Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:30
Ben blij als die FPS geile jankerts over 2 weken CS2 vergeten zijn, en zich vastgebeten hebben in een of andere shooter.

Kunnen we hier lekker in alle rust genieten van dit prachtige spel wat zelfs bij 16fps nog prima speelbaar is.

Dingen die gezegd worden als een slide show, daar herken ik de game ervaring van gisteravond TOTAAL niet in. Gewoon janken om het janken, of ze hebben stiekem toch nog een M450 kaart uit de prehistorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Meer mensen het probleem dat de grafische settings niet worden opgeslagen ?
Nu al 4 keer alles opnieuw moeten invullen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Soepstengel schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:50:
Klein irritate puntje: het omkeren van eenrichtingsverkeer is echt vervelend nu... Als je zelf snelweg connecties aan het maken bent (bijvoorbeeld een trumpet interchange) is het echt geen doen om altijd in de juiste richting te tekenen. Het omkeren van de richting kan niet meer op de oude manier (rechter muisknop bij het upgraden), is er nog een andere manier behalve het overtrekken van de weg in de juiste richting?
Even uitgezocht, maar het is bijna hetzelfde als vanouds.
"Vroeger" deed je het inderdaad met de rechtermuisknop, nu houd je de linker ingedrukt (tijdens upgrade) en beweeg je de muis de juiste kant op. :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 16:45
schumi1986 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:05:
[...]

Tuurlijk kost het wat rekenwerk maar ik snap niet waarom jullie de slechte performance zo verdedigen. Nogmaals het is niet normaal dat een RTX 4090 op vol load zit met een stad van 750 inwoners. Dit is gewoon slecht geoptimaliseerd en dat geeft de ontwikkelaar ook gewoon toe.
Dat het inderdaad slecht geoptimaliseerd is klopt, maar doen alsof het spel totaal niet speelbaar is klopt natuurlijk totaal niet.

Het speelt gewoon prima en zelfs met een 3070 heb ik nergens last van met meeste zooi gewoon op high. Tussen de 20 tot 40 fps is bij een city builder gewoon prima.

Zou voor mij bijna voelen als zeggen het laden bij football manager mag niet langer duren dan 10 seconde, want dat is echt niet speelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:05:
[...]

Tuurlijk kost het wat rekenwerk maar ik snap niet waarom jullie de slechte performance zo verdedigen. Nogmaals het is niet normaal dat een RTX 4090 op vol load zit met een stad van 750 inwoners. Dit is gewoon slecht geoptimaliseerd en dat geeft de ontwikkelaar ook gewoon toe.
Ik denk dat iederen het eens is dat de performance momenteel ondermaats is. De discussie zit hem vooral in een groot verwachtingsverschil tussen wat veel mensen denken dat het moet zijn (bij wijze van spreken 200+ fps), en wat realistisch is. Met name bij de grote steden op welke basis de meeste benchmarks gedaan worden.

Boris96

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 17:07
DutchCrownNL schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:14:
[...]

Even uitgezocht, maar het is bijna hetzelfde als vanouds.
"Vroeger" deed je het inderdaad met de rechtermuisknop, nu houd je de linker ingedrukt (tijdens upgrade) en beweeg je de muis de juiste kant op. :)
Krijg nou wat... Bedankt!!!

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 16:08
Helaas spel crashed alleen maar. 1 keer een map kunnen openen. bam crash.
AMD Ryzen 5 hier met 16Gb ram. Medium settings, low setttings maakt niks uit, crashen is het enige

Refund aangevraagd. Hier heb ik geen zin in.

Andere games draaien prima.

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
je hoeft niet te reageren

[ Voor 88% gewijzigd door BM op 26-10-2023 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:17
TheWalrus schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:25:
AMD Ryzen 5 hier met 16Gb ram. Medium settings, low setttings maakt niks uit, crashen is het enige

Hier een ryzen 5 3600 en 16gb en een 1660super en dan werkt prima. Ik kijk niet naar fps maar het is gewoon speelbaar 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheWalrus schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:25:

Heb je de laatste drivers?

Gebruik je de instellingen op Reddit gedeeld (hierboven gelinkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Heb je de laatste drivers?

zal het straks nog een keer proberen..
Jammer want ik speel al 20 jaar Simcity 4..

En zelfs SimCity 1 op een Amiga 500 nog gespeeld. Begin jaren 90 ergens.
Dus ja dacht met de 90€ editie behoorlijk wat avondjes vermaak te hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door TheWalrus op 25-10-2023 16:37 ]

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
TheWalrus schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:35:
[...]

zal het straks nog een keer proberen..
Jammer want ik speel al 20 jaar Simcity 4..

En zelfs SimCity 1 op een Amiga 500 nog gespeeld. Begin jaren 90 ergens.
Dus ja dacht met de 90€ editie behoorlijk wat avondjes vermaak te hebben.
Ach dan maak je er 20,5 jaar simcity 4 van en probeer je het over een half jaar na de performance patch nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:04
Voor de mensen die zich afvragen wat de onderkant is van hardware waarmee je kan 'spelen'. Zie hier een screenshot van het spel op mijn 1440p (ultra)wide (3440x1440) op mijn laptop, met enkel een AMD 4500U en 16GB (shared) geheugen. Alles op lowest, maar het spel werkt.
De simulatie is traag en het ziet er natuurlijk niet uit, maar ik krijg toch zeker wel 10 fps ofzo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QU57FiPDVu2PJYrbbHidNoiqFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bFgnPouy0HfNxz1nkOY4eDpj.png?f=fotoalbum_large

WoT stats

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYf4zMDJanRN3d2y1zD_gtu3Huw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b7vGK36NQcbiW7dcmQgWRZxe.png?f=fotoalbum_large

Busy city life, I love it <3

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

RobinNL schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:29:
[...]

En als je hier kijkt? https://store.steampowered.com/account/licenses/
Als het goed is heb je met de Ultimate Edition meerdere keys ontvangen. Op deze pagina zou je 3 dingen moeten zien:
  1. Cities: Skylines II
  2. Cities: Skylines II - Expansion Pass
  3. Cities: Skylines II - Landmark Buildings (Pre-Purchase Bonus)
Dank Robin, het is wel handig als ik gewoon alle codes die ik heb gekregen activeer :+ :+
Die staan er nu wel bij!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:54

The_Worst

Unox

Leuk spel, ik kan mij hier wel even mee vermaken! Het draait meer dan voldoende op Geforce Priority aangezien ik toch geen 4K-scherm heb.

Ik ben nu wel klaar met mijn eerste 'uitprobeer'-stad en nu maar gaan beslissen of ik een nieuwe stad ga beginnen of dat ik elders op de kaart bezig ga. Ik ga namelijk nu al, heb een stad met 20k, problemen krijgen met de infrastructuur. Wellicht is het ook een leuke uitdaging om deze stad te verbeteren. Twijfels...

Financieel gezien vind ik het wel te makkelijk. Ik ben nu level 8 en maandelijks heb ik nu een inkomen van 150k. Even een spoorbrug aanleggen van 1,5 kilometer voor maar €40.000. Het lijkt nu alsof je met onbeperkt geld speelt en dat is wel jammer.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
The_Worst schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:09:
Leuk spel, ik kan mij hier wel even mee vermaken! Het draait meer dan voldoende op Geforce Priority aangezien ik toch geen 4K-scherm heb.

Ik ben nu wel klaar met mijn eerste 'uitprobeer'-stad en nu maar gaan beslissen of ik een nieuwe stad ga beginnen of dat ik elders op de kaart bezig ga. Ik ga namelijk nu al, heb een stad met 20k, problemen krijgen met de infrastructuur. Wellicht is het ook een leuke uitdaging om deze stad te verbeteren. Twijfels...

Financieel gezien vind ik het wel te makkelijk. Ik ben nu level 8 en maandelijks heb ik nu een inkomen van 150k. Even een spoorbrug aanleggen van 1,5 kilometer voor maar €40.000. Het lijkt nu alsof je met onbeperkt geld speelt en dat is wel jammer.
Ik verdien nog helemaal niet zoveel geld. Zit er net wat onder, rond de 5k inwoners, maar draai nog een flink verlies per uur (dat weer wordt aangevuld met elk nieuw level). Komt bij jou die winst vooral uit belastingen? Of produceer je ook dingen die je verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48OJ_VKZY00SqA9KRGDrXxqOGw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fXAzpvrPZpEmFMYMcmtrVNS5.png?f=fotoalbum_large

zojuist het spel gedownload, en loop gelijk tegen een probleem aan. de kaart word geel tijdens het maken van wegen.. totaal onwerkbaar want ik kan niet zien waar de wegen al liggen.

Waarschijnlijk een probleem met de Intel Iris..

I7-1165G7
Intel(R) Iris(R) Xe Graphics
met 16gb ram. op windows11

geen instellingen veranderd (had ze veranderd, maar weer gereset)

lees het hier van meerdere mensen
https://steamcommunity.co...ns/0/3878221560446715323/

[ Voor 14% gewijzigd door basvn op 25-10-2023 17:27 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• 88Gamer88
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-vKv_65S-YOmchKkMDPcuRgmts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uR2G11cNZqNlziSMxm95w1y6.png?f=fotoalbum_large

Eerste ongeval is een feit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:16
Ik denk dat er een paar morsdood zijn ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Kurkentrekker schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:18:
[...]

Ik verdien nog helemaal niet zoveel geld. Zit er net wat onder, rond de 5k inwoners, maar draai nog een flink verlies per uur (dat weer wordt aangevuld met elk nieuw level). Komt bij jou die winst vooral uit belastingen? Of produceer je ook dingen die je verkoopt?
Nee, verkoop kwam pas later.

In het city economy scherm zag ik dat het importeren van elektriciteit enorm veel geld kost. Ik heb dus vrij snel een coal plant geplaatst (misschien zelfs 2 al meteen). Voordeel ervan is dat de import stopt en zodra je teveel produceert ga je het ook meteen exporteren.

Volgens mij ben ik daarna pas gaan kijken naar wat voor een tekorten ik had en ben dit toen gaan produceren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGdb8Z9p31_0n1VsVxiUGQRwlEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M04qd5yc9IHvOmWYysM1PtkP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZoOTwo4PrubChqu3LchA3qARCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W1tLcaULdZ9jL0kEkFdGneWD.png?f=fotoalbum_large
Mijn lelijke stad :+

[ Voor 30% gewijzigd door The_Worst op 25-10-2023 17:38 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 25-08 09:23
Ik heb een 4080 en een 7900 xtx besteld en vergeleken met mijn 6800. 100k stad van CPP, 2 minuten cameravlucht. Aanbevolen instellingen op 3440x1440.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWhkik8OeVGyLn1FUyETfGRZeu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gRZ77ustGlAzbZbP80F77L0b.png?f=fotoalbum_large

Kost dus minimaal 1000 euro voor 10 fps meer. :')

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
The_Worst schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

In het city economy scherm zag ik dat het importeren van elektriciteit enorm veel geld kost. Ik heb dus vrij snel een coal plant geplaatst (misschien zelfs 2 al meteen). Voordeel ervan is dat de import stopt en zodra je teveel produceert ga je het ook meteen exporteren.

Volgens mij ben ik daarna pas gaan kijken naar wat voor een tekorten ik had en ben dit toen gaan produceren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe kun je dit exporteren? Moet je dan sowieso aangesloten zijn op het grid van de buren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Inevitable schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:42:
[...]

Hoe kun je dit exporteren? Moet je dan sowieso aangesloten zijn op het grid van de buren?
Ja, voor export moet je verbonden zijn met een outside connection. Zodra dat is gebeurd gaat de export van de NUTS voorzieningen en afval automatisch van start (bij resp overproductie en gebrek aan capaciteit).

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
The_Worst schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! En hoe zien je taxes eruit? Haal je alles uit residential, of is het netjes in balans? Bij mij is het 80% residential ofzo, heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:19

Aganim

I have a cunning plan..

Worsteneter schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Hier een ryzen 5 3600 en 16gb en een 1660super en dan werkt prima. Ik kijk niet naar fps maar het is gewoon speelbaar 😊
Ryzen 9 5900x, 64GB RAM en een 6900XT @ 5120*1440 (bijna 4K). Gisteren al even zaken als Terrain Casts Shadows, DoF en Motion Blur uitgeschakeld, Volumetrics naar Medium en ik dacht Global Illumination op Low te hebben gezet. Die laatste bleek net toch op Medium te staan, dus alsnog aangepast naar Low: mijn stadje met een handjevol inwoners sprong van 29 FPS met een 99% van 19 FPS naar 40 FPS met een 99% van 36 FPS.

Dat maakt toch wel een flink verschil, een citybuilder hoeft voor mij niet op 60FPS te draaien, maar een lage én onstabiele FPS speelt toch niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26
Meer mensen die een zwart scherm krijgen als je op het muiswiel klikt en beweegt?

Heb het nog niet reproduceerbaar, maar het geluid gaat door (spel waarschijnlijk ook) alleen kom op geen mogelijkheid terug mijn laptop in. Zelfs ctrl-al-del of shift-tab doet niets, alleen 10s powerknop helpt en dan is je stad weg.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 25-08 09:23
Als ik industrie bouw, zoals bijvoorbeeld een boerderij of een mijn, hoe kan ik dan zien hoeveel dat oplevert? Ik heb enkel het export/import overzicht gevonden, maar dat wordt uitgedrukt in tonnen en niet in geld.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Boem is ho... :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMGIaewQtS3YqhSr0Im_vYZ5wXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3yW0miXCLN36VZLvEEY7ixbE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

PC'tje gaat wel weer wat meer zweten nu ik rond de 25k inwoners zit :D Maar mag de pret niet drukken. Net 5 metrolijnen aangelegd in de hoop de files wat te verminderen. Ik ga wel zien hoe ver ik kom, aldoende leert men :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
London schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:42:
PC'tje gaat wel weer wat meer zweten nu ik rond de 25k inwoners zit :D Maar mag de pret niet drukken. Net 5 metrolijnen aangelegd in de hoop de files wat te verminderen. Ik ga wel zien hoe ver ik kom, aldoende leert men :P
Met zo’n nickname had ik ook niet anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
Helaas niks werkt. ik krijg niet eens foutmelding. Gewoon crash na het starten van een map. Drivers geupdate
de guide gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Welke videokaart heb je @TheWalrus ? Ik zie alleen een Ryzen 5 en 16GB in je posts?!? En welke AMD Ryzen precies? Wellich tkan het anderen helpen in hun keuze.

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 25-10-2023 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-03 21:08
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:33:
[...]
@Flying Hawkic ik zoek me te pletter naar dat linkje, zou je mij de willen sturen aub?
ik loop er met mijn Ryzen 5 3600X en RTX 2070 ook tegen aan. lage framrate maakt me niet zoveel uit, maar de simulation speed is erbarmelijk traag, dat stoort me wel.

Thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
p1lot schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:58:
[...]

@Flying Hawkic ik zoek me te pletter naar dat linkje, zou je mij de willen sturen aub?
ik loop er met mijn Ryzen 5 3600X en RTX 2070 ook tegen aan. lage framrate maakt me niet zoveel uit, maar de simulation speed is erbarmelijk traag, dat stoort me wel.

Thanks alvast!
https://www.reddit.com/r/...m_source=share&utm_term=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
p1lot schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:58:
[...]

Thanks alvast!
Ja, sorry, het is de link die @GENETX hierboven heeft gezet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
dank @GENETX en @Flying Hawkic , works like a charm, relatief vlotte framrate, snelle max simulation speed en ziet er nog best ok uit zo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
GENETX schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:54:
Welke videokaart heb je @TheWalrus ? Ik zie alleen een Ryzen 5 en 16GB in je posts?!? En welke AMD Ryzen precies? Wellich tkan het anderen helpen in hun keuze.
NVidia Geforce 1650
AMD Ryzen 5 5600X 6-Core

Alles op Very Low klapt er ook uit.

Hopen op een snelle refund.

[ Voor 13% gewijzigd door TheWalrus op 25-10-2023 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Iemand al enig idee wanneer de volgende patch wordt uitgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

88Gamer88 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:46:
Iemand al enig idee wanneer de volgende patch wordt uitgegeven?
Ik denk als de medewerkers van CO hun roes hebben uitgeslapen.
Serieus.. ik denk een paar weken.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

JoepW schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:48:
[...]

Ik denk als de medewerkers van CO hun roes hebben uitgeslapen.
Serieus.. ik denk een paar weken.
Nah, zeker al wel eerder. Ik verwacht zelfs deze week nog wel een hotfix voor een aantal zaken.

Commercial demand bijvoorbeeld is bugged. Merk het zelf ook heel erg; er is continu demand for customers terwijl er meer dan genoeg wealthy cims zijn. Sowieso vind ik de demands nog redelijk scheef, dus ik verwacht dat dat an sich niet helemaal lekker werkt nog.

En het zou mij ook niets verbazen als ze achter de schermen alweer wat optimalisaties hebben doorgevoerd m.b.t. performance.

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPXvAU6h3bwni_vFBN0HgyLhQLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vGrQkGwVtqUCX9TcyVHjswQI.png?f=fotoalbum_large

edit: Inkomen is volgens mij ook gebugged want ik sta steeds in het rood qua hourly income maar het geld stroomt binnen 8)

[ Voor 33% gewijzigd door London op 25-10-2023 21:08 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:14

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Vind de game redelijk soepel draaien, maar je merkt dat er nog veel werk te doen is voor de ontwikkelaars.

Ik zelf heb nu alleen nog last van rare schaduwen bij rotondes? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3_LisDUd9YMwR84ZS3tov2NQBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nF2FLlYtzaP079eqgttOgqKp.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dit dus alleen bij rotondes, nergens anders... Vaag :P

Edit: gevonden in de settings..."Terrain cast shadows" setting

[ Voor 5% gewijzigd door SideSwipe op 25-10-2023 21:11 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:00
Het is wel weer echt een pareltje hè :D

Net een minuut of 5 naar mijn net gebouwde parkeerplaats gekeken hoe het beetje bij beetje vol stroomt :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hebben jullie ook dat als je op een rijdende auto drukt de simulatie zegt dat er helemaal geen passagiers in zitten?

Straatnaamborden hebben de naam Chirperstreet terwijl ze toch echt aan andere straatnamen staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbwvPtjkY9rZS9a70WX2uPL_RWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okQPHVR1Vo4wFoIoobUAt51M.jpg?f=fotoalbum_large

Het begin van San Marco is gemaakt. Draai op 1440p met 80 fps met wat instellingen omlaag geschroefd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1ketXYHo-jhIUn_tiwCpCU2tLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6i6PRaTsiTI12om201sNWFx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 96% gewijzigd door JoeZuCK op 25-10-2023 21:44 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
Waarom zou je de ruiten schoonmaken voordat je gaat rijden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhysgIpmTHlkCgKJkb6UD5BZR6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0umccTjlDkV59KZrhHlNxis1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even slecht gefilmd met m'n telefoon maar het geeft een idee... ik wilde de game perse hebben ook al had ik een voorgevoel dat m'n PC het niet ging trekken.

AMD Ryzen 7 1700
32GB DDR4 3200
GTX1080 8GB

Settings:
1920x1080

Alles op high

global illumination, Vsync en motion blur uitgezet en AA op TAA.

Vind het nog best speelbaar eigenlijk... geen idee hoe je FPS counter aanzet in het spel.

Geen geluid omdat ik m'n headset op heb, het geluid wat je hoort zijn de fans van de videokaart :+

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 25-10-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
Nu ik het spel eindelijk vlotjes draai valt me op dat ik een nagenoeg constante demand voor low density residential heb, hoe gigantisch ik ook op low density residential zones maak, er blijft demand op zitten.... en allemaal zeuren dat hun rent te hoog is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Volgens mij is ook de reden dat je huur te hoog is dat je te weinig huizen hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan5324
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Allereerst complimenten voor jullie kundige adviezen aan elkaar, ik ben best een leek, dus leer weer wat.

Heb uiteraard C2 ook via Gamepass en ik speel hem op de HP Victus HP 16.
Specs: Ryzen 7 (7000) | 16 GB RAM | 512 GB SSD | FHD IPS | RTX 4070 | 144 Hz

Nu vind ik op een redelijk lege map, little village, prima te spelen met wat aanpassingen in de graphics.

Nu is mijn vraag
1. Kan ik straks met deze laptop het spel nog fatsoenlijk spelen.
2. Wat gebeurt eigenlijk met een laptop als hij veels te heet wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inevitable
High rent en not enough customers. Vooral die laatste vind ik vreemd wat er wordt in mijn stad wel veel gevraagd om commercial zones. Die vervolgens dan klagen dat er te weinig klanten zijn. Is daar iets tegen te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Inevitable schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:07:
High rent en not enough customers. Vooral die laatste vind ik vreemd wat er wordt in mijn stad wel veel gevraagd om commercial zones. Die vervolgens dan klagen dat er te weinig klanten zijn. Is daar iets tegen te doen?
Wachten tot ze het patchen, is een bug.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Johan5324 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:06:
Allereerst complimenten voor jullie kundige adviezen aan elkaar, ik ben best een leek, dus leer weer wat.

Nu vind ik op een redelijk lege map, little village, prima te spelen met wat aanpassingen in de graphics.

Nu is mijn vraag
Denk dat het alleen nog maar beter kan worden met de patches, als in minder zwaar voor je systeem.
Als het ff kan zou ik je laptop op een standaard zetten zodat ie makkelijker verse lucht kan aanzuigen en warmte afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Hij draait bij mij prima en ik heb best wel een oude pc. De pc wordt wel ook een kacheltje dus dat scheelt in de stookkosten :D

Helaas ben ik bij mijn eerste stad al compleet blut. Als dit niet goed komt ga ik wel overnieuw beginnen.

Ik stream ook op twitch voor wie dat wil zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Wel op de radio elk auto-ongeluk melden maar even vermelden dat een tornado losgaat in de stad: ho maar. 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
The_Worst schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:26:
Wel op de radio elk auto-ongeluk melden maar even vermelden dat een tornado losgaat in de stad: ho maar. 8)7 :+
:D

Ik vind de muziek heerlijk passen bij het spel, ik hoop ook dat ze de teksten van de DJ's nog wat uitgebreider maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Inevitable schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:33:
[...]

:D

Ik vind de muziek heerlijk passen bij het spel, ik hoop ook dat ze de teksten van de DJ's nog wat uitgebreider maken.
Ja, dat mag zeker uitgebreider. Hoe vaak de DJ nu al zijn autosleutels is kwijtgeraakt.... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Net als in het echt kan die radio ook gewoon uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Ja en als je de radio aanklikt rechts onder kan je ook kiezen om de ads uit te zetten en alleen muziek te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Al mijn winkels zijn ontevreden, want te weinig klanten.
Al mijn industry is ontevreden, want er zijn te weinig workers.
Ondertussen hoor ik op de radio vooral dat er een huizentekort is en is het groene balkje zo'n 50% onderin beeld.

Maar mijn stad zit vól ongebruikte plots voor low density, medium density en high density residential buildings 8)7

Het inwonersaantal groeit wel, maar ik speel nu default op max speed en het gaat hééél langzaam.

Ik doe ongetwijfeld iets verkeerd, maar ik krijg er mijn vingers niet achter. Iemand tips?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 14:51
Richh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:04:
Ondertussen hoor ik op de radio vooral dat er een huizentekort is en is het groene balkje zo'n 50% onderin beeld.

Maar mijn stad zit vól ongebruikte plots voor low density, medium density en high density residential buildings 8)7

Het inwonersaantal groeit wel, maar ik speel nu default op max speed en het gaat hééél langzaam.

Ik doe ongetwijfeld iets verkeerd, maar ik krijg er mijn vingers niet achter. Iemand tips?
Daar heb ik ook last van. Bovendien heb ik ook 'not enough customers' terwijl er wel veel vraag naar commercial is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:04:

In CS1 kreeg je inwoners je stad in door je land value omhoog te krikken met parkjes, onderwijs en andere services. Misschien proberen om her en der wat parkjes neer te ploppen?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Yunghui schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:06:
[...]

Daar heb ik ook last van. Bovendien heb ik ook 'not enough customers' terwijl er wel veel vraag naar commercial is.
Dat is een bug en wordt gerepareerd in een patch.

Verder duurt het wel even voordat er workers in de stad zijn. Als er een huis gebouwd is betekent het niet dat er ook al bewoners zijn. Afhankelijk van de bedrijven die je hebt moet je eventueel ook nog geschoolde inwoners hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-09 17:53
Johan5324 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:06:

Nu is mijn vraag
Deze PC zal zeker goed zijn om verder in het spel mee te geraken.
Zelf heb ik een HP victus met i7-12700h en RTX 3060, 16GB RAM en 2TB SSD.
Met enkele tweaks zit ik steevast rond de 30-40 fps zelfs met 100 000 inwoners.
Jouw PC is dus nog sterker dan de mijne en zal dus zeker vlot lopen.

Tegen dat je een zeer grote stad hebt zullen er hoogstwaarschijnlijk ook al performance update uitgebracht zijn waardoor het nog beter draait.

Als een PC te warm wordt dan zal die eerst gaan verminderen in performance en in het slechtste geval zich uitschakelen om schade te voorkomen.
Voor dat laatste ga je toch al stevig je best mogen doen aangezien de ventilatie systemen in gaming PC’s doorgaans wel goed ontworpen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door AppleFan2007 op 25-10-2023 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
pwillemske schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:06:
[...]

In CS1 kreeg je inwoners je stad in door je land value omhoog te krikken met parkjes, onderwijs en andere services. Misschien proberen om her en der wat parkjes neer te ploppen?
Yes, dat ben ik ook aan het doen, parkjes als een malle ploppen. Het heeft bijzonder weinig effect tho :P
Hell, ik heb zonet bijna 2 miljoen uitgegeven aan een hospital omdat men op twitter zogenaamd ontevreden was over mijn healthcare. Ook geen reactie op, ja alleen mijn city budget reageert :X

De land value is prima, sowieso kleuren de wegen ook groen als ik bijv. med of high density selecteer. Maar men wil niet bouwen.

Kan ik ergens de stikstof policy uitzetten ofzoiets? :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
Ik vind het wel altijd jammer dat het aandraaien van de belastngschroef er uiteindelijk tot leidt dat mensen weggaan. Dat is natuurlijk niet heel realistisch, dat komt in het echt ook niet op grote schaal voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Note to self; Niet “nog eventjes dan” zeggen.. je bent zo een paar uur verder _O-

Oh tip voor als jullie water over hebben;
Leiding aanleggen tot de rand van de map zorgt voor export :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
DutchCrownNL schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:23:
Note to self; Niet “nog eventjes dan” zeggen.. je bent zo een paar uur verder _O-

Oh tip voor als jullie water over hebben;
Leiding aanleggen tot de rand van de map zorgt voor export :)
Dan moet je denk ik eerst wel ook alle stukken grond tot aan het einde van de map in bezit hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
Richh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:14:
[...]

Yes, dat ben ik ook aan het doen, parkjes als een malle ploppen. Het heeft bijzonder weinig effect tho :P
Hell, ik heb zonet bijna 2 miljoen uitgegeven aan een hospital omdat men op twitter zogenaamd ontevreden was over mijn healthcare. Ook geen reactie op, ja alleen mijn city budget reageert :X

De land value is prima, sowieso kleuren de wegen ook groen als ik bijv. med of high density selecteer. Maar men wil niet bouwen.

Kan ik ergens de stikstof policy uitzetten ofzoiets? :P
Ik zat net ook tegen soortgelijke problemen aan te kijken. Ik heb complete VINEX-wijken met low density uit de grond gestampt om maar aan de vraag te voldoen 8)7 . Stikstof hebben ze bij nog niet van gehoord :+

Daarna heb ik, met zero demand, gewoon eens voor de grap wat high density gezoned over de low density meuk. And guess what, de flats worden gewoon gebouwd _O- .

Dus ja, de demand is nog een beetje gaar. Ik ga morgen maar eens wat commercial tegen de vlakte gooien :'( en langzaam de VINEX-wijk rezonen :')

Ik heb me weer een avondje vrolijk vermaakt met het leren begrijpen van de game mechanics die "subject to change" zijn :D . Dit zijn geen bugs, dit zijn gewoon features waar ik stiekem wel van kan genieten. Geeft de komende weken gewoon leuke uitdagingen om te fixen in de stad :Y

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 25-10-2023 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Inevitable schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:33:
[...]

Dan moet je denk ik eerst wel ook alle stukken grond tot aan het einde van de map in bezit hebben?
Hoeft maar 1 kant op te zijn, dus zijn een paar tegels. Ik heb 1 rechte lijn naar de rand “unlocked” en daar de leiding geplaatst

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FRANQ
cracking cloud schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:43:
Waarom zou je de ruiten schoonmaken voordat je gaat rijden :)

[Afbeelding]
Zie ik elke winter ook op de Nederlandse wegen.
Best realistisch dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
OMD schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Zou fijn zijn als je even wat argumenten geeft. Waarom werkte het voor geen meter. Perfomance wise of gameplay?
Performance (zelf met I9/3080) en was nog maar een uur bezig dus relatief kleine stad. En zelf met die performance door mijn hoge quality instellingen vond ik het ook niet mooi.
Daarna issue met leidingen leggen en direct het gevoel, waar ben ik aan begonnen. Zoals ook al doorgegeven, ik geef dit wss ooit nog wel eens een kans maar ga er geen 90 euro aan geven (was all in gegaan) en zal nu eerder de basis kopen of een pakket in korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Als je het niet mooi vind: zet in advanced settings TAA aliasing aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:07
Heej met motion blur off is het main menu ineens normaal qua cursor beleving :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n3z schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:57:
Iemand met een 3060 ti die zijn ervaringen wil delen?
Ja, ben matig tevreden. Heb de geadviseerde settings aangepast, maar speel nog wel op 1440p, want anders zag het er echt niet uit op mijn scherm.

Verder bleef ik wel enorm last houden van flikkers. Wat bij werkte is alle shadows uitzetten... draait nu prima, maar wel minder mooi.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Inevitable
Dit is echt weer zo'n spel waarbij je de klok in de gaten moet houden en vooral niet moet denken, oh dit nog heel even en dan dit nog. Want dan kom je veel meer dingen tegen die je ok nog wilt doen. Zo eerst maar slapen, enjoy allemaal :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:01
Meer mensen last van dat soms net lijkt of alle assets weer opnieuw inladen? Met name bomen auto's wegmarkering en gebouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
Jeffrey1908 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:28:
Meer mensen last van dat soms net lijkt of alle assets weer opnieuw inladen? Met name bomen auto's wegmarkering en gebouwen?
Yes ook last van, of dat alle gebouwen even zwart worden. Schoonheidsfoutjes zullen we maar zeggen, 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Inevitable schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:32:
[...]

Yes ook last van, of dat alle gebouwen even zwart worden. Schoonheidsfoutjes zullen we maar zeggen, 8)
Dat klinkt als vram swapping. Ik heb het gezien toen ik medium textures terug naar high heb gezet. De textures moesten toen on the fly worden ingeladen her en der. Daarna geen last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Wat is trouwens de toegevoegde waarde van een hoger level gebouw in deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Inevitable schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:19:
Ik vind het wel altijd jammer dat het aandraaien van de belastngschroef er uiteindelijk tot leidt dat mensen weggaan. Dat is natuurlijk niet heel realistisch, dat komt in het echt ook niet op grote schaal voor.
Je bouwt een nieuwe stad he, stel jij was indertijd naar Lelystad verhuisd en in een keer vervijfvoudigde je belasting dan was je vast ook weer vertrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
p1lot schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:57:
Nu ik het spel eindelijk vlotjes draai valt me op dat ik een nagenoeg constante demand voor low density residential heb, hoe gigantisch ik ook op low density residential zones maak, er blijft demand op zitten.... en allemaal zeuren dat hun rent te hoog is :D
Ook afwisselend in de grootte van zoning, want hoe groter het huis, hoe duurder of hoger de huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:59:
In CS1 betaalde ze meer belasting, geen idee of dat nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:28:
Ik ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Inevitable schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:26:
Dit is echt weer zo'n spel waarbij je de klok in de gaten moet houden en vooral niet moet denken, oh dit nog heel even en dan dit nog. Want dan kom je veel meer dingen tegen die je ok nog wilt doen. Zo eerst maar slapen, enjoy allemaal :w
Daarom alleen in de avond spelen anders is je dag zo voorbij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27
Ik heb wederom een review geschreven voor de game.
Dus voor wie geintreseerd is :

https://tweakers.net/prod...mate-edition-windows.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:22
Gisteravond bleek het spel ook beschikbaar op Geforce Now. Icm een maand gratis lekker zo'n anderhalf uur gespeeld middels GFN Priority.

En dat viel eigenlijk helemaal niet tegen. Zo af en toe een kleine stutter, maar bedacht me later dat dat ook wel gevolg van autosave kan zijn.

In CS2 groeit je stad qua inwoner aantal wel wat minder snel heb ik het idee. Vooralsnog lekker op River Delta aan het bouwen. Helaas de komende dagen geen tijd :(.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:01
sdk1985 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:58:
[...]

Dat klinkt als vram swapping. Ik heb het gezien toen ik medium textures terug naar high heb gezet. De textures moesten toen on the fly worden ingeladen her en der. Daarna geen last gehad.
Oke, niet heel erg wel beetje jammer, soms blijft alles ruim 20 a 30 minuten haar scherp en dan ineens komt het constant terug.
Heb je tips welke settings ik kan uitschakelen of terug schroeven dat dit minder optreed?
Speel met een Ryzen 5800 en een rtx 3070 btw

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey1908 op 26-10-2023 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:46
Ik heb toch wel steeds een probleem met geld. Ik krijg maar geen positief budget. Wat doen jullie om geld te krijgen? Bij level 6 loop ik echt vast op geld. Alles en iedereen zit te zeuren om educated werkmensen maar ik heb geen geld om uni te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
mike0001 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:02:
Ik heb toch wel steeds een probleem met geld. Ik krijg maar geen positief budget. Wat doen jullie om geld te krijgen? Bij level 6 loop ik echt vast op geld. Alles en iedereen zit te zeuren om educated werkmensen maar ik heb geen geld om uni te bouwen.
Dan heb je te weinig inwoners voor het aantal services dat je bied. Je hebt namelijk veel en veel meer low density nodig dan voor heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike0001 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:02:
Importeer je je elektriciteit? Dat wordt ook duur en daar verdien je niets aan.

Heb je de productietabel gecontroleerd? Misschien kan je voor wat producten voor een surplus zorgen (dat levert export en dus geld op).

Eventueel kan je uitgaven verlagen of belastingen verhogen (maar niet mee overdrijven anders krijgen je inwoners problemen om de huur te betalen)

Dat zijn de eerste zaken waar ik aan denk, maar op zich ook geen ramp op dat level, want ik sta ook op verlies maar kom toch niet in geldnood, wellicht door de subsidies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ik heb mijn eerste stad alweer gelaten voor wat het is. Massa, rechte lijnen, verkeersinfarcten, en heel veel lelijkheid. Budgettair wel in orde vanwege de levels die je haalt (en de cash bonussen), maar niet echt bevredigend. Opnieuw begonnen en nu maak ik mooie lijntjes, kleine wijkjes met laagbouw en low density, en ondanks dat ik niet de explosieve bevolkingsgroei haal vind ik dit wel leuker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:46
Flying Hawkic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:16:
[...]

Importeer je je elektriciteit? Dat wordt ook duur en daar verdien je niets aan.

Heb je de productietabel gecontroleerd? Misschien kan je voor wat producten voor een surplus zorgen (dat levert export en dus geld op).

Eventueel kan je uitgaven verlagen of belastingen verhogen (maar niet mee overdrijven anders krijgen je inwoners problemen om de huur te betalen)

Dat zijn de eerste zaken waar ik aan denk, maar op zich ook geen ramp op dat level, want ik sta ook op verlies maar kom toch niet in geldnood, wellicht door de subsidies.
Stroom exporteer ik.
Producten kan ik vaak nog niet maken omdat ik dan ver weg zit bij coal enzo. Enige wat ik kan maken is landbouw goederen. Op level 6 heb je ook nog geen toegang tot olie (wat bij CS1 altijd een grote cashflow genereerde)
Geldnood is vooral dat ik geen dingen kan kopen die duur zijn. Zoals een universiteit. Terwijl mijn gehele industrie (en ook farm trouwens...) zeuren om educated mensen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jochem05
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:08
sdk1985 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:59:
Uit de DevDiary over zoning:
Building Levels
All zoned buildings have Building Levels from 1 to 5. Building Levels represent the progression of the building from a lower to a higher quality building and are a reflection of how wealthy its inhabitants are. As the building increases in level, its upkeep increases which means that its rent also increases. In residential buildings electricity and water consumption also decreases per household and as the buildings change at levels 3 and 5, more apartments are available in medium and high density residential buildings. In commercial buildings, electricity and water used per one unit of goods or products sold decreases. Furthermore, commercial buildings are able to produce goods and services faster which means that they can sell them cheaper to consumers. This leads to citizens choosing higher-level commercial companies over other options. Similarly, in manufacturing and office buildings, electricity and water used to produce one unit of goods decreases. Higher-level buildings adopt better utility practices, boosting their production efficiency and also generating less garbage and pollution. Visually, buildings change at every other level, representing the increase in the quality of the building. Lower-level buildings have an intended “cheaper” look while higher-level buildings adopt a more modern and detailed look.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

TeK schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 04:04:
Ik heb wederom een review geschreven voor de game.
Dus voor wie geintreseerd is :

https://tweakers.net/prod...mate-edition-windows.html
Ik heb die instellingen gebruikt die jij gepost hebt, en hardware matig mijn vsync aangezet in mijn nvidia panel (60Hz).
Wat een verademing! En videokaart heeft ineens 'niks te doen', en het ziet er geweldig uit!
Ik dacht dat ik alle instellingen die door Paradox werden aanbevolen al had toegepast, maar blijkbaar toch een setting overgeslagen.
Ik ga echt van 3 naar 5 sterren nu!
Thanks!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kurkentrekker schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:16:
Ik heb mijn eerste stad alweer gelaten voor wat het is. Massa, rechte lijnen, verkeersinfarcten, en heel veel lelijkheid. Budgettair wel in orde vanwege de levels die je haalt (en de cash bonussen), maar niet echt bevredigend. Opnieuw begonnen en nu maak ik mooie lijntjes, kleine wijkjes met laagbouw en low density, en ondanks dat ik niet de explosieve bevolkingsgroei haal vind ik dit wel leuker spelen.
Grappig, dat ging bij mij net hetzelfde :). Ik denk dat de meeste mensen hun eerste "probeerstad" snel verlaten. Tweede keer is altijd beter en meer bedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J32ygZJQhGsnS_VazXjC4queMRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zDsjFDpGUOdTqayhdj28nMqr.png?f=fotoalbum_large

Ik vergat road maintenance te bouwen... Na een tijdje zag mijn weg er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike0001 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:19:
[...]

Stroom exporteer ik.
Producten kan ik vaak nog niet maken omdat ik dan ver weg zit bij coal enzo. Enige wat ik kan maken is landbouw goederen. Op level 6 heb je ook nog geen toegang tot olie (wat bij CS1 altijd een grote cashflow genereerde)
Geldnood is vooral dat ik geen dingen kan kopen die duur zijn. Zoals een universiteit. Terwijl mijn gehele industrie (en ook farm trouwens...) zeuren om educated mensen
Zitten je scholen vol? Heb je een high school ook? Kunnen ze de school goed bereiken? Openbaar vervoer naar school? Als je nog maar pas een wijziging hebt gedaan en je school uitgebreid, heeft het even tijd nodig want ze moeten hun schoolloopbaan doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Flying Hawkic schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:18:
[...]

Grappig, dat ging bij mij net hetzelfde :). Ik denk dat de meeste mensen hun eerste "probeerstad" snel verlaten. Tweede keer is altijd beter en meer bedacht.
Check ;)

Ben nu ook 'serieus' bezig, meer plannen dan meteen doen. En dat gaat best goed, vooralsnog.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
Richard Frissen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

Zou je eens een screenshot willen delen van je productactivatie en dlc's van Cities?
Beetje late reactie, maar zie: RobinNL in "[Multi] Cities: Skylines II"

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Pokemoneuro
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 13:47
Deze game heeft echt een super vervelende bug voor mij, hebben jullie dat ook? Als je begint met spelen dan is het iets van 7 uur ofzo en de volgende keer dat ik op de klok kijk is het 2 uur... Niet zo handig als je de volgende ochtend nog moet opstaan om 7 uur.

Hebben jullie hier ook last van?
Pagina: 1 ... 17 ... 61 Laatste