Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
/f/image/IvJWUYwIUk2lQ1tf6yv7GheF.png?f=fotoalbum_large)
Eergisteren gestart met tweede map. Beetje feeling gekregen met de sizing van gebouwen op een eerste map. Omdat ik de single-family houses in EU stijl nog wat ondermaats vind, verkozen om toch maar een meer US styled stad te maken voor nu in afwachting tot de content creator packs.
Ten opzichte van CS1 erg prettig hoe vlot nieuwe tiles unlocken. Geeft veel vrijheid om residential en industrial echt goed van elkaar te scheiden.
Nu alleen nog even winst gaan maken in plaats van verlies te blijven draaien
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Zit nu in mijn 4e map en ik blijf winst maken wat ik ook doe. Wilde industrie weren en uneducated citizens maar die stakkers betalen zonder moeite 15-18% tax blijkbaarpsychodude schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:03:
Nu alleen nog even winst gaan maken in plaats van verlies te blijven draaien.
En ik verkoop niet eens stroom, maar voorlopig ook niet het gevoel dat het nodig is (6K inwoners)
Ze unlocken bij milestone 1, ik neem aan dat je die al wel gehaald hebtSteeffoon schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:02:
[...]
Ah, dan moet ik nog even wat meer spelen denk ik
There's no place like 127.0.0.1
Oh, dat heb ik wel inderdaad, dan moet ik nog eens goed kijken.MatHack schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:31:
[...]
Ze unlocken bij milestone 1, ik neem aan dat je die al wel gehaald hebt

Medium european row house. Er zijn verschillende soorten afhankelijk van hoeveel tegels je gebruikt. Bijvoorbeeld rijtje 1x5 afwisselen met 1x4 of 1x6.Steeffoon schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:48:
@n3z Wauw, ziet er tof uit! Hoe kom je aan die Vinex en Nederlands-uitziende huizen? Krijg je die standaard?
Zo kan je best leuke wijken bouwen.
[ Voor 6% gewijzigd door n3z op 28-10-2023 16:38 ]
Moest idd andersom zijn
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Top, vanavond weer eens mee verder!n3z schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:36:
[...]
Medium european row house. Er zijn verschillende soorten afhankelijk van hoeveel tegels je gebruikt. Bijvoorbeeld rijtje 1x5 afwisselen met 1x4 of 1x6.

/f/image/nb2OmFGbxfLhTaNLQwiOaONn.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij heb ik dat hier nog niet voorbij zien komen, maar lijkt dat er toch al wat wordt geëxperimenteerd met fietspaden. Ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten. Maar ik vind het (los van de kleur van het wegdek, die net zo fel is als de busbaan) er best goed uitzien
Het lijkt erop dat je inderdaad visueel moet vaststellen hoe ze rijden. Spijtig want ik vond het altijd een handige tool.Webgnome schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:33:
mmm vergelijkbare tools zijn er niet echt. Wat je moet doen, volgens de wiki, is in het menu op de aut klikken en dan kun je daar spelen met de opties. Maar echt uitvinden van stroom x gaat naar y zit er dus niet in. Acht ja het is inmiddels wel gelukt om een bepaald knelpunt op te lossen.
Zijn dat niet gewoon busbanen?jochem05 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:02:
Ik was deze video aan het kijken toen me aan het begin (0:40) al iets opviel wat leek op een rotonde met fietspaden…![]()
![]()
[Afbeelding]
Volgens mij heb ik dat hier nog niet voorbij zien komen, maar lijkt dat er toch al wat wordt geëxperimenteerd met fietspaden. Ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten. Maar ik vind het (los van de kleur van het wegdek, die net zo fel is als de busbaan) er best goed uitzien

/f/image/uHlefneN6sH0ZmD3NHtyv0QV.png?f=fotoalbum_large)
En valt me nu pas op, je hebt echt rijen bij winkeltjes
/f/image/I0zEZooyvcA3EcIN8V4TU1Nb.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door DutchCrownNL op 28-10-2023 17:25 ]
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Hele drommen blijven (langdurig) daar toch oversteken ondanks dat ik een mooie loopbrug heb neergelegd.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Hmm, nu je het zegt...

‘Waar het hart vol van is’, laten we maar zeggen.
Er was nog veel aan te verbeteren in CS1, maar ik kan niet wachten tot ze aan CS2 worden toegevoegd. Zie ook mijn hoop op features in deze post op dot forum.
Fietsen zijn onontbeerlijk voor een echte Europese stad, toch? Daarom speel ik nu met US thema. In CS1 heb ik het nut ook pas later ontdekt maar fietsen waren echt nodig in CS1 om verkeersproblemen te vermijden. Heel veel mensen namen de fiets als die route goed en korter was.Webgnome schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:12:
Ik snap niet zo goed waarom mensen zo graag fietspaden hebben? In Cs1 heb ik dat nou echt totaal niet gemist. Het was meer een gimmick dan dat het echt wat toevoegde. Ook omdat het of bikelanes of iets anders was maar nooit tegelijk.
Toen waren ze onderdeel van hoe de game gemaakt was. Nu zijn er geen fietsen, dan kunnen ze toch ook geen onderdeel zijn van het oplossen van de verkeersproblemen? Ik heb alleen wat problemen als reizigers van de snelweg komen. Zit nu op ruim 52000 inwoners.Flying Hawkic schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:44:
[...]
Fietsen zijn onontbeerlijk voor een echte Europese stad, toch? Daarom speel ik nu met US thema. In CS1 heb ik het nut ook pas later ontdekt maar fietsen waren echt nodig in CS1 om verkeersproblemen te vermijden. Heel veel mensen namen de fiets als die route goed en korter was.
En kun je water laten spawnen in een gat wat je gemaakt hebt om hiermee een meertje aan te leggen?
Specs: Ryzen 7 (7000) | 16 GB RAM | 512 GB SSD | FHD IPS | RTX 4070 | 144 Hz
Afgelopen week speelde ik hem via Gamepass, Nu heb ik de steamversie gekocht en zijn de textures wel erg matig en langzaam?
Zal mssn komen doordat de patch nu sommige instellingen gedowngraded heeft.
Zou iemand hier mij een goede tip kunnen geven waar ik het best mee kan tweaken qua settings?
Als je lekker wilt verder spelen ook prima hoor
:fill(white):strip_exif()/f/image/EzNtPXsORn91nTXTp02RLpeu.png?f=user_large)
Het zijn voornamelijk, volgens mij, de randjes van de huisjes.?
[ Voor 21% gewijzigd door Johan5324 op 28-10-2023 20:04 ]
Misschien bottleneck van hoogspanning?Inevitable schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:46:
Service verkoop zit een max aan van een miljoen volgens mij. Ik had een kolencentrale die 'overspannen' leek terwijl er meer dan voldoende export was. Daarom een kerncentrale erbij gebouwd en zag dat de export inkomsten blijven hangen op 1 miljoen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Zie nu pas dat er een schakelaar is voor stijlen, waarbij je kan switchen tussen Europese en Amerikaanse stijl 😅n3z schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:36:
[...]
Medium european row house. Er zijn verschillende soorten afhankelijk van hoeveel tegels je gebruikt. Bijvoorbeeld rijtje 1x5 afwisselen met 1x4 of 1x6.
Heb ik ook inderdaad, wat bij mij helpt is om bij de snap-tools alleen 'snap-to-zone' aan te zetten.sdk1985 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:08:
Wat heb ik ruzie met die grid. Elke zijweg in je grid snappen de vierkantjes tegen die zijweg aan waardoor de uniforme look waar ik naar op zoek ben verloren gaat. daarnaast zitten er vaak ook snel gaten tussen de verschillende vakjes.
7 uur later over de 90k inwoners en een flinke stadWorsteneter schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:55:
Eerste drie steden weggegooid omdat ik 't nog niet helemaal in de smiezen had. M'n vierde stad (nu rond de 40k) ben ik wel blij mee. Map is lakeland en hoewel het inderdaad veel en lang sneeuwt, vind ik de sneeuw wel mooi bij een wat grotere stad. Bij een kleine stad met rowhouses is het wel echt heel eentonig, maar met wat hoogbouw is er ook meer contrast.
Het verkeer begint nu wel wat vast te lopen in bepaalde punten en mijn industrie is echt een zooitje (gewoon elke keer maar wat bij aan gepriegelt, daar zit nu systeem in).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Begin nu wel echt de beperkingen te merken van m'n 3600 en 1660 super. Ga nu denk ik toch opnieuw beginnen op een nieuwe map - ben wel toe aan wat minder winter. Twijfel alleen over met alles unlocked te spelen
/f/image/NiM5aX6N90kWP4yxYE0TeJRX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UZLIuSFbh3nXMqx43qkBTS1F.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/smxtuMmJDblFklBuWNxGEhxa.jpg?f=fotoalbum_large)
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
De ene kant is gewoon doen en ik kijk wel of het werkt, andere kant rustig wachten op een update en het doen van een klein opdate van de grafische kaart.
Wat ik nu zie is dat veel van jullie pareltjes aan het bouwen zijn!
GeForce now..Benmen schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:14:
De beelden van jullie maken mij steeds meer aan het twijfelen. Mijn setup stamt namelijk uit het jaar steenkool: Ryzen 5 3600, 16gb ram, GeForce 1060 3gb.
De ene kant is gewoon doen en ik kijk wel of het werkt, andere kant rustig wachten op een update en het doen van een klein opdate van de grafische kaart.
Ik heb dezelfde CPU, maar dan een 2060GTX en 32gb ram, draait prima. Je hebt echt geen high end kaart nodig, en anders GForceNow wat hierboven ook wordt geroepenBenmen schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:14:
De beelden van jullie maken mij steeds meer aan het twijfelen. Mijn setup stamt namelijk uit het jaar steenkool: Ryzen 5 3600, 16gb ram, GeForce 1060 3gb.
Dit ziet er wel echt uit als zo'n arbeiderswijk van die mijn. Gaaf!PB-powell schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:09:
Poging nummer 3maar de start gaat steeds beter, nog altijd flink in de min dus ik dacht, ik regel wat lokale grondstoffen aanvoer, daar gaat je uitzicht
![]()
[Afbeelding]
Zou een oplossing kunnen zijn al ben ik niet zo van dit soort abonnement oplossingen (zo voelt het voor mij).
Je kan de gratis tier proberen. En je kunt het, als je de betaalde variant pakt, elke maand uitzetten. Zo doe ik hetBenmen schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:34:
[...]
Zou een oplossing kunnen zijn al ben ik niet zo van dit soort abonnement oplossingen (zo voelt het voor mij).
Hoe bedoel je 1x4, 1x5 en 1x6?n3z schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:36:
[...]
Kun je een voorbeeldje plaatsen?
Leermomentje vaker crtl+s drukken
Zet gewoon autosave aan om de 10 minnuten. Wel even een echte save maken als je gaat terraformenArcticWolf schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:13:
f*ck.... eerste crash gehad en behoorlijk wat progress kwijt geraakt![]()
Leermomentje vaker crtl+s drukken
Ja, bedoel je dan echt dat je van de 6 vakjes diepte er 4 inkleurt, of dat je de grid aanpast dat je 4 vakjes diepte hebt?GENETX schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:07:
De diepte ven de tegels. Dus of je tot 4, 5 of 6 tiles vanaf de weg zoned.
Ik doe dat laatste wel.
Maar die vinex blokken zoals hierboven te zien lijken me ook leuk om te maken.
Maar hoe zorg je er dan voor dat je een rijtje haaks op de andere rij krijgt. Zodat je een vierkant hebt.
Vaak krijg ik gewoon 2 rijen tegenover elkaar.
/f/image/k6ZfBgIBDVOukj41XxWdPCSE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bYnxeeIFkOlkzhym7cMSuGlq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3fzeRtWBEAA1cmoQstzEWFHf.png?f=fotoalbum_large)
35k inwoners nu met €18 miljoen op de balans en een gemiddeld inkomen van €1 miljoen/maand.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Snap to guide lines uitzetten, en vervolgens goed opletten dan je een hoek van 90 graden hebt/snapped.sdk1985 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:08:
Wat heb ik ruzie met die grid. Elke zijweg in je grid snappen de vierkantjes tegen die zijweg aan waardoor de uniforme look waar ik naar op zoek ben verloren gaat. daarnaast zitten er vaak ook snel gaten tussen de verschillende vakjes.
En holy hell wat heeft de Paper factory (signature building) een boel jobs:
:fill(white):strip_exif()/f/image/yBMG1RT2U0weUR5SoYiFjq4V.png?f=user_large)
Ja, speel met de verhoudingen. Ik doe ook zoiets dergelijks:FRANQ schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:36:
[...]
Ja, bedoel je dan echt dat je van de 6 vakjes diepte er 4 inkleurt, of dat je de grid aanpast dat je 4 vakjes diepte hebt?
/f/image/6GzjPEDoUEYvxvNDlegqk6f8.png?f=fotoalbum_large)
Beetje spelen met de verhoudingen en leg er dan ook smalle wegen tussen voor een bepaald effect
Een prop line tool zou fijn zijn, het eindeloze boompjes planten rondom velden neemt redelijk wat tijd in beslag. Nog redelijk wat bomen te gaan

/f/image/IBNrm4OB1k3mKGHNkGSCfy3T.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HB6wwuYStdtYWyMG8oWd7fj3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pMi77x5M6WiSRoYsHnVfZ0r8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TjWkMeLvorBSea2IKeb0AR6M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/i3YELefwM1GLbtvje59Wi1RB.png?f=fotoalbum_large)
Dit ziet er idd veel realistischer uit.Webgnome schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:40:
[...]
Ja, speel met de verhoudingen. Ik doe ook zoiets dergelijks: [Afbeelding]
Beetje spelen met de verhoudingen en leg er dan ook smalle wegen tussen voor een bepaald effect
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik ben er weer ff klaar mee, zo jammer dit.
I am the great Cornholio!
Scroll even terug. Trade is op dit moment stuk. Onder andere commercial doet niet wat het zou moeten zoals je zelf al hebt gemerkt.HaterFrame schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:53:
Vanavond er eens goed voor gaan zitten, leuk stadje gebouwd. Gekke is dat commercial demand heel hoog blijft terwijl waar ik het ook bouw er niet voldoende klanten zijn. Daarnaast alleen demand in low dens bewoning. Soms ineens heel hoog medium demand, maar dat kan ik zonen wat ik wil, er wordt nooit wat gebouwd. Nou schiet mij maar lek. Vervolgens mijn industrieterrein met trein en cargo station aangesloten, het pakhuis wordt wel volgepakt maar vervolgens geen treinen.
Ik ben er weer ff klaar mee, zo jammer dit.
Eenmaal hierin is het niet mogelijk om eruit te komen. Opeens meer woningen bouwen of de belastingen verhogen hebben 0 resultaat. Iemand soortgelijke problemen meegemaakt?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Nee dat is onmogelijk, want ik las van de week nog hier dat er op de performance na geen gamebraking bugs in zatenWebgnome schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:56:
[...]
Scroll even terug. Trade is op dit moment stuk. Onder andere commercial doet niet wat het zou moeten zoals je zelf al hebt gemerkt.
Voor meer uitleg over de bug (lees ook de pinned comment van de dev) :
https://www.reddit.com/r/..._the_resource_management/
[ Voor 19% gewijzigd door Beakzz op 29-10-2023 00:09 ]
Interessant uit de analyse is dat er ook veel wel lijkt te werken ten aanzien van hoe de supply chain gesimuleerd wordt. Cargo terminals zijn vooralsnog naar wat het lijkt echter van beperkte waarde.Beakzz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:59:
[...]
Nee dat is onmogelijk, want ik las van de week nog hier dat er op de performance na geen gamebraking bugs in zaten
Voor meer uitleg over de bug (lees ook de pinned comment van de dev) :
https://www.reddit.com/r/..._the_resource_management/
YouTube: Terrible Optimization: Cities Skylines 2 GPU Benchmarks & Graphics O...
Zone eerst de binnenkant en hou een rijtje vrij vanaf de weg. Als je 2 rijen tegenover elkaar krijgt gewoon verwijderen tot je een lange rij krijgt.FRANQ schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:36:
[...]
Ja, bedoel je dan echt dat je van de 6 vakjes diepte er 4 inkleurt, of dat je de grid aanpast dat je 4 vakjes diepte hebt?
Ik doe dat laatste wel.
Maar die vinex blokken zoals hierboven te zien lijken me ook leuk om te maken.
Maar hoe zorg je er dan voor dat je een rijtje haaks op de andere rij krijgt. Zodat je een vierkant hebt.
Vaak krijg ik gewoon 2 rijen tegenover elkaar.
Zal even kijken of ik vanavond een filmpje kan maken.
/f/image/kTek7oHvrSTI5osPo5K39KYD.png?f=fotoalbum_large)
Nou dag he
Moet de halte niet aan de kant van het trottoir geplaatst worden? Kan het nu niet checken, maar ik heb zelf ook vierbaans wegen met werkende trams, en ik plaats de haltes echt aan de zijkanten van de weg.Anatidae schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:05:
Ik heb een probleempje met mijn trambaan. Ik heb een handige trambaan op het midden van mijn vierbaans rondweg. Redelijk drukke weg, maar niemand gebruikt de tram. Ik denk omdat ze er niet kunnen komen. Er leidt geen zebra naar het perron. Als ik een zebra probeer aan te leggen dmv wandelpad, verschuift de tramhalte.. Iemand enig idee?
[Afbeelding]
Kan je niet een zebrapad toevoegen met de road upgrade tools?Anatidae schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:05:
Ik heb een probleempje met mijn trambaan. Ik heb een handige trambaan op het midden van mijn vierbaans rondweg. Redelijk drukke weg, maar niemand gebruikt de tram. Ik denk omdat ze er niet kunnen komen. Er leidt geen zebra naar het perron. Als ik een zebra probeer aan te leggen dmv wandelpad, verschuift de tramhalte.. Iemand enig idee?
Je quote letterlijk dat ie dat al geprobeert heeft ?Eikeltje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:31:
[...]
Kan je niet een zebrapad toevoegen met de road upgrade tools?
Edit :
Sorrie ik las het verkeerd hij heeft het over een gewoon looppad erop aan te sluiten.
[ Voor 16% gewijzigd door TeK op 29-10-2023 09:43 ]
Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek, maar nog niets gevonden. De tips en tricks die hier gedeeld worden, helpen al wel, maar een mooi overzicht om op terug te vallen, zou fijn zijn.Webgnome schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:59:
Weet iemand of er al goede text guides zijn voor dit spel? Ik kom vaak uit op 'performance' guides maar dat wil ik niet. Ik zou graag dingen willen weten over de mechanics van het spel. En dan juist niet in video vorm. Iemand?
Moeten elektrische auto’s niet onder gedompeld worden in water?MatHack schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:18:
Hmm... een voertuig in de brand onder water...
[Afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door Borundil op 29-10-2023 10:19 . Reden: Grammatica ]
/f/image/ykvNGMgaGi7XygIwrEVCzv5p.png?f=fotoalbum_large)
Mijn WIP stadje Scranton waar ik erg veel plezier aan beleef. 13000 population nu en ongeveer 22000 dollar per uur in de plus dus het geld stroomt binnen en nagenoeg geen demand issues
Heerlijke game
Tesla M3LR '21
Nu de nacht gevallen is, voor de eerste keer sinds ik het zonnepark heb, valt overal de stroom uit en roepen de kolencentrale en vuilverbrander dat ze overbelast zijn. De accu van het zonnepark ontlaadt niet, ondanks aangesloten te zijn op het low-voltage grid en uiteraard een lading te bevatten. Ook de dam draagt niets meer bij aan het low-voltage grid ondanks rechtstreeks aangesloten te zijn, alsmede via hoogspanning -> transformatorstation. Voor plaatsing van het zonnepark leverde mijn dam via het transformatorstation wel stroom als de vraag groter was dan de kolencentrale en verbrander konden leveren.
Er is geen sprake van bottlenecks of onderbrekingen op het low-voltage grid, desondanks loopt er gewoon 0 stroom doorheen vanuit het zonnepark en de hydrokrachtcentrale richting mijn stad. Ondertussen staat mijn dam dan wel weer bergen stroom naar de outside connection te pompen.
Misschien straks nog even kijken of de boel zich weer herstelt als ik het zonnepark verwijderd, ik was er even klaar mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Aganim op 29-10-2023 10:34 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Nee je cims gaan echt voor de kortste route en riskeren daar graag hun leven voor. Ben ze ook al op de snelweg tegengekomenJoepW schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:44:
Zebrapaden verwijderen en mooie voetgangersbruggen bouwen heeft echt geen zin
[Afbeelding]
Tesla M3LR '21
Check de beginners guide in de wiki.Webgnome schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:59:
Weet iemand of er al goede text guides zijn voor dit spel? Ik kom vaak uit op 'performance' guides maar dat wil ik niet. Ik zou graag dingen willen weten over de mechanics van het spel. En dan juist niet in video vorm. Iemand?
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

specs:
i5-9600K CPU @ 3.70GHz
RTX 2060 SUPER (MSI)
3440x1400
Only fools are enslaved by time and space.
Zo gaat het in praktisch alle stedenJoepW schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:44:
Zebrapaden verwijderen en mooie voetgangersbruggen bouwen heeft echt geen zin
[Afbeelding]

Ik heb het idee dat ze sommige details hebben ingeruild voor nieuwe. Zoals hier ook al eerder is gezegd, ik mis bijvoorbeeld de animatie bij het blussen van een brand. Er staat alleen een brandweerauto stil, verder niks.LoneRanger schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:52:
Ik vind het detail van dit deel toch echt wel veel beter dan deel 1. Af en toe betrap ik mezelf er nog wel eens op dat ik meer aan het kijken ben dan aan het spelen. Net ook 4 industrie lots in de brand, erg mooi om daar ingezoomed naar te kijken maar dan merk je wel een enorme drop in fps.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
specs:
i5-9600K CPU @ 3.70GHz
RTX 2060 SUPER (MSI)
3440x1400
thanks maar die had ik natuurljik ook al gelezen. Misschien dat ik her overheen gelezen heb in de wiki maar kan zo niets vinden over wat gebouwen nou bedoelen met 'poor network'. Is dat de tijd die het kost om aan goederen te komen? Is dat de tijd die het kost om van plek a naar b te komen of is dat weer iets anders?
beter zoeken: https://cs2.paradoxwikis.com/Info_views
[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 29-10-2023 10:55 ]
Nee, de wiki is nog redelijk barebones. Ik denk dat je dat dat ook moet accepteren als je een spel vanaf de release wilt spelen, veel dingen zullen nog wat onduidelijk zijn. Beetje experimenteren en rondvragen is waarschijnlijk het beste wat je nu kunt doen.Webgnome schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:53:
[...]
thanks maar die had ik natuurljik ook al gelezen. Misschien dat ik her overheen gelezen heb in de wiki maar kan zo niets vinden over wat gebouwen nou bedoelen met 'poor network'. Is dat de tijd die het kost om aan goederen te komen? Is dat de tijd die het kost om van plek a naar b te komen of is dat weer iets anders?
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Een blusanimatie heb ik nooit gezien in dit spel, in dit geval reed de brandweerauto naar binnen om de brand te blussen. Voor het realisme ook wel "grappig" dat er 2 slachtoffers zijn gevallen in het eerste bedrijf wat geblust werd.Inevitable schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:53:
[...]
Ik heb het idee dat ze sommige details hebben ingeruild voor nieuwe. Zoals hier ook al eerder is gezegd, ik mis bijvoorbeeld de animatie bij het blussen van een brand. Er staat alleen een brandweerauto stil, verder niks.
Only fools are enslaved by time and space.
Dat realisme werkt wel twee kanten op. Net stond er bij mij een flat in de fik waarbij de lijkauto's eerder waren gearriveerd om de 9 lijken op te halen dan de brandweer om de brand te blussenLoneRanger schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:58:
[...]
Een blusanimatie heb ik nooit gezien in dit spel, in dit geval reed de brandweerauto naar binnen om de brand te blussen. Voor het realisme ook wel "grappig" dat er 2 slachtoffers zijn gevallen in het eerste bedrijf wat geblust werd.

Tesla M3LR '21
Ik heb dit een tijdje terug geplaatst, maar heb de oplossing ondertussen, MIP Bias van 0 naar 1 zetten, staat geloof ik helemaal onderaan in advanced. Nu geen enkele keer meer opgetreden! Heel blij mee.Jeffrey1908 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:28:
Meer mensen last van dat soms net lijkt of alle assets weer opnieuw inladen? Met name bomen auto's wegmarkering en gebouwen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/IiObM0cmtBBTr4XY58acUvTX.png?f=user_large)
Typisch cities skylines.Kurkentrekker schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:12:
[Afbeelding]
Mooie speedbump wel, op een zesbaansweg.

Tevens merk ik dat CS1 toch wel echt een topper was als je alle DLC had want ik mis een aantal dingen zoals industries, het zit er wel in maar niet zo uitgebreid.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Ahhh zijn dat die speedbumps die je als policy kan zetten...Kurkentrekker schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:12:
[Afbeelding]
Mooie speedbump wel, op een zesbaansweg.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Deze playlist van City Planner Plays vind ik zelf enorm behulpzaam. Nou volg ik deze man ook al jaren. Ik vind hem heel chill om naar te luisteren!
Absoluut, ook mijn favo CS2 content creator. Hele fijne stem en professionele video's.TimNomivaas schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:39:
[Video: The Ultimate Beginners Guide to Cities Skylines 2]
Deze playlist van City Planner Plays vind ik zelf enorm behulpzaam. Nou volg ik deze man ook al jaren. Ik vind hem heel chill om naar te luisteren!
:fill(white):strip_exif()/f/image/qGppkJy6PFyjF8YCzIeol4Ri.png?f=user_large)
Nice
edit: Wow minuut op hoogste snelheid en boven de 80k/uur. Na een tijdje hoef je dus niet meer op geld te letten
[ Voor 7% gewijzigd door London op 29-10-2023 13:42 ]
Tesla M3LR '21
[ Voor 223% gewijzigd door Rudios op 29-10-2023 13:56 . Reden: Nevermind ]
Whole lot of stars ***
@servival7 Volgens mij moet je daar hoogopgeleide mensen voor hebben. Nu ik een universiteit hebt geplaatst sky-rocket de vraag naar kantoren.
Belastingen omlaag voor die sector en dan hoger voor industrie bijvoorbeeld. Alleen werkt het bij mij heel vaag. Soms staat er een paar seconden een halve balk demand en dan zakt het weer helemaal weg voor ik ook maar een zone kan aanwijzen.servival7 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:43:
Weet iemand hoe je office demand creëert? ik heb bijna 60k inwoners maar amper vraag naar offices.
Ook belastingen omlaag voor high educated mensen en idd scholen.
[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 29-10-2023 13:47 ]
Heb hetzelfde met deze man :TimNomivaas schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:39:
[Video: The Ultimate Beginners Guide to Cities Skylines 2]
YouTube: How To Optimize Cities Skylines 2 and Increase Your FPS By +400%
En deze voor hele gameplay streams :
YouTube: Cities Skylines 2: New City! Biffa Building LIVE!
Heb altijd gameplay aan staan op het 2e scherm voor inspiratie
Begon in mijn eerste stad voornamelijk nadat ik de college had en mijn Well Educated inwoners aantal omhoog schoot.servival7 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:43:
Weet iemand hoe je office demand creëert? ik heb bijna 60k inwoners maar amper vraag naar offices.
Update wat betreft mijn eigen probleem met een halve stad zonder stroom: het transformatorstation wat mijn dam vanuit het high voltage grid verbindt met het low-voltage grid lijkt een deel van het probleem te zijn. Volgens de kaart is ie gewoon nog aangesloten met het grid onder de weg, maar pas na verplaatsen of vervangen werkt hij weer. In dat betreffende gebied is niets gewijzigd en het heeft wel gewerkt, dus wellicht toch een bugje.
Zowel mijn dam als zonnepark leveren niets direct aan het low-voltage grid. Helaas momenteel niet genoeg geld beschikbaar om dat park te verplaatsen, vervangen van het stuk weg waar hij aan ligt heeft in ieder geval niet geholpen.
/f/image/rQAozXzRVTMnZy3JNOg5zwBk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wlhUvWXKuVUz4c0BopDfuG46.png?f=fotoalbum_large)
Wordt een politieauto opgeroepen naar een auto-ongeluk... Raakt de politieauto zelf betrokken bij een ongeluk.