gevoel, dan mijn vorige stad.
Dat lijkt tot nu toe, zit op iets van 2k inwoners, nog wel goed te gaan. Beter, voor mijn gevoel, dan mijn vorige stad.
Mooie stad al hoor. Ik was best aardig begonnen maar vind nu mijn stad maar lelijk. Ik heb ook nog een vraag aan commercie maar die klagen alleen maar dat ze geen klanten hebben. hoe kan ik dat oplossen=
Dat is een bugBeavbusi schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:40:
Mooie stad al hoor. Ik was best aardig begonnen maar vind nu mijn stad maar lelijk. Ik heb ook nog een vraag aan commercie maar die klagen alleen maar dat ze geen klanten hebben. hoe kan ik dat oplossen=
Is dat game breaking? Mijn stad doet op dit moment nog niet heel veel behalve verlies maken
Ik heb 2 stadskernen en 1 voorzien van parkeerplaatsen met metro’s en de ander ook parkeerplaatsen met trams. Metro’s werkt beter.London schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:27:
[Afbeelding]
Mini Manhattan! Bijna 40k pop. Verkeer was wel een issue dus maar een extra snelweg aangelegd.
Wellicht ook maar een extra tram of metrolijn aanleggen om het aantal auto's omlaag te krijgen.
Ik leg inmiddels de parkeerplaatsen aan een eenrichtingsweg om opstoppingen te voorkomen bij in en uitrijden.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Volgens mij alleen visueel. Ik heb het ook maar het is niet zo dat ze gesloopt worden.Beavbusi schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:09:
[...]
Is dat game breaking? Mijn stad doet op dit moment nog niet heel veel behalve verlies maken
Is dat ook confirmed door Paradox? anders zie ik veel mensen dit zeggen omdat ze de simulatie niet snappen.
Tot zover ik kan vinden is het alleen een 'bug' omdat veel mensen op Reddit dit zeggen maar Paradox heeft er zelf niks over gezegd. (of ik heb het gemist in mn kleine search.)
Heb er iig zelf geen last van op dit moment, met een stad van 20k.
Vind ook dit soort threads als ik snel kijk: https://www.reddit.com/r/...omers_thing_is_not_a_bug/
iemand met een guide hier: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=3063701120
[ Voor 25% gewijzigd door Grvy op 29-10-2023 22:39 ]
Dit is een account.
https://forum.paradoxplaz...ommercial-demand.1604049/Grvy schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:36:
[...]
Is dat ook confirmed door Paradox? anders zie ik veel mensen dit zeggen omdat ze de simulatie niet snappen.
Ik heb nu last van de bug dat het postkantoor niks meer doet. Ik lever hierdoor best wat happiness in.Hi! Thank you for the report, the development team is aware of this issue and are working to resolve it.
Hmm, apart. Vind genoeg informatie hoe je er mee zou moeten omgaan en waarom het gebeurt.The_Worst schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:50:
[...]
https://forum.paradoxplaz...ommercial-demand.1604049/
[...]
Ik heb nu last van de bug dat het postkantoor niks meer doet. Ik lever hierdoor best wat happiness in.Ook bevestigd.
Denk dat het een beetje in het midden zit.
Dit is een account.
Het klopt natuurlijk niet dat er demand voor commercial is terwijl er te weinig klanten zijn. Ergens gaat er dus wat fout in de sim.Grvy schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:52:
[...]
Hmm, apart. Vind genoeg informatie hoe je er mee zou moeten omgaan en waarom het gebeurt.
Denk dat het een beetje in het midden zit.soms zal het vast buggen of teveel een bepaalde kant opgaan maar de simulatie is wel echt anders dan in CS1.
I am the great Cornholio!
Dat wordt dan ook uitgelegd. Demand betekent niet wat je denkt dat het betekent. (en ja, daar kun je wat van vinden.)HaterFrame schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:03:
[...]
Het klopt natuurlijk niet dat er demand voor commercial is terwijl er te weinig klanten zijn. Ergens gaat er dus wat fout in de sim.
Zelfs in CS1 moest je demand niet 1:1 overnemen.. dat is vragen om issues.
Overigens voor wie net zoals ik blind is en wilt zien wat er confirmed is qua bugs dit filter helpt:
https://forum.paradoxplaz..._post_date&direction=desc
[ Voor 6% gewijzigd door Grvy op 29-10-2023 23:08 ]
Dit is een account.
Dankje voor deze link ik zal hem goed in de gaten houden.Grvy schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:07:
[...]
Dat wordt dan ook uitgelegd. Demand betekent niet wat je denkt dat het betekent. (en ja, daar kun je wat van vinden.)![]()
Zelfs in CS1 moest je demand niet 1:1 overnemen.. dat is vragen om issues.![]()
Overigens voor wie net zoals ik blind is en wilt zien wat er confirmed is qua bugs dit filter helpt:
https://forum.paradoxplaz..._post_date&direction=desc
ik ging van verliesmakend naar 500k winst /maand en opeens *poof* was ik failliet... weet nog steeds niet wat ik verkeerd deedBeavbusi schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:09:
[...]
[rant]Zojuist mn eerste crash gehad. Wat een bugged spel. Als ik (als developer) dit als release aflever ben ik mn baan niet zeker. Zou het liefste mn geld terugkrijgen en dan koop ik het over een jaar wel weer opnieuw, als het af is. Gewoon als statement.[/rant]
Edit: zojuist een refund aangevraagd
[ Voor 9% gewijzigd door g1n0 op 30-10-2023 00:41 ]
Het is niet omdat je een crash hebt dat het een ramp is. Op mijn 28 uren gameplay heb ik 1 crash gehad. Dat is niet slecht in vergelijking met andere spellen op release.g1n0 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 00:35:
[rant]Zojuist mn eerste crash gehad. Wat een bugged spel. Als ik (als developer) dit als release aflever ben ik mn baan niet zeker. Zou het liefste mn geld terugkrijgen en dan koop ik het over een jaar wel weer opnieuw, als het af is. Gewoon als statement.[/rant]
Velen zeggen dat het een bug is maar dat is niet noodzakelijk zo. Denk dat bij velen ook nog moet doordringen dat de simulatie wat complexer is dan in het vorige deel. Er zal vast wel een bug zijn maar niet iedereen die dit heeft, heeft de bug. Zie mijn eerdere reactie:Beavbusi schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:40:
Flying Hawkic schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:51:
Fix voor zij die "not enough customers" hebben. Ik had het gisteren ook in mijn stad van 5K. Dit is wat ik heb gedaan (nu heb ik nog één icoontje). Velen beweren dat het een bug is, maar ik denk dat dat niet noodzakelijk zo is (want ik kon het wegwerken):
- Taxi depot met dispatch (had ik nog niet)
- Buslijnen aanleggen zodat commercial goed bereikbaar is
- High school en college bouwen (ik had enkel basisschool...)
- Stad uitbreiden (meer industrie > meer low density housing)
Mijn redenering is als volgt:
- Door het bouwen van beter onderwijs kregen mensen beter betaalde jobs en konden ze meer uitgeven (> meer klanten)
- Door beter OV kwamen er ook meer klanten, dus minder export (wat geld kost voor commercial en hun winstgevendheid aantast, en dan hebben ze meer klanten nodig om toch winstgevend te zijn)
Bij mij begon forestry te klagen over niet voldoende high skill werkers. Oké mijn onderwijs was niet adequaat maar je hebt toch niet meer dan elementary nodig voor bomen te hakken...bojaaper schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:11:
Net de forest industry op poten gezet, begint de Timber industrie ineens te klagen over hoge belastingen. Waarom? Ik heb niks veranderd. Zelfs als ik de belasting verlaag blijven ze klagen. Wat dat betreft is de tutorial veel te kort om alles uit te leggen.
Maar inderdaad, de game doet het bijzonder slecht bij het uitleggen van sommige problemen. Het zou een goed idee zijn om een ingame manual te hebben met mogelijke oorzaken en oplossingen voor het probleem. De game hoeft ook niet exact te zeggen wat de oorzaak is (zou het nog makkelijker maken en het is al geen uitdaging) maar wat meer uitleg over het probleem zou je wat meer pointers en inzicht geven.
Helemaal akkoord. Industrie is nog niet goed. Ik zou ook graag zien dat farms per seizoen veranderen. En waarom staan dieren ook op akkers? Random props in de velden. Nee, dit deel is niet goed uitgewerkt.Worsteneter schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:46:
De textures van industrie, vooral mijnbouw en olie, is wel echt heel lelijk. Hopelijk kunnen ze dat nog fixen - evt. een 'industrie DLC' oid. Er zijn nog wel aardig wat kinderziekten en er missen ook wel wat dingen: geen community college voor kleine dorpjes aan de rand van de map, het niet kunnen verwijderen/verplaatsen van uitbreidingen aan services etc. Weinig props.
Maar al met al - heel leuk spelKan niet wachten op de eerste ports & bridges DLC.
Ook een klein station mist. In het algemeen zijn de gebouwen te groot voor kleine suburbs of EU stadscentra, waar een universiteit niet zoveel vrije grond rond zich heeft. Dus ik mis nog wat variëteit maar dat komt wel met dlc en hopelijk de gratis region packs.
Ja soms bouwen ze 1 office en de volledige demand is opgelost. Vooral bij kleine steden waar cims niet in grote getallen afstuderen denk ik.Webgnome schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:28:
Vind de game mechanics nog wel een beetje raar.. Heb nu ook steeds vaker demand voor offices. Echter soms dan spiked deze om vrijwel direct weer in elkaar te zakken. Graag of niet jongens..
Nee, niet meer. Te weinig controle vind ik. Anderzijds breek je je grid minder makkelijk. Als je manueel een grid maakt moet je heel goed kijken welke snapping aan staat. Als je zoning onderbroken is op een rechte straat, verwijder hem maar weer want er is zeker iets mis gegaan, misschien maar een millimeter maar als je daar verder op blijft bouwen begint alles af te wijken en kan je het niet meer oplossen.Webgnome schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:36:
Gebruiken jullie de grid tool veel? Ik was een bveetje aan aanklooien met mijn stad die steeds maar verlies maakte. Nu die grid tool flinke wijken uit de grond stampen. Weet nog niet of ik hier blij mee ben
Je moet zelf de cargo lijnen leggen en je hebt dus ook een depot nodig.HaterFrame schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:53:
Vanavond er eens goed voor gaan zitten, leuk stadje gebouwd. Gekke is dat commercial demand heel hoog blijft terwijl waar ik het ook bouw er niet voldoende klanten zijn. Daarnaast alleen demand in low dens bewoning. Soms ineens heel hoog medium demand, maar dat kan ik zonen wat ik wil, er wordt nooit wat gebouwd. Nou schiet mij maar lek. Vervolgens mijn industrieterrein met trein en cargo station aangesloten, het pakhuis wordt wel volgepakt maar vervolgens geen treinen.
Ik ben er weer ff klaar mee, zo jammer dit.
Het is misschien een detail maar die maken de game wel. Hoop ook dat dat soort details terug zullen komen.Inevitable schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:53:
[...]
Ik heb het idee dat ze sommige details hebben ingeruild voor nieuwe. Zoals hier ook al eerder is gezegd, ik mis bijvoorbeeld de animatie bij het blussen van een brand. Er staat alleen een brandweerauto stil, verder niks.
Het is ook niet alleen de crash die me dwarszit. De grote lijst met known bugs en performance problemen toont gewoon dat het spel nog niet uitgebracht had moeten worden.Flying Hawkic schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 01:29:
[...]
Het is niet omdat je een crash hebt dat het een ramp is. Op mijn 28 uren gameplay heb ik 1 crash gehad. Dat is niet slecht in vergelijking met andere spellen op release.
Je laatste zin: “Dat is niet slecht in vergelijking met andere spellen op release.” geeft precies aan wat er mis is in de industrie
[ Voor 12% gewijzigd door g1n0 op 30-10-2023 03:04 ]
Persoonlijk ben ik wel blij dat ze zich aan de datum hebben gehouden. Wel, games ontwikkelen wordt steeds complexer waar ik ook niet mee wil goedkeuren dat buggy spellen worden uitgebracht.g1n0 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 02:58:
[...]
Het is ook niet alleen de crash die me dwarszit. De grote lijst met known bugs en performance problemen toont gewoon dat het spel nog niet uitgebracht had moeten worden.
Je laatste zin: “Dat is niet slecht in vergelijking met andere spellen op release.” geeft precies aan wat er mis is in de industrie
Maar als ze het spel hadden uitgesteld was er ook allemaal commentaar gekomen over ‘het zoveelste spel’ dat wordt uitgesteld. Ik denk dat CO en Paradox het hierin hoe dan ook niet goed konden doen. Hadden ze het spel moeten uitstellen tot alle bugs waren opgelost, misschien. Vermaak ik mij met het spel, zeker. Zijn de bugs irritant, zeker. Ga ik straks verder spelen, zeker!g1n0 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 02:58:
[...]
Het is ook niet alleen de crash die me dwarszit. De grote lijst met known bugs en performance problemen toont gewoon dat het spel nog niet uitgebracht had moeten worden.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Ik denk ook dat bugs nu sneller gevonden en opgelost worden omdat je heel veel verschillende scenario’s hebt. Dat kunnen ze zelf nooit evenaren.
Natuurlijk is het voor de eindgebruiker vervelend en zou er zeker een compensatie mogen komen in de zin van een gratis dlc o.i.d.
Natuurlijk is het voor de eindgebruiker vervelend en zou er zeker een compensatie mogen komen in de zin van een gratis dlc o.i.d.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ik ga CS II maar even aan de kant leggen tot de eerste bugfixes geweest zijn, een kleine greep uit mijn eerste stad:
- mijn inkomen klopt voor geen centimeter (-3k per uur, maar stijgt desondanks alleen maar).
- mijn investering in een zonnepark is vooralsnog weggegooid geld, het niet werken van de interne accu blijkt een known issue.
- Pro-tip: als je een transformator aansluit via een bovengrondse low-voltage leiding en die laatste vervolgens verwijdert: ook even de weg opnieuw aanleggen of je station verplaatsen. De ondergrondse leidingen die je kaart weergeeft zijn anders loos, ondanks dat je geen 'not connected' icoontje krijgt.
- Hydrodam geeft een permanente 'low water depth' melding, met een +/- -75% modifier.
- Vuilverbrander levert bij lange na niet de beloofde hoeveelheid elektriciteit, al vermoed ik in dit geval dat de tooltip incorrect is.
- Commercial demand is niet te temmen.
- Economie rondom industrie is flink bugged.
- Oversteekplaatsen weghalen is zinloos.
- Hoeveelheid leerlingen op een high school komt in de verste verten niet in de buurt van een basisschool of college.
Ik zie absoluut de potentie van deel twee, maar het niet betrouwbaar werken van de financiën vind ik voor een citybuilder wel echt killing. Kijk ik vervolgens ook naar de andere andere bugs bekruipt het gevoel me dat ik gewoon geen idee heb hoe mijn stad er na de eerste grote bugfix aan toe gaat zijn.
Gisteren Star Wars: Fallen Order voor een tientje uit een Steam Sale opgepikt, dus voorlopig ga ik eerst maar eens op jacht naar de hints die Master Bra'tac Eno heeft achtergelaten.
- mijn inkomen klopt voor geen centimeter (-3k per uur, maar stijgt desondanks alleen maar).
- mijn investering in een zonnepark is vooralsnog weggegooid geld, het niet werken van de interne accu blijkt een known issue.
- Pro-tip: als je een transformator aansluit via een bovengrondse low-voltage leiding en die laatste vervolgens verwijdert: ook even de weg opnieuw aanleggen of je station verplaatsen. De ondergrondse leidingen die je kaart weergeeft zijn anders loos, ondanks dat je geen 'not connected' icoontje krijgt.
- Hydrodam geeft een permanente 'low water depth' melding, met een +/- -75% modifier.
- Vuilverbrander levert bij lange na niet de beloofde hoeveelheid elektriciteit, al vermoed ik in dit geval dat de tooltip incorrect is.
- Hoeveelheid leerlingen op een high school komt in de verste verten niet in de buurt van een basisschool of college.
Ik zie absoluut de potentie van deel twee, maar het niet betrouwbaar werken van de financiën vind ik voor een citybuilder wel echt killing. Kijk ik vervolgens ook naar de andere andere bugs bekruipt het gevoel me dat ik gewoon geen idee heb hoe mijn stad er na de eerste grote bugfix aan toe gaat zijn.
Gisteren Star Wars: Fallen Order voor een tientje uit een Steam Sale opgepikt, dus voorlopig ga ik eerst maar eens op jacht naar de hints die Master Bra'tac Eno heeft achtergelaten.
[ Voor 0% gewijzigd door Aganim op 30-10-2023 09:10 . Reden: Typo ]
Een datum die ze zelf gekozen en gecommuniceerd hebben en hebben zichzelf daarmee met de kennis van nu een onrealistische deadline opgelegd. Persoonlijk heb ik de voorkeur voor uitstel dan een halfbakken game uitbrengen. Waar is de its done when its done mentaliteit gebleven in de games industrie? Het is tegenwoordig bijna zeldzaam te noemen dat een spel dat goed speelbaar zonder een lading patches kort nadat het uitgebracht is. Om die reden koop ik steeds minder spellen direct op de release datum.
Nu wil ik niet zeggen dat CS2 onspeelbaar is, maar om nu te zeggen dat het goed speelbaar is, in mijn opinie niet. Maar inmiddels heb ik CS2 op een laag pitje gezet in afwachting tot de grootste problemen verholpen zijn.
Nu wil ik niet zeggen dat CS2 onspeelbaar is, maar om nu te zeggen dat het goed speelbaar is, in mijn opinie niet. Maar inmiddels heb ik CS2 op een laag pitje gezet in afwachting tot de grootste problemen verholpen zijn.
Kortom de koper van dit spel mag betalen om als onvrijwillige beta tester te dienen? Dat is in mijn opinie wel het laagste van het laagste. Als een ontwikkelaar feedback wil verzamelen kan hij open of gesloten beta evenementen houden zoals Blizzard heeft gedaan met D4. Of breng het spel uit in early access dan weet je als koper dat niet alles af en mogelijk scherpe randjes bevat, dan kan je als koper de afweging maken het wel of niet te kopen.pwillemske schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:10:
Ik denk ook dat bugs nu sneller gevonden en opgelost worden omdat je heel veel verschillende scenario’s hebt. Dat kunnen ze zelf nooit evenaren.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Wel een grappig voorbeeld, want D4 is ondanks betatesten alsnog véél te vroeg uitgegeven.squaddie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:02:
Als een ontwikkelaar feedback wil verzamelen kan hij open of gesloten beta evenementen houden zoals Blizzard heeft gedaan met D4.
Ik heb in CS2 niet zoveel last van de bugs eigenlijk. Misschien heb ik geluk met mijn stad maar alles loopt gewoon op rolletjes en ik heb er veel plezier aan. Tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, zoals het simulatie aspect, maar voor nu heb ik niet het idee dat het mijn game ervaring heel erg beperkt.
Tesla M3LR '21
Je weet dat het een City Simulator is?London schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:15:
[...]
Wel een grappig voorbeeld, want D4 is ondanks betatesten alsnog véél te vroeg uitgegeven.
Ik heb in CS2 niet zoveel last van de bugs eigenlijk. Misschien heb ik geluk met mijn stad maar alles loopt gewoon op rolletjes en ik heb er veel plezier aan. Tuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, zoals het simulatie aspect, maar voor nu heb ik niet het idee dat het mijn game ervaring heel erg beperkt.

Ben nu bezig met mijn derde stad. De eerste was om te proberen, de tweede liep ik teveel te klooien met de hoogteverschillen maar nu (die delta map) heb ik het denk ik wel redelijk door. Nog geen crashes gehad gelukkig. Wel een keer dat de steam save weg was, maar ik had nog een autosave.
Volgens mij zijn sommige bugs niet per sé bugs maar eerder wennen aan gewijzigde functionaliteit. Bv de commerciële. Als er 5 tankstations op een rij gespawned worden verwijder ik er 4, want hoe kan je met zoveel tankstations zo'n (relatief) kleine markt bedienen? Doet niet af aan het feit dat er nog genoeg bugs zijn die nog wel gefixt moeten worden om er echt van te kunnen genieten.
De terrain tools zijn wel fijn als je er eenmaal aan gewend bent. De road tools zijn super. Kan nu eindelijk highway connections maken die niet super lelijk zijn. Alleen met de cut en fill/kades loop ik af en toe te klooien. Dat het niet helemaal lekker vlak is maar hobbelt.
Volgens mij zijn sommige bugs niet per sé bugs maar eerder wennen aan gewijzigde functionaliteit. Bv de commerciële. Als er 5 tankstations op een rij gespawned worden verwijder ik er 4, want hoe kan je met zoveel tankstations zo'n (relatief) kleine markt bedienen? Doet niet af aan het feit dat er nog genoeg bugs zijn die nog wel gefixt moeten worden om er echt van te kunnen genieten.
De terrain tools zijn wel fijn als je er eenmaal aan gewend bent. De road tools zijn super. Kan nu eindelijk highway connections maken die niet super lelijk zijn. Alleen met de cut en fill/kades loop ik af en toe te klooien. Dat het niet helemaal lekker vlak is maar hobbelt.
Als ze nooit een datum hadden genoemd.. dan had niemand hier over geklaagd. Dan hadden ze in alle rust kunnen ontwikkelen en debuggen.PB-powell schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:47:
[...]
Maar als ze het spel hadden uitgesteld [..]
*sowieso
Dat is gelukkig geen bugWebgnome schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:29:
Overigens, ik ben heel blij dat terraforming tools nu gratis zijn. Hopelijk is dat geen bug
Ben zelf ook te spreken over de tools, ik vind het wel jammer dat eigenlijk alle grond waar je op bouwt vlak moet zijn, anders ziet het er niet uit. Hopelijk is dat iets wat ze nog gaan aanpassen.
Ik heb meer dan 1500 uur in CS1 zitten en inmiddels ook ruim 50 in CS2, dus ik hoop dat je daarmee je eigen vraag kunt beantwoorden. Zoals ik inmiddels al meermaals hier heb gepost hebben de devs zelf ook onderkend dat het e.e.a. nog niet goed werkt cq bugged is dus we zullen een patch af moeten wachten. Maar voor mij neemt de summiere simulatie het spelplezier op dit moment nog niet weg. Dat komt vooral omdat ik het basispakket wat CS2 biedt erg kan waarderen, in tegenstelling tot CS1 waar je een gigantische bak mods nodig had om de boel enigszins opgefleurd te krijgen.Webgnome schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:24:
[...]
Je weet dat het een City Simulator is?Ben het wel met je eens hoor, het is speelbaar maar ben heel benieuwd naar de patches die gaan komen en wat de impact daarvan zal zijn op de gameplay. Immers als er nu bepaalde mechanieken aantoonbaar stuk zijn dan kan heeft dat impact
Overigens ook 0 crashes nog hier.
Die grond is soms wel een beetje tricky om mee te werken inderdaad. Soms zone je iets en dan is een gedeelte van de prop helemaal raar scheef gezoned bijvoorbeeld. Maar de tools an sich werken wel fijn.LorenzoBoth schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:34:
[...]
Dat is gelukkig geen bug
Ben zelf ook te spreken over de tools, ik vind het wel jammer dat eigenlijk alle grond waar je op bouwt vlak moet zijn, anders ziet het er niet uit. Hopelijk is dat iets wat ze nog gaan aanpassen.
[ Voor 22% gewijzigd door London op 30-10-2023 09:43 ]
Tesla M3LR '21
Helemaal eens.London schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:35:
[...]
Ik heb meer dan 1500 uur in CS1 zitten en inmiddels ook ruim 50 in CS2, dus ik hoop dat je daarmee je eigen vraag kunt beantwoorden. Zoals ik inmiddels al meermaals hier heb gepost hebben de devs zelf ook onderkend dat het e.e.a. nog niet goed werkt cq bugged is dus we zullen een patch af moeten wachten. Maar voor mij neemt de summiere simulatie het spelplezier op dit moment nog niet weg. Dat komt vooral omdat ik het basispakket wat CS2 biedt erg kan waarderen, in tegenstelling tot CS1 waar je een gigantische bak mods nodig had om de boel enigszins opgefleurd te krijgen.
Overigens ook 0 crashes nog hier.
[...]
Die grond is soms wel een beetje tricky om mee te werken inderdaad. Soms zone je iets en dan is een gedeelte van de prop helemaal raar scheef gezoned bijvoorbeeld. Maar de tools an sich werken wel fijn.
Ik beschouw de huidige release als een versie waarin ik de tijd neem om de interface, de manier van bouwen en een aantal mechanismes een beetje onder de knie te krijgen.
Mooi en een gave stad bouwen stel ik uit tot de bugs in de simulatie en een aantal vervelende details zijn opgelost.
Dan had iedereen geklaagd waarom ze dan een aankondiging doen zonder release datum. Welkom op het internet 2023, waar niks goed is en iedereen gelijk heeft (jammerlijk genoeg).DonJunior schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Als ze nooit een datum hadden genoemd.. dan had niemand hier over geklaagd. Dan hadden ze in alle rust kunnen ontwikkelen en debuggen.
Ik had ook gehoopt op minder bugs maar ben wel blij dat het vervolg er is.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Hey folks, ik zit nog heel erg te twijfelen om CSII te halen (was grote fan van CSI). Ik maak me alleen toch een beetje zorgen over de performance. Ik weet dat er laatst een update was, maar was deze echt meaningful? Ik overweeg om de game nog ff naast me te laten liggen en om te wachten tot wat meer updates. Feit dat een RTX 4090 op 1080p High settings net de 30 FPS aantikt is best wel zorgwekkend wanneer ik op 1440p speel.
Sinds de laatste update zit ik met een RTX3070 al op ruim 35-40fps met 1440pRobinblitz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:13:
Hey folks, ik zit nog heel erg te twijfelen om CSII te halen (was grote fan van CSI). Ik maak me alleen toch een beetje zorgen over de performance. Ik weet dat er laatst een update was, maar was deze echt meaningful? Ik overweeg om de game nog ff naast me te laten liggen en om te wachten tot wat meer updates. Feit dat een RTX 4090 op 1080p High settings net de 30 FPS aantikt is best wel zorgwekkend wanneer ik op 1440p speel.
2160p speel ik zo rond de 27fps maar ook vaak 30+
Die kaart van jou trekt dat makkelijk.
Ik ga ook maar even wachten met een serieuse stad en alleen af en toe es klooien in mijn eerste stad.Aganim schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:46:
Ik ga CS II maar even aan de kant leggen tot de eerste bugfixes geweest zijn, een kleine greep uit mijn eerste stad:
Een goeie stargate game nou daar zou ik wel oren naar hebben.
Een citybuilder met replicators als ras zou best intressant kunnen zijn.
Ik heb een 4070 en haal 60fps op medium met een twee settings uit. Ben even kwijt welke maar ik dacht depth of field en motion blur. (op 1440p). Niet super goed maar voor mij prima speelbaar
Heb je een 4090? Ik zou mij dan totaal geen zorgen maken. Ik speel met een 3060TI op medium instellingen en een ultrawide 1080p monitor.Met een stad van 90K zit zo rond de 25fps. (in het begin zit ik op 45fps).Robinblitz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:13:
Dit soort spellen zijn zelfs met 20fps speelbaar. Sinds de laatste update heb ik trouwens ook een stuk minder schokken.
Ik speel op een RTX3070 op 1440 met een kleine stad 40 fps ongeveer en het valt me exht niet tegen, je heb voor een citybuilder natuurlijk ook geen mega hoge fps nodig als je rond de 40 of 50 zit voelt het super relax, enkel nog de stutters eruit en ik ben tevreden.Robinblitz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:13:
Ik speel het zelfs op een Ryzen 1700 met GTX1080 op 1080p werkt prima, heb zelfs wat settings op high gezet (en een paar uit
)
Thanks allen! Dat wou ik even weten. Ik zit inderdaad op een RTX 4090 en i9-13900k, maar uit de eerste benchmarks was 30FPS op 1080p toch wel even schrikken haha. Depth of Field en Motion Blur zet ik sowieso in elke game uit, dus als dat de grootste boosdoeners zijn... Snap inderdaad dat 144 FPS niet nodig is voor een citybuilder (kom zelf van SimCity 4 en Cities Skylines 1), maar toch wel lekker om 60 FPS te hebben, ook al weet ik dat de target 30 FPS is (wat voor 2023 een beetje meh is...).
In navolging op de confirmed bug reports link van @Grvy heb ik eens gekeken naar de bug reports die als 'As Designed' bestempeld zijn ( https://forum.paradoxplaz...vote_score&direction=desc ), wat op zich ook interessant is.
Zo is bijvoorbeeld de coverage die je zie bij education de well-being bonus van elementary schools en heeft niets met de reikwijdte van de scholen te maken (als ik me niet vergis was dit ook benoemd in een dev diary).
Zo is bijvoorbeeld de coverage die je zie bij education de well-being bonus van elementary schools en heeft niets met de reikwijdte van de scholen te maken (als ik me niet vergis was dit ook benoemd in een dev diary).
Vind je? Trein routes is nooit logisch, daar gaat een burgemeester niet over maar stel dat het een land was. Dan ga je toch ook geen rails aanleggen en internationaal aansluiten als je zelf geen treinen hebt?Webgnome schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:38:
[...]
Dus dan klopt de melding eigenlijk wel. Blijkbaar kun je geen train routes naar buiten leggen zonder zelf ook treinen te hebben. Niet heel erg logisch?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dit is toch hartstikke verwarrend? Je verwacht dat wat je ziet wel de coverage is. Weet alleen even niet meer hoe dat in Cs1 was.MatHack schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:30:
In navolging op de confirmed bug reports link van @Grvy heb ik eens gekeken naar de bug reports die als 'As Designed' bestempeld zijn ( https://forum.paradoxplaz...vote_score&direction=desc ), wat op zich ook interessant is.
In CS1 was het de coverage van het gebouw en had je overzichten voor de verschillende niveau's.Webgnome schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:43:
[...]
Dit is toch hartstikke verwarrend? Je verwacht dat wat je ziet wel de coverage is. Weet alleen even niet meer hoe dat in Cs1 was.
[ Voor 8% gewijzigd door MatHack op 30-10-2023 10:48 ]
Behalve dat in CS1 alsnog mensen van heinde en verre kwamen om services gebouwen te bezoeken. Dus daarin was de coverage cirkel ook voor de happiness bonus.
PS5 PSN: UnrealKazu
Ik zit op 50 fps gemiddeld 4k met high instellingen zonder blurr en depth of field. Voor een smooth gameplay heb ik een 40 fps cap ingesteld want aar de fps komt nooit onder de 40 fps uit. Ik denk dat een RTX 4090 op 4k dus meer fps opleverd dan op 1080p.Robinblitz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:13:
Dat van die high school heb ik ook gemerkt. Precies of ze van basisschool naar college gaan. High school is veel minder populair. Vreemd.Aganim schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:46:
Ik heb net even CS2 geprobeerd op mijn MacBook Pro M1 op 1920x1080 met Parallels (als alternatief voor mijn energieslurpende, kamer verwarmende PC).
Dat is niet speelbaar...
Dus weer verwijderd.
Dat is niet speelbaar...
Dus weer verwijderd.