Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Pokemoneuro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:27:
Deze game heeft echt een super vervelende bug voor mij, hebben jullie dat ook? Als je begint met spelen dan is het iets van 7 uur ofzo en de volgende keer dat ik op de klok kijk is het 2 uur... Niet zo handig als je de volgende ochtend nog moet opstaan om 7 uur.

Hebben jullie hier ook last van?
Yup herkenbaar, tijd voor een bug report bij CO ? :+

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:40
One more turn syndroom... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Deze game heeft echt een super vervelende bug voor mij, hebben jullie dat ook? Als je begint met spelen dan is het iets van 7 uur ofzo en de volgende keer dat ik op de klok kijk is het 2 uur... Niet zo handig als je de volgende ochtend nog moet opstaan om 7 uur.

Ja, heel verschrikkelijk. Zelfs af en toe pauzeren veranderd hier niks aan.

Ik krijg zodra ik scholen bouw het bericht dat mensen hun huur te hoog vinden. Maar ik heb dan nog totaal geen vraag naar medium density. Heb de belastingen maar iets verlaagd van 18% naar 15% even kijken of het nu over gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
servival7 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:31:
[...]

Ja, heel verschrikkelijk. Zelfs af en toe pauzeren veranderd hier niks aan.

Ik krijg zodra ik scholen bouw het bericht dat mensen hun huur te hoog vinden. Maar ik heb dan nog totaal geen vraag naar medium density. Heb de belastingen maar iets verlaagd van 18% naar 15% even kijken of het nu over gaat.
De vraag naar high density hangt samen met de land value en die kan je niet zomaar verhogen in C:S2 door parkjes te plaatsen zoals in C:S1. Wat je in C:S2 kan doen om de land value te verhogen, weet ik nog niet precies, maar het gaat organisch na verloop van tijd. Maar de factoren zijn mij nog niet duidelijk. Ik vermoed dat jouw belastingen inderdaad gewoon te hoog waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokemoneuro
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 13:47
[...]
Heb de belastingen maar iets verlaagd van 18% naar 15% even kijken of het nu over gaat.
En dan komen ze allemaal massaal naar binnen rijden en worden ze weer extra verkeer in de stad en staat alles weer vast. Tijd om wat meer bussen toe te voegen, kijken of dat het probleem verhelpt. Oh en nu is er weer demand voor industrie...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pokemoneuro
Flying Hawkic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:19:
[Afbeelding]

Ik vergat road maintenance te bouwen... Na een tijdje zag mijn weg er zo uit.
Oh dat is echt gaaf! Leuk om te zien dat de weg zelf ook Belgisch wordt als je hem niet onderhoudt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dat is volgens mij eerder een steam bug. Ik heb dat al bij meerdere games gehad.. Heel irritant

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Pokemoneuro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:41:
[...]

Oh dat is echt gaaf! Leuk om te zien dat de weg zelf ook Belgisch wordt als je hem niet onderhoudt!
Dit is vrij onrealistisch voor België. Ik mis de putten en hobbels :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:45
Wat me trouwens opviel gisteren, de woonwijken staan vol met geparkeerde auto’s maar bij de fabrieken zie je helemaal geen auto’s. Gaat iedereen dan lopend naar het werk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Flying Hawkic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:36:
[...]

De vraag naar high density hangt samen met de land value en die kan je niet zomaar verhogen in C:S2 door parkjes te plaatsen zoals in C:S1. Wat je in C:S2 kan doen om de land value te verhogen, weet ik nog niet precies, maar het gaat organisch na verloop van tijd. Maar de factoren zijn mij nog niet duidelijk. Ik vermoed dat jouw belastingen inderdaad gewoon te hoog waren.
Tis nog wel veel trial en error, maar dat hoort erbij natuurlijk. Las op Reddit ook dat organische groei wel echt een ding is in CS2. Dus te snel willen gaan werkt dan averechts.

Ik heb de customer demand redelijk weggekregen door de belastingen omlaag te doen. Maar m'n cims zeiken nog wel steeds over te hoge huur. Heb denk ik ook veel te veel low density gezoned in mijn stad dus ik laat nu m'n stad even groeien zonder bij te bouwen om te kijken wat er gebeurt. Zit bijna op 40k cims.

Met z'n motor van een brug afgereden, zo het strand op. Wel een mooi uitzicht 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TH9iQWnSNZCYAeKmSSXuAANWpGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uD0ZcHoFxQ6mU956aAvmwsNs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door London op 26-10-2023 10:21 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokemoneuro
cracking cloud schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:03:
Wat me trouwens opviel gisteren, de woonwijken staan vol met geparkeerde auto’s maar bij de fabrieken zie je helemaal geen auto’s. Gaat iedereen dan lopend naar het werk?
Ik denk dat dit ontzettend varieert met hoe je stad is opgebouwd, zoals het hoort trouwens. Ik zie dat basically OVERAL in mijn stad auto's langs de weg geparkeerd staan. Is trouwens geweldig voor inkomen, je kan gewoon een district plaatsen en de roadside parking fees verdubbelen voor gratis geld! >:)

Ik heb zelf het idee dat dit allemaal precies gebeurt zoals het bedoelt is door de devs en dat je stad design meespeelt in eigenlijk alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
Ik denk ook dat het gameplay mechanic is. Wat ik nog wil doen is een straat maken met rijtjeshuizen en daarachter een alley met parkeerplaats en dan de straat voorzien van bomen of gras zodat daar niet geparkeerd wordt. Ziet er denk ik wat rustiger uit dan al die auto’s langs de weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokemoneuro
cracking cloud schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:27:
Ik denk ook dat het gameplay mechanic is. Wat ik nog wil doen is een straat maken met rijtjeshuizen en daarachter een alley met parkeerplaats en dan de straat voorzien van bomen of gras zodat daar niet geparkeerd wordt. Ziet er denk ik wat rustiger uit dan al die auto’s langs de weg
Oh daar had ik nog niet aan gedacht! Hopelijk haalt dat dan de auto's weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:28

Ah, dus zo verdienen jullie geld, ik ga nooit hoger dan 12% met belastingen. Toch maar eens zien hoe het gaat met 15% :P

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

djidee

Mr. Slungel

Gisteren eventjes gespeeld.....

Nou ja, dat werd fors langer.

Performance
Essentie: Ryzen 5 5600X , RX 6750 XT, 34" WQHD

Nou, dat ging, zelfs met de tips (windowed fullscreen en vsync uit), vrij snel dramatisch.
Opgeven moment windowed gezet en op 1920x1080 en dat ging vrij soepel, beeld nog naar medium en toen was het helemaal fijn.
Las hier nog veel meer tips die ik nog ga proberen, ik verwacht dat in de loop van de tijd de issues wel worden aangepakt. Bij mij met name de videokaart die direct naar 100% vliegt, dus dat is ook met een instelling mogelijk gewoon aan te pakken. Vanavond laat mogelijk nog weer ff mee prutsen.
Irritant ja, blokkerend, neuh, gameplay is nu belangrijkste

Spel zelf
Herken veel dingen hier, opgeven moment kom je in geldnood, wil je schalen, of denk je echt bepaalde services nodig te hebben, maar mis je eigenlijk de middelen ervoor.
Andere tactiek geprobeerd, de relatief schone gascentrale kopen, en van die export proberen te leven, maar ook dan kom je rond level 6 eigenlijk in de problemen.

En demand, die vooral met woningen alle kanten opvloog. Dus weer herzoneren in sommige gevallen.

Opgeven moment spel maar opgeslagen, en een nieuwe stad gestart met unlimited money en alles open, om gewoon nog even lekker te expirimenteren met allerlei dingen. De wegen, en zeker snelwegen vind ik een verademing tov CS1. Al mis ik nog wel een traffic manager mod en wat andere dingen die ik gewend was uit CS1.
Bottomline: Fijne basis waarin heel veel mogelijk is, en waar ik zonder problemen veel te veel uren aan ga spenderen.
Grootste pluspunt: Het is makkelijker mooi en strak te krijgen dan in CS1, ik haakte bij sommige tutorial video's echt af, dan maar lelijk in CS1. Hier krijg ik sneller mijn zin

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27
ElPaco schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:43:
[...]

Ah, dus zo verdienen jullie geld, ik ga nooit hoger dan 12% met belastingen. Toch maar eens zien hoe het gaat met 15% :P
Ik zit gewoon op positief geld met 11% en lagere tax voor somige bedrijven omdat ik graag er meer va wil hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pokemoneuro
[...]

Ander iets dat je kan doen denk ik is wat ik eerder zei over het laten betalen voor parkeren langs de weg. Plaats een district over de plek waar je dat wilt hebben en dan kan je dat als policy instellen voor die regio. Ik heb dat niet eens zo veel gedaan en de inkomsten voor parkeren van mij zijn al >80k per maand.

Industrie lijkt voor mij ook graag te willen betalen voor rond de 13% belasting heb ik het idee, hoewel ik geen idee heb of dat ergens anders problemen veroorzaakt. Het is een complex spel natuurlijk, dus veranderingen in 1 ding kunnen soms effecten hebben op dingen die op het eerste gezicht ongerelateerd lijken. Of zo denk ik er dan tenminste over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
djidee schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:46:
En demand, die vooral met woningen alle kanten opvloog. Dus weer herzoneren in sommige gevallen.
Daar had ik gisteren ook 'last' van. Eerst was er steeds vraag naar low density woningen. Later in de avond was er opeens heel veel vraag naar offices. Die balkjes vlogen van links naar rechts en andersom 8)7

Maar op dit moment bouw ik ook nog luk raak.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

RobinNL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:56:
[...]

Daar had ik gisteren ook 'last' van. Eerst was er steeds vraag naar low density woningen. Later in de avond was er opeens heel veel vraag naar offices. Die balkjes vlogen van links naar rechts en andersom 8)7

Wat ik wel mooi vind van bv de commerciele demand, is dat hij dan ook aangeeft, waar die demand zit...

En bij met name woningen, waar het minder handig is om te bouwen. Basale principes, waar je naar mate het spel groeit veel plezier (of last) van gaat krijgen :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat je dus eigenlijk niet een hele residential zone kunt neer plempen zonder ook even na te denken of mensen naar de winkel kunnen etc? Klinkt vrij realistisch eigenlijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

RobinNL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:56:
[...]

Je moet gewoon zonen wat je wilt, dan wordt het vanzelf ingevuld.

Ik heb ook constant low density demand, maar ik zone gewoon medium en high en als je je stad even laat lopen op hoogste snelheid dan worden die laatste 2 ook vanzelf ingevuld.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
sirdanilot schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 01:08:
[...]

Je bouwt een nieuwe stad he, stel jij was indertijd naar Lelystad verhuisd en in een keer vervijfvoudigde je belasting dan was je vast ook weer vertrokken.
Het gaat bij mij om een sprong van 2%, ik zou voor 2% niet verhuizen naar een andere stad. Ik ben daar immers net ingetrokken en heb een hoop kosten moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pokemoneuro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Oh daar had ik nog niet aan gedacht! Hopelijk haalt dat dan de auto's weg!
Sowieso verdwijnen auto's niet als je parkeerplaatsen verwijdert. Ze worden verplaatst (of toch een deel ervan) naar een andere nabije straat. Ik heb wel de indruk dat een deel van de geparkeerde auto's verdwijnt maar dat heb ik niet gemeten of geteld; Ze moeten toch kunnen verdwijnen want wat als je overal de parking verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokemoneuro
Inevitable schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Het gaat bij mij om een sprong van 2%, ik zou voor 2% niet verhuizen naar een andere stad. Ik ben daar immers net ingetrokken en heb een hoop kosten moeten maken.
Dan verlaag je de belasting met 2% net nadat je nieuwe residential zones hebt gebouwt, komen ze allemaal naar binnen en dan verhogen met die handel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djidee schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:59:
[...]

Wat ik wel mooi vind van bv de commerciele demand, is dat hij dan ook aangeeft, waar die demand zit...

En bij met name woningen, waar het minder handig is om te bouwen. Basale principes, waar je naar mate het spel groeit veel plezier (of last) van gaat krijgen :+
Hoe bedoel je waar die demand zit? Bedoel je de overview die toont of een straat geschikt is voor de zoning die je hebt geselecteerd? Ik denk niet dat die aangeeft waar de demand zit, maar enkel of die straat geschikt is voor dat type zoning. Al is er misschien ook overlap tussen beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokemoneuro
Flying Hawkic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

Sowieso verdwijnen auto's niet als je parkeerplaatsen verwijdert. Ze worden verplaatst (of toch een deel ervan) naar een andere nabije straat. Ik heb wel de indruk dat een deel van de geparkeerde auto's verdwijnt maar dat heb ik niet gemeten of geteld; Ze moeten toch kunnen verdwijnen want wat als je overal de parking verwijdert?
Ik heb het idee dat daar over is nagedacht? Misschien speelt dat in op de hoeveelheid mensen die kunnen wonen in een gebied en dan worden gebouwen verlaten of nooit gebouwd? In dat geval moet je denk ik goed openbaar vervoer hebben? Er zullen ongetwijfeld auto's verdwijnen, ik heb het al zien gebeuren op kruispunten als er te lang een auto midden op de weg staat te kutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen met geldproblemen: bouw geen vuilnisbelt.

Die kost veel geld en heb je pas later nodig (ik weet niet vanaf welk inwonersaantal, iemand die dat heeft getest?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Flying Hawkic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:08:

Die kost veel geld en heb je pas later nodig (ik weet niet vanaf welk inwonersaantal, iemand die dat heeft getest?)
Ik zit nu op 10.000 inwoners maar heb het eerder al weggehaald inderdaad. Nog geen klachten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokemoneuro

Waar gaat het vuilnis dan heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem05
  • Laatst online: 17-09 21:08
[...]
Uit een van de dev-diaries kan ik herinneren dat je inderdaad kunt zorgen dat de bewoners rijker worden. Bijvoorbeeld door te zorgen dat ze meer geld overhouden door de belastingen te verlagen of (wat uitdagender) de producten goedkoper worden door efficiëntere industrie en zelf grondstoffen delven.
Andere optie is het ‘goedkoper’ maken van de woning. Dat kan door de oppervlakte van de woningen te verkleinen. Dus in plaats van (de maximale?) plots van 4x6cells voor low-density residential kun je ze smaller of minder diep maken. Met een kleinere tuin en smaller huis gaan ook de woonlasten omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Flying Hawkic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:06:
[...]

Hoe bedoel je waar die demand zit? Bedoel je de overview die toont of een straat geschikt is voor de zoning die je hebt geselecteerd? Ik denk niet dat die aangeeft waar de demand zit, maar enkel of die straat geschikt is voor dat type zoning. Al is er misschien ook overlap tussen beide.
Als er veel commerciele demand is, en je selecteerd die zoning, dan zie je rood / diepbruine (geloof ik, was laat vannacht) plekken waar veel demand is. Bij mij waren het low density woningen die ik onlangs vervangen had voor flatjes / hoogbouw. Lees: Veel meer mensen. Ook rondom business ontstaat vrij snel commercial demand lijkt het, nog een beetje de logica in het spel exact aan het ontdekken (of meer filmpjes kijken) zodat ik er meer vooraf rekening mee kan houden

Zonesuitability noemen ze het
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJ-g672BkzSKsK_FWFqDnTilDgA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e5HeGtTLZrBRRgxxYkYhPw1V.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door djidee op 26-10-2023 11:20 . Reden: Meer context toegevoegd ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cracking cloud
Pokemoneuro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Wordt over de gemeentegrens gedumpt (geëxporteerd). Je betaalt daar wel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

cracking cloud schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:20:
[...]

Wordt over de gemeentegrens gedumpt (geëxporteerd). Je betaalt daar wel voor.
Mooi, in mijn volgende stad ga ik dus niets met vuilnis doen.

Want ik weet nog dat ik wel klaar was met mijn recyclingcenter en vuilnisbelt met extra dingen aan om maar zoveel mogelijk pollution te voorkomen.

Scheelt weer een ton op de balans.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servival7
[...]

Ik heb net zo lang verhoogd tot ze echt unhappy werden. Die grens lag op ongeveer 18% :7

Wel leuk om hier al die tips te lezen. Helaas laat mijn baas mij weer werken tot 17:00 zodat ik niet kan spelen :+

[ Voor 15% gewijzigd door servival7 op 26-10-2023 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pokemoneuro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Composteren :).

Nee, ik zie wel vuilniswagens. Van de denkbeeldige buursteden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
London schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:10:
Las op Reddit ook dat organische groei wel echt een ding is in CS2. Dus te snel willen gaan werkt dan averechts.
Ik denk dat dit klopt overigens. Was gisteren zeer gefrustreerd dat er maar geen huizen gebouwd werden ondanks dat ik heel veel grond beschikbaar had gesteld.

Maar uiteindelijk gewoon heel veel unzoned, en wonderbaarlijk genoeg, daalde daarmee ook de vraag naar huizen 8)7

Als ik dan kijk naar het grafiekje rechtsonderin en dan de population bekijk, dan is een langzaam stijgende lijn zichtbaar. Het aantal inwoners groeit dus wel, maar gestaag en stabiel. Nieuwe wijkjes erbij maken dat dus niet per direct anders. In CS1 was het zo dat meer ruimte + vraag = bouwen, in CS2 is de vraag wellicht wat realistischer?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
servival7 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:23:
[...]

Ik heb net zo lang verhoogd tot ze echt unhappy werden. Die grens lag op ongeveer 18% :7

Wel leuk om hier al die tips te lezen. Helaas laat mijn baas mij weer werken tot 17:00 zodat ik niet kan spelen :+
Je moet niet alleen kijken tot wanneer ze unhappy worden, ze hebben door hogere belastingen ook minder geld over en dus minder geld om andere zaken te doen, om hun huur te betalen en misschien ook om te gaan winkelen (dat weet ik niet zeker, maar lijkt mij aannemelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58

En bouw geen windmolens in gebieden waarin er maar weinig wind waait :X
Die dingen kosten 12.500/stuk/maand terwijl ze in verschillende regio's vrijwel geen energie leveren.

In CS1 bouwde ik alleen maar windmolens, ging altijd goed, maar dit is natuurlijk veel realistischer :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Het is in het begin vooral de kat uit de boom kijken en niet te snel dingen bijplaatsen/upgraden als t om services gaat.

en een mooie terugverdiener zijn geothermal power plants
Alleen moet je dan zeker in het begin wat truukjes toepassen om aan het personeel te komen.
Bijvb. -10% tax voor well educated residents.
Als je extra werkers wilt na bvb een upgrade; dan kun je commercial/industrial buildings buldozen als je ziet dat ze die mensen in dienst hebben :+

en al je goods micromanagen, alles wat je zelf kunt verbouwen hoeft niet geimporteerd te worden.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokemoneuro
Richh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

En bouw geen windmolens in gebieden waarin er maar weinig wind waait :X
Die dingen kosten 12.500/stuk/maand terwijl ze in verschillende regio's vrijwel geen energie leveren.

In CS1 bouwde ik alleen maar windmolens, ging altijd goed, maar dit is natuurlijk veel realistischer :P
Oh dan heb ik er nog zo een. De watertoren kost per maand veel meer dan een grondwater pompstation en produceert veel minder. Als je grondwater hebt, gebruik dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
JoSchaap schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:30:

en al je goods micromanagen, alles wat je zelf kunt verbouwen hoeft niet geimporteerd te worden.
Dit is ook wat ik doe. Boerderijen bouwen, grondstoffen delven. Het vult de (anders nogal kale) map ook een beetje op. Voor de veehouderijen zit je niet vast aan de groene zones, dus die kan je overal plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pokemoneuro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

Oh dan heb ik er nog zo een. De watertoren kost per maand veel meer dan een grondwater pompstation en produceert veel minder. Als je grondwater hebt, gebruik dat!
Ah handig, was mij nog niet opgevallen; Watertoren dus enkel voor afgelegen gebieden waar je specifieke infrastructuur wilt bouwen en waar geen grondwater is. Bv. een afgelegen luchthaven in een tile waar de snelweg loopt en je hebt de tiles tussen de luchthaven en de stad niet.

Maar wat doe je in zo'n geval met elektriciteit? Hoe krijg je elektriciteit in een tile die niet verbonden is met de rest van de tiles of met de rand van de map, waar geen powerline loopt en waar geen wind is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokemoneuro
Een tip gevonden op de Wiki van C:S2:
"DO NOT expand your city too quickly at the very beginning, because your budget will get drained earlier than expected; it is enough to start with a residential area, electricity, waterworks and sewer."
https://cs2.paradoxwikis.com/Beginner%27s_guide

Vooral handig als je je afvraagt waarom je blut bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokemoneuro
Flying Hawkic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Ah handig, was mij nog niet opgevallen; Watertoren dus enkel voor afgelegen gebieden waar je specifieke infrastructuur wilt bouwen en waar geen grondwater is. Bv. een afgelegen luchthaven in een tile waar de snelweg loopt en je hebt de tiles tussen de luchthaven en de stad niet.

Maar wat doe je in zo'n geval met elektriciteit? Hoe krijg je elektriciteit in een tile die niet verbonden is met de rest van de tiles of met de rand van de map, waar geen powerline loopt en waar geen wind is?
Andere vormen van electriciteit? Zon (hoewel dat iets later pas komt) of geothermisch is mogelijk. Je zou ook gewoon alle tiles tussen je luchthaven en stad kunnen kopen als je dat niet wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 16:45
Pokemoneuro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Andere vormen van electriciteit? Zon (hoewel dat iets later pas komt) of geothermisch is mogelijk. Je zou ook gewoon alle tiles tussen je luchthaven en stad kunnen kopen als je dat niet wilt :P
Maar dan heb je nog geen elektriciteit tussen je stad en de vluchthaven gezien dat niet verloopt via snelwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doerakje
  • Laatst online: 17-09 10:02
stomley schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Maar dan heb je nog geen elektriciteit tussen je stad en de vluchthaven gezien dat niet verloopt via snelwegen.
Je hoeft geen snelweg te leggen, je kunt ook alleen een kabeltje leggen onder de grond of door de lucht.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Weet iemand of er ergens een setting is om de getallen in europees formaat te tonen ipv amerikaans?
Bv -
Er staat nu bij mij bij 1234 inwoners:
1,234

Ik zou dan toch graag:
1.234 zien.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Richh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:28:
[...]

Ik denk dat dit klopt overigens. Was gisteren zeer gefrustreerd dat er maar geen huizen gebouwd werden ondanks dat ik heel veel grond beschikbaar had gesteld.

Maar uiteindelijk gewoon heel veel unzoned, en wonderbaarlijk genoeg, daalde daarmee ook de vraag naar huizen 8)7

Als ik dan kijk naar het grafiekje rechtsonderin en dan de population bekijk, dan is een langzaam stijgende lijn zichtbaar. Het aantal inwoners groeit dus wel, maar gestaag en stabiel. Nieuwe wijkjes erbij maken dat dus niet per direct anders. In CS1 was het zo dat meer ruimte + vraag = bouwen, in CS2 is de vraag wellicht wat realistischer?
1 uitzondering lijkt industrie te zijn.

Die bedrijven komen vrij vlot, en direct daarna komt een forse demand voor low density woningen. Dus lokaal nieuwe bedrijvigheid lijkt te leiden tot lokaal behoefte aan woningen voor werknemers.

Net echt :o :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokemoneuro
stomley schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Gewoon, hoogspanningslijnen trekken? Is wel minder mooi, maar als je geen geothermische centrale, hydrodam of zonneveld wilt/kan plaatsen en je wilt geen vervuilende industrie daar hebben dan houd je niet veel andere opties over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pokemoneuro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:47:
Een tip gevonden op de Wiki van C:S2:
[...]

https://cs2.paradoxwikis.com/Beginner%27s_guide

Vooral handig als je je afvraagt waarom je blut bent.
Expanding is toch niet echt het probleem? Het probleem is eerder teveel dure services in het begin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Het valt mij ook wel op dat verkeersproblemen tackelen makkelijker is dan in CS1. Of misschien heb ik gewoon meer ervaring opgedaan :P Maar in mijn stad met bijna 50k inwoners heb ik nagenoeg geen issues. Ik heb ook wel taxi's, bussen, trams en metro's rijden maar goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1_LpAhVpwOc1_lwp2Zggl2X6FM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p2tX7szjz5HLZaTxM8dxhBcN.png?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doerakje schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Je hoeft geen snelweg te leggen, je kunt ook alleen een kabeltje leggen onder de grond of door de lucht.
Ja maar dan heb je wel nog steeds die tiles nodig. Eigenlijk zou je leidingen van nutsvoorzieningen altijd moeten kunnen plaatsen, ongeacht of je de tile hebt maar je kunt natuurlijk niet bouwen op grond die niet van jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:20:
Het valt mij ook wel op dat verkeersproblemen tackelen makkelijker is dan in CS1. Of misschien heb ik gewoon meer ervaring opgedaan :P Maar in mijn stad met bijna 50k inwoners heb ik nagenoeg geen issues. Ik heb ook wel taxi's, bussen, trams en metro's rijden maar goed.

[Afbeelding]
Cool! Heb je die metro gebouwd om verkeersproblemen op te lossen of is er geen merkbaar verschil nadat je telkens een soort van OV hebt gebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Flying Hawkic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Cool! Heb je die metro gebouwd om verkeersproblemen op te lossen of is er geen merkbaar verschil nadat je telkens een soort van OV hebt gebouwd?
Metro's helpen nog niet heel veel, maar ik moet m'n lijnen of even opnieuw gaan doen denk ik. Trams zijn wel super goed voor aantal auto's verminderen merk ik. Echt veel passagiers.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +5 Henk 'm!

[Afbeelding]
Leuk, we bouwen op dezelfde map :). Leuk om te zien hoe mensen op dezelfde map toch totaal verschillende dingen bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmCYzKAGtBPuQodWpnIrBu3eBq4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dRtsUNCRVbZygJOrpPKYxFz4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjuP1e2ls9pZJxHfwJV7td4K2V8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M3BLclaXXKFWVXNBFAmFgsRR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/028Vopm0AGIhk6CB6VN6HP7ndo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hAn3LmLxVjfcBYolUyd2vzCG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahelRf5WE6Z7NRYexCxQb6nGdMw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LEaIqiDyr0I8qf1tr9XNOmHU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokemoneuro

[Afbeelding]
Nice! Ik heb wel heel veel problemen, maar dat kan misschien zijn omdat ik weinig ervaring in CS1 heb tbh. Ik had tot vanochtend nog niet door hoe je busbanen moest plaatsen op wegen! Ik maar dom aparte busbanen bouwen naast de weg en stilletjes me afvragen waarom ik het niet kon vinden! Ik dacht al ik doe iets fout, want no way dat ze geen busbanen hebben gemaakt!

Nu weet ik het wel, ik dacht ik kijk eventjes kort een filmpje van iemand op YouTube. Vanavond maar eens eventjes een paar probleempjes oplossen (en waarschijnlijk iets beter zonen/plannen lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de game via Geforce Now Ultimate speelt? Hoor graag hoe de de game draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autofeather
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-08 15:25
Hebben de mensen hier ervaring met medium-end PCs? Zit te twijfelen, zelfs met de performancetips op Reddit, om het spel nu te kopen - enerzijds omdat het misschien niet goed draait op m'n PC (5600X + RTX3070) op 1080p en anderzijds omdat ik misschien de devs niet erg wil steunen in het uitbrengen van een suboptimaal spel. Kan iemand me helpen met iets van een indicatie over bovenstaande specs met het spel runnen>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Hmm wellicht een minder prettig bugje.
Paar huizen staan in de fik, brandweer komt en blust... behalve 1 huis en vertrekt.
Gevolg rest weer de hens in en vergeet er weer 1. en zo enzovoort
Middels de hele straat afgebrand *O*
En helaas er na game crash :O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHuOq-d_gpb_-b8UXOOZ5Lnzgis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4w7sUmQmXmsmaPM0b9FC36iX.jpg?f=fotoalbum_large

Btw. Heeft iemand enig idee hoe je de ondergrondse loze pijpleidingen weg kan halen (verwijderen)?
Via graafmachine werkt het niet, en klinkt dom...
Met de aanleg er van is het vaak vervelend om iets te connecten doormiddel van misclick ofwel niet goed te zien.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Pokemoneuro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

Nice! Ik heb wel heel veel problemen, maar dat kan misschien zijn omdat ik weinig ervaring in CS1 heb tbh. Ik had tot vanochtend nog niet door hoe je busbanen moest plaatsen op wegen! Ik maar dom aparte busbanen bouwen naast de weg en stilletjes me afvragen waarom ik het niet kon vinden! Ik dacht al ik doe iets fout, want no way dat ze geen busbanen hebben gemaakt!

Nu weet ik het wel, ik dacht ik kijk eventjes kort een filmpje van iemand op YouTube. Vanavond maar eens eventjes een paar probleempjes oplossen (en waarschijnlijk iets beter zonen/plannen lol)
Ja aldoende leert men. Mijn stad is verder ook niet bepaald efficiënt ingericht hoor, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Deze save wil ik zoveel mogelijk leren en dan start ik binnenkort wel weer een nieuwe map waarin ik meer tijd ga steken in het designen.

Maar 50k inwoners zonder grote verkeersproblemen en een steady winst is al dikke prima voor een eerste save.

En inmiddels begint mijn medium demand balk ook halfvol te raken. De oplossing? Geduld hebben en rustig bouwen. Gewoon zonen wat je wil zonen zoals ik al eerder zei, en dan vullen medium en high residence ook vanzelf op.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servival7

[Afbeelding]
Ik zit in dezelfde map. Bedankt voor het idee om dat bos heel te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerjaaaaan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:32
autofeather schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:36:
Hebben de mensen hier ervaring met medium-end PCs? Zit te twijfelen, zelfs met de performancetips op Reddit, om het spel nu te kopen - enerzijds omdat het misschien niet goed draait op m'n PC (5600X + RTX3070) op 1080p en anderzijds omdat ik misschien de devs niet erg wil steunen in het uitbrengen van een suboptimaal spel. Kan iemand me helpen met iets van een indicatie over bovenstaande specs met het spel runnen>?
Ik heb een 3700x met een RTX3070 en 32 GB ram. Ik heb een paar van de aanbevolen instellingen veranderd om wat meer fps te krijgen (maar nog niet alles) en bij mij speelt die redelijk goed. Ik haal over het algemeen wel 30 FPS. Soms zakt die terug naar 24-26 als ik heel ver inzoom op een druk punt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokemoneuro
PatRamon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:41:

Btw. Heeft iemand enig idee hoe je de ondergrondse loze pijpleidingen weg kan halen (verwijderen)?
Met de aanleg er van is het vaak vervelend om iets te connecten doormiddel van misclick ofwel niet goed te zien.
Selecteer de bulldozer en daarna rechts onderin klik je op de knop die je naar de ondergrondse view stuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Pokemoneuro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Selecteer de bulldozer en daarna rechts onderin klik je op de knop die je naar de ondergrondse view stuurt.
1000maal dank _/-\o_

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Werkt page down niet toevallig ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is perfect doenbaar op een RTX3070, die heb ik ook. Maar heb nog niet met een heel grote stad getest. Tot nu toe alles zeer vloeiend met de Reddit instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatRamon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:41:
Hmm wellicht een minder prettig bugje.
Paar huizen staan in de fik, brandweer komt en blust... behalve 1 huis en vertrekt.
Gevolg rest weer de hens in en vergeet er weer 1. en zo enzovoort
Middels de hele straat afgebrand *O*
En helaas er na game crash :O

[Afbeelding]

Ja, is mij ook al opgevallen. Lastig. Toch ook spijtig dat je geen actie visueel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servival7 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Ik zit in dezelfde map. Bedankt voor het idee om dat bos heel te laten.
Was ik inderdaad ook van plan, ga er wel forestry industrie neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:30
Ik speel met een 5600H en RTX3070 op 4k.
Wel de inmiddels bekende instellingen veranderd.

Zal zo even wat plaatjes posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje, als je de standard editie koopt kun je later nog upgraden naar de ultimate?

offtopic:
En waarom hebben ze radio stations nou in de ultimate gestopt.. :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
Radio zit ook in standaard, of bedoel je de radio dlc die later uitkomen? Want die kan je ook los aanschaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
Misschien is het een idee om Xbox game pass te nemen en daar de game te downloaden?
Mocht ie bevallen kun je 'm altijd nog via de reguliere weg kopen.
Loopt het niet lekker, zeg je gamepass weer op en uninstall je de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autofeather
gerjaaaaan schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Ik heb een 3700x met een RTX3070 en 32 GB ram. Ik heb een paar van de aanbevolen instellingen veranderd om wat meer fps te krijgen (maar nog niet alles) en bij mij speelt die redelijk goed. Ik haal over het algemeen wel 30 FPS. Soms zakt die terug naar 24-26 als ik heel ver inzoom op een druk punt
30fps lijkt me voldoende, als het niet te erg stuttert dan ben ik denk ik al om. Op wat voor settings speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokemoneuro
Hebben jullie trouwens al een beetje door hoe jullie meer office demand kunnen krijgen? Bij mij wordt er maar niks geplaatst. Ik denk dat het ligt aan educatie, dus als ik later vandaag weer ga spelen ga ik denk ik maar even de belastingen op hoog opgeleiden sterk verlagen, maar is dat ook echt de oplossing?

Ik denk dat ik misschien meer scholen moet plaatsen ook, maar, zoals de Tweakers review ook al zei, die zijn zo belachelijk groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 10:50
Meh.. na een crash is m'n savegame corrupt geraakt..
Meer mensen die dat hebben gehad?

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
@autofeather

Staar je niet blind op de fps, het is geen racegame of een shooter.
Je mist dus niks als je een paar miliseconden later reageert.

Mijn Setup:
Lenovo Legion 5 pro, met 4K monitor.
Ryzen 5800H RTX3070
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_lqJZ0j7Ixo3-hhbBC-2BFvM94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqDjE3UbRyJ7eWqNnXWfNTYx.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de 100K teststad van het duitse gameblad.
Ik haal 15fps hier op de foto, onderaan zet ik een video (vanaf mobiel gefilmd) van deze stad.
Hier zie je dat het prima speelbaar is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfxpVO1QlliEPHwJ79sxN8PD16g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSoTrIodoKGUipAOxDgBQ323.jpg?f=fotoalbum_large

Cs1 was overigens niet veel beter bij 100K met 20fps
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvBVtZPSgKypJ8-hEeHnQS1GzE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDhCaidJE2hutmD7h2V4r27g.jpg?f=fotoalbum_large

Ja het is geen automobilista of mudrunner die flink boven de 30fps zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddhjYew5H-qXUz3yZEtOKRQW3Pw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwbnDIuPWo0nrWWIMESSWhjB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtSBXfNb45s-KjU28NCqVKDvMxQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1EQfjf3v0FGt5BMhrG6zoRR.jpg?f=fotoalbum_tile

Hierbij de uit de losse pols gefilmde gameplay in de 100K teststad op 4K resolutie.

Zie hier dat hij echt op 4K/2160p staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arxj5GS3aUCoPRoSFpfNoWoeBfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oE3RhqheyCTxNjaqIxAbal8w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:40
Het zal vast eerder genoemd zijn, hoe zet je die fps aan? In de settings ergens?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autofeather
FRANQ schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:31:
@autofeather

Staar je niet blind op de fps, het is geen racegame of een shooter.
Je mist dus niks als je een paar miliseconden later reageert.
I know, maar een beetje een vloeiende ervaring is wel relaxed. Gaat me vooral om de ondergrens en dat het niet teveel stuttert :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:26
hoevenpe schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:41:
Het zal vast eerder genoemd zijn, hoe zet je die fps aan? In de settings ergens?
Ik zie op bovenstaande screenshots alt+r staan vwb geforce

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66zWHLPKVoKA0DqqsVc5zy-rFCM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8ENg0iqbuo2VTxG76I8X8dk5.png?f=user_large

Kijk eens, medium residential goes brrrr. De oplossing is dus inderdaad geduld hebben en kappen met low residential zonen. Bijna 60k pop.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
Vraagje over wegen: ik meen dat ik voor de release filmpjes heb gezien waarin snelwegen een klein beetje verlegd werden, omdat ze net niet lekker recht (of krom) liepen. Ik kan dat nu nergens terugvinden. Iemand enig idee hoe dat moet? Of heb ik het gedroomd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
doerakje schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:09:
Vraagje over wegen: ik meen dat ik voor de release filmpjes heb gezien waarin snelwegen een klein beetje verlegd werden, omdat ze net niet lekker recht (of krom) liepen. Ik kan dat nu nergens terugvinden. Iemand enig idee hoe dat moet? Of heb ik het gedroomd?
Met de replace functie, en dan alle snapping uitzetten.

Boris96

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

hoevenpe schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:41:
Kan ook in de steam overlay, tandwiel icoon onderin en dan is daar ergens een optie om de FPS te tonen in een van de hoeken van je scherm.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
autofeather schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

I know, maar een beetje een vloeiende ervaring is wel relaxed. Gaat me vooral om de ondergrens en dat het niet teveel stuttert :)
Filmpje in mijn bovenstaande post gezien?

Ik was ook bang voor stotterend beeld.
Daarom ook al mezelf voorbereid op dat ik het spel moest cancellen binnen 2 uur.

Dat is dus meteen ook de mogelijkheid voor je om het zelf te testen, bij steam spel aanschaffen, en dan kan je het binnen 2 uur gameplay weer ongedaan maken.

Maar zoals je ziet in het filmpje is het behoorlijk vloeiend.

Als ik vanavond tijd heb, en anders morgen, zal ik even een video maken op 1440, en 1080.

Ik vermoed dat dat de framerate flink bumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokemoneuro
London schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:07:
[Afbeelding]

Kijk eens, medium residential goes brrrr. De oplossing is dus inderdaad geduld hebben en kappen met low residential zonen. Bijna 60k pop.
Zo heb ik het ook opgelost. Gewoon zodra je medium density vrijspeelt alleen dat nog gebruiken, dan op gegeven moment geven ze het op met vragen naar low density. Nu vraag ik me nog af wanneer dat bij mij voor high density gaat werken. Misschien moet ik wat high density zonen in de buurt van wat kleine commercial en een universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Pokemoneuro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:22:
[...]

Zo heb ik het ook opgelost. Gewoon zodra je medium density vrijspeelt alleen dat nog gebruiken, dan op gegeven moment geven ze het op met vragen naar low density. Nu vraag ik me nog af wanneer dat bij mij voor high density gaat werken. Misschien moet ik wat high density zonen in de buurt van wat kleine commercial en een universiteit.
Je moet gewoon zonen wat je wil zonen en dan wordt het vanzelf ingevuld. Ik heb inmiddels overal wolkenkrabbers van offices en woontorens etc. Puur en alleen omdat ik ben gestopt met low residential te zonen. Je cims willen niet dakloos worden dus op een gegeven moment nemen ze ook genoegen met appartementen etc. Het werkt net als IRL :P

[ Voor 8% gewijzigd door London op 26-10-2023 14:27 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pokemoneuro
London schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:24:
[...]

Je moet gewoon zonen wat je wil zonen en dan wordt het vanzelf ingevuld. Ik heb inmiddels overal wolkenkrabbers van offices en woontorens etc. Puur en alleen omdat ik ben gestopt met low residential te zonen. Je cims willen niet dakloos worden dus op een gegeven moment nemen ze ook genoegen met appartementen etc. Het werkt net als IRL :P
Ik had een stuk met medium density zoning omgezet naar high density, maar daar werd niks gebouwd, ook niet na een tijdje. Ik zal denk ik maar niet meer medium density zonen dan, net als met low density. Ik creëer wel een woningcrisis waardoor ze geen keuze meer hebben. >:)

Ik had gelezen op het Paradox forum en op de Wiki dat de voornaamste demand voor high density komt van alleenstaanden en studenten, omdat die goedkopere woningen willen hebben, terwijl families graag medium of low density willen hebben, vanwege de ruimte die ze dan hebben. Dus vandaar dat ik dacht dat ik opzich wel een universiteit kon bouwen, want dan heb ik ook gelijk werkers voor in toekomste kantoren, want kantoren wilden ook nog niet echt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
Boris96 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

Met de replace functie, en dan alle snapping uitzetten.
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• cracking cloud
Bezig met mijn vinex wijkje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vzphc-xdU3iYYhYpa2KUx0hjheM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3jIOCgDV8Rf9UhVMZxHlcGie.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor forestry heb je blijkbaar "high skill" employees nodig... Vreemd toch?

Trouwens, de specialized industries, die doen je industrie demand ook niet afnemen, ofwel lijkt het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spijtig dat die kleinste parking asset zo stedelijk is, zo ommuurd. Zou leuker zijn als we ook wat landelijke kleine parking hadden. Een soort pleintje dat ook als parking dient.

[ Voor 4% gewijzigd door Flying Hawkic op 26-10-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 16:45
Flying Hawkic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:35:
[...]

Spijtig dat die kleinste parking asset zo stedelijk is, zo ommuurd. Zou leuker zijn als we ook wat landelijke kleine parking hadden. Een soort pleintje dat ook als parking dient.
zijn die er helemaal niet? :O ben nog niet zo ver dus nog niet gekeken, maar had toch ook wel gehoopt op gewoon single row parking etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
De middelgrote heeft niet van die opstaande randen, maar die is best wel een slag groterAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTLo8BKDS0pi48lUaU55TcggglM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jiqTXcuq8UINtjFhVNXu60CH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16

Wallie

Herr

Heb hier een Dell laptop met een i9-11950H icm 32gb ram. Helaas alleen de ingebouwde Intel UHD graphics. Zou het een kans van slagen hebben of wordt dit gewoon onspeelbaar?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
Gaaf dat je nu ook echt europese/nederlandse straten kan maken met 12 onder 1 kap woningen zeg maar..
Ik krijg steeds meer zin om deze game te kopen.. haha. ik wacht de eerste updates nog even af.

*sowieso

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Su1U3fvz0tPmNTVZeEleZjXC68g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PWySeryjw0n4YcBRAXUvHq81.png?f=fotoalbum_large

70k inwoners inmiddels en +44000 dollar per uur. Begint leuk te worden nu :)

Milestone 14 ben ik nu.

[ Voor 3% gewijzigd door London op 26-10-2023 16:06 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
@Wallie Ben ook benieuwd. Hier een i5-1135G7 11de generatie, 16GB RAM en onboard Intel Graphics.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 14:26
Wallie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:53:
Heb hier een Dell laptop met een i9-11950H icm 32gb ram. Helaas alleen de ingebouwde Intel UHD graphics. Zou het een kans van slagen hebben of wordt dit gewoon onspeelbaar?
Ik heb het geprobeerd op mijn Dell Precision 5560 met i7 32 Gb Intel UHD + Nvidia T1200 GPU met de aanbevolen settings (zie ergens in deze thread), maar dat was geen succes.

Ik wacht nu op GeForce Now totdat ze de PC Game Pass versie ondersteunen, had er al moeten staan maar communicatie vanuit GFN is van lik m'n vestje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder dedicated GPU lijkt mij dat weinig kans op een leuke ervaring te zijn, vermoedelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
Enige kans van slagen is van via Geforce Now
Pagina: 1 ... 18 ... 61 Laatste