En de zijweg verwijderen en opnieuw plaatsen helpt ook niet? Anders kan je dmv voetpaden een deel afblokken en dan zou de zoning ook moeten ‘omklappen’ naar de andere wegstomley schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:42:
Die zoning vlakken blijft wel echt een ding voor mij atmzo vaak dat het daardoor in de weg ligt als je huisjes wilt bouwen van 3 bij 3 ipv 6 diep. Wil je dan aan de achterkant het zelfde doen dan snapt die zoning het elke keer niet.
eerste werkt inderdaad niet, want dan pakt die de andere straat weer waardoor het ook niet werkt. Ben het nu inderdaad aan het doen met voetpaden, maar dat werkt ook niet 100%, want soms overschrijft die het weer en verdwijnen je huizen opeens xDcracking cloud schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:54:
[...]
En de zijweg verwijderen en opnieuw plaatsen helpt ook niet? Anders kan je dmv voetpaden een deel afblokken en dan zou de zoning ook moeten ‘omklappen’ naar de andere weg
Je moet niet de fill tool gebruiken maar die tool waarmee je vakjes kunt selecteren. Je selecteert dan eerst 3 vakjes diep aan één kant, je wacht tot die gebouwd worden en dan doen je hetzelfde voor de andere kant. Dan heb je geen pad nodig.stomley schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:42:
Die zoning vlakken blijft wel echt een ding voor mij atmzo vaak dat het daardoor in de weg ligt als je huisjes wilt bouwen van 3 bij 3 ipv 6 diep. Wil je dan aan de achterkant het zelfde doen dan snapt die zoning het elke keer niet.
Milestone 12 ondertussen behaald in een grid-based stad, moet toch echt iets met het OV gaan doen, mijn aanvoersbrug is ondertussen overvol, zelfs met 4 banen aan snelweg
ongeveer 45k inwoners en draait nog steeds prima op mijn 1070Ti.

There's no place like 127.0.0.1
Ja dat werkt dus niet. Ik gebruik nooit de fill tool.Flying Hawkic schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:08:
[...]
Je moet niet de fill tool gebruiken maar die tool waarmee je vakjes kunt selecteren. Je selecteert dan eerst 3 vakjes diep aan één kant, je wacht tot die gebouwd worden en dan doen je hetzelfde voor de andere kant. Dan heb je geen pad nodig.
Dat is niet de rand van de map, maar de rand van jouw stad toch? Je moet tiles kopen totdat je aan de rand van de map bent. Vervolgens kun je dan je riool en evt je water verbinden met de boze buitenwereld. Ziet er dan zo uit:PatRamon schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:50:
[...]
Yup net geprobeerd...
Riol aan de zijkant van de map geplaatst.
Zie resultaat in 10sec, alles onder de shit
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/BFzJwgOLBbwJqVNCV8QfIWdc.jpg?f=fotoalbum_large)
You can't be late until you show up
Heb je treinen? Ik vraag mij af of je ook een depot nodig hebt als je alleen treinen van buiten je stad wilt ontvangen. Denk van niet maar ben niet zeker;MatHack schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:18:
Milestone 12 ondertussen behaald in een grid-based stad, moet toch echt iets met het OV gaan doen, mijn aanvoersbrug is ondertussen overvol, zelfs met 4 banen aan snelwegongeveer 45k inwoners en draait nog steeds prima op mijn 1070Ti.
Nee, dat was wel mijn idee, een trein van buitenaf, maar volgens mij moet je dan nog steeds een Rail Yard hebben, we zullen zien.Flying Hawkic schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:30:
[...]
Heb je treinen? Ik vraag mij af of je ook een depot nodig hebt als je alleen treinen van buiten je stad wilt ontvangen. Denk van niet maar ben niet zeker;
Klopt zo heb ik hem ook verbonden, en zo kwam er massa riool mijn (troll)stad binnendoerakje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:28:
[...]
Dat is niet de rand van de map, maar de rand van jouw stad toch? Je moet tiles kopen totdat je aan de rand van de map bent. Vervolgens kun je dan je riool en evt je water verbinden met de boze buitenwereld. Ziet er dan zo uit:
[Afbeelding]
zie: DonJunior in "[Multi] Cities: Skylines II"stomley schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:20:
[...]
Ja dat werkt dus niet. Ik gebruik nooit de fill tool.
*sowieso
Wat tot nu toe het makkelijkste werkt merk is om dan aan de ene kant Europese zoning te gebruiken en aan de andere kant Amerikaanse zoning. Of je kan er een looppaadje tussen gooien. Maar ik denk ook te hebben begrepen dat in het begin alles groot wordt gebouwd, maar zodra het drukker en duurder wordt de huizen vanzelf kleiner worden.stomley schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:42:
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Bouwen en dan direct slopen. Ik heb geen negatieve impact op mijn treinverkeer gezien.MatHack schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:31:
[...]
Nee, dat was wel mijn idee, een trein van buitenaf, maar volgens mij moet je dan nog steeds een Rail Yard hebben, we zullen zien.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Totdat het overstroomt.London schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:10:
[Afbeelding]
Poepvijver, mooie oplossing voor het riool

In 't begin is dit een perfecte oplossing, mid/endgame zijn er natuurlijk veel betere oplossingen.
Tesla M3LR '21
Ik heb net de water treatment plan neergezet, kon ik meteen een paar sewer outlets en water pompen slopen.
Wow, dat heb ik nog niet eerder gezien. Dat is wel bizar hoor.Borundil schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:20:
Denk je een leuk blok met rijtjeswoningen te maken met daartussen wat commercie, worden dat bijna alleen maar tankstations. Ik denk dat er niks anders opzit dan weghalen en net zo lang zonen tot het wat meer mixt.
[Afbeelding]

Hmm dat is wel vreemd. Zou het puur random (en dus pech) zijn of zou er meer achter zitten? Zou het gekoppeld zijn aan productie? Produceer je toevallig brandstof of heb je olieindustrie?Borundil schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:20:
Denk je een leuk blok met rijtjeswoningen te maken met daartussen wat commercie, worden dat bijna alleen maar tankstations. Ik denk dat er niks anders opzit dan weghalen en net zo lang zonen tot het wat meer mixt.
[Afbeelding]
Zo hoor je eigenlijk niet te bouwen, maar mooi voorbeeld hoe veel limonade stations geplaatst worden.Borundil schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:20:
[Afbeelding]
Jammer dat de gebruiker zelf niet kunt instellen hoe en waar zo iets komt..
Zie screenshot: Btw Sneew tijd maar dan met de day/night cyclus aan, saaie donkere boel ook overdag.
Zo nu en dan een zon (Wat je nu ziet) en als die achter de wolken = avond style.
Ofwel tijden de ochtend/middag verwisselt je beeld regelmaat in nacht door de bewolking.
*Screenshot = nu een verpauperde save geworden door steeds maar doorspoelen tijd i.v.m. winter tijd.
:strip_exif()/f/image/JDUXU7UazsY1k9GZISfIASva.jpg?f=fotoalbum_large)
**Voor de rest prima game hoor, niet om af te kraken
Via city economy tab aanpassen en dan bij Tax iets lager instellen voor de bewoners.Webgnome schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:41:
Heb nu last van een high rent probleem. Alles en iedereen zeurt over high rent. Enig idee? Of is dit een bug?
Nee, tot nu toe is het generieke industrie.Flying Hawkic schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:40:
[...]
Hmm dat is wel vreemd. Zou het puur random (en dus pech) zijn of zou er meer achter zitten? Zou het gekoppeld zijn aan productie? Produceer je toevallig brandstof of heb je olieindustrie?
Weet ik, maar ik probeer te voorkomen dat het een generieke stad wordt waarin duidelijk woongebieden afgewisseld worden met commercie. Ik heb sowieso weinig op met het idee hoe je een game zou horen te spelen. Game lekker zoals je het zelf wil.PatRamon schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:47:
[...]
Zo hoor je eigenlijk niet te bouwen, maar mooi voorbeeld hoe veel limonade stations geplaatst worden.
Jammer dat de gebruiker zelf niet kunt instellen hoe en waar zo iets komt..
Na het werk nog even getest op mijn pc op de werkkamer en nu werkt het wel. Kreeg een update van Gforce Now toen ik het wilde opstarten en daarna kon ik inloggenSebastiaan92 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:13:
[...]
Ja. Die inderdaad. Leek hij bij mij nodig te hebben om te checken of ik het spel had. Maar denk dat het toeval was. Want dat checkt hij bij het inlogscherm zo te zien.
Geen idee hoe veel fps (zag daar ook posts over), maar het voelt snel genoeg aan. Het maakt denk ik ook niet zo veel uit voor dit spel
[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 27-10-2023 18:58 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Kan iemand mij helpen? Mijn Lenovo Legion pro 5 heeft problemen (denk ik) met de paradox launcher. Bij steam staat hij op "wordt uitgevoerd" maar doet verder helemaal niks. Ik heb al zitten zoeken maar mijn technische vaardigheden qua computers zijn redelijk beperkt.
higher density bouwen, zodat per m2 de huur lager wordt.Webgnome schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:41:
Heb nu last van een high rent probleem. Alles en iedereen zeurt over high rent. Enig idee? Of is dit een bug?
https://forum.paradoxplaz...nature-buildings.1591951/Low and medium density housing tend to have larger apartments which most residents find appealing. However, the cost of living is usually higher in smaller buildings such as detached houses, row houses, and medium-sized apartment buildings as the costs are divided among fewer households. Increasing Land Value also affects smaller buildings more as it affects the size of the rent in general. On the other hand, high density housing can fit a lot of people in a small area but its main negative aspect is that the apartments are usually small. Conversely, the rents are more affordable as the building’s upkeep is divided among a large number of households.
[ Voor 58% gewijzigd door cracking cloud op 27-10-2023 19:32 ]
Hoe langer ik speel des te meer is het genieten. Je ziet wat problemen komen en daar kan ik dan tijden mee bezig zijn om te proberen. Grafisch kom ik echt nog genoeg slordigheden tegen maar man, wat zitten er ook veel gave opties in deze game.
Met Ctrl + N krijg je een overlay met je aantal FPS.Marzman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:57:
[...]
Na het werk nog even getest op mijn pc op de werkkamer en nu werkt het wel. Kreeg een update van Gforce Now toen ik het wilde opstarten en daarna kon ik inloggen
Geen idee hoe veel fps (zag daar ook posts over), maar het voelt snel genoeg aan. Het maakt denk ik ook niet zo veel uit voor dit spel
psn: t-zakje
En bij gamepass?Sebastiaan92 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:35:
[...]
Met Ctrl + N krijg je een overlay met je aantal FPS.
Nou, ben inmiddels toch weer een paar uurtjes verder. Wat een heerlijke game is dit zeg! FPS bleef op mijn Lenovo Legion Slim 5 rond de 60 met een groter wordend stadje, dus heb de instellingen voor de details, texture en animation maar eens naar high durven zetten. Nog steeds prima met 45-50 FPS!
Overigens had ik wel mijn eerste melding van een ongeluk, maar kon dat ongeluk helaas nergens vinden. Meer mensen daarmee te maken gehad?
Overigens had ik wel mijn eerste melding van een ongeluk, maar kon dat ongeluk helaas nergens vinden. Meer mensen daarmee te maken gehad?
Hier is het ook redelijk eenvoudig. Bouw een grote kolencentrale en al je problemen zijn opgelost. Infinite money, want je surplus verkoop je voor veel te veel geld. Daar kun je makkelijk dat onderwijs van betalen die voor de skilled workers zorgt, en dan nog hou je 150k per maand over. Gaat helemaal nergens over, financieel is dit echt geen uitdaging op deze manier, ik heb niets hoeven doen met taxes of budgets. Oh, en bij elk level krijg je er nog eens een paar miljoen bij. Dus blut raken wordt heel lastig.Webgnome schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:28:
Hoe maken jullie winst met de parkeerzones/plaatsen? Dat lukt mij nog niet heel erg. Merk dat het maken van winst in Cs2 echt een stuk lastiger is als in C1. Daar was, als je het trucje kende (bouwen bouwen bouwen) je zo winstgevend
Nieuwe laptop gekocht speciaal voor Cities, het spul gedownload (via gamepass) maar als ik op de knop 'spelen' druk gebeurt er gewoon helemaal niets. Spel start niet op, niets?
Alle drivers/firmwares geupdate, spel al een keer helemaal verwijderd en opnieuw gedownload maar niets lijkt te werken?
Iemand die de gouden tip heeft voor me?
Alle drivers/firmwares geupdate, spel al een keer helemaal verwijderd en opnieuw gedownload maar niets lijkt te werken?
Huh? Ik speel via Gamepass maar wordt een savegame niet opgeslagen in de cloud? Dat zou wel heel zuur zijn.
Komt het ook niet onderaan in je taakbalk te staan? Ik heb dat ook eens gehad, toen zag ik het blauwe icoontje alleen in de taakbalk verschijnen. Daarop klikken en de game kon gewoon starten/openen.Aomi schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:31:
Nieuwe laptop gekocht speciaal voor Cities, het spul gedownload (via gamepass) maar als ik op de knop 'spelen' druk gebeurt er gewoon helemaal niets. Spel start niet op, niets?
Nope, niets. Via taakbeheer ook niets te zien...Inevitable schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:40:
[...]
Komt het ook niet onderaan in je taakbalk te staan? Ik heb dat ook eens gehad, toen zag ik het blauwe icoontje alleen in de taakbalk verschijnen. Daarop klikken en de game kon gewoon starten/openen.
Ik heb een maandelijks balans van +4 miljoen in cash. Op m'n bankrekening staat 13 miljoen, maar ik zie dit bedrag alleen maar zakken. Ik snap alleen niet waar dit geld heen gaat 
Edit: Inmiddels de oude save game geladen. Het had helemaal geen zin om de kosten te verlagen, belastingen te verhogen etc. Het bedrag ging alleen maar naar beneden. Lijkt op een bug.
:strip_exif()/f/image/dPiTqpGayCzsONb0Z3R1IOs6.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Inmiddels de oude save game geladen. Het had helemaal geen zin om de kosten te verlagen, belastingen te verhogen etc. Het bedrag ging alleen maar naar beneden. Lijkt op een bug.
:strip_exif()/f/image/dPiTqpGayCzsONb0Z3R1IOs6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c67e6q7PrK58u47kX2LJ7DUW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 84% gewijzigd door RobinNL op 27-10-2023 23:36 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Grote? Is dat een upgrade ? Ik heb nu een gas centrale. Krijg geld terug van export maar zou graag groen cijfers zien ipv zo nu en dan een spikeKurkentrekker schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:07:
[...]
Hier is het ook redelijk eenvoudig. Bouw een grote kolencentrale en al je problemen zijn opgelost. Infinite money, want je surplus verkoop je voor veel te veel geld. Daar kun je makkelijk dat onderwijs van betalen die voor de skilled workers zorgt, en dan nog hou je 150k per maand over. Gaat helemaal nergens over, financieel is dit echt geen uitdaging op deze manier, ik heb niets hoeven doen met taxes of budgets. Oh, en bij elk level krijg je er nog eens een paar miljoen bij. Dus blut raken wordt heel lastig.
Vaag.... Nieuwe laptop, dus tijd stond nog niet goed (hoewel ie wel op automatisch stond).Aomi schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:46:
[...]
Nope, niets. Via taakbeheer ook niets te zien...
Na 1x de tijd gesynchroniseerd te hebben startte het spel meteen op. Raar dat er geen melding verscheen ofzo.
Het is lang geleden dat ik een spel heb gespeeld waarbij het ineens een paar uur verder is zonder dat ik het door heb
. Nooit echt veel CS1 gespeeld (11 uur) maar wel redelijk wat youtube videos gezien.
Nu al 8,5 uur verder in CS2 en ik begin de basis een beetje te begrijpen
.
Foto van mijn 2e stad in mijn 1ste save:
:strip_exif()/f/image/ulsDrFokn1fsa1vfWZbqvn9k.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker basic maar nog genoeg te leren
Nu al 8,5 uur verder in CS2 en ik begin de basis een beetje te begrijpen
Foto van mijn 2e stad in mijn 1ste save:
:strip_exif()/f/image/ulsDrFokn1fsa1vfWZbqvn9k.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker basic maar nog genoeg te leren
In de development tree heb je na de gas plant, de grotere coal plant.Webgnome schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:56:
[...]
Grote? Is dat een upgrade ? Ik heb nu een gas centrale. Krijg geld terug van export maar zou graag groen cijfers zien ipv zo nu en dan een spike
Winst maken is niet zo moeilijk hoor.
Let gewoon op je productie en als ergens een deficit is dan dat gaan minen/oogsten.
Je kan dan ook naar hartelust services neerzetten en upgraden.
En dan nog de verkoop van electriciy etc zit je met miljoenen waar je niks mee weet te doen.
:strip_exif()/f/image/EMgIqL7Yi1Xeg3lz9r61yhsS.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot aan de 7 a 10k inwoners had ik nog regelmatig verlies, maar sindsdien groeit het eigenlijk alleen maar.
Let gewoon op je productie en als ergens een deficit is dan dat gaan minen/oogsten.
Je kan dan ook naar hartelust services neerzetten en upgraden.
En dan nog de verkoop van electriciy etc zit je met miljoenen waar je niks mee weet te doen.
:strip_exif()/f/image/EMgIqL7Yi1Xeg3lz9r61yhsS.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot aan de 7 a 10k inwoners had ik nog regelmatig verlies, maar sindsdien groeit het eigenlijk alleen maar.
[ Voor 6% gewijzigd door TeK op 28-10-2023 02:04 ]
Sinds dinsdag bezig met de onderstaande stad. Ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe ik m'n stad wil hebben. Maar dit is in ieder geval meer dan dat ik met Cities Skylines 1 heb gebouwd
/f/image/V58WXPnIHzxng360tNOLJr2l.png?f=fotoalbum_large)
Aantal inwoners: 75.000
Cashflow: 242.000.000
Milestone: 14
Happiness:
fps: 30-38 (1440p, high settings, DOF disabled)
/f/image/V58WXPnIHzxng360tNOLJr2l.png?f=fotoalbum_large)
Aantal inwoners: 75.000
Cashflow: 242.000.000
Milestone: 14
Happiness:
fps: 30-38 (1440p, high settings, DOF disabled)
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Persoonlijk zou ik nog steeds iedereen CS1 aanraden na 12 uur spelen. Zeker als je niet een beest van een PC hebt. Ik durf te zeggen dat CS1 er bij mij beter uit ziet en zeker met alle assets veel gevarieerder. Natuurlijk heb ik het dan over een game met de meeste dlc en volledig gemod.
Al die grijze daken en oprit textures zonder oneffenheden en vuil/vlekken zou ik zo op kunnen lossen in CS1, maar hier zit je er aan vast tot de modtools er zijn. Ook kan je geen huizen verplaatsen of vervangen zoals met de Find it mod.
En ja dat gaat allemaal over de komende jaren veranderen met dlc en hopelijk goede mods (nog geen zekerheid over welke mods toegelaten worden vanwege consoles), maar ik heb het over wat de game nu is en niet over wat het ooit zal zijn.
Voorlopig mis ik van alles als ik aan het spelen ben zoals dus Find it en Undo (ctrl z) dus ik ga denk ik nog 6 maanden tot een jaar terug naar CS1 en dan eens kijken hoe het er voor staat.
Voor wie CS1 nooit modded heeft gespeeld :
Oh ja iets positief
De muziek is goed en ik geloof dat het allemaal goed komt 
Edit :
Verder wil ik nog even verduidelijken dat dit MIJN voorlopige menig is. Ik ga hoe dan ook 1 stad bouwen tot mijn GPU het op geeft en wie weet zal ik mijn mening nog aanpassen, maar tot nu toe overheerst de teleurstelling tijdens het spelen.
Zag ook dat de economy/production chain momenteel broken is btw
Al die grijze daken en oprit textures zonder oneffenheden en vuil/vlekken zou ik zo op kunnen lossen in CS1, maar hier zit je er aan vast tot de modtools er zijn. Ook kan je geen huizen verplaatsen of vervangen zoals met de Find it mod.
En ja dat gaat allemaal over de komende jaren veranderen met dlc en hopelijk goede mods (nog geen zekerheid over welke mods toegelaten worden vanwege consoles), maar ik heb het over wat de game nu is en niet over wat het ooit zal zijn.
Voorlopig mis ik van alles als ik aan het spelen ben zoals dus Find it en Undo (ctrl z) dus ik ga denk ik nog 6 maanden tot een jaar terug naar CS1 en dan eens kijken hoe het er voor staat.
Voor wie CS1 nooit modded heeft gespeeld :
Oh ja iets positief
Edit :
Verder wil ik nog even verduidelijken dat dit MIJN voorlopige menig is. Ik ga hoe dan ook 1 stad bouwen tot mijn GPU het op geeft en wie weet zal ik mijn mening nog aanpassen, maar tot nu toe overheerst de teleurstelling tijdens het spelen.
Zag ook dat de economy/production chain momenteel broken is btw
[ Voor 17% gewijzigd door Beakzz op 28-10-2023 03:38 ]
Thanks iedereen voor de update. Overigens kennen jullie deze site al? https://cs2.paradoxwikis.com/Cities_Skylines_II_Wiki
Het als bij het eerste deel is er een officiële wiki. Dat gezegd hebbende ik ga weer even bouwen
Ik moet wel zeggen dat ik er nog niet helemaal over uit ben over de grafische stijl van de game. Dit is alles op high. Mijn gevoel zegt dat dit graphics uit 1990 zijn (er mist simpelweg iets).
. Alles op high overigens
Nog een vraagje. In Cs1 hadden we een tool waarmee je kon zien waar het verkeer vandaan kwam. Hier lijkt die te missen??
Het als bij het eerste deel is er een officiële wiki. Dat gezegd hebbende ik ga weer even bouwen
Ik moet wel zeggen dat ik er nog niet helemaal over uit ben over de grafische stijl van de game. Dit is alles op high. Mijn gevoel zegt dat dit graphics uit 1990 zijn (er mist simpelweg iets).
/f/image/zmW35Z09OPbfBnu6VkucC0Rk.png?f=fotoalbum_large)
Nog een vraagje. In Cs1 hadden we een tool waarmee je kon zien waar het verkeer vandaan kwam. Hier lijkt die te missen??
[ Voor 73% gewijzigd door Webgnome op 28-10-2023 09:02 ]
Die tool mis ik ook... niet gevonden.Webgnome schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:35:
Thanks iedereen voor de update. Overigens kennen jullie deze site al? https://cs2.paradoxwikis.com/Cities_Skylines_II_Wiki
[Afbeelding]. Alles op high overigens
mmm vergelijkbare tools zijn er niet echt. Wat je moet doen, volgens de wiki, is in het menu op de aut klikken en dan kun je daar spelen met de opties. Maar echt uitvinden van stroom x gaat naar y zit er dus niet in. Acht ja het is inmiddels wel gelukt om een bepaald knelpunt op te lossen.
@RobinNL wat bedoel je met "FOD"?
Field of Depth (of eigenlijk Depth of Field), een van de grafische instellingen.
[ Voor 7% gewijzigd door MatHack op 28-10-2023 09:53 ]
Zijn er hier Tweakers met ervaringen? Ik kan mijn savegame van mijn pc niet openen op mijn laptop, er is geen save.Inevitable schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:38:
Huh? Ik speel via Gamepass maar wordt een savegame niet opgeslagen in de cloud? Dat zou wel heel zuur zijn.
Ik weet niet hoe het bij Gamepass werkt, maar heb je iets als deze opties bij Save Game?Inevitable schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Zijn er hier Tweakers met ervaringen? Ik kan mijn savegame van mijn pc niet openen op mijn laptop, er is geen save.
/f/image/U7ERiPomwLdQWSPrMajN4zGi.png?f=fotoalbum_large)
Ah dat laatste wist ik wel, maar wist niet welkeMatHack schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:49:
[...]
Field of Depth (of eigenlijk Depth of Field), een van de grafische instellingen.
Ik ben net begonnen met metro neer te leggen, jeetje wat een rot systeem is dat zeg, door hoogte verschillen 20x opnieuw leggen denkend dat ie aansluit, maar nee toch niet.
Ik.kruip.terug.in.mijn.grot.MatHack schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
Ik weet niet hoe het bij Gamepass werkt, maar heb je iets als deze opties bij Save Game?
[Afbeelding]
Wat ben ik een idioot. Het staat er letterlijk.

Dankjewel!
Train station neergezet + 2 outside train routes gemaakt, maar dan krijg ik onderstaande melding bij de outside connection, ging pas weg toen ik ik een rail yard neerzette en verbond.Rezania schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:08:
[...]
Bouwen en dan direct slopen. Ik heb geen negatieve impact op mijn treinverkeer gezien.
:fill(white):strip_exif()/f/image/lYZCC4TX5nDw5gydjkr967Lb.png?f=user_large)
Dus dan klopt de melding eigenlijk wel. Blijkbaar kun je geen train routes naar buiten leggen zonder zelf ook treinen te hebben. Niet heel erg logisch?MatHack schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:30:
[...]
Train station neergezet + 2 outside train routes gemaakt, maar dan krijg ik onderstaande melding bij de outside connection, ging pas weg toen ik ik een rail yard neerzette en verbond.
[Afbeelding]
Begin het spel verder onder de knie te krijgen. Ook traffic oplossen is uiteindelijk gelukt. Het is blijkbaar veel visueler hoe het een en ander stroomt t.o.v. van Cs:1. Daar had je de route tool echt nodig om zaken uit elkaar te houden. Maar hier blijkbaar (nog?) niet. Winst maken begint ook langzaam te komen.
Ik ben er alleen nog niet over uit of dat de playground groter is dan die in Cs1. Immers heb je nu meer vlakjes om te kiezen maar heb het gevoel dat er ook minder inwoners per vierkante meter wonen. Dus dan heft dat elkaar natuurlijk op.
offtopic:
In any case. Nu even verplicht sporten en dan straks weer aan de haal. Moet de training niet afraffelen.
In any case. Nu even verplicht sporten en dan straks weer aan de haal. Moet de training niet afraffelen.
Ja, daarom. En ik weet niet of het een mod was bij C:S 1, maar daar had je ook een 'lijn' op de lijn dat je een mooi gevuld blok kon maken, als ik daarmee duidelijk ben.Crazz schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Ik las daar ook van anderen al commentaar op, en ik vind het zelf ook vervelend. Het kan natuurlijk gewoon wennen zijn, want in CS:1 had je veel meer 'speling' naast de 90 graden hoek voordat ie versprong naar meer of minder dan 90 graden. Het voordeel nu is wel dat je op de graden nauwkeurig (dus ook 89, 88, 87, etc) een weg kan aanleggen. De grote vraag is alleen: wie heeft dat soort functionaliteit nodig? Het was volgens mij voldoende geweest als de marge rondom 90 graden wat ruimer was genomen. Misschien niet zo ruim als in CS:1, maar toch. En in veel gevallen wil je wegen toch haaks op elkaar aansluiten.
Helpt zeker. Blijkbaar had ik nog niet genoeg unlocked. Ben nu een stad begonnen met alles meteen unlocked en toen was het alsnog een beetje uitvogelen. Het is nog niet heel makkelijk denken.Pokemoneuro schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Tram en busbanen bouw je in wegen door in het transportmenu (waar je die banen kan vinden) te selecteren en dan de "replace" functie te gebruiken. Als je de replace functie aanklikt en dan die tram/busbaan op de weg plant wordt deze als baan toegevoegd aan de weg (nou ja, niet toegevoegd, maar meer de normale baan wordt vervangen door een busbaan).
Verkeerslichten plaats je door in het weg menu naar het meest rechter tab te gaan. Daar kan je verkeerslichten selecteren. Deze kan je met de linkermuisknop toevoegen aan een kruispunt en met een rechtermuisklik weer weghalen. Hetzelfde geld voor de andere upgrades in dat tab en ook voor de busbanen en trambanen waar ik eerder over sprak.
Ik hoop dat dit een beetje helpt! Ik had zelf ook moeite met het vinden van die functies
Overigens, het blijkt nu dat mijn pc toch niet heel lekker gaat met de nieuwe C:S II. Regelmatig dat mijn videokaart het volgens mij niet trekt en dan even een zwart beeld geeft.
Moet dan toch maar eerst mijn pc upgraden en dan kijken hoe en wat. Ik heb gelukkig nog geen 2 uur gespeeld.
Sowieso heb ik nog heel vaak dat het lijkt alsof ik bijv. water inlet goed aangesloten heb op het netwerk, maar dan blijkt dat het tóch niet is aangesloten. In andere woorden, aansluiting vanuit de inlet moet je op het netwerk aansluiten en niet andersom proberen. Kom dus nog wel het een en ander tegen.
En ik mis heel erg de mods. Ik blijf nog wat langer aan deel 1 gekluisterd.
[ Voor 7% gewijzigd door JelleDJs op 28-10-2023 11:00 ]
Heb ik een bug in mijn save dat de game de radio settings elke keer vergeet of is dat ook een feature?
Elke keer als ik de game opstart of opnieuw een save laad heb ik weer de normale radio waar ze door heen praten en staan de adds weer aan.
2 dingen die imo tenenkrommend slecht uitgewerkt zijn in deze game en ik liever nooit meer hoor 😅
Oh en nog iets vreemds. Ik sloot gisteren af omdat er helemaal geen demand was voor zones en nu start ik die save op en is er onmiddellijk demand voor alles. Dus als je dat een keer hebt ff opnieuw opstarten blijkbaar
Elke keer als ik de game opstart of opnieuw een save laad heb ik weer de normale radio waar ze door heen praten en staan de adds weer aan.
2 dingen die imo tenenkrommend slecht uitgewerkt zijn in deze game en ik liever nooit meer hoor 😅
Oh en nog iets vreemds. Ik sloot gisteren af omdat er helemaal geen demand was voor zones en nu start ik die save op en is er onmiddellijk demand voor alles. Dus als je dat een keer hebt ff opnieuw opstarten blijkbaar
[ Voor 23% gewijzigd door Beakzz op 28-10-2023 11:10 ]
Paar uur aan het spelen. Wat opvalt is de enorme leercurve.
Ik ben bijvoorbeeld gewoon een uur bezig om mijn huizen van stroom te voorzien.

Heeft iemand door hoe je snel in- en uit kan zoomen met je muis scroll wiel?
Ik zie geen instellingen hiervoor bij cities zelf.
En als ik mijn windows instellingen wijzig, zie ik geen verschil in-game.
Ik zie geen instellingen hiervoor bij cities zelf.
En als ik mijn windows instellingen wijzig, zie ik geen verschil in-game.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Ik neem aan dat het een bug is, want het is ontzettend irritantBeakzz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:08:
Heb ik een bug in mijn save dat de game de radio settings elke keer vergeet of is dat ook een feature?
Ik heb het radio volume op 0 gezet. Nergens meer last van
Ik speel teveel, ik wilde op Tweakers naar boven scrollen met de W.

Bij mij is er net een geheel medium dense flatgebouw 'gewoon' ingestort...
De 'hearses' rijden af en aan om er 16 op te komen halen
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Dat is wel heel mooi, heb ik bij mij nog niet gezien, wel ingestorte flats gevonden, maar nooit zien gebeuren.456 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:29:
Bij mij is er net een geheel medium dense flatgebouw 'gewoon' ingestort...
Ik heb ook mijn ingame music maar uitgezet, want die reclames en gepraat vind ik helemaal niks.
Ja daar vind ik de muziek weer te relaxt voor. Zolang het maar non stop muziek is, want die gemaakte stemmetjes en hoe het ingemixt iscracking cloud schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:22:

Ik vind dit stemmen juist wel rustgevend! Er zou alleen wel wat meer variatie in mogen zitten. Dus een deel rustige DJ, dan bijvoorbeeld een deel muziek en dj voor de werkenden etc. En wat meer variatie in de teksten.
Wat me tot nu toe nog opvalt in het spel:
- het regent ontzettend vaak (maar misschien ligt dat aan de map waarop ik speel)
- het systeem van bomen die moeten groeien is leuk bedacht, alleen duurt het wel erg lang, ik zou ze liever gewoon direct als grote bomen neerzetten
- in en uit zoomen met het scroll wheel gaat soms een beetje traag, vooral als je ver bent ingezoomd
- ik mis de prop line tool voor het plaatsen van bomen en struiken in een mooie rij
- er staan echt ontzettend veel auto's op straat
- het aantal mensen op straat is gelukkig drastisch verminderd, dat was in CS:1 echt over the top
- sommige gebouwen, merk het nu vooral aan de onderwijs locaties, hebben echt een kleinere variant nodig
- zieke mensen worden nog steeds opgehaald door ambulances uit een andere stad, ondanks dat ik een medical clinic heb
- maar ik vermaak me uitstekend
- het regent ontzettend vaak (maar misschien ligt dat aan de map waarop ik speel)
- het systeem van bomen die moeten groeien is leuk bedacht, alleen duurt het wel erg lang, ik zou ze liever gewoon direct als grote bomen neerzetten
- in en uit zoomen met het scroll wheel gaat soms een beetje traag, vooral als je ver bent ingezoomd
- ik mis de prop line tool voor het plaatsen van bomen en struiken in een mooie rij
- er staan echt ontzettend veel auto's op straat
- het aantal mensen op straat is gelukkig drastisch verminderd, dat was in CS:1 echt over the top
- sommige gebouwen, merk het nu vooral aan de onderwijs locaties, hebben echt een kleinere variant nodig
- zieke mensen worden nog steeds opgehaald door ambulances uit een andere stad, ondanks dat ik een medical clinic heb
- maar ik vermaak me uitstekend
Gekke vraag: het zou in CS2 mogelijk moeten zijn om bushaltes toe te voegen aan een bestaande lijn. Weet iemand hoe ik dat doe? Uit de beschrijvingen op andere forums kom ik er toch niet uit.
Gister even gespeeld via gamepass.
Buiten de bekende problemen is het wel leuk, jammer dat je bijna niks ziet als het nacht is
Buiten de bekende problemen is het wel leuk, jammer dat je bijna niks ziet als het nacht is
Dit is zeker mogelijk, al kan het soms wat onhandig gaan.Rhodez schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:56:
Gekke vraag: het zou in CS2 mogelijk moeten zijn om bushaltes toe te voegen aan een bestaande lijn. Weet iemand hoe ik dat doe? Uit de beschrijvingen op andere forums kom ik er toch niet uit.
Plaats je nieuwe bushalte, ga naar de buslijntool.
Zoek de lijn die je wilt aanpassen en sleep met je muis ingedrukt houdend het lijntje naar de nieuwe bushalte
Ah top! Gelukt!TeK schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:01:
[...]
Dit is zeker mogelijk, al kan het soms wat onhandig gaan.
Plaats je nieuwe bushalte, ga naar de buslijntool.
Zoek de lijn die je wilt aanpassen en sleep met je muis ingedrukt houdend het lijntje naar de nieuwe bushalte
Dat doe ik in CS1 ook inderdaad. Muziek uit en Spotify op de achtergrond een relaxt deuntje.. veel fijner.cracking cloud schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:22:
*sowieso
Die reclames kan je ook los van de muziek uitzettenTeK schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:36:
[...]
Dat is wel heel mooi, heb ik bij mij nog niet gezien, wel ingestorte flats gevonden, maar nooit zien gebeuren.
Ik heb ook mijn ingame music maar uitgezet, want die reclames en gepraat vind ik helemaal niks.
Dat kan, maar dat moet je elke keer uitzetten als je ingame komt, daarnaast blijft er dan nog wat gepraat lijkt het.Yunghui schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:11:
[...]
Die reclames kan je ook los van de muziek uitzetten
En het is niet alsof je niet via spotify of youtube of mp3's geen muziek kan uitzoeken waar je daadwerkelijk zin in hebt ofzo
Ik ben wel erg benieuwd naar de steden van iedereen!
Dus dit is wat er dan bedoeld wordt met de oplossing voor de woningcrisis als het gaat over een 2e huis op je eigen grond. Wie zou het recht op overpad hebben? Zal wel een bugje zijn.
Regent het bij jullie ook zo vaak? Nu speel ik op een map die dat best in zich kan hebben: Windy Fjords, maar ook op andere maps is het me al opgevallen.
Regent het bij jullie ook zo vaak? Nu speel ik op een map die dat best in zich kan hebben: Windy Fjords, maar ook op andere maps is het me al opgevallen.
:strip_exif()/f/image/MwXxMZO88DkXDJeQEiBdPv0m.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 2% gewijzigd door Borundil op 28-10-2023 12:24 . Reden: Nabrander ]
Dat lijkt meer op een stacaravn. Misschien zijn de bewoners aan het verbouwenBorundil schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:23:
Dus dit is wat er dan bedoeld wordt met de oplossing voor de woningcrisis als het gaat over een 2e huis op je eigen grond. Wie zou het recht op overpad hebben? Zal wel een bugje zijn.
[Afbeelding]
Dit gevoel bekruipt mij ook tijdens het spelen. Wellicht dat dat met optimalisaties nog beter wordt, maar zoals boven je ook opgemerkt wordt, met mods is CS1 nog wel een sfeervoller spel. Wil niet per se zeggen mooier, maar het mist allemaal wat sfeer. Ik vind het moeilijk om dat in mijn stad tot op heden te krijgen. Helpt niet mee dat bomen ook moeten groeien - wat wel leuk bedacht is.Webgnome schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:35:
[Afbeelding]. Alles op high overigens
Nu je het zegt, het valt me ook op bij andere huizen. Hmm, interessante combinatie.Inevitable schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:26:
[...]
Dat lijkt meer op een stacaravn. Misschien zijn de bewoners aan het verbouwen
Leuk detail: de kabels die je ondergronds trekt, bestaan ook echt, zo blijkt als ik ga terraformen. Deze elektriciteitskabel loopt omhoog richting een windmolen. Misschien was dit ook al in deel 1 het geval, maar toen deed ik amper aan terraformen. Ook een behoorlijke vooruitgang t.o.v. deel 2 dat ik er nu zelfs mee uit de voeten kan.
:strip_exif()/f/image/ZF25EXwBn4ILeZ2ZnxgBMzpK.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste drie steden weggegooid omdat ik 't nog niet helemaal in de smiezen had. M'n vierde stad (nu rond de 40k) ben ik wel blij mee. Map is lakeland en hoewel het inderdaad veel en lang sneeuwt, vind ik de sneeuw wel mooi bij een wat grotere stad. Bij een kleine stad met rowhouses is het wel echt heel eentonig, maar met wat hoogbouw is er ook meer contrast.
Het verkeer begint nu wel wat vast te lopen in bepaalde punten en mijn industrie is echt een zooitje (gewoon elke keer maar wat bij aan gepriegelt, daar zit nu systeem in).
/f/image/Yit5pW8B9FVm7vtjNEzWK5Ae.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/f7XGq6wLEltUAR2tZngs3Wwc.png?f=fotoalbum_large)
Het verkeer begint nu wel wat vast te lopen in bepaalde punten en mijn industrie is echt een zooitje (gewoon elke keer maar wat bij aan gepriegelt, daar zit nu systeem in).
/f/image/Yit5pW8B9FVm7vtjNEzWK5Ae.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/f7XGq6wLEltUAR2tZngs3Wwc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yihVhAUEPw8uXmQ4iaDKap1c.png?f=fotoalbum_large)
Nou dan ga ik toch voor mooier. Dit spel heeft gewoon textures op gebouwen die te clean/low res zijn en dat alleen al maakt het minder sfeervol. Kijk hoe vaak het grijze dak terug komt en alle opritten zijn 1 vlakke texture (in 2 grijs tinten). Zag iemand het al sovjet unie simulator noemenBorundil schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:27:
[...]
Dit gevoel bekruipt mij ook tijdens het spelen. Wellicht dat dat met optimalisaties nog beter wordt, maar zoals boven je ook opgemerkt wordt, met mods is CS1 nog wel een sfeervoller spel. Wil niet per se zeggen mooier, maar het mist allemaal wat sfeer. Ik vind het moeilijk om dat in mijn stad tot op heden te krijgen. Helpt niet mee dat bomen ook moeten groeien - wat wel leuk bedacht is.
Aleen al die texture voor de vuilnisbelt of farmland. Ook het water is minder mooi. En met modded heb je zoveel keuze (ik had 5000+ assets) in gebouwen en parkjes, bosjes, muurtjes, vormen en soorten parkeeropties enz enz. een dat helpt ook bij de sfeer.
Laten we hopen dat dezelfde soort mods mogelijk zijn met dit nieuwe systeem en dat niet alle mods perse console proof hoeven te zijn en dan ziet het er over 1 to 2 jaar beter uit dan een full modded CS1.
Apart, ik kreeg dat niet te zien. Kan ook een bug aan mijn kant zijn natuurlijk. Kwamen er helemaal geen treinen meer van buitenaf zolang die popup er was?MatHack schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:30:
[...]
Train station neergezet + 2 outside train routes gemaakt, maar dan krijg ik onderstaande melding bij de outside connection, ging pas weg toen ik ik een rail yard neerzette en verbond.
[Afbeelding]
You skip the tutorial did, my young padawan.Jayder schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:14:
Paar uur aan het spelen. Wat opvalt is de enorme leercurve.
Fair enough. Ik ging zo net ook nog even van dichtbij door mijn stad. Van een afstandje ziet het er dan leuk uit, maar van dichtbij is het inderdaad matig. Dat maakt het dan minder sfeervol. Potentie is er wel zeker.Beakzz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:09:
[...]
Nou dan ga ik toch voor mooier. Dit spel heeft gewoon textures op gebouwen die te clean/low res zijn en dat alleen al maakt het minder sfeervol. Kijk hoe vaak het grijze dak terug komt en alle opritten zijn 1 vlakke texture (in 2 grijs tinten). Zag iemand het al sovjet unie simulator noemen![]()
Aleen al die texture voor de vuilnisbelt of farmland. Ook het water is minder mooi. En met modded heb je zoveel keuze (ik had 5000+ assets) in gebouwen en parkjes, bosjes, muurtjes, vormen en soorten parkeeropties enz enz. een dat helpt ook bij de sfeer.
Laten we hopen dat dezelfde soort mods mogelijk zijn met dit nieuwe systeem en dat niet alle mods perse console proof hoeven te zijn en dan ziet het er over 1 to 2 jaar beter uit dan een full modded CS1.
Trouwens, een soviet simulator bestaat wel! Niet Tropico, maar Workers & Resources (is dat niet hetzelfde?
Zover ik kon zien niet, stonden ook al passagiers op het station te wachten. En eerlijk gezegd is dat ook hoe ik het begrepen heb, je moet een rail yard hebben.Rezania schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:12:
[...]
Apart, ik kreeg dat niet te zien. Kan ook een bug aan mijn kant zijn natuurlijk. Kwamen er helemaal geen treinen meer van buitenaf zolang die popup er was?
Ik heb ook al gehad dat mijn ondergrondse water pijp (apart aangelegd, niet onder weg) kruiste met een ondergrondse high-voltage kabel en ik dat niet mocht doen zonder de hoogte aan te passen. Overlapping items was de waarschuwing.Borundil schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:50:
Leuk detail: de kabels die je ondergronds trekt, bestaan ook echt, zo blijkt als ik ga terraformen. Deze elektriciteitskabel loopt omhoog richting een windmolen. Misschien was dit ook al in deel 1 het geval, maar toen deed ik amper aan terraformen. Ook een behoorlijke vooruitgang t.o.v. deel 2 dat ik er nu zelfs mee uit de voeten kan.
[Afbeelding]
Tevens ook gehad toen ik een brug aan het bouwen was, die botste met de shipping lane.
Was wat huiverig om met m'n AMD5800 en RTX2070S te gaan starten met CS2 maar blij dat ik het toch gedaan heb! Zie met de prestatie overlay van Nvidia netjes een constante FPS van 35 tot 40 op 1440 met overal gezien meeste op medium of high.
Lekker stad gebouwd. Vind het leuk om met die tiles die je bij kan kopen/unlocken "opeens" toch best een grote stad te hebben. Ook leuk tov CS1 (die ik overigens niet met mods heb gespeeld) dat je de agrarische gebieden met die nods kan maken, geeft het toch een wat realistische beeld. Leuke game tot nu toe, audio zoals hierboven gelezen inderdaad uit en eigen spotify lijstje op,
Lekker stad gebouwd. Vind het leuk om met die tiles die je bij kan kopen/unlocken "opeens" toch best een grote stad te hebben. Ook leuk tov CS1 (die ik overigens niet met mods heb gespeeld) dat je de agrarische gebieden met die nods kan maken, geeft het toch een wat realistische beeld. Leuke game tot nu toe, audio zoals hierboven gelezen inderdaad uit en eigen spotify lijstje op,
Ondertussen de 100k inwoners gepasseerd in mijn eerste stad, tijd voor een nieuwe. Draait tussen de 20-25 FPS op mijn GTX1070Ti op 1920x1200 en dat is prima te spelen. Genoeg geleerd in deze stad. En ja, die garbage problemen weet ik nog steeds niet zeker hoe dat komt, heb genoeg processing capacity...
Geen low density gebouwen meer in deze stad, trouwens, alles is med/high (res/com/off).
/f/image/JblR9sghSP7DYLyd3ZUmN4be.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bySlsNoYwuOWsygMSHAQR7At.png?f=fotoalbum_large)
Geen low density gebouwen meer in deze stad, trouwens, alles is med/high (res/com/off).
/f/image/JblR9sghSP7DYLyd3ZUmN4be.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bySlsNoYwuOWsygMSHAQR7At.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LfWql8EQfK9IS2ZxRAMi2XuT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door MatHack op 28-10-2023 15:07 ]
Ik heb opzich nu de ideale instellingen voor 4k met high settings, depth of field en motion blur uit, verder laat ik alles zoals het is met de high present. Ik gebruik een 40 fps cap, vsync en ultra low latency aan. Zo blijft het beeld erg smooth met weinig latency. Dit is wel met een RTX 4090. Ik vind zelf 30-40fps voldoende voor dit soort games.
Wat netjes allemaal, als ik naar die van mij kijk ziet die er toch een stuk minder 'schematisch' uit.MatHack schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:06:
Ondertussen de 100k inwoners gepasseerd in mijn eerste stad, tijd voor een nieuwe. Draait tussen de 20-25 FPS op mijn GTX1070Ti op 1920x1200 en dat is prima te spelen. Genoeg geleerd in deze stad. En ja, die garbage problemen weet ik nog steeds niet zeker hoe dat komt, heb genoeg processing capacity...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels weer 12 uur verder. Wat is het toch een fijne game om te spelen. Enorm verslavend en een waardige upgrade tot CS1.
60K inwoners. Schommel tussel 25-30 fps op full speed speel en 45fps als ik pauzeer. Ik ben dik tevreden met de performance tot zover. Ik speel met een 3060 TI op een 1080p ultrawide resolutie en alles op medium.
Uitzicht vanaf de rivier met de skyline.
/f/image/5hO0uvWbDjQtgkCDLTiPUhFn.png?f=fotoalbum_large)
high level view
/f/image/CTgrPsZgojXUDq7mUfFmE9EV.png?f=fotoalbum_large)
Industrie!
/f/image/ZE1LXtu7wsiHFqwx6MrIYFnH.png?f=fotoalbum_large)
Vinex wijkje
/f/image/c5J7PNLwxZwQ9NuFG3Atm1kw.png?f=fotoalbum_large)
Uitzicht vanaf de bergen
/f/image/qljTl3CusoVF3OIieN8qMYhr.png?f=fotoalbum_large)
vanaf de andere kant
/f/image/sSvEnLpUjtAC3vteB1NQZIse.png?f=fotoalbum_large)
Nederland als we bergen hadden
/f/image/f3P0sLABwYJaSzRdGjUouB7H.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan niet wachten op meer assets en mods!
60K inwoners. Schommel tussel 25-30 fps op full speed speel en 45fps als ik pauzeer. Ik ben dik tevreden met de performance tot zover. Ik speel met een 3060 TI op een 1080p ultrawide resolutie en alles op medium.
Uitzicht vanaf de rivier met de skyline.
/f/image/5hO0uvWbDjQtgkCDLTiPUhFn.png?f=fotoalbum_large)
high level view
/f/image/CTgrPsZgojXUDq7mUfFmE9EV.png?f=fotoalbum_large)
Industrie!
/f/image/ZE1LXtu7wsiHFqwx6MrIYFnH.png?f=fotoalbum_large)
Vinex wijkje
/f/image/c5J7PNLwxZwQ9NuFG3Atm1kw.png?f=fotoalbum_large)
Uitzicht vanaf de bergen
/f/image/qljTl3CusoVF3OIieN8qMYhr.png?f=fotoalbum_large)
vanaf de andere kant
/f/image/sSvEnLpUjtAC3vteB1NQZIse.png?f=fotoalbum_large)
Nederland als we bergen hadden
/f/image/f3P0sLABwYJaSzRdGjUouB7H.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan niet wachten op meer assets en mods!
Weet iemand hoe het met education zit? Ik heb een basisschool (?) en die is nog niet volledig gebruikt maar toch zeuren ze dat de education services niet goed zijn. Is dat omdat ik de uitgaven aan die service heb verlaagd? (dat heb ik gedaan om geld te sparen , maar op 100% zetten lijkt mij ook niet handig)
@n3z Wauw, ziet er tof uit! Hoe kom je aan die Vinex en Nederlands-uitziende huizen? Krijg je die standaard?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Range van de basisschool of evt. andere school types?Webgnome schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:38:
Weet iemand hoe het met education zit? Ik heb een basisschool (?) en die is nog niet volledig gebruikt maar toch zeuren ze dat de education services niet goed zijn. Is dat omdat ik de uitgaven aan die service heb verlaagd? (dat heb ik gedaan om geld te sparen , maar op 100% zetten lijkt mij ook niet handig)
Zijn zo te zien de EU row houses (eerste med-density die je unlocked).Steeffoon schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:48:
@n3z Wauw, ziet er tof uit! Hoe kom je aan die Vinex en Nederlands-uitziende huizen? Krijg je die standaard?
Ik mis trouwens de tolpoorten! Ik zie wel dat er nu parkeergeld voor terug is gekomen, maar ik vond de tolwegen altijd wel een mooie bijkomstigheid, al leverden ze helemaal niet zo veel op.
Ik hoop echt dat het eerste wat ze gaan fixen de regen is. Bij mij worden de prestaties zo enorm slecht zodra het gaat regenen, het voegt ook helemaal niets toe. Alsjeblieft, gewoon een checkbox met 'rain enabled' is al genoeg bij de settings.
Tijdens regen moet ik steeds terug naar low terwijl ik als het droog is gewoon op medium of high kan spelen.
Tijdens regen moet ik steeds terug naar low terwijl ik als het droog is gewoon op medium of high kan spelen.