Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:21
Patch is uit:

This patch includes the following improvements and fixes:

Changed LOD to be independent of rendering resolution to get more consistent performance with high resolutions
Minor optimization with fog
Depth of field optimizations and tweaks
Global illumination tweaks
Optimized stutters when buildings spawn/level up
Optimized various stutters across all systems
Fixed crash after upgrading wind turbine
Fixed crash when car crashes into still hidden car with trailer
Fixed crash with mesh loading (that happens with low settings mostly)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:36
Patch voor performance nu via steam later ook op Microsoft store.

Today we have the first of several patches to improve performance in Cities: Skylines II. While this does not address all issues we are aware of, we wanted to get you these improvements as soon as possible. Live now on Steam, and will be available on Microsoft soon.

Read the patch notes here: https://pdxint.at/1011f1Patch

Oh meneer hierboven was me voor 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey1908 op 26-10-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

Mooi de patch. Spel wil nu helaas niet meer starten op Geforce Now. :-(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 14:51
Rot taxi rij eens door 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQbNg7vZZuV-tPEJ9q5K8d3Z0Dw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rJo5ohxflc3ca1nVSs91mCdf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autofeather
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-08 15:25
Zo te zien heb je grotere problemen dan die ene taxi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 14:51
autofeather schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:51:
[...]

Zo te zien heb je grotere problemen dan die ene taxi...
Die taxi was wel het probleem van alle file. Nu hij weg is (heb effe de weg verwijderd en opnieuw geplaatst) is alles normaal/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2_IHgoPhPXgPAQl0tm-_5Zd4lw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q1PwUniSzUkWPJtQYciJUq7A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 22:20
Vind de game prima te spelen na 10+ uur. Nu net wel een game crash. Bij opstarten moest ik 500kb downloaden. Zie zo snel niks voorbij komen over een patch/update. Mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06:16
Murc1elag0 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:55:
Vind de game prima te spelen na 10+ uur. Nu net wel een game crash. Bij opstarten moest ik 500kb downloaden. Zie zo snel niks voorbij komen over een patch/update. Mis ik iets?
Staan gewoon patch notes op Steam bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Eerste reacties zijn vooralsnog positief. Kleine FPS winst van 5-20FPS op diverse systemen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdBo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 22:57
The_Worst schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:30:
Mooi de patch. Spel wil nu helaas niet meer starten op Geforce Now. :-(
Dacht al dat het aan mij lag, ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:57
Ik keek er naar uit en vreesde al beetje voor performance maar verwachte dat het vooral bij grote steden begint te opmerken. Ik kan ernaar fluiten, zelf met leeg map haal ik maar 15-18 fps... 8)7 Op high uiteraard maar dan nog in vergelijking met nr 1 of andere games is het wel schandalig :o

Straks nog maar eens proberen maar dan wel op low-medium setting.
I7 5820K oc 4.4 ghz (6core)
GTX 1080ti
32 GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:25
Heb C:S 1 niet gespeeld maar het concept lijkt me erg leuk en ik heb me destijds heel erg goed vermaakt met SimCity 3000😆. Alleen is mijn pc niet meer de nieuwste. Heb een RX 5700 XT, Ryzen 3600 en 16GB ram in de kast hangen. Het zou wel aan de minimum specs moeten voldoen voor FHD-resolutie, maar gezien alle verhalen begin ik toch erg te twijfelen of ik het wel moet doen. Iemand die hierover iets zinnigs durft te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Giel1 Geforce now bied uitkomst ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:08
MatHack schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 06:54:
[...]

Ik heb gisteren geen gepraat gehoord in mijn radio, heb je de Ads toevallig nog aanstaan (optierondje rechtsonderin)?
Had nu pas weer tijd, maar dat was het idd. Had niet eens door dat er een menu achter zat :+ Muziek bevalt mij heel erg dus fijn dat er niemand meer door heen praat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Giel1 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:32:
Heb C:S 1 niet gespeeld maar het concept lijkt me erg leuk en ik heb me destijds heel erg goed vermaakt met SimCity 3000😆. Alleen is mijn pc niet meer de nieuwste. Heb een RX 5700 XT, Ryzen 3600 en 16GB ram in de kast hangen. Het zou wel aan de minimum specs moeten voldoen voor FHD-resolutie, maar gezien alle verhalen begin ik toch erg te twijfelen of ik het wel moet doen. Iemand die hierover iets zinnigs durft te zeggen?
Zou lekker CS1 spelen gezien die game niet ineens slecht is nu deze uit is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
The_Worst schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:02:
Eerste reacties zijn vooralsnog positief. Kleine FPS winst van 5-20FPS op diverse systemen.
Zit zelf denk ik ergens tussen de 5-10 fps (gaat up en down) er bij wat best veel is als je krap 30 draait met 2000 inwoners. Nu zie ik af en toe de 40 fps voorbij komen.

@Borundil Ja (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:00
Is het misschien een idee om de noodgreep-settings te verzamelen op de frontpage?
Ik kom nu bijvoorbeeld tot deze:
Switch from 'Fullscreen' to 'Windowed Fullscreen' (or vice-versa)
Set 'Depth of Field Mode' to 'Disabled'
Set 'Volumetrics Quality' to 'Disabled'
Set 'Level of Detail' to Very Low
Turn motion blur off
Maar geen idee of er alweer nieuwe zijn bijgekomen zonder 73 pagina's posts te analyseren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:06
Wallie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:53:
Heb hier een Dell laptop met een i9-11950H icm 32gb ram. Helaas alleen de ingebouwde Intel UHD graphics. Zou het een kans van slagen hebben of wordt dit gewoon onspeelbaar?
Is kansloos, hier een RTX2070 met moeite op medium ondanks i7 14700K met 64gb ddr5.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borundil
  • Laatst online: 12-08 07:29
BliXem schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:28:
Patch is uit:

This patch includes the following improvements and fixes:

Changed LOD to be independent of rendering resolution to get more consistent performance with high resolutions
Minor optimization with fog
Depth of field optimizations and tweaks
Global illumination tweaks
Optimized stutters when buildings spawn/level up
Optimized various stutters across all systems
Fixed crash after upgrading wind turbine
Fixed crash when car crashes into still hidden car with trailer
Fixed crash with mesh loading (that happens with low settings mostly)
Iemand al ervaringen met verschil van voor en na de patch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:53
Het is zeker wat soepeler in een aantal gevallen.
Eerste opvallende punt: menu niet meer in 5fps, maar redelijk normaal (wel fluctuerend).

Ingame ook wel wat beter.
Nog niet wereldschokkend (voor mij, 3700x + 3080ti), maar nu toch vaak 30fps+ ipv 20/25+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 16:45
royalt123 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:27:
Ik keek er naar uit en vreesde al beetje voor performance maar verwachte dat het vooral bij grote steden begint te opmerken. Ik kan ernaar fluiten, zelf met leeg map haal ik maar 15-18 fps... 8)7 Op high uiteraard maar dan nog in vergelijking met nr 1 of andere games is het wel schandalig :o

GTX 1080ti
32 GB ram.
High settings in games van nu verwachten met een 1080 is niet echt realistisch meer natuurlijk.

Ik zou juist nu verwachten dat ik zelfs met een 3070 max op medium zou kunnen spelen gezien die ook alweer 3 jaar oude tech is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Laatst online: 02-07 14:26
Als ik stop signs plaats op een kruising komen ze meteen op alle richtingen. Weet iemand hoe ik stop signs op een kruising zet voor bijvoorbeeld 2 van de 4 wegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn vrouw heeft het spel voor mij gekocht vandaag :) maar ja Geforce now is aan het patchen ;(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Laatst online: 17-09 16:45
servival7 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:38:
Als ik stop signs plaats op een kruising komen ze meteen op alle richtingen. Weet iemand hoe ik stop signs op een kruising zet voor bijvoorbeeld 2 van de 4 wegen?
Kon volgens mij niet toch? Was dat niet een mod en hebben dat niet overgenomen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beakzz
Het was nooit in mij opgekomen om dit soort plots te maken. Ik vul bijna altijd gewoon alles in :) En gezien het spel toch weinig uitleg geeft over geld verdienen :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:53
Nog een leuke bug gevonden: Landfill is full, maar die had ik geupgrade met een waste collection point, in het "afval gebied". Nu wil het gebied groter maken (vol), gaat dit niet, want de area is "invalid / overlapping", maar kleiner maken en er om heen werken ook niet, want: vol....

Edit: Ook leuke oplossing: Delete landfill, bouw nieuwe, beter ingericht en groter. Landfill weg, maar ook garbage weg :P Voor de kosten van de nieuwe landfill.

[ Voor 22% gewijzigd door cannibal op 26-10-2023 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:35
Webgnome schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:41:
Mijn vrouw heeft het spel voor mij gekocht vandaag :) maar ja Geforce now is aan het patchen ;(
She's a keeper ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
stomley schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:44:
[...]

Kon volgens mij niet toch? Was dat niet een mod en hebben dat niet overgenomen?
Dat is mooi waardeloos dan. Ik wil helemaal geen stoplichten of algehele stop signs voor een gravel zijweg die op een 4 baansweg uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borundil
  • Laatst online: 12-08 07:29
Beakzz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:08:
[...]

Zit zelf denk ik ergens tussen de 5-10 fps (gaat up en down) er bij wat best veel is als je krap 30 draait met 2000 inwoners. Nu zie ik af en toe de 40 fps voorbij komen.

@Borundil Ja (y)
Blij verrast! Ik vind dat voor een dusdanig kleine patch, toch een behoorlijke winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 21:18
servival7 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Dat is mooi waardeloos dan. Ik wil helemaal geen stoplichten of algehele stop signs voor een gravel zijweg die op een 4 baansweg uitkomt
Je kan evt de stoplichten en stopsigns verwijderen? Denk dat je hoofdweg dan voorang heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:07
Jeffrey1908 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:25:
[...]

Oke, niet heel erg wel beetje jammer, soms blijft alles ruim 20 a 30 minuten haar scherp en dan ineens komt het constant terug.
Heb je tips welke settings ik kan uitschakelen of terug schroeven dat dit minder optreed?
Speel met een Ryzen 5800 en een rtx 3070 btw
Yes texture details omlaag.Op high merkte ik dat hij 9990 MB pakte van mijn 12 GB. Vandaag pakt hij trouwens maar 8600 MB met een maximum van 8715 dus lijkt erop dat ze er wel iets aan hebben gedaan.

Motion blur off los bij mij de mouse lag in het menu op.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Mensen die via Geforce spelen, het werkt weer. @Webgnome @FvdBo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:48:
Het was nooit in mij opgekomen om dit soort plots te maken. Ik vul bijna altijd gewoon alles in :) En gezien het spel toch weinig uitleg geeft over geld verdienen :

[YouTube: How To Make Money Fast In Cities Skylines 2]
Die opties had ik vanmiddag al gevonden.
Soort van tweaken met de vaste kosten, en je kunt makkelijk de bewoners in eerste fases ruimt 20/25& belasting laten betalen, staat eerst op 15%

Skyline 1 nooit gespeeld maar deze sinds release aan begonnen.
Tutorial gestart bij 1e map maar na 15min uit gegooid, Te veel tekst bla bla en pop-ups in scherm.
Werd er gewoon hondsdol van.

**

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
PatRamon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:27:
[...]

Die opties had ik vanmiddag al gevonden.
Soort van tweaken met de vaste kosten, en je kunt makkelijk de bewoners in eerste fases ruimt 20/25& belasting laten betalen, staat eerst op 15%

Skyline 1 nooit gespeeld maar deze sinds release aan begonnen.
Tutorial gestart bij 1e map maar na 15min uit gegooid, Te veel tekst bla bla en pop-ups in scherm.
Werd er gewoon hondsdol van.
Met bijna 1500 uur in CS1 (schaam) adviseer ik wel er niet te snel doorheen te gaan of af en toe even terug te grijpen op dode momenten. Anders ga je dalijk jaren lang dingen moeilijk doen terwijl het makkelijk kan. Bin there, done that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

The_Worst schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:17:
Mensen die via Geforce spelen, het werkt weer. @Webgnome @FvdBo
Synchroniseert hij bij jullie wel de gamesave vanaf steam naar Geforce? Hier niet..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servival7 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:38:
Klopt, als de wegen gelijk zijn krijgen ze allemaal hetzelfde. Als een van de wegen bv een vierbaansweg is, dan is dat de hoofdweg en heeft die voorrang. Maar op wegen van gelijk niveau kan je dus enkel een stopbord in de vier richtingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand tips voor not enough customers bij commercial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:27
basvn schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:57:
[...]
Synchroniseert hij bij jullie wel de gamesave vanaf steam naar Geforce? Hier niet..
Nee, ik moest ook met een nieuwe stad beginnen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 15:48
royalt123 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:27:

GTX 1080ti
32 GB ram.
een 8 jaar oude GPU en 8 jaar oude CPU, sorry maar vindt je het dan echt raar dat je wat instellingen terug moet schroeven met een spel dat letterlijk net uit is en niet gemaakt met een 1080 in het achterhoofd?

Dat je het jammer vind snap ik, maar schandalig? kom op man... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Weet iemand er een verklaring voor dat mijn comercial zones klagen over te weinig customers maar datde comercial demand sky high is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

@servival7 Dat is een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Nu online
Gelukkig kun je nog steeds files krijgen. Was al bang dat er niks meer te tweaken zou zijn aan het verkeer :)

Maar even een nieuwe afslag gemaakt om het verkeer wat beter te verdelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_VwvW_v86oJcVCKd7kgMNvWPsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zlVE5gmz9wEbtZUE8CIauJrY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servival7 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:14:
Weet iemand er een verklaring voor dat mijn comercial zones klagen over te weinig customers maar datde comercial demand sky high is?
Hier exact hetzelfde. Zoek ook naar oplossingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@royalt123 kan het hier prima spelen op m'n Ryzen 7 1700, 32GB DDR4 3200mhz en een GTX1080 (geen ti).

1920x1080p 60hz
Motion blur disabled
Depth of Field quality: resolution; half
Global Illumination quality: disabled
AA quality: custom / TAA
Dynamic resolution scale quality: disabled (adaptive checked en filter op catmull-rom)

Rest van de opties op HIGH ;) dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:19:
Gelukkig kun je nog steeds files krijgen. Was al bang dat er niks meer te tweaken zou zijn aan het verkeer :)

Maar even een nieuwe afslag gemaakt om het verkeer wat beter te verdelen

[Afbeelding]
Oei ze rijden aan de foute kant?? Hoeveel inwoners heb je? Verkeer op snelwegen stadinwaarts is rustig bij mij, maar hen maar 5k inwoners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Nu online
Ik speel op Highlands (gebaseerd op Schotland) dus heb links rijden aangezet. Ben bezig om een aantal losse steden en dorpen op te zetten verspreid over de map. Groeit niet zo hard, zit nu bijna op 16000 inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Flying Hawkic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:21:
[...]

Hier exact hetzelfde. Zoek ook naar oplossingen.
Blijkbaar een bug :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p1lot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-03 21:08
ik ben wat met die specialized industry aan het spelen, forestry zone gemaakt met de hoop dat er dan furniture en lumber industyr in de gele industry zone komt die er tegen aan ligt..... nope, compleet random. dus nu rijden er vrachtwagens naar de andere kant van de stad om ore op te halen voor een industry plant naast de forestry area en een vrachtwagen vanuit de industry bij de ore deposit die hout komt halen bij de forestry.... kunnen we niet gewoon districts aan maken die maar 1 type industry toe laten ofzo. ik krijg dit nooit efficient zo, ben nu manueel aan het bulldozen tot er by random chance een lumber of carpentry ding komt.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 16:08
!GN!T!ON schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:11:
[...]

een 8 jaar oude GPU en 8 jaar oude CPU, sorry maar vindt je het dan echt raar dat je wat instellingen terug moet schroeven met een spel dat letterlijk net uit is en niet gemaakt met een 1080 in het achterhoofd?

Mijn setup is net 1,5 jaar oud en krijg em al helemaal niet aan de praat. bij het laden van een map gewoon een crash zonder melding of wat.

Refund al aangevraagd.

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 22:28
TheWalrus schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:48:
[...]

Mijn setup is net 1,5 jaar oud en krijg em al helemaal niet aan de praat. bij het laden van een map gewoon een crash zonder melding of wat.

Refund al aangevraagd.
Hier stabiel maar het is nog verre van perfect. Ik weet niet waar jouw probleem exact door komt helaas maar je hoeft niet 4x te posten in 2 dagen dat je een refund hebt gedaan ;). We snappen je frustratie...

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
[...]

Refund al aangevraagd.
GPU/Chipset drivers al geupdate?

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:28
De Game Pass versie is nu ook beschikbaar op Geforce Now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:41

YES

Moderator General Chat
[...]

Refund al aangevraagd.
Lijkt me toch wat anders aan de hand dan dat het spel totaal niet werkt, ervan uitgaande dat je 1,5 jaar oude systeem wel voldoet aan de vereiste minimale specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vermaak me toch behoorlijk goed.

Het enige dat me tot nu toe mateloos irriteert, is dat de zoning soms zo gebroken is, ondanks een rechte grid. En ik vind maar geen enkele manier om het consistent te krijgen zoals ik het wil... Elke keer krijgt de verkeerde weg prioriteit ofzo.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan5324
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Lang verhaal kort, is er op tweakers een laptop cooling pad topic?
Of kan iemand mij er eentje aanraden?

Sorry dat het een beetje offtopic is, maar ik ben niet bekend op dit forum.
Maar jullie zijn zo aanwezig en positief dat ik best veel lees over CS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Update doet hier nog niet veel heb ik het idee, sterker nog ik lijk een paar fps minder te halen.
Misschien dat mijn map/save gewoon bugged is, want had 3x een crash bij het laden van mijn savegame, de autosave werkte wel :+

Tevens merk ik nu op dat wegen in de verte wat flikkeringen vertonen, dit had ik gister niet. Zou dat kunnen komen omdat het nu winter is en er dus sneeuw valt en ligt?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net even en half uurtje (volgens mijn gevoel, mijn klok zegt wat anders) gespeeld en eigenlijk kwam ik er meteen weer in. Het is op heel veel vlakken gelukkig een feest van herkenning. Al ben ik niet zo heel blij met het verbinden van stroom etc. Dat gaat voor mijn gevoel toch niet zo naadloos als het zou moeten.

En de prijzen van alles etc zijn een stuk realistischer dat maakt het ook een stuk lastiger. Ik zit nu voor de keuze om een begraafplaats (oid) te bouwen omdat ze er om vragen maar ik wil eigenlijk eerst zwarte cijfers in mijn begroting..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 09:24
Zo ook weer paar uur gespeeld, de nieuwe patch geeft duidelijk meer fps! Al zit ik pas op 6k inwoners, ik heb de LOD op high kunnen zetten en haal nog steeds ~30fps.
Ook eindelijk in de plus qua inkomsten, heeft even geduurd maar dat lag duidelijk aan de hoeveelheid inwoners.
Volgende sessie wordt wel weer een nieuwe map :+ ik had nu river delta gekozen maar daar krijg je nog geen grid van 4 vakjes van 6x6 op een vlak stuk.
En verkeer blijft (gelukkig?) wel een ding om in de gaten te houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_dGO4blhH5Lej6szGZpt6sp2sA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRA8k2CkHYnjy6PK1sN2Shhs.jpg?f=fotoalbum_large

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Als dit in de base game of door een mod automatisch kan gebeuren, zou dat echt een game changer zijn.

Niet dat ik de game al heb aangeschaft overigens, ik wacht altijd even af voor ik een nieuwe game koop. Nu las ik wat negatieve dingen maar als ik de berichten hier lees ga ik deze game waarschijnlijk ook weer genoeg uren spelen. Binnenkort maar eens overgaan tot aanschaf denk ik.

Alhoewel.. binnenkort wordt hopelijk mijn dochter geboren, echt veel tijd heb ik dan denk ik niet meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:15:

Het enige dat me tot nu toe mateloos irriteert, is dat de zoning soms zo gebroken is, ondanks een rechte grid. En ik vind maar geen enkele manier om het consistent te krijgen zoals ik het wil... Elke keer krijgt de verkeerde weg prioriteit ofzo.
Ik ken het. Heeft te maken met de snappingopties. Er zijn er zoveel en je moet er wat mee experimenteren. Road guidelines kunnen heel makkelijk je grid breken omdat ze heel kleine afwijkingen veroorzaken soms. Weg verwijderen en road guidelines uitzetten helpt soms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:23

n3z

Net even paar uurtjes gespeeld. Ik vind het nu al een top game! En hij is beduidend moeilijker dan zijn voorganger wat positief is in mijn ogen.

Ik speel met de aanbevolen graphics instellingen, ultrawide 1080p, alles op medium en ik haal makkelijk rond de 80fps in het begin en bij 10k populatie dropt het tot 30fps.

Ik speel met een 3060 ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:52:
Als dit in de base game of door een mod automatisch kan gebeuren, zou dat echt een game changer zijn.

Niet dat ik de game al heb aangeschaft overigens, ik wacht altijd even af voor ik een nieuwe game koop. Nu las ik wat negatieve dingen maar als ik de berichten hier lees ga ik deze game waarschijnlijk ook weer genoeg uren spelen. Binnenkort maar eens overgaan tot aanschaf denk ik.

Alhoewel.. binnenkort wordt hopelijk mijn dochter geboren, echt veel tijd heb ik dan denk ik niet meer :+
Is dat een modder? Zou super zijn als dat automatisch gebeurt. Ga niet alle plots in mijn stad handmatig hertekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik nog wel mis in de game zijn realistische schaduwen.?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Nu online

Dit is zo vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
servival7 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

NVM, hele vraag niet gelezen... Denk dat dat binnenkort wel met een mod komt, TM:PE for CS2 ofzo. Maar dat kan volgens mij idd nog niet met vanilla.

[ Voor 33% gewijzigd door !GN!T!ON op 26-10-2023 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Zit nu op 16k inwoners en speelt nog steeds prima op mijn 1070Ti, volgens mij heeft de patch ook nog wel geholpen. Ondertussen ook positieve cashflow, maar dat komt met name door de stroom export van mijn geothermal plant :X Morgen maar eens wat OV aanleggen, want ik begin eindelijk wat files te krijgen.

Ik hoor meerdere mensen over problemen met de power grid leggen, ben wel benieuwd waar dan precies, want ik vind het juist makkelijker dan in CS1. Je selecteert de powerline, druk page down (want stroomkabels horen onder de grond) en je hovert met je muis waar je de verbinding wil maken, snapt vrijwel meteen aan wat ik wil en datzelfde geldt voor de andere kant. Zowel high als low voltage kabels (moest een paar bottlenecks oplossen :*)) gingen prima.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Helaas afscheid moeten nemen. Eigenlijk liep de game prima op m’n i7 laptop uit 2022 maar ik ergerde mij aan een oranje scherm bij het bouwen van straten enzo. Na een zoekopdracht welk knopje ik verkeerd had staan blijkt dat een glitch voor ingebouwde videokaarten, reeds bekend en op roadmap maar pas op lange termijn. Nu maar wachten op de PS5-versie.

Wat mij opviel, op de refundpage van de MicrosoftStore stond dat het 72 uur kan duren voor er antwoord komt. Maar had echt instant al een mailtje van Paypal dat het geld is teruggestort. Als in echt een paar seconden nadat ik op de verzendknop had gedrukt. Denk dat ze de refund-poort wagenwijd open hebben gezet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Is er iemand hier die ook de volgende problemen heeft:

1) Ik heb een 1080p en 1440p scherm. Spel lanceert in windowed mode op het verkeerde scherm (het 1080p scherm), maar wel met het formaat van een 1440p scherm. Dan verplaats ik het naar het 1440p scherm, en ALT+ENTER om hem fullscreen te zetten, dan wordt die automatisch 1080p en kan ik het niet naar 1440p zetten.

2) Bij ALT+TAB uit het spel wordt die geminimaliseerd, maar ik kan hem niet meer op het scherm krijgen, elke keer als ik er op klik dan flikkeren de taakbalk en alle windows die ik open heb staan ,en minimaliseert het spel weer. Enige optie is om het spel af te sluiten en dan opnieuw op te starten.

3) Continue Game in het hoofdmenu start niet de meest recente save op.

[ Voor 5% gewijzigd door Boris96 op 26-10-2023 23:43 ]

Boris96

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:57
Ik begrijp hoe de meeste mensen denken, maar ik beoordeel ook op basis van de grafische kwaliteit. Ik heb betere of vergelijkbare grafische kwaliteit gezien met veel meer frames per seconde.

Misschien is 'schandalig' wat overdreven uitgedrukt, maar op dat moment was ik ook enigszins teleurgesteld. O-)

Ik begrijp dat ik met high settings misschien niet toekom, maar naar mijn gevoel zal het niet veel beter worden. Ik moet het nog testen.

Ik kijk er kog wel naar uit om verder te spelen daar niet van, cities skyline 1 was ook heel leuk geweest.

Mijn trotse pc niet afkraken he O-)
!GN!T!ON schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:11:
[...]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Inmiddels rond de 20k inwoners in 'Rally Valley' en winstgevend. Alles blijft groeien als een malle.

In het begin veel uitzoekwerk en gewoon alles neerplempen. Ben nu bezig om de wijken rondom het station op te bouwen tot medium/high density. Begin alles nu wel een beetje door te krijgen, dus ik denk dat ik nog een stukje door bouw hier, en dan begin ik aan een nieuwe stad voor een echt lange save, waarbij ik meer tijd moet nemen voor planning en uitbreiding, dat is iig duidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Z5AlFUlGFkwnMTmdIjj5pmOt7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rNYJiqd5ShRSMCzytgcwvUF1.png?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Elke keer krijgt de verkeerde weg prioriteit ofzo.
Deze vind ik ook erg irritant inderdaad. Ik zone nu door zelf een box te slepen en dan bij de wegen waar ik niet de voordeur wil een vierkantje leeg te laten. Daarna even wachten tot de eerste gebouwen gebouwd worden en dan dat laatste strookje aan twee kanten opvullen. Heb je eerst wel een stripje onbebouwd maar na tijdje redevelopen en game time vult dit zich wel grotendeels op. Maar een mod of likje QoL in een patch is erg gewenst inderdaad.

Stad ziet er tof uit trouwens, leuk dat het niet 1 vierkant is maar wat angle verschillen inzitten zeg maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door !GN!T!ON op 27-10-2023 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Niet meer klagen over fps nu. Je weet nu wat je te doen staat:
YouTube: This Horribly Sketchy Chiller

(Dit is natuurlijk een grapje he)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06:16
Heb nu een dorp met 3200 inwoners op de Tampere map. Om winst te maken moet je de tax flink omhoog gooien en services omlaag. Dat laatste geeft negatieve happiness, maar is te compenseren met ruime plots voor woningen. Met name health services is uiteindelijk erg duur. Vanaf ca 2000 tot 2500 inwoners lukte het al wel om iets winst te maken met een basisschool, kliniek, begraafplaats, politiebureau en brandweerkazerne. Pas bij het nog meer oprekken van het inkomen, heb ik een high school geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7z2JEGwh-VFActWDrS5MC3kI3eA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTlH1w68M5lhbgMUoAwnaNe2.jpg?f=fotoalbum_large

Irritaties zijn er ook wel met name dat commercial continu aangeeft te weinig klanten te hebben (maar wel een demand :') ), continu veel vraag naar low residential, tegenvallende sneeuwgraphics en -zoals al aangeven- dat zoning grids soms niet perfect aansluiten op wegen. Nog geen crashes gezien of noemenswaardige andere bugs. Wel wat grafische glitches, met name bij de 'cut 'n fill' tool.

Al met al een waardige opvolger voor CS1 met zeer veel potentieel voor DLC. Ik ben met name te spreken over de road tools, schaal van gebouwen en de veel gedetailleerdere assets. Ander pluspunt: de veel snellere laadtijden (factor 2 a 3 sneller tov CS1).

[ Voor 20% gewijzigd door Justinn1988 op 27-10-2023 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:28
misteriks schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:04:
De Game Pass versie is nu ook beschikbaar op Geforce Now
Ik heb een ultimate subscription genomen voor een maand, werkt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Justinn1988 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:51:
Heb nu een dorp met 3200 inwoners op de Tampere map. Om winst te maken moet je de tax flink omhoog gooien en services omlaag. Dat laatste geeft negatieve happiness, maar is te compenseren met ruime plots voor woningen. Met name health services is uiteindelijk erg duur. Vanaf ca 2000 tot 2500 inwoners lukte het al wel om iets winst te maken met een basisschool, kliniek, begraafplaats, politiebureau en brandweerkazerne. Pas bij het nog meer oprekken van het inkomen, heb ik een high school geplaatst.

[Afbeelding]

Irritaties zijn er ook wel met name dat commercial continu aangeeft te weinig klanten te hebben (maar wel een demand :') ), continu veel vraag naar low residential, tegenvallende sneeuwgraphics en -zoals al aangeven- dat zoning grids soms niet perfect aansluiten op wegen. Nog geen crashes gezien of noemenswaardige andere bugs. Wel wat grafische glitches, met name bij de 'cut 'n fill' tool.

Al met al een waardige opvolger voor CS1 met zeer veel potentieel voor DLC. Ik ben met name te spreken over de road tools, schaal van gebouwen en de veel gedetailleerdere assets. Ander pluspunt: de veel snellere laadtijden (factor 2 a 3 sneller tov CS1).
Hoe haal je de services kosten omlaag? Is dat een achievement die je eerst moet halen ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik merk een paar vreemde dingen:
- ik kan niet op 'continue' klikken als ik de game start
- soms worden zones rondom bochtige wegen opnieuw bepaald als ik er iets eenvoudigs als een busstop plaats. Dat zorgt er dan ineens voor dat een handvol level 4 gebouwen ineens weg moeten. Apart, ik kan het ook niet meer rechtzetten door de busstop weg te halen.
- Met 10k inwoners heb ik echt een shit-ton aan geparkeerde auto's door de hele stad staan. Als je dan kijkt van wie ze zijn dan komen ze soms vanaf de andere kaant van de stad. Moet ik dan maar parking lots bouwen met 10k aan capaciteit?
- de coverage van bepaalde diensten is op de wegen aangegeven als een spectrum van groen tot rood. Soms gaat dat in één keer over van groen in rood, precies in een bochtje van een weg. Zo komt het voor dat een basisschool de halve stad bedient, maar ergens twee straten verderop door een knikje in de weg geen onderwijscoverage meer is.

Ervaren meer mensen dit, en hebben jullie er misschien een oplossing voor? Het mag gerust geld kosten, want dat heb ik als water. Ik heb een plus van 20k op mijn maandelijkse budget, omdat ik een keer een coal power plant heb neergezet die elke maand voor 6 ton aan stroom exporteert. Dus ik ben financieel safe zolang ik geen buurlanden binnenval denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior

In deze video geeft hij, naast financiele tips, ook tips over 'zoning' en hoe je wel nette straten kan krijgen:
YouTube: How To Make Money Fast In Cities Skylines 2

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
YES schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:52:
..

Hahaha dit had ik met CS1.
In 2015 een nieuwe PC aangeschaft, CS1 gekocht.. in 2016 mijn dochter geboren en in 2018 mijn zoon.. ik heb heel lang geen CS1 gespeeld kan ik je melden.
Vond ik mijn bed/bank toch aantrekkelijker (om verloren slaap in te halen)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Webgnome schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 04:45:
[...]

Hoe haal je de services kosten omlaag? Is dat een achievement die je eerst moet halen ?
Large Village (derde milestone) halen, dan kun je in het tabje Services bij je city budget de sliders naar maximaal 50% trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ok. Dat vermoeden had ik al dat het zoiets zou zijn. Eerst maar even werken dan vanavond weer spelen. Vind het tot nu toe echt een leuke voortzetting van Cs1. Al blijf ik het trekken van water/sewer/energie lines onder de grond een hel. Of de verbindingen 'snappen' niet aan elkaar, of ze zijn zo raar verbonden dat het er niet uit ziet. Blijft een wazige constructie als je het mij vraagt. Ben wel blij dat het ook onder de grond kan nu en niet zoals in Cs1 dat je energielijnen over de grond moet doen.

Mijn eerdere vraag over de schaduwen lijkt toch een glitch te zijn? Wanneer ik het spel start, heb ik geen schaduwen. Maar als ik even switch van tile selectie naar de gewone view dan heb ik ineens wel schaduwen. Het lijkt er toch op dat ze het hier en daar gerushed hebben en dat is wel jammer. Maar zoals gezegd tot nu toe denk ik wel dat ik mij er mee kan vermaken. Of ik de 1500+ uur die ik in CS:1 heb gestoken ga halen?

Ik zat even te kijken naar mijn inwonertal en heb toch aardig wat zoning gedaan en heb 'maar' 50 inwoners. Dat voelt ergens heel raar gezien de hoeveelheid zoning/huizen die er al staan. Misschien is het ook weer iets realistischer aangezien het nou ook weer niet heel veel huizen zijn.

Zoveel nieuwe dingen.. :o

[ Voor 43% gewijzigd door Webgnome op 27-10-2023 07:56 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Pfff, die lelijke sneeuw. Mijn hele stad is wit, je ziet niks moois meer en uitgezoomd is het weer een grote flikkerende bende (ondanks de gecorrigeerde AA settings). En het is pas november, ik hoop niet dat ik tot maart tegen dit beeld aan moet kijken, want dan begin ik morgen weer een nieuwe stad in een warmer gebied....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
DonJunior schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:52:
[...]

Hahaha dit had ik met CS1.
In 2015 een nieuwe PC aangeschaft, CS1 gekocht.. in 2016 mijn dochter geboren en in 2018 mijn zoon.. ik heb heel lang geen CS1 gespeeld kan ik je melden.
Vond ik mijn bed/bank toch aantrekkelijker (om verloren slaap in te halen)
Haha, bij mij was nummer 1 er in 2021, dus toen had ik er al een flinke campagne in CS1 opzitten :)

Aan de ene kant zou ik 2 graag oppakken nu, maar aan de andere kant vind ik het ook niet erg om even te wachten. Er volgen nog genoeg patches denk ik en op gegeven moment komt er mod support, dan gaat het spel nog een boost krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan5324
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Vraagje :)
Ik kreeg een melding dat er een ongeluk gebeurd was (mijn eerste) en de popup kwam met uitleg.
Nu wou ik naar dat ongeluk, maar kon het ongeluk niet vinden (kon mij ook niet laten begeleiden door de popup uitleg).
Daarna kreeg ik een bosbrand, wederom met uitleg, maar hetzelfde verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
MatHack schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:54:
[...]

Large Village (derde milestone) halen, dan kun je in het tabje Services bij je city budget de sliders naar maximaal 50% trekken.
Ook gek, in CS1 kon je direct vanaf het begin de financien al bijstellen naar 50%.
Dat deed ik altijd als eerste met energie en waterschap.
Begrijp ik goed dat dit nu niet meteen kan? (sorry ik heb CS2 nog niet ivm niet toereikende specs, maar lurk wel mee om zoveel mogelijk informatie alvast op te doen.. ook qua patches enzo)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

OMD

DonJunior schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

Ook gek, in CS1 kon je direct vanaf het begin de financien al bijstellen naar 50%.
Begrijp ik goed dat dit nu niet meteen kan? (sorry ik heb CS2 nog niet ivm niet toereikende specs, maar lurk wel mee om zoveel mogelijk informatie alvast op te doen.. ook qua patches enzo)
Nee, krijg je bij milestone 3 dacht ik. Maakt niet zoveel uit, tot die tijd heb je toch niet echt veel service gebouwen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@OMD Okee maar stroom en waterschap kostte ook altijd veel geld.. dat is nu toch ook nog in het begin meteen?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DonJunior klopt inderdaad. En zoals @OMD al zegt. Het maakt uiteindelijk niet veel uit. Mijn eerste stad tot nu toe ben ik nog lang niet bankroet en heb vanmochtend net die achievement behaald. Het is niet als in CS1 dat als je alles vanaf punt 1 neer pempt dat je meteen failliet was.

Het werkt net iets anders allemaal. Ik heb ook nu een aantal keer een berichtje gehad dat ik teveel stroom produceerde en dat die was verkocht aan het buitenland. En daar krijg je ook weer wat geld voor ( hoeveel dat is dat heb ik nog niet kunnen ontdekken )

[ Voor 31% gewijzigd door Webgnome op 27-10-2023 08:38 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 08:29

mydoom

omnomnom

Heb nu een kleine 5 uur in de game zitten. met 3 keer opnieuw begonnen te zijn. lijk ik langzaam de manier
van een postieve cashflow onder de knie te krijgen, maar het blijft moeilijk
heeft iemand tips ?

( weet natuurlijk al, niet te veel upgraden, stroom in het begin inkopen tot het even duur is als de month upkeep van een powerplant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Jammer dat je geen automatische cinematic mode heb. Ik vond dat erg leuk in C:S1 voor als even een pauze neemt. Je hebt wel een soort van cinematic mode maar dan moet je als nog zelf door de stad heen bewegen en dat wil ik niet met een bord eten op schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Kurkentrekker schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:28:
Pfff, die lelijke sneeuw. Mijn hele stad is wit, je ziet niks moois meer en uitgezoomd is het weer een grote flikkerende bende (ondanks de gecorrigeerde AA settings). En het is pas november, ik hoop niet dat ik tot maart tegen dit beeld aan moet kijken, want dan begin ik morgen weer een nieuwe stad in een warmer gebied....
Ik ben ook op een warme map opnieuw begonnen. Sneeuw is echt oerlelijk.
Maar helaas is er volgens mij maar 1 map waar het zeker niet sneeuwt.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

OMD

DonJunior schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:37:
@OMD Okee maar stroom en waterschap kostte ook altijd veel geld.. dat is nu toch ook nog in het begin meteen?
Met elke milestone krijg je een shit load aan cash. Aan het begin is dat zoveel dat er geen cash zorgen zijn tot lagere milestones met meer service gebouwen. Dingen als politie, brandweer, zieke huis is prijzig. Garbage collection op een recycling Center is al helemaal niet te betalen, die heb je ook lang niet nodig gelukkig.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Nu online
DonJunior schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:37:
Je kan twee dingen doen. Of een energiecentrale kopen en het overschot verkopen aan de buren.
Of stroom importeren tegen een iets hogere prijs, totdat je op milestone 3 zit en zelf de service fee kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 25-08 09:23
DonJunior schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

Ik vraag me af wat meer oplevert. Budget omlaag of exporteren. Ik denk exporteren eerlijk gezegd.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 25-08 09:23
3DEXP schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:43:
Jammer dat je geen automatische cinematic mode heb. Ik vond dat erg leuk in C:S1 voor als even een pauze neemt. Je hebt wel een soort van cinematic mode maar dan moet je als nog zelf door de stad heen bewegen en dat wil ik niet met een bord eten op schoot.
Je kan een cameravlucht maken en dan hoef je alleen op play te drukken. De rest doet ie zelf dan.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Webgnome schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:38:
@DonJunior klopt inderdaad. En zoals @OMD al zegt. Het maakt uiteindelijk niet veel uit. Mijn eerste stad tot nu toe ben ik nog lang niet bankroet en heb vanmochtend net die achievement behaald. Het is niet als in CS1 dat als je alles vanaf punt 1 neer pempt dat je meteen failliet was.

Het werkt net iets anders allemaal. Ik heb ook nu een aantal keer een berichtje gehad dat ik teveel stroom produceerde en dat die was verkocht aan het buitenland. En daar krijg je ook weer wat geld voor ( hoeveel dat is dat heb ik nog niet kunnen ontdekken )
Budget tabblad (unlocked by milestone 1), en dan Service Trade bij de inkomsten, als je er over hoveret zie je rechtsonderin waar het vandaan komt (elektriciteit in het geval hieronder).

Eerste paar milestones gaan heel snel trouwens, dus de meeste features heb je binnen no time vrijgespeelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvELQtQpnGlJrjzRLRq5G1QYTwg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qPl6Dewa9OaENinqlMvJuHz9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door MatHack op 27-10-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Radio station + Ads reset elke keer als je de game opnieuw opstart, dat is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

JoepW schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:45:
[...]

Ik ben ook op een warme map opnieuw begonnen. Sneeuw is echt oerlelijk.
Maar helaas is er volgens mij maar 1 map waar het zeker niet sneeuwt.
Ik speel op Barrier Island, is nu 20 graden Celsius in de winter, nog geen sneeuw gezien, weet niet of je dezelfde map bedoelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:04
Ik had in de eerste dagen een 'aardige' stad gebouwd, maar vooral met low density waardoor ik maar 8k inwoners had. Gisteravond heb ik veel woningen vervangen met medium density en ben ik begonnen aan de hogere gebouwen. Inmiddels zit ik op zo'n 40k inwoners. De maandelijkse balans staat op ruim +1,5 miljoen dus met geld zit ik wel goed (totaal 31 miljoen op de rekening).

Alles op 1440p, high settings (FOD disabled):
  • Lege map: 40fps
  • 8k inwoners: 34-36fps
  • <patch>
  • 40k inwoners: 35-40fps

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Het lijkt erop dat import/export en supply-chain management niet werkt in CS2. Wel jammer aangezien dat in een aantal dev diaries wel is genoemd als feature. Hier tekst en uitleg:

https://forum.paradoxplaz...e-is-a-deception.1604434/
Shops and factories don't need goods/resources to generate income.
You can't import goods by trains or ships to be used by shops or factories. They will stay in the terminal storage indefinitely.
You can't export anything.
Ik hoop van harte dat dit een bug is, want het is helaas het zoveelste bewijs dat de game te vroeg is uitgebracht.

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 19 ... 61 Laatste